BE455512A - - Google Patents

Info

Publication number
BE455512A
BE455512A BE455512DA BE455512A BE 455512 A BE455512 A BE 455512A BE 455512D A BE455512D A BE 455512DA BE 455512 A BE455512 A BE 455512A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
subscriber
relay
relays
trunk
contact
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE455512A publication Critical patent/BE455512A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04QSELECTING
    • H04Q3/00Selecting arrangements

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Computer Networks & Wireless Communication (AREA)
  • Sub-Exchange Stations And Push- Button Telephones (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  SYSTEME   TELEPHONIQUE   OU SYSTEME ANALOGUE POUR L'ETABLISSEMENT DE COMMUNICATIONS 
La présente invention se rapporte à un système téléphonique, et en particulier à un système de commutation automatique pour installations de   téléphonie.privée   avec la possibilité, de rétroappels et de transfert des communications.,
Les lignes de jonction reliant les oommutateurs automatiques pour installation privée au central public sont généralement. pourvues d'un dispositif au moyen duquel un abonné, raccordé aux dits commutateurs, peut, quand il est en conversation entrante ou sortante sur une ligne de   j9nction   vers un autre central, se déconnecter de cette jonction et établir un rétroappel vers un deuxième abonné du commutateur privé.

   Cette seconde communication peut , être libérée et la première rétablie en appuyant sur un bouton prévu à cet effet sur l'appareil téléphonique, ou bien   l'abonné   peut en raccrochant le téléphone, transférer la dite communication avec l'extérieur au deuxième abonné au cas où il est prévu que ce 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 deuxième abonné peut recevoir des communications de l'extérieur (abonné dit à service illimité). 



   D'après l'invention, chaque ligne de jonction est racoordée à l'appareillage du central automatique local par deux voies d'accès identiques, au moyen desquelles les connexions de la dite ligne de jonction avec des abonnés, qui sont accessibles par l'intermédiaire de cet appareillage, peuvent avoir lieu. Ces connexions sont établies de manière que des   rétroappels   sont possibles au moyen de ces voies d'accès, et quand une communication doit être transférée d'un premier à un deuxième abonné, qui a déjà été atteint   précédemment   par un rétroappel, la communication est établie par une des voies d'accès.

   Pendant le rétroappel, la connexion est interrompue entre la ligne de jonction et la voie d'accès qui assurait la liaison avec le premier abonné, mais la dite ligne de jonction est maintenue occupée, et les deux voies d'accès deviennent disponibles pour l'établissement du dit rétroappel et le transfert éventuel qui le suit. De plus des opérations de rétroappel et de transfert peuvent être effectuées par l'intermédiaire des deux voies d'accès dans l'ordre inverse par rapport aux premières opérations. 



   D'après une autre caractéristique de l'invention, les liaisons, qui sont établies d'un abonné vers une ligne de jonction, sont dirigées par l'appareillage du central automatique vers un circuit de ligne de jonction dans lequel de semblables appels entrent par une voie d'accès qui est distincte des deux voies d'accès mentionnées précédemment, et une de ces dernière est utilisée seulement en cas de rétroappel et de transfert. Il est connu d'après certains dispositifs appliqués aux commutateurs automatiques privés d'établir la liaison entre un appel entrant sur une ligne de jonction et un abonné du commutateur privé par l'intermédiaire d'un chercheur de lignes, lequel fait partie du circuit de ligne de jonction, et dans le cas des grands commutateurs automatiques par l'intermédiaire de deux chercheurs semblables en cascade.

   Dans ces schémas il est également usuel de marquer la ligne d'un abonné pour l'établissement d'une com unication sortante à partir du circuit de connexion local, après 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la réception d'un chiffre prédéterminé, et de diriger le   chercheur   de lignes, faisant partie de la ligne, de jonction, vers la position de la ligne marquée, après quoi le circuit de connexion locale est libéré. 



   Une telle façon de connecter présente cependant   l'incon-   vénient que pour transférer une communication vers un deuxième abonnée le chercheur de lignes doit d'abord être dirigé vers les bornes de cet abonné, ce qui nécessite., pour éviter toute erreur de connexion   ltutilisation   d'un dispositif éliminant les interférenoes par lequel tous les autres chercheurs de lignes, faisant partie d'autres circuits de jonction; et qui seraient en mouvement, sont arrêtés jusqu' à ce que la liaison est transférée au deuxième abonné. 



   D'après le dispositif faisant l'objet de la présente invention, les lignes de jonction ne sont pas pourvues de chercheurs de lignes, et il est fait usage des mêmes voies de connexion que pour. l'établissement de communications locales, de sorte qu'il n'y a pas   de dispositif.commun   de marquage, et par conséquent aucun dispositif pour éliminer les interférences ou aucun dispositif quelconque prévu dans un but analogue n'est nécessaire. 



   L'invention est expliquée plus en détail en relation avec les dessins ci-joints, dans lesquels la Figure 1 montre les états successifs de l'établissement d'un appel de jonction, tandis que la Figure 2 montre un exemple d'exécution d'un dispositif conforme à l'invention. 



   La figure 1 représente les conditions suivantes : a) L'abonné A a établi une communication sortante à travers un circuit de connexion. b) L'abonné A a établi un rétro-appel vers un deuxième abonné B. 



   La communication avec la ligne de jonction est maintenue loca- lement. o) L'abonné A a transféré la communication sortante à l'abonné B par le jeu de contacts 1 dans   l'arc   de contacts du chercheur de lignes   LF   du circuit de connexion locale. Cette figure montre. également les conditions pour le cas ou une communication entran- te a été établie vers l'abonné B. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d) L'abonné B a établi un rétro-appel vers l'abonné C en faisant usage du jeu de contacts 2 dans l'arc des chercheurs LF. La communication de jonction est maintenue localement. e) L'abonné B a transféré la communication de jonction à l'abonné
C. Le jeu de contacts 1 dans l'arc du chercheur LF est libéré. f) L'abonné C a établi un rétro-appel vers l'abonné D en faisant usage du jeu de contacts 1.

   La communication de jonction est maintenue localement. g) L'abonné C a transféré la communication de jonction à l'abonné
D. Le jeu de contacts 2 est libéré. 



   La figure 2 montre une forme particulière d'exécution des connexions d'une jonction d'après la présente invention. Le dessin montre seulement les appareils nécessaires pour une bonne compréhension de l'invention. Le fonctionnement d'après le schéma est le suivant :
La description qui suit suppose qu'une oommunication sortante a été établie au moyen d'un circuit de connexion par l'abonné   A,   comme montré sur la condition a) de la figure 1. Les relais Or3. Sr, Br, Bbr, sont excités..Le relais Sr est excité dans un circuit, qui comprend les contaots a3 , b3 , et l'appareil téléphonique de l'abonné. La liaison vers l'abonné A est maintenue par la terre à travers l'enroulement du relais Or3, le contact br1 du relais Br et le contact d3 du circuit de connexion. 



   Pour établir un rétro-appel vers un deuxième abonné, l'abonné A appuie sur le bouton de son poste téléphonique, ce qui met la boucle à la terre, de sorte que le relais Dr est excité un court instant. Ce relais possède deux enroulements identiques, lesquels sont connectés à la ligne-de telle manière que le champ magnétique s'annule quand le courant dans les deux enroulements est de sens opposé, et que le relais s'excite aussi longtemps que la terre est connectée à la boucle, ce qui augmente le oourant dans un enroulement, tandis que le oourant dans l'autre enroulement diminue. 



   Les relais Sr et Dr ferment le circuit du relais Xr, et ce dernier relais ferme   le-   circuit du relais   Axr   lequel se bloque 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 par son propre contact de travail et le contact bbr1 du relais. Bbr. 



  Le relais Bxr est alors court-circuité par les contacts des relais Xr, Bbr, Axr et Bxr, et aussitôt que le relais Br est   désexcité,il   en est de même du relais Xr, de sorte que le relais Bxr s'excite. 



  Le relais Bxr ferme le circuit du relais Lr1 et déconnecte la ligne de jonction, mais ferme la boucle de cette ligne sur une résistance, de sorte que les conditions électriques dans la centrale distante ne sont pas modifiées. 



   Le relais Lr1 connecte un potentiel de test à l'arc des chercheurs des circuits de connexion, et plus particulièrement au contact cl du premier jeu de contacts dans les chercheurs. Il ferme également le circuit de démarrage pour'ces chercheurs jusqu'à ce qu1 un deuxième circuit de connexion soit raccordé à la ligne de jonction, ce qui a pour conséquence que le relais Cr est excité dans un circuit fermé par le contact c1, et que ce relais déconnecte le potentiel de test et le potentiel de démarrage. La boucle vers le circuit de connexion est fermée par les contacts   l   et b1 et les contacts des relais Lrl et Bxr, ainsi que le contact Sr1 du relais d'alimentation et d'impulsion Sr   à,travers   la bobine I.

   Les impulsions pour l'établissement de la liaison avec le deuxième abonné sont transmises par la boucle vers le circuit de connexion au moyen du relais Sr qui suit les impulsions du disque   d'appel.   -après que la liaison avec le deuxième abonné a été établie, un signal de réponse est donné à travers le contact dl, et le relais Bar est excité..Ceci correspond à la situation indiquée par la condition b) de la figure.1. 



   Pour libérer le rétro-appel l'abonné appuie un moment pour la seconde fois sur le bouton de son poste, ce qui fait s'exciter successivement les relais Dr et Xr, ainsi que les relais Axr, Sar, Dr, ir, Bxr, Lr1 et Cr, qui sont désexcités. Le relais AxT est désexcité parce   qu'il   est court-circuité par les contacts de travail des relais Xr et Bxr. Le rétro-appel établi par l'intermédiaire du premier jeu de contacts dans les chercheurs vers le deuxième abonné 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 est ainsi libéré, tandis que le premier abonné est à nouveau   raccor-   dé à la ligne de jonction. Si cependant la connexion avec la ligne de   jonation   doit être transférée au. deuxième abonné, l'abonné n'appuiee pas une deuxième foiss sur le bouton de son poste, maisremet le téléphone au crochet. 



   Les relais Sr, Br et cr3 sont alors successivement   dosa   cités, tandis que les relais Br et Or sont   excités,   rès quoi les relais Lr1 et Cr sont désexcités et le relais Er1   s'excite,   La liaison avec le premier abonné par les contacts 3 est ainsi, libérée. 



  La bouole du deuxième ab onné est alors raccordée au moyen du premier jeu de contacts des chercheurs au relais d'alimentation et d'im -pulsion Sr, parce que le potentiel au contact o1 augmente, et le circuit se ferme par le contact de travail du relais Or et la résistance de 500 ohms, ce qui fait opérer   successivement   le relais Sr à travers la boucle de l'abonné, ainsi que les relais Xr et Br, tandis que les relais Pr, Axr et Sor sont désexcités, et le relais Sor opère, tandis que les relais Er1, Xr et Bxr sont désexcités. 



  Le relais Sor est verrouillé par son propre contact de travail. 



  Le deuxième abonné est maintenant raccordé au circuit de jonction à travers le premier jeu de contacts des chercheurs. Les relais suivants sont alors actionnés :Or1, Sr, Dr, Bbr et Sor. La liaison vers le deuxième abonné B est maintenue dans un circuit aliments par la batterie en série avec la résistance de 500 ohms et le contact o1. 



  Cette condition est représentée figure 1. condition c) . Pour un appel entrant de la ligne de jonction à destination de l'abonné B cette ligne de jonction se trouve dans les marnes conditions. 



   L'abonné B peut établir un rétro-appel vers un autre abonné, par exemple C, à travers le deuxième jeu de contacts des chercheurs des circuits de connexion et si   c'est   nécessaire transférer cet appel, comme il a été décrit ci-dessus. En résumé, les opérations sont les suivantes :
Après avoir appuyé un court instant sur le bouton de son poste, les relais suivants fonctionnent comme suit : excitation des relais Dr, Xr et Axr; désexoitation successive des relais Dr 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 et Xr; excitation des relais Bxr et Lr2. Le circuit: de connexion est ainsi raccordé au chercheur par le deuxième jeu de contacts. 



   Le relais Cr attire, et aussitôt que la connexion est établie avec l'abonne 0 le relais Sar opère à son tour. Ceci correspond aux conditions représentées figure 1, condition d).   Au   cas ou l'appel de jonction doit être transféré à l'abonné C, l'abonné B remet son téléphone au crochet. De ce fait, les relais suivants fonctionnent comme, suit : Sr et Br sont désexcités successivement; les relais   Pr   et   Or±   opèrent ensuite; les relais Lr2, Or et Or1 sont   déexoi-   tés ; et le relais Er2 opère,. La liaison avec l'abonné B à travers le premier jeu de contacts est ainsi libéré, ce qui ouvre le air- cuit du relais Sar.

   La ligne de l'abonné 0 est maintenue, connec- tée à travers le deuxième jeu de contacts à cause de l'accroisse- ment du potentiel du contact o, ce qui fait s'exciter successive- ment les relais Sr à travers la boucle de l'abonné, ainsi que les relais Br et Xr, tandis que les relais Pr, Axr, Sor, Er2,Xr et Bxr sont exoités. Le relais Sor est désexcité parce qu'il est mis en   court-circuit   par un contact de, travail du relais Er2 (qui est à relâchement lent)   ainsi,   qu'un contact de rupture du   relais Axr   et un contact de travail du relais Sr. L'abonné.0 est maintenant oonnecté au circuit de jonction. Les relais suivants sont alors excités : Or2,   Sr ,  Br et Bbr. La liaison avec l'abonné C est maintenue dans le circuit batterie à travers la résistance de 500 ohms et le contact co2.

   Cette condition correspond à la figure 1, condition c). 



   L'abonné C peut à son tour établir un rétro-appel avec un autre abonné et transférer la communication de la jonction à cet abonné à travers le premier jeu de contacts comme montré figure 1, conditions f) et g). L'opération est cependant du même ordre que celle déjà décrite. Quand la communication est   passéeà   l'a- bonné D, les conditions sont exaotement les mêmes qu'après le premier transfert à l'abonné B, comme montré figure l,condition c). 



   De la description qui précède, il résulte que des   rétro-   appels et des transferts de communication peuvent être effectués 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 aussi souvent qu'il est nécessaire par l'intermédiaire de deux jeux de contacts dans les chercheurs, et chaque fois avec un autre abonné, le tout au moyen d'un système de oommutation composé des relais Lr1, Lr2, Or1, Or2 , Er1, Er2 et Sor. 



   REVENDICATIONS. 



   1 - Système téléphonique automatique ou système similaire pour l'établissement de connexions avec des lignes de jonction pour le trafic entrant et sortant entre centraux, dans lequel pour ohaque appel ,faisant usage d'une ligne de jonction,la faculté est donnée aux abonnés d'effectuer un rétro-appel tout en maintenant la communication établie par l'intermédiaire de la ligne de jonction, ou bien de transférer cette communication à un autre abonné, appartenant au même central, caractérisé en ce que chaque ligne de jonction est raccordée,au moyen de deux voies d'accès   identiquesJà   l'appareillage du central automatique local, les communications entre les lignes de jonction et les abonnés qui sont accessibles au moyen de cet appareillage étant établies à travers ces voies d'accès,

   les rétro-appels étant établis à travers une de ces voies d'accès, tandis que d'autre part, dans le cas où la connexion est transférée d'un premier abonné à un second, lequel a été atteint au moyen d'un tétro-appel, cette liaison, par l'intermédiaire des susdites voies d'accès, est maintenue afin d'établir une liaison entre la ligne de jonction et le deuxième abonné, la ligne de jonction étant coupée de toutes les autres voies d'accès au moyen desquelles antérieurement la liaison entre le premier abonné et la ligne de jonction avait été obtenue, et la deuxième voie d'accès devenant disponible pour l'établissementde rétro-appels et le transfert de communications, les communications dans ce cas étant écoulées successivement par les dem voies d'accès.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  TELEPHONE SYSTEM OR ANALOGUE SYSTEM FOR ESTABLISHING COMMUNICATIONS
The present invention relates to a telephone system, and in particular to an automatic switching system for private telephony installations with the possibility of back-calls and transfer of communications.
The junction lines connecting automatic switches for private installation to the public exchange are generally. provided with a device by means of which a subscriber, connected to said switches, can, when he is in an incoming or outgoing conversation on a trunk line to another exchange, disconnect from this trunk and set up a callback to a second subscriber of the private switch.

   This second communication can be released and the first reestablished by pressing a button provided for this purpose on the telephone device, or the subscriber can by hanging up the telephone, transfer said communication with the outside to the second subscriber if necessary. where it is expected that this

 <Desc / Clms Page number 2>

 second subscriber can receive calls from the outside (so-called unlimited service subscriber).



   According to the invention, each trunk line is connected to the apparatus of the local automatic exchange by two identical access routes, by means of which the connections of said trunk line with subscribers, which are accessible by the intermediary of this apparatus, can take place. These connections are established in such a way that back-calls are possible through these access paths, and when a call needs to be transferred from a first to a second subscriber, which has already been reached previously by a back-call, the call is established. by one of the access roads.

   During the callback, the connection is interrupted between the trunk line and the access channel which provided the link with the first subscriber, but the said trunk line is kept busy, and the two access routes become available for the user. establishment of the said callback and the possible transfer that follows it. In addition, reverse call and transfer operations can be performed via the two access routes in the reverse order to the first operations.



   According to another characteristic of the invention, the links, which are established from a subscriber to a trunk line, are directed by the switchgear of the automatic exchange to a trunk line circuit in which similar calls enter via an access route which is separate from the two previously mentioned access routes, and one of the latter is used only in the event of a callback and transfer. It is known from some devices applied to private automatic switches to establish the link between an incoming call on a trunk line and a subscriber of the private switch through a line finder, which is part of the circuit. trunk line, and in the case of large automatic switches through two similar researchers in cascade.

   In these diagrams it is also usual to mark the line of a subscriber for the establishment of an outgoing communication from the local connection circuit, after

 <Desc / Clms Page number 3>

 receiving a predetermined number, and directing the line finder, forming part of the junction line, to the position of the marked line, after which the local connection circuit is released.



   However, such a way of connecting has the drawback that in order to transfer a call to a second subscriber, the line finder must first be directed to the terminals of this subscriber, which requires., In order to avoid any connection error, use a device eliminating interference by which all other line seekers, forming part of other trunk circuits; and which would be in motion, are stopped until the link is transferred to the second subscriber.



   According to the device which is the object of the present invention, the trunk lines are not provided with line seekers, and the same connection paths are used as for. the establishment of local communications, so that there is no common marking device, and therefore no device for eliminating interference or any device provided for a similar purpose is necessary.



   The invention is explained in more detail in relation to the accompanying drawings, in which Figure 1 shows the successive states of the establishment of a trunk call, while Figure 2 shows an example of execution of a device according to the invention.



   Figure 1 shows the following conditions: a) Subscriber A has established an outgoing call through a connection circuit. b) Subscriber A has established a callback to a second subscriber B.



   Communication with the trunk line is maintained locally. o) Subscriber A has transferred the outgoing call to subscriber B through contact set 1 in the contact arc of the LF line finder of the local connection circuit. This figure shows. also the conditions for the case where an outgoing communication has been established to subscriber B.

 <Desc / Clms Page number 4>

 d) Subscriber B has established a callback to subscriber C using contact set 2 in the searcher arc LF. Trunk communication is maintained locally. e) Subscriber B has transferred the trunk call to subscriber
C. Contact set 1 in the LF finder arc is released. f) Subscriber C has established a callback to subscriber D using contact set 1.

   Trunk communication is maintained locally. g) Subscriber C has transferred the trunk call to subscriber
D. Contact set 2 is released.



   FIG. 2 shows a particular embodiment of the connections of a junction according to the present invention. The drawing shows only the apparatuses necessary for a good understanding of the invention. The operation according to the diagram is as follows:
The following description assumes that an outgoing communication has been established by means of a connection circuit by subscriber A, as shown in condition a) of FIG. 1. The relays Or3. Sr, Br, Bbr, are energized. The Sr relay is energized in a circuit, which includes contacts a3, b3, and the subscriber's telephone set. The link to subscriber A is maintained by earth through the winding of relay Or3, contact br1 of relay Br and contact d3 of the connection circuit.



   To establish a callback to a second subscriber, subscriber A presses the button on his telephone set, which earths the loop, so that the relay Dr is energized for a short time. This relay has two identical windings, which are connected to the line - in such a way that the magnetic field is canceled when the current in the two windings is in opposite direction, and the relay energizes as long as the earth is connected. loop, which increases the current in one winding, while the current in the other winding decreases.



   The relays Sr and Dr close the circuit of the relay Xr, and the latter relay closes the circuit of the relay Axr which is blocked.

 <Desc / Clms Page number 5>

 by its own make contact and the relay bbr1 contact. Bbr.



  The relay Bxr is then short-circuited by the contacts of the relays Xr, Bbr, Axr and Bxr, and as soon as the relay Br is de-energized, the same is true of the relay Xr, so that the relay Bxr is energized.



  Relay Bxr closes the circuit of relay Lr1 and disconnects the trunk line, but closes the loop of this line on a resistor, so that the electrical conditions in the remote control panel are not changed.



   The Lr1 relay connects a test potential to the arc of the researchers of the connection circuits, and more particularly to the key contact of the first set of contacts in the researchers. It also closes the starting circuit for these researchers until a second connection circuit is connected to the junction line, which results in relay Cr being energized in a closed circuit by contact c1, and that this relay disconnects the test potential and the starting potential. The loop to the connection circuit is closed by contacts l and b1 and the contacts of relays Lrl and Bxr, as well as contact Sr1 of the supply and pulse relay Sr through, through coil I.

   The pulses for establishing the link with the second subscriber are transmitted by the loop to the connection circuit by means of the relay Sr which follows the pulses of the call disc. -after the link with the second subscriber has been established, a response signal is given through contact dl, and relay Bar is energized. This corresponds to the situation indicated by condition b) in figure.1.



   To release the callback, the subscriber presses the button on his set for a moment for the second time, which successively activates the Dr and Xr relays, as well as the Axr, Sar, Dr, ir, Bxr relays, Lr1 and Cr, which are de-excited. The AxT relay is de-energized because it is short-circuited by the work contacts of the Xr and Bxr relays. The callback established through the first set of contacts in searchers to the second subscriber

 <Desc / Clms Page number 6>

 is thus released, while the first subscriber is reconnected to the trunk line. If however the connection with the trunk line is to be transferred to. second subscriber, the subscriber does not press the button on his extension a second time, but puts the telephone on the hook.



   The Sr, Br and cr3 relays are then successively dosed, while the Br and Or relays are energized, whereupon the Lr1 and Cr relays are de-energized and the Er1 relay is energized, The link with the first subscriber via contacts 3 is thus, released.



  The loop of the second subscriber is then connected by means of the first set of researchers' contacts to the supply and pulse relay Sr, because the potential at the contact o1 increases, and the circuit closes by the working contact. of the Gold relay and the 500 ohm resistor, which causes the Sr relay to operate successively through the subscriber's loop, as well as the Xr and Br relays, while the Pr, Axr and Sor relays are de-energized, and the relay Sor operates, while the Er1, Xr and Bxr relays are de-energized.



  The Sor relay is locked by its own make contact.



  The second subscriber is now connected to the trunk circuit through the first set of finder contacts. The following relays are then activated: Or1, Sr, Dr, Bbr and Sor. The link to the second subscriber B is maintained in a feed circuit by the battery in series with the 500 ohm resistance and the contact o1.



  This condition is represented in figure 1. condition c). For an incoming call from the trunk line to subscriber B this trunk line is in marl conditions.



   Subscriber B can set up a callback to another subscriber, for example C, through the second set of connection circuit seekers contacts and if necessary transfer this call, as described above. . In summary, the operations are as follows:
After briefly pressing the button on his station, the following relays operate as follows: energization of the Dr, Xr and Axr relays; successive de-operation of Dr relays

 <Desc / Clms Page number 7>

 and Xr; excitation of relays Bxr and Lr2. The: connection circuit is thus connected to the finder scope via the second set of contacts.



   The Cr relay attracts, and as soon as the connection is established with subscriber 0, the Sar relay operates in turn. This corresponds to the conditions shown in Figure 1, condition d). If the trunk call has to be transferred to subscriber C, subscriber B puts his telephone back on the hook. Therefore, the following relays operate as follows: Sr and Br are successively de-energized; the Pr and Or ± relays then operate; the Lr2, Or and Or1 relays are de-energized; and the Er2 relay operates ,. The link with subscriber B through the first set of contacts is thus released, which opens the cooked air of relay Sar.

   The line of subscriber 0 is maintained, connected through the second set of contacts because of the increase in the potential of the contact o, which causes the Sr relays to be successively energized through the loop. of the subscriber, as well as the Br and Xr relays, while the Pr, Axr, Sor, Er2, Xr and Bxr relays are activated. The Sor relay is de-energized because it is short-circuited by a working contact of the Er2 relay (which is slow to release) as well as a breaking contact of the Axr relay and a working contact of the Sr relay Subscriber.0 is now connected to the trunk circuit. The following relays are then energized: Or2, Sr, Br and Bbr. The link with subscriber C is maintained in the battery circuit through the 500 ohm resistor and the co2 contact.

   This condition corresponds to Figure 1, condition c).



   Subscriber C can in turn set up a callback with another subscriber and transfer the communication from the trunk to this subscriber through the first set of contacts as shown in figure 1, conditions f) and g). The operation is however of the same order as that already described. When the communication is passed to subscriber D, the conditions are exactly the same as after the first transfer to subscriber B, as shown in figure 1, condition c).



   From the above description, it follows that callbacks and communication transfers can be performed.

 <Desc / Clms Page number 8>

 as often as necessary via two sets of contacts in the researchers, and each time with another subscriber, all by means of a switching system made up of relays Lr1, Lr2, Or1, Or2, Er1 , Er2 and Sor.



   CLAIMS.



   1 - Automatic telephone system or similar system for establishing connections with trunk lines for incoming and outgoing traffic between exchanges, in which for each call, making use of a trunk line, the option is given to subscribers of '' make a callback while maintaining the communication established via the trunk line, or to transfer this call to another subscriber, belonging to the same exchange, characterized in that each trunk line is connected, to the by means of two identical access routes to the local automatic exchange apparatus, communications between the junction lines and the subscribers which are accessible by means of this apparatus being established through these access routes,

   the callbacks being established through one of these access routes, while on the other hand, in the case where the connection is transferred from a first subscriber to a second, which has been reached by means of a tetro -call, this link, via the aforesaid access routes, is maintained in order to establish a link between the trunk line and the second subscriber, the trunk line being cut off from all other access paths to the by means of which previously the connection between the first subscriber and the trunk line had been obtained, and the second access channel becoming available for the establishment of back-calls and the transfer of calls, the calls in this case being successively passed by the dem access roads.


    

Claims (1)

2 - Système téléphonique d'après la revendication 1, caractérisé en ce que les appels entrant dans un central par les lignes de jonction ont accès à l'appareillage de la centrale locale à travers une des deux vois d'accès mentionnées. 2 - Telephone system according to claim 1, characterized in that the calls entering a central through the trunk lines have access to the equipment of the local central through one of the two access voices mentioned.
BE455512D BE455512A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE455512A true BE455512A (en)

Family

ID=109415

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE455512D BE455512A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE455512A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE455512A (en)
BE455605A (en)
CH389034A (en) Telephone line concentration device
BE482011A (en)
RU2007888C1 (en) Device for connection of several phone users to one communication line
CH293580A (en) Radiotelephone installation comprising several mobile stations.
BE635242A (en)
FR2681208A1 (en) INTERCOM INSTALLATION WITH A DOOR STATION AND WITH AT LEAST ONE INTERIOR VOICE STATION.
BE476206A (en)
FR2761846A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR SELECTIVELY CALLING AN ANALOG COMMUNICATION TERMINAL
BE358714A (en)
BE469508A (en)
BE514857A (en)
BE363268A (en)
BE360598A (en)
BE413277A (en)
BE410069A (en)
BE413350A (en)
CH198010A (en) Telephone system with central battery.
BE335636A (en)
CH415763A (en) Device for concentrating telephone subscriber lines
CH135611A (en) Telephone installation.
CH392633A (en) Telephone line concentration device
BE470530A (en)
CH99878A (en) Telephone system for central office with automatic switching.