<Desc/Clms Page number 1>
"Perfectionnements relatifs aux systèmes d'horloges syn- ohronisées et aux horloges secondaires de ces systèmes".
La présente invention a pour objet des systèmes d'horloges synchronisées perfectionnés et les horloges secondaires de ces systèmes.
Plus partioulièrement l'invention se rap-
<Desc/Clms Page number 2>
porte à un moyen perfectionné capable de trier les impulsions, de les accepter ou de les rejeter, moyen d'une grande simplicité et d'une grande fidélité pour les systèmes d'horloges synchronisées du type appelé unifilaire ou à un seul circuit.
A certains égards, la présente application consiste en un perfectionnement et en une simplification de systèmes connus fonctionnant avec fils. Dans certains de ceux-là, on utilise des résistances dans les horloges secondaires pour accepter ou rejeter les impulsions et les modifications d'action par l'intermédiaire du système à un fil sont obtenues en faisant varier le voltage par l'horloge principale.
Dans d'autres systèmes, le réglage des horloges secondaires éloignées est obtenu en faisant varier le sens de l'impulsion envoyée par l'horloge principale et en utilisant aux horloges secondaires des interrupteurs et des électroaimants polarisés.
Conformément à la présente invention, le réglage par l'horloge principale est assuré en faisant varier le sens du courant d'impulsion envoyé à travers le circuit unique, et le réglage des horloges secondaires ou bien d'un ou plusieurs systèmes d'horloges synchronisées éloignées est fourni par le moyen d'une soupape polarisée, valve électrique ou dispositif analogue, qui est de préférence du type des redresseurs à plaques sèches. En conséquence, les électro-aimants polarisés sont rendus inutiles et les dispositifs d'interrupteurs peuvent être considérablement simplifiés.
La présente invention fournit également des moyens perfectionnés pour trier et pour renvoyer les impulsions dans un système d'horloges suivant le sens du courant des impulsions reçues et ceci, d'une manière générale, dans
<Desc/Clms Page number 3>
le but de réaliser une construction simple et également d'obtenir une plus grande fidélité dans l'action.
La présente invention a aussi pour objet un système et un dispositif d'horloges secondaires ou un ensemble destiné au réglage à distance pour un système d'horloges secondaires, réglage grâce auquel on obtient une précision de fonctionnement accrue, résidant dans le fait que cette précision ne repose pas sur une seule impulsion de sens opposé pour la remise en action. Au contraire, un grand nombre d'impulsions sont disponibles pour la remise en action lorsque cela est nécessaire.
Un autre objet de la présente invention réside dans le fait de fournir un système d'horloges synchronisées, système comprenant des horloges secondaires d'un type tel que des horloges secondaires existantes à réglage par trois fils peuvent être promptement modifiées par simple addition et sans changer l'électro-aimant à impulsions d'électroaimant simple en électro-aimant polarisé, pour permettre à ladite horloge de fonctionner correctement en liaison avec un système unifilaire provenant d'une horloge principale.
La présente invention a également pour objet un système unifilaire d'horloges synchronisées comportant des horloges secondaires, système fournissant une fidélité et une sûreté de fonctionnement jusqu'alors atteintes uniquement par les systèmes trifilaires d'horloges synchronisées par impulsions.
Un objet de la présente invention est encore de fournir une horloge dans laquelle les dispositifs employés pour redresser le courant faisant fonctionner le système sont aussi utilisés ailleurs dans le système dans un but de contrôle.
<Desc/Clms Page number 4>
Un autre objet de la présente invention est de fournir des moyens et dispositifs formant conducteur asymétrique ayant, avec un système d'horlogerie, des rapports nouveaux dans le but d'obtenir des résultats nouveaux et perfectionnés.
D'autres objets de la présente invention seront exposés ci-dessous et seront montrés sur le dessin annexé qui représente un mode de mise en oeuvre de l'invention considéré actuellement comme le meilleur.
Sur le dessin annexé :
Les figures 1 et la prises simultanément montrent un schéma de circuit de l'installation complète ;
La figure 2 est une vue de détail d'une modification du circuit et des interrupteurs du circuit dans l'horloge secondaire ;
La figure 3 est une vue de détail de l'une des horloges secondaires.
L'horloge principale dans l'ensemble de ses détails peut être de forme quelconque. Il est suffisant d'indiquer ici que l'horloge principale comprend en 17 les contacts habituels s'effectuant une fois par minute à la minute. Sont aussi compris les contacts 19 qui sont les contacts destinés à envoyer les impulsions rapides ou accélérées.
On a également prévu les contacts 14 et, bien que ces contacts puissent 'être réglés pour fermer et ouvrir le circuit à une époque quelconque, conformément au présent mode de réalisation, on les a montrés comme adaptés pour être ouverts de la 44e minute jusques et y compris la 59e minute 50 secondes suivante et pour être fermés le reste du temps. Conformément à la disposition des éléments du circuit envisagée dans la présente description ces contrats sont réglés en rapport inverse de telle sort que l'ouverture
<Desc/Clms Page number 5>
et la fermeture se font par les contacts correspondant à ceux des systèmes connus rappelés ci-dessus.
Des contacts 16 sont également prévus et adaptés pour fermer le circuit après la 59e minute, c'est-à-dire par exemple 10 secondes après. Ils restent fermés et ne rouvrent le circuit que 30 secondes plus tard, à 59 minutes 40 - secondes.
Les horloges secondaires qui sont utilisées sont aussi du type habituel à impulsions et les détails du mécanisme moteur de telles horloges à impulsions n'ont pas besoin d'être décrits séparément.
Il est suffisant de noter qu'en substance, ils répondent à l'arrangement montré sur la figure 3 étant pourvus d'électroaimants 21 envoyant des impulsions et de contacts à came 25-26 contrôlés par la came 23 assurant la synchronisation.
Sur le dessin on a figuré trois horloges secondaires désignées par X, Y et Z. L'horloge X est montrée à l'heure, l'horloge Y a 15 minutes d'avance et l'horloge Z a 15 minutes de retard.
Il doit être bien compris que les relations du dispositif de came avec les éléments du contact 25-26 de chaque horloge secondaire sont telles que les contacts 25 s'ouvrent à la 59e minute et que concurremment les contacts 26 se ferment.
Les contacts 25 se referment quelque temps après la 60e minute mais avant la 44e minute, et les contacts 26 d'une manière correspondante se rouvrent quelque temps après 60 ou avant 44.
Les parties formant le contact dans les horloges secondaires sont également arrangées de telle sorte qu'à aucun moment, excepté temporairement pendant le changement de la lame centrale, les deux contacts ne soient ouverts.
En se référant au schéma du circuit, le courant est
<Desc/Clms Page number 6>
amené au système, par les deux conducteurs principaux désignés en 100, à un transformateur désigné dans son ensemble par 102. Il doit être compris que ce transformateur est de préférence situé près de l'horloge principale. A ce transformateur sont branchés trois circuits ; un circuit 104 part du transformateur et traverse les deux contacts 16 et 19 placés en série. Shunté sur le circuit 104, qui vient d'être indiqué, se trouve un autre circuit 106 qui passe par les contacts 17. Branché sur le circuit 106 est un circuit 108 qui passe par les contacts 14, par la bobine de relais 44 actionnant l'interrupteur et de là revient au transformateur 102.
Il y a également un circuit de retour 110 qui part de la jonction des circuits 106 et 104, revient par la bobine relais principale 36 et de là au transformateur. Adjacent à l'horloge principale se trouve aussi un redresseur 112. Le redresseur est de préférence du type bien connu à plaques sèches d'oxyde de cuivre, utilisant des plaques de cuivre, certaines plaques ayant un revêtement d'oxyde de cuivre. De tels redresseurs sont très connus et se trouvent sur le marché. Ce redresseur est alimenté en courant alternatif par le circuit 114 et le courant est établi sous l'influence de l'excitation de la bobine 36, qui, une fois excitée, ferme le relais 38 et alimente le redresseur 112 en courant alternatif venant du transformateur.
116 et 118 représentent les conducteurs de sortie du redresseur, 116 transmettant le courant polarisé négativement et 118 transmettant le courant polarisé positivement aux bornes de l'inverseur désigné dans son ensemble par 120.
Le redresseur est de préférence connecté de façon à redresser les deux alternances.
Les lames de l'inverseur sont connectées comme représenté sur le dessin, une lame conduisant à la prise de
<Desc/Clms Page number 7>
terre désignée en G et l'autre à la ligne A qui s'étend aux différentes horloges secondaires ou à un ou plusieurs systèmes d'horloges secondaires disposés au loin comme cela sera décrit ultérieurement.
Les divers circuits et contacts de l'horloge principale sont adaptés pour communiquer à la ligne A une suite d'impulsions de même sens à raison d'une par minute commençant à la 60e minute et allant jusques et y compris la 44e minute suivante. Ces impulsions sont toutes d'une seule polarité et peuvent être considérées comme des impulsions de sortie partant du conducteur.A et revenant par le sol à l'horloge principale.
Lorsque la 44e minute est atteinte la bobine 44 n'est plus excitée et laisse aller l'inverseur dans la position inverse ; dès lors les impulsions qui parcourent la ligne A sont des impulsions de sens opposé à celles transmises primitivement sur cette ligne. En conséquence, elles peuvent être dénommés "impulsions arrivant" par la ligne A, la sortie des impulsions s'effectuant par la terre et le retour par le fil ou ligne A. Les impulsions d'arrivée continuent minute par minute à parcourir la ligne A jusqu' au moment ou les deux seconds contacts 19 entrent en action lorsqu'une série d'impulsions d'arrivée à cadence plus rapide parcourt la ligne,A. Les deuxièmes contacts 19 entrent en action au moment de la fermeture des contacts 16 à l'époque indiquée précédemment.
On doit également comprendre que la disposition des contacts dans le circuit, en ce qui concerne l'horloge principale et le moment d'entrée en action des contacts est telle que l'inverseur 44 sera ramené à nouveau avant la 60e minute à la position représentée sur le dessin, et à la 60e minute une impulsion de sortie parcourra à nouveau
<Desc/Clms Page number 8>
la ligne A; ainsi à cet instant là il y aura un renversement dans le sens de l'impulsion sur la ligne A.
Pour contrôler et pour amener la synchronisation de toutes les horloges secondaires, chaque horloge est pourvue d'un dispositif susceptible de recevoir ou de rejeter une impulsion. Ceci peut être considéré également comme une soupape polarisée, un dispositif de valve ou un conducteur asymétrique, et fonctionne de façon à permettre aux impulsions de ne le traverser que dans une direction afin d'éviter ou de supprimer, en fait, les impulsions de courant le traversant dans la direction opposée. Un tel dispositif est indiqué en 122 sur le schéma du circuit et comporte de préférence un dispositif de redresseur à oxyde de cuivre utilisant le redresseur à oxyde de cuivre habituel du type à plaques sèches.
La disposition des plaques dans chacun de ces redresseurs est telle que les impulsions ont la possibilité de les traverser dans le sens indiqué par les flèches, mais n'ont pas la possibilité de les parcourir dans le sens opposé.
On va décrire un certain nombre de conditions diverses de synchronisation en ce qui concerne les horloges X, Y et Z.
En se référant à l'horloge X, il convient de noter que les contacts 25 sont fermés et les contacts 26 ouverts.
Avec cette disposition des contacts, toutes les impulsions soit arrivant, soit sortant parviendront à l'électro-aimant à impulsions 21 et 1'électro-aimant continuera à faire avancer l'horloge jusqu'à ce que les contacts 25 S'ouvrent et que les contacts 26 se ferment. Ceci arrivera à la positlon correspondant à la 59e minute de l'horloge secondaire sur cette horloge secondaire X qui est "à l'heure".
En conséquence les impulsions accélérées n'auront pas d'effet sur l'électro-aimant à impulsions puisque ces impulsions
<Desc/Clms Page number 9>
accélérées sont de l'espèce impulsions d'arrivée et ne peuvent, par conséquent, passer à travers les contacts 26 et à travers la soupape 122 dont la direction de passage est en sens inverse.
A la 60e minute, toutefois, le sens du courant d'impulsion à travers la soupape 122 est renversé et l'électro-aimant 21 reçoit à nouveau le courant et fait marcher l'horloge à l'heure. Comme dans les systèmes antérieurs la disposition de ces contacts revient à la position indiquée sur le dessin pour l'horloge X, avant que l'horloge principale n' occupe la position correspondant à la 44e minute de telle sorte que les contacts 25 sont rétablis avant ce moment-là.
Si une horloge secondaire a de l'avance, par exemple l'horloge Y, les contacts 26 sont fermés. Dans ces conditions les impulsions parcourant la ligne A après la 44e minute ne peuvent exciter l'électro-aimant 21 et l'horloge n'est plus actionée jusqu'à ce que des impulsions de sortie parcourent à nouveau A et traversent la soupape 122 dans le sens montré par la flèche, époque à laquelle il y a reprise de l'action sur cette horloge.
Si on se réfère maintenant à l'horloge Z qui a du retard, sur cette horloge les contacts 25 restent fermés au moment ou les impulsions accélérées, avec le caractère d'impulsions d'arrivée, parcourent la ligne A. De telles impulsions sont alors efficaces pour actionner rapidement l'électro-aimant 21 et pour faire avancer l'horloge.
Lorsque l'horloge arrive à l'heure les contacts 25 s'ouvrent et les contacts 26 se referment, remettant l'horloge dans la position voulue pour qu'elle remarche comme auparavant à la 60e minute.
Sur le dessin, figure 2, on a représenté une variante de l'aménagement du circuit et du dispositif d'interrupteurs
<Desc/Clms Page number 10>
pour les horloges secondaires. On a prévu comme précédemment l'électro-aimant à impulsions 21 de même que le dispositif de soupape ou valve 122.
Au lieu d'utiliser deux contacts, on a prévu un seul contact 25 qui est connecté en shunt sur la soupape 122. Ce circuit modifié et ce dispositif d'interrupteurs fonctionnent de la même manière que précédemment et il n'est pas necessaire de les décrire plus en détail excepté pour dire que, lorsque les contacts 25 sont fermés toutes les impulsions sont efficaces pour actionner l'électro-aimant 21 quel que soit le sens du courant et que lorsque les contacts 25 sont ouverts les seules impulsions qui soient efficaces sont les impulsions qui traversent la soupape et, de là, passent à travers l'électro-aimant à impulsions pour aller au sol.
Les impulsions allant dans le sens opposé n'ont pas d'efficacité sur l'électro-aimant à impulsions.
Le dispositif de soupapes polarisées et l'élément redresseur à plaques sèches peuvent également être utilisés pour actionner à distance un système trifilaire d'horloges synchronisées. Dans certains de ces systèmes, les dispositifs d'électro-aimants polarisés sont utilisés pour contrôler en un endroit éloigné un système trifilaire d'horloges secondaires par l'intermédiaire d'un circuit à une seule ligne provenant d'une horloge principale. Au lieu d'utiliser, au point éloigné, des dispositifs d'électro-aimants polarisés, comme cela a été le cas Jusqu'à présent, on emploie des éléments redresseurs ou un conducteur asymétrique avec une nouvelle disposition qui va être présentement décrite.
La référence D désigne l'ensemble d'un système éloigné d'horloges synchronisées, système mùni de trois fils B', A' et C' qu'on relie aux horloges secondaires habituelles.
Ces horloges secondaires peuvent être du type habituel
<Desc/Clms Page number 11>
employé dans les systèmes de synchronisation trifilaire.
Au point éloigné on prévoit une source de courant alternatif 100 A, un transformateur 102 A et un redresseur à plaques sèches 112 A. On prévoit également un dispositif supplémentaire 124 à soupape polarisée, dispositif qui est établi de façon à permettre au courant de le traverser dans le sens représenté par la flèche. Shunté sur la soupape polarisée 124 se trouve un circuit 126, dont le milieu est relié au sol G et, disposées dans le circuit 126 se trouvent deux bobines magnétiques 128 et 130 formant relais. La bobine magnétique du relais 128, lorsqu'elle est excitée, ferme les contacts 132 et la bobine du relais magnétique 130, lorsqu'elle est excitée, est adaptée de manière à fermer les contacts 134.
Un circuit 136 relie la borne positive du redresseur 112 A à la borne ou ligne C' du système situé à distance d'horloges secondaires à trois fils.
Un circuit 138 relie la borne négative du redresseur 112 A au fil A' ou borne du système d'horloges. Le circuit 138 possède également une dérivation conduisant à un des éléments du contact 134 et l'autre élément de contact est relié à l'extrémité du fil B'.
Pendant le fonctionnement du dispositif, la bobine 128 est excitée pour chaque impulsion qui parcourt le fil A, quel que soit le sens du courant. Par conséquent, le redresseur 112 A reçoit le courant chaque fois qu'une impulsion parcourt A et de telles impulsions peuvent toujours passer sur la ligne A' chaque fois qu'il y a une impulsion sur la ligne A.
Toutefois, pendant le temps que les impulsions parcourent le fil A dans le sens opposé, sens précédemment par le terme sens "d'arrivée", de telles impulsions ne peuvent pas traverser la soupape 124 dans le sens inverse et en conséquence pendant ce temps là, 130 n'est pas excité. Ceci
<Desc/Clms Page number 12>
supprime l'envoi des impulsions sur le fil B' et fournit les conditions désirées pour actionner un système trifilaire, situé à distance d'horloges synchronisées. La suppression de l'envoi des impulsions sur le fil B' correspond à la période pendant laquelle le fil B n'intervient pas.
En conséquence on comprendra que, conformément à la présente invention, divers usages sont prévus pour les éléments redresseurs. Tout d'abord, ils sont utilisés pour redresser le courant alternatif alimentant le système; en second lieu ils sont utilisés comme soupapes polarisées, comme conducteurs asymétriques ou valves pour accepter ou rejeter les impulsions de courant transmises aux dispositifs de contrôle, que ce soient des horloges secondaires ou des dispositifs d'interrupteurs pour contrôler un autre système d'horloges.
<Desc / Clms Page number 1>
"Improvements relating to synohronized clock systems and the secondary clocks of these systems".
The present invention relates to improved synchronized clock systems and the secondary clocks of these systems.
More particularly, the invention relates to
<Desc / Clms Page number 2>
leads to an improved means capable of sorting the pulses, of accepting them or of rejecting them, a means of great simplicity and great fidelity for synchronized clock systems of the type called single-line or with a single circuit.
In certain respects, the present application consists of an improvement and a simplification of known systems operating with wires. In some of these resistors are used in the secondary clocks to accept or reject the pulses and changes in action through the one-wire system are achieved by varying the voltage through the main clock.
In other systems, the setting of the distant secondary clocks is achieved by varying the direction of the pulse sent by the main clock and by using switches and polarized electromagnets at the secondary clocks.
According to the present invention, the adjustment by the main clock is ensured by varying the direction of the pulse current sent through the single circuit, and the adjustment of the secondary clocks or of one or more synchronized clock systems. remote is provided by means of a polarized valve, electric valve or the like, which is preferably of the type of dry plate rectifiers. As a result, polarized electromagnets are rendered unnecessary and switch arrangements can be greatly simplified.
The present invention also provides improved means for sorting and returning the pulses in a clock system according to the direction of the current of the received pulses and this, in general, in
<Desc / Clms Page number 3>
the aim of achieving a simple construction and also of obtaining greater fidelity in the action.
The present invention also relates to a system and a device of secondary clocks or an assembly intended for the remote adjustment for a system of secondary clocks, adjustment by which an increased operating precision is obtained, residing in the fact that this precision does not rely on a single impulse from the opposite direction to reactivate. On the contrary, a large number of pulses are available for reactivation when necessary.
Another object of the present invention resides in the fact of providing a system of synchronized clocks, a system comprising secondary clocks of a type such that existing secondary clocks with three-wire adjustment can be promptly modified by simple addition and without changing. the single electromagnet pulse electromagnet in polarized electromagnet, to allow said clock to function properly in conjunction with a single wire system from a main clock.
The subject of the present invention is also a single-wire system of synchronized clocks comprising secondary clocks, a system providing fidelity and operational reliability hitherto achieved only by three-wire systems of clock synchronized by pulses.
It is still an object of the present invention to provide a clock in which the devices employed to rectify the current operating the system are also used elsewhere in the system for the purpose of control.
<Desc / Clms Page number 4>
Another object of the present invention is to provide means and devices forming an asymmetric conductor having, with a clockwork system, new ratios with the aim of obtaining new and improved results.
Other objects of the present invention will be set out below and will be shown in the accompanying drawing which shows an embodiment of the invention currently considered to be the best.
On the attached drawing:
Figures 1 and the socket simultaneously show a circuit diagram of the complete installation;
FIG. 2 is a detail view of a modification of the circuit and of the circuit switches in the secondary clock;
Figure 3 is a detail view of one of the secondary clocks.
The main clock in all its details can be of any shape. It is sufficient to indicate here that the main clock comprises at 17 the usual contacts taking place once per minute to the minute. Also included are the contacts 19 which are the contacts intended to send the fast or accelerated pulses.
Contacts 14 have also been provided and, although these contacts can be set to close and open the circuit at any time, in accordance with the present embodiment, they have been shown to be adapted to be opened from the 44th minute until and after. including the following 59th minute 50 seconds and to be closed the rest of the time. In accordance with the arrangement of the elements of the circuit envisaged in the present description, these contracts are regulated in inverse ratio such that the opening
<Desc / Clms Page number 5>
and the closing is effected by the contacts corresponding to those of the known systems mentioned above.
Contacts 16 are also provided and adapted to close the circuit after the 59th minute, that is to say for example 10 seconds later. They remain closed and do not reopen the circuit until 30 seconds later, at 59 minutes 40 - seconds.
The secondary clocks which are used are also of the usual pulse type and the details of the driving mechanism of such pulse clocks need not be described separately.
Suffice it to note that in substance, they correspond to the arrangement shown in FIG. 3 being provided with electromagnets 21 sending pulses and cam contacts 25-26 controlled by the cam 23 ensuring synchronization.
The drawing shows three secondary clocks designated by X, Y and Z. Clock X is shown on time, clock Y is 15 minutes ahead and clock Z is 15 minutes behind.
It should be understood that the relationship of the cam device with the contact elements 25-26 of each secondary clock is such that the contacts 25 open at the 59th minute and concurrently the contacts 26 close.
Contacts 25 close some time after the 60th minute but before the 44th minute, and the contacts 26 in a corresponding way reopen some time after 60 or before 44.
The parts forming the contact in the secondary clocks are also arranged so that at no time, except temporarily during the change of the central blade, are the two contacts open.
Referring to the circuit diagram, the current is
<Desc / Clms Page number 6>
brought to the system, by the two main conductors designated at 100, to a transformer designated as a whole by 102. It should be understood that this transformer is preferably located near the main clock. Three circuits are connected to this transformer; a circuit 104 starts from the transformer and crosses the two contacts 16 and 19 placed in series. Bypassed on circuit 104, which has just been indicated, is another circuit 106 which passes through contacts 17. Connected to circuit 106 is a circuit 108 which passes through contacts 14, via the relay coil 44 actuating the switch and from there returns to transformer 102.
There is also a return circuit 110 which starts from the junction of circuits 106 and 104, returns through the main relay coil 36 and from there to the transformer. Adjacent to the main clock is also a rectifier 112. The rectifier is preferably of the well known dry plate type of copper oxide, using copper plates, some plates having a copper oxide coating. Such rectifiers are very well known and are found on the market. This rectifier is supplied with alternating current by the circuit 114 and the current is established under the influence of the excitation of the coil 36, which, once energized, closes the relay 38 and supplies the rectifier 112 with alternating current coming from the transformer. .
116 and 118 represent the output conductors of the rectifier, 116 transmitting the negatively polarized current and 118 transmitting the positively polarized current to the terminals of the inverter designated as a whole by 120.
The rectifier is preferably connected so as to rectify the two halfwaves.
The inverter blades are connected as shown in the drawing, one blade leading to the
<Desc / Clms Page number 7>
earth designated at G and the other on line A which extends to the various secondary clocks or to one or more secondary clock systems arranged in the distance as will be described later.
The various circuits and contacts of the main clock are adapted to communicate to line A a series of pulses in the same direction at the rate of one per minute starting at the 60th minute and extending up to and including the following 44th minute. These pulses are all of a single polarity and can be thought of as output pulses going from the conductor A and back through the ground to the main clock.
When the 44th minute is reached the coil 44 is no longer energized and lets the inverter go to the reverse position; consequently the pulses which traverse the line A are pulses of direction opposite to those initially transmitted on this line. Consequently, they can be called "pulses arriving" through line A, the output of the pulses being effected by earth and the return through wire or line A. The incoming pulses continue minute by minute to traverse line A until the moment when the two second contacts 19 come into action when a series of incoming pulses at a faster rate traverses the line, A. The second contacts 19 come into action when the contacts 16 close at the time indicated above.
It should also be understood that the arrangement of the contacts in the circuit, with regard to the main clock and the moment of entry into action of the contacts is such that the inverter 44 will be returned again before the 60th minute to the position shown. on the drawing, and at the 60th minute an output pulse will run again
<Desc / Clms Page number 8>
line A; so at this moment there will be a reversal in the direction of the impulse on line A.
In order to control and to bring about the synchronization of all the secondary clocks, each clock is provided with a device capable of receiving or rejecting a pulse. This can also be thought of as a polarized valve, valve device, or asymmetric conductor, and operates in a way that allows pulses to pass through only in one direction in order to avoid or in fact suppress current pulses. crossing it in the opposite direction. Such a device is indicated at 122 on the circuit diagram and preferably comprises a copper oxide rectifier device using the usual copper oxide rectifier of the dry plate type.
The arrangement of the plates in each of these rectifiers is such that the pulses have the possibility of passing through them in the direction indicated by the arrows, but do not have the possibility of traversing them in the opposite direction.
A number of various synchronization conditions will be described with respect to the X, Y and Z clocks.
With reference to clock X, it should be noted that contacts 25 are closed and contacts 26 open.
With this arrangement of the contacts, all pulses either incoming or outgoing will reach the pulse electromagnet 21 and the electromagnet will continue to advance the clock until the contacts 25 open and contacts 26 close. This will happen at the position corresponding to the 59th minute of the secondary clock on this secondary clock X which is "on time".
Consequently, the accelerated pulses will have no effect on the pulsed electromagnet since these pulses
<Desc / Clms Page number 9>
accelerated are of the incoming pulse species and therefore cannot pass through the contacts 26 and through the valve 122 whose direction of passage is in the opposite direction.
At the 60th minute, however, the direction of the pulse current through valve 122 is reversed and the electromagnet 21 again receives current and runs the clock on time. As in previous systems the arrangement of these contacts returns to the position shown in the drawing for clock X, before the main clock occupies the position corresponding to the 44th minute so that contacts 25 are reestablished before. that time.
If a secondary clock is ahead, for example clock Y, contacts 26 are closed. Under these conditions the pulses traversing line A after the 44th minute cannot excite the electromagnet 21 and the clock is no longer actuated until output pulses again traverse A and pass through valve 122 in the direction shown by the arrow, at which time there is resumption of action on this clock.
If we now refer to the clock Z which is late, on this clock the contacts 25 remain closed at the moment when the accelerated pulses, with the character of incoming pulses, traverse line A. Such pulses are then effective for quickly actuating the electromagnet 21 and for advancing the clock.
When the clock arrives on time contacts 25 open and contacts 26 close, returning the clock to the desired position for it to start again as before at the 60th minute.
In the drawing, Figure 2, there is shown a variant of the layout of the circuit and the switch device
<Desc / Clms Page number 10>
for secondary clocks. As previously, the pulse electromagnet 21 has been provided as well as the valve device or valve 122.
Instead of using two contacts, a single contact 25 has been provided which is shunted on the valve 122. This modified circuit and this switch device operate in the same way as before and it is not necessary to modify them. describe in more detail except to say that when the contacts 25 are closed all the pulses are effective in actuating the electromagnet 21 regardless of the direction of the current and that when the contacts 25 are open the only pulses which are effective are the impulses which pass through the valve and from there pass through the impulse electromagnet to go to the ground.
Pulses going in the opposite direction have no effect on the pulsed electromagnet.
The polarized valve arrangement and the dry plate rectifier element can also be used to remotely operate a three-wire system of synchronized clocks. In some of these systems, the polarized electromagnet devices are used to control a three-wire system of secondary clocks at a remote location via a single line circuit from a master clock. Instead of using, at the far point, polarized electromagnet devices, as has been the case heretofore, rectifier elements or an asymmetric conductor are employed with a new arrangement which will be described hereinafter.
The reference D designates the whole of a remote system of synchronized clocks, a system comprising three wires B ', A' and C 'which are connected to the usual secondary clocks.
These secondary clocks can be of the usual type
<Desc / Clms Page number 11>
used in three-wire synchronization systems.
At the remote point there is provided a 100 A alternating current source, a 102 A transformer and a 112 A dry plate rectifier. An additional device 124 with a polarized valve is also provided, which device is set up to allow current to flow through it. in the direction represented by the arrow. Shunted on the polarized valve 124 is a circuit 126, the middle of which is connected to the ground G and, arranged in the circuit 126 are two magnetic coils 128 and 130 forming a relay. The magnetic coil of the relay 128, when energized, closes the contacts 132 and the coil of the magnetic relay 130, when energized, is adapted to close the contacts 134.
A circuit 136 connects the positive terminal of the rectifier 112 A to the terminal or line C 'of the system located at a distance from three-wire secondary clocks.
A circuit 138 connects the negative terminal of the rectifier 112 A to the wire A 'or terminal of the clock system. Circuit 138 also has a branch leading to one of the elements of contact 134 and the other contact element is connected to the end of wire B '.
During the operation of the device, the coil 128 is energized for each pulse which traverses the wire A, regardless of the direction of the current. Therefore, rectifier 112 A receives current every time a pulse passes through A and such pulses can still pass on line A 'whenever there is a pulse on line A.
However, during the time that the pulses travel the wire A in the opposite direction, previously meaning by the term "arrival" direction, such pulses cannot pass through the valve 124 in the opposite direction and consequently during this time. , 130 is not excited. This
<Desc / Clms Page number 12>
eliminates the sending of the pulses on the wire B 'and provides the conditions desired for actuating a three-wire system, located at a distance from synchronized clocks. The suppression of the sending of the pulses on the wire B 'corresponds to the period during which the wire B does not intervene.
Accordingly, it will be understood that, in accordance with the present invention, various uses are provided for the rectifying elements. First of all, they are used to rectify the alternating current supplied to the system; secondly, they are used as polarized valves, as asymmetric conductors or valves to accept or reject current pulses transmitted to control devices, be they secondary clocks or switch devices to control another clock system.