BE453897A - - Google Patents

Info

Publication number
BE453897A
BE453897A BE453897DA BE453897A BE 453897 A BE453897 A BE 453897A BE 453897D A BE453897D A BE 453897DA BE 453897 A BE453897 A BE 453897A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
windings
rotor
winding
rotors
magnetic flux
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE453897A publication Critical patent/BE453897A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H01ELECTRIC ELEMENTS
    • H01HELECTRIC SWITCHES; RELAYS; SELECTORS; EMERGENCY PROTECTIVE DEVICES
    • H01H63/00Details of electrically-operated selector switches
    • H01H63/16Driving arrangements for multi-position wipers
    • H01H63/18Driving arrangements for multi-position wipers with step-by-step motion of wiper to a selector position
    • H01H63/22Driving arrangements for multi-position wipers with step-by-step motion of wiper to a selector position using step-by-step electromagnetic drive without ratchet, e.g. self-interrupting driving magnet

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Electromagnetism (AREA)
  • Reciprocating, Oscillating Or Vibrating Motors (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " Disposition pour sélecteurs commandés par moteur dans des systèmes de téléphonie automatique ". 



   La présente invention concerne un moteur électrique pour la commande' d'appareils de la technique téléphonique, en particulier des sélecteurs téléphoniques automatiques dont les bras de contact ont deux directions de mouvement. 



  Pour la commande de pareils sélecteurs on a employé jusqu'à ,:présent le plus souvent un moteur combiné avec un organe de commutation spécial . Pour éviter cet organe, qui doit avoir une structure relativement compliquée, on a proposé l'emploi'de deux moteurs séparés. Deux moteurs'exigent, en- tre autres, un double jeu de stators et de commutateurs et le but de la présente invention est de produire un moteur à deux rotors construit de telle façon que les parties mentionnées puissent être rendues communes en tout ou en par- tie dans les deux directions de mouvement , Selon l'inven- tion, ceci est atteint en ordre principal par le fait que le moteur a un stator à flux magnétique constant produit par un aimant, et deux rotors,

   qui sont disposés en des points différents du champ magnétique de telle façon que chacun est commandé séparément quand des impulsions de cou- rant électriques sont envoyées dans l'un des deux enroule- ments du moteur qui correspondent à ces rotors. 



   L'invention va être expliquée plus an détail, ci-après, avec référence aux dessins ci-joints. Les fig. 1 à 4 repré- 
 EMI1.1 
 1 1 ta 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 sentent différents schémas de connexions électriques pour un moteur conformé à l'invention et la fig. 5 illustre un exemple d'exécution constructive du moteur proposé. Cette figure   8omprend   uniquement les parties nécessaires à l'ex- plication de l'invention . 



   Le moteur représenté à la fig. 5 a deux arbres de rotor 51, 52 en matière conductrice au point de vue magnéti- que . Les arbres sont tourillonnés dans une culasse 53 et dans des parties de moteur non représentées . Chaque arbre    51, 52 est muni, à une extrémité, d'un disque ou plateau à cames en matière isolante 54 et 55 respectivement muni de trois cames et   qui, lorsque l'arbre correspondant tourne, actionne un in- terrupteur automatique commun A5, qui est fixé à des parties non représentées du bâti du moteur . Un circuit de courant passant par cet interrupteur A5 est interrompu brièvement chaque fois qu'une des cames d'un des disques 54 ou 55 action- ne l'interrupteur . Sur chaque arbre 51, 52 est monté un rotor qui consiste en un induit en trois parties , 56 ou 57, respec- tivement .

   Dans le stator du moteur est contenu un aimant per- manent commun 58 pour les induits; cet aimant a un pôle Nord N et un pale Sud S. L'aimant a une pièce polaire 59 ou 60, respectivement,pour chaque rotor et ces pièces polaires sont, de la manière ordinaire,munies de nez qui indiquent le sens de la rotation . D'ailleurs, le stator se compose d'un noyau 61 commun pour :les rotors , fixé dans la culasse et qui a éga- lement une pièce polaire 62, 63 pour chaque rotor, laquelle est munie d'un nez qui indique la direction. Les deux arbres de rotor 51 et   52   sont chacun entouré d'un enroulement X5 ou Y5, respectivement   ., .Ces   deux enroulements étant placés sur un tube fixé dans la culasse 53 . Ces enroulements ne participent donc pas à la rotation des arbres . Le noyau 61 est égale- ment équipé d'un enroulement S5. 



   Le fonctionnement du moteur va maintenant être expliqué plus en détail, en commençant par ne décrire d'abord que le mouvement d'un des rotors, 56. L'induit tripolaire 56 est maintenu dans la position de départ, représentée sur la figure, du flux magnétique constant qui est produit par l'ai- mant permanent 58. Ce flux passe de l'aimant , par l'intermé- diaire de la pièce polaire 59, par l'induit 56 et l'arbre d'in- duit 51 ainsi que par une partie de la culasse, pour revenir à l'aimant. Si l'on suppose qu'une impulsion de courant est émise du conducteur 71 par l'enroulement X5, il est engendré à travers l'arbre 51 un flux qui , dans la réalisation représen- tée sur la figure, est dirigé en sens contraire du flux cons- tant produit par l'aimant , et force ce' flux à prendre 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 un autre chemin.

   Le flux de l'enroulement du moteur X5 se fermera maintenant par l'intermédiaire de celui des pales de l'armature qui se trouve le plus près du nez de la pièce 'polaire 62 et par le noyau de fer   61 et-'   la culasse 53. L'induit 56 tourne alors d'un premier pas partiel de 60 , de sorte qu'un de ses pôles se centre   deyant   la pièce polaire 62. Dès que l'impulsion de courant par l'enroulement X5 cesse,il ne reste plus que le flux permanent de l'aimant 58, flux qui se ferme alors à nouveau par l'arbre de rotor 51.   L'induit,   tourne maintenant encore d'un second pas partiel de 60  dans le même sens que précédemment, jusqu'à ce qu'un de ses   p81es   se trouve juste devant la pièce polaire 59. L'induit s'est déplacé alors d'un pas angulaire total de 120 .

   A chaque impulsion de courant suivante   la   rotation de l'induit a lieu dans le même sens (celui des aiguilles d'une montre) et de la même façon que celle qui vient   d'être   décrite. 



   Le second rotor 57, qui,pendant la marche décrite oidessus,s'est maintenu immobile,est actionné d'une façon semblable à celle dont est actionné le rotor 56,quand des impulsions de courant sont envoyées à l'arbre 52 à travers l'enroulement   Y 5  Cet induit 57 est en effet parcouru de la même façon que l'induit 56, par un flux magnétique constant produit par l'aimant permanent 58. Les nez des pièces polaires 60 et 63 sont cependant placés de telle façon que l'induit 57 tournera en sens contraire de l'induit 56 (en sens contraire des   aiguilles 'd'une     montre) .   



   Un renforcement de l'effet magnétique de l'enroulement X5 ou Y5 est atteint, quand l'enroulement S5 entourant le noyau 61 est rendu conducteur de courant en même tempsetque l'enroulement correspondant X5 ou Y5 , respectivement/crée alors un ohamp magnétique coopérant avec le champ de cet enroulement. Cet enroulement S5 est connecté en série avec chacun des enroulements X5 ou Y5 connectés en parallèle . Le noyau 61 étant   commun   aux deux rotors 56 et 57 et symétrique par rapport aux arbres 51 et 52, un flux produit par  l'enrou-   lement S5 se fermera cependant par l'intermédiaire des deux induits 56 et 57, même si un seul des enroulements X5 ou Y5 est conducteur de courant.

   L'enroulement S5 doit pour cette raison être dimensionné de façon que le flux qui passe par le rotor,immobile à ce moment, soit incapable d'actionner celuici , qui pendant le mouvement du second rotor doit être arrê-   té.   



   Quand,dans l'exécution des enroulements du moteur représentée la fig.5, le pale positif d'une batterie est rac- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 cordé à un conducteur 71 allant fers l'enroulement X5, et le pôle négatif à l'interrupteur automatique A5, un circuit de courant est fermé à travers l'enroulement X5, l'enroulement S5 et par l'intermédiaire de l'interrupteur automatique A5. De la manière décrite plus haut, l'induit 56 tourne alors vers la droite .

   Le disque à cames 54 de l'arbre 51 est cependant disposé de telle façon qu'il interrompe le contact entre les deux ressorts de contact de l'interrupteur automatique dès que l'arbre 51 a tourné presque complètement de 60. et cause par conséquent une interruption dans le circuit de courant passant gar   le-4   enroulements X5 et S5 .Le rotor 56 tournera encore de 60 à cause de cela et sous   actionnement   du flux magnétique oonstant .

   A la fin. de ce mouvement, le disque à cames 54 est dégagé des ressorts de contact de l'interrupteur automatique , ressorts qui fermeront à nouveau le circuit de courant par l'intermédiaire des enroulements X5 et S5 .A l'aide de ce dispositif d'interrupteur automatique , le rotor 56 est donc mis en rotation d'une façon ininterrompue aussi longtemps que le pale positif de la batterie est raccordé au conducteur 71. 



   Le rotor 57 est mis en rotation d'une façon analogue quand le pôle positif de la batterie est raccordé à un conducteur   72   qui est réuni à l'enroulement Y5. 



   Les enroulement du moteur peuvent être disposés   et   raccordés différemment à l'interrupteur automatique. Quelques exem- ples sont illustrés aux fig. 1-4, dans lesquelles les notations   X1-X4 ,   Y1- Y4 et S1-S4 désignent des enroulements qui correspondent respectivement aux enroulements X5,   Y5   et S5 à la fig. 5. 



   La fig. 1 représente une exécution simple sans enroulement autour du noyau commun aux rotors et la fig. 2 représente une exécution où 1'enroulement conforme à l'enroulement Se 5 de la fig. 5, est divisé en deux enroulements partiels S1 et S2. 



  Chacun de ces enroulements S1, S2 est raccordé à un des enrou- lements X2 et Y2 , respectivement , ce qui fait que des circuits absolument distincts sont obtenus pour l'actionnement des deux rotors. 



   A la fig. 3, les enroulements X3, Y3 et S3 ainsi que l'interrupteur automatique A3 sont connectés d'une façon analogue à la façon dont sont connectées les parties correspondantes de la fig. 5. Les disques à   oames   54 et 55 de la fig. 5 correspondent aux dispositifs désignés respectivement par 34 et 35 à la fig. 3. En outre, la fig. 3 représente un exemple d'un dispositif de circuit pour le moteur, quand celui-ci est utilisé comme dispositif de commande d'un chercheur à deux sens ou directions de mouvement . sur la figure , R1 est un re- lais qui est actionné quand le sens de mouvement du sélecteur 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 doit être changé, auquel cas il actionne son contact 31, Ce relais est actionné par des dispositifs non représentés au dessin .

   Le circuit d'essai d'un des sens de mouvement du sélecteur est représenté à la,fig. 3. Ce circuit passe par le relais d'essai R2 et le bras de contact 32 du sélecteur . Lors- que ce bras de contact , pendant le mouvement du sélecteur , atteint un oontaot 33 raccordé au pôle positif de la batterie, se un circuit/ferme à travers le relais d'essai R2, qui ouvre immédiatement son contact 36 et par là aussi le circuit passant par les enroulements Y3 et S3 ainsi que par l'interrupteur au- tomatique A3. Si le relais R1 reçoit alors du courant, il raccorde l'enroulement X3 au circuit moteur. Dès que celui-ci devient à nouveau conducteur de courant par l'intermédiaire de dispositifs non représentés, le second rotor du sélecteur est mis en rotation .

   Ce mouvement est retenu d'une façon analo- gue à celle qui a été décrite lors de l'interruption du circuit de courant passant par l'enroulement Y3. 



   Sur la fig. 4, on a illustré un dispositif pour la oomman- de d'un sélecteur automatique à deux directions de mouvement aussi bien par des impulsions émise par un commutateur de numéros 
F que par des impulsions de courant passant par un contact d'interrupteur automatique A4. Le relais utilisé pour la mise en oirouit des différents enroulements X4 et Y4 est désigné dans cet exemple   par R4.   Quand maintenant un pôle positif est raccordé au ressort de contact supérieur'dans l'interrupteur A4, l'état de choses devient le même que celui traité à la fig.3. 



   Quand, au lieu de cela, le commutateur de numéros F est mis en rotation , des impulsions de courant sont envoyées dans les enroulements Y et S , lorsque le relais R4 est dans la posi- 
 EMI5.1 
 4 4 4 corres ondant tion représentée sur la figure, et le rotor-eer±99 est mis en rotation en concordance avec le nombre d'impulsions qui sont émises par l'intermédiaire du commutateur de numéros . Dès que le second rotor doit être actionné, le relais R4 commence à travailler d'une manière connue ,   REVENDICATIONS.   

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "Arrangement for motor-controlled selectors in automatic telephone systems".



   The present invention relates to an electric motor for controlling apparatuses of telephone technology, in particular automatic telephone selectors, the contact arms of which have two directions of movement.



  Until now, a motor combined with a special switching device has been used for the control of such selectors. To avoid this member, which must have a relatively complicated structure, it has been proposed to use two separate motors. Two motors, among others, require a double set of stators and switches, and the object of the present invention is to produce a two-rotor motor constructed in such a way that the mentioned parts can be made common in whole or in part. - tie in both directions of movement. According to the invention, this is achieved in the main order by the fact that the motor has a stator with constant magnetic flux produced by a magnet, and two rotors,

   which are arranged at different points of the magnetic field such that each is controlled separately when pulses of electric current are sent through one of the two motor windings which correspond to these rotors.



   The invention will be explained in more detail hereinafter with reference to the accompanying drawings. Figs. 1 to 4 represented
 EMI1.1
 1 1 ta

 <Desc / Clms Page number 2>

 feel different electrical connection diagrams for a motor according to the invention and FIG. 5 illustrates an example of a constructive execution of the proposed engine. This figure 8 includes only the parts necessary for the explanation of the invention.



   The motor shown in fig. 5 has two rotor shafts 51, 52 of magnetically conductive material. The shafts are journaled in a cylinder head 53 and in engine parts not shown. Each shaft 51, 52 is provided, at one end, with a disc or cam plate of insulating material 54 and 55 respectively provided with three cams and which, when the corresponding shaft rotates, actuates a common automatic switch A5, which is attached to parts not shown of the engine frame. A current circuit passing through this switch A5 is briefly interrupted each time one of the cams of one of the discs 54 or 55 actuates the switch. On each shaft 51, 52 is mounted a rotor which consists of an armature in three parts, 56 or 57, respectively.

   In the stator of the motor is contained a common permanent magnet 58 for the armatures; this magnet has a north pole N and a south blade S. The magnet has a pole piece 59 or 60, respectively, for each rotor and these pole pieces are, in the ordinary way, provided with noses which indicate the direction of rotation . Moreover, the stator consists of a core 61 common for: the rotors, fixed in the cylinder head and which also has a pole piece 62, 63 for each rotor, which is provided with a nose which indicates the direction . The two rotor shafts 51 and 52 are each surrounded by a winding X5 or Y5, respectively. These two windings being placed on a tube fixed in the cylinder head 53. These windings therefore do not participate in the rotation of the shafts. The core 61 is also equipped with a winding S5.



   The operation of the motor will now be explained in more detail, starting by first describing only the movement of one of the rotors, 56. The three-pole armature 56 is held in the starting position, shown in the figure, of the constant magnetic flux which is produced by the permanent magnet 58. This flux passes from the magnet, through the intermediary of the pole piece 59, through the armature 56 and the induction shaft 51 as well as by part of the cylinder head, to return to the magnet. Assuming that a current pulse is emitted from the conductor 71 by the winding X5, a flow is generated through the shaft 51 which, in the embodiment shown in the figure, is directed in the opposite direction. constant flux produced by the magnet, and force this flux to take

 <Desc / Clms Page number 3>

 another way.

   The X5 motor winding flow will now close through that of the armature blades which is closest to the nose of the pole piece 62 and through the iron core 61 and the cylinder head. 53. The armature 56 then rotates by a first partial pitch of 60, so that one of its poles is centered deyant the pole piece 62. As soon as the current pulse through the winding X5 ceases, there is no more than the permanent flux of the magnet 58, which flux then closes again by the rotor shaft 51. The armature now rotates again by a second partial pitch of 60 in the same direction as before, until that one of its p81es is just in front of the pole piece 59. The armature has then moved by a total angular pitch of 120.

   At each following current pulse, the armature rotates in the same direction (clockwise) and in the same way as that which has just been described.



   The second rotor 57, which during the operation described above has remained stationary, is actuated in a manner similar to that in which the rotor 56 is actuated, when current pulses are sent to the shaft 52 through it. 'winding Y 5 This armature 57 is in fact traversed in the same way as the armature 56, by a constant magnetic flux produced by the permanent magnet 58. The noses of the pole pieces 60 and 63 are however placed in such a way that the 'armature 57 will rotate counterclockwise to armature 56 (counterclockwise).



   A strengthening of the magnetic effect of the winding X5 or Y5 is achieved, when the winding S5 surrounding the core 61 is made current conductive at the same time and the corresponding winding X5 or Y5, respectively / then creates a cooperating magnetic field. with the field of this winding. This winding S5 is connected in series with each of the windings X5 or Y5 connected in parallel. The core 61 being common to the two rotors 56 and 57 and symmetrical with respect to the shafts 51 and 52, a flow produced by the winding S5 will however be closed by means of the two armatures 56 and 57, even if only one of the windings X5 or Y5 is current conductor.

   The winding S5 must for this reason be dimensioned in such a way that the flux which passes through the rotor, stationary at this moment, is unable to actuate the latter, which during the movement of the second rotor must be stopped.



   When, in the execution of the motor windings shown in fig. 5, the positive blade of a battery is connected

 <Desc / Clms Page number 4>

 strung to a conductor 71 going through the winding X5, and the negative pole to the automatic switch A5, a current circuit is closed through the winding X5, the winding S5 and through the automatic switch AT 5. As described above, the armature 56 then turns to the right.

   The cam disc 54 of the shaft 51 is however arranged in such a way that it interrupts the contact between the two contact springs of the automatic switch as soon as the shaft 51 has turned almost completely by 60. and therefore causes an interruption in the current circuit passing through the 4 windings X5 and S5. The rotor 56 will still turn 60 because of this and under actuation of the oonstant magnetic flux.

   At the end. of this movement, the cam disc 54 is released from the contact springs of the automatic switch, springs which will again close the current circuit via the windings X5 and S5. With the aid of this switch device automatic, the rotor 56 is therefore rotated in an uninterrupted manner as long as the positive blade of the battery is connected to the conductor 71.



   The rotor 57 is rotated in a similar fashion when the positive pole of the battery is connected to a conductor 72 which is joined to the winding Y5.



   The motor windings can be arranged and connected differently to the automatic switch. Some examples are shown in Figs. 1-4, in which the notations X1-X4, Y1-Y4 and S1-S4 denote windings which correspond respectively to the windings X5, Y5 and S5 in FIG. 5.



   Fig. 1 shows a simple execution without winding around the core common to the rotors and FIG. 2 shows an embodiment where the winding conforms to the winding Se 5 of FIG. 5, is divided into two partial windings S1 and S2.



  Each of these windings S1, S2 is connected to one of the windings X2 and Y2, respectively, so that absolutely distinct circuits are obtained for the actuation of the two rotors.



   In fig. 3, the windings X3, Y3 and S3 as well as the automatic switch A3 are connected in a similar way to the way in which the corresponding parts of fig. 5. The cam discs 54 and 55 of fig. 5 correspond to the devices designated respectively by 34 and 35 in FIG. 3. In addition, FIG. 3 shows an example of a circuit device for the motor, when the latter is used as a control device for a finderscope with two directions or directions of movement. in the figure, R1 is a relay which is actuated when the direction of movement of the selector

 <Desc / Clms Page number 5>

 must be changed, in which case it actuates its contact 31, This relay is actuated by devices not shown in the drawing.

   The test circuit for one of the selector movement directions is shown in, fig. 3. This circuit passes through test relay R2 and selector contact arm 32. When this contact arm, during the movement of the selector, reaches an oontaot 33 connected to the positive pole of the battery, a circuit / closes through the test relay R2, which immediately opens its contact 36 and thereby also the circuit passing through the windings Y3 and S3 as well as through the automatic switch A3. If relay R1 then receives current, it connects winding X3 to the motor circuit. As soon as the latter again becomes a current conductor by means of devices not shown, the second rotor of the selector is set in rotation.

   This movement is retained in a manner analogous to that which was described during the interruption of the current circuit passing through winding Y3.



   In fig. 4, there is illustrated a device for the control of an automatic selector with two directions of movement as well by pulses emitted by a number switch
F only by current pulses passing through an automatic switch contact A4. The relay used for switching on the various windings X4 and Y4 is designated in this example by R4. When now a positive pole is connected to the upper contact spring in switch A4, the state of affairs becomes the same as that discussed in fig. 3.



   When, instead, the F-number switch is rotated, current pulses are sent through the Y and S windings, when the R4 relay is in the posi-
 EMI5.1
 4 4 4 corresponding to the shown in the figure, and the rotor-eer ± 99 is rotated in accordance with the number of pulses which are output through the number switch. As soon as the second rotor has to be actuated, the relay R4 begins to work in a known manner.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1. Moteur électrique pour,la commande d'appareils de la technique téléphonique, en particulier des sélecteurs téléphoniques automatiques dont les bras de contact ont deux directions de mouvement , caractérisé en ce que le moteur a un stator à flux magnétique constant produit par un aimant, et deux rotors qui sont disposés en des points différents dans le champ magnétique,de telle façon que chacun soit oommandé séparément quand des impulsions de courant électriques sont envoyées dans l'un des,deux enroulements de moteur individuels qui correspondent <Desc/Clms Page number 6> ces rotors. 1. Electric motor for controlling telephones, in particular automatic telephone selectors, the contact arms of which have two directions of movement, characterized in that the motor has a stator with constant magnetic flux produced by a magnet , and two rotors which are arranged at different points in the magnetic field, so that each is controlled separately when pulses of electric current are sent through one of the, two individual motor windings which correspond <Desc / Clms Page number 6> these rotors. 2. Moteur électrique selon la revendication 1, caractérisé en ce que chacun des enroulements de moteurs susdits, qui ne suivent pas les arbres derotor dams leur rotation, ont été suspendus à poste fixe autour de l'arbre de rotor correspon- dant, qui est constitué d'une matière conductrice au point de vue magnétique . 2. Electric motor according to claim 1, characterized in that each of the aforesaid motor windings, which do not follow the rotor shafts in their rotation, have been suspended in a fixed position around the corresponding rotor shaft, which is. made of a magnetically conductive material. 3. Moteur électrique selon l'une ou l'autre des revendications 1 et 2, caractérisé en ce que les enroulements susdits, suspendus autour des arbres de rotor, sont disposés de telle façon que le flux magnétique produit par un enroulement lors de la fermeture du circuit, agit à rencontre du flux magnétique constant . 3. Electric motor according to either of claims 1 and 2, characterized in that the aforesaid windings, suspended around the rotor shafts, are arranged such that the magnetic flux produced by a winding during closing of the circuit, acts against the constant magnetic flux. 4. Dispositif selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les rotors sont disposés par rapport au flux magnétique constant du stator et par rapport au flux produit par les enroulements, de telle façon qu'un flux alternant produit à la commande d'un rotor, ne met pas le second rotor en mouvement. 4. Device according to any one of the preceding claims, characterized in that the rotors are arranged with respect to the constant magnetic flux of the stator and with respect to the flux produced by the windings, such that an alternating flux produced at the command. one rotor, does not set the second rotor in motion. 5. Dispositif selon l'une quelconque des revendications précédentes,caractérisé en ce que le stator commun pour les rotors a une paire de pièces polaires pour chaque rotor . 5. Device according to any one of the preceding claims, characterized in that the common stator for the rotors has a pair of pole pieces for each rotor. 6. Dispositif selon la revendication 5, caractérisé en ce qu'un noyau de stator est muni d'un enroulement , qui est connecté en série avec chacun des deux enroulements connectés en parallèle entre eux et placés autour des arbres de rotor, et disposé de telle façon què le flux produit par cet enroulement coopère avec n'importe lequel des flux produits par les autres enroulements. Device according to Claim 5, characterized in that a stator core is provided with a winding, which is connected in series with each of the two windings connected in parallel with each other and placed around the rotor shafts, and arranged in such that the flux produced by this winding cooperates with any of the fluxes produced by the other windings. 7. Moteur électrique selon l'une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que les enroulements entourant les arbres de rotor sont connectés en parallèle au contact d'interrupteur automatique qui leur est commun et qui peut être actionné par l'un quelconque des disses à cames qui sont placés sur les arbres de rotor. 7. Electric motor according to any one of the preceding claims, characterized in that the windings surrounding the rotor shafts are connected in parallel to the automatic switch contact which is common to them and which can be actuated by any one of the disses. cams which are placed on the rotor shafts. 8. A titre particulier, mais non limitatif, les modes de réalisation de l'invention tels qu'ils sont décrits plus haut comme exemplesavec référence aux dessins ci-annexés et tels qu'ils sont illustrés par ces derniers. 8. In particular, but not by way of limitation, the embodiments of the invention as they are described above as examples with reference to the accompanying drawings and as they are illustrated by the latter.
BE453897D BE453897A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE453897A true BE453897A (en)

Family

ID=108166

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE453897D BE453897A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE453897A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP2250725B1 (en) Power generation device with two mobile parts
FR2526993A1 (en) ANGULAR MOTION ACTUATOR
EP1185995B1 (en) On/off control device especially for a disconnection device such as a circuit breaker and circuit breaker fitter with said device.
FR2645687A1 (en) Commutatorless magnetically controlled electric motor
FR2953661A1 (en) ELECTRIC POWER GENERATING DEVICE
BE453897A (en)
FR2466034A1 (en) DIAPHRAGM CONTROL DEVICE FOR PHOTOGRAPHIC VIEWING APPARATUS
EP0698957B1 (en) Electromechanical transducer having two rotors
EP2328132B1 (en) Remote control device
WO2001069636A1 (en) Powered control for circuit breaker
EP1418600B1 (en) Method and apparatus for controlling a switch
CH124848A (en) Control device for circuit breaker.
BE631594A (en)
FR2808616A1 (en) ROTARY ELECTROMAGNET
JPH1062838A (en) Driving device for camera
BE349032A (en)
BE406514A (en)
BE411782A (en)
FR2646016A1 (en) ROTATING AGENT MAGNETRON AGREEMENT DRIVING DEVICE
BE337374A (en)
BE447947A (en)
CH279679A (en) Chronometric counter of electrical pulses.
BE552795A (en)
FR2724271A1 (en) Electric motor for driving clock mechanism
FR2477333A1 (en) Dual armature winding reversible DC motor - uses independent induction coils and separate set of brushes for each rotation sense