BE401842A - - Google Patents

Info

Publication number
BE401842A
BE401842A BE401842DA BE401842A BE 401842 A BE401842 A BE 401842A BE 401842D A BE401842D A BE 401842DA BE 401842 A BE401842 A BE 401842A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder
reservoir
piston
fluid
delivery
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE401842A publication Critical patent/BE401842A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F16ENGINEERING ELEMENTS AND UNITS; GENERAL MEASURES FOR PRODUCING AND MAINTAINING EFFECTIVE FUNCTIONING OF MACHINES OR INSTALLATIONS; THERMAL INSULATION IN GENERAL
    • F16NLUBRICATING
    • F16N5/00Apparatus with hand-positioned nozzle supplied with lubricant under pressure
    • F16N5/02Nozzles or nozzle-valve arrangements therefor, e.g. high-pressure grease guns

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Actuator (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Appareil servant au refoulement d'une matière fluide ou semi-fluide et actionné par un fluide compressible sous pression, 
L'objet de l'invention est un appareil servant au refou- lement d'une matière fluide ou semi-fluide, d'un lubrifiant par exemple, et actionné par un fluide compressible sous pression, par de   l'air   sous pression par exemple. 



   Il est caractérisé par le fait qu'il comporte un piston moteur unique actionné par le fluide sous pression et coo- pérant avec des organes de refoulement établis de manière 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 à donner automatiquement deux pressions différentes de refoulement de la matière à refouler, l'une relativement basse, l'autre relativement élevée, suivant la résistance qui s'oppose au refoulement. 



   Le dessin annexé représente à titre d'exemple une forme d'exécution de l'appareil, constituée par un pistolet de graissage. 



   La   fig. 1   en est une coupe longitudinale. 



   La fig. 2 se rapporte à son fonctionnement. 



   La fig. 3 montre un détail. 



   L'appareil représenté comporte un corps 1 de forme générale cylindrique et muni d'une poignée 2¯, permettant de le saisir à la façon d'un pistolet, ainsi que d'un ré- servoir latéral 3 contenant le lubrifiant   à   refouler. 



   Dans le corps 1 sont ménagés deux cylindres coaxiaux   ± ±de   diamètres différents; ils sont fermés par des fonds 6,7 dont le premier est vissé. Le cylindre 4 de grand diamètre renferme un piston 8 portant une manchette   d'étanchéité %   en cuir par exemple, et solidaire d'une   tige 10   le dépassant des deux côtés; un ressort de rappel 11 tend constamment à appliquer l'extrémité droite de la ti- ge 10 contre le fond 6. De l'air comprimé arrivant par un tuyau flexible 12,un canal   ±du   manche 2 un dispositif de commande 14, un canal 36 peut être admis dans la chambre droite du cylindre 4 en vue du refoulement du lubrifiant. 



   La tige 10 passe du premier cylindre, 4 dans le second cylindre, 5, de petit diamètre par un presse-étoupe 15. Elle présente   dans 2.. une   tête cylindrique 16 sur laquelle peut coulisser une bague 17; la tête et la bague forment le piston du second cylindre. En elle est ménagé un canal coudé 18 partant latéralement de la partie droite de la tête 16 et débouchant axialement de celle-ci; l'ouverture droite du canal 18peut être obturée par la bague 17 Dans le 

 <Desc/Clms Page number 3> 

   fond 2.   est vissée une tubulure 19 destinée à amener par un tuyau flexible 20 le lubrifiant à refouler à la canalisation et au récipient où on désire l'envoyer. 



   Le corps 1 présente à la hauteur du cylindre 2.une saillie   21   sur laquelle le réservoir 3 à lubrifiant est fixé de façon amovible par un dispositif à baionnette, ce qui permet le remplacement, l'enlèvement rapides de ce réservoir. 



   Dans la saillie est logée une soupape d'admission 22 à bille. 



   Le réservoir 3 est divisé par un piston 23 en deux chambres   24,   25 dont l'une renferme le lubrifiant et dans l'autre des- quelles de l'air sous pression est admis pour chasser du lu- brifiant dans le cylindre 5. La chambre èst reliée par un tuyau 26 au haut de la chambre droite du cylindre 4; si ce dernier reçoit de l'air comprimé, elle en reçoit aussi ; dans ce tuyau est intercalée une soupape de retenue 27 à bille, empêchant l'air admis dans la chambre 24 de s'en é- chapper par 26. 



   Le dispositif de commande 14 d'air comprimé au cylindre 
4 comporte deux pièces cylindriques 28,29 reliées par une tige   30 et   présentant sur leurs faces en regard des garniture; 
31,   2 par   lesquelles elles s'appliquent sur des sièges 33 
34. La pièce 28 se meut dans une chambre close 35 où   dé-   bouche le canai 13 et reliée au haut du cylindre 4 par le canal 36 partant du passage 37 où se trouve la tige 30, la pièce 29. dans une chambre adonnant dans l'atmosphère. Un ressort non représenté cherche à appliquer cette pièce 28 sur son siège 33;la communication est coupée entre le canai   13 et   le cylindre 4 qui est par contre mis en relation avec l'atmosphère.

   Si l'on déplace vers la droite l'ensemble 28-29-30 à l'aide d'une gâchette 41, la pièce   28   permet à de l'air comprimé du canal   Il de   se rendre dans le cylindre 4 sans s'échapper grâce au fait que la pièce 29 coupe toute communication entre 4 et l'atmosphère. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Le fonctionnement de la forme d'exécution décrite est le suivant : 
Lorsqu'on ne se sert pas de l'appareil, la pièce 28 du dispositif 14 coupe toute communication entre le canal 13 et le cylindre 4; les pistons 8,   16-±sont   à l'extrémité droite de leur course; la bague èst à l'extrémité gauche de sa course sur la tige 10 et libère l'ouverture droite du canal 18; une charge de lubrifiant, arrivée précédemment de la chambre 24 du réservoir , se trouve dans le   cylindre .2..   à gauche du piston   16-17.   



   Si l'on veut refouler cette charge de lubrifiant dans la canalisation 20, on   pèse   sur la gâchette   21. et   l'on amet dans la chambre droite du cylindre 4 de l'air comprimé qui déplace le piston 8 avec la tige 10. La bague 17 demeure tout d'abord en place dans le cylindre 1 par suite de son frottement sur la paroi de celui-ci, puis est entrainée par la collerette droite de la tête 16. Deux cas peuvent se pro- duire alors : ou bien la pression qu'il faut surmonter dans la canalisation 20 pour y refouler la charge est relativement    basse, parce que cette canalisation est libre ; bien cette   pression est relativement haute, parce que la dite canalisa- tion est obturée. 



   Dans le premier cas le piston 8 se déplace rapidement vers la gauche, le lubrifiant se trouvant dans la chambre gauche du cylindre 1 ne fuit pas entre la paroi de celui-ci et la bague 17, d'une part, entre celle-ci et la tête 16 d'autre part: Toute la charge de lubrifiant se trouvant à gauche du piston   16-17 est   chassée dans la canalisation 20. 



  Cette chasse a lieu d'ailleurs sous une pression par cm2 plus élevée que la pression de l'air comprimé, puisque la surface du piston   1.6-11 est   beaucoup plus petite que celle du piston 8. 



   Dans le second cas le piston ne peut se mouvoir vers la gauche que lentement par suite de la grande résistance qui 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 lui est opposée ; du lubrifiant passe à l'extérieur et à l'intérieur de la bague   17 de   la gauche vers la droite et remplit la chambre de droite ±dont elle ne peut pas s'é- chapper grâce à un cuir embouti 46 et à la soupape de rete- nue   22.   La tige 10 et sa tête 16 agissent alors comme un piston plongeur refoulant un volume moindre que celui du piston 16-17; la force agissant sur le piston 8 étant la même que dans le premier cas, on obtient dans la canalisa- tion une pression plus élevée qui produit son débouchement. 



   Au moment où l'on abandonne la gâchette 41, on fait cesser l'admission d'air dans le cylindre 4, qui est mis en relation avec l'atmosphère. Le ressort 11 rappelle le piston 8 et la tige 10; au cours de ce mouvement vers la droite, il se produit un vide dans la chambre gauche du cy-   lindre L.   D'autre part, de l'air comprimé a été envoyé dans le réservoir 3 lorsqu'on a pesé sur la gâchette 41;

   grâce à cette pression sur le piston 23 et au vide du cy- lindre 5, du lubrifiant passe de la chambre   24 du   réservoir   1 dans par   la soupape 22 et le canal 18 que la   bague IL   n'obture pas, parce qu'elle demeure pendant ce mouvement   à   l'extrémité gauche de la tête 16, Le presse-étoupe   15 em-   peche que de l'air atmosphérique ne passe alors du cylindre 4 dans le cylindre 1 le long de la tige 10. 



   Il y a lieu de noter-d'ailleurs que lorsque le piston 8 se meut de la droite vers la gauche, sous l'action de l'air comprimé, un certain vide se produit dans la chambre 45, de sorte que du lubrifiant passe du réservoir 1 dans cette cham- bre des que la bague !la libéré l'ouverture de ce réservoir 3, Lors du mouvement du piston 8 en sens inverse, le lu- brifiant ainsi admis repasse dans la chambre de gauche par le canal 18, ce qui assure un remplissage plus complet de celle-ci. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   Comme la   fig.l   le montre, la bague 18 obture l'ouver- ture du réservoir 1 au repos, de sorte que du lubrifiant ne peut alors sortir de ce dernier sous la pression de l'air comprimé demeurant dans la chambre 25 et fuir peu à peu par la tubulure 19. 



   L'appareil selon l'invention peut servir au refoulement d'autres matières fluides ou semi-fluides qu'un lubrifiant , par exemple à celui de la matière servant au freinage dans les freins hydrauliques. 



   REVENDICATIONS: 
1). Appareil servant au refoulement d'une matière fluide ou semi-fluide et actionné par un fluide compressible sous pression, caractérisé par le fait qu'il comporte un piston moteur unique actionné par le fluide sous pression et coopé- rant avec des organes de refoulement établis de manière à donner automatiquement deux pressions différentes de refou- lement de la matière à refouler, l'une relativement basse, l'autre relativement élevée, suivant la résistance qui stop- pose au refoulement.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for the delivery of a fluid or semi-fluid material and actuated by a compressible fluid under pressure,
The object of the invention is an apparatus used for the delivery of a fluid or semi-fluid material, a lubricant for example, and actuated by a compressible fluid under pressure, by air under pressure for example. .



   It is characterized by the fact that it comprises a single motor piston actuated by the pressurized fluid and cooperating with delivery members so established.

 <Desc / Clms Page number 2>

 in automatically giving two different delivery pressures for the material to be delivered, one relatively low, the other relatively high, depending on the resistance which opposes the delivery.



   The appended drawing shows, by way of example, an embodiment of the apparatus, consisting of a lubricating gun.



   Fig. 1 is a longitudinal section.



   Fig. 2 relates to its operation.



   Fig. 3 shows a detail.



   The apparatus shown comprises a body 1 of generally cylindrical shape and provided with a handle 2¯, enabling it to be gripped in the manner of a pistol, as well as a lateral reservoir 3 containing the lubricant to be delivered.



   In the body 1 are formed two coaxial cylinders ± ± of different diameters; they are closed by funds 6.7, the first of which is screwed. The large-diameter cylinder 4 contains a piston 8 carrying a sealing sleeve% made of leather, for example, and secured to a rod 10 protruding from it on both sides; a return spring 11 constantly tends to apply the right end of the rod 10 against the bottom 6. Compressed air arriving through a flexible pipe 12, a channel ± of the handle 2 a control device 14, a channel 36 can be admitted into the right chamber of cylinder 4 for the delivery of the lubricant.



   The rod 10 passes from the first cylinder, 4 into the second cylinder, 5, of small diameter through a stuffing box 15. It has in 2 .. a cylindrical head 16 on which a ring 17 can slide; the head and the ring form the piston of the second cylinder. In it is formed an elbow channel 18 starting laterally from the straight part of the head 16 and opening axially therefrom; the right opening of the channel 18 can be closed by the ring 17 In the

 <Desc / Clms Page number 3>

   bottom 2. is screwed a pipe 19 intended to bring by a flexible pipe 20 the lubricant to be delivered to the pipe and to the receptacle where it is desired to send it.



   The body 1 has at the height of the cylinder 2.a projection 21 on which the lubricant reservoir 3 is removably attached by a bayonet device, which allows the rapid replacement and removal of this reservoir.



   In the projection is housed an inlet valve 22 with a ball.



   The reservoir 3 is divided by a piston 23 into two chambers 24, one of which contains the lubricant and into the other from which pressurized air is admitted to expel the lubricant into the cylinder 5. The chamber is connected by a pipe 26 to the top of the right chamber of cylinder 4; if the latter receives compressed air, it also receives it; in this pipe is interposed a check valve 27 with ball, preventing the air admitted into the chamber 24 from escaping through 26.



   The control device 14 of compressed air to the cylinder
4 comprises two cylindrical parts 28, 29 connected by a rod 30 and having on their facing faces the linings;
31, 2 by which they are applied on seats 33
34. The part 28 moves in a closed chamber 35 where the channel 13 opens and is connected to the top of the cylinder 4 by the channel 36 starting from the passage 37 where the rod 30 is located, the part 29. in a chamber giving into the atmosphere. A spring, not shown, seeks to apply this part 28 to its seat 33; the communication is cut between the channel 13 and the cylinder 4 which is on the other hand brought into contact with the atmosphere.

   If the assembly 28-29-30 is moved to the right using a trigger 41, the part 28 allows the compressed air from the channel II to go into the cylinder 4 without escaping thanks to the fact that room 29 cuts off all communication between 4 and the atmosphere.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The operation of the embodiment described is as follows:
When the device is not in use, part 28 of device 14 cuts off all communication between channel 13 and cylinder 4; the pistons 8, 16- ± are at the right end of their stroke; the ring is at the left end of its travel on the rod 10 and releases the right opening of the channel 18; a charge of lubricant, previously arriving from the chamber 24 of the reservoir, is in the cylinder .2 .. to the left of the piston 16-17.



   If we want to push this load of lubricant into the pipe 20, we press on the trigger 21. and we put in the right chamber of the cylinder 4 compressed air which moves the piston 8 with the rod 10. The ring 17 first of all remains in place in cylinder 1 as a result of its friction on the wall thereof, then is driven by the right flange of head 16. Two cases may then occur: either the the pressure that must be overcome in the pipe 20 in order to discharge the load therein is relatively low, because this pipe is free; well this pressure is relatively high, because the said pipe is blocked.



   In the first case the piston 8 moves rapidly to the left, the lubricant in the left chamber of the cylinder 1 does not leak between the wall of the latter and the ring 17, on the one hand, between the latter and head 16 on the other hand: All the lubricant charge to the left of piston 16-17 is expelled into pipe 20.



  This flushing takes place moreover under a pressure per cm2 higher than the pressure of compressed air, since the area of piston 1.6-11 is much smaller than that of piston 8.



   In the second case the piston can only move slowly to the left due to the great resistance which

 <Desc / Clms Page number 5>

 is opposed to it; lubricant passes outside and inside the ring 17 from left to right and fills the right chamber ± from which it cannot escape thanks to a crimped leather 46 and the pressure valve. retainer 22. The rod 10 and its head 16 then act as a plunger piston delivering a smaller volume than that of the piston 16-17; the force acting on the piston 8 being the same as in the first case, a higher pressure is obtained in the pipe which produces its outlet.



   When the trigger 41 is abandoned, the admission of air into cylinder 4 is stopped, which is brought into contact with the atmosphere. The spring 11 recalls the piston 8 and the rod 10; during this movement to the right, a vacuum is produced in the left chamber of cylinder L. On the other hand, compressed air has been sent into the reservoir 3 when the trigger 41 has been pressed. ;

   thanks to this pressure on the piston 23 and the vacuum of the cylinder 5, lubricant passes from the chamber 24 of the reservoir 1 into the valve 22 and the channel 18 which the ring IL does not block, because it remains during this movement at the left end of the head 16, the stuffing box 15 prevents atmospheric air from then passing from the cylinder 4 into the cylinder 1 along the rod 10.



   It should also be noted that when the piston 8 moves from right to left, under the action of compressed air, a certain vacuum occurs in chamber 45, so that lubricant passes of the reservoir 1 in this chamber as soon as the ring! la releases the opening of this reservoir 3, When the piston 8 moves in the opposite direction, the lubricant thus admitted goes back into the left chamber via the channel 18, which ensures a more complete filling thereof.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   As FIG. 1 shows, the ring 18 closes the opening of the reservoir 1 at rest, so that lubricant cannot then escape from the latter under the pressure of the compressed air remaining in the chamber 25 and leak. little by little through the tubing 19.



   The apparatus according to the invention can be used for the delivery of other fluid or semi-fluid materials than a lubricant, for example that of the material used for braking in hydraulic brakes.



   CLAIMS:
1). Apparatus used for the delivery of a fluid or semi-fluid material and actuated by a compressible fluid under pressure, characterized in that it comprises a single motor piston actuated by the fluid under pressure and cooperating with established delivery members so as to automatically give two different delivery pressures for the material to be delivered, one relatively low, the other relatively high, depending on the resistance which stops the delivery.


    

Claims (1)

2). Appareil selon la revendication 1, caractérisé par le fait que les organes de refoulement comportent une pièce principale actionnée par le piston moteur, ainsi qu'une pièce auxiliaire en contact avec la pièce principale et avec la paroi cylindrique d'un cylindre de refoulement, le tout éta- bli de manière que, d'une patt, lorsque la résistance opposée au refoulement de la matière à refouler est relativement faible, les deux pièces se meuvent l'une avec l'autre, sans que la matière puisse s'échapper entre elles ou entre la plé- ce auxiliaire et la paroi du cylindre et qutelles agissent alors ensemble comme piston en chassant devant elles la ma- tière se trouvant dans le cylindre, d'autre part, 2). Apparatus according to Claim 1, characterized in that the delivery members comprise a main part actuated by the motor piston, as well as an auxiliary part in contact with the main part and with the cylindrical wall of a delivery cylinder, the all set up in such a way that, on the one hand, when the resistance to the discharge of the material to be delivered is relatively low, the two parts move with each other, without the material being able to escape between they or between the auxiliary plenum and the wall of the cylinder and they then act together as a piston by driving the material in the cylinder in front of them, on the other hand, quand la résistance opposée au refoulement de la matière est relative- <Desc/Clms Page number 7> ment élevée, une partie de la matière se trouvant devant elles dans le cylindre passe derrière elles, en fuyant entre elles ou entre la pièce auxiliaire et la paroi du cylindre et que la pièce centrale agisse alors seule a la fagon d'un piston plongeur chassant sous une pression relativement éle- vée un volume de matière égal seulement au volume correspon- dant à son déplacement. when the resistance to the repression of matter is relative- <Desc / Clms Page number 7> When high, part of the material in front of them in the cylinder passes behind them, leaking between them or between the auxiliary part and the wall of the cylinder and the central part then acts alone like a pushing plunger under relatively high pressure a volume of material equal only to the volume corresponding to its displacement. 3). Appareil selon les revendications 1, 2), caractérisé par le fait que la pièce principale présente un canal comman- de.par la pièce auxiliaire qui coulisse d'une quantité limi- tée sur la première, et permettant à de la matière de passer pendant la course de retour des deux pièces d'un réservoir devant elles dans le cylindre. 3). Apparatus according to claims 1, 2), characterized in that the main part has a channel controlled by the auxiliary part which slides in a limited quantity on the first one, and allowing material to pass during the return stroke of the two parts of a tank in front of them in the cylinder. 4). Appareil selon les revendications 1,2), caractérisé par le fait que la pièce auxiliaire obture au repos un canal amenant la matière d'un réservoir au cylindre de refoulement, de manière que de la matière ne puisse s'échapper alors du réservoir. 4). Apparatus according to claims 1, 2), characterized in that the auxiliary part closes at rest a channel bringing material from a reservoir to the delivery cylinder, so that material cannot then escape from the reservoir. 5). Appareil selon les revendications 1,2,3), caracté- risé par le fait qu'un presse-étoupe est prévu pour le passa- ge de la pièce principale entre le cylindre derefoulement et un cylindre ou se meut le piston moteur pour que du flui- de sous pression ne puisse passer de l'un dans l'autre. 5). Apparatus according to claims 1, 2, 3), characterized in that a stuffing box is provided for the passage of the main part between the delivery cylinder and a cylinder where the motor piston moves so that Fluid under pressure cannot pass from one to the other. 6). Appareil selon la revendication 1), caractérisé par le fait qu'il comporte un dispositif admettant du fluide sous pression dans un réservoir contenant la matière pour faciliter le passage de cette dernière dans un cylindre d'où elle sera refoulée. 6). Apparatus according to claim 1), characterized in that it comprises a device admitting pressurized fluid into a reservoir containing the material to facilitate the passage of the latter into a cylinder from which it will be discharged. 7). Appareil selon les revendications 1,6), caractérisé par le fait que les moyens mentionnés entrent en fonction quand on envoie du fluide sur le piston moteur, mais empê- chent l'échappement du fluide du réservoir, quand on met le <Desc/Clms Page number 8> piston moteur à ltéchappement. 7). Apparatus according to claims 1, 6), characterized in that the aforementioned means come into operation when fluid is sent to the driving piston, but prevent the fluid from escaping from the reservoir when the gas is switched on. <Desc / Clms Page number 8> engine piston to the exhaust. 8). Appareil selon la revendication 1), caractérisé par le fait qu'il comporte un réservoir à matière à refouler, monté de façon amovible sur le corps de l'appareil. 8). Apparatus according to Claim 1), characterized in that it comprises a reservoir for material to be delivered, removably mounted on the body of the apparatus. 9). Appareil selon les revendications 1, 8), caractéri- sé par le fait que le réservoir est relié au corps de l'ap- pareil par un dispositif à baionnette, permettant une mise en place et un enlèvement rapides, faciles. 9). Apparatus according to claims 1, 8), characterized in that the reservoir is connected to the body of the apparatus by a bayonet device, allowing quick, easy fitting and removal. La revendication 1 constitue le résumé. Claim 1 is the summary.
BE401842D BE401842A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE401842A true BE401842A (en)

Family

ID=67700

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE401842D BE401842A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE401842A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP1881872B1 (en) Needle valve pump for dispensing liquid product
FR2508859A1 (en) IMPROVEMENTS TO COMBINED HYDRAULIC REINFORCEMENT AND MASTER CYLINDER ASSEMBLIES
FR2556317A1 (en) AUTOMATIC VOLUMETRIC DOSER FOR PRODUCTS WITH VARIOUS VISCOSITIES
EP1372865B1 (en) Fluid product dispensing pump
BE401842A (en)
FR2907035A1 (en) Device for producing rechargeable foam, comprises reservoir to supply foaming liquid of variable capacity, liquid chamber communicating with the reservoir by inlet opening and with mixing chamber by outlet opening, and non-return valves
EP0167190B1 (en) Method of transferring powdery products out of a reservoir and installation for carrying out the method
US1949497A (en) Grease gun
EP1364891B1 (en) Device for aeration by sudden discharge of compressed air with improved ejection duct
EP0511133B1 (en) Device for marking by micro-percussion
FR2815675A1 (en) Distribution pump, for fluid products, has chamber formed between upper and lower pistons, with lower piston cooperating with outlet valve to open valve and eject product
FR2622256A1 (en) HYDRAULIC SURPRESSOR DEVICE
US1974849A (en) Lubricating device
BE377216A (en)
FR2474319A1 (en) Percutaneous injection pistol partic. for rapid mass vaccination - discharges high velocity liq. jet by trigger release of loaded spring
FR2815674A1 (en) Distribution pump, for fluid products, has priming mechanism fitted to low piston of pump chamber to remove air from chamber during first operation of pump.
FR3100724A1 (en) High pressure precompression pump
EP0130890A1 (en) Actuator having a pressure intensifier
EP3969186A1 (en) Device for dispensing a fluid product
JPS6230360B2 (en)
EP3969750A1 (en) High-pressure precompression pump
CH337156A (en) Air operated stapler
FR2467669A1 (en) ATTACHMENT FASTENING TOOL, ESPECIALLY ANCHOR, WITH PNEUMO-HYDRAULIC ACTUATION
BE395217A (en)
WO1980001539A1 (en) Needle free injection device for injecting medicinal liquid materials