BE349807A - - Google Patents

Info

Publication number
BE349807A
BE349807A BE349807DA BE349807A BE 349807 A BE349807 A BE 349807A BE 349807D A BE349807D A BE 349807DA BE 349807 A BE349807 A BE 349807A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cylinder
piston
auxiliary piston
engine
compression
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE349807A publication Critical patent/BE349807A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02BINTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
    • F02B3/00Engines characterised by air compression and subsequent fuel addition
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F02COMBUSTION ENGINES; HOT-GAS OR COMBUSTION-PRODUCT ENGINE PLANTS
    • F02BINTERNAL-COMBUSTION PISTON ENGINES; COMBUSTION ENGINES IN GENERAL
    • F02B2720/00Engines with liquid fuel
    • F02B2720/22Four stroke engines
    • F02B2720/225Four stroke engines with measures for compressing the cylinder charge

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Combustion & Propulsion (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • General Engineering & Computer Science (AREA)
  • Combustion Methods Of Internal-Combustion Engines (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    Monsieur Doublas Joseph MARTIN et Monsieur Félix RIESENBERG. Ingénieurs , demeurant tous deux à New-York, Bourg de Máhattan, Etat de   New-York, Etats Unis d'Amérique. 



   Cette invention a trait aux moteurs à combustion in terne, et plus particulièrement aux moteurs dans lesquels ' l'inflammation est effectuée suivant le principe des moteurs ! du type Diesel ou semi-Diesel. 



   Un des buts de l'invention est d'établir un   moteur   à combustion interne employant un piéton moteur et un piston auxiliaire au compresseur coulissant tous deux dans un cylindre la course du piston compresseur étant faible en comparaison avec celle du piston moteur, et le piston compresseur fonction- nant de façon à élever la compression ou effectuer une surcom- pression 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 surcompression jusqu'à un point d'inflammation pendant le temps que le coude du piston moteur se meut d'un c8té à l'autre du. point mort, de telle sorte que lorsque la charge de combusti- ble est admise au cylindre, ce coude occupe la position quicon- vient pour recvoir le maximum de foree motrice du piston moteur. 



   Grâce à la construction et à la disposition per- fectionnées de pièces qui font   ]1 objet   de cette invention, le piston moteur amène la compression à un point qu'on peut appe- ler "point de compression mineure " , et le piston auxiliaire ou compresseur élève cette pression à un point qu'on peut appeler "compression maximum   'On.     l'allumage",   de sorte que le plus grand travail de compression est effectué par le piston auxiliaire ou compresseur pendant sa course relativement cour- te et de préférence par l'entremise d'excentriques, manivelles, ou autres organes analogues possédant une faible course et reliés mécaniquement à l'arbre moteur ou vilbrequin qui - comporte un coude ou bras de manivelle relié mécaniquement au piston moteur, les excentriques   etc......

   étant   calés à 90  par rapport au coude du piston moteur . 



   Grâce à cette division du travail de compression il est possible de donner aux pièces mobiles une légèreté plus grande que dans la construction du type usuel adoptée dans les moteurs Diesel. 



   Un autre avantage   obtenu,   réside dans le fait que la mise en marche est rendue plus facile. Le piston moteur se trouve en effet à une bonne distance au-delà du point mort au point de compression élevée, de sorte qu'il équilibre le ' travail exécuté par le piston compresseur et facilite la rotation. En raison de la construction et du fonctionnement de ce moteur 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 de ce moteur des retours de flamme ne peuvent se produire,   . Le   fait que les pièces sont plus légères et que le mouvement du piston auxiliaire ou compresseur est relative- ment faible permet à ce moteur de travailler à des vitesses plus élevées que cela n'est possible dansée cas des moteurs usuels dont la course de compression est effectuée par une seul piston. 



   Dans les   tuteurs   de ce genre, la compression peut être réglée par la variation des aires ou des déplacements des pistons respectifs et la variation en fonctionnement peut être réalisée par des réglages angulaires entre la manivelle motrice et les excentriques. Un réglage peut être effectué en modifiant la longueur de l'excentrique ou manivelle, par exemple en tirant   1' excentrique   vers l'intérieur ou en le poussant vers l'extérieur par rapport à la position qu'il occupe que le vilebrequin. 



   Un autre réglage peut aussi être effectué en aug- mentant ou diminuant virtuellement la longueur du cylindre de compression à l'aide de coussinets réglables prévus sur les tiges des excentriques à l'endroit où ces tiges sont reliées au bord inférieur du piston compresseur annulaire. 



   Le moteur suivant l'invention comprend en outre l'emploi d'eau, d'air ou d'un autre agent réfrigérant, ou une combinaison de plusieurs agents, circulant à travers des espa- ces annulaires prévus dans le cylindre et entre le cylindre et le piston auxiliaire ou compresseur, et la quantité ou débit de cet agent peut être réglé. 



   Un autre but de l'invention consiste à prévoir un moteur de ce type comportant une culasse démontable de telle sorte que, après avoir,enlevé la culasse, il est possible d'enlever 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 d'enlever un piston auxiliaire usé ou autrement détérioré et de le remplacer par un neuf, et ceci peut être effectué pour une faible dépense et sans qu'on ait besoin d'ouvriers expérimentés. 



   En vue de ces divers buts et d'autres, l'in- vention consiste dans certaines caractéristiques de construc- tion, combinaison et disposition de pièces qui seront décrites ci-après d'une façon plus détaillée en se référant aux des- sina annexés dans lesquels : 
Fig. 1 est une coupe longitudinale représentant les pistons juste avant la compression totale et l'allumage. 



   Fig. 2 est une coupe longitudinale prise à angle droit par rapport à la fig. 1. 



   Figs 3,4, 5,&6 sont des coupes plus ou moins schématiques représentant les positions des pistons pendant le fonctionnement du moteur. 



   Fig. 7 est une coupe longitudinale représentant une variante. 



   Fig. 8 est un détail en coupe à plus grande échelle d'un dispositif servant à ajuster un excentrique sur le vilebrequin. 



   Fig. 9 est une coupe suivant 9-9   (fig.8)     1 représente le cylindre du moteur ; cy-   lindre est supporté par un socle relativement lourd et robuste 2 constituant un carter dans lequel est monté un vilebrequin 3. Dans le cylindre 1 sont disposés un piston moteur 4 et un piston auxiliaire ou compresseur 5. Le   pisto   compresseur 5 est consitué par une douille coulissant dans le cylindre 1 et le piston moteur coulisse dans la douille ou piston compresseur 5. 



  Les surfaces de travail de ces pistons peuvent bien entendu   êre   telles qu'on le désire, mais on remarquera que l'extrémité du piston 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 du piston auxiliaire déplacera un volume plus grand que le piston moteur, soit en raison de ses dimensions, soit en raison de sa course. Le piston moteur 4 est relié par une bielle 6 au coude 7 du   vilebrequin-,3.   Le piston auxiliaire 5 est relié par deux bielles ou tiges d'excentriques 8 à des colliers 9 entourant des excentriques 10 qui sont montés sur le vilebre- qui 3 de part et d'autre du coude 7 et qui sont calés à 90  avec celui-ci.

   Les bielles 8 peuvent être reliées de façon ré- glable au piston auxiliaire ou compresseur 5 de façon à:faire varier la longueur de la course de ce piston, et ceci peut être effectué de nombreuses   façons.±.   titre d'exemple d'un dispositif permettant de réaliser ce résultat, on a représenté . des coins 11 disposés de part et d'autre d'un coussinet 12 qui supporte l'axe 13 auquel la bielle est reliée, et ces coins peuvent être réglés à l'aide de vis 14 pour faire varier la position du coussinet, et par conséquent le degré de com- pression. 



   Un autre dispositif de réglage est représenté dans les figs. 8 et 9. Dans ces fig, 10 désigné l'excentrique, qui présente des fentes 15 autour desquelles des boîtes ou parois 16 sont faites d'une seule pièce. Le vilebrequin 3 présente une partie angulaire 17 recevant la partie fendue de l'excen- trique, et des vis de blocage 18 sont supportées dans les boîtes ou parois 16 et prennent appui sur le vilebrequin en deux points opposés de ce vilebrequin, de sorte qu'en réglant ces vis, on peut régler la position de l'excentrique sur le vilebrequin pour faire varier la course du piston compresseur. 



   Le cylindre 1 est muni d'une culasse démontable 19 qui peut être fixée en place de toute manière convenable. On a représenté 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 a représenté , à cet effet, des vis 20 qui font saillie à tra- vers la culasse et se vissent dans la paroi du cylindre 1. La culasse 19 supporte des soupapes d'admission 21 et d'échappement 
22 communiquant avec les conduites usuelles des moteurs de ce type et quoique' les soupapes'représentées soient pressées par des ressorts et actionnées par des culbuteurs 23, il est bien entendu que l'invention n'est pas limitée à la forme particu- lière des soupapes ni à leurs moyens de commande. 



   La culasse 19 supporte aussi l'injecteur 24 par lequel la charge de combustible est injectée dans le cylindre lorsque la compression est telle qu'elle peut l'enflammer, et l'on peut se servir de tout appareil normal ou autre pour in- jecter le jet de combustible, l'invention n'étant pas limitée à cet égard. 



   La culasse 19 est facilement démontable, de sorte que si le piston auxiliaire vient à s'user ou est rendu autre- ment impropre au service, on peut l'enlever à travers l'extrémi- té du cylindre et le remplacer par un neuf pour une dépense relativement faible. 



   Il est nécessaire dans un moteur de ce type, de refroidir les parois du cylindre et les pistons. A cet effet on prévoit des chambres à eau annulaires 25 et 26 dans les par- ties supérieure- et inférieure du cylindre 1. On prévoit aussi dans le piston auxiliaire 5 des chambres de refroidissement annulaires externes 27 et 28 qui communiquent respectivement avec les chambres à eau des cylindres par l'intermédiaire de lumières 29. Un tuyau d'admission 30 communique avec la partie inférieure de la chambre à eau supérieure 25 du cylindre 1 et un tuyau d'échappement 31 communique avec la partie supérieure de la culasse. La chambre inférieure 26 est munie d'un tuyau d'admission 32 communiquant avec sa partie inférieure et d'un   tuyau   d'échappement 33 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 pement 33 communiquant avec sa partie supérieure.

   Bien entendu, le sens du mouvement de l'eau peut être inversé si on le désire, et l'on peut employer tout nombre désiré de zones de refroidisse- ment. se 
Si   l'or//reporte   à la fig. 1 on remarquera que les divers tuyaux et chambres situés à la partie supérieure du cylindre possèdent une surface plus grande que les   espaces   eau de la partie inférieure du cylindre, et ceci à pour but d'illus- trer le fait qu'il est désirable que la partie supérieure du cylindre reçoive une quantité plus grande d'agent réfrigérant par unité de temps que la partie inférieure dudit cylindre, dans le but de dissiper la chaleur en excés qui se développe à la partie supérieure du cylindre.

   Ceci peut être réalisé de nom- breuses façons, et le principe n'a été représenté que d'une façon générale, étant donné qu'une des caractéristiques de l'in- vention réside dans le fait de   contrâler   et régler ainsi le re- froidissement du moteur en conformité avec la chaleur engendrée dans les différentes parties du moteur, 
On expliquera maintenant le fonctionnement du moteur du type Diesel précédemment décrit, en se référant particu lièrement aux figs. 3,4,5 et 6 qui représentent schématiquement   lesositions   du piston moteur et du piston auxiliaire ou com- presseur pendant les cycles de?travail. 



   Dans les figures schématiques 3,4,5,6, on a re- présenté des manivelles courtes 34 qui coopèrent avec des mani- velles relativement longues 7 montées sur le vilebrequins 3, ces manivelles courtes qui constituent une variante des excentriques éyant été représentées dans ces schémas parce-qu'ils permettent de mieux se rendre compte des positions relatives des pièces. 



   On remarquera que, lorsque le piston moteur e est au point mort (fig.3), les manivelles courtes 34 sont à 90  en arrière de la manivelle 7, de sorte que, lorsque celle-ci passe   au   point mort, les manivelles   courtes 3    s'élèvent et 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 communiquent au piston auxiliaire ou compresseur 5 un mouvement ascendant qui, non seulement empêche toute perte de compression qui résulterait du mouvement de descente du piston moteur dans le mouvement de ce piston au-delà du point mort mais, en raison de la construction, augmente ou élève la compression de telle sorte que l'air que renferme le cylindre atteint la température d'inflammation et que, le combustible étant alors projeté à l'état pulvérisé dans l'air comprimé, le piston moteur est chassé vers le bas par l'effet de la combustion du mélange.

     lige   4 représente les positions relatives des deux pistons approximativement au point médian de la course motrice. 



   Le piston compresseur a cessé de surcomprimer et le piston moteur occupe la position de transmission de puissance maximum-et des- cend pendant que se produit l'expansion des gaz brûlés. On re- n'arquera que le piston compresseur est alors au point mort su-   périeur.   



   Fig. 5 représente les positions des pistons qui sont tous deux à l'extrémité de la course d'admission d'air ou de travail, et fig. 6 montre la position des pistons au point médian de la course de compression et de la course d'échappement ou de balayage. Comme la soupape d'échappement 22 est ouverte, cette figure représente particulièrement les courses d'échappe- ment du piston. 



   Dans la fig. 7 on a représenté un moteur dans lequel on fait usage de coude au lieu d'excentriques pour action- ner le piston auxiliaire. 



   On a représenté les formes de réalisation actuel- lement préférées de l'invention, mais il est bien entendu que l'invention est susceptible de recevoir d'autres formes de réali- sation et de nombreuses modifications sans s'écarter de son es- prit. 



   Revendications.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    Mr. Doublas Joseph MARTIN and Mr. Félix RIESENBERG. Engineers, both residing in New York, Bourg de Máhattan, New York State, United States of America.



   This invention relates to internal combustion engines, and more particularly to engines in which the ignition is carried out according to the principle of engines! of the Diesel or semi-Diesel type.



   One of the aims of the invention is to establish an internal combustion engine employing a driving pedestrian and an auxiliary piston to the compressor sliding both in a cylinder, the stroke of the compressor piston being small in comparison with that of the driving piston, and the piston compressor operating in such a way as to increase the compression or to over-compress

 <Desc / Clms Page number 2>

 over-compression to an ignition point while the engine piston elbow moves from side to side of the. neutral point, so that when the fuel charge is admitted to the cylinder, this elbow occupies the appropriate position to receive the maximum driving force of the driving piston.



   By virtue of the improved construction and arrangement of parts which are the object of this invention, the driving piston causes compression to a point which may be called a "minor compression point", and the auxiliary piston or compressor raises this pressure to a point which may be termed "maximum compression on ignition", so that the greatest compression work is done by the auxiliary piston or compressor during its relatively short stroke and preferably by means of eccentrics, cranks, or other similar members having a short stroke and mechanically connected to the motor shaft or crankshaft which - comprises an elbow or crank arm mechanically connected to the motor piston, the eccentrics, etc. ..

   being wedged at 90 relative to the engine piston elbow.



   Thanks to this division of the work of compression it is possible to give the moving parts a greater lightness than in the construction of the usual type adopted in diesel engines.



   Another advantage obtained lies in the fact that the start-up is made easier. The driving piston is in fact a good distance beyond the neutral point at the high compression point, so that it balances the work performed by the compressor piston and facilitates rotation. Due to the construction and operation of this engine

 <Desc / Clms Page number 3>

 of this engine flashbacks cannot occur,. The fact that the parts are lighter and that the movement of the auxiliary piston or compressor is relatively low allows this engine to work at higher speeds than is possible in the case of conventional engines whose compression stroke is long. performed by a single piston.



   In stakes of this kind, the compression can be adjusted by varying the areas or movements of the respective pistons and the variation in operation can be achieved by angular adjustments between the driving crank and the eccentrics. Adjustment can be made by varying the length of the eccentric or crank, for example by pulling the eccentric inward or pushing it outward from the position it occupies as the crankshaft.



   Further adjustment may also be effected by virtually increasing or decreasing the length of the compression cylinder by means of adjustable bearings provided on the rods of the eccentrics where these rods connect to the lower edge of the annular compressor piston.



   The engine according to the invention further comprises the use of water, air or another coolant, or a combination of several agents, circulating through annular spaces provided in the cylinder and between the cylinder. and the auxiliary piston or compressor, and the quantity or flow rate of this agent can be regulated.



   Another object of the invention is to provide an engine of this type comprising a removable cylinder head so that, after having removed the cylinder head, it is possible to remove

 <Desc / Clms Page number 4>

 to remove a worn or otherwise deteriorated auxiliary piston and replace it with a new one, and this can be done at low expense and without the need for experienced workers.



   In view of these various objects and others, the invention consists in certain features of construction, combination and arrangement of parts which will be described in more detail hereinafter with reference to the accompanying drawings. wherein :
Fig. 1 is a longitudinal section showing the pistons just before total compression and ignition.



   Fig. 2 is a longitudinal section taken at a right angle to FIG. 1.



   Figs 3, 4, 5, & 6 are more or less schematic sections showing the positions of the pistons during engine operation.



   Fig. 7 is a longitudinal section showing a variant.



   Fig. 8 is a sectional detail on a larger scale of a device for adjusting an eccentric on the crankshaft.



   Fig. 9 is a section on 9-9 (fig.8) 1 shows the engine cylinder; The cylinder is supported by a relatively heavy and robust base 2 constituting a housing in which is mounted a crankshaft 3. In the cylinder 1 are arranged a motor piston 4 and an auxiliary piston or compressor 5. The compressor pistol 5 is constituted by a sleeve sliding in cylinder 1 and the engine piston sliding in sleeve or compressor piston 5.



  The working surfaces of these pistons can of course be as desired, but it will be noted that the end of the piston

 <Desc / Clms Page number 5>

 of the auxiliary piston will move a larger volume than the driving piston, either because of its size or because of its stroke. The engine piston 4 is connected by a connecting rod 6 to the elbow 7 of the crankshaft, 3. The auxiliary piston 5 is connected by two connecting rods or eccentric rods 8 to collars 9 surrounding eccentrics 10 which are mounted on the crankshaft which 3 on either side of the elbow 7 and which are wedged at 90 with it. this.

   The connecting rods 8 can be adjustably connected to the auxiliary piston or compressor 5 so as to: vary the length of the stroke of this piston, and this can be done in many ways. As an example of a device making it possible to achieve this result, there is shown. corners 11 arranged on either side of a bearing 12 which supports the axis 13 to which the connecting rod is connected, and these corners can be adjusted using screws 14 to vary the position of the bearing, and by hence the degree of compression.



   Another adjustment device is shown in figs. 8 and 9. In these figs, 10 denotes the eccentric, which has slots 15 around which boxes or walls 16 are made in one piece. The crankshaft 3 has an angular part 17 receiving the slotted part of the eccentric, and locking screws 18 are supported in the boxes or walls 16 and bear on the crankshaft at two opposite points of this crankshaft, so that 'By adjusting these screws, the position of the eccentric on the crankshaft can be adjusted to vary the stroke of the compressor piston.



   The cylinder 1 is provided with a removable cylinder head 19 which can be fixed in place in any suitable manner. We have represented

 <Desc / Clms Page number 6>

 has shown, for this purpose, screws 20 which protrude through the cylinder head and are screwed into the wall of cylinder 1. The cylinder head 19 supports intake 21 and exhaust valves
22 communicating with the usual lines of engines of this type and although the valves are shown are pressed by springs and actuated by rocker arms 23, it is understood that the invention is not limited to the particular form of the valves. valves or their control means.



   The cylinder head 19 also supports the injector 24 by which the fuel charge is injected into the cylinder when the compression is such as to ignite it, and any normal or other apparatus may be used to inject. the fuel jet, the invention not being limited in this regard.



   The cylinder head 19 is easily removable, so that if the auxiliary piston becomes worn or otherwise rendered unsuitable for service, it can be removed through the end of the cylinder and replaced with a new one. a relatively low expense.



   It is necessary in an engine of this type, to cool the cylinder walls and the pistons. For this purpose, annular water chambers 25 and 26 are provided in the upper and lower parts of the cylinder 1. Also provided in the auxiliary piston 5 are external annular cooling chambers 27 and 28 which communicate respectively with the water chambers. water from the cylinders via ports 29. An intake pipe 30 communicates with the lower part of the upper water chamber 25 of the cylinder 1 and an exhaust pipe 31 communicates with the upper part of the cylinder head. The lower chamber 26 is provided with an intake pipe 32 communicating with its lower part and an exhaust pipe 33

 <Desc / Clms Page number 7>

 pement 33 communicating with its upper part.

   Of course, the direction of water movement can be reversed if desired, and any desired number of cooling zones can be employed. itself
If the gold // refers to fig. 1 it will be noted that the various pipes and chambers located at the upper part of the cylinder have a larger surface area than the water spaces of the lower part of the cylinder, and this is to illustrate the fact that it is desirable that the upper part of the cylinder receives a greater amount of coolant per unit time than the lower part of said cylinder, for the purpose of dissipating excess heat which develops at the top of the cylinder.

   This can be done in many ways, and the principle has been shown only in a general way, since one of the features of the invention is to control and thus adjust the re- cooling of the engine in accordance with the heat generated in the various parts of the engine,
The operation of the diesel type engine described above will now be explained, with particular reference to FIGS. 3, 4, 5 and 6 which schematically represent the positions of the driving piston and of the auxiliary piston or compressor during the working cycles.



   In the schematic figures 3, 4, 5, 6, short cranks 34 have been shown which cooperate with relatively long cranks 7 mounted on the crankshafts 3, these short cranks which constitute a variant of the eccentrics having been shown in these diagrams because they allow to better realize the relative positions of the parts.



   It will be noted that, when the engine piston e is in neutral (fig. 3), the short cranks 34 are 90 behind the crank 7, so that, when the latter passes into neutral, the short cranks 3 rise and

 <Desc / Clms Page number 8>

 impart to the auxiliary piston or compressor 5 an upward movement which not only prevents any loss of compression which would result from the downward movement of the driving piston in the movement of this piston beyond neutral but, due to the construction, increases or raises the compression so that the air in the cylinder reaches the ignition temperature and that, the fuel then being projected in a sprayed state into the compressed air, the engine piston is forced downwards by the combustion effect of the mixture.

     line 4 represents the relative positions of the two pistons approximately at the midpoint of the driving stroke.



   The compressor piston has stopped supercharging and the driving piston occupies the maximum power transmission position - and descends while the expansion of the burnt gases takes place. Note that the compressor piston is then in upper dead center.



   Fig. 5 shows the positions of the pistons which are both at the end of the air intake or working stroke, and fig. 6 shows the position of the pistons at the midpoint of the compression stroke and the exhaust or sweep stroke. As the exhaust valve 22 is open, this figure particularly shows the exhaust strokes of the piston.



   In fig. 7 shows an engine in which use is made of an elbow instead of eccentrics to actuate the auxiliary piston.



   The presently preferred embodiments of the invention have been shown, but it is understood that the invention is capable of receiving other embodiments and numerous modifications without departing from its spirit. .



   Claims.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS. CLAIMS. 1 ) Un moteur à combustion interne comprenant un -cylindre un piston moteur et un piston auxiliaire ou compresseur disposés dans ce cylindre, et des moyens grâce auxquels le pis- ton auxiliaire agit de façon à augmenter la compression dans le cylindre pendant que le piston moteur se meut d'un coté à l'au- tre du .point mort supérieur. 1) An internal combustion engine comprising a cylinder, a driving piston and an auxiliary piston or compressor arranged therein, and means by which the auxiliary piston acts to increase the compression in the cylinder while the driving piston moves from one side to the other of the upper dead point. 2 ) Dans un moteur à combustion interne du type Diesel comprenant un cylindre, deux pistons concentriques coulis- sant dans ce cylindre, l'un d'eux constituant un piston moteur et l'autre un piston auxiliaire ou compresseur, un vilebrequin et des soyons reliant mécaniquement les deux pistons au vilebre- qui de telle sorte que le piston auxiliaire est contraint à se mouvoir vers le haut pour augmenter la compression régnant dans le cylindre pendant que le piston moteur se meut d'un côté à l'autre du point mort puis vers le bas et des moyens pour injecter du combustible dans le cylindre quand le piston auxi- liaire termine approximativement sa course de compression. 2) In an internal combustion engine of the Diesel type comprising a cylinder, two concentric pistons sliding in this cylinder, one of them constituting an engine piston and the other an auxiliary piston or compressor, a crankshaft and cylinders. mechanically connecting the two pistons to the crankshaft - which in such a way that the auxiliary piston is forced to move upwards to increase the compression prevailing in the cylinder while the driving piston moves from side to side of neutral then down and means for injecting fuel into the cylinder when the auxiliary piston approximately completes its compression stroke. 3 ) :Des formes d'exécution du moteur, d'après 1 et 2 comportant notamment : a) une culasse démontable prévue pour le cylindre de telle sorte que lorsque cette culasse est enlevée, on peut retirer le piston auxiliaire du cylindre pour le remplacer par un autre. b) des pistons concentriques disposés dans le cy- lindre , l'un d'eux constituant un piston moteur et l'autre un piston compresseur ou auxiliaire un coude moteur porté par un vilebrequin et relié mécaniquement au piston moteur, deux excen- triques montés sur le vilebrequin angulairemant par rapport au coude, des colliers entourant les excentriques.; 3): Engine embodiments, according to 1 and 2 comprising in particular: a) a removable cylinder head provided for the cylinder so that when this cylinder head is removed, the auxiliary piston can be removed from the cylinder to replace it by another. b) concentric pistons arranged in the cylinder, one of them constituting an engine piston and the other a compressor or auxiliary piston an engine elbow carried by a crankshaft and mechanically connected to the engine piston, two eccentric mounted on the angular crankshaft with respect to the elbow, collars surrounding the eccentrics .; des tiges d'ex- centrique reliant les colliers au piston auxiliaire de part et d'autre du coude et des excentriques communiquant un petit mou- vement au piston auxiliaire en comparaison avec un mouvement relativement grand du piston moteur. <Desc/Clms Page number 10> c) Un piston auxiliaire constituant une douille de compression intercalée entre le piston moteur et la paroi in- terne du cylindre, le cylindre et le piston auxiliaire compor- tant des chambres de refroidissement communicantes et des moyens grâce auxquels on fait circuler eune quantité plus grande d'a- gent'réfrigérant à travers l'extrémité supérieure du cylindre et du piston auxiliaire qu'à l'extrémité inférieure de ces organes. eccentric rods connecting the collars to the auxiliary piston on either side of the elbow and eccentrics communicating a small movement to the auxiliary piston in comparison with a relatively large movement of the driving piston. <Desc / Clms Page number 10> c) An auxiliary piston constituting a compression sleeve interposed between the driving piston and the internal wall of the cylinder, the cylinder and the auxiliary piston comprising communicating cooling chambers and means by which a larger quantity is circulated of coolant through the upper end of the cylinder and the auxiliary piston than at the lower end of these components. RESUME L'invention concerne un moteur à combustion in- terne comportant, dans chaque cylindre, un piston moteur et un piston auxiliaire ou compresseur disposés concentriquement et reliés au vilebrequin correspondant, de façon à déterminer un déplacement du piston auxiliaire pour augmenter la compression régnant dans le cylindre pendant que le piston moteur se trouve aux environs de son point mort, des moyens étant ménagés pour in. jecter du combustible dans le cylindre vers la fin de la course de compression du piston auxiliaire. ABSTRACT The invention relates to an internal combustion engine comprising, in each cylinder, an engine piston and an auxiliary piston or compressor arranged concentrically and connected to the corresponding crankshaft, so as to determine a displacement of the auxiliary piston to increase the compression prevailing in the cylinder. cylinder while the driving piston is in the vicinity of its neutral point, means being provided for in. inject fuel into the cylinder near the end of the auxiliary piston compression stroke.
BE349807D BE349807A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE349807A true BE349807A (en)

Family

ID=25048

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE349807D BE349807A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE349807A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1016961A3 (en) IMPROVEMENTS IN THE ENGINE WITH VARIABLE VOLUMETRIC RATIO.
FR2769949A1 (en) Engine or compressor piston control method
EP0351420B1 (en) Compression ignition engine with variable swept volume
EP0131000A1 (en) Internal combustion engine.
FR2928693A1 (en) INTERNAL COMBUSTION ENGINE
FR2482190A1 (en) POWER AMPLIFIER FOR HEAT ENGINES OR OTHER
BE349807A (en)
FR2707699A1 (en) Two-stroke internal combustion engine controlled by lights.
FR2655378A1 (en) 2-stroke engine system with 4 cycles
BE1008009A3 (en) Distribution process for internal combustion engine and device forimplementing this process
LU83433A1 (en) COMBUSTION ENGINE
FR2583108A2 (en) Process for improving the functioning of a short-cycle internal combustion engine, and internal combustion engine with improved short cycle functioning and simplified structure
FR2666377A1 (en) Rotary internal combustion engine
BE458812A (en)
FR2888907A1 (en) Crankshaft`s rotational movement transforming device for e.g. two stroke engine, has pistons displaced in cylinder comprising air inlet and exhaust ports, where height of ports is less than thickness of segments of pistons
FR2883036A1 (en) Rotating heat engine e.g. petrol engine, has rotor rotating in stator, where stator has air inlet orifice, exhaust gas evacuation orifice, and explosion chamber for explosion of air-petrol mixture which leads to rotating movement of rotor
BE396166A (en)
BE464085A (en)
FR2833647A1 (en) Two stroke/four stroke internal combustion engine for use in lawn mowers, generates supercharging pressure by compression chamber and transmits through inlet pipe to reach maximum value in engine cylinder
CH125796A (en) Process for obtaining an ignition temperature which does not vary essentially, whatever the speed of the engine, in internal combustion engines in which this temperature is obtained by compression, and an engine for the implementation of this process.
BE343701A (en)
BE364504A (en)
CH351434A (en) Internal combustion engine
BE459635A (en)
BE474762A (en)