BE417796A - - Google Patents

Info

Publication number
BE417796A
BE417796A BE417796DA BE417796A BE 417796 A BE417796 A BE 417796A BE 417796D A BE417796D A BE 417796DA BE 417796 A BE417796 A BE 417796A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
rolls
chamber
sheets
heat
racks
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE417796A publication Critical patent/BE417796A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A21BAKING; EDIBLE DOUGHS
    • A21BBAKERS' OVENS; MACHINES OR EQUIPMENT FOR BAKING
    • A21B1/00Bakers' ovens
    • A21B1/42Bakers' ovens characterised by the baking surfaces moving during the baking

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Baking, Grill, Roasting (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Procédé et dispositif pour la fabrication en grandes quantités de petits pains garnis et grillés. 



   Pour la fabrication des petits pains garnis ou sandwichs, on emploie comme support pour la garniture ou la masse à étendre des tranches de pain non grillées ou grillées. 



  Les sandwichs formés de tranches de pain grillées et d'une garniture grillée sont particulièrement savoureux, cependant il est essentiel dans ce cas qu'ils soient consommés peu de temps après leur fabrication. Une rapide fabrication de grosses quantités de petits pains garnis ou sandwichs grillés n'est cependant pas possible dans la manière habituelle et avec les moyens ordinaires de sorte qu'on ne peut pas satisfaire en même temps une grande affluence de clients. On connait bien des appareils qui permettent de griller d'une manière continue des tranches de pain non garnies, mais non 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 des tranches de pain pourvues d'une garniture.

   D'autre part, on connait des appareils simples dans lesquels la moitié supé- rieure des différents petits pains coupés en deux est grillée par la chaleur produite en dessous, par le dispositif de chauffage, tandis que la moitié inférieure pourvue d'une gar- niture est grillée par la chaleur produite en dessus, de sor- te que la garniture est cuite en même temps. Comme le grillage des petits pains demande une chaleur différente de celui de la garniture, en durée ou en force, il s'ensuit que ces appa- reils ne sont pas d'une utilité pratique générale, d'autant plus que leur rendement est également très faible. 



   Pour la livraison rapide de petits pains grillés et garnis à un grand nombre de personnes, il est procédé, suivant l'invention, de la manière suivante : On fait griller tout d'abord les tranches de pain en une phase de travail; à la suite de ce grillage, on applique sur elles la masse à éten- dre qui est produite dans une phase parallèle de travail, et on soumet le petit pain ainsi garni à un nouveau grillage. 



  A cet effet, le grillage des petits pains est fait de la maniè- re connue en soi, soit par la chaleur en dessous, soit avec la chaleur en dessus et en dessous. Le grillage final après l'application de la garniture est effectué avantageusement par la chaleur en dessus. Il convient aussi, dans de nombreux cas, de faire subir à la masse à étendre un grillage prélimi- naire avant de l'appliquer.

   Le grillage rapide de la masse à étendre avant son application sur le pain ou le grillage de la masse à étendre sur les petits pains eux-mêmes est d'une grande importance notamment pour les masses à étendre qui sont constituées de viandB crue convenablement hachée ou de mélan- ges de viandes, d'autres produits alimentaires et de substan- ces albumineuses facilement coagulables, avec addition d'her- 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 bes ou autres substances renfermant des éléments aromatiques volatils, car la chaleur qui rayonne pendant le grillage occa- sionae une rapide coagulation des albumines qui se trouvent les plus près de la surface et protège contre leur échappement les huiles éthérées ou substances aromatiques qui se trouvent dans la masse.

   Les croûtes superficielles qui se forment rapi- dement pendant le grillage protègent en   xoutre   contre l'in- fluence destructive de la chaleur les éléments physiologique- ment actifs présents dans la masse qui se trouve en dessous ou dans les produits alimentaires qui la constituent, par exemple, les vitamines et autres. On parvient ainsi à fabriquer rapi- dement et dans les grandes quantités nécessaires pour une con- sommation massive des produits non seulement très savoureux, mais encore d'une haute valeur pour l'alimentation humaine. 



   Pour l'exécution du procédé on se sert de préférence d'un appareil approprié de chauffage électrique qui, par suite de sa simplicité, peut être aussi utilisé dans les petites exploitations et qui convient également pour cuire, rôtir et griller les comestibles de toutes sortes placés sur des claies ou des tôles. Suivant cette invention, la chambre du four de l'appareil de chauffage est divisée, par un élément de chauf- fage en forme de grille ou de treillis, en deux parties qui sont en communication par des conduits disposés hors du four, de sorte que par l'échauffement de l'air au moyen des éléments de chauffage, il se produit dans le four un mouvement ascen- dant d'air tandis qu'un mouvement descendant d'air résulte du refroidissement dans les conduits.

   Ce mouvement d'air a pour conséquence que la chambre supérieure aussi bien que la chambre inférieure du four sont chauffées simultanément par la chaleur rayonnante de l'élément de chauffage et par l'air chaud en circulation. Les conduits qui font communiquer les deux par- ties du four peuvent aussi être formés par une enveloppe qui est placée au-dessus du four proprement dit, la double paroi 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 constituant ainsi elle-même les conduits sur les côtés. Une pile de tôles perforées ou de claies disposées au-dessus de l'élément de chauffage est prévue pour recevoir les petits pains ou autres comestibles, tandis qu'une tôle perforée ou une claie du même genre placée au-dessous de l'élément de chauffage sert pour le grillage final des pains garnis.

   Les conduits ou la double enveloppe qui les constitue peuvent être pourvus, de la manière connue en soi, de nervures ou autres dispositifs de refroidissement pour amplifier la chute de chaleur et activer ainsi la circulation. La botte du four est, de préférence, prolongée dans le bas de manière à former, au-dessous de la chambre de grillage final, une chambre chaude effleurée par l'air chaud en retour et qui sert à maintenir dans leur état de fraîcheur les petits pains complètement grillés. 



   Pour écarter la chaleur rayonnante de la pile qui porte.les petits pains et pour bien mélanger l'air chaud, il convient de disposer, entre l'élément de chauffage et la pile, une ou plusieurs tôles perforées ou tamis. Quand on utilise plusieurs tamis ou tôles perforées, leurs trous seront de préférence décalés les uns par rapport aux autres. 



   Au lieu de faire remonter l'air chaud en ligne droite à travers les tôles qui portent les petits pains, on peut aussi utiliser des tôles non perforées et munir celles-ci des   deux   côtés de chambres qui sont en communication avec l'espace au-dessus des tôles et, par des ouvertures, alterna-   tivement   avec les chambres qui se trouvent au-dessus et au- dessous des tôles voisines de la pile. On obtient ainsi, de la manière connue en soi, une circulation en zigzag de l'air chaud au-dessus des différentes tôles et des petits pains. 



   Du fait que par le dispositif de chauffage électri- que l'air est porté à une température exactement déterminée 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   t   réglable d'avance, et par l'emploi d'une quantité toujours la même d'air pour la transmission de la chaleur, non seulement le grillage préliminaire et le grillage final des petits pains ou sandwichs sont toujours exécutés dans des conditions absolu- ment identiques, mais on évite encore le dessèchement des petits pains parce que l'air conserve toujours son degré d'humidité. 



   Pour les grosses exploitations, on utilise de préfé- rence des éléments de chauffage en forme de plaques, disposés dans un contenant isolant de la chaleur, entre lesquels les tranches de pain, disposées sur des tamis ou des plateaux (claies) qui servent aussi comme appareils de transport, sont tout d'abord grillées pour en faire les pains grillés connus sous le nom de toast. Sur les petits pains ayant subi le gril- lage préliminaire est alors appliquée, d'une manière appropriée quelconque, soit à la main, soit à l'aide de machines connues, la masse à étendre. Les petits pains garnis sont ensuite passés de nouveau sous l'un des éléments de chauffage pour effectuer le grillage de la surface de la garniture.

   Comme éléments de chauffage sont utilisés de préférence des éléments de chauffage électriques; on peut cependant utiliser aussi des éléments de chauffage au gaz d'une construction appropriée ou bien des tuyaux alimentés de vapeur d'eau surchauffée,   etc.?   Avant le grillage de la masse à étendre, ou même après, on peut faire intervenir aussi, en vue d'accroître la saveur, une courte fu- migation avec des substances à effet aromatique. 



   Les dessins ci-joints représentent plusieurs modes d'exécution du dispositif suivant l'invention. 



   Les figs.l et 2 montrent respectivement en coupe et en élévation latérale le dispositif pourvu de tôles de support perforées. 



   La fig.3 est une coupe d'un autre mode d'exécution 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 avec tôles pleines. 



   La fig.4 est une vue en perspective d'une tôle de support perforée. 



   La fig. 5 montre une tôle non perforée avec chambres laté- rales d'arrivée d'air,et dans cette figure et celles qui précè- dent,les parties identiques sont désignées par les mêmes chif- fres de référence. 



   La figure 6 montre en coupe un autre mode d'exécution avec claies interchangeables. 



   La   fig.7   représente un dispositif analogue avec commande mécanique pour le mouvement des claies. 



   Les fig.8 et 9 montrent en vue de côté et en coupe horizon- tale un autre mode d'exécution avec rubans de transport,et 
Ls.   fig.10   montre en coupe un autre made d'exécution d'un tel dispositif. 



   Dans le mode d'exécution montré à la figure 1,la chambre du four est constituée par une boîte carrée 1 recouverte d'une deuxième boîte 2 formant la paroi arrière de la boîte 1 et créant latéralement les cavités 3 en forme de canaux qui relient la chambre supérieure à la chambre inférieure du four.

   Dans la boîte 1 sont disposées des cornières 4, de préférence déplaçables, qui servent à. recevoir, d'une part,l'élément de chauffage élec- trique 5 en forme de grille et,d'autre part,les claies ou tôles perforées 6 et 7.Des cornières similaires servent recevoir des tôles à tamis 8 et 9 disposées entre l'élément de chauffage 5 et la pile des claies 6.Les parois latérales de la boîte 2 sont munies d'ailettes de refroidissement   10   pour accélérer la circulation de l'air.Au-dessous de la chambre du four est ména- gée une chambre chaude 11 et les parois latérales de la boîte 1 sont prolongées en bas,en 12,

  pour guider sur le dispositif de chauffage 11 l'air qui s'écoule en descendant.La paroi anté- rieure de la boîte 2 est constituée par une porte 13 dans 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 laquelle sont disposées d'autres portes   14,15,16jet   17 permettant d'avoir accès,sans ouvrir la porte 15,à la chambre chaude 11, à la claie 7 recevant les petits pains à. griller,ainsi qu'aux claies inférieure et supérieure 6 de la pile. 



   Les claies 6 et 7 (fig.4) sont formées par une tôle per- forée 18,munie sur tous les quatre côtés de rebords 19-19 et   20-20.Les   rebords 20 sont repliés vers l'intérieur et forment ainsi une bande 21 pour le guidage de la tôle suiva.nte 6 de la pile. 



   La figure 3 représente un dispositif de chauffage à tôles non perforées.Le chemin suivi par l'air chauffa est indiqué par une flèche, le dispositif étant d'ailleurs semblable à celui de la figure 1,sauf pour les claies qui sont formées de tôles non perforées. 



   Les claies de ce genre sont représentées à la figure 5.Une telle claie consiste en une tôle de fond 22 relevée sur tous les quatre côtés de manière à former des rebords 23,24 et 24'. 



  Les rebords 24 et 24' sont repliés vers l'intérieur et forment ainsi des chambres qui sont en communication avec l'espace inté- rieur des tôles 22.Des grilles 25 empêchent les petits pains d'entrer dans ces chambres.La chambre formée par le bord relevé 24 est munie en haut d'une fenêtre découpée   26,tandis   que la chambre formée par le rebord 24' comporte en bas une fenêtre semblable 27 découpée dans   la   tôle 22.En superposant les claies en positions alternées,ces fenêtres permettent à l'air chaud de traverser toute la pile,selon un chemin en zig-zag. 



   Le mode de fonctionnement du dispositif de grillage résulte d'emblée du dessin.Les tôles de support 6   (fig.l),chargées   des petits pains à griller,sont introduites en forme de pile dans la chambre supérieure du four.La tôle 6 la plus bas   placée,sur   laquelle les petits pains sont grillés à point les premiers, par suite   de.   la proximité de l'élément de chauffage,est ensuite 

 <Desc/Clms Page number 8> 

   retirée par la porte 16 ; petits pains sont   garnis d'une masse à étendre préparée dans une phase de travail parallèle et la   t8le   de support est introduite par la porte 15, en constituant ainsi la claie 7 pour le grillage final des petits pains. 



  En même temps, une tôle de support 6, chargée de pe- tits pains frais, est introduite par la porte 17, sur le sommet de la pile qui s'est précédemment abaissée par suite du retrait de la tôle 6 la plus bas placée. 



   Dans le mode d'exécution de la figure 6, en 28 est indiquée une boite, de préférence isolée à la cha- leur, munie de pprtes appropriées, pouvant être fer- mées, nécessaires pour le service de l'appareil, et dans laquelle sont prévues des barres de guidage et de support 29. Dans ces barres sont montées d'une manière mobile les tôles de support ou claies perforées 30,31, 32 qui servent à recevoir les tranches de pain 33 ou les petits pains garnis 34. En 35,36 sont les appareils de chauffage en forme de plaques qui sont également montés, de préférence, dans des guides 29 entre les claies. En 37 est une grille pour recevoir une substan- ce aromatique pour la fumigation éventuelle, tandis que la grille 38 est destinée à recevoir et à maintenir chauds les petits Bains garnis complètement grillés. 



   Le mode d'opération de ce   dispositif   consiste en ce que les petits pains qui, sur la claie 32, ont commencé à 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 être grillés par dessous sont tout d'abord grillés en dessus par l'élément de chauffage 36 en mettant la claie 32 à la place de la claie 31, après quoi, quand les tranches de pain ont été garnies avec la masse à étendre et que leur claie a été mise à la place de la claie 30, ces petits pains garnis 34 sont finalement grillés à point, par dessus, à l'aide de l'élément de chauffage 35. 



   Suivant le dispositif représenté à la figure 7 et pour simplifier la manutention des claies, les supports 39 pour les claies 40,41,42 et 43 sont répartis d'une manière appropriée sur   lespaires   de chaînes articulées 44,44' qui tournent sur les poulies ou paires de roues dentées calées coaxialement   45,45'   et   46,46'   et peuvent être mises en mouve- ment au moyen d'une commande 47, de sorte que, suivant le sens de mouvement voulu, après l'enlèvement de la claie supé- rieure ou de la claie inférieure en vue de continuer la prépa- ration des pains,

   la pile de claies peut être ramenée en position par un mouvement de rotation du dispositif de com- mande   47.   Les éléments de chauffage électriques 49 et 50 qui sont montés dans le haut et dans le bas de la boîte 48 don- nent vers le bas et vers le haut la chaleur nécessaire. 



   Dans la figure 8 est représenté un autre mode d'exécution du dispositif dans lequel sont montées dans la botte 51 les poulies 52,53,54,55,57,57,58,59 qui sont pour- vues de paires de roues dentées appropriées servant à la commande, et la paire de roues dentées 60 calées coaxillment avec la poulie 52, ce montage pouvant être disposé de manière à pouvoir être déplacé. Sur chacun des groupes de poulies 52,   57   ainsi que 58,59 et les paires de roues dentées correspon- dantes court une bande sans fin de transporteur 62,63 formée par des chaînes de roues dentées disposées latéralement et par des éléments en forme de claies 61 ou par un treillis 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 métallique raidi par des supports intermédiaires.

   La bande de transport 62 reçoit les tranches de pain 64 et les amène au-dessus ou au-dessous d'un élément de chauffage 65. Pour empêcher la chute des tranches de pain 64 pendant le renver- sement du mouvement sur la poulie 52 est prévue, au-dessus de la bande de transport 62 et à la distance qui correspond à l'épaisseur d'une tranche de pain, une autre bande de trans- port qui court sur les poulies et les paires de roues dentées correspondantes 53,54,55,56 et la paire de roues dentées 60 calée sur un même axe avec la poulie 52, et qui reçoit les pains retournés en 52 et les transporte au-dessous de l'élé- ment de chauffage 65 et au-dessus   d'un   deuxième élément de chauffage   67.   Lesxtranches de pain posées en A, grillées entre les bandes de transport 62 et 66 et sortant en B,

   y sont maintenant retirées à la main ou au moyen d'un racloir, garnies à la main ou par une machine à étendre, puis dispo- sées en C sur une deuxième bande de transport 63 et, au moyen des poulies et paires de roues dentées 58 et 59, conduites au-dessous de l'élément de chauffage 67 en vue du grillage final. Les pains complètement grillés 68 arrivent alors en D pour être déchargés. Un dispositif de commande, mis en mar- che par une source de force quelconque et se composant, par exemple, en une roue à vis sans fin disposée sur l'axe de 58, une vis sans f/in 70 et une roue dentée 71, sert pour l'en- trainement du transporteur, les bandes de transport 62 et 63 étant reliées l'une à l'autre par une commande à chaîne appropriée.

   Dans la botte 51 sont en outre disposées des claies   72   sur lesquelles peuvent être déposés les petits pains garnis et achevés en vue de les maintenir chauds. Au fond de la boite 51 se trouve en outre une bassine 73 en forme de grille pour recevoir une substance de fumigation pour pouvoir-aromatiser en même temps les petits pains trans- portés sur les dispositifs de transport. Un dispositif d'aé-   @   

 <Desc/Clms Page number 11> 

 ration 74 prévu dans la partie supérieure de la boite 51 per- met' le réglage du tirage d'air.

   Comme on le voit par la figure 9, les éléments de chauffage 65 et 67 sont séparés transversa- lement, de sorte qu'au lieu des cinq rangées de petits pains qui sont représentées, on peut par exemple n'en préparer que deux, et que par suite seul l'élément de chauffage antérieur a besoin d'être mis en action. 



   Dans la figure 10 est représenté en coupe un autre mode d'exécution d'un dispositif avec transporteur, dans lequel une bande de transport 79 est conduite sur les paires de roues dentées   75,76,77   et 78, tandis qu'une deuxième bande 80 court sur les paires de roues dentées 81 et 82 et que la transmission de force de 79 à 80 se fait par les paires de roues dentées 76 et 82, calées sur un axe commun. Comme on le voit par la figure 10, dans chacun des intervalles for- més par les bandes de transport 79 et 80 est monté un élément de chauffage électrique déplaçable 83 et 84, en forme de pla- que. Le mode de déplacement des petits pains pendant le gril- lage se voit clairement par la figure. 



   En 89 est prévu un plan incliné pour la décharge des petits pains terminés. Dans la botte 86 se trouvent en outre des claies 87 pour recevoir les petits pains achevés, ainsi qu'une grille 88 pour une substance de fumigation. 



   Les dispositifs décrits conviennent aussi pour le grillage de petits pains qui sont pourvus de la masse à éten- dre quand ils ne sont pas encore grillés, et dans ce cas les pains sont introduits comme décrit plus haut pour le grillage des petits pains non garnis. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Method and device for the production in large quantities of filled and toasted bread rolls.



   For the manufacture of filled rolls or sandwiches, unroasted or toasted slices of bread are used as a support for the filling or the mass to be spread.



  Sandwiches made from slices of toasted bread and a toasted filling are particularly tasty, however it is essential in this case that they are eaten soon after making them. However, rapid production of large quantities of filled rolls or toasted sandwiches is not possible in the usual way and with ordinary means, so that a large influx of customers cannot be satisfied at the same time. We know many devices that allow continuous toasting unstuffed slices of bread, but not

 <Desc / Clms Page number 2>

 slices of bread with a filling.

   On the other hand, simple appliances are known in which the upper half of the various rolls cut in half is toasted by the heat produced below, by the heating device, while the lower half provided with a guard. The filling is toasted by the heat generated above, so that the filling is cooked at the same time. As the toasting of the rolls requires a different heat from that of the filling, in duration or in force, it follows that these devices are not of general practical use, especially since their efficiency is also very weak.



   For the rapid delivery of toasted and filled rolls to a large number of people, the process according to the invention is as follows: The slices of bread are first toasted in a working phase; following this roasting, the mass to be spread which is produced in a parallel working phase is applied to them, and the roll thus filled is subjected to a new roasting.



  For this purpose, the toasting of the rolls is done in the manner known per se, either with the heat below or with the heat above and below. The final toasting after the application of the filling is advantageously carried out by the heat above. In many cases, it is also advisable to subject the mass to be laid to a preliminary screen before applying it.

   The rapid roasting of the mass to be spread before its application on the bread or the toasting of the mass to be spread on the rolls themselves is of great importance in particular for the masses to be spread which consist of suitably chopped raw meat or mixtures of meat, other food products and easily coagulable albuminous substances, with the addition of her-

 <Desc / Clms Page number 3>

 bes or other substances containing volatile aromatic elements, because the heat which radiates during roasting causes rapid coagulation of the albumins which are found closest to the surface and protects against their escape the ethereal oils or aromatic substances which are in the mass.

   The superficial crusts which form rapidly during roasting also protect against the destructive influence of heat the physiologically active elements present in the mass which is below or in the food products which constitute it, for example. example, vitamins and others. In this way, products that are not only very tasty but also of high value for human consumption can be produced quickly and in the large quantities necessary for mass consumption.



   For carrying out the process a suitable electric heater is preferably used which, owing to its simplicity, can also be used on small farms and which is also suitable for baking, roasting and grilling edibles of all kinds. placed on racks or sheets. According to this invention, the furnace chamber of the heater is divided, by a heating element in the form of a grid or trellis, into two parts which are in communication by ducts arranged outside the furnace, so that by heating the air by means of the heating elements, there is an upward movement of air in the furnace, while a downward movement of air results from cooling in the ducts.

   This air movement results in the upper chamber as well as the lower chamber of the furnace being heated simultaneously by the radiant heat of the heating element and by the circulating hot air. The ducts which communicate the two parts of the furnace can also be formed by a casing which is placed above the furnace proper, the double wall

 <Desc / Clms Page number 4>

 thus constituting itself the ducts on the sides. A stack of perforated sheets or racks arranged above the heating element is provided to receive the rolls or other edibles, while a perforated sheet or a similar rack placed below the heating element. heating is used for the final toasting of the filled breads.

   The ducts or the double jacket which constitutes them can be provided, in the manner known per se, with ribs or other cooling devices to amplify the heat drop and thus activate the circulation. The boot of the oven is preferably extended at the bottom so as to form, below the final toasting chamber, a hot chamber brushed against by the hot air in return and which serves to keep them in their cool state. completely toasted buns.



   To keep the radiant heat away from the stack which carries the rolls and to mix the hot air well, one or more perforated sheets or sieve should be placed between the heating element and the stack. When more than one screen or perforated sheet is used, their holes will preferably be offset from each other.



   Instead of making the hot air rise in a straight line through the sheets which carry the rolls, it is also possible to use non-perforated sheets and to provide these on both sides with chambers which are in communication with the space beyond. above the sheets and, through openings, alternately with the chambers which are above and below the sheets adjacent to the stack. In this way, in the manner known per se, a zigzag circulation of the hot air is obtained above the various sheets and the rolls.



   Due to the fact that by the electric heater the air is brought to an exactly determined temperature

 <Desc / Clms Page number 5>

   t adjustable in advance, and by always using the same quantity of air for the transmission of heat, not only the preliminary toasting and the final toasting of the rolls or sandwiches are always carried out under absolute conditions. identical, but the drying out of the buns is still avoided because the air always retains its degree of humidity.



   For large farms, heating elements in the form of plates are preferably used, arranged in a heat-insulating container, between which the slices of bread, placed on sieves or trays (racks) which also serve as conveyor devices, are first toasted to make toast known as toast. On the rolls which have undergone the preliminary toasting, the mass to be spread is then applied in any suitable manner, either by hand or with the aid of known machines. The filled buns are then passed again under one of the heating elements to toast the surface of the filling.

   As heating elements are preferably used electric heating elements; However, it is also possible to use gas heating elements of suitable construction or pipes supplied with superheated steam, etc.? Before roasting the mass to be spread, or even after, it is also possible, in order to increase the flavor, to involve a short fumigation with substances having an aromatic effect.



   The accompanying drawings represent several embodiments of the device according to the invention.



   Figs.l and 2 show respectively in section and in side elevation the device provided with perforated support sheets.



   Fig. 3 is a section of another embodiment

 <Desc / Clms Page number 6>

 with solid sheets.



   Fig.4 is a perspective view of a perforated support sheet.



   Fig. 5 shows an unperforated sheet with side air inlet chambers, and in this figure and those above, like parts are designated by the same reference numbers.



   FIG. 6 shows in section another embodiment with interchangeable racks.



   Fig. 7 shows a similar device with mechanical control for the movement of the racks.



   Figs. 8 and 9 show in side view and in horizontal section another embodiment with transport ribbons, and
Ls. fig.10 shows in section another embodiment of such a device.



   In the embodiment shown in Figure 1, the furnace chamber is formed by a square box 1 covered with a second box 2 forming the rear wall of the box 1 and laterally creating the cavities 3 in the form of channels which connect the upper chamber to the lower chamber of the oven.

   In the box 1 are arranged angles 4, preferably movable, which are used. receive, on the one hand, the electric heating element 5 in the form of a grid and, on the other hand, the racks or perforated sheets 6 and 7. Similar angles serve to receive the screen sheets 8 and 9 arranged between the heating element 5 and the stack of racks 6. The side walls of the box 2 are provided with cooling fins 10 to accelerate the air circulation. Below the furnace chamber is a hot chamber 11 and the side walls of box 1 are extended at the bottom, at 12,

  to guide the air flowing down onto the heater 11. The front wall of the box 2 is formed by a door 13 in

 <Desc / Clms Page number 7>

 which are arranged other doors 14,15,16jet 17 allowing access, without opening the door 15, to the hot chamber 11, to the rack 7 receiving the rolls. grill, as well as the lower and upper racks 6 of the stack.



   The screens 6 and 7 (fig. 4) are formed by a perforated sheet 18, provided on all four sides with flanges 19-19 and 20-20. The flanges 20 are folded inwards and thus form a strip 21 for guiding the sheet following 6 of the stack.



   Figure 3 shows a non-perforated sheet heating device. The path followed by the heated air is indicated by an arrow, the device being moreover similar to that of Figure 1, except for the racks which are formed from sheets non-perforated.



   The racks of this kind are shown in Figure 5. Such a rack consists of a bottom plate 22 raised on all four sides so as to form flanges 23, 24 and 24 '.



  The flanges 24 and 24 'are folded inwards and thus form chambers which are in communication with the interior space of the sheets 22. Grids 25 prevent the rolls from entering these chambers. the raised edge 24 is provided at the top with a cut out window 26, while the chamber formed by the rim 24 'comprises at the bottom a similar window 27 cut in the sheet 22. By superimposing the racks in alternate positions, these windows allow hot air to flow through the entire stack, following a zig-zag path.



   The operating mode of the toasting device is immediately apparent from the drawing. The support sheets 6 (fig.l), loaded with the toast rolls, are inserted in the form of a stack in the upper chamber of the oven. lower placed, on which the rolls are toasted medium first, as a result of. the proximity of the heating element, is then

 <Desc / Clms Page number 8>

   withdrawn through door 16; rolls are filled with a mass to be spread prepared in a parallel working phase and the support sheet is introduced through the door 15, thus constituting the rack 7 for the final toasting of the rolls.



  At the same time, a support plate 6, loaded with fresh bread rolls, is introduced through the door 17, on the top of the stack which has previously been lowered by the removal of the lower placed plate 6.



   In the embodiment of Figure 6, at 28 is indicated a box, preferably heat insulated, provided with suitable closable covers, necessary for the service of the apparatus, and in which Guide and support bars 29 are provided. In these bars are mounted in a movable manner the support sheets or perforated racks 30, 31, 32 which serve to receive the slices of bread 33 or the filled rolls 34. 35,36 are the plate-shaped heaters which are also preferably mounted in guides 29 between the racks. At 37 is a grid to receive an aromatic substance for possible fumigation, while the grid 38 is intended to receive and keep hot the small fully grilled filled baths.



   The mode of operation of this device consists in that the rolls which, on the rack 32, have started to

 <Desc / Clms Page number 9>

 to be toasted from below are first toasted above by the heating element 36 by putting the tray 32 in place of the tray 31, after which, when the slices of bread have been filled with the mass to be spread and their rack was put in place of the rack 30, these filled rolls 34 are finally toasted to the point, from above, using the heating element 35.



   According to the device shown in Figure 7 and to simplify the handling of the racks, the supports 39 for the racks 40,41,42 and 43 are distributed in an appropriate manner on the pairs of articulated chains 44,44 'which rotate on the pulleys or pairs of toothed wheels coaxially wedged 45,45 'and 46,46' and can be set in motion by means of a control 47, so that, depending on the desired direction of movement, after removal of the hurdle upper or lower rack in order to continue the preparation of the loaves,

   the stack of racks can be brought back into position by a rotational movement of the control device 47. The electric heating elements 49 and 50 which are mounted in the top and in the bottom of the box 48 face downwards and upwards the necessary heat.



   In Figure 8 is shown another embodiment of the device in which are mounted in the boot 51 the pulleys 52,53,54,55,57,57,58,59 which are provided with pairs of appropriate toothed wheels. used for the control, and the pair of toothed wheels 60 wedged coaxillment with the pulley 52, this assembly being able to be arranged so as to be able to be moved. On each of the groups of pulleys 52, 57 as well as 58,59 and the corresponding pairs of toothed wheels runs an endless conveyor belt 62,63 formed by chains of toothed wheels arranged laterally and by elements in the form of screens. 61 or by a trellis

 <Desc / Clms Page number 10>

 metal stiffened by intermediate supports.

   The conveyor belt 62 receives the slices of bread 64 and brings them above or below a heating element 65. To prevent the slices of bread 64 from falling during the reversal of movement on the pulley 52 is provided, above the conveyor belt 62 and at the distance corresponding to the thickness of a slice of bread, another conveyor belt which runs over the pulleys and the corresponding pairs of toothed wheels 53,54 , 55,56 and the pair of toothed wheels 60 wedged on the same axis with the pulley 52, and which receives the loaves turned over at 52 and transports them below the heating element 65 and above a second heating element 67. The slices of bread placed at A, toasted between the transport belts 62 and 66 and leaving at B,

   are now removed by hand or by means of a scraper, trimmed by hand or by a spreading machine, then arranged in C on a second conveyor belt 63 and, by means of pulleys and pairs of toothed wheels 58 and 59, conduits below the heating element 67 for the final roasting. The completely toasted breads 68 then arrive at D to be unloaded. A control device, activated by any source of force and consisting, for example, of a worm wheel disposed on the axis of 58, a worm 70 and a toothed wheel 71 , serves for driving the conveyor, the conveyor belts 62 and 63 being connected to each other by a suitable chain drive.

   In the boot 51 are further arranged racks 72 on which can be placed the filled and finished rolls in order to keep them hot. At the bottom of the box 51 there is also a basin 73 in the form of a grid for receiving a fumigant substance in order to be able to flavor at the same time the rolls transported on the transport devices. A device of a- @

 <Desc / Clms Page number 11>

 ration 74 provided in the upper part of the box 51 allows the air draft to be adjusted.

   As can be seen from Fig. 9, the heating elements 65 and 67 are transversely separated, so that instead of the five rows of rolls which are shown, for example only two can be prepared, and that therefore only the previous heating element needs to be put into action.



   In Figure 10 is shown in section another embodiment of a device with conveyor, in which a conveyor belt 79 is driven on the pairs of toothed wheels 75,76,77 and 78, while a second belt 80 runs on the pairs of toothed wheels 81 and 82 and that the transmission of force from 79 to 80 is effected by the pairs of toothed wheels 76 and 82, wedged on a common axis. As can be seen from Fig. 10, in each of the gaps formed by the conveyor belts 79 and 80 there is mounted a movable electric heater 83 and 84, in the form of a plate. The way the rolls move during toasting can be seen clearly in the figure.



   In 89 is planned an inclined plane for the discharge of the finished rolls. In the bundle 86 there are further trays 87 for receiving the finished rolls, as well as a grid 88 for a fumigant.



   The devices described are also suitable for the toasting of rolls which are provided with the mass to be spread when they are not yet toasted, and in this case the breads are introduced as described above for the toasting of unstuffed rolls.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

- REVENDICATIONS 1- Procédé pour la fabrication en grandes quantités de petits pains garnis et grillés, caractérisé en ce qu'en une phase de travail les tranches de pain sont tout d'abord <Desc/Clms Page number 12> grillées, qu'après le grillage la masse à étendre, préparée dans une phase parallèle de travail, est appliquée et que les petits pains garnis sont finalement soumis à un nouveau grillage. - CLAIMS 1- Process for the production in large quantities of filled and toasted rolls, characterized in that in a working phase the slices of bread are first of all <Desc / Clms Page number 12> grilled, that after grilling the mass to be spread, prepared in a parallel working phase, is applied and that the filled rolls are finally subjected to a new roasting. 2- Procédé suivant la revendication 1 dans lequel les masses à étendre pour les petits pains renferment des additions de matières végétales contenant des huiles éthérées ou d'autres principes aromatiques, ou d'autres substances physiologiquement actives, caractérisé en ce que ces masses à étendre sont re- couvertes ou mélangées, avant le grillage, avec des matières albumineuses facilement coagulables à la chaleur, en vue de protéger ces substances actives contre la volatilisation ou la destruction sous une trop forte influence de la chaleur. 2- A method according to claim 1 wherein the masses to be spread for the rolls contain additions of vegetable matter containing ethereal oils or other aromatic principles, or other physiologically active substances, characterized in that these masses to be spread are covered or mixed, before roasting, with albuminous substances which can easily coagulate under heat, in order to protect these active substances against volatilization or destruction under too strong an influence of heat. 3- Procédé suivant les revendications 1 et 2, carac- térisé en ce que la masse à étendre est soumise à un grillage préliminaire avant son application sur les petits pains. 3- A method according to claims 1 and 2, charac- terized in that the mass to be spread is subjected to a preliminary roasting before its application to the rolls. 4- Dispositif pour l'exécution du procédé suivant les revendications 1 à 3, caractérisé par un récipient formant la chambre du four, divisé par un élément de chauffage électri- que en forme de grille ou de treillis (5) en deux parties qui sont en communication par des conduits (3) disposés à ltexté- rieur d la chambre du four, de telle sorte que par la circula- '-ion d'air ainsi produite, la chambre supérieure et la chambre inférieure du four sont chauffées simultanément par la chaleur rayonnante de l'élément de chauffage et par l'air chaud qui circule. 4- Device for carrying out the method according to claims 1 to 3, characterized by a container forming the chamber of the furnace, divided by an electric heating element in the form of a grid or lattice (5) into two parts which are in communication by ducts (3) disposed outside the furnace chamber, such that by the air circulation thus produced, the upper chamber and the lower chamber of the furnace are simultaneously heated by the radiant heat from the heating element and by circulating hot air. 5- Dispositif suivant la revendication 4, caractérisé en ce qu'entre l'élément de chauffage (5) et la pile (6) for- mée par les tôles perforées ou claies (7) qui portent les petits pains, sont disposées une ou plusieurs tôles perforées ou tamis (8 et 9), pour bien mélanger ltair chaud. 5- Device according to claim 4, characterized in that between the heating element (5) and the stack (6) formed by the perforated sheets or racks (7) which carry the rolls, are arranged one or several perforated sheets or sieves (8 and 9), to mix the hot air well. 6- Dispositif suivant les revendications 4 et 5, caractérisé en ce que les conduits (3) sont pourvus de systèmes d refroidissement en soi connus (nervures de réfrigération 10, . <Desc/Clms Page number 13> etc..) pour activer la circulation d'air. 6- Device according to claims 4 and 5, characterized in that the conduits (3) are provided with cooling systems known per se (cooling ribs 10 ,. <Desc / Clms Page number 13> etc.) to activate the air circulation. 7- Dispositif suivant les revendications 4 à 6, caractérisé en ce qu'au-dessous de la chambre de grillage fi- nal est disposée une chambre chaude pour maintenir frais les petits pains terminés et qui est effleurée par l'air chaud en circulation. 7. Device according to claims 4 to 6, characterized in that below the final toasting chamber is arranged a hot chamber for keeping the finished rolls cool and which is brushed by the circulating hot air. 8- Dispositif suivant la revendication 4, caractéri- sé en ce que les tôles qui reçoivent les petits pains ne sont pas perforées et sont pourvues sur les deux cotés de chambres qui sont en communication avec l'espace au-dessus des tôles et, par des ouvertures en forme de fenêtres (26 et 27), avec les chambres voisines qui se trouvent au-dessus ou au-dessous, pour conduire en zigzag l'air chaud au-dessus des différentes tôles. 8- Device according to claim 4, charac- terized in that the sheets which receive the rolls are not perforated and are provided on both sides with chambers which are in communication with the space above the sheets and, by openings in the form of windows (26 and 27), with the adjoining chambers which are above or below, to conduct the hot air in zigzag above the various sheets. 9- Dispositif pour l'exécution du procédé suivant les revendications l à 3, caractérisé par un récipient de préférence isolant de la chaleur (28 ou 48), possédant un ou plusieurs éléments de chauffage en forme de plaques (25,36 ou 49,50) au-dessus et au-dessous desquels les dispositifs de support, les claies par exemple (30,31,32 ou 40,41,42 et 43) qui reçoivent les petits pains sont disposés d'une manière interchangeable, afin de pouvoir, au moyen du déplacement des claies, donner aux tranches de pain un grillage pféala- ble en dessous ou sur les deux côtés et, après le garnissage, leur faire subir le grillage final par la chaleur qui vient d'en dessus (figs6 et 7). 9- Device for carrying out the method according to claims l to 3, characterized by a preferably heat-insulating container (28 or 48), having one or more plate-shaped heating elements (25, 36 or 49, 50) above and below which the support devices, for example the racks (30,31,32 or 40,41,42 and 43) which receive the rolls are arranged interchangeably, in order to be able to , by moving the racks, give the slices of bread a perfect toasting underneath or on both sides and, after filling, subject them to the final toasting by the heat coming from above (figs 6 and 7 ). 10- Dispositif suivant la revendication 9, caracté- risé en ce que les supports (39) qui maintiennent les claies (40-43) ou similaires sont fixés sur des chaînes de transport mobiles verticalement (44,44') pour pouvoir faire suivre toute la pile après l'enlèvement de la claie ou similaire (40 ou 43) supérieure ou inférieure. 10. Device according to claim 9, charac- terized in that the supports (39) which hold the trays (40-43) or the like are fixed on vertically movable transport chains (44,44 ') to be able to follow any the battery after removing the upper or lower rack or the like (40 or 43). 11- Dispositif pour l'exécution du procédé suivant <Desc/Clms Page number 14> les revendications 1 à 3, avec appareils de chauffage en forme de plaques disposés dans une botte et un dispositif de transport déplaçant les tranches de pain, caractérisé en ce que le dispo- sitif transporteur se compose de deux ou plusieurs rubans de transport (62 ou 80, 66 ou 79) connus en soi, dont l'un (62 ou 80) est actionné par l'autre (66 ou 79). 11- Device for carrying out the following process <Desc / Clms Page number 14> claims 1 to 3, with plate-shaped heaters arranged in a bundle and a conveyor device moving the slices of bread, characterized in that the conveyor device consists of two or more conveyor belts (62 or 80, 66 or 79) known per se, one of which (62 or 80) is actuated by the other (66 or 79).
BE417796D BE417796A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE417796A true BE417796A (en)

Family

ID=80429

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE417796D BE417796A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE417796A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0335796B1 (en) Method and apparatus for heat treatment with steam for the preparation of food
EP2542090B1 (en) Device for baking dough-based food products and method for baking such products
FR2526526A1 (en) OVEN FOR COOKING A FOOD PRODUCT CONSISTING OF SEPARATE PIECES
FR2575640A1 (en) PROCESS FOR COOKING ALL FOODS AND DEVICE FOR IMPLEMENTING SAID METHOD
FR2721493A1 (en) Fryer without oil bath.
EP3376918B1 (en) Device and method for defrosting, reheating and/or cooking a food product
KR101660647B1 (en) Rotary barbecue roaster
WO2003099020A1 (en) Method of producing a folded-dough food product, industrial chain used for same and product thus obtained
EP0040565B1 (en) Electric baking appliance making sequential use of infra-red and micro-waves
BE417796A (en)
US4015517A (en) Food processing device
WO2003012342A1 (en) Direct convection oven
FR2553626A1 (en) Machine for baking food products
US3033099A (en) Toaster for buttered buns
EP3048892A1 (en) Method for baking bread, viennoiserie and pastry products with direct preheating, and devices for implementing said method
FR2710246A1 (en) Culinary preparation comprising at least two subsets and method of obtaining by separate cooking of the two subsets.
FR2618983A1 (en) DEVICE FOR COMBINING LONGITUDINAL AND CROSS-SECTIONAL ACCUMULATING CONVEYORS FOR COOKING, TUMING OR COOLING OF FOODS
KR101844846B1 (en) Continuous rotary type roaster
WO2017207930A1 (en) Method and device for producing and cooking rusks
EP0115971B1 (en) Machine for making cake-shaped culinary specialities
FR3086138A1 (en) PERFORATED WALL MOLD
FR2534452A1 (en) HOT AIR RECYCLING OVEN FOR COOKED PRODUCTS
JP3074082U (en) Yakiniku production equipment
FR2495894A1 (en) Bakery oven with multilevel conveyors in series - recycles vapour from later stage conveyors to moisten loaves in first baking stage
FR2897419A1 (en) Convection oven for e.g. flash roasting food, has energy source, control unit and resistors regulating temperature of oven to specific degree Celsius during specific roasting operation stage, where resistors and turbine are placed in cavity