<Desc/Clms Page number 1>
EMI1.1
un appareil de rem-plissage,de transvasement et de vidae, doté d'un dispositif de fermeture, pour récipients (bidons-,etc-).
Les bidons couramment connue dans le commer- ce,et destinée à contenir des liquides tels que l'essence, l'huile,l'huile de table, le pétrole et autres,sont,de façon générale,munis de deux orifices,susceptibles d'être plombés et fermés à l'aide de capsules à vis.Tous ces récipients pour liquides présentent l'inconvénient,consistant dans le fait que quiconque peut procéder derechef à leur remplissa- ge. Les récipients en question sont généralement appelés contenir originairement des liquides, tels que par exemple de l'huile ou de l'essence,d'une qualité exactement déterminée par leur producteur.
Or,il est du plus haut intérêt pour le fournisseur de cette huile ou de cette essence,de pouvoir retirer au revendeur la faculté d'introduire dans le bidon (vidé de son contenu ori ginal,qualitativement supérieur),portant la désignation de la qualité ou de la
<Desc/Clms Page number 2>
la marque de produit original,un autre produit inférieur, en lui octroyant,lors de la vente, le titre abusif de qualité originale.
Un inconvénient supplémentaire réside,en outre,dans le procédé adopté par le producteur de l'huile ou de l'essence,et selon lequel ce dernier met gratuitement à la disposition des revendeurs,à titre de prêts,les bidons,que les revendeurs,dans la majeure partie des cas, détiennent par devers eux pendant une période bien plus longue qu'il ne conviendrait,en soumettant lesdits bidons à des éohanges et des détériorations.
La présente invention a,par conséquent,pour but,d'obvier à tous ces inconvénients,et,en premier lieu,de supprimer celui consistant -- après la vente du contenu original -- dans le remplissage des bidons,effectué par des personnes non qualifiées (par les revendeurs,notamment), en se servant,pour oela,de produits différents ou de qualité inférieure.
L'invention en présence s'applique à un appareil de remplissage,de transvasement et de vidage,doté d'un dispositif de fermeture pour récipients (tels que bidons et autres). Son caractère distinotif essentiel consiste dans le fait que le dispositif de fermeture ou de blocage (tel une serrure,etc.),exerce sur les soupapes ou autres,disposées le long du trajet de remplissage et de vidage,un contrôle tel à permettre,à tout moment,le vidage du récipient,sans le déclenchement du dispositif de blocage,
<Desc/Clms Page number 3>
tandis que,par contre,le remplissage du récipient ne peut s'effectuer qu'après suppression préalable de l'obturation des voies de remplissage et de vidage,par suite du règlage adéquat des soupapes,à l'aide de l'aotionnement du dispositif de fermeture.
En vertu d'une formation ultérieure de l'objet de l'invention,les voies ou conduits de remplissage sont soumises au seul contrôle de la serrure (disposi- tif de blocage),tandis que le ou les conduits de vidage,se trouvent placés sous la surveillance de une ou plusieurs soupapes de retenue,qui se fermeraient instantanément,des que l'on tenterait d'introduire des liquides dans le récipient,à travers les conduits de vidage. Les organes destinés à empêcher le remplissage des récipients sans le déclenchement du dispositif de blocage,peuvent adopter la forme de soupapes,de tiroirs ou autres.
Dans le cas présent, l'on applique opportunément et de préférence,des tiroirs (tiroirs plats,tiroirs rotatifs,etc.),aisément manoeuvrables et qui,en raison de leur structure,sont également moins sensibles à un service plus exigeant. A l'aide de l'introduc- tion d'un fil métallique ou de tout autre organe,l'on pourrait être tenté d'essayer d'enrayer ou d'entraver le fonctionnement des tiroirs à effet automatique,afin de tâcher de réaliser,ce faisant,la réintroduotion du liquide à travers les conduits de vidage.
Cette tentative,toutefois,rencontre- rait un obstacle dans l'application combinée des moyens
<Desc/Clms Page number 4>
ci-après énonoés,à savoir : d'une part,les conduits de vidage sont disposés en forme de labyrinthe, d'autre part, des leviers à contrepoids,comme organe de fermeture des tiroir s,sont formés de façon telle à amener ces derniers dans la position -verticale,non seulement lors de la pose droite ou inclinée du récipient ou du bidon,mais encore et même lors de la rotation du bidon autour de l'axe longitudinal, de placer lesdits tiroirs infailliblement dans la position de fermeture.
Conformément aux données ayant trait à une forme d'exécution spéciale de l'invention,le levier à contrepoids étant basculant,il déclenche l'action de l'organe de fermeture,des que le récipient se trouve dans une position quelconque -- à l'exception de celle requise par le transvasement du liquide -- qui pourrait être susceptible de permettre l'introduction du liquide dans le récipient. Le levier à contrepoids et à double-bras, en ferme de support du tiroir plat que constitue l'organe d'obturation des conduits d'air et de liquide,presse le tiroir précité contre sa surface,la pression de contact étant réglable à l'aide de moyens appropriés,une via,par exemple.
La cage ou l'enveloppe,constituée en substance par une boîte plate,pouvant être vissée dans un anneau fixé au fond ou au couvercle du récipient,est préservée contre le retrait, par des organes inaccessibles
<Desc/Clms Page number 5>
de l'extérieur. A l'effet de réaliser de grandes vitesses de passage,les conduits d'issue du liquide et ceux d'admission de l'air,sont sensiblement élargis et étendus ; ils présentent,par ailleurs,au centre,une forme de rectangle oblong et,dans le but,d'une part,d'empêcher la formation d'une poche d'air dans le conduit d'air, et de pouvoir réaliser,d'autre part,le vidage autant que possible intégral du bidon,ils sont disposés de façon telle à ce que le conduit d'air vienne à être placé aussi haut que possible,le conduit du liquide aussi bas que possible.
En outre,toutes mesures sont prises pour que la surface du tiroir puisse être disposée aussi près que possible du fond du bidon.
La clef du robinet.recevant également la serrure (le dispositif de blooage),est formée de façon telle,qu'en la tournant dans la position d'ouverture,le conduit d'écoulement du liquide est rendu libre avant le conduit d'introduction de l'air,ce qui a pour effet de permettre au liquide de produire dans le récipient un vide,par lequel,lors de l'ouverture,peu après,du conduit d'air,l'air,à travers ce dernier,vient à être absorbé dans le récipient. En outre,le conduit d'admission de l'air et celui destiné à la sortie du liquide,se trouvent reliés,dans la clef du robinet,par un espaoe commun.
Lore d'opérations de transport,l'armature extérieure,o'est à dire donc la tête de la clef du robinet,
<Desc/Clms Page number 6>
ainsi que le côté extérieur de la cage on enveloppe, peuvent être clos à l'aide d'une capsule ou coiffe de sûreté, susoeptible,non seulement d'empêcher tout enlèvement de cette poignée du robinet,mais encore de conférer avantageusement la possibilité de plomber l'appareil.
Il existe bien,il est vrai,des récipients (bidons),dont le dispositif de remplissage et de vidage comporte un mécanisme de fermeture. Dans ces appareils connus,il est cependant indispensable,aussi bien pour le transvasement du bidon que pour l'introduction du liquide . dans le récipient,d'ouvrir la serrureet de placer le robinet dans la position d'ouverture, Avec ces sortes de dispositifs,le but poursuivi par l'objet de la présente invention,ne peut être atteint,en raison de ce que le revendeur devrait également posséder une clef faisant jouer la serrure pour ouvrir le robinet,ce qui , toutefois , doit précisément être évité.
Le dessin annexé reproduit,sous forme fi- garative,plusieurs modes d'exécution. La fige 1 représente une forme d'exécution en coupe longitudinale verticale, tandis que la fig. 2 illustre une vue en coupe suivant la ligne 2 - 2 de la fig, 1. La fig. 3 montre une vue de face,la fig. 4 un détail,et la fig. 5 une coupe suivant la ligne 5 - 5 de la fig. 2. La fig. 6 présente une seconde forme d'exécution, ou la clef du robinet se trouve fixée à sa cage,tandis que la fig. 7 constitue
<Desc/Clms Page number 7>
une coupe suivant la ligne 7 - 7 de la fig. 6.
Les fig. 8 à 11 présantent une troisième forme d'exécution de l'objet de l'invention. La fig. 8 donne une vue en coupe longitudinale verticale,la fi g. 9 une vue de face et la fig, 10 une coupe suivant la ligne 10 - 10 de la fig. 8. La fig, Il reproduit la forme d'exé- oution suivant la fig. 8,vue deddos.
La fig, 12 montre la vue latérale d'une quatrième forme d'exécution,tandis que la fig. 13 présente une coupe suivant la ligne 13 - 13 de la fig. 12.
Le dessin reproduit en outre,fans la fig.
14,une autre forme d'exécution de l'objet de l'invention, en coupe suivant la ligne a - b de la fig, 15,le dispos!... tif se trouvant en position vertioale. La fig. 16 montre une coupe transversale suivant la ligne o - d de la fig. l4,tandis que la fig, 16 constitue une vue latérale du dispositif. La fig, 17 donne une vue de face,du dispositif, où la clef du robinet est retirée. La fig. 18 montre le dispositif en position oblique,tandis que la fig, 19 le représente dans une position contournant l'axe longitudinal,de sorte que le bec se trouve placé latéralement.
Conformément à la fig, 1, le point 1 représente le fond ou le oouverole,2 l'enveloppe et 3 leurs feuillures d'assemblage d'un récipient (bidon) en tôle ou autre,tracé au pointillé. La cage 4: se trouve fixée,par soudure par exemple,au fond du réoipient, Dans la cage 4
<Desc/Clms Page number 8>
précitée et insérée- de façon pivotante,se trouve la clef 5 du robinet, préservée contre un enlèvement abusif,à l'aide d'un écrou 7 par interposition d'un anneau 8. La clef 5 du robinet comporte à l'extérieur une poignée 9,qui,de la position verticale par exemple,conformément à la fig.l, peut être ramenée dans celle horizontale suivant fig. 3 (traoé au pointillé).
De ce fait, la clef 5 du robinet subit un mouvement de rotation à 90 environ,délimité par une goupille 10. Conformément à la position représentée dans les fig, 1 et 3,le robinet se trouve ouvert. Les trous 5a et 5b de la clef du robinet communiquent avec l'ouverture 11 de la cage 4. Il en est de même pour le conduit 12 de la clef 5 du robinet .qui se trouve relié au tube d'aération 14. Ce dernier se trouve solidement fixé à la cage 4 et atteint,dans le réoipient,une position aussi élevée que possible le long du fond 1. Le conduit 12 se dirige en avant jusqu'à la gorge 16 de la cage 4. Ladite gorge 16 est recouverte vers l'extérieur par une bride 16a de la clef 5 du robinet. L'orifice 11 aboutit à une cavité 17 (élargie par rapport à l'orifice 11) d'une saillie 18 de la cage 4.
A la susdite saillie se trouve fixé un disque 19,faisant office de siège destiné à la soupape à clapet 20. La disposition de cette dernière est conçue de façon telle à permettre la sortie du liquide provenant du récipient.mais à en interdire, par contre,l'introduction par la même voie. Le clapet 20,
<Desc/Clms Page number 9>
par conséquent,fait fonction de soupape de retenue, Afin d'en indiquer le jeu,de mouvement,les fig. 1 et 2 représentent ce clapet dans la position relevée.
Conformément aux données ci-dessus,et à l'appui du fait que la soupape à clapet s'ouvre vers l'extérieur,le liquide,huile,es- senoe,ou autre,se trouvant dans le récipient (bidon),peut par conséquent s'écouler dans le sens de la flèche p, par la voie de la cavité 17 ainsi que par celle des conduits 11, 5a et 5b, en même temps que l'air peut s'introduira dans le réoipient à travers le conduit 12 et le tube 14.
Au cas où,sans recourir au déclenchement du dispositif de fermeture décrit ci-après,l'on voudrait tenter d'introduire dans le récipient le liquide par la voie de l'ouverture 5a et des conduits 5b et 11,la soupape 20,en sa qualité de soupape de retenus,tendrait à renfermer son orifice dans le siège 19.
Le remplissage du récipient,devant cependant s'effectuer par une personne qualifiée,il sera indispensable,à l'aide d'une clef 21,de déplacer la serrure 6, une serrure cylindrique,par exemple,disposée,suivant fig, 1 et 2,à proximité du dispositif de remplissage et de vidage,et ce de telle sorte à ce qu'une came d'arrêt pivotante 25 fixée moyennant un levier 24, à la partie rotative de la serrure (dans la fig.2,le levier 24,ainsi que la came d'arrêt 25 sont traoés au pointillé dans une position inopérante),vienne à être placée dans le rayon d'action de la goupille 26 du
<Desc/Clms Page number 10>
clapet de soupape 20 (flèche p3 dans la fige 2). La posi- tion de déclenchement de la came d'arrêt 25 se trouve il- lustrée dans les fig.
1 et 2,la came 25,dans la fig, l, maintenant le olapet 20 dans la position levée,de sorte que l'on ne peut désormais introduire du liquide dans la récipient 2,qu'uniquement dans le sens de la flèche p .
2 Le levier 24 se trouve fixé au boulon 23,rendu étanche par un presse-étoupe 13 dans le récipient (fig.5). Pour faciliter l'arrêt de la goupille 26 et,par cela même,du clapet 20,l'angle actif de la came d'arrêt 25 se trouve arqué suivant la ligne courbe k (fig. 4).
Conformément aux données de l'invention, une soupape 27 se trouve,parei llement pour le conduit d'air,fixée au tube 14 (fig. 1) à l'aide d'un collier ; le contrepoids 29 de la soupape,tout en maintenant cons- tamment ouvert et en état de fonctionnement,le clapet 27, ferme celui-ci lors de la mise en position debout du ré- cipient sur le fond postérieur,avec tant de force, que mê- me sous l'action de la pression éventuelle du liquide,le clapet ne peut pas être ouvert.
Dans la suivante forme d'exécution, confor- mément aux fig. 6 et 7,la disposition et l'assemblage des organes 1 à 29 sont égaux à ceux de la forme d'exécution précédente,avec la différence toutefois que la clef 5 du robinet,tout en pouvant être retirée de la cage 4,est ce- pendant inaccessible pour quelqu'un de non qualifié. A cet
<Desc/Clms Page number 11>
effet,l'extrémité postérieure de la clef 5 du robinet,est munie d'une rainure 30 et d'un collet 31,tandis que sur le boulon 23 de la serrure cylindrique,se trouve calé un verrou 32 en forme de crochet,et dont le pene,lors de l'actionnement de la serrure,vient jouer dans la rainure 30.
Afin de retenir solidement,à l'aide du verrou 32,la olef du robinet dans la cage,aussi bien le collet 31 à l'intérieur,que la surface correspondante dudit verrou, peuvent comporter une forme légèrement conique.En faisant pivoter le verrou en forme de crochet dans le sens opposé à celui des aiguilles de montre (vu de dos),la olef du robinet peut sans autre être retirée,dans le but d'introduire le liquide dans le récipient. vans les formes d'exécution suivant fig, 1 à 5,les organes destinés à empêcher l'introduction du liqui- de dans le réoipient sans actionnement du dispositif de blocage,sont inaccessibles et ne peuvent non plus, en aucun cas, être échangés ou modifiés.
L'exemple d'exécution décrit ci-après suivant fig. 8 à 11,confère la possibilité de retirer,avec la olef du robinet,les soupapes de retenue,les organes de fermeture et le verrou. Les dimensions de la clef 5 du robinet,peuvent ici être plus grandes et son diamètre peut être supérieur à celui déterminé par les précédentes formes d'exécution,ce qui,en outre,par suite du grand orifice indispensable de la cage,permet de réaliser un remplissage
<Desc/Clms Page number 12>
plus rapide du récipient. Il a été prévu,dans la clef même du robinet,et en distension axiale,une serrure cylindrique 6.
La partie centrale 23 de cette dernière porte un tenon 23a, sur la partie postérieure duquel se trouve fixé un disque 33 à fentes arquées. Dans les fentes 33a de ce disque,exoentriquement disposés de façon appropriée,se trouvent constamment logés les tourillons 34 à l'une des extrémités de chacun des verrous 35,dont les autres extrémités présentent des tourillons 36,s'introduisant par rotation et en point fixe,dans des cavités adéquates de la surface frontale de la cage 4.
Par l'opération qui consiste à tourner à droite le tourillon 23a,les verrous 35 pivotent pour parvenir dans la position de blocage suivant fig. 11. Un presse-étoupe 13 empêche l'écoulement du liquide à travers le dispositif de fermeture et de blocage.
La clef 5 du robinet présente,en deux endroits diamétralement opposés,des cavités 38 et 39 ; dans la position illustrée à la fig. 8,la cavité 38 permet l'introduction de l'air dans le tube d'aération 14 et,de ce fait,dans le récipient,tandis que la cavité 39 donne lieu à l'écoulement du liquide issu de l'intérieur du récipient,à travers l'orifice 11 et le bec 4a. L'orifice 11 se trouve sous le contrôle d'une soupape de retenue,constituée,par rapport à la voussure ou la convexité de la cage 4,d'un clapet également cintré 41,rattaché par articulation à la clef du robinet,à l'aide d'un étrier 42. La clef 5 du robinet est munie
<Desc/Clms Page number 13>
,devant,d'une tête 43 de dimensions particulièrement grandes, supportant,d'une part la poignée 9 et protegeant,d'autre part,le bec 4a.
Dans le but de rendre plus difficile l'aoces- sibilité du clapet 41,la cage 4 porte sur sa partie anté- rieure,une couronne entourant,avec un peu. de jeu,la tête 43 de la clef du robinet,tandis que la partie inférieure de cette dernière est dotée d'une nervure 46. L'organe 44 a, en outre,été prévu dans le but d'obvier à l'encrassement des conduits d'écoulement. Un anneau en tôle 49,scelle dans la cage,permet d'appliquer,même ultérieurement,le dispo- sitif à des récipients déjà existants,l'anneau précité é- tant alors soude au fond du récipient. Pour le remplissage du récipient,et,après le déblocage de la serrure 6,ayant pour conséquence pareillement celui des verrous 35,l'on retire de la cage 4 la clef 5 du robinet.
Les fig. 12 et 13 reproduisent une forme d'exécution,légèrement modifiée,de la cage et de la soupa- pe de retenue,les organes dont il n'est pas fait mention particuliere ci-après,étant les mêmes que ceux de la forme d'exécution suivant les fig. 8 à 11. La cage 4,dans laquelle se trouve insérée la clef 5 du robinet,est munie latérale- ment de deux tubulures 50 et 51,qui,dans l'intérieur du récipient,possèdent une surface commune 52 pour un tiroir 53. Celui-ci présente une cavité 54,deux fourches 55 et 56, ainsi qu'une cavité 57,entourée d'une nervure en U,dans laquelle vient s'avancer la tête 58 d'un levier d'arrêt 62
<Desc/Clms Page number 14>
a , double-bras et acontrepoids 61,et reposant,en 59, sur une branche 60 de la cage 4.
Un ressort (ressort à lames) 63 tend à maintenir le tiroir pressé contre sa surface. Ce ressort 63, s'avançant dans les fourches 55 et 56,il sert également de guidage au tiroir. Le ressort est en outre arqué en 63a, de telle sorte que lors de la descente du tiroir,il vient chevaucher l'angle 55a dans la fourche 55,circonstance qui contribue a augmenter la pression de contact du tiroir sur la surface 52. En faisant,suivant fige 12,pivoter le dispositif à droite et à 90 ,ce qui correspond à la mise em position droite du récipient pour l'introduction du liquide,le poids oscille dans le sens contraire,ce qui fait descendre le tiroir jusqu'à la butée 65, de sorte que les deux tubulures 50 et 51 viennent à être obturées.
Le remplissage ne peut,par conséquent,être effectué que par celles des personnes possédant la clef de la serrure cylindrique,dont le déblocage permet le retrait (l'enlèvement ou l'extraction) de la clef du robinet.
La description ci-après de la forme dtexé- cution suivant fig. 14 a , 19, a trait à un perfectionnement du dispositif faisant objet de l'invention,et ayant pour but d'augmenter la garantie contre un remplissage non autorisé du récipient.
La cage 4,dans laquelle la clef 5 du rôbinet se trouve insérée de façon a pouvoir être retirée,présente en haut une tubulure 50a,en bas une tubulure 5la,qui,toutes
<Desc/Clms Page number 15>
deux,possèdent dans l'intérieur du récipient,une surface commune 52 pour un tiroir 53. Les voies de conduite 70,71 des tubulures 50a et 51a, présentent, suivant fig.14,des courbures multiples.
La partie du conduit la plus rapprochée de la clef du robinet,se trouve séparée des orifices dudit conduit aboutissant à la surface,par deux parois 72 et 73,destinées à empêcher d'atteindre,à l'aide d'un organe flexible approprié,un fil métallique p. ex.,et à travers les creux disposés dans la clef 5 du robinet, aux orifices 70a et 71a, aboutissant à la surface commune du tiroir,pour enrayer ou entraver la fonction du tiroir 53.
Les conduits 70,71,sont élargis autant que possible et leurs sections transversales sont largement calculées,afin d'empêcher l'accumulation des corps en mouvement qui trqversent. En 70b, 71 .les conduits sont pourvus d'espaces spéciaux,qui permettent de maintenir la section restante aussi plane que possible, afin de pouvoir placer le dispositif aussi près que possible de la chemise ou enveloppe cylindrique 2 du récipient et aussi bas que possible dans la position dessinée.
Le tiroir 53 présente une cavité 54 et il est pressé contre sa surface par le levier 62 à double-bras reposant,en 59,sur une branche 60 de la cage 4. Le levier 62 présente,en 75,un tourillon,à l'aide duquel un poids pivotant face à ce levier 62, mais dans son plan cependant,est rattache par articulation audit levier. Le tiroir est relié
<Desc/Clms Page number 16>
a. l'extrémité du levier moyennant une vis réglable 82. Cette vis est en même temps destinée à. régler la pression du tiroir contre sa surface.
La clef 5 du robinet,prévue dans la cage 4, présente des cavités 38 et 39,reliées par un espace commun 84,et dont,lors de la position ouverte de la clef 5 du robinets suivant fig. 15 et 16,la première communique avec le conduit 70 de la tubulure 50,et la seconde avec le conduit 71 de la tubulure 51 ,de sorte que le liquide provenant du récipient,peut s'écouler à travers le conduit 71 et la cavité 39,en passant devant la nervure 46,à travers le bec 4a,tandis que ltair est introduit dans le récipient à travers le creux 38 et la voie de conduite 70 de la tubulure 50a.
Etant donné qu'ainsi le dispositif,notamment le tiroir 53,se trouve dans le plan vertical,le poids 76,avec le levier 62,maintient le tiroir 53 dans une position telle que la présentent les fig. 14 à 16,tandis que les voies 70a et 71a des conduits 70 et 71,sont dégagées. La clef 5 du robinet sert uniquement à obturer et à dégager les conduits dtécoulement. Le conduit de remplissage,par contre, est limité par l'enveloppe intérieure de la cage 4 du robi- net,lorsque la clef 5 dudit robinet est retirée de la cage, Cela ne peut toutefois avoir lieu que si, à l'aide dtune clef à douille appropriée,lton débloque la serrure cylin- drique 6 disposée dans la clef 6 du robinet.
Le tourillon 23,présentant une fente 25 .possède un prolongement 23a,
<Desc/Clms Page number 17>
solidement relié à un disque 33,qui manoeuvre les segments 35,fixés à la surface frontale postérieure de la cage 4,de telle facon que lesdits segments derrière cette surface frontale,par rotation du disque 33,dans un sens,peuvent pivoter et que,par rotation dans l'autre sens,ils peuvent, de la position d'arrêt représentée dans la fig.16,passer dans telle autre position contre le disque 33,apte à permettre le retrait (l'enlèvement) de toute la clef 5 du robinet de la cage 4,à la suite de quoi lton pourra introduire le liquide dans le récipient,à travers l'orifice destiné a la clef du robinet.
En raison toutefois du fait que seul le propriétaire du récpient, à l'exclusion,par contre,de celui l'ayant reçu à titre de prêt,possède la clef de la serrure du robinet,ce n'est uniquement que ce propriétaire du récipient qui peut procéder au remplissage du bidon. Des personnes non qualifiées pourraient tenter de remplir le récipient dtun liquide autre que celui original. A cet effet, le récipient pourrait être renversé (fig.18) ou tourne (fig. 19) autour de son axe (en le faisant rouler sur son enveloppe cylindrique 2, par exemple) ; ce dernier cas,le dispositif faisant objet de l'invention,subit un mouvement de rotation (fig. 14),jusqu'à ce que la clef du robinet, ou,par exemple, le bec 4a,parviennent à se trouver plus haut que la limite supérieure de l'orifice supérieur du tiroir 53.
Mais dès que le dispositif passe à la position
<Desc/Clms Page number 18>
horizontale de la surface du. tiroir,que ce dernier a atteint par suite de cette rotation anormale,le poids 76 fléchit pour dévier de sa position,suivant fig. 16,dans celle de la fig.
19,tandis que, par l'intermédiaire du levier 62 a double-bras, le tiroir 53 obture les orifices de la surface 52 pour les conduits 70,71, ce qui rend impossible une introduction de liquide dans le récipient à travers les conduits précités.
Il en est évidemment de même,si le récipient et,en même temps, le dispositif,perdent la position droite de la fig.18,subissant un mouvement de rotation en arrière dans le sens de la flèche p5 de la même figure. Lors de ces rotations,le levier 62 ne se meut autour de son support dans le sens de la flèche p6, que jusqu'à ce que le butoir 80 se soit posécontre la partie supérieure de la cage 4. Le poids 76 peut également, moyennant une branche 85,être directement relié au levier 62.
Les parois 72 et 73 constituent un obstacle à l'introduction d'un organe en forme de fil métallique dans les conduits 70 et 71 des voies de vidage,et ce,en raison de ce que les extrémités recourbées desdites parois replient l'extrémité du fil métallique,en tordant ce dernier en spirale. Il est,par conséquent,exclu,d'introduire,dans le récipient,le fil métallique dans les conduits 70 et 71 jusqu'à travers leurs embouchures dans le récipient.
Le diamètre,relativement réduit, de l'orifice de la cage du robinet,pourrait rendre difficile le nettoyage du récipient. Si le dispositif faisant objet de l'invention
<Desc/Clms Page number 19>
@ est soude au fond ou couvercle,il est necessaire,pour pro- céder,soit au réglage des organes mobiles,soit ades ame- liorations du tiroir,de défaire la partie soudée,ce qui est non seulement long,mais encore coûteux. Cet inconvénient est supprime par les données de la suivante description.
@
A l'aide d'un vissage indirectement protege par la clef même du robinet,la cage ou enveloppe du dispo- sitif, est assemblée à la paroi du récipient. Cela est,par exemple,réalisé en munissant d'un filetage extérieur une bride antérieure 86 de la cage 4, et dont les dimensions sont d'une grandeur correspondante ; ce filetage fixé dans un an- neau 87 approprié,est vissé au fond du couvercle de l'enve- loppe l,en assurant ce vissage à l'aide,par exemple,d'un boulon 88,s'avançant de biais a travers la cage 4 dans l'an- neau 87 et empêchant une torsion à faux entre l'anneau et la cage. Entre l'anneau 87 et le disque 86, se trouve une bague de joint 92. Le bec 4a est doté de nervures 90,90, auxquelles peut être fixé,le cas échéant,un égouttoir 91.
Les orifices de la surface du tiroir, à l'in- térieur de la cage, sont disposés de façon aussi écartée que possible les uns des autres,afin de pouvoir rapprocher l'ori- fice pour la sortie du liquide, de la paroi du récipient, mais de disposer,par contre,aussi haut que possible,l'orifi- ce pour l'introduction de l'air.
Les orifices de distribution dans la clef du robinet,sont réciproquement disposés de facon telle, que
<Desc/Clms Page number 20>
l'orifice d'écoulement,en ouvrant la clef du robinet,dega- ge le conduit relatif,avant celui pour le passage de l'air.
Dans le but de conférer un poids léger au tiroir,celui-ci peut être formé,au moyen de moulage à la presse ou à jet, en résine artificielle,et notamment en ba- kélite.
La clef du robinet assure,dans la position prévue, l'accessibilité au boulon visse dans la cage.
Revendications :
1 Appareil de remplissage,de transvasement et de vidage,doté d'un dispositif de fermeture,pour récipients (bidons ou autres),caractérisé par ce que le dispositif de fermeture ou de blocage (tel une serrure,etc.),exerce un controle tel sur les soupapes ou autres,disposées dans les voies de conduite du remplissage et de l'écoulement,que la sortie du liquide du récipient peut s'effectuer à tout moment,sans actionner le dispositif de fermeture ou de blo- cage,tandis que,par contre,la réintroduction des liquides dans le récipient,ne peut avoir lieu que si,par suite du réglage approprié des soupapes,l'obturation des conduits de remplissage et de vidage,aura préalablement été supprimée.
**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.
<Desc / Clms Page number 1>
EMI1.1
a filling, decanting and emptying device, equipped with a closing device, for containers (cans, etc.).
The cans commonly known in the trade, and intended to contain liquids such as gasoline, oil, edible oil, petroleum and others, are, in general, provided with two orifices, capable of 'be sealed and closed with screw caps. All these liquid containers have the disadvantage that anyone can refill them again. The receptacles in question are generally referred to as originally containing liquids, such as for example oil or gasoline, of a quality exactly determined by their producer.
However, it is of the greatest interest for the supplier of this oil or this gasoline, to be able to withdraw from the reseller the right to introduce into the can (emptied of its original content, qualitatively superior), bearing the designation of the quality or the
<Desc / Clms Page number 2>
the mark of the original product, another inferior product, by giving it, at the time of sale, the abusive title of original quality.
An additional drawback lies, moreover, in the process adopted by the producer of the oil or gasoline, and according to which the latter makes available free of charge to resellers, by way of loans, the cans, which resellers, in most cases, they are held in their possession for a much longer period than would be appropriate, subjecting said cans to exchange and deterioration.
The object of the present invention, therefore, is to obviate all these drawbacks, and, in the first place, to eliminate that consisting - after the sale of the original content - in the filling of the cans, carried out by persons not qualified (by resellers in particular), using different or inferior products for oela.
The present invention applies to a filling, decanting and emptying apparatus, provided with a closing device for containers (such as cans and others). Its essential distinguishing character consists in the fact that the closing or blocking device (such as a lock, etc.), exerts on the valves or others, arranged along the filling and emptying path, such control as to allow, emptying the container at any time, without triggering the blocking device,
<Desc / Clms Page number 3>
while, on the other hand, the container can only be filled after prior removal of the blocking of the filling and emptying passages, following the appropriate adjustment of the valves, by means of the actuation of the device closing.
By virtue of a subsequent formation of the object of the invention, the filling channels or conduits are subject to the sole control of the lock (locking device), while the emptying conduit or conduits are placed. under the supervision of one or more check valves, which would close instantly, as soon as an attempt was made to introduce liquids into the container, through the emptying conduits. The members intended to prevent the filling of the containers without the triggering of the blocking device, can take the form of valves, drawers or the like.
In the present case, conveniently and preferably, drawers (flat drawers, rotary drawers, etc.), easily maneuverable and which, due to their structure, are also less sensitive to a more demanding service are applied. By means of the introduction of a metal wire or any other organ, one might be tempted to try to stop or hinder the operation of the automatic effect drawers, in order to try to achieve in doing so, the reintroduction of the liquid through the emptying ducts.
This attempt, however, would encounter an obstacle in the combined application of the means
<Desc / Clms Page number 4>
hereinafter stated, namely: on the one hand, the emptying ducts are arranged in the form of a labyrinth, on the other hand, counterweight levers, as the drawer closing member s, are formed in such a way as to bring these last in the -vertical position, not only during the upright or inclined installation of the container or the container, but also and even during the rotation of the container around the longitudinal axis, to place said drawers infallibly in the closed position.
According to the data relating to a special embodiment of the invention, the counterweight lever being tiltable, it triggers the action of the closure member, as soon as the container is in any position - to the 'except that required by the transfer of the liquid - which could be capable of allowing the introduction of the liquid into the container. The counterweight and double-arm lever, as a support firm for the flat drawer that constitutes the member for closing the air and liquid ducts, presses the aforementioned drawer against its surface, the contact pressure being adjustable to l help from appropriate means, a via, for example.
The cage or the casing, consisting essentially of a flat box, which can be screwed into a ring fixed to the bottom or to the cover of the receptacle, is preserved against removal, by inaccessible components
<Desc / Clms Page number 5>
from the outside. In order to achieve high passage speeds, the liquid outlet ducts and those of the air inlet are substantially widened and extended; they have, moreover, in the center, the shape of an oblong rectangle and, in order, on the one hand, to prevent the formation of an air pocket in the air duct, and to be able to achieve, d 'on the other hand, emptying as much as possible full of the container, they are arranged so that the air duct comes to be placed as high as possible, the liquid duct as low as possible.
In addition, all measures are taken so that the surface of the drawer can be arranged as close as possible to the bottom of the container.
The key of the tap, also receiving the lock (the locking device), is shaped in such a way that by turning it to the open position, the liquid flow duct is released before the introduction duct air, which has the effect of allowing the liquid to produce a vacuum in the container, through which, when the air duct is opened shortly afterwards, the air, through the latter, comes to be absorbed into the container. In addition, the air inlet duct and that intended for the liquid outlet, are connected, in the key of the valve, by a common space.
Lore of transport operations, the outer frame, that is to say the head of the valve key,
<Desc / Clms Page number 6>
as well as the outer side of the cage being wrapped, can be closed using a safety cap or cap, susoeptible, not only to prevent any removal of this handle from the tap, but also to advantageously confer the possibility of seal the device.
It is true that there are receptacles (cans), the filling and emptying device of which has a closing mechanism. In these known devices, however, it is essential, both for the transfer of the container and for the introduction of the liquid. in the container, to open the lock and place the valve in the open position, With these kinds of devices, the aim pursued by the object of the present invention cannot be achieved, due to the fact that the dealer should also have a key that operates the lock to open the faucet, which, however, is precisely to be avoided.
The attached drawing reproduces, in the form of a file, several embodiments. Figure 1 shows an embodiment in vertical longitudinal section, while FIG. 2 illustrates a sectional view taken along the line 2 - 2 of FIG, 1. FIG. 3 shows a front view, FIG. 4 a detail, and FIG. 5 a section taken along line 5 - 5 of FIG. 2. FIG. 6 presents a second embodiment, where the key of the valve is fixed to its cage, while FIG. 7 constitutes
<Desc / Clms Page number 7>
a section along line 7 - 7 of FIG. 6.
Figs. 8 to 11 present a third embodiment of the object of the invention. Fig. 8 gives a view in vertical longitudinal section, fi g. 9 is a front view and FIG. 10 is a section taken along line 10 - 10 of FIG. 8. FIG. It reproduces the form of execution according to FIG. 8, back view.
Fig, 12 shows the side view of a fourth embodiment, while fig. 13 shows a section along the line 13 - 13 of FIG. 12.
The drawing also reproduces, in fig.
14, another embodiment of the object of the invention, in section along line a - b of FIG, 15, the device! ... tif being in the vertical position. Fig. 16 shows a cross section taken along the line o - d of FIG. 14, while FIG. 16 is a side view of the device. Fig, 17 gives a front view of the device, where the valve key is removed. Fig. 18 shows the device in an oblique position, while fig, 19 shows it in a position bypassing the longitudinal axis, so that the spout is placed laterally.
In accordance with FIG. 1, point 1 represents the bottom or the cover, 2 the casing and 3 their assembly rebates of a container (can) made of sheet metal or the like, drawn in dotted lines. Cage 4: is fixed, by welding for example, to the bottom of the container, In cage 4
<Desc / Clms Page number 8>
abovementioned and inserted- pivotably, is the key 5 of the valve, preserved against an abusive removal, using a nut 7 by interposing a ring 8. The key 5 of the valve has on the outside a handle 9, which, from the vertical position for example, according to fig.l, can be brought into the horizontal one according to fig. 3 (dotted line).
As a result, the key 5 of the valve undergoes a movement of rotation at approximately 90, delimited by a pin 10. In accordance with the position shown in FIGS, 1 and 3, the valve is open. The holes 5a and 5b of the valve key communicate with the opening 11 of the cage 4. It is the same for the conduit 12 of the key 5 of the valve. Which is connected to the aeration tube 14. The latter is securely fixed to the cage 4 and reaches, in the container, a position as high as possible along the bottom 1. The duct 12 runs forward to the groove 16 of the cage 4. Said groove 16 is covered outwards by a flange 16a of the key 5 of the valve. The orifice 11 leads to a cavity 17 (enlarged compared to the orifice 11) of a projection 18 of the cage 4.
To the aforesaid projection is fixed a disc 19, serving as a seat for the flap valve 20. The arrangement of the latter is designed in such a way as to allow the exit of the liquid coming from the receptacle. But to prohibit it, on the other hand , the introduction by the same way. The valve 20,
<Desc / Clms Page number 9>
therefore, acts as a check valve, In order to indicate the play, movement, fig. 1 and 2 represent this valve in the raised position.
In accordance with the above data, and in support of the fact that the flap valve opens outwards, the liquid, oil, gasoline, or the like, in the container (can), may by therefore flow in the direction of the arrow p, through the cavity 17 as well as through that of the conduits 11, 5a and 5b, at the same time as the air can enter the container through the conduit 12 and tube 14.
In the event that, without resorting to the triggering of the closure device described below, one wishes to attempt to introduce the liquid into the receptacle through the opening 5a and the conduits 5b and 11, the valve 20, in its quality of valve retained, would tend to enclose its orifice in the seat 19.
The filling of the container, however, having to be carried out by a qualified person, it will be essential, using a key 21, to move the lock 6, a cylindrical lock, for example, arranged, according to figs, 1 and 2 , near the filling and emptying device, and this so that a pivoting stop cam 25 fixed by means of a lever 24, to the rotating part of the lock (in fig. 2, the lever 24 , as well as the stop cam 25 are trao in the dotted line in an inoperative position), comes to be placed within the range of action of the pin 26 of the
<Desc / Clms Page number 10>
valve flap 20 (arrow p3 in fig 2). The release position of the stop cam 25 is shown in figs.
1 and 2, the cam 25, in fig, l, keeping the valve 20 in the raised position, so that it is now possible to introduce liquid into the container 2, only in the direction of the arrow p .
2 The lever 24 is fixed to the bolt 23, sealed by a cable gland 13 in the container (fig.5). To facilitate the stopping of the pin 26 and, therefore, of the valve 20, the active angle of the stop cam 25 is arcuate along the curved line k (fig. 4).
According to the data of the invention, a valve 27 is found, likewise for the air duct, fixed to the tube 14 (fig. 1) by means of a collar; the counterweight 29 of the valve, while keeping the valve 27 constantly open and in working order, closes the latter when the receptacle is brought into the upright position on the rear base, with such force that Even under the action of any liquid pressure, the valve cannot be opened.
In the following embodiment, according to fig. 6 and 7, the arrangement and the assembly of the members 1 to 29 are equal to those of the previous embodiment, with the difference, however, that the key 5 of the valve, while being able to be removed from the cage 4, is this - during inaccessible to someone unqualified. In this
<Desc / Clms Page number 11>
Indeed, the rear end of the key 5 of the tap, is provided with a groove 30 and a collar 31, while on the bolt 23 of the cylindrical lock, there is wedged a lock 32 in the form of a hook, and the bolt of which, when the lock is actuated, comes to play in the groove 30.
In order to securely retain, with the aid of the latch 32, the olef of the valve in the cage, both the collar 31 inside, and the corresponding surface of said latch, may have a slightly conical shape. in the shape of a hook in the opposite direction to that of the needles of the clock (seen from the back), the olef of the tap can without further be withdrawn, in order to introduce the liquid in the container. vans the embodiments according to fig, 1 to 5, the members intended to prevent the introduction of the liquid into the container without actuation of the locking device, are inaccessible and neither can, in any case, be exchanged or modified.
The example of execution described below according to fig. 8 to 11, provides the possibility of removing, with the olef of the valve, the check valves, the closing members and the lock. The dimensions of the key 5 of the valve can here be larger and its diameter can be greater than that determined by the previous embodiments, which, in addition, due to the large orifice essential in the cage, makes it possible to achieve a filling
<Desc / Clms Page number 12>
faster from the container. A cylindrical lock 6 has been provided in the key of the valve itself, and in axial distension.
The central part 23 of the latter carries a tenon 23a, on the rear part of which is fixed a disc 33 with arcuate slots. In the slots 33a of this disc, suitably arranged exoentrically, the journals 34 are constantly housed at one of the ends of each of the bolts 35, the other ends of which have journals 36, inserted by rotation and in point fixed, in suitable cavities on the front surface of the cage 4.
By the operation which consists in turning the journal 23a to the right, the bolts 35 pivot to reach the locking position according to FIG. 11. A gland 13 prevents the flow of liquid through the closure and blocking device.
The key 5 of the valve has, in two diametrically opposed places, cavities 38 and 39; in the position illustrated in fig. 8, the cavity 38 allows the introduction of air into the aeration tube 14 and, therefore, into the container, while the cavity 39 gives rise to the flow of liquid from the interior of the container , through the orifice 11 and the spout 4a. The orifice 11 is under the control of a check valve, consisting, with respect to the arch or the convexity of the cage 4, of a valve also curved 41, attached by articulation to the valve key, to the using a caliper 42. The key 5 of the tap is fitted
<Desc / Clms Page number 13>
, in front of a head 43 of particularly large dimensions, supporting, on the one hand, the handle 9 and protecting, on the other hand, the spout 4a.
In order to make the accessibility of the valve 41 more difficult, the cage 4 bears on its front part, a surrounding crown, with a little. play, the head 43 of the valve key, while the lower part of the latter is provided with a rib 46. The member 44 has, moreover, been provided for the purpose of preventing the clogging of the flow ducts. A sheet metal ring 49, sealed in the cage, makes it possible to apply, even subsequently, the device to already existing containers, the aforementioned ring then being welded to the bottom of the container. For the filling of the container, and, after unlocking the lock 6, resulting in the same way that of the locks 35, the key 5 of the valve is removed from the cage 4.
Figs. 12 and 13 reproduce an embodiment, slightly modified, of the cage and of the check valve, the members of which no particular mention is made below, being the same as those of the form of execution according to fig. 8 to 11. The cage 4, in which the valve key 5 is inserted, is provided laterally with two pipes 50 and 51, which, in the interior of the container, have a common surface 52 for a drawer 53. This has a cavity 54, two forks 55 and 56, as well as a cavity 57, surrounded by a U-shaped rib, in which the head 58 of a stop lever 62 comes forward.
<Desc / Clms Page number 14>
a, double-arm and counterweight 61, and resting, at 59, on a branch 60 of the cage 4.
A spring (leaf spring) 63 tends to keep the drawer pressed against its surface. This spring 63, advancing in the forks 55 and 56, it also serves to guide the drawer. The spring is also arched at 63a, so that when the drawer is lowered, it overlaps the angle 55a in the fork 55, a circumstance which contributes to increasing the contact pressure of the drawer on the surface 52. By doing so , according to freeze 12, rotate the device to the right and to 90, which corresponds to the placing in the upright position of the container for the introduction of the liquid, the weight oscillates in the opposite direction, which makes the drawer descend to the stop 65, so that the two pipes 50 and 51 come to be closed.
Filling can therefore only be carried out by those of persons possessing the key to the cylinder lock, the release of which allows the withdrawal (removal or extraction) of the key from the valve.
The following description of the embodiment according to fig. 14 a, 19, relates to an improvement of the device forming the subject of the invention, and having the aim of increasing the guarantee against unauthorized filling of the container.
The cage 4, in which the key 5 of the rôbinet is inserted so as to be able to be withdrawn, has at the top a tube 50a, at the bottom a tube 5a, which, all
<Desc / Clms Page number 15>
two, have in the interior of the container, a common surface 52 for a drawer 53. The pipe paths 70, 71 of the pipes 50a and 51a, have, according to fig.14, multiple curvatures.
The part of the conduit closest to the valve key is separated from the orifices of said conduit leading to the surface, by two walls 72 and 73, intended to prevent reaching, using an appropriate flexible member, a metallic wire p. e.g., and through the recesses in the key 5 of the valve, at the ports 70a and 71a, leading to the common surface of the drawer, to inhibit or hinder the function of the drawer 53.
The conduits 70, 71, are widened as much as possible and their cross sections are widely calculated, in order to prevent the accumulation of moving bodies which cross. At 70b, 71. The conduits are provided with special spaces, which make it possible to keep the remaining section as flat as possible, in order to be able to place the device as close as possible to the jacket or cylindrical casing 2 of the container and as low as possible. in the drawn position.
The drawer 53 has a cavity 54 and it is pressed against its surface by the double-arm lever 62 resting, at 59, on a branch 60 of the cage 4. The lever 62 has, at 75, a journal, at the using which a pivoting weight facing this lever 62, but in its plane however, is attached by articulation to said lever. The drawer is connected
<Desc / Clms Page number 16>
at. the end of the lever by means of an adjustable screw 82. This screw is at the same time intended for. adjust the pressure of the drawer against its surface.
The key 5 of the valve, provided in the cage 4, has cavities 38 and 39, connected by a common space 84, and of which, during the open position of the key 5 of the valves according to FIG. 15 and 16, the first communicates with the duct 70 of the tubing 50, and the second with the duct 71 of the tubing 51, so that the liquid coming from the container can flow through the duct 71 and the cavity 39 , passing in front of the rib 46, through the spout 4a, while ltair is introduced into the container through the hollow 38 and the duct 70 of the tubing 50a.
Since the device, in particular the drawer 53, is thus located in the vertical plane, the weight 76, together with the lever 62, maintains the drawer 53 in a position as shown in FIGS. 14 to 16, while the tracks 70a and 71a of the conduits 70 and 71, are clear. The key 5 of the valve is only used to seal and release the flow pipes. The filling duct, on the other hand, is limited by the inner casing of the cage 4 of the valve, when the key 5 of the said valve is withdrawn from the cage. However, this can only take place if, using a with the appropriate socket key, it releases the cylinder lock 6 located in the key 6 of the tap.
The journal 23, having a slot 25. Has an extension 23a,
<Desc / Clms Page number 17>
firmly connected to a disc 33, which maneuvers the segments 35, fixed to the rear front surface of the cage 4, such that said segments behind this front surface, by rotation of the disc 33, in one direction, can rotate and that, by rotation in the other direction, they can, from the stop position shown in fig. 16, pass into such other position against the disc 33, able to allow the withdrawal (removal) of all the key 5 of the cage valve 4, after which the liquid can be introduced into the receptacle, through the hole for the valve key.
However, due to the fact that only the owner of the recipient, to the exclusion, on the other hand, of the one who received it as a loan, has the key to the valve lock, it is only this owner of the receptacle. who can fill the can. Unqualified persons may attempt to fill the container with any liquid other than the original one. For this purpose, the receptacle could be overturned (fig.18) or rotated (fig. 19) around its axis (by making it roll on its cylindrical casing 2, for example); the latter case, the device forming the subject of the invention, undergoes a rotational movement (fig. 14), until the key of the valve, or, for example, the spout 4a, manage to be higher than the upper limit of the upper opening of the spool 53.
But as soon as the device switches to the position
<Desc / Clms Page number 18>
horizontal of the surface of the. drawer, which the latter has reached as a result of this abnormal rotation, the weight 76 bends to deviate from its position, according to fig. 16, in that of FIG.
19, while, by means of the double-arm lever 62, the drawer 53 closes the openings of the surface 52 for the conduits 70, 71, which makes it impossible to introduce liquid into the container through the aforementioned conduits .
It is obviously the same, if the container and, at the same time, the device, lose the upright position of fig.18, undergoing a backward rotational movement in the direction of arrow p5 of the same figure. During these rotations, the lever 62 only moves around its support in the direction of the arrow p6, until the stopper 80 has rested against the upper part of the cage 4. The weight 76 can also, by means of a branch 85, be directly connected to the lever 62.
The walls 72 and 73 constitute an obstacle to the introduction of a member in the form of a metal wire in the conduits 70 and 71 of the emptying channels, due to the fact that the curved ends of said walls bend the end of the wire, twisting the latter into a spiral. It is therefore excluded to introduce, into the container, the metal wire in the conduits 70 and 71 up to their mouths in the container.
The relatively small diameter of the orifice of the faucet cage could make it difficult to clean the container. If the device forming the subject of the invention
<Desc / Clms Page number 19>
@ is welded to the bottom or cover, it is necessary, in order to carry out either the adjustment of the movable members or of the improvements to the drawer, to undo the welded part, which is not only long, but also expensive. This drawback is eliminated by the data of the following description.
@
By means of a screw connection indirectly protected by the key of the valve itself, the cage or casing of the device is assembled to the wall of the receptacle. This is, for example, achieved by providing an external thread an anterior flange 86 of the cage 4, the dimensions of which are of a corresponding size; this thread fixed in a suitable ring 87, is screwed to the bottom of the cover of the casing 1, ensuring this screwing with the aid, for example, of a bolt 88, advancing at an angle through the cage 4 in the ring 87 and preventing a false twist between the ring and the cage. Between the ring 87 and the disc 86, there is a seal ring 92. The spout 4a is provided with ribs 90,90, to which can be attached, if necessary, a drip tray 91.
The orifices in the surface of the drawer, inside the cage, are arranged as far apart as possible from each other, so as to be able to bring the orifice for the outlet of the liquid closer to the wall of the liquid. container, but to place, on the other hand, as high as possible, the orifice for the introduction of air.
The distribution orifices in the key of the tap, are reciprocally arranged in such a way, that
<Desc / Clms Page number 20>
the flow opening, by opening the valve key, releases the relative duct, before that for the passage of air.
In order to impart a light weight to the drawer, the latter may be formed, by means of press or jet molding, of artificial resin, and in particular of bakelite.
The valve key ensures, in the position provided, accessibility to the bolt screwed into the cage.
Claims:
1 Filling, decanting and emptying device, equipped with a closing device, for containers (cans or others), characterized in that the closing or blocking device (such as a lock, etc.), exerts a control such on the valves or the like, arranged in the filling and flow conduits, that the liquid can be discharged from the receptacle at any time, without activating the closing or blocking device, while , on the other hand, the reintroduction of liquids into the receptacle can only take place if, following the appropriate adjustment of the valves, the blockage of the filling and emptying ducts has been removed beforehand.
** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.