BE437597A - - Google Patents

Info

Publication number
BE437597A
BE437597A BE437597DA BE437597A BE 437597 A BE437597 A BE 437597A BE 437597D A BE437597D A BE 437597DA BE 437597 A BE437597 A BE 437597A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pusher
studs
tape
bead
channels
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE437597A publication Critical patent/BE437597A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A44HABERDASHERY; JEWELLERY
    • A44BBUTTONS, PINS, BUCKLES, SLIDE FASTENERS, OR THE LIKE
    • A44B19/00Slide fasteners
    • A44B19/42Making by processes not fully provided for in one other class, e.g. B21D53/50, B21F45/18, B22D17/16, B29D5/00
    • A44B19/44Securing metal interlocking members to ready-made stringer tapes
    • A44B19/46Securing separate interlocking members

Landscapes

  • Slide Fasteners (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  BREVET d' INVENTION. Albert SUS S K I N D , 9,Via   Canonica,   LUGANO,SUISSE, DISPOSITIF   POUR   LA FIXATION   CONTINUE   D'ORGANES DE   FERMETURES.4   CURSEURS SUR LES RUBANS DE CES FERMETURES. 



   Les machines automatiques antérieurement connues servant à fixer pas à pas des organes de fermeture à curseur sur las rubans de ces fermetures présentent divers inconvénients, Il en est ainsi notamment en ce qui concerne l'amenée des crampons aux rubans de fermetures à curseur; en vue de quoi il est fait usage de tambours trieurs qui conduisent les crampons introduits sans sélection dans le tambour à des glissières,   d'ou.   ils doivent ensuite être amenés aux rubans en position déterminée, le plus souvent avec les branches dirigées vers le bas et avec les saillies dirigées vers un côté déterminé. 



   Les dispositifs connus jusqu'à présent de ce type ne conduisent pas les organes des fermetures à curseur (crampons) impérativement jusqu'au ruban, mais essaient d'assurer la position ordonnée et dirigée des crampons par des organes constitués par 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 des barres à secousses ou éléments analogues. Un autre défaut de ce dispositif consiste en ce que les divers crampons posés sur le bourrelet du ruban ne sont pas maintenus de tous côtés de façon sûre lors du pressage sur ce bourrelet, de fa- çon qu'une assise unie et fixe des crampons sur le ruban soit assurée.

   Un troisième défaut du dispositif connu consiste finalement en ce que le ruban n'est pas saisi d'une manière   complet   tement sûre des deux côtés du point de pose par pressage lors de cette pose, de sorte qu'il peut dévier ou s'écarter un peu sous la pression de la pose par pressage à l'endroit où cette opération est effectuée, ce qui rend alors de nouveau difficile une pose sûre par pressage des crampons et peut causer une pose oblique des crampons sur le ruban. 



   Ces inconvénients se manifestent tout particulièrement quand on veut travailler avec un grand débit horaire, c'est à dire avec des machines à fonctionnement   particulièrement   rapide. Etant donné que les organes de fermeture à curseur présentent de très petites dimensions avec la grandeur usuelle de ces fermetures et que les divers organes présentent entr'eux certaines tolérances de différences impliquées par les outils, ces tolérances ont des effets particulièrement nuisibles lors de la pose et de la fixation par pressage des organes. 



   Ces inconvénients sont évités par la présente invention, qui est caractérisée par l'utilisation simultanée de trois dispositifs particuliers, à savoir :
I  - Un dispositif de pose par pressage particulier pour les crampons qui sont amenés reprise par reprise aux rubans. 



  Dans ce dispositif de pose par pressage, le mouvement des organes de pose par pressage ne s'effectue pas,comme cela était usuel jusqu'à présent, dans le sens de la pression de pressage , mais perpendiculairement à ce sens,donc parallèlement au sens de la largeur du ruban. En ce faisant, il est pris soin que les crampons soient soutenus tant sur leur dessus 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 qui également sur leur dessous, puis en outre également sur leur dos ou surface arrière par des appuis fixes,de   faqon   qu' ils ne puissent dévier d'aucun côté et en particulier qu'ils ne puissent pas se renverser sous la pression d'application par pressage.Le travail de fixation par pressage même ne commence impérativement qu'après que le crampon est posé fixement sur le bourrelet du ruban. 



   2 - L'amenée des crampons individuels au bourrelet de support du ruban est effectuée par un dispositif trieur particulier,qui est constitué par un plus ou moins grand nombre de rigoles ou canaux qui sont alimentés au moyen de plans obliques par une trémie dans laquelle les crampons sont versés, de telle manière que les crampons descendent en glissant successivement avec leurs branches dirigées vers le bas le long de ces canaux, les saillies des crampons étant dirigées soit vers l'un, soit vers l'autre côté de la rigole et les crampons étant donc suspendus dans la rigole par leur saillie.

   Oes rigoles forment une glissière dirigée vers le bas pour les crampons , qui présente, à son extrêmité ,deux évidements pour la saillie du crampon, l'un étant dirigé vers la gauche et le suivant vers la droite, de telle manière qu'un crampon ayant sa saillie dirigée vers la gauche arrive à l'un des canaux de descente et que le crampon ayant sa saillie dirigée vers la droite arrive au second canal de descente qui   suit.Danc   chaque canal de descente des rigoles contient des crampons, qui a) parcourent ce canal avec leurs branches dirigées'vers le bas, b) sont dirigées avec leurs saillies seyulement vers un coté. 



   De ces deux canaux,les crampons qui y sont disposés dans chaque cas vont à deux postes récepteurs ou de retrait et,en fait ils y sont dirigés au moyen d'autres guides appropriés se raccordant aux canaux de descente.Chaque guide se termine alors dans une sortie qui est périodiquement ouverte et fermée,puis au-dessous de laquelle travaille un poussoir, qui constitue en même temps le dispositif de pose par pressage mentionné sous I . 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   3  - Le troisième perfectionnement est constitué par un système d'appui ôu soutien particulier du ruban, ou de son bourrelet des deux côtés du poste de réce   1tion   et de fixation par pressage des crampons. Le bourrelet du ruban est en effet soutenu au-dessous ou sur le côté d'un point de pose d'un crampon par des barres   dentées,rouleaux,anneaux   ou organes analogues, de telle manière que le crampon puisse être posé sur le bourrelet du ruban à côté de ce point d'appui ou soutien, ou au-dessus de ce point d'appui, du fait que les branches du crampon passent par les entredents de la barre du rouleau   d'appui..Par   conséquent,le bourrelet du ruban de support ne peut pas dévier de bas en haut sous la pression du crampon ou du dispositif de fixation par pressage grâce à l'appui du bourrelet sus-décrit.

   



  Cet appui de bourrelet constitue en mène temps pour le crampon un appui particulièrement efficace de haut en bas. Ce crampon se trouve donc maintenu pendant sa fixation par pressage de tous ses quatre côtés, à savoir par dessus, par dessous et sur ses deux faces latérales. De ce fait,une pose absolument sûre et fixe, puis en position angulaire correcte du crampon sur le bourrelet du ruban est assurée. 



   4  - Il est en outre encore très important que le transport automatique du ruban de support d'une distance de division des crampons soit assurée par le mouvement s'effectuant en sens parallèle à la largeur du ruban du dispositif de fixation par pressage, étant donné que l'organe de fixation par pressage comporte un boisage sa allant en forme de coin, qui presse la-   téralement   contre les branches du crampon fixé par pressage, après le mouvement de recul de cet organe et après que la pose par pressage du crampon est effectuée, puis qui déplace ensuite latéralement ce crampon avec le ruban sur lequel il est fixé par pressage suivant la hauteur du renflement en forme de coin,

   ce qui fait que le transport pas à pas du ruban est assuré automatiquement sans organes de manoeuvre particuliers 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 exactement de la distance de division de chaque cas de deux crampons successifs. Si un crampon n'est pas posé par pressage,le ruban ne continue également pas son mouvement. Si cela est nécessaire, des parties de la machine sont secouées par un dispositif électrique d'un nouveau type.   Ce   nouveau dispositif électrique offre   l'avantage   qu'il travaille avec un bruit relativement faible, contrairement aux dispositifs connus. Le même dispositif peut aussi servir, sous une forme un peu modifiée,pour la production d'intervalles désirés le cas échéant. 



   Les dessins annexés représentent à titre d'exemples plusieurs formes de réalisation de l'appareil servant à la pose par pressage des organes de fermeture à curseur, subdivisé en les divers dispositifs décrits de I  à 4 . 



   La fig.I représente le dispositif de fixation par pressage proprement dit sous une forme de réalisation particulière. 



   Les fig.2 et 3 sont des élévations de deux autres formes de réalisation. 



   La fig.4 représente en plan un dispositif de triage de crampons.. 



   La fig.5est une élévation de la trémie trieuse. 



   La fig. 6 est une coupe partielle suivant la ligne A-A de la   fig.4.   



   La   fig.7   est une élévation latérale de la rigole trieuse suivant la fig.5. 



   La fig. 8 est une vue à plus grande échelle en élévation de face d'un canal de descente se raccordant à la rigole. 



   La fig. 9 est une élévation latérale corne spondant à la fig.8 avec une autre rigole transporteuse se raccordant au canal. 



   La fig.IO représente à plus grande échelle l'extrémité d'une rigole transporteuse de ce genre avec le poussoir de fixation par pressage qui coopère avec elle. 



   La   fig.II   est une vue en perspective du dispositif trieur représenté dans les fig.4 à 6. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   La   fig.12   représente encore en élévation une autre forme de réalisation du dispositif d'amenée des organes de fermeture à curseur triés au poussoir de fixation par pressage. 



   Enfin les   fig.13,14   et 15 représentent divers modes de constitution du dispositif de support du ruban par rapport au point de fixation par pressage des crampons, tandis que la fig.16 montre à plus grande échelle un détail de la fig.14. 



   Conformément à la fig.I, le dispositif de fixation par pressage est constitué par une plaque-poussoir I,par exemple guidée de façon appropriée dans le bâti de la machine, sur un évidement 2 de laquelle un crampon tombe de l'embouchure de sortie du dispositif d'amenage, comme décrit plus loin, puis glisse dans la position représentée dans la fig.I le long des surfaces obliques 3 de mâchoires 4 en descendant jusqu'au fond 5 de 1'évidement de la plaque-poussoir. Le crampon repose alors pa r son dessous sur le fond de 1'évidement 2. Il est couert sur son dessus par les barre6 évidées de façon   appropria   de la plaque-poussoir I, de sorte qu'il est maintenu de façon à ne pas pouvoir se déplacer des deux côtés perpendiculairement à la plaque-poussoir I.

   Les machoires 4 sont montées de façon pivotante, par exemple par des têtes sphériques 7 disposées dans des paliers sphériques 8 de la plaque-poussoir I. 



  Le ruban de fermetureà curseur 10 est placé avec son bourrelet II en bas dans une rigole 9 ménagée dans 1'évidement 2 et il y est fixement maintenu d'une façon décrite plus loin par des guides ou appuis de bourrelet spéciaux s'étendant des deux cotés de la plaque-poussoir I. 



   Four fermer les branches 12 du crampon autour du bourrelet II du ruban ,la. plaque-poussoir I est avancée au moyen de doigts ou barres 13 d'une traverse 14 animée d'un mouvement de montée et de descente. Les barres 13 s'appliquent alors directement par leurs faces contre la surface 15 se raccordant aux rotules desmâchoires4.

   Tant qu'une   insistance   de fermeture ne se produit pas encore, par conséquent tant que le crampon 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 n'est pas encore fixé par pressage contre le bourrelet II du ruban soutenu par les appuis, lors de la montée de la traverse   14   dans la direction de la flèche de la fig.I tout d' abord l'ensemble de la plaque-poussoir I avec les machoires 4, donc l'ensemble du dispositif de pose par pressage , y compris des crampons à surface courbée suivant le bourrelet du ruban,stapplique étroitement contre le bourrelet II du ruban. 



  Lorsque ensuite la plaque-poussoir I ne peut plus continuer à se déplacer par suite de la résistance du bourrelet II du ruban, la pression des barres 13 ne s'exerce plus que sur les machoires   4,   de sorte que celles-ci sont pivotées autour des centres des paliers sphériques 8 et qu'elles ferment, au cours de ce pivotement, les branches 12 du crampon, qui s'appliquent sur toute leur longueur par leur surface oblique contre les surfaces obliques 3 des machoires. rendant tout ce mouvement , le crampon est soutenu de façon immobile de tous côtés par des appuis, à savoir sur le dessus par le bourrelet II du ruban, soutenu de son côté dans des appuis, sur le dessous-par le fond 5 et l'évidement 2, puis sur les faces latérales par la surface de l'évidement 2 et les barres de recouvrement 6 .

   On obtient-ainsi une posse par pressage absolument précise du crampon sur le bourrelet du ruban sans possibilité de déplacements ou renversements quelconques au cours du pressage. 



   Maintenant, lorsqu'un crampon se trouve sur le bourrelet du ruban et y a été fixé par pressage, puis lorsque le poussoir I recule, des bossages obliques en forme de coin 16, de l'évidement 2, faisant saillie sur les cotés, frappent sur les surfaces latérales des branches 12 du crampon posées par pressage et font avancer ces branches latéralement ensemble avec le bourrelet de support sur lequel elles sont fixées par pressage de la mesure de la saillie en forme de coin.   De   ce fait une nouvelle partie non garnie du ruban arrive maintenant dans la portée de l'évidement 2 du poussoir I, un nouveau crampon est en conséquence amené à l'évidement et lors du nouvel avancement du poussoir ce nouveau crampon peut être posé par 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 pressage. 



   Dans la constitution du dispositif de fixation par pressage du crampon suivant la fig.2, le poussoir I est fixé au moyen de bielles 17,18 à la manière d'une genouillère sur un poussoir 19 animé d'un mouvement de montée et de descente. Tant que les branches 12 du crampon ne se sont pas encore appliquées contre le bourrelet II, au cours de la montée du poussoir 19, le poussoir I suit le mouvement de montée du poussoir 19.   Ensuite,lorsque   le poussoir I ne peut plus monter par suite de l'application des branches 12 du crampon contre le bourrelet du ruban , la genouillère 17 ,   10   est allongée au cours de la continuation du mouvement du poussoir 19 et, de ce fait, les branches 12 du crampon sont fermées.

   Ici aussi, le mouvement d'avancement pour la fermeture des branches du crampon s'effectue perpendiculairement au mouvement des branches 12 du crampon et dans la direction du bourrelet du ruban. Le crampon est également maintenu de tous côtés au cours de cette opération pour empêcher tous déplacements et renversements lors de la pose par pressage, de façon analogue à celle représentée dans la   fig.I.   



   Dans la forme de réalisation suivant la fig.3, le crampon repose tout d'abord par ses branches 12 dans une rainure en forme de coin 20 du poussoir I. A ce moment ,son dessus et son dessous sont partiellement couverts par des dispositifs, de façon analogue aux barres 6 et au fond de l'évidement 2 dans la fig.I, de sorte que le crampon est maintenu de façon à l'empêcher de se déplacer également dans cette forme de réalisation. Lorsque le poussoir I est déplacé de bas en haut, par exemple par la tige de poussoir 21,le crampon se déplace jusqu'à ce qu'il se place fixement contre le bourrelet II du ruban. Au cours de la continuation du mouvement du poussoir I, la tige reste fixe. Par contre, les doigts ou galets 22 glissent en s'élevant le long des branches obliques et pressent celles-ci en les fixant autour du bourrelet du ruban. 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 



   Le dispositif servant au triage des crampons et à l'amenage impératif des divers crampons en position ordonnée aux bourrelets des rubans de support est représenté à titre d'exemple dans les fig.4 à 8. 



   Les crampons tombent d'une simple trémie de chargement 23 dont l'embouchure   24   est de hauteur réglable sur une surface oblique 25,25', Les surfaces obliques 25 et 25' conduisent les .divers crampons à des rigoles obliques 26 et 26', Les crampons sont suspendus dans ces rigoles avec leurs branches dirigées vers le bas et avec leurs'bossages sur les bords des rigoles sobliques 26 et 26' .Ils glissent sur ces bords des rigoles 26 et 26' jusqu'à des évidements latéraux 27a, 27b prévus dans les bords , dont l'un est prévu dans le bord gauche et l'autre suivant dans le bord droit des rigoles 26 et 26' respectivement.

   Des crampons, qui sont dirigés vers la gauche par leurs saillies chevauchent le bord   gauche   d'une rainure et tombent donc à travers les évidements 27a, puis les crampons qui chevauchent le bord de droite tombent à travers les évidements 27b. A ces évidements se raccordent des canaux 28a et 28b, desquels les cram- pons se trouvant en position ordonnée dans ces canaux sont amenés aux divers rubans. Chaque canal de descente 28 est en effet de son c'bté en communication avec un ruban de support qui doit être garni de crampons. 



   Les fig. 8 et 9 représentent un canal de descente, par exemple 28a. Oe canal présente, à son extrémité inférieure, un   évidement 29 dans sa paroi ; crampon, qui a glissé jusqu'à l'   extrémité inférieure du canal de descente 28a, passe à travers cet évidement 29 et est amené, en basculant par un canal de guidage 30, à un autre couloir de descente 31,dont l'extrêmité inférieure débouche tangentiellement au poussoir de pression I animé d'un mouvement de va et vient dans le sens indiqué par une flèche dans la fig.9. 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 



   La fig.IO représente à plus grande échelle   l'extrémité   du couloir de descente 31 et le poussoir I. Lors du mouvement du po ussoir dans le sens de la flèche pointant vers la gauche dans la fig.IO,le crampon placé dans l'embouchure de sortie 32 du canal 31 est amené par l'évidement 2 du poussoir 1 (voir aussi la   fig.I)   à l'évidement   2.   A ce moment, une saillie 34 abaissée sous l'action d'un ressort-lame 33 et s'engageant dans le canal de descente   empêche   l'accès d'autres crampons à l'embouchure 32.

   Lorsque maintenant le poussoir 1 est déplacé dans la direction de la flèche pointant vers la droite de la fig.IO, la fixation par pression du crampon sur le bourrelet du ruban de support   s'effectue,comme   décrit au sujet de la   fig.I.   Mais en même temps, une butée oblique 35, représentée en pointillé dans la fige 10, fait sortir la saillie 34 de 1' embouchure du canal de descente 31, de sorte que maintenant un nouveau crampon peut glisser de ce canal de descente dans son embouchure. 



   La   fig.I2   représente une constitution un peu différente du dispositif d'aménagé des crampons à l'évidement 2 du poussoir de fixation par pression I. Lorsque le crampon parvient dans l'extrémité inférieure du canal de descente 28a, il bascule dans la pièce de guidage en arc de cercle 36 se raccordant à l'extrémité inférieure ( 30 dans la fig.9). Cette pièce de guidage est placée avec son ouverture inférieure 37 juste au-dessus de la surface. Lorsque l'évidement 2 parvient sous cette embouchure 37, le crampon tombe dans cet évidement. 



  En même temps, la continuation du glissement du crampon dans le canal de descente 28a est   empèché   par un doigt 38 pouvant être poussé dans ce canal, et qui y est poussé périodiquement par un bras 39 fixé au poussoir I, luis qui est ramené par le ressort 40 à sa position de repos lors du recul du poussoir. 



   Le support sûr du bourrelet du ruban par rapport au dispositif de pression peut se faire par des moyens différents comme représenté dans les   fig.I3   à 16. 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 



   Dans la fig.13, on a prévu des deux côtés du bourrelet II ' du ruban de support deux cylindres s'appliquant l'un contre l' autre par les surfaces: d'extrémité de leurs dents 4I, ou également des barres   42   et 43. Le poussoir de fixation par pression peut être disposé dans les intervalles des dents   41   tournés l'un vers l'autre au point de support du bourrelet du ruban, de sorte que la pression exercée par le poussoir d'application par pression sur le bourrelet du ruban est reçue directement par les surfaces   d'extrémité   des dents 41 des cylindres ou des barres 42 et   43   qui s'engagent sous le   bourrelet   du ruban. 



   Dans la   ferme de   réalisation suivant la   fig.14,   le bourrelet du ruban est supporté   sur. l'un   des cotés par un guide   44   qui l'entoure. Des barres   46   sont prévues des deux   ciblés   du bourrelet du ruban, à une faible distance à côté du guide   44,   et s' engagent sous ce bourrelet. Pour que les crampons déjà fixés par pression qui sont placés sur le ruban aient leur place,des butées en forme de dents sont prévues dans les faces d'extrêmité des barres   46.   D'en haut, une barre   47,   fonctionnant comme butée ,exerce une pression sur la face d'extrémité des crampons déjà posés sur le bourrelet du ruban.

   La fixation par pression d'un nouveau crampon s'effectue au point 48, entre les   pièces,°°   et   46   d'appui du bourrelet du ruban. Le poussoir de fixation par pression I peut être alors constitué'de façon qu'au cours de son mouvement de retour à sa position de repos, après avoir effectué la pose du crampon par pression, il écarte les barres 46 de manière qu'elles libèrent le bourrelet du ruban pour permettre son avancement d'une distance de division. 



   Dans la forme de réalisation suivant la   fig.I5,   un guide fixe 49 est de nouveau prévu sur l'un des côtés du bourrelet du ruban. A côté de ce guide 49, le bourrelet du ruban est so utenu par deux disques 50 dentés de façon appropriée sur leur périphérie ,tandis que la dispositif de pose par pression pour 

 <Desc/Clms Page number 12> 

   un   nouveau crampon peut être monté de façon analogue à la forme de réalisation suivant les fig.I3 ou I4,le cas échéant au point 51 ou 51a. 



   Pour que les crampons individuels légers ne collent pas aux couloirs ou rigoles   26,27',   ou aux   canaux 28   ou   .31,   un mouvement de secousses peut être imprimé à ces co uloirs ou canaux ,comme ce la est connu en soi. Afin de pouvoir   effec-   tuer ce mouvement de secousse aussi silencieusement que possible, un dispositif approprié à cet effet est représenté dans la fig.17. Dans cette figure, 31 est par exemple un couloir d'amenée pour le crampon aux rubans de la fermeture à curseur . Ce couloir peut être muni sur son dessous d'une pièce 52 formant armature, qui est soumise à   1!action   dlun électro-aimant 53. Ce   dernier   est excité par intermittence, par exemple par la source de courant 54 et le marteau interrupteur 56.

   Un ressort 57 empêche ,lors de cet actionnement électro-magnétique, l'armature 52 de frapper sur le noyau de l'électro-aimant 53, de sorte qu'on obtient un mouvement purement oscillant, sans chocs et par suite sans bruit. 



    REVENDICATIONS.   



   I.- Dispositif pour la fixation continue par pression d'organes de fermeture à   curseurs   sur les rubans de ces fermetures, caractérisé en ce que le mouvement de manoeuvre du dispositif de fixation par pression s'effectue perpendiculairement ou à peu près perpendiculairement au sens de la pression exercée par lui sur les branches des crampons.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Patent. Albert SUS S K I N D, 9, Via Canonica, LUGANO, SWITZERLAND, DEVICE FOR THE CONTINUOUS FASTENING OF CLOSURES. 4 SLIDERS ON THE TAPES OF THESE CLOSURES.



   The previously known automatic machines serving to fix slider closure members step by step on las tapes of these closures have various drawbacks. This is particularly the case with regard to the supply of the studs to the slider closure tapes; with a view to which use is made of sorting drums which lead the spikes introduced without selection into the drum to slides, from where. they must then be brought to the ribbons in a determined position, most often with the branches directed downwards and with the protrusions directed towards a determined side.



   The devices known until now of this type do not lead the members of the slide fasteners (studs) imperatively to the tape, but try to ensure the orderly and directed position of the studs by bodies constituted by

 <Desc / Clms Page number 2>

 shaking bars or the like. Another defect of this device consists in that the various crampons placed on the bead of the tape are not securely held on all sides during the pressing on this bead, so that a solid base and fixes spikes on it. the ribbon is secured.

   A third defect of the known device is ultimately that the tape is not gripped in a completely safe manner on both sides of the pressing point during this laying, so that it can deflect or move away. a little under the pressure of the pressing installation at the place where this operation is carried out, which then again makes it difficult to secure the pressing of the studs again and may cause the studs to lay obliquely on the tape.



   These drawbacks are manifested particularly when it is desired to work with a large hourly output, that is to say with particularly fast operating machines. Since the slider closures have very small dimensions with the usual size of these closures and that the various members have between them certain tolerances of differences implied by the tools, these tolerances have particularly harmful effects during installation. and fixing by pressing the organs.



   These drawbacks are avoided by the present invention, which is characterized by the simultaneous use of three particular devices, namely:
I - A particular pressing device for the spikes which are brought back by recovery to the ribbons.



  In this pressing-laying device, the movement of the pressing-laying members does not take place, as was customary until now, in the direction of the pressing pressure, but perpendicular to this direction, therefore parallel to the direction. the width of the tape. In doing so, care is taken that the studs are supported both on their top

 <Desc / Clms Page number 3>

 which also on their underside, then additionally also on their back or rear surface by fixed supports, so that they cannot deviate to any side and in particular that they cannot overturn under the pressure of application The work of fixing by pressing itself does not necessarily begin until after the clamp is fixedly placed on the bead of the tape.



   2 - The feeding of the individual studs to the support bead of the ribbon is carried out by a particular sorting device, which is constituted by a greater or lesser number of channels or channels which are fed by means of oblique planes by a hopper in which the studs are poured in such that the studs descend by sliding successively with their branches directed downward along these channels, the projections of the studs being directed either towards one or the other side of the channel and the crampons being therefore suspended in the channel by their projection.

   These channels form a downwardly directed slide for the crampons, which has, at its end, two recesses for the projection of the crampon, one being directed to the left and the next to the right, in such a way that a crampon having its protrusion directed to the left arrives at one of the descent channels and the spike having its protrusion directed to the right arrives at the second descent channel which follows. In each descent channel of the gullies there are spikes, which a) run through this canal with their branches directed downwards, b) are directed with their protrusions seyulously to one side.



   From these two channels, the spikes which are arranged there in each case go to two receiving or withdrawal stations and, in fact, they are directed there by means of other suitable guides connecting to the descent channels. Each guide then ends in an outlet which is periodically opened and closed, then below which a pusher works, which at the same time constitutes the pressing device mentioned under I.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   3 - The third improvement consists of a support system or particular support for the tape, or its bead on both sides of the reception station and for fixing by pressing the studs. The bead of the tape is in fact supported below or on the side of a point of installation of a clamp by toothed bars, rollers, rings or the like, so that the clamp can be placed on the bead of the clamp. tape next to this fulcrum or support, or above this fulcrum, because the branches of the spike pass through the recesses of the support roller bar. Consequently, the bead of the support tape cannot deviate from bottom to top under the pressure of the clamp or of the press-fixing device thanks to the support of the bead described above.

   



  This bead support is at the same time for the crampon a particularly effective support from top to bottom. This stud is therefore maintained during its fixing by pressing on all four sides, namely from above, from below and on its two lateral faces. As a result, absolutely safe and fixed installation, then in the correct angular position of the spike on the bead of the tape, is ensured.



   4 - It is furthermore still very important that the automatic transport of the support tape by a distance of division of the studs is ensured by the movement taking place in a direction parallel to the width of the tape of the pressing fixing device, given that the pressing fixing member comprises a wedge-shaped timbering sa, which presses laterally against the branches of the clamp fixed by pressing, after the recoil movement of this member and after the pressing of the clamp is carried out, then which then moves this clamp laterally with the tape on which it is fixed by pressing according to the height of the wedge-shaped bulge,

   which means that the tape is transported step by step automatically without special operating devices

 <Desc / Clms Page number 5>

 exactly the division distance of each case of two successive spikes. If a spike is not pressed down, the tape will also not continue to move. If necessary, parts of the machine are shaken by an electric device of a new type. This new electrical device offers the advantage that it works with relatively low noise, unlike known devices. The same device can also be used, in a slightly modified form, for the production of desired intervals if necessary.



   The accompanying drawings show, by way of example, several embodiments of the apparatus used for the installation by pressing of the slide closure members, subdivided into the various devices described from I to 4.



   Fig.I shows the actual pressing fixing device in a particular embodiment.



   Figs. 2 and 3 are elevations of two other embodiments.



   Fig. 4 shows a plan of a device for sorting spikes.



   Fig. 5 is an elevation of the sorting hopper.



   Fig. 6 is a partial section taken on the line A-A of fig.4.



   Fig.7 is a side elevation of the sorting channel according to Fig.5.



   Fig. 8 is a view on a larger scale in front elevation of a downcomer channel connecting to the channel.



   Fig. 9 is a side elevation of the spondant horn in Fig.8 with another conveyor channel connecting to the channel.



   The fig.IO shows on a larger scale the end of a conveyor channel of this kind with the pressing fixing pusher which cooperates with it.



   Fig. II is a perspective view of the sorting device shown in Figs. 4 to 6.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   FIG. 12 also shows in elevation another embodiment of the device for feeding the sorted slider closure members to the fixing pusher by pressing.



   Finally, fig.13,14 and 15 show various modes of constitution of the tape support device with respect to the fixing point by pressing the studs, while fig.16 shows on a larger scale a detail of fig.14.



   In accordance with fig. I, the pressing fixing device consists of a push plate I, for example suitably guided in the frame of the machine, on a recess 2 from which a crampon falls from the outlet mouth of the feed device, as described later, then slides into the position shown in fig.I along the oblique surfaces 3 of the jaws 4 down to the bottom 5 of the recess of the push plate. The crampon then rests on its underside on the bottom of the recess 2. It is covered on its top by the appropriately recessed bars 6 of the push plate I, so that it is held in such a way that it cannot be move on both sides perpendicular to the push plate I.

   The jaws 4 are pivotally mounted, for example by spherical heads 7 arranged in spherical bearings 8 of the push plate I.



  The slider closure tape 10 is placed with its bead II at the bottom in a channel 9 in the recess 2 and is fixedly held there in a manner described later by special guides or bead supports extending from both sides. sides of the push plate I.



   Four close the branches 12 of the clamp around the bead II of the ribbon, the. push plate I is advanced by means of fingers or bars 13 of a cross member 14 animated by an up and down movement. The bars 13 then apply directly by their faces against the surface 15 connecting to the jaws 4 ball joints.

   As long as an insistence on closing has not yet occurred, therefore as long as the clamp

 <Desc / Clms Page number 7>

 is not yet fixed by pressing against the bead II of the tape supported by the supports, when the cross member 14 is raised in the direction of the arrow in fig.I first of all the assembly of the push plate I with the jaws 4, therefore the whole of the press-fitting device, including the crampons with a curved surface following the bead of the tape, is applied tightly against the bead II of the tape.



  When then the push plate I can no longer continue to move owing to the resistance of the bead II of the tape, the pressure of the bars 13 is exerted only on the jaws 4, so that the latter are pivoted around of the centers of the spherical bearings 8 and that they close, during this pivoting, the branches 12 of the clamp, which apply over their entire length by their oblique surface against the oblique surfaces 3 of the jaws. making all this movement, the crampon is supported immobile on all sides by supports, namely on the top by the bead II of the tape, supported on its side in supports, on the underside by the bottom 5 and the recess 2, then on the side faces via the surface of the recess 2 and the cover bars 6.

   An absolutely precise pressing position of the spike on the bead of the tape is thus obtained without the possibility of any displacement or reversal during pressing.



   Now, when a stud is on the bead of the tape and has been fixed to it by pressing, then when the pusher I moves back, oblique wedge-shaped bosses 16, of the recess 2, protruding from the sides, strike on the side surfaces of the legs 12 of the clamp laid by pressing and advance these legs laterally together with the support bead on which they are fixed by pressing the measure of the wedge-shaped protrusion. As a result, a new non-lined part of the tape now comes within the scope of the recess 2 of the pusher I, a new spike is consequently brought to the recess and during the further advancement of the pusher this new spike can be fitted by

 <Desc / Clms Page number 8>

 pressing.



   In the constitution of the clamping device by pressing the crampon according to Fig. 2, the pusher I is fixed by means of connecting rods 17,18 in the manner of a toggle on a pusher 19 driven by an up and down movement . As long as the branches 12 of the crampon have not yet applied against the bead II, during the ascent of the pusher 19, the pusher I follows the upward movement of the pusher 19. Then, when the pusher I can no longer rise by following the application of the branches 12 of the clamp against the bead of the tape, the toggle 17, 10 is extended during the continued movement of the pusher 19 and, therefore, the branches 12 of the clamp are closed.

   Here too, the forward movement for closing the branches of the spike takes place perpendicular to the movement of the branches 12 of the spike and in the direction of the bead of the tape. The crampon is also maintained on all sides during this operation to prevent any displacement and overturning during the installation by pressing, in a manner similar to that shown in fig.I.



   In the embodiment according to FIG. 3, the crampon firstly rests by its branches 12 in a wedge-shaped groove 20 of the pusher I. At this time, its top and bottom are partially covered by devices, analogously to the bars 6 and to the bottom of the recess 2 in fig.I, so that the crampon is held in such a way as to prevent it from moving also in this embodiment. When the pusher I is moved from the bottom up, for example by the push rod 21, the crampon moves until it is firmly placed against the bead II of the tape. During the continuation of the movement of the pusher I, the rod remains fixed. On the other hand, the fingers or rollers 22 slide while rising along the oblique branches and press the latter by fixing them around the bead of the tape.

 <Desc / Clms Page number 9>

 



   The device used for sorting the studs and for the imperative positioning of the various studs in the ordered position of the beads of the support tapes is shown by way of example in Figs. 4 to 8.



   The crampons fall from a simple loading hopper 23 whose mouth 24 is adjustable in height on an oblique surface 25,25 ', The oblique surfaces 25 and 25' lead the various studs to oblique channels 26 and 26 ', The crampons are suspended in these channels with their branches directed downwards and with their 'bumps on the edges of the soblique channels 26 and 26'. They slide on these edges of the channels 26 and 26 'to side recesses 27a, 27b provided in the edges, one of which is provided in the left edge and the other following in the right edge of the channels 26 and 26 'respectively.

   Cleats, which are directed to the left by their protrusions overlap the left edge of a groove and therefore fall through the recesses 27a, then the spikes which overlap the right edge fall through the recesses 27b. Channels 28a and 28b are connected to these recesses, from which the studs in an ordered position in these channels are supplied to the various ribbons. Each descent channel 28 is in fact on its side in communication with a support strip which must be lined with studs.



   Figs. 8 and 9 represent a descent channel, for example 28a. Oe channel has, at its lower end, a recess 29 in its wall; crampon, which has slid to the lower end of the descent channel 28a, passes through this recess 29 and is brought, by tilting through a guide channel 30, to another descent channel 31, the lower end of which opens tangentially to the pressure push-button I driven by a back and forth movement in the direction indicated by an arrow in fig. 9.

 <Desc / Clms Page number 10>

 



   The fig.IO represents on a larger scale the end of the descent corridor 31 and the pusher I. During the movement of the pusher in the direction of the arrow pointing to the left in fig.IO, the crampon placed in the outlet mouth 32 of the channel 31 is brought by the recess 2 of the pusher 1 (see also fig.I) to the recess 2. At this time, a projection 34 lowered under the action of a leaf spring 33 and engaging in the descent channel prevents the access of other studs to the mouth 32.

   When now the pusher 1 is moved in the direction of the arrow pointing to the right in fig.IO, the pressure fixing of the clamp on the bead of the support tape takes place, as described with regard to fig.I. At the same time, however, an oblique stop 35, shown in dotted lines in fig 10, causes the projection 34 to protrude from the mouth of the descent channel 31, so that now a new spike can slide from this descent channel into its mouth. .



   Fig.I2 shows a slightly different constitution of the device for arranging the studs in the recess 2 of the pressure-fixing pusher I. When the stud reaches the lower end of the descent channel 28a, it tilts into the room circular arc guide 36 connecting to the lower end (30 in fig. 9). This guide piece is placed with its lower opening 37 just above the surface. When the recess 2 reaches under this mouth 37, the spike falls into this recess.



  At the same time, the continued sliding of the crampon in the descent channel 28a is prevented by a finger 38 which can be pushed into this channel, and which is periodically pushed there by an arm 39 fixed to the pusher I, which is brought back by the spring 40 to its rest position when the pusher is retracted.



   The secure support of the bead of the tape with respect to the pressure device can be done by different means as shown in Figs. 13 to 16.

 <Desc / Clms Page number 11>

 



   In fig. 13, there are provided on both sides of the bead II 'of the support tape two cylinders pressing against each other by the surfaces: at the end of their teeth 4I, or also bars 42 and 43. The snap fastening pusher may be disposed in the intervals of the teeth 41 facing each other at the point of support of the tape bead, so that the pressure exerted by the pressure application pusher on the Ribbon bead is received directly by the end surfaces of teeth 41 of rolls or bars 42 and 43 which engage under the ribbon bead.



   In the production farm according to fig. 14, the bead of the tape is supported on. one of the sides by a guide 44 which surrounds it. Bars 46 are provided on the two targets of the bead of the ribbon, at a small distance next to the guide 44, and engage under this bead. In order that the already pressure-fixed studs which are placed on the tape have their place, tooth-shaped stops are provided in the end faces of the bars 46. From above, a bar 47, functioning as a stop, exerts. pressure on the end face of the studs already placed on the bead of the tape.

   The pressure fixing of a new crampon is carried out at point 48, between the parts, °° and 46 of the tape bead. The pressure fixing pusher I can then be formed so that during its movement back to its rest position, after having carried out the installation of the clamp by pressure, it separates the bars 46 so that they release the bead of the ribbon to allow its advancement by a dividing distance.



   In the embodiment according to fig.I5, a fixed guide 49 is again provided on one of the sides of the bead of the tape. Next to this guide 49, the bead of the tape is supported by two discs 50 suitably toothed on their periphery, while the press-in device for

 <Desc / Clms Page number 12>

   a new crampon can be mounted in a manner similar to the embodiment according to fig.I3 or I4, if necessary at point 51 or 51a.



   In order that the lightweight individual studs do not stick to the lanes or channels 26,27 ', or to the channels 28 or .31, a jerking motion can be imparted to these channels or channels, as is known per se. In order to be able to perform this shaking movement as silently as possible, a suitable device for this purpose is shown in fig. 17. In this figure, 31 is for example a feed passage for the clip to the ribbons of the slider closure. This passage can be provided on its underside with a part 52 forming an armature, which is subjected to the action of an electromagnet 53. The latter is excited intermittently, for example by the current source 54 and the breaking hammer 56.

   A spring 57 prevents, during this electromagnetic actuation, the armature 52 from striking on the core of the electromagnet 53, so that a purely oscillating movement is obtained, without shocks and consequently without noise.



    CLAIMS.



   I.- Device for the continuous fixing by pressure of slider closure members on the tapes of these closures, characterized in that the maneuvering movement of the pressure fixing device is carried out perpendicular or approximately perpendicular to the direction of the pressure exerted by it on the branches of the crampons.


    

Claims (1)

2. - Dispositif suivant la revendication I, caractérisée en ce que le dispositif de fixation par pression est constitué sous la forme d'un po iissoir déplacé dans le sens de la largeur du ruban et comporte un évidement pour recevoir un crampon, qui maintient ce dernier par dessous et sur ses quatre faces latérales de façon immobile, les branches du crampon s'appliquant contre des mâchoires mobiles dans <Desc/Clms Page number 13> le poussoir, sur lesquelles le dispositif de manoeuvre pour le poussoir agit directement, 2. - Device according to claim I, characterized in that the pressure fixing device is formed in the form of a po iissoir moved in the direction of the width of the tape and comprises a recess for receiving a clamp, which maintains this last from below and on its four side faces immobile, the branches of the crampon pressing against movable jaws in <Desc / Clms Page number 13> the pusher, on which the operating device for the pusher acts directly, de sorte que le poussoir ensemble avec les machoires se déplace tout d'abord jusqu'à ce que le crampon soit appuyé contre le bourrelet du ruban et ensuite la continuation du mouvement est imprimée aux machoires se trouvant dans le poussoir en fixant par pression les branches du crampon sur le bourrelet du ruban. so that the pusher together with the jaws first moves until the spike is pressed against the bead of the tape and then the continuation of movement is imparted to the jaws in the pusher by fixing by pressure the branches stud on the bead of the ribbon. 3.- Dispositif suivant la revendication I, caractérisé en ce que les machoires servant à la fixation par pression des branches des crampons sont montées de façon pivotante dans le poussoir, par exemple au moyen d'axes disposés dans des paliers ,et en ce que des barres de manoeuvre montées et abaissées, guidées dans le poussoir,s'appuient contre ces machoires. 3.- Device according to claim I, characterized in that the jaws for the pressure fixing of the branches of the studs are pivotally mounted in the pusher, for example by means of pins arranged in bearings, and in that raised and lowered operating bars, guided in the pusher, rest against these jaws. 4.- Dispositif suivant la revendication 1,caractérise en ce que le ruban de support est disposé dans un évidement ou une rainure médian du poussoir, puis en ce que des appuis fixes indépendants du poussoir sont prévus pour le ruban des deux côtés de cette rainure, tandis que des saillies en forme de coins (par exemple 16) sont disposées sur les surfaces latérales du poussoir qui limitent la rainure prévue pour le ruban de support, de sorte que lors du mouvement de descente du poussoir, l'avancement pas à pas du ruban est produit par la coopération entre les saillies (16) et les branches (12) des crampons. 4.- Device according to claim 1, characterized in that the support tape is arranged in a recess or a median groove of the pusher, then in that independent fixed supports of the pusher are provided for the tape on both sides of this groove , while wedge-shaped protrusions (for example 16) are arranged on the side surfaces of the pusher which limit the groove provided for the support tape, so that during the downward movement of the pusher, the stepping tape is produced by the cooperation between the projections (16) and the legs (12) of the studs. 5. - Dispositif suivant la revendication I, caractérisé en ce que le poussoir comporte un évidement en forme de coin (20) pour recevoir un crampon, sur les surfaces obliques duquel les branches du crampon reposent, en combinaison avec des cylindres ou doigts ( 22) disposés à l'extrémité inférieure de cet évidement en forme de coin et s'appliquant contre les branches du crampon, de telle manière que lors du mouvement de manoeuvre du poussoir le crampon soit tout d'abord pressé fixement contre le bourrelet du ruban, puis que lors de la conti- <Desc/Clms Page number 14> nuation du mouvement les crampons soient fixés par pression par les doigts ou cylindres (22). 5. - Device according to claim I, characterized in that the pusher comprises a wedge-shaped recess (20) for receiving a stud, on the oblique surfaces of which the branches of the stud rest, in combination with cylinders or fingers (22 ) arranged at the lower end of this wedge-shaped recess and pressing against the branches of the spike, so that during the operating movement of the pusher the spike is first of all pressed fixedly against the bead of the strip, then that during the continuation <Desc / Clms Page number 14> nuance of movement the studs are fixed by pressure by the fingers or cylinders (22). 6. - Dispositif suivant la revendication I,caractérisé en ce que le poussoir exerçant une pression sur les crampons est en même temps constitué sous forme de poussoir de retrait pour un crampon à l'extrémité inférieure de la rigole d'amenée des crampons, du fait que la rigole d'amenée des crampons s'étend tangentiellement au-dessus du poussoir,de sorte que lorsque l'évidement du poussoir arrive sous l' embouchure de sortie de la rigole d'amenée des crampons, le crampon qui setrouve dans cette rigole tombe dans l'évidement du poussoir. 6. - Device according to claim I, characterized in that the pusher exerting pressure on the studs is at the same time constituted in the form of a withdrawal pusher for a stud at the lower end of the feed channel of the studs, of the causes the crampon feed channel to extend tangentially above the pusher, so that when the pusher recess comes under the outlet mouth of the crampon feed channel, the spike which is located in this channel falls into the pusher recess. 7. - Dispositif suivant la revendication I,caractérisé en ce qu'au cours de son mouvement de va-et-vient le poussoir à crampons manoeuvre en même temps le dispositif de blocage ( par exemple la saillie de blocage 34 ou la barre de blocage 38) prévu pour les rigoles d'amenée des crampons (31,32), de sorte que dans chaque cas un crampon seulement peut se placer dans l'embouchure de sortie de la rigole à crampons. 7. - Device according to claim I, characterized in that during its reciprocating movement the crampon pusher simultaneously operates the locking device (for example the locking projection 34 or the locking bar 38) provided for the feed channels of the studs (31,32), so that in each case only one clamp can be placed in the outlet mouth of the studded channel. 8.- Dispositif suivant la revendication I, caractérisé en ce que l'aménage des crampons dans une position ordonnée uniforme aux rigoles d'amenée des crampons (31,32) s'effectue à partir d'une trémie de chargement fixe (23), de laquelle les crampons sont amenés en passant sur des barres obliques ( 25,25') à des rigoles ou couloirs de descente (26,26'), qui conduisent,les crampons avec leurs saillies correctement placées en bon ordre aux divers canaux fournisseurs ( 28a, 2B b) par des évidements (27a, 27b) prévus dans les bords de guidage de ces rigoles. 8.- Device according to claim I, characterized in that the arrangement of the studs in an ordered position uniform to the supply channels of the studs (31,32) is carried out from a fixed loading hopper (23) , from which the crampons are brought by passing over oblique bars (25.25 ') to downstream channels or corridors (26.26'), which lead, the studs with their projections correctly placed in good order to the various supplier channels (28a, 2B b) by recesses (27a, 27b) provided in the guide edges of these channels. 9. - Dispositif suivant la revendication I, caractérisé en ce qu'on prévoit des deux côtés du poussoir de fixation par pression pour le bourrelet du ruban des appuis qui sont constitués par des barres, cy lindres ou disques dentés, qui saisissent le bourrelet du ruban par en-dessous par <Desc/Clms Page number 15> les surfaces d'extrémité de leurs dents, dans les intervalles ou entredents desquelles le poussoir de fixation par pression peut travailler. 9. - Device according to claim I, characterized in that there is provided on both sides of the pressure fixing pusher for the bead of the strip of the supports which are constituted by bars, cylinders or toothed discs, which grip the bead of the ribbon from below by <Desc / Clms Page number 15> the end surfaces of their teeth, in the intervals or between which the pressure fixing pusher can work. 10. Dispositif suivant la revendication I,m caractérisé en ce que le point de fixation par pression est disposé sur le côté par rapport aux cylindres,barres ou disques dentés et en ce qu'un autre dispositif fixe de guidage du ruban est prévu à côté de ce point de fixation par pression. 10. Device according to claim I, characterized in that the pressure fixing point is arranged on the side with respect to the cylinders, bars or toothed discs and in that another fixed tape guide device is provided next to it. of this pressure fixing point. II. Dans un dispositif suivant la revendication I, l'utilisation d'un mouvement à secousses pour les canaux de descente ou rigoles de descente ( par exemple 31), qui est assuré par un dispositif constitué par un électro-aimant (33) actionné par un interrupteur, par lequel une armature (52) disposée sur la rigole à crampons est mise en oscillation contre l'action d'un ressort (par exemple 57). II. In a device according to claim I, the use of a jerking movement for the descent channels or downcomers (eg 31), which is provided by a device consisting of an electromagnet (33) actuated by a switch, by which an armature (52) disposed on the crampon channel is made to oscillate against the action of a spring (for example 57).
BE437597D BE437597A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE437597A true BE437597A (en)

Family

ID=95997

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE437597D BE437597A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE437597A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2543491A1 (en) METHOD OF INSERTING A LOAD IN AN ENVELOPE AND MACHINE FOR ITS IMPLEMENTATION
FR2511352A1 (en) APPARATUS FOR SEPARATING SHEETS IN A CONTINUOUS FOIL STACKING MEMBER
CH373306A (en) Process for applying cardboard packaging to containers and a machine for implementing this process
CH607979A5 (en) Device for handling stackable articles
FR2490202A1 (en) APPARATUS FOR EXTRACTING A TRANSPORT LINE OF FLAT AND FLEXIBLE ARTICLES, IN PARTICULAR PRINTED ARTICLES, DRIVEN USING A CARRIER
FR2653406A1 (en) PACKAGING MACHINE PROVIDING THE CLOSURE OF PACKAGING TRAYS OR THE LIKE AFTER FILLING THEM, BY WELDING A FILM IN THERMO-PLASTIC MATERIAL.
FR2467144A1 (en) METHOD AND APPARATUS FOR PACKING PAPER CELLS IN CARDS FORMALLY FORMED
EP2240786B1 (en) Reaction cuvette supply to an automatic analysis machine
FR2521537A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR TREATING TWO FORMATIONS EACH OF WHICH IS FORMED OF FLAT PRODUCTS, PREFERABLY OF PRINTED PRODUCTS
FR2765191A1 (en) METHOD AND MACHINE FOR AUTOMATICALLY BONDING A HEAT SHRINKABLE PLASTIC FILM ON THE BOTTOM OF AN OPEN BOX
BE437597A (en)
FR2547242A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR APPLYING COVER SHEETS TO BLOCKS
FR2727392A1 (en) APPARATUS FOR STACKING PACKAGES OF SHEETS BANDED IN A BAND, FOR EXAMPLE IN PARTICULAR FOR BANK NOTES IN CONSTANT NUMBERS
FR2480233A1 (en) APPARATUS FOR ASSEMBLING CONTAINERS FOR FORMING PACKAGES
CH411006A (en) Process for welding wires on condenser coils, and machine for its implementation
CH645861A5 (en) MECHANISM FOR COLLECTING TICKETS ONE BY ONE FROM A STACK OF TICKETS.
FR2586663A1 (en) DEVICE FOR FEEDING AND CUTTING A BAND OF LABELS
FR2552408A1 (en) DEVICE FOR FIXING RIBBON SECTIONS ON PIECES OF FABRIC
FR2666910A1 (en) Automatic framing machine for fitting slides with frames
EP0010528B1 (en) Device for separating and feeding v-shaped metallic strips
FR2568220A1 (en) HIGH AUTOMATIC CERCLAGE STATION
FR2502585A1 (en) LABELING STATION FOR OBJECTS SUCH AS BOTTLES
FR2657547A1 (en) Device for the manufacture of metal workpieces in the form of a stirrup (portal frame) which possesses a double curvature
FR2531405A1 (en) MACHINE FOR PLACING A STRIP AROUND A SET OF CONTAINERS TO FORM A PACKAGING
FR2478513A1 (en) DEVICE FOR AUTOMATICALLY FEEDING BARS IN A MACHINE TOOL