BE340600A - - Google Patents

Info

Publication number
BE340600A
BE340600A BE340600DA BE340600A BE 340600 A BE340600 A BE 340600A BE 340600D A BE340600D A BE 340600DA BE 340600 A BE340600 A BE 340600A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
elements
tie rod
abutment
opening
clamping
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE340600A publication Critical patent/BE340600A/fr

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E01CONSTRUCTION OF ROADS, RAILWAYS, OR BRIDGES
    • E01BPERMANENT WAY; PERMANENT-WAY TOOLS; MACHINES FOR MAKING RAILWAYS OF ALL KINDS
    • E01B5/00Rails; Guard rails; Distance-keeping means for them
    • E01B5/16Distance keepers

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Architecture (AREA)
  • Civil Engineering (AREA)
  • Structural Engineering (AREA)
  • Clamps And Clips (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  " PERFECTIONNEMENTS AUX DISPOSITIFS D'ECARTEMENT A BUTEES LATERALES 
POUR RAILS " 
L'invention est relative aux dispositifs d'écartement à bu- tées latérales pour rails. 



   L'objet de la présente invention est de prévoir un disposi- tif d'écartement à butées latérales pour rails pouvant être rapi- dement ajusté pour la mise en position des rails à l'écartement désiré et pour retenir positivement ceux-ci dans une relation la- térale constante l'un par rapport à l'autre. 



   L'invention vise également à prévoir un dispositif standard 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 d'écartement à butées latérales et de fixation de rail, pouvant également s'adapter aux rails en acier de poids différent et à la variation de dimensions   dans   la construction des joints de rails, le dispositif pouvant dans le cas où il est utilisé pour d'autres buta que la fixation et   l'abutoment   de rails, être rapidement adapté aux dimensions variables des parties destinées à être engau gées par lui. 



   Un autre objet de l'invention consiste à prévoir un disposi- tif d'écartement à butées latérales pour rails ne présentant qu'un minimum de pièces faciles à assembler, qui soit résistant et dura- ble et en même temps économique à fabriquer. 



   Enfin l'invention apporte également des moyens pour blo- quer positivement les pièces dans la position de fixation. 



   Jusqu'à présent, avec les dispositifs à butées de ce genre, il était d'usage d'interposer les éléments de serrage entre le rail et les éléments de fixation. La présente invention consiste à in- verser cette disposition, de sorte que les éléments de fixation sont placés sur le tirant, entre les rails et les éléments de ser- rage. 



   A simple titre démonstratif, une forme d'exécution du dis- positif incorporant l'invention se trouve décrite ci-après en ré- férence aux dessins annexés dans lesquels: 
Fig. 1 est une vue en élévation latérale du dispositif per- fectionné d'écartement à butées latérales appliqué aux rails oppo- sés d'une voie. 



   Fig. 2 est une vue en coupe longitudinale à échelle agran- die d'un seul jeu de butées à serrage comme montré en Fig. 1. 



   En référence à la Fig. 1, le dispositif à butées latérales est montré dans son application à un équipement usuel de voie formé des deux rails parallèles 1 et 2. 



  Un tirant 3 s'étend entre et en dessous des rails et s'avance au delà des arêtes extérieures du patin des dits rails. Les extrême tés du tirant 3 sont filetées .comme montré en 4, jusqu'en un point   @   

 <Desc/Clms Page number 3> 

 situé bien à l'intérieur de la voie pour,' permettre le montage des éléments d'abutement latéral 5 et des éléments de serrage à coin 6, des deux côtés du patin de chaque rail. 



   Chaque élément de serrage 6 est composé d'un bloc oblong à surfaces d'engagement 8,9 et 10, une portion de la surface 10 étant adaptée pour engager le dessous du patin da rail. Une ex- trémité du bloc de serrage formant coin est inclinée pour former une Surface d'appui 11 laquelle coopère avec une surface correspon- dante sur l'élément d'abutement pour permettre l'ajustage nécessai- re de ces éléments en'vue de fixer les rails. L'autre extrémité du bloc de serrage est réduite, comme montré en 12, et est de préfé- rence de section transversale carrée pour former des surfaces des- tinées à recevoir et à supporter une rondelle de sûreté qui sera décrite ci-après.

   L'élément de serrage 6 présente une ouverture centrale 13 pour le   passage   du tirant, la dite ouverture étant lé- gèrement plus grande quela grosseur du tirant de façon à ce que le bloc puisse être déplacé librement et aisément sur le tirant. 



   Chaque élément d'abutement 5 est formé d'une pièce coulée dont une extrémité et une portion du dessous est entaillée en vue de former une ouverture, comme montré en 14, pour recevoir l'élé- ment de serrage 6. La portion supérieure est substantiellement en forme de crochet avec des surfaces portantes au bord extérieur 16 et sur les côtés 17 de celui-ci pour engager la face supérieure du patin de rail et maintenir ce dernier. L'espace compris entre la face 16 de la portion en forme de crochet de l'élément d'abutement et la face 15 de cet élément est suffisant pour recevoir le patin de rail à maintenir. L'extrémité opposée, à l'extrémité présentant l'ouverture 14 est pourvue d'une paroi verticale 18.

   La partie inférieure 19 s'étend obliquement vers le haut depuis un point adjacent à   l'oueerture   14, comme montré en 20, et forme une surfa- oc portante adaptée pour coopérer avec la surface portai 11 on vue 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 de permettre l'accommodement aux rails de différents poids. Dans le but de permettre cet accommodement l'élément d'abutement est pourvu d'une ouverture 21 considérablement plus grande que la gros- seur du tirant, ouverture s'étendant depuis la paroi verticale 18   jusqu'à,   la surface inclinée 20.

   De sotte manière, lorsque les élé- ments d'abutement et les élements. de serrage sont montés sur le ti- rant, la pression appliquée aux éléments de serrage aura pour effet de déplacer les surfaces inclinées 11 et 20 l'une par rapport à l'autre, le tirant étant libre de suivre lemouvement des éléments de serrage du fait que l'ouverture 21 est plus grande que l'ouver- ture 13. La paroi verticale 22 formant la paroi arrière de la por- tion découpée 15 sert à engager le bord du patin de rail lorsque les pièces sont en position de fixation. 



   Pour appliquer le dispositif à butées latérales à deux rails opposés, on commence par dengager les écrous 23 sur les portions filetées du tirant. Le jeu intérieur d'éléments de serrage est alors enfilé sur le tirant après quoi les   ..jeux   intérieurs de dis- positifs   d'abutement   sont alors ajustés librement par rapport à la partie intérieure du patin de rail. Les jeux extérieurs de disposi- tifs d'abutement et d'éléments de serrage sont alors placés sur le tirant et ajustés aux parties extérieures des patine au moyen d'écrous 24. En serrant les écrous 24 les rails peuvent être ajus- tés latéralement vers l'intérieur jusqu'à la largeur voulu e de voie.

   Les écrous 23 sont alors serrés jusqu'à ce que les surfaces portantes des éléments de serrage soient suffisamment pressées   contB   les surfaces portantes des éléments d'abutement intérieur pour ame- ner les éléments de serrage en engagement ferme avec le dessous des patins   {le   rails et les éléments d'abutement en engagement avec le dessus et les bords du patin de rail. On voit que, de cette façon, le patin de rail est maintenu fermement à sa partie supérieure et sur ses borda latéraux par les éléments d'aubtement. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Une rondelle de sûreté est utilisée conjointement avec les écrous 23 et 24 pour empêcher tout desserrage accidentel de ceux- ci. Une telle rondelle peut être établie en acier flexible et comporte un anneau 25 présentant des projections s'étendant à angle droit par rapport à celui-ci. Les projections 26 sont pliées vers l'écrou adjacent en travers de deux faces opposées de celui-ci et les   projections.   27 sont pliées vers l'élément adjacent de serrage formant coin en travers de faces opposées de la portion réduite carrée 12. 'De cette manière, les écrous sont maintenus d'une ma- nière sûre contre toute rotation et les éléments d'abutement, les coins et le tirant sont maintenus en élévation déterminée avec les      rails, contre toute éventualité de déplacement accidentel. 



   Il résulte de ce qui précédé que le dispositif d'écartement à butées latérales ainsi établi est universel en ce sens qu'il peut être ajusté sans aucune difficulté à des rails de différentes dimensions sans nécessiter aucune modification dans la construction. 



  En outre, il permet de serrer efficacement les rails et de les abu- ter en relation latérale déterminée entre eux. Enfin il est de durable construction   robusteet de   fabrication peu coûteuse et ne compor- te qu'un minimum de pièces posant être rapidement assemblées. 



   Il est entendu, que toute modification de détail pourra être apportée au dispositif réalisant l'invention dans le but de l'adap- ter aux différents usages et conditions. 



   REVENDICATIONS. 

**ATTENTION** fin du champ DESC peut contenir debut de CLMS **.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  "IMPROVEMENTS TO SIDE STOP SPACING DEVICES
FOR RAILS "
The invention relates to spacers with lateral stops for rails.



   The object of the present invention is to provide a rail side stop spacer device which can be quickly adjusted to position the rails at the desired spacing and to positively retain them in a relationship. lateral constant with respect to each other.



   The invention also aims to provide a standard device

 <Desc / Clms Page number 2>

 gauge with side stops and rail fixing, can also adapt to steel rails of different weight and to the variation of dimensions in the construction of the rail joints, the device being able in the case where it is used for d Other than the fixing and the abutoment of rails, to be quickly adapted to the variable dimensions of the parts intended to be engaged by it.



   Another object of the invention is to provide a spacer device with lateral stops for rails having only a minimum of easy-to-assemble parts, which is strong and durable and at the same time economical to manufacture.



   Finally, the invention also provides means for positively locking the parts in the fixing position.



   Until now, with stop devices of this kind, it was customary to interpose the clamping elements between the rail and the fixing elements. The present invention consists in reversing this arrangement, so that the fixing elements are placed on the tie rod, between the rails and the clamping elements.



   By way of illustration, one embodiment of the device incorporating the invention is described below with reference to the appended drawings in which:
Fig. 1 is a side elevational view of the improved side-stop spacer device applied to the opposite rails of a track.



   Fig. 2 is a longitudinal sectional view on an enlarged scale of a single set of clamping stops as shown in FIG. 1.



   With reference to FIG. 1, the device with lateral stops is shown in its application to standard track equipment formed by the two parallel rails 1 and 2.



  A tie rod 3 extends between and below the rails and projects beyond the outer edges of the shoe of said rails. The end tees of tie rod 3 are threaded as shown in 4, up to a point @

 <Desc / Clms Page number 3>

 located well inside the track to allow the mounting of the side abutment elements 5 and the wedge clamp elements 6, on both sides of the shoe of each rail.



   Each clamping element 6 is composed of an oblong block with engagement surfaces 8, 9 and 10, a portion of the surface 10 being adapted to engage the underside of the rail pad. One end of the wedge clamping block is inclined to form a bearing surface 11 which cooperates with a corresponding surface on the abutment element to allow the necessary adjustment of these elements in view of fix the rails. The other end of the clamp block is reduced, as shown at 12, and is preferably square in cross section to form surfaces for receiving and supporting a lock washer which will be described hereinafter.

   The clamping element 6 has a central opening 13 for the passage of the tie rod, said opening being slightly larger than the size of the tie rod so that the block can be moved freely and easily on the tie rod.



   Each abutment element 5 is formed from a casting, one end and a lower portion of which are notched to form an opening, as shown at 14, to receive the clamping element 6. The upper portion is Substantially hook-shaped with bearing surfaces at the outer edge 16 and on the sides 17 thereof to engage the top face of and hold the rail shoe. The space between the face 16 of the hook-shaped portion of the abutment element and the face 15 of this element is sufficient to receive the rail shoe to be held. The opposite end, at the end having the opening 14, is provided with a vertical wall 18.

   The lower part 19 extends obliquely upwards from a point adjacent to the opening 14, as shown at 20, and forms a supporting surface adapted to cooperate with the supporting surface 11.

 <Desc / Clms Page number 4>

 to allow accommodation to rails of different weights. In order to allow this accommodation the abutment element is provided with an opening 21 considerably larger than the size of the tie rod, opening extending from the vertical wall 18 to the inclined surface 20.

   In a foolish way, when the abutment elements and the elements. clamps are mounted on the tie-rod, the pressure applied to the clamping elements will have the effect of moving the inclined surfaces 11 and 20 relative to each other, the tie-rod being free to follow the movement of the clamping elements of the clamp. makes the opening 21 larger than the opening 13. The vertical wall 22 forming the rear wall of the cutout portion 15 serves to engage the edge of the rail shoe when the pieces are in the attachment position.



   To apply the device with lateral stops to two opposite rails, the first step is to engage the nuts 23 on the threaded portions of the tie rod. The inner set of clamping elements is then threaded onto the tie rod after which the inner sets of abutting devices are then freely adjusted relative to the inner part of the rail shoe. The outer sets of abutment devices and clamping elements are then placed on the tie rod and adjusted to the outer parts of the skids by means of nuts 24. By tightening the nuts 24 the rails can be adjusted laterally towards. inside to the desired track width.

   The nuts 23 are then tightened until the bearing surfaces of the clamping elements are pressed sufficiently against the bearing surfaces of the inner abutment elements to bring the clamping elements into firm engagement with the underside of the shoes on the rails. and the abutment members in engagement with the top and edges of the rail shoe. It can be seen that, in this way, the rail shoe is held firmly at its upper part and on its side edges by the aubtement elements.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   A lock washer is used in conjunction with nuts 23 and 24 to prevent accidental loosening thereof. Such a washer may be made of flexible steel and has a ring 25 having projections extending at right angles to it. The projections 26 are bent toward the adjacent nut across two opposing faces thereof and the projections. 27 are bent towards the adjacent wedge clamp member across opposite faces of the reduced square portion 12. In this manner the nuts are securely held against rotation and the abutment members. the wedges and the tie rod are kept in fixed elevation with the rails, against any possibility of accidental displacement.



   It follows from the foregoing that the spacing device with lateral stops thus established is universal in the sense that it can be adjusted without any difficulty to rails of different dimensions without requiring any modification in the construction.



  In addition, it makes it possible to clamp the rails effectively and to abut them in a determined lateral relationship between them. Finally, it is of durable, rugged construction and inexpensive to manufacture, and has only a minimum of parts that can be quickly assembled.



   It is understood that any modification of detail could be made to the device embodying the invention with the aim of adapting it to the various uses and conditions.



   CLAIMS.

** ATTENTION ** end of DESC field can contain start of CLMS **.


    

Claims (1)

-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-&-& 1) Dans un dispositif d'écartement à butées latérales pour rails, la combinaison avec un tirant, d'éléments d'abutement et de serrage présentant chacun des surfaces portantes inclinées et une ouverture pour le passage du dit tirant, l'ouverture dans l'un des dits éléments étant plus grande que l'ouverture dans l'autre pour <Desc/Clms Page number 6> permettre l'ajustage des dits éléments, les dits éléments d'abute- ment étant adaptés pour engager le dessus et les bords du patin de rail tandis que les éléments de serrage sont adaptés pour engager le dessous du patin de rail. - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & - & 1) In a spacing device with lateral stops for rails, the combination with a tie rod, abutment and clamping elements each having inclined bearing surfaces and an opening for the passage of said tie rod, the opening in the 'one of said elements being larger than the opening in the other for <Desc / Clms Page number 6> allowing the adjustment of said elements, said abutment elements being adapted to engage the top and the edges of the rail shoe while the clamping elements are adapted to engage the underside of the rail shoe. 2) Dans un dispositif d'écartement à butées latérales pour rails, la combinaison avec un tirant d'éléments d'abutement montés sur le dit tirant, d'éléments de serrage montés sur ce même tirant, et de moyens pour presser les dits éléments de serrage en contact avec les dits éléments d'abutement et le dessous du patin de rail, en vue de fixer ce dernier en position. 2) In a spacing device with lateral stops for rails, the combination with a tie rod of abutment elements mounted on said tie rod, clamping elements mounted on this same tie rod, and means for pressing said elements clamping in contact with said abutment elements and the underside of the rail shoe, in order to fix the latter in position. 3) Dans un dispositif d'écartement à butées latérales pour rails, la combinaison avec un tirant, d'éléments d'abutement latéral ayant chacun une couverture pour recevoir le dit tirant, d'éléments de aerrage ayant une ouvarturo plus petite que celle prévue dans les dits éléments d'abutement pour recevoir le dit tirant, les dits élé- ments d'abutement et de serrage ayant des surfaces inclinées adap- tées pour constituer des surfaces de portée coopérantes, et des moyens pour presser les surfaces portantes inclinées des dits élé- ments de serrage contre les surfaces inclinées correspondantes des dits éléments d'abutement, en vue d'ajuster ces éléments les uns par rapport aux autres en vue d'engager le rail et de le maintenir en position. 3) In a spacing device with lateral stops for rails, the combination with a tie rod, of lateral abutment elements each having a cover to receive said tie rod, of aerrage elements having a smaller opening than that provided in said abutment elements for receiving said tie rod, said abutment and clamping elements having inclined surfaces adapted to constitute cooperating bearing surfaces, and means for pressing the inclined bearing surfaces of said clamping elements against the corresponding inclined surfaces of said abutment elements, in order to adjust these elements relative to each other in order to engage the rail and hold it in position. 4) Dans un dispositif d'écarmement à butées latérales pour rails, la combinaison avec un tirant,d'éléments d'abutement latéral ayant chacun une portion en forme de crochet adaptée pour engager le dessus d'un patin de rail et ayant une ouverture pour le passage du tirant, d'éléments de serrage ayant chacun une ouverture plus pe- tite que l'ouverture dans les dits membres de fixation pour le passa- ge du dit tirant, les dits éléments d'abutement et de serrage ayant des surfaces inclinées adaptées pour constituer des surfaces portan- tes coopérantes, de moyens pour presser les surfaces portantes des dits éléments de serrage contre les surfaces portantes des dits élé- ments d'abutement, et de moyens pour bloquer les dites pièces en @ <Desc/Clms Page number 7> position d'ajustage. 4) In a side stop cocking device for rails, the combination with a tie rod, side abutment elements each having a hook-shaped portion adapted to engage the top of a rail runner and having an opening for the passage of the tie rod, clamping elements each having an opening smaller than the opening in said fixing members for the passage of said tie rod, said abutment and clamping elements having surfaces inclined adapted to constitute cooperating bearing surfaces, means for pressing the bearing surfaces of said clamping elements against the bearing surfaces of said abutment elements, and means for locking said pieces in @ <Desc / Clms Page number 7> adjustment position. 5) Dans un dispositif d'écartement à butées latérales pour @ rails, la combinaison avec un tirant, d'éléments d'abutement latéral ayant chacun une portion en forme de crochet, adaptée pour engager le dessus et les bords d'up patin de rail, et une ouverture,pour le passage du tirant, d'éléments de serrage ayant chacun une 'ouverture plus petite que l'ouverture dans les dits éléments d'abutement pour le passage du dit tirant et une surface portante plate pour enga- ger le dessous du dit rail, les dits éléments d'abutement et de ser- rage ayant des surfaces portantes inclinées correspondantes, de fa- çon à ce que les dits éléments de serrage puissent être ajustés re- lativement aux dits éléments d'abutement pour engager le rail en serrant le dessus, le dessous et les bords du patin de ce rail. 5) In a spacer device with side stops for rails, the combination with a tie rod, of side abutment elements each having a hook-shaped portion, adapted to engage the top and the edges of the shoe. rail, and an opening, for the passage of the tie rod, of clamping elements each having an opening smaller than the opening in said abutment elements for the passage of said tie rod and a flat bearing surface for engaging the underside of said rail, said abutment and clamping elements having corresponding inclined bearing surfaces, so that said clamping elements can be adjusted relative to said abutment elements to engage the rail by tightening the top, the bottom and the edges of the shoe of this rail. 6) Dans un dispositif d'écartement à butées latérales pour rails, la combinaison avec un tirant, d'éléments d'abutement ayant chacun une portion en forme de crochet, adaptée pour engager le des- sus d'un patin de rail et ayant une ouverture pour le passage du tirant, chacun des dits éléments d'abutement ayant une surface por- tante inclinée adjacente à la dite ouverture, d'éléments de serrage ayant chacun une ouverture plus petite que l'ouverture dans les dits éléments d'abutement, pour le passage dit dit tirant et une surface portante inclinée adaptée pour coopérer avec la surfaceportante incli- née sur l'un quelconque des dits éléments d'abutement, d'une por- tion réduite sur chaque élément de serrage, 6) In a spacer device with lateral stops for rails, the combination with a tie rod, abutment elements each having a hook-shaped portion, adapted to engage the top of a rail shoe and having an opening for the passage of the tie rod, each of said abutment elements having an inclined bearing surface adjacent to said opening, clamping elements each having an opening smaller than the opening in said abutment elements , for the passage called said tie rod and an inclined bearing surface adapted to cooperate with the inclined bearing surface on any one of said abutment elements, of a reduced proportion on each clamping element, d'écrous pour provoquer l'ajustement des dits éléments l'un par rapport à l'autre en vue d'engager et de bloquer les rails entre eux, et une rondelle de sûreté ayant des projections opposées rebattables adaptées pour engager le dit écrou et la portion réduite de l'élément de serrage pour retenir d'une manière sûre les éléments dans la position ajustée. nuts to cause the adjustment of said elements relative to each other in order to engage and lock the rails between them, and a safety washer having opposing rebondable projections adapted to engage said nut and the reduced portion of the clamp member to securely retain the members in the adjusted position. RESUME. EMI7.1 ABSTRACT. EMI7.1 #Mt-tMfMtMtMMt-ccnt -aM=jedi<MjB.< L'invention vise à établir un dispositif à butées latérales pour régler et maintenir l'écartement des rails, ce dispositif com- <Desc/Clms Page number 8> portant, en combinaison avec un tirant à extrémités filetées, des éléments d'abutement latéral et des éléments de serrage, présen- tant chacun des surfaces portantes inclinées coopérantes et une ouverture pour le passage libre d'une portion filetée du dit ti- rant, l'ouverture dans l'élément d'abutement étant plus grande que celle dans l'élément de serrage pour permettre l'ajustement à glissement des dits éléments l'un par rapport à l'autre, # Mt-tMfMtMtMMt-ccnt -aM = jedi <MjB. < The invention aims to establish a device with lateral stops for adjusting and maintaining the spacing of the rails, this device comprising <Desc / Clms Page number 8> carrying, in combination with a tie rod with threaded ends, side abutment elements and clamping elements, each having cooperating inclined bearing surfaces and an opening for the free passage of a threaded portion of said tie rod, the opening in the abutment element being larger than that in the clamping element to allow the sliding adjustment of said elements with respect to each other, les élé- ments d'abutement latéral étant prévus des deux côtés de chaque rail et présentant chacun une partie en forme de crochet et étant prévus pour engager la surface supérieure et les bords latéraux du patin.de rail tandis que les éléments de serrage sont disposés pour engager le dessous du dit patin, une rondelle de sécurité étant intercalée entre chaque élément de serrage et un écrou vissant sur la portion filetée du tirait, la dite rondelle présentant des projections radiales dont les unes se rabattent sur les pans da dit écrou et les autres sur les plats de l'élément de serrage formant coin. the side abutment members being provided on both sides of each rail and each having a hook-shaped portion and being provided to engage the top surface and the side edges of the rail shoe while the clamping members are arranged to engage the underside of said shoe, a safety washer being interposed between each clamping element and a nut screwing on the threaded portion of the tie rod, said washer having radial projections, some of which are folded over the sides of said nut and the others on the flats of the wedge clamp.
BE340600D BE340600A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE340600A true BE340600A (en)

Family

ID=17343

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE340600D BE340600A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE340600A (en)

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2000044987A1 (en) * 1999-01-30 2000-08-03 Bahnbau Wels Gmbh Device for the height and lateral alignment and/or support of the rails of a railway track

Cited By (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2000044987A1 (en) * 1999-01-30 2000-08-03 Bahnbau Wels Gmbh Device for the height and lateral alignment and/or support of the rails of a railway track

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2624569A1 (en) ATTACHED RETAINER FOR CONSTRUCTION ELEMENTS
EP0455594B1 (en) Device for fixing a rail to a sleeper
FR2639971A1 (en) FLANGE FOR QUICK FIXING OF A RAILWAY RAIL AND CROSS-SECTION PROVIDED WITH SUCH A FLANGE
FR2604759A1 (en) Device for positioning a clamping tie rod on a machine tool bed with T-shaped grooves
BE340600A (en)
FR2715861A3 (en) Ski binding with base plate fixed by bolt
EP0263008B1 (en) Reusable screw-locking set
EP2163703A1 (en) Variably angled connection device between two hollow profiles
EP0513105A1 (en) Device for attaching a rail to a concrete or metal support.
FR2704420A1 (en) Clamp for spinal fixation device
FR2611369A3 (en) Rail fastening
FR2519745A1 (en) Refrigerator with compressor unit support plate and flexible mountings - uses plate with slots accepting mounting studs which compress flexible mountings as compressor is moved into place
WO1991000391A1 (en) Elastic fixing device for fixing a railway track to its support
FR2678036A1 (en) LOCKING DEVICE FOR LIVE CABLE.
FR2821821A3 (en) Device for releasable locking of saddle tube in seat tube of bicycle&#39;s frame has jaw elements on upper clamping element relatively movable in transverse direction so that protrusions on inner wall abut against saddle support tube
FR2785218A1 (en) HAND SAW MOUNT WITH BLADE TENSIONING DEVICE
FR2491106A1 (en) Refrigeration feed for freezing soil - uses liquified gas to cool surrounding soil via heat transfer liquid
FR2822919A1 (en) ADAPTABLE PIPE FIXING COLLAR
BE526472A (en)
BE559994A (en)
BE337790A (en)
FR2727345A1 (en) Pivoting right angle clamp for holding pieces on work bench
BE568764A (en)
BE564935A (en)
FR2911161A1 (en) Articulation tongue and fixation tongue coupling device for articulating panel, has complementary forms allowing position adjustment and blocking of fixation tongue under stress of screw that is cooperated in support on articulation tongue