BE353302A - - Google Patents

Info

Publication number
BE353302A
BE353302A BE353302DA BE353302A BE 353302 A BE353302 A BE 353302A BE 353302D A BE353302D A BE 353302DA BE 353302 A BE353302 A BE 353302A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
arm
contact
control mechanism
rod
temperature
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE353302A publication Critical patent/BE353302A/fr

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H05ELECTRIC TECHNIQUES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR
    • H05BELECTRIC HEATING; ELECTRIC LIGHT SOURCES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; CIRCUIT ARRANGEMENTS FOR ELECTRIC LIGHT SOURCES, IN GENERAL
    • H05B1/00Details of electric heating devices
    • H05B1/02Automatic switching arrangements specially adapted to apparatus ; Control of heating devices
    • H05B1/0202Switches
    • H05B1/0216Switches actuated by the expansion of a solid element, e.g. wire or rod

Landscapes

  • Furnace Details (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 mécanismes de contrôle convenant pour la régulation de la température   d'un   four . 



  L'invention se rapporte à des mécanismes detiés à contrôler l'évolution   d'un   phénomène mécanique ,physique on chimique comme par exemple fonctionnement d'un appareil tel qu'un   fonr   en fonction de diverses variables d'ordre mécanique ,   phys iq ue   on. chimique comme par exemple la température . 



   Les mécanismes de   contrôle   peuvent agir de diverses manières et par exemple par voie électrique . 



   Dans ce de rnier cas le mécanisme oomporte un bras de contact ou un organe équivalent dont la position est déterminée par la grandeur d'une variable , par exemple la température à l'intérieur d'un four. 



   Suivant l'invention le plot de contact coopérant avec le bras susdit pour fermer un circuit électrique est déplacé en fonction d'une autre variable , par exemple le temps écoulé à partir d'un instantinitial   -donné .     -De   cette façon il est possible de faire croître ou   décroître   la température à l'intérieur du four suivant une loi quelconque , appropriée pa r exemple à un traitement thermique déterminé. 



   L'invention prévoit également de faire coopérer le 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 bras de contact avec deux plots éventuellement déplaçables comme spécifié ci-dessu le   contact     avec     l'on   de ces plots provoquant une intervention da mécanisme de contrôle qui ne cesse que lorsque se produit le contact avec l'autre plot. 



   L'invention prévoit aussi une disposition du bras de contact on de l'organe équivalent telle que l'établissement du on des contacts a   liea   sans empêcher la libre variation de la grandeur utilisée et notamment sans mettre obstacle à la libre dilatation d'une canne de dilatation utilisée par exemple dans le cas d'un régulateur de température . 



   Dans un mécanisme de contrôle agissant par voie électrique , l'invention prévoit également de disposer les pièces qui doivent venir en contact pour contrôler un circuit électrique de manière que lorsqu'elles sont amenées en contact elles subissent l'une par rapport à l'autre un glissement obtenu par exemple en montant l' une de ces pièces sur un ressort. 



   L'invention prévoit de plus que les pièces venant en contact pour contrôler un circuit électrique ,se meuvent quelque peu ensemble, après être venues en contact,par exemple en comprimant un ressort. 



   L'invention se rapporte également au fait que dans un mécanisme de contrôle actionnant une pièce mobile telle que notamment une soupape servant par exemple à contrôler le débit d'un fluide alimentant un four dont il y a lieu. de contr8ler la température , cette pièce mobile sera réunie à son élément moteur avec un certain   jeu ,   avec interposition ou non d'un ressort. 



   L'invention concerne également le fait de   contrôler   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 l'alimentation d'un four au moyen   d'obturateurs   tels que par exemple des soupapes , en disposant ces obturateurs dans des dérivations des conduite d'alimentation de manière que le réglage ne s'opère que s ur une partie du débit   d'alimentation.par   exemple par tout on rien on de toute autre façon 
Dans le cas d'un mécanisme de contrôle comportant une canne dilatable influencée par la température par exemple d'un four et dont les variat ions de longueur déterminent les variations de position d'un organe du susdit mécanisme tel que par exemple un bras de contact, du genre mentionné ci-dessus ,

   l'invention prévoit de disposer cet organe par rapport aux éléments qui agissent sur lui de manière à compenser les variations du coefficient de dilatation de la canne aux diverses températ ures . c'est- à-dire que pour un même allongement de la canne ,   11 ampli-   t ude de la variation de distance entre l'organe susdit et l'élément avec lequel il   coopère ,   par exemple un plot de contact pourra être fonction de la température à laquelle se produit cet allongement . 



   Dans le cas où ce plot de contact est   mobile ,   l'invention prévoit notammant d'incliner la direction de sa trajectoire par rapport à la direction de la canne de dilatation. 



   L'invention est également :relative au fait d'utiliser pour la constitution de cette canne d'une part une matière présentant une assez grande résistance mécanique et un coefficient de dilatation élevé comme de l'acier austénitique et d'autre part une matière présentant un faible coefficient de dilatation comme de la silice . 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Les dessins annexés   indiquent   à titre exemplatif et non limitatif diverses formes de réalisation de l'invention applicables au contrôle de la température d'un fo ur . 



    L'invention   s'étend aux diverses particularités   originales.   que comportent les dispositions représentées. 



   Dans ces dessins : 
Fig.1 représente le circuit de contrôle d'un four chauffé à l'électricité . 



   Fig.2 représente le circuit de contrôle d'un four chauffé au gaz. 



   Fig.3 représente en perspective un des organes du dispositif représenté à la Fig.2 
Fig.2 montre.. un autre organe et notamment le dispositif d'actionnement d'une soupape . 



   Fig.5 est une coupe avec brisures d'une canne de dilatation établie suivant l'invention. 



   Dans le cas de la fig.1 le four 8 est chauffé électriquement par un courant amené au moyen de   deux   con-   ducteurs   61f et 61f' issus de deux bornes 6f et 6f' 
Dans   le   cas des   fig.1   et 2 la température régnant à l'intérieur du four agit sur une canne de dilatation aa qui peut être constituée par exemple de la manière qui sera indiquée à propos de la fig.5.

   Cette canne est sup- posée placée de, manière qu'une augmentation de température prouvoque un déplacement de son extrémité qui vient en contact   avec   le bras 7 dirigé de manière à faire basculer ce bras vers le plot de contact 7i   (fig.l)   ou 7k (fig.2) En   d'acérés   termes lors   d'une   augmentation de température la longueur dont cette canne se prolonge en dehors du four 2 diminue . 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Cette canne agit sur un mécanisme de contrôle qui règle la température régnant à l'intérieur du fo ur . Ce réglage. peut être effectué soit de manière à maintenir la température constante , soit de manière à faire varier cette température suivant une loi quelconque appropriée à un trai- tement thermique déterminé . 



   A  et   effet ,  la canne Sa agit sur un bras de contact 
7 pivoté en 7p et cela aux environs du point de pivotement de cette dernière de façon à amplifier les mouvements dûs aux variations de; longueur de la dite canne . 



   Dans le cas de la fig.l ,le bras de contact 7 coopère avec un plot de contact   7i   pour fermer un circuit électrique cout-circuitant an   solénolde   6 qui , lorsqu'il est traversépar un ocurant électrique provoque la fermeture du coupe   circuit   51 intercalé dans le conducteur 61f'   d'ali-   mentation du four lorsque le   solénolde   6 est court-circuité le courant cesse de le traverser et son noyau 5a solidaire du bras 5 se déplace en obéissant à   Inaction   du ressort de rappel 5r. 



   Afin de limiter l'intensité du courant de court-circuit passant par le bras de contact 7 et le plot   7i ,   une résis- tance 6r constituée éventuellement par une lampe est interca- lée dans le circuit, 
L'invention prévoit que le plot de contact 71   peut   être déplacé en fonction d'une variable quelconque ,notamment en fonction du temps écoulé à partir d'un instant initial' donné. 



   Le dispositif   produisant   ce déplacement est schématise aux dessins par le fait que le plot de contact 71 est disposé à l'extrémité d'une tige filetée s' engageant dans un écrou fixe 71 et susceptible   d'être   mise an rotation par un moteur 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 7m qui peut être constitué simplement par un mécanisme d'horlogerie . 



   Le coupe-circuit 51 est réalisé au moyen d'une cuvette contenant du mercure   et,   dans laquelle plongent deux électro- des dont 1'une 5k reliée au levier 5 sort du mercure lorsque le noyau plongeur 5a sort du solénoïde 6. Quoique la rupture du circuit soit très brusque l'étincelle de rupture existante pourrait entrainer l'oxydation du mercure 
Afin de parer à cet   inconvénient   le mercure est suivant l'invention ,   recouvert   d'une couche d'eau ou de solution sqeuse de carbonate sodique . 



   L'ouverture du circuit de chauffe produite en 51 a pour effet   d'empêcher   l'accroissement de la température .   Aussit6t   que cette dernière baisse la canne de dilatation provoque un déplacement du bras contre l'action de son ressort de rappel 7r, le court-circuitage du solénode 6 cesse ainsi   d'exister   et le   courant   d'alimentation est à nouveau fourni au four 8. 



     Dans   le cas de la fig.2 lorsque le bras de contact 7 en venant en contact avee le plot   7k   a provoqué une interven- tion du mécanisme de contrôle , cette intervention ne cesse que lorsque le susdit bras de contact vient en contact   agec   un second- plot   7g.   



   Cette disposition permet de ne faire intervenir le mé- canisme de contrôle que lorsque la température varie au delà de certaines limites. 



     Le   bras   7   de contact est actionné par un bras auxiliaire 7' pivoté en 7p,soumis à l'action de la canne de dilatation 2a et d'un ressort de rappel 7r Le bras de contact 7 est constamment sollicité   à   prendre appui contre le bras auxiliaire 7' par un ressort de rappel   7r.

   Le   ressort 7'r du bras auxi- 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 liaire 7' est capable de surmonter l'action du ressort 7r et par conséquent d'appliquer le bras 7 contre le plot   7k   lorsque l'extrémité de la canne de dilatation 2apermet ce déplacement Il est visible que la batée du bras   7   contre l'un   ou l'autre   des plots   7k   ou 7g ne provoque aucun obstacle au libre déplacement de l'extrémité de la canne 2a 
Le chauffage est réalis é au moyen de gaz amené par un conduit 10' pourvu d'une dérivation 10'd' dans laquelle est intercalé un obturateur 9' de réglage .   L'air   est amené par un conduit 10 pourvu d'une dérivation 10d dans laquelle est intercalé un obturateur 9 de réglage . 



   Ces obturateurs sont actionnés au moyen d'éléments mo-   teurs   9b et 9'b solidaires da noyaux plongeurs déplacés de manière à ouvrir les dites soupapes lorsqu'un courant tra- verse les solénoîdes   s   et   9's   placés en série entre les bornes .  .L'un   des conducteurs comporte deux parties 5m et 5f entre lesquelles est branché un interrupteur pourvu d'une armature mobile 5 sollicitée à fermer le circuit des solenoî- des par contact réalisé au plot 5k sons l'action du ressort de rapp el 5r. 



   Lorsque la température dans le   four 3   atteint une cer- taine valeur la eanne 2a amène le bras   7   en contact avec le plot   7k   ce qui met le solénoïde 6 en circuit . Ce solénoîde attire alors la masse en fer doux 5a de l'armature 5 de l'interrupteur qui coupe le circuit entre 5m et 5f. 



   En même temps l'interrupteur 5 ferme par contact avec le plot 6k un second circuit alimentant le, solénode 6. Celui- ci restera donc en action même lorsque le bras de contact 7 se séparera du plot de contact 7k. Cette séparation peut résulter soit d'un refxoidissement du four provoquant une 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 contraction de la canne 2a soit d'un déplacement du plot 7k actionné par le moteur 7m. De plus cette séparation ne produit pas d'étincelle de rupture puisque les pièces 7 et 7k sont à ce moment mises en court-circuit par le contact des pièces 5 et 6k .Le   solénoïde   6 restera en circuit jusqu'au moment   où.   le bras de contact 7 viendra en contact avec le; plot 7g ce qui court-circuitera le dit solénoîde 6. 



   L'armature 5 pourra alors obéir à l'action de son ressort de rappel 5r et le circuit du solénoïde sera coupé, en 6k . L'étincelle de rupture en 6k est réduite parce que le circuits coupé en ce point ne comprend à   -Ce   moment que la résistance non 'inductive 6r. Le solinoîde reste mis hors circuit .La séparation ultérieure des pièces 7 et 7g ne produit pas   d'étincelle   de rupture , puisque à ce moment , le circuit du   soiénoid&   6 n'est plus le siège d'aucun courant. 



  Le moteur 7'm détermine le déplacement du plot de contact 7g, 
Ainsi que visible à la fig.2 la direction de la tra- jectoire du.plot de contact 7k est inclinée par rapport à la direction de la canne 2a. le choix d'une inclinaison appro- priée permet de compenser les effets dûs à la variation du coefficient de dilatation de la canne 2a aux diverses tem-   pé rat ure s.    



   La fig.3 représente un mode de réalisation de l'inter- rupteur actionné par le solanoîde L'armature 5 est pivotée en 5p autour d'une partie formant   couteau .   La partie 5a est située en face de la branche 6a traversée par le flux magné- tique engendré par le solénoïde 6.   Le   ressort de rappel 5r tend à fermer le circuit du fil 5k. Lorsque les pièces de contact 52 et 5' d'une part ou les pièces 62 et 5''d'autre part sont amenées à venir en contact , elles subissent   l'une   

 <Desc/Clms Page number 9> 

 par rapport à 1'autre un glissement obtenu en montant les pièces 52   et 68   sur des ressorts respectivement 51 et 61. 



   Ce glissement favorise le bon entretien des surfaces de contact Les ressorts 51 et 61 permettent d'autre part aux pièces 52 et 5'  ou.   68 et 5'' après qu'elles sont venues en contact de se mouvoir quelque peu ensemble tout en comprimant les dits ressorts de manière à produire une bonne pression de contact. 



   La fig.4 représente le dispositif d'actionnement des soupapes telles que 9a faisant partie des obturateurs tels que   9. Suivant   l'invention ,l'élément moteur 9b de la soupa- pe   a   lui est réuni avec un certain jeu et avec interposition d'un ressort 9r.De cette façon , au moment où la soupape 9a est entraînée dans le mouvement de l'élément moteur 9, celui- ci a déjà acquis une certaine vitesse et de plus l'entrefer est déjà diminue' de sorte que la force portante approche de sa plus grande valeur. 



   La fig. 5 représente un mode de réalisation d'une canne de dilatation établie suivant la présente invention. 



   Cette canne, est montée dans un support fixe 2' Ainsi qu'on le verra ci-après elle est agencée de manière que sous l'effet d'une augmentation de température son extrémité 21p se rapproche du suport 2a' c'est à dire que sa longueur libre diminue .La canne schématiquement représentée aux   fig.l   et 8 est effectivement supposée comme étant disposée de telle manière que sa partie libre se raccourcisse .sous l'effet d'une augmentation de température . 



   Suivant l'invention la canne comporte une partie de résistance mécanique relativement élevée   et   constituée par de l'acier   austénitique .  L'invention prévoit notamment   d'utili-   

 <Desc/Clms Page number 10> 

 ser un acier de composition approximative suivante : Fer   73 -     Silicium   0.5 Manganèse 0,2 Carbone 0,12 Cuivre 0.18 - Nickel 8 - Chrome 18. 



   -L'invention prévoit d'utiliser un tube 21a d'acier austénitique dont le coefficient de dilatation est relati- vement élevé , et de disposer de la silice 21b dont le coefficient est relativement petit , à l'intérieur de celui-ci.



   <Desc / Clms Page number 1>
 control mechanisms suitable for regulating the temperature of an oven.



  The invention relates to mechanisms detiés to control the evolution of a mechanical, physical or chemical phenomenon such as for example the operation of a device such as a funnel as a function of various variables of a mechanical nature, phys iq ue on . chemical such as temperature.



   The control mechanisms can act in various ways, for example electrically.



   In this case, the mechanism oomporte a contact arm or an equivalent member, the position of which is determined by the magnitude of a variable, for example the temperature inside an oven.



   According to the invention, the contact pad cooperating with the aforesaid arm to close an electrical circuit is moved as a function of another variable, for example the time elapsed from a given initial instant. -In this way it is possible to increase or decrease the temperature inside the oven according to any law, suitable for example for a specific heat treatment.



   The invention also provides for making the

 <Desc / Clms Page number 2>

 contact arm with two pads possibly movable as specified above the contact with one of these pads causing an intervention da control mechanism which does not stop until contact with the other pad occurs.



   The invention also provides for an arrangement of the contact arm on the equivalent member such that the establishment of the on of the contacts a liea without preventing the free variation of the size used and in particular without hindering the free expansion of a rod. expansion used for example in the case of a temperature regulator.



   In a control mechanism acting electrically, the invention also provides for arranging the parts which must come into contact in order to control an electrical circuit in such a way that when they are brought into contact they are subjected to each other. a sliding obtained for example by mounting one of these parts on a spring.



   The invention further provides that the parts coming into contact to control an electrical circuit move somewhat together, after having come into contact, for example by compressing a spring.



   The invention also relates to the fact that in a control mechanism actuating a movable part such as in particular a valve serving for example to control the flow rate of a fluid supplying a furnace which is required. to control the temperature, this moving part will be joined to its driving element with a certain play, with or without the interposition of a spring.



   The invention also relates to controlling

 <Desc / Clms Page number 3>

 the supply of a furnace by means of shutters such as for example valves, by arranging these shutters in branches of the supply ducts so that the adjustment takes place only on part of the supply flow .for example by all we nothing we in any other way
In the case of a control mechanism comprising an expandable rod influenced by the temperature, for example of a furnace, and the length variations of which determine the variations in the position of a member of the aforesaid mechanism such as for example a contact arm , of the kind mentioned above,

   the invention provides for arranging this member relative to the elements which act on it so as to compensate for the variations in the coefficient of expansion of the rod at various temperatures. that is to say that for the same lengthening of the rod, the amplitude of the variation in distance between the aforesaid member and the element with which it cooperates, for example a contact pad may be a function of the temperature at which this elongation occurs.



   In the case where this contact pad is movable, the invention notably provides for inclining the direction of its trajectory relative to the direction of the expansion rod.



   The invention also relates to: the fact of using for the constitution of this rod on the one hand a material having a fairly high mechanical strength and a high coefficient of expansion such as austenitic steel and on the other hand a material having a low coefficient of expansion like silica.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The accompanying drawings indicate by way of example and not by way of limitation various embodiments of the invention applicable to the control of the temperature of a core.



    The invention extends to the various original features. included in the provisions shown.



   In these drawings:
Fig. 1 shows the control circuit of an electrically heated oven.



   Fig. 2 shows the control circuit of a gas-heated oven.



   Fig.3 shows in perspective one of the members of the device shown in Fig.2
Fig.2 shows .. another member and in particular the device for actuating a valve.



   Fig.5 is a section with breaks of an expansion rod established according to the invention.



   In the case of FIG. 1, the oven 8 is electrically heated by a current supplied by means of two conductors 61f and 61f 'coming from two terminals 6f and 6f'.
In the case of fig. 1 and 2, the temperature prevailing inside the oven acts on an expansion rod aa which can be formed, for example, in the way which will be indicated with regard to fig.5.

   This rod is supposed to be placed so that an increase in temperature proves a displacement of its end which comes into contact with the arm 7 directed so as to cause this arm to tilt towards the contact pad 7i (fig.l) or 7k (fig. 2) In sharp terms when the temperature increases, the length of which this rod extends outside the oven 2 decreases.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   This rod acts on a control mechanism that regulates the temperature inside the fo ur. This setting. can be carried out either so as to maintain the temperature constant, or so as to vary this temperature according to any law appropriate to a determined heat treatment.



   Effectively, the Sa rod acts on a contact arm
7 pivoted in 7p and this around the pivot point of the latter so as to amplify the movements due to the variations of; length of said rod.



   In the case of fig.l, the contact arm 7 cooperates with a contact pad 7i to close an electrical circuit bypassing a solenoid 6 which, when it is crossed by an electrical ocurant, causes the closing of the interposed circuit breaker 51. in the conductor 61f 'supplying the furnace when the solenoid 6 is short-circuited, the current stops passing through it and its core 5a integral with the arm 5 moves obeying the inaction of the return spring 5r.



   In order to limit the intensity of the short-circuit current passing through the contact arm 7 and the pad 7i, a resistor 6r possibly constituted by a lamp is interposed in the circuit,
The invention provides that the contact pad 71 can be moved as a function of any variable, in particular as a function of the time elapsed from a given initial instant.



   The device producing this displacement is shown schematically in the drawings by the fact that the contact pad 71 is disposed at the end of a threaded rod engaging in a fixed nut 71 and capable of being rotated by a motor.

 <Desc / Clms Page number 6>

 7m which can be constituted simply by a clockwork mechanism.



   The circuit breaker 51 is produced by means of a bowl containing mercury and, in which two electrodes immerse, one of which 5k connected to the lever 5 comes out of the mercury when the plunger core 5a comes out of the solenoid 6. Although the rupture of the circuit is very sudden the existing rupture spark could lead to the oxidation of the mercury
In order to overcome this drawback, the mercury is according to the invention covered with a layer of water or a sodium carbonate solution sqeuse.



   The opening of the heating circuit produced at 51 has the effect of preventing the increase in temperature. As soon as the latter drops, the expansion rod causes the arm to move against the action of its return spring 7r, the short-circuiting of the solenode 6 thus ceases to exist and the supply current is again supplied to the furnace 8 .



     In the case of FIG. 2 when the contact arm 7 by coming into contact with the stud 7k has caused an intervention of the control mechanism, this intervention does not cease until the aforesaid contact arm comes into contact with a second - 7g stud.



   This arrangement allows the control mechanism to intervene only when the temperature varies beyond certain limits.



     The contact arm 7 is actuated by an auxiliary arm 7 'pivoted at 7p, subjected to the action of the expansion rod 2a and a return spring 7r The contact arm 7 is constantly urged to rest against the arm auxiliary 7 'by a return spring 7r.

   The spring 7'r of the auxiliary arm

 <Desc / Clms Page number 7>

 liaire 7 'is able to overcome the action of the spring 7r and consequently to apply the arm 7 against the stud 7k when the end of the expansion rod 2a allows this movement It is visible that the swing of the arm 7 against the one or the other of the pads 7k or 7g does not cause any obstacle to the free movement of the end of the rod 2a
The heating is carried out by means of gas supplied through a pipe 10 'provided with a bypass 10'd' in which is interposed an adjustment shutter 9 '. The air is supplied through a duct 10 provided with a bypass 10d in which is interposed an adjustment shutter 9.



   These shutters are actuated by means of motor elements 9b and 9'b integral with plunger cores displaced so as to open said valves when a current passes through the solenoids s and 9's placed in series between the terminals. One of the conductors comprises two parts 5m and 5f between which is connected a switch provided with a movable armature 5 requested to close the circuit of the solenoids by contact made at the pad 5k under the action of the recoil spring 5r .



   When the temperature in the oven 3 reaches a certain value, the year 2a brings the arm 7 into contact with the pad 7k which puts the solenoid 6 in circuit. This solenoid then attracts the soft iron mass 5a of the armature 5 of the switch which cuts the circuit between 5m and 5f.



   At the same time the switch 5 closes by contact with the pad 6k a second circuit supplying the solenode 6. The latter will therefore remain in action even when the contact arm 7 separates from the contact pad 7k. This separation can result either from a cooling of the furnace causing a

 <Desc / Clms Page number 8>

 contraction of the rod 2a or a displacement of the stud 7k actuated by the motor 7m. In addition, this separation does not produce a rupture spark since the parts 7 and 7k are at this moment short-circuited by the contact of the parts 5 and 6k. The solenoid 6 will remain in circuit until the moment when. the contact arm 7 will come into contact with the; plot 7g which will short-circuit said solenoid 6.



   The armature 5 can then obey the action of its return spring 5r and the solenoid circuit will be cut, in 6k. The burst spark at 6k is reduced because the circuit cut off at this point now only includes the non-inductive resistor 6r. The solinoid remains switched off. The subsequent separation of parts 7 and 7g does not produce a rupture spark, since at this moment, the circuit of the selfenoid & 6 is no longer the seat of any current.



  The 7'm motor determines the displacement of the contact pad 7g,
As can be seen in FIG. 2, the direction of the path of the contact pad 7k is inclined with respect to the direction of the rod 2a. the choice of an appropriate inclination makes it possible to compensate for the effects due to the variation in the coefficient of expansion of the rod 2a at various temperatures.



   FIG. 3 represents an embodiment of the switch actuated by the solanoid. The frame 5 is pivoted at 5p around a part forming a knife. Part 5a is located opposite branch 6a through which the magnetic flux generated by solenoid 6. Return spring 5r tends to close the circuit of wire 5k. When the contact pieces 52 and 5 'on the one hand or the pieces 62 and 5' 'on the other hand are brought into contact, they undergo one

 <Desc / Clms Page number 9>

 relative to 1'autre a sliding obtained by mounting the parts 52 and 68 on springs 51 and 61 respectively.



   This sliding promotes good maintenance of the contact surfaces. The springs 51 and 61 also allow the parts 52 and 5 'or. 68 and 5 '' after they have come into contact to move somewhat together while compressing said springs so as to produce a good contact pressure.



   Fig. 4 shows the device for actuating valves such as 9a forming part of the shutters such as 9. According to the invention, the driving element 9b of the valve a is joined with a certain clearance and with the interposition of 'a spring 9r. In this way, when the valve 9a is entrained in the movement of the driving element 9, the latter has already acquired a certain speed and moreover the air gap is already reduced' so that the load-bearing capacity is approaching its greatest value.



   Fig. 5 shows one embodiment of an expansion rod made in accordance with the present invention.



   This rod is mounted in a fixed support 2 'As will be seen below it is arranged so that under the effect of an increase in temperature its end 21p approaches the support 2a' that is to say that its free length decreases. The rod shown schematically in fig.l and 8 is actually assumed to be arranged such that its free part is shortened .sub the effect of an increase in temperature.



   According to the invention, the rod comprises a part of relatively high mechanical strength and consisting of austenitic steel. The invention provides in particular to use

 <Desc / Clms Page number 10>

 be a steel of the following approximate composition: Iron 73 - Silicon 0.5 Manganese 0.2 Carbon 0.12 Copper 0.18 - Nickel 8 - Chromium 18.



   The invention provides for the use of an austenitic steel tube 21a, the coefficient of expansion of which is relatively high, and to have the silica 21b, the coefficient of which is relatively small, inside thereof.


    

Claims (1)

Ces parties à coefficients de dilatation différents sont prolongées par des parties de même coefficient de dilatation qui dans l'exemple représenté sont constituées par deux tubes. en acier austénitique l'un constituant le prolongement du tube déjà spécifié et 1'autre 21a' étant assemblé à la partie 21b constituée de silice . Le tube extérieur 2la est fixé au support Sa' , qui porte dans le prolongement du tube 21a en acier austénitique un tube 21m en métal ordinaire .Le tube intérieur en acier austénitique 21a' est prolongé par une tige 21n en métal ordinaire qui se prolonge elle-même par la pointe 21p R E V E N D I C A T I O N S 1. These parts with different expansion coefficients are extended by parts with the same expansion coefficient which in the example shown consist of two tubes. made of austenitic steel, one constituting the extension of the tube already specified and the other 21a 'being assembled to the part 21b made of silica. The outer tube 2a is fixed to the support Sa ', which carries in the extension of the tube 21a of austenitic steel a tube 21m of ordinary metal. The inner tube of austenitic steel 21a' is extended by a rod 21n of ordinary metal which extends there - even by the 21p point R E V E N D I C A T I O N S 1. Mécanisme de contrôle agissant par voie électrique et comportant un bras de contact (7) dont la position est' déterminée par la grandeur d'une variable caractéristique du phénomène à contr8ler par exemple la température à l'inté- rieur d'un four , .caractérisé en ce que le plot de contact (71 7k, 7g) coopérant avec le bras (7) susdit pour fermer un circuit électrique est déplacé en fonction d'une autre variable par exemple le temps écoulé à partir d'un instant initial donné. Control mechanism acting electrically and comprising a contact arm (7) whose position is determined by the magnitude of a variable characteristic of the phenomenon to be controlled, for example the temperature inside an oven. characterized in that the contact pad (71 7k, 7g) cooperating with the aforesaid arm (7) to close an electrical circuit is moved as a function of another variable, for example the time elapsed from a given initial instant. 2 Mécanisme de contrôle selon la revendication 1 comportant un solénoïde (6) inséré dans le, circuit électrique <Desc/Clms Page number 11> contrôlé par le bras et le plot de contact susdits , c a r a c t é r i s é en ce que ce solénoïde est court-circuité lorsque le contact est réalisé entre le bras et le plot (7i ou 7g). 2 control mechanism according to claim 1 comprising a solenoid (6) inserted into the electrical circuit <Desc / Clms Page number 11> controlled by the aforesaid arm and contact pad, c a r a c t é r i s é in that this solenoid is short-circuited when contact is made between the arm and the pad (7i or 7g). 3. Mécanisme de contrôle agissant par voie électrique et comportant un bras de contact (7) dont la position est déterminée par la grandeur d'une variable caractéristique du phénomène à contrôler par exemple la température à 1'in- térieur d'un four c a r a c t é r i s é en ce que ce: bras coopère avec deux: plots de contact (7k et 7g) éventuellement déplacable ains i que spécifié dans la revendication 1 , le contact avec 1'en de ces plots provoquant une intervention du mécanisme de contrôle qui ne cesse que lorsque se produit le contact avec 1'autre plot. 3. Control mechanism acting electrically and comprising a contact arm (7) whose position is determined by the magnitude of a variable characteristic of the phenomenon to be controlled, for example the temperature inside a characteristic furnace. erected in that this: arm cooperates with two: contact pads (7k and 7g) possibly movable as specified in claim 1, contact with one of these pads causing intervention of the control mechanism which does not ceases only when contact with the other pad occurs. 4. Mécanisme de contrôla selon la revendication 3 caractérise en ce que le bras de contact (7) susdit est réuni à l'une des extrémités d'un solénoïde (6) , les de ux plots (7k et 7g) étant chacun réuni à l'un des pâles et l'autre extrémité du solénoïde étant réunie à l'un de ces pôle ( 6f ) tandis que 1'autre pale est relié à une armature mobile (5) qui se déplace lorsqu'un courant parcourt le solénoïde de manière à venir en contact avec un plot (6k) relié à l'extrémité du solénoïde (6) connectée au bras de contact (7). 4. Control mechanism according to claim 3 characterized in that the aforesaid contact arm (7) is joined to one end of a solenoid (6), the ux pads (7k and 7g) each being joined to one of the blades and the other end of the solenoid being joined to one of these poles (6f) while the other blade is connected to a movable armature (5) which moves when a current flows through the solenoid of so as to come into contact with a pad (6k) connected to the end of the solenoid (6) connected to the contact arm (7). 5. Mécanisme de contrôle suivant la revendication 4 caractérisé en ce que le déplacement de cette armature (5) ouvre et ferme un circuit électrique dont l'un des pôles est constitué par le pôle spécifié ci-dessus comme étant réuni à la dite armat ure qui coopère avec deux plots dont l'un est le plot s dit (6k) et 1'autre (5k) est un plot <Desc/Clms Page number 12> faisant partie du circuit ouvert et fermé par la dite armature (5) 6. 5. Control mechanism according to claim 4 characterized in that the movement of this armature (5) opens and closes an electrical circuit, one of the poles of which is constituted by the pole specified above as being joined to said armature. which cooperates with two plots, one of which is the so-called plot s (6k) and the other (5k) is a plot <Desc / Clms Page number 12> forming part of the circuit open and closed by said armature (5) 6. Mécanisme de contrôle agissant par voie électrique et comportant un coupe-circuit formé par deux pièces suscep- tibles de venir en contact formées par exemple par l'armature mentionnée dans la revendication 5 et le ou les plots avec lesquels elle coopère c a r a c t é r i s é en ce que lorsque ces deux pièces (52 ou 62 d'une part et 5' ou 5" d'autre part ) sont amenées en contact elles subissent l'une par rapport à l'autre un glissement obtenu par exemple en montant l'une de ces pièces (52 ou 62) sur un ressort (51 ou 61) 7. Mécanisme de contrôla. Control mechanism acting electrically and comprising a circuit breaker formed by two parts capable of coming into contact, formed for example by the armature mentioned in claim 5 and the stud (s) with which it cooperates, character ized in that when these two parts (52 or 62 on the one hand and 5 'or 5 "on the other hand) are brought into contact they undergo one with respect to the other a sliding obtained for example by mounting one of these parts (52 or 62) on a spring (51 or 61) 7. Control mechanism. agissant par voie électrique et comportant un coupe-circuit formé par deux pièces suscep- tibles de venir en contact dont l'une est éventuellement mue grâce à une action magnétique formées par exemple - par l'armature mentionnée dans la revendication 5 et le ou plots avee lesquels elle coopère ,caractérisé en ce qu'après être venus en contact réciproque , ces deux pièces (52 on 63 d'une part et 5' ou 5" d'autre part ) se meuvent quelque peu ensemble en comprimant un ressort (51 ou 61) constitué éventuellement par le ressort mentionné à titre d'exemple dans la revendication 6. acting electrically and comprising a circuit breaker formed by two parts capable of coming into contact, one of which is possibly moved by means of a magnetic action formed for example - by the armature mentioned in claim 5 and the or studs with which it cooperates, characterized in that, after having come into reciprocal contact, these two parts (52 or 63 on the one hand and 5 'or 5 "on the other hand) move somewhat together by compressing a spring (51 or 61) optionally constituted by the spring mentioned by way of example in claim 6. 8 Mécanisme de contrôle actionnant par exemple par voie électro-magnétique une pièce mobile (9a) telle que notamment une soupape servant par exemple à contrôler le débit d'un fluide alimentant un four dont il y a lieu de régler la température ,caractérisé en ce que ' l'élément moteur (9b). de cette pièce mobile (9a) lui est réuni avec un certain jeu , par exemple avec interposition <Desc/Clms Page number 13> ci' un ressort (9r) 9. 8 Control mechanism for example actuating by electromagnetic means a movable part (9a) such as in particular a valve serving for example to control the flow rate of a fluid supplying a furnace whose temperature needs to be regulated, characterized in that than the driving element (9b). of this moving part (9a) is brought together with a certain clearance, for example with the interposition <Desc / Clms Page number 13> this' a spring (9r) 9. Mécanisme de contrôla de la température d'un four alimenté au moyen de fluides dont le débit est contrôlé par exemple au moyen de soupapes (9a) commandées de la façon spécifiée dans la revendication 8 c a r a c t é r i s é en ce que les obturateurs dont la position est sous la dépendance du. mécanisme de contrôle sont disposés dans des dérivations (lOd et 10'd) des conduits d'alimentation (10 et 10' ) de manière que la réglage ne s'opère que sur une partie du débit d'alimentation par exemple par to ut on rien et éventuellement à la fois sur le comburant et sur le combus. tible 10. Mechanism for controlling the temperature of a furnace supplied with fluids, the flow of which is controlled, for example by means of valves (9a) controlled in the manner specified in claim 8, characterized in that the shutters whose position is under the control of. control mechanism are arranged in bypasses (10d and 10'd) of the supply conduits (10 and 10 ') so that the adjustment takes place only on a part of the supply flow for example by all nothing and possibly both on the oxidizer and on the fuel. tible 10. Mécanisme de contrôle comportant me canne dilatable (2a) influencée par la température et dont les variations de longueur déterminent les variations de position d'un organe (7) du sasdit mécanisme tel que par exemple le bras de contact mentionné dans les revendications 1 et 3 , c a r a c té r i s é en ce que cet organe (7) est mobile autour d'un pivot (7p) dont la position est choisie rela- tivement à elle des organes avec lesquels ce bras coopère notamment la canne s dite et par exemple un plot déplaçable (7k) Control mechanism comprising an expandable rod (2a) influenced by temperature and whose length variations determine the variations in position of a member (7) of the sasdit mechanism such as for example the contact arm mentioned in claims 1 and 3 , charac terized in that this member (7) is movable around a pivot (7p) whose position is chosen relative to it of the members with which this arm cooperates in particular the so-called rod and for example a stud movable (7k) ainsi que spécifié dans la revendication 1 de manière que pour un même allongement de la canne la distance entre le bras et ce plot mobile varie d'une quantité qui est fonction de la température à laquelle se'produit cet allongement. as specified in claim 1 so that for the same lengthening of the rod, the distance between the arm and this mobile stud varies by an amount which is a function of the temperature at which this extension occurs. 11 Mécanisme de contrôle selon la revendication 10 caractérisa en ce que la direction des dépla- cements du plot de contact (7k) fait avec la direction de la canne dilatable (Sa) un angle tel que Les variations <Desc/Clms Page number 14> de la distance susdite se produisant pour des mêmes allongements provoqués à partir de températures différentes correspondent aux variations du coefficient de dilatation de la canne susdite . 11 A control mechanism according to claim 10 characterized in that the direction of movement of the contact pad (7k) forms with the direction of the expandable rod (Sa) an angle such that the variations <Desc / Clms Page number 14> of the aforesaid distance occurring for the same elongations caused from different temperatures correspond to the variations of the coefficient of expansion of the aforesaid rod. 12 Mécanisme de contrôle comportant un bras (7) dont la position est déterminée par la grandeur d'une variable caractéristique du phénomène à contrôler , ce bras pouvant être amené à buter contre une pièce de contact ,c a r a c t- t ér i s é en ce que le déplacement de ce bras dans le sens qui produit ce contact est réalisé sous l'action d'une sollicitation par exemple d'un ressort (7r) communiquant au bras une tendance à suivre il organe (Sa) qui en contrôle la position. 12 Control mechanism comprising an arm (7) whose position is determined by the magnitude of a variable characteristic of the phenomenon to be controlled, this arm being able to come into abutment against a contact piece, charac t er is ed in this that the displacement of this arm in the direction which produces this contact is carried out under the action of a stress, for example from a spring (7r) communicating to the arm a tendency to follow the organ (Sa) which controls its position. 13. -mécanisme de contrôle selon la revendication 11 , caractérisé en ce qae cet organe de contrôle agit sur le bras (7) susdit par l'interméi.iaire d'un bras auxiliaire (7') contre una partie duquel la sollicitation susdite tend à appliquer le premier bras (7) ,ce bras auxiliaire (7') ét,ant à son tour soumis à une sollicitation par exemple d'un ressort (?'r) capable de surmonter celle qui agit s ur le premier bras (7) et communiquant au bras auxiliaire (7') une tendance à suivre l'organe de contrôle (Sa). 13. -mechanism of control according to claim 11, characterized in that qae this control member acts on the aforesaid arm (7) by the interméi.iaire of an auxiliary arm (7 ') against una part of which the aforesaid stress tends in applying the first arm (7), this auxiliary arm (7 ') being in turn subjected to a stress, for example from a spring (?' r) capable of overcoming that which acts on the first arm (7 ) and communicating to the auxiliary arm (7 ') a tendency to follow the control member (Sa). 14. Mécanisme de contrôle comportant une canne dila- table (Sa) influencée par la température et applicable notam- ment au réglage de la température de fours c a r a c t é r i s é. en ce que cette canne comporte un tube en acier austénitique dont la composition serait par exemple approximativement la suivante : Fer 73 - Silicium 0.5 - Manganèse 0,2 Carbone 0,12 Cuivre 0,18 Nickel 8 - Chrome, 18. <Desc/Clms Page number 15> 14. Control mechanism comprising an expansible rod (Sa) influenced by the temperature and applicable in particular to the temperature regulation of c a r a c t é r i s é ovens. in that this rod comprises an austenitic steel tube, the composition of which would for example be approximately as follows: Iron 73 - Silicon 0.5 - Manganese 0.2 Carbon 0.12 Copper 0.18 Nickel 8 - Chromium, 18. <Desc / Clms Page number 15> 15 . Mécanisme de contrôle selon la revendication 14 c a r a c t é r i s é en ce qu'à l'intérieur du tube en acier austénitique est disposé un corps de coefficient de dilatation différent et formé de s.ilioe. 15. Control mechanism according to Claim 14, in that inside the austenitic steel tube is arranged a body of different coefficient of expansion and formed of s.ilioe. 16 Mécanisme de contrôle oomportant me canne dila table (Sa) formée da corps à coefficient de dilatation différents , c a r a c t é r i s é en ce que ces corps sont assemblés à des oorps ayant des coefficients de dilatation identiques entre eux et formés éventuellemtn par l'on des deux corps susdits par exemple dans le cas d'une canne établie selon la revendication 14 par l'acier austénitique . chacun des corps à coefficients de dilatation identiques pouvant de l'autre côté être assemblé à des matériaux usuels tels que de l'acier ordinaire . 16 Control mechanism comprising the expansion rod (Sa) formed by bodies with different expansion coefficients, characterized in that these bodies are assembled to bodies having identical expansion coefficients between them and possibly formed by of the two aforementioned bodies, for example in the case of a rod established according to claim 14 by austenitic steel. each of the bodies with identical expansion coefficients can on the other side be assembled with usual materials such as ordinary steel. 17 Mécanismes de contrôles réalisés et mis en oeuvre en substance de la façon décrite ou comme représenté à titre d'exemple aux dessins ci-annexés,, 17 Control mechanisms produced and implemented in substance as described or as shown by way of example in the accompanying drawings,
BE353302D BE353302A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE353302A true BE353302A (en)

Family

ID=27912

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE353302D BE353302A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE353302A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0404618B1 (en) Electromagnetic valve for the flow control of a fluid in a pipe
FR2578001A1 (en) CYLINDER-PISTON DEVICE
FR2979127A1 (en) ACTUATOR
BE353302A (en)
EP0245164B1 (en) Joule-thomson cooler
FR2815463A1 (en) Relay switch with damping mechanism includes spring damping movement of contacts on opening to prevent contact chatter
CA2043025C (en) Medium voltage circuit breaker
EP0005395B1 (en) Device for regulating the reduced flow of an electromagnetic valve of an apparatus of the gas-operated boiler type
FR2636117A1 (en) ELECTRICALLY ACTUATED VALVE
BE414776A (en)
EP0021937A1 (en) Electromagnetic safety mechanism
FR2508546A1 (en) THERMOSENSITIVE MANEUVER MECHANISM
FR2758904A1 (en) HIGH SENSITIVITY RELAYS AND METHOD FOR COATING CONTACT SURFACES OF A HIGH SENSITIVITY RELAY
EP0333540B1 (en) Gas valve with a thermocouple safety system, and apparatus using such a valve
FR2585877A1 (en) MAGNETOTHERMIC TRIGGER ASSOCIATED WITH THE MECHANISM OF A MINIATURE CIRCUIT BREAKER WITH INSULATING HOUSING
BE490765A (en)
FR3076065A1 (en) TRIGGER FOR AN ELECTRIC SWITCHING APPARATUS AND ELECTRICAL SWITCHING APPARATUS COMPRISING SUCH A TRIGGER
FR2783391A1 (en) Switching mechanism for a kettle heating element, comprises deformable element to prevent over boiling
BE539112A (en)
BE429652A (en)
BE372375A (en)
BE481496A (en)
BE466879A (en)
BE500651A (en)
CH249938A (en) Braking system.