BE450869A - - Google Patents

Info

Publication number
BE450869A
BE450869A BE450869DA BE450869A BE 450869 A BE450869 A BE 450869A BE 450869D A BE450869D A BE 450869DA BE 450869 A BE450869 A BE 450869A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinders
distribution
air
cylinder
letter
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE450869A publication Critical patent/BE450869A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02BINTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
    • F02B37/00Engines characterised by provision of pumps driven at least for part of the time by exhaust
    • F02B37/02Gas passages between engine outlet and pump drive, e.g. reservoirs
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02BINTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
    • F02B3/00Engines characterised by air compression and subsequent fuel addition
    • F02B3/06Engines characterised by air compression and subsequent fuel addition with compression ignition
    • YGENERAL TAGGING OF NEW TECHNOLOGICAL DEVELOPMENTS; GENERAL TAGGING OF CROSS-SECTIONAL TECHNOLOGIES SPANNING OVER SEVERAL SECTIONS OF THE IPC; TECHNICAL SUBJECTS COVERED BY FORMER USPC CROSS-REFERENCE ART COLLECTIONS [XRACs] AND DIGESTS
    • Y02TECHNOLOGIES OR APPLICATIONS FOR MITIGATION OR ADAPTATION AGAINST CLIMATE CHANGE
    • Y02TCLIMATE CHANGE MITIGATION TECHNOLOGIES RELATED TO TRANSPORTATION
    • Y02T10/00Road transport of goods or passengers
    • Y02T10/10Internal combustion engine [ICE] based vehicles
    • Y02T10/12Improving ICE efficiencies

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Supercharger (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    ". Moteur   à combustion interne, à quatre temps, spécialement pour véhicules automobiles   ".   



     Linvention   concerne un moteur à combustion interne à quatre temps, spécialement pour véhicules automobiles, qui est actionne suivant le procéda Otto avec des degrés de compression moyens   et.un   allumage indépendant et qui assure, par rapport aux moteurs connus de ce genre, un rendement notablement plus élevé, une utilisation particulièrement bonne de la chambre du cylindre et une consommation de combustible plus favorable, avec une construction particulièrement simple. 



   Les caractéristiques du moteur suivant l'invention sont les suivantes. 



   1.) Dans la culasse du cylindre se trouvent des tiroirs tournants oscillants qui ont la forme d'un cylindre ou d'une partie de cylindre. 



   2.) Les sections de distribution prévues dans ces tiroirs sont subdivisées suivant leur périphérie en plusieurs ouvertures séparées. 



   3.) Les ouvertures réglant l'admission et   l'évacuation   se trouvent dans le cylindre.à peu près en face l'une de l'autre. 



     4.)   On a prévu un dispositif pour balayer les cylindres par l'air frais. 



   L'emploi de tiroirs tournants oscillants dans la culasse dú cylindre crée un compartiment de compression simple hors duquel les gaz   rsiduaires   peuvent être convenablement expulsés et dans lequel ne se trouvent pas de parties saillantes susceptibles de gêner l'écoulement;   l'alimentation   et partant   1=     char.-   gement du cylindre   sont,aussi   particulièrement favorables avec cette construction. Grâce à la subdivision des sections de distribution en plusieurs sections séparées, par exemple en deux ou trois sections, on réalise une petite course de distribution, ainsi une ouverture et une fermeture rapides et surtout de grandes sections peu de temps avant la fermeture et directement après l'ouverture de la distribution.

   Le dispositif   'de   balayage permet, en collaboration avec des deux caractéristiques ainsi qu'avec la disposition des ouvertures de distribution dans le cylindre à pou près en regard   l'une   de l'autre,une expulsion presqu'intêgrale des gaz résiduaires, comme on nta pas pu réaliser jusqu'a présent avec aucun autre moteur, partant un chargement extraordinairement favorable et une diminution de la température au commencement de la compression et pendant celleci.

   De ce fait, la limite du cognement et le rapport de compression qui; dans le procédé Otto sont prépondérants pour accroître le rendement et réduire la consommation de combustible 'augmentent notablement et de la sorte aussi le rendement et la rentabilité du moteur dans une mesure à laquelle on ne pouvait stattendre jusqu'à présent.   Même   sans qu'il se produise un chargement proprement dit, c'est-à-dire l'introduction de la charge 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 dans le cylindre avec surpression, il   résulte   de l'augmentation notable de la charge provenant de l'excellence du balayage, à peu près de la valeur de la capacité du compartiment de   compres-   sion une augmentation considérable du rendement du moteur.

   Le balayage se fait opportunément avec une quantité d'air notablement plus grande que la capacité du compartiment de compression. 



   Un moteur à combustion interne conçu conformément à l'invention présente un avantage spécial quand on utilise des combustibles de peu de valeur, avec lesquels, sans cela, on ne peut obtenir qu'un rapport de compression relativement peu   élevé. '   Le gain réalisé par la compression élevée est, dans ce cas, encore plus important que dans le cas d'utilisation de combustibles de bonne qualité. 



   Un moteur à combustion interne suivant l'invention peut fonctionner avec aspiration par le moteur lui même d'un mélange combustible formé par un carburateur ou bien on peut avec un avantage spécial injecter le combustible dans les cylindres; dans ce cas, l'introduotion de l'air de balayage peut se faire directement par les sections de distribution du tiroir d'admission, tandis que dans les moteurs qui aspirent le mélange, on doit prévoir des ouvertures spéciales ou un registre spécial ou un organe de renversement pour établir la communication d'une part avec l'alimentation du mélange et d'autre part avec l'arrivée d'air de balayage. En cas d'injection du combustible dans les cylindres, on règle avec avantage la distribution de l'admission sur une ouverture notablement plus hâtive que de coutume. 



   Suivant l'invention, la distribution du moteur peut ensuite être conçue de manière qu'elle permette un rechargement en air frais des cylindres à la fin de la course d'aspiration. Pour ce rechargement, on peut utiliser avec avantage les éléments de distribution prévus pour le balayage et éventuellement les mêmes organes de transport. Ce rechargement peut, le cas échéant, être régulé par un dispositif régulateur par exemple de manière qu'il ne se produise un rechargement que dans les gammes de rendement élevées ou encore que l'on réalise un rechargement à effet   va-   riable. 



   Le dispositif de balayage et éventuellement le dispositif de rechargement peuvent être actionnés opportunément par une ou plusieurs turbines à gaz résiduaire, de manière que le moteur ne doive pas intervenir à cette fin. 



   Dans lescas où il ne faut pas de chargement proprement dit ou de rechargement, le dispositif de balayage des   cylindres.   peut être conçu sous forme de dispositif d'aspiration à l'aide duquel de l'air est aspiré dans les cylindres. Au lieu dtun tel dispositif d'aspiration, l'aubage des turbines à gaz résiduaires peut avantageusement être conçu de manière à aspirer lui même de l'air dans les cylindres après la détente des gaz résiduaires. 



  L'aubage des turbines à gaz résiduaires peut alors ad libitum être conçu plutôt dans le sens d'un effet de commande ou plut8t dans celui d'un effet d'aspiration. Ceci peut notamment se taire en renonçant à la bonne utilisation du rendement de marohe de manière à réaliser un grand effet d'aspiration pour l'aspiration de l'air à travers les cylindres. 



   La turbine à gaz résiduaires ou les turbines à gaz résiduaires peuvent également actionner d'autres machines d'appoint, par exemple un ventilateur pour le chargement et le reohargement du moteur. 



   Suivant une autre caractéristique de l'invention, on se sert de tiroirs coulissants au lieu de tiroirs tournants qui ont à peu près la forme de   déni-cylindres   creux. Ces tiroirs coulissants 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sont opportunément distribués par en haut. Ils permettent de réaliser une chambre de combustion plus plate que les tiroirs tournants et assurent de grandes sections de distribution pour une petite course. Ces tiroirs sont entièrement indépendants les uns des autres, de sorte que pour opérer un bon balayage, on doit prévoir une grande intersection des temps de distribution.

   Le balayage favorable réalisé grâce au fait que la chambre de combustion est plus plate et à la grande intersection des temps de distribution réduit la tendance au oognement du moteur sans que l'on doive faire intervenir des rapports de compression élevés. Les tiroirs à va-et-vient présentent sur les tiroirs tournants l'avantage qu'il ne reste pas entre les deux tiroirs, à l'état fermé, un intervalle qui peut donner naissance au dépôt de charbon et ainsi au oognement. 



   Dans le dessin sont illustrés quatre exemples de réalisation de moteuisà combustion   Interne   à quatre temps suivant l'invention, schématiquement, partie en coupe, un tel moteur étant illustré par les figures 1 et 2 et par les figures 3,4 et 5. 



   La figure 1 est une vue en élévation d'un moteur à combustion interne à deux séries de huit cylindres disposés en forme de V, une turbine à gaz résiduaires à axe vertical et à admission axiale étant représentée en coupe pour quatre des cylindres. 



  La figure 2 est une vue en plan avec une coupe transversale dans la partie supérieure des quatre autres cylindres du moteur et une. coupe horizontale dans une deuxième turbine à gaz résiduaires à admission radiale pour ces quatre cylindres. Cette turbine   à gaz   est prévue avec un axe de rotation horizontal. 



   La référence 1 désigne le moteur à huit cylindres dont les cylindres 3 à 10 possèdent une distribution, dans leur culasse à axe de   rotation   vertical pour les canaux d'admission, par   ex- '   emple 11, 12, 13, 14 des cylindres 3 à 6 et pour les canaux d'échappement, par exemple 15, 16, 17, 18 des quatre mêmes cylindres. Les registres se composent chacun, pour l'admission et l'évacuation d'une section de tube et sont commandés séparément. 



  Les ouvertures de distribution des registres tournants d'admission et d'évacuation sont à peu près en regard les unes des autres dans la chambre de combustion. 



   Les références 19 et 20 désignent des turbines à gaz résiduaires se trouvant dans les enveloppes   21   et 22. Aux canaux d'évacuation des cylindres font suite des sections de tuyauteries 23 à 30 qui, d'autre part, sont en relation avec les enveloppes 21 et 22. La référence 31 désigne ltaubage radial des turbines a gaz résiduaires 19; la référence 32 désigne   L'aubage     axial   de la turbine à gaz 20; 34 est un compartiment de   l'enve-   loppe derrière cette turbine 19 avec lequel communique la conduite 35. A la partie supérieure de l'enveloppe 22 sont   raccor-   dées quatre conduites 37, 38, 39 et 40. 



   La référence 41 désigne le   tiroir   d'évacuation du cylindre 3 à sections de distribution 42 et 43; 44 est le registre d'admission du même cylindre à sections de distribution 45 et 46. 



  La référence 47 désigne le tiroir d'évacuation du cylindre 6 à sections de   dIStribution   48 et 49, tandis que 50 désigne le-tiroir d'admission du même   cylindre,   à sections de distribution 51 et 52. 



   .Dans la figure 2 est représenté le cylindre 3 dans la position dans laquelle il se, trouve engagé   précisément  dans la course d'évacuation; le tiroir d'évacuation 41 se trouve dans la position dans laquelle les sections de distribution 42 et 43 ont établi la communication entre l'intérieur du cylindre et le canal   15   et ainsi avec la turbine à gaz résiduaires 19. Le 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 tiroir   d'admission 44 coupe   l'arrivée du canal 11. Dans les   cylin-   dres 4 et 5, les canaux d'admission et les canaux   dtévacuation   sont fermés par les tiroirs correspondants. 



   Dans le cylindre 6, par contre, le tiroir d'admission 50 établit à l'aide de ses sections de distribution 51 et 52 la   communication   avec la conduite 13 tandis que par les ouvertures   48   et 49 du tiroir d'évacuation 47 la communication de la cham- bre de combustion avec le canal 17 et partant avec la turbine à gaz résiduaires 19 est également établie.   Cetteposition   cor- respond à peu près au moment de la fin de la course dt6chappe- ment et à peu près du commencement de la course d'admission.. 



  Alors que la turbine à gaz résiduaires 19 pendant la partie pré-   odonte   de la course d'évacuation ( à laquelle correspondent les positions des tiroirs illustrées pour le   cylindre 4 )   est actionnée par les gaz résiduaires, ces derniers sont suffisam- ment détendus pour que,sous l'influence de l'effet d'aspiration créé par   l'aubage   de turbine 31, de l'air arrive par le canal 14 dans la chambre de combustion du cylindre 6, parcoure celui- ci dans la direction des canaux d'évacuation et exerce une ac- tion de balayage extrêmement efficace. Les sections de distribu- tion sont subdivisées de manière que le courant d'air qui pénè- tre par ces ouvertures s'étale à peu près sur toute la largeur de la chambre du cylindre et que celle-ci soit balayée essen- tiellement sur toute son étendue par l'air.

   Les dimensions sont établies de manière qu'une quantité d'air à peu près égale à deux à cinq fois le contenu de la chambre de combustion exerce une action de balayage dans chaque cylindre. 



   Les   aubages   31 et 32 des turbines à gaz résiduaires 19 et 20 sont conçus de manière que, d'une part, on obtienne un rende-   @@@@t opératoire suffisant et que, d'autre part, il se produise une aspiration effective de l'air par cet aubage lui même sans     néo@ssité   d'autres dispositions spéciales. Les turbines à gaz   résiduaires   peuvent   éventuellement   être à plusieurs étages. 



   Dans l'exemple de réalisation illustré par la partie infé-   rieure.   de la   figura 2.   et par la figure l, on a prévu diverses conduites   d'arrivés   de chaque cylindre à la turbine à gaz rési- dusires etégalement divorses conduites d'évacuation de la tur- bine à gaz   résiduaires   se dirigeant vers le haut. Avec cette dis- position, on obtient l'effet d'aspiration le plus favorable et en   même   temps un bon amortissement du bruit, car les conduites d'évacuation 37 et 40 sont disposées à la périphérie de manière que, par exemple, par la conduite 37 ne sortent en fait que les gaz qui ont été amenés par la conduite 27 de la turbine à gaz résiduaires. 



   Dans la figure 3, on a représenté un autre exemple de réa- lisation dans lequel il se trouve derrière la turbine à gaz ré- siduaires 55 une roue de ventilateur 56 actionnée par celle-ci qui crée un effet d'aspiration ad   hoce   manière que la chambre de combustion du cylindre 6 soit balayée énergiquement. 



   La figure 4 illustre également en vue en plan .'un moteur à combustion interne à huit cylindres. Dans cet exemple de ré- alisation, l'air de balayage et éventuellement d'alimentation arrive aux cylindres 3 à 10 par un ventilateur à air   60   actionné par moteur à combustion interne. Les références   61  et 62 dé- signant des tuyaux qui fournissent l'air aux cylindres par de petits raccords 63 à 70. La référence 71 désigne une toile fil- trante disposée devant le ventilateur   a air   60. Les références 70 à 30 désignent des raccords de tuyaux en communication avec les   cylindres   et les références 81 et 82 les tuyauteries   collec-   trices des gaz   d'échappement.   

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Ainsi que le montre la figure, les sections d'évacuation et les sections d'admission.des cylindres 3, 6 et   10   sont fer- nées; ces'cylindres se trouvent donc dans la course d'allumage ou de compression. En ce qui concerne les cylindres 4 et 9, les canaux d'évacuation sont plus ou moins ouverts ; ces cylindres se trouvent donc dans la course d'évacuation. Le cylindre 5 est   précisément   en chargement; le cylindre 7 vient de terminer son alimentation; le tiroir d'admission de celui-ci se.,trouve peu avant le moment de la fermeture de ses sections de distribution; en ce qui concerne le cylindre 8 les sections distributrices   .   de l'admission et de l'évacuation sont ouvertes. La chambre de combustion est balayée par l'air refoulé par le ventilateur 60. 



   Dans l'exemple de réalisation suivant la figure 4 on peut aussi adopter une circulation en sens renversé, l'aspiration étant assurée par les conduites 81 et 82 et   l'évacuation   des gaz résiduaires par le ventilateur 60. 



   La figure 5 illustre schématiquement et en coupe un exemple de réalisation de la distribution par levée. 



   La   référence   101 désigne le cylindre du moteur à combus- tion interne à chambre de combustion 102, canal d'admission 103 et canal d'évacuation 104. Le canal d'admission est contrôlé par le tiroir   105   et l'évacuation par le tiroir 106. Pour la distri- bution de   l'admission,   on a prévu un arbre   à came   108 qui agit , sur un levier oscillant monté sur l'axe   109.   Pour distribuer l'évacuation, on se sert de l'arbre   110   à cames 111 et 112; la came   111   agit sur un galet   114   et la came 112 sur un galet 115 ' du levier oscillant 116 qui est monté sur   '!'Taxe   113.

   Sur   le le-   vier oscillant 116 se trouve en outre un boulon   qui     s'engage   dans un coussinet 117 monté à glissement dans une   buselure   118. 



   La   buselure   118 est en relation avec le tiroir 106. Une   buselure   analogue   dans laquelle   s'engage le levier oscillant qui est com- mandé par l'arbre à came 108 est en relation avec le tiroir   105.   



   La référence 120 désigne une pièce de la culasse du cylin- dre qui porte la bougie d'allumage et la référence 121   le.   capot qui protège la distribution. 



   L'avantage que procure   l'emploi   de tiroirs à va-et-vient est qu'entre ces deux' tiroirs il n'existe pas à l'état de ferme- ture d'intervalle dans lequel le charbon puisse se déposer, ce qui réduit la tendance du moteur au cognement. 



    REVENDICATIONS.   



   1.) Moteur à combustion interne à quatre temps fonction- nant suivant le procédé Otto, spécialement pour véhicules auto- mobiles, caractérisé par les éléments suivants a) Présence de tiroirs tournants oscillants dans la culasse des cylindres. d)Dispositionpour   balayer   le cylindre par de l'air   frais ,   b) Ouvertures de distribution multiples dans les tiroirs. c) Disposition des ouvertures réglant l'admission et l'éva-   cuation à peu près en regard les unes des autres.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    ". Internal combustion engine, four-stroke, specially for motor vehicles".



     The invention relates to a four-stroke internal combustion engine, especially for motor vehicles, which is operated according to the Otto process with medium degrees of compression and independent ignition and which ensures, compared to known engines of this kind, a notably efficiency. higher, particularly good utilization of the cylinder chamber and more favorable fuel consumption, with a particularly simple construction.



   The characteristics of the engine according to the invention are as follows.



   1.) In the cylinder head there are oscillating rotating spools which have the shape of a cylinder or part of a cylinder.



   2.) The distribution sections provided in these drawers are subdivided along their periphery into several separate openings.



   3.) The openings regulating the intake and exhaust are in the cylinder roughly opposite each other.



     4.) A device has been provided for sweeping the cylinders with fresh air.



   The use of oscillating rotating spools in the cylinder head creates a simple compression compartment out of which the residual gases can be properly expelled and in which there are no protrusions liable to obstruct the flow; the feed and hence 1 = cylinder loading are also particularly favorable with this construction. By dividing the distribution sections into several separate sections, for example into two or three sections, a small distribution stroke is achieved, thus rapid opening and closing and above all large sections shortly before closing and immediately after. opening of distribution.

   The scavenging device allows, in collaboration with two characteristics as well as with the arrangement of the distribution openings in the cylinder close to facing each other, an almost complete expulsion of the waste gases, as one has not been able to achieve so far with any other engine, resulting in an extraordinarily favorable loading and a decrease in temperature at the start of compression and during it.

   Therefore, the knock limit and the compression ratio which; In the Otto process, increasing efficiency and reducing fuel consumption are of paramount importance and thus also the efficiency and profitability of the engine to an extent which heretofore could not be expected. Even without the actual loading occurring, i.e. the introduction of the load

 <Desc / Clms Page number 2>

 in the cylinder with overpressure, the noticeable increase in load resulting from the excellence of the sweeping, approximately from the value of the capacity of the compression compartment, results in a considerable increase in engine efficiency.

   The sweeping is conveniently done with a quantity of air notably greater than the capacity of the compression compartment.



   An internal combustion engine designed in accordance with the invention has a special advantage when using low-value fuels, with which otherwise only a relatively low compression ratio can be obtained. The gain achieved by the high compression is, in this case, even greater than when using good quality fuels.



   An internal combustion engine according to the invention can operate with suction by the engine itself of a combustible mixture formed by a carburetor or else it is possible with a special advantage to inject the fuel into the cylinders; in this case, the introduction of the purging air can be done directly through the distribution sections of the intake spool, while in the engines which suck the mixture, special openings or a special damper or a reversing device to establish communication on the one hand with the supply of the mixture and on the other hand with the purge air inlet. In the event of fuel injection into the cylinders, the distribution of the admission is adjusted with advantage to an opening which is notably earlier than usual.



   According to the invention, the distribution of the engine can then be designed in such a way that it allows the cylinders to be recharged with fresh air at the end of the suction stroke. For this reloading, it is possible to advantageously use the distribution elements provided for the sweeping and possibly the same transport members. This recharging can, where appropriate, be regulated by a regulating device, for example so that recharging takes place only in the high efficiency ranges or else that a recharging with varying effect is carried out.



   The scavenging device and possibly the recharging device can be suitably actuated by one or more waste gas turbines, so that the engine does not have to intervene for this purpose.



   In cases where proper loading or reloading is not required, the cylinder sweeper. can be designed as a suction device with the help of which air is sucked into the cylinders. Instead of such a suction device, the blading of the waste gas turbines can advantageously be designed so as to suck air itself into the cylinders after the expansion of the waste gases.



  The blading of waste gas turbines can then ad libitum be designed rather in the sense of a control effect or rather in that of a suction effect. This can in particular be silent by giving up the proper use of the marohe output so as to achieve a large suction effect for the suction of air through the cylinders.



   The waste gas turbine or the waste gas turbines can also drive other back-up machines, for example a fan for loading and reloading the engine.



   According to another characteristic of the invention, use is made of sliding drawers instead of revolving drawers which have approximately the shape of hollow denial cylinders. These sliding drawers

 <Desc / Clms Page number 3>

 are conveniently distributed from above. They make it possible to achieve a combustion chamber that is flatter than revolving drawers and provide large distribution sections for a short stroke. These drawers are entirely independent of each other, so that in order to operate a good sweep, a large intersection of the distribution times must be provided.

   The favorable sweeping achieved by the fact that the combustion chamber is flatter and the large intersection of the timing of the distribution reduces the tendency of the engine to crumble without the need for high compression ratios. The reciprocating drawers have the advantage over revolving drawers that there is no gap between the two drawers, in the closed state, which can give rise to the deposit of carbon and thus to the opening.



   In the drawing are illustrated four exemplary embodiments of four-stroke internal combustion engines according to the invention, schematically, partly in section, such an engine being illustrated by FIGS. 1 and 2 and by FIGS. 3, 4 and 5.



   Fig. 1 is an elevational view of a two-series internal combustion engine of eight cylinders arranged in a V-shape, a vertical-axis, axial-inlet waste gas turbine being shown in section for four of the cylinders.



  Figure 2 is a plan view with a cross section through the top of the other four engine cylinders and a. horizontal section in a second radial inlet waste gas turbine for these four cylinders. This gas turbine is provided with a horizontal axis of rotation.



   Reference 1 designates the eight-cylinder engine, the cylinders 3 to 10 of which have a distribution, in their cylinder head with a vertical axis of rotation for the intake channels, for example 11, 12, 13, 14 of cylinders 3 to 6 and for the exhaust channels, for example 15, 16, 17, 18 of the same four cylinders. The dampers each consist of a section of pipe for inlet and outlet and are ordered separately.



  The distribution openings of the intake and exhaust rotary dampers are roughly opposite each other in the combustion chamber.



   The references 19 and 20 designate waste gas turbines located in the casings 21 and 22. The cylinder discharge channels are followed by pipe sections 23 to 30 which, on the other hand, are in relation with the casings 21 and 22. Reference 31 designates the radial blading of the waste gas turbines 19; the reference 32 designates the axial blading of the gas turbine 20; 34 is a compartment of the casing behind this turbine 19 with which the pipe 35 communicates. To the upper part of the casing 22 are connected four pipes 37, 38, 39 and 40.



   The reference 41 designates the discharge drawer of the cylinder 3 with distribution sections 42 and 43; 44 is the intake register of the same cylinder with distribution sections 45 and 46.



  Reference 47 designates the discharge slide of cylinder 6 with distribution sections 48 and 49, while 50 designates the intake slide of the same cylinder, with distribution sections 51 and 52.



   . In Figure 2 is shown the cylinder 3 in the position in which it is engaged precisely in the discharge stroke; the discharge drawer 41 is in the position in which the distribution sections 42 and 43 have established communication between the interior of the cylinder and the channel 15 and thus with the waste gas turbine 19. The

 <Desc / Clms Page number 4>

 intake spool 44 cuts off the arrival of channel 11. In cylinders 4 and 5, the intake channels and the discharge channels are closed by the corresponding sliders.



   In cylinder 6, on the other hand, the intake slide 50 establishes by means of its distribution sections 51 and 52 the communication with the pipe 13 while through the openings 48 and 49 of the discharge slide 47 the communication of the combustion chamber with the channel 17 and hence with the waste gas turbine 19 is also established. This position corresponds approximately to the time of the end of the exhaust stroke and approximately to the beginning of the intake stroke.



  While the waste gas turbine 19 during the pre-assembly part of the discharge stroke (to which the slide positions shown for cylinder 4 correspond) is operated by the waste gases, the latter are relaxed enough so that , under the influence of the suction effect created by the turbine blade 31, the air arrives through the channel 14 in the combustion chamber of the cylinder 6, flows through the latter in the direction of the channels of evacuation and exerts an extremely effective sweeping action. The distribution sections are subdivided in such a way that the air flow which enters through these openings spreads approximately over the entire width of the cylinder chamber and the latter is swept essentially over the whole of the chamber. its expanse by air.

   The dimensions are set so that an amount of air approximately equal to two to five times the contents of the combustion chamber exerts a sweeping action in each cylinder.



   The vanes 31 and 32 of the waste gas turbines 19 and 20 are designed in such a way that, on the one hand, sufficient operational performance is obtained and, on the other hand, effective suction takes place. air by this blading itself without the need for other special provisions. Waste gas turbines can optionally be multistage.



   In the exemplary embodiment illustrated by the lower part. of Figure 2. and Figure 1, there are provided various inlet pipes from each cylinder to the waste gas turbine and also divorced discharge pipes of the waste gas turbine directed upward. With this arrangement the most favorable suction effect is obtained and at the same time good sound damping, since the discharge pipes 37 and 40 are arranged at the periphery so that, for example, by the pipe 37 in fact only leaves the gases which have been supplied by pipe 27 of the waste gas turbine.



   In FIG. 3 there is shown another exemplary embodiment in which there is behind the waste gas turbine 55 a fan wheel 56 actuated by the latter which creates a suction effect ad hoce that the combustion chamber of cylinder 6 is vigorously swept.



   Figure 4 also illustrates in plan view an eight cylinder internal combustion engine. In this exemplary embodiment, the purging air and possibly the supply air arrives at cylinders 3 to 10 by an air fan 60 driven by an internal combustion engine. References 61 and 62 denote pipes which supply air to the cylinders through small fittings 63 to 70. Reference numeral 71 denotes a filter cloth disposed in front of the air blower 60. References 70 to 30 denote fittings pipes in communication with the cylinders and references 81 and 82 the exhaust gas manifold pipes.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   As shown in the figure, the discharge sections and the inlet sections of cylinders 3, 6 and 10 are closed; these cylinders are therefore in the ignition or compression stroke. As regards the cylinders 4 and 9, the discharge channels are more or less open; these cylinders are therefore in the discharge stroke. Cylinder 5 is precisely loading; cylinder 7 has just finished feeding; the intake slide thereof is., is located shortly before the time of closing its distribution sections; with regard to cylinder 8, the distributor sections. admission and evacuation are open. The combustion chamber is swept by the air discharged by the fan 60.



   In the embodiment according to FIG. 4, it is also possible to adopt a circulation in the reverse direction, the suction being provided by the conduits 81 and 82 and the evacuation of the waste gases by the fan 60.



   FIG. 5 illustrates schematically and in section an exemplary embodiment of the dispensing by lifting.



   Reference 101 designates the cylinder of the internal combustion engine with combustion chamber 102, intake channel 103 and exhaust channel 104. The intake channel is controlled by spool 105 and exhaust by spool 106. For the distribution of the intake, a camshaft 108 is provided which acts on an oscillating lever mounted on the shaft 109. To distribute the discharge, the camshaft 110 is used 111 and 112; the cam 111 acts on a roller 114 and the cam 112 on a roller 115 'of the oscillating lever 116 which is mounted on the'! 'Tax 113.

   Further on the swing lever 116 is a bolt which engages a bush 117 slidably mounted in a nozzle 118.



   The nozzle 118 is in connection with the spool 106. A similar nozzle in which the rocker lever engages which is controlled by the camshaft 108 is in connection with the spool 105.



   Reference 120 designates a part of the cylinder head which carries the spark plug and reference 121 le. cover which protects the distribution.



   The advantage of the use of reciprocating drawers is that between these two drawers there is no closing interval in which the charcoal can be deposited. reduces the tendency of the engine to knock.



    CLAIMS.



   1.) Four-stroke internal combustion engine operating according to the Otto process, especially for motor vehicles, characterized by the following elements: a) Presence of oscillating rotating spools in the cylinder head. d) Arrangement to sweep the cylinder with fresh air, b) Multiple distribution openings in the drawers. c) Arrangement of the openings regulating the admission and the exhaust more or less opposite each other.


    

Claims (1)

2.) Moteur suivant la revendication 1, caractérisé par l'introduction de l'air de balayage par les sections de distri- bution du tiroir d'admission et l'injection du combustible dans les cylindres. 2.) Engine according to claim 1, characterized by the introduction of the purging air through the distribution sections of the intake spool and the injection of fuel into the cylinders. 3.) Moteur suivant les revendioations 1 ou 2, caractérisé par le fait que la distribution est conçue de manière à permet- tre en fin de la course d'aspiration un rechargement d'air frais dans les cylindres. 3.) Motor according to revendioations 1 or 2, characterized in that the distribution is designed so as to allow, at the end of the suction stroke, a recharging of fresh air in the cylinders. 4.) Moteur suivant la revendication 3, caractérisé par le fait que.l'on utilise pour le rechargement les éléments de dis- tribution prévus pour le balayage et éventuellement les mêmes organes de transport. <Desc/Clms Page number 6> 4.) Motor according to claim 3, characterized in that one uses for reloading the distribution elements provided for sweeping and optionally the same transport members. <Desc / Clms Page number 6> 5.) Moteur suivant les revendications 1, 2, 3 ou 4, caractérisé par le fait que le dispositif de balayage est actionné par une ou plusieurs turbines à gaz résiduaires. 5.) Engine according to claims 1, 2, 3 or 4, characterized in that the scavenging device is actuated by one or more waste gas turbines. 6.) Moteur suivant les revendications 1, 2, 3, 4 ou 5, caraotérisé par un dispositif par lequel l'air est aspiré dans les cylindres. l'aubage 7.) Moteur suivant la revendication 6, caractérisé par le fait qu'au lieu d'un dispositif d'aspiration,des turbines à gaz résiduaires est conçu de manière qu'en renonçant à exploiter favorablement le rendement de marche, on réalise un effet d'aspiration élevé pour l'aspiration'de l'air dans les cylindres. 6.) Motor according to claims 1, 2, 3, 4 or 5, caraotérisé by a device by which the air is sucked into the cylinders. the dawn 7.) Engine according to claim 6, characterized in that instead of a suction device, the waste gas turbines is designed so that by giving up favorably exploiting the operating efficiency, an effect is achieved high suction for sucking air into the cylinders. 8.) Moteur à combustion interne à quatre temps suivant l'une ou plusieurs des revendications précédentes, caractérisé par le fait qu'au lieu de tiroirs tournants cylindriques oscil- lants, on se sert de tiroirs à va-et-vient qui ont à peu près la forme de demi-cylindres creux. 8.) Four-stroke internal combustion engine according to one or more of the preceding claims, characterized in that instead of oscillating cylindrical revolving drawers, reciprocating drawers are used which have to roughly the shape of hollow half-cylinders. Messieurs, Nous référant à la demande de brevet ci-dessus, nous nous permettons de vous faire remarquer que quelques erreurs de frappe se sont glissées dans le texte déposé et bien les suivantes : à la page 4, ligne 6,la référence "13" doit être "14" même page, ligne 14, la référence "4" doit être "3" même page, ligne 3 du bas, la référence "70" doit être "73" Etant donné qu'il n'y a pas moyen de faire ces corrections dans le texte déposé, nous vous serions très obligés, Messieurs, si vous vouliez bien 'faire joindre la présente lettre au dossier de la demande pour valoir éventuellement comme de droit. Gentlemen, Referring to the patent application above, we take the liberty of pointing out to you that some typing errors have slipped into the filed text and indeed the following: on page 4, line 6, the reference "13" must be "14" same page, line 14, reference "4" must be "3" same page, bottom line 3, reference "70" must be "73" Since there is no way to make these corrections in the text filed, we would be very obliged to you, Gentlemen, if you would attach this letter to the file of the request to possibly be valid as of right. L'Administration est autorisée à délivrer copie de la lettre rectificative en même temps que toute autre copie du brevet correspondant, en vertu de la lettre Ministérielle du 15 mai 1935 n 4052/5898. The Administration is authorized to issue a copy of the letter of amendment at the same time as any other copy of the corresponding patent, by virtue of Ministerial letter of May 15, 1935, No. 4052/5898. Nous vous remettons en même temps une copie timbrée de la lettre rectificative et vous prions de bien vouloir nous retourner celle-ci dûment certifiée conforme pour qu'elle puisse servir à notre client comme pièce justificative dans cette affaire. At the same time, we give you a stamped copy of the corrective letter and ask you to return it to us duly certified as true so that it can be used by our client as a supporting document in this case. En vous remerciant, nous vous présentons, Messieurs, l'assurance de notre haute considération. While thanking you, we present to you, Gentlemen, the assurance of our highest consideration.
BE450869D BE450869A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE450869A true BE450869A (en)

Family

ID=105857

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE450869D BE450869A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE450869A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0730706B1 (en) Method for improving the operation of an air-scavenged supercharged heat engine, and heat engine therefor
EP1726805B1 (en) Method to control the exhaust gas scavenging of an engine with indirect injection, in particular supercharged engine, and engine using such a method
CA2886564C (en) Two-circuit injector for a turbine engine combustion chamber
FR2779477A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH VARIABLE SETTING OF CERTAIN ELEMENTS AND VARIABLE AIR / FUEL RATIO
FR2530730A1 (en) COMPRESSION-IGNITION, TURBO-PRESSURIZED ENGINE, WHICH CAN OPERATE WITH LOW COMPRESSION RATES
EP0020249A1 (en) Injection pump for internal-combustion engine
WO2008090273A2 (en) Supercharged internal combustion engine
FR2458689A1 (en) FUEL INJECTION PROCESS FOR INTERNAL COMBUSTION, DIRECT INJECTION, SELF-IGNITION AND IGNITION ENGINES
EP0961880B1 (en) Method and device for regenerating a fuel vapour filter for a direct injection engine
FR2992356A1 (en) ENGINE GROUP WITH RECIRCULATION LINE
BE450869A (en)
FR2856435A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH INDIRECT INJECTION WITH SCAN OF BURNED GASES AND METHOD FOR SUPPLYING SUPERCHARGED AIR TO SUCH AN ENGINE
FR3068075B1 (en) CONSTANT VOLUME COMBUSTION SYSTEM COMPRISING A SEGMENTED LIGHTING ROTATING ELEMENT
FR2712925A1 (en) Control unit for throttle valves of spark ignition two-stroke engines.
EP0704017A1 (en) Fuel-air mixture feed device for a two-stroke internal combustion engine
EP1074714A1 (en) Improved turbocharged engine
BE533318A (en)
BE380530A (en)
WO2020254743A1 (en) Constant-volume combustion system with synchronized injection
WO2001051786A1 (en) Method and device for improving the operation of supercharged internal combustion engines at low engine revs
FR2463266A1 (en) Epitrochoidal rotary piston IC engine - has piston sealing strip passing overflow passage leading edge when inlet port is shut
CH350147A (en) Polycylindrical internal combustion engine
BE348297A (en)
BE558591A (en)
BE353842A (en)