BE441770A - - Google Patents

Info

Publication number
BE441770A
BE441770A BE441770DA BE441770A BE 441770 A BE441770 A BE 441770A BE 441770D A BE441770D A BE 441770DA BE 441770 A BE441770 A BE 441770A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pusher
clamp
clamps
pen according
advance
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Publication of BE441770A publication Critical patent/BE441770A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B43WRITING OR DRAWING IMPLEMENTS; BUREAU ACCESSORIES
    • B43KIMPLEMENTS FOR WRITING OR DRAWING
    • B43K21/00Propelling pencils
    • B43K21/02Writing-core feeding mechanisms
    • B43K21/22Writing-cores gripping means, e.g. chucks
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B43WRITING OR DRAWING IMPLEMENTS; BUREAU ACCESSORIES
    • B43KIMPLEMENTS FOR WRITING OR DRAWING
    • B43K21/00Propelling pencils
    • B43K21/02Writing-core feeding mechanisms
    • B43K21/16Writing-core feeding mechanisms with stepwise feed of writing-cores
    • B43K21/20Writing-core feeding mechanisms with stepwise feed of writing-cores with writing-cores automatically replaced from magazines

Landscapes

  • Clamps And Clips (AREA)

Description

       

  2. Procédé pour la séparation de chrome et de fer suivant 1, caractérisé en ce que le soufflage de la charge se

  
fait avec emploi de vent enrichi en oxygène ou au moyen d'oxygène pur.

  
3. Procédé pour la séparation de chrome et de fer, suivant 1, caractérisé en ce que la charge est soufflée au moyen de vent réchauffé au préalable.

  
4. Procédé pour la séparation de chrome et de fer, suivant 1, caractérisé en ce qu'à la charge fabriquée au hautfourneau ou par fusion, on ajoute, avant le soufflage, des corps apportant de la chaleur, par exemple sous la forme de ferro-silicium.

  
5. Procédé pour la séparation de chrome et de fer, suivant 1, caractérisé en ce qu'il est effectué dans deux convertisseurs établis pour le fonctionnement basique, de telle manière que dans l'un des convertisseurs s'effectue seulement la première phase et dans le second convertisseur seulement

  
la seconde phase du procédé.

  
6. Procédé pour la séparation de chrome et 'de fer, suivant 1, caractérisé en ce que la scorie à forte teneur en fer et à basse teneur en chrome de la seconde phase de soufflage est ajoutée dans un haut-fourneau fonctionnant pour la production de fonte contenant du chrome. 

  
Stylomine à poussoir avec deux.pinces serre-mines.

  
La présenta invention se rapporte à un stylomine à poussoir avec deux. pinces serre-mines déplaçâmes longitudinalement par un réservoir à mines prévu à l'intérieur de l'enveloppe sons l'action d'un ressort et disposées en contre-sens, la première des ditas pinces étant logée dans l'orifice de la pointe et la seconde collaborant avec une douille déplaçâtes de. serrage.

  
Suivant l'invention, les deux pinces serre-mines sont reliées rigidement, de préférence de manière telle qu'elles sont constituées par l'extrémité. avant respectivement arrière d'un tube- com-  mun guidant les mines entre les deux pinces. Dans la pointe du stylomine, un dispositif de frein, s'engageant dans le tube serremine et. épousant la mine sous friction, est monté à demeure de manière à constituer en même temps l'arrêt avant pour le serre-mine.

  
Les pinces sont constituées par les extrémités du. serre-mine fendues et rendues rugueuses à l'intérieur d'une manière connue, ces extrémités étant renforcées coniquement en vue d'obtenir le serrage de la mine. Le serrage de la pince avant est obtenu par

  
le recul du serre-mine dans l'orifice de la pointe ; pour le serrage de la pince arrière par contre, il est prévu une douille de serrage soua l'action du ressort à recul du réservoir à mines. Cette douille de aerrage de préférence est reliée à demeure .à un taquet du réservoir à mines servant de tube de guidage aux mines elle enveloppe la pince arrière sous friction, de sorte qu'elle entraîne pendant l'avance le serre-mine jusqu*à ce que celui-ci soit arrêté par son arrêt avant ; ensuite, si l'avance du réservoir à mines continue, la douille de serrage, par suite du choc de l'extrémité avant de son taquet contre l'extrémité frontale du serre-mine arrière, est débloquée de la pince et de cette manière le serrage cesse.

  
Le dispositif de frein en forme de douille peut comporter deux ou plusieurs langues convenablement recourbées qui, à travers deux entailles juxtaposées du serre-mine, saisissent la mine sous friction.

  
Par suite de la dite disposition et exécution des parties, la fabrication ainsi que le montage des stylomines à poussoir sont sensiblement simplifiés. En même temps, le nombre des défauts et des sources de dérangements est réduit et la mine est mieux tenue et guidée à conduit que jusqu'à présent.

  
Le dessin annexé représente à titre d'exemple une forme d'exécution du stylomine faisant l'objet de la présente invention.

  
Fig.l représente le stylomine en position d'écriture, tandis que les fig.2 et 3 montrent différentes positions du mécanisme pendant l'avance de la mine.

  
 <EMI ID=1.1> 

  
le réservoir à mines 3, fermé par le poussoir 2, peut être déplacé contre l'effet du ressort à recul 4. Le taquet 5, servant de tube porte-mine et se raccordant à l'extrémité avant du réservoir à mines, est enveloppé par une douille 6 y fixée, avec alésage intérieur accusant un faible rétrécissement conique 7 légèrement avant son extrémité de devant. Le. ressort à recul 4 enveloppe la.douille 6, en s'appuyant de son extrémité arriéra contre le fond du réservoir à mines et de son extrémité avant contre un talon 8 de l'en-

  
 <EMI ID=2.1> 

  
veloppe:, La pince arrière 9 du serre-mine 10 disposé à l'intérieur de la douille 6 est fendue longitudinalement et sa conicité correspond exactement au rétrécissement conique de l'alésage intérieur 7 de la douille 6 ; de: cette manière, la douille peut épouser exactement la dite pince et la serrer contre la mine. Dans la partie centrale cylindrique du serre-mine 10, deux entailles juxtaposées, formant fenêtre, sont disposées de manière à dégager l'alésage intérieur, de aorte qu'une mine y logée puisse être saisie par le dispositif de frein.

   La pince avant 12 du serre-mine est également munie de fentes et renforcée coniquement à son extrémité avant de manière à ne pouvoir être enfoncée dans l'orifice de la pointe qu&#65533;à l'état vide ; par contre, après l'introduction d'une mine, elle s'écarte à mesure d'être arrêtée par l'orifice de la pointe et empêchée d'être introduite à l'intérieur de cet orifice. La partie 13 de la pointe est vissée sur l'extrémité avant de l'enveloppe 1 ou sur la douille de raccord 14. A l'intérieur de la douille de raccord 14 se trouve, y fixée à demeure, la douille à frein
15, se terminant par deux langues 16 saisissant la mine à travers les fenêtres 11. Aussi bien la douille à frein 15 que le serremine 10 portent des arrêts 17 et 18, limitant le mouvement du dit serre-mine. 

  
Le stylomine fonctionne de la manière suivante :

  
Par une pression sur le poussoir 2, le réservoir 3 avec son taquet. 5, servant de tube de guidage pour la mine, et la douille 6 sont avancés contre l'action du ressort 4. Le serre-mine 10 est entraîné, dans ce mouvement par suite du serrage de sa pince arrière 9 dans l'alésage conique 7 de la douille 6. La pince avant 12 sort en même temps de l'orifice de l'enveloppe et s'ouvre.. La

  
mine serrée dans la pince arrière 9 est avancée par le frein 16 sous une légère friction. Dès que l'arrêt 17 du serre-mine vient en contact avec l'arrêt 18 de la douille à frein 15, le serre-mine est retenu et la douille 6 avance légèrement, jusqu'à ce que l'extrémité avant du taquet 5 vienne en contact avec l'extrémité arrière de la pince 9. Pendant cette nouvelle avance, l'alésage 7 de la douille est débloqué de la pince 9, qui s'ouvre et libère la mine. Dès que la pression sur le poussoir 2 est relâchée, le ressort 4 ramène les parties. Pendant ce recul, la mine est d'abord libérée des deux pinces 9 et 12 et est maintenue dans sa position par le frein 16, tandis que les pinces sont rentrées. Par conséquent, elle subit un mouvement relatif par rapport aux pinces.

   Dès que la partie renforcée de la pince avant 12 est rentrée dans l'orifice de la pointe 13, cette pince se ferme et arrête la mine. La pince elle-même étant empêchée de reculer plus loin, la douille 6 continue son mouvement de recul avec le réservoir à mines et elle presse la pince arrière 9 sur la mine. Par conséquent, la mine sort

  
de la pointe d'une quantité égale à l'avance et le stylomine est prêt à écrire.

REVENDICATIONS.

  
1. Stylomine à poussoir avec deux pinces déplaçables longitudinalement à l'intérieur de l'enveloppe, l'une de celles-ci étant logée dans l'orifice de la pointe, qui la serre autour de la mine, caractérisé en ce que les deux pinces (9 et 12) sont reliées rigidement et en ce que, entre les pinces, il est disposé un organe de frein (16) immobile saisissant la mine sous une légère friction.



  2. Process for the separation of chromium and iron according to 1, characterized in that the blowing of the charge is

  
made with the use of oxygen enriched wind or by means of pure oxygen.

  
3. Process for the separation of chromium and iron, according to 1, characterized in that the charge is blown by means of preheated wind.

  
4. Process for the separation of chromium and iron, according to 1, characterized in that to the charge produced in the blast furnace or by melting, is added, before blowing, bodies providing heat, for example in the form of ferro-silicon.

  
5. Process for the separation of chromium and iron, according to 1, characterized in that it is carried out in two converters established for basic operation, so that in one of the converters only the first phase is carried out and in the second converter only

  
the second phase of the process.

  
6. Process for the separation of chromium and iron, according to 1, characterized in that the high iron and low chromium slag from the second blowing phase is added in a blast furnace operating for the production. of cast iron containing chromium.

  
Push-in pen with two mechanical clamps.

  
The present invention relates to a pusher stylomine with two. mechanical clamps moved longitudinally by a mine reservoir provided inside the casing under the action of a spring and arranged in counter-direction, the first of the said clamps being housed in the orifice of the point and the second collaborating with a socket displaced from. Tightening.

  
According to the invention, the two mechanical clamps are rigidly connected, preferably in such a way that they are formed by the end. front respectively rear of a common tube guiding the leads between the two clamps. In the tip of the stylomine, a brake device, engaging in the lockmine tube and. marrying the mine under friction, is permanently mounted so as to constitute at the same time the front stop for the clamp.

  
The clamps are formed by the ends of the. Mechanical pencil split and roughened inside in a known manner, these ends being conically reinforced in order to obtain the clamping of the lead. The tightening of the front clamp is obtained by

  
the retraction of the mechanical clamp into the orifice of the point; for tightening the rear clamp on the other hand, a clamping sleeve is provided for the action of the recoil spring of the mine tank. This clamping sleeve is preferably permanently connected. To a cleat of the mine tank serving as guide tube for the mines it envelops the rear clamp under friction, so that it drives the mechanical clamp during the advance until that this one is stopped by its stop before; then, if the advance of the mine tank continues, the clamping sleeve, as a result of the impact of the front end of its cleat against the front end of the rear mechanical clamp, is released from the clamp and in this way the tightening stops.

  
The sleeve-shaped brake device may include two or more suitably curved tongues which, through two juxtaposed notches of the mechanical clamp, grip the lead under friction.

  
As a result of said arrangement and execution of the parts, the manufacture as well as the assembly of the push-type pens are appreciably simplified. At the same time, the number of faults and sources of disturbance is reduced and the mine is better held and guided to pipe than hitherto.

  
The accompanying drawing shows by way of example an embodiment of the stylomine forming the subject of the present invention.

  
Fig.l shows the stylomine in the writing position, while Figs.2 and 3 show different positions of the mechanism during the advance of the lead.

  
 <EMI ID = 1.1>

  
the mine tank 3, closed by the pusher 2, can be moved against the effect of the recoil spring 4. The lug 5, serving as a mechanical pencil and connecting to the front end of the mine tank, is wrapped by a bush 6 fixed therein, with an internal bore showing a slight conical narrowing 7 slightly before its front end. The. recoil spring 4 envelops the sleeve 6, resting its rear end against the bottom of the mine tank and its front end against a heel 8 of the

  
 <EMI ID = 2.1>

  
veloppe :, The rear clamp 9 of the mechanical clamp 10 arranged inside the sleeve 6 is split longitudinally and its taper corresponds exactly to the conical narrowing of the internal bore 7 of the sleeve 6; in this way, the socket can exactly match the said clamp and tighten it against the lead. In the central cylindrical part of the mine clamp 10, two juxtaposed notches, forming a window, are arranged so as to release the internal bore, so that a mine housed therein can be gripped by the brake device.

   The front clamp 12 of the mechanical pencil is also provided with slots and conically reinforced at its front end so that it can only be pushed into the hole of the tip when empty. on the other hand, after the introduction of a lead, it moves away as it is stopped by the orifice of the point and prevented from being introduced inside this orifice. The part 13 of the point is screwed on the front end of the casing 1 or on the connection sleeve 14. Inside the connection sleeve 14 is, permanently fixed there, the brake sleeve
15, ending in two tongues 16 gripping the lead through the windows 11. Both the brake sleeve 15 and the lock nut 10 carry stops 17 and 18, limiting the movement of said mechanical clamp.

  
The stylomine works as follows:

  
By pressing the pusher 2, the tank 3 with its stopper. 5, serving as a guide tube for the lead, and the sleeve 6 are advanced against the action of the spring 4. The lead 10 is driven in this movement as a result of the clamping of its rear clamp 9 in the tapered bore 7 of the socket 6. The front clamp 12 simultaneously exits the hole in the casing and opens.

  
mine clamped in the rear clamp 9 is advanced by the brake 16 under a slight friction. As soon as the stop 17 of the mechanical clamp comes into contact with the stop 18 of the brake sleeve 15, the mechanical clamp is retained and the sleeve 6 advances slightly, until the front end of the stopper 5 comes into contact with the rear end of the clamp 9. During this new advance, the bore 7 of the sleeve is released from the clamp 9, which opens and releases the mine. As soon as the pressure on the pusher 2 is released, the spring 4 returns the parts. During this retreat, the mine is first released from the two clamps 9 and 12 and is held in its position by the brake 16, while the clamps are retracted. Consequently, it undergoes a relative movement with respect to the clamps.

   As soon as the reinforced part of the front clamp 12 has entered the orifice of the tip 13, this clamp closes and stops the mine. The clamp itself being prevented from moving further back, the sleeve 6 continues its backward movement with the mine tank and it presses the rear clamp 9 on the mine. Therefore, the mine comes out

  
of the tip an equal amount in advance and the pen is ready to write.

CLAIMS.

  
1. Pusher pen with two clamps movable longitudinally inside the casing, one of these being housed in the orifice of the tip, which clamps it around the lead, characterized in that the two clamps (9 and 12) are rigidly connected and in that, between the clamps, there is arranged an immobile brake member (16) gripping the mine under a slight friction.


    

Claims (1)

2. Stylomine à poussoir suivant revendication 1, caractérisé en ce que la pince avant (12) présente une surface extérieure conique en arrière serrée suivant une ligne par une arête vive de l'alésage de la pointe de manière telle que la pince s'ouvre instantanément dès le début de l'avance et se ferme de même à la fin du recul. 2. Pusher pen according to claim 1, characterized in that the front clamp (12) has a rearward tapered outer surface clamped along a line by a sharp edge of the bore of the tip so that the clamp opens. instantly at the start of the advance and also closes at the end of the retreat. 3. Stylomine à poussoir suivant revendications 1 et 2, caractérisé en ce que la pince arrière (9) de forme conique est envelop- <EMI ID=3.1> 3. Pusher pen according to claims 1 and 2, characterized in that the rear clamp (9) of conical shape is enveloped- <EMI ID = 3.1> gable avec le réservoir à mines à l'intérieur de l'enveloppe contre l'effet d'un ressort à recul (4). gable with the mine tank inside the casing against the effect of a recoil spring (4). 4. Stylomine à poussoir suivant revendication 3, caractérisé en ce que. les. arrêts. (17 et 18) limitant l'avance des pinces (9 et 4. Pusher stylomine according to claim 3, characterized in that. the. stops. (17 and 18) limiting the advance of the clamps (9 and 12) sont disposés de manière que l'organe de serrage 6 puisse avancer plus loin que les pinces., 12) are arranged so that the clamping member 6 can advance further than the clamps., 5. Stylomine à poussoir suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce que des fenêtres sont prévues dans le serre-mine (10) reliant les pinces (9 et 12) et en ce que le dispositif de frein (15 et 16) monté à demeure dans l'enveloppe et agissant à travers les dites fenêtres sert d'arrêt à l'avance du serre-mine. 5. Pusher pen according to either of the preceding claims, characterized in that windows are provided in the mechanical clamp (10) connecting the clamps (9 and 12) and in that the brake device ( 15 and 16) permanently mounted in the casing and acting through said windows serves to stop the advance of the mechanical clamp. 6. Stylomine à poussoir suivant l'une ou l'autre des revendications précédentes, caractérisé en ce que les langues (16) du frein sont disposées sur une douille fixe dans l'alésage de la pointe respectivement d'une douille de raccord (14). 6. Pusher pen according to one or other of the preceding claims, characterized in that the tongues (16) of the brake are arranged on a fixed sleeve in the bore of the tip respectively of a connecting sleeve (14 ). 7.. Stylomine à poussoir suivant les revendications précédentes, caractérisé en ce qu'un seul ressort à recul (4) est prévu pour agir sur le réservoir à mines et. les pinces. 7. Pusher pen according to the preceding claims, characterized in that a single recoil spring (4) is provided to act on the mine tank and. the clamps. 8. Stylomine à poussoir suivant les revendications précédentes, caractérisé en ce qu'après le recul de la mine et après dévissage de la pointe (13) tout le mécanisme peut être retiré. de l'enveloppe. 8. Pusher pen according to the preceding claims, characterized in that after the withdrawal of the lead and after unscrewing the tip (13) all the mechanism can be withdrawn. of the envelope.
BE441770D 1941-06-14 BE441770A (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
FR873073T 1941-06-14

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE441770A true BE441770A (en)

Family

ID=9359162

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE441770D BE441770A (en) 1941-06-14

Country Status (4)

Country Link
BE (1) BE441770A (en)
CH (1) CH220232A (en)
FR (1) FR873073A (en)
NL (1) NL56798C (en)

Families Citing this family (5)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US2627842A (en) * 1948-03-31 1953-02-10 Raymond T Moloney Mechanical pencil of the push-button type
DE1090138B (en) * 1955-08-10 1960-09-29 Baier & Koeppel K G Pen
US5340224A (en) * 1993-07-30 1994-08-23 Chao Wen Kuei Push-type writing instrument
JP4794482B2 (en) * 2007-03-09 2011-10-19 株式会社壽 Bar-shaped material feeding container
CN108528095A (en) * 2018-05-16 2018-09-14 张济人 A kind of general-using type ball pen shell of no pen cap

Also Published As

Publication number Publication date
CH220232A (en) 1942-03-31
NL56798C (en)
FR873073A (en) 1942-06-29

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US4382706A (en) Mechanical pencil
BE441770A (en)
BR8208026A (en) CARTRIDGE TO INJECT A SEMI-PASTE PRODUCT
US5149219A (en) Swing-type mechanical pencil
FR2507547A1 (en) MECHANICAL PENCIL IN ADVANCE OF AUTOMATIC MINE
US3094102A (en) Lead holder or the like
US2365880A (en) Mechanical pencil
BE473229A (en)
JPS61272198A (en) Propelling pencil
US2514610A (en) Mechanical pencil
US2700959A (en) Mechanical pencil
JPS591839Y2 (en) Shape pencil
CH648518A5 (en) Propelling pencil
JPS5993396A (en) Insertion type note for automatic drawing instrument
FR2519907A1 (en) BALL STYLOGRAPH WITH PLATE AND STAMPING PAD DEVICE
IL113175A (en) Writing instrument
JPS6151559B2 (en)
CH186296A (en) Mechanical pencil.
JPS593909Y2 (en) knock type mechanical pencil
KR910007433Y1 (en) Reed chuck of sharp pencil
CH622197A5 (en) Vice for a lathe feed
CH198178A (en) Mechanical pencils.
FR2476517A1 (en) Machine-tool chuck with screw actuation - has threaded shaft to pull elastic sleeve with conical barrel axially into casing mouth of reciprocal form
JPH0118386Y2 (en)
JPH0638714Y2 (en) Sharp pencil