BE490339A - - Google Patents

Info

Publication number
BE490339A
BE490339A BE490339DA BE490339A BE 490339 A BE490339 A BE 490339A BE 490339D A BE490339D A BE 490339DA BE 490339 A BE490339 A BE 490339A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
switch
spring
arm
contact
control arm
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE490339A publication Critical patent/BE490339A/fr

Links

Landscapes

  • Push-Button Switches (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Interrupteur, plus particulièrement pour phonographe électrique. 



   La présente invention est relative à un interrupteur destiné, plus particulièrement, à être utilisé dans un phonographe électrique et comportant deux pièces de contact mobiles et co- opérantes dont chacune peut être déplacée individuellement par un organe de manoeuvre particulier, la mise en et hors circuit pouvant être effectuée par la mise en action de l'un (du premier) des deux organes de manoeuvre. 



   L'interrupteur réalisé conformément à l'invention, est caractérisé en ce que par suite de la mise en action de l'autre (du second) organe de manoeuvre la pièce de contact correspondante peut être amenée en contact avec l'autre pièce de contact et ne peut pas être contrainte au moyen de son propre organe de manoeuvre de rompre ce contact. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   L'ouverture de l'interrupteur ne peut s'effectuer, par conséquent, qu'au moyen du premier organe de manoeuvre quel que soit l'organe de manoeuvre qui l'a fermé. 



   Si l'interrupteur a été fermé par suite du mouve- ment du second organe de manoeuvre, l'ouverture s'effectue de telle façon que par suite du mouvement subséquent du premier organe de manoeuvre les deux pièces de contact sont d'abord amenées à la position de départ de la pièce de con- tact correspondant au second organe de manoeuvre, après quoi le contact entre les deux pièces est rompu par le mouvement de retour du premier organe de manoeuvre. 



   Par "la position de départ" d'une pièce de con- tact il faut entendre ici la position dans laquelle le con- tact avec l'autre pièce est rompu, c'est-à-dire l'interrup- teur est ouvert. 



   Les interrupteurs de ce genre peuvent être utilisés s'il est désirable de pouvoir ouvrir ou fermer   l'interrupteur   au moyen d'un des organes de manoeuvre lorsque l'autre organe se trouve dans la position de départ correspondante et, en outre, de pouvoir fermer l'interrupteur seulement au moyen de l'organe mentionné en dernier lieu. Ce cas se présente, par exemple, dans la mise en et hors circuit du moteur d'en- traînement d'un phonographe électrique muni, éventuellement, d'un mécanisme changeur de disques. Dans la manoeuvre du phono- graphe, il est souvent désirable de pouvoir ouvrir l'interrup- teur du moteur seulement en plaçant le bras du lecteur de sons sur son supportât de le fermer soit en éloignant ce bras du support soit, le bras demeurant sur le support, au moyen d'un levier à main particulier.

   Dans ce dernier cas il est possible de mettre le moteur en circuit, par exemple pour vérifier le .nombre de tours, sans que l'opérateur ne soit embarrassé par le 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 fait qu'il doit tenir à la main le bras du lecteur de sons. 



   Inversement, il est avantageux que dans toutes les conditions, on soit à même de déclencher le moteur en plaçant le bras du lecteur de sons sur le support. On peut réaliser ces possibilités d'une façon simple et, plus particulièrement, peu coûteuse en utilisant un interrupteur réalisé conformément à   l'invention,   dans lequel le support du bras du lecteur de sons porte le premier organe de manoeuvre et le second organe de manoeuvre fait partie de l'interrupteur manuel à commande séparée. 



  Comme il est connu en soi, le premier organe de manoeuvre est muni alors, de préférence, de moyens, par exemple d'un ressort ou d'un poids, qui permettent d'amener ou de maintenir l'organe, à l'état non chargé, automatiquement dans l'une des deux posi- tions possibles. 



   Dans un mode de réalisation préféré de   l'interrup-   teur, qui comporte des pièces de contact affectant la forme de marteaux et prévues sur des ressorts fléchissants et des organes de manoeuvre affectant la forme de bras de   commuta-   tion qui, par leur mouvement, agissent sur la tension de ces ressorts, le second bras de commande et le ressort fléchis- sant correspondant sont accouplés, conformément à l'inven- tion, de telle façon que seulement le déplacement du bras de commande à partir de la position correspondant à la po- sition de départ de la pièce de contact correspondante,

   pro- voque dans le ressort une variation de tension par suite de laquelle la pièce de contact est poussée vers l'autre pièce de contact avec une force inférieure à la force exercée par le ressort fléchissant correspondant à cette pièce de contact, dans chacune de ses deux positions. De ce fait il est possible d'agencer l'interrupteur de telle façon que le contact établi entre les pièces de contact par le déplacement du second   ,,bras   de commande, subsiste pendant le mouvement subséquent du 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 premier bras de commande lors duquel les deux pièces de contact se déplacent, sous l'effet de la tension dominante dans le res- sort correspondant au premier bras de commande, vers la position de départ de la pièce de contact sollicitée par le second bras de commande.

   Le contact entre les pièces de contact peut être rompu en retournant le premier bras de commande, le second bras de commande étant ramené dans sa position initiale. 



   Par "ressort fléchissant" il faut entendre ici un ressort au moyen duquel la pièce de contact correspondante peut être déplacée par le bras de commande correspondant et qui peut occuper deux positions déterminées auxquelles cor- respondent deux positions déterminées de la pièce de contact. 



   Il s'est avéré qu'un ressort fléchissant convient très bien pour satisfaire de façon uniforme aux différentes conditions à l'égard de la position et du mouvement des pièces de contact. 



   Le second bras de commande est ramené, de préférence, automatiquement, par exemple, du fait qu'il ne peut être déplacé à partir de la position de départ qu'à l'encontre de l'action d'un ressort ou d'un poids par lequel, après la cessation de la force de commande, il est ramené à la position initiale. Il est ainsi évité automatiquement'que le second bras de commande em- pêche l'ouverture de l'interrupteur par le premier bras de commande. 



   La description du dessin annexé, donné à titre d'exemple non limitatif, fera bien comprendre comment l'invention peut être réalisée, les particularités qui ressortent tant du texte que du dessin faisant, bien entendu, partie de l'invention. 



   L'interrupteur représenté sur la Fig. 1 comporte deux pièces de contact 1 et 2 qui sont mobiles l'une par rapport à l'autre à la façon de contacts "à marteaux". Dans le cas en- visagé, les surfaces de contact sont situées à angle droit par 1 rapport au sens de mouvement des pièces mais il est aussi possible 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'utiliser un angle différent de 90  comme le montre, par exemple, la Fig. 2. 



   Les pièces de contact 1 et 2 sont mobiles, par l'in- termédiaire, respectivement, de ressorts fléchissants 3 et 4 (dont le dernier est montré sur la fig. 3), sous l'action, res- pectivement, de bras de commande 5 et 6 dont chacun peut occu- per deux positions actives.   A   cet effet les bras 5 et 6 peuvent pivoter, respectivement, sur des axes 7 et   8,   ce qui fait que les cames 9 et 10 fixées à ces bras peuvent agir respectivement sur la partie terminale des ressorts 3 et 4. Ces ressorts sont serrés, sous une tension déterminée, respectivement sur des blocs 11 et 12 fixés au bottier de l'interrupteur. Ces blocs passent à travers des ouvertures produites dans les ressorts 3 et 4 du fait que des languettes 13 et 14 ont été poinçonnées respectivement dans ces ressorts.

   A l'état incurvé, ces lan- guettes s'appliquent, par leurs extrémités libres qui s'enga- gent, en lames de couteau, dans des rainures 15 et 16, contre un des côtés des blocs 11 et 12 tandis que des bords des ouvertures pratiquées dans les ressorts, s'engagent, en lames de couteau, respectivement dans des rainures 17 et 18 prévues dans le côté opposé des blocs 11 et 12. Les ressorts 3   et 4   sont reliés au moyen de conducteurs à une source de tension. 



   Le premier bras de commande 5 et le ressort 3 sont accouplés de telle façon que, par suite du déplacement du bras 5 de la position représentée jusqu'à la position en pointillé ou inversement, un moment tournant à droite ou à gauche par rap- port au bloc 11, agit sur la partie terminale du ressort 3, pro- voquant ainsi dans ce dernier la variation de tension requise pour fléchir le ressort. 



   Le second bras de commande 6 et le ressort 4 sont ac- couplés de telle façon que par suite du déplacement du bras 6   @ d'une   seule des positions dans l'autre, c'est-à-dire du dépla- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 cernent de la position représentée en traits pleins jusqu'à la position indiquée en pointillé, un moment est exercé, par rapport au bloc 12, sur la partie terminale du -ressort 4 et provoque ainsi dans ce dernier la variation de tension requise pour causer le fléchissement du ressort, la pièce de contact 2 étant alors poussée vers la pièce 1. Lors du retour du bras 6 à la position initiale aucun moment n'agit sur la partie terminale du ressort 4 de sorte que la position de ce dernier ne se modifie pas. 



   Or, l'agencement de l'interrupteur est tel que dans la position représentée du second bras de commande 6 l'interrupteur est ouvert quand le premier bras de commande occupe la position représentée, et est fermé quand ce dernier bras occupe la   posi-   tion indiquée en pointillé. Dans la position représentée du bras 5, on peut aussi fermer l'interrupteur en plaçant le bras 6 dans la position indiquée en pointillé. L'interrupteur reste fermé si le bras 5 est amené dans la position indiquée en pointillé   c'est-à-dire   dans la position pour laquelle l'interrupteur est fermé si, corne décrit ci-dessus, seul le bras 5 a fermé l'in- terrupteur.

   Dans cette position la tension du ressort 4 est inférieure à celle du ressort 3, de sorte que, lorsque le bras 6 est ramené à la position de déclenchement (position représentée),   l'interrupteur   reste fermé du fait que les deux pièces de con- tact 1 et 2 sont conjointement abaissées par suite de la diver- gence des tensions des ressorts. Lorsque le bras 5 subit à nouveau un changement de position l'interrupteur s'ouvre. 



   Pour limiter la course des pièces de contact 1 et 2, les extrémités des ressorts 3   et 4   sur lesquelles sont mon- tées les pièces de contact, s'appuient, dans la position pour laquelle l'interrupteur est ouvert, respectivement contre des butées fixes 19 et 20 montées dans le boîtier de l'interrupteur. 



  De préférence, le bras 6 est soumis à l'action   d'ion   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 ressort de sorte Que, pour être amené à ladite position d'en- clenchement, le bras doit être déplacé à l'encontre de l'action de ce ressort, ce qui implique qu'après avoir atteint la posi- tion d'enclenchement (indiquée en pointillés), le bras 6 retourne automatiquement à la position représentée de sorte que dans ce cas on n'a qu'à changer la position du bras 5 pour ouvrir l'in- terrupteur. En outre, il est ainsi évité que l'interrupteur ne puisse pas être ouvert au moyen du premier bras 5 du fait que le second bras 6 se trouve dans la position d'enclenchement, auquel cas les deux pièces de contact se soulèveraient ensemble. 



   Il est donc possible ainsi de fermer l'interrupteur par changement de position des deux bras de commande, mais, dans toutes les circonstances, de l'ouvrir par changement de la position du bras 5. Cela est important si l'on utilise l'interrup- teur pour la mise en et hors circuit d'un moteur de phonographe, un tel interrupteur étant représenté sur la Fig. 4. Dans la. posi- tion représentée l'interrupteur est ouvert. Le bras de commande 5 de la Fig. 1 est remplacé par un support 21 pour le bras 22 du lecteur de sons. Le bloc immobile 11 de cette Fig. est remplacé par un bloc mobile 23 pouvant pivoter autour d'un axe 24 et faisant partie du support. Une lame élastique 25 dont l'une des extrémités est fixée en 26 au bottier de l'interrupteur et l'au- tre extrémité est fixée au bloc 23 contraint le support d'occu- per la position indiquée en pointillé.

   Le bras de   commande   6 de la Fig. 1 est constitué par un levier de commande manuel 27 qui est contraint par le ressort 28 décrit ci-dessus d'occuper la position représentée. Les ressorts 3   et 4   sont reliés à une source de tension respectivement au moyen du ressort 25 et d'un conducteur. L'interrupteur fonctionne   connue   suit: 
Dès que le bras du lecteur de sons est soulevé, le support se déplace, sous l'action du ressort 25, vers la 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 position indiquée en pointillé et produit ainsi dans le ressort 
3 la variation de tension requise pour le fléchissement, ce qui a pour résultat que la pièce de contact 1 s'abaisse pour fermer l'interrupteur.

   Dès que, par exemple, après avoir joué un disque phonographique, on place le bras du lecteur de sons sur son sup- port, ce dernier va retourner à la position représentée, la pièce de contact 1 se soulève et l'interrupteur s'ouvre. Alors que le bras du lecteur de sons repose sur son support, on peut néanmoins fermer le circuit du moteur en plaçant le levier de commande 27 dans la position indiquée en pointillé, ce qui produit dans le ressort 4 la variation de tension recuise pour le fléchisse- ment, ayant pour résultat que la pièce de contact 2 se déplace vers le haut et que l'interrupteur se ferme.

   Lorsqu'on lâche le levier 27, ce dernier retourne, sous l'action du ressort   28,   à la position représentée sans que ce déplacement provoque dans le ressort 4 la variation de tension requise pour le fléchisse-   ment,   la pièce de contact demeurant donc au repos.   Lorsqu'on   sou- lève alors le bras du lecteur de sons, il se produit dans le ressort 3, par suite du changement de position du support 21, la variation de tension requise et les deux pièces de contact se déplacent conjointement vers le bas de sorte que l'interrupteur reste fermé.   Lorsqu'on   replace le bras du lecteur de sons sur le support, la pièce de contact 1 se déplace vers le haut et l'interrupteur s'ouvre. 



    REVENDICATIONS   
1.- Interrupteur destiné, plus particulièrement, à être utilisé dans un phonographe électrique et comportant deux pièces de contact mobiles coopérantes dont chacune peut être déplacée individuellement par un organe de manoeuvre particulier   le alors   que la mise en et hors circuit peut être effectuée par la 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 mise en action de l'un (du premier) des deux organes de manoeuvre, caractérisé en ce que par suite du mouvement de l'autre (du second) organe de manoeuvre la pièce de contact correspondante peut être mise en contact avec l'autre pièce de contact et ne peut pas être contrainte par son propre organe de manoeuvre de   rompre   ce con- tact. 



   2. - Interrupteur suivant la revendication 1, compor- tant des pièces de contact affectant la forme de marteaux et pré- vues sur des ressorts fléchissants et des organes de manoeuvre affectant la forme de bras de commutation qui par leur mouvement agissent sur la tension de ces ressorts, caractérisé en ce que le second bras de commande (6, Fig. 1 et 2'7, Fig.

     4)   et le ressort fléchissant correspondant (4) sont accouplés de telle façon que seulement le déplacement du bras de commande à partir de la position correspondant à la position de départ de la pièce de contact correspondante (2) vers ma position   d'enclenchement,   pro- voque dans le ressort une variation de tension par suite de laquelle la pièce de contact est poussée vers l'autre pièce de contact (l) avec une force inférieure à la force exercée par le ressort (3) correspondant à cette pièce de contact dans chacune de ses positions. 



   3. - Interrupteur suivant la revendication 1 ou 2, ca- ractérisé en ce que le contact établi entre les pièces de contact par suite du déplacement du second bras de commande subsiste pendant la manoeuvre du premier bras de commande (5, Fig. 1 et 
21, Fig.   4)   lors de laquelle les deux pièces de contact se dépla- cent, sous l'effet de la tension dominante dans le ressort (3) correspondant au premier bras de   commande,   vers la position de départ de la pièce de contact (2) sollicitée par le second bras de commande, après quoi le mouvement de retour du premier bras de   commande,   le second bras de commande étant ramené à sa position .initiale, peut rompre le contact entre les pièces de contact. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   .- Interrupteur suivant   l'une   des revendications pré- cédentes, caractérisé en ce que le ressort (3) correspondant au premier bras de commande (21) supporté à pivot   s'engage,   par son extrémité la plus éloignée de la pièce de contact (1), en lame de couteau dans une rainure prévue dans l'organe comportant   l'axe   de rotation   (24)   du bras de   commande   (21), à savoir du côté de cet axe qui est le plus éloigné de la pièce de contact et en'ce que le ressort comporte une languette incurvée sous tension qui est at- tachée du coté de la pièce de contact et dont l'autre extrémité est fixée audit organe de l'autre côté de-l'axe de rotation tandis que le ressort   (4)   correspondant au second bras de commande (27)

   est du même type que le ressort mentionné en premier lieu et est supporté d'une manière analogue, avec cette différence, toutefois, qu'il est supporté par un organe (12) monté dans le boîtier du bras de commande de manière à être immobile, le ressort étant prolongé, à partir du point de support en lame de couteau, par une seconde languette qui, par   changement   de position du bras de   commande   (27) dans un des deux sens, tout en provoquant une variation de tension dans le ressort, est amenée en contact avec une came montée sur l'axe de ce bras de commande, ce contact étant rompu par suite d'un second changement de position subséquent du bras sans qu'il en résulte une variation de position du ressort. 



   5. - Interrupteur suivant l'une des revendications pré-   cédentes,   caractérisé en ce que le second bras de   commande   (27, Fig. 4) ne peut être déplacé de l'une des posi tions dans l'autre qu'à l'encontre de l'action d'un ressort   (28)   ou d'un poids et que, après la cessation de la force de manoeuvre, il est ramené par ce ressort ou ce poids à la position de départ.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Switch, more particularly for electric phonograph.



   The present invention relates to a switch intended, more particularly, to be used in an electric phonograph and comprising two mobile and co-operating contact parts, each of which can be moved individually by a particular operating member, the switching on and off. which can be carried out by activating one (of the first) of the two operating members.



   The switch produced in accordance with the invention is characterized in that following the actuation of the other (of the second) operating member, the corresponding contact piece can be brought into contact with the other contact piece. and cannot be forced by means of its own actuator to break this contact.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The opening of the switch can therefore be effected only by means of the first operating member regardless of the operating member which closed it.



   If the switch has been closed as a result of the movement of the second operating member, the opening takes place in such a way that as a result of the subsequent movement of the first operating member the two contact pieces are first brought to. the starting position of the contact piece corresponding to the second operating member, after which the contact between the two parts is broken by the return movement of the first operating member.



   By "the starting position" of a contact piece is meant here the position in which the contact with the other piece is broken, ie the switch is opened.



   Switches of this kind can be used if it is desirable to be able to open or close the switch by means of one of the operating members when the other member is in the corresponding starting position and, in addition, to be able to close the switch only by means of the device mentioned last. This case arises, for example, in the switching on and off of the drive motor of an electric phonograph fitted, optionally, with a disc changer mechanism. In the operation of the phonograph, it is often desirable to be able to open the switch of the motor only by placing the arm of the sound player on its support and to close it either by moving this arm away from the support or, the arm remaining on the support. the support, by means of a special hand lever.

   In the latter case it is possible to switch on the motor, for example to check the number of revolutions, without the operator being embarrassed by the

 <Desc / Clms Page number 3>

 that he must hold the arm of the sound reader in his hand.



   Conversely, it is advantageous that in all conditions, it is possible to trigger the motor by placing the arm of the sound player on the support. These possibilities can be achieved in a simple and, more particularly, inexpensive way by using a switch produced in accordance with the invention, in which the support of the sound reader arm carries the first operating member and the second operating member. is part of the separately operated manual switch.



  As is known per se, the first operating member is then preferably provided with means, for example a spring or a weight, which make it possible to bring or maintain the member, in the state not loaded, automatically in one of the two possible positions.



   In a preferred embodiment of the switch, which comprises contact parts in the form of hammers and provided on bending springs and operating members in the form of switching arms which, by their movement, act on the tension of these springs, the second control arm and the corresponding bending spring are coupled, according to the invention, in such a way that only the displacement of the control arm from the position corresponding to the starting position of the corresponding contact piece,

   causes in the spring a variation of tension as a result of which the contact piece is pushed towards the other contact piece with a force less than the force exerted by the bending spring corresponding to this contact piece, in each of its two positions. Therefore it is possible to arrange the switch in such a way that the contact established between the contact parts by the movement of the second, control arm, remains during the subsequent movement of the switch.

 <Desc / Clms Page number 4>

 first control arm during which the two contact pieces move, under the effect of the prevailing tension in the spring corresponding to the first control arm, towards the starting position of the contact piece stressed by the second control arm ordered.

   The contact between the contact pieces can be broken by turning the first control arm upside down, the second control arm being returned to its initial position.



   By "bending spring" is meant here a spring by means of which the corresponding contact piece can be moved by the corresponding control arm and which can occupy two determined positions to which two determined positions of the contact piece correspond.



   It has been found that a bending spring is very suitable for satisfying uniformly the different conditions with regard to the position and movement of the contact parts.



   The second control arm is preferably returned automatically, for example, since it can only be moved from the starting position against the action of a spring or a device. weight by which, after the control force has ceased, it is returned to the initial position. It is thus automatically avoided that the second control arm prevents the opening of the switch by the first control arm.



   The description of the appended drawing, given by way of non-limiting example, will make it clear how the invention can be implemented, the features which emerge both from the text and from the drawing, of course, forming part of the invention.



   The switch shown in FIG. 1 comprises two contact parts 1 and 2 which are movable with respect to each other in the manner of "hammer" contacts. In the case considered, the contact surfaces are located at right angles to the direction of movement of the parts, but it is also possible

 <Desc / Clms Page number 5>

 to use an angle other than 90 as shown, for example, in FIG. 2.



   The contact pieces 1 and 2 are movable, by the intermediary, respectively, of bending springs 3 and 4 (the last of which is shown in fig. 3), under the action, respectively, of arms of controls 5 and 6, each of which can occupy two active positions. For this purpose the arms 5 and 6 can pivot, respectively, on axes 7 and 8, which means that the cams 9 and 10 fixed to these arms can act respectively on the end part of the springs 3 and 4. These springs are tightened. , under a determined voltage, respectively on blocks 11 and 12 fixed to the switch housing. These blocks pass through openings produced in the springs 3 and 4 due to the fact that tabs 13 and 14 have been punched respectively in these springs.

   In the curved state, these tongues apply, by their free ends which engage, like knife blades, in grooves 15 and 16, against one of the sides of the blocks 11 and 12 while the edges openings in the springs engage, like knife blades, respectively in grooves 17 and 18 provided in the opposite side of the blocks 11 and 12. The springs 3 and 4 are connected by means of conductors to a voltage source .



   The first control arm 5 and the spring 3 are coupled in such a way that, as a result of the displacement of the arm 5 from the position shown to the dotted position or vice versa, a turning moment to the right or to the left relative to at block 11, acts on the end part of spring 3, thus causing in the latter the variation in tension required to bend the spring.



   The second control arm 6 and the spring 4 are coupled in such a way that as a result of the displacement of the arm 6 @ from only one of the positions into the other, that is to say the displacement.

 <Desc / Clms Page number 6>

 circle from the position shown in solid lines to the position shown in dotted lines, a moment is exerted, relative to the block 12, on the terminal part of the spring 4 and thus causes in the latter the variation in tension required to cause the bending of the spring, the contact piece 2 then being pushed towards the piece 1. When the arm 6 returns to the initial position, no moment acts on the end part of the spring 4 so that the position of the latter does not change not.



   Now, the arrangement of the switch is such that in the position shown of the second control arm 6, the switch is open when the first control arm occupies the position shown, and is closed when the latter arm occupies the position. shown in dotted lines. In the position shown of the arm 5, the switch can also be closed by placing the arm 6 in the position indicated in dotted lines. The switch remains closed if the arm 5 is brought into the position indicated in dotted lines, that is to say in the position for which the switch is closed if, horn described above, only the arm 5 has closed the switch. light switch.

   In this position the tension of the spring 4 is less than that of the spring 3, so that, when the arm 6 is returned to the tripping position (position shown), the switch remains closed because the two control parts tact 1 and 2 are jointly lowered as a result of the divergence of spring tensions. When the arm 5 again undergoes a change of position, the switch opens.



   In order to limit the travel of the contact parts 1 and 2, the ends of the springs 3 and 4 on which the contact parts are mounted, rest, in the position for which the switch is open, respectively against fixed stops. 19 and 20 mounted in the switch housing.



  Preferably, the arm 6 is subjected to the action of ion

 <Desc / Clms Page number 7>

 spring so that, to be brought to said latching position, the arm must be moved against the action of this spring, which implies that after reaching the latching position ( indicated in dotted lines), the arm 6 automatically returns to the position shown so that in this case one only has to change the position of the arm 5 to open the switch. Furthermore, it is thus avoided that the switch cannot be opened by means of the first arm 5 because the second arm 6 is in the latching position, in which case the two contact pieces would lift up together.



   It is thus possible thus to close the switch by changing the position of the two control arms, but, in all circumstances, to open it by changing the position of the arm 5. This is important if the control arm is used. switch for switching on and off a phonograph motor, such a switch being shown in FIG. 4. In the. position shown the switch is open. The control arm 5 of FIG. 1 is replaced by a support 21 for the arm 22 of the sound player. The stationary block 11 of this FIG. is replaced by a movable block 23 capable of pivoting about an axis 24 and forming part of the support. An elastic blade 25, one end of which is fixed at 26 to the switch housing and the other end is fixed to the block 23, forces the support to occupy the position indicated in dotted lines.

   The control arm 6 of FIG. 1 is constituted by a manual control lever 27 which is forced by the spring 28 described above to occupy the position shown. Springs 3 and 4 are connected to a voltage source respectively by means of spring 25 and a conductor. The switch works as follows:
As soon as the arm of the sound player is lifted, the support moves, under the action of the spring 25, towards the

 <Desc / Clms Page number 8>

 position indicated in dotted lines and thus produced in the spring
3 the voltage variation required for deflection, which results in the contact piece 1 lowering to close the switch.

   As soon as, for example, after having played a phonographic record, the arm of the sound player is placed on its support, the latter will return to the position shown, the contact piece 1 is raised and the switch opens. . While the arm of the sound player rests on its support, the motor circuit can nevertheless be closed by placing the control lever 27 in the position shown in dotted lines, which produces in the spring 4 the variation in tension received for the flexion. - ment, with the result that the contact piece 2 moves upwards and the switch closes.

   When the lever 27 is released, the latter returns, under the action of the spring 28, to the position shown without this movement causing in the spring 4 the variation in tension required for bending, the contact piece therefore remaining at rest. When the arm of the sound player is then raised, there occurs in the spring 3, as a result of the change in position of the support 21, the required variation in tension and the two contact pieces jointly move downwards. so that the switch remains closed. When the arm of the sound player is replaced on the support, the contact piece 1 moves upwards and the switch opens.



    CLAIMS
1.- Switch intended, more particularly, to be used in an electric phonograph and comprising two cooperating mobile contact parts, each of which can be moved individually by a particular operating member the while the switching on and off can be performed by the

 <Desc / Clms Page number 9>

 actuation of one (of the first) of the two actuators, characterized in that as a result of the movement of the other (of the second) actuator, the corresponding contact part can be brought into contact with the other contact part and cannot be forced by its own actuator to break this contact.



   2. - Switch according to claim 1, comprising contact parts in the form of hammers and provided on bending springs and actuators in the form of switching arms which by their movement act on the voltage of these springs, characterized in that the second control arm (6, Fig. 1 and 2'7, Fig.

     4) and the corresponding bending spring (4) are coupled in such a way that only the movement of the control arm from the position corresponding to the starting position of the corresponding contact piece (2) to my latching position, causes a variation in tension in the spring as a result of which the contact piece is pushed towards the other contact piece (l) with a force less than the force exerted by the spring (3) corresponding to this contact piece in each of its positions.



   3. - Switch according to claim 1 or 2, charac- terized in that the contact established between the contact parts following the movement of the second control arm remains during the operation of the first control arm (5, Fig. 1 and
21, Fig. 4) during which the two contact pieces move, under the effect of the dominant tension in the spring (3) corresponding to the first control arm, towards the starting position of the stressed contact piece (2) by the second control arm, after which the return movement of the first control arm, the second control arm being returned to its initial position, can break the contact between the contact parts.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   .- Switch according to one of the preceding claims, characterized in that the spring (3) corresponding to the first control arm (21) supported on a pivot engages, via its end furthest from the contact piece ( 1), in the form of a knife blade in a groove provided in the member comprising the axis of rotation (24) of the control arm (21), namely on the side of this axis which is furthest from the contact piece and in that the spring has a curved, tensioned tongue which is attached to the side of the contact piece and the other end of which is fixed to said member on the other side of the axis of rotation while the spring (4) corresponding to the second control arm (27)

   is of the same type as the first mentioned spring and is supported in a similar way, with the difference, however, that it is supported by a member (12) mounted in the housing of the control arm so as to be stationary , the spring being extended, from the point of support in the blade of a knife, by a second tab which, by changing the position of the control arm (27) in one of the two directions, while causing a variation in tension in the spring , is brought into contact with a cam mounted on the axis of this control arm, this contact being broken as a result of a second subsequent change in position of the arm without resulting in a variation in the position of the spring.



   5. - Switch according to one of the preceding claims, characterized in that the second control arm (27, Fig. 4) can not be moved from one of the positions in the other until the against the action of a spring (28) or a weight and that, after the cessation of the operating force, it is returned by this spring or this weight to the starting position.


    
BE490339D BE490339A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE490339A true BE490339A (en)

Family

ID=135074

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE490339D BE490339A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE490339A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0570647B1 (en) Switch latch for a circuit breaker and circuit breakers incorporating it
EP2466601B1 (en) Cutting device with an arc-cutting screen
EP0161120B1 (en) Combination for load break and visible disconnection of an electrical circuit
WO2001069635A1 (en) Circuit breaker electric control
EP0325501B1 (en) Automatic switches, in particular differential switches and circuit breakers
EP0209433B1 (en) Mobile contacts support, in particular for a protection circuit breaker
EP0657909A1 (en) Electric switch with fault tripping
BE490339A (en)
EP0569651B1 (en) Assembling process for phase/neutral conductor circuit breakers and circuit breaker of that kind
EP0130208B1 (en) Switch with controlled closing and opening and automatic opening in case of current overloads
FR2785085A1 (en) ARTICULATING FOLDING CONTACT ARM DRIVE DEVICE FOR CIRCUIT BREAKER CONTROL MECHANISM, AND CIRCUIT BREAKER COMPRISING SUCH A DEVICE
EP1383150B1 (en) Switch with a trip device
EP0054499B1 (en) Circuit breaker with neutral-line disconnection
WO2010015730A1 (en) Remote control device for a switch comprising an amplifying mechanism and a rotary generator, and switch comprising such a device
EP0310469A1 (en) Protective switch with a screen for cutting the arc
CH716204B1 (en) Combined circuit breaker and switch disconnector.
EP1296342B1 (en) A fuse-disconnecting switch having a fuse holder and a control element for a security circuit
EP1505619A1 (en) Ameliorated lock mechanism for circuit breakers and circuit breaker incorporating such lock
FR3049760B1 (en) CIRCUIT BREAKER TYPE ELECTRICAL APPARATUS
EP0256901A1 (en) Switching device with symmetrical percussion making use of a snap action overcentre device
EP0693765A1 (en) Electromagnetic actuator for a low tension circuit breaker
FR3093227A1 (en) Contact control device of a vacuum interrupter for electrical connection device
EP0310468A1 (en) Protective switch with a screen for cutting the arc
FR2865849A1 (en) OVERLOAD / OPEN PHASE LATCHING DEVICE FOR CIRCUIT BREAKER
FR2475289A1 (en) Isolating switch with forced apart electrodes - uses double wound helical spring and electromagnet to operate moving electrode