BE387551A - - Google Patents

Info

Publication number
BE387551A
BE387551A BE387551DA BE387551A BE 387551 A BE387551 A BE 387551A BE 387551D A BE387551D A BE 387551DA BE 387551 A BE387551 A BE 387551A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pipe
water
tank
air
vacuum
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE387551A publication Critical patent/BE387551A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F24HEATING; RANGES; VENTILATING
    • F24DDOMESTIC- OR SPACE-HEATING SYSTEMS, e.g. CENTRAL HEATING SYSTEMS; DOMESTIC HOT-WATER SUPPLY SYSTEMS; ELEMENTS OR COMPONENTS THEREFOR
    • F24D1/00Steam central heating systems

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Physics & Mathematics (AREA)
  • Thermal Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Treatment Of Steel In Its Molten State (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Dispositif pour le fonctionnement de chauffages à la va- peur à basse pression dans le vide. 



   La présente invention concerne un dispositif qui per- met de faire fonctionner des installationsà vapeur à bas- se pression comme chauffages à vide. ce resultat est obte- nu par le fait que les extrémités des conduites d'air ou de la conduite d'air sont conduites sous un niveau d'eau et que l'extrémité plongeante du tuyau est disposée en s'étendant verticalement sur une hauteur telle qu'après l'expulsion de l'air hors du système de tuyaux un vide se produisant dans celui-ci par diminution de l'intensité du foyer a pour ef- fet une colonne d'eau s'élevant dans le tuyau d'air en question. 



   Le dispositif est avantageusement établi de telle   fa-   çon que sur le tuyau vertical plongeant dans l'eau sont   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 branchés un ou deux tuyaux plus minces de diamètre, qui plongent moins profondément dans l'eau que le tuyau plus gros. 



   Les profondeurs d'immersion des tuyaux minces deter- minent la grandeur du vide pouvant être produit, Lors de la production du vide, l'eau est aspirée dans tous les tuyaux et après obtention du vide désiré, la fermeture hy- draulique se rompt aux tuyaux minces. Les colonnes d'eau se trouvant dans ceux-ci sont aspirées vers le haut de sorte que de l'air arrive jusqu'à ce que la dépression voulue soit de nouveau atteinte. L'eau retourne dans le réservoir par le gros tuyau. 



   Il est avantageux d'intercaler dans la conduite d'a- limentation de chaudière le réservoir d'eau utilisé, on obtient ainsi, comme il est nécessaire de remplir la chau-   dière   de temps en temps, avec une plus grande sécurité et sans surveillance spéciale que la hauteur du niveau d'eau dans le réservoir soit constamment maintenue. 



     Iàns   cette disposition du réservoir qui doit être pourvu d'un tuyau de trop-plein, il faut veiller à ce que le niveau d'eau dans le réservoir à eau se trouve au-dessus du niveau d'eau dans la chaudière à vapeur dans la mesure qui correspond 1,   la   pression la plus élevée de vapeur cal- culée en colonne   d'eau.   Le tuyau de trop-plein du réservoir est en outre raccordé à la conduite de condensation de l'installation. 



   Une autre forme de réalisation avantageuse de l'in- vention consiste encore en ce que la conduite de départ   d'ir   aboutissant dans la fermeture hydraulique de   l'ins-   tallation de chauffage est reliée au tuyau de trop-plein du tuyau de sûreté existant dans cette installation de chauffa- ge. on évite ainsi que lors de la production d'un vide   éleve   dans la chaudière à vapeur, l'eau soit aspirée du tuyau de 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sûreté dans la chaudière à vapeur et que par conséquent de l'air soit apiré dans celle-ci. 



   Quelques possibilités de réalisation de l'invention sont représentées au dessin. 



   On a désigné par 1 à la   fig.   1 un réservoir fermé de toutes parts.   A   travers le couvercle 12 passe un tuyau 3 qui s'étend assez profondément à l'intérieur du réservoir. 



    Moins profondément s'étendent à l'intérieur du réservoir 1   les tuyaux minces 4 qui sont raccordés en 5 au tuyau 3, travers le fond du récipient passe un tuyau 6 se rendant à l'intérieur du reservoir l'Pour mettre le dispositif en   etat   de fonctionnement, le réservoir 1 est rempli d'eau et le remplissage s'étend jusqu'à l'arête supérieure 7 du tuyau de trop-plein 6. L'eau en excès s'écoule par le tuyau 6,Les tuyaux 3 et 4 plongent dans l'eau à des profondeurs diffé- rentes. Le remplissage du réservoir 1 se fait par la condui- te   d'eau   8. Par le tuyau 20 l'intérieur du réservoir est en communication avec l'air extérieur. 



   La fig. 2 montre un mode de construction possible du dis- positif décrit. 9 est la chaudière à vapeur dans laquelle débouche d'une manière connue en 10 la conduite d'eau de con- densation 11. Au-dessus de la chaudière est raccordée une conduite d'air 13 s'élevant en arc en 12 et reliée en 14 au tuyau 3 (voir fig. 1). Le tuyau 6 du   reservoir   1 a la forme d'une boucle 15 qui est raccordée en 16 en-dessous du niveau du liquide dans le réservoir 1 à la conduite de condensa- tion 11. 



   Une particularité consiste encore dans la disposition du petit tube de niveau d'eau 17 (voir fig. 1). Ce tube de niveau d'eau indique aussi bien la hauteur du -niveau d'eau dans le réservoir 1 que la dépression (vide) et la surpres- sion dans la conduite d'air 13 se raccordant au tuyau 3 et par conséquent dans le réseau de conduites. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 lorsque le chauffage est mis en   fonctionnement.   la va- peur pénétrant dans le réseau de tuyau refoule l'air par les tuyaux 4 à l'extérieur sans que cet air ait la possibi- lité de refluer dans le réseau de tuyaux par suite de la fermeture hydraulique. 



     Aprés   le remplissage des radiateurs au moyen de vapeur, on diminue l'intensité du foyer, ceci a pour conséquence la formation de vide envisagée dans le réseau de conduites.ceci a pour résultat de nouveau une formation plus intense de vapeur et par suite de l'impossibilité de l'entrée d'air dans le réseau de tuyau les radiateurs reçoivent, nec essai- rement de plein remplissages de vapeur. 



   L'exemple représenté à la fig. 3 est essentiellement anslogque à la forme de réalisation représentée aux fig. 1 et 2. Le réservoir 1 n'est pas ici mis en liaison avec la con- duite de condensation. Le tuyau de trop-plein 6 disposé un peu autrement que dans les fig,   1   et 2 conduit dans un canal d'écoulement ou un organe équivalent. La conduite d'air bran- chée sur la conduite de condensation 11 est raccordée à la branche libre du tuyau montant de sûreté en forme d'U. Ce der- nier se termine par la conduite descendante désignée par 3 aux fig. 2 et 3 et sur laquelle se branche un tuyau plus mince. Le tuyau 3 plonge plus profondément dans l'eau du ré- servoir 1 que le tuyau de départ d'air 4. Lorsqu'il se pro- duit une dépression, l'eau est aspirée du récipient 1 aussi bien dans le tuyau 3 que dans le tuyau 4.

   La profondeur d'im- mersion du tuyau 4 sous le niveau d'eau du reservoir 1 est choisie de telle façon que par exemple lors de l'aspisation d'une hauteur de colonne d'eau p, l'extrémité du tuyau de départ d'air 4 est libérée. La colonne d'eau dans le tuyau 4 est alors attirée dans le tuyau 4 et il entre de l'air dans le réseau de tuyau   jusqu'à   ce que la dépression se règle de façon constante à la grandeur caractérisée par la hauteur 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d'aspiration p, par le reflux de   l'eau   du. tuyau 4 vers le récipient 1,   la.   fermeture hydraulique du tuyau 4 est alors de nouveau établie de sorte qu'un maximum déterminé du vide (hauteur d'aspiration p) reste.maintenue dans le système de tuyaux. 



    Revendications.   



   1/ Dispositif pour le fonctionnement de chauffages à vapeur à basse pression dans le vide, caraetérisé en ce que la conduite d'air branchée sur la conduite de condensation, se terminant par une conduite descendante, plonge dans l'eau tandis qu'une ou plusieurs conduites d'air se branchant sur cette conduite descendante plongent moins profondément dans   l'eau.  



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Device for operating low pressure steam heaters in vacuum.



   The present invention relates to a device which makes it possible to operate low pressure steam installations as vacuum heaters. this result is obtained by the fact that the ends of the air ducts or of the air duct are conducted below a water level and the plunging end of the pipe is arranged extending vertically over a height such that after expulsion of the air from the pipe system a vacuum occurring therein by reduction of the intensity of the hearth results in a column of water rising in the pipe of tune in question.



   The device is advantageously established in such a way that on the vertical pipe immersed in the water are @

 <Desc / Clms Page number 2>

 connected one or two pipes that are thinner in diameter, which go less deeply into the water than the larger pipe.



   The immersion depths of the thin pipes determine the magnitude of the vacuum that can be produced, When vacuum is produced, water is sucked into all the pipes and after the desired vacuum is obtained, the hydraulic shut-off breaks at the ends. thin pipes. The water columns in these are sucked upwards so that air arrives until the desired vacuum is reached again. The water returns to the tank through the large pipe.



   It is advantageous to insert the used water tank in the boiler feed pipe, thus obtaining, as it is necessary to fill the boiler from time to time, with greater safety and without supervision. special that the height of the water level in the tank is constantly maintained.



     In this arrangement of the tank, which must be fitted with an overflow pipe, it must be ensured that the water level in the water tank is above the water level in the steam boiler in the the measurement which corresponds to 1, the highest vapor pressure calculated in water column. The overflow pipe from the tank is also connected to the condensing line of the installation.



   Yet another advantageous embodiment of the invention is that the air outlet line ending in the hydraulic shut-off of the heating installation is connected to the overflow pipe of the existing safety pipe. in this heating system. this prevents water from being sucked from the steam pipe when a high vacuum is generated in the steam boiler.

 <Desc / Clms Page number 3>

 safety in the steam boiler and therefore air is drawn into it.



   Some possibilities for implementing the invention are shown in the drawing.



   We denote by 1 in FIG. 1 a tank closed on all sides. Through the cover 12 passes a pipe 3 which extends quite deeply inside the tank.



    Less deeply extend inside the tank 1 the thin pipes 4 which are connected at 5 to the pipe 3, through the bottom of the container passes a pipe 6 going inside the tank to put the device in working order during operation, the tank 1 is filled with water and the filling extends to the upper edge 7 of the overflow pipe 6. The excess water flows through the pipe 6, The pipes 3 and 4 dive into the water at different depths. The reservoir 1 is filled through the water line 8. Through the pipe 20 the interior of the reservoir is in communication with the outside air.



   Fig. 2 shows a possible method of construction of the device described. 9 is the steam boiler into which the condensing water pipe 11 opens in a known manner 11. Above the boiler is connected an air pipe 13 rising in an arc 12 and connected at 14 to pipe 3 (see fig. 1). The pipe 6 of the tank 1 has the form of a loop 15 which is connected at 16 below the level of the liquid in the tank 1 to the condensate line 11.



   Another feature is the arrangement of the small water level tube 17 (see fig. 1). This water level tube indicates both the height of the water level in the tank 1 as well as the vacuum (vacuum) and the excess pressure in the air line 13 connecting to the pipe 3 and therefore in the network of pipes.

 <Desc / Clms Page number 4>

 when the heater is turned on. the vapor entering the pipe network pushes the air through the pipes 4 to the outside without this air having the possibility of flowing back into the pipe network as a result of the hydraulic closure.



     After filling the radiators with steam, the intensity of the fire is reduced, this has the consequence of the envisaged vacuum formation in the network of pipes. This again results in a more intense formation of steam and consequently of the impossibility of air entry into the pipe network the radiators receive, no full steam filling test.



   The example shown in fig. 3 is essentially anslogque to the embodiment shown in FIGS. 1 and 2. The tank 1 is not connected here with the condensate line. The overflow pipe 6 arranged a little differently than in Figs, 1 and 2 leads into a flow channel or equivalent member. The air line connected to the condensation line 11 is connected to the free branch of the U-shaped safety riser pipe. The latter ends with the down pipe designated by 3 in figs. 2 and 3 and to which a thinner pipe is connected. Hose 3 plunges deeper into the water in tank 1 than air supply hose 4. When a vacuum occurs, water is sucked from container 1 into both hose 3 and in the pipe 4.

   The immersion depth of the pipe 4 below the water level of the tank 1 is chosen such that, for example, when spraying a water column height p, the end of the starting pipe air 4 is released. The water column in the pipe 4 is then drawn into the pipe 4 and air enters the pipe network until the vacuum is constantly adjusted to the magnitude characterized by the height.

 <Desc / Clms Page number 5>

 suction p, by the reflux of the water. pipe 4 to container 1, 1a. Hydraulic closure of pipe 4 is then again established so that a determined maximum vacuum (suction height p) remains maintained in the pipe system.



    Claims.



   1 / Device for the operation of low pressure steam heaters in vacuum, characterized in that the air pipe connected to the condensation pipe, ending in a down pipe, is immersed in water while one or several air ducts connecting to this down pipe plunge less deeply into the water.


    

Claims (1)

21 Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le réservoir d'eau utilisé se trouve dans la conduite d'alimentation de la chaudière à vapeur à une hauteur au- dessus du niveau d'eau de la chaudière qui est égale ou su- périeure à la colonne d'eau correspondant à la pression de vapeur maxima dans la chaudière, tandis que la conduite de trop plein du réservoir est introduite dans la conduite de condensation. 21 Device according to claim 1, characterized in that the water tank used is located in the supply pipe of the steam boiler at a height above the water level of the boiler which is equal to or higher. greater than the water column corresponding to the maximum vapor pressure in the boiler, while the overflow pipe from the tank is introduced into the condensation pipe. 3/ Dispositif suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la conduite d'air est en communication dans l'espace avec le tuyau montant de sûreté. 3 / Device according to claim 1, characterized in that the air pipe is in communication in space with the rising safety pipe. 4/ Dispositif suivant la revendication 1, caracterisé en ce que le niveau d'eau prévu sur le réservoir d'eau est raccor- dé par son extrémité supérieure à la conduite d'air en vue de permettre d'observer la dépression dans le réseau de tuyaux. 4 / Device according to claim 1, characterized in that the water level provided on the water tank is connected by its upper end to the air pipe in order to allow the depression in the network to be observed. of pipes.
BE387551D BE387551A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE387551A true BE387551A (en)

Family

ID=55987

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE387551D BE387551A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE387551A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2525291A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR RAISING A LIQUID FROM A TANK UNTIL A RAISED TANK
FR2711229A1 (en) Steam oven fitted with a steam evacuation device.
FR2539650A1 (en) VORTEX APPARATUS FOR SEPARATING AND ELIMINATING GAS FROM A LIQUID, AND INSTALLATION COMPRISING THE APPLICATION
EP1735601A1 (en) Calibrator for liquid-flow meter
BE387551A (en)
FR2608414A1 (en) Water supply installation for washing machines etc.
FR2466840A1 (en) DEVICE FOR PURGING THE PRIMARY CIRCUIT OF A PRESSURE WATER REACTOR
EP2867416B1 (en) Automatic flushing device for controlling the operation of a drain trap
FR2474079A1 (en) Water drain or outflow odour lock - has narrow holed partition in front of immersible wall unit
FR2657704A1 (en) DEVICE FOR REGULATING THE LEVEL OF WATER IN A TANK OF A HOUSEHOLD APPLIANCE AND APPARATUS PROVIDED WITH SUCH A DEVICE.
FR2473774A1 (en) AUTOMATIC SPRAYING DEVICE FOR THE CONFINEMENT ENCLOSURE OF A PRESSURIZED WATER REACTOR
FR2808897A1 (en) Automatic distribution of chemical solution to be injected into a reservoir, uses ball valve controlled by float to allow delivery of solution when water level in cistern is low
BE525444A (en)
FR2618210A1 (en) Frost protection device
CH303214A (en) Liquid fuel burner.
BE522148A (en)
BE412443A (en)
BE392922A (en)
BE367420A (en)
BE413888A (en)
EP0988820A1 (en) Boiler for household electrical appliance, having limited susceptibility to scaling
CH597091A5 (en) Hydrogen and steam generating appts.
FR2770879A1 (en) Self=priming siphon, e.g. for watering plants or removing pools of water from terraces or swimming pool covers
FR2657656A1 (en) Heat pump
BE409834A (en)