BE422920A - - Google Patents

Info

Publication number
BE422920A
BE422920A BE422920DA BE422920A BE 422920 A BE422920 A BE 422920A BE 422920D A BE422920D A BE 422920DA BE 422920 A BE422920 A BE 422920A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
sheet
side walls
cabin
perforated
booth
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE422920A publication Critical patent/BE422920A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E04BUILDING
    • E04HBUILDINGS OR LIKE STRUCTURES FOR PARTICULAR PURPOSES; SWIMMING OR SPLASH BATHS OR POOLS; MASTS; FENCING; TENTS OR CANOPIES, IN GENERAL
    • E04H1/00Buildings or groups of buildings for dwelling or office purposes; General layout, e.g. modular co-ordination or staggered storeys
    • E04H1/12Small buildings or other erections for limited occupation, erected in the open air or arranged in buildings, e.g. kiosks, waiting shelters for bus stops or for filling stations, roofs for railway platforms, watchmen's huts or dressing cubicles
    • E04H1/14Telephone cabinets

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Soundproofing, Sound Blocking, And Sound Damping (AREA)
  • Building Environments (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    @   " PERFECTIONNEMENTS AUX CABINES TELEPHONIQUES ET ANALOGUES" Cette invention est relative à une cabine de conversation perfectionnée et, plus particulièrement, à une cabine destinée à être utilisée dans les lieux bruyants et dans laquelle un téléphone peut être installé. 



   Un des buts de cette invention est d'établir une cabine de conversation composée uniquement de parois latérales et arrière verticales et d'une paroi supérieure, mais traitée et construite acoustiquement de telle manière qu'une conversation peut être tenue d'une manière confortable à l'intérieur de cette cabine, même si celle-ci est située dans un lieu dû règnent des bruits étrangers de grande intensité et en dépit du fait que cette cabine est ouverte à l'avant 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 et autour de sa partie inférieure. 



   L'invention a en outre pour objet une cabine de conversation présentant un ou plusieurs des avantages ou caractéristiques suivants:
Les parois latérales, arrière et supérieure sont recouvertes intérieurement d'une matière absorbant les sons et la profondeur de la cabine, c'est-à-dire la dimension de l'avant à l'arrière, est supérieure à sa largeur, cette cabine étant de proportions telles, en comparaison avec la taille d'un adulte moyen qui se trouve dans la cabine, que les mots prononcés par cet adulte, près de la partie arrière de la cabine, ne peuvent pas être perçus à l'extérieur de la cabine. 



   En plus de ces caractéristiques acoustiques la cabine est pourvue d'un téléphone supporté par sa paroi arrière, de telle sorte qu'une conversation téléphonique peut être tenue à l'intérieur de cette cabine sans qu'on puisse l'entendre distinctement par la partie avant ouverte de ladite cabine et de telle sorte que les bruits extérieurs ne font pas notablement obstacle à la conversation téléphonique engagée à l'intérieur de la cabine. 



   Les parois extérieures sont garnies intérieurement d'une matière anti- vibratoire sur laquelle est placée la matière absorbant les sons. 



   L'efficacité de cette cabine est sensiblement égale ou supérieure à celle d'une cabine téléphonique de bois et de verre fermée, à double paroi du type normal, mais qui possède une ventilation supérieure. 



   L'invention a en outre pour objet une cabine téléphonique traitée aconstiquement dont la partie avant est 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 ouverte et dont le pouvoir d'amortir les sons est tel qu'une rangée de cabines de ce genre peuvent être disposées cote à côte et que des communications téléphoniques peuvent être conduites dans toutes les cabines de la rangée simultané- ment sans qu'elles se gènent les unes les autres ou perdent leur caractère privé. 



   Sur les dessins annexés: 
La figure 1 est une vue de perpective d'une cabine rectangulaire établie suivant l'invention. 



   La figure 2 est une coupe à plus grande échelle d'une paroi latérale et d'une partie du toit. 



   La figure 3 représente, par une coupe à grande échelle, la partie inférieure d'une des parois et un des pieds. 



   La figure 4 est une vue de perspective d'une cabine de forme ovale. 



   La figure 5 en-est une coupe verticale transver- sale. 



   La figure 6 est une coupe à grande échelle par la ligne 6-6 de la figure 4 . 



   La figure 7 est une coupe à grande échelle par la ligne   7-7   de la figure 5 . 



   La cabine représentée sur la figure 1 comprend une structure prismatique qui possède une paroi arrière   10, des   parois latérales 11, 12 et une paroi supérieure,ou plafond 13 toutes ces parois étant de préférence faites d'un métal en feuille et la partie avant étant entièrement ouverte, ou à peu près. La cabine est de préférence aussi ouverte à sa par-   @@tie   inférieure, comme représenté, les parois latérales et      arrière étant montées sur des pieds 14, 15, 16 et   17 .   La 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 paroi supérieure possède une hauteur suffisante au-dessus du plancher pour permettre à une personne de se tenir debout à l'intérieur de la cabine, une dimension verticale intérieure commode étant de 2 mètres environ.

   Les quatre parois, c'est-à-dire les parois latérales, la paroi supérieure et la paroi arrière, sont munies sur leurs faces intérieures d'un revêtement absorbant les sons, de préférence fait d'un absorbant acoustique 18 du type fibreux et poreux tel que le produit cellulosique fibreux vendu dans le commerce sous le nom de " laine de baume ", recouvert d'une membrane perforée raide 19, telle qu'une tôle d'acier perforée du type décrit dans le brevet américain N  1.726.500 du   27   Aout 1929 au nom de   NORRIS.   Une garniture de ce genre possède des avantages mécaniques qui la rendent propre à être utilisée   avantageu-   sement pour garnir une cabine de ce type. Le crin, le coton, l'amiante, la laine minérale et les matières analogues peuvent être utilisés comme absorbants acoustiques.

   On utilise une couverture épaisse de la matière pour obtenir un degré élevé d'absorption en tous les points d'une grande partie du spectre acoustique, une épaisseur de   76   mm environ ayant donné d'excellents résultats. 



   La cabine peut être utilisée comme cabine téléphonique ou pour constituer un endroit tranquille ou deux personnes telles qu'un contremaître et un ouvrier peuvent s'entretenir tranquillement sans être gênés par les bruits environnants. Les bruits perturbateurs sont éliminés avant d'atteindre le ou les occupants de la cabine. 



   Lorsque la cabine est utilisée comme cabine téléphonique on peut la munir d'une tablette 20, faite de métal perforé garni intérieurementd'un absorbant acoustique et monté 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 sur la paroi arrière, comme représenté sur la figure 1, pour supporter un téléphone 21, La boîte 22 de la sonnerie peut être montée sur   un. tablier 23   descendant de la paroi arrière. 



  Cette boite n'est par conséquent pas montée à l'intérieur de la cabine, mais en quelque sorte à l'extérieur. Elle empêche le son de la sonnerie d'être absorbé et rend possible d'entendre la sonnerie à une certaine distance de la cabine. Une lampe 24 peut être montée sur le plafond. 



   Une cabine de cette construction est spécialement utile dans les lieux où des conversations doivent être tenues en présence de bruits qui sont suffisamment intenses pour y faire obstacle, comme par exemple en vue de l'installation de téléphones'publics et de téléphones privés dans des lieux bruyants    tels que : ou usines, centrales, sous- stations, salles     .de   machines, chemins de fer souterrains ou aériens, grands garages, stations d'automobiles, gares de chemins de fer, allées de bowling, gares de marchandises, arsenaux, salles de pas perdus, stations de radio, salles   d'imprimerie,-bureaux   télégraphiques,   etc. ,.   



   L'absence de portes et la ventilation adéquate rendent aussi commode et confortable l'utilisation d'une telle cabine. 



  La .ventilation d'un espace confiné tel qu'une cabine téléphonique a toujours constitué un problème difficile à résoudra. 



  Pendant les conversations de longue durée, l'air a besoin d'être changé fréquemment. Par temps chaud ou dans les usines travaillant sous des températures ambiantes élevées, le manque de circulation d'air d'une cabine hermétiquement fermée est intolérable. Les usagers du téléphone ont souvent été pris de malaises à cause de la ventilation médiocre des cabines fermées. L'ouverture de la cabine à l'avant laisse ordinaire- 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 ment pénétrer suffisamment de lumière. De plus, le fait que la cabine est ouverte à sa partie inférieure supprime prati-   quement   le caractère non hygiènique que présentent quelquefois les cabines fermées. 



   Jusqu'à ce jour, il avait été considéré comme nécessaire d'empêcher le bruit d'entrer dans la cabine et, pour cette raison, il était de pratique   couranted'isoler   acoustiquement la capacité intérieure entière. L'exemple le plus courant d'une telle disposition est la cabine téléphonique à doubles parois munie d'un intervalle d'air entre les parois. La présente construction n'isole pas le son mais l'absorbe plutôt en plaçant près du chemin que doit parcourir le son avant d'atteindre les oreilles de l'usager un absorbant acoustique correctement disposé et en quantité suffisante pour que les bruits perturbateurs soient   snesiblement   supprimés.

   Un autre avantage est que la conversation de l'usager téléphonique qui se trouve dans le cabine ne revient pas dans la pièce et, par conséquent, que le caractère privé de la conversation est assuré sans les inconvénients et la gène susmentionnés d'une cabine fermée. 



   Il ne suffit pas de garnir simplement l'intérieur d'une cabine quelconque d'une épaisse couche d'absorbant acoustique il est au contraire nécessaire de proportionner la cabine convenablement pour assurer le résultat désiré. Dans une cabine de la hauteur mentionnée qui est suffisamment grande pour permettre à une personne d'utiliser commodément   un:   téléphone en se tenant à proximité de la paroi arrière, il convient que les parois latérales s'étendent vers l'avant sur une certaine distance à partir de ladite paroi arrière et de ladite personne.

   Par exemple, dans un cas particulier, les pieds ont 50 cm 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de hauteur, la garniture perforée et exposée intérieurement de la paroi supérieure est située à 1,82 m au-dessus du plancher, les surfaces perforées intérieures des parois latérales sont espacées de 66 cm l'une de l'autre et s'étendent d'un mètre vers l'avant à partir de la surface intérieure de la paroi arrière, Les angles avant verticaux des parois latérales peuvent être arrondis si on le désire. On voit ainsi que les parois latérales s'étendent de l'avant à l'arrière sur une distance qui excède sensiblement la distance dont elles sont séparées.

   La structure est disposée de telle sorte, et ses dimensions sont   telles,'qu'une   grande partie des bruite étrangers qui atteignent l'ouverture avant sont absorbés par les parois avant d'atteindre une personne qui se tient près de la paroi arrière.¯De même, une grande partie des sons créés dans la partie arrière de l'intérieur de la cabine sont absorbés avant d'atteindre l'ouverture avant de la cabine.

     Etant-donné   les propriétés que possède la cabine d'empêcher les sons perturbateurs d'atteindre la personne qui utilise le téléphone, et.étant donné que les personnes situées à l'extérieur de la cabine ne peuvent pas entendre la conversation téléphonique qui a lieu intérieurement, on peut disposer une rangée de ces cabines côte à côte et des conversations téléphoniques peuvent   avàir   lieu dans toutes ces cabines sans que l'occupant de l'une d'elles soit dérangé par des conversations qui ont lieu dans les cabines adjacentes. 



   Lorsqu'?.on utilise des plaques ou tôles d'acier plates pour constituer les parois extérieures de la cabine, comme dans le cas présent, ces surfaces plates sont susceptibles de vibrer ou résonner sous certaines conditions de vibrations d'air   et,p   suite, de supprimer en partie l'efficacité acoustique 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 de la cabine. On peut empêcher cette vibration ou résonnance en garnissant les surfaces intérieures des tôles extérieures d'une matière   amortissant   les vibrations. 



   Une réalisation d'une telle construction est représentée sur les figures 2 et j et comprend un papier ondulé 25 du type carton- paille ordinaire,   assujetti   solidement sensiblement en tous les points de sa surface de contact ( les sommets des nervures ) à la tôle ou panneau à amortir ( voir par exemple le panneau 11 de la figure 3) . Une feuille mince de papier 26 est assujettie d'une manière analogue sur la face opposée des nervures ou ondulations. Ces nervures ou ondulations se comportent à la façon d'éléments d'espacement rigides entre le panneau métallique 11 et la feuille 26 .

   Cette feuille est sensiblement incapable de s'allonger, et   lorsque   en vibrant, le panneau métallique se recourbe de telle sorte qu'il devient convexe par rapport à la dite feuille, celleci est soumise à des efforts de traction auxquels elle oppose une grande   résistance.   Par conséquent, cette feuille exerce une action énergique tendant à réprimer cette flexion du panneau métallique. La flexion dans le sens opposé n'est pas l'objet d'une résistance appréciable, parce que, dans ce cas, ladite feuille est soumise à une compression longitudinale et subit aisément un léger plissement. On a trouvé qu'une telle action antagoniste qui n'agit que dans un dessens de la manière décrite est très efficace pour amortir la vibration d'un panneau.

   On n'a décrit qu'un mode de réalisation de ce système, d'amortissement des vibrations, mais il est évident qu'on pourrait utiliser plusieurs modes de réalisation différents basés sur les principes ci-dessus. Par exemple, on pourrait substituer à la feuille ondulée de petites lattes 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 de bois disposées parallèlement à un certain écartement les unes des autres. La feuille 26 serait assujettie sur une des faces de ces lattes, qui seraient elles-mêmes assujetties au.panneau 11 sur la face opposée. 



   Certains détails de construction ont été représentés sur les figures 2 et 3 . Le panneau d'acier extérieur 11 , représenté sur la figure 2, est coudé à angle droit   à, sa   partie supérieure, comme indiqué en   27,   et sa partie marginale est agrafée en   28 'au   métal perforé 19. La tôle horizontale 13 constituant la paroi supérieure est recourbée sur les bords et agrafée en 29 à la tôle perforée 19. La bande 30 obtenue en pliant le métal en ce point est fixée à la paroi en tôle 11 et aux autres parois verticales de la cabine par des vis 31. Un organe raidisseur horizontal 32 , en forme de V, est fixé aux parois verticales, comme représenté sur la   @   figure 2 où cet organe est fixé à la paroi 11 par une soudure par points.

   Le métal perforé 19 constituant la garniture intérieure de la paroi est composé de panneaux dont les parties marginales sont coudées à angle droit, comme indiqué en 33 , les parties marginales parallèles adjacentes étant assemblées par des moyens convenables tels qu'une soudure par points pour assujettir les panneaux les uns aux autres. On peut raidir et renforcer la garniture intérieure et augmenter la résistance mécanique du joint en plaçant des bandes métalliques      de part et d'autre des parties marginales parallèles avant d'effectuer la soudure par points et d'unir lesdites bandes et parties marginales par des moyens convenables tels qu'une soudure par points. La construction ci-dessus permet à la cabine d'être transportée à l'état démonté et d'être montée facilement par l'acheteur.

   On voit 'sur lesdessins que la 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 paroi arrière, les parois latérales et la paroi supérieure sont établies sous forme de pièces séparées qui sont assemblées à l'aide de vis 31, 37, etc..,. 



   La matière à garniture perforée pourrait, au lieu d'être de la tôle, être de toute matière convenable, dont des exemples sont des feuilles de produits tels que le contreplaqué, la bakélite et le bois aggloméré. 



   La paroi supérieure ou toit 13 peut être placée à 6,3 ou 12,7 mm au-dessus des bords supérieurs de la paroi arrière 10 et des parois latérales 11 et 12 pour assurer une meilleure ventilation . A cet effet, on peut se servir de cales ou blocs d'espacement convenables. Cet espacement permet à l'air chaud qui se trouve à la partie supérieure de la cabine d'en sortir librement, mais les sons susceptibles de passer vers l'extérieur ou vers l'intérieur à travers ces espaces ou conduits de dégagement sont absorbés par l'absorbant acoustique 18 recouvert de la membrane perforée 19 et constituant les parois desdits conduits. 



   Les détails des pieds sont représentés sur la figure 3. 



  Le pied 16, par exemple, est fixé à une pièce de section en U 35 tournant sa cavité vers le bas, cette pièce constituant l'ossature inférieure du meuble. La partie marginale inférieure 36 du panneau métallique perforé 19 représenté sur cette figure est coudée à angle droit paur reposer sur l'ossature 35, et sa partie marginale extérieure est coudée vers le bas pour constituer un rebord auquel la paroi de tôle extérieure 12 est fixée en 37.Les pieds peuvent être remplacés par des colonnes ou poteaux tournés vers l'intérieur suivant tout angle désiré. Dans lesfigures   4   et 5, la construction de cabine rectangulaire de la figure 1 a été modifiée dé telle 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 sorte que la cabine possède une forme arrondie, elliptique ou en fer à cheval.

   Dans ce type, les surfaces arrondies n'ont pas la même tendance à vibrer que les surfaces extérieures plates. Il n'est donc pas nécessaire d'utiliser la construc- tion anti- vibratoire de la figure 1. La cabine 40 possède de préférence trois pieds 41,42, et 43, au lieu de quatre, pour contribuer à empêcher la cabine de Il boiter " sur des planchers irréguliers. Ainsi , elle est ouverte autour de l'extrémité inférieure comme dans le cas de la première cabine décrite. En outre, elle possède une partie avant ou chambranle de porte ouvert. Les côtés sont quelque peu apla- tis, ce qui rend la dimension avant- arrière un peu plus gran- de que la largeur. Dans un exemple particulier, la dimension      de l'avant à l'arrière est de 68,5 cm mesurée à partir du bord intérieur de l'ouverture 44 et la largeur est de 63,5 cm. 



  Dans une cabine de cette forme et de dimensions limitées, l'ouverture d'entrée peut être étroite, par exemple comme dans la construction représentée dont la largeur est 40,6 cm. 



  Toutefois, dans une cabine plus grande dans laquelle la dimen- sion de l'avant à l'arrière est augmentée, comme sur la figure 1 , on peut faire coincider sensiblement l'ouverture d'entrée avec la distance entre les parois latérales , en modifiant quelque peu- la forme de la cabine, 
L'équipement d'absorption acoustique de cette cabine ovale des figures 4 et 5 est de préférence fait du même métal perforé que celui précédemment décrit, revêtu d'un absorbant acoustique en matière fibreuse de 7,6 cm d'épaisseur environ. 



  Cette cabine peut comporter à l'arrière une tablette 45 des-      tinée à supporter un téléphone comme dans le cas de la première cabine. 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 



   Il est évident que la présente cabine peut être établie en diverses formes et types et que, lorsqu'il est fait allusion à des parois latérales et arrière, ces mots n'impliquent pas nécessairement l'utilisation de surfaces planes, comme dans la figure 1, mais comprennent aussi des surfaces arrondies ou courbes, bien que ces dernières ne soient pas déterminées aussi clairement. A d'autres points de vue aussi, l'invention n'est pas limitée aux détails particuliers décrits des constructions typiques et commerciales.

   Ln outre, bien que la suppression de la,porte constitue un des avantages pratiques remarquables de l'invention, certains des avantages acoustiques réalisés ne sont pas perdus par le fait d'utiliser une porte dans des cas spéciaux, comme par exemple lorsqu'un compartiment, évidement ou alcôve existant est déjà pourvu d'une porte de pleine longueur, de demi- longueur ou présentant une ouverture ou grille, avant que le compartiment ait été reconstruit sous forme d'une cabine de   communica-   tion traitée acoustiquement, ou lorsque, en vue d'assurer dans ane mesure plus grande le caractère   priv   de la conversation du ou des occupants de la cabine ou de les dissimuler partiellement, une porte est désirable, que sa longueur soit celle des portes ordinaires ou diminuée   pour,

   constituer   une ouverture à la partie inférieure, ou qu'elle soit inférieure à une demi- longueur. 



   Une cabine de conversation telle que celle représentée et décrite est essentiellement aussi efficace, entre les limites d'une large bande de fréquences acoustiques, que la cabine téléphonique ordinaire à double paroi en bois ou en métal et en verre dont la porte est fermée et n'est pas pourvue d'un absorbant acoustique.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    @ "IMPROVEMENTS TO TELEPHONE AND SIMILAR BOOTH" This invention relates to an improved conversation booth and, more particularly, to a booth intended for use in noisy places and in which a telephone can be installed.



   One of the objects of this invention is to provide a conversation booth composed only of vertical side and rear walls and a top wall, but treated and constructed acoustically in such a way that a conversation can be held in a comfortable manner. inside this cabin, even if it is located in a place due to foreign noises of great intensity and despite the fact that this cabin is open to the front

 <Desc / Clms Page number 2>

 and around its lower part.



   A further subject of the invention is a conversation booth having one or more of the following advantages or characteristics:
The side, rear and top walls are internally covered with sound absorbing material and the depth of the cabin, i.e. the dimension from front to rear, is greater than its width, this cabin being of such proportions, compared to the size of an average adult in the cabin, that the words spoken by that adult near the rear of the cabin cannot be heard outside the cabin cabin.



   In addition to these acoustic characteristics, the booth is provided with a telephone supported by its rear wall, so that a telephone conversation can be held inside this booth without it being heard distinctly by the party. open front of said cabin and in such a way that outside noise does not significantly obstruct the telephone conversation engaged inside the cabin.



   The outer walls are lined internally with an anti-vibration material on which the sound absorbing material is placed.



   The efficiency of this booth is substantially equal to or greater than that of a closed, double-walled, wood and glass telephone booth of the normal type, but which has superior ventilation.



   The invention further relates to a telephone booth treated aconstically, the front part of which is

 <Desc / Clms Page number 3>

 open and whose power to dampen sounds is such that a row of booths of this kind can be placed side by side and that telephone calls can be conducted in all the booths in the row simultaneously without them being interfere with each other or lose their privacy.



   In the accompanying drawings:
Figure 1 is a perspective view of a rectangular cabin established according to the invention.



   Figure 2 is a sectional view on a larger scale of a side wall and part of the roof.



   FIG. 3 shows, in a section on a large scale, the lower part of one of the walls and one of the feet.



   Figure 4 is a perspective view of an oval shaped cabin.



   Figure 5 is a vertical cross section.



   Figure 6 is an enlarged section through the line 6-6 of Figure 4.



   Figure 7 is an enlarged section through line 7-7 of Figure 5.



   The cabin shown in Figure 1 comprises a prismatic structure which has a rear wall 10, side walls 11, 12 and a top wall, or ceiling 13, all of these walls preferably being made of sheet metal and the front part being fully open, or roughly. The cabin is preferably also open at its lower part, as shown, the side and rear walls being mounted on legs 14, 15, 16 and 17. The

 <Desc / Clms Page number 4>

 the top wall has sufficient height above the floor to allow a person to stand inside the cabin, a convenient interior vertical dimension being about 2 meters.

   The four walls, i.e. the side walls, the top wall and the rear wall, are provided on their inner faces with a sound absorbing coating, preferably made of a sound absorbent 18 of the fibrous type and porous such as the fibrous cellulosic product sold commercially as "balm wool", covered with a stiff perforated membrane 19, such as a perforated steel sheet of the type described in U.S. Patent No. 1,726,500 of August 27, 1929 in the name of NORRIS. A seal of this type has mechanical advantages which make it suitable for use with advantage in lining a cabin of this type. Horsehair, cotton, asbestos, mineral wool and the like can be used as sound absorbers.

   A thick blanket of the material is used to achieve a high degree of absorption at all points of a large part of the acoustic spectrum, a thickness of about 76 mm having given excellent results.



   The booth can be used as a telephone booth or as a quiet place where two people such as a foreman and a worker can talk to each other quietly without being disturbed by surrounding noise. Disruptive noise is eliminated before reaching the occupant (s) of the cabin.



   When the booth is used as a telephone booth, it can be fitted with a shelf 20, made of perforated metal lined internally with an acoustic absorber and mounted

 <Desc / Clms Page number 5>

 on the rear wall, as shown in figure 1, to support a telephone 21, the box 22 of the ringer can be mounted on a. apron 23 descending from the rear wall.



  This box is therefore not mounted inside the cabin, but in a way outside. It prevents the sound of the bell from being absorbed and makes it possible to hear the bell at a certain distance from the cabin. A lamp 24 can be mounted on the ceiling.



   A booth of this construction is especially useful in places where conversations are to be held in the presence of noises which are sufficiently intense to obstruct them, such as for example for the installation of public telephones and private telephones in places. noisy such as: or factories, power stations, substations, machine rooms, underground or overhead railways, large garages, car stations, railway stations, bowling alleys, freight yards, arsenals, halls lost footsteps, radio stations, printing rooms, telegraph offices, etc. ,.



   The absence of doors and adequate ventilation also make the use of such a cabin convenient and comfortable.



  The ventilation of a confined space such as a telephone booth has always been a difficult problem to solve.



  During long conversations, the air needs to be changed frequently. In hot weather or in factories working under high ambient temperatures, the lack of air circulation from a tightly closed cabin is intolerable. Telephone users have often been uneasy because of the poor ventilation of the closed cabins. The opening of the cabin in the front leaves ordinary-

 <Desc / Clms Page number 6>

 ing enough light. In addition, the fact that the cabin is open at its lower part practically eliminates the unhygienic character which closed cabins sometimes exhibit.



   Until now, it had been considered necessary to prevent noise from entering the cabin, and for this reason it was common practice to acoustically isolate the entire interior capacity. The most common example of such an arrangement is the double-walled telephone booth provided with an air gap between the walls. The present construction does not isolate the sound but rather absorbs it by placing close to the path that the sound must travel before reaching the user's ears an acoustic absorber correctly placed and in sufficient quantity so that the disturbing noises are noticeably deleted.

   Another advantage is that the conversation of the telephone user in the booth does not come back into the room and, therefore, the privacy of the conversation is ensured without the aforementioned inconvenience and inconvenience of a closed booth. .



   It is not enough to simply line the interior of any cabin with a thick layer of sound absorber; on the contrary, it is necessary to proportion the cabin appropriately to ensure the desired result. In a booth of the mentioned height which is large enough to enable a person to conveniently use a telephone while standing near the rear wall, the side walls should extend forward a certain distance from said rear wall and said person.

   For example, in a particular case, the feet are 50 cm

 <Desc / Clms Page number 7>

 in height, the perforated and internally exposed trim of the top wall is located 1.82 m above the floor, the interior perforated surfaces of the side walls are spaced 66 cm from each other and extend d One meter forward from the inside surface of the rear wall. The front vertical angles of the side walls may be rounded if desired. It can thus be seen that the side walls extend from the front to the rear over a distance which substantially exceeds the distance from which they are separated.

   The structure is so arranged, and its dimensions are such, that much of the extraneous noise which reaches the front opening is absorbed by the walls before reaching a person standing near the rear wall. Likewise, much of the sound created in the rear part of the cabin interior is absorbed before reaching the front cabin opening.

     Given the properties of the booth to prevent disturbing sounds from reaching the person using the phone, and. Since people outside the booth cannot hear the telephone conversation that takes place internally, a row of these cabins can be arranged side by side and telephone conversations can take place in all these cabins without the occupant of one of them being disturbed by conversations which take place in the adjacent cabins.



   When flat steel plates or sheets are used to form the exterior walls of the cabin, as in the present case, these flat surfaces are liable to vibrate or resonate under certain conditions of air vibration and, therefore, , to partially suppress the acoustic efficiency

 <Desc / Clms Page number 8>

 from the cabin. This vibration or resonance can be prevented by lining the inner surfaces of the outer sheets with a vibration damping material.



   An embodiment of such a construction is shown in Figures 2 and j and comprises a corrugated paper 25 of the ordinary strawboard type, firmly secured at substantially all points of its contact surface (the tops of the ribs) to the sheet or panel to be cushioned (see for example panel 11 in figure 3). A thin sheet of paper 26 is secured in an analogous manner on the opposite side of the ribs or corrugations. These ribs or corrugations behave like rigid spacers between the metal panel 11 and the sheet 26.

   This sheet is substantially incapable of elongating, and when, while vibrating, the metal panel is curved so that it becomes convex with respect to said sheet, the latter is subjected to tensile forces to which it opposes great resistance. Consequently, this sheet exerts an energetic action tending to suppress this bending of the metal panel. Bending in the opposite direction is not subject to appreciable resistance, because in this case said sheet is subjected to longitudinal compression and easily undergoes slight creasing. It has been found that such an antagonistic action which acts only in a sense as described is very effective in damping the vibration of a panel.

   Only one embodiment of this vibration damping system has been described, but it is obvious that several different embodiments based on the above principles could be used. For example, one could substitute for the corrugated sheet of small slats

 <Desc / Clms Page number 9>

 of wood arranged parallel to a certain distance from each other. The sheet 26 would be secured on one side of these slats, which would themselves be subject to au.panneau 11 on the opposite side.



   Some construction details have been shown in Figures 2 and 3. The outer steel panel 11, shown in figure 2, is bent at right angles to its upper part, as indicated at 27, and its marginal part is stapled at 28 'to the perforated metal 19. The horizontal sheet 13 constituting the upper wall is curved at the edges and stapled at 29 to the perforated sheet 19. The strip 30 obtained by bending the metal at this point is fixed to the sheet wall 11 and to the other vertical walls of the cabin by screws 31. A horizontal stiffening member 32, V-shaped, is fixed to the vertical walls, as shown in @ Figure 2 where this member is fixed to the wall 11 by a spot weld.

   The perforated metal 19 constituting the interior lining of the wall is composed of panels the marginal portions of which are bent at right angles, as indicated at 33, the adjacent parallel marginal portions being joined by suitable means such as a spot weld to secure. the panels to each other. The inner lining can be stiffened and reinforced and the mechanical strength of the seal increased by placing metal bands on either side of the parallel marginal parts before carrying out the spot welding and joining said bands and marginal parts by means suitable such as spot welding. The above construction allows the cabin to be transported in disassembled condition and easily assembled by the buyer.

   We see 'on the drawings that the

 <Desc / Clms Page number 10>

 rear wall, side walls and top wall are established as separate parts which are assembled using screws 31, 37, etc.,.



   The perforated packing material could, instead of being sheet metal, be of any suitable material, examples of which are sheets of products such as plywood, bakelite and chipboard.



   The top wall or roof 13 can be placed 6.3 or 12.7 mm above the top edges of the rear wall 10 and the side walls 11 and 12 to provide better ventilation. Suitable spacers or blocks can be used for this purpose. This spacing allows the hot air at the top of the cabin to exit freely, but sounds that may pass outward or inward through these clearance spaces or ducts are absorbed by the sound absorber 18 covered with the perforated membrane 19 and constituting the walls of said ducts.



   Details of the legs are shown in Figure 3.



  The foot 16, for example, is fixed to a part of U-shaped section 35 rotating its cavity downwards, this part constituting the lower framework of the cabinet. The lower marginal portion 36 of the perforated metal panel 19 shown in this figure is angled at right angles to rest on the frame 35, and its outer marginal portion is angled downward to form a flange to which the outer sheet wall 12 is attached. in 37. The feet can be replaced by columns or posts turned inward at any desired angle. In Figures 4 and 5, the rectangular cabin construction of Figure 1 has been modified accordingly.

 <Desc / Clms Page number 11>

 so that the cabin has a rounded, elliptical or horseshoe shape.

   In this type, rounded surfaces do not have the same tendency to vibrate as flat exterior surfaces. It is therefore not necessary to use the anti-vibration construction of Figure 1. The cab 40 preferably has three legs 41,42, and 43, instead of four, to help prevent the cab from breaking. limp "on uneven floors. Thus, it is open around the lower end as in the case of the first cabin described. In addition, it has an open front or door frame. The sides are somewhat flattened. , which makes the front-to-back dimension a little larger than the width. In a particular example, the front-to-back dimension is 68.5 cm measured from the inside edge of the opening. 44 and the width is 63.5 cm.



  In a cabin of this shape and of limited dimensions, the entry opening may be narrow, for example as in the construction shown, the width of which is 40.6 cm.



  However, in a larger cab in which the dimension from front to rear is increased, as in Figure 1, the inlet opening can be made to substantially coincide with the distance between the side walls, by slightly modifying the shape of the cabin,
The sound absorption equipment of this oval cabin of Figures 4 and 5 is preferably made of the same perforated metal as that previously described, coated with an acoustic absorber of fibrous material approximately 7.6 cm thick.



  This cabin can include at the rear a shelf 45 intended to support a telephone as in the case of the first cabin.

 <Desc / Clms Page number 12>

 



   It is evident that the present booth can be drawn up in various shapes and types and that, when alluding to side and rear walls, these words do not necessarily imply the use of flat surfaces, as in figure 1 , but also include rounded or curved surfaces, although the latter are not so clearly determined. Also from other points of view the invention is not limited to the particular details described of typical and commercial constructions.

   Furthermore, although the elimination of the door constitutes one of the remarkable practical advantages of the invention, some of the acoustic advantages achieved are not lost by the fact of using a door in special cases, such as for example when a door is used. existing compartment, recess or alcove is already provided with a full-length, half-length or door with an opening or grille, before the compartment has been reconstructed as an acoustically treated communication booth, or when , in order to ensure to a greater extent the privacy of the conversation of the occupant (s) of the cabin or to partially conceal them, a door is desirable, whether its length is that of ordinary doors or reduced for,

   form an opening at the bottom, or be less than half a length.



   A conversation booth such as the one shown and described is essentially as effective, within the limits of a wide range of acoustic frequencies, as the ordinary double-walled wood or metal and glass telephone booth with the door closed and closed. 'is not provided with an acoustic absorber.


    

Claims (1)

RESUME Une cabine de conversation caractérisée par les points suivants, ensemble ou séparément : 1 .- Elle comprend des parois arrière et latérales montées sensiblement au-dessus du niveau du plancher sur des pieds ou supports espacés, de façon à constituer une structure à extrémité inférieure ouverte, et une paroi supérieure destinée à cette( structure, lesdites parois latérales étant espacées l'une de l'autre d'une distance suffisante pour que - et la paroi supérieure étant située à. ABSTRACT A conversation booth characterized by the following points, together or separately: 1 .- It comprises rear and side walls mounted substantially above the level of the floor on feet or spaced supports, so as to constitute a structure with an open lower end, and an upper wall intended for this (structure, said side walls being spaced apart a sufficient distance from each other so that - and the top wall being located at. une hauteur telle queun adulte puisse se tenir debout dans la cabine et y utiliser un téléphone, les surfaces intérieures desdites parois arrière et latérales et de la paroi supérieure étant, sensiblement en tous les points de leur surface entière, d'une construction telle qu'elles absorbent les sons venant les frapper, lesdites parois latérales s'étendant sur une distance sensible vers l'arrière de ladite personne placée debout à proximité de la paroi arrière, les dimensions, la construction et la disposition de cette structure étant telles qu'une grande proportion des bruits étrangers qui atteignent la partie avant de cette structure est absorbée par les parois absorbantes avant d'atteindre ladite personne. such height that an adult can stand in the booth and use a telephone therein, the interior surfaces of said rear and side walls and of the top wall being, substantially at all points of their entire surface, of such construction as they absorb the sounds coming to strike them, said side walls extending a substantial distance towards the rear of said person placed standing near the rear wall, the dimensions, construction and arrangement of this structure being such that a large proportion of the extraneous noises which reach the front part of this structure is absorbed by the absorbent walls before reaching said person. 2 .- Une ouverture inobstruée est prévue à l'avant, et la longueur des parois latérales de l'avant à l'arrière ,est sensiblement plus grande que la largeur de l'ouverture avant. 2 .- An unobstructed opening is provided at the front, and the length of the side walls from the front to the rear, is significantly greater than the width of the front opening. 3 .- La construction absorbant les sons comprend une couche de matière fibreuse, d'épaisseur minimum de 7,6 cm environ. <Desc/Clms Page number 14> 3 .- The sound-absorbing construction comprises a layer of fibrous material, minimum thickness approximately 7.6 cm. <Desc / Clms Page number 14> 4 .- L'organe absorbant les sons est revêtu d'une tôle perforée dont les trous sont espacés de telle sorte que l'absorption des sons dudit organe n'est pas influencée d'une façon appréciable par la tôle perforée sous une fréquence quelconque du spectre acoustique. 4 .- The sound-absorbing organ is coated with a perforated sheet whose holes are spaced so that the absorption of sounds from said organ is not appreciably influenced by the perforated sheet at any frequency. of the acoustic spectrum. 5 .- Les parois extérieures sont en tôle et garnies d'une matière anti- vibrante. 5 .- The outer walls are made of sheet metal and lined with an anti-vibration material. 6 .- Les parois arrière et latérales comprennent une tôle sur la face intérieure de laquelle sont fixés des organes d'espacement, un organe de traction flexible fixé sur les faces intérieures des organes d'espacement, une garnit u- re intérieure en tôle perforée placée à un certain écartement des parois latérales et un absorbant acoustique placé entre la tôle perforée et les parois latérales. 6 .- The rear and side walls comprise a sheet on the inner face of which spacer members are fixed, a flexible traction member fixed on the inner faces of the spacer members, an inner lining made of perforated sheet placed at a certain distance from the side walls and an acoustic absorber placed between the perforated sheet and the side walls. Par exemple, on prévoit des panneaux en tôle extérieurs qui s'étendent vers l'intérieur sensiblement à angle droit aux extrémités supérieure et inférieure de la cabine, des panneaux en tôle perforée agrafés à des portions s'étendant vers l'intérieur et espacés desdits panneaux métalliques extérieurs, un carton ondulé fixé sur la face interne des panneaux extérieurs , une feuille de matière flexible fixée sur l'autre face du carton ondulé et un absorbant acoustique entre cette matière flexible et les panneaux perforés. For example, exterior sheet metal panels are provided which extend inwardly substantially at right angles to the upper and lower ends of the cab, perforated sheet panels stapled to inwardly extending portions and spaced apart from said cabins. exterior metal panels, a corrugated cardboard attached to the internal face of the exterior panels, a sheet of flexible material attached to the other side of the corrugated board and an acoustic absorber between this flexible material and the perforated panels. 7 .- La paroi supérieure est constituée par une tôle extérieure munie d'un revêtement métallique perforé, un absorbant acoustique étant intercalé entre ces deux éléments. 7 .- The upper wall consists of an outer sheet provided with a perforated metal coating, an acoustic absorber being interposed between these two elements. 8 .- Les surfaces intérieures comprennent une matière en feuille perforée dure recouvrant un absorbant acoustique en matière poreuse, les trous de la matière en feuille étant espacés les uns des autres de telle sorte que l'absorption <Desc/Clms Page number 15> n'est influencée d'une façon .appréciable par la matière en feuille perforée à aucune fréquence du spectre acoustique. 8 .- The interior surfaces comprise a hard perforated sheet material overlying a porous sound absorbent material, the holes in the sheet material being spaced apart from each other such that the absorption <Desc / Clms Page number 15> is not appreciably influenced by the perforated sheet material at any frequency of the acoustic spectrum. 9 .- La cabine possède la forme d'un fer à cheval . 9 .- The cabin has the shape of a horseshoe.
BE422920D BE422920A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE422920A true BE422920A (en)

Family

ID=84489

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE422920D BE422920A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE422920A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US7909136B2 (en) Soundproof assembly
EP0297008A1 (en) Very high performance acoustic enclosures
US20100122867A1 (en) Prefabricated Speaker Enclosure Assembly
US6725968B2 (en) Acoustic door assembly with continuous cam hinge
BE422920A (en)
FR2462522A1 (en) Demountable noise barrier panel - uses lead membrane sandwiched between elastic sound absorbing material and is clad with aluminium sheet with reception face perforated
US2403469A (en) Booth
US2141117A (en) Communication booth
FR2893646A1 (en) Sound insulation and absorption screen type device for use in e.g. music room, has felt layer forming free core which has geometry so that portions of surface of free core are not supported on neighboring layers
FR3081480A1 (en) SOUNDPROOFING CABIN
FR2765304A1 (en) Complex insulation material
FR2926308A1 (en) Structural acoustic wave absorbing and/or insulating panel for e.g. storage cabinet of office workstation, has assembling unit for joining panels and acoustic web for forming sandwich structure
BE1017303A6 (en) PASSIVE SOUND ABSORBER FOR ACOUSTIC CORRECTION WITHIN A BUILDING.
FR2665198A1 (en) REUSE OF USED TIRES AS A HEARING CHAMBER FOR THE CONSTRUCTION OF SOUND ABSORBING PANELS.
KR102284220B1 (en) locker door with to soundproof function
FR3027441A1 (en) NOISE ABSORBER WITH FRONTAL CARDBOARD SIDE
FR2622626A1 (en) Assembly for noise reduction, particularly wardrobe and cupboard
FR3030206A1 (en) REMOVABLE STRUCTURE AND ENCLOSURE TO INSULATE A BED OR ANY OTHER SPACE FROM EXTERNAL NOISE
US1903201A (en) Sound modifying device
FR2933430A1 (en) SELF-SUPPORTING ACOUSTIC INSULATION WALL
CN213953387U (en) Domestic safe stainless steel frame room timber
JP6879420B1 (en) Work booth
JPH0547220Y2 (en)
FR2989397A3 (en) PANEL OF THE KIND CAISSON AND SYSTEM FOR REALIZING A FENCED SPACE
EP0728877A1 (en) Element for acoustical insulation and noise insulation wall made of the same