BE403330A - - Google Patents

Info

Publication number
BE403330A
BE403330A BE403330DA BE403330A BE 403330 A BE403330 A BE 403330A BE 403330D A BE403330D A BE 403330DA BE 403330 A BE403330 A BE 403330A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
bolts
nuts
flange
counter
fitting
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE403330A publication Critical patent/BE403330A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16LPIPES; JOINTS OR FITTINGS FOR PIPES; SUPPORTS FOR PIPES, CABLES OR PROTECTIVE TUBING; MEANS FOR THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16L21/00Joints with sleeve or socket
    • F16L21/02Joints with sleeve or socket with elastic sealing rings between pipe and sleeve or between pipe and socket, e.g. with rolling or other prefabricated profiled rings
    • F16L21/04Joints with sleeve or socket with elastic sealing rings between pipe and sleeve or between pipe and socket, e.g. with rolling or other prefabricated profiled rings in which sealing rings are compressed by axially-movable members

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Mutual Connection Of Rods And Tubes (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    SOCIETE     .ANONYME   DES   HAUTS-FOURNEAUX   &   FONDERIES   
DE PONT-A-MOUSSON Dispositif perfectionné d'assemblage de canalisations 
La présente invention a pour objet un dispositif d'assemblage, applicable aux canalisations, dans lesquelles l'étanchéité est obtenue au moyen d'une rondelle de caoutchouc ou toute autre matière plastique, placée dans l'intervalle annulaire compris entre l'intérieur de l'emboitement d'un tuyau et le bout mâle de l'antre, et comprimée au moyen d'un dispositif approprié par   l'internée   diaire d'une pièce métallique annulaire appelée contrebride de serrage. 



   Suivant l'invention, le dispositif comporte une seule contrebride de serrage serrée au moyen de boulons et d'écrous, ou de vis, les boulons ou les écfous ayant une forme appropriée et prenant appui directement par un emmanchement à baionnette à l'extérieur ou à l'intérieur de   l'Emboîtement.   



   Selon une variante, la contrebride de serrage est serrée au moyen de boulons et d'écrous prenant appui simultanément à l'intérieur et à l'extérieur de 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 l'emboîtement, ou dans un logement prenant jour sur la tranche de cet emboitement. 



   Aux dessins annexés donnés uniquement à titre d'exemple: la figure 1 est une coupe longitudinale partielle du dispositif d'assemblage selon l'invention, dans lequel les têtes des boulons de serrage prennent appui à l'extérieur de   l'emboîtement;   la figure 2 est une vue de face de l'un desdits boulons; la figure 3 est une coupe transversale partielle du dispositif dans laquelle la contrebride de serrage est coupée suivant la ligne 3-3 de la figure 1 ; les figures 4 et 5 sont des coupes transversales par- tielles, analogues, d'autres variantes; les figures 6, 7, 8 et 9, sont des coupes longitudinales d'autres variantes;

   la figure 10 est une coupe longitudinale et la figure 11 une coupe transversale partielle, suivant la ligne 11-11 de la figure 10, d'une autre variante selon laquelle 1'accrochage est fait autour des faces latérales des nervures placées à l'extérieur de   ltemboitement;   la figure 12 est une coupe transversale suivant la ligne   12-12   de la figure 10 montrant l'extérieur de cet      emboîtement ; la figure 13 est une coupe longitudinale d'une autre variante. 



   Suivant les exemples d'exécution représentés, le dispositif d'assemblage est destiné à la liaison étanohe de deux tuyaux 1 et 2. Le tuyau 1 comporte une extrémité évasée 3, dans laquelle est emboîté le tuyau 2. 



   Entre l'extrémité du tuyau 2 et   lemboitement   3, est disposée une rondelle 4 assurant l'étanchéité des joints. 



  Cette rondelle 4 est serrée à l'aide d'une contrebride de serrage 5. 



    @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 
Selon l'exemple d'exécution représenté aux figures 1, 
2, 3, 4 et 5, la contrebride de serrage est serrée au moyen de boulons 11 et d'éorous 12; les têtes des boulons 13      portent des talons d'accrochage 9 qui prennent appui sur des nervures 7, ménagées à l'extérieur de l'emboîtement 
3, le nombre des nervures étant égal au nombre des boulons. 



   Tous les talons sont engagés simultanément derrière les nervures correspondantes au moyen d'un emmanchement à baïonnette. Lors de cet emmanchement, la rotation de la   oontrebride   est limitée par les nervures 7 contre lesquelles viennent porter des taquets 10 prévus sur la   @ontrebride.   



   Elle peut également être limitée par des taquets spéciaux portés par les   tuyaux.   la mise en place du joint est facilitée par un système de repérage comportant d'une part des repères 21 placés sur la partie extérieure de l'emboitement 3 qui reste visible après le serrage du joint, d'autre part par   lies   repères 22 placés sur la partie extérieure visible de la   oontrebride.   Ces repères occupent respective- ment, par rapport aux nervures 7 et aux boulons 11, des positions telles que leur coïncidence corresponde soit à la position d'introduction, soit à la position de serrage du joint. Il peut également exister simultanément des repères différents correspondant à chacune des deux positions précitées. 



   Naturellement, chaque système de repérage peut comporter soit un repère/unique, soit plusieurs repères semblablement placés par rapport aux boulons 11 ou aux nervures 7, Les repères peuvent être peints ou gravés ou venus de fonderie ou exécutés spécialement par tout autre moyen. Ils peuvent aussi être constitués par des détails de la forme appropriée des pièces, par exemple l'emplacement des boulons sur la contrebride ou la marque 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de   fabrique   sur   ltemboitement.   



   Les têtes 13 des boulons 11 portent des nervures Longitudinales 14 qui   coulissent   librement dans des rainures 15, ménagées sur la contre bride de serrage, de façon à. empêcher la rotation des boulons en particulier au moment de 1+emmanchement de la contrebride et du serrage du joint. 



   Les nervures et les rainures qui   constituent   le dispo- sitif de guidage peuvent avoir une forme arrondie comme représenté à la figure 3 ou également une forme trapézoïdale comme représenté à la figure 4, ou une forme en T comme représenté à la figure 5, ou toute autre tome équivalente. 



   Le guidage des boulons peut également être obtenu par d'autres moyens, par exemple en donnant une section carrée à une partie   de/la   tige coulissant dans un logement de même forme ménagée dans la contrebride. 



   Les têtes des boulons portent à leur extrémité un biseau 19 (figures 1-2) facilitant l'emmanchement sur l'emboîtement de la contrebride munie de ces boulons. 



   La figure 6 représente une variante dans laquelle la. tête spéciale des boulons utilisés dans le cas précédent est remplacée par un écrou de forme similaire 12, la tête 13 du boulon 11 prenant cette fois appui sur la contrebride 5. 



   Dans les variantes ci-dessus décrites, la surface de contact 16 des talons 9 et des nervures 7 peut être perpendiculaire à l'axe de la canalisation, comme cela est représenté à la figure 1. Dans ce cas, on peut faire passer par le centre de cette surface, l'axe X-X des tiges de boulons. 



   Cette disposition permet d'éviter, lors du serrage du joint, la production d'efforts transversaux tendant au 

 <Desc/Clms Page number 5> 

   décrochage des talons ; a également pour effet de   diminuer la fatigue de la oontrebride. 



   Dans les mêmes variantes, un résultat semblable peut également être obtenu en donnant à la surface de contact 16 une direction inclinée sur l'axe de la canalisation, ainsi que cela est représenté sur la figure 6, et telle, par exemple, que la normale Y-Y à cette surface passe par le   montre   C de la   surface   d'appui sur la contrebride 5 de la tête 13 de boulon ou de   lécrou.   



   Cette dernière disposition permet, en outre, de desserrer et de dégager isolément un boulon ou un éorou sans desserrer l'ensemble du joint. Cet avantage est particulièrement important pour l'entretien des canalisations en service. 



   Dans la variante représentée à la figure 7, le serrage est obtenu au moyen de vis 11   vissées   sur des épaulements 12 de la contrebride 5 et prenant appui sur des nervures 7 existant à l'extérieur des emboitements 3, les vis travaillant à la compression. 



   La variante représentée à la figure 8 ne diffère de celles représentées par les figures 1 à 6 précédentes, qu'en ce que les boulons 11 ont une tête 13 en forme   d'U   portant des talons 9 et 9a qui prennent appui sur des épaulement 7 et 7a à l'extérieur et à l'intérieur de l'emboîtement 3. 



   L'accrochage de la contrebride de serrage peut aussi sefaire suivant la variante représentée par la figure 9, par des boulons 11 et des écrous 12, la tête 13 des boulons ou les écrous étant engagés par un emmanchement à baionnette dans des logements 7 de forme en T ou en queue d'aronde, débouchant sur la tranche 8 de l'emboîtement. 



   Les écrous peuvent également, suivant l'invention, être noyés dans l'emboîtement au moment de la coulée 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 du tuyau. 



   Les variantes représentées aux figures 8 et 9, présentent l'avantage d'éviter en grande partie les efforts de flexion des emboîtements et des boulons ou des écrous, et de ne laisser subsister presque exclusivement que des efforts de tra ction simple. 



   Dans les variantes représentées par les figures 1   à 9,   l'accrochage des boulons ou des écrous a lieu autour de la face antérieure de chaque nervure, le plan de symétrie des talons passant par l'axe de la canalisation. 



   La variante représentée par les   fiacres   10,11 et 12 diffère de celle représentée à la figure 1 en ce que 1.accrochage des talons 9 se fait autour des   faces   latérales des nervures 7. Cette disposition présente l'avantage de diminuer   l'Encombrement   transversal du dispositif . La tête 13 des boulons 11 est maintenue par un épaulement 10 porté par la contrebride 5 ; le guidage des boulons est réalisé en donnant à une partie 14 de la tige une section carrée coulissant dans un logement de même forme ménagé dans la contrebride. Ce guidage peut être également obtenu par un des moyens exposés pour les variantes précédentes.

   La surface de contact 16 des talons 9 et des nervures 7 peut être perpendiculaire à   l'axe   de la canalisation ou oblique par rapport à cet axe, ainsi que cela a été exposé ci-dessus . 



   La variante représentée à la figure 13 ne diffère de la précédente qu'en ce que l'accrochage a lieu à l'intérieur de l'emboîtement et non pas   à     l'extérieur.   



   Selon les différents modes de réalisation faisant l'objet de   1 t invention,   les vis ou boulons ou écrous se trouvent, ainsi que la rondelle 4 d'étanchéité, protégés des chocs extérieurs et n'entrent pas en contact avec le terrain environnant les tuyaux. Les risques de casse et 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 de corrosion des pièces du joint sont de ce fait, considéra- blement réduits. 



   La pose est très rapide, les contre bride, vis, boulons, écrous constituant le joint, peuvent en effet être assemblés à l'avancenet mis en place sur la canalisation sans démon- tage, en une seule opération, très facilement et avec une grande rapidité. 



   En outre, les vis ou boulons permettent d'exécuter le serrage de la rondelle d'étanchéité progressivement, d'une façon parfaitement régulière sur toute sa circonférence. 



   Naturellement, l'invention n'est nullement limitée aux modes d'exécution représentés et décrits, qui n'ont été cités qu'à titre d'exemple.' 
REVENDICATIONS. - 
1 .- Un dispositif d'assemblage des canalisations caractérisé en ce qu'il comprend une seule contrebride de serrage, fixée par des/vis ou par des boulons et écrous prenant appui directement sur l'emboîtement d'une des canalisations. 



   2 .- Un dispositif suivant la, caractérisé en ce que les têtes des boulons ou les écrous   prennent   appui sur des nervures, ménagées à l'extérieur ou à l'intérieur de l'emboîtement, en passant autour des faces antérieures de ces nervures. 



   3 .- Un dispositif suivant 1  ou 2 , caractérisé en ce que'les têtes des boulons ou les écrous prennent appui sur des nervures ménagées à l'intérieur ou à l'extérieur de l'emboîtement, en passant autour des faces latérales de ces nervures. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    ANONYMOUS COMPANY OF HAUTS-FOURNEAUX & FONDERIES
DE PONT-A-MOUSSON Improved pipe assembly system
The present invention relates to an assembly device, applicable to pipes, in which the seal is obtained by means of a rubber washer or any other plastic material, placed in the annular gap between the interior of the 'fitting of a pipe and the male end of the antrum, and compressed by means of an appropriate device by the internal diary of an annular metal part called a clamping flange.



   According to the invention, the device comprises a single tightening counter-flange tightened by means of bolts and nuts, or screws, the bolts or nuts having an appropriate shape and bearing directly by a bayonet fitting on the outside or inside the Nest.



   According to a variant, the clamping counter flange is tightened by means of bolts and nuts bearing simultaneously on the inside and outside of

 <Desc / Clms Page number 2>

 interlocking, or in housing taking day on the edge of this interlocking.



   In the accompanying drawings, given solely by way of example: FIG. 1 is a partial longitudinal section of the assembly device according to the invention, in which the heads of the tightening bolts bear on the outside of the socket; Figure 2 is a front view of one of said bolts; Figure 3 is a partial cross section of the device in which the clamping counter flange is cut along line 3-3 of Figure 1; Figures 4 and 5 are partial cross sections, like, other variations; Figures 6, 7, 8 and 9, are longitudinal sections of other variants;

   Figure 10 is a longitudinal section and Figure 11 a partial cross section, taken along line 11-11 of Figure 10, of another variant in which the hooking is made around the side faces of the ribs placed on the outside of the interlocking; Figure 12 is a cross section taken on line 12-12 of Figure 10 showing the exterior of this socket; FIG. 13 is a longitudinal section of another variant.



   According to the embodiments shown, the assembly device is intended for the ethanol connection of two pipes 1 and 2. The pipe 1 has a flared end 3, in which the pipe 2 is fitted.



   Between the end of the pipe 2 and the fitting 3, is disposed a washer 4 ensuring the tightness of the joints.



  This washer 4 is tightened using a clamping flange 5.



    @

 <Desc / Clms Page number 3>

 
According to the embodiment shown in Figures 1,
2, 3, 4 and 5, the clamping flange is tightened by means of bolts 11 and éorous 12; the heads of the bolts 13 carry hooking heels 9 which rest on ribs 7, provided on the outside of the socket
3, the number of ribs being equal to the number of bolts.



   All the heels are engaged simultaneously behind the corresponding ribs by means of a bayonet fitting. During this fitting, the rotation of the counter-flange is limited by the ribs 7 against which the cleats 10 provided on the counter-flange bear.



   It can also be limited by special cleats carried by the pipes. the installation of the gasket is facilitated by a marking system comprising on the one hand marks 21 placed on the outer part of the socket 3 which remains visible after the gasket has been tightened, on the other hand by the marks 22 placed on the visible outer part of the double-bridle. These marks respectively occupy, relative to the ribs 7 and to the bolts 11, positions such that their coincidence corresponds either to the insertion position or to the tightening position of the seal. There can also simultaneously exist different marks corresponding to each of the two aforementioned positions.



   Naturally, each marking system can comprise either a single mark / or several marks similarly placed with respect to the bolts 11 or to the ribs 7. The marks can be painted or engraved or from foundry or specially executed by any other means. They can also consist of details of the appropriate shape of the parts, for example the location of the bolts on the counter flange or the mark

 <Desc / Clms Page number 4>

 of factory on the joint.



   The heads 13 of the bolts 11 carry longitudinal ribs 14 which slide freely in grooves 15, formed on the clamping flange, so as to. prevent the bolts from rotating, in particular when 1 + fitting the counter-flange and tightening the gasket.



   The ribs and grooves which constitute the guide device may have a rounded shape as shown in Figure 3 or also a trapezoidal shape as shown in Figure 4, or a T-shape as shown in Figure 5, or any another equivalent tome.



   The guiding of the bolts can also be obtained by other means, for example by giving a square section to a part of the sliding rod in a housing of the same shape provided in the counter flange.



   The heads of the bolts carry at their end a bevel 19 (figures 1-2) facilitating the fitting on the socket of the counter-flange provided with these bolts.



   FIG. 6 represents a variant in which the. The special head of the bolts used in the previous case is replaced by a nut of similar shape 12, the head 13 of the bolt 11 this time resting on the counter flange 5.



   In the variants described above, the contact surface 16 of the heels 9 and the ribs 7 may be perpendicular to the axis of the pipe, as shown in FIG. 1. In this case, it is possible to pass through the pipe. center of this surface, the axis XX of the bolt rods.



   This arrangement avoids, during tightening of the seal, the production of transverse forces tending to

 <Desc / Clms Page number 5>

   heel drop; also has the effect of reducing the fatigue of the double bridle.



   In the same variants, a similar result can also be obtained by giving the contact surface 16 a direction inclined on the axis of the pipe, as shown in Figure 6, and such, for example, as the normal YY at this surface passes through the watch C of the bearing surface on the counterflange 5 of the head 13 of the bolt or of the nut.



   The latter arrangement also makes it possible to loosen and disengage a bolt or a bolt in isolation without loosening the entire joint. This advantage is particularly important for the maintenance of pipelines in service.



   In the variant shown in FIG. 7, the tightening is obtained by means of screws 11 screwed on shoulders 12 of the counter-flange 5 and bearing on ribs 7 existing outside the sockets 3, the screws working in compression.



   The variant shown in Figure 8 differs from those shown in Figures 1 to 6 above, only in that the bolts 11 have a U-shaped head 13 bearing heels 9 and 9a which rest on the shoulders 7 and 7a outside and inside the socket 3.



   The attachment of the clamping flange can also be done according to the variant shown in Figure 9, by bolts 11 and nuts 12, the head 13 of the bolts or the nuts being engaged by a bayonet fitting in housing 7 of form T or dovetail, leading to edge 8 of the interlocking.



   The nuts can also, according to the invention, be embedded in the socket at the time of casting.

 <Desc / Clms Page number 6>

 of the pipe.



   The variants shown in Figures 8 and 9 have the advantage of largely avoiding the bending forces of the sockets and bolts or nuts, and leaving almost exclusively only simple tra ction forces.



   In the variants shown in Figures 1 to 9, the fastening of the bolts or nuts takes place around the front face of each rib, the plane of symmetry of the heels passing through the axis of the pipe.



   The variant represented by the cabs 10, 11 and 12 differs from that shown in Figure 1 in that the heels 9 are hooked around the side faces of the ribs 7. This arrangement has the advantage of reducing the transverse bulk. of the device. The head 13 of the bolts 11 is held by a shoulder 10 carried by the counterflange 5; the bolts are guided by giving part 14 of the rod a square section sliding in a housing of the same shape provided in the counter-flange. This guidance can also be obtained by one of the means exposed for the preceding variants.

   The contact surface 16 of the heels 9 and the ribs 7 may be perpendicular to the axis of the pipe or oblique with respect to this axis, as has been explained above.



   The variant shown in Figure 13 differs from the previous one only in that the hooking takes place inside the socket and not outside.



   According to the various embodiments which are the subject of the invention, the screws or bolts or nuts are, as well as the sealing washer 4, protected from external shocks and do not come into contact with the ground surrounding the pipes. . The risks of breakage and

 <Desc / Clms Page number 7>

 corrosion of the seal parts are therefore considerably reduced.



   Installation is very quick, the counter flanges, screws, bolts, nuts constituting the seal, can in fact be assembled in advance and put in place on the pipe without dismantling, in a single operation, very easily and with great speed.



   In addition, the screws or bolts make it possible to tighten the sealing washer progressively, in a perfectly regular manner over its entire circumference.



   Of course, the invention is in no way limited to the embodiments shown and described, which have been cited only by way of example.
CLAIMS. -
1 .- A pipe assembly device characterized in that it comprises a single clamping flange, fixed by / screws or by bolts and nuts bearing directly on the socket of one of the pipes.



   2 .- A device according to the, characterized in that the heads of the bolts or the nuts bear on ribs, formed on the outside or inside of the socket, passing around the front faces of these ribs.



   3 .- A device according to 1 or 2, characterized in that the heads of the bolts or the nuts bear on ribs formed inside or outside the socket, passing around the side faces of these ribs.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

4 .- Dispositif suivant 1 , 2 ou 3 , caractérisé en ce que les têtes des boulons ou'les écrous ont une (forme spéciale et portent un guidage destiné à empêcher <Desc/Clms Page number 8> leur rotation en particulier pendant la mise en place et le serrage du joint. 4 .- Device according to 1, 2 or 3, characterized in that the heads of the bolts or nuts have a special shape and carry a guide intended to prevent <Desc / Clms Page number 8> their rotation in particular during the installation and tightening of the seal. 5 .- Dispositif suivant l'une quelconque des revendi- cations précédentes, caractérisé en ce que l'axe des boulons passe par la surface de contact sur les nervures des boulons ou des écrous. 5. Device according to any one of the preceding claims, characterized in that the axis of the bolts passes through the contact surface on the ribs of the bolts or nuts. 6 .- Dispositif suivant 5 , caractérisé en ce que 'la normale à cette surface de contact passe par le centre de la surface d'appui sur la contrebride de la tête des boulons ou des écrous. 6 .- Device according to 5, characterized in that 'the normal to this contact surface passes through the center of the bearing surface on the counterflange of the head of the bolts or nuts. 7 .- Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que 1 taxe des boulons est écarté radialement de ltemboitement de manière à permettre le démontage d'un boulon ou d'un écrou sans desserrage complet du joint. 7.- Device according to one of the preceding claims, characterized in that 1 charge of the bolts is radially spaced from the interlocking so as to allow the removal of a bolt or a nut without complete loosening of the seal. 8 . Dispesitif suivant 1 , caractérisé en ce que la contrebride est serrée au moyen de vis travaillant à la compression, vissées sur des épaulement ménagés sur cette contrebride et prenant appui par exemple par l'extrémité de leur tige, sur desnarvures ménagées à l'extérieur de ltembottement. 8. Device according to 1, characterized in that the counter flange is tightened by means of screws working in compression, screwed on shoulders formed on this counter flange and bearing for example by the end of their rod, on desnarvures formed on the outside of the flange. running over. 9 .- Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que la contrebride est serrée au moyen de boulons et d'éorous, les têtes des boulons ou les écrous prenant appui simultanément sur des nervures, ménagées à. l'intérieur et à l'extérieur de l'emboitement. 9.- Device according to one of the preceding claims, characterized in that the counter-flange is tightened by means of bolts and éorous, the heads of the bolts or the nuts bearing simultaneously on ribs, formed at. inside and outside the socket. 10 .- Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que la contrebride est serrée au moyen de boulons et d'écrous les têtes des boulons eu les écrous étant engagés dans des logements débouchant sur la tranche de l'emboitement et prenant appui sur des nervures placées de part et d'autre de ces logements. , <Desc/Clms Page number 9> 11 .- Dispositif suivant 10 , caractérisé en ce que les écroua sont noyés dans l'emboîtement au moment de la coulée du tuyau. 10.- Device according to one of the preceding claims, characterized in that the counter flange is tightened by means of bolts and nuts the heads of the bolts had the nuts being engaged in housings opening onto the edge of the fitting and taking bearing on ribs placed on either side of these housings. , <Desc / Clms Page number 9> 11 .- Device according to 10, characterized in that the nuts are embedded in the socket when the pipe is poured. 12 .- Dispositif suivant l'une des revendications précédentes,caractérisé en ce que les boulons,vis ou écrous sont assemblés à l'avance avec la oontrebride, et mis en place sur la canalisation en une seule opération au moyen d'un emmanchement à baïonnette, 13 .- Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que les têtes des boulons ou les écrous portent des biseaux facilitant 1 ' emmanchement sur l'emboîtement de l'ensemble du dispositif d'assemblage. 12 .- Device according to one of the preceding claims, characterized in that the bolts, screws or nuts are assembled in advance with the counter-flange, and put in place on the pipe in a single operation by means of a fitting to bayonet, 13.- Device according to one of the preceding claims, characterized in that the heads of the bolts or the nuts carry bevels facilitating one fitting on the fitting of the assembly of the assembly device. 14 ,- Dispositif suivant l'une des revendications précédentes, caractérisé en ce que l'emboîtement et / ou la contrebride portent un ou plusieurs systèmes de repérage visibles de l'extérieur de la canalisation et indiquant la position de mise en place et/ ou la position de serrage du joint. 14, - Device according to one of the preceding claims, characterized in that the fitting and / or the counter-flange carry one or more tracking systems visible from the outside of the pipe and indicating the position of installation and / or the tightening position of the seal. 15 ,-. Dispositif d'assemblage des canalisations en substance comme décrit et représenté aux dessins annexés. 15, -. Device for assembling the pipes in substance as described and shown in the accompanying drawings.
BE403330D BE403330A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE403330A true BE403330A (en)

Family

ID=68933

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE403330D BE403330A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE403330A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0913613B1 (en) Collar for a pipe member
US8777278B2 (en) Flange assembly with improved serviceability
FR2505963A1 (en) PIPE JOINT
CA2637296A1 (en) Safety device for vehicle wheel
JP7051417B2 (en) Detachment prevention structure for pipe connection
FR2711761A1 (en) Quick connection device.
BE403330A (en)
HU222867B1 (en) Device and method for mounting a saddle hub on a pipe and corresponding tap
EP0653034B1 (en) Seal locked between engaged tubular members
JP5914029B2 (en) Detachment prevention device
JP5914028B2 (en) Detachment prevention device
JP3728696B2 (en) Housing type fitting
EP2591270B1 (en) Collar intended to encircle a fluid-carrying pipe
FR2518701A2 (en) STRAPPING DEVICE FOR SEALING LEAKS IN A FLANGE CONNECTION OF A PIPE
FR2557953A1 (en) Protector for screw connector at end of pipe
JP7054518B2 (en) Detachment prevention pipe joint and method to prevent disengagement of pipe joint
US11098814B2 (en) Stem coupling
EP3404149A1 (en) Device for mounting a connecting element, for connecting a pipe through a partition
JP2002005353A (en) Conduit connecting device
EP3795372B1 (en) Assembly of a wheel rim of a motor vehicle and a brake disc on a rotating guiding system
JP2022091914A (en) Desorption prevention structure of pipe connection part
EP1925871B1 (en) Branch connection, corresponding assembly and device
EP2591269B1 (en) Tapping collar for a pipe carrying fluid, for example water or gas
KR200314311Y1 (en) Device for preventing a leakage of water
KR920004972Y1 (en) Pipe connector