BE337739A - - Google Patents

Info

Publication number
BE337739A
BE337739A BE337739DA BE337739A BE 337739 A BE337739 A BE 337739A BE 337739D A BE337739D A BE 337739DA BE 337739 A BE337739 A BE 337739A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fuel
combustion
chamber
burner
valve
Prior art date
Application number
Other languages
French (fr)
Publication of BE337739A publication Critical patent/BE337739A/fr

Links

Landscapes

  • Feeding And Controlling Fuel (AREA)

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



    "SOCONY     BUENER   CORPORATION" La présente invention se rapporte aux brûleurs à com- bustible, et plus spéciament aux brûleurs qui sont d'un fonc- tionnement semi-automatique ou automatique. 



   La forme de réalisation préférée de l'appareil,qui a été choisie dans le but de représenter et décrire l'invention, est un brûleur à combustible habituellement connu sous le nom de brûleur à huile. Le brûleur à huile particulier choisi est un brûleur qui est spécialement approprié au chauffage d'habi- tations. Bien que l'invention soit décrite dans son application à un tel brûleur à huile automatique ou semi-automatique pour des usages domestiques,il est bien entendu que les principes de fonctionnement décrits ci-après peuvent être utilisés dans des brûleurs à huile employés soit pour des usages   domestiques,soit   pour des applications industrielles,ou dans des brûleurs à com- bustible marchant au charbon pulvérisé. 



   Il est bien connu,dans les applications des brûleurs à combustible automatiques ou semi-automatiques,que des précau- ,tions de sûreté contre des risques d'incendie,d'explosion et      

 <Desc/Clms Page number 2> 

 de dommages au 'brûleur et aux propriétés constituent l'une des conditions essentielles pour un fonctionnement   sûr,efficace   et satisfaisant. 



   L'invention se rapporte également   à   un mode de fonc- tionnement nouveau de systèmes de combustion,spécialement de 'brûleurs à huile combustible. Ce mode de fonctionnement de tels brûleurs consiste à fournir une quantité déterminée d'avance de combustible lors de la mise en marche du brûleur et,lorsque la combustion a été amorcée de manière satisfaisante dans le brûleur,à établir automatiquement l'alimentation à partir du réservoir principal de combustible,de manière à fournir du com- bustible directement au brûleur. L'alimentation d'huile au brû- leur   à   partir du réservoir prinoipal ne sera par suite jamais établie qu'après que la combustion aura été amorcée,une quanti- té déterminée d'avance de combustible étant utilisée dans le but d'amorcer la combustion. 



     Jusqu'ici,dans   des brûleurs à combustible d'un type quelconque,spécialement dans des brûleurs à fonctionnement in-   termittent,il   a été de pratique courante,lors de la mise en 
 EMI2.1 
 m"raho du brblour,dg :fo.11'o fonotionncr imnlt6t1iQtQmont 1" môoanilil- me qui fournit le combustible au brûleur,et de permettre à ce mécanisme de continuer à fournir du combustible au brûleur jus- qu'à ce que l'appareil soit mis hors fonctionnement ou arrêté par un individu,ou par un thermostat placé dans une chambre d'une maison,ou par un thermostat dans la chaudière ou l'instal- lation de chauffage à chauffer,ou soit arrêté par quelque autre moyen. Dans de tels brûleurs,le   mécanisme   d'alimentation en/com- bustible est relié à et dépend du mécanisme principal de com- mande du brûleur.

   En outre,dans de tels brûleurs,dans le cas où il se produit un raté dans l'allumage du combustible lors de la mise en marche,par exemple dans des brûleurs à huile,l'huile dans de nombreux cas débordera du brûleur ou s'écoulera dans le foyer ou four ou sur le sol de la chambre de chaudières,en créant ainsi de sérieux risques d'incendie. Dans les brûleurs 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 à charbon, lors d'un raté dans l'allumage,le combustible conti- nuera à être fourni au foyer ou four,et du combustible non brû- lé obstruera et engorgera celui-ci. 



   Il est bien connu qu'il existe plusieurs types de dis- positifs de sûreté, qui sont destinés à arrêter le fonctionnement du brûleur dans le cas où l'allumage n'a pas lieu au moment de la mise en marche,ou au   commencement   d'une quelconque des pé- riodes de fonctionnement intermittent de celui-ci. Il est bien connu que certains de ces dispositifs de sûreté ont été utili- sés de manière satisfaisante dans de tels brûleurs. Habituelle- ment,les dispositifs de sûreté ont été employés,sous une forme ou une autre,en combinaison avec le mécanisme principal de commande du brûleur et servent à agir sur celui-ci.

   Il a été qui remarqué que d'autres parties de l'appareil, ont soumises à des influences autres qu'un raté dans l'allumage initial,sont em- ployées en combinaison avec le dispositif de sûreté pour le non allumage,et par conséquent le dispositif de sûreté est affecté et entre en jeu sous l'effet de conditions qui ne sont pas dues au raté dans l'allumage initial d'un combustible. 



   L'invention décrite ci-après se rapporte plus parti- culièrement à un dispositif de sûreté,qui règle directement l'alimentation du combustible. Le dispositif de sûreté employé de préférence dans ce but assure l'arrivée de combustible à partir de la source principale d'alimentation après que l'allu- mage initial a été obtenu avec une quantité déterminée d'avance de combustible fournie au brûleur au commencement de son fonc- 
1' tionnement,que le brûleur soit destiné à marcher à/huile,au charbon pulvérisé ou autrement.

   On verra par conséquent que si l'allumage n'a pas eu réellement lieu lors de la mise en marche, il n'y aura qu'une quantité déterminée d'avance de combustible qui sera fournie au brûleur, et que la source principale d'ali- mentation ne peut fournir de combustible jusqu'à ce que l'allu- mage de cette quantité déterminée d'avance ou limitée de   combus-   tible ait été réalisé. On supprime ainsi le risque de déborde- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 ment de combustible liquide dans le brûleur et son écoulement sur le sol,ou l'obstruction du brûleur par une grande quantité de combustible non consumé. Dans le fonctionnement d'un brûleur   à   combustible auquel sont appliqués les principes de la présen- te invention,il existera un dispositif de sûreté qui n'a pas encore été prévu jusqu'ici.

   Tout brûleur suivant l'invention peut être réglé ou contrôle de façon à être alimenté seulement d'une quantité suffisante de combustible,qui assurera facilement l'allumage du combustible employé. Par suite,lors de la mise en marche pour un fonctionnement quelconque d'un brûleur   à   com- bustible,une quantité limitée de combustible est admise dans le brûleur dans le but de produire une combustion initiale et,   ensuite,le   brûleur sera alimenté en combustible à partir de la source principale de celui-ci, mais il est clair que les condi- tions de combustion devront avoir été atteintes avant que du combustible puisse être admis à la chambre de combustion à par- tir de la source principale d'alimentation. 



   L'invention a par conséquent pour but principal d'ob- tenir un appareil nouveau et perfectionné pour la combustion de combustible et d'obtenir un mode de fonctionnement nouveau,sûr et efficace pour cet appareil de combustion. 



   L'invention a également pour but,dans un brûleur à combustible,de ne permettre que l'arrivée d'une quantité limitée de combustible lors de la mise en marche du brûleur et de per- mettre ensuite,d'après les conditions dans lesquelles s'est effectué l'allumage initial,l'admission d'une quantité supplé- mentaire de combustible. la source 
L'invention a également pour but de maintenir/d'ali- mentation principale en combustible dans une condition de non- fonctionnement jusqu'à ce que l'allumage ait eu lieu. 



   En outre,l'invention a pour but d'obtenir un brûleur   à   combustible,qui s'arrêtera ou cessera de fonctionnes: automati- quement après qu'une quantité déterminée d'avance de combustible a été fournie et que l'allumage de celle-ci n'a pas été obtenu. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 



   Un autre but particulier de l'invention consiste à obtenir un brûleur à huile.,qui consommera une quantité détermi- née d'avance d'huile lors de la mise en marche de ce brûleur et qui,si l'allumage ne se produit pas,mettra automatiquement hors service ou arrêtera les organes principaux de ce brûleur,suivant la source la condition donc laquelle se trouve/d'alimentation en   combusti-   ble à partir de laquelle est prélevée la quantité déterminé dta-   vance   de combustible. 



     L'invention   porte également sur un dispositif de con- trôle pour régler le fonctionnement du brûleur. 



   L'invention concerne aussi un dispositif réglable, qui est destiné à contrôler la quantité de combustible,qui cons- titue la quantité déterminée d'avance fournie au brûleur pour provoquer la combustion initiale. 



   D'autres buts et avantages de l'invention ressortiront clairement de la desoriptinn détaillée ci-après,qui est'faite en référence aux dessins   ci-joints,qui   représentent à titre   d'exemple .une   forme de réalisation préférée de l'invention ;   dessins montrent différentes parties d'un brûleur à huile,qui   est déorit de manière complète dans le brevet   Etata-Unis   N    I.491.156   du 22 Avril 1924. 



   Sur ces dessins : 
La fig.l représente un schéma des connexions d'un système électrique pour un brûleur à combustible,avec des par- ties du mécanisme du brûleur et un système d'alimentation en combustible représentées en coupe et avec d'autres parties du mécanisme de commande du brûleur; 
La fig.2 est une vue en   coupe,à   échelle agrandie, d'une partie du dispositif d'alimentation en combustible pour le brûleur à huile ; 
La fig. 3 est une vue en plan de dessus d'un type par-   tioulier   de dispositif à tube Bourdon utilisé avec le type pré- féré d'appareil de contrôle,cette figure montrant un mécanisme portant un contact électrique; 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 
La fig. 4 est une vue en coupe montrant une forme de réalisation modifiée de l'appareil représenté sur la fig.2;

   
La fig.5 est une forme de construction modifiée de la fig.l,comprenant des changements dans le système de contrôle électrique,comme représenté dans le schéma des connexions; 
La fig. 6 est une vue en coupe suivant la ligne 6-6 de la fig.5;et 
La fig.7 est une variante,en coupe,d'une partie de l'appareil représenté sur la fig.6,cette figure montrant un in- terrupteur actionné par un thermostat. 



   Dans un brûleur à combustible quelconque du type auto- matique ou   semi-automatique,il   est prévu un brûleur proprement dit,un moteur pour actionner celui-ci, un dispositif pour fournir et amener le combustible au brûleur à partir d'une source   d'ali-   mentation,un mécanisme   d'un   genre quelconque pour allumer le combustible et un système pour contrôler le fonctionnement du brûleur. Le brûleur est construit de manière à assurer le mélan- ge du combustible avec un milieu entretenant la combustion.Dans un bruleur à huile,le mélange de l'huile avecde l'air ou de la vapeur d'eau est habituellement effectué au moyen d'une tuyère. 



  Dans un brûleur   à   combustible marchant au charbon,le milieu entretenant la combustion,que ce soit de la vapeur d'eau ou de l'air ou un mélange des deux,est fourni au charbon à l'endroit de la combustion. Dans l'un ou l'autre cas,toutefois,il est pré- vu,en combinaison avec le brûleur,une chambre de combustion. 



  Cette chambre de combustion peut faire partie de l'ensemble- du brûleur lui-même,ou bien elle peut faire partie de la ohaudière ou foyer   à   chauffer. Dans certains cas,spécialement dans des brûleurs huile,il est prévu un tube générateur,qui fait partie de la chambre de combustion,et la chaudière ou foyer à chauffer constitue une autre partie de la chambre. Le tube générateur et cette partie du foyer ou chaudière forment par leur réunion la chambre de combustion complète.

   Dans le brûleur décrit ci-après, il existe un tube générateur,qui est combiné avec le brûleur 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 prorement dit et qui sera mentionné de manière générale comme étant la chambre de combustion,bien qu'une partie de la   chaudiè-   re ou foyer coopère avec .ce tube pour assurer la combustion oom- plète du combustible. 



     .En   référence aux dessins, il est représenté sur la fig.l une chambre de combustion   l,qui   fait partie du brûleur représenté dans le brevet Etats-Unis N    I.49I.I56   mentionné oi- dessus. Cette chambre est constituée par un tube générateur   .   



  Un moteur approprié 3 sert à actionner le brûleur et à action- ner le dispositif d'alimentation d'air au conduit 4,qui l'amène à une tuyère appropriée de mélange 5. Le combustible est fourni au brûleur à partir d'une source d'alimentation (non représen- 
 EMI7.1 
 t6 ) ten passant dans 'un réservoir 6 ot da oolu1...01 i\ travers uno conduite 7 à la tuyère 5. Dans ce type particulier de brûleur, le combustible et   l'air,lorsqu'ils   sont mélangés,sont allumés dans un diffuseur d'allumage 8 au moyen d'un dispositif d'allu- mage approprié,tel par exemple qu'une bougie d'allumage 9. Le mélange allumé passe du diffuseur 8 dans le tube générateur   2,où   de l'air additionnel est fourni au mélange,pour aider à obtenir finalement une combustion oomplète du combustible.

   Une bobine d'allumage appropriée 10 sert à produire le courant électrique à haute tension d'alimentation de la bougie d'allumage 9. Comme les détails de cette bobine d'allumage ne font pas partie de 1'invention,celle-ci ne sera pas décrite en détail. Un système de contrôle électrique approprié sert à actionner le moteur 3 de commande du brûleur,et dans ce système il est prévu un ther- mostat 11 pour contrôler le fonctionnement normal du brûleur. 



  Lorsque ce brûleur est employé ppur chauffer des habitations, le thermostat 11 est habituellement placé dans l'une des pièces de l'habitation,ou bien il peut être placé en un endroit appro- prié quelconque,de sorte que le fonctionnement du brûleur et du calorifère employé en combinaison avec celui-ci assurera une chaleur uniforme   à   travers toute l'habitation. Il est bien entendu qu'un quelconque des dispositifs de sûreté bien connus 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 peut être intercalé dans le circuit de contrôle, - ce dispositif de sûreté pouvant être par exemple un dispositif de mise hors circuit à niveau d'eau, ou un fusible entrant en jeu lorsqu'une chaleur excessive s'échappe à travers le carneau du calorifère, ou un autre dispositif semblable quelconque. 



   Comme le dispositif d'alimentation en combustible constitue une partie importante de l'invention,il va être décrit en détail. le brûleur ou sa chambre de combustion peut être relié à une source d'alimentation de combustible,de toute manière dé-   sirée   quelconque. Ce raccordement peut être effectué au moyen d'une seule conduite,ou par un système de conduites connu sous le nom de "pipe   line".   L'appareil complet servant à amener le combustible à partir d'une source d'alimentionjau brûleur doit être compris comme signifiant un système d'alimentation en com- bustible,que ce soit une seule conduite ou un système complet de conduites.

   Comme une partie importante de l'invention consis- te dans l'alimentation d'une quantité minimum ou limitée,déter- minée   d'avance., de   combustible à la chambre de combustion du brû- leur,dans le but d'obtenir dans cette chambre une combustion initiale,l'invention comprend également la disposition   consis-   tant à arrêter ou interrompre l'arrivée de combustible à partir de la source d'alimentation pendant une mise en marche quelcon- n' que du brûleur,de telle sorte que dans le cas où   on/obtient   pas la combustion de cette quantité déterminée d'avance de combusti- ble,il ne sera pas fourni au brûleur une nouvelle quantité de combustible qu'i/formerait avec l'air un mélange combustible. 



  D'une manière générale,l'invention comprend l'emploi,dans le système d'alimentation en combustible,d'un dispositif arrêtant ou interrompant l'alimentation,de sorte qu'en temps normal il existera une quantité limitée de combustible disponible,pouvant se rendre dans la chambre de combustion lors de la mise en marche du brûleur,tandis que la source principale d'alimentation de combustible sera,mise hors circuit.

   Lorsque le système d'ame- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 née de combustible consiste en une seule conduite,le dispositif servant à interrompre l'alimentation en combustible sera placé de telle manière que lors de l'arrêt normal de fonctionnement du brûleur,ce dispositif retiendra dans la   conduite,entre'     lui-même   et la chambre de combustion, une quantité limitée de combustible qui pourra se rendre dans la chambre de combustion lors d'une nouvelle mise en marche du brûleur. 



   Il est bien entendu que,dans le but général de laisser arriver au brûleur seulement une quantité de combustible déter- minée d'avance lors de la mise en marche à un moment quelconque de son fonctionnement,cette quantité déterminée d'avance de com- bustible peut être du combustible provenant de la source princi- pale   d'alimentation, ou   peut être un combustible entièrement dif- férent qui sera plus facile à allumer.

   On peut employer un dis- positif mécanique d'un type particulier quelconque pour contenir une quantité limitée de combustible destinée à être utilisée pour l'allumage,ou bien le système d'alimentation en combustible peut comporter un réservoir ou récipient séparé ou distinct pour contenir une quantité limitée du combustible,et ce récipient peut ou non être placé de manière que le combustible passe de la source   d'alimentatio.   à travers ce récipient pour aller au brû- leur après que la combustinn a été effectuée . Tous ces change- ments ou modifications sont considérés comme rentrant dans le cadre de l'invention. 



   Dans la forme de réalisation représentée,le   combusti-   ble peut s'écouler à partir d'une source principale d'alimenta- tion,par une conduite appropriée(non représentée),dans la cham- bre 12   à   la base du réservoir ou récipient 6,et peut passer de cette chambre à travers la soupape 14 dans la chambre principale   du réservoir 6 ; ceréservoir possède une capacité limitée par   rapport   à   la source principale d'alimentation,qui est de grandes dimensions.

   La quantité d'huile qu'on laisse s'écouler dans ce réservoir peut être réglée de toute manière désirée,comme par exemple au moyen d'un flotteur   15,qui   agit de la manière   habi-   

 <Desc/Clms Page number 10> 

 tuelle par l'intermédiaire de contrepoids 16 sur une tige 17 de la soupape 14 (v.figs.2 et 4). En temps normal,la quantité limitée d'huile dans le réservoir 6 est indiquée par la ligne de niveau 18. Ce niveau doit être considéré comme le niveau normal de régime du combustible. tour contrôler la quantité d'huile qui passera de ce réservoir dans la chambre de combustion dans le but d'amorcer la combustion,il est représenté ici une forme de réalisation satisfaisante d'un appareil permettant d'atteindre ce but.

   Cet appareil particulier consiste en un tube,formant déversoir,19, qui est   plavé   dans l'enveloppe du réservoir comme représenté sur la fig.2 et dont on règle la position à un niveau déterminé au moyen d'une tige   20, commandée   par un écrou moleté 21 et qui est empêchée de tourner par une tige coudée 22. Il est à remarquer, d'après les   igs.2   et 4,que de l'huile peut passer par le dé- versoir 19 dans la conduite 7 et de celle-ci dans la tuyère de mélange du brûleur.

   On verra que l'on peut faire varier le ni- veau supérieur de ce déversoir,de telle sorte qu'il puisse être placé dans des positions différentes en-dessous du niveau nor- mal de régime du combustible en 18,en règlant ainsi la quantité de combustible dont on peut disposer pour la fournir au brûleur lors de la mise en marche de celui-ci. On verra facilement qu' aussitôt que le niveau de l'huile dans le réservoir 6 s'est abaissé jusqu'à la partie supérieure de ce déversoir 19,il ne passera plus d'huile en quantité suffisante pour entretenir la combustion dans la chambre de combustion jusqu'à ce que la sou- pape 14 ait été ouverte,pour permettre à une nouvelle quantité de combustible d'arriver dans le réservoir 6 à partir de la sour- oe d'alimentation.

   On verra également que la soupape 14 consti- tue le dispositif servant à interrompre ou arrêter l'arrivée de combustible dans le système d'alimentation en combustible, et qu'une certaine proportion de l'huile contenue dans le réservoir 6 peut être utilisée pour passer dans la chambre de combustion 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 lors de la mise an marche du brûleur. 



   Dans le but de maintenir la soupape 14 fermée pour empocher du combustible de passer dans le réservoir jusqu'après que la combustion aura été obtenue dans la chambre de combustion, on peut employer un dispositif de contrôle d'un genre approprié quelconque. Une forme de réalisation particulière de ce dispo- sitif de contrôle,qui a fonctionné de manière satisfaisante, consiste en un thermostat 24,placé de telle façon par rapport à la chambre de combustion qu'il soit soumis à l'action de la cha- leur dans celle-ci,ce thermostat entrant en action,lorsqu'il rè- gne dans la chambre de combustion des conditions assurant la ' dans la conduite 25 combustion, pour comprimer/un gaz, qui remplit également un tube 
Bourdon   26   de forme appropriée et qui provoque la dilatation de ce tube,de sorte qu'un bras 27,monté sur le tube Bourdon,

  peut être soulevé et écarté de la tige 17 de la soupape 14 et permet- tre ainsi l'admission de combustible à partir de la source prin- cipale d'alimentation dans le réservoir,car le flotteur 15 et les contrepoids 16 tomberont,en faisant monter la tige 17,comme on le verra clairement dans les vues en coupe des fig.2 et 4. 



   Il a été constaté par expérience qu'on peut régler la position du déversoir 19 de telle manière qu'une quantité relativement faible d'huile seulement puisse être fournie à la chambre de com- bustion avant que l'allumage ait lieu dans celle-ci et que le thermostat 24 et le tube Bourdon 26 fonctionnent pour permettra l'arrivée de combustible additionnel dans le réservoir 6 et de celui-ci dans la chambre de combustion.

   Bien qu'il ait été dé- crit une forme de réalisation particulière avec le thermostat 
24 et le tube Bourdon   26,il   est bien entendu qu'on peut employer un dispositif quelconque.entrant en action sous l'influence de dans la chaleur dégagée par la combustion   Stac   la chambre de combustion, pour libérer la tige 17 de la soupape et par conséquent permettre le déplacement de la soupape à partir de sa position normale fer- mée. Si on le désire,on peut remplir de mercure le thermostat 
24 et le tube Bourdon 26. Dans la construction représentée,le 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 combustible est entraîné à partir du réservoir 6 dans la chambre de combustion 1 au moyen de l'aspiration provoquée par l'écou- lement   d'air à   travers le conduit 4 et la tuyère 5.

   Il est bien entendu qu'on peut également employer une pompe pour produire l'écoulement de l'huile,si on le désire. lors de la mise en marche du   brûleur,le   moteur 3 est immédiatement mis en marche et fournit de l'air au conduit 4. 



  Il est   à   remarquer que,par l'emploi du déversoir 19 de position réglable,après qu'on a laissé passer dans la chambre de combus- tion la quantité limitée de combustible,déterminée d'avance, 
 EMI12.1 
 deatinac h pravaqxiov l'amarrage do In aombüdfLion, ai dota c;JOllê1.j,.. tions propres à entretenir la combustion dans cette chambre n'ont pas été atteintes,de l'air sera aspiré dans la conduite 7 par le déversoir 19 et le.moteur 3 continuera à marcher,mais il ne sera   entraîné   aucune quantité appréciable d'huile par l'aspiration. 



  Par l'alimentation de la quantité d'huile déterminée d'avance, le niveau du combustible dans le réservoir 6 s'est abaissé à partir de la ligne de niveau 18 à la ligne de niveau 28. Il est désirable d'arrêter le fonctionnement au brûleur lorsque cette condition a eu lieu sans que la combustion se soit effectuée, et un moyen d'atteindre ce résultat consiste à munir le déver- soir 19 d'une perforation ou trou de fuite 29. Il est préféra- b le que ce trou de fuite ou perforation soit de dimensions rela- tivement faibles,mais telles qu'il permette à une quantité très faible de combustible de s'écouler dans la conduite 7. Cette quantité de combustible ne se mélangera pas toutefois avec l'air dans la tuyère 5 pour former un mélange   entretenant   la   combus-   tion.

   Lorsque le niveau du combustible dans le réservoir 6 est descendu jusqu'au niveau du trou de fuite   29, comme   représenté par la ligne 30,un flotteur SI, qui est également monté dans le réservoir 6,actionnera un interrupteur 32 intercalé dans le sys- tème de contrôle électrique et ouvrira le circuit allant au mo- teur 3,en arrêtant ainsi le fonctionnement du moteur et du brû- leur. 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 



   Par la description qui   précède,on   verra que lors de la mise en marche du brûleur,une quantité déterminée d'avance d'hui- le ou autre combustible sera fournie au brûleur,cette quantité étant telle qu'elle produise avec l'air un mélange entretenant la combustion. Il est également à remarquer que,dans le cas où la combustion de cette quantité déterminée d'avance du   combusti-   ble s'est réellement effectuée, une nouvelle quantité de combus- tible,dans une proportion propre à entretenir la combustion,se- ra fournie au brûleur ou à la chambre de combustion,de telle sorte que la combustion amorcée se continuera.

   Dans le cas où la quantité détemminée d'avance de combustible,fournie tout d'a- bord à la chambre de combustion,ne s'est pas allumée,une faible quantité du combustible,dans une proportion telle qu'elle n'en- tretiendra pas la combustion, sera fournie au brûleur. Cette   dernière     quantité   de combustible est uniquement destinée à com- mander   l'arrêt   du moteur actionnant le brûleur. Par suite,dans des conditions anormales,le moteur actionnant le brûleur sera arrêté par l'état dans lequel se trouve le combustible dans le système d'alimentation de combustible. 



   Le système servant à contrôler le fonctionnement du brûleur va maintenant être décrit. La forme de réalisation re- présentée consiste en un système de contrôle électrique,la force motrice nécessaire étant fournie par les conducteurs d'amenée de courant électrique 34 et 35. Un interrupteur à enclenchement permet d'établir ou d'interrompre à volonté l'arrivée de courant électrique. Le moteur électrique représenté est du type avec son rotor 36 en court-circuit,et son enroulement inducteur 37 est commandé par un interrupteur d'un type approprié,tel qu'un interrupteur à mercure 38. Sur la ligne d'alimentation de cou- rant électrique est branché un transformateur.59,comportant un enroulement primaire 40 et un enroulement seoondaire 41,assurant ainsi un faible potentiel pour la partie du système électrique de contrôle servant au réglage.

   On peut ou non employer un tel 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 transformateur. Celui-ci a été représenté ici pour montrer une forme de réalisation. Dans ce système à faible potentiel,le circuit comporte un enroulement 42 entourant l'interrupteur 38, de telle sorte   que,lorsqu'on   ferme le circuit,cet enroulement 
42 agit de façon à attirer vers le bas une armature ou noyau (non représenté),qui est monté à l'intérieur de l'interrupteur 
38,en refoulant ainsi le mercure dans l'interrupteur de façon à compléter un trajet électrique à partir du conducteur élec- trique 44 au conducteur 45 et de celui-ci à travers l'inducteur 37 du moteur,pour revenir à l'autre conducteur de la ligne d'a- limentation, en mettant ainsi le moteur en marche. 



   En série avec l'enroulement 42.et l'enroulement secon- daire 41 du transformateur est connecté l'interrupteur 32,qui est de préférence du type ordinaire à tube à mercure. Cet in- terrupteur est monté sur un pivot approprié et est disposé de manière à recevoir un mouvement d'oscillation sous   l'.aotion   du flotteur   SI,peur   ouvrir le chrcuit du moteur 3. Dans la forme de réalisation représentée,le dispositif servant à provoquer   le8mouvements   de l'interrupteur 34 pur le flotteur SI comprend une tige 46,portée par le flotteur 31 et solidaire d'une plaque 47,munie d'oreilles 48 et 49,disposées de manière à venir en engagement avec des goujons 50 et   51,de   l'interrupteur.

   Cet in- terrupteur 32 est en temps normal fermé et,dans le cas où le niveau du combustible dans le réservoir 6 atteint la ligne 30, l'oreille 49 viendra en engagement avec le goujon 51 et fera basculer l'interrupteur de façon à ouvrir le circuit électrique passant par celui-ci,en ouvrant ainsi le circuit allant au mo- teur 3. S'il se produisait une fuite de combustible par la sou- pape 14 et si le combustible montait dans le réservoir 6 jusqu' au niveau 52,1'oreille 48 viendrait en engagement avec le goujon 50 et ferait basculer l'interrupteur,de façon à ouvrir celui-ci et à arrêter le moteur 3 actionnant le brûleur.

   Il est supposé que l'on peut produire l'écoulement du combustible à partir de la source principale d'alimentation dans le réservoir 6 au moyen 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 
 EMI15.1 
 d'une pompe appropriée aotioiiiiée par le moteur 3 et , pur aonsé-   quent,lorsque   le moteur s'arrête,il ne sera plus fourni de com- bustible au réservoir 6. 



   Le type particulier de thermostat 11,placé dans la pièce de l'habitation à chauffer,employé dans la forme de réali- sation représentée,consiste en un bras ou élément,entrant en action sous l'influence de la chaleur et qui vient d'abord en engagement avec un contact 54 lors d'un refroidissement,un re- froidissement ultérieur amenant le prolongement 55 de ce bras ou élément du thermostat en engagement aveo le contact 56.

   Un électro-aimant   57,coopérant   avec le contact 56,attire l'élément 55 du thermostat étroitement contre le contact 56 et le main- tient positivement dans cette position pendant une période de 
 EMI15.2 
 temps co,E1 serbe au  1-P It1fa11vATo'1 habituel flo lmt'l;r?l11ont de l'élément thermostatique est empêché et que le circuit est maintenu fermé pour permettre au fonctionnement normal du brû- leur de se poursuivre sans interruption. le fonctionnement du brûleur à combustible peut être   d@rit   comme suit: Il sera supposé que l'huile dans le réser- voir 6 se trouve au niveau 18 et que l'interrupteur 32 est fermé. 



  Lorsque la pièce d'habitation se refroidit,le thermostat 11 se ferme contre le contact 54,et,si le refroidissement se continue, le thermostat se ferme contre le contact 56. Le circuit électri- que partant de l'enroulement secondaire 41 est alors fermé par le conducteur 58,1e bras ou élément thermostatique,le prolonge- ment 55 de celui-ci,le contact 56,l'éléctro-aimant   57,le   conduc- teur 59,l'interrupteur 32,1e conducteur 60 ,l'enroulement ou bo- 
 EMI15.3 
 bine 42,jusqu'à l'autre côté de llonrouleme.ntleeoonclaixo 41 . La fermeture de ce circuit actionne l'interrupteur à mercure 38, qui provoque la fermeture du circuit passant par le moteur 3, lequel met en marche le brûleur.

   L'écoulement d'air à travers le conduit 4 et la tuyère 5 crée une aspiration dans la condui- te 7,et cette aspiration entraîne du combustible à partir du réservoir 6 par le déversoir 19,de sorte qu'un mélange propre à 

 <Desc/Clms Page number 16> 

 entretenir la combustion,passe dans le diffuseur 8. La bougie d'allumage 9 fonctionne par le fait que la bobine d'allumage 10 est excitée,les contacts 61 et 62 étant fermés. Le contact 61 est porté par un bras 64 relié au support du tube Bourdon 26. 



   Ce tube Bourdon est en temps normal contracté,fermant ainsi les contacts 61 et 62 et permettant par suite le fonctionnement de la bobine d'allumage 10. 



   Il sera d'abord supposé que la combustion de la quan- tité déterminée d'avance de combustible a été obtenue dans la chambre de combustion 1. Le thermostat 24 entre en action,de façon à dilater ou ouvrir le tube Bourdon 26,en provoquant la séparation des contacts 61 et 62 et en ouvrant ainsi le circuit de la bobine d'allumage 10,de sorte que la bougie d'allumage 9 oesse de fonctionner.

     Les   contacts 61 et 62 sont séparés par le soulèvement au bras 27,et ce mouvement écarte le bras 27 de la tige 17 de la soupape 14,en permettant ainsi aux contrepoids 16 de descendre et à la soupape 14 de s'ouvrir,de sorte que du combustible peut passer de la source principale d'alimentation dans le réservoir 6,et de celui-ci par le déversoir 19 et la conduite 7,pour se mélanger avec de l'air dans la tuyère 5 et permettre ainsi à la combustion de se poursuivre dans la chambre de combustion 1.

   lorsque les contacts 61 et 62 se séparent,les contacts 65 et 66 viennent en engagement,et arrêtent l'arrivée de courant électrique à bas potentiel à l'électro-aimant 57, en provoquant le passage de courant par le contact 54,1e conduc- teur   67,les   contacts 65 et 66,1e conducteur 68,1e conducteur 59, l'interrupteur 32,le conducteur   60,l'enroulement   ou bobine 42, au transformateur 39. L'électro-aimant 57 étant shunté,le ther- mostat 11 entrera rapidement en action sous l'influence de la chaleur dans la pièce,de sorte que le circuit du moteur de com- mande du brûleur sera rapidement ouvert et que le brûleur sera arrêté ou cessera de fonctionner.

   Il est à remarquer que,par suite de l'arrêt du bruleur,le thermostat 24 se refroidira et que le bras 27 sera forcé,par la contraction du tube Bourdon 26, 

 <Desc/Clms Page number 17> 

 de déplacer la tige 17 de la soupape 14 vers le bas,de façon à fermer cette soupape 14,en laissant le combustible dans le ré- servoir 6 à son niveau.normal   13,de   sorte qu'il existe dans ce réservoir une provision déterminée d'avance de combustible dis- ponible pour une nouvelle mise en marche du brûleur. 



   Dans le cas où la combustion n'est pas atteinte dans la chambre de combustion 1 après que la quantité minimum déter- minée d'avance de combustible a été fournie à cette chambre par le déversoir 19,1e moteur 5 sera arrêté,comme il a été décrit ci-dessus,par le fait que le flotteur 31 descendra à un   degré   tel qu'il provoquera l'ouverture de l'interrupteur 32. 



   Dans le cas où le moteur est arrêté en raison du non - allumage de la quantité déterminée d'avance de combustible,il est prévu un dispositif approprié pour remplir le réservoir 6,de façon à ramener le niveau du combustible au niveau normal 18. 



  La forme de réalisation préférée du dispositif employé dans ce but consiste en un bouton-poussoir 69, destiné à être actionné à la main pour obliger une tige 70 à se déplacer vers le bas de façon à fermer des contacts électriques 71 et   73,pour   shunter l'interrupteur 32,qui a été ouvert en raison du fait que le ni- veau du combustible dans le réservoir 6 est descendu jusqu'en 30. Le mouvement de descente de cette tige 70 amène un bras os- cillant 74 en engagement avec le support 64,de façon à soulever celui-ci,de telle sorte que la tige 17 soit alors libre d'être actionnée par le flotteur 15,en permettant ainsi au combustible de pénétrer dans le réservoir 6 pour ramener le niveau du com- bustible jusqu'en 18.

   Lorsque les contacts 71 et 72 viennent en engagement et que le thermostat 11 est fermé,le brûleur sera mis en marche comme décrit ci-dessus et de l'huile pourra s'écouler dans la chambre de combustion l,puisque la section de passage pour l'entrée d'huile à travers la soupape 14 est plus grande que la section de passage pour la sortie d'huile à travers le déversoir 19. 



   Après que la combustion a été amoroée,si le combusti- 

 <Desc/Clms Page number 18> 

 ble servant à continuer la combustion est fourni au brûleur en permettant ainsi à ce brûleur de continuer à fonctionner dans des conditions normales,on verra facilement que,si la combustion cesse de se produire dans la chambre de combustion pour une raison quelconque,le brûleur sera automatiquement arrêté.

   Ce résultat est produit par le refroidissement du thermostat 24, qui provoque la contraction du tube Bourdon 26 et la fermeture foroée de la soupape   14. par   le bras   27, appuyant   sur la tige 17 de la soupape,en empêchant ainsi tout écoulement ultérieur du combustible dans le système dtalimentation en combustible. le moteur de commande du brûleur sera arrêtépar le fait que le ni- veau du combustible descend dans le réservoir 6,en ouvrant ainsi l'interrupteur 32 qui/contrôle le circuit de commande du moteur. 



   Il est à remarquer que,dans l'appareil décrit ci- dessus,il ne peut pénétrer dans le brûleur qu'une quantité dé- terminée de combustible pendant la période de mise en marche de oelui-ci,et que la provision principale de combustible ne peut être admise dans le brûleur qu'après que la combustion de cette quantité limitée de combustible,servant à la mise en marche, a eu réellement lieu. Après que le brûleur a été mis en marche et marche avec du combustible provenant de la source principale   d'alimentation,le   contrôle normal du brûleur n'est plus effec- tué par le thsrmostat contrôlant la mise en marche,mais est ef- fectué par le thermostat placé dans la pièce d'habitation   à   chauffer.

   Ce thermostat continuera   à   contrôler le fonctionnement normal du buûleur,à moins qu'il se produise un arrêt dans la combustion pour une raison quelconque,et dans ce cas le brûleur sera automatiquement arrêté. 



   Les détails de construction du réservoir 6,ainsi que le couvercle 75 de ce réservoir,qui recouvre le tube Bourdon 26 et l'interrupteur 32,sont clairement représentés sur les figs.2 et 4. le couvercle 75 n'est pas nécessaire,mais lorsqu'il est utilisé,il constitue une protection pour les organes et empêche 

 <Desc/Clms Page number 19> 

 des changements dans les réglages en position. 



     En   référence plus particulièrement à la figure 4,celle- ci montre une forme de réalisation modifiée de la chambre du réservoir 6,dans laquelle la tige 17 de la soupape est indépen- dante du flotteur 15. Il est à   remarquer,dans   cette construction, que l'huile passera dans la chambre 12 et ensuite à travers la soupape 76 dans un compartiment 77 du réservoir 6. Le fonction- nement de la soupape 76 sera contrôlé automatiquement par le flotteur 15 et les contrepoids 16. Le combustible passera par la soupape 14 de la même manière qu'il a été décrit ci-dessus. 



  La tige 17 est munie   d'un ressort   approprié 78 servant à soule- ver cette tige lorsque le tube Bourdon 26 s'est dilaté,de sorte que du combustible peut alors passer à partir du compartiment 77 dans un compartiment 79 du réservoir 6,dans lequel sont mon- tés le déversoir 19 et le flotteur 31,et peut alors passer du déversoir 19 par la conduite 7 dans la tuyère 5. 



   Cette construction représentée sur la   fig.4   permet un fonctionnement indépendant de la soupape 14 et,dans beaucoup de cas,cette construction est avantageuse en vue de permettre des réglages,des réparations ou des remplacements. 



   La fig. 5 représente une construction modifiée,avec un dispositif entrant en jeu sous l'influence de la pression rè- gnant à l'intérieur du tube 2,pression qui est due à l'existence de conditions de combustion. Un appareil approprié et un dispo- sitif de contrôle électrique,qui sont mis en fonctionnement lorsque la combustion a été amorcée,servent à contrôler la sou- pape 14 pour   permettre   l'écoulement de combustible dans   le   ré- servoir 6. Cette forme de réalisation modifiée d'appareil rem- place le thermostat 24 avec tube Bourdon 26. 



   Cet appareilutilise la différence entre les pressions régnant à l'intérieur du tube   ?..,suivant   qu'il ne s'y produit pas de combustion et suivant qu'il s'y produit une combustion; à cet effet il est prévu une plaque 80,qui est suspendue à un pi- vot en 81 et qui est en temps normal maintenue par l'effet de la 

 <Desc/Clms Page number 20> 

 pesanteur dans la position représentée sur la fig.6 en raison du poids 82. Dans cette   position, 1   contact 03 porté par la   plaqua   
80 est maintenu écarté du contact fixe 84.

   Lorsque la combustion a eu lieu, la pression-additionnelle engendrée à l'intérieur du tube 2 déplace la plaque 8Q,de sorte que les contacts 83 et   84   sont amenés en engagement. la fermeture de ces deux contacts complète un circuit éleotrique,oomme il sera décrit ci-après. 



   Cette plaque   80,portant   le contact 83,est souvent désignée sous le nom d'interrupteur à volet. Il est   à   remarquer qu'on peut régler convenablement la position du poids 82,de telle sorte que l'interrupteur puisse entrer en action pour des pressions différentes à l'intérieur du tube 2. 



   En raison du fonctionnement de l'interrupteur à volet par suite de l'existence d'une combustion dans le tube   2,il   de- vient alors désirable de permettre à une quantité additionnelle de combustible de s'écouler dans le réservoir 6 ; dans oe but,la fermeture des contacts 83 et 84 ferme un circuit électrique,qui excite l'électro-aimant 85 (fig.5),qui à son tour soulève son noyau 86 en l'écartant de l'extrémité supérieure de la tige 17 de la soupape. Lorsque oe noyau a cessé dlappuyer sur la tige 7, le flotteur 15 règle alors la quantité de combustible s'écoulant dans le réservoir 6.Le noyau 86 est ainsi maintenu dans sa posi- tion relevée,aussi longtemps que la combustion continue dans le tube 2.

   Si la combustion venait à cesser à l'intérieur du tube, la pression contre la plaque 80 diminuerait, et cette plaque basculerait et reviendrait dans sa position normale,en écartant ainsi les contacts 83 et 84 l'un de l'autre; l'électro-aimant 85 serait alors désexcité,et le noyau 86 retomberait sous l'ac- tion de la pesanteur sur la tige 17,en refermant ainsi la sou- pape 14 et empêchant un écoulement ultérieur de combustible dans le réservoir 6. 



   Il y a lieu de noter que,lors de la mise en marche du brûleur,la plaque 80 de l'interrupteur à volet ne sera pas dépla- cée   jusqu'à   ce que la combustion ait réellement eu lieu. Dès que 

 <Desc/Clms Page number 21> 

 la combustion est amorcée à l'intérieur du tube   2,le  contacts 83   et 84   sont amenés en engagement,et il passera alors du cou- rant à partir du conducteur 58,par le conducteur 87,à travers les contacts 83 et 84,1e conducteur 88,1'électro-aimant 85 et le conducteur 89,pour revenir à l'autre côté du transformateur 39.

   Lorsque la combustion est obtenue et lorsque le noyau 86 est soulevé,on verra que les contacts 90 et 91 seront fermés, ces contacts commandant le circuit du thermostat passant par les conducteurs 67 et 68,de la même manière qu'il a été indiqué en référence à la fig. l. De même,les contacts 92 et 93 inter- calés dans le circuit d'allumage sont normalement fermés lorsque 
 EMI21.1 
 a.t(6'l'i'P""t.llli. 86 Y17Y9'û pu.0 tti.U:l.'LC3. Dans le aat3 où. la BOitlbu8- tion a été 'obtenue et s'arrête plus tard dans le tube 2 pour une raison quelconque,le noyau 86 retombera et les contacts 92 et 93 seront amenés immédiatement en engagement,en raison du fait que le noyau 86 repousse une extrémité du bras 94 vers le bas en surmontant l'action du ressort 95.

   Le circuit d'alluma- ge est par suite immédiatement fermé lorsque la combustion cesse 
 EMI21.2 
 pour un@ raison r'UPlrOHJ110 tin  10 ,1,1b0 2. 



   Dans le cas où le brûleur s'est arrêté en raison de l'ouverture de l'interrupteur.   32.due   au fait que la quantité déterminée d'avance de combustible s'est écoulée du réservoir 6,il devient alors nécessaire d'actionner le bouton-poussoir 69. Le mouvement de descente de ce bouton-poussoir 69 ferme un circuit électrique passant par   l'Interrupteur   32 et permet au mo- 'beur de commande du brûleur de se mettre en marche et de faire passer du combustible dans le réservoir 6 lorsque la soupape 14 est ouverte. Le mouvement du bouton-poussoir 69 vers le bas déplace le bras 96 en surmontant l'action du ressort de rappel 97 et en soulevant ainsi le noyau 86. Il y a lieu de remarquer que,lorsque ce noyau est soulevé,le bras 94 basculera sous l'ac- tion du ressort 95 et que les contacts 92 et 93 seront ouverts. 



  Dans le but de fermer le circuit d'allumage,il est prévu des 

 <Desc/Clms Page number 22> 

 contacts 98 et 99,qui seront amenés en engagement lorsque le bouton-poussoir 69 est repoussé vers le bas,comme on le verra sur la fig.5. La fermeture de ces deux contacts met en couloir- cuit les contacts 92 et 93,en permettant ainsi le fonctionnement de la bobine d'allumage et de la bougie d'allumage 9. Aussitôt qu'une quantité suffisante de combustible est passée dans le réservoir 6,on peut lâcher le bouton-poussoir 69 et le brûleur continuera à marcher dans des conditions normales.   L'interrup-   teur 32 aura   été ramené   dans sa position normale fermée,par sui- te du mouvement de montée du flotteur 31 dû au passage de com- bustible additionnel dans le réservoir 6. 



   La fig.7 représente une autre forme de réalisation d'un dispositif entrant en jeu sous l'influence de la chaleur, qui peut être utilisé lorsqu'il est préférable qu'un thermos- tat 100 soit utilisé au lieu et place de l'interrupteur à volet. 



  Lorsque la combustion a lieu,le thermostat 100 se déplace de manière bien   connue,et   le contact 101 porté par le thermostat sera amené en engagement avec le contact 102,enfermant ainsi le circuit à travers l'électro-aimant 85. Il est préférable que le thermostat 100 soit monté de telle manière qu'il entre en jeu trèa rapidement Boue l'effet des conditions do combustion ou de non-combustion à l'intérieur du tube 2 du brûleur,et il est par conséquent prévu un support   103,qui   permet d'introduire une partie du thermostat à l'intérieur du tube 2 en un point appro- prié. 



   En référence à la   fig.5,l'interrupteur   à mercure 38 est représenté avec un noyau 104 disposé à l'intérieur de l'in- terrupteur. Ce noyau se déplaoe sous l'influence de l'attraction produite par l'enroulement ou bobine 42 et déplace le mercure de façon à fermer les contacts qui relient les conducteurs 44 et 45. 



   On verra que les formes de réalisation modifiées représentées sur les figures 5,6 et 7 peuvent être facilement 

 <Desc/Clms Page number 23> 

   substituée  au     dispositif   du   type 4   tube Bourdon   représenté   our la figure 1. 



   De la description qui précède, on verra facilement que l'invention concerne un brûleur à combustible et un mode de fonctionnement de celui-ci,et il a été constaté par expérien- ce que le fonctionnement de ce brûleur est satisfaisant. Il est également à remarquer que l'invention fournit un moyen simple, sûr et efficace pour faire fonctionner un brûleur à combustible quelconque,de manière à éliminer pratiquement la plupart des risques d'incendie. Cette condition de sécurité à été obtenue de préférence en ne fournissant,lors de la mise en marche du brûleur,qu'une quantité limitée et déterminée d'avance de com- bustible. Si l'allumage de ce combustible est obtenu,on laisse alors arriver une nouvelle quantité de combustible au brûleur pour continuer la combustion.

   S'il se produit un raté dans l'al- lumage de cette quantité déterminée d'avance et limitée de com- bustible fournie au brûleur au début,il n'est plus fourni de combustible au brûleur en une quantité qui pourrait devenir dan- gereuse,et dans de telles conditions,le mécanisme de commande du brûleur est arrêté ou mis hors de fonctionnement. 



   Il est bien entendu que,bien qu'il ait été décrit en détail une forme de réalisation particulière de l'invention a titre d'exemple,ainsi que certains détails de construction qui sont particulièrement avantageux,on peut apporter de nombreux changements et modifications à la construction et à la disposi- tion particulières des parties,sans s'écarter du principe de   l' inve nt i on .   



   <Desc / Clms Page number 1>
 



    SOCONY BUENER CORPORATION The present invention relates to fuel burners, and more specifically to burners which are semi-automatic or automatic in operation.



   The preferred embodiment of the apparatus, which has been chosen for the purpose of illustrating and describing the invention, is a fuel burner commonly known as an oil burner. The particular oil burner chosen is one which is especially suitable for heating homes. Although the invention is described in its application to such an automatic or semi-automatic oil burner for domestic uses, it is understood that the operating principles described below can be used in oil burners employed either for domestic uses, either for industrial applications, or in fuel burners using pulverized coal.



   It is well known in the applications of automatic or semi-automatic fuel burners that safety precautions against the risks of fire, explosion and

 <Desc / Clms Page number 2>

 damage to the burner and to the properties is one of the essential conditions for safe, efficient and satisfactory operation.



   The invention also relates to a novel mode of operation of combustion systems, especially fuel oil burners. This mode of operation of such burners consists in supplying a determined amount of fuel advance when starting the burner and, when combustion has been satisfactorily initiated in the burner, in automatically establishing the supply from the burner. main fuel tank, so as to supply fuel directly to the burner. The oil supply to the burner from the main tank will therefore never be established until after combustion has been initiated, a predetermined amount of fuel being used in order to initiate the combustion. combustion.



     Heretofore, in fuel burners of any type, especially in intermittently operated burners, it has been common practice in setting up.
 EMI2.1
 m "raho du brblour, dg: fo.11'o funotionncr imnlt6t1iQtQmont 1" môoanil- me which supplies fuel to the burner, and to allow this mechanism to continue to supply fuel to the burner until the an appliance is either switched off or switched off by an individual, or by a thermostat placed in a room of a house, or by a thermostat in the boiler or heating installation to be heated, or switched off by some other means. In such burners, the fuel / fuel supply mechanism is connected to and dependent on the main burner control mechanism.

   Also, in such burners, in the event that there is a misfire in the ignition of the fuel during start-up, for example, in oil burners, the oil in many cases will overflow from the burner or s 'will flow into the fireplace or oven or onto the floor of the boiler room, creating a serious fire hazard. In the burners

 <Desc / Clms Page number 3>

 charcoal, during a misfire, fuel will continue to be supplied to the fireplace or furnace, and unburned fuel will clog and clog it.



   It is well known that there are several types of safety devices, which are intended to stop the operation of the burner in the event that ignition does not take place at the time of starting, or at the beginning of the operation. any of the periods of intermittent operation thereof. It is well known that some of these safety devices have been used satisfactorily in such burners. Usually, safety devices have been employed in one form or another in combination with the main burner control mechanism and serve to act on it.

   It has been noticed that other parts of the apparatus, subjected to influences other than a misfire in the initial ignition, are used in combination with the safety device for non-ignition, and consequently the safety device is affected and comes into play under the effect of conditions which are not due to the misfire in the initial ignition of a fuel.



   The invention described below relates more particularly to a safety device which directly regulates the fuel supply. The safety device preferably employed for this purpose ensures the arrival of fuel from the main power source after initial ignition has been obtained with a predetermined amount of fuel advance supplied to the burner at the start. of its function
The operation whether the burner is intended to operate on oil, pulverized coal or otherwise.

   It will therefore be seen that if the ignition has not actually taken place during start-up, there will only be a determined amount of fuel advance which will be supplied to the burner, and that the main source of The feed cannot supply fuel until ignition of this predetermined or limited amount of fuel has been achieved. This eliminates the risk of overflowing

 <Desc / Clms Page number 4>

 liquid fuel in the burner and its flow on the ground, or obstruction of the burner by a large amount of unburned fuel. In the operation of a fuel burner to which the principles of the present invention are applied, there will be a safety device which has not yet been provided for.

   Any burner according to the invention can be adjusted or controlled so as to be supplied with only a sufficient quantity of fuel, which will easily ensure ignition of the fuel used. Therefore, when starting for any operation of a fuel burner, a limited amount of fuel is admitted to the burner for the purpose of producing initial combustion and, thereafter, the burner will be supplied with fuel. from the main source thereof, but it is clear that the combustion conditions will have to be achieved before fuel can be admitted to the combustion chamber from the main source of power.



   The main object of the invention is therefore to obtain a new and improved apparatus for the combustion of fuel and to obtain a new, safe and efficient mode of operation for this combustion apparatus.



   Another object of the invention, in a fuel burner, is to allow only the arrival of a limited quantity of fuel when the burner is started up and then to allow, according to the conditions in which The initial ignition has taken place, the admission of an additional quantity of fuel. source
It is also an object of the invention to maintain / main fuel supply in a non-operating condition until ignition has taken place.



   Furthermore, the object of the invention is to obtain a fuel burner, which will stop or cease to function: automatically after a determined quantity of fuel advance has been supplied and the ignition of that -this was not obtained.

 <Desc / Clms Page number 5>

 



   Another particular object of the invention consists in obtaining an oil burner, which will consume a predetermined quantity of oil in advance when this burner is started and which, if ignition does not take place , will automatically deactivate or shut down the main components of this burner, depending on the source and therefore the fuel supply condition from which the predetermined quantity of fuel is taken.



     The invention also relates to a control device for regulating the operation of the burner.



   The invention also relates to an adjustable device, which is intended to control the quantity of fuel, which constitutes the predetermined quantity supplied to the burner to bring about the initial combustion.



   Other objects and advantages of the invention will emerge clearly from the description detailed below, which is made with reference to the accompanying drawings, which show by way of example a preferred embodiment of the invention; The drawings show different parts of an oil burner, which is fully described in United States Patent No. I.491.156 of April 22, 1924.



   On these drawings:
Fig. 1 is a diagram of the connections of an electrical system for a fuel burner, with parts of the burner mechanism and a fuel supply system shown in section and with other parts of the control mechanism the burner;
Fig.2 is a sectional view, on an enlarged scale, of part of the fuel supply device for the oil burner;
Fig. 3 is a top plan view of a partial type Bourdon tube device used with the preferred type of tester, this figure showing a mechanism carrying an electrical contact;

 <Desc / Clms Page number 6>

 
Fig. 4 is a sectional view showing a modified embodiment of the apparatus shown in Fig.2;

   
Fig. 5 is a modified form of construction of Fig.l, including changes in the electrical control system, as shown in the circuit diagram;
Fig. 6 is a sectional view taken along line 6-6 of FIG. 5; and
FIG. 7 is a variant, in section, of part of the apparatus shown in FIG. 6, this figure showing a switch actuated by a thermostat.



   In any fuel burner of the automatic or semi-automatic type, there is provided a burner proper, a motor for operating the same, a device for supplying and supplying the fuel to the burner from a source of heat. power supply, a mechanism of some kind for igniting the fuel and a system for controlling the operation of the burner. The burner is constructed in such a way that the fuel is mixed with a medium to support combustion. In an oil burner, the oil is usually mixed with air or water vapor. 'a nozzle.



  In a coal-fired fuel burner, the combustion medium, whether water vapor or air or a mixture of both, is supplied to the coal at the combustion site. In either case, however, a combustion chamber is provided in combination with the burner.



  This combustion chamber may be part of the burner assembly itself, or it may be part of the boiler or hearth to be heated. In some cases, especially in oil burners, a generator tube is provided, which is part of the combustion chamber, and the boiler or hearth to be heated constitutes another part of the chamber. The generator tube and this part of the hearth or boiler form by their union the complete combustion chamber.

   In the burner described below there is a generator tube, which is combined with the burner

 <Desc / Clms Page number 7>

 So said and which will be referred to generally as the combustion chamber, although part of the boiler or firebox cooperates with this tube to ensure the complete combustion of the fuel.



     Referring to the drawings, there is shown in Fig. 1 a combustion chamber 1, which is part of the burner shown in United States Patent No. I.49I.156 mentioned above. This chamber is formed by a generator tube.



  A suitable motor 3 is used to operate the burner and to operate the device for supplying air to duct 4, which leads it to a suitable mixing nozzle 5. Fuel is supplied to the burner from a source. power supply (not shown
 EMI7.1
 t6) passing through a tank 6 ot da oolu1 ... 01 through a pipe 7 to the nozzle 5. In this particular type of burner, fuel and air, when mixed, are ignited in an ignition diffuser 8 by means of a suitable ignition device, such as for example a spark plug 9. The ignited mixture passes from the diffuser 8 into the generator tube 2, where additional air is supplied to the mixture, to help ultimately achieve complete combustion of the fuel.

   A suitable ignition coil 10 serves to generate the high voltage electric current supplying the spark plug 9. As the details of this ignition coil do not form part of the invention, it will not be disclosed. not described in detail. A suitable electrical control system serves to actuate the burner control motor 3, and in this system a thermostat 11 is provided to control the normal operation of the burner.



  When this burner is used for heating houses, the thermostat 11 is usually placed in one of the rooms of the house, or it can be placed in any suitable place, so that the operation of the burner and the heater used in combination with it will ensure uniform heat throughout the home. It is understood that any of the well known safety devices

 <Desc / Clms Page number 8>

 can be inserted in the control circuit, - this safety device can be, for example, a water level cut-off device, or a fuse coming into play when excessive heat escapes through the heater flue , or some other similar device.



   As the fuel supply device constitutes an important part of the invention, it will be described in detail. the burner or its combustion chamber may be connected to a fuel supply source, in any manner whatsoever. This connection can be made by means of a single pipe, or by a system of pipes known under the name of "pipe line". The entire apparatus for supplying fuel from a power source to the burner is to be understood to mean a fuel supply system, whether a single pipe or a complete pipe system.

   As an important part of the invention consists in supplying a minimum or limited, predetermined quantity of fuel to the combustion chamber of the burner, with the aim of obtaining in In this chamber for an initial combustion, the invention also includes the arrangement of stopping or interrupting the supply of fuel from the power source during any start-up of the burner, so that in the event that combustion of this predetermined quantity of fuel is not obtained, a new quantity of fuel will not be supplied to the burner which would form a combustible mixture with the air.



  In general, the invention comprises the use, in the fuel supply system, of a device for stopping or interrupting the supply, so that in normal times there will be a limited amount of fuel available, that can enter the combustion chamber when the burner is started, while the main fuel supply source will be turned off.

   When the soul system

 <Desc / Clms Page number 9>

 born of fuel consists of a single pipe, the device for interrupting the fuel supply will be placed in such a way that when the burner is normally stopped, this device will retain in the pipe, between itself and the combustion chamber, a limited quantity of fuel which can flow into the combustion chamber when the burner is started again.



   It is understood that, with the general aim of allowing only a predetermined quantity of fuel to arrive at the burner when starting at any time during its operation, this predetermined quantity of fuel may be fuel from the main power source, or may be an entirely different fuel that will be easier to ignite.

   Any particular type of mechanical device may be employed to contain a limited amount of fuel for use in ignition, or the fuel supply system may have a separate or separate tank or vessel for containing. a limited amount of the fuel, and this container may or may not be positioned so that the fuel passes from the power source. through this container to go to the burner after combustion has been carried out. All these changes or modifications are considered to be within the scope of the invention.



   In the embodiment shown, fuel can flow from a primary power source, through a suitable conduit (not shown), into chamber 12 at the base of the tank or vessel. 6, and can pass from this chamber through the valve 14 into the main chamber of the reservoir 6; This tank has a limited capacity compared to the main power source, which is large.

   The quantity of oil which is allowed to flow into this reservoir can be regulated in any desired manner, for example by means of a float 15, which acts in the usual manner.

 <Desc / Clms Page number 10>

 tuelle via counterweight 16 on a rod 17 of valve 14 (see figs. 2 and 4). In normal times, the limited quantity of oil in the tank 6 is indicated by the level line 18. This level must be considered as the normal level of fuel operation. In turn to control the quantity of oil which will pass from this reservoir into the combustion chamber in order to initiate combustion, there is shown here a satisfactory embodiment of an apparatus making it possible to achieve this aim.

   This particular apparatus consists of a tube, forming an overflow, 19, which is plaved in the casing of the reservoir as shown in FIG. 2 and whose position is adjusted to a determined level by means of a rod 20, controlled by a knurled nut 21 and which is prevented from turning by a bent rod 22. It should be noted, from igs.2 and 4, that oil can pass through the spillway 19 into the pipe 7 and from that here in the burner mixing nozzle.

   It will be seen that the upper level of this weir can be varied, so that it can be placed in different positions below the normal level of the fuel speed at 18, thus adjusting the quantity of fuel available to supply it to the burner when it is started up. It will easily be seen that as soon as the level of the oil in the reservoir 6 has fallen to the upper part of this weir 19, no more oil will pass in sufficient quantity to maintain combustion in the chamber. combustion until valve 14 has been opened, to allow a new quantity of fuel to arrive in tank 6 from the feed source.

   It will also be seen that the valve 14 constitutes the device serving to interrupt or stop the arrival of fuel in the fuel supply system, and that a certain proportion of the oil contained in the tank 6 can be used for pass into the combustion chamber

 <Desc / Clms Page number 11>

 when the burner is started.



   In order to keep the valve 14 closed to keep fuel from passing into the tank until after combustion has taken place in the combustion chamber, any suitable type of control device may be employed. A particular embodiment of this control device, which has worked satisfactorily, consists of a thermostat 24, placed in such a way with respect to the combustion chamber that it is subjected to the action of the heat. them therein, this thermostat coming into action, when conditions prevail in the combustion chamber ensuring the 'in the combustion pipe, for compressing a gas, which also fills a tube.
Bourdon 26 of appropriate shape and which causes the expansion of this tube, so that an arm 27, mounted on the Bourdon tube,

  can be lifted and moved away from the stem 17 of the valve 14 and thus allow the admission of fuel from the main source of supply to the tank, since the float 15 and the counterweights 16 will fall, causing fit the rod 17, as will be seen clearly in the sectional views of Figs. 2 and 4.



   It has been found from experience that the position of the weir 19 can be adjusted so that only a relatively small amount of oil can be supplied to the combustion chamber before ignition takes place therein. and that the thermostat 24 and the Bourdon tube 26 operate to allow the arrival of additional fuel in the tank 6 and of the latter in the combustion chamber.

   Although a particular embodiment has been described with the thermostat
24 and the Bourdon tube 26, it is understood that any device can be used which comes into action under the influence of the heat released by the combustion Stac in the combustion chamber, to release the rod 17 of the valve and therefore allow the valve to move from its normal closed position. If desired, the thermostat can be filled with mercury
24 and the Bourdon tube 26. In the construction shown, the

 <Desc / Clms Page number 12>

 Fuel is entrained from the reservoir 6 into the combustion chamber 1 by means of the suction caused by the flow of air through the duct 4 and the nozzle 5.

   It is understood, of course, that a pump can also be employed to produce the flow of oil, if desired. when the burner is started, motor 3 is immediately started and supplies air to duct 4.



  It should be noted that, by the use of the weir 19 of adjustable position, after the limited quantity of fuel, determined in advance, has been allowed to pass into the combustion chamber,
 EMI12.1
 deatinac h pravaqxiov mooring do In aombüdfLion, ai dota c; JOllê1.j, .. tions suitable for maintaining combustion in this chamber have not been reached, air will be drawn into line 7 through the weir 19 and motor 3 will continue to run, but no appreciable quantity of oil will be entrained by the suction.



  By supplying the predetermined amount of oil, the fuel level in the tank 6 has dropped from the level line 18 to the level line 28. It is desirable to stop the operation. to the burner when this condition has taken place without combustion having taken place, and one way of achieving this is to provide the overflow 19 with a perforation or leakage hole 29. It is preferable that this leak hole or perforation is relatively small, but such that it allows a very small amount of fuel to flow into line 7. This amount of fuel will not, however, mix with the air in the line. nozzle 5 to form a combustion-sustaining mixture.

   When the level of the fuel in the tank 6 has fallen to the level of the leakage hole 29, as represented by line 30, a float SI, which is also mounted in the tank 6, will actuate a switch 32 interposed in the system. electric control system and will open the circuit going to motor 3, thus stopping the operation of the motor and the burner.

 <Desc / Clms Page number 13>

 



   From the foregoing description, it will be seen that when the burner is started, a predetermined quantity of oil or other fuel will be supplied to the burner, this quantity being such that it produces a mixture sustaining combustion. It should also be noted that, in the case where the combustion of this predetermined quantity of fuel has actually taken place, a new quantity of fuel, in a proportion suitable for maintaining combustion, will be carried out. supplied to the burner or to the combustion chamber so that the initiated combustion will continue.

   In the event that the pre-determined quantity of fuel, supplied first to the combustion chamber, has not ignited, a small quantity of the fuel, in a proportion such that it does not ignite. will not retain combustion, will be supplied to the burner. This last quantity of fuel is only intended to stop the motor operating the burner. As a result, under abnormal conditions, the motor operating the burner will be stopped by the state in which the fuel is in the fuel supply system.



   The system for controlling the operation of the burner will now be described. The illustrated embodiment consists of an electrical control system, the necessary driving force being provided by the electric current supply conductors 34 and 35. A latching switch allows the switching on or off at will. arrival of electric current. The electric motor shown is of the type with its rotor 36 short-circuited, and its field winding 37 is controlled by a switch of a suitable type, such as a mercury switch 38. On the cut-off power line. Electric rant is connected a transformer. 59, comprising a primary winding 40 and a secondary winding 41, thus ensuring a low potential for the part of the electrical control system used for adjustment.

   You may or may not use such

 <Desc / Clms Page number 14>

 transformer. This has been shown here to show one embodiment. In this low potential system, the circuit has a winding 42 surrounding the switch 38, so that when the circuit is closed, this winding
42 acts to attract downward an armature or core (not shown), which is mounted inside the switch
38, thereby forcing the mercury back into the switch so as to complete an electrical path from the electrical conductor 44 to the conductor 45 and from the latter through the inductor 37 of the motor, back to the other conductor. from the supply line, thus starting the engine.



   In series with the winding 42 and the secondary winding 41 of the transformer is connected the switch 32, which is preferably of the ordinary mercury tube type. This switch is mounted on a suitable pivot and is arranged so as to receive an oscillating movement under the action of the float SI, in order to open the chrcuit of the motor 3. In the embodiment shown, the device serving for cause le8mouvements of the switch 34 for the SI float comprises a rod 46, carried by the float 31 and integral with a plate 47, provided with ears 48 and 49, arranged so as to come into engagement with the studs 50 and 51 , of the switch.

   This switch 32 is normally closed and, in the event that the fuel level in the tank 6 reaches line 30, the lug 49 will come into engagement with the stud 51 and will cause the switch to swing so as to open. the electrical circuit passing through this, thus opening the circuit going to the motor 3. If there is a fuel leakage through valve 14 and if the fuel goes up in tank 6 up to level 52 , The ear 48 would come into engagement with the stud 50 and would tilt the switch, so as to open the latter and to stop the motor 3 operating the burner.

   It is assumed that the flow of fuel can be produced from the main power source in the tank 6 by means of

 <Desc / Clms Page number 15>

 
 EMI15.1
 a suitable pump supplied by the engine 3 and, purely, when the engine stops, no fuel will be supplied to the tank 6.



   The particular type of thermostat 11, placed in the room of the dwelling to be heated, employed in the embodiment shown, consists of an arm or element, which comes into action under the influence of heat and which comes from first in engagement with a contact 54 during cooling, subsequent cooling bringing the extension 55 of this arm or element of the thermostat into engagement with the contact 56.

   An electromagnet 57, co-operating with contact 56, pulls thermostat element 55 tightly against contact 56 and positively holds it in this position for a period of time.
 EMI15.2
 time co, Serbian E1 at the usual 1-P It1fa11vATo'1 flo lmt'l; r? l11ont of the thermostatic element is prevented and the circuit is kept closed to allow normal burner operation to continue without interruption. the operation of the fuel burner can be described as follows: It will be assumed that the oil in tank 6 is at level 18 and that switch 32 is closed.



  When the living room cools down, thermostat 11 closes against contact 54, and, if cooling continues, the thermostat closes against contact 56. The electrical circuit from secondary winding 41 is then closed by the conductor 58.1st arm or thermostatic element, the extension 55 thereof, the contact 56, the electromagnet 57, the conductor 59, the switch 32.1st conductor 60, the winding or bo-
 EMI15.3
 bine 42, to the other side of llonrouleme.ntleeoonclaixo 41. Closing this circuit activates the mercury switch 38, which causes the closing of the circuit passing through the motor 3, which starts the burner.

   The flow of air through conduit 4 and nozzle 5 creates a suction in line 7, and this suction draws fuel from tank 6 through weir 19, so that a clean mixture.

 <Desc / Clms Page number 16>

 maintaining combustion, passes into the diffuser 8. The spark plug 9 operates by the fact that the ignition coil 10 is energized, the contacts 61 and 62 being closed. The contact 61 is carried by an arm 64 connected to the support of the Bourdon tube 26.



   This Bourdon tube is normally contracted, thus closing the contacts 61 and 62 and consequently allowing the operation of the ignition coil 10.



   It will first be assumed that the combustion of the predetermined amount of fuel has been obtained in the combustion chamber 1. The thermostat 24 comes into action, so as to expand or open the Bourdon tube 26, causing the separation of the contacts 61 and 62 and thus opening the circuit of the ignition coil 10, so that the spark plug 9 oesse to operate.

     Contacts 61 and 62 are separated by the lift at arm 27, and this movement pulls arm 27 away from stem 17 of valve 14, thereby allowing counterweights 16 to descend and valve 14 to open, so that fuel can pass from the main supply source into the tank 6, and from the latter through the weir 19 and the pipe 7, to mix with the air in the nozzle 5 and thus allow combustion of continue in the combustion chamber 1.

   when the contacts 61 and 62 separate, the contacts 65 and 66 come into engagement, and stop the supply of low-potential electric current to the electromagnet 57, by causing the current to flow through the contact 54.1e conduc - tor 67, contacts 65 and 66, 1st conductor 68, 1st conductor 59, switch 32, conductor 60, winding or coil 42, to transformer 39. The electromagnet 57 being shunted, the ther- mostat 11 will come into action quickly under the influence of heat in the room, so that the burner control motor circuit will be quickly opened and the burner will be shut down or cease to operate.

   It should be noted that, following the stopping of the burner, the thermostat 24 will cool down and that the arm 27 will be forced, by the contraction of the Bourdon tube 26,

 <Desc / Clms Page number 17>

 to move the rod 17 of the valve 14 downwards, so as to close this valve 14, leaving the fuel in the tank 6 at its normal level 13, so that there is in this tank a determined supply advance of fuel available for restarting the burner.



   In the event that combustion is not achieved in combustion chamber 1 after the pre-determined minimum quantity of fuel has been supplied to this chamber through the weir 19, engine 5 will be stopped, as it has described above, by the fact that the float 31 will descend to such a degree that it will cause the opening of the switch 32.



   In the event that the engine is stopped due to failure to ignite the determined amount of fuel advance, a suitable device is provided for filling the tank 6, so as to bring the fuel level back to the normal level 18.



  The preferred embodiment of the device employed for this purpose consists of a push button 69, intended to be actuated by hand to force a rod 70 to move downwards so as to close electrical contacts 71 and 73, for bypassing. switch 32, which has been opened due to the fact that the level of fuel in tank 6 has fallen to 30. The downward movement of this rod 70 brings an oscillating arm 74 into engagement with the support 64, so as to lift the latter, so that the rod 17 is then free to be actuated by the float 15, thus allowing the fuel to enter the tank 6 to bring the fuel level up to 'in 18.

   When the contacts 71 and 72 come into engagement and the thermostat 11 is closed, the burner will be started as described above and oil will be able to flow into the combustion chamber 1, since the passage section for the oil inlet through the valve 14 is larger than the passage section for the oil outlet through the weir 19.



   After combustion has been initiated, if the fuel

 <Desc / Clms Page number 18>

 ble serving to continue combustion is supplied to the burner thus allowing this burner to continue to operate under normal conditions, it will easily be seen that if combustion ceases to occur in the combustion chamber for any reason the burner will be automatically shut down.

   This result is produced by the cooling of the thermostat 24, which causes the contraction of the Bourdon tube 26 and the forced closing of the valve 14. by the arm 27, pressing on the rod 17 of the valve, thus preventing any subsequent flow of fuel. in the fuel system. the burner control motor will be stopped by the fact that the fuel level goes down in the tank 6, thus opening the switch 32 which / controls the motor control circuit.



   It should be noted that, in the apparatus described above, only a definite quantity of fuel can enter the burner during the start-up period of the latter, and that the main fuel supply can only be admitted into the burner after the combustion of this limited quantity of fuel, used for starting, has actually taken place. After the burner has been started and operated with fuel from the main power source, normal burner control is no longer carried out by the thermostat controlling the start-up, but is carried out by the thermostat placed in the living room to be heated.

   This thermostat will continue to control the normal operation of the burner, unless there is a shutdown in the combustion for some reason, in which case the burner will be automatically shut down.



   The construction details of the reservoir 6, as well as the cover 75 of this reservoir, which covers the Bourdon tube 26 and the switch 32, are clearly shown in figs. 2 and 4. the cover 75 is not necessary, but when used, it provides protection for the organs and prevents

 <Desc / Clms Page number 19>

 changes in the settings in position.



     With particular reference to FIG. 4, this shows a modified embodiment of the chamber of the reservoir 6, in which the stem 17 of the valve is independent of the float 15. It is to be noted, in this construction, that oil will pass into chamber 12 and then through valve 76 into a compartment 77 of reservoir 6. Operation of valve 76 will be controlled automatically by float 15 and counterweights 16. Fuel will pass through valve. 14 in the same manner as described above.



  The rod 17 is provided with a suitable spring 78 serving to lift this rod when the Bourdon tube 26 has expanded, so that fuel can then pass from the compartment 77 into a compartment 79 of the tank 6, into. which are mounted the weir 19 and the float 31, and can then pass from the weir 19 through the pipe 7 into the nozzle 5.



   This construction shown in Fig. 4 allows independent operation of valve 14 and, in many cases, this construction is advantageous in order to allow adjustments, repairs or replacements.



   Fig. 5 shows a modified construction, with a device coming into play under the influence of the pressure prevailing inside the tube 2, which pressure is due to the existence of combustion conditions. A suitable apparatus and electrical control device, which are activated when combustion has been initiated, serve to control valve 14 to allow fuel to flow into tank 6. This embodiment modified device replaces thermostat 24 with Bourdon tube 26.



   This apparatus uses the difference between the pressures prevailing inside the tube? .., according to whether there is no combustion there and according to whether there is combustion; for this purpose a plate 80 is provided, which is suspended from a pivot at 81 and which is normally maintained by the effect of the

 <Desc / Clms Page number 20>

 gravity in the position shown in fig.6 due to the weight 82. In this position, 1 contact 03 carried by the plate
80 is kept away from the fixed contact 84.

   When combustion has taken place, the additional pressure generated within tube 2 moves plate 8Q so that contacts 83 and 84 are brought into engagement. the closing of these two contacts completes an electric circuit, as will be described below.



   This plate 80, carrying the contact 83, is often referred to as a shutter switch. It should be noted that the position of the weight 82 can be suitably adjusted, so that the switch can come into action for different pressures inside the tube 2.



   Due to the operation of the flap switch as a result of the existence of combustion in the tube 2, it then becomes desirable to allow an additional quantity of fuel to flow into the tank 6; for this purpose, the closing of the contacts 83 and 84 closes an electrical circuit, which excites the electromagnet 85 (fig. 5), which in turn lifts its core 86 away from the upper end of the rod 17 of the valve. When the core has ceased to press against the rod 7, the float 15 then regulates the amount of fuel flowing into the tank 6. The core 86 is thus maintained in its raised position, as long as combustion continues in the tube. 2.

   If the combustion were to cease inside the tube, the pressure against the plate 80 would decrease, and this plate would tilt and return to its normal position, thus moving the contacts 83 and 84 away from each other; the electromagnet 85 would then be de-energized, and the core 86 would fall back under the action of gravity on the rod 17, thus closing the valve 14 and preventing a subsequent flow of fuel into the tank 6.



   It should be noted that when the burner is turned on the shutter switch plate 80 will not be moved until combustion has actually taken place. As soon as

 <Desc / Clms Page number 21>

 combustion is initiated inside tube 2, contacts 83 and 84 are brought into engagement, and current will then flow from conductor 58, through conductor 87, through contacts 83 and 84.1e conductor 88, 1 electromagnet 85 and conductor 89, to return to the other side of transformer 39.

   When combustion is obtained and when the core 86 is lifted, it will be seen that the contacts 90 and 91 will be closed, these contacts controlling the thermostat circuit passing through the conductors 67 and 68, in the same way as was indicated in reference to fig. l. Likewise, contacts 92 and 93 interposed in the ignition circuit are normally closed when
 EMI21.1
 at (6'l'i'P "" t.llli. 86 Y17Y9'û pu.0 tti.U: l.'LC3. In the aat3 where. the BOitlbu8- tion was' obtained and later stops in tube 2 for some reason the core 86 will drop back and the contacts 92 and 93 will immediately be brought into engagement, due to the core 86 pushing one end of the arm 94 down overcoming the action of the spring 95 .

   The ignition circuit is therefore immediately closed when combustion stops.
 EMI21.2
 for a reason @ r'UPlrOHJ110 tin 10, 1,1b0 2.



   In the event that the burner has stopped due to the opening of the switch. 32. Due to the fact that the determined quantity of fuel advance has flowed from the tank 6, it then becomes necessary to actuate the push-button 69. The downward movement of this push-button 69 closes an electric circuit passing through. by Switch 32 and allows the burner control motor to turn on and pass fuel into tank 6 when valve 14 is open. The downward movement of the pushbutton 69 moves the arm 96 overcoming the action of the return spring 97 and thereby lifting the core 86. Note that when this core is lifted the arm 94 will tilt. under the action of the spring 95 and that the contacts 92 and 93 will be open.



  In order to close the ignition circuit,

 <Desc / Clms Page number 22>

 contacts 98 and 99, which will be brought into engagement when the push-button 69 is pushed down, as will be seen in fig.5. Closing these two contacts turns contacts 92 and 93 in passage, thus allowing the operation of the ignition coil and of the spark plug 9. As soon as a sufficient quantity of fuel has passed into the tank 6, pushbutton 69 can be released and the burner will continue to operate under normal conditions. The switch 32 will have been returned to its normal closed position, following the upward movement of the float 31 due to the passage of additional fuel in the tank 6.



   Fig. 7 shows another embodiment of a device coming into play under the influence of heat, which can be used when it is preferable that a thermostate 100 is used instead of. shutter switch.



  When combustion takes place, the thermostat 100 moves in a well known manner, and the contact 101 carried by the thermostat will be brought into engagement with the contact 102, thus enclosing the circuit through the electromagnet 85. It is preferable that thermostat 100 is mounted in such a way that it kicks in very quickly Mud effect of combustion or non-combustion conditions inside burner tube 2, and there is therefore provided a support 103, which allows a part of the thermostat to be inserted inside the tube 2 at a suitable point.



   Referring to Fig. 5, the mercury switch 38 is shown with a core 104 disposed within the switch. This core moves under the influence of the attraction produced by the winding or coil 42 and displaces the mercury so as to close the contacts which connect the conductors 44 and 45.



   It will be seen that the modified embodiments shown in Figures 5,6 and 7 can easily be

 <Desc / Clms Page number 23>

   substituted for the Bourdon tube type 4 device shown in Figure 1.



   From the foregoing description, it will be readily seen that the invention relates to a fuel burner and a mode of operation thereof, and it has been found by experience that the operation of this burner is satisfactory. It should also be noted that the invention provides a simple, safe and efficient means of operating any fuel burner so as to practically eliminate most of the risk of fire. This safety condition has preferably been obtained by supplying only a limited and predetermined quantity of fuel when starting up the burner. If the ignition of this fuel is obtained, then a new quantity of fuel is allowed to arrive at the burner in order to continue combustion.

   If there is a misfire in igniting this predetermined and limited amount of fuel supplied to the burner at the start, fuel is no longer supplied to the burner in an amount which could become dangerous. management, and under such conditions the burner control mechanism is shut down or disabled.



   Of course, although a particular embodiment of the invention has been described in detail by way of example, as well as certain constructional details which are particularly advantageous, many changes and modifications can be made to the invention. the particular construction and disposition of the parts, without departing from the principle of the invention.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS . CLAIMS. I -Un mode de fonctionnement pour un système de com- bustion,caractérisé par le fait qu'il consiste à fournir une quantité déterminée d'avance de combustible à une chambre de combustion pour amorcer la combustion dans celle-ci,et à fournir automatiquement du combustible additionnel à cette chambre dans le cas de l'établissement de conditions convenables de oombus - tion dans cette chambre. I -A mode of operation for a combustion system, characterized by the fact that it consists in supplying a determined quantity of fuel advance to a combustion chamber in order to initiate combustion therein, and in automatically supplying additional fuel to this chamber if suitable combustion conditions are established in this chamber. 2 -Un moue de fonctionnement suivant la revendication 1,caractérisé par la disposition consistant à arrêter automati- quement l'alimentation de combustible additionnel dans le cas d'u- ne perturbation dans les conditions de combustion dans cette ohambre. 2 -An operating slurry according to claim 1, characterized by the arrangement consisting in automatically stopping the supply of additional fuel in the event of a disturbance in the combustion conditions in this chamber. 3 -Un système de combustion disposé de manière à pou- voir fonctionner conformément au mode de fonctimnement suivant lu revendication 1 ou 2, caractérisé par le fuit qu'il comporte une quantité limitée de combustible pouvant être fournie à la chambre de combustion pour amorcer la combustion dans celle-ci, ainsi qu'un mécanisme,entrant en jeu en présence de conditions de combustion, dans cette chambre,ce mécanisme étant disposé de manière à établir la communication entre cette chambre et une capacité .normalement fermée,renfermant une réserve de combusti- ble,pour continuer la combustion. 3 -A combustion system arranged so as to be able to operate in accordance with the operating mode according to claim 1 or 2, characterized by the leakage that it comprises a limited quantity of fuel which can be supplied to the combustion chamber to initiate the combustion. combustion therein, as well as a mechanism, coming into play in the presence of combustion conditions, in this chamber, this mechanism being arranged so as to establish communication between this chamber and a normally closed capacity, containing a reserve of combustible, to continue combustion. 4 -Un système suivant la revendication 3,caractérisé par le fait que le mécanisme,entrant en jeu en présence des con- ditions de combustion,maintiendra fermée la communication entre la chambre et la capacité renfermant la réserve de combusti- ble,si des conditions convenables de combustion n'ont pas été établies préalablement à l'épuisement de la quantité limitée, déterminée d'avance,de combustible. 4 -A system according to claim 3, characterized in that the mechanism, coming into play in the presence of the combustion conditions, will keep closed the communication between the chamber and the capacity containing the fuel reserve, if conditions proper combustion conditions have not been established prior to the exhaustion of the limited, predetermined quantity of fuel. 5 -Un système suivant la revendication 3 ou 4,carac- térisé par la disposition d'un mécanisme pour arrêter l'alimen- tation du combustible de réserve dans le cas d'une perturbation dans les conditions de combustion dans la chambre. <Desc/Clms Page number 25> 5. A system according to claim 3 or 4, characterized by the provision of a mechanism for stopping the supply of reserve fuel in the event of a disturbance in the combustion conditions in the chamber. <Desc / Clms Page number 25> 6 -Un système suivant la revendication 3 ou 4,caraoté- risé par le fait que le mécanisme,entrant en jeu en présence des conditions de combustion dans la chambre,est commandé électri- quement . 6 -A system according to claim 3 or 4, characterized in that the mechanism, coming into play in the presence of combustion conditions in the chamber, is electrically controlled. 7 -Un système suivant la revendication 3 ou 4,compre- nant une soupape,commandant l'alimentation du combustible de réserve à la chambre de combustion,caractérisé par le fait que cette soupape coopère avec un dispositif,entrant en jeu sous l'influence des conditions thermiques dans la chambre,de telle manière que lorsque des conditions de combustion ont été établies dans la chambre,le dispositif,entrant en jeu sous l'influence de la chaleur,permettra au mécanisme d'ouvrir la soupape comman- dant l'alimentation du combustible de réserve. 7 -A system according to claim 3 or 4, comprising a valve, controlling the supply of reserve fuel to the combustion chamber, characterized in that this valve cooperates with a device, coming into play under the influence thermal conditions in the chamber, such that when combustion conditions have been established in the chamber, the device, coming into play under the influence of heat, will allow the mechanism to open the valve controlling the supply of reserve fuel. 8 -Un système suivant l'une quelconque des revendi- cations 3 à 7,comprenant une soupape pour commander l'alimenta- tion du combustible de réserve dans cette chambre,caractérisé par le fait que cette soupape coopère avec un dispositif,entrant en jeu sous l'influence des conditions de pression dans cette chambre,de telle manière que lorsque des conditions d'allumage ont été établies dans cette chambre,ce dispositif permettra au mécanisme d'ouvrir la soupape commandant l'alimentation du com- bustible de réserve. 8 -A system according to any one of claims 3 to 7, comprising a valve for controlling the supply of reserve fuel to this chamber, characterized in that this valve cooperates with a device, coming into play. under the influence of the pressure conditions in this chamber, such that when ignition conditions have been established in this chamber, this device will allow the mechanism to open the valve controlling the supply of the reserve fuel. 9 -Un système suivant la revendication 7,caractérisé par le fait qu'un dispositif,entrant en jeu sous l'influence de la chaleur,tel qu'un thermostat ou analogue,est relié à un dis- positif à dilatation.et contraction,tel qu'un tube Bourdon,dont une partie agit sur un organe portant la soupape commandant l'a- limentation du combustible de réserve,de façon à maintenir cette soupape fermée en temps normal,ce dispositif étant destiné à permettre que,lors de sa dilatation due à l'établissement de conditions de combustion convenables dans la chambre de combus- tion,l'organe portant la soupape ouvre cette soupape. 9 -A system according to claim 7, characterized in that a device, coming into play under the influence of heat, such as a thermostat or the like, is connected to an expansion and contraction device, such as a Bourdon tube, a part of which acts on a member carrying the valve controlling the supply of the reserve fuel, so as to keep this valve closed in normal times, this device being intended to allow that, during its expansion due to the establishment of suitable combustion conditions in the combustion chamber, the valve member opens this valve. 10 -Un système suivant la revendication 8,caractérisé par le fait que le dispositif,entrant en jeu sous l'influence de <Desc/Clms Page number 26> la pression,présente la forme d'une plaque de contact destinée à fermer un circuit passant à travers un électro-aimant coopérant avec un organe portant la soupape commandant l'alimentation du combustible de réserve,de sorte que lorsque des conditions de combustion ont été établies dans la chambre de combustion,l'é- leotro-aimant sera excité et,en attirant son noyau,permettra l'ouverture de la soupape commandant l'alimentation du combustible de réserve. 10 -A system according to claim 8, characterized in that the device, coming into play under the influence of <Desc / Clms Page number 26> pressure, has the form of a contact plate intended to close a circuit passing through an electromagnet cooperating with a member carrying the valve controlling the supply of reserve fuel, so that when combustion conditions have been established in the combustion chamber, the electro-magnet will be excited and, by attracting its core, will allow the opening of the valve controlling the supply of the reserve fuel. 11 -Un système suivant la revendication 7 ou 8,carac- térisé par le fait que le dispositif,entrant en jeu sous l'in- fluence de la chaleur,ou le dispositif entrant en jeu sous l'in- fluence de la pression,est disposé de manière qu'en ouvrant l'a- limentation du combustible de réserve,il provoque l'ouverture d'un circuit commandant le dispositif habituel d'allumage. 11 -A system according to claim 7 or 8, charac- terized in that the device, coming into play under the influence of heat, or the device entering into play under the influence of pressure, is arranged so that by opening the supply of the reserve fuel, it causes the opening of a circuit controlling the usual ignition device. 120-'Un système suivant l'une quelconque des revendi- oations 3 à 11,comprenant un moteur électrique pour commander le fonctionnement du système,caractérisé par un flotteur qui, lors de l'épuisement de la quantité limitée de combustible et dans le cas où des conditions convenables de combustion n'ont pas été établies,ouvrira le circuit passant à travers ce moteur. 120-A system according to any one of claims 3 to 11, comprising an electric motor for controlling the operation of the system, characterized by a float which, upon exhaustion of the limited amount of fuel and in the event where proper combustion conditions have not been established, will open the circuit passing through that engine.
BE337739D BE337739A (en)

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE337739A true BE337739A (en)

Family

ID=15811

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE337739D BE337739A (en)

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE337739A (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE337739A (en)
US1780357A (en) Fuel burner and control therefor
US3017921A (en) Pot type oil burner
FR2538506A1 (en) ELECTRONIC IONIZATION SENSOR FOR AUTOMATICALLY CONTROLLING AIR DEMAND IN A GAS-FIRED APPARATUS
EP0024231A1 (en) Control devices for gas valves
JP2826935B2 (en) Fire extinguishing promotion device for pot type burner
BE338452A (en)
FR2852670A1 (en) Oil burner igniting process for heating fixture, involves activating ignition device on one segment of inflammation period, with lower electric power than on other segment of inflammation period
CA1129763A (en) Combustion installation for liquid fuels, especially petroleum fuels
FR2751730A1 (en) POSITIVE SECURING DEVICE FOR ADMISSION OF GAS INTO A BURNER
BE419662A (en)
BE380503A (en)
BE587067A (en)
JP2621497B2 (en) Combustor control device
BE334312A (en)
FR2529311A1 (en) Through-flow gas water heater - has main valve and electromagnet inlet and outlet valves operated in fail-safe sequence
BE340835A (en)
JP2671858B2 (en) Combustor control device
CH195271A (en) Command and control installation for the hearth of a steam generator.
BE562421A (en)
BE530072A (en)
BE443216A (en)
BE584554A (en)
BE621281A (en)
BE353716A (en)