BE468384A - - Google Patents

Info

Publication number
BE468384A
BE468384A BE468384DA BE468384A BE 468384 A BE468384 A BE 468384A BE 468384D A BE468384D A BE 468384DA BE 468384 A BE468384 A BE 468384A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
side members
sleeve
pair
bar
vehicle
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE468384A publication Critical patent/BE468384A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B62LAND VEHICLES FOR TRAVELLING OTHERWISE THAN ON RAILS
    • B62BHAND-PROPELLED VEHICLES, e.g. HAND CARTS OR PERAMBULATORS; SLEDGES
    • B62B7/00Carriages for children; Perambulators, e.g. dolls' perambulators
    • B62B7/04Carriages for children; Perambulators, e.g. dolls' perambulators having more than one wheel axis; Steering devices therefor
    • B62B7/06Carriages for children; Perambulators, e.g. dolls' perambulators having more than one wheel axis; Steering devices therefor collapsible or foldable
    • B62B7/08Carriages for children; Perambulators, e.g. dolls' perambulators having more than one wheel axis; Steering devices therefor collapsible or foldable in the direction of, or at right angles to, the wheel axis

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Transportation (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Handcart (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Perfectionnements aux véhicules à roues pour enfants". 



   La présente invention a pour objet de fournir un véhicule à roues pour enfants, pourvu d'une barre de halage mé- diane par laquelle le véhicule peut être tiré ou poussé, et qui peut se plier contre la barre de halage en prenant peu d'espace de manière a être facilement transportable lorsqu'on ne désire pas l'employer. 



   Le véhicule à roues suivant l'invention comprend une paire d'organes latéraux portant chacun une roue supportée sur celui-ci par un bout d'essieu, un siège flexible s'étendant entre les organes latéraux, un dossier flexible supporté par les organes de dossier, aux extrémités extérieures de ceux-ci, une paire d'appuis pour le pied pivotant sur les organes laté- raux aux extrémités extérieures de ceux-ci, une barre médiane de halage, un manchon sur la barre de halage, un système de biel. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 les articulées entre le manchon et la barre de halage et les or- ganes latéraux, le manchon étant susceptible de coulisser sur la barre de halage jusqu'à des positions d'extrémités opposées dans l'une desquelles le système de bielles maintient les orga- nes latéraux espacés pour maintenir le siège et les appuis pour le pied déployés, tandis que dans l'autre position, les organes latéraux sont repliés contre la barre de halage et le siège et les appuis pour le pied repliés, et des moyens pour verrouiller le manchon dans sa première position terminale mentionnée. Par l'expression "extérieure" on entend l'extrémité des organes la- téraux éloignée de l'extrémité de la barre de halage sur laquel- le on tire. 



   La barre de halage peut être constituée d'une maniè- re convenable, par un tube métallique, et le manchon, les orga- nes latéraux et le système des bielles peuvent également être en métal. Ces parties sont de préférence faites en un alliage d'un métal léger. 



   Deux formes préférées de véhicules à roues suivant l'invention seront à présent décrites en détails, à titre d'e- xemples, avec référence respectivement aux fig. 1-4 et aux fig. 



  5-9 des dessins annexés dans lesquels : 
La fig. 1 est une vue en perspective de la première forme de véhicule, prête à l'emploi. 



   La fig. 2 est une vue en élévation de la construc- tion de la carcasse du véhicule, également prête à l'emploi. 



   La fig. 3 est une vue en plan de la construction de la carcasse, regardée dans la direction de la flèche A de la fig. 2. 



   La fig. 4 est une vue semblable à la fig. 3 mais qui montre la construction de la carcasse repliée contre la barre de halage. 



   La fig. 5 est une vue en élévation d'une seconde forme de véhicule. 



   La fig. 6 est une vue prise dans la direction de la 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 flèche A de la fige 5 montrant le véhicule déployé. 



   La fig. 7 est une vue prise dans la direction de la flèche B de la fig. 5 montrant le véhicule replié. 



   La   fig   8.est une vue en plan inférieure de l'appui pour les pieds lorsqu'il est déployé. 



   La fig. 9 est une vue prise dans la direction de la flèche C de la fig. 8. 



   Dans les fig. 5-9 le siège flexible et le dossier ont été supprimés. 



   Les mêmes chiffres de référence indiquent des par- ties analogues dans toutes les figures. 



   Le véhicule représenté aux fig. 1-4 comprend un cha- riot supporté par une construction de carcasse repliable portant des roues. Cette construction de carcasse comprend une paire d'organes métalliques 10 en forme d'U, une barre de halage mé- tallique tubulaire 11, une coulisse constituée par un manchon métallique 12 monté de façon à glisser sur la barre de halage et un système de bielles métalliques, décrit en détails plus loin, reliant les organes latéraux au manchon et à la barre de halage. 



   Une poignée 13 est adaptée à la barre de halage 11 et peut être glissée à l'intérieur et hors de la barre de hala- ge, entre les positions extrêmes représentées respectivement aux fig.l et 4 et aux fig. 2 et 3 pour faire varier la longueur effective de la barre de halage de manière à l'adapter à la grandeur de la personne s'occupant du véhicule. Le réglage de la poignée est effectué par relâchement de la vis de serrage 14 et ensuite serrage de la vis pour maintenir la poignée dans la' nouvelle position. 



   Le manchon 12 peut coulisser le long de la barre de halage 11 entre une position extrême représentée aux fig. 1 à 3, dans laquelle la construction de la carcasse est déployée, et une position extrême représentée à la fig.4 dans laquelle 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 la construction de la carcasse est repliée. Le manchon 12 sup- porte une broche 15 qui fait saillie vers l'intérieur (fig. 2) venant en prise avec une fente axiale 16 dans la barre de hala- ge de manière que le manchon ne puisse pas tourner par rapport à la barre. Le manchon peut être bloqué dans ses deux positions extrêmes par la prise d'un loquet 17 avec l'un ou l'autre d'une paire   de trous   18 de la barre. Ces trous sont représentés aux fig.3 et 4.

   Le loquet 17 pivote en 19 vers le manchon 12 et pos- sède un nez faisant saillie vers l'intérieur 20, qui passe à travers un trou dans le manchon 12 pour venir en prise avec le trou 18 de la barre 11. Un ressort 21 maintient le nez 20 dans le trou choisi 18 de la barre de halage, mais la pression du doigt sur l'extrémité 22 du loquet le libérera et permettra au manchon d'être glissé dans son autre position. La fente axiale 16 dans la barre de halage a une longueur égale à la longueur de la course du manchon et sert, en coopération avec la broche 15 du manchon, à déterminer les deux positions extrêmes, assu- rant ainsi que lorsque la pression du doigt est relâchée, le loquet s'abat en position pour caler le manchon 12 à la barre de halage 11. 



   Le système de bielles mentionné plus haut comprend une paire extérieure de doubles bielles   23,24   reliant l'extré- mité extérieure de chaque pièce en U latérale 10 (c'est-à-dire l'extrémité éloignée de la poignée) à l'extrémité extérieure de la barre de halage 11, une paire intérieure de doubles biel- les 25, 26 reliant les points 27 situés au milieu de la longueur des pièces en U désignées   par'10   à un point commun 28 du man- chon 12 et une paire de bielles de stabilisation 29,30. Les bielles de stabilisation tournent à une extrémité sur les pivots 31 par 'lesquels les doubles bielles 23,24 sont attachées aux pièces 10 en U, et tournent aux autres extrémités en un point de pivotement commun 32 à l'extrémité extérieure du manchon 12. 



   Chaque double bielle (voir par exemple la bielle 23) 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 est constituée d'une paire de bielles conjuguées, espacées, su- perposées, s'étendant parallèlement entre les pivots communs et les bielles doubles extérieures 23, 24 sont reliées ensemble par les tiges 52. Le dédoublement des bielles 23,24,25,26 garantit que la construction de la carcasse supportera la charge due au poids de l'occupant de la voiture. Les bielles de stabilisation 29,30 qui sont espacées des doubles bielles intérieures 25, 26 et sont parallèles à celles-ci, assurent le parallélisme des pièces 10 en U. On notera, en comparant les fig. 3 et 4, que le système de bielles est efficace ,suivant la position du manchon 12 par rapport à la barre de halage 11, pour maintenir déployées les pièces 10 en U ou pour les replier contre la barre de halage. 



   La structure de la carcasse comprend une paire der roues 33 qupportées chacune, sur chacune des pièces 10 en U par un bout d'essieu 34 et par une console dirigée vers le haut sur chaque pièce en U. Chaque console est constituée par une struc- ture de châssis tubulaire consistant en des montants 36 et en un organe supérieur 37. Sur chaque structure pivote en 38 une colonne 39 ayant une section en U. Des appuis pour les pieds 42 en forme d'U sont prévus entre les extrémités intérieures des pièces 10 en U et le manchon 12. Les appuis pour pieds pi- votent en 43 sur une console   44   fixée au manchon et ont, à leurs autres extrémités, des fentes 45 venant en prise avec les bro- ches 46 fixées aux pièces 10 en U. 



   A la structure de la carcasse représentée aux fig. 



  2-4 sont adaptées certaines autres parties représentées seule- ment à la fig.l. Celles-ci comprennent un siège constitué par une bande 35 en toile ou en une autre matière flexible attachée aux organes 37 des consoles, un dossier constitué par une bande 40 en toile ou en une autre matière flexible attachée aux colon- nes 39, et une paire d'appuis pour les bras, en tôle, 41, fixés chacun sur chaque console. Le dossier peut évidemment être re- plié vers le siège lorsqu'on désire replier le véhicule. La 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 comparaison des fig. 3 et 4 montrera comment le système de biel- les se replie pour permettre aux pièces en U latérales 10   de/se   replier contre la barre de halage. 



   Lorsqu'il est déployé, le véhicule a une construc- tion stable qui peut facilement supporter le poids d'un enfant et être poussé en roulant sur ses roues. Lorsqu'il est replié le véhicule peut être facilement transporté et passé à travers des ouvertures étroites, telles que celles des portières de voitures de chemin de fer. Dans sa position repliée, il est suffisamment compact pour un emmagasinage aisé, par exemple dans un filet à bagages d'une voiture de chemin de fer. 



   Le véhicule représenté aux fig. 5-9 est essentielle- ment semblable à celui représenté aux fig.1-4. Il y a cependant deux différences, savoir : (1) Les organes latéraux sont constitués dans ce cas par des plaques de tôle 100, chacune supportant deux roues 133, 233 supportées sur des bouts d'essieu 134,234 respectivement. 



  Comme on l'a représenté, chacune de ces plaques latérales 100 remplace la pièce latérale en U correspondante 10 et la struc- ture de châssis tubulaire 36,37 des fig.là 4, et le bord supé- rieur de chaque plaque latérale 100 est replié pour former in appui pour le bras 141. Le siège flexible est supporté par les organes 101 fixés aux faces intérieures des plaques 100 et com- me précédemment le dossier est supporté par les colonnes 39 pivotant en 38 sur les organes latéraux. 



   (2) Les appuis pour les pieds dans le cas de la dis- position représentée aux fig. 5-9, sont constituées par des pla- ques métalliques plates 142 dont chacune a , à son extrémité extérieure, un rebord tourné vers le haut 102 destiné à suppor- ter les talons de l'occupant. Chaque plaque 142, telle qu'elle est représentée à la fig. 8, possède une paire de rebords 103 dirigés vers le bas. A une extrémité, les rebords 103 de chaque plaque pivotent par les broches 105 sur les rebords dirigés 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 vers le bas 104 des consoles 106 fixées aux faces intérieures des organes latéraux 100. Les extrémités adjacentes des rebords 103 des deux plaques sont réunies par des broches de pivotemeent 107 aux bielles 108.

   On observera que les broches de pivotement 105, 107 s'étendent parallèlement à l'axe de la barre de halage 11 et que, dans la position déployée du véhicule, les appuis pour les pieds forment un pont plus ou moins plat comme on l'a représenté aux fig. 6 et 8. Cependant lorsque les organes laté- raux sont repliés contre la barre de halage, les plaques 142 se replient vers le haut autour des broches de pivotement 107 comme on l'a représenté à la fig. 7. 



   Un ressort 109, fig.9 est prévu pour maintenir, lors. que le véhicule est déployé, les extrémités adjacentes des pla- ques 142, légèrement au-dessus du niveau des extrémités fixées aux organes latéraux, de manière à assurer que les broches de pivotement centrales 107 soient au-dessus du point mort par rapport aux broches de pivotement 105, ce qui est nécessaire pour assurer que les appuis pour les pieds ne résisteront pas au mouvement vers l'intérieur des organes latéraux vers la bar- re de halage lorsqu'on désire plier le véhicule. La pression des pieds contre les plaques 142 forcera cependant celles-ci à être réellement plates lorsque le véhicule est en usage et oc- cupé par un enfant. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Improvements to wheeled vehicles for children".



   The object of the present invention is to provide a wheeled vehicle for children, provided with a middle tow bar by which the vehicle can be pulled or pushed, and which can bend against the tow bar with little effort. space so as to be easily transportable when you do not want to use it.



   The wheeled vehicle according to the invention comprises a pair of side members each carrying a wheel supported thereon by an axle end, a flexible seat extending between the side members, a flexible backrest supported by the steering members. backrest, at the outer ends thereof, a pair of supports for the pivoting foot on the lateral members at the outer ends thereof, a central towing bar, a sleeve on the towing bar, a system of biel.



    @

 <Desc / Clms Page number 2>

 the articulated between the sleeve and the towing bar and the lateral members, the sleeve being able to slide on the towing bar to positions of opposite ends in one of which the system of connecting rods maintains the organs. side arms spaced apart to keep the seat and the footrests deployed, while in the other position the side members are folded up against the tow bar and the seat and the footrests folded in, and means for locking the sleeve in its first mentioned end position. By the expression "outer" is meant the end of the side members remote from the end of the towing bar on which one pulls.



   The tow bar may conveniently be made of a metal tube, and the sleeve, side members and connecting rod system may also be of metal. These parts are preferably made of an alloy of a light metal.



   Two preferred forms of wheeled vehicles according to the invention will now be described in detail, by way of example, with reference respectively to FIGS. 1-4 and in fig.



  5-9 of the accompanying drawings in which:
Fig. 1 is a perspective view of the first form of vehicle, ready for use.



   Fig. 2 is an elevational view of the construction of the vehicle carcass, also ready for use.



   Fig. 3 is a plan view of the construction of the carcass, viewed in the direction of arrow A in FIG. 2.



   Fig. 4 is a view similar to FIG. 3 but which shows the construction of the carcass folded against the towing bar.



   Fig. 5 is an elevational view of a second form of vehicle.



   Fig. 6 is a view taken in the direction of

 <Desc / Clms Page number 3>

 arrow A of fig 5 showing the deployed vehicle.



   Fig. 7 is a view taken in the direction of arrow B in FIG. 5 showing the folded vehicle.



   Fig 8 is a bottom plan view of the footrest when deployed.



   Fig. 9 is a view taken in the direction of arrow C in FIG. 8.



   In fig. 5-9 flexible seat and backrest have been removed.



   Like reference numerals indicate like parts in all figures.



   The vehicle shown in Figs. 1-4 includes a cart supported by a collapsible frame construction carrying wheels. This carcass construction comprises a pair of U-shaped metal members 10, a tubular metal hauling bar 11, a slide consisting of a metal sleeve 12 mounted so as to slide on the hauling bar and a hauling system. metal connecting rods, described in detail below, connecting the side members to the sleeve and to the tow bar.



   A handle 13 is fitted to the hauling bar 11 and can be slid inside and out of the hauling bar, between the extreme positions shown respectively in fig.l and 4 and in fig. 2 and 3 to vary the effective length of the tow bar so as to adapt it to the size of the person handling the vehicle. Adjustment of the handle is effected by releasing the set screw 14 and then tightening the screw to hold the handle in the new position.



   The sleeve 12 can slide along the hauling bar 11 between an extreme position shown in FIGS. 1 to 3, in which the construction of the carcass is deployed, and an extreme position shown in fig. 4 in which

 <Desc / Clms Page number 4>

 the carcass construction is folded. The sleeve 12 supports an inwardly projecting pin 15 (Fig. 2) engaging an axial slot 16 in the hauling bar so that the sleeve cannot rotate relative to the bar. . The sleeve can be locked in its two extreme positions by engaging a latch 17 with either of a pair of holes 18 in the bar. These holes are shown in Figs. 3 and 4.

   Latch 17 pivots at 19 towards sleeve 12 and has an inwardly projecting nose 20 which passes through a hole in sleeve 12 to engage hole 18 in bar 11. A spring 21 keeps the nose 20 in the chosen hole 18 of the hauling bar, but finger pressure on the end 22 of the latch will release it and allow the sleeve to be slid into its other position. The axial slot 16 in the hauling bar has a length equal to the length of the stroke of the sleeve and serves, in cooperation with the pin 15 of the sleeve, to determine the two extreme positions, thus ensuring that when the pressure of the finger is released, the latch drops into position to wedge the sleeve 12 to the tow bar 11.



   The aforementioned connecting rod system comprises an outer pair of double connecting rods 23,24 connecting the outer end of each side U-piece 10 (i.e. the end remote from the handle) to the end. outer end of the tow bar 11, an inner pair of double connecting rods 25, 26 connecting the points 27 located in the middle of the length of the U-shaped pieces denoted by '10 to a common point 28 of the sleeve 12 and a pair of stabilizing rods 29.30. The stabilizing rods rotate at one end on the pivots 31 by which the double rods 23,24 are attached to the U-pieces 10, and at the other ends rotate at a common pivot point 32 at the outer end of the sleeve 12.



   Each double connecting rod (see for example connecting rod 23)

 <Desc / Clms Page number 5>

 consists of a pair of mating, spaced, superimposed connecting rods extending parallel between the common pivots and the outer double connecting rods 23, 24 are connected together by the rods 52. The splitting of the connecting rods 23,24,25, 26 ensures that the construction of the carcass will support the load due to the weight of the occupant of the car. The stabilization rods 29,30 which are spaced from the double internal rods 25, 26 and are parallel to the latter, ensure the parallelism of the U-shaped parts 10. It will be noted, by comparing FIGS. 3 and 4, that the connecting rod system is effective, depending on the position of the sleeve 12 relative to the towing bar 11, to maintain the U-shaped parts 10 deployed or to fold them up against the towing bar.



   The structure of the carcass comprises a pair of wheels 33 which are each supported on each of the U-shaped parts 10 by an axle end 34 and by a console directed upwards on each U-shaped part. Each console is constituted by a structure. tubular frame ture consisting of uprights 36 and an upper member 37. On each structure a column 39 rotates at 38 having a U-shaped section. U-shaped foot supports 42 are provided between the inner ends of the parts. 10 in a U and the sleeve 12. The foot rests pivot at 43 on a bracket 44 attached to the sleeve and have, at their other ends, slots 45 which engage with the pins 46 attached to the U-pieces 10. .



   To the structure of the carcass shown in FIGS.



  2-4 are adapted certain other parts shown only in fig.l. These comprise a seat consisting of a strip 35 of canvas or other flexible material attached to the members 37 of the consoles, a backrest consisting of a strip 40 of canvas or other flexible material attached to the columns 39, and a backrest consisting of a strip 40 of canvas or other flexible material attached to the columns 39. pair of arm supports, sheet metal, 41, each fixed to each console. The backrest can obviously be folded towards the seat when it is desired to fold the vehicle. The

 <Desc / Clms Page number 6>

 comparison of fig. 3 and 4 will show how the connecting rod system folds up to allow the side U-pieces 10 to / fold up against the tow bar.



   When deployed, the vehicle has a stable construction that can easily support the weight of a child and be pushed while rolling on its wheels. When folded up, the vehicle can be easily transported and passed through narrow openings, such as those in railroad car doors. In its folded position, it is compact enough for easy storage, for example in a luggage net of a railway car.



   The vehicle shown in Figs. 5-9 is essentially the same as that shown in Figs. 1-4. There are however two differences, namely: (1) The side members in this case are constituted by sheet metal plates 100, each supporting two wheels 133, 233 supported on axle ends 134, 234 respectively.



  As shown, each of these side plates 100 replaces the corresponding U-shaped side piece 10 and the tubular frame structure 36,37 of Figs. 1 through 4, and the top edge of each side plate 100 is folded up to form a support for the arm 141. The flexible seat is supported by the members 101 fixed to the interior faces of the plates 100 and, as previously the backrest is supported by the columns 39 pivoting at 38 on the side members.



   (2) The footrests in the case of the arrangement shown in fig. 5-9, are formed by flat metal plates 142 each of which has, at its outer end, an upwardly facing flange 102 intended to support the heels of the occupant. Each plate 142, as shown in FIG. 8, has a pair of flanges 103 directed downward. At one end, the edges 103 of each plate pivot by the pins 105 on the led edges

 <Desc / Clms Page number 7>

 downward 104 of the consoles 106 fixed to the inner faces of the side members 100. The adjacent ends of the flanges 103 of the two plates are joined by pivot pins 107 to the connecting rods 108.

   It will be observed that the pivot pins 105, 107 extend parallel to the axis of the towing bar 11 and that, in the deployed position of the vehicle, the foot supports form a more or less flat bridge as is the case. represented in fig. 6 and 8. However, when the side members are folded up against the hauling bar, the plates 142 fold upwards around the pivot pins 107 as shown in FIG. 7.



   A spring 109, fig.9 is provided to maintain, then. that the vehicle is deployed with the adjacent ends of the plates 142 slightly above the level of the ends attached to the side members, so as to ensure that the center pivot pins 107 are above neutral to the pins pivot 105, which is necessary to ensure that the footrests will not resist the inward movement of the side members towards the tow bar when it is desired to fold the vehicle. The pressure of the feet against the plates 142, however, will force them to be really flat when the vehicle is in use and occupied by a child.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

: REVENDICATIONS 1. Un véhicule à roues pour enfants qui comprend une paire d'organes latéraux portant chacun une roue supportée sur celui-ci par un bout d'essieu, un siège flexible s'étendant entre les organes latéraux, un dossier flexible supporté par les organes de dossier aux extrémités extérieures de ceux-ci, une paire d'appuis pour les pieds, pivotant sur les organes la- téraux aux extrémités extérteures de ceux-ci, une barre médiane de halage, un manchon sur la barre de halage, un système de bielles articulées entre le manchon et la barre de halage, et <Desc/Clms Page number 8> les organes latéraux, le manchon étant susceptible de coulisser sur la barre de halage jusqu'à des positions d'extrémité oppo- sées, : CLAIMS 1. A wheeled vehicle for children which comprises a pair of side members each carrying a wheel supported thereon by an axle end, a flexible seat extending between the side members, a flexible backrest supported by the members. backrest at the outer ends of these, a pair of footrests, pivoting on the side members at the outer ends thereof, a central tow bar, a sleeve on the tow bar, a system connecting rods articulated between the sleeve and the towing bar, and <Desc / Clms Page number 8> the side members, the sleeve being able to slide on the towing bar to opposite end positions, dans l'une desquelles le système de bielles maintient les organes latéraux espacés pour maintenir le siège et les appuis pour les pieds étendus tandis que dans l'autre position, les or- ganes latéraux sont repliés contre la barre de halage et le siè- ge et les appuis pour le pied repliés, et des moyens pour ver- rouiller le manchon dans sa première position terminale mention- née. in one of which the connecting rod system keeps the side members spaced apart to keep the seat and the footrests extended while in the other position the side members are folded up against the tow bar and the seat and the folded foot supports, and means for locking the sleeve in its first mentioned end position. 2. Un véhicule suivant la revendication 1, dans le- quel le système de bielles comprend une paire de bielles reliant les extrémités extérieures des organes latéraux à l'extrémité extérieure de la barre de halage et une autre paire de bielles reliant des pointsintermédiaires dans la longueur des organes latéraux à un point commun du manchon. 2. A vehicle according to claim 1, in which the connecting rod system comprises a pair of connecting rods connecting the outer ends of the side members to the outer end of the tow bar and another pair of connecting rods connecting intermediate points in the length of the side members at a common point of the sleeve. 3. Un véhicule suivant la revendication 2, dans le- quel chaque paire de bielles est dédoublée, chaque bielle de chaque paire ayant une bielle conjuguée, espacée de la première et s'étendant parallèlement à celle-ci, la bielle et la bielle conjuguée étant attachées à leurs extrémités à des pivots com- muns. 3. A vehicle according to claim 2, in which each pair of connecting rods is split, each connecting rod of each pair having a mating connecting rod spaced from the first and extending parallel thereto, the connecting rod and the mating connecting rod. being attached at their ends to common pivots. 4. Un véhicule suivant la revendication 2 ou 3 dans lequel le système de bielles comprend une paire de bielles de stabilisation s'étendant des extrémités extérieures des organes latéraux jusqu'à un point commun à l'extrémité extérieure du manchon. 4. A vehicle according to claim 2 or 3 wherein the linkage system comprises a pair of stabilizing links extending from the outer ends of the side members to a common point at the outer end of the sleeve. 5. Un véhicule suivant l'une quelconque des reven- dications précédentes, dans lequel la barre de halage est cons- tituée par un tube et dans lequel le manchon porte un loquet chargé d'un ressort, destiné à venir en prise avec des trous du tube pour bloquer le manchon dans ses positions terminales alternatives. 5. A vehicle according to any one of the preceding claims, in which the hauling bar is constituted by a tube and in which the sleeve carries a latch loaded with a spring, intended to engage with holes. tube to lock the sleeve in its alternate end positions. 6. Un véhicule suivant l'une quelconque des revendi- cations précédentes, dans lequel les appuis !,pour les pieds <Desc/Clms Page number 9> sont en forme d'U et pivotent à leurs extrémités opposées sur les extrémités internes des organes latéraux et sur le manchon et sont disposés de manière à se replier contre le manchon en tournant autour des pivots qui les fixent au manchon, lorsque les organes latéraux sont repliés contre la barre de halage. 6. A vehicle according to any one of the preceding claims, in which the supports!, For the feet <Desc / Clms Page number 9> are U-shaped and pivot at their opposite ends on the inner ends of the side members and on the sleeve and are arranged so as to fold up against the sleeve by rotating around the pivots which secure them to the sleeve, when the side members are folded up against the tow bar. 7. Un véhicule suivant l'une quelconque des reven- dications 1-5, dans lequel les appuis pour les pieds sont cons- titués par des plaques métalliques plates qui sont articulées ensemble et aux organes latéraux par des charnières s'étendant parallèlement à l'axe de la barre de halage, les appuis pour le pied formant une pièce en pont sensiblement plate entre les or- ganes latéraux, lorsque ces derniers sont déployés, et se rep- liant vers le haut autour des charnières les fixant aux organes latéraux lorsque ceux-ci sont repliés, un ressort étant prévu pour maintenir les extrémités adjacentes des plaques légèrement au- dessus des extrémités articulées aux organes latéraux lors- que ces organes latéraux sont déployés. 7. A vehicle as claimed in any one of claims 1-5, in which the footrests are formed by flat metal plates which are hinged together and to the side members by hinges extending parallel to the foot. 'axis of the tow bar, the supports for the foot forming a substantially flat bridge piece between the side members when the latter are deployed, and bending upwards around the hinges securing them to the side members when these are folded back, a spring being provided to hold the adjacent ends of the plates slightly above the ends hinged to the side members when these side members are deployed. 8. Un véhicule suivait l'une quelconque des revendi- cations précédentes, dans lequel les organes latéraux sont cons- titués par des pièces en U portant, dressées vers le haut, des consoles latérales reliées par une bande de matière flexible constituant le siège et supportant chacun un appui pour le bras. 8. A vehicle followed any one of the preceding claims, in which the side members are constituted by U-shaped parts carrying, facing upwards, side consoles connected by a strip of flexible material constituting the seat and each supporting a support for the arm. 9. Un véhicule suivant l'une quelconque des reven- dications 1-7, dans lequel chaque organe latéral est une plaque de tôle portant une paire de roues, chacune sur un bout d'essieu chaque plaque étant recourbée à son bord supérieur pour former un appui pour le bras. 9. A vehicle according to any one of claims 1-7, wherein each side member is a sheet metal plate carrying a pair of wheels, each on an axle stub each plate being curved at its upper edge to form. support for the arm. 10. Un véhicule suivant l'une quelconque des reven- dications précédentes, dans lequel le dossier comprend une pai- re de colonnes pistant chacune sur chaque organe latéral et une bande de matière flexible reliant les colonnes. 10. A vehicle according to any one of the preceding claims, in which the backrest comprises a pair of columns each tracking on each side member and a strip of flexible material connecting the columns. 11. Un véhicule à roues pour enfants en!substance tel qu'il a été décrit ci-dessus avec référence aux fig. 1 à 4 <Desc/Clms Page number 10> des dessins annexés. 11. A wheeled vehicle for children in substance as described above with reference to Figs. 1 to 4 <Desc / Clms Page number 10> of the accompanying drawings. 12. Un véhicule à roues pour enfants, ensubstance tel qu'il a été décrit ci-dessus avec référence aux fig. 5-9 des dessins annexés. 12. A wheeled vehicle for children, in the form of substance as described above with reference to FIGS. 5-9 of the accompanying drawings.
BE468384D BE468384A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE468384A true BE468384A (en)

Family

ID=119150

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE468384D BE468384A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE468384A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP3335965B1 (en) Support convertible between an extended position and at least one seated position for child pushchair, and corresponding pushchair
US4570956A (en) Apparatus for converting a car seat to a stroller
EP3173308B1 (en) Foldable pushchair
FR2842160A1 (en) FOLDING BASKET STROLLER
FR2842159A1 (en) FOLDABLE STROLLER
FR2792176A1 (en) Suitcase with attached transport frame has a scissors shaped frame which erects from a flat storage position to a trolley to carry additional items
FR2467126A1 (en) BABY STROLLER
EP0939019A1 (en) Baby transporter
FR2794094A1 (en) TANDEM STROLLER
EP3363711A1 (en) Child&#39;s pushchair comprising a removable booster seat, and corresponding booster seat
FR2843728A1 (en) Foldable stroller, has locking part with two engaging ends arranged at bottom of one button, and engaging ends with co-moving plates pivoted to fix pins that are used for positioning ends of pulling spring
EP2583653B1 (en) Hospital bed with removable trolley
EP0080962A1 (en) Device for the flat folding down of a baby carriage
EP3445636A1 (en) Single pushchair that can be converted into a tandem pushchair that is practical to use
EP2483140B1 (en) Foldable cycle convertible into a shopping trolley
FR2467127A1 (en) IMPROVEMENTS ON BABY STROLLERS
FR2458443A1 (en) Child&#39;s push chair body support - can be adjusted for inclination relative to frame by pivoted side and cross support pieces
FR2546746A1 (en) FOLDING WHEELCHAIR
BE468384A (en)
FR2890556A1 (en) FORKLIFT TROLLEY WITH EASY MANEUVER.
FR2677600A3 (en) Folding pushchair
FR2563993A1 (en) Collapsible and foldable wheelchair
EP3256225B1 (en) Device for holding bicycles and assembly dedicated for bicycle training in a stationary position
FR2863466A1 (en) Child transporting device, has backrest taking support against one main side of trolley case, and fixation unit fixing seat on trolley case such that seat takes support on transversal side of trolley case
FR2736030A1 (en) Child&#39;s folding push chair