BE426083A - - Google Patents

Info

Publication number
BE426083A
BE426083A BE426083DA BE426083A BE 426083 A BE426083 A BE 426083A BE 426083D A BE426083D A BE 426083DA BE 426083 A BE426083 A BE 426083A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
bomb
slide
piston
bombs
jaws
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE426083A publication Critical patent/BE426083A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B64AIRCRAFT; AVIATION; COSMONAUTICS
    • B64DEQUIPMENT FOR FITTING IN OR TO AIRCRAFT; FLIGHT SUITS; PARACHUTES; ARRANGEMENTS OR MOUNTING OF POWER PLANTS OR PROPULSION TRANSMISSIONS IN AIRCRAFT
    • B64D1/00Dropping, ejecting, releasing, or receiving articles, liquids, or the like, in flight
    • B64D1/02Dropping, ejecting, or releasing articles
    • B64D1/04Dropping, ejecting, or releasing articles the articles being explosive, e.g. bombs
    • B64D1/06Bomb releasing; Bombs doors

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



     Déolanoheur   de bombes pour avion ou analogue avec        oommande   pneumatique à distance pour déclanchement individuel ------------------------------------------------------------- ou en succession automatique ---------------------------- 
La présente invention se rapporte à un déclancheur de bombes pour avion ou analogue avec commande pneumatique à distance pour   déclanchement   individuel ou en succession auto- matique, et pourvu de dispositifs différents de contrôle et de sûreté. 



   L'organe principal consiste en un croc'formé par deux mâchoires que le poids de la bombe cherche à ouvrir tandis qu'un coulisseau d'arrêt vient coincer la partie supérieure des mâchoires pour les maintenir fermées à leur partie in- férieure. 



   Ce coulisseau de   coincement,   en forme de plaque est bloqué, lorsque la bombe est attachée au croc, au moyen d'un      pivot, solidaire d'un corps, s'engageant dans une fente in- clinée, fraisée dans un autre coulisseau à mouvement perpen- diculaire à celui du premier coulisseau, de sorte que le coulisseau de coincement puisse libérer les mâchoires du dit 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 croc, seulement si le second coulisseau est avancé. Cet a- vancement peut être produit à volonté par action manuelle, pneumatique ou électromagnétique. Cependant, l'avancement du second coulisseau n'est pas possible si un dispositif spécial de sûreté n'a pas été débrayé par l'avancement vo- lontaire d'un piston qui pousse, alors, contre le second cou- lisseau. 



   Lorsque la bombe a été   déclanchée,   les mâchoires ouver- tes du croc se placent, en sorte de cames, dans une position telle à empêcher le premier coulisseau de revenir en posi- tion de coincement entre ces mâchoires. 



   Un   iuvertisseur   électrique signale par deux lampes élec- triques verte et rouge la condition de charge respectivement de décharge du croc. Cet invertisseur est actionné automa- tiquement par le second coulisseau et il peut être d'une na-   ture quelconque ; (électrique,électromagnétique ou autre).   



   La commande du piston qui sert à pousser le second coulisseau peut être réalisée à distance par autant de tou- ches qu'il y a de crocs. Ces crocs sont disposés en rangées dans un bâti, alors que les touches correspondantes sont préférablement disposées en deux ou trois rangées, dans une base placée à distance du dit bâti. 



   Comme les bombes peuvent être accrochées en des rangées superposées il y a intérêt à assurer qu'une bombe qui se trou- ve au-dessus d'une autre, ne puisse pas être déclanchée, si cette dernière ne l'est pas déjà. 



   Les différentes touches sont disposées de telle sorte à ouvrir des soupapes, qui sont dépendantes l'une de l'autre, de manière que l'air comprimé soit obligé de suivre un par- cours déterminé avant d'atteindre les pistons qui font avan- cer les coulisseaux. 



   L'invention regarde encore un dispositif qui donne l'étanchéité à la chambre où glisse le piston de commande, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 lorsque celui-ci, étant parvenu à la fin de sa course, doit se maintenir dans cette position jusqu'à ce que le croc ne soit pas chargé à nouveau par une autre bombe. 



   Au dessin annexé sont représentées des réalisations de l'invention, données à seul titre d'exemple : 
La fig. 1 représente une coupe longitudinale du croc aveo un   déolanohement   à commande pneumatique ou manuel. 



   La fig. 2 montre, sur échelle plus réduite, une vue externe en élévation de la fig. 1. 



   La fig. 3 est une coupe transversale d'un bloc prisma- tique comportant toutes les touches de commande de soupapes de conduites d'air comprimé. 



   La fig. 4 est une coupe par un dispositif de sûreté pneumatique à incorporer dans le dispositif de la fig. 1 pour éviter le détachement d'une bombe avant celui d'une autre bombe suspendue en-dessous de la première et sur la même verticale. 



   La fig. 5 est une vue par au-dessus d'une partie   d'un   clavier de touches pour commande pneumatique. 



   La fig. 6 donne une coupe longitudinale du dispositif suivant la fig. 1, avec variante du dispositif de signalisa- tion. 



   La fig. 7 représente le détail d'une commande à dis- tanoe au moyen de câbles. 



    En se référant particulièrement aux figures du dessin 1   
1 est une boite en duraluminium présentant en-dessous un prolongement dans lequel sont montées les deux   mâchoires   opposées 2, 3 pivotées en 4, 5. Un ressort facultatif 6 cherche à maintenir ouvert en bas le croc formé par ces mâ- choires. Les plans   convergeants     2',6' 'permettent   une entrée aisée de l'anneau de'suspension de la bombe, qui se place dans le creux 8, formé derrière leur point de contact 7. 



  Les deux mâchoires sont maintenues en position fermée, comme 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 dans les fig. 1 et 6, par un coulisseau à glissement verti- cal, qui coince les pourtours supérieurs, en forme de came, de ces mâchoires. 



   Le coulisseau 9 n'a pas le contact direct avec le pour- tour supérieur des cames 2, 3 mais par l'intermédiaire des rouleaux 10, 11. 



   ,Le coulisseau 9 formant corps d'engagement est pourvu d'un pivot 12, engagé dans une fente inclinée 13 fraisée dans un autre coulisseau 14 qui peut glisser en direction horizontale. Ce coulisseau 14 peut être poussé par un pis- ton 18 pourvu d'une tige 17 qui, à son tour, peut être pous- sée par une tige 26 pourvue d'une tête 27. Commande à la main : Si on pousse la tige 26, celle-ci fait avancer le cou- lisseau 14 par l'intermédiaire de 17, 18; alors, la fente 13 se déplace vers la gauche; le pivot 12 s'élève avec son cou0 lisseau 9 et la bombe est   déclanchée.   



   Le ressort 22, fonctionnant par poussée, cherche de faire revenir le piston 18 en arrière. Cependant, des bil- les telles que 20 disposées dans des évidements 21 sur le pourtour du piston 14 empêchent ce retour, du fait que cet accouplement solidarise le piston 19 avec le coulisseau 14 celui-ci étant lié à la position du coulisseau 9, qui, à son tour, ne peut pas glisser vers le bas, car le pourtour supérieur des mâchoires 2, 3 coince alors contre le côté inférieur du coulisseau 9. 



   Dans cette condition, un invertisseur comportant des disques de contact 62 et 63 et les bornes 66,67, 68 ferme un circuit qui fait allumer une lampe rouge, par exemple placée dans la touche 27 (démontrant que la bombe a été dé- clanchée). 



   La position montrée à la fig. 1 est celle normale d'at- tente, à laquelle correspond : bombe en suspension, croc fermé, invertisseur fermant le circuit d'une lampe verte. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



  Cette dernière position ne peut pas être variée si le pis- ton 18 n'est pas poussé vers l'avant. En effet, la bille 20 coince alors contre le plan incliné 21. Seulement, si le piston 18 avance dans le creux 19 du coulisseau 14, en tou- chant le fond 19', les billes 20 peuvent monter sur la ram- pe 2 et se placer derrière la tête 18 du piston, permettant ainsi l'avancement du coulisseau 14 vers la gauche. 



   Pour la commande pneumatique, on prévoit sur la tige 17 un piston 16, 
L'air comprimé entre dans la chambre derrière le piston 16 par le canal 35, l'air arrivant en 23 au moyen d'un tuyau correspondant 49 (fig. 3), après qu'on a fait basculer vers le haut une touche telle que 41. Pendant l'avancement du piston 16 la tête de la tige 26 se presse contre la garniture 25 assurant ainsi l'étanchéité de la chambre se trouvant der- rière le piston 16. 



   Dans le corps distributeur 28 de l'air comprimé amené, est creusé un canal central 29 (fig. 3) alimenté par la sour- ce d'air comprimé. L'air arrive par exemple au tuyau 49 en abaissant une soupape 31, poussée vers le haut par un res- sort 32. On peut pousser vers le bas la soupape SI par l'in- termédiaire du tuyau coulissant 37, dont le bord inférieur se ferme contre la garniture 36. Une membrane   59   assure   l'étanohéité   de la chambre de passage de l'air, où coulisse le corps de guidage 38 du tuyau 37 rappelé vers le haut par le ressort 48. En amenant le levier   41   dans la position montrée à la gauche, sa tête 47 s'élève, le tuyau 37 monte, et l'air passe dans le circuit suivant : conduite 29, soupa- pe 31, conduite 49, raccord 23 (fig. 1). 



   Dans la position du levier montrée à la droite (fig.3) l'air comprimé résiduel s'échappe par le tuyau 37 et à tra- vers un petit trou 50 en vue de décharger la pression de la conduite 49, 49'. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Il est possible de faire baisser le tuyau 37 aussi par l'intermédiaire des cames 46 dont l'excentricité fait abais- ser chaque touche dans l'ordre prévu. On peut prévoir un nombre quelconque de touches 41 et des pièces correspondantes pour manoeuvrer pneumatiquement à distance un nombre égal de crocs 2, 3. 



   Pour éviter qu'une bombe qui se trouve au-dessus d'une autre bombe, en ligne verticale, soit lancée avant celle-ci., on prévoit, par exemple, un dispositif comme celui indiqué à la fig. 4. 



   La soupape 51 est montée sur la tige 52 qui forme le prolongement du coulisseau 14 représenté à la fig. 1. On prévoit deux membranes 53, 54 et une soupape 51 formée dans la paroi cylindrique 15, (fig. 4); 56 est le tuyau d'arrivée de l'air comprimé commandé par le levier 41 correspondant à la bombe à déclancher; 57 est le tuyau d'échappement qui amène l'air à la boîte du croc de la bombe placée en-dessous. 



   Si la soupape 51 est ouverte, cela veut dire que la bombe inférieure a été lancée, et alors l'air peut arriver, au travers de cette soupape de 56 à   57   et ensuite à la boite de l'appareil de déclanchement de la bombe qui se trouve au- dessus. 



   Pour empêcher le départ préalable de la bombe qui se trouve au-dessus sur la même verticale qu'une autre bombe, on prévoit dans la touche 58,qui   commande   la bombe supérieure, un doigt 60 qui pousse sur la touche 59 de la bombe inférieu- re en question, de sorte que celle-ci soit obligée de partir avant l'autre. 



   Dans la fig. 6 sont représentés   schématiquement   les deux dispositifs à électro-aimant a et b qui peuvent être utilisés en alternative pour produire l'avancement de la tige 17 ou l'avancement de la tige 26. 



     A   la fig. 7 on représente un dispositif permettant de 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 commander la tige 26 par un câble o. 



   On peut donc prévoir pour le même dispositif de dé-   clanchement   la possibilité de trois commandes qu'on peut uti- liser à volonté, et pouvant   oo-exister.   



   I.- Pneumatique 
II.- Electromagnétique   III.- A.   la main (par poussoir, ou par câble). 



   Pour réaliser l'étanchéité de la chambre où se trouve le piston 16 on prévoit dans le fond la garniture d   (fig.' 6)   ce qui permet de maintenir la pression sans fuites. 



   Dans l'invertisseur électrique montré à la fig. 6 les deux ressorts l'un e plus large et plus long (circuit lampe verte) et l'autre! plus court et plus étroit (circuit lampe rouge) ont alternativement le rôle de conducteur électrique. 



   L'invention a été décrite et illustrée à titre purement indicatif et nullement limitatif, et il va de soi que de nom- breuses modifications peuvent être apportées à ses détails, sans s'écarter de son esprit.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



     Unloading bombs for aircraft or the like with remote pneumatic control for individual triggering ----------------------------------- -------------------------- or in automatic succession -------------------- --------
The present invention relates to a bomb trigger for an aircraft or the like with remote pneumatic control for triggering individually or in automatic succession, and provided with different control and safety devices.



   The main organ consists of a hook formed by two jaws which the weight of the bomb tries to open while a stop slide jams the upper part of the jaws to keep them closed at their lower part.



   This plate-shaped jamming slide is blocked, when the bomb is attached to the hook, by means of a pivot, integral with a body, engaging in an inclined slot, milled in another movement slide. perpendicular to that of the first slider, so that the jamming slider can release the jaws of said

 <Desc / Clms Page number 2>

 hook, only if the second slide is advanced. This advancement can be produced at will by manual, pneumatic or electromagnetic action. However, the advancement of the second slide is not possible if a special safety device has not been disengaged by the voluntary advancement of a piston which then pushes against the second slide.



   When the bomb has been detonated, the open jaws of the hook are placed, like cams, in a position such as to prevent the first slide from returning to the wedging position between these jaws.



   An electric buzzer signals by two green and red electric lamps the charge condition of the hook discharge respectively. This inverter is actuated automatically by the second slide and it can be of any kind; (electric, electromagnetic or other).



   The piston which is used to push the second slide can be controlled remotely by as many keys as there are hooks. These hooks are arranged in rows in a frame, while the corresponding keys are preferably arranged in two or three rows, in a base placed at a distance from said frame.



   As bombs can be hung in stacked rows it is best to ensure that a bomb that is on top of another cannot be detonated if the latter is not already.



   The various keys are arranged in such a way as to open valves, which are dependent on each other, so that the compressed air is forced to follow a determined course before reaching the pistons which advance. cer the slides.



   The invention also looks at a device which seals the chamber where the control piston slides,

 <Desc / Clms Page number 3>

 when the latter, having reached the end of its course, must remain in this position until the hook is not charged again by another bomb.



   Embodiments of the invention are shown in the accompanying drawing, given by way of example only:
Fig. 1 shows a longitudinal section of the hook with a pneumatically or manually operated deolanohement.



   Fig. 2 shows, on a smaller scale, an external elevational view of FIG. 1.



   Fig. 3 is a cross section of a prism block with all the buttons for controlling the valves of compressed air lines.



   Fig. 4 is a section through a pneumatic safety device to be incorporated into the device of FIG. 1 to avoid the detachment of a bomb before that of another bomb suspended below the first and on the same vertical.



   Fig. 5 is a top view of part of a keypad for pneumatic control.



   Fig. 6 gives a longitudinal section of the device according to FIG. 1, with variant of the signaling device.



   Fig. 7 shows the detail of a remote control by means of cables.



    With particular reference to the figures in drawing 1
1 is a duraluminium box having below an extension in which are mounted the two opposite jaws 2, 3 pivoted at 4, 5. An optional spring 6 seeks to keep open at the bottom the hook formed by these jaws. The converging planes 2 ', 6' 'allow easy entry of the suspension ring of the bomb, which is placed in the hollow 8, formed behind their point of contact 7.



  Both jaws are held in the closed position, as

 <Desc / Clms Page number 4>

 in fig. 1 and 6, by a vertically sliding slide which wedges the upper, cam-shaped peripheries of these jaws.



   The slide 9 does not have direct contact with the upper circumference of the cams 2, 3 but via the rollers 10, 11.



   , The slide 9 forming the engagement body is provided with a pivot 12, engaged in an inclined slot 13 milled in another slide 14 which can slide in the horizontal direction. This slide 14 can be pushed by a piston 18 provided with a rod 17 which, in turn, can be pushed by a rod 26 provided with a head 27. Operation by hand: If the rod is pushed 26, this moves the slide 14 forward through 17, 18; then, the slot 13 moves to the left; the pivot 12 rises with its cou0 sledge 9 and the bomb is triggered.



   The spring 22, operating by pushing, seeks to return the piston 18 back. However, balls such as 20 arranged in recesses 21 on the periphery of the piston 14 prevent this return, due to the fact that this coupling secures the piston 19 with the slide 14, the latter being linked to the position of the slide 9, which , in turn, cannot slide down, because the upper periphery of the jaws 2, 3 then wedges against the lower side of the slider 9.



   In this condition, an inverter comprising contact discs 62 and 63 and terminals 66,67, 68 closes a circuit which lights a red lamp, for example placed in key 27 (showing that the bomb has been detonated). .



   The position shown in fig. 1 is the normal waiting period, to which corresponds: bomb in suspension, hook closed, inverter closing the circuit of a green lamp.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



  The latter position cannot be varied if the piston 18 is not pushed forward. In fact, the ball 20 then wedges against the inclined plane 21. Only, if the piston 18 advances in the hollow 19 of the slide 14, touching the bottom 19 ', the balls 20 can rise on the ram 2 and stand behind the head 18 of the piston, thus allowing the slide 14 to advance to the left.



   For the pneumatic control, a piston 16 is provided on the rod 17,
The compressed air enters the chamber behind the piston 16 through the channel 35, the air arriving at 23 by means of a corresponding pipe 49 (fig. 3), after having tilted upwards such a button. 41. During the advancement of the piston 16 the head of the rod 26 presses against the gasket 25, thus ensuring the sealing of the chamber located behind the piston 16.



   In the distributor body 28 of the compressed air supplied, there is hollowed out a central channel 29 (FIG. 3) supplied by the compressed air source. The air arrives for example at the pipe 49 by lowering a valve 31, pushed upwards by a spring 32. The valve SI can be pushed downwards by means of the sliding pipe 37, whose lower edge closes against the gasket 36. A membrane 59 ensures the etanoheity of the air passage chamber, where slides the guide body 38 of the pipe 37 returned upwards by the spring 48. By bringing the lever 41 into the position shown on the left, its head 47 rises, pipe 37 rises, and the air passes into the following circuit: pipe 29, valve 31, pipe 49, fitting 23 (fig. 1).



   In the position of the lever shown to the right (fig.3) the residual compressed air escapes through the pipe 37 and through a small hole 50 in order to relieve the pressure from the pipe 49, 49 '.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   It is also possible to lower the pipe 37 by means of the cams 46, the eccentricity of which makes each button lower in the order provided. Any number of keys 41 and corresponding parts can be provided for remotely operating an equal number of hooks 2, 3.



   To prevent a bomb which is located above another bomb, in a vertical line, from being launched before the latter., For example, a device like that indicated in FIG. 4.



   The valve 51 is mounted on the rod 52 which forms the extension of the slide 14 shown in FIG. 1. There are two membranes 53, 54 and a valve 51 formed in the cylindrical wall 15, (Fig. 4); 56 is the compressed air inlet pipe controlled by the lever 41 corresponding to the bomb to be released; 57 is the exhaust pipe which brings air to the bomb fang box placed below.



   If valve 51 is open, it means that the lower bomb has been launched, and then air can come in, through this valve 56 to 57 and then to the box of the bomb triggering device which is located above.



   To prevent the prior departure of the bomb which is located above on the same vertical as another bomb, it is provided in key 58, which controls the upper bomb, a finger 60 which pushes on key 59 of the lower bomb. - re in question, so that this one is obliged to leave before the other.



   In fig. 6 are shown schematically the two electromagnet devices a and b which can be used as an alternative to produce the advancement of the rod 17 or the advancement of the rod 26.



     In fig. 7 shows a device allowing to

 <Desc / Clms Page number 7>

 order the rod 26 with a cable o.



   It is therefore possible to provide for the same triggering device the possibility of three commands which can be used at will, and which can exist.



   I.- Pneumatic
II.- Electromagnetic III.- A. the hand (by push-button, or by cable).



   In order to seal the chamber where the piston 16 is located, the gasket d (fig. '6) is provided in the bottom, which makes it possible to maintain the pressure without leaks.



   In the electric inverter shown in fig. 6 the two springs, one wider and longer (green lamp circuit) and the other! shorter and narrower (red lamp circuit) alternately have the role of electrical conductor.



   The invention has been described and illustrated purely as an indication and in no way limiting, and it goes without saying that numerous modifications can be made to its details, without departing from its spirit.


    

Claims (1)

RESUME 1. Déclancheur de bombes pour avions ou analogues, ca- ractérisé an ce qu'on utilise pour le déclanchement indivi- duel ou collectif de toutes les bombes suspendues à la cage, un clavier de touches(58, 59)placé dans le voisinage du pi- lote au moyen desquelles on produit le déolanohement appro- prié de toutes les bombes par une commande pneumatique indi- viduelle pour chaque bombe. ABSTRACT 1. Bomb trigger for airplanes or the like, characterized in that it is used for the individual or collective triggering of all bombs suspended from the cage, a keypad (58, 59) placed in the vicinity of the pilot by means of which the appropriate deolanohization of all the bombs is produced by an individual pneumatic control for each bomb. 2. Déolanoheur, suivant 1, caractérisé en ce que chaque bombe est suspendue à un croc formé par des mâchoires(2. 3) à pince, maintenues fermées par un coulisseau( 9) engagé entre les deux mâchoires et maintenu dans une telle position par un dispositif de sûreté de manière à permettre l'ouverture des mâchoires seulement au moyen d'une commande à air com- <Desc/Clms Page number 8> primé, manuelle ou électromagnétique, qui permet le dégage- ment de ce dispositif de sûreté. 2. Déolanoheur, according to 1, characterized in that each bomb is suspended from a hook formed by jaws (2. 3) with clamp, held closed by a slide (9) engaged between the two jaws and held in such a position by a safety device so as to allow the opening of the jaws only by means of a combined air control <Desc / Clms Page number 8> award-winning, manual or electromagnetic, which allows the release of this safety device. 3. Déclancheur de bombes suivant 1 et 2, caractérisé en ce que le coulisseau (9) qui assure la fermeture des mâohoi- res est pourvu d'un pivot (12) qui s'engage dans une glis- soire (13) d'un coulisseau (14) celui-ci pouvant être avancé en poussant un piston (18) à la main par l'intermédiaire d'u- ne tige (26), ou pneumatiquement au moyen d'un piston (16), ou par une action électromagnétique. 3. Bomb trigger according to 1 and 2, characterized in that the slide (9) which closes the jaws is provided with a pivot (12) which engages in a slide (13) of a slider (14) which can be advanced by pushing a piston (18) by hand via a rod (26), or pneumatically by means of a piston (16), or by a electromagnetic action. 4. Déclancheur de bombes suivant 1 à 3, caractérisé en ce que le coulisseau (14) est bloqué dans la position qui cor- respond au chargement de la pince (2,3) au moyen d'un pis- ton (18) maintenant une ou plusieurs billes en acier telles que (20), dans le fond d'une rampe (21), ces billes pouvant glisser vers le dos du piston (18) seulement lorsque celui-oi est avancé dans le creux (19) du coulisseau, de telle sorte qu'à ce moment le poids de la bombe puisse ouvrir les mâchoi- res (2, 3), en faisant remonter le coulisseau (9) et avancer le coulisseau (14), qui d'ailleurs est poussé dans la même direction par le même piston (18). 4. Bomb trigger according to 1 to 3, characterized in that the slide (14) is locked in the position corresponding to the loading of the clamp (2,3) by means of a piston (18) now one or more steel balls such as (20), in the bottom of a ramp (21), these balls being able to slide towards the back of the piston (18) only when the latter is advanced in the hollow (19) of the slide , so that at this moment the weight of the bomb can open the jaws (2, 3), by raising the slide (9) and advance the slide (14), which moreover is pushed into the same direction by the same piston (18). 5. Déolancheur de bombes suivant 1 à 4, caractérisé en ce que, dans le cas de commande pneumatique, le piston (16), qui reçoit l'impulsion pneumatique, comporte un bord qui, à fin de course presse une garniture (25) placée dans le fond, en vue d'assurer l'étanchéité de la chambre d'air limitée par oe piston. 5. Desolancheur bombs according to 1 to 4, characterized in that, in the case of pneumatic control, the piston (16), which receives the pneumatic impulse, comprises an edge which, at the end of the stroke presses a lining (25) placed in the bottom, to ensure the tightness of the air chamber limited by oe piston. 6. Déclencheur de bombes suivant 1 à 5, caractérisé en ce que chaque touche'(41,58,59) peut être actionnée à la main individuellement ou collectivement grâce à la présence d'une fente (42), dans la tête de touche ou dans le support de touche par des cames (46) ou des coulisseaux qui en pressant toutes les touches, l'une après l'autre, produisent le dé- clanchement collectif des bombes, suivant un certain ordre <Desc/Clms Page number 9> prédéterminé. 6. Bomb trigger according to 1 to 5, characterized in that each key '(41,58,59) can be actuated by hand individually or collectively thanks to the presence of a slot (42) in the key head or in the key support by cams (46) or slides which by pressing all the keys, one after the other, produce the collective release of the bombs, according to a certain order <Desc / Clms Page number 9> predetermined. 7. Déolanoheur de bombes suivant 1 à 6, caractérisé en ce que la transmission pheumatique comporte un dispositif à deux soupapes combinées (31, 31) (fig.3), actionnées'par les touches (41,41), ces soupapes étant ouvertes et fermées alter- nativement en sorte à permettre l'envoi de l'air comprimé à chaque déclancheur de bombes, et produisant ensuite l'évacua- tion automatique de l'air tant dans la conduite (49) que dans l'appareil dé déolanohement (1). 7. Déolanoheur bombs according to 1 to 6, characterized in that the pheumatic transmission comprises a device with two combined valves (31, 31) (fig.3), actuated by the keys (41,41), these valves being open and closed alternately so as to allow the sending of the compressed air to each trigger of bombs, and then producing the automatic evacuation of the air both in the pipe (49) and in the deolanohment apparatus (1). 8, Déolancheur de bombes suivant 1 à 7, caractérisé en ce que dans le corps (1) de chaque déolanoheur est montée une soupape (51) (fig. 4) en à mont de laquelle débouche l'ar- rivée de l'air comprimé pour le déolanoheur d'une bombe, qui se trouve en-dessous (sur la même verticale) d'une autre bom- be, à laquelle le dit air parvient par la conduite (57) seu- lement lorsque la tige (58) poussée par le coulisseau (14) de la première bombe vient d'ouvrir la soupape (51). 8, Bomb stripper according to 1 to 7, characterized in that in the body (1) of each déolanoheur is mounted a valve (51) (fig. 4) at the top of which the air inlet opens. compressed for the deolanoheur of a bomb, which is located below (on the same vertical) of another bomb, to which the said air reaches through the pipe (57) only when the rod (58) pushed by the slide (14) of the first bomb has just opened the valve (51). 9. Déolanoheur de bombes suivant 1 à 7, caractérisé en ce que, pour empêcher le départ préalable de la bombe qui se trouve au-dessus sur la même verticale qu'une autre bombe, on prévoit dans la touche (58) qui commande la bombe supérieu- re un doigt (60) qui pousse sur la touche (59) de la bombe inférieure en question, de sorte que celle-ci soit obligée de partir avant l'autre. 9. Deolanoheur of bombs according to 1 to 7, characterized in that, to prevent the preliminary departure of the bomb which is above on the same vertical as another bomb, it is provided in the key (58) which controls the upper bomb a finger (60) which pushes the button (59) of the lower bomb in question, so that the latter is obliged to start before the other. 10. Déclanoheur de bombes suivant 1 à 9, caractérisé par un dispositif de contrôle électrique formé par un invertis- seur (66,67,68) monté en correspondance de l'extrémité de la tige (52) (fig.1,6) et qui fait allumer, par l'intermédiaire de conducteurs sous forme d'un ressort (e) large et long et d'un ressort court et étroit (f) d'une seule venue avec le premier (fig. 6), des lampes vertes et rouges montées di- reatement dans les touches respectives (41,58,59) ou dans le voisinage de ces touches, en vue d'indiquer si la pince (2,3) <Desc/Clms Page number 10> correspondant à la touche est chargée ou déchargée de sa bombe. 10. Bomb release according to 1 to 9, characterized by an electrical control device formed by an inverter (66,67,68) mounted in correspondence with the end of the rod (52) (fig.1,6) and which ignites, by means of conductors in the form of a wide and long spring (e) and a short and narrow spring (f) of only one coming with the first (fig. 6), lamps green and red mounted directly in the respective keys (41,58,59) or in the vicinity of these keys, in order to indicate whether the clamp (2,3) <Desc / Clms Page number 10> corresponding to the key is loaded or unloaded from its bomb. 11. Déclancheur de bombes suivant 1 à 10, caractérisé en ce que la commande de déolanahement peut être réalisée par des tringles au moyen d'un système de tiges articulées (fig.7). 11. Bomb trigger according to 1 to 10, characterized in that the deolanahement control can be carried out by rods by means of a system of articulated rods (fig.7). 12. Déclencheur de bombes suivant 1 à 11, caractérisé en ce qu'un électro-aimant (a) est placé de telle sorte à oomman- der directement la tige (17) du piston (19) servant oomme support de noyau ou même comme noyau. 12. Bomb trigger according to 1 to 11, characterized in that an electromagnet (a) is placed so as to directly control the rod (17) of the piston (19) serving as a core support or even as a core support. core. 13. Déolanoheur de bombes, suivant 1 à 12, caractérise en ce qu'un électro-aimant (b) est placé de telle sorte à com- mander la tige (26). 13. Deolanoheur of bombs, according to 1 to 12, characterized in that an electromagnet (b) is placed so as to control the rod (26). 14. Déclancheur de bombes suivant 1 à 12, caractérisé en ce que l'électro-aimant est placé sur le câble de traotion (o) (fig. 7). 14. Bomb trigger according to 1 to 12, characterized in that the electromagnet is placed on the traotion cable (o) (fig. 7).
BE426083D BE426083A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE426083A true BE426083A (en)

Family

ID=86945

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE426083D BE426083A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE426083A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2430356A1 (en) * 1978-07-03 1980-02-01 Sidetel Release clamp for parachute load - has slide operated manually or by motorised cam to release spring loaded pin and open jaw

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
FR2430356A1 (en) * 1978-07-03 1980-02-01 Sidetel Release clamp for parachute load - has slide operated manually or by motorised cam to release spring loaded pin and open jaw

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA1160439A (en) Automatic tool changer for all machine tools equipped with a vertical or horizontal mandrel, and automated devices for selecting, inserting and extracting tools in and from thetool magazine and the mandrel
FR2473391A1 (en) PNEUMATIC FASTENING TOOL
BE426083A (en)
FR2653371A1 (en) AUTOMATIC EQUIPMENT FOR INSTALLING VALVES.
EP0692260A1 (en) Device for high pressure treatment of products in flexible packages
FR2479083A1 (en) AUTOMATIC BUS POWER SUPPLY DEVICE FOR A COVER MOLDING PRESS FOR BATTERIES OF ACCUMULATORS
EP2545573A1 (en) Hybrid circuit breaker using a switch having return upon closure
FR2975178A1 (en) Extraction device for extracting projectile stuck in large caliber tube of artillery piece, has release mass intended to be introduced into caliber tube at mouth of tube so as to release blocked projectile by inertial impact of mass
CH272329A (en) Shell molding process and apparatus for implementing this process.
WO2018024978A1 (en) Device for locking a shell and stretcher comprising such a locking device
FR2507301A1 (en) Weapon with high rate of fire - uses large calibre cartridges with gas piston and accelerator lever to place cartridges successively in chamber
EP1182136B1 (en) Emergency oxygen mask box
EP3626426B1 (en) CONNECTION SYSTEM FOR CONNECTING TWO DEVICES WITH A FLUIDIC COMMUNICATION &amp;#xA;BETWEEN THE TWO DEVICES
FR2786606A1 (en) MECHANISM FOR INSERTING A CLOSING RESISTOR WITH A BALL LOCK
EP2545781A1 (en) Device for the transfer of poultry between a slaughter/evisceration line and a clamping chain
CN218816550U (en) Valve actuating mechanism
EP3420298B1 (en) Weapon tube and particularly torpedo tube structure
CH129996A (en) Device for breaking an alternating current electrical circuit.
FR2713755A1 (en) Movable breech wedge weapon.
FR2487074A1 (en) Crucible loading and unloading system - has articulated fingers for gripping crucibles contg. specimens for induction furnace
CH270681A (en) Machine for depositing a coating on the wall of a tube along at least one line.
FR2760126A1 (en) Resistance closure mechanism for circuit breaker
CH274265A (en) Device for synchronizing the shutter of a photographic camera and a &#34;flash&#34; lamp.
CH223398A (en) Ignition device for gassy mines.
CH270438A (en) Cartridge ignition device for a catapultable airplane seat.