<Desc/Clms Page number 1>
Perfectionnement aux appareils pour la production d'ébau- ches pliantes destinées à la fabrication de caisses.
Convention Internationale : Demandes de brevets de Grande Bre- tagne déposées sous le n 3.839 en date du 7 février et sous le n 5. 930 en date du 27 février 1936 par Hermann Hans Johannes Kruse dont la demanderesse est l'ayant-droit.
EMI1.1
------------------------.¯-------¯w¯-
La présente invention concerne un appareil pour la production d'ébauches pliantes destinées à la fabrication des caisses, du type comportant plusieurs panneaux, par exemple quatre, qui constituent le couvercle, l'arrière, le fond et l'avant d'une caisse rectangulaire, ces panneaux étant assemblés au moyen de deux rubans métalliques dont chacun comporte un rebord faisant un angle droit le long d'un des bords de la partie principale plane du ruban, ainsi qu'une rangée de dents disposées vertica- lement sur la partie principale plane,
du côté dépourvu de rebord.
<Desc/Clms Page number 2>
Lors de l'assemblage d'une telle ébauche, les divers panneaux sont disposés en une rangée et deux rubans sont placés le long et un de chaque côté des bords opposés de la rangée de panneau, avec leur rebord tourné vers l'extérieur. Les panneaux sont ensuite appuyés contre les rubans de sorte que les dents y pénètrent, à une distance telle de l' arêt du panneau qu'une rainure étroite subsiste entre le rebond de chaque ruban et l'arête du panneau adjacent. L'ébauche plane ainsi formée est pliée sous forme d'une caisse en recourbant les rubans entre les panneaux adjacents (les rebords étant entaillés pour faci- liter ce pliage); les panneaux latéraux de la boite étant in- traduits dans lsdites rainures.
On a déjà proposé de produire une telle ébauche au moyen d'une presse qui force les dents du ruban simultanément dans une paire de panneaux, mais on a constaté qu'en raison des variations, qui sont inévitables avec les bois du commerce, dans l'épaisseur des panneaux etmême dans l'épaisseur d'un même panneau, une opération unique de presse ne permet pas de .fixer la partie principale du ruban en contact étroit sur toute sa longueur avecla surface des panneaux. Si la bande n'est pas étroitement fixée sur les panneaux, la boite est dangereuse à manipuler et se détériore facilement à l'usage.
On sait qu'un procédé d'assemblage de tellesébauches, qui donne satisfaction dans certains cas, consiste à enfoncer les dents du ruban dans les panneaux en faisant passer en même temps le ruban et les panneaux entre deu galets soumis à une pression et associés, galets qui sont capables de se régler eux- mêmes selon les irrégularités dans l'épaisseur des panneaux et qui peuvent être disposés de manière à exercer localement une forte pression.
On a constaté cependant que, lorsqu'on emploie des panneaux minces et flexibles, par exemple en bois déroulé, leur déformation en avant des galets est suffisante pour tordre lé- @
<Desc/Clms Page number 3>
gèrement les dents du ruban alorsqu'elles approchent des rou- leaux mais avant que leur pointe n'ait pénétré dans le panneau ; il arrive alors quelquefois qu'une dent ainsi tordue se trouve en face d'un noeud du panneau et s'écrase sous les galets au lieu de pénétrer régulièrement dans le panneau.
La présente invention a pour objet un procédé et un appa- reil perfectionnés pour la fabrication de telles ébauches.
Le procédé de fabrication de ces ébauches selon la pré- sente invention consiste à amener un jeu de panneaux pour former une ébauche en face d'une paire de rubans dentés, à pousser les panneaux ainsi disposés et pendant qu'ils sont immobiles pour les faire s'engager préliminairement avec les dents du ruban grâce à une opération de presse par laquelle toutes les dents qu'il s'agit d'introduire dans le bord de l'un quelconque des panneaux sont enfoncés simultanément, puis à enfoncer complètement les dents des rubans dans les panneaux en faisant passer l'ébauche ainsi partiellement formée entre des galets sous pression. Les pointes saillantes des dents sont ensuite rabattues d'une ma- nière connue.
L'appareil perfectionné pour la production de telles ébau- . ches comprend un mécanisme d'alimentation arrangé pour amener un jeu de panneaux pour former une ébauche dans une position déter- minée, en face d'une paire de rubans dentés, une presse pour pousser les panneaux ainsi disposés à s'engager partiellement sur les dents du ruban, toutes les dents qui doivent être enfoncées dans au moins un des bords d'un panneau étant enfoncées simulta- nément, et des galets combinés et sous pression disposés pour recevoir l'ébauche à demi finie lorsqu'elle sort de ladite pres-
EMI3.1
ne et. pour soumettra ootto ébaucha (t une opurution do } 1.1IJ1ÎYlI.lgu qui enfonce complètement les dents.
Pour assurer-un rendement élévé, il est désirable que tous les panneaux entrant dans la fabrication d'une seule ébauche soient pressés simultanément contre une paire de rubans et, com- ,il
<Desc/Clms Page number 4>
me il est commode d'introduire dans la machine des morceaux de ruban coupés d'avance à la longueur voulue, on ne peut pas uti- liser des rouleaux d'alimentation du type habituel pour intro- duire les rubans sous les plateaux de la presse , étant donné que la longueur de ces plateaux n'est pas sensiblement moindre que la longueur d'un ruban et que les rouleaux gêneraient par conséquent le serrage de la presse.
Par conséquent, une des ca- ractéristiques de la présente invention réside dans la disposi- tion de moyens de transport pour l'introduction sous l'un des plateaux de la presse et dans une position déterminée de morceaux de rubans coupés d'avance, ces moyens comprenant un transporteur à chaine qui est muni dtune agrafe pouvant saisir un bout du ru- ban, et dont les maillons portent, ou sont constitués par-,-des blocs support, les chaines ou les blocs pouvant glisser dans des guidagas formés dans le châssis de l'appareil et étant ainsi ar-
EMI4.1
rang4s pour transmettra An <1hâoais l'effort rçantiltirnt da ln fer- meture du plateau de la presse sur une ébauche.
L'appareil perfectionné comprend de préférence une butée rouvant être amenée dans une position telle qu'elle engage le bout avant d'un ruban lorsque celui-ci atteint sa position déterminée ou à peu près cette position sous le plateau de la presse, tout en restant en dehors du chemin de l'agrafe précédém- ment mentionnée, une pièce de choc étant prévue qui coopère avec ladite agrafe pour libérer le ruban lorsque l'extrémité antérieu- re de celui-ci vient en contact avec ladite butée. Des moyens peuvent être prévus pour faire opérer à ladite butée, après qu' elle a arrêté un ruban, un déplacement qui sert à ramener le ru- ban en arrière dans la position exacte voulue.
La butée peut ain- si être montée à glissement dans le plateau de la presse et ar- rangée de manière à se déplacer dans le même sens que ce plateau mais indépendamment de lui, un verrou étant prévu pour retenir ladite butée dans une position telle relativement au plateau qu'el- le est hors d'action quand le plateau est relevé. Ce verrou peut
<Desc/Clms Page number 5>
être combiné avec un organe de libération qui est actionné par l'ébauche de boite à demi-finie lorsqu'elle passe de la presse vers le; galets.
Une autre caractéristique de l'invention réside dans la disposition d'un système de commande de la presse par élec- tro-aimant, ce système étant normalement ouvert et étant arrangé pour obliger la presse lorsqu'il est excité, à n'effectuer en
EMI5.1
une l'ulu qu'un ut/Ill oy'ole complet d'opérabiona, ob dispositif d'électro-aimant étant combiné avec des contacts électriques ac- tionnés par les dispositifs d'introduction deruban et d'intro- duction des panneaux de telle manière que l'achèvement des opé- rations d'introduction provoque le fonctionnement de la presse.
Le transporteur a chaine qui a été mentionné ci-dessus est de préférence muni de plusieurs agrafes pour tenir les ru- bans, ces agrafes étant équidistantes les unes des autres et le- dit transporteur étant entrainé par l'intermédiaire d'un accou- plement qui est combiné à un mécanisme de commande arrangé pour débrayer cet accouplement et pour arrêter ledit transporteur dès que l'une desdites agrafes arrive à l'extrémité d'entrée du brin supérieur dudit transporteur . une forme de réalisation de l'appareil perfectionné est illustrée sur les dessins annexés dans lesquels :
Les figures 1 et la combinées constituent une vue en plan certaines parties du plateau de la presse et du mécanisme d'en- traînement du transporteur des rubans étant arrachées.
La figure 1 correspond à la partie de gauche de la figure 4 et la figure la à la partie de droite.
Les*figures 2 et 3 sont des vues en coupe élévation sui- vent les lignes 2-2 et 3-3 respectivement des figures 1 et 4.
La figure 4 est une vue en coupe élévation latérale se- lon les lignes 4-4 des figures 2 et 3.
La figure 5 est une coupe d'un détail selon la ligne 5-5 de la figure 1.
La figure 6 est une élévation latérale du mécanisme d'entraînement du transporteur des'rubans, lequel mécanisme
<Desc/Clms Page number 6>
n'a pas été représenté dans le coin gauche d'en bas de la fi- gure 1.
La figure7 est une vue en coupe élévation par l'ex-
EMI6.1
t:rrtjrit, prion ci In droite-3 do ln figura 6.
La figure 8 est une coupe élévation latérale du méca- nisme d'entrainement du plateau, prise selon la ligne 8-8 de la figure 1 et comprenant une partie qui avait été omise sur.les figures 1 et 4.
La figure 9 est une coupe élévation latérale selon la ligne 9-9 de la fig. 1.
La figure 10 est une coupe élévation par l'extrémité montrant un fragment et prise selon la ligne 10-10 de la fig .1.
Les figures 11 et 12 sont respectivement une élévation en bout et une vue en plan d'un maillon d'agrafage à ressort du transporteur à chaine.
La figure 13 est une coupe selon la ligne 13-13 de la figure 11.
La figure 14 est une vue à pluu grande échelle d'une partie de la figure 4.
La figure 15 est une coupe selon la ligne 15-15 de la figure 14.
La figure lo est analogue à la figure 14, les organes étant représentés dans une position différente.
La figure 17 est une coupe élévation de l'accouplement ou embrayage d'entrainement du transporteur des rubans, prise selon la ligne 17-17 de la figure 18.
Les figures 18 et 19 sont respectivement des coupes selon les lignes 18-18 et 19-19 de la figure 17.
La figure 20 est un schéma des connexions électriques montrant certains contacts qui ne sont pas représentés sur les figures précédentes pour des raisons de clarté , et,
La figure 21 est une vue en coupe horizontale d'un dé- tail de la figure 16 prise selon la ligne 21-21 de la fig. 16.
<Desc/Clms Page number 7>
Le châssis de la machine, comme on le voit en particulier sur les figures 1 à 4, comprend un socle 30 sur lequel est fixé un longeron 31. un second longeron 31a est disposé parallèlement au précédent et peut coulisser transversalement sous l'action de plusieurs vis 32 s'engageant dans des trous filetés dans le longeron 31a et ayant leurs extrémités tourillonnées dans le longeron 31 et dans un montant vertical fixe 33.
Chacun des longerons 31 et 31a est pourvu de deux re- bords 34 dirigés d'abord horizontalement puis se prolongeant verticalement, chaque rebord 34 supporte le brin supérieur d'une chaine sans fin à rouleaux 35 (figures 14 et 15) montée sur une roue dentée motrice 36 et sur une roue dentée de renvoi 37. Les roues motrices 36 sont clavetées sur un arbre 38 tandis que les roues de renvoi sont montées sur un arbre fou 39.
L'arbre 38 est entrainé par un engrenage qui est représen- té sur les figures 6, 7, 17, 18 et 19 et qui comprend un em- brayage unidirectionnel CI du type qui peut être embrayé ou dé- brayé selon la positiôn angulaire particulière qu'occupe son organe entrainé. L'organe menant de l'accouplement comprend un tambour 40 tourillonné sur l'arbre 38 et solidaire d'un pignon 42 qui est en prise avec un pignon 43 claveté sur l'arbre d'un moteur tournant continuellement (non représenté). Le tambour 40, qui tourne dans le sens de la flèche dessinée sur la figure 19, est muni dans sa surface interne de plusieurs rainures 41 en forme de coin dont la partie la plus profonde est . l'arrière. L'organe mené de l'accouplement comprend un cylindre 44 claveté sur l'ar- bre 38 et emboité librement dans le tambour menant 40.
Une cla- vette basculante 45 est tourillonnée en 46 dans une collerette 44' de l'organe mené et est pourvue d'un:prolongement 46' de section semi-circulaire lequel, quand l'accouplement est débrayé, est logé dans une rainure 47 de section semi-circulaire formée dans la partie cylindrique 44. La clavette 45 est munie d'un ergot ra- dial 48 qui, lorsque l'accouplement est débrayé, bute contre une saillie 49 de la collerette 44'. Un ressort comprimé GO pousse
<Desc/Clms Page number 8>
l'ergot 48 en l'écartant de la saillie 49.
Un pignon 51 solidaire de l'organe mené 44 est en pri- se avec une roue dentée 52 (figures 6 et ?),les organes 51 et 52 constituant un engrenage réducteur de rapport 4 à 1. La roue dentée 52 est reliée directement à une came 53, ces deux organes étant montés sur un arbre fou 55. La came 53 présente une en- taille 53' pour recevoir une saillie 54' d'un levier 54 lequel est rivoté sur un axe fixe 56. Lorsque la saillie 54' se trouve dans l'entaille 53' de la came, l'extrémité libre du levier 54
EMI8.1
no trouve uur 1 chomtn do l'ergot lie dc: la clavette cls 1'accou- plement. un électro-aimant 57 est relié par une bielle 58 au le- vier 54 et sert lorsqu'il est excité, à. soulever ce levier hors du chemin de l'ergot 48.
Les roues motrices 36 du transporteur (figure 4) sont d'une dimension telle que l'organe mené de l'accouplement Cl
EMI8.2
fait l'mit tours rendant qu'un maillon fie la rhaine 35 parmurt un circuit complet et revient à sa position initiale.
La longueur de chaque rebord 34 des longerons n'est pas inférieure à celle de la plus grande ébauche qui doit être fabri- quée. Deux séries ininterrompues de blocs supports 60-60' sont attachées aux. maillons de chaque paire de chaines 35. Ces deux séries sont séparées par deux agrafes à. ressort 61 divisant les chaines en parties égales (figures 4 et 20) . Les agrafes des deux transporteurs se font vis à vis transversalement. Lorsque l'organe mené de l'accouplement Cl est arrêté, une agrafe 61 se trouve à l'extrémité d'entrée du brin supérieur des transpor- teurs, comme on le voit sur la figure 4.
Les agrafes 61, qu'on peut voir à plus grande échelle sur les figures 11 à 13, sont arrangées pour saisir automatique- ment l'extrémité antérieure d'un ruban d'assemblage S aussitôt que le ruban pénètre dans l'agrafe. L'agrafe comprend un levier 62 articulé sur un axe 63 et poussé vers l'arrière par un ressort 64 agissant sur un prolongement 62'. Lorsqu'un ruban S pénètre dans
<Desc/Clms Page number 9>
l'agrafe, son extrémité antérieure amené le levier dans la posi- tion représentée en pointillé (figure 13), puis glisse entre le sommet du levier 62 et une partie en saillie 65 du corps de l'a- grafe, le rebord SI du ruban pénétrant dans une fente 60.
Le ressort 64 ramène alors le levier 62 dans la position montrée en traits pleins dans laquelle le ruban est solidement tenu par le coincement des organes 62 et 65. Les prolongements 62' des le- viers passent entre les rebords 34 des longerons pendant que les agrafes à ressort se déplacent le long du brin supérieur des transporteurs. Un goujon 67 formant enclume (figures 14 et 15) est fixé entre chaque paire de rebords 34 juste en face de la place à laquelle l'extrémité antérieure du ruban doit être arrêtée.
Lorsque le prolongement 62' heurte le goujon 67, le levier 62 bascule dans la position montrée en pointillé 'sur la figure 13, de manière à libérer le ruban qui se trouve arrêt.é et finalement mis en place d'une manière qui sera décrite plus loin. Après que l'agrafe 61 a dépassé le goujon 67, le ressort 64 renvoie le levier 62 dans sa position initiale de sorte que 1(agrafe se trouve prête pour engager automatiquement un autre ruban lors- qu'elle revient à l'extrémité d'entrée du brin supérieur des transporteurs.
Des plateaux de presse 70 et 70a (figures 1 à 4) sus- ceptibles d'être levés et abaissés dans des guidages 71, sont disposés au-dessus de et parallèlement aux longerons 31 et 31a respectivement. Ces plateaux sont actionnés simultanément par doux paires de bielles 72 commandées par des manivelles 75 cla- vetées par paires sur des arbres oscillants 74 et 75 respective- ment. Ces arbres oscillants sont accouplés l'un à l'autre par une bielle de liaison 76 reliant des manivelles 77.
Une manivelle 78 est fixée à l'arbre oscillant 74 (fi- gures 1 et 8) et est reliée par une bielle excentrique 79 à un excentrique 80 claveté sur l'organe mené 81 (figure 1) d'un em- brayage unidirectionnel U4 dont l'organe menant 82 est claveté
<Desc/Clms Page number 10>
à un arbre 83 sur lequel l'organe 81 est tourillonné. L'arbre 83 tourne de manière continue sous l'action d'un moteur élec- trique 88 (figure 8) qui l'entraine par l'intermédiaire d'un engrenage 87,86 et des roues à chaine 85-84. L'embrayage C4 est analogue à l'embrayage CI décrit plus haut et illustré sur les figures 17 à 19, et il comporte un ergot radial de clavette 89 coopérant avec un levier 90 articulé sur un axe fixe 91 et pouvant être soulevé par un électro-aimant 92 hors du passage de l'ergot de clavette 89.
Les panneaux de caisse sont emmagasinés dans une sé- rie de trémies disposées le long du longeron 31 et parallèle- ment à celui-ci, comme on le voit sur la figure 2. Les piles
EMI10.1
de ranneaux ne sont pas repréncntéen ,,tir la figure 1. Leu I;tL\- gasins ou trémies ont un fond commun 101 pourvu de deux fen- tes le 3 et une face avant commune 102 dont le bord inférieur est légèrement surélevé par rapport au fond de manière à laisser une fente 104 dont la hauteur dépasse légèrement l'épaisseur d'un panneau. Les quatre magasins individuels sont formés entre les parois extrêmes 105, 105' et des cloisons intermédiaires 106, une fente basse 107 étant laissée entre les bords infé- rieura des parois 10b' et 106 et le fond 101.
Des cliquets 128 sont articulés sur les parois des magasins dans une position telle qu'ils s'engagent derrière le panneau inférieur de chaque pile. Une plaque plate d'alimentation 100 s'étendant sur toute la longueur de la rangée de magasin est arrangée de manière à glisser à va et vient transversalement sur le fond des maga- sins sous l'action de deux chaînes sans fin 108 dont les brins supérieurs s'étendent au-dessous dudit fond. La plaque d'ali- mentation est reliée à chaque chaine par une oreille 109 glis- sant dans la fente correspondante 103.
Les chaines 108 sont ac - tionnées par des roues dentées 110 clavetées sur un arbre os- cillant 111, lequel est actionné par un entrainement à chaine 112,113.. La roue dentée 113 , qui est montée sur un arbfe fou 114, porto un manoton 115 relié par une bielle de liaison 11@
<Desc/Clms Page number 11>
à une manivelle Il'1 dont le rayon actif est plus Petit que celui de la manivelle 113-115. La manivelle 117 est clavetée sur un arbre 118 (figure la) auquel est fixé l'organe mené 119 d'un em- brayage unidirectionnelC3 . L'organe menant 120 de cet embrayage est tourillonné sur une partie amincie 118' de l'arbre 118 (fi- gure 10) et est fixé à une roue dentée 121 (figure la) reliée par une chaine à une roue dentée 122 d'un moteur 123 tournant de manière continue.
L'embrayage C3, qui est également analogue à l'embrayage CI, comporte un ergot radial de clavette 125 coopé- rant avec un levier à crochet 126 pivoté sur un axe fixe 128 et susceptible d'être tiré par un électro-aimant 124 hors du chemin de l'ergot 125. Le levier à crochet 126 est muni d'un contrepoids 126' qui le pousse vers la position dans laquelle il engage l'er- got 125.
EMI11.1
Une lablc) pouvant ûtr0 olaveo ut vbuivv6u uut diupouuo entre les longerons 31 et 31a et, lorsqu'elle est en position haute, elle supporte les panneaux pendant qu'ils sont introduits des magasins sous les plateaux de presse 70 et 70a. La table (figure la 2 et 4) est en deux pièces 130 et 130a comportant sous ieur face inférieure des montants verticaux 131 et 131a s'appliquant à frottement doux contre les longerons 31 et 31a.
Les tables sont guidées par des boulons 132 passant dans des fentes verticales 133 des longerons et servant de point d'arti- culation à des bielles de liaison 134 actionnées par deux pai- res de manivelles 135 fixées respectivement sur des arbres os- cillants 136 et 137 qui sont obligés d'osciller simultanément sous l'action d'une bielle 139 et de manivelles 138. A l'une des extrémités de l'arbre 137 est monté un frein comprenantm disque 140 claveté sur l'arbre 137 et serré entre deux bagues ressort 141 qui ne .peuvent pas tourner.
Le mécanisme de commande de la table (figures 1 et 9) comprend une manivelle 145 clavetée à l'arbre oscillant 136 et actionnée par une tige excentrique 146 pouvant coulisser dans une
<Desc/Clms Page number 12>
bielle excentrique 149 montée sur un excentrique 150. un col- lier 147 claveté sur la tige 146, est logé dans un évidement 148 dela bielle 149, le jeu ainsi prévu entre les organes 146 et 149 étant égal au déplacement de l'excentrique 150 qui est claveté sur l'organe mené 152 (figure 1) d'un embrayage uni- directionnel C2 analogue à 1'embrayage CI. L'organe menant 151 de 1,'embrayage C2 est fixé l'arbre 157 sur lequel est cla- vetée une roue dentée 158 en prise avec un pignon 159 porté par l'arbre d'un moteur 160 tournant de manière continue.
L'embrayage C2 est muni d'un orgot radial de clavette 153 sus- ceptible d'être engagé par un levier 154 lequel est pivoté sur un axe fixe 155. Un électro-aimant 156, lorsqu'il est ex- cité, soulève le levier 154 hors du chemin de l'ergot 153.
Le moteur 160 entraine également une poulie 161 à courroie en V reliée par une courroie à une poulie 162 clave- tée sur l'arbre 163. Cet arbre est relié par une transmission à chaine 176, 164 (figure 6) à un arbre 165 tourillonné dans une boite d'engrenages 175 (figure 5). Une roue dentée 166 est clavetée sur l'arbre 165 et engrène avec des roues dentées 167 et 173 clavetées respectivement sur les arbres 168 et 174 sur lesquels sont également clavetés deux galets aplanisseurs in- férieurs 180 et deux galets lamineurs inférieurs 182, comme on le voit sur les figures 1 et 4.
Ces galets coopèrent avec des galets aplanisseurs supérieurs 181 et des galets -lamineurs su- périeurs 183, lesquels sont clavetés respectivement sur des arbres 170 et 172 montés dans des paliers à ressort 184 et 185 arrangés de manière à pousser le galet supérieur de chaque pai- re vers le galet inférieur. Fixées sur les arbres 170 et 172 (figure 5) se trouvent des roues dentées 169 et 171 en prise respectivement avec les roues dentées 167 et 173.
EMI12.1
Chacun des plateaux de presse 'riz et 70a pot't" wie 1'1It.,., mobileconstituée par un boulon 190 pouvant coulisser dans une fente verticale 191 dans l'extrémité du plateau voisine des
<Desc/Clms Page number 13>
galets lamineurs (figures 14 et 15). Le bas de ce boulon est parallèle à la surface supérieure des blocs 60 du transpor- teur et est en alignement avec le rebord SI du ruban d'assem- blage lors que ce dernier est tiré sous le plateau par l'a- grafe à ressort. Les faces extérieures des rebords des rubans s'appuient contre des surfaces 192 et I92a formées sur les longerons 31 et 31a (figure 2) tandis que les faces inté- rieures des dits rebords appuient contre des platines de gui- dage 193 et 193a dirigées vers le bas, les rubans se trouvant ainsi maintenus en sens transversal dans la position désirée.
Le coin inférieur de chaque boulon (figure 14) du côté re- gardant le ruban est biseauté comme indiqué en 194. L'extré- mité supé rieure de chaque boulon est en forme d'équerre 195 ce qui l'empêche de tomber à travers le plateau. Un levier à deux bras 196 est pivoté sur un axe 197 sur chaque plateau.
Le bras supérieur de chaque levier comporte une entaille 198
EMI13.1
pouvant- venir alonerugur noun l'aquarra 190 MOUM leuutioti tiluil ressort 200 et maintenir ainsi le boulon en position haute dans le plateau. Le bras inférieur 199 est suspendu sur le . chemin des ébauches de boites partiellement finies lorsqu'el- les quittent la presse. Le pied de chaque boulon 190 est mu- ni d'une butée 202 pouvant venir s'engager avec la surface inférieure du plateau. Les deux blocs 60' du transporteur qui se trouvent au-dessous de chaque boulon 190 lorsque les transporteurs sont arrêtés sont munis d'évidements 201 pour recevoir les pieds des boulons.
Des galets à friction 203 tourhant de manière continue (figures la. et 4) @ entraînés par une transmission à chaine
204 servent à l'introduction'des rubans d'assemblage dans la machine.
Sur la figure 20, on a montré certains des contacts é- lectriques et des cames qui avaient été omis sur les autres figures pour plus de clarté. Ainsi, l'arbre à came 55 com- mandant l'accouplement CI du transporteur à chaine porte une
<Desc/Clms Page number 14>
came 210 qui ouvre les contacts 211 peu après que le levier 54 s'est déplacé vers la position pour laquelle il débraie l'accouplement. Ce levier est arrangé de manière à fermer les contacts 212 seulement lorsqu'il est dans ladite position.
Deux leviers 214 dont un seul est visible sur la figure 4, sont arrangés de manière à être soulevés par les rubans S lorsque ces derniers pénètrent dans les agrafes à ressort 61 et pour fermer alors deux paires de contacts 213. L'arbre me- né 157 de l'accouplement 02 d'entrainement de la table, porte une came 215 arrangée de manière à fermer momentanément des contacts 216 juste avant que cet accouplement ne soit débrayé.
De même, l'arbre mené 118 de l'accouplement 03 pour l'intro- duction des panneaux porte une came 217 arrangée pour fermer momentanément des contacts 218 junte avant que cet accouple- ment ne soit débrayé. L'arbre mené 83 de l'accouplement C4 d'entraînement des plateaux, porte une came 221 arrangée de manière à fermer les contacts 222 seulement lorsque les pla- teaux sont dans leur position la plus haute.
L'appareil fonctionne de la manière suivante: On suppose que les accouplements 01, C2, C3 et C4 sont débrayés, que les divers moteurs sont en marche et que la table 130, 130a est abaissée. Les plateaux 70 et 70a seront alors élevés, la pla- que 100 d'introduction des panneaux sera dans sa position ex- térieure montrée sur les fig. I et 2, et une paire d'agrafes à ressort 61 de tr ansporteur se trouvera à l'extrémité d'en- trée des brins supérieurs des transporteurs. Lorsqu'on intro- duit dans la machine une paire de rubans dentés d'assemblage S, les galets 203 les entrainent jusqu'à ce que leurs extré- mités antérieures soient verrouillées dans les agrafes comme visible sur les figures II à 13 et 20. En même temps, les ex- trémités antérieures des rebords SI des rubans soulèvent les bras 214 et ferment ainsi les contacts 213.
Le courant passe alors dans un circuit électrique I qui comprend, en série en- tre une borne d'alimentation positive marquée + et une prise
<Desc/Clms Page number 15>
de terre négative, les deux paires de contacts 213, l'élec- tro-aimant 57 et les contacts 222. Etant donné que les pla- teaux sont au sommet de leur course, les contacts 222, qui agissent comme un verrouillage de sûreté, se trouveront fer- més, et l'électro-aimant 57 se trouve par conséquent excité; il soulève le levier 54 en l'écartant de l'ergot de clavette 48 de l'embrayage CI. La partie 46 de la clavette d'embrayage (figures 17 et 19) oscille alors sous l'action du ressort 50 pour venir s'engager dans l'une des rainures 41 de l'organe menant 40 de l'embrayage.
L'organe mené est ainsi solidarisé avec l'organe menant et les transporteurs se mettent en mou- vement et tir ent les rubans sous les plateaux. Lorsque les bouts arrière des rubans dépassent les bras 214, ceux-ci s'abaissent et ouvrent les contacts 213. L'arbre 38 d'entrai- nement des transporteurs effectue exactement quatre rotations sous l'action de la came 53.
Lorsque les tr-ansporteurs com- mencent leur mouvement, la came 53 maintient le levier 54 hors du chemin de l'ergot 48 de la clavette de l'embrayage pendant trois rotations complètes et, durant la quatrième ro- tation, lorsque l'électro-aimant 57 est désexcité, la sail- lie 54' tombe dans l'entaille 53' de la came en permettant au levier 54 d'engager l'ergot de clavette 48 et d'arrêter ainsi les transporteurs dans une position .telle que les agrafes à ressort 61 ont effectué exactement la moitié du parcours re- présenté par la longueur totale des chaines des transpor- teurs.
Entre temps, pendant que les agrafes à ressort 61 sont passées par-dessus les goujons d'enclume 67, elles se sont ouvertes automatiquement et ont libéré les rubans juste avant que les extrémités antérieures de leurs rebords n'aient buté contre les coins chanfreines 194 des boulons d'arrêt 190, comme on le voit sur les figures 14 et 15. La position des rubans et des tr ansporteurs est maintenant celle représen- tée en figure 4.
De préférence, on pré voit sur l'arbre 38 des roues den-
EMI15.1
,1
<Desc/Clms Page number 16>
tées des transporteurs un frein à action continue (non repré- senté) pour s'opposer à la tendance que pourraient avoir les transport eurs à rebondir dans une direction ingerse après le débrayage de l'accouplement CI. On peut également prévoir dans deux ou plusieurs blocs de chaque tranaportour ainsi que dans les organes 193 et 193a (ou 192 et 192a) de guidage des @u- bans,des plongeurs à ressort (non représentés) ayant un- tête arrondie susceptible d'appuyer sur les rubans pour les m@inte- nir arrêtés pratiquement dans les positions désirées.
Le retour du levier 54 dans la position représentée sur la figure 1, ferme les contacts 212 juste avant que les :on- tacts 211 ne soient ouverts par la came 210. Le courant passe alors momentanément dans un circuit II qui comprend en série les contacts 211, les contacts 212 et l'électro-aimant I56.Ce dernier embraie l'accouplement C2 d'entrainement de la table de sorte que l'excentrique 150 est mis en marche et fait oscil- ler l'arbre 136 pour soulever les tables.l;'accouplement C2 est débrayé par le levier 154 après avoir effectué exactement une rotation et la table s'arrête dans la position montrée en figure 2 où elle est maintenue en place par le frein I40-I4I.
Cette rotation de l'arbre 157 d'entraînement de la table oblige la came 215 à fermer momentanément les contacts 216 et à fermer ainsi un circuit III qui comporte en série avec ces contacts l'électro-aimant 124 qui commande l'accouplement C3 de l'alimentation des panneaux.
Cet accouplement se trouve ainsi embrayé, puia est débrayé après que l'arbre 118 a ef- fectué une rotation complète. L'embiellage 117-116-115 (figu- re 2) fait osciller l'arbre 114 d'environ 1500 et la transmis- sion à chaine II3-II2 fait osciller l'arbre III d'environ 4500 de sorte que la plaque 100 d'introduction des panneaux se déplace tout d'abord vers l'intérieur en soulevant les cliquets 128 et pousse le panneau inférieur P de chaque pile à travers la fente 104 et sur la surface de la table 130-130a jusqu'à. ce que les bords antérieurs de ces panneaux viennent buter
<Desc/Clms Page number 17>
contre l'organe de guidage I93a. La plaque 100 revient alors en arrière en glissant sous les piles de panneaux qui sont empêchés de reculer par les cliquets 128.
La plaque 100 sou- lève légèrement lès cliquets, passe sous eux et vient s'ar- rêter:dans sa position initiale. Les positions relatives du jeu de panneaux P et des rubans S après cette opération sont
EMI17.1
aaiium l'tijjrctttcnbëea sur les figures ,4,.t4 et 1b.
Peu avant que l'arbre 118 ne s'arrête, la came 217 qu'il porte,ferme momentanément les contacts 218, ce qui permet au courant de passer dans un circuit IV comprenant l'électro- aimant 92 en série avec ces contacts. Cet électro-aimant soulève alors le levier 90 et embraye ainsi l'accouplement
C4 d'entrainement des plateaux, l'arbre mené 83 de cet accou- plement effectue exactement une rotation. Les plateaux 70 et 70a s'abaissent alors simultanément. Etant donné que les boulons 190 d'arrêt des rubans sont engagés par leurs coins chanfreinés 194 sur les extrémités antérieures des rebords des rubans, comme on peut le voir sur les figures 14 et 15, ces boulons ne peuvent pas tout d'abord descendre avec les plateaux. Les leviers 196 sont déplacés par les ressorts 200 pour venir engager leurs entailles 198 sous les équerres 195 des boulons.
La face inférieure des plateaux engage alors les saillies 202 des boulons et entraine ceux-ci vers le bas jus- que dans les logements 201 formés dans les blocs 60' (figures
16 et 21), les coins chanfreinés 194 des boulons repoussant légèrement en arrière les rubans S pour les amener dans la po- sition exacte voulue. Comme les plateaux continuent de s'a- baisser, ils poussent, .Les panneaux vers le bas jusqu'à ce qu'ils soient pénétrés par les dents S2 des rubans, l'effort exercé par les plateaux étant transmis par l'ébauche, les blocs 60 et 60' et les chaines 35 aux rebords 34 des longerons.
La table 130-130a se trouve pendant ce temps abaissée sous l'action des plateaux, le frein 140-141 patinant et le collier
147 (figure 9) se déplaçant jusqu'à l'autre extrémité de l'ou-
<Desc/Clms Page number 18>
verture 148. Lorsque les plateaux remontent, les boulons d'ar- rêt 190 sont soutenus par les leviers 196 et soulevés jusqu'à ce que leurs pieds se trouvent au-dessus de l'arête supérieure des rebords SI des rubans.
Lorsqu'on introduit dans la machine une nouvelle paire de rubans pour fabriquer une nouvelle ébauche, cette introduc- tion met de nouveau en marche les transporteurs et l'ébauche partiellement achevée se trouve éjectée de sous les plateaux et introduite entre les galets 182-183, l'écart entre ces galets variant automatiquement, grâce aux paliers à ressort 185, selon les variations d'épaisseur des panneaux. Ces der- niers se trouvent ainsi amenés de force en contact étroit avec les parties principales des rubans p sur toute la lon- gueur de ces derniers. Lorsque l'ébauche quitte les galets 182-183, elle pénètre entre les galets 180-181 qui rabattent les pointes des dents des rubans qui dépassent au-dessus des panneaux.
Lorsque l'ébauche sort de sous les plateaux, le panneau antérieur attaque le bras inférieur 199 des leviers 19@ et fait osciller ceux-ci, ce qui permet aux boulons d'arr't de à retomber. Ces boulons glissent alors le long de l'ar te su- périeure des rebords SI des rubans et tombent derrière eux, prêts à arrêter la paire suivante de rubans.
<Desc / Clms Page number 1>
Further training in apparatus for the production of folding blanks intended for the manufacture of boxes.
International Convention: Great Britain patent applications filed under No. 3.839 dated February 7 and under No. 5.930 dated February 27, 1936 by Hermann Hans Johannes Kruse, of which the applicant is the beneficiary.
EMI1.1
------------------------. ¯ ------- ¯w¯-
The present invention relates to an apparatus for the production of folding blanks intended for the manufacture of boxes, of the type comprising several panels, for example four, which constitute the cover, the back, the bottom and the front of a rectangular box. , these panels being assembled by means of two metal tapes, each of which has a flange forming a right angle along one of the edges of the flat main part of the tape, and a row of teeth arranged vertically on the main part plane,
on the rimless side.
<Desc / Clms Page number 2>
When assembling such a blank, the various panels are arranged in a row and two ribbons are placed along and one on either side of the opposite edges of the row of panels, with their edges facing outward. The panels are then pressed against the tapes so that the teeth penetrate them, at such a distance from the edge of the panel that a narrow groove remains between the rebound of each tape and the edge of the adjacent panel. The planar blank thus formed is folded in the form of a box by bending the ribbons between the adjacent panels (the edges being notched to facilitate this folding); the side panels of the box being included in said grooves.
It has already been proposed to produce such a blank by means of a press which forces the teeth of the tape simultaneously into a pair of panels, but it has been found that due to the variations, which are inevitable with commercial timber, in the The thickness of the panels and even in the thickness of the same panel, a single press operation does not allow the main part of the tape to be fixed in close contact over its entire length with the surface of the panels. If the tape is not tightly secured to the panels, the box is dangerous to handle and easily deteriorates with use.
It is known that a method of assembling such blanks, which is satisfactory in certain cases, consists in driving the teeth of the tape into the panels while at the same time passing the tape and the panels between two rollers subjected to pressure and associated, rollers which are capable of adjusting themselves according to the irregularities in the thickness of the panels and which can be arranged so as to exert high pressure locally.
It has been found, however, that when thin and flexible panels are used, for example of peeled wood, their deformation in front of the rollers is sufficient to twist the panel.
<Desc / Clms Page number 3>
the tape teeth carefully as they approach the rollers but before their point has entered the panel; it then sometimes happens that a tooth thus twisted is located opposite a node in the panel and crashes under the rollers instead of entering regularly into the panel.
The present invention relates to an improved process and apparatus for the manufacture of such blanks.
The method of manufacturing these blanks according to the present invention consists in bringing a set of panels to form a blank in front of a pair of toothed tapes, in pushing the panels thus arranged and while they are stationary to make them. preliminarily engage with the teeth of the tape through a press operation whereby all the teeth to be introduced into the edge of any of the panels are driven simultaneously, then fully drive the teeth of the ribbons in the panels by passing the blank thus partially formed between rollers under pressure. The protruding tips of the teeth are then folded back in a known manner.
The improved apparatus for the production of such blanks. ches comprises a feed mechanism arranged to bring a set of panels to form a blank in a determined position, in front of a pair of toothed tapes, a press for urging the panels thus arranged to partially engage them. teeth of the ribbon, all teeth which are to be driven into at least one edge of a panel being driven simultaneously, and combined and pressurized rollers arranged to receive the half-finished blank as it exits said pres -
EMI3.1
do and. to submit ootto rough (t an opurution do} 1.1IJ1ÎYlI.lgu which completely engages the teeth.
To ensure high yield, it is desirable that all panels entering into the manufacture of a single blank be pressed simultaneously against a pair of tapes and, accordingly, it
<Desc / Clms Page number 4>
m it is convenient to introduce into the machine pieces of tape cut in advance to the desired length, it is not possible to use feed rollers of the usual type to introduce the tapes under the press platens. , since the length of these plates is not significantly less than the length of a tape and the rollers would therefore interfere with the clamping of the press.
Consequently, one of the characteristics of the present invention resides in the provision of transport means for the introduction under one of the plates of the press and in a determined position of pieces of ribbons cut in advance. means comprising a chain conveyor which is provided with a clip capable of gripping one end of the band, and the links of which carry, or consist of -, - support blocks, the chains or blocks being able to slide in guides formed in the frame of the device and thus being
EMI4.1
rang4s to transmit An <1hâoais the forceful force of closing the press plate to a blank.
The improved apparatus preferably comprises a stopper which can be brought into a position such that it engages the leading end of a ribbon when the latter reaches its determined position or approximately this position under the press plate, while at the same time. remaining outside the path of the previously mentioned clip, a shock piece being provided which cooperates with said clip to release the tape when the front end of the latter comes into contact with said stopper. Means may be provided for causing said stop to operate, after it has stopped a tape, a movement which serves to bring the tape back to the exact desired position.
The stopper can thus be slidably mounted in the press plate and arranged so as to move in the same direction as this plate but independently of it, a latch being provided to retain said stopper in such a relatively position. on the board that it is disabled when the board is raised. This lock can
<Desc / Clms Page number 5>
be combined with a release member which is actuated by the half-finished box blank as it passes from the press to the; pebbles.
Another feature of the invention resides in the provision of a system for controlling the press by means of an electromagnet, this system being normally open and being arranged to force the press when it is energized, to be carried out in isolation.
EMI5.1
a the ulu that a complete operabiona ut / ill oy'ole, ob device of electromagnet being combined with electrical contacts actuated by the tape introduction and insertion devices of the control panels. such that the completion of the feeding operations causes the press to operate.
The chain conveyor which has been mentioned above is preferably provided with several staples for holding the bands, these staples being equidistant from each other and said conveyor being driven by means of a coupling. which is combined with a control mechanism arranged to disengage this coupling and to stop said conveyor as soon as one of said clips arrives at the entry end of the upper strand of said conveyor. an embodiment of the improved apparatus is illustrated in the accompanying drawings in which:
Figures 1 and 1 are a plan view with parts of the press bed and the tape conveyor drive mechanism broken away.
Figure 1 corresponds to the left part of figure 4 and figure la to the right part.
Figures 2 and 3 are sectional elevational views taken along lines 2-2 and 3-3 of Figures 1 and 4, respectively.
Figure 4 is a side elevational sectional view taken on lines 4-4 of Figures 2 and 3.
Figure 5 is a sectional section taken along line 5-5 of Figure 1.
Figure 6 is a side elevation of the drive mechanism of the tape conveyor, which mechanism
<Desc / Clms Page number 6>
has not been shown in the lower left corner of Figure 1.
Figure 7 is a sectional elevational view through the former
EMI6.1
t: rrtjrit, prion ci In right-3 do ln figura 6.
Figure 8 is a side elevational sectional view of the platen drive mechanism taken along line 8-8 of Figure 1 and including a portion which had been omitted in Figures 1 and 4.
FIG. 9 is a side elevational section taken on line 9-9 of FIG. 1.
Fig. 10 is a sectional end view showing a fragment and taken along line 10-10 of Fig. 1.
Figures 11 and 12 are an end elevation and a plan view, respectively, of a spring-loaded staple link of the chain conveyor.
Figure 13 is a section taken on line 13-13 of Figure 11.
Figure 14 is an enlarged view of part of Figure 4.
Figure 15 is a section taken along line 15-15 of Figure 14.
Figure lo is similar to Figure 14, the members being shown in a different position.
Figure 17 is a sectional elevation of the tape conveyor drive coupling or clutch taken along line 17-17 of Figure 18.
Figures 18 and 19 are sections along lines 18-18 and 19-19 of Figure 17, respectively.
Fig. 20 is a diagram of the electrical connections showing some contacts which are not shown in the previous figures for the sake of clarity, and,
FIG. 21 is a horizontal sectional view of a detail of FIG. 16 taken along the line 21-21 of FIG. 16.
<Desc / Clms Page number 7>
The machine frame, as seen in particular in Figures 1 to 4, comprises a base 30 on which is fixed a side member 31. a second side member 31a is arranged parallel to the previous one and can slide transversely under the action of several screw 32 engaging in threaded holes in the side member 31a and having their ends journalled in the side member 31 and in a fixed vertical upright 33.
Each of the side members 31 and 31a is provided with two edges 34 directed first horizontally and then extending vertically, each edge 34 supports the upper strand of an endless roller chain 35 (Figures 14 and 15) mounted on a wheel driving toothed 36 and on a return toothed wheel 37. The driving wheels 36 are keyed on a shaft 38 while the return wheels are mounted on an idle shaft 39.
The shaft 38 is driven by a gear which is shown in figures 6, 7, 17, 18 and 19 and which comprises a one-way clutch CI of the type which can be engaged or disengaged according to the particular angular position. that occupies its trained organ. The driving member of the coupling comprises a drum 40 journalled on the shaft 38 and integral with a pinion 42 which is engaged with a pinion 43 keyed on the shaft of a continuously rotating motor (not shown). The drum 40, which rotates in the direction of the arrow drawn in FIG. 19, is provided in its internal surface with several wedge-shaped grooves 41, the deepest part of which is. the back. The driven member of the coupling comprises a cylinder 44 keyed to the shaft 38 and loosely fitted into the driving drum 40.
A tilting key 45 is journaled at 46 in a collar 44 'of the driven member and is provided with an extension 46' of semi-circular section which, when the coupling is disengaged, is housed in a groove 47 of semicircular section formed in the cylindrical part 44. The key 45 is provided with a radial lug 48 which, when the coupling is disengaged, abuts against a projection 49 of the collar 44 '. A GO compressed spring pushes
<Desc / Clms Page number 8>
the lug 48 by moving it away from the projection 49.
A pinion 51 integral with the driven member 44 is engaged with a toothed wheel 52 (FIGS. 6 and?), The members 51 and 52 constituting a reduction gear of ratio 4 to 1. The toothed wheel 52 is connected directly to a cam 53, these two members being mounted on an idle shaft 55. The cam 53 has a notch 53 'to receive a projection 54' of a lever 54 which is riveted on a fixed axis 56. When the projection 54 ' is in the notch 53 'of the cam, the free end of the lever 54
EMI8.1
We find on the chomtn of the lug linked to the dc: the key key to the coupling. an electromagnet 57 is connected by a connecting rod 58 to the lever 54 and is used when it is energized to. lift this lever out of the way of the lug 48.
The drive wheels 36 of the transporter (Figure 4) are of such a dimension that the driven member of the coupling Cl
EMI8.2
does the mitt turns making a link pass the chain 35 through a complete circuit and return to its initial position.
The length of each flange 34 of the side members is not less than that of the larger blank to be manufactured. Two unbroken sets of 60-60 'support blocks are attached to the. links of each pair of chains 35. These two series are separated by two staples. spring 61 dividing the chains into equal parts (Figures 4 and 20). The clips of the two carriers are screwed transversely. When the driven member of the coupling C1 is stopped, a clip 61 is located at the entry end of the upper run of the conveyors, as seen in Figure 4.
The clips 61, which can be seen on a larger scale in Figures 11 to 13, are arranged to automatically grip the anterior end of a joining tape S as soon as the tape enters the clip. The clip comprises a lever 62 articulated on a pin 63 and pushed rearward by a spring 64 acting on an extension 62 '. When an S tape enters
<Desc / Clms Page number 9>
the clip, its front end brings the lever to the position shown in dotted lines (figure 13), then slides between the top of the lever 62 and a protruding part 65 of the body of the clip, the edge SI of the clip. tape entering a slot 60.
The spring 64 then returns the lever 62 to the position shown in solid lines in which the tape is firmly held by the wedging of the members 62 and 65. The extensions 62 'of the levers pass between the flanges 34 of the side members while the clips spring loaded move along the top strand of the carriers. An anvil stud 67 (Figures 14 and 15) is secured between each pair of flanges 34 just opposite the place where the anterior end of the tape is to be stopped.
When the extension 62 'hits the stud 67, the lever 62 switches to the position shown in dotted lines' in FIG. 13, so as to release the tape which is stopped and finally put in place in a manner which will be described. further. After the clip 61 has passed the stud 67, the spring 64 returns the lever 62 to its original position so that the clip is ready to automatically engage another tape when it returns to the end of the tape. entry of the upper strand of carriers.
Press plates 70 and 70a (Figures 1 to 4) capable of being raised and lowered in guides 71, are arranged above and parallel to the side members 31 and 31a respectively. These plates are actuated simultaneously by soft pairs of connecting rods 72 controlled by cranks 75 keyed in pairs on oscillating shafts 74 and 75 respectively. These oscillating shafts are coupled to one another by a connecting rod 76 connecting cranks 77.
A crank 78 is fixed to the oscillating shaft 74 (figures 1 and 8) and is connected by an eccentric connecting rod 79 to an eccentric 80 keyed on the driven member 81 (figure 1) of a one-way clutch U4. of which the driving member 82 is keyed
<Desc / Clms Page number 10>
to a shaft 83 on which the member 81 is journaled. The shaft 83 rotates continuously under the action of an electric motor 88 (FIG. 8) which drives it via a gear 87,86 and chain wheels 85-84. The clutch C4 is similar to the clutch CI described above and illustrated in Figures 17 to 19, and it comprises a radial key lug 89 cooperating with a lever 90 articulated on a fixed axis 91 and can be lifted by an electro - magnet 92 out of the passage of the key lug 89.
The body panels are stored in a series of hoppers arranged along the side member 31 and parallel to it, as seen in Figure 2. The stacks
EMI10.1
Rings are not shown in Figure 1. Leu I; tL \ - gasins or hoppers have a common bottom 101 provided with two slots on 3 and a common front face 102, the lower edge of which is slightly raised relative to at the bottom so as to leave a slot 104 whose height slightly exceeds the thickness of a panel. The four individual magazines are formed between the end walls 105, 105 'and intermediate partitions 106, a bottom slit 107 being left between the lower edges a of the walls 10b' and 106 and the bottom 101.
Pawls 128 are hinged to the walls of the magazines in a position such that they engage behind the bottom panel of each stack. A flat feed plate 100 extending the entire length of the magazine row is arranged to slide back and forth transversely on the bottom of the magazines under the action of two endless chains 108 whose strands upper extend below said bottom. The feed plate is connected to each chain by an ear 109 sliding in the corresponding slot 103.
The chains 108 are actuated by toothed wheels 110 keyed on an oscillating shaft 111, which is actuated by a chain drive 112,113. The toothed wheel 113, which is mounted on a crazy arbfe 114, porto a crank pin 115 connected by a connecting rod 11 @
<Desc / Clms Page number 11>
to an Il'1 crank whose active radius is smaller than that of the crank 113-115. The crank 117 is keyed on a shaft 118 (FIG. La) to which the driven member 119 of a one-way clutch C3 is fixed. The driving member 120 of this clutch is journaled on a thinned part 118 'of the shaft 118 (FIG. 10) and is fixed to a toothed wheel 121 (FIG. La) connected by a chain to a toothed wheel 122 of a motor 123 running continuously.
The clutch C3, which is also similar to the clutch CI, comprises a radial key lug 125 cooperating with a hook lever 126 pivoted on a fixed axis 128 and capable of being pulled by an electromagnet 124 out of the way. the path of the pin 125. The hook lever 126 is provided with a counterweight 126 'which pushes it towards the position in which it engages the pin 125.
EMI11.1
A lablc) capable of ûtr0 olaveo ut vbuivv6u uut diupouuo between the side members 31 and 31a and, when in the high position, it supports the panels while they are introduced from the magazines under the press plates 70 and 70a. The table (FIG. 2 and 4) is in two parts 130 and 130a comprising under ieur lower face vertical uprights 131 and 131a which apply gently against the side members 31 and 31a.
The tables are guided by bolts 132 passing through vertical slots 133 of the side members and serving as an articulation point for connecting rods 134 actuated by two pairs of cranks 135 fixed respectively on oscillating shafts 136 and 137 which are forced to oscillate simultaneously under the action of a connecting rod 139 and cranks 138. At one end of the shaft 137 is mounted a brake comprising a disc 140 keyed on the shaft 137 and clamped between two spring rings 141 which cannot turn.
The table operating mechanism (Figures 1 and 9) comprises a crank 145 keyed to the swing shaft 136 and actuated by an eccentric rod 146 slidable in a
<Desc / Clms Page number 12>
eccentric connecting rod 149 mounted on an eccentric 150. a collar 147 keyed to the rod 146, is housed in a recess 148 of the connecting rod 149, the clearance thus provided between the members 146 and 149 being equal to the displacement of the eccentric 150 which is keyed onto the driven member 152 (FIG. 1) of a one-way clutch C2 similar to the clutch CI. The driving member 151 of the clutch C2 is secured to the shaft 157 to which is keyed a toothed wheel 158 in mesh with a pinion 159 carried by the shaft of a continuously rotating motor 160.
Clutch C2 is provided with a radial keyway 153 capable of being engaged by a lever 154 which is pivoted on a fixed axis 155. An electromagnet 156, when energized, lifts the lever. lever 154 out of the way of the lug 153.
The motor 160 also drives a V-belt pulley 161 connected by a belt to a pulley 162 keyed to the shaft 163. This shaft is connected by a chain transmission 176, 164 (FIG. 6) to a journaled shaft 165. in a 175 gearbox (Figure 5). A toothed wheel 166 is keyed on the shaft 165 and meshes with toothed wheels 167 and 173 keyed respectively on the shafts 168 and 174 on which are also keyed two lower leveling rollers 180 and two lower rolling rollers 182, as shown. see in Figures 1 and 4.
These rollers cooperate with upper leveling rollers 181 and upper rollers 183, which are respectively keyed on shafts 170 and 172 mounted in spring bearings 184 and 185 arranged so as to push the upper roller of each pair. re towards the lower roller. Attached to shafts 170 and 172 (Figure 5) are toothed wheels 169 and 171 in engagement with toothed wheels 167 and 173 respectively.
EMI12.1
Each of the rice press plates and 70a pot't "wie 1'1It.,., Mobileconstituted by a bolt 190 slidable in a vertical slot 191 in the end of the neighboring plate.
<Desc / Clms Page number 13>
rolling rollers (figures 14 and 15). The bottom of this bolt is parallel to the top surface of the conveyor blocks 60 and is in alignment with the edge SI of the assembly tape as the latter is pulled under the tray by the spring clip. . The outer faces of the rims of the ribbons bear against surfaces 192 and I92a formed on the side members 31 and 31a (FIG. 2) while the inner faces of said flanges bear against guide plates 193 and 193a directed towards the bottom, the ribbons being thus held in transverse direction in the desired position.
The lower corner of each bolt (Figure 14) on the side facing the tape is beveled as shown in 194. The upper end of each bolt is square 195 which prevents it from falling through. the tray. A two-armed lever 196 is pivoted on an axis 197 on each platen.
The upper arm of each lever has a notch 198
EMI13.1
being able to come alonerugur noun the aquarra 190 MOUM leuutioti tiluil spring 200 and thus maintain the bolt in high position in the plate. The lower arm 199 is suspended on the. path of partially finished box blanks when they leave the press. The foot of each bolt 190 is provided with a stopper 202 capable of engaging with the lower surface of the plate. The two conveyor blocks 60 'which lie below each bolt 190 when the conveyors are stopped are provided with recesses 201 to receive the feet of the bolts.
Friction rollers 203 rotating continuously (figures la. And 4) @ driven by a chain transmission
204 are used for the introduction of assembly tapes into the machine.
In Figure 20, some of the electrical contacts and cams which had been omitted in the other figures for clarity have been shown. Thus, the camshaft 55 controlling the CI coupling of the chain conveyor carries a
<Desc / Clms Page number 14>
cam 210 which opens contacts 211 shortly after lever 54 has moved to the position for which it disengages the coupling. This lever is arranged so as to close the contacts 212 only when it is in said position.
Two levers 214, only one of which is visible in FIG. 4, are arranged so as to be lifted by the tapes S when the latter enter the spring clips 61 and then to close two pairs of contacts 213. The driven shaft 157 of the coupling 02 for driving the table, carries a cam 215 arranged so as to momentarily close contacts 216 just before this coupling is disengaged.
Likewise, the driven shaft 118 of the coupling 03 for the insertion of the panels carries a cam 217 arranged to momentarily close contacts 218 together before this coupling is disengaged. The driven shaft 83 of the plate drive coupling C4 carries a cam 221 arranged so as to close the contacts 222 only when the plates are in their highest position.
The apparatus operates as follows: It is assumed that the couplings 01, C2, C3 and C4 are disengaged, that the various motors are running and that the table 130, 130a is lowered. The plates 70 and 70a will then be raised, the plate 100 for inserting the panels will be in its external position shown in FIGS. I and 2, and a pair of spring loaded carrier clips 61 will be at the entry end of the upper strands of the carriers. When inserting a pair of toothed assembly tapes S into the machine, the rollers 203 drive them until their front ends are locked in the clips as shown in Figures II through 13 and 20. At the same time, the anterior ends of the rims S1 of the ribbons raise the arms 214 and thus close the contacts 213.
The current then passes through an electrical circuit I which comprises, in series between a positive supply terminal marked + and a socket
<Desc / Clms Page number 15>
negative earth, the two pairs of contacts 213, the electromagnet 57 and the contacts 222. Since the plates are at the top of their travel, the contacts 222, which act as a safety interlock, will be closed, and the electromagnet 57 is consequently excited; it lifts the lever 54 away from the key lug 48 of the clutch CI. Part 46 of the clutch key (Figures 17 and 19) then oscillates under the action of spring 50 to engage in one of the grooves 41 of the driving member 40 of the clutch.
The driven member is thus secured to the driving member and the conveyors start to move and pull the ribbons under the plates. When the rear ends of the tapes pass the arms 214, the latter lower and open the contacts 213. The drive shaft 38 of the conveyors makes exactly four rotations under the action of the cam 53.
When the tr-ansporteurs start their movement, the cam 53 keeps the lever 54 out of the way of the pin 48 of the clutch key during three complete rotations and, during the fourth rotation, when the electro The magnet 57 is de-energized, the protrusion 54 'falls into the notch 53' of the cam allowing the lever 54 to engage the key lug 48 and thus stop the conveyors in a position such as the Spring clips 61 have completed exactly half of the path shown by the total length of the conveyor chains.
In the meantime, as the spring clips 61 passed over the anvil studs 67, they automatically opened and released the tapes just before the anterior ends of their flanges butted against the chamfered corners 194 stop bolts 190, as seen in Figures 14 and 15. The position of the ribbons and carriers is now that shown in Figure 4.
Preferably, we see on the shaft 38 of the wheels
EMI15.1
, 1
<Desc / Clms Page number 16>
Conveyors a continuously acting brake (not shown) to counteract the tendency of the conveyors to rebound in a wrong direction after disengaging the CI coupling. It is also possible to provide in two or more blocks of each tranaportour as well as in the members 193 and 193a (or 192 and 192a) for guiding the @ ubans, spring plungers (not shown) having a rounded head capable of ' press the ribbons to hold them practically stopped in the desired positions.
Returning the lever 54 to the position shown in FIG. 1 closes the contacts 212 just before the: switches 211 are opened by the cam 210. The current then flows momentarily through a circuit II which comprises the contacts in series. 211, the contacts 212 and the electromagnet I56. The latter engages the table drive coupling C2 so that the eccentric 150 is started and causes the shaft 136 to oscillate to lift the tables. .l; 'C2 coupling is disengaged by lever 154 after having performed exactly one rotation and the table stops in the position shown in Figure 2 where it is held in place by the brake I40-I4I.
This rotation of the drive shaft 157 of the table forces the cam 215 to momentarily close the contacts 216 and thus to close a circuit III which comprises in series with these contacts the electromagnet 124 which controls the coupling C3 of powering the panels.
This coupling is thus engaged, then disengaged after the shaft 118 has performed a complete rotation. Crankshaft 117-116-115 (fig. 2) oscillates shaft 114 by about 1500 and chain drive II3-II2 oscillates shaft III by about 4500 so that plate 100 The panel feeder first moves inward by lifting the pawls 128 and pushes the bottom panel P of each stack through the slot 104 and over the table surface 130-130a to. what the front edges of these panels abut
<Desc / Clms Page number 17>
against the guide member I93a. The plate 100 then returns back by sliding under the stacks of panels which are prevented from moving back by the pawls 128.
The plate 100 slightly lifts the pawls, passes under them and comes to a stop: in its initial position. The relative positions of the panel set P and the tapes S after this operation are
EMI17.1
aaiium l'tijjrctttcnbëea in figures, 4, .t4 and 1b.
Shortly before the shaft 118 stops, the cam 217 which it carries, momentarily closes the contacts 218, which allows the current to pass in a circuit IV comprising the electromagnet 92 in series with these contacts. This electromagnet then lifts the lever 90 and thus engages the coupling
C4 for driving the plates, the driven shaft 83 of this coupling performs exactly one rotation. The plates 70 and 70a are then lowered simultaneously. Since the tape stopper bolts 190 are engaged by their chamfered corners 194 on the leading ends of the tape flanges, as can be seen in Figures 14 and 15, these bolts cannot first descend with trays. The levers 196 are moved by the springs 200 to engage their notches 198 under the brackets 195 of the bolts.
The lower face of the plates then engages the protrusions 202 of the bolts and drives them downwards into the housings 201 formed in the blocks 60 '(figures
16 and 21), the chamfered corners 194 of the bolts pushing the tapes S back slightly to bring them into the exact position desired. As the plates continue to lower, they push,. The panels downwards until they are penetrated by the teeth S2 of the ribbons, the force exerted by the plates being transmitted by the blank, the blocks 60 and 60 'and the chains 35 at the edges 34 of the side members.
The 130-130a table is meanwhile lowered under the action of the plates, the brake 140-141 slipping and the clamp
147 (figure 9) moving to the other end of the ou-
<Desc / Clms Page number 18>
verture 148. As the trays move up, the stop bolts 190 are supported by the levers 196 and raised until their feet are above the upper edge of the SI edges of the tapes.
When a new pair of ribbons are introduced into the machine to make a new blank, this entry starts the conveyors again and the partially completed blank is ejected from under the platens and inserted between the rollers 182-183 , the distance between these rollers varying automatically, thanks to the spring bearings 185, according to the variations in thickness of the panels. The latter are thus forcibly brought into close contact with the main parts of the ribbons p over the entire length of the latter. When the blank leaves the rollers 182-183, it enters between the rollers 180-181 which fold the tips of the teeth of the ribbons which protrude above the panels.
When the blank comes out from under the trays, the front panel attacks the lower arm 199 of the levers 19 @ and oscillates these, which allows the stop bolts to fall back. These bolts then slide along the upper edge of the SI edges of the ribbons and drop behind them, ready to stop the next pair of ribbons.