BE483593A - - Google Patents

Info

Publication number
BE483593A
BE483593A BE483593DA BE483593A BE 483593 A BE483593 A BE 483593A BE 483593D A BE483593D A BE 483593DA BE 483593 A BE483593 A BE 483593A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
anode
copper
filament
electronic discharge
discharge devices
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE483593A publication Critical patent/BE483593A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01JELECTRIC DISCHARGE TUBES OR DISCHARGE LAMPS
    • H01J19/00Details of vacuum tubes of the types covered by group H01J21/00
    • H01J19/28Non-electron-emitting electrodes; Screens
    • H01J19/32Anodes
    • H01J19/36Cooling of anodes
    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01JELECTRIC DISCHARGE TUBES OR DISCHARGE LAMPS
    • H01J19/00Details of vacuum tubes of the types covered by group H01J21/00
    • H01J19/42Mounting, supporting, spacing, or insulating of electrodes or of electrode assemblies
    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01JELECTRIC DISCHARGE TUBES OR DISCHARGE LAMPS
    • H01J2893/00Discharge tubes and lamps
    • H01J2893/0001Electrodes and electrode systems suitable for discharge tubes or lamps
    • H01J2893/0002Construction arrangements of electrode systems
    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01JELECTRIC DISCHARGE TUBES OR DISCHARGE LAMPS
    • H01J2893/00Discharge tubes and lamps
    • H01J2893/0001Electrodes and electrode systems suitable for discharge tubes or lamps
    • H01J2893/0012Constructional arrangements
    • H01J2893/0027Mitigation of temperature effects

Landscapes

  • Lasers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  DISPOSITIFS A DECHARGE   ELECTRONIQUE.   



   La présente invention concerne des dispositifs à décharge électronique et plus particulièrement des dispositifs à décharge électronique dans lesquels une électrode, en général l'anode, peut être refroidie par tout moyen approprié, de manière à être mainte- nue à une température assurant le bon fonctionnement du dispositif. 



   Dans de tels tubes à décharge l'électrode anodique qui est ordinairement prévue pour constituer une partie de l'enveloppe pro- tectrice du dispositif se trouve amenée à être la partie la plus froide du dispositif. Il en résulte qu'elle est sujette à conden- ser des gaz qui sont libérés lors du fonctionnement du dispositif et qui sont susceptibles de provoquer une détérioration de la cath- ode suivant la nature de cette dernière. 



   L'invention a notamment pour un de ses objets de prévoir des dispositifs à décharge électronique dans lesquels cet inconvé- nient ne puisse se manifester de façon nuisible, même si les sub- stances composant l'anode et la cathode sont de nature à entraîner   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 en fonctionnement une désactivation de la cathode si elles étaient utilisées dans un dispositif à refroidissement de l'anode d'un type usuel. 



   L'invention a également pour objet de prévoir des disposi- tifs à décharge électronique d'encombrement réduit, c'est à dire de petites surfaces d'électrodes et de connexions d'électrodes courtes, particulièrement disposés pour fonctionner à des fréquen- ces élevées, qui peuvent, par exemple, correspondre à des ondes métriques. 



   D'une manière générale, l'invention prévoit des dispositifs à décharge électronique dans lesquels le refroidissement de l'a- node est prévu de telle manière que la température de l'anode soit relativement élevée et dans tous les cas que cette tempéra- ture soit nettement supérieure à celle du point le plus froid de l'enveloppe protectrice, sans que cette température d'anode soit en un point quelconque telle qu'elle nuise au bon fonctionnement du dispositif. 



   La structure d'un dispositif à décharge électronique in- corporant des caractéristiques de l'invention comprend une anode évidée pour loger les portions actives des autres électrodes, cathode et grille ou grilles, qui est prolongée sans discontinui- tés électrique et calorifique à l'extérieur de l'enveloppe pro- tectrice contenant la structure d'électrodes complète, les moyens de refroidissement de l'anode agissant sur ce prolongement externe. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, ladite anode évidée est d'une section continuellement variable sur sa longueur selon une loi telle que le gradient de température ait une répartition régulière le long de l'anode, afin d'éviter un échauffement exagéré de la partie supérieure de ladite anode. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, les moyens de refroidissement du prolongement d'anode externe à l'enveloppe protectrice consistent soit en des ailettes de radiation pour une 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ventilation forcée, soit en des conduits de circulation sous pres- sion d'un fluide réfrigérant tel que l'eau. 



   Un dispositif à décharge électronique de ce genre comprend, suivant une autre caractéristique de l'invention, une anode évidée en cuivre associée à une structure d'électrodes dans laquelle le filament de cathode est en tungstène thorié, l'anode et son pro- longement externe étant pris dans le même bloc de cuivre. 



   Suivant d'autres caractéristiques encore de l'invention, un dispositif à décharge électronique de la structure ci-dessus com- prend une anode massive évidée en un métal tel que le molybdène ou le tantale, ou une anode consistant en un revêtement mince de molybdène ou de tantale sur la paroi intérieure d'un bloc de cuivre évidé. Ce bloc de cuivre peut être directement prolongé à l'ex- térieur de l'enveloppe protectrice, ou bien l'anode peut être fi- xée dans une embase de grande section en nickel ou molybdène ou cuivre qui se prolonge à l'extérieur de l'enveloppe et est refroi- die par circulation d'un fluide tel que de l'eau, de l'huile ou de l'air. 



   L'invention sera exposée en détails dans la description suivante donnée en relation avec les dessins annexés, dans lesquels: 
La figure 1 représente un exemple de dispositif à décharge électronique incorporant des caractéristiques de l'invention; 
La figure 2 représente une section droite du prolongement d'anode du dispositif de la figure 1; 
La figure 3 représente une modification du prolongement d'a- node du dispositif de la figure 1; 
La figure 4 représente un autre exemple de dispositif à dé- charge électronique incorporant des caractéristiques de l'invention; 
La figure 5 représente une modification de l'anode du dis- positif de la figure   4.   



   Les figures 6 et 7 représentent deux autres exemples de dispositifs à décharge électronique incorporant des caractéristi- ques de l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   L'emploi de filaments en tungstène thorié dans des dispo- sitifs à décharge électronique à refroidissement de l'anode en cuivre par eau de la manière usuelle n'a pas jusqu'ici été possi- ble par suite de la détérioration sus-mentionnée du filament. Il semble que cette détérioration consiste en une désactivation du filament de tungstène thorié sous l'action de gaz qui sont libérés dans le dispositif pendant le fonctionnement et sont condensés par l'anode qui est dans ces dispositifsla partie la plus froide de la structure. 



   Les dispositifs à décharge électronique incorporant des caractéristiques de l'invention sont au contraire particulièrement prévus pour utiliser un filament de tungstène thorié bien que les dispositions structurales particulières de l'invention puissent également trouver des applications dans des dispositifs à déchar- ge utilisant d'autres substances pour le filament émissif. Cette combinaison d'un filament en tungstène thorié avec une anode en cuivre est notamment utilisée dans le dispositif à décharge élec- tronique représenté sur la figure 1, en élévation en partie en coupe. 



   Dans ce dispositif comme dans le dispositif de la figure   4.   la structure représentée, à part la structure de l'anode et l'em- ploi de préférence de tungstène thorié pour le filament, est dans son ensemble analogue à celle de dispositifs bien connus. On doit comprendre par suite que l'invention n'est pas limitée à la struc- ture montrée mais peut être utilisée en relation avec toute struc- ture désirée d'électrodes grille ou grilles et filament ainsi que de connexions d'amenée pour ces électrodes. 



   Dans le dispositif représenté sur la figure 1, une envelop- pe protectrice 1 dans laquelle on a fait le vide contient une anode 2, une électrode grille 3 et une cathode ou filament 4. L'en- veloppe protectrice 1 est fixée par scellement par exemple sur un manchon métallique 5 vissé sur l'anode 2 à laquelle il est 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 soudé de manière étanche comme indiqué en 6. On a représenté une traversée latérale 7 pour supporter et alimenter l'électrode gril- le 3 dans l'enveloppe 1 ainsi que des traversées d'amenée de cou- rant 8-8' pour le filament 4, qui est en forme de double hélice à point milieu électrique fixé par une tige centrale 9 scellée dans ladite enveloppe 1.

   La traversée latérale 7 pour la grille est réalisée, suivant une caractéristique de l'invention, en une tige de grande section de tungstène ou molybdène ce qui assure à cette connexion une impédance faible aux fréquences élevées. 



   Les portions actives de l'électrode grille 3 et du filament 4 sont maintenues centrées à l'intérieur d'un évidement central 10 de l'anode 2. De cette manière, l'encombrement de la structure est réduit, et on peut utiliser des électrodes de petites surfaces et de connexions d'amenée courtes convenables pour un fonctionne- ment à des fréquences élevées. 



   L'anode 2 consiste suivant des caractéristiques de l'inven- tion en un bloc de cuivre évidé en 10 et se prolongeant à l'ex- térieur de l'enveloppe 1 comme indiqué en 11. A partir du bloc 11 sont formées dans le métal ou raccordées des ailettes pour le refroidissement de l'anode par ventilation forcée. Ces ailettes peuvent consister, comme montré sur les figures 1 et 2 en des por- tions de section droite triangulaire 12 disposées radialement au- tour d'une cheminée centrale 13, ou peuvent consister, comme mon- tré sur la figure 3, en des éléments radiaux 14 formés dans la masse d'un noyau central 15 ou raccordés sur ce noyau. 



   D'autres dispositions de refroidissement pourraient être utilisées ; par exemple, le refroidissement par ventilation for- cée pourrait être remplacé par un refroidissement par circulation d'un fluide liquide ou gazeux réfrigérant à l'intérieur de con- duits prévus dans le prolongement 11 de l'anode de manière à lais- ser à l'anode une température suffisante pour lui permettre de travailler à une température élevée nettement supérieure à la tem- pérature de la partie la plus froide de l'enveloppe protectrice,      

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ce qui est le but recherché dans les dispositifs de la présente invention afin d'éviter la désactivation du filament par les gaz qui pourraient être condensés par l'anode en cuivre. 



   Dans le cas où l'on constate que, même avec les structures précédentes, la désactivation du filament se produirait, l'anode en cuivre peut être remplacée par l'une des structures d'anode des figures 4 et 5. 



   Dans la figure 4, qui représente un dispositif à décharge de structure analogue à celui de la figure 1, et dans lequel les mêmes éléments sont désignés par les mêmes références numériques, l'anode en cuivre 2 de la figure 1 est remplacée par une anode massive 22 en tantale ou molybdène mince de même forme que l'anode 2 de la figure 1. Toutefois, cette anode 22 est fixée, par exem- ple soudée comme indiqué en 23 à l'intérieur de ltenveloppe pro- tectrice sur une embase 24 en nickel ou molybdène de grande sec- tion de manière à assurer la continuité électrique et la continuité calorifique entre l'anode 22 et l'embase 24. Sur cette embase 24 est alors vissé et soudé le manchon de scellement 5 de l'enveloppe protectrice 1. 



   La portion de l'embase externe au dispositif à décharge est alors refroidie de toute manière appropriée soit par ventilation forcée soit, comme représenté par circulation d'eau au moyen par exemple dtune chemise d'eau étanche constituée par une enveloppe externe 25 soudée en 26 sur l'embase 24 et pourvue de conduit d'a- menée 27 et d'évacuation 28 ou inversement pour l'eau ou autre flui- de réfrigérant. Il est clair cependant que la chemise dteau re- présentée n'est indiquée qu'à titre dtexemple et que toute autre forme appropriée pourrait être utilisée pour refroidir l'embase 24 et par suite l'anode 22. 



   Dans la figure 5 est représentée une structure d'anode mo- difiée qui peut particulièrement stappliquer dans le dispositif de la figure 4. Cette anode consiste en un bloc de cuivre évidé 29 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 dont la paroi intérieure est revêtue d'une feuille mince de molyb- dène ou de tantale 30 de manière à éviter la détérioration du fi- lament en tungstène par l'action du cuivre. Une telle anode peut être montée de la manière indiquée dans la figure 4, c'est-à-dire raccordée avec une embase de métal différent ou bien présenter la disposition de la figure 1, c'est-à-dire que le bloc de cuivre 29 peut être directement prolongé hors de l'enveloppe protectrice 1. 



   Un autre exemple de réalisation incorporant des caractéris- tiques de l'invention est représenté sur la figure 6. Dans cette figure, l'anode consiste comme dans le cas du dispositif de la fi- gure 4 en un bloc métallique 31 évidé en 32 et 33, les portions actives des autres électrodes venant se loger dans l'évidement 32 tandis que l'évidement 33 réalise une économie de substance et fa- cilite le contrôle de la température de l'anode. On voit en effet sur cette figure que les diamètres extérieurs et les épaisseurs des portions d'anode entourant les évidements 32 et 33 sont diffé- rents. Cette structure permet d'assurer à la portion supérieure de l'anode une température qui ne soit pas trop élevée, bien que cette portion soit éloignée des moyens de refroidissement.

   On pourrait d'ailleurs, suivant une autre caractéristique encore de l'invention, prévoir dans ce but une anode dont la section droite et (ou) le diamètre soient continuellement variables sur la lon- gueur de l'électrode, de manière à ce que le gradient de tempéra- ture ait une répartition régulière le long de l'anode. 



   Une telle forme d'anode peut évidemment être utilisée dans l'une quelconque des réalisations décrites. La structure d'anode de la figure 5 en cuivre avec un revêtement intérieur de tantale ou de molybdène pourrait être également employée dans le disposi- tif de la figure 6. 



   L'anode 31, telle que représentée est sertie à son prolon- gement 34 dans un tube de cuivre fermé 35 qui présente sensible- ment la même forme qu'une anode externe de dispositif à décharge usuel. 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 



  Ce tube de cuivre fermé 35 est scellé directement à l'enveloppe isolante 1 comme indiqué en 36, et présente en certains empla- cements de sa longueur des resserrements tels que 37 et 38 cor- respondant à des dépressions 39 et 40 du bloc 34 pour réaliser le sertissage sus-mentionné. Toutefois, on doit comprendre que la réunion mécanique et thermique du bloc 34 et du tube 35 peut être réalisée de toute manière convenable par exemple en enfilant à force (par frettage par exemple) le bloc 34 à   l'intérieur'du   tube de cuivre 35. Ce tube 35 peut dans tous les cas être refroi- di à volonté par une circulation forcée d'un fluide réfrigérant, liquide ou gazeux, sur sa surface externe, circulation qui peut être assurée de toute manière appropriée connue. 



   Dans l'exemple de dispositif représenté sur la figure 6, on a montré une structure d'électrodes et de connexions diffé- rente de celle des figures 1 et 4. Suivant une réalisation pré- férée, le pied moulé 41 de la portion supérieure de l'enveloppe isolante 1 est inversé. A travers ce pied passent les tiges 8 et 8' servant à assurer la connexion du filament 4. Ce filament au lieu de consister en une double hélice à point milieu élec- trique est montré en forme d'une hélice simple connectée à ses deux extrémités aux tiges 8 et 8'. 



   La grille de commande est d'une constitution analogue à celles des dispositifs sus-décrits. Un getter pour l'absorption de gaz libérés par les éléments du dispositif peut de plus être prévu comme indiqué en 42 à l'intérieur d'une poche ou tubulure latérale 43 de l'enveloppe isolante 1. 



   La grille 5 pourrait également être mécaniquement suppor- tée par une tige en molybdène ou tungstène assurant sa connexion électrique qui passe à travers l'enveloppe isolante 1 dans le pied moulé inversé 41. 



   Dans la structure de la figure 7, les électrodes grille et filament ainsi que leurs connexions sont analogues à celles 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 représentées sur les figures 1 et 4 à part le fait qu'elles uti- lisent un pied moulé inversé 41 et que la tige conductrice 9 as- surant le point milieu électrique du filament 4 en forme de dou- ble hélice est également sortie à travers le pied moulé inversé 41 ce qui permet la connexion de cette tige à une terre. Une mo- dification suivant une autre caractéristique de l'invention de la forme de l'anode est également représentée sur cette figure.

   Le bloc métallique 11 dans lequel est creusé l'évidement 10 dont la paroi 2 constitue l'anode est directement scellé sur l'enve- loppe isolante comme indiqué en 44 par l'intermédiaire d'un man- chon en substance isolante 45 de la même manière que les conne- xions électriques des autres électrodes dans les exemples de dis- positifs à décharge électronique décrits. Le prolongement ex- térieur à l'enveloppe 1 de ce bloc 11 peut être refroidi de toute manière appropriée. La tige support de grille 7 est représentée maintenue dans l'enveloppe 1 par l'intermédiaire d'un chapeau mé- tallique en cuivre, par exemple 47, assurant la connexion élec- trique de cette électrode. 



   On voit que les structures de dispositifs à décharge élec- tronique de la présente invention permettent de refroidir l'anode à un point suffisant pour assurer le bon fonctionnement du dis- positif tout en conservant les dispositions générales des élec- trodes pour un fonctionnement en ondes courtes, c'est-à-dire, des électrodes de petite surface et des connexions d'électrodes cour- tes. 



   L'avantage de l'utilisation du filament en tungstène tho- rié dans ces structures est notamment de permettre l'obtention de courants de saturation importants ce qui est avantageux dans certaines applications de ces dispositifs tels que la production d'impulsions de grande puissance. Il est clair toutefois, que les structures décrites peuvent être avantageusement employées dans des cas où le filament est en une substance différente du tungstène thorié. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   , Il est clair que l'invention n'est pas limitée aux exemples de réalisation montrés et décrits mais est au contraire susceptible de nombreuses modifications et adaptations sans sortir de son do- maine. 



   Comme déjà mentionné, les structures particulières d'anode décrites ne sont pas limitatives et peuvent de plus être utilisées avec toutes structures désirées pour les autres électrodes, leurs connexions et l'enveloppe isolante, et non simplement dans les combinaisons décrites et représentées à titre d'exemples.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  ELECTRONIC DISCHARGE DEVICES.



   The present invention relates to electronic discharge devices and more particularly to electronic discharge devices in which an electrode, in general the anode, can be cooled by any suitable means, so as to be maintained at a temperature ensuring correct operation. of the device.



   In such discharge tubes the anode electrode which is ordinarily provided to constitute part of the protective casing of the device is found to be the coldest part of the device. As a result, it is liable to condense gases which are released during operation of the device and which are liable to cause deterioration of the cathode depending on the nature of the latter.



   One of the objects of the invention is in particular to provide electronic discharge devices in which this drawback cannot manifest itself in a detrimental manner, even if the substances composing the anode and the cathode are such as to entrain.

 <Desc / Clms Page number 2>

 in operation, deactivation of the cathode if they were used in a device for cooling the anode of a conventional type.



   Another object of the invention is to provide electronic discharge devices of reduced bulk, that is to say with small electrode surfaces and short electrode connections, particularly arranged to operate at high frequencies. , which can, for example, correspond to VHF.



   In general, the invention provides electronic discharge devices in which the cooling of the anode is provided in such a way that the temperature of the anode is relatively high and in any case that this temperature. is clearly higher than that of the coldest point of the protective casing, without this anode temperature being at any point such as to impair the proper functioning of the device.



   The structure of an electronic discharge device incorporating features of the invention comprises a recessed anode for accommodating the active portions of the other electrodes, cathode and grid or grids, which is extended without electrical and calorific discontinuities to the surface. exterior of the protective casing containing the complete electrode structure, the anode cooling means acting on this external extension.



   According to another characteristic of the invention, said hollow anode has a continuously variable section over its length according to a law such that the temperature gradient has a regular distribution along the anode, in order to avoid excessive heating of the anode. the upper part of said anode.



   According to another characteristic of the invention, the means for cooling the anode extension external to the protective casing consist either of radiation fins for a

 <Desc / Clms Page number 3>

 forced ventilation, or in conduits for circulation under pressure of a refrigerant fluid such as water.



   An electronic discharge device of this type comprises, according to another characteristic of the invention, a hollowed out copper anode associated with an electrode structure in which the cathode filament is made of thoriated tungsten, the anode and its extension. external being taken in the same block of copper.



   According to still other characteristics of the invention, an electronic discharge device of the above structure comprises a solid anode hollowed out of a metal such as molybdenum or tantalum, or an anode consisting of a thin coating of molybdenum. or tantalum on the inner wall of a hollow copper block. This copper block can be directly extended to the outside of the protective casing, or the anode can be fixed in a base of large section in nickel or molybdenum or copper which extends outside of the casing. the envelope and is cooled by circulating a fluid such as water, oil or air.



   The invention will be explained in detail in the following description given in relation to the accompanying drawings, in which:
FIG. 1 represents an example of an electronic discharge device incorporating features of the invention;
FIG. 2 shows a cross section of the anode extension of the device of FIG. 1;
FIG. 3 represents a modification of the extension of an node of the device of FIG. 1;
FIG. 4 represents another example of an electronic discharge device incorporating characteristics of the invention;
FIG. 5 represents a modification of the anode of the device of FIG. 4.



   Figures 6 and 7 show two further examples of electronic discharge devices incorporating features of the invention.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The use of thoriated tungsten filaments in electronic discharge devices cooling the copper anode by water in the usual manner has not heretofore been possible due to the above-mentioned deterioration of the material. filament. It seems that this deterioration consists of a deactivation of the thoriated tungsten filament under the action of gases which are released in the device during operation and are condensed by the anode which is in these devices the coldest part of the structure.



   Electronic discharge devices incorporating features of the invention are, on the contrary, particularly intended to use a thoriated tungsten filament although the particular structural arrangements of the invention may also find applications in discharge devices using other. substances for the emissive filament. This combination of a thoriated tungsten filament with a copper anode is used in particular in the electronic discharge device shown in FIG. 1, in elevation partly in section.



   In this device, as in the device of FIG. 4, the structure shown, apart from the structure of the anode and the preferably use of thoriated tungsten for the filament, is on the whole similar to that of well-known devices. . It should therefore be understood that the invention is not limited to the structure shown but can be used in connection with any desired structure of grid or grid electrodes and filament as well as feed connections for these electrodes. .



   In the device shown in FIG. 1, a protective envelope 1 in which a vacuum has been made contains an anode 2, a grid electrode 3 and a cathode or filament 4. The protective envelope 1 is fixed by sealing by example on a metal sleeve 5 screwed on the anode 2 to which it is

 <Desc / Clms Page number 5>

 welded in a sealed manner as indicated at 6. There is shown a lateral feedthrough 7 for supporting and supplying the grill electrode 3 in the casing 1 as well as current feedthroughs 8-8 'for the filament. 4, which is in the form of a double helix with an electric midpoint fixed by a central rod 9 sealed in said envelope 1.

   The lateral feed-through 7 for the grid is produced, according to a characteristic of the invention, in a rod of large section of tungsten or molybdenum which provides this connection with a low impedance at high frequencies.



   The active portions of the grid electrode 3 and of the filament 4 are kept centered inside a central recess 10 of the anode 2. In this way, the size of the structure is reduced, and it is possible to use small area electrodes and short lead connections suitable for high frequency operation.



   The anode 2 consists, according to characteristics of the invention, of a copper block hollowed out at 10 and extending outside the casing 1 as indicated at 11. From the block 11 are formed in the metal or connected fins for cooling the anode by forced ventilation. These fins may consist, as shown in Figures 1 and 2, of portions of triangular cross section 12 arranged radially around a central chimney 13, or may consist, as shown in Figure 3, of radial elements 14 formed in the mass of a central core 15 or connected to this core.



   Other cooling arrangements could be used; for example, forced ventilation cooling could be replaced by cooling by circulation of a liquid or gaseous refrigerant fluid inside conduits provided in the extension 11 of the anode so as to leave the anode at a temperature sufficient to allow it to operate at a high temperature markedly higher than the temperature of the coldest part of the protective casing,

 <Desc / Clms Page number 6>

 which is the desired aim in the devices of the present invention in order to avoid deactivation of the filament by the gases which could be condensed by the copper anode.



   In case it is found that even with the previous structures deactivation of the filament would occur, the copper anode can be replaced with one of the anode structures of Figures 4 and 5.



   In figure 4, which shows a discharge device similar in structure to that of figure 1, and in which the same elements are designated by the same reference numerals, the copper anode 2 of figure 1 is replaced by an anode massive 22 in tantalum or thin molybdenum of the same shape as the anode 2 of FIG. 1. However, this anode 22 is fixed, for example welded as indicated at 23 inside the protective casing on a base 24 in nickel or molybdenum of large cross-section so as to ensure electrical continuity and thermal continuity between the anode 22 and the base 24. On this base 24 is then screwed and welded the sealing sleeve 5 of the protective casing 1.



   The portion of the base external to the discharge device is then cooled in any suitable manner either by forced ventilation or, as shown by circulation of water by means for example of a sealed water jacket constituted by an external casing 25 welded at 26. on the base 24 and provided with a conduit 27 and evacuation 28 or vice versa for water or other refrigerant. It is clear, however, that the water jacket shown is only given as an example and that any other suitable shape could be used to cool the base 24 and hence the anode 22.



   In figure 5 is shown a modified anode structure which can particularly be applied in the device of figure 4. This anode consists of a hollow copper block 29

 <Desc / Clms Page number 7>

 the inner wall of which is coated with a thin sheet of molybdenum or tantalum so as to prevent deterioration of the tungsten filament by the action of copper. Such an anode can be mounted as shown in figure 4, i.e. connected with a base of different metal or else have the arrangement of figure 1, i.e. the block of copper 29 can be directly extended out of the protective casing 1.



   Another exemplary embodiment incorporating characteristics of the invention is represented in FIG. 6. In this figure, the anode consists, as in the case of the device of FIG. 4, of a metal block 31 hollowed out at 32 and 33, the active portions of the other electrodes being housed in the recess 32 while the recess 33 saves substance and makes it easier to control the temperature of the anode. In fact, it can be seen in this figure that the outer diameters and the thicknesses of the anode portions surrounding the recesses 32 and 33 are different. This structure makes it possible to ensure the upper portion of the anode a temperature which is not too high, although this portion is remote from the cooling means.

   It would also be possible, according to yet another characteristic of the invention, to provide for this purpose an anode whose cross section and (or) the diameter are continuously variable over the length of the electrode, so that the temperature gradient has a regular distribution along the anode.



   Such a form of anode can obviously be used in any of the embodiments described. The anode structure of Figure 5 made of copper with an inner coating of tantalum or molybdenum could also be employed in the device of Figure 6.



   The anode 31 as shown is crimped at its extension 34 in a closed copper tube 35 which has substantially the same shape as an external anode of a conventional discharge device.

 <Desc / Clms Page number 8>

 



  This closed copper tube 35 is sealed directly to the insulating casing 1 as indicated at 36, and has in certain places along its length constrictions such as 37 and 38 corresponding to depressions 39 and 40 of the block 34 for perform the aforementioned crimping. However, it should be understood that the mechanical and thermal union of the block 34 and the tube 35 can be achieved in any suitable manner, for example by forcibly threading (by hooping for example) the block 34 inside the copper tube 35. This tube 35 can in any case be cooled at will by a forced circulation of a refrigerant, liquid or gaseous, on its external surface, which circulation can be ensured in any suitable known manner.



   In the example of the device shown in FIG. 6, a structure of electrodes and connections different from that of FIGS. 1 and 4 has been shown. According to a preferred embodiment, the molded foot 41 of the upper portion of the device. the insulating envelope 1 is reversed. Through this foot pass the rods 8 and 8 'serving to ensure the connection of the filament 4. This filament instead of consisting of a double helix with an electric midpoint is shown in the form of a single helix connected at both ends. to rods 8 and 8 '.



   The control grid is of a constitution similar to those of the devices described above. A getter for the absorption of gas released by the elements of the device can moreover be provided as indicated at 42 inside a pocket or lateral tubing 43 of the insulating envelope 1.



   The grid 5 could also be mechanically supported by a molybdenum or tungsten rod ensuring its electrical connection which passes through the insulating casing 1 in the inverted molded foot 41.



   In the structure of figure 7, the grid and filament electrodes as well as their connections are similar to those

 <Desc / Clms Page number 9>

 shown in Figures 1 and 4 apart from the fact that they use an inverted molded foot 41 and the conductive rod 9 providing the electrical midpoint of the double helix-shaped filament 4 has also exited through the inverted molded foot 41 which allows the connection of this rod to an earth. A modification according to another characteristic of the invention of the shape of the anode is also shown in this figure.

   The metal block 11 in which is hollowed out the recess 10, the wall 2 of which constitutes the anode, is directly sealed to the insulating casing as indicated at 44 by means of a sleeve of insulating substance 45 of the sleeve. same as the electrical connections of the other electrodes in the examples of electronic discharge devices described. The extension outside the casing 1 of this block 11 can be cooled in any suitable manner. The grid support rod 7 is shown held in the casing 1 by means of a copper metal cap, for example 47, ensuring the electrical connection of this electrode.



   It can be seen that the structures of electronic discharge devices of the present invention allow the anode to be cooled to a point sufficient to ensure proper operation of the device while retaining the general arrangements of the electrodes for on-wave operation. short, that is, small area electrodes and short electrode connections.



   The advantage of using the tungsten tungsten filament in these structures is in particular that it allows high saturation currents to be obtained, which is advantageous in certain applications of these devices such as the production of high power pulses. It is clear, however, that the structures described can be advantageously employed in cases where the filament is of a substance other than thoriated tungsten.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   It is clear that the invention is not limited to the embodiments shown and described but is on the contrary susceptible of numerous modifications and adaptations without going beyond its scope.



   As already mentioned, the particular anode structures described are not limiting and can moreover be used with any structures desired for the other electrodes, their connections and the insulating envelope, and not simply in the combinations described and shown by way of illustration. 'examples.


    

Claims (1)

R E S U M E. ABSTRACT. La présente invention concerne des dispositifs à décharge électronique et en particulier elle prévoit des dispositifs à dé- charge électronique utilisant un filament en tungstène thorié dont l'anode en cuivre ou en molybdène ou tantale consiste en un bloc évidé pour loger les diverses électrodes du dispositif qui se pro- longe sans discontinuités électrique et calorifique en dehors de l'enveloppe protectrice dans laquelle on a fait le vide, des moyens de refroidissement de ce prolongement étant prévus de manière à assurer à l'anode une température convenable pour le bon fonction- nement du dispositif tout en restant élevée par rapport à la tem- pérature d'un point quelconque de l'enveloppe. The present invention relates to electronic discharge devices and in particular it provides electronic discharge devices using a thoriated tungsten filament, the copper or molybdenum or tantalum anode of which consists of a hollow block for housing the various electrodes of the device. which extends without electrical and calorific discontinuities outside the protective casing in which the vacuum has been created, means for cooling this extension being provided so as to ensure the anode has a suitable temperature for proper function. the device while remaining high relative to the temperature at any point in the enclosure.
BE483593D BE483593A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE483593A true BE483593A (en)

Family

ID=129956

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE483593D BE483593A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE483593A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE897544A (en) METAL HALIDE ARC DISCHARGE LAMP AND METHODS OF OPERATING AND MANUFACTURING SAME
EP0430735A1 (en) High voltage connector for X-ray tube
US3264511A (en) Glow discharge device
BE483593A (en)
US7633227B2 (en) Discharge lamp with lamp base structure
EP0020218B1 (en) Radiation-cooled multistage depressed collector for a microwave tube and microwave tube comprising such a collector
EP0002406B1 (en) Ion source, in particular for an ion implantation device
BE499435A (en)
BE483858A (en)
FR2683941A1 (en) ELECTRON BEAM COLLECTOR.
FR2833749A1 (en) Earth/satellite telecommunications travelling wave tube amplifier having tubular sheath with inner electron beam and outer guard providing sheath mechanical maintenance with resin sheath/guard placed providing thermal transfer.
BE546042A (en)
BE481085A (en)
BE420658A (en)
BE361141A (en)
EP0200641A1 (en) Ion pump with a current proportional to the pumped quantity
BE366177A (en)
BE467156A (en)
BE501480A (en)
BE408430A (en)
BE473845A (en)
BE371788A (en)
BE492917A (en)
BE430210A (en)
BE396165A (en)