BE332360A - Perfectionnements aux mitrailleuses et aux armes à feu automatiques - Google Patents

Perfectionnements aux mitrailleuses et aux armes à feu automatiques

Info

Publication number
BE332360A
BE332360A BE332360A BE332360A BE332360A BE 332360 A BE332360 A BE 332360A BE 332360 A BE332360 A BE 332360A BE 332360 A BE332360 A BE 332360A BE 332360 A BE332360 A BE 332360A
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
machine gun
cylinder
automatic firearm
duct
gas
Prior art date
Application number
BE332360A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Vickers Ltd
Carl Alfred Larsson
Leonard Tucker
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Vickers Ltd, Carl Alfred Larsson, Leonard Tucker filed Critical Vickers Ltd
Publication of BE332360A publication Critical patent/BE332360A/fr

Links

Classifications

    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F41WEAPONS
    • F41AFUNCTIONAL FEATURES OR DETAILS COMMON TO BOTH SMALLARMS AND ORDNANCE, e.g. CANNONS; MOUNTINGS FOR SMALLARMS OR ORDNANCE
    • F41A5/00Mechanisms or systems operated by propellant charge energy for automatically opening the lock
    • F41A5/18Mechanisms or systems operated by propellant charge energy for automatically opening the lock gas-operated
    • F41A5/26Arrangements or systems for bleeding the gas from the barrel
    • FMECHANICAL ENGINEERING; LIGHTING; HEATING; WEAPONS; BLASTING
    • F41WEAPONS
    • F41AFUNCTIONAL FEATURES OR DETAILS COMMON TO BOTH SMALLARMS AND ORDNANCE, e.g. CANNONS; MOUNTINGS FOR SMALLARMS OR ORDNANCE
    • F41A5/00Mechanisms or systems operated by propellant charge energy for automatically opening the lock
    • F41A5/18Mechanisms or systems operated by propellant charge energy for automatically opening the lock gas-operated
    • F41A5/26Arrangements or systems for bleeding the gas from the barrel
    • F41A5/28Adjustable systems

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Perfectionnements aux mitrailleuses et aux armes à feu   automatiq ue s .    



   Cette invention est relative aux mitrailleuses et aux armes a feu automatiques du type actionne par les gaz de combustion. Dans les armes de ce genre telles qu'elles étaient construites jusqu'à ce jour la crasse que contiennent les gaz de combustion renfermés dans le   @   

 <Desc/Clms Page number 2> 

 canon passe dans le cylindre de commande par l'entremise du bloc à gaz dont l'intérieur communique avec le cylindre et avec l'intérieur du dit canon par une lumière de celui-ci. 



  Cette crasse s'accumule dans le cylindre et dans les divers conduits et a finalement comme résultat que l'arme fonction- ne de façon défectueuse inconvénient qu'on se propose d'éliminer suivant la présente invention. 



   Suivant l'invention, on prévoit une chambre de détente de gaz qui communique par un conduit d'admission avec la lumière ducanon et par un conduit d'échappement avec le cylindre, et qui est construite et disposée de façon à obliger la crasse ou les impuretés solides que renferment les gaz   à   se déposer à peu près complètement dans la dite chambre.

   Le dit conduit d'admission possède de préférence une longueur assez grande et un diamètre cons- tant, de façon à empêcher autant que possible 14 détente des gaz à l'intérieur du dit conduit (et la diminution qui en résulte de leur vitesse), et ce conduit constitue un prolongement de la lumière du canon; les gaz se   mourant   à une vitesse élevée dans ce conduit effectue une action de   nettdyage   et empêchent le dépôt de crasse dans le dit conduit, Le conduit d'échappement est préférablement dis- posé parallèlement au conduit d'admission et se termine à son extrémité interne, ou supérieure, par une lumière latérale débouchant dans le cylindre.

   La dite chambre peut être formée de fagon   à   présenter un ou plusieurs bords rela- tivement vifs (par exemple une lèvre entourant une creusu- re dans la partie inférieure de la chambre) contre lesquels les gaz viennent buter et qui, en raison de leur pouvoir d'absorption de chaleur, obligent la crasse   à   se déposer 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 sur eux. Les dits conduits d'admission et d'échappement peuvent être formés dans un bouchon fileté porté par le   bloc .   gaz, et la chambre de détente peut être constituée par une cuvette reliée par un pas de vis   à   une extrémité externe ou inférieure élargie du bouchon.

   La vitesse et la pression des gaz diminuent dans la chambre de détente, et cette chute de vitesse et de pression, conjointement avec les susdits bords vifs et les changements brusques de la direction des gaz, ont pour effet que pratiquement, les gaz se séparent dans la chambre de toute leur crasse, qui s'y dépose, laissant ainsi un gaz relativement pro- pre qui s'élève   à   travers le conduit d'échappement pour actionner le piston relié au mécanisme de culasse. 



     On   a trouvé dans la pratique que, bien que la majeure partie de la crasse solide que renferment les gaz se dépose dans la chambre, une faible proportion de crasse relativement molle est entraînée vers le haut   à   l'intérieur du cylindre et est projetée contre l'extrémité du piston. 



  L'extrémité du piston est par conséquent évidée pour rece- voir une partie de cette crasse ainsi que dans le but de réduire l'épaisseur du métal à une valeur approximative- ment égale à l'épaisseur des parois du cylindre. Les gaz chauds heurtant le piston et le cylindre les portent tous deux approximativement a la même température, par consé- quent, la dilatation due à la chaleur est, en raison de la dite cavité, sensiblement. la même dans ces deux   @ibces,   et le jeu qui les sépare reste pratiquement constant.

   Il en résulte que la vitesse d'échappement des gaz d'un côté à l'autre du piston ne varie pas pendant un tir prolongé de l'arme, de sorte que la vitesse du tir n'est pas influ- 

 <Desc/Clms Page number 4> 

   encée   par l'élévation de température du canon et des par- ties adjacentes; de plus, le piston ne neut pas se coincer dans le cylindre par l'effet de contractions inégales ré- sultant du refroidissement de larme. 



   Une partie de la crasse molle enlevée de la chambre de détente par les gaz rebondit sur l'extrémité creuse du piston et est susceptible d'être projetée con- tre la partie supérieure du cô té arrière du bouchon. et l'on prévoit par conséquent dans cette partie une cavité destinée à recevoir la dite crasse, une fraction résiduelle faible et peu importante de la crasse étant également dis- tribuée sur la paroi interne du cylindre. 



   Dans le dessin annexé: 
Fig. 1 est une coupe verticale d'une forme de réalisation de 3'invention. 



   Fig. 2 est une vue de côté correspondant à la Fig. 1 mais dans laquelle le piston et le cylindre ne sont pas représentés. 



   Fig. 3 est une vue de face du bouchon fileté. 



   Fig. 4 est une coupe prise approximativement suivant 4-4 (Fig.2). 



   A est une partie du canon présentant dans sa paroi une lumière ou conduit latéral a servant à conduire une partie des gaz de combustion de l'intérieur du canon au cylindre, B est le bloc à gaz assujetti au canon, C est le cylindre et C1 est le piston travaillant dans ce cylindre. D est le bouchon fileté susmentionné et E est la cuvette susmentionnée qui forme avec une partie infé- rieure élargie d du dit bouchon la chambre de détente susmentionnée. Cette cuvette est reliée par un pas de vis à la dite partie inférieure élargie et présente une creusure   ¯e entourée   par un rebord saillant a1 qui présente 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 des bords relativement vifs, comme représenté Fig. 1.

   Le bouchon D est relié par un pas de vis au bloc à   ga   B et présente un conduit d'admission rectiligne 11 communiquant à l'une de ses extrémités avec la lumière au du canon et   à   son autre extrémité, avec l'intérieur de la cuvette E, en un point situé plus ou moins directement au-dessus de la creusure e. Le bouchon D présente aussi un conduit de sor- tie d2 disposé parallèlement au conduit d'entrée d1 ce conduit communiquant à son extrémité inférieure avec l'in- térieur de la cuvette E et, à son extrémité supérieure, avec une lumière latérale d3 aboutissant , l'intérieur du cylindre C. Pour enlever la crasse qui s'accumule dans la cavité a, on dévisse la cuvette E et on racle cette crasse hors de la cuvette et de sa creusure, puis on remet la cu- vette en place. 



   L'extrémité avant du piston C1 présente (Fig. 1) une cavité axiale C2 destinée à recevoir la crasse rela- tivement molle comme il a été expliqué précédemment, cette cavité   s'! étendant   sur une distance assez grande en arrière de la face du piston et présentant un diamètre tel que l'épaisseur du métal qui l'entoure est'approximativement égale à celle des parois du cylindre, pour les buts susmen- tionnés. Sur la face arrière du bouchon, D débouche au dessus de la lumière latérale d3 une cavité d4 formée dans le corps du bouchon et communiquant avec l'intérieur du cylindre, le rô le de cette cavité étant de recevoir toute partie de la crasse molle susceptible de rebondir de l'ex-   trémité   creuse du piston, comme il a été mentionné précédem- ment. 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 



   L'extrémité avant du cylindre à gaz est formée de fagon à établir une communication entre une   rainure ±5   du bouchon D et un   passage b   du   bloc à   gaz B, lequel passage aboutit à un régulateur de pression de gaz. Ce régulateur comprend un tube F monté pour tourner dans le bloc à gaz B et maintenu dans une position donnée par un petit ressort 1 agencé pour s'engager dans l'une quelconque de plusieurs entailles que présente un rebord F1 du tube (Fig.2).

   Le tube F présente une série de trous d'échappement radiaux de divers diamètres (deux étant représentés en f1 et 12 sur la Fig. 4) qui sont disposés de telle sorte qu'on peut, par un mouvement angulaire du dit tube, amener en regard du pas- sage b du bloc à gaz, soit une partie pleine, soit   l'un   quelconque des trous susmentionnés. La rainure du bou- chon possède des dimensions assez grandes et ne s'étend que sur une partie du pourtour du dit bouchon de fagon à laisser une paroi de métal à l'extrémité adjacente au cy- lindre à gaz, comme on le voit sur la Fig. 4.

   L'extrémité arrière de cette rainure communique avec une creusure annu- laire b1 du   bloc à   gaz, creusure dont le diamètre est plus grand que l'alésage du cylindre, ce qui forme entre le cy- lindre et le   passage b   un conduit de grande section ayant deux parties coudées à angle droit dans lesquelles la cras- se se dépose lorsque les gaz traversent le conduit pour atteindre le tube F.

   Si   l'on   ajuste le tube de fagon qu'il présente une partie pleine en regard du   passage ¯b   du bloc gaz, il ne se produira pratiquement aucun échappement des gaz et ceux-ci agiront avec leur pression entière sur le piston, mais si l'on fait tourner le tube pour amener un des trous d'échappement en regard du dit passage, une partie des gaz pourra s'échapper, ce qui réduira leur pression d'une 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 quantité qui dépend du diamètre du trou d'échappement par- ticulier qu'on a fait entrer en action.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Machine gun and automatic firearm training.



   This invention relates to machine guns and automatic firearms of the type operated by combustion gases. In weapons of this kind as they have been built up to this day the filth contained in the combustion gases contained in the @

 <Desc / Clms Page number 2>

 barrel passes into the control cylinder through the gas block, the interior of which communicates with the cylinder and with the interior of said barrel by a lumen thereof.



  This grime accumulates in the cylinder and in the various conduits and ultimately results in the weapon malfunctioning which it is intended to eliminate in accordance with the present invention.



   According to the invention, there is provided a gas expansion chamber which communicates via an inlet duct with the lumen of the cannon and via an exhaust duct with the cylinder, and which is constructed and arranged so as to force the dirt or solid impurities contained in the gases to be deposited almost completely in the said chamber.

   Said inlet duct preferably has a sufficiently large length and a constant diameter, so as to prevent as much as possible expansion of the gases inside said duct (and the resulting reduction in their speed), and this conduit constitutes an extension of the light of the cannon; the gases dying at a high velocity in this duct perform a cleaning action and prevent the deposit of dirt in said duct, The exhaust duct is preferably arranged parallel to the intake duct and terminates at its inner end , or higher, by a side light opening into the cylinder.

   Said chamber may be formed so as to present one or more relatively sharp edges (for example a lip surrounding a hollow in the lower part of the chamber) against which the gases abut and which, by virtue of their power. absorption of heat, force the dirt to settle

 <Desc / Clms Page number 3>

 on them. Said intake and exhaust ducts can be formed in a threaded plug carried by the block. gas, and the expansion chamber may be constituted by a bowl connected by a screw thread to an enlarged outer or lower end of the plug.

   The speed and pressure of the gases decrease in the expansion chamber, and this drop in speed and pressure, together with the aforesaid sharp edges and abrupt changes in the direction of the gases, causes the gases to practically separate in the chamber of all their grime, which settles there, thus leaving a relatively clean gas which rises through the exhaust duct to actuate the piston connected to the cylinder head mechanism.



     It has been found in practice that although most of the solid dross contained in the gases settles in the chamber, a small proportion of relatively soft dross is drawn upwards inside the cylinder and is projected against the chamber. end of the piston.



  The end of the piston is therefore recessed to receive some of this grime as well as for the purpose of reducing the thickness of the metal to a value approximately equal to the thickness of the walls of the cylinder. The hot gases impinging on the piston and the cylinder bring them both to approximately the same temperature, therefore, the expansion due to heat is, due to said cavity, substantially. the same in these two @ibces, and the clearance between them remains practically constant.

   As a result, the exhaust velocity of the gases from one side of the piston to the other does not vary during prolonged firing of the weapon, so that the firing velocity is not influenced.

 <Desc / Clms Page number 4>

   enceased by the temperature rise of the barrel and adjacent parts; in addition, the piston does not get stuck in the cylinder by the effect of unequal contractions resulting from the cooling of the tear.



   Some of the soft dross which is gas lifted from the expansion chamber bounces off the hollow end of the piston and is likely to be thrown against the top of the back side of the plug. and there is consequently provided in this part a cavity intended to receive said dross, a small and small residual fraction of the dross also being distributed on the internal wall of the cylinder.



   In the attached drawing:
Fig. 1 is a vertical section of an embodiment of the invention.



   Fig. 2 is a side view corresponding to FIG. 1 but in which the piston and the cylinder are not shown.



   Fig. 3 is a front view of the threaded plug.



   Fig. 4 is a section taken approximately along 4-4 (Fig.2).



   A is a part of the barrel having in its wall a lumen or lateral duct a serving to conduct a part of the combustion gases from the interior of the barrel to the cylinder, B is the gas block attached to the barrel, C is the cylinder and C1 is the piston working in this cylinder. D is the aforementioned threaded plug and E is the aforementioned cup which together with an enlarged lower part d of said plug forms the aforementioned expansion chamber. This bowl is connected by a thread to the said enlarged lower part and has a hollow ¯e surrounded by a projecting rim a1 which presents

 <Desc / Clms Page number 5>

 relatively sharp edges, as shown in Fig. 1.

   The plug D is connected by a screw thread to the block to ga B and has a rectilinear intake duct 11 communicating at one of its ends with the lumen of the barrel and at its other end with the interior of the bowl E, at a point located more or less directly above the recess e. The stopper D also has an outlet duct d2 disposed parallel to the inlet duct d1 this duct communicating at its lower end with the interior of the bowl E and, at its upper end, with a lateral opening d3 terminating , the inside of cylinder C. To remove the dirt which accumulates in the cavity a, the bowl E is unscrewed and this dirt is scraped out of the bowl and its recess, then the bowl is put back in place.



   The front end of the piston C1 has (Fig. 1) an axial cavity C2 intended to receive the relatively soft dross as explained previously, this cavity s'! extending a sufficient distance behind the face of the piston and having a diameter such that the thickness of the metal surrounding it is approximately equal to that of the walls of the cylinder, for the above purposes. On the rear face of the stopper, D opens above the lateral opening d3 a cavity d4 formed in the body of the stopper and communicating with the interior of the cylinder, the role of this cavity being to receive any part of the soft dirt liable to to rebound from the hollow end of the piston, as mentioned above.

 <Desc / Clms Page number 6>

 



   The front end of the gas cylinder is formed so as to establish communication between a ± 5 groove of the plug D and a passage b of the gas block B, which passage terminates in a gas pressure regulator. This regulator comprises a tube F mounted to rotate in the gas block B and held in a given position by a small spring 1 arranged to engage in any one of several notches presented by a rim F1 of the tube (Fig. 2 ).

   The tube F has a series of radial exhaust holes of various diameters (two being shown at f1 and 12 in Fig. 4) which are arranged such that one can, by angular movement of said tube, bring in sight of passage b of the gas block, either a solid part or any of the aforementioned holes. The groove of the stopper has fairly large dimensions and extends only over a part of the periphery of said stopper so as to leave a metal wall at the end adjacent to the gas cylinder, as seen on Fig. 4.

   The rear end of this groove communicates with an annular recess b1 of the gas block, a recess of which the diameter is greater than the bore of the cylinder, which forms between the cylinder and the passage b a large duct. section having two parts bent at right angles in which the sludge is deposited when the gases pass through the duct to reach the tube F.

   If we adjust the tube so that it has a solid part facing the passage ¯b of the gas unit, there will be practically no escape of the gases and these will act with their full pressure on the piston, but if the tube is rotated to bring one of the exhaust holes opposite said passage, part of the gases may escape, which will reduce their pressure by a

 <Desc / Clms Page number 7>

 quantity which depends on the diameter of the particular exhaust hole which has been brought into action.


    

Claims (1)

RESUME EMI7.1 -.-.-.-.-.¯.¯¯¯8- 1.- Une mitrailleuse ou une arme à feu automatique du type actionné par les gaz de combustion, caractérisée par le fait qu'on prévoit une chambre de détente des gaz qui communique par un conduit d'admission avec la lumière du canon et par un conduit d'échappement avec le cylindre, et qui est construite et disposée de fagon à obliger la crasse ou les impuretés solides que renferment les gaz à se déposer peu près complètement dans la dite chambre. ABSTRACT EMI7.1 -.-.-.-.-. ¯.¯¯¯8- 1.- A machine gun or an automatic firearm of the type actuated by combustion gases, characterized by the fact that there is provided a gas expansion chamber which communicates by an inlet duct with the lumen of the barrel and by a exhaust duct with the cylinder, and which is constructed and arranged in such a way as to force the dirt or the solid impurities contained in the gases to be deposited almost completely in said chamber. 2.- Une mitrailleuse ou une arme à feu automati- que suivant la revendication 1, dans laquelle le conduit d'admission possède une longueur assez grande et un diamè- tre constant et dans laquelle le conduit d'échappement est disposé parallèlement au conduit d'admission et, se termine, à son extrémité interne ou supérieure, par une lumière la- térale conduisant au cylindre. 2. A machine gun or an automatic firearm according to claim 1, in which the inlet duct has a sufficiently large length and a constant diameter and in which the exhaust duct is arranged parallel to the duct. 'inlet and, at its inner or upper end, ends with a lateral lumen leading to the cylinder. 3.- Une mitrailleuse ou arme à feu suivant l'une quelconque des revendications précédentes, dans laquelle la chambre de détente est munie d'un ou plusieurs bords relativement vifs contre lesquels les gaz viennent buter et qui, par suite de leur pouvoir d'absorption de chaleur, obligent la crasse à se déposer sur eux. 3. A machine gun or firearm according to any one of the preceding claims, wherein the expansion chamber is provided with one or more relatively sharp edges against which the gases abut and which, as a result of their power to absorption of heat, causing gunk to settle on them. 4.- Une mitrailleuse ou arme à feu automatique suivant la revendication 3, dans laquelle le bord vif est constitué par une lèvre entourant une creusure prévue dans <Desc/Clms Page number 8> la partie inférieure de la chambre de détente. 4.- A machine gun or automatic firearm according to claim 3, wherein the sharp edge is constituted by a lip surrounding a recess provided in <Desc / Clms Page number 8> the lower part of the relaxation room. 5. - Une mitrailleuse ou arme à feu automatique suivantt l'une quelconque des revendications précédentes, dans laquelle les conduits d'admission et d'échappement sont formées dans un bouchon fileté porté pat le bloc à gaz. 5. - A machine gun or automatic firearm according to any preceding claim, wherein the intake and exhaust ducts are formed in a threaded plug carried pat the gas block. 6. - Une mitrailleuse ou une arme automatique sui- vant la revendication 5 dans laquelle la chambre de détente est fommée par une cuvette reliée à une extrémité externe ou inférieure élargie du bouchon. 6. A machine gun or automatic weapon according to claim 5 in which the expansion chamber is formed by a bowl connected to an enlarged outer or lower end of the plug. 7.- Une mitrailleuse ou arme à feu automatique suivant l'une quelconque des revendications précédentes. dans laquelle l'extrémité avant du piston de commande est évidée pour recevoir la crasse relativement molle suscepti- ble de pénétrer dans le cylindre. 7. A machine gun or automatic firearm according to any one of the preceding claims. wherein the front end of the control piston is recessed to receive relatively soft dross which may enter the cylinder. 8. - Une mitrailleuse ou arme à feu automatique suivant la revendication 7, dans laquelle le diamètre de l'évidement est tel que l'épaisseur du métal est réduite approximativement à celle des parois du cylindre. 8. A machine gun or automatic firearm according to claim 7, wherein the diameter of the recess is such that the thickness of the metal is reduced to approximately that of the walls of the cylinder. 9. - Une mitrailleuse ou arme à feu automatique suivant la revendication 5, dans laquelle la partie arriè- re du bouchon fileté présente une cavité. 9. A machine gun or automatic firearm according to claim 5, wherein the rear portion of the threaded cap has a cavity. 10. - Une mitrailleuse ou arme à feu automatique, suivant l'une quelconque des revendications 5. 6 ou 9, et munie d'un régulateur de pression de gaz réglable, dans laquelle ce régulateur communique avec un passage qui est formé dans le bloc à gaz et aboutit à une rainure du bouchon fileté, cette rainure communiquant avec une cavité annulaire du bloc à gaz, laquelle cavité possède un diamètre plus grand que l'alésage du cylindre. 10. - A machine gun or automatic firearm, according to any one of claims 5, 6 or 9, and provided with an adjustable gas pressure regulator, in which this regulator communicates with a passage which is formed in the block. gas and ends in a groove of the threaded plug, this groove communicating with an annular cavity of the gas block, which cavity has a larger diameter than the bore of the cylinder.
BE332360A 1925-02-20 1926-02-13 Perfectionnements aux mitrailleuses et aux armes à feu automatiques BE332360A (fr)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB4735/25A GB252429A (en) 1925-02-20 1925-02-20 Improvements in or relating to machine guns and automatic small arms

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE332360A true BE332360A (fr) 1926-03-31

Family

ID=9782802

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE332360A BE332360A (fr) 1925-02-20 1926-02-13 Perfectionnements aux mitrailleuses et aux armes à feu automatiques

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE332360A (en)
FR (1) FR611025A (en)
GB (1) GB252429A (en)

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2008014984A1 (en) * 2006-08-03 2008-02-07 Heckler & Koch Gmbh Gas removal arrangement and barrel, and/or weapon with a gas removal arrangement
EP1797389B1 (en) 2004-09-17 2016-10-26 Colt Defense, LLC Firearm having an indirect gas operating system
US9719739B2 (en) 2014-02-06 2017-08-01 Bernard (Bernie) T. Windauer Gas block balancing piston for auto-loading firearm
EP4166893A1 (en) * 2021-10-15 2023-04-19 Heckler & Koch GmbH Gas take off

Families Citing this family (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US4324170A (en) * 1979-12-31 1982-04-13 The United States Of America As Represented By The Secretary Of The Army Residue-accommodation means for a gas-operated gun
DE102011107751A1 (en) * 2011-07-15 2013-01-17 Schmeisser Gmbh Gas sampling arrangement for a barrel of a weapon

Cited By (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1797389B1 (en) 2004-09-17 2016-10-26 Colt Defense, LLC Firearm having an indirect gas operating system
WO2008014984A1 (en) * 2006-08-03 2008-02-07 Heckler & Koch Gmbh Gas removal arrangement and barrel, and/or weapon with a gas removal arrangement
US9719739B2 (en) 2014-02-06 2017-08-01 Bernard (Bernie) T. Windauer Gas block balancing piston for auto-loading firearm
EP4166893A1 (en) * 2021-10-15 2023-04-19 Heckler & Koch GmbH Gas take off

Also Published As

Publication number Publication date
FR611025A (en) 1926-09-18
GB252429A (en) 1926-05-20

Similar Documents

Publication Publication Date Title
FR2890696A1 (en) TURBOMOTEUR WITH ATTENUATED JET NOISE
BE332360A (fr) Perfectionnements aux mitrailleuses et aux armes à feu automatiques
BE1013466A6 (en) Rotary projectile and explosive compressed air.
FR2719938A1 (en) Noise suppressor for clay pigeon shooting or sporting gun
EP0202967B1 (en) Feed water heater for a steam generator
EP0107117A1 (en) Hydro-pneumatic recoil brake system with energy recovery for ordnance and hand firearms
EP2176101B1 (en) Set for reheating washing water for glass surfaces of a motor vehicle
EP3489613A1 (en) Noise reducing device for a firearm
CH278398A (en) Liquid fuel burner.
EP4314517A1 (en) Ejection tube integrated into a central ventilation tube
EP0361605A1 (en) Cartridge ejector for hunting rifles
FR2677743A1 (en) Noise attenuator for a hunting or match shooting rifle
BE391421A (en)
EP1457753B1 (en) Firearm having at least two barrels with adjustable geometry and method for adjusting said geometry
CH355460A (en) Steam generator
CH165595A (en) A method of fuel combustion in an internal combustion engine, of the compression ignition type of the injected fuel, and an internal combustion engine for implementing this method.
BE518537A (en)
FR2695200A1 (en) Cartridge plug for hunting gun or other firearm ammunition
BE470750A (en)
CH236098A (en) Two-stroke internal combustion engine.
CH93257A (en) Oil filter.
BE520554A (en)
BE439621A (en)
CH180246A (en) Aircraft incorporating a firearm firing through the shaft of a propeller.
BE346846A (en)