<Desc/Clms Page number 1>
Procédé et dispositifs pour le chauffage au. charbon pulvérisé -de foyers de toute nature.
Cette invention a pour objet an procédé et les dispositifs correspondants pour le chauffage au charbon pulvérisé de foyers de toute nature.
Certaines installations de chauffage au charbon pulvérisé offrent 1!inconvénient de ne pas assurer une com-
EMI1.1
bastion sffisamment complète des particules de charbon en- voyées dans le foyer ce cirzi détermine une réduction de température et une 'diminution de rendement.
Le procède d'après l'invention qui remédie à ces
EMI1.2
inconvénient
<Desc/Clms Page number 2>
inconvénients consiste à envoyer le mélange d'air et le charbon pulvérise dans une chambre de combustion divisée en une série de chambres individuelles de tente conforma- tion appropriée, régulière ou non, portées à une température convenable de préférence au moins égale à la température d'inflammation du charbon, lesdites chambrée étant censtituées par les interstices existant entre des empilages ou matières de remplissage ménagés dans la chambre de combustien, dans le but, en divisant le jet de charbon pulvérisé dans le foyer, d'assurer une combustion très rapide et complète dans le minimum d'encombrement.
Dans le dessin annexé qui représente des exemples de réalisation de foyers établis peur la-mise en oeuvre du procédé d'après 1'invention:
Fig, 1 est une vue en coupe schématique *outrait une première réalisation,
Fig. 2 eu est une variante,
Fig. 3 est une vue schématiqeu également fin coupe montrait une deuxième forme de réalisations,
Fig. 4 est une variante de fig. 3,
Figs. 5 et 6 sont, respectivement, une coupe verticale et une coupe horizontale d'une autre ferme d'exé- cation schémaitque,
Fige. 7 et 8 mentrent des formss de cens traction d'installations pour le chauffage de foyers d'après les schémas des figs, 1 et 3, lige.
9 et 10 sont des variantes de disposition de fig. 7,
Fig. 11 montre l'agencement d'une chambre de combustion mobile indépendante du feye à chanffer,
Fig. 12 montre l'agencement du foyer d 'aprës l'invention pour chauffer un creuset,
Fig. 13 est une coupe suivant AB'de fig. 15 d'une forme de diffuser
<Desc/Clms Page number 3>
Fig. 14 en est une vue extérieure,
Fig. 15 une coupe suivant CD de fig. 13
Fig. 16 est une variante de fig. 15
Fig. 17 est une forme d'exécution une coupe axiale schématique montrant la liaison avec la chambre de combustion au moyen d'un exemple de joint rutatif.
Fig 18 est une variante defig.17,
Fig. 19 est une coupe transversale schématique d 'une autre variante,
Dans la forme d'exécution de fig, 1, la chambre de combustion comporte une enceinte 1, dans laquelle sont logés des blocs 2, en une matière incombustible appropriée et présentant une forme géométrique ou non, en laissant ainsi, entre les blocs voisins, des interstices à travers lesquels pourra passer le courant d'air constituant véhicule du charbon pulvérisé. A la partie inférieure de l'enceinte 1, occupée par les blocs 2, la paroi de cette enceinte comporte des ouvertures 3-4 destinées à recevoir des tuyères pour l'injection à l'intérieur de l'enceinte 1, du mélange d'air et de charbon pulvérisé.
L'enceinte 1 comporte une ouverture 5 pour la sortie des gaz chauds produits par la combustion du charbon pulvérisé. Elle comporte également une ouverture avec un couvercle 6 pour la mise e place et le retrait éventuel des blocs 2 et elle présente à sa partie inférieure un orifias 7 pour l'évacuation des cendres fondues.
Le fonctionnement est le suivant:
Les blocs incombustibles 2 ayant été portés préalablement à l'incandescence de toute manière appropriée, on injecte par les tuyères 3-4 le mélange d'air et de charbon pulvérisé qui, sous l'effet du la pression de refoulement, chemine dans les interstices existant entre
<Desc/Clms Page number 4>
les blocs 2.
Par suite du contact intime entre les blocs 2, le enarbons'enflamme immédiatement et les gaz résultant de sa décomposition subissent une combustion très rapide grâce à l'action rayonnante des blocs incandescente autour desquels circule le mélange d 'air et de gaz.Les gaz chauds provenant de la combustion s'échappent par l'ouverture de sortie 5 pour être envoyés au four eu à la chaudière nm représentés tandis que les résidus de combustion constitués par des cendres liquides, s'échappent par l'orifice d'éva- cuation 7.
Les blocs 2 loges dans l'enceinte 1, peuvent présenter toute dimension et toute forme voulue, géométrique ou non, c'est-à-dire, être grossièrement concassés. Ces blocs seront en toute substance convenable, de préférence réfractaire et la chambre qui contient les blecs 2 pourra, présenter toutes dimensions voulues suivant le réaultat cherché.
L'enceinte 1 pourrait comporter, plus des ouvertures telles que 3-4, recevant les tuyèrs d 'isjection, des tuyères supplémentaires recevant uniquejent de l'air froid ou réchauffé destiné à parfaire la combustion.
L'air de combustion amenant le charbon pulvérisé par les ouvertures 3-4 pourrait aussi être réchanffé avait son introduction dans le f oyer.
Fig. 2 montre une variante de fig. 1, dane la- quelle l'enceinte occupe une disposition horizontale, les tuyères 3-4 d'introduction du mélange de charbon et d'air étant disposées à l'une des extrémités de l'enceinte tandis que l'ouverture de sortie 5 est logée a. l'autre extrémité de cette enceinte.
Dans ces deux formes d'exécution, les produits de la combustion et les cendres fendues sont évacués par des orifices séparés.- r- ])aU
<Desc/Clms Page number 5>
Dans le but de maintenir liquides les cendres, dont le poitt de fusion est élevé, on pourra adopter la disposition de fig. 3 dans laquelle l'enceinte 1 qui con- tient les 'blocs réfractaires 2 comporte à sa partie supé- rieure les ouvertures 3-4 pour l'introduction du mélange d'air comprimé et du charbon pulvérisé. Cette enceinte com- porte à sa partie inférieure une ouverture 8 pour la sortie simultanée des produite de combustion et des cendres.
Par suite de la faible densité des gaz chauds la séparation des cendres s'opère simultanément et instanta- nément à la sortie de l'ouverture 8 sous l'action de la pe- santeur.
Fig. 4 montre une disposition analogue agencée sur une enceinte de disposition horizontale 1 dans la paroi de laquelle sont ménagées des ouvertures 9 pour la sortie simmltanée des cendres et des gaz chauds.
Dans la forme de réalisation de fige. 7 et 8, en dispoes pour le chauffage d'une chaudière 10 une chambre de combustion 11 constituée par une enveloppe métallique garnie intérieurement de matériaux réfractaires en briques, ou en pisé qui est disposée en partie dans le fourneau 12 de la chaudière.
La chambre 11 comporte à sa partie avant une porte 13 destinée' la mise en place, à l'intérieur de la chambre'll, des matériaux qui doivent être portés à l'in- candessacnec et non représentés. Cette chambre présente à sa partie inférieure des ouvertures 14 servant à la sortie si- multanée des gaz 'chauds et des cendres fondues et débouchant dans le feurneau 12 de la chaudière.
Des tubulures 15-16 (fig. 8) sont ménagées de part et d'autre dans la chambre 11 pour l'arrivée d 'air et de combustion pulvérisé,
Sous le fourneau 12 d la chaudière, est ménagée une
<Desc/Clms Page number 6>
une porte 17 pour l'enlèvement des cendras et destinée à permettre la pénétration à l'intérieur du fourneau, d'une quaitité d'air déterminée pour le refroidissement des cendres* L'ensemble de la chambre 11 qui constitue le foyer peut comporter des galets su rouleaux destinés' permettre la mise en place et l'enlèvement facile' de ce foyer,
Les matériaux logés à l'intérieur de la chambre de combustion du foyer, seront convenablement choyais pour présenter un point de fusion très élevé et offrir une grande conductibilité,
On pourra utiliser à cet effet des matériaux tels que carborundum, corindon, alumine fondue, zircon ou autre. Ces matériaux seront disposa à l'intérieur de la chambre de combustion sous forme d'empilages réguliers disposés de telle sorte que le rayonnement des parois du fourneau ou de la chaudière qu'il s'agit de chauffer, agisse directement sur lesdits empilages pour les maintenir à l'incandescence.
L'empilage sera dipsoé de telle sorte que les orifices de passage laissée entre les blocs voisina soient très étroits en vue de faciliter le brassage du mélange d'air et de charbon et de porter au maximum l'action due à la surface des produits incandescents.
Les matériaux disposés à l'intérieur de la chambre de combustion et dont le maintien à l'incandescence doit prodaire la combustion du mélange d'air comprimé et du charbon , peuvent être constitués par les produits eux-mêmes que l'on se propose de traiter, par exemple, chaux dent en veut effectuer la cuisson, fonte dont on veut réaliser la fusion, ou encore du minerai à réduire par la chaleur.
Dans ce cas de cuisson des matériaux, ceux-ci conservent une résistance mécanique suffisante peur maintenir la stabilité de l'empilage tout en assumant la combustion du
<Desc/Clms Page number 7>
mélange d'air e't du charbon pulvérise.
Lorsque les empilages sont constitués par des matières qui doivent entrer en fusion , la charge est supportée par des produits combustibles qui assurent la combustion complète du mélange d'air et de charbon pulvérisé comme on l'indique plus haut, les matières fondues s'écoulant alors par les mêmes interstices que les gaz de combustion mais en sens inverse.
La disposition de la chambre du combustion peut présenter soit la, forme de fige. 9 et 10 à l'intérieur du fourneau d'une chaudière ou d'un four, ou peut encore comme l'indique fig. 11 être montée sur des dispositifs de support appropria, tels par exemple, que des galets. Dans ce cas, la chambre com erte un appendice tel que 18 destiné à venir s'engagerdans, une ouverture telle que 19 noyée dans le fourneau de la chaudière ou du four à chauffer.
Dans ces diverses formes d'exécution, le chauffage du foyer avec lequel est combinée la chambre de combustion est effectué uniquement par les produits de la combus- tion qui,, en s'échappant de la chambre, sont envoyés dans l'appareil qui' doit tre soumis au chauffage.
On pourrait toutefois utiliser directement par conduction, la chaleur de la masse maintenue à l'incandescence par la chaleur due à la réaction de combustion.
Fig. 12 montre une forme d'exécution d'un fourneau avec creuset dans lequel la chaleur des matières maintenues à. l'incandescence est utilisée directement par exemple pour la fusion d'un métal. Dans cette frme d'exécu- tion, la chambre de combustion 20 contient un creuser 21 de touteforme appropriée noyé da.is des blocs tels que ceux in- diquée par 2 en figs. 1 à 4.
Cette chambre est montée sur des pivots et reçoit
<Desc/Clms Page number 8>
EMI8.1
reçoit une installation approprie deatin6o oemniander son basculement. Dans cette forme d'exécution, les blocs de remplissage 2 cèdent directement par contact avec le creuset 21 leur chaleur aux matières contenues dana le creuset.
Bien entendu, la chambre 20 pourra être fixe
Dans toutes les formes d'exécution, les en-
EMI8.2
ceintes utilisées pour l'emmagasinenient des blocs pourront présenter toutes dimensions et toutes femea puluey et $tre établies en toute matière appropriée.. Les blocs eux-mêmes présenteront toutes dimensions convenables 'et toute ferme
EMI8.3
voulue, géométrique ou non,.
Ces bloc pourn*t être e*gîlde en laissant entre eux des o<maox de dimisnl q,çféjp)Ùé, ou être concassés irrégulièrement, le± cau14Z àg .Qaàaage' 90ur le fluide combustible étant a .lors, constitua ead es îi- tersices naturels laissas entre ces dite blocs ou fragments pourront être établie en une matière aux combustible et inerte réalisant alors une action Catalytique.
EMI8.4
Dans la forme d exëaatïo 468 eles. l3X 16, la chambre de diffusion 23 comporte une tubulaure 24 dérivée du mélange du charbon pulvérisé et d'air. En avat de cette tubulure est disposé un écran 25 (Fig. 15) ,,gour opérer une
EMI8.5
division du jet d'air et de charbon pulvâ-iodl, et Wj5]Soù- tuer le bras sage.
Cet écran 25 pourra être établi en tente matière appropriée et faire copres avec la chambre 23 eu en être
EMI8.6
séparé et être orienté de toute manière. ap9roQri'* ,/gÀÉ /Àap- port à. la chambre 23 et à la tubulure 24.
Des registres tels que 26 fig. 15) aèrent' de
EMI8.7
préfereice d*LspoQéa dans les canaux 27"S8,ledits registres pouvant être muni$ de tous erganea de mal<a#%%,'";y ,4'im$abi,lisation appropriés La cnambre 23 ooRaUtuant 4'f.aot @prése4- fers
<Desc/Clms Page number 9>
EMI9.1
,)¯iiçf, éodrenoq la forme évasée indique en fiv. 14 et portera dimensions et rapports de dimensions , .. , . , : -, , < > >;> ,< .',.,...,. .. - > choisis saivant chaque cas particulier. La 't^4I,crie ,'r4üne en 29.
Ltarriv0o de charbon pulvérisé et d'air pottryata jlàô6é ' dans un plan quelconque par rapport au ,>; 11,,,.#; .,i dÔparÉl"àjmàq 4elà esù inàiqaé d 'ailleurs plus haut. ON pourrai%, au lieu d'une seule tubulure 24
EMI9.2
/É'(µr')iiõ, 4'ié et de charbon pulvérisé, disposer deux ou piMiears de 'Ses tubulures cenvenablemeat disposées et de dime,.ns tona,- ppropri 6es. Fig. 16 montre un exennie dans lequel pu a rers,n,t deux tubulures ,4 parallèles. Ces tu- bulbes-'pourraient aussi être perpendiculaires l'une à l'au-
EMI9.3
tre 9)A ideges dans des directions opposées eu. encore agena,doc@de toute manière e,poropriée.
Dans la. forme d'exécution de fig. 17, la ,m'r d,opmttt,n 23 qui peut présenter ou non, la forme dorj.tô.-e&figa. 13 à 16 est reliée au foyer à alimenter 30 s f .. , '' ;;Y - ,'qEH scsptible de toutner ou. d 'osciller autour de l'axe ,x-x, 1'cambre 23 4tflmporte une t uulure 31 qui peut ou non, avec elle, et à laquelle est fixé un manchon fe- molle '32.'Dans ce manchon 32 s'engage un manchon mâle 33 ' comportant des'segmente.appropriés d'étanchéité et de di- latation permutant une rotation relative des manchons 32-33
EMI9.4
te.6n aiaqrant lpdtanchéité et la libre dilation ae la oham,brv,4 combustion ainsi que des tuyauteries, et des di- " éÔ,.ààémm%s notamment dans le cas où l'air véhiculé "st.ati;
p4ài4ble réchauffé. Le manchon 33 est relié à 'ill'àu8aliÉlie 34 d 'arrivée de mélange d'air et de charbon de toute manière appropriée.
Srâce à cette disposition, -pendant l'inclinai- son eu même la rotation du. four 30, la chambre de combustion 23 est: entrainée tandis que le manchon mâle 33 reste fixe et
<Desc/Clms Page number 10>
EMI10.1
1,- .. 1 \.. et permet de continàfr l'alimentation.
On pourrait aussi maintenir an peeition .aeb.le la chambre de combustion 23, et disposer un joint tournant ' chambre oombustio - ' L "', .""l.i 4#aur.am.# entre l'extréplité de cette chambre et l'orifice 4'!. 30.
Dans le cas ah le foyer oa#,' . 30, , e.. almea t té par pilleurs chambres de eom\H8tio. 23, on p.a utiliser ' la disposition de fig. 18, les chambres 23 8ô.t,8011dair dU / , foyer 30 et sont alimentées par Qne boite da Glstribtt,t oom mune 35, d'un ty e appropria sur laquelle eet f1x6 'le manchot femelle 32.
Dans cette forme d'ezéoition, '),eR chambree 23 Dourraient êtr0 concentriqiey (fig. 19) et être reliées comme en fig. 17 avec le foyer 30 ' 'par un joint Baurnù).
Les divers éléments peurront pt'ter 4ee [ormes différentes de celles indiques, lea di..i'.8 eu. rapports de dimensions étant bien entendu QoÂ79nablemm% choisie " 81iJ . ,,< vant l'application envisagée. La liaison etanohe entre .e Pac' , ties mobiles et fixes, dans le ca 4tyn, (oxq 891j en re" tatif pourra être obtenue de toute mapt.$re eppxritpr,ie à +t },de de tous joints, à rotule, , cardan ox autre.
L'invention supplique P'I,U' ,1. dhaùffag* de one ,.. .. fi.. foyers industriels pu antrep et pour tenter a,ïcatite.
R E V END l 0 T ION S, L Procédé pour le chauffage' es flyers dLUir triels ou autres au charbon pniveriee cGnaistant à envoyer 1. mélange d'air et de charbon ptl.vr.s da.uso, ùhaéore de 4r,
EMI10.2
bastion divisée en une série de chambres individuelles de
EMI10.3
toute confirmation appropriée , régulière eu. non gyt6Oo ;] ypo température convenable de préférence au. moins 4iate'... la B oérature d'inflammation du charbon, leeditea ohambree <tant
EMI10.4
EMI10.5
constituées par les inteçRtioeé existant 8n4e des ,mpilaçj/ ,,1 matières de remplissage ménagés dans la chswDre.de ¯bqai1..
..... ,
EMI10.6
dane
<Desc/Clms Page number 11>
EMI11.1
"" . -... \",<;,8"''r :."..;/. 1".""" ...... ...o.... dts-.,'i3 t divisant le jet de charbon pulvérisé dans le ",< fe ) .r'' t, {tl' ,1"(, \1 < / .
-t1.r',.. ,df,4>ps'Urtr PÊI combustion très rapide et complète /t.o. i' 'I) ' , ..1.. ". h,.).t-.,.;' if.'1..t..r ,,' ,... t,:<< , 48.11-$;, le'tldn1W1i' el t $L1tlGmbremeJ1. t , 2', Ue forme d'éxecution. d un dispositif pour ,e. m:"Hty suvr du précède d'après 1 , som'.ortant une en- 1 :,."' If >! t 1 . 'l !, '..'t.
, ''7.Ji$)!,,!e.':.,. oa tarares pour 1 arrivée du mélange r y'4n'^,. aw,rrf.dyS. " ;,..,, . rr'... , ... ". '***t3) Q.ombMsb.'oaybon' < pulvérisé et i'air , avec une oa piu< . '; ,.b;'>:'I?bl1' ptâ¯ris.é air aveo Ilne 011 plll-r 4 iswt'pè';ee. pour l'énvlDi des produits de combustion 1.-, I 'f'f,'):f.\,f.:!'il:\'" "01 i I. -.< 'f < "''1 .....
'''&Hxn6Lla&à. ofe1;', ainsi que pour lévec,tindes i t q , À , " .. rê.sÍ4u ;"',a4m'bustâ,n, 1 ' cne e int étant emplie partiellement otiemer de blocs ou fragments incombustibles on ',Jo .(\",.. >'1' {; ...,.ç,." ... combustibles d.et3,y . e-tre portés à l'incandescence en l' '...>.Y}11 ,"" 7 \.,:"/'1-" ia18&aiit entre eax des- interstices pour le cheminement des -.J' < , ' ".(I¯'!t.... ga oR pi0d1tsaembustbles- 3. Ue (ome dtexécution de dispositif d'après.la oeYendiaat i on 2 , calactérisée par le fait qu'elle osnporkù g,,1"intfriear de l'enceinte qui constitue la chambre de atmblste des matières non combustibles inertes.
4. Une forme d'exéoution du dispositif dtappe's , venâi,ce, io, 2, caractérisée par le fait qu'elle oqmp,rùo à l'intérieur de la chambre de combustion des ma- ; . ,,; u,,, ," l -.. 1" . tite$ combustibles disparaissant nendant la combustion du charbon palvérisé..
5. une forme dtexéoution du dispositif d'après la revendication 2, caractérisée par le fait q1.\e, à l' intére#r de ltenceinte qui constitue la chambre de combustion $nt disposées les matières mêmes destinées à être traitées par la chaleur dégagée' , . être transformées par faaion, disooà#n! ouisson ou autrement.
6. Une forme d'exécution d dispositif d'après.la' revendication 2, caractérisée par le fait qu'a lt int tériGt1r de'la oehaflhre de combustion est ménage un écran tel
EMI11.2
'par exemple qu'un creuset interposé entre les matières ou
EMI11.3
blocs
<Desc/Clms Page number 12>
EMI12.1
blocs de remplissage, et les mati9i traiter.
7. Une forme d'executif de Cap0bSlif l'8li" mentatiun de foyers à charbeN, pulvérisé, 4'.prèl le* rovexiications 1 te 6 caractérisée par l'Igue.....' an avant êt la, chambre de combustion dtua inrai disposé aw '1.ia8 te l'or$- ; fice de la conduite d'alimentati.:s. du m618.1Jge 4'aiz et 4* charbon pulvérisa, en aY,xnt duxe chambre de 11t'flls1." raccoruée an four, de fagne obtenir la dlffustex et la divisiez du. jet et son brassage, la conduite d'arrivée du mélue peavaut être simple en multiple, et les cauux <t'*r)c'iv<< il ce mélange penvant on aen, $tre rauule de réglotros ''1: au.tre. or-
EMI12.2
galles de réglage approprié*.
EMI12.3
8. '0.9 variante da captai tif t'aprbe la. roqen1ie;àtion 7, caractérisée par le fait qu'ox joint trament est interpesc entre le dispositif (Italimoitatiex te -'luge combustible et le foyer 4 é;ùJ,II1e.tert ce joint *4ett"t étant établi soit entre la oeudixite À'aliN"ntati*À , fi% la OhAùbr0 Ô oombnstitn , soit encore extre 1811\8 chambra et le t'1er.
1 t
EMI12.4
RESUME
EMI12.5
Lliaventiox a*nomao wr.ù ' @S Qqftng* des foyers au charbon pulvérisé QI..Í8t1 divise bre de combustion en u.ae série de chambrée. 1:ù1rliaa1.1... par la disposition dans cette chambre, À'empi%ogfl@ *d Nal)#ç01 ie remplissage portëtempera.ture ilev4* et 1.ab.... À8fiy" elles do* interstices dans lesquels aixeule le ceuxait" d'air et de charbon palv6rie' qui est ml-- par 1.. Qhhl6Rr
EMI12.6
des empilages.
<Desc / Clms Page number 1>
Method and devices for heating with. pulverized charcoal -of all kinds of fireplaces.
This invention relates to a process and the corresponding devices for the heating with pulverized coal of fireplaces of any kind.
Certain pulverized coal heating systems have the disadvantage of not ensuring a high temperature.
EMI1.1
A sufficiently complete bastion of the charcoal particles sent into the furnace, which causes a reduction in temperature and a reduction in efficiency.
The process according to the invention which overcomes these
EMI1.2
disadvantage
<Desc / Clms Page number 2>
disadvantages consists in sending the mixture of air and the pulverized coal into a combustion chamber divided into a series of individual tent chambers of suitable conformity, regular or not, brought to a suitable temperature, preferably at least equal to the temperature d 'ignition of the coal, said chamber being formed by the interstices existing between the stacks or filling materials formed in the combustian chamber, with the aim, by dividing the jet of pulverized coal in the hearth, to ensure very rapid combustion and complete in the minimum space.
In the appended drawing which shows embodiments of stoves established for the implementation of the method according to the invention:
Fig, 1 is a schematic sectional view * outside a first embodiment,
Fig. 2 eu is a variant,
Fig. 3 is a schematic view also end section showing a second embodiment,
Fig. 4 is a variant of FIG. 3,
Figs. 5 and 6 are, respectively, a vertical section and a horizontal section of another schematic execution farm,
Freezes. 7 and 8 mentrent forms of cens traction of installations for the heating of hearths according to the diagrams of figs, 1 and 3, lie.
9 and 10 are alternative arrangements of FIG. 7,
Fig. 11 shows the arrangement of a mobile combustion chamber independent of the feye to be heated,
Fig. 12 shows the arrangement of the hearth according to the invention for heating a crucible,
Fig. 13 is a section along AB ′ of FIG. 15 of a form to diffuse
<Desc / Clms Page number 3>
Fig. 14 is an exterior view,
Fig. 15 a section on CD of FIG. 13
Fig. 16 is a variant of FIG. 15
Fig. 17 is an embodiment, a schematic axial section showing the connection with the combustion chamber by means of an example of a rutative seal.
Fig 18 is a variant of fig. 17,
Fig. 19 is a schematic cross section of another variant,
In the embodiment of fig, 1, the combustion chamber comprises an enclosure 1, in which are housed blocks 2, of a suitable non-combustible material and having a geometric shape or not, thus leaving, between the neighboring blocks, interstices through which the air stream constituting the vehicle of the pulverized coal can pass. At the lower part of the enclosure 1, occupied by the blocks 2, the wall of this enclosure has openings 3-4 intended to receive nozzles for the injection inside the enclosure 1, of the mixture of air and pulverized coal.
The enclosure 1 has an opening 5 for the outlet of the hot gases produced by the combustion of the pulverized coal. It also comprises an opening with a cover 6 for the installation and possible withdrawal of the blocks 2 and it has at its lower part an orifias 7 for the evacuation of the molten ash.
The operation is as follows:
The incombustible blocks 2 having been carried beforehand to the incandescence in any suitable manner, the air and pulverized carbon mixture is injected through the nozzles 3-4 which, under the effect of the discharge pressure, travels through the interstices. existing between
<Desc / Clms Page number 4>
blocks 2.
As a result of the intimate contact between the blocks 2, the carbon ignites immediately and the gases resulting from its decomposition undergo a very rapid combustion thanks to the radiant action of the incandescent blocks around which the mixture of air and gas circulates. hot from the combustion escape through the outlet opening 5 to be sent to the furnace or to the boiler nm shown while the combustion residues, consisting of liquid ash, escape through the outlet opening 7.
The blocks 2 compartments in the enclosure 1 can have any desired size and shape, geometric or not, that is to say, be roughly crushed. These blocks will be in any suitable substance, preferably refractory and the chamber which contains the blecs 2 may have any desired dimensions depending on the desired réaultat.
The enclosure 1 could include, plus openings such as 3-4, receiving the isjection nozzles, additional nozzles receiving only cold or heated air intended to improve combustion.
The combustion air supplying the pulverized coal through openings 3-4 could also be reheated when introduced into the hearth.
Fig. 2 shows a variant of FIG. 1, in which the enclosure occupies a horizontal arrangement, the nozzles 3-4 for introducing the mixture of coal and air being arranged at one end of the enclosure while the outlet opening 5 is housed a. the other end of this enclosure.
In these two embodiments, the combustion products and the split ash are discharged through separate orifices.
<Desc / Clms Page number 5>
In order to keep the ashes liquid, the melting point of which is high, the arrangement of fig. 3 in which the enclosure 1 which contains the refractory blocks 2 has at its upper part the openings 3-4 for the introduction of the mixture of compressed air and pulverized carbon. This enclosure comprises at its lower part an opening 8 for the simultaneous exit of the combustion products and the ash.
As a result of the low density of the hot gases, the ash separation takes place simultaneously and instantaneously at the outlet of the opening 8 under the action of gravity.
Fig. 4 shows a similar arrangement arranged on a horizontally disposed enclosure 1 in the wall of which openings 9 are formed for the simultaneous exit of ash and hot gases.
In the embodiment of fig. 7 and 8, available for heating a boiler 10 a combustion chamber 11 consisting of a metal casing lined internally with refractory materials in bricks, or adobe which is disposed in part in the furnace 12 of the boiler.
The chamber 11 has at its front part a door 13 intended for the placement, inside the chamber, of the materials which are to be brought to the door and not shown. This chamber has in its lower part openings 14 serving for the simultaneous exit of hot gases and molten ash and opening into the feurneau 12 of the boiler.
Tubings 15-16 (fig. 8) are provided on either side in chamber 11 for the arrival of air and pulverized combustion,
Under the furnace 12 of the boiler, there is a
<Desc / Clms Page number 6>
a door 17 for the removal of the ashes and intended to allow the penetration inside the furnace, of a determined air quantity for the cooling of the ashes * The whole of the chamber 11 which constitutes the hearth may include rollers on the rollers intended to 'allow the easy installation and removal' of this fireplace,
The materials housed inside the combustion chamber of the fireplace will be suitably pampered to present a very high melting point and offer high conductivity,
Materials such as carborundum, corundum, fused alumina, zircon or the like can be used for this purpose. These materials will be placed inside the combustion chamber in the form of regular stacks arranged in such a way that the radiation from the walls of the furnace or the boiler that is to be heated acts directly on said stacks for them. maintain incandescence.
The stacking will be dipsoé so that the passage openings left between the neighboring blocks are very narrow in order to facilitate the stirring of the mixture of air and coal and to maximize the action due to the surface of the incandescent products. .
The materials placed inside the combustion chamber and whose incandescence must produce the combustion of the mixture of compressed air and coal, may be constituted by the products themselves that we propose to to treat, for example, lime dent wants to carry out the cooking, cast iron which one wants to carry out the fusion, or of the ore to be reduced by heat.
In this case of firing the materials, they retain sufficient mechanical strength to maintain the stability of the stack while assuming the combustion of the material.
<Desc / Clms Page number 7>
mixture of air and pulverized coal.
When the stacks are made of materials which must melt, the charge is supported by combustible products which ensure the complete combustion of the mixture of air and pulverized coal as indicated above, the molten materials flowing then through the same interstices as the combustion gases but in the opposite direction.
The arrangement of the combustion chamber may have either the form of a freeze. 9 and 10 inside the furnace of a boiler or an oven, or as shown in fig. 11 be mounted on appropriate support devices, such as rollers. In this case, the chamber com erte an appendage such as 18 intended to be engaged in an opening such as 19 embedded in the furnace of the boiler or of the furnace to be heated.
In these various embodiments, the heating of the hearth with which the combustion chamber is combined is effected only by the products of combustion which, on escaping from the chamber, are sent into the apparatus which. must be subjected to heating.
One could however use directly by conduction, the heat of the mass maintained with the incandescence by the heat due to the reaction of combustion.
Fig. 12 shows an embodiment of a furnace with a crucible in which the heat of the materials held at. incandescence is used directly for example for melting a metal. In this embodiment, the combustion chamber 20 contains a hollow 21 of any suitable shape embedded in blocks such as those indicated by 2 in figs. 1 to 4.
This chamber is mounted on pivots and receives
<Desc / Clms Page number 8>
EMI8.1
receives an appropriate installation to order its failover. In this embodiment, the filling blocks 2 give up directly by contact with the crucible 21 their heat to the materials contained in the crucible.
Of course, room 20 can be fixed
In all embodiments, the
EMI8.2
The enclosures used for the storage of the blocks may have all dimensions and all sizes and be made of any suitable material. The blocks themselves shall have all suitable dimensions and any firmness.
EMI8.3
desired, geometric or not ,.
These blocks can be e * gîlde leaving between them o <maox of dimisnl q, çféjp) Ùé, or be crushed irregularly, the ± cau14Z àg .Qaàaage '90 on the combustible fluid being a. Then, constita ead es îi - natural tersices left between these said blocks or fragments can be established in a combustible and inert material then carrying out a catalytic action.
EMI8.4
In the form of exëaatïo 468 eles. 13X 16, the diffusion chamber 23 has a tubulaure 24 derived from the mixture of pulverized carbon and air. In front of this tubing is arranged a screen 25 (Fig. 15) ,, gour to operate a
EMI8.5
division of the jet of air and pulvâ-iodl charcoal, and Wj5] Soù- kill the wise arm.
This screen 25 can be set up in an appropriate material tent and match up with the chamber 23 in order to
EMI8.6
separate and be oriented anyway. ap9roQri '*, / gÀÉ / Àap- port à. the chamber 23 and to the tubing 24.
Registers such as 26 fig. 15) ventilate
EMI8.7
Prefereice d * LspoQéa in channels 27 "S8, said registers being able to be provided with all erganea of evil <a # %%, '"; y, 4'im $ abi, lisation appropriate The cnambre 23 ooRaUtuant 4'f.aot @ pres4- irons
<Desc / Clms Page number 9>
EMI9.1
,) ¯iiçf, éodrenoq the flared shape indicates in fiv. 14 and will bear dimensions and dimension ratios, ..,. ,: -,, <>>;>, <. ',., ...,. .. -> choose according to each particular case. The 't ^ 4I, cries,' r4üne in 29.
Ltarriv0o of pulverized coal and air pottryata jlàô6é 'in any plane with respect to,>; 11 ,,,. #; ., i dÔparÉl "àjmàq 4elà esù inàiqaé moreover above. ON will be able%, instead of a single tubing 24
EMI9.2
/ É '(µr') iiõ, 4'ié and pulverized carbon, have two or piMiears of 'Its cenvenablemeat tubes arranged and dime, .ns tona, - ppropri 6es. Fig. 16 shows an example in which pu a rers, n, t two pipes, 4 parallel. These tu- bulbs-'could also be perpendicular to one another
EMI9.3
tre 9) A ideges in opposite directions eu. still agena, doc @ anyway e, poropriée.
In the. embodiment of fig. 17, la, m'r d, opmttt, n 23 which may or may not have the form dorj.tô.-e & figa. 13 to 16 is connected to the hearth to be supplied for 30 s f .., '' ;; Y -, 'qEH scsptible de toutner or. to oscillate around the axis, xx, the camber 23 4tfl carries a t uulure 31 which may or may not, with it, and to which is attached a female sleeve 32. 'In this sleeve 32 a male sleeve 33 'comprising suitable sealing and expansion segments permuting relative rotation of the sleeves 32-33
EMI9.4
te.6n aiaqrant lpdtissement and free expansion ae la oham, brv, 4 combustion as well as piping, and di- "éÔ, .ààémm% s in particular in the case where the air conveyed" st.ati;
heated p4ài4ble. The sleeve 33 is connected to 'ill'àu8aliÉlie 34 for the inlet of the air and carbon mixture in any suitable manner.
Thanks to this arrangement, -during the inclination or even the rotation of the. furnace 30, the combustion chamber 23 is: driven while the male sleeve 33 remains fixed and
<Desc / Clms Page number 10>
EMI10.1
1, - .. 1 \ .. and allows the power supply to continue.
One could also maintain an peeition .aeb.le the combustion chamber 23, and have a rotating joint 'chamber oombustio -' L "',." "Li 4 # aur.am. # between the end of this chamber and the 'port 4' !. 30.
In the case ah the home oa #, '. 30,, e .. almea t té by looters rooms of eom \ H8tio. 23, we can use the arrangement of fig. 18, the chambers 238ô.t, 8011dair dU /, hearth 30 and are supplied by a box da Glstribtt, t oom mune 35, of an appropriate type on which eet f1x6 'the female penguin 32.
In this form of eoition, '), eR chambree 23 should be concentric (fig. 19) and be connected as in fig. 17 with the 30 '' hearth by a Baurnù seal).
The various elements may be 4ee [different elms from those shown, lea di..i'.8 eu. dimension ratios being of course QoÂ79nablemm% chosen "81iJ. ,, <before the envisaged application. The etanohe connection between .e Pac ', mobile and fixed parts, in the ca 4tyn, (oxq 891j in re" tative can be obtained of any mapt. $ re eppxritpr, ie at + t}, of all joints, ball joint,, cardan ox other.
The invention requires P'I, U ', 1. dhaùffag * of one, .. .. fi .. industrial hearths pu antrep and to try to, ïcatite.
R E V END l 0 T ION S, L Process for the heating of air flyers or other air charcoal fired cGnaistant to send 1. mixture of air and charcoal ptl.vr.s da.uso, ùhaéore de 4r,
EMI10.2
bastion divided into a series of individual chambers of
EMI10.3
any appropriate, regular confirmation had. non gyt6Oo;] ypo suitable temperature preferably at. minus 4iate '... the ignition temperature of charcoal, leeditea ohambree <tant
EMI10.4
EMI10.5
made up of the existing inteçRtioeé 8n4e des, mpilaçj / ,, 1 filling materials provided in the chswDre.de ¯bqai1 ..
.....,
EMI10.6
dane
<Desc / Clms Page number 11>
EMI11.1
"". -... \ ", <;, 8" '' r:. "..; /. 1". "" "...... ... o .... dts -., 'I3 t dividing the spray of pulverized coal into the ", <fe) .r '' t, {tl ', 1" (, \ 1 </.
-t1.r ', .., df, 4> ps'Urtr PÊI very fast and complete combustion /t.o. i '' I) ', ..1 .. ". h,.). t -.,.;' if.'1..t..r ,, ', ... t,: <<, 48.11- $ ;, le'tldn1W1i' el t $ L1tlGmbremeJ1. t, 2 ', A form of execution of a device for, e. m: "Hty suvr from the preceding after 1, som'.ortant an en- 1:,." 'If>! t 1.' l!, '..' t.
, '' 7.Ji $)! ,,! E. ':.,. oa tarares for 1 arrival of the mixture r y'4n '^ ,. aw, rrf.dyS. ";, .. ,,. rr '..., ...". '*** t3) Q.ombMsb.'oaybon' <pulverized and i'air, with an oa piu <. '; , .b; '>:' I? bl1 'ptâ¯ris.é air aveo Ilne 011 plll-r 4 iswt'pè'; ee. for the envlDi of combustion products 1.-, I 'f'f,'): f. \, f.:! 'il: \' "" 01 i I. -. <'f <"' '1 .....
'' '& Hxn6Lla & to. ofe1; ', as well as for lévec, tindes itq, À, ".. ré.sÍ4u;"', a4m'bustâ, n, 1 'cne e int being partially filled otiemer with incombustible blocks or fragments on', Jo. ( \ ", ..> '1' {; ...,. Ç ,." ... fuels d.et3, y. E-be brought to incandescence in the '' ...>. Y} 11 , "" 7 \.,: "/ '1-" ia18 & aiit between eax des- interstices for the routing of -.J' <, '". (I¯'! T .... ga oR pi0d1tsaembustbles- 3. Ue (ome dtexecution device after.la oeYendiaat i on 2, characterized by the fact that it osnporkù g ,, 1 "intfriear of the enclosure which constitutes the atmblste chamber of inert non-combustible materials.
4. A form of execution of the device dtappe's, venâi, ce, io, 2, characterized in that it oqmp, rùo inside the combustion chamber of ma-; . ,,; u ,,,, "l - .. 1". tite $ fuels disappearing during the combustion of pulverized coal.
5. a dtexéoution form of the device according to claim 2, characterized by the fact q1. \ E, inside the enclosure which constitutes the combustion chamber $ nt arranged the same materials intended to be treated by heat clear ',. be transformed by faaion, disooà # n! ouisson or otherwise.
6. An embodiment of device according to claim 2, characterized in that the intteriGt1r of the combustion oehaflhre is household a screen such
EMI11.2
'for example that a crucible interposed between the materials or
EMI11.3
blocks
<Desc / Clms Page number 12>
EMI12.1
filling blocks, and the mati9i process.
7. A form of executive of Cap0bSlif the 8li "mentatiun of fireplaces with charbeN, pulverized, 4 '. Prel the * rovexiications 1 te 6 characterized by the Igue .....' year before and the, combustion chamber dtua inrai arranged aw '1.ia8 te the gold $ -; fice of the supply line: s. of m618.1Jge 4'aiz and 4 * pulverized coal, in aY, xnt of the xth chamber of 11t'flls1. " reattached to the oven, from the fagne obtain the dlffustex and divide it from the. jet and its stirring, the inlet pipe of the melue can be simple in multiple, and the cauux <t '* r) c'iv << il this mixture inclined on aen, $ tre rauule de settotros'' 1: au. be. gold-
EMI12.2
galls of appropriate setting *.
EMI12.3
8. '0.9 captive variant you like. roqen1ie; àtion 7, characterized by the fact that ox joint trament is interposed between the device (Italimoitatiex te -'luge combustible and the hearth 4 é; ùJ, II1e.tert this joint * 4ett "t being established either between the oedixite To 'aliN "ntati * À, fi% la OhAùbr0 Ô oombnstitn, that is to say still extre 1811 \ 8 chambra and the t'1st.
1 t
EMI12.4
ABSTRACT
EMI12.5
Lliaventiox a * nomao wr.ù '@S Qqftng * pulverized coal fireplaces QI..Í8t1 divides combustion bre into u.ae chamber series. 1: ù1rliaa1.1 ... by the arrangement in this room, À'empi% ogfl @ * d Nal) # ç01 ie filling portëtempera.ture ilev4 * and 1.ab .... À8fiy "they do * interstices in which aixeule was "air and charcoal palv6r" which is ml-- by 1 .. Qhhl6Rr
EMI12.6
stacks.