BE416673A - - Google Patents

Info

Publication number
BE416673A
BE416673A BE416673DA BE416673A BE 416673 A BE416673 A BE 416673A BE 416673D A BE416673D A BE 416673DA BE 416673 A BE416673 A BE 416673A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
piston
combustion engine
engine according
movement
shutter
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE416673A publication Critical patent/BE416673A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F01MACHINES OR ENGINES IN GENERAL; ENGINE PLANTS IN GENERAL; STEAM ENGINES
    • F01LCYCLICALLY OPERATING VALVES FOR MACHINES OR ENGINES
    • F01L5/00Slide valve-gear or valve-arrangements
    • F01L5/04Slide valve-gear or valve-arrangements with cylindrical, sleeve, or part-annularly shaped valves
    • F01L5/045Piston-type or cylinder-type valves arranged above the piston and coaxial with the cylinder axis

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Output Control And Ontrol Of Special Type Engine (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  "DISTRIBUTION PNEUMATIQUE POUR MOTEURS A COMBUSTION A DEUX TEMPS   @   L'invention se rapporte aux moteurs à combustion interne à deux temps , à balayage par équicourant, dans lesquels les gaz brûlés s'échappent par des lumières, ménagées dans le fond du cylindre   muteur   et contrôlées par un   plutun   obturatour. 



   Suivant l'invention, l'énergie nécessaire pour provoquer les déplacements rapides du piston obturateur qui commande la fermeture et l'ouverture des lumières d'échappement, est déve loppée uniquement par la pression des gaz d'échappement, le dit piston obturateur ne comportant aucune liaison permanente avec l'arbre vilebrequin. 



   Le'dispositif suivant l'invention fournit d'autre part au moteur une suralimentation d'air, sans dépense supplémentaire d'énergie motrice, permettant ainsi de réduire la pression de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'air d'admission, à celle strictement nécessaire pour le balayage, L'introduction du dit air de suralimentation réal:se- une turbulence efficace dans la chambre de combustion du moteur. 



   Un exemple de réalisation de l'invention sera décrit ciaprès avec référence aux dessins annexés , dans lesquels :
Fig. 1 est une vue en section transversale du dispositif suivant l'invention, appliqua à un moteur à combustion intenne à deux temps;
Fig. 2 est une vue en section transversale suivant la ligne 2-2 de Fig. 1 ;
Fig. 3 est une vue en plan du dispositif. 



   Comme montré aux dessins, le cylindre 5 d'un moteur à combustion   @   à deux temps comporte un fond formé par piston 6 coulissant dans le dit cylindre et destiné à   obtu@@r   et à découvrir dans son mouvement les fenêtres 7a et 7h co   @u-   niquant avec le conduit d'échappement 8. 



   Un collet 9 est prévu à l'extrémité de la manchette 10 du piston obturateur, pour   fomer   un deuxième piston coulisest   data   un dégagement cylindrique 11 formé dans la   @   ête 12 du cylindre 5. Une chambre cylindrique 13 de circulation d'eau de refroidissement est formée dans la dite tête de c indre et s'étend axialement dans le creux du piston 6 pour f   @er   une chambre hermétique 14. 



   De la manchette 10 du piston 6 s'étendent des bras 15, at 15b diamétralement opposés, coulissant entre des glissière
16, 17, 18 et 19 formées dans la tête 12 du cylindre. 



   Dans des ouvertures diamétrales, prévues dans les dit- bras et pourvues de douilles 20 et 21, s'étend un arbre 22 ont la partie centrale 23 est coudée et s'étend dans un coulis.,.au 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 24, se déplaçant dans une coulisse 25 pratiquée dans la tête de cylindre. 



   Un arbre 26 mis en rotation à l'intervention de l'arbre moteur, tourillonne dans des coussinets   27   et 28 solidaires de la tête 12 et est pourvu d'un collier 29 dont les dents 30 et 31 sont destinées à agir pour déplacer un poussoir 32 agissant sur le coulisseau   24.   



   Une soupape à bille 33 est prévue latéralement dans la tête 12 et permet l'introduction d'air atmosphérique dans la chambre 34, lorsque le piston 6 est déplacé pour découvrir les lumières d'échappement. 



   Une soupape 35 à tige 36, sur l'extrémité de laquelle vient agir la douille 20, est destinée à mettre la chambre 14 en communication avec l'atmosphère, par l'intermédiaire du conduit 37, lorsque le piston 6 arrive à la fin de sa course de fermeture des fenêtres d'échappement. 



   La chambre 34 est reliée à la chambre de combustion 38 du cylindre, par l'intermédiaire d'un conduit 39 dont le passage est contrôlé par une première soupape à bille 40 et par une seconde soupape 41 commandée par une tige 42 sur laquelle vient agir une extension 43 de la douille 21, lorsque le piston 6 arrive à la fin de sa course de   fermeture   des fenêtres d'échappement. 



   Le fonctionnement du dispositif s'établit comme suit :
Lorsque le piston obturateur 6 est à son point mort bas, l'axe du coulisseau 24 se trouve sur une droite passant par l'axe du piston 6, de manière que ce dernier est maintenu bloqué contre tout effort de pression agissant sur le fond du dit piston pendant tout le temps de la compression, de la oombustion et de la détente. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Au moment voulu pour l'ouverture des fenêtres d'eehappe0 ment, le piston 6 est débloqué par une poussée de la dant sur le poussoir 32 qui, dans son mouvement, déplace le couisseau 24 d'une quantité minime, mais suffisante pour que les frotte" ments ne s'opposent plus au mouvement; à ce moment, le piston 6 est abandonné à lui-même et commence sa montée pour A" ouverture des fenêtres 7a et 7h sous la pression des gaz   d'@chappe-   ment; la loi du mouvement de ce piston ne dépend que de cette pression, et l'énergie est emmagasinée dans le piston sous forme de vitesse. 



   Lors de la montée, le piston 6 comprime l'air se trouvant dans la chambre 14 formée entre le fond du piston et le fond de la chambre 13; le volume de cette chambre est calculé de façon que le mouvement du piston soit amorti au point mort haut. 



   Pendant ce temps, le piston aspire de l'air dans la chambre 34, qui pénètre par le canal de la soupape À bille 33. 



   A l'arrivée au point mort haut, le coulisseau 24 a fait une course de   va-et'-vient   complète et son centre se trouve de nouveau en ligne avec l'axe du piston 6; celui-ci est donc bloqué pendant le temps nécessaire au balayage et ne commence le mouvement de descente que lorsque la dent 31 vient dégager le coulisseau 24 de sa position morte. 



   A ce moment, c'est la pression de l'air comprimé dans la   chambre M qui provoque le mouvement ; de détente étart   plus grande que celle nécessaire pour déplacer le piston, il faut amortir la vitesse du mouvement. 



   La chambre 34 est prévue dans ce but et l'air contenu dans cette chambre passe de la pression atmosphérique à une pression telle que toute l'énergie fournie par la détente de la chambre 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 supérieure soit dépensée au mcment de l'arrivée du piston 6 au point mort bas. 



   L'air contenu dans la chambre 34 a terminé son rôle d'amortisseur et à ce moment l'extension 43 de la douille 21 vient appuyer sur la tige 42 de la soupape 41 qui met en commun nication la chambre 34 avec la chambre de combustion 38 . De cette façon, la chambre de combustion reçoit un violent courant d'air de suralimentation, y venant directement sans passer par le cylindre, à un moment postérieur à la fermeture de balayage et aune pression relativement importante, en produisant une turbulence très efficace. 



   Au moment où la pression de compression dans le cylindre, qui augmente graduellement, dépasse la pression dans la chambre 34, la bille 40 coupe la communication entre le cylindre et cette chambre. 



   Le cycle est fermé à ce moment et le dispositif de   distri-   bution est revenu aux conditions de départ. 



   Afin de ramener la pression dans la chambre 14 à la valeur de la pression atmosphérique, après chaque retour du piston 6 au point mort bas, le dispositif peut être muni de la soupape 35. 



   Pour permettre la marche à vide du moteur, des moyens sont prévus pour décaler légèrement la position des dents 30 et 31 et donner une certaine avance au déblocage du piston 
 EMI5.1 
 obturu-tour, nfin quo l'uuvorturo dos fonotres 7n ot 7p, n'of- fectue au moment où les gaz d'échappement comportent encore une pression   suff isante.   



   REVENDICATIONS. 
 EMI5.2 
 



  1W IurW Inrlrrrr.lrlrN.rrrrn.w.rrnwW rl.iNt1 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "PNEUMATIC DISTRIBUTION FOR TWO STROKE COMBUSTION ENGINES @ The invention relates to two-stroke internal combustion engines, scavenging by equicurrent, in which the burnt gases escape through lights, located in the bottom of the muteur cylinder and controlled by a rather shutter.



   According to the invention, the energy necessary to cause the rapid movements of the shutter piston which controls the closing and opening of the exhaust ports, is developed solely by the pressure of the exhaust gases, said shutter piston not comprising no permanent connection with the crankshaft.



   The device according to the invention also supplies the engine with air supercharging, without additional expenditure of motive energy, thus making it possible to reduce the pressure of

 <Desc / Clms Page number 2>

 the intake air, to that strictly necessary for the sweeping, The introduction of the said re-charge air: se- effective turbulence in the combustion chamber of the engine.



   An exemplary embodiment of the invention will be described below with reference to the accompanying drawings, in which:
Fig. 1 is a cross-sectional view of the device according to the invention, applied to a two-stroke internal combustion engine;
Fig. 2 is a cross-sectional view taken on line 2-2 of FIG. 1;
Fig. 3 is a plan view of the device.



   As shown in the drawings, the cylinder 5 of a two-stroke combustion engine has a bottom formed by a piston 6 sliding in said cylinder and intended to shut off and to discover in its movement the windows 7a and 7h co @ interfering with the exhaust duct 8.



   A collar 9 is provided at the end of the sleeve 10 of the shutter piston, to form a second piston with a cylindrical clearance 11 formed in the head 12 of the cylinder 5. A cylindrical chamber 13 for circulating cooling water is provided. formed in said indre head and extends axially in the hollow of the piston 6 to form a hermetic chamber 14.



   From the sleeve 10 of the piston 6 extend diametrically opposed arms 15, at 15b, sliding between slides
16, 17, 18 and 19 formed in the head 12 of the cylinder.



   In diametrical openings, provided in the said arms and provided with bushes 20 and 21, extends a shaft 22, the central part 23 is bent and extends in a grout.

 <Desc / Clms Page number 3>

 24, moving in a slide 25 formed in the cylinder head.



   A shaft 26 rotated by the intervention of the motor shaft, journals in bearings 27 and 28 integral with the head 12 and is provided with a collar 29 whose teeth 30 and 31 are intended to act to move a pusher. 32 acting on slide 24.



   A ball valve 33 is provided laterally in the head 12 and allows the introduction of atmospheric air into the chamber 34, when the piston 6 is moved to uncover the exhaust ports.



   A valve 35 with a rod 36, on the end of which the sleeve 20 acts, is intended to put the chamber 14 in communication with the atmosphere, through the conduit 37, when the piston 6 reaches the end of its closing stroke of the exhaust windows.



   The chamber 34 is connected to the combustion chamber 38 of the cylinder, via a duct 39, the passage of which is controlled by a first ball valve 40 and by a second valve 41 controlled by a rod 42 on which acts an extension 43 of the sleeve 21, when the piston 6 reaches the end of its stroke for closing the exhaust windows.



   The operation of the device is established as follows:
When the shutter piston 6 is at its bottom dead center, the axis of the slide 24 is on a straight line passing through the axis of the piston 6, so that the latter is kept blocked against any pressure force acting on the bottom of the piston. said piston during all the time of the compression, the combustion and the expansion.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   At the time required for the opening of the exhaust windows, the piston 6 is released by a thrust of the dant on the pusher 32 which, in its movement, moves the slider 24 by a minimal amount, but sufficient for the friction no longer opposes the movement: at this moment, the piston 6 is left to itself and begins to rise for opening of the windows 7a and 7h under the pressure of the exhaust gases; the law of motion of this piston depends only on this pressure, and the energy is stored in the piston in the form of speed.



   During the ascent, the piston 6 compresses the air in the chamber 14 formed between the bottom of the piston and the bottom of the chamber 13; the volume of this chamber is calculated so that the movement of the piston is damped at top dead center.



   During this time, the piston draws air into chamber 34, which enters through the channel of ball valve 33.



   On arrival at top dead center, the slide 24 has made a complete back and forth stroke and its center is again in line with the axis of the piston 6; the latter is therefore blocked for the time required for the sweeping and does not begin the downward movement until the tooth 31 disengages the slide 24 from its dead position.



   At this moment, it is the pressure of the compressed air in the chamber M which causes the movement; trigger greater than that required to move the piston, the speed of movement must be damped.



   The chamber 34 is provided for this purpose and the air contained in this chamber passes from atmospheric pressure to a pressure such that all the energy supplied by the expansion of the chamber.

 <Desc / Clms Page number 5>

 higher is spent when piston 6 arrives at bottom dead center.



   The air contained in the chamber 34 has finished its role of damper and at this moment the extension 43 of the sleeve 21 comes to press on the rod 42 of the valve 41 which brings the chamber 34 into communication with the combustion chamber. 38. In this way, the combustion chamber receives a violent flow of supercharging air, coming there directly without passing through the cylinder, at a time after the scavenging closure and at a relatively high pressure, producing very efficient turbulence.



   As the gradually increasing compression pressure in the cylinder exceeds the pressure in chamber 34, ball 40 cuts off communication between the cylinder and this chamber.



   The cycle is closed at this time and the dispensing device has returned to initial conditions.



   In order to reduce the pressure in the chamber 14 to the value of atmospheric pressure, after each return of the piston 6 to bottom dead center, the device can be fitted with the valve 35.



   To allow the engine to run at no load, means are provided for slightly shifting the position of teeth 30 and 31 and giving a certain advance to unblocking the piston.
 EMI5.1
 obturu-turn, nfinally, the uuvorturo dos fondotres 7n ot 7p, does not operate when the exhaust gases still have sufficient pressure.



   CLAIMS.
 EMI5.2
 



  1W IurW Inrlrrrr.lrlrN.rrrrn.w.rrnwW rl.iNt1

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

1 - Moteur à combustion à deux temps, dont le fond du cylindre est formé par un piston obturateur des lumières d'échap0 <Desc/Clms Page number 6> pement, caractérise en ce que l'énergie nécessaire pour déplacée' rapidement le dit piston dans les deux sens est développée uniquement par la pression des gaz d'échappement, le dit piston ne comportant aucune liaison permanente avec l'arbre moteur. 1 - Two-stroke combustion engine, the bottom of the cylinder of which is formed by a piston shutting off the exhaust ports <Desc / Clms Page number 6> pement, characterized in that the energy necessary for rapidly moving said piston in both directions is developed solely by the pressure of the exhaust gases, said piston having no permanent connection with the motor shaft. 2- Moteur à combustion suivant revendication 1, caractérisé en ce que le piston obturateur est déplacé dans le sens de l'ouverture des lumières d'échappement par l'action directe des gaz d'échappement sur le fond du dit piston qui se déplace contre l'antagonisme de moyens résistants, de façon à transmettre de l'énergie à ces derniers, lesquels moyens restituent ensuite l'énergie emmagasinée pour ramener le piston dans sa position pour la fermeture des lumières d'échappement, le dit piston étant automatiquement bloqué, pendant le temps voulu, dans ses positions extrêmes. 2- combustion engine according to claim 1, characterized in that the shutter piston is moved in the direction of the opening of the exhaust ports by the direct action of the exhaust gases on the bottom of said piston which moves against the antagonism of resistant means, so as to transmit energy to the latter, which means then restore the stored energy to bring the piston back into its position for closing the exhaust ports, said piston being automatically blocked, for the required time, in its extreme positions. 3- Moteur à combustion suivant revendications 1 et 2, caractérisé en ce que, dans son déplacement sous l'action des gaz d'échappement, le piston obturateur comprime de l'air qui amortit progressivement son mouvement, le dit air comprimé agissant pour ramener ensuite le piston dans sa position pour l'obturation des lumières d'échappement. 3- Combustion engine according to claims 1 and 2, characterized in that, in its movement under the action of the exhaust gases, the shutter piston compresses air which progressively dampens its movement, said compressed air acting to bring back then the piston in its position for closing the exhaust ports. 4- Moteur à combustion suivant revendications 1 à 3, caractérisé en ce que les moyens de blocage du piston obturâtes dans ses positions extrêmes, sont constitués par un arbre coudé, dont les manetons sont articulés dans des extensions prévues diamétralement au piston, la partie coudée de cet arbre étant articulée dans un coulisseau se déplaçant transversalement dans une glissière prévue dans la tête du cylindre, le piston étant automatiquement bloqué lorsque l'axe du dit coulisseau coupe l'axe du piston. 4- combustion engine according to claims 1 to 3, characterized in that the means for locking the piston obturâtes in its extreme positions, are constituted by a bent shaft, the crankpins of which are articulated in extensions provided diametrically to the piston, the bent part of this shaft being articulated in a slide moving transversely in a slide provided in the head of the cylinder, the piston being automatically blocked when the axis of said slide intersects the axis of the piston. 5- Moteur à combustion suivant revendications 1 à 4, <Desc/Clms Page number 7> caractérisé en ce que le déblocage du piston obturateur est effectué par un système de déclic agissant périodiquement sur le coulisseau pour le décaler de sa position de blocage. 5- Combustion engine according to claims 1 to 4, <Desc / Clms Page number 7> characterized in that the release of the shutter piston is effected by a click system acting periodically on the slide to shift it from its locked position. 6 Moteur à combustion suivant revendications 1, 2 ou 3, caractérisé en ce que le piston obturateur, dans son mouvement pour la fermeture des lumières d'échappement, comprime de l'air, dans une chambre, quiamortit progressivement son mouvement. 6 Combustion engine according to claims 1, 2 or 3, characterized in that the shutter piston, in its movement for closing the exhaust ports, compresses air in a chamber, which gradually dampens its movement. 7 Moteur à combustion suivant une quelconque des revendications précédentes, caractérisé en ce que l'air comprimé par le piston obturateur dans son mouvement pour la fermeture EMI7.1 dos lwni'crot3 d' ochs.ppoment , ont insuffle dana la chambre do combustion du cylindre au début de la période de compression du moteur. 7 Combustion engine according to any one of the preceding claims, characterized in that the air compressed by the shutter piston in its movement for closing EMI7.1 back lwni'crot3 ochs.ppoment, blown into the cylinder combustion chamber at the start of the engine compression period.
BE416673D BE416673A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE416673A true BE416673A (en)

Family

ID=79539

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE416673D BE416673A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE416673A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5050378A (en) Exhaust recharging of a four cycle internal combustion engine
FR2573481A1 (en) Engine with a crosshead mechanism with variable stroke and compression ratio
FR2530730A1 (en) COMPRESSION-IGNITION, TURBO-PRESSURIZED ENGINE, WHICH CAN OPERATE WITH LOW COMPRESSION RATES
JP2703014B2 (en) Exhaust control valve for a two-stroke cycle engine and method of using the same
BE416673A (en)
FR2736091A1 (en) Internal combustion two=stroke engine
FR2656036A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH OTTO CYCLE.
FR2489413A1 (en) THERMAL MOTOR WITH PROLONGED RELIEF, COMPRESSION REALIZABLE
CH199871A (en) Two-stroke combustion engine.
CH115582A (en) Combustion engine.
BE509496A (en)
BE487728A (en)
CH125795A (en) Internal combustion engine.
BE568511A (en)
CH236094A (en) Process for filling a two-stroke internal combustion engine, and engine for implementing this process.
CH237683A (en) Two-stroke internal combustion engine.
EP2674601A1 (en) Method of scanning residual burnt gases by double valve lift for a two-stroke engine, in particular Diesel type.
BE334218A (en)
BE369567A (en)
EP0688944A1 (en) Two stroke combustion engine
BE404515A (en)
BE363775A (en)
FR2803874A1 (en) Reciprocating internal combustion engine with moving cylinder and simple inlet and exhaust ports, uses opposing pistons in sleeve that moves between inlet and exhaust ports
FR3079893A1 (en) VARIABLE LENGTH CONNECTING ROD FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE WITH VARIABLE COMPRESSION RATE.
BE466258A (en)