BE370299A - - Google Patents

Info

Publication number
BE370299A
BE370299A BE370299DA BE370299A BE 370299 A BE370299 A BE 370299A BE 370299D A BE370299D A BE 370299DA BE 370299 A BE370299 A BE 370299A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
air
valve
passage
blower
pressing
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE370299A publication Critical patent/BE370299A/fr

Links

Classifications

    • DTEXTILES; PAPER
    • D06TREATMENT OF TEXTILES OR THE LIKE; LAUNDERING; FLEXIBLE MATERIALS NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • D06FLAUNDERING, DRYING, IRONING, PRESSING OR FOLDING TEXTILE ARTICLES
    • D06F71/00Apparatus for hot-pressing clothes, linen or other textile articles, i.e. wherein there is substantially no relative movement between pressing element and article while pressure is being applied to the article; Similar machines for cold-pressing clothes, linen or other textile articles
    • D06F71/32Details
    • D06F71/34Heating arrangements; Arrangements for supplying or removing steam or other gases

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Textile Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   Dispositif permettant au choix le soufflage et l'aspiration d'air dans les machines à presser les vêtements et les articles de lingerie. 



   La présente invention concerne les machines à presser les   'vêtements   et les articles de lingerie et a pour objet un dispositif simple et effectif par lequel l'article traité peut être soumis de manière interchangeable à des courants d'air soufflé ou aspiré au choix de l'opérateur. 



   La machine à presser de la présente invention est équipée d'éléments presseurs coopérant dont l'un peut être rapproché et écarté de l'autre, et d'un dispositif commandé par l'opérateur pour injecter et aspirer de l'air à travers l'article porté sur   l'un   de ces éléments presseurs, 
Afin d'assurer la parfaite compréhension de l'in- vention, elle sera explicitement décrite dans ce qui va sui- vre en se reportant au dessin ci-joint, dans   lequel :   
La fige 1 est une élévation latérale d'une machine à presser d'après la présente invention. 



   La fig. 2 est, à plus grande échelle, une vue en coupe fragmentaire de l'élément presseur inférieur et des parties contigües. 



   La fig. 3 est une vue de détail et montre la sou- pape d'inversion pour commander le passage des courants d'air, et le dispositif de commande de cette soupape. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



     La   fige 4 est une élévation fragmentaire de parties   représentées   sur la fig. 3. 



   La fig. 5 est une vue schématique du dispositif ser- vant à   engendrer   l'injection et l'aspiration d'air et des con- duits de liaison de l'élément presseur inférieur, 
La présente invention comprend en général un dispo- sitif qui peut être actionné au choix de l'opérateur pour in- jecter ou   aspirer   de l'air primairement à travers l'article en traitement porté sur l'un des éléments presseurs de la ma- chine, et secondairement à travers la garniture qui est pré- vue de manière usuelle pour l'élément presseur portant l'ar- ticle. 



   La présente invention est représentée dans son ap- plication au type conventionnel de machines à presser les vê- tements et les articles de lingerie, comprenant des éléments presseurs coopérants, dont l'un est mobile pour le rapprocher et l'écarter de l'autre, et des moyens pour actionner l'élé- ment   mobile,   
Dans la machine représentée, l'élément mobile est la tête 1, qui coopère avec l'élément presseur inférieur ou planche 2, portée de manière appropriée sur un bâti   3.   La tête 1 est portée sur l'extrémité avant d'un levier 4 pi- voté entre ses extrémités en 5 sur l'arrière de la planche à un montant s'élevant sur le bâti.

   La tête peut être actionnée de manière appropriée quelconque et dans la machine   représen-   tée, elle est actionnée par force motrice, par exemple au mo- yen d'un cylindre 7 contenait un piston, dont la tige 8 est reliée à la tête 1 ou au levier 4 par des liaisons de transmission de mouvement appropriées. 



   Dans l'exemple représenté, les liaisons comprennent un levier coudé 9 pivoté en 10 a l'angle formé par ses branches sur la base du bâti, et comportant une branche s'é- tendant en avant, à laquelle la tige de piston 8 est pivo- tée en   11,   ainsi qu'une branche s'étendant vers le haut, qui est pivotée en 12 à l'extrémité inférieure d'une bielle 13; cette bielle 13 est pivotée par son extrémité supérieu- re en 14 à la branche arrière du levier 4. La bielle 13 et la branche asoendante du levier coudé 9 forment un dis- positif de genouillère. Le piston contenu à l'intérieur du cylindre 7 est à simple effet et la presse est ouverte par des ressorts 15 lorsque la pression du cylindre est lâchée. 



  L'admission de fluide moteur au cylindre et son échappement sont contrôlés de manière appropriée quelconque par des soupa- pes établies dans un logement 16 et les soupapes sont ac- tionnées pour provoquer la fermeture de la presse par un élé- ment de commande à main approprié, par exemple un bouton de pression   17,   et sont maintenues dans leur position commandée par un mécanisme approprié quelconque, et sont dégagés pour ouvrir la presse par un levier à bascule 18. Le mécanisme d'actionnement et le contrôle de ce mécanisme ne forment pas partie de la présente invention, et la presse peut indiffé- remment être actionnée par force motrice ou par l'opérateur. 



   Dans la forme d'exécution représentée, le disposi- tif servant à soumettre l'article traité aux courants d'air injectés ot aspirés est associé à la planche 2, et les courants ou jets d'air passent également à travers la garni- ture ou élément équivalent prévu sur la planche 2. Dans l'exemple représenté, la planche 2 est chauffée et compor- te une chambre interne 19 pour un agent de chauffage, par exemple de la vapeur, provenant d'une source appropriée quel- conque, et elle comporte également une chambre de distribu- tion 20 pourvue d'une plaque supérieure foraminée ou perfo- rée 21, qui est couverte de la manière usuelle par une gar- niture ou par un couvercle fibreux. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 



   La planche comporte aussi une chambre d'admission d'air et de vapeur 22 située sous la partie centrale de la chambre 20, cette chambre 22 comportant elle aussi un sommet perforé 23, dont les'perforations débouchent dans la chambre 20. Un conduit de vapeur 24 débouche dans la cham- bre 22 et possède une soupape normalement formée, logée dans l'enveloppe 25;' cette soupape est actionnée par une pédale 
26 reliée à la tige de soupape 27 par une tige 28.

   La vapeur est amenée au conduit de vapeur 24 de manière connue quelconque, d'ordinaire de la chambre de vapeur 19, Lors de   l'abaissement   de la pédale à vapeur 26, la soupape contenue dans l'enveloppe 25 est ouverte, de sorte que de la vapeur peut passer dans la chambre 23, de là dans la chambre 20 et sort à travers la plaque de sommet perforée 21 de cette chambre en traversant l'article porté sur la planche 2. La caractéristique du traitement à la vapeur ne forme pas partie de la présente invention. 



   Dans la forme d'exécution représentée, le dispositif producteur du soufflage et de l'aspiration est un seul instru- ment, par exemple un type ordinaire de soufflerie centrifuge 29 relié au dispositif de conduit menant à la chambre 22 pour injecter ou aspirer des courants d'air,est contrôlé par une soupape d'inversion qui peut être actionnée pour relier le dispositif de conduit soit au côté d'admission, soit au côté de refoulement de la soufflerie. 



   Le dispositif de soufflage et d'aspiration comprend dans la forme d'exécution représentée un seul tube vertical 30 débouchant dans le fond de la chambre 22 et contenant une soupape normalement fermée   31   près du fond de la cham- bre   22.,   cette soupape étant actionnée par une pédale 32 re- liée par une tige 33 à la soupape 31, la tige étant dispo-   sée   longitudinalement dans le tube 30. La soupape est main- tenue en position de fermeture par un ressort de rappel 34 agissant sur la tige 33. La soufflerie est actionnée de préférence par un moteur électrique établi dans une enveloppe 35. 



   La soupape d'inversion est une soupape rotative comprenant une chapelle 36 qui contient une soupape ou pis- ton rotatif 37 monté sur un arbre 38 établi et tournant dans la chapelle 36. La chapelle comporte un passage 39 partant de cette chapelle et relié au tuyau 30 par un tuyau 40 et un raccord 41. Elle comporte aussi un passage 42 relié par un tuyau 43 au côté de décharge 44 de la souf- flerie. De plus un passage 45 est relié par un tuyau 46 au coté d'admission de la soufflerie et la chapelle comporte aussi un passage de décharge 47 débouchant à l'extérieur, passage par lequel l'air est déchargé lorsque la soufflerie fonctionne comme dispositif d'aspiration.

   De préférence la soufflerie tourne normalement à vide et le moteur électrique est excité par la fermeture d'un interrupteur 48 normale- ment ouvert situé dans le circuit électrique d'excitation.La soupape rotative 37 et l'interrupteur 48 sont fermés par un élément commandé par l'opérateur, par exemple la pédale qui possède un mouvement à deux degrés. Le premier degré sert à fermer l'interrupteur et le deuxième à manoeuvrer la soupape d'inversion 37. 



   Dans l'exemple représenté, la pédale est reliée à la soupape, ou à son arbre 38, par une tige 49 reliée à un bras oscillant   50   de l'arbre 38 par un dispositif de mouvement à vide, par exemple une liaison à cheville et rainu- re 51, relié par exemple à une partie de commande pour l'in- terrupteur. Dans l'exemple représenté, cette partie est un bras oscillant 52 pivoté en 53 sur l'enveloppe 48 de 1'interrupteur et relié par une extrémité à la tige 49, tandis que son autre extrémité presse contre le bouton de pression ou plongeur 54 de l'interrupteur pour fermer cet interrupteur, 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 Le mouvement do la pédale 32 se fait contre l'action   d'un   ressort de rappel 55.

   Normalement la soupape se trouve dans la position en traits pleins de la fig. 3, et à l'abaissement initial de la   pédale   32 à la première position A indiquée en pointillé sur la fig. 3, l'interrupteur 48 est fermé par le bras oscillant 52 sans transmettre aucun mouvement à la soupape 31 en raison de la liaison à mouvement à vide 51. 



   L'abaissement initial de la pédale 32 actionne aus- si la tige 33 pour ouvrir la soupape 31 du tuyau d'air 30. 



  En conséquence la soufflerie étant maintenant actionnée aspire de l'air à travers l'article en traitement placé sur la planche inférieure, cette aspiration se faisant à travers les chambres 20, 22, le tuyau 30, le tuyau 40, le passage 39 de la soupape d'inversion, à travers cette soupape sur un côté du piston,par le passage 45 et le tuyau   46,   au côté d'admission de la soufflerie, par la soufflerie 29, le tuyau 43 et dans le pas- sage 42 de la chapelle 36 sur l'autre côté de la soupape ou piston 37, pour sortir par le passage 47 de la soupape d'in-   version.   La suite du mouvement de la pédale vers le bas à la position en pointillé B, fait passer le piston ou soupape 37 à la position en pointillé de la fig.

   5, de sorte que de l'air entre dans le passage 47 de la chapelle 36, traverse cette chapelle sur le côté inférieur de là soupape ou piston 37,sort par le passage 45, passe par le tuyau 46 au côté d'admission du carter de la soufflerie, de là par le tuyau 43 au passage 42 de la soupape d'inversion, à travers cette soupape sur le coté supérieur du piston 37, par le passage 39 et les tuyaux 40 et 30 aux chambres 22 et 20, et à travers   l'article   en trai- tement placé sur la planche inférieure, Pour l'injection ini- tiale d'air sans aucun effet d'aspiration, la pédale peut être actionnée sans arrêt de sa position initiale à la position B. 



  Au dégagement de la pédale 32, le ressort 55 ramène la soupa- pe 37 à sa position initiale et ramène aussi le bras oscillant 52 à sa position de départ, en permettant à l'interrupteur 48 de s'ouvrir. 



   Des courants d'air soufflés sont plus effectifs et désirables pour sécher des vêtements, que des courants aspirés, et l'opération de séchage se fait plus rapidement avec des cou- rants soufflés. De plus les courants d'air soufflés enlèvent les dépressions, par exemple les dépressions de poche formées par les épaisseurs différentes des tissus du vêtement. Mais dans certains cas le soufflage a tendance à déranger légèrement le vêtement. Les courants d'aspiration suivant les courants soufflés arrangent le vêtement ou enlèvent tous légers dérange- ments provoqués par le soufflage. D'autre part, une aspiration initiale applique ou dispose le vêtement avant que la tête des-   cende   sur l'article en traitement.

   Les opérations de soufflage et d'aspiration sont effectuées d'ordinaire lorsque la toto est ouverte ou légèrement ouverte, ou est descendue à faible pres-   sion.mais   ellen peuvent être exécutées en tout temps à la volon- té de l'opérateur. De plus les opérations de soufflage et d'as-8 piration tiennent la garniture ou revêtement fibreux on bon état sec. 



   Dans le fonctionnement complet de la machine,   l'opé-   rateur après avoir placé le vêtement sur la planohe,traite ce v8tement à la vapeur en abaissant la pédale à vapeur   26.   Ce traitement à la vapeur peut être exécuté la tâte étant fermée ou ouverte.

   L'opérateur peut ensuite Injecter de l'air pour en- lever l'humidité du vêtement et peut de nouveau aspirer de nou- veau de l'air pour replacer le vêtement; il peut ensuite appli- quer la tâte sous pression et recommencer les opérations de soufflage et d'aspiration après le pressage ou pendant ce pres-   sage, s'il le désire, ou dans certains cas il peut faire passer l'air à travers le vêtement avant l'application de la tête à   la pression finale, et presser ainsi le vêtement légèrement con- tre la tête avant que la tête arriva à la pression finale. 



   L'ordre de succession des opérations en ce qui con- cerne le soufflage.et l'aspiration d'air dépend dans une telle mesure de l'estimation personnelle de l'opérateur habile, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 qu'il est Impossible de décrire toutes les manières de trai- tement d'un vêtement particulier quelconque.

   Mais avec la plupart des vêtements, l'air est soufflé et aspiré après la première opération   de   pressage, pour sécher, appliquer et ar- ranger le vêtement.   '   - REVENDICATIONS : - 
La présente invention concerne une machine à pres- ser comportant des éléments presseurs coopérants, et des mo- yens pour Injecter   de   la vapeur à travers la face de l'un des éléments, et la caractéristique principale de   l'invention   consiste en ce que de l'air, aussi bien que de la vapeur,est conduit à travers l'article en traitement à la volonté de l'o- pérateur. 



   L'invention comprend aussi les caractéristiques ci-après a) des moyens par lesquels de l'air peut être soufflé et aspiré à volonté à travers l'article en traitement ; b) une soupape d'inversion qui peut être manoeuvrée à volonté pour changer la direction du passage de l'air, le flux d'air étant produit par une soufflerie qui fait passer de l'air dans une direction constante. c) la combinaison d'éléments presseurs coopérants, dont l'un est mobile pour le rapprocher et l'écarter de l'autre, de moyens pour actionner l'élément mobile, et d'une soufflerie pour faire passer un courant d'air à travers l'un de ces élé- ments ; d) des pédales pour   contrôler   le passage de la vapeur et le passage de l'air ;

   e) une soupape normalement fermée pour empêcher le pas- sage d'air d'une soufflerie tournant en continu, un dispositif actionné par l'opérateur, par exemple une pédale, étant prévu pour ouvrir la soupape à volonté ; f) la combinaison d'éléments presseurs disposés l'un au dessus de l'autre, l'élément inférieur comportant une sur- face foraminée sur laquelle l'article à traiter est disposé, et d'une chambre de distribution d'air au-dessous de cette surface foraminée, chambre qui peut être mise en communication avec une source de pression, ou une source d'aspiration, à la volonté de l'opérateur ; g) une soupape d'inversion à quatre voies pour souffler et aspirer de manière interchangeable de l'air à travers l'article en traitement ;

   h) un conduit d'aspiration et de soufflage combiné, communiquant avec la chambre de distribution d'air, ce con- duit contenant une soupape normalement fermée, actionnée con- jointement avec la soupape d'inversion à quatre voies ; i) un levier de commande pour actionner la soupape d'inversion à quatre voies, ou la soupape normalement fermée, ou les deux, levier qui peut être actionné d'une position ini- tiale sur une distance prédéterminée pour faire passer de l'air dans une direction à travers l'article, et sur une dis- tance additionnelle pour faire passer de l'air dans l'autre direction à travers l'article, ce levier démarrant un moteur électrique pour actionner une soufflerie lors de son mouvement initial.

   j) la combinaison d'éléments presseurs supérieur et 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 inférieur, l'élément supérieur étant mobile pour le rapprocher et l'écarter de l'élément inférieur, d'une soufflerie, d'un conduit reliant la soufflerie et l'élément inférieur et disposé pour conduire de l'air à travers la surface de pressage de l'élément inférieur et la garniture de cette surface, ainsi   qu'à   travers l'article placé sur cette garniture, et d'une pédale pour commander le passage du courant d'air ; k) un conduit pour conduire de la vapeur à l'élément presseur inférieur, et une soupape normalement close prévue dans ce conduit, cette soupape étant commandée au moyen d'une pédale.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   Device allowing the choice of blowing and suction of air in machines for pressing clothes and lingerie items.



   The present invention relates to pressing machines for garments and lingerie articles and relates to a simple and effective device by which the treated article can be interchangeably subjected to blown or sucked air currents at the choice of the user. 'operator.



   The pressing machine of the present invention is equipped with cooperating pressing elements, one of which can be moved closer to and apart from the other, and an operator-controlled device for injecting and sucking air through it. 'article focused on one of these pressing elements,
In order to ensure a full understanding of the invention, it will be explicitly described in what follows with reference to the attached drawing, in which:
Fig 1 is a side elevation of a pressing machine according to the present invention.



   Fig. 2 is, on a larger scale, a fragmentary sectional view of the lower presser member and adjoining parts.



   Fig. 3 is a detail view and shows the reversing valve for controlling the passage of air currents, and the device for controlling this valve.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



     Fig 4 is a fragmentary elevation of parts shown in fig. 3.



   Fig. 5 is a schematic view of the device used to generate the injection and suction of air and of the connecting pipes of the lower pressing element,
The present invention generally comprises a device which can be actuated at the choice of the operator to inject or draw air primarily through the article being treated carried on one of the pressing elements of the machine. china, and secondarily through the lining which is customarily provided for the pressing element carrying the article.



   The present invention is shown in its application to the conventional type of machines for pressing clothes and articles of lingerie, comprising cooperating pressing elements, one of which is movable to bring it closer and apart from the other. , and means for actuating the mobile element,
In the machine shown, the movable element is the head 1, which cooperates with the lower pressing element or board 2, suitably carried on a frame 3. The head 1 is carried on the front end of a lever 4 pivoted between its ends at 5 on the back of the board to an upright rising on the frame.

   The head can be actuated in any suitable way and in the machine shown it is actuated by motive force, for example by means of a cylinder 7 contained a piston, the rod 8 of which is connected to the head 1 or lever 4 by appropriate motion transmission links.



   In the example shown, the links comprise an elbow lever 9 pivoted at 10 at the angle formed by its branches on the base of the frame, and comprising a branch extending forward, to which the piston rod 8 is pivoted at 11, as well as an upwardly extending branch which is pivoted at 12 at the lower end of a connecting rod 13; this connecting rod 13 is pivoted by its upper end at 14 to the rear branch of the lever 4. The connecting rod 13 and the asoendante branch of the bent lever 9 form a toggle device. The piston contained inside the cylinder 7 is single-acting and the press is opened by springs 15 when the cylinder pressure is released.



  The inlet of working fluid to the cylinder and its exhaust are controlled in some suitable manner by valves established in a housing 16 and the valves are actuated to cause the press to close by a hand control element. suitable, for example a pressure button 17, and are held in their commanded position by some suitable mechanism, and are released to open the press by a toggle lever 18. The actuation mechanism and the control of this mechanism do not form not part of the present invention, and the press can be operated either by motive power or by the operator.



   In the embodiment shown, the device for subjecting the treated article to the injected and sucked air currents is associated with the board 2, and the air currents or jets also pass through the liner. or equivalent element provided on the board 2. In the example shown, the board 2 is heated and has an internal chamber 19 for a heating medium, for example steam, coming from any suitable source, and it also comprises a distribution chamber 20 provided with a foraminated or perforated upper plate 21, which is covered in the usual manner by a filling or by a fibrous cover.

 <Desc / Clms Page number 3>

 



   The board also includes an air and steam intake chamber 22 located under the central part of the chamber 20, this chamber 22 also comprising a perforated top 23, the'perforations of which open into the chamber 20. vapor 24 opens into chamber 22 and has a normally formed valve housed in casing 25; this valve is operated by a pedal
26 connected to the valve stem 27 by a stem 28.

   Steam is supplied to the steam duct 24 in any known manner, usually from the steam chamber 19. When the steam pedal 26 is lowered, the valve contained in the casing 25 is opened, so that steam can pass into chamber 23, thence into chamber 20 and exit through the perforated top plate 21 of this chamber passing through the article carried on the board 2. The characteristic of the steam treatment does not form part of the present invention.



   In the embodiment shown, the device producing the blowing and the suction is a single instrument, for example an ordinary type of centrifugal blower 29 connected to the duct device leading to the chamber 22 for injecting or sucking currents. air, is controlled by a reversing valve which can be actuated to connect the duct device to either the inlet side or the discharge side of the blower.



   The blowing and suction device comprises in the embodiment shown a single vertical tube 30 opening into the bottom of the chamber 22 and containing a normally closed valve 31 near the bottom of the chamber 22., this valve being actuated by a pedal 32 connected by a rod 33 to the valve 31, the rod being disposed longitudinally in the tube 30. The valve is held in the closed position by a return spring 34 acting on the rod 33 The blower is preferably operated by an electric motor established in a casing 35.



   The reversing valve is a rotary valve comprising a chapel 36 which contains a rotary valve or piston 37 mounted on a shaft 38 established and rotating in the chapel 36. The chapel has a passage 39 extending from this chapel and connected to the pipe. 30 by a pipe 40 and a fitting 41. It also has a passage 42 connected by a pipe 43 to the discharge side 44 of the blower. In addition, a passage 45 is connected by a pipe 46 to the inlet side of the blower and the chapel also includes a discharge passage 47 opening to the outside, passage through which the air is discharged when the blower operates as a device for aspiration.

   Preferably the blower runs normally at no load and the electric motor is energized by the closing of a normally open switch 48 situated in the electric excitation circuit. The rotary valve 37 and the switch 48 are closed by a controlled element. by the operator, for example the pedal which has a two-degree movement. The first degree serves to close the switch and the second to operate the reversing valve 37.



   In the example shown, the pedal is connected to the valve, or to its shaft 38, by a rod 49 connected to an oscillating arm 50 of the shaft 38 by a vacuum movement device, for example a pin connection and groove 51, connected for example to a control part for the switch. In the example shown, this part is an oscillating arm 52 pivoted at 53 on the casing 48 of the switch and connected at one end to the rod 49, while its other end presses against the pressure button or plunger 54 of the switch. the switch to close this switch,

 <Desc / Clms Page number 4>

 The movement of the pedal 32 is against the action of a return spring 55.

   Normally the valve is in the solid line position of fig. 3, and the initial lowering of the pedal 32 to the first position A indicated in dotted lines in FIG. 3, the switch 48 is closed by the swing arm 52 without transmitting any movement to the valve 31 due to the vacuum motion link 51.



   The initial lowering of the pedal 32 also actuates the rod 33 to open the valve 31 of the air pipe 30.



  As a result, the blower now being activated draws air through the article under treatment placed on the lower board, this suction being done through the chambers 20, 22, the pipe 30, the pipe 40, the passage 39 of the reversing valve, through this valve on one side of the piston, through passage 45 and pipe 46, to the inlet side of the blower, through blower 29, pipe 43 and into passage 42 of the chapel 36 on the other side of the valve or piston 37, to exit through the passage 47 of the reversing valve. Following the movement of the pedal down to the dotted position B, passes the piston or valve 37 to the dotted position of FIG.

   5, so that air enters the passage 47 of the chapel 36, passes through this chapel on the underside of the valve or piston 37, exits through the passage 45, passes through the pipe 46 at the inlet side of the valve. blower housing, from there through pipe 43 to passage 42 of the reversing valve, through this valve on the upper side of piston 37, through passage 39 and pipes 40 and 30 to chambers 22 and 20, and through the article being processed placed on the lower board, For the initial injection of air without any suction effect, the pedal can be actuated without stopping from its initial position to position B.



  When disengaging pedal 32, spring 55 returns valve 37 to its initial position and also returns swing arm 52 to its starting position, allowing switch 48 to open.



   Blown air currents are more effective and desirable in drying clothes than suction currents, and the drying operation is more rapid with blown currents. In addition, the blown air currents remove the depressions, for example the pocket depressions formed by the different thicknesses of the fabrics of the garment. But in some cases the blowing tends to slightly disturb the garment. The suction currents following the blown currents arrange the garment or remove any slight disturbances caused by the blowing. On the other hand, an initial vacuum applies or disposes the garment before the head descends on the article being treated.

   Blowing and vacuuming operations are usually performed when the toto is open or slightly open, or lowered at low pressure. But they can be performed at any time at the will of the operator. In addition, the blowing and as-8 piration operations keep the lining or fibrous coating in good dry condition.



   In the complete operation of the machine, the operator, after placing the garment on the planohe, treats this garment with steam by lowering the steam pedal 26. This steam treatment can be carried out with the head closed or open. .

   The operator can then Inject air to remove moisture from the garment and can again suck in more air to replace the garment; he can then apply the head under pressure and repeat the blowing and suction operations after the pressing or during this pressing, if he wishes, or in certain cases he can pass the air through the garment before applying the head to the final pressure, and thereby pressing the garment lightly against the head before the head reaches the final pressure.



   The order of succession of the operations with regard to the blowing and the suction of air depends to such an extent on the personal judgment of the skilled operator,

 <Desc / Clms Page number 5>

 that it is impossible to describe all the ways of treating any particular garment.

   But with most clothes, air is blown and sucked after the first pressing operation, to dry, apply and arrange the garment. '- CLAIMS: -
The present invention relates to a pressing machine comprising cooperating pressing elements, and means for injecting steam through the face of one of the elements, and the main feature of the invention consists in that of air, as well as steam, is passed through the article being treated at the operator's discretion.



   The invention also comprises the following features: a) means by which air can be blown and sucked as desired through the article being treated; b) a reversing valve which can be operated at will to change the direction of air passage, the air flow being produced by a blower which passes air in a constant direction. c) the combination of cooperating pressing elements, one of which is movable to bring it closer and apart from the other, of means for actuating the movable element, and of a blower to pass a current of air through one of these elements; d) pedals to control the passage of steam and the passage of air;

   e) a normally closed valve to prevent the passage of air from a continuously rotating blower, an operator actuated device, for example a foot pedal, being provided to open the valve at will; f) the combination of pressing elements arranged one above the other, the lower element comprising a foraminous surface on which the article to be treated is placed, and an air distribution chamber at the bottom. below this foraminous surface, a chamber which can be placed in communication with a source of pressure, or a source of suction, at the will of the operator; g) a four-way reversing valve for interchangeably blowing and sucking air through the article being processed;

   h) a combined suction and blowing duct, communicating with the air distribution chamber, this duct containing a normally closed valve, actuated in conjunction with the four-way reversing valve; i) a control lever for actuating the four-way reversing valve, or the normally closed valve, or both, a lever which can be actuated from an initial position a predetermined distance to pass air in one direction through the article, and an additional distance to pass air in the other direction through the article, this lever starting an electric motor to operate a blower on its initial movement.

   j) the combination of upper pressing elements and

 <Desc / Clms Page number 6>

 lower, the upper element being movable to bring it closer and apart from the lower element, a blower, a duct connecting the blower and the lower element and arranged to conduct air through the surface pressing the lower element and the lining of this surface, as well as through the article placed on this lining, and of a pedal to control the passage of the air current; k) a conduit for conducting steam to the lower pressing element, and a normally closed valve provided in this conduit, this valve being controlled by means of a pedal.


    
BE370299D BE370299A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE370299A true BE370299A (en)

Family

ID=41797

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE370299D BE370299A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE370299A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US3477621A (en) Method and apparatus for shaping and finishing a garment
BE370299A (en)
US2174387A (en) Garment spotting machine
US1763761A (en) Dry-steam finisher
US6240559B1 (en) Garment collar former
WO1996025545A1 (en) Pressing and finishing shirt portions
FR2509764A1 (en) STEAM PRESSING PRESS
US1501685A (en) Pressing machine
US2197448A (en) Machine for pressing seams
US4063376A (en) Clothing presser
EP0610164B1 (en) Method and apparatus for automatic steaming and stacking of socks
EP0617156A1 (en) Iron for carrying out ironing both on damp and on dried clothes
US2490711A (en) Interconnected pressure and fluid control for pressing machines
US3654714A (en) Steam-air garment press
US1169873A (en) Clothes-pressing machine.
US2037784A (en) Pressing machine
US1597708A (en) Garment press
BE360508A (en)
FR2484489A1 (en) MACHINE FOR IRONING TROUSERS IN A VERTICAL POSITION
JPH01214398A (en) Iron finishing device
US1685820A (en) Garment press
BE481645A (en)
US2338808A (en) Means for smoothing sleeved articles on pressing tables and operating means therefor
BE521226A (en)
US1510725A (en) Pressing machine