BE385023A - - Google Patents

Info

Publication number
BE385023A
BE385023A BE385023DA BE385023A BE 385023 A BE385023 A BE 385023A BE 385023D A BE385023D A BE 385023DA BE 385023 A BE385023 A BE 385023A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder
bolts
bars
jack
fixed
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE385023A publication Critical patent/BE385023A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B60VEHICLES IN GENERAL
    • B60SSERVICING, CLEANING, REPAIRING, SUPPORTING, LIFTING, OR MANOEUVRING OF VEHICLES, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • B60S9/00Ground-engaging vehicle fittings for supporting, lifting, or manoeuvring the vehicle, wholly or in part, e.g. built-in jacks
    • B60S9/14Ground-engaging vehicle fittings for supporting, lifting, or manoeuvring the vehicle, wholly or in part, e.g. built-in jacks for both lifting and manoeuvring

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Handcart (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux vérins. 



   Cette invention a trait aux vérins et consiste en un vérin auquel est incorporée une enveloppe comprenant des parties susceptibles de se séparer les unes des autres, mais agencées pour être amenées à des positions dans lesquelles elles coopèrent de façon à envelopper le vérin lorsque ce- lui-ci est replié. 



   L'enveloppe comprend de préférence un récipient dans lequel se loge le vérin replié et un ou plusieurs élé- ments de couvercle fixés au vérin et agencés pour être dé- placés par ce vérin de façon à obturer le récipient lorsque le vérin est replié. 



   Dans l'application de l'invention à un vérin du genre comprenant deux groupes de quatre barres disposés 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 chacun sous forme d'un parallélogramme articulé ou d'un dis- positif à genouillères (les barres adjacentes se comportant à la façon de biellettes de genouillère) et un dispositif à vis pour faire mouvoir les paires d'extrémités externes des barres de façon à les rapprocher ou à les éloigner les unes des autres, un élément de couvercle peut être fixé aux bar- res inférieures correspondantes de groupes de barres adja- cents. Les extrémités internes des barres inférieures peuvent être assujetties à un organe commun auquel est fixée une cu- vette ou enveloppe avec laquelle coopèrent les éléments de couvercle pour fermer le récipient. 



   Pour mieux faire comprendre l'invention et facili- ter sa mise en pratique, on la décrira ci-après d'une façon plus détaillée en se référant aux dessins annexés dans les- quels: 
Fig. 1 représente une enveloppe de vérin établie suivant l'invention, la moitié de gauche ^tant représentée en coupe longitudinale et la moitié de droite en élévation latérale. 



   Fig. 2 est double, la moitié de gauche étant une vue en plan et la moitié de droite une vue de dessous, 
Fig. 3 est une vue en bout, la moitié de droite étant une coupe longitudinale. 



   Fig. 4 est une élévation latérale du vérin dans la position déployée ou d'ouverture, 
Figs. 5, 6,7 et 8 sont des détails qu'on décrira plus loin. 



   Le récipient A reçoit une   forme   propre à envelopper le vérin et est destiné à être fermé par une pièce emboutie   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 centrale B et deux éléments de couvercle C, C1, Le vérin com- prend deux groupes de quatre barres (on n'a représenté qu'un de ces groupes dans la fig. 4) les paires de barres supérieu- res D, D1 pivotant respectivement en d, d1 sur une plaque d'ancrage horizontale E à laquelle le récipient A est fixé par des vis a passant à travers des ouvertures a1 dudit ré- cipient.

   Les extrémités externes des barres D, D1 sont montées sur des axes ou pivots d3,d4 portés par des coulisseaux F, 
F1, Les extrémités externes des paires de barres inférieures G, Gl sont aussi montées sur les axes ou pivots d3, d4 et leurs extrémités internes sont reliées de façon pivotante à une pièce de base G3 à laquelle la pièce emboutie centrale B est fixée à l'aide d'une plaque G 5 destinée à reposer sur le sol, cette plaque étant munie d'une tige filetée G4 qui traverse une ouverture B1 de la pièce B et se visse dans la pièce de base G3. La plaque G5 peut être remplacée par une plaque plus haute ou par une pièce d'espacement.

   Les éléments de couvercle C, C1 sont boulonnés ou rivetas sur des pattes horizontales prévues sur les côtés inférieurs des barres G, G1 respectivement, et leurs parties marginales C2 sont relevées et se terminent à proximité de saillies C3 obtenues en em- boutissant vers l'intérieur une partie du récipient A de cha- que côté dudit récipient. Cette disposition contribue à em- pêcher la pénétration de l'eau et des matières étrangères à 1.'intérieur de l'enveloppe et assure la rigidité et la rai- deur des côtés de l'enveloppe. Dans le même but, les extrémi- tés externes C4 des éléments de couvercle sont coudées vers le haut et leurs extrémités internes C5 sont coudées vers le bas et glissent par-dessus et en contact avec les extrémités   arrondies,.de   la pièce emboutie B.

   Les extrémités internes 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 des barres sont munies de bossages dentés, les dents des barres supérieures et celles des barres inférieures de chaque groupe engrenant entre elles, ce qui assure des mouvements égaux et opposés des barres. Les dents des barres supérieures engrènent avec celles des barres inférieures lorsque le vérin a été replié, ce qui facilite le reploiement du vérin sous une faible hauteur. Les barres parallèles ou correspon- dantes des paires de barres supérieures sont fixées l'une à l'autre par des boulons D4, ce qui assure le mouvement de ces barres à l'unisson et les rend plus rigides. Les boulons D4 sont fixés à des saillies ou bossages D3 des barres, de sorte qu'ils ne gênent pas le reploiement entier des barres supé- rieures et inférieures.

   Les extrémités de la plaque E sont prolongées ou épanouies transversalement au-dessus des barres D,   D   et, entre ces extrémités transversales, la plaque E est disposée entre les deux groupes de barres; les barres D, D1 reçoivent une forme propre à éviter leur contact avec les extrémités transversales de la plaque, ce qui permet le re- ploiement complet du vérin. Grâce à cette disposition, la surface supérieure de la plaque E ne s'élève pas sensiblement au-dessus des barres D, Dl et le vérin n'occupe qu'une faible hauteur, une fois replié, de sorte que le récipient A peut être petit et posséder un aspect élégant. 



   Ce récipient présente deux ouvertures longitudinales A1 à travers lesquelles on peut insérer les têtes de boulons en forme de T, E5, pour les engager dans des ouvertures cor- respondantes El de la plaque E, les ouvertures El ayant la forme d'un T renversé en section transversale, ce qui permet d'insérer dans ces ouvertures les têtes des boulons E5 (voir      

 <Desc/Clms Page number 5> 

 fig. 6) et d'y faire tourner des têtes qui sont alors ancrées dans la plaque E. Les boulons E5 sont fixés à un dispositif supporté par l'essieu, le ressort ou autre, partie convenable du véhicule.

   Un mode de réalisation d'un dispositif de ce genre est représenté en figs. 5 et 6 et comprend deux équer- res K ayant, vues en bout, la forme d'un T et comprenant chacune une patte horizontale inférieure k et des pattes su- périeures kl qui sont inclinées par rapport à l'horizontale, de façon que leurs extrémités externes soient plus basses que leurs extrémités internes. Les pattes k sont fixées fer- mement à la plaque E par les boulons E5, les ouvertures Al et El permettant de déplacer les boulons transversalement par rapport au vérin. Des boulons de support K2 traversent des trous des pattes k et des trous de pattes correspondan- tes k3 que comporte une plaque Kl située au-dessus du res- sort J.

   Les pattes k3 sont inclinées vers le haut, c'est-à- dire en sens inverse des pattes k1, de sorte que lorsqu'on visse les écrous k4 à fond sur les boulons k2, ces derniers glissent l'un vers l'autre et serrent entre eux le ressort J. 



  Pour que les boulons puissent glisser facilement le long des pattes inclinées k1, k3 ces dernières sont évidées, les têtes des boulons sont arrondies, comme représenté, et des rondelles arrondies k5 sont prévues à leurs extrémités op- posées. Cette disposition convient particulièremeht pour assujettir le vérin à un ressort d'essieu arrière, étant don- né qu'elle assure la place nécessaire pour les boulons k6 du ressort. Pour permettre de fixer le vérin à un essieu avant, le récipient A présente deux ouvertures transversales A7 à chacune de ses extrémités et les extrémités transversales de la plaque horizontale E présentent des ouvertures ou 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 rainures correspondantes E7 dont la forme en section trans- versale est analogue à celle des ouvertures El.

   Les boulons de support k2 qui descendent de la plaque K1 située au-des- sus de l'essieu Jl sont munis d'une tête rectangulaire k8 destinée à s'engager dans les ouvertures E7 (Fig. 7). Les surfaces des ouvertures   E7   qui entrent en prise avec les têtes des boulons sont inclinées de telle sorte que les bou- lons glissent l'un vers l'autre lorsqu'on les serre. Si le vérin est fixé au milieu d'un essieu, on peut prévoir une mâchoire H (figs. 7 et 8) de chaque côté de   l'axe,,   entre le récipient A et l'essieu J1, les surfaces supérieures des mâ- choires étant dentelées, en forme de V (vues en bout) recour- bées longitudinalement par rapport au vérin ou conformées de quelque autre manière propre à assurer une prise ferme de l'essieu sur les dites surfaces.

   Les mâchoires sont mu- nies de tenons ou languettes m engagées dans les ouvertures E1 Le vérin est traversé centralement par un arbre P composé de plusieurs parties s'emboîtant les unes dans les autres et munies de parties filetées de pas à droite et de pas à gauche qui se vissent dans des ouvertures taraudées des coulisseaux F, F1, respectivement, de sorte que lorsqu'on fait tourner cet arbre, les coulisseaux F, F1 et par suite les paires d'extrémités externes des barres se rapprochent ou s'éloignent les uns des autres, ce qui développe ou replie le vérin.. L'ex- trémité de gauche (fig. 1) du récipient A possède une forme convenable, en A3, pour recevoir une des extrémités de l'arbre et l'extrémité de droite reçoit une forme analogue et présente une fente A4 à travers laquelle passe l'autre extrémité de l'arbre.

   Un dispositif convenable peut être prévu pour empê- cher l'arbre P de tourner,   involontairement,   par exemple 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 sous l'influence des trépidations qui se produisent pendant la marche du véhicule. Ce dispositif peut comprendre des rondelles à ressort N qui sont comprimées entre des rondel- les Nl (agencées pour 'être   repoussées   à l'écart l'une de l'autre par des coulisseaux F, F1) et des épaulements ou col- liers N2 de l'arbre P lorsqu'on replie le vérin. Il pourrait aussi comprendre un levier équilibré. L'extrémité externe (non représentée) de l'arbre fileté reçoit une forme conve- nable de façon à s'engager dans une creusure d'un dispositif servant à le faire tourner.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to the cylinders.



   This invention relates to jacks and consists of a jack incorporating a casing comprising parts capable of separating from each other, but arranged to be brought to positions in which they cooperate so as to surround the jack when it is -Here is folded.



   The casing preferably comprises a container in which the folded cylinder is housed and one or more cover elements fixed to the cylinder and arranged to be moved by this cylinder so as to close the container when the cylinder is folded.



   In the application of the invention to a jack of the type comprising two groups of four bars arranged

 <Desc / Clms Page number 2>

 each in the form of an articulated parallelogram or a toggle device (the adjacent bars behaving like toggle links) and a screw device for moving the pairs of external ends of the bars so as to bringing them closer or away from each other, a cover element can be attached to the corresponding lower bars of adjacent groups of bars. The internal ends of the lower bars may be secured to a common member to which is attached a bowl or casing with which the cover elements cooperate to close the container.



   In order to better understand the invention and to facilitate its practice, it will be described below in more detail with reference to the accompanying drawings in which:
Fig. 1 shows a jack casing established according to the invention, the left half ^ being shown in longitudinal section and the right half in side elevation.



   Fig. 2 is double, the left half being a plan view and the right half a bottom view,
Fig. 3 is an end view, the right half being a longitudinal section.



   Fig. 4 is a side elevation of the cylinder in the deployed or open position,
Figs. 5, 6, 7 and 8 are details that will be described later.



   The receptacle A receives a shape suitable for enveloping the jack and is intended to be closed by a stamped part @

 <Desc / Clms Page number 3>

 central B and two cover elements C, C1, The cylinder comprises two groups of four bars (only one of these groups is shown in fig. 4) the pairs of upper bars D, D1 swivel respectively at d, d1 on a horizontal anchoring plate E to which the container A is fixed by screws a passing through openings a1 of said container.

   The outer ends of the bars D, D1 are mounted on pins or pivots d3, d4 carried by slides F,
F1, The outer ends of the pairs of lower bars G, Gl are also mounted on the pins or pivots d3, d4 and their inner ends are pivotally connected to a base part G3 to which the central stamped part B is attached to the 'Using a plate G 5 intended to rest on the ground, this plate being provided with a threaded rod G4 which passes through an opening B1 of the part B and screws into the base part G3. The G5 plate can be replaced by a higher plate or by a spacer.

   The cover elements C, C1 are bolted or riveted to horizontal tabs provided on the lower sides of the bars G, G1 respectively, and their marginal parts C2 are raised and terminate near the projections C3 obtained by embossing towards the inside a part of the container A on each side of said container. This arrangement helps to prevent the penetration of water and foreign matter into the interior of the casing and ensures rigidity and stiffness of the sides of the casing. For the same purpose, the outer ends C4 of the cover elements are angled upwards and their inner ends C5 are angled downwards and slide over and in contact with the rounded ends, of the stamped part B.

   Internal ends

 <Desc / Clms Page number 4>

 bars are provided with toothed bosses, the teeth of the upper bars and those of the lower bars of each group meshing with each other, which ensures equal and opposite movements of the bars. The teeth of the upper bars mesh with those of the lower bars when the cylinder has been folded up, making it easier to fold the cylinder down to a low height. The parallel or corresponding bars of the upper bar pairs are fixed to each other by bolts D4, which ensures the movement of these bars in unison and makes them more rigid. The bolts D4 are attached to protrusions or bosses D3 of the bars, so that they do not interfere with the full bending of the top and bottom bars.

   The ends of the plate E are extended or spread out transversely above the bars D, D and, between these transverse ends, the plate E is arranged between the two groups of bars; the bars D, D1 receive a specific shape to avoid their contact with the transverse ends of the plate, which allows the complete folding of the jack. Thanks to this arrangement, the upper surface of the plate E does not rise appreciably above the bars D, Dl and the jack occupies only a small height, once folded, so that the container A can be small and have an elegant appearance.



   This receptacle has two longitudinal openings A1 through which it is possible to insert the heads of T-shaped bolts, E5, in order to engage them in corresponding openings El of the plate E, the openings El having the shape of an inverted T. in cross section, which allows the E5 bolt heads to be inserted in these openings (see

 <Desc / Clms Page number 5>

 fig. 6) and to turn heads on it which are then anchored in the plate E. The bolts E5 are fixed to a device supported by the axle, the spring or other, suitable part of the vehicle.

   An embodiment of a device of this kind is shown in figs. 5 and 6 and comprises two brackets K having, seen from the end, the shape of a T and each comprising a lower horizontal leg k and upper legs kl which are inclined with respect to the horizontal, so that their outer ends are lower than their inner ends. The tabs k are firmly fixed to the plate E by the bolts E5, the openings Al and El making it possible to move the bolts transversely with respect to the jack. Support bolts K2 pass through holes in the legs k and corresponding leg holes k3 in a plate K1 located above the spring J.

   The legs k3 are inclined upwards, that is to say in the opposite direction to the legs k1, so that when the nuts k4 are screwed fully on the bolts k2, the latter slide towards each other and clamp the spring J.



  So that the bolts can slide easily along the inclined legs k1, k3 the latter are recessed, the heads of the bolts are rounded, as shown, and rounded washers k5 are provided at their opposite ends. This arrangement is particularly suitable for securing the cylinder to a rear axle spring, since it provides the necessary space for the bolts k6 of the spring. To allow the cylinder to be fixed to a front axle, the container A has two transverse openings A7 at each of its ends and the transverse ends of the horizontal plate E have openings or

 <Desc / Clms Page number 6>

 corresponding grooves E7 whose shape in cross section is similar to that of the openings El.

   The support bolts k2 which descend from the plate K1 located above the axle Jl have a rectangular head k8 intended to engage in the openings E7 (Fig. 7). The surfaces of the openings E7 which engage the heads of the bolts are inclined so that the bolts slide towards each other when tightened. If the jack is fixed in the middle of an axle, a jaw H (figs. 7 and 8) can be provided on each side of the axle, between the container A and the axle J1, the upper surfaces of the jaws. choirs being serrated, V-shaped (end views) curved longitudinally with respect to the cylinder or shaped in some other way suitable to ensure a firm grip of the axle on said surfaces.

   The jaws are provided with tenons or tabs m engaged in the openings E1 The cylinder is traversed centrally by a shaft P composed of several parts fitting into each other and provided with threaded parts with right-hand and right-hand steps. left which are screwed into the threaded openings of the sliders F, F1, respectively, so that when this shaft is rotated, the sliders F, F1 and consequently the pairs of outer ends of the bars move closer or further apart. from each other, which expands or folds the cylinder. The left end (fig. 1) of container A has a suitable shape, at A3, to receive one end of the shaft and the end of the shaft. right is similarly shaped and has a slot A4 through which the other end of the shaft passes.

   A suitable device may be provided to prevent the shaft P from rotating, unintentionally, for example

 <Desc / Clms Page number 7>

 under the influence of the tremors which occur while the vehicle is in motion. This device may include spring washers N which are compressed between washers N1 (arranged to be pushed apart from each other by sliders F, F1) and shoulders or clamps N2. shaft P when the cylinder is folded. It could also include a balanced lever. The outer end (not shown) of the threaded shaft is suitably shaped so as to engage in a recess of a device serving to rotate it.


    

Claims (1)

- RESUME - ----------- Un vérin auquel est incorporée une enveloppe compor- tant les particularités suivantes, considérées ensemble ou séparément : 1 - L'enveloppe est composé de parties susceptibles d'être séparées les unes des autres, mais agencées pour être déplacées et coopérer de façon à envelopper le vérin lorsque celui-ci est replié. - ABSTRACT - ----------- A jack incorporating an enclosure with the following features, taken together or separately: 1 - The envelope is composed of parts capable of being separated from each other, but arranged to be moved and cooperate so as to envelop the jack when the latter is folded. 2 - L'enveloppe comprend un récipient dans lequel le vérin replié est logé et un ou plusieurs éléments de couvercle fixés au vérin et agencés pour être mûs par ce vérin pour constituer un couvercle pour le récipient lorsque le vérin est replié. 2 - The casing comprises a container in which the folded cylinder is housed and one or more cover elements fixed to the cylinder and arranged to be moved by this cylinder to constitute a cover for the container when the cylinder is folded. 3 - Un élément de couvercle est fixé aux barres inférieures correspondantes des groupes de barres adjacents. 3 - A cover element is attached to the corresponding lower bars of the adjacent groups of bars. 4 - Les extrémités internes des barres inférieures sont fixées à une pièce commune à laquelle est fixée une cuvette ou enveloppe avec laquelle les éléments de couvercle A <Desc/Clms Page number 8> coopèrent pour constituer un couvercle pour le récipient. 4 - The internal ends of the lower bars are fixed to a common part to which is fixed a bowl or envelope with which the cover elements A <Desc / Clms Page number 8> cooperate to form a cover for the container. 5 - La paroi supérieure de l'enveloppe présente des ouvertures destinées à recevoir les têtes de boulons à l'aide desquels le vérin peut être fixé à un essieu, ressort ou organe analogue d'une automobile et une ouverture desti- née à recevoir une saillie s'étendant vers le bas et portée par un bloc agencé pour entrer en prise avec l'essieu, etc. pour le but spécifié. 5 - The upper wall of the casing has openings intended to receive the heads of bolts by means of which the jack can be fixed to an axle, spring or the like of an automobile and an opening intended to receive a downwardly extending projection carried by a block arranged to engage the axle, etc. for the specified purpose. 6 - L'enveloppe présente des ouvertures ou fentes transversales et les extrémités supérieures des boulons tra- versent des ouvertures ou fentes transversales prévues dans un organe situé au-dessus de l'essieu, etc. de façon à per- mettre aux boulons d'être déplacés transversalement. 6 - The casing has transverse openings or slots and the upper ends of the bolts pass through transverse openings or slots provided in a member located above the axle, etc. so as to allow the bolts to be moved transversely. 7 - Sur le vérin sont fixées une ou plusieurs piè- ces en forme de T à travers la partie transversale desquelles passent des boulons qui fixent les dites pièces à l'essieu, ressort, etc. 7 - On the jack are fixed one or more T-shaped parts through the transverse part of which pass bolts which fix the said parts to the axle, spring, etc.
BE385023D BE385023A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE385023A true BE385023A (en)

Family

ID=53950

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE385023D BE385023A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE385023A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2711308A3 (en) Baby&#39;s folding play cot
CH454381A (en) Furniture for sitting comprising a metallic tubular frame
EP0101393B1 (en) Apparatus for presenting and/or stocking bicycles or similar vehicles
FR2717665A1 (en) Folding swing.
FR2468828A1 (en) MULTI-PURPOSE ADJUSTABLE SELF-CARRIER
EP0005382B1 (en) Canvas collapsible caravan
BE385023A (en)
FR2583964A1 (en) WHEEL SYSTEM QUICKLY REMOVABLE FROM A SUPPORT
BE538212A (en)
FR2903874A1 (en) FURNITURE ELEMENT FORMING OFFICE AND CONVERTIBLE BED
EP1696771A1 (en) Device for displaying a range of objects
FR2700254A1 (en) Folding desk with two legs and back panel
FR2551529A1 (en) Multi-functional and transformable apparatus with multiple uses, especially for use out of doors
FR2736251A1 (en) Frame for mattress base with supports for slats - has two longitudinal grooves and support held by bar sliding in groove and having shock absorbers under slats
BE385021A (en)
EP0616783A1 (en) Device for changing a couch into a bed
EP1057595A1 (en) Collapsible work bench apparatus
FR2770983A1 (en) SEAT WITH TRIM ELEMENTS
FR2762977A1 (en) Table with extensions supported by folding legs
BE392533A (en)
FR3012730A1 (en) MODULAR SEAT CONVERTIBLE IN BED
CH204259A (en) Support for drawing board, desk top, etc.
BE536906A (en)
FR2594662A1 (en) Folding table-top and its support frame
FR2510373A2 (en) Arm chair with two seat positions - comprises base of two frames joined by horizontal cross pieces