BE439478A - - Google Patents

Info

Publication number
BE439478A
BE439478A BE439478DA BE439478A BE 439478 A BE439478 A BE 439478A BE 439478D A BE439478D A BE 439478DA BE 439478 A BE439478 A BE 439478A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
electrodes
link
welding
chain links
chain
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE439478A publication Critical patent/BE439478A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B21MECHANICAL METAL-WORKING WITHOUT ESSENTIALLY REMOVING MATERIAL; PUNCHING METAL
    • B21LMAKING METAL CHAINS
    • B21L3/00Making chains or chain links by bending the chain links or link parts and subsequently welding or soldering the abutting ends
    • B21L3/02Machines or devices for welding chain links

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Resistance Welding (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



  " Procédé et dispositif pour la soudure des      maillons de chaînes par le procédé par résis- tance ". 



   Dans les machines utilisées' jusqu'à présent pour souder les maillons de chaînes formés en recourbant du fil métallique,   @   avec soudure latérale par le procédé de résistance, le point de contact du maillon qui doit être soudé est saisi ou entouré de chaque côté par une électrode. Les électrodes se posent ainsi, étant donné qu'elles s'inclinent de haut en bas, sur la branche du maillon; ou bien encore le maillon est saisi par deux électrodes latéralement au joint de contact. 



   Or il est impossible de maintenir la pièce destinée à former le maillon de la chaîne, soit le fil métallique, de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 façon suffisamment régulière pour que la branche du maillon et   l'électrode,   se recouvrant entièrement et sans joints par leurs faces de contact, s'adaptent exactement l'une sur l'autre. 



  Le fil métallique n'est jamais parfaitement uni ni exempt de piqûres; il a aussi de faibles différences de diamètre, ce qui se manifeste déjà de façon désagréable quand on donne la courbure au maillon. C'est particulièrement quand on a affaire à du fil   laminé   que les extrémités du maillon ne s'adaptent pas tou- jours exactement l'une sur l'autre. Les électrodes déposent également, en se consumant, des croûtes et forment des piqûres. 



  Il en résulte qu'il n'est pas toujours possible de réaliser un contact régulier et bon entre l'électrode et la branche du maillon qui reste fixe et que par suite de la variation de la sec- tion de passage, il se produit également une variation hautement désagréable dans l'intensité du courant amené et de la durée de sa consommation. Dès que la tension monte légèrement, on   consta-   te d'habitude, sous l'action d'étincelles qui se forment aux endroits où les électrodes se posent sur le maillon de la chaîne, des points de brûlure, ce qui détériore la pièce. 



   L'objet de l'invention est un procédé et un dispositif qui ont pour objectif de créer entre l'électrode et la branche du maillon un bon contact et régulier en permanence même quand il y a des irrégularités dans la surface, en forçant les élec- 
 EMI3.1 
 trodeslautomatiquement à s'adapter ou à exercer une pression aussi exactement que possible et sans intervalles ou solutions de continuité, sur la surface du maillon. A cette fin, les électrodes ou leurs surfaces de serrage sont subdivisées.

   Les électrodes peuvent être, par exemple, subdivisées en au moins trois parties mobiles l'une par rapport à l'autre/ qui exercent une pression sur la surface de la pièce indépendamment l'une de 1' autre, par exemple en se déplaçant à partir de directions dif-   férentes.     J'est   particulièrement pour les fils métalliques à 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 grande section, avec lesquels le temps nécessaire pour chauffer le point de soudure est toujours relativement long que cette alimentation meilleure et plus régulière du courant par au moins trois éleotrodes mobiles indépendantes l'une de l'autre agit de façon très avantageuse sur le rendement de la machine et sur le produit. 



   Un dispositif pour la mise en pratique du procédé est représenté par le dessin oi-joint,à titre de réalisation, dans la figure 1 en vue latérale et dans la figure 2 en vue de face. 
 EMI4.1 
 



  /fH""' La figure 1 montre cornent l'une des extrémités du mi-i-teu de chaînes c est saisie par trois électrodes a, b et b'. Suivant l'invention, on subdivise la surface de portée de l'électrode, qui est large dans les conceptions réalisées jusqu'à présent, en plusieurs surfaces plus étroites, de manière quelle chemin à parcourir par le courant de l'alimentation du courant par les électrodes ou leur surface de contact sur le fil soit également subdivisé, une ou plusieurs électrodes supplémentaires a ( ou a') étant réparties ou intercalées. En s'abaissant, ces surfaces exercent une pression sur la branche du maillon c, de telle sorte que celle-ci joue le rôle de butée et que l'électrode a ne peut descendre plus bas.

   En abaissant les   porte-élec-   trodes g et g' ( ainsi qu'il est décrit ci-après ), on pousse également les électrodes b et b' sur le maillon fixe o, mais dans une autre direction. Comme les porte-électrodes g et g' sont montés à pivotement, on réalise aussi avec ceux-ci, ou encore avec les électrodes b et b', un contact intime entre la surface quelque peu rugueuse de la branche du maillon et les électrodes. 



   La figure 2 montre la disposition de six électrodes a, a', b, b', b', b', en l'occurrence, à raison de trois de chaque côté du point de soudure, vues de devant ; dans cet exemple de réalisation, les électrodes médianes a et a' sont inclinées vers 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 l'extérieur, en vue de faciliter leur enlèvement et leur remontage en cas de remplacement. 



   Pour mettre en action le procédé, on manoeuvre le dispositif comme suit : tout d'abord, on abaisse, à l'aide du support i, l'électrode a sur le maillon c jusqu'à ce qu'elle y prenne solidement assise et, aussitôt, on rabat en les compris mant, également les porte-électrodes g et g' montés à rotation en h et h', à l'aide de l'articulation f et des poussards f' ; les   électrodes b,   et b' sont ainsi poussées sur la branche de   maillon 2.   qu'elles viennent emprisonner entre elles. 



   L'articulation f est déplacée par le bras de levier e monté à rotation en e' et dont la partie antérieure est abaissée par la tige de soulèvement d. Comme l'articulation f est suspendue librement dans le levier e, les électrodes b et b' peuvent aussi se poser latéralement impeccablement sur le maillon fixe a. L'extrémité de la branche du maillon est ainsi saisie et entourée fermement par les électrodes et comme toutes les parties d'électrodes sont mobiles indépendamment les unes des autres, elles peuvent aussi se poser sur le maillon indé-   pendamment   les unes des autres et solidement suivant les besoins. 



   Le marne processus se déroule également pour l'autre extrémité de la branche ou extrémité opposée du maillon, ainsi que le montre la figure 2. Une différence éventuelle entre les deux extrémités de la branche est compensée par la pression du ressort k sur le levier e. 



   L'arrivée du courant peut se faire de la façon habituelle par des rubans, du transformateur aux porte-électrodes. 



   Lors du rappel, la tige de soulèvement se meut en sens opposé. Elle soulève le levier e et, de ce fait, les articulations f et f' sont également soulevées. Celles-ci rapprochent les deux porte-électrodes l'une de l'autre jusqu'à ce que leurs butées viennent heurter les vis m. Les   éleatrodes b   et b' sont 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ainsi décollées du maillon c. En continuant à soulever le le-   vier e,   on soulève tout le support 1 et, partant, on décolle également l'électrode médiane a du maillon. On pousse alors le maillon plus loin et l'on amène le maillon suivant au point de soudure. 



   REVENDICATIONS. 



   1. ) Procédé pour souder des maillons de chaînes par le procédé par résistance, caractérisé par le fait que le courant de soudure est conduit au point de soudure par plus de quatre ( deux fois deux ) électrodes à surface de contact assez étroite, qui sont disposées ou réparties autour de la surface du fil métallique de manière à mieux entourer le fil métallique et plus fermement et que de ce fait elles facilitent et assurent le passage d'une quantité de courant plus grande.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 

 <Desc / Clms Page number 2>

 



  "Method and device for welding chain links by the resistance method".



   In the machines heretofore used to weld chain links formed by bending metal wire, @ with side welding by the resistance process, the contact point of the link which is to be welded is grasped or surrounded on each side by an electrode. The electrodes are placed in this way, since they tilt from top to bottom, on the branch of the link; or else the link is gripped by two electrodes laterally to the contact seal.



   However, it is impossible to maintain the part intended to form the link of the chain, namely the metal wire, from

 <Desc / Clms Page number 3>

 sufficiently regular so that the branch of the link and the electrode, completely overlapping and without joints by their contact faces, fit exactly one on the other.



  The metal wire is never perfectly united or free from pitting; it also has small differences in diameter, which is already manifested unpleasantly when the curvature of the link is given. It is particularly when dealing with rolled wire that the ends of the link do not always fit exactly over each other. The electrodes also deposit, as they burn, crusts and form pits.



  It follows that it is not always possible to achieve a regular and good contact between the electrode and the branch of the link which remains fixed and that as a result of the variation of the passage section, it also occurs a highly disagreeable variation in the intensity of the current supplied and the duration of its consumption. As soon as the voltage rises slightly, we usually observe, under the action of sparks which form at the places where the electrodes land on the chain link, burn points, which deteriorate the part.



   The object of the invention is a method and a device which have as their objective to create between the electrode and the branch of the link a good and regular contact at all times even when there are irregularities in the surface, by forcing the elec -
 EMI3.1
 trodeslautomatically to adapt or to exert pressure as exactly as possible and without gaps or solutions of continuity, on the surface of the link. To this end, the electrodes or their clamping surfaces are subdivided.

   The electrodes can be, for example, subdivided into at least three parts movable relative to each other / which exert pressure on the surface of the workpiece independently of one another, for example by moving at a distance. starting from different directions. I is particularly for metallic threads to

 <Desc / Clms Page number 4>

 large section, with which the time necessary to heat the solder point is always relatively long than this better and more regular supply of the current by at least three mobile eleotrodes independent of one another acts in a very advantageous manner on the efficiency of the machine and on the product.



   A device for carrying out the method is shown by the accompanying drawing, by way of embodiment, in Figure 1 in side view and in Figure 2 in front view.
 EMI4.1
 



  / fH "" 'Figure 1 shows how one end of the mid-string c is gripped by three electrodes a, b and b'. According to the invention, the bearing surface of the electrode, which is wide in the designs carried out so far, is subdivided into several narrower surfaces, so which path for the current to be fed from the current supply by the electrodes or their contact surface on the wire is also subdivided, one or more additional electrodes a (or a ') being distributed or interposed. By lowering, these surfaces exert a pressure on the branch of the link c, so that the latter acts as a stop and that the electrode a cannot descend lower.

   By lowering the electrode holders g and g '(as described below), the electrodes b and b' are also pushed onto the fixed link o, but in a different direction. As the electrode holders g and g ′ are mounted to pivot, it also achieves with them, or with the electrodes b and b ′, an intimate contact between the somewhat rough surface of the branch of the link and the electrodes.



   FIG. 2 shows the arrangement of six electrodes a, a ', b, b', b ', b', in this case, three on each side of the weld point, viewed from the front; in this exemplary embodiment, the middle electrodes a and a 'are inclined towards

 <Desc / Clms Page number 5>

 outside, to facilitate their removal and reassembly in the event of replacement.



   To put the process into action, the device is operated as follows: first of all, using the support i, the electrode a is lowered onto the link c until it is firmly seated there and , immediately, including mant, also folded back the electrode holders g and g 'mounted in rotation at h and h', using the joint f and the pushers f '; the electrodes b, and b 'are thus pushed onto the link branch 2. which they come to trap between them.



   The articulation f is moved by the lever arm e mounted in rotation at e 'and the front part of which is lowered by the lifting rod d. As the joint f is suspended freely in the lever e, the electrodes b and b 'can also rest perfectly laterally on the fixed link a. The end of the branch of the link is thus grasped and firmly surrounded by the electrodes and since all the electrode parts are movable independently of each other, they can also rest on the link independently of each other and firmly. as needed.



   The marl process also takes place for the other end of the branch or opposite end of the link, as shown in Figure 2. A possible difference between the two ends of the branch is compensated by the pressure of the spring k on the lever e .



   The current can be supplied in the usual way by tapes, from the transformer to the electrode holders.



   During the recall, the lifting rod moves in the opposite direction. It raises the lever e and, therefore, the joints f and f 'are also raised. These bring the two electrode holders closer together until their stops hit the screws m. The elements b and b 'are

 <Desc / Clms Page number 6>

 thus detached from the link c. By continuing to lift the lever e, the whole of the support 1 is lifted and, therefore, the middle electrode a is also detached from the link. The link is then pushed further and the next link is brought to the weld point.



   CLAIMS.



   1.) Method for welding chain links by the resistance method, characterized in that the welding current is conducted at the welding point by more than four (twice two) electrodes with a fairly narrow contact surface, which are arranged or distributed around the surface of the metal wire so as to surround the metal wire better and more firmly, and therefore facilitate and ensure the passage of a greater quantity of current.


    

Claims (1)

2.) Procédé pour souder des maillons de chaînes conforme à la revendication 1, caractérisé par le fait que les parties d'électrodes sont disposées de manière à se mouvoir élastiquement, de façon qu'elles saississent convenablement la branche du maillon et viennent se coller fermement sur celle-ci, quand on abaisse le porte-électrode, par l'intermédiaire de plusieurs petites surfaces d'éleotrodes. 2.) A method for welding chain links according to claim 1, characterized in that the electrode parts are arranged so as to move elastically, so that they suitably enter the branch of the link and come to stick firmly on it, when lowering the electrode holder, through several small electrode surfaces. 3.) Procédé pour souder les maillons de chaînes conforme aux revendications 1 et 2, caractérisé par le fait que les deux électrodes ( ou quatre ) connues en soi, de larges dimensions, ou leurs surfaces de serrage sont subdivisées, des deux o8tés du point de soudure, en trois ( ou six ) parties indépendantes les unes des autres, ou plus, de manière à enserrer plus étroitement la périphérie du fil métallique et à se poser chacune pour soi convenablement par l'intermédiaire de surfaces plus étroites. 3.) Method for welding chain links according to claims 1 and 2, characterized in that the two electrodes (or four) known per se, large dimensions, or their clamping surfaces are subdivided, of the two o8tés point solder, in three (or six) independent parts of each other, or more, so as to more closely enclose the periphery of the metal wire and to place each for itself suitably by means of narrower surfaces. 4. ) Dispositif pour souder des maillons de chaînes conforme au procédé suivant les revendications 1 à 3, caractérisé <Desc/Clms Page number 7> par le fait que des deux côtés du point de soudure se trouvent trois électrodes ou plus qui entourent et emprisonnent le maillon de la chaîne. 4.) Device for welding chain links according to the method according to claims 1 to 3, characterized <Desc / Clms Page number 7> by the fact that on both sides of the weld point there are three or more electrodes which surround and trap the link of the chain. 5.) Dispositif pour souder les maillons de chaînes conforme à la revendication 4, caractérisé par le fait que les électrodes sont mobiles les unes par rapport aux autres, de manière à exercer une pression de plusieurs côtés sur le maillon de chaîne, ce qui assure une arrivée de courant sûre. 5.) Device for welding the chain links according to claim 4, characterized in that the electrodes are movable relative to each other, so as to exert pressure from several sides on the chain link, which ensures a safe current supply. 6. ) Dispositif pour souder des maillons de chaînes aonforme aux revendications 4 et 5, caractérisé par le fait que la pression exercée sur le maillon de ohaine par les électrodes peut être réglée par des ressorts (k) de manière qu'elle puisse être mise au point sur une valeur uniforme et que l'on puisse empêcher le brûlage aux points d'arrivée du courant. 6.) Device for welding chain links aonforme to claims 4 and 5, characterized in that the pressure exerted on the chain link by the electrodes can be adjusted by springs (k) so that it can be put to a uniform value and that burning can be prevented at the points of current arrival. 7.) Dispositif pour souder les maillons de chaînes oonforme aux revendications 4 à 6, caractérisé par le fait que les électrodes sont fixées dans plusieurs supports (i,h) indépendants les uns des autres, de manière qu'elles puissent se mouvoir indépendamment les unes des autres. 7.) Device for welding the chain links oonforme to claims 4 to 6, characterized in that the electrodes are fixed in several supports (i, h) independent of each other, so that they can move independently. from each other.
BE439478D BE439478A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE439478A true BE439478A (en)

Family

ID=97459

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE439478D BE439478A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE439478A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CH395842A (en) Mechanism for connecting, by heating, parts of juxtaposed sheets of a flexible material intended to form packaging bags or sachets
FR2701880A1 (en) Apparatus and method for narrow-gap welding
BE429465A (en) Electric welding machine
BE439478A (en)
CA2060974C (en) Soldering pliers using solder spot method
EP0041907A1 (en) Bench for retaining the mandrel in continuous rolling mills
FR2481976A1 (en) APPARATUS FOR WELDING TUBES TO A TUBULAR PLATE USING CONTINUOUS WELDING
EP0527694B1 (en) Procedure for the fabrication of braid conductors for electro-mechanical apparatus and disposition for their fabrication
FR2594730A1 (en) Pneumatically controlled spot-welding tongs (spot welder gun)
EP0188796B1 (en) Welding apparatus for mounting an electric component on a support
EP0097569B1 (en) Device for producing grids for reinforced concrete
EP0043778A1 (en) Method and apparatus for presoldering solder balls on contact strips
FR2490128A1 (en) Resistance spot welding gun - has gun arm holder movable along cam groove to cooperate with stationary arm
FR2604109A1 (en) DEVICE FOR RADIAL MACHINING AND WELDING OF ELEMENTS, SUCH AS TUBES, VALVES
FR2676723A1 (en) Lifting clamp with automatically adjustable fulcrum
BE383922A (en)
BE553786A (en)
EP0069619A1 (en) Appliance for brasing a saw blade band
BE494236A (en)
BE335254A (en)
FR2527958A1 (en) Tube butt welding machine - has jaws on pairs of hinged cheeks and linked abutments
FR2655898A1 (en) Method and device for the butt welding of two tubular elements made of a metal alloy
BE425484A (en)
FR2749786A1 (en) Portable welding clamp for welding sheets of synthetic films
CH100514A (en) Approaching electric welding process and machine for its implementation for the production of a tube.