BE362548A - - Google Patents

Info

Publication number
BE362548A
BE362548A BE362548DA BE362548A BE 362548 A BE362548 A BE 362548A BE 362548D A BE362548D A BE 362548DA BE 362548 A BE362548 A BE 362548A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
guide
carriage
bar
screen
machine
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication date
Publication of BE362548A publication Critical patent/BE362548A/fr

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B26HAND CUTTING TOOLS; CUTTING; SEVERING
    • B26DCUTTING; DETAILS COMMON TO MACHINES FOR PERFORATING, PUNCHING, CUTTING-OUT, STAMPING-OUT OR SEVERING
    • B26D7/00Details of apparatus for cutting, cutting-out, stamping-out, punching, perforating, or severing by means other than cutting
    • B26D7/06Arrangements for feeding or delivering work of other than sheet, web, or filamentary form
    • B26D7/0616Arrangements for feeding or delivering work of other than sheet, web, or filamentary form by carriages, e.g. for slicing machines
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B26HAND CUTTING TOOLS; CUTTING; SEVERING
    • B26DCUTTING; DETAILS COMMON TO MACHINES FOR PERFORATING, PUNCHING, CUTTING-OUT, STAMPING-OUT OR SEVERING
    • B26D7/00Details of apparatus for cutting, cutting-out, stamping-out, punching, perforating, or severing by means other than cutting
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B26HAND CUTTING TOOLS; CUTTING; SEVERING
    • B26DCUTTING; DETAILS COMMON TO MACHINES FOR PERFORATING, PUNCHING, CUTTING-OUT, STAMPING-OUT OR SEVERING
    • B26D7/00Details of apparatus for cutting, cutting-out, stamping-out, punching, perforating, or severing by means other than cutting
    • B26D7/01Means for holding or positioning work
    • B26D7/02Means for holding or positioning work with clamping means

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Forests & Forestry (AREA)
  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Lubricants (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "   Perfectionnements aux machines à découper en tranches." 
La présente invention se rapporte à des machines à découper en tranches, du type dans lequel la matière à dé- couper est serrée sur un chariot, et est portée par celui- ci, au moyen de mouvements répétés, sous un couteau, ce par quoi des tranches de la matière sont successivement dé- coupées, le chariot étant monté sur ure ou   diveres   barres de guidage stationnaires ou leur équivalent. 



   Dans les machines du type indiqué, et spécialement dans celles où la barre ou les barres de guidages station- naires sont montées., extérieurement à la base de la machi- ne, il est désirable de protéger les surfaces de guidage, dans le but d'éviter que des parties de graisse, de déchets 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 métalliques ou d'autres matières, également susceptibles d'encrasser ou de rendre rugueuses ces surfaces, soient déposées sur la barre ou les barres. 



   Le but de la présente invention est de procurer des moyens de protection perfectionnés de la barre ou des bar- res de guidage et à cette fin, suivant la présente inven- tion, la barre, ou chacune des barres, possède un écran ou couverture s'étendant au-dessus et en-dessous d'elle, ap- proximativement sur toute sa longueur. 



   L'écran peut être formé de manière à servir de ré- servoir pour le lubréfiant, ce réservoir s'étendant au- dessous de la barre de guidage correspondante. Par cette disposition, une alimentation continue de lubréfiant peut être procurée aux surfaces de guidage de la barre et au blocs de support du chariot de la machine. 



   Le lubréfiant peut être amené à la barre de guida- ge par une ou plusieurs bagues lubréfiantes ou par d'au- tres dispositifs glissants adaptés à leur   immersion   dans le lubréfiant contenu dans le réservoir. 



   Suivant une   forme   de construction conforme à l'in- vention, deux barres stationnaires de guidage s'étendent au-dessus de la plaque de base de la machine. Les barres de guidage sont embrassées par les blocs de support du cha- riot, et chaque barre est partiellement enfermée dans un organe protecteur stationnaire, monté sur la plaque de base et s'étendant d'un bout à l'autre de la barre, du côté ex- térieur de celle-ci. L'organe protecteur s'étend transver- salement à la surface supérieure de la barre et il empêche que des particules de graisse, ou de déchets métalliques et analogues se déposenb sur cette barre. La partie inférieure de l'organe protecteur est retournée de manière à former une cuve à extrémités fermées, cette cuve étant disposée immédiatement sous la barre.

   Une ou plusieurs bagues, ou 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 dispositifs équivalents, sont montés et peuvent glisser sur la barre et sont reliés au chariot ou actionnées par celui- ci ou par ses supports, et lorsque le chariot se meut, elles entrent dans la cuve de manière à ce que lors du fonction- nement de la machine, elles immergent dans le lubréfiant contenu dans cette cuve et le distribuent sur la barre.Ces bagues peuvent être métalliques ou être constituées en une matière absorbante ou autre matière appropriée. Lorsque les bagues sont métalliques, elles peuvent avoir des mouvements rotatifs qui leur sont communiqués pendant qu'elles glis- sent le long des barres avec le chariot ( par des moyens qui ne font pas partie de la présente invention) afin de distribuer effectivement le lubréfiant sur les surfaces de guidage. 



   Au lieu d'employer des bagues lubréfiantes, on peut faite usage de chaînes ou d'organes analogues. 



   La présente invention se rapporte à des machines à découper en tranches, du type dans lequel la matière à dé- couper est serrée sur un chariot, qui est adapté à se mou- voir, par mouvements répétés, vers un couteau, ce par quoi des tranches de la matière sont successivement découpées; le chariot étant porté par un ou plusieurs guides station- naires, montés extérieurement et au-dessus de la base de la machine. 



   Dans les machines du type indiqué, il est désirable de protéger les surfaces de guidage, dans le but d'éviter que des parties de graisse, des particules métalliques ou d'autres matières également susceptibles d'encrasser ou de rendre rugueuses ces surfaces, soient déposées sur le guide      ou les guides. Il   est   aussi désirable que ces guides ou ce   gizide   soient efficacement lubréfiés. 



   Le but de la présente invention est de procurer des moyens par lesquels les désiderata ci-dessus mentionnés peu- vent être obtenus d'une manière simple et à cette fin et 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 suivant la présente invention, le guide ou chacun des gui- des, est pourvu d'un écran ou couverture s'étendant au- dessus et en-dessous de ce guide, et préférablement sui- vant toute sa longueur. 



   L'écran peut être construit de manière à servir com- me réservoir pour le lubréfiant, et ce réservoir s'étend en-dessous du guide correspondant. Par cette disposition, une alimentation continue de lubréfiant peut être fournie aux surfaces de guidage. 



   Le   lubréfi ant   est automatiquement transféré du ré- servoir au guidage, par exemple, au moyen d'une ou de plu- sieurs bagues lubréfiantes, montées de manière à pouvoir tourner et glisser sur ce guide et adaptées à leur immer- sion dans le lubréfiant contenu dans le réservoir. 



   Afin que l'invention puisse être clairement compri- se, une réalisation en sera maintenant décrite avec réfé- rences aux dessins annexés, dans lesquels: la Fig. 1 est une élévation en coupe d'une machine à découper en tranches du type bien connu à chariot à mou- vement alternatif; la Fig. 2 est une élévation en coupe, prise perpendicu- lairement à la Fig. 1. 



   La machine représentée comprend un couteau rotatif 1, un chariot à mouvement   alternatif -2   et une   base 2   sur laquelle le couteau, le chariot et d'autres parties de la machine sont supportés. La machine est actionnée par un vo- lant à   main ¯4   et par l'intermédiaire de moyens bien connus dans la partie et en conséquence non entièrement représentés Une partie du mécanisme, mettant le chariot en mouvement alternatif, est cependant montrée, et elle consiste en un arbre de manivelle 2, une   manivelle 6   et une tige de liaison   1.Deux   barres parallèles de guidage 8 s'étendent au-dessus de la   base 2   et lourds   extr   sont supportées sur des 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 montants 9.

   Lesbarres sont embrasséespar desblocs de support 10montés et pouvant facilement glisser sur ces barres et qui sont fixés rigidement, par des connexions 11, au chariot. La connexion 11 de l'un desdeux   blocs 10,   du côté du chariot proche au couteau, constitue aussi le moyen de :liaisonde la   tige 1   au chariot. 



   Le fonctionnement de la machine se fait de manière à ce qu'en tournant le Volant à main 4, le couteau 1 est mis en rotation, le chariot 2 est mis en mouvement alter- natif et la matière S à découper en tranches est amenée pas à pas, dans le chariot et vers le couteau, par le mé- canisme automatique d'alimentation (non représenté), et en conséquence de cette opération des tranches de la matière sont découpées successivement. 



   Il doit être indiqué ici que les parties décrites jusqu'à présent sont construites et adaptées:pour fonction- ner, d'une manière connue. 



   Ainsi que c'est montré, chaque barre de   guidage .8   est partiellement enfermée dans un organe protecteur sta- tionnaire, consistant en une enveloppe tubulaire 12, lui est supportée à ses extrémités par des chapeaux 13   amovi-   bles et imperméables à l'huile, embrassant la barre à pro- ximité des extrémités de celle-ci. Une fente 12a s'étend sur presque toute la longueur, d'un bout à l'autre,de l'enveloppe 12 et sert au passage,au travers de cette fente, desconnexions 11. 



   Une paire de prolongements 14 des blocs de support 10, de chaque barre de guidage 8, s'étendant l'un vers l'autre, et une bague métallique 15, interposée entre les prolongement   14,   entoure librement la barre. 



   Lorsque la machine a été montée, on remplit les   en-     vsloppes   12 d'huile lubréfiante jusqu'à une profondeur suf- fisante pour permettre aux bagues 15 d'être partiellement 

 <Desc/Clms Page number 6> 

   immergeas   dans l'huile. 



   Pendant le fonctionnement de la machine, on trouve que les bagues sont poussées en arrière et en avant le long des barres 8 par les prolongements 14 et qu'elles sont en même temps amenées à tourner sur les barres et à porter avec allés une couche d'huile qu'elles distribuent sur la surface des barres. 



   Il est évident que chaque barre de guidage sera ef- fectivement protégée par la partie supérieure   de   son enve- . loppe contre le dépôt de graisse de particules métalliques ou dtautre matière encrassante, sur cette barre, tandis que la partie inférieure de cette enveloppe forme une cuve contenant de l'huile; au moyen de laquelle la barre peut être lubréfiée d'une manière automatique. 



   Il doit être entendu que des modifications évidentes peuvent être introduites, sans se départie de l'étendue de la présente invention. Il est évident que la manière suivant laquelle le lubréfiant est transféré des réservoirs sur la surface des barres de guidage, est sans importance. 



  Quand des bagues sont employées dans ce but, elles peuvent être mises en rotation par un moyen quelconque désiré. Fi- nalement, l'invention peut être appliquée à des machines à découper en tranches du type mentionné et différentes de celle ayant la construction représentée. 



   REVENDICATIONS. 



   ------------ 
1. Machine à découper en tranches, du type indiqué, caractérisée par un écran ou couverture qui s'étend au- dessus et en-dessous du guide ou de chaque guide. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    "Improvements to slicing machines."
The present invention relates to slicing machines, of the type in which the material to be cut is clamped on a carriage, and is carried by the latter, by means of repeated movements, under a knife, whereby slices of the material are successively cut, the carriage being mounted on a number of stationary guide bars or their equivalent.



   In machines of the type indicated, and especially in those where the bar or stationary guide bars are mounted, externally to the base of the machine, it is desirable to protect the guide surfaces, in order to '' avoid parts of fat, waste

 <Desc / Clms Page number 2>

 metal or other materials, which may also foul or roughen these surfaces, are deposited on the bar or bars.



   The object of the present invention is to provide improved means of protection of the guide bar or bars and to this end, according to the present invention, the bar, or each of the bars, has a screen or cover. 'extending above and below it, approximately over its entire length.



   The screen may be formed to serve as a reservoir for the lubricant, this reservoir extending below the corresponding guide bar. By this arrangement, a continuous supply of lubricant can be provided to the guide surfaces of the bar and to the support blocks of the machine carriage.



   The lubricant can be brought to the guide bar by one or more lubricating rings or by other sliding devices adapted to their immersion in the lubricant contained in the reservoir.



   In one form of construction according to the invention, two stationary guide bars extend above the base plate of the machine. The guide bars are embraced by the cart support blocks, and each bar is partially enclosed in a stationary protective member, mounted on the base plate and extending across the bar, on the outside of it. The protective member extends transversely to the upper surface of the bar and prevents particles of grease, or scrap metal and the like from being deposited on this bar. The lower part of the protective member is turned over so as to form a tank with closed ends, this tank being placed immediately under the bar.

   One or more rings, or

 <Desc / Clms Page number 3>

 equivalent devices, are mounted and can slide on the bar and are connected to the trolley or actuated by it or by its supports, and when the trolley moves, they enter the tank in such a way that during the operation of the machine, they immerse in the lubricant contained in this tank and distribute it on the bar. These rings can be metallic or be made of an absorbent material or other suitable material. When the rings are metallic, they can have rotational movements imparted to them as they slide along the bars with the carriage (by means not forming part of the present invention) in order to effectively distribute the lubricant. on the guide surfaces.



   Instead of using lubricating rings, chains or the like can be used.



   The present invention relates to slicing machines, of the type in which the material to be cut is clamped on a carriage, which is adapted to move, by repeated movements, towards a knife, whereby slices of the material are successively cut; the carriage being carried by one or more stationary guides, mounted externally and above the base of the machine.



   In machines of the type indicated, it is desirable to protect the guide surfaces, in order to prevent parts of grease, metal particles or other matter which may also foul or roughen these surfaces from being deposited on the guide or guides. It is also desirable that such guides or gizide be effectively lubricated.



   The object of the present invention is to provide means by which the above-mentioned desiderata can be obtained in a simple manner and for this purpose and

 <Desc / Clms Page number 4>

 according to the present invention, the guide, or each of the guides, is provided with a screen or cover extending above and below this guide, and preferably following its entire length.



   The screen may be constructed to serve as a reservoir for the lubricant, and this reservoir extends below the corresponding guide. By this arrangement, a continuous supply of lubricant can be supplied to the guide surfaces.



   The lubricant is automatically transferred from the reservoir to the guide, for example, by means of one or more lubricating rings, mounted so as to be able to turn and slide on this guide and adapted to their immersion in the lubricant. contained in the tank.



   In order that the invention may be clearly understood, an embodiment thereof will now be described with reference to the accompanying drawings, in which: FIG. 1 is a sectional elevation of a slicing machine of the well known reciprocating carriage type; Fig. 2 is a sectional elevation taken perpendicular to FIG. 1.



   The machine shown comprises a rotary knife 1, a reciprocating carriage -2 and a base 2 on which the knife, carriage and other parts of the machine are supported. The machine is operated by a handwheel ¯4 and by means of means well known in the part and consequently not entirely represented.Part of the mechanism, putting the carriage in reciprocating motion, is however shown, and it consists into a crank shaft 2, a crank 6 and a connecting rod 1. Two parallel guide bars 8 extend above the base 2 and heavy extr are supported on

 <Desc / Clms Page number 5>

 uprights 9.

   The bars are embraced by support blocks 10monthed and able to slide easily on these bars and which are rigidly fixed, by connections 11, to the carriage. The connection 11 of one desdeux blocks 10, on the side of the carriage close to the knife, also constitutes the means of: liaisonde the rod 1 to the carriage.



   The machine is operated in such a way that by turning the handwheel 4 the knife 1 is set in rotation, the carriage 2 is put into reciprocating motion and the material S to be sliced is not fed. step by step, in the carriage and towards the knife, by the automatic feed mechanism (not shown), and as a consequence of this operation slices of the material are cut successively.



   It should be stated here that the parts described so far are constructed and adapted: to function, in a known manner.



   As shown, each guide bar .8 is partially enclosed in a stationary protective member, consisting of a tubular casing 12, which is supported at its ends by removable and oil impermeable caps 13. , embracing the bar near the ends of it. A slot 12a extends over almost the entire length, from one end to the other, of the casing 12 and serves for the passage, through this slot, of the connections 11.



   A pair of extensions 14 of the support blocks 10, of each guide bar 8, extending towards each other, and a metal ring 15, interposed between the extensions 14, freely surrounds the bar.



   When the machine has been assembled, the envelopes 12 are filled with lubricating oil to a depth sufficient to allow the rings 15 to be partially

 <Desc / Clms Page number 6>

   immersed in oil.



   During the operation of the machine, it is found that the rings are pushed back and forth along the bars 8 by the extensions 14 and that they are at the same time caused to rotate on the bars and to carry with them a layer of oil that they distribute on the surface of the bars.



   It is obvious that each guide bar will be effectively protected by the upper part of its enclosure. opposes the deposit of grease, metallic particles or other fouling material, on this bar, while the lower part of this casing forms a tank containing oil; by means of which the bar can be lubricated in an automatic manner.



   It should be understood that obvious modifications can be made, without departing from the scope of the present invention. It is evident that the manner in which the lubricant is transferred from the reservoirs to the surface of the guide bars is immaterial.



  When rings are employed for this purpose, they can be rotated by any means desired. Finally, the invention can be applied to slicing machines of the type mentioned and different from that having the construction shown.



   CLAIMS.



   ------------
1. Slicing machine, of the type indicated, characterized by a screen or cover which extends above and below the guide or each guide.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

2. Machine à découper en tranches, du type indiqué, caractérisée par un écran ou couverture qui s'étend au- dessus et en-dessous du guide, ou de chaque guide, suivant toute la longueur de ce guide. <Desc/Clms Page number 7> 2. Slicing machine of the type indicated, characterized by a screen or cover which extends above and below the guide, or of each guide, along the entire length of this guide. <Desc / Clms Page number 7> 3.Machine à découper en tranches, suivant les re- vendications 1 ou 2 dans laquelle la partie de l'écran ou couverture qui s'étend en-dessous du guide est construite de manière à servir de réservoir pour le lubréfiant. 3. A slicing machine, according to claim 1 or 2, in which the part of the screen or cover which extends below the guide is so constructed as to serve as a reservoir for the lubricant. 4. Machine à découper en tranches, suivant la reven- dication 3, dans laquelle une bague lubréfiante, adaptée à son immersion dans le réservoir, transfère automatiquement le lubréfiant de ce réservoir au guide, pendant le fonc- tionnement de la machine. 4. Slicing machine, according to claim 3, in which a lubricating ring, adapted to its immersion in the reservoir, automatically transfers the lubricant from this reservoir to the guide, during the operation of the machine. 5. Machine à découper en tranches, suivant l'une quelconque des revendications précédentes, dans laquelle l'écran ou couverture comprend une enveloppe tubulaire pré- sentant une ouverture longitudinale servant au passage d'une connexion, ou davantage, entre le chariot et le bloc ou les blocs de support habituels. 5. A slicing machine, according to any one of the preceding claims, wherein the screen or cover comprises a tubular casing having a longitudinal opening for the passage of one or more connection between the carriage and the carriage. block or the usual support blocks. 6. Machine à découper en tranches, ayant un écran ou couverture, substantiellement comme c'est décrit ci- dessus avec références aux dessins annexés. 6. A slicing machine, having a screen or cover, substantially as described above with reference to the accompanying drawings.
BE362548D BE362548A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE362548A true BE362548A (en) 1929-08-31

Family

ID=35436

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE362548D BE362548A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE362548A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2525134A1 (en) DEVICE FOR TRANSFERRING MOLTEN METAL
EP1605242A1 (en) System for the use of an apparatus for taking samples in the ground or a granular or pulverulent material
FR2612839A1 (en) WASHING DEVICE FOR PERIPHERAL SURFACE WASHING OF A WHITE-HOLDER CYLINDER OF AN OFFSET PRINTING MACHINE
CA1112404A (en) System for slagging off pouring ladles
BE362548A (en)
BE1001250A5 (en) CHUCK FOR MACHINE dicked MEAT.
CH551265A (en) MOLD FOR MANUFACTURING HOLLOW BODIES FROM THERMOPLASTIC FILM.
BE897688A (en) SLAG SCRAPING APPARATUS
CH594072A5 (en) Electroplating tank contg. vibrating perforated work basket - which contains helical ramp for continuous circulation of workpieces
FR2482879A1 (en) HYDRAULIC ADJUSTMENT AND TIGHTENING DEVICE FOR ROLLING CYLINDERS
CH684884A5 (en) Spraying machine for cutting by electroerosion with a wire electrode.
EP0913217B1 (en) Apparatus for spreading slag powder and continuous casting installation provided with such an apparatus
FR2528904A1 (en) GRINDING PLANER WITH HEIGHT-ADJUSTABLE ROOF KNIFE HOLDER
CN221070521U (en) Winding and unwinding device for welding ground wire
EP0611187A1 (en) Rotary cutting device
CH621155A5 (en) Device for lubricating a textile yarn
LU82643A1 (en) DEVICE FOR ADJUSTING AN INKWAY FOR A ROTARY OFFSET PRINTER
EP0572719B1 (en) Electro-erosion machine with an improved circuit for unwinding the electrode wire
BE497236A (en)
CH369951A (en) Sheet metal shearing machine
BE346103A (en)
BE535822A (en)
FR2471863A1 (en) INK OF ROTATIVE OFFSET
FR2729638A1 (en) Distribution machine for handling samples used for artificial insemination
BE713716A (en)