BE344176A - - Google Patents

Info

Publication number
BE344176A
BE344176A BE344176DA BE344176A BE 344176 A BE344176 A BE 344176A BE 344176D A BE344176D A BE 344176DA BE 344176 A BE344176 A BE 344176A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
plate
heating element
base ring
handle
pan
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE344176A publication Critical patent/BE344176A/fr

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A47FURNITURE; DOMESTIC ARTICLES OR APPLIANCES; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; SUCTION CLEANERS IN GENERAL
    • A47JKITCHEN EQUIPMENT; COFFEE MILLS; SPICE MILLS; APPARATUS FOR MAKING BEVERAGES
    • A47J27/00Cooking-vessels
    • A47J27/004Cooking-vessels with integral electrical heating means

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Cookers (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux ustensiles de ouisson chauffés à l'électricité. 



   Cette invention concerne des ustensiles ou appareils de cuisson à chauffage électrique tels que des appareils à cuire, rôtir, griller, etc. les ap- plications croissantes de l'électricité dans ces der- nières années, plus spécialement pour les usages do- mestiques, ont eu pour résultat la mise sur le mar- ché d'un grand nombre de types d'appareils chauffés électriquement tels que, poêles à frire, casseroles, bouilloires et autres ustensiles analogues dont l'élé- ment de chauffage est fixé contre le fond de l'usten- sile. 



   Tous ces dispositifs présentent l'inconvénient de ne pouvoir être nettoyés à fond en raison de ce fait que l'élément de chauffage est disposé sous le fond et est enfermé dans une chambre dans laquelle le liquide employé pour le nettoyage peut pénétrer dans une mesure plus ou moins grande, abstraction faite du fait que les broches de contact de la/prise 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de courant peuvent venir en contact aveo le liquide de nettoyage et peuvent donner lieu, en cas de séohage insuffisant à la production de courtsedircuits, et sont exposées à se oorroder et à se détériorer. D'une façon générale, pour empêcher ces accidents, seule la partie supérieure de la poële à frire, ou l'inté- rieur de la bouilloire sont nettoyés et comme l'élé- ment de chauffage est enfermé, on néglige pour plus de simplicité le nettoyage des autres parties. 



   De plus, le renouvellement ou la réparation d'un élément de chauffage dans les appareils existant, sont rendus difficile, attendu que le double fond ne peut pas aisément être enlevé et que les conducteurs de la prise de courant doivent également être enlevés avant que l'élément de chauffage puisse être retiré de   l'appareil.   Le démontage et le remontage subséquent nécessitent un temps considérable et un travail im- portant et l'ensemble de l'opération est difficilement réalisé par des personnes non initiées. 



   La présente invention a pour but de procurer une construction perfectionnée d'un appareil de cuisson ou autre ustensile analogue, supprimant les inoonvé- nients indiqués ci-dessus. 



   Conformément à l'invention, l'élément de chauffage électrique est attaché à une plaque susceptible d'être enlevée et pressée de façon étanche dans l'anneau de base de l'appareil dans lequel un logement est prévu pour recevoir les bornes de l'élément de chauffage. 



  De plus, conformément à l'invention également, cette plaque est munie, à sa partie inférieure, d'une poignée, d'un bouton ou autre disposition analogue dont la hauteur est telle que, quand la plaque est en place, 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 la surface inférieure de la poignée ou du bouton est de niveau avec le bord inférieur de l'anneau de base de l'appareil. 



   Dans les dessins ci-joints, la figure 1 donne une vue en élévation de coté d'une poële à frire cons- truite selon l'invention tandis que la figure 2 est une vue de dessous de la poële. La figure 3 donne une élévation en coupe de la poêle à frire montrée par la figure 1 tandis que la figure 4 donne une coupe horizontale prise par la ligne 1-1 dans la figure 3. 



   La figure 5 montre en coupe verticale un réai- pient à lait construit selon l'invention. 



   Dans la réalisation pratique de l'invention, selon une première forme d'exécution, appliquée à titre d'exemple à une poële à frire, celle-ci dési- gnée pat 1, dans les figures 1 à 4, est pourvue de poignées 2 tandis que le fond 21 est muni d'un anneau de base 3 dans cet anneau de base est placée une plaque amovible 4, représentée en coupe transversale dans la figure 3. La plaque 4 est pourvue d'un rebord 5, dirigé vers le haut, qui, si cela est nécessaire, peut présenter une certaine conicité et qui est sus- ceptible d'être pressé de façon étanohe contre le côté intérieur de l'anneau de base 3 et d'être maintenu en position dans ce dernier par Motion. A la face interne de l'anneau de base 3 sont attachés quatre supports 6 et à ces supports est fixée une plaque de support 7 pour l'élément de chauffage 8.

   Celui-ci est muni d'un anneau protecteur en métal 9 et est fixé à la dépression 10 formée sur la plaque 4 par une broche filetée II dont latête se trouve dans la douil- le protectrice 12 de l'élément 8. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   La broche 11 est fixée sur la plaque 4 par un écrou 13 et une rondelle 14 et l'élément de chauffage 
8 est fixé à la plaque par une douille 22 et un écrou 
23. Une poignée 15 est fixée à la plaque 4 et est d'une hauteur telle que quand la plaque 4 est mise en place dans la poêle 1, la surface inférieure de la poignée se trouve dans le même plan que le bord inférieur de l'anneau de base 3 de la poële. L'anneau de base 3 est muni d'un logement 16 dans lequel   s'ajuste   une enveloppe 24 qui fait partie de la plaque 
4 et qui sert à protéger et à recevoir les bornes 17 qui sont fixées à la paroi latérale de l'enveloppe au moyen des éorous 18 et des rondelles isolantes 19. 



   Les bornes 17 sont attachées à l'élément de chauffage 
8 d'une façon connue au moyen des connexions 25. La construction de la poële à frire se comprendra aisé- mene la description qui précède. 



   Si la poële à frire 1, qui a été choisie à titre d'exemple, doit être nettoyée, la plaque 4 est retirée de l'anneau de base 3 au moyen de la poignée 15. L'élément de chauffage 8, l'enveloppe 24 et les bornes 17 sont enlevés en même temps que la plaque 4, de façon à laisser un espace absolument libre sous le fond 21 de la poêle, les parois de l'espace étant libres. La poêle peut alors être complètement nettoyée, et, si cela est nécessaire, frottée de la façon usuel- le, après quoi elle peut être séchée de manière à être prête à servir de nouveau.

   La plaque 4 est alors replacée dans l'anneau de base 3 et l'élément de   ohauf-   fage 8 est pressé en place au moyen de la poignée 15, de telle sorte que le   côté   supérieur de l'élément de chauffage repose contre le côté inférieur du fond 21 et que la boite 24 s'ajuste, en même temps, dans 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 le logement 16. 



   Pour que le dispositif fonctionne d'une fa- çon satisfaisante, il est important qu'on bon contact soit établi entre l'élément de chauffage 8 et le fond 21 de la poêle, de façon à transmettre la chaleur d'une façon efficace entre ces parties. Si la plaque 4 n'est pas pressée convenablement en place, la poële 1 ne peut reposer à plat par suite de la poignée 15 qui fait saillie au delà du niveau du bord de m'anneau de base 3, de telle sorte que la poële basculera.

   Dans ce cas, l'opération de chauffage sera inefficace et l'attention sera attirée sur ce fait qu'un bon contact n'a pas été établi entre l'élément de chauffage 8 et le fond 21 de la poêle, 
Au lieu que la plaque 4 soit maintenue en place, avec sa poignée 15, par friction, cette plaque si cela est nécessaire, peut être munie d'un dispositif faisant ressort lorsque la plaque se trouve dans sa position de serrage ou près de celle-ci, si l'on oraint que la plaque puisse se détacher, pour une raison quelconque. 



   En dévissant l'éorou 13 et en   @   enlevant la rondelle 14, l'intérieur de la plaque 4 peut être nettoyé tandis qu'en enlevant les deux écrous 13 et 23 et les rondelles 14 et 22, l'élément de chauffage 8 peut être facilement enlevé ou remis en place. 



  Au lieu d'une poignée, on peut faire usage d'un bou- ton, de telle sorte que si l'élément de chauffage n'est pas convenablement relié, la poële ne restera pas verticale mais prendra une position inclinée. 



   De plus, le bord 5 de la plaque 4, au lieu d'être à angle droit par rapport au fond 21 de la poêle, peut présenter une forme conique et l'anneau 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 de base 3 présenter une forme correspondante, tandis que, afin d'assurer une action de prise plus effi- cace, on peut ménager, dans le fond 21, une dépression destinée à recevoir le rebord conique 5. Dans certains cas, les anneaux de base des appareils (bouilloires, récipients à lait, eto) peuvent être ondulés mais comme certains métaux ne peuvent être soudés qu'avec difficulté, comme par exemple l'aluminium si les appareils sont fabriqués au moyen de oe métal, les ondulations sont supprimées. 



   Dans la figure 5 l'invention est montré dans son application à un récipient à lait construit en alu- minium. Le fond du récipient est légèrement rétréci de manière à prendre de façon étanohe sur en anneau de base 25a dont la hauteur est telle qu'il peut recevoir l'élément de chauffage 8 et la plaque 4. 



  La plaque 4 est maintenue de façon étanohe dans l'an- neau èe base   25a   par friction et est muni de pieds 26, en plus de la poignée 15. Il est évident que l'anneau de base 25a, dans la construction décrite, est fixé de façon ferme au fond du récipient et que l'élément de chauffage 8 est pressé de façon étanohe contre le fond 27 par le poids du récipient et plus particulièrement par le poids de son contenu. Dans certains cas, la plaque 4 peut être attachée à l'an- neau de base au moyen d'un joint à baïonnette. La construction décrite permet d'utiliser des éléments de chauffage différents pour chaque ustensile parti- culier et, de plus, si l'on adopte les marnes dimensions pour les anneaux de base et les plaques, une même plaque amovible peut être employée pour différents ustensiles.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Improvements to cooking utensils heated by electricity.



   This invention relates to electrically heated cooking utensils or appliances such as baking, roasting, grilling, etc. The increasing applica- tions of electricity in recent years, more especially for household uses, have resulted in the placing on the market of a large number of types of electrically heated appliances such as , frying pans, saucepans, kettles and other similar utensils the heating element of which is fixed against the bottom of the utensil.



   All these devices have the disadvantage of not being able to be thoroughly cleaned due to the fact that the heating element is arranged under the bottom and is enclosed in a chamber into which the liquid used for cleaning can penetrate to a greater extent. or smaller, except that the contact pins of the / socket

 <Desc / Clms Page number 2>

 of current can come into contact with the cleaning liquid and can give rise, in case of insufficient drying, to the production of short circuits, and are liable to corrode and deteriorate. In general, to prevent these accidents, only the upper part of the frying pan, or the inside of the kettle are cleaned and as the heating element is enclosed, for the sake of simplicity, we neglect cleaning of other parts.



   In addition, the renewal or repair of a heating element in existing appliances is made difficult, since the double bottom cannot easily be removed and the conductors of the socket must also be removed before the The heating element can be removed from the appliance. Disassembly and subsequent reassembly require considerable time and work and the entire operation is difficult to carry out by uninitiated persons.



   The object of the present invention is to provide an improved construction of a cooking appliance or other similar utensil, overcoming the disadvantages noted above.



   According to the invention, the electric heating element is attached to a plate which can be removed and pressed in a sealed manner into the base ring of the apparatus in which a housing is provided to receive the terminals of the apparatus. heating element.



  In addition, also according to the invention, this plate is provided, at its lower part, with a handle, a button or other similar arrangement, the height of which is such that, when the plate is in place,

 <Desc / Clms Page number 3>

 the bottom surface of the handle or knob is flush with the bottom edge of the base ring of the device.



   In the accompanying drawings, Figure 1 shows a side elevational view of a frying pan constructed in accordance with the invention, while Figure 2 is a bottom view of the pan. Figure 3 is a sectional elevation of the frying pan shown in Figure 1 while Figure 4 is a horizontal section taken through line 1-1 in Figure 3.



   Figure 5 shows in vertical section a milk container constructed according to the invention.



   In the practical embodiment of the invention, according to a first embodiment, applied by way of example to a frying pan, the latter designated pat 1, in Figures 1 to 4, is provided with handles 2. while the bottom 21 is provided with a base ring 3 in this base ring is placed a removable plate 4, shown in cross section in Figure 3. The plate 4 is provided with a flange 5, directed upwards , which, if necessary, can have a certain taper and which is capable of being pressed tightly against the inner side of the base ring 3 and being held in position therein by Motion. To the internal face of the base ring 3 are attached four supports 6 and to these supports is fixed a support plate 7 for the heating element 8.

   This is provided with a protective metal ring 9 and is fixed to the depression 10 formed on the plate 4 by a threaded pin II whose head is located in the protective sleeve 12 of the element 8.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   The pin 11 is fixed on the plate 4 by a nut 13 and a washer 14 and the heating element
8 is fixed to the plate by a sleeve 22 and a nut
23. A handle 15 is attached to the plate 4 and is of a height such that when the plate 4 is placed in the pan 1, the lower surface of the handle lies in the same plane as the lower edge of the pan. base ring 3 of the pan. The base ring 3 is provided with a housing 16 in which fits a casing 24 which is part of the plate
4 and which serves to protect and receive the terminals 17 which are fixed to the side wall of the casing by means of eorous 18 and insulating washers 19.



   Terminals 17 are attached to the heating element
8 in a known manner by means of the connections 25. The construction of the frying pan will be readily understood from the above description.



   If the frying pan 1, which has been chosen as an example, is to be cleaned, the plate 4 is removed from the base ring 3 by means of the handle 15. The heating element 8, the casing 24 and the terminals 17 are removed at the same time as the plate 4, so as to leave an absolutely free space under the bottom 21 of the pan, the walls of the space being free. The pan can then be completely cleaned, and, if necessary, scrubbed in the usual way, after which it can be dried so as to be ready to use again.

   The plate 4 is then replaced in the base ring 3 and the heating element 8 is pressed into place by means of the handle 15, so that the upper side of the heating element rests against the side. bottom 21 and that box 24 fits, at the same time, in

 <Desc / Clms Page number 5>

 housing 16.



   For the device to function satisfactorily, it is important that good contact is made between the heating element 8 and the bottom 21 of the pan, so as to transmit heat efficiently between these parts. If the plate 4 is not pressed properly in place, the pan 1 cannot lie flat as a result of the handle 15 protruding beyond the level of the edge of the base ring 3, so that the pan will switch.

   In this case, the heating operation will be inefficient and attention will be drawn to the fact that good contact has not been established between the heating element 8 and the bottom 21 of the pan,
Instead of the plate 4 being held in place, with its handle 15, by friction, this plate, if necessary, can be provided with a spring-loaded device when the plate is in or near its clamping position. This, if we maintain that the plate can come off, for some reason.



   By unscrewing the bolt 13 and removing the washer 14 the inside of the plate 4 can be cleaned while by removing the two nuts 13 and 23 and the washers 14 and 22 the heating element 8 can be cleaned. easily removed or replaced.



  Instead of a handle, a knob can be used, so that if the heating element is not properly connected, the stove will not remain vertical but will assume a tilted position.



   In addition, the edge 5 of the plate 4, instead of being at right angles to the bottom 21 of the pan, may have a conical shape and the ring

 <Desc / Clms Page number 6>

 base 3 have a corresponding shape, while, in order to ensure a more effective gripping action, it is possible to provide, in the bottom 21, a depression intended to receive the conical rim 5. In certain cases, the rings of The base of the devices (kettles, milk containers, etc.) can be corrugated but as some metals can only be welded with difficulty, such as aluminum if the devices are made from metal, the corrugations are suppressed.



   In Figure 5 the invention is shown in its application to a milk container constructed from aluminum. The bottom of the container is slightly narrowed so as to take an ethanol-shaped base ring 25a, the height of which is such that it can receive the heating element 8 and the plate 4.



  The plate 4 is held securely in the base ring 25a by friction and is provided with feet 26, in addition to the handle 15. It is evident that the base ring 25a, in the construction described, is. firmly fixed to the bottom of the container and that the heating element 8 is pressed steadily against the bottom 27 by the weight of the container and more particularly by the weight of its contents. In some cases, plate 4 can be attached to the base ring by means of a bayonet seal. The construction described allows different heating elements to be used for each particular utensil and, moreover, if one adopts the dimensions marl for the base rings and the plates, the same removable plate can be used for different utensils. .


    

Claims (1)

RESUME L'invention a pour objet : I) Un appareil à cuire, griller, rôtir, etc. oarao- térisé en ce que l'élément de chauffage électrique est attaché à une plaque susceptible d'être enlevée et d'être pressée de façon étanohe dans l'anneau de base de l'appareil, un logement étant prévu dans l'anneau de base pour recevoir les bornes de l'élé- ment de chauffage, 8) Un appareil du genre mentionné sous 1, dans lequel la plaque portant l'élément de chauffage est pourvue, à sèn côté inférieur, d'une poignée, d'un bouton ou autre organe analogue dont la hauteur est telle que quand la plaque est en place, la surface inférieure de la poignée, ou du bouton, est de niveau avec le bord inférieur de l'anneau de base. ABSTRACT The subject of the invention is: I) An appliance for cooking, grilling, roasting, etc. Oarao- terized in that the electric heating element is attached to a plate capable of being removed and pressurized in an ethanol manner into the base ring of the apparatus, a housing being provided in the ring of base for receiving the terminals of the heating element, 8) An apparatus of the kind mentioned under 1, in which the plate carrying the heating element is provided, on its lower side, with a handle, a button or the like, the height of which is such that when the plate is in place, the lower surface of the handle, or button, is flush with the lower edge of the base ring. 3) Un appareil, du genre mentionné sous I, dans le- quel le fond. est rétréci et pourvu d'un anneau de base sur la partie rétréoie, l'élément de chauffage étant pressé contre le fond de l'appareil par l'effet de serrage de la plaque amovible qui est pourvue de pieds. 3) An apparatus, of the kind mentioned under I, in which the bottom. is narrowed and provided with a base ring on the retracted part, the heating element being pressed against the bottom of the apparatus by the clamping effect of the removable plate which is provided with feet. 4) Des appareils perfectionnés de cuisson, ohauffés électriquement, ces appareils étant construits en substance, comme déorits et représentés à titre d'exemples par les dessins annexés. 4) Advanced cooking appliances, electrically heated, these appliances being constructed in substance, as deorits and shown by way of example by the accompanying drawings.
BE344176D BE344176A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE344176A true BE344176A (en)

Family

ID=20379

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE344176D BE344176A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE344176A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2794014A1 (en) MULTI-FUNCTIONAL ELECTRIC KITCHEN APPLIANCE
FR3034972A3 (en) GRILL KIT
FR2993156A3 (en) HOT TUB
FR2945926A1 (en) CULINARY PREPARATION ELECTRICAL APPLIANCE COMPRISING A RECEPTION BASE OF A WORK CONTAINER COMPRISING A HEATING PLATE
EP1117318B1 (en) Electrical appliance for heating liquids, comprising a heating base and glass walls
BE344176A (en)
FR2846217A1 (en) STEAM PRODUCTION BASE FOR STEAM COOKER HAVING A FLAVOR SUPPORT
EP1795096A1 (en) Cooking device
EP0941685B1 (en) Cooking utensil of the barbecue type
EP0995385B1 (en) Electric kitchen appliance of the kind of multi-use food processors
EP1225394B1 (en) Holding and positioning device for a gas burner in cookers
EP1435814B1 (en) Pourer for hot beverage machine and hot beverage machine comprising same
EP1032296A1 (en) Pressure cooker comprising means supporting a cooking basket in high position
EP2000066B1 (en) Medium for cooking a small amount of food
EP1827186B1 (en) Floating reflector for electrical barbecue
FR3137555A1 (en) Cooking appliance equipped with a peripheral seal for collecting cooking residues
EP2401948B1 (en) Electric cooking apparatus with bowl and reflector
CH571336A5 (en) Tightening and untightening two parts of coffee percolator - involves polygonal base held firm to prevent rotation of coffee percolator base
BE506491A (en)
EP2407070A1 (en) Cooking apparatus, in particular for an electric cooking appliance
BE458278A (en)
FR2935244A1 (en) Convivial meal preparing household appliance i.e. raclette apparatus, has stand supporting annular serving plate and collar of cooking unit and separably mounted on collar, where stand is supported on work plane
BE485286A (en)
BE458056A (en)
FR2882908A1 (en) CULINARY ARTICLE WITH SUPPORTING ELEMENT FOR STACKING