BE464788A - - Google Patents

Info

Publication number
BE464788A
BE464788A BE464788DA BE464788A BE 464788 A BE464788 A BE 464788A BE 464788D A BE464788D A BE 464788DA BE 464788 A BE464788 A BE 464788A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
call
relay
recorder
recording
armature
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE464788A publication Critical patent/BE464788A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04MTELEPHONIC COMMUNICATION
    • H04M15/00Arrangements for metering, time-control or time indication ; Metering, charging or billing arrangements for voice wireline or wireless communications, e.g. VoIP
    • H04M15/38Charging, billing or metering by apparatus other than mechanical step-by-step counter type
    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04MTELEPHONIC COMMUNICATION
    • H04M15/00Arrangements for metering, time-control or time indication ; Metering, charging or billing arrangements for voice wireline or wireless communications, e.g. VoIP
    • H04M15/04Recording calls, or communications in printed, perforated or other permanent form

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Telephonic Communication Services (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Enregistrement automatique des appels dans les systèmes téléphoniques. 



   La présente invention concerne des perfectionne- ments à l'enregistrement automatique des appels dans des sys- tèmes téléphoniques automatiques ou   semi-automatiques   et cons- titue des perfectionnements o.u une variante de disposition décrite au brevet n    434.799.   La caractéristique générale de l'agencement exposé dans ce brevet antérieur servait à l'en- registrement de détails-   d'un   appel téléphonique à la fin d'une conversation. Ceci rendait possible d'enregistrer seulement des appels effectifs.

   Il est avantageux pour l'Administration d'en- registrer également des appels non effectifs, non en vue du paiement d'une taxe, mais pour lui permettre d'obtenir des dé- tails quant au fonctionnement du système, et il est par consé- quent désirable que ces appels soient imprimes, mais   imprimés   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 séparément des appels effectifs de façon à   éviter la   n6ccs- sité d'enlever les tickets par classement et un des buts de la présente invention est de fournir des moyens de réa- liser ceci.

     par   conséquent, suivant une caractéristique de 1'in- vention, à la fin d'une   communication,   par suite du non-   fonctionnement   d'un dispositif qui répond lorsqu'un appel esttrouvé effectif, un   enregistreur   est destiné à   être  pris en service et au moyen de   celui-ci   des détails disponibles de l'appel sont enregistrés.

   Des   appels   non effectifs peu- vent être divisés en trois groupes, savoir: les appels qui ne peuvent pas être établis vers l'abonné requis parce que toutes les lignes de jonction, disponibles aboutissant à un abonné sont occupées ou que l'abonné   lui-même   est occupé, ceux dans lesquels un abonné ne répond pas au téléphone par suite de son absence ou pour toute autre raison, et ceux dans lesquels un abonné appelle un numéro erroné. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, le caractère effectif   d'une   communication est déterminé par un   aispositif   qui est destiné à fonctionner peu de temps après que l'abonné appelé a répondu, de sorte que si l'abonné ap- pelé n'est pas   l'abonné   désiré, l'appel peut être classé comme un appel non-effectif. 



   Suivant une autre caractéristique encore de 1'invon- tion, dans le cas d'appels qui ne sont pas complétés par suite de ce   qu'un   état occupé est rencontré ou de ce que l'abonné appelé ne répond pas, un enregistreur est destiné à être pris en service lors de la libération de la communication. et enregistre les détails disponibles de l'appel. 



   Les deux premières classes d'appels mentionnées ci- dessus sont déterminées par le fait que le signal indiquant 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 quel'abonné appelé a soulevé son récepteur n'est pas reçu. 



  La troisième classe d'appels est avantageusement déterminée par le fait qu'on note si l'abonné a raccroché au bout de quelques secondes. Un temps commode dans ce but est 6 ou 7 secondas. Dans certaines administrations téléphoniques, il a été décidé de ne pas faire payer de taxe pour des appels qui ne durent pas plus que 6 ou 7 secondes. D'autre part, il est désirable d'avoir la certitude qu'il ne soit pas tiré parti de cet avantage par des abonnés   établiss'ant   comme pratique de limiter un grand nombre de leurs appels les plus coûteux à une durée de 6 ou 7 secondes. 



   Par conséquent, suivant une autre caractéristique encore de l'invention, lors d'une communication non-effec- tive, un enregistreur d'un groupe d'enregistreurs est des- tiné à être pris en service lors de la libération de la com- munication et des moyens sont prévus provoquant différentes undications sur le matériel d'enregistrement pour distinguer entre des communications qui sont non-effectives pour   diffé=   rentes raisons. 



   La prévision d'un enregistrement de ces courts appels permet à l'Administration de déterminer si un abonné parti- culier établit comme pratique l'emploi de ces courts appels, de sorte qu'elle peut   prendre des   mesures spéciales contre l'abonné en question. 



   L'invention sera mieux comprise.d'après la description donnée ci-dessous d'une forme de réalisation prise conjoin- tement avec les dessins annexés comprenant les fig.1 à 5 qui doivent être disposées, pour former un circuit complet, de la manière représentée à la fig.6 
Ces figures montrent les   ''circuits   du circuit de com- mande de ligne à taxation des   fig.32   à 41 du brevet antérieur mentionné ci-dessus, modifiés de façon appropriée conformé.- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ment a l'invention mais avec certaines parties des circuits, qui ne concernent pas la présente invention, supprimées pour plus de brièveté.

   Les parties supprimées apparaîtront visiblement à la suite d'une comparaison de deux jeux de dessins et la compréhension du fonctionnement du circuit complet peut être tirée de l'examen des deux descriptions. 



   En outre, la description des circuits représentés aux fig. 1 à 5 sera donnée seulement pour autant qu'elle est différente de celle du brevet antérieur et, dans ce but, on supposera que le circuit de   commande   de ligne à taxation a été saisi et a pris en service un conversoue vers lequel le numéro de l'abonné appelé a été transmis et qui   commande   le fonctionnement du relais   360   dans le circuit de commande de ligne à taxation pour provoquer la transmission d'impulsions de courant alternatif par la ligne de jonction. 



   Pendant que les impulsions sont transmises par le relais 360 au moyen de la ligne de jonction sous la commande du converseur, les relais suivants du circuit de commande de ligne à taxation sont excités : 170, 220, 230,   240,   250, 260,   270,   280, 290, 300, 310 et   320.   Les relais 220 et 230 sont commandés au moyen d'expulsions à partir de 1'enregis- treur converseur dans le bureau d'origine et conformément à cette commande, ils sont établis de façon à effectuer un emmagasinemet de différents postes de renseignements sur des groupes de relais d'emmagasinement.

   Ces relais d'emmaga- sinement ne sont pas représentés mais les conducteurs abou- tissant aux différents groupes sont indiqués par des chiffres romains à la   fig.4.   Lorsque tous les postes sont   emmagasinés,   les trotteurs 422;424,426,427 et 429 du commutateur IP sont dans la position 4, tandis que lorsque le numéro de l'abonné appelé a été répété au converseur, les trotteurs du commutateur OP sont dans la position 8. Lorsque la transmission d'impul- 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sions venant du onnverseur est terminée, les relais 290,300 et 310 se libèrent, le relais 320 restant maintenu.

   Les opé- rations qui précèdent qui ne sont pas essentielles pour la compréhension de la présente invention, sont sensiblement les mêmes que celles décrites en détails dans le brevet 516409 et ne seront par conséquent pas décrites plus en détail. 



   Le fonctionnement suivant du circuit de commande désigne à taxation sera maintenant décrit dans le cas d'un appel effectif. Lors de la libération du relais   300,   le cir- cuit suivant est fermé, pourvu que tous les postes de rensei- gnements aient été reçus et emmagasinés dans le circuit de commande de ligne à taxation : la terre à l'armature   287   (fig.5), le frotteur 427 du commutateur IP sur le contact 4, l'enroule- .ment supérieur ou relais 210, le contact 8 et le frotteur 439 du commutateur OP, l'armature 251, la résistance 255 vers la batterie.

   Le relais 210 fonctionne et se verrouille, par son. enroulement inférieur et l'armature 215, à la terre à l'arma- ture   287.   Le circuit suivant à interruption automatique est alors ferme pour l'aimant   450   du commutateur IP : la terre, le frotteur 422 du commutateur IP et la multiplication des contacts fixes, les armatures 122,212,261, le contact à interrup- tion automatique 451, l'enroulement de l'aimant 450 vers la batterie. Les frotteurs du commutateur IP sont mis en rotation jusqu'à ce que le circuit indiqué ci-dessus soit ouvert lorsque le frotteur 423 atteint le contact 19. Les frotteurs 423,425, 
428 et 429 sont alors dans la position 19. Le circuit reste dans cet état jusqu'à ce que la communication ait été établie jusqu'au participant appelé.

   Une impulsion momentanée   de.   courant   alt erna-   tif est alors transmise par la ligne de jonction, le circuit s'étendant comme suit : le   conducteur   420 de la ligne de jonc--      tion, l'armature 361, l'enroulement inférieur du relais 160 et le redresseur 164 pour des demi-cycles positifs et le redresseur 
165 et l'enroulement supérieur du relais 160 pour des demi-cycles négatifs, l'armature 326 vers le conducteur 421 de la ligne de 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   jonction.   Le relais 160 fonctionne ot à l'armature 163, il prolonge le terre par l'armature 301 dans sa position de re- pos, l'armature 111, l'enroulement supérieur du relais 110 vers la batterie.

   Le relais 110 est un relais à deux   phases,   qui actionne seulement à ce moment son armature "X" désinés par 112.  ,, la.   fin. de 1.'impulsion de courant   alternatif,   le relais 160 se libère et le relais 110 fonctionne alorspar ses deum   enroulements   en série,   l'armature   112, vers 1a   terre   à   l'armature   237. 



   Lorsque le participant   appelé   répond, une nouvelle impulsion   momentanée   de courant alternatif est transmise par la ligne de jonction et le relais 160 est remis on action. 



  A 1'armature   163, le   relais 160   ferme   un circuit qui s'étend   comme   on 1'a   indiqua   ci-dessus etde là par   l'armature   111   actionnée,     l'armature   124, l'enroulement supérieur du relais 120 versla batterie. Le relais 120 est  également   un relais à deux   phases   et à 1a fin de   l'impulsion   de courant   alterna-   tif il fonctionne pleinement, au moyen de ses deux enroule- Lents en série, de   l'armature   125 "X" vers la terre à   l'arma-   ture   287.

   En fonctionnant-     pleinement,   le relais 120 ouvre à   l'armature   122 un   nouveau     point   dans le circuit à   interrup-   tion automatique indiqué ci-dessus pour l'aimant 450 du com- mutateur IP pour empêcher ce circuit de devenir effectif lors- que les trotteurs du   commutateur     IP   sont   avancés   comme onie décrira plus tard. En outre, le relais 120 ferme à   l'armature   126 un circuit allant de la   terre   à   l'armature   287 pour le re- lais 103. 



   En fonctionnant, le relais 130 renverse aux armatu- rures 132 et 134 les connexions des relais 220 et 230 vers le 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 conducteur entrant, pour donner la surveillance nécessaire, et à l'armature 131, il ferme le circuit suivant : la terre à l'armature 287, l'enroulement du relais 100, les   armatu-   res 151,183, le contact 1 et le frotteur 432 du commutateur 
T, les contacts d'interrupteur 453, l'enroulement de l'ai-   mant   452 vers la batterie. Le relais 100 fonctionne par ce circuit mais pas l'aimant. A l'armature 101 et à son con- tact de travail, le relais 100 relie le conducteur d'impul- 'sion 103 par les armatures 245, 201, 133,   216 vers   la bat- terie par 1'enroulement du relais 190.

   Des impulsions de terre à la cadence de une par seconde sont envoyées par le conducteur 103 pour exciter le relais 190. En fonction- nant,. le relais 190 répète à   1armature   194 les impulsions vers l'aimant450 du commutateur IP dont les trotteurs font par conséquent un avancement par seconde. L'avancement du   commutateur   IP continue jusqu'à ce que le frotteur 427 attei- gne la position 1,   c'est   à dire après sept avancements..Pen- dant cette période de sept secondes, aucune commande n'est exercée par le commutateur T ou le groupe de relais XV sur lequel la durée de l'appel est emmagasinée, cette période formant la période de grâce. 



   Si la communication est maintenue au-delà de cette période de grâce, la:.terre est prolongée de l'armature 287 par le frotteur 427 sur le contact 1, les armatures   131,183,   le contact 1 et le frotteur 432 du commutateur T, lescon- tacts d'interrupteur 453,   l'enroulement   de l'aimant 452 vers la batterie . Cette terre est en outre prolongée de l'armature 131 vers l'enroulement du relais 100 qui est ain- si mis en court-circuit et se libère pour déconnecter le   et connecter le conducteur 102 conducteur 103 /au relais 190.

   L'aimant 452 est excité au   moyen du circuit à interruption automatique ci-dessus indi- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 qué et les frotteursdu commutateur T sont avancés vers la position 2 ou la terre est prolongée de l'armature 184 vers le frotteur 432 et de là vers L'aimant pour provoquer l'a- vancement des frotteurs vers la position 4 en vue   d'indi-   quer l'écoulement de 3 minutes. Ceci est   effectua   parce que le paiement pour un appel est basé sur un minimum de durée de 3 minutes. 



   Comme on l'a indiqué ci-dessus, le conducteur d'im- pulsions 102 est maintenant relié au relais 190. Les   impyul-   sions sont envoyées par ce conducteur à la cadence de 12 par minute et lorsque le relais 190 fonctionne à la récep- tion d'une impulsion, un circuit est de nouveau complété à l'armature 194 pour l'aimant 450, de sorte que les frot- teurs du commutateur IP sont avancés une fois toutes les cinq secondes. La fin de la première minute, le frotteur 427 du   commutateur   IP est avancé vers le contact 13 et à la fin de la seconde minute vers le contact 25,   ou   un cir- cuit à interruption automatique est fermé pour faire avan- cer les frotteurs 428 et 429 vers le contact 1.

   Avec le frotteur 429 sur le contact l, la terre est prolongée par le frotteur 429, l'enroulementsupérieur du relais 180, le contact 4 et le frotteur 432, les contacts d'interrup- teur 453, l'enroulement de   l'aimant   452 vers la batterie. 



  Le relais 180 fonctionne seul et se verrouille à la terre par son enroulement inférieur et l'armature 185, à la terre à l'armature   271. A   la fin de deux minutes et 55 secondes, le trotteur 428 est avancé vers le contact 12, en suite de quoi lors du fonctionnement suivant du relais 190, c'est à dire à la fin de la troisième minute, le circuitsuivant est fermé ; la terre sur le frotteur 428, les   armatures   186, 192, l'enroulement de l'aimant 452 vers la batterie. Lors de la libération suivante du relais 190, les trotteurs du 

 <Desc/Clms Page number 9> 

   commutateur   T sont avancés vers la position 5.

   Si l'abonné appelant replace son récepteur avant que deux minutes se soient écoulées, le relais 180 est, actionné à partir de la terre à l'armature   252   par l'enroulement supérieur du re- lais et   de/là   comme précédemment. Il est à remarquer que le circuit à interruption-automatique indiqué précédemment, par le frotteur 432 et la multiplication du contact fixe, est maintenant ouvert à l'armature   184   du relais 180. 



   Les frotteurs du commutateur T continuent à faire un avancement pour chaque minute de durée de l'appel et lorsque le frotteur 433 atteint le contact 10, le circuit suivant est fermé à la fin de la dixième minute : la terre à l'armature 287,   le trotteur     427   sur le contact 24, le trotteur 433 sur le contact 10, l'armature 191, l'enroule- ment de l'aimant 454 du commutateur OP vers la batterie. 



  -4.la fin de l'impulsion, l'aimant se désexcite et fait avan- car les frotteurs du commutateur OP vers la position 9. 



  Dans cette position des frotteurs 438 et 439, le chiffre 1 est emmangasiné, de sorte que le chiffre des dizaines de la durée est indiqué par la position des frotteurs 438 et 439 du commutatuer OP tandis que le chiffre des unités est indiqué par la position des frotteurs 430 et 431 du commu- tateur   T@   
On supposera à titre d'exemple que l'appel dure 23 minutes. Les frotteurs 438 et 439 du commuteur OP seront alors sur le contact 10 tandis que les frotteurs   du.   commu- tateur T seront le contact 4. Lors de la libération de la communication, les relais 220 230, 240 250 et 260   se libè-   rent.

   Le relais 260 est lent à se libérer et, lors de la li- bération du relais   250,   la terre est prolongée pendant la      période de libération du relais   260   par les armatures 253,      254 vers les frotteurs 438 et 439 du commutateur op, pour 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 provoquer le fonctionnement de la combinaison appropriée de relais du groupe XV d'emmagasinement, pour   emmagasiner   les parties de dizaines de la durée.

   Les relais actionnés se verrouillent à la terre à l'armature 131,   Le.relais   270 reste Maintenu au moyen de l'armature 273, à la terre à 1'ar- mature 323 du relais 320, tandis que ce dernier relais reste maintenu par son enroulementinférieur,   l'armature     324   vers la terre à l'armature   275   du relais 270 Le circuit suivant est alors fermé : la terre à l'armature 231 et à son contact de repos, l'armature 262 et son contact de repos ,   l'arma-   ture 276, l'enroulement du relais 330 vers la batterie. 



   Le relais 330 ferme à l'armature 332 le   circuit .sui-   vant à interruption autome tique pour l'aimant 454 du commu- tateur OP : la terre à   1'armature   354, l'armature 352 la multiplication des contacts fixes et le frotteur 441, l'en- roulement de l'aimant 454   vers le.   batterie. Les frotteurs du   commutateur     OP   sont ainsi   amenés   au contact17 oùle cir- cuit indiqué ci-dessus est ouvert. Dans cette position -tou- tefois, le circuit suivant est   terme   pour le. relais 350: la terre, les   armatures   321, 333, le frotteur 440 sur le contact  17,   l'enroulement du relais 350 vers la batterie. 



   Le circuitsuivant à interruption automatique est fermé pour l'aimant 456 du commutateur   CF,   lors de la li-   bération   du relais 260 : la terre, les armatures 372, 214,   263,   293, les contacts d'interrupteur 457, l'enroulement de l'aimant 456 vers la batterie. Les frotteurs du commu- tateur   CF   sont ainsi mis en rotation et lorsqu'ils arrivent aux contacts 17 à 23 ils viennent en prise avec le contrôleur- imprimeur auquel les renseignements emmagasinés dans le cir- cuitde contrôle de ligne à taxation doivent être transférés. 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



  Lorsqu'un contrôleur-imprimeur libre est atteint, le circuit suivant est fermé : la terre à l'armature 334, l'armature 371, le frotteur   447   sur un des con tacts 17 à 23, la multiplication du contact fixe, les armatures   187,   254, les deux enroulements du relais 190 en série, le frotteur   449   vers la batterie dans le contrôleur- imprimeur. Le relais 290 fonctionne et se verrouille par son enroulement inférieur et l'armature   292   à la terre à l'armature 334, et à l'armature 293 il ouvre le circuit indiqué ci-dessus pour l'aimant 456.

   Il est à remarquer qu'aucun converseur libre n'est pris en service pendant que les frotteurs du commutateur CF tournent sur des contacts avant 17 vu que le circuit d'essai par les contacts 1 à 16 associés au   frottemr   447 est ouvert à l'armature 325 du relais320. 



   Le relais 290, en fonctionnant, ferme à l'arma- ture 291 un circuit pour le relais 300 qui en   fonation-   nant ferme un circuit pour le relais 310, de la terre à l'armature 356 par l'armature 304. 



   Lorsque le relais 350 fonctionne de la manière décrite ci-dessus, il ferme à l'armature 351 le circuit suivant pour le relais 340 à interruption automatique la terre, les armatures 303,   373,   351,346, l'enroule- ment supérieur du relais 340 vers la batterie. Le relais 340 sert de relais générateur d'impulsions le condenseur réglable en série avec l'enroulement inférieur permet- tant de régler la durée des impulsions.

   En fonctionnant, le relais 340 prolonge à l'armature 345 la terre venant de l'armature 352, l'enroulement de l'aimant 454 du commu- tateur OP et par   l'armature   315 et le frotteur 448 vers , l'enroulement d'un aimant de   commutateur   de distribution 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 dans le   contrôleur-imprimeur.   Lorsque ces   commutateurs   avancent en synchronisme, les.différents postes des ren- 
 EMI12.1 
 sei18ments eumagasinés dansâtes groupes de relais dans le circuit de commande de ligne à taxation sont transfé- rés par les frotteurs 45-l-'37 du C01ITüutateur OP, les arma- tures   311-314   et   341-344   et les trotteurs 442-445 du   com-   mutateur CF vers le contrôleur-imprimeur.

   La manière dont ceci est effectué est décrite en détail au brevet mentionné plus haut, et comme elle n'a aucune importance au point de vue de la présente invention, elle n'est pas décrite plus en détail. Il est à remarquer que les renseignements sont transférés des groupés   d'emmagasinement   de la manière sui- vante : 
 EMI12.2 
 Groupe VIII.rrotteurs du commutateur O? sur contact 17 tt XV If tt tt T1 il tt 18 Il rli tt tt tt tt If tt l tt 7 TV TI tt tt.

   If tt If 20 Groupes IX à XIII" tt " " If tr "' 1¯w,5 tt là Vil tt 11" tt tT tt tr 1-7 
Lorsque les renseignements   emmagasinés   dans le groupe   VII   ont été transférés, les frotteurs du commutateur OP sont avancés vers la position   8   et la terre est prolongée par les armatures 321,33, le trotteur   340   sur le contact 8, les ar- matures   j57,294,   l'enroulement supérieur du relais 370 vers la batterie. Le relais 370 fonctionne et se verrouille au moyen de son enroulement inférieur et de   l'armature   371 à la terre à   l'armature   334, et à l'armature 373, il ouvre le cir- cuit vers le relais générateur d'impulsions 340. 



   La batterie est maintenant déconnectée, dans le con- 
 EMI12.3 
 trôleur-imprimeur, du frotteur 449 et le relais 290 se libère, 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 suivi des relais 300 et 310. Le relais 290 prolonge à l'arma- ture 294 la terre sur le trotteur 440 vers 1.'enroulement su- périeur du relais 270, ce qui shunte l'enroulement inférieur du relais. Dans ces conditions, le relais 270 se libère, sui- vi des relais 280 et 320 avec tous les relais commandés par ceux-ci. Les circuits de retour à la normale sont alorsfer- més pour les différents commutateurs et lorsque les f rotteurs du commutaeur OP atteignent la position normale, la terre est   prolongéqpar   le frotteur 422, sur le contact 1 vers   1''en-   roulement du relais 220, et le circuit de commande de ligne à taxation est prêt pour l'emploi avec un autre appel. 



   Les fonctionnements décrits ci-dessus ont lieu lors   d'un   appel effectif. Qn considérera maintenant le   fonction-   nement du circuit en cas d'appels non-effectifs. Des appels non-effectifs peuvent être dus d'abord au fait que   l'abaLné   appelé ne répond pas soit parce qu'il est absent, soit pour toute autre raison, en second lieu au fait que l'abonné ap- pelé est occupé ou qu'un état d'occupation est atteint pen- dant l'établissement de la   communication,   en troisième lieu au fait qu'un numéro erroné a été obtenu. 



   Une impression des renseignements disponibles a lieu pour ces appels non-effectifs et, pour des appels qui sont terminés dans le délai de 7 secondes de la réponse de l'abonné appelé, on fait en sorte que le chiffre "0" soit imprimé sur le ticket dans l'espace prévu pour la durée de l'appel. Pour d'autres appels non-effectifs au contraire, cet espace est laissé en blanc. La raison de cette   discri-   mination est qu'il est utile pour   l'Administration,   de con- server la trace de tous les appels qui sont terminés en-déans la période de grâce vu que certain abonnés peuvent essayer de limiter leurs appels à longue distance à moins que cette   période.   

 <Desc/Clms Page number 14> 

 



   On comprendra d'après la description qui précède que la prise en service d'un contrôleur-imprimeur dépend de la libération de la   communication   et que par conséquent lors- qu'un abonné appelant raccroche lors d'un appel non effectif, le circuit fonctionne pour provoquer la prise en service d'un. contrôleur imprimeur. Il est à remarquer toutefois que com- me le relais 180 n'est jamais venu en fonctionnement lors   d'un   appel non effectif, le circuitd'essai par le trotteur 447 du commutateur CF et les contacts 17 à 23 est ouvert et celui s'étendant par les contacts 23 et 24 est fermé. Les contacts   2;3 et   34 du   commutateur   CF conduisent à des contrôleurs-im- primeurs qui sont spécialement   destines   à l'impression des appels non-effectifs. 



   Une description détaillée sera donnée   maintenant   des opérations qui ont lieu pour un appel non-effectif et dans ce but on supposera que le participant appelant a formé au cadran un numéro erroné. Lors de la réponse du participant appelé, le relais 120 fonctionne comme on l'a décrit plus   haut,   suivi des relais 150 et 100 La mesure de la durée de   l'appel     commence,   le participantappelant replace son récep- teur avant que les trotteurs   427   et 429 du commutateur IP atteignent le contact 1. Les trotteurs du commutateur T res- tent donc sur le contact 1 tandis que les frotteurs du con- tact   OP   restent sur le contact   8..   



   Lorsque le participant appelant replace son ré- ceptour, les relais 220 230, 240 et 250 se libèrent et lers- lais 250 ouvre à l'armature 252 le circuit pour le relais 260. 



  Le ralais 260 est toutefois lent à fonctionner et pendant la période de libération, la terre estprolongée de   l'armature   253 dans sa position de repos, par l'armature 264, le frotteur 438 sur le contact 8, l'enroulement du relais 380 vers la cat- 

 <Desc/Clms Page number 15> 

   terie. Le   relais 380 est un des relais d'emagasinement du groupe'   XV   et son fonctionnement sert à emmagasiner le chiffre "0". Le relais 380, en fonctionnant, se verrouille par l'ar- mature 381 à la terre à 1'armature 121. 



   Lorsque le   relais-260   se libère finalement, la terre est enlevée du frotteur 438 et en outre le circuit indiqué ci-dessus est fermé pour le relais 330. et les frotteurs du   commutateurs   CF sont mis en rotation vers le contact 17, comme on l'a décrit précédemment, et de là au contact 22 Les   fonc-   tionnements de circuit sont semblables à ceux décritsptécé- demment sauf que, comme on l'a indiqué ci-dessus, le circuit d'essai s'étend maintenant par les contacts 23 et 24 associés au frotteur 447 et qu'un contrôleur-imprimeur spécial est pris en service vers lequel les renseignements disponibles sont transférés et qui commande le fonctionnement d'un im- primeur. 



   Lorsque l'appel est non-effectif par suite de ce que l'abonné appelé ne répond pas ou par suite d'un état   d'occu-'   pation, le fonctionnement du circuit est semblable à celui décrit ci-dessus, sauf que les relais 110 et 120 ne sont pas actionnés. Il n'y a par conséquent pas de circuit de verrouil-   lageppur   le relais 380 du groupe XV   d'emmagasinement   et bien que ce relais soit actionné, il est libéré lorsque le frotteur 438 quitte le contact 8. Lors de semblables appels non effec- tifs, aucune impression n'a donc lieu dans l'espace du ticket qui est réservé pour la durée de l'appel. 



   On comprendra que des modifications considâralbes peu- vent être apportées à la forme de réalisation décrite ci-dessus. 



  Par exemple, les contrôleurs-imprimeurs pourraient être tous identiques et la détermination de l'imprimeur approprié serait faite à partir du contrôleur-imprimeur. 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 



   L'invention est applicable également:; l'impression ou à l'enregistrement d'appels incomplets aussi bien que d'ap-   pels   non-effectifs et lorsqu'un abonné   commence   un   appel et   ne le complète pas, les détails enregistrés peuvent être transmis au centre de la zone et   imprimés   ou bien ils peuvent être ex- posés sur un indicateur   d'appel.   Dans ce cas, un abonné peut soulever son récepteur et négliger de manoeuvrer le cadran, ou bien il peut commencer 1a manoeuvre du cadran et négliger de la   compléter.   Si un enregistrement est   ootenu   de ce fait,

   il est possible pour l'administration de savoir si un abonné particulier rencontre de la difficulté à comprendre les ins- tructions publiées et cet abonné peut être spécialement avisé de ca qui est défectueux. 



   Revendications. 



   -------------------------------- l.- Dans un système téléphonique, un agencement pour enregis- trer des détails de communications téléphoniques non-effectives, dans lequel à la fin d'une   communication,   par suite du   non-fonc-   tionnement d'un dispositif qui répond lorsqu'un appel est trouvé effectif, on prévoit la mise en service d'un enregistreur par lequel des détails disponibles de l'appel sont enregistrés. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Automatic recording of calls in telephone systems.



   The present invention relates to improvements to automatic recording of calls in automatic or semi-automatic telephone systems and constitutes improvements or an alternative arrangement described in Patent No. 434,799. The general feature of the arrangement disclosed in this prior patent was for recording details of a telephone call at the end of a conversation. This made it possible to record only actual calls.

   It is advantageous for the Administration to also register non-effective calls, not with a view to the payment of a charge, but to enable it to obtain details as to the operation of the system, and it is therefore - quently desirable that these calls be printed, but printed

 <Desc / Clms Page number 2>

 separately from actual calls so as to avoid the need to remove tickets by filing, and one of the objects of the present invention is to provide a means of accomplishing this.

     therefore, according to a feature of the invention, at the end of a call, due to the non-operation of a device which responds when a call is found to be effective, a recorder is intended to be taken in service and by means of this available details of the call are recorded.

   Non-effective calls can be divided into three groups, namely: calls which cannot be established to the required subscriber because all available trunk lines terminating at a subscriber are busy or because the subscriber himself. even is busy, those in which a subscriber does not answer the telephone due to his absence or for any other reason, and those in which a subscriber calls the wrong number.



   According to another characteristic of the invention, the effectiveness of a communication is determined by a device which is intended to operate shortly after the called subscriber has answered, so that if the called subscriber does not is not the desired subscriber, the call may be classified as a non-effective call.



   According to yet another feature of the invitation, in the case of calls which are not completed as a result of a busy condition being encountered or of the called subscriber not answering, a recorder is intended. to be taken in service when the call is released. and records the available details of the call.



   The first two classes of calls mentioned above are determined by the fact that the signal indicating

 <Desc / Clms Page number 3>

 that the called subscriber raised his receiver is not received.



  The third class of calls is advantageously determined by the fact that it is noted whether the subscriber hung up after a few seconds. A convenient time for this is 6 or 7 seconds. In some telephone administrations, it has been decided not to charge a charge for calls lasting no more than 6 or 7 seconds. On the other hand, it is desirable to be certain that this advantage is not taken advantage of by subscribers who establish it as a practice to limit many of their more expensive calls to a duration of 6 or 7 hours. seconds.



   Consequently, according to yet another characteristic of the invention, during a non-effective communication, a recorder of a group of recorders is intended to be taken in service when the communication is released. munication and means are provided causing different undications on the recording equipment to distinguish between communications which are ineffective for different reasons.



   The provision for a recording of these short calls enables the Administration to determine whether a particular subscriber establishes the practice of using these short calls, so that it can take special action against the subscriber in question. .



   The invention will be better understood from the description given below of an embodiment taken together with the accompanying drawings comprising Figs. 1 to 5 which must be arranged, to form a complete circuit, of the as shown in fig. 6
These figures show the circuits of the charging line control circuit of Figs. 32-41 of the above mentioned prior patent, suitably modified and conformed.

 <Desc / Clms Page number 4>

 ment to the invention but with certain parts of the circuits, which do not relate to the present invention, omitted for the sake of brevity.

   The removed parts will be visibly apparent from a comparison of two sets of drawings and an understanding of the operation of the complete circuit can be gained from examining both descriptions.



   In addition, the description of the circuits shown in FIGS. 1 to 5 will be given only insofar as it is different from that of the earlier patent and, for this purpose, it will be assumed that the charging line control circuit has been seized and has taken up a conversation to which the number of the called subscriber has been transmitted and which controls the operation of relay 360 in the metering line control circuit to cause the transmission of alternating current pulses through the trunk line.



   While the pulses are transmitted by relay 360 through the trunk line under converter control, the following relays of the metering line control circuit are energized: 170, 220, 230, 240, 250, 260, 270 , 280, 290, 300, 310 and 320. The relays 220 and 230 are controlled by means of expulsions from the conversational recorder in the home office and in accordance with this command are set so as to carry out a storage of different information stations on groups of storage relays.

   These storage relays are not shown, but the conductors leading to the different groups are indicated by Roman numerals in fig.4. When all the extensions are stored, the walkers 422; 424,426,427 and 429 of the IP switch are in position 4, while when the called subscriber number has been repeated to the converser, the walkers of the OP switch are in position 8. When the pulse transmission

 <Desc / Clms Page number 5>

 sions coming from the inverter is finished, the relays 290, 300 and 310 are released, the relay 320 remaining maintained.

   The foregoing operations which are not essential for an understanding of the present invention are substantially the same as those described in detail in the '516409 patent and therefore will not be described in further detail.



   The following operation of the designated charge control circuit will now be described in the case of an actual call. When releasing relay 300, the following circuit is closed, provided that all inquiries stations have been received and stored in the charging line control circuit: earth to armature 287 (fig. 5), the wiper 427 of the IP switch on contact 4, the upper winding or relay 210, the contact 8 and the wiper 439 of the OP switch, the armature 251, the resistor 255 to the battery.

   The relay 210 operates and latch, by sound. lower winding and the armature 215, to the earth to the armature 287. The following circuit with automatic interruption is then closed for the magnet 450 of the IP switch: the earth, the wiper 422 of the IP switch and the multiplication of fixed contacts, the armatures 122,212,261, the automatic switch-off contact 451, the winding of the magnet 450 towards the battery. The wipers of the IP switch are rotated until the circuit indicated above is open when the wiper 423 reaches the contact 19. The wipers 423,425,
428 and 429 are then in position 19. The circuit remains in this state until communication has been established to the called party.

   A momentary impulse of. alternating current is then transmitted through the junction line, the circuit extending as follows: the conductor 420 of the junction line, the armature 361, the lower winding of the relay 160 and the rectifier 164 for positive half cycles and the rectifier
165 and the upper coil of the relay 160 for negative half cycles, the armature 326 to the conductor 421 of the line of

 <Desc / Clms Page number 6>

   junction. The relay 160 operates ot to the armature 163, it extends the earth through the armature 301 in its rest position, the armature 111, the upper winding of the relay 110 towards the battery.

   The relay 110 is a two-phase relay, which only actuates its armature "X" designated by 112. ,, la. end. of the alternating current pulse, relay 160 releases and relay 110 then operates through its two series windings, armature 112, to earth at armature 237.



   When the called participant answers, a new momentary pulse of alternating current is transmitted over the trunk line and the relay 160 is reset on action.



  At armature 163, relay 160 closes a circuit which extends as indicated above and thence through actuated armature 111, armature 124, upper coil of relay 120 to the battery. Relay 120 is also a two phase relay and at the end of the alternating current pulse it operates fully, by means of its two slow windings in series, from armature 125 "X" to earth to earth. armor 287.

   When fully functioning, relay 120 opens to armature 122 a new point in the self-interrupting circuit shown above for magnet 450 of the IP switch to prevent this circuit from becoming effective when IP switch walkers are advanced as onie will describe later. In addition, relay 120 closes armature 126 a circuit from earth to armature 287 for relay 103.



   While operating, the relay 130 reverses the fittings 132 and 134 the connections of the relays 220 and 230 towards the

 <Desc / Clms Page number 7>

 incoming conductor, to give the necessary monitoring, and at armature 131, it closes the following circuit: the earth at armature 287, the winding of relay 100, armatures 151,183, contact 1 and wiper 432 switch
T, switch contacts 453, magnet winding 452 to battery. Relay 100 operates through this circuit but not the magnet. At armature 101 and its working contact, relay 100 connects pulse conductor 103 through armatures 245, 201, 133, 216 to the battery via winding of relay 190.

   Ground pulses at the rate of one per second are sent from conductor 103 to energize relay 190. When operating ,. relay 190 repeats at armature 194 the pulses to the magnet 450 of the IP switch whose trotters therefore advance per second. The advancement of the IP switch continues until the slider 427 reaches position 1, ie after seven advancements. During this period of seven seconds, no control is exerted by the switch. T or the relay group XV on which the duration of the call is stored, this period forming the grace period.



   If communication is maintained beyond this grace period, the earth is extended from the armature 287 by the wiper 427 on the contact 1, the armatures 131,183, the contact 1 and the wiper 432 of the switch T, the con - switch tacts 453, the winding of the magnet 452 towards the battery. This earth is further extended from the armature 131 towards the winding of the relay 100 which is thus short-circuited and is released to disconnect the and connect the conductor 102 conductor 103 / to the relay 190.

   Magnet 452 is energized by means of the self-interrupting circuit shown above.

 <Desc / Clms Page number 8>

 qué and the wipers of the switch T are advanced to position 2 or the earth is extended from the armature 184 to the wiper 432 and thence to the magnet to cause the wipers to advance to position 4 for the purpose of Indicate the elapse of 3 minutes. This is done because the payment for a call is based on a minimum duration of 3 minutes.



   As noted above, pulse lead 102 is now connected to relay 190. Pulses are sent from this lead at the rate of 12 per minute and when relay 190 is operating on reception. On a pulse, a circuit is again completed at armature 194 for magnet 450, so that the IP switch rubbers are advanced once every five seconds. At the end of the first minute, the IP switch wiper 427 is advanced to contact 13 and at the end of the second minute to contact 25, or an automatic interrupting circuit is closed to advance the wipers 428. and 429 to contact 1.

   With the wiper 429 on the contact l, the earth is extended by the wiper 429, the upper winding of the relay 180, the contact 4 and the wiper 432, the switch contacts 453, the winding of the magnet 452 towards the battery.



  Relay 180 operates on its own and locks to earth through its lower winding and armature 185, to earth to armature 271. At the end of two minutes and 55 seconds, baby walker 428 is advanced to contact 12, following which during the next operation of relay 190, that is to say at the end of the third minute, the following circuit is closed; the earth on the slider 428, the reinforcements 186, 192, the winding of the magnet 452 towards the battery. On the next release of relay 190, the trotters of the

 <Desc / Clms Page number 9>

   switch T are advanced to position 5.

   If the calling subscriber replaces his receiver before two minutes have elapsed, relay 180 is actuated from ground to armature 252 by the top coil of the relay and from there as before. It should be noted that the automatic interrupt circuit indicated previously, by the wiper 432 and the multiplication of the fixed contact, is now open at the armature 184 of the relay 180.



   The T-switch wipers continue to advance for each minute of call duration and when wiper 433 reaches contact 10, the following circuit is closed at the end of the tenth minute: earth to armature 287, the baby walker 427 on contact 24, the baby walker 433 on contact 10, the armature 191, the winding of the magnet 454 from the OP switch to the battery.



  -4. At the end of the pulse, the magnet de-energizes and moves the wipers of the OP switch to position 9.



  In this position of the wipers 438 and 439, the number 1 is stored, so that the tens digit of the duration is indicated by the position of the wipers 438 and 439 of the switch OP while the units digit is indicated by the position of the wipers 430 and 431 of switch T @
As an example, it will be assumed that the call lasts 23 minutes. The wipers 438 and 439 of the switch OP will then be on contact 10 while the wipers of the. switch T will be contact 4. When the communication is released, the relays 220 230, 240 250 and 260 are released.

   Relay 260 is slow to release and, when releasing relay 250, the earth is extended during the release period of relay 260 by armatures 253, 254 towards wipers 438 and 439 of the op switch, for

 <Desc / Clms Page number 10>

 cause the appropriate combination of group XV storage relays to operate, to store tens parts of the duration.

   The actuated relays lock to earth at armature 131, Relay 270 remains Held by armature 273, to earth at armature 323 of relay 320, while the latter relay remains maintained by armature 273. its lower winding, the armature 324 to the earth to the armature 275 of the relay 270 The following circuit is then closed: the earth to the armature 231 and its normally closed contact, the armature 262 and its closed contact, l armature 276, the winding of relay 330 to the battery.



   The relay 330 closes to the armature 332 the following circuit with automatic interruption for the magnet 454 of the switch OP: the earth to the armature 354, the armature 352 the multiplication of the fixed contacts and the wiper. 441, the winding of the magnet 454 towards the. drums. The rubbers of the OP switch are thus brought to contact 17 where the circuit indicated above is open. In this position - however - the following circuit is term for the. relay 350: the earth, the armatures 321, 333, the wiper 440 on the contact 17, the winding of the relay 350 towards the battery.



   The following circuit with automatic interruption is closed for the magnet 456 of the CF switch, when releasing the relay 260: the earth, the armatures 372, 214, 263, 293, the switch contacts 457, the winding of magnet 456 to the battery. The wipers of the CF switch are thus set in rotation and when they arrive at contacts 17 to 23 they engage the printer-controller to which the information stored in the charge line control circuit is to be transferred.

 <Desc / Clms Page number 11>

 



  When a free controller-printer is reached, the following circuit is closed: the earth at the armature 334, the armature 371, the wiper 447 on one of the contacts 17 to 23, the multiplication of the fixed contact, the armatures 187 , 254, the two windings of the relay 190 in series, the wiper 449 towards the battery in the controller-printer. Relay 290 operates and latch by its lower winding and armature 292 ground to armature 334, and at armature 293 it opens the circuit shown above for magnet 456.

   It should be noted that no free converter is taken in service while the wipers of the CF switch rotate on front contacts 17 since the test circuit by contacts 1 to 16 associated with friction 447 is open to the armature 325 of the relay 320.



   The relay 290, while operating, closes to the armature 291 a circuit for the relay 300 which on functioning closes a circuit for the relay 310, from earth to the armature 356 through the armature 304.



   When relay 350 operates in the manner described above, it closes at armature 351 the following circuit for relay 340 with automatic interruption earth, armatures 303, 373, 351,346, upper winding of relay 340 towards the battery. Relay 340 serves as a pulse generator relay, the adjustable condenser in series with the lower winding allowing the duration of the pulses to be adjusted.

   In operation, the relay 340 extends to the armature 345 the earth coming from the armature 352, the coil of the magnet 454 of the OP switch and through the armature 315 and the wiper 448 to, the winding of the OP switch. 'a distribution switch magnet

 <Desc / Clms Page number 12>

 in the printer controller. When these switches advance in synchronism, the various stations of the
 EMI12.1
 Sei18ments stored in these relay groups in the metering line control circuit are transferred by the wipers 45-l-'37 of the C01ITüutator OP, the armatures 311-314 and 341-344 and the trotters 442-445 of the CF switch to the printer controller.

   The manner in which this is carried out is described in detail in the patent mentioned above, and as it is of no importance from the viewpoint of the present invention, it is not described in more detail. Note that information is transferred from storage groups in the following manner:
 EMI12.2
 Group VIII. Switch o brushes? on contact 17 tt XV If tt tt T1 il tt 18 Il rli tt tt tt If tt l tt 7 TV TI tt tt.

   If tt If 20 Groups IX to XIII "tt" "If tr" '1¯w, 5 tt there Vil tt 11 "tt tT tt tr 1-7
When the information stored in group VII has been transferred, the rubbers of the OP switch are advanced to position 8 and the earth is extended by the frames 321,33, the trotter 340 on contact 8, the armatures j57,294 , the upper winding of relay 370 towards the battery. Relay 370 operates and locks by means of its lower winding and armature 371 grounded to armature 334, and at armature 373 it opens the circuit to pulse generator relay 340.



   The battery is now disconnected, in the
 EMI12.3
 thruster-printer, of the wiper 449 and the relay 290 is released,

 <Desc / Clms Page number 13>

 followed by relays 300 and 310. Relay 290 extends to armature 294 the earth on trotter 440 to the upper winding of relay 270, which bypasses the lower winding of the relay. Under these conditions, relay 270 becomes free, followed by relays 280 and 320 with all the relays controlled by them. The return to normal circuits are then closed for the various switches and when the switches of the OP switch reach the normal position, the earth is extended by the friction switch 422, on contact 1 towards the bearing of relay 220 , and the charging line control circuit is ready for use with another call.



   The operations described above take place during an actual call. Qn will now consider the operation of the circuit in the event of non-effective calls. Non-effective calls may be due firstly to the fact that the called subscriber does not answer either because he is absent or for any other reason, secondly to the fact that the called subscriber is busy or that a busy state is reached during the establishment of the call, thirdly that an incorrect number has been obtained.



   A printout of the available information takes place for these non-effective calls and, for calls which are terminated within 7 seconds of the called subscriber's answer, the digit "0" is made to be printed on the telephone. ticket in the space provided for the duration of the call. For other non-effective calls, on the contrary, this space is left blank. The reason for this discrimination is that it is useful for the Administration to keep track of all calls which are terminated within the grace period since some subscribers may try to limit their calls for a long time. distance less than this period.

 <Desc / Clms Page number 14>

 



   It will be understood from the above description that the seizure of a printer-controller depends on the release of the call and that consequently when a calling subscriber hangs up during an ineffective call, the circuit operates. to cause the seizure of a. printer controller. It should be noted, however, that as the relay 180 never came into operation during an ineffective call, the test circuit by the trotter 447 of the CF switch and the contacts 17 to 23 is open and that is extending through contacts 23 and 24 is closed. Contacts 2; 3 and 34 of the CF switch lead to controller-printers which are specially intended for printing non-effective calls.



   A detailed description will now be given of the operations which take place for a non-effective call and for this purpose it will be assumed that the calling participant has dialed an incorrect number. When the called participant answers, relay 120 operates as described above, followed by relays 150 and 100 The measurement of the duration of the call begins, the calling participant replaces his receiver before the walkers 427 and 429 of the IP switch reach contact 1. The trotters of switch T therefore remain on contact 1 while the wipers of contact OP remain on contact 8 ..



   When the calling participant replaces his receipt, the relays 220, 230, 240 and 250 are released and at the same time 250 open the circuit for the relay 260 at armature 252.



  The relay 260 is however slow to operate and during the release period, the earth is extended from the armature 253 in its rest position, by the armature 264, the wiper 438 on the contact 8, the winding of the relay 380 towards the cat-

 <Desc / Clms Page number 15>

   terie. Relay 380 is one of the 'XV' group storage relays and its operation is to store the number "0". Relay 380, when operating, latches through armature 381 to ground at armature 121.



   When relay-260 finally releases, earth is removed from slider 438 and further the circuit shown above is closed for relay 330. and the wipers of the CF switch are rotated to contact 17, as shown above. 'previously described, and from there to contact 22 The circuit operations are similar to those described above except that, as noted above, the test circuit now extends through contacts 23. and 24 associated with the wiper 447 and a special printer controller is taken up to which the available information is transferred and which controls the operation of a printer.



   When the call is not effective due to the called subscriber not answering or because of a busy condition, the operation of the circuit is similar to that described above, except that the relays 110 and 120 are not actuated. There is therefore no latching circuit on relay 380 of storage group XV and although this relay is actuated, it is released when wiper 438 leaves contact 8. On similar calls not made. tifs, no printing therefore takes place in the space of the ticket which is reserved for the duration of the call.



   It will be understood that considerable modifications can be made to the embodiment described above.



  For example, the controller-printers could all be the same and the determination of the appropriate printer would be made from the controller-printer.

 <Desc / Clms Page number 16>

 



   The invention is also applicable :; printing or recording of incomplete calls as well as non-effective calls and when a subscriber starts a call and does not complete it, the recorded details can be transmitted to the center of the area and printed or they can be displayed on a call indicator. In this case, a subscriber may lift his receiver and neglect to operate the dial, or he may begin the dial operation and neglect to complete it. If a recording is held as a result,

   it is possible for the administration to know if a particular subscriber is having difficulty understanding the published instructions and that subscriber may be specially notified of what is defective.



   Claims.



   -------------------------------- l.- In a telephone system, an arrangement for recording details of communications non-effective telephone calls, in which at the end of a communication, due to the non-functioning of a device which answers when a call is found effective, provision is made to put into service a recorder by which Available details of the call are recorded.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2.- Dans un système téléphonique, un agencement pour enregis- des détails de communications téléphoniques non-effectives, dans lequel le caractère effectif d'une communication est dè- terminé par un dispositif qui est établi de façon à fonctionner peu de temps après que l'abonné appelé a répondu, de sorte que si l'abonné appelé n'est pas l'abonné désiré, l'appel peut être classé comme appel non-effectif. <Desc/Clms Page number 17> 2.- In a telephone system, an arrangement for recording details of ineffective telephone communications, in which the effectiveness of a communication is determined by a device which is set up to operate shortly after the called subscriber has answered, so that if the called subscriber is not the desired subscriber, the call can be classified as non-effective call. <Desc / Clms Page number 17> 3.- Dans un système téléphonique, un agencement pour enre- gistrer des détails de communications téléphoniques non ef- fectives, dans lequel, dans le cas d'appels qui ne sont pas complétés soit par suite de ce qu'un état d'occupation est rencontré, soit par suite de ce que l'abonné appelé ne répond pas, un enregistreur est disposé de façon à être pris.en service lors de la libération de la communication et par celui-ci des détails disponibles de l'appel sont Enregistrés. 3.- In a telephone system, an arrangement for recording details of ineffective telephone communications, in which, in the case of calls which are not completed either as a result of a busy state is encountered, or as a result of the called subscriber not answering, a recorder is arranged to be taken into service when the call is released and by it available details of the call are Recorded . 4. - Dans un système téléphonique, un agencement pour enre- gistrer des détails de communications téléphoniques, dans lequel lors d'une communication non-effective, un enregis- treur d'un groupe d'enregistreurs est destiné- à être pris en service lors de la libération de la communication, et on a prévu des moyens qui provoquent l'inscription d'indi- cations différentes sur le matériel d'enregistrement pour distinguer entre les communications qui sont non - effecti- ves pour différentes raisons. 4. - In a telephone system, an arrangement for recording details of telephone communications, in which when a communication is ineffective, a recorder from a group of recorders is intended to be taken into service. when the call is released, and means have been provided which cause the recording of different indications on the recording equipment to distinguish between the communications which are not effective for different reasons. 5.- Dans un système téléphonique, un agencement pour enre- .gistrer des détails de communications téléphoniques,: dans lequel deux groupes d'enregistreurs sont employés et on aprévu des moyens qui, lors de la libération de la communi- cation, commandent la mise en connexion d'un enregistreur de l'un ou l'autre groupe suivant que la communication estef- fective ou non-effective. 5.- In a telephone system, an arrangement for recording details of telephone communications: in which two groups of recorders are employed and means are provided which, when the call is released, control the call. connection of a recorder of one or the other group depending on whether the communication is effective or ineffective. 6.- Dans un système téléphonique, un agencement pour enre- gistrer des détails de communications téléphoniques, dans lequel des groupes d'enregistreurs sont prévus et la sé- ]-action d'un enregistreur d'un, groupe particulier est ef- fectuée en condordance avec l'état, lors de la libération de la communication, de l'appareillage qui détermine la durée de l'appel. <Desc/Clms Page number 18> 6. In a telephone system, an arrangement for recording details of telephone communications, in which groups of recorders are provided and the separation of a recorder from a particular group is effected. in accordance with the state, when the call is released, of the equipment which determines the duration of the call. <Desc / Clms Page number 18> 7.- Dans un système téléphonique, un agencement pair enre- gistrer des détails de communications téléphoniques, dans lequel,lors d'un appel effectif, un enregistreur est destiné à être pris en service lors de la libération de la communi- cation en vue d'enreigstrer tous les détails de la communi- cation, tandis que si la communication est défaite avant la réponse du participant appelé ou en-déans une période dé- terminée après sa réponse, un enregistreur différent est destiné à être pris en service en vue d'enregistrer feule- ment les détails disponibles. 7.- In a telephone system, an even arrangement records details of telephone communications, in which, on an actual call, a recorder is intended to be taken into service when the call is released for view. record all the details of the call, while if the call is defeated before the called party responds or within a specified period after its response, a different recorder is intended to be taken into service for scroll through the available details. 8.- Un agencement suivant les revendications 1,2,3, 5,6 et 7, dans lequel, lors d'un appel non-effectif,des indications différentes sont inscrites sur le matériel d'enregistrement pour distinguer entre les communications qui sont non-effec- vives pour des raisons différentes. 8.- An arrangement according to claims 1,2,3, 5,6 and 7, in which, during an ineffective call, different indications are written on the recording equipment to distinguish between the communications which are non-effective for different reasons. 9.- Un agencement suivant les revendications 1 à 8, dans lequel différentes indications sont inscrites sur le maté- riel d'enregistrement pour distinguer entre des communica- tions qui sont non-effectives par suite de ce qu'un état occupé est rencontré ou. de ce que l'abonné appelé ne répond pas ou parce que la communication est défaite en-déans une période déterminée après la réponse du participant appelé. 9. An arrangement according to claims 1 to 8, in which different indications are written on the recording material to distinguish between communications which are ineffective as a result of a busy state being encountered or . because the called subscriber does not answer or because the communication is defeated within a determined period after the answer of the called participant. 10.- Un agencement suivant les revendications 1 à 9, dans lequel la durée de l'appel est emmagasiné sur un groupe de relaisd'emmagasinement dont lefonctionnement commande l'en- registrement de la durée et, lors d'un appel non-effectif dû à ce que la communication est défaite endéans une période déterminée après la réponse du participant appelé, un chiffre particulier est automatiquement emmagasiné sur ce groupe de relais et estenregistré pour donner une indication de la raison de l'appel non-effectif. <Desc/Clms Page number 19> 10. An arrangement according to claims 1 to 9, in which the duration of the call is stored on a group of storage relays, the operation of which controls the recording of the duration and, in the event of a non-effective call. Due to the fact that the communication is disconnected within a fixed period after the answer of the called party, a particular digit is automatically stored on this group of relays and is recorded to give an indication of the reason for the non-effective call. <Desc / Clms Page number 19> 11.- Un agencement suivant la revendication 10, dans lequel le relais particulier du groupe est toujours actionnélors d'un appel non-effectif mais est maintenu actionné seulemmt lors d'un appel non-effectif dans lequel l'abonné appelé à répondu. 11. An arrangement according to claim 10, wherein the particular relay of the group is always actuated during a non-effective call but is kept actuated only during a non-effective call in which the called subscriber answered. 12.- Un agencement suivant les revendications 1 à 5, et 7, dans lequel la réponse du participant appelé met en fonctionnement un appareillage qui détermine la durée de l'appel et la prise en service d'un enregistreur est effectuée conformément à l'état de cet appareillage de mesure du temps. 12. An arrangement according to claims 1 to 5, and 7, wherein the response of the called party activates an apparatus which determines the duration of the call and the seizure of a recorder is carried out in accordance with the. state of this time measuring apparatus. 13.- Un agencement suivant les revendications 1 à 12 dans le- quel deux groupes d'enregistreurs sont prévus et sont destinés à être misen connexion au moyen des frotteurs d'un commutateur automatique et la sélection d'un enregistreur libre de l'un ou l'ature groupe est effectuée au moyen de l'un ou de l'autre de deux circuits d'essai sous la dépendance de l'état de l'ap- pareillage de mesure du temps de l'appel. 13. An arrangement according to claims 1 to 12 in which two groups of recorders are provided and are intended to be connected by means of the wipers of an automatic switch and the selection of a free recorder of one. or the grouping is performed by means of either of two test circuits depending on the state of the time measuring apparatus of the call. 14. - Un agencement suivant les revendications 12 et 13, dans lequel si l'appareillage de mesure du temps n'a pas été action- né ou a été actionné pour indiquer une durée moindre qu'une vsleur déterminée, un enregistreur d'un groupe particulier est pris en serfrice, tandis que si l'appareillage de mesure du tomps a été actionné pour indiquer une durée plus grande que cette valeur déterminée, un enregistreur d'un. autre groupe est pris en service. 14. - An arrangement according to claims 12 and 13, in which if the time measuring apparatus has not been actuated or has been actuated to indicate a duration less than a determined vsleur, a recorder of a particular group is taken in serfrice, while if the tomps measuring apparatus has been actuated to indicate a duration greater than this determined value, a recorder of one. other group is taken into service. 15.- Un agencement suivant les revendications 6 et 12, dans lequel la réponse du participant appelé est indiquée par la transmission d'un signal qui sert à mettre en fonctionnement l'appareillage de mesure du temps. <Desc/Clms Page number 20> 15. An arrangement according to claims 6 and 12, wherein the response of the called participant is indicated by the transmission of a signal which serves to activate the time measuring apparatus. <Desc / Clms Page number 20> 18. Durs un système téléphonique, un agencement :pour en- registrer des détails de communications téléphoniques, en substance ;,ci qu'il estdécrit et représenté au:; dessins annemés 18. Hard a telephone system, an arrangement: for recording details of telephone communications, in essence;, as described and represented at :; annemated drawings
BE464788D BE464788A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE464788A true BE464788A (en)

Family

ID=116534

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE464788D BE464788A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE464788A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0458710B1 (en) Telephone system with a plurality of telephone terminals on a single line
BE464788A (en)
FR2781968A1 (en) PROCESS FOR ESTABLISHING A COMMUNICATION BETWEEN TWO INFORMATION TRANSMISSION TERMINALS AND A TERMINAL FOR IMPLEMENTING THE PROCESS
WO1982001634A1 (en) Process and device for determining and delivering the amounts of telephone fees
CA2086696A1 (en) Videotext telecopier
BE1005335A0 (en) DEVICE FOR REFERRING TELEPHONE CALLS TO A FACSIMILE OR TO A TELEPHONE SET.
WO1996036162A1 (en) Subscriptionless telephone, control module therefor and secure telephone equipment including the telephone and security module
EP0272954B1 (en) Device for initiating the metering for a public telephone
FR2693061A1 (en) Telecommunication device such as a fax machine.
EP1492312B1 (en) Telephony user perceptible alerts generation device
FR2617357A1 (en) PERMANENTLY CONNECTED PUBLIC TELEPHONE DEVICE
EP0739122A1 (en) Method and control device for saving the recording of an incoming message in a telephone answering apparatus and device provided for the same
FR2754414A1 (en) Ringing tone discriminator for automatic telephone line terminal switching
FR2607646A1 (en) Adaptation device for automatically connecting a videotex terminal to a telephone line
BE439476A (en)
BE433724A (en)
WO1997035420A1 (en) Terminal connected to the telephone network and with selective processing of incoming calls
BE467644A (en)
BE464787A (en)
BE535414A (en)
BE464786A (en)
BE354615A (en)
BE465122A (en)
BE482060A (en)
BE341574A (en)