BE1016332A5 - Authorized speed exceeding vehicle detecting and identifying method involves controlling irremediable erasure of vehicle position information, information of exposure of violation vehicle and violation data based on pre-programmed commands - Google Patents

Authorized speed exceeding vehicle detecting and identifying method involves controlling irremediable erasure of vehicle position information, information of exposure of violation vehicle and violation data based on pre-programmed commands Download PDF

Info

Publication number
BE1016332A5
BE1016332A5 BE2004/0581A BE200400581A BE1016332A5 BE 1016332 A5 BE1016332 A5 BE 1016332A5 BE 2004/0581 A BE2004/0581 A BE 2004/0581A BE 200400581 A BE200400581 A BE 200400581A BE 1016332 A5 BE1016332 A5 BE 1016332A5
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
shooting
vehicle
data
digital
information
Prior art date
Application number
BE2004/0581A
Other languages
French (fr)
Inventor
Michel Niezen
Original Assignee
Michel Niezen
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Michel Niezen filed Critical Michel Niezen
Priority to BE2004/0581A priority Critical patent/BE1016332A5/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1016332A5 publication Critical patent/BE1016332A5/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G08SIGNALLING
    • G08GTRAFFIC CONTROL SYSTEMS
    • G08G1/00Traffic control systems for road vehicles
    • G08G1/01Detecting movement of traffic to be counted or controlled
    • G08G1/052Detecting movement of traffic to be counted or controlled with provision for determining speed or overspeed
    • G08G1/054Detecting movement of traffic to be counted or controlled with provision for determining speed or overspeed photographing overspeeding vehicles
    • GPHYSICS
    • G08SIGNALLING
    • G08GTRAFFIC CONTROL SYSTEMS
    • G08G1/00Traffic control systems for road vehicles
    • G08G1/20Monitoring the location of vehicles belonging to a group, e.g. fleet of vehicles, countable or determined number of vehicles

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Television Signal Processing For Recording (AREA)

Abstract

The method involves receiving digital information of an exposure of a violation vehicle, violation data and digital vehicle position information in an electronic file by a micro-computer (4) provided with a display device (5). The computer stores the file in a permanent or volatile memory. The computer controls, in response to pre-programmed commands, an irremediable erasure of the information and data in the file.

Description

       

  PROCEDE DE DETECTION ET D'IDENTIFICATION D'UN VEHICULE EN
MOUVEMENT
La présente invention se rapporte d'une marnière générale à un procédé pour la détection et' l'identification d'un véhicule en mouvement dépassant une vitesse autorisée.
Plus particulièrement, l'invention concerne un procédé pour la détection et l'identification d'un véhicule en mouvement dépassant une vitesse autorisée, du type comprenant des étapes selon lesquelles :

   un cinémomètre détecte et mesure la vitesse du véhicule dépassant une vitesse autorisée pré-programmée, recueille des informations et mesures complémentaires en rapport avec l'infraction, transmet ces données de l'infraction à une unité centrale de traitement informatique et, simultanément, adresse un ordre de prise de vue numérique et éventuellement un ordre de repérage de la position dudit véhicule à ladite unité centrale de traitement informatique, le moyen de prise de vue numérique réalise une prise de vue du véhicule, convertit celle-ci en informations numériques et transmet ces informations numériques à ladite unité de traitement informatique, - l'unité centrale de traitement informatique reçoit, dans une fiche électronique, les informations numériques de la prise de vue,

   les données de l'infraction et éventuellement les informations numériques de la positon et stocke cette fiche dans une mémoire volatile ou permanente.
D'une manière générale, un cinémomètre est un équipement qui permet de mesurer la vitesse d'un véhicule >pour vérifier si celui-ci respecte la limitation de vitesse imposée.
D'une façon générale, il y a deux manières d'effectuer des mesures de vitesse. Selon une première manière, l'équipement est mobile et peut être embarqué dans un véhicule. A priori, les automobilistes ne connaissent pas les endroits ou l'équipement sera utilisé.

   Le cinémomètre utilisé dans ce genre d'exécution de mesure de vitesse sera désigné ci-dessus par l'expression "cinémomètre mobile".
Selon une seconde manière, l'équipement est installé dans un poste fixe et y est maintenu à demeure, les automobilistes pouvant avoir connaissance de ce lieu d'implantation. Le cinémomètre utilisé dans ce genre d'exécution de mesure de vitesse sera désigné ci-dessus par l'expression "cinémomètre fixe".
Certains cinémomètres sont pourvus d'un équipement de prise de vues permettant, par exemple, de lire la plaque minéralogique .

   La prise de vue peut être effectuée par différents types d'appareils comme, par exemple, un appareil photographique ou une caméra.
En outre, certains appareils de prise de vues permettent d'enregistrer l'image des véhicules de différentes manières, par exemple, sur un film photographique, sur un écran vidéo ou encore dans une fiche électronique.
De même, certains équipements enregistrent également des données relatives aux mesures comme, par exemple, le sens de circulation, la vitesse, la date, l'heure. Ils peuvent aussi donner des statistiques sur les mesures effectuées .
A l'heure actuelle, la prise de vue digitale prend de plus en plus le pas sur certaines techniques comme, par exemple, la photographie sur film photographique. Pour effectuer une prise de vue digitale on utilise, par exemple, un composant photosensible sur lequel s'imprime l'image observée.

   Cette image est convertie en informations numériques qui sont transférées dans une fiche électronique laquelle sera désignée par la suite par le terme "fiche". Cette fiche peut ensuite être utilisée, par exemple, pour reproduire l'image sur un écran de visualisation. Une telle fiche peut comprendre soit des informations numériques d'une image, soit des données relatives aux mesures, soit les deux.
Un intérêt de cette technique est, par exemple, de ne plus devoir passer par les services d' un photographe pour développer le film photographique. Au surplus, une fiche de ce type peut être transportée aisément, par exemple, par ligne téléphonique vers un centre qui recueille les différentes fiches en sorte de pouvoir effectuer un traitement automatique des prises de vues.

   Il sera alors possible d'envoyer par publipostage les procès verbaux aux contrevenants.
La prise de vue numérique a été développée pour permettre la correction des prises de vues. Un nombre important de programmes informatiques permet de modifier les couleurs et les formes des images obtenues. Il est même possible de réaliser des incrustations pour créer, par exemple, des images virtuelles.
Dans un certain nombre de cas, la qualité de la prise de vue des cinémomètres nécessite la manipulation de l'image reproduite sur un écran de visualisation. Des commandes permettent de faire varier, par exemple, l'intensité ou la saturation des couleurs afin de pouvoir identifier correctement la plaque minéralogique et rédiger le procès-verbal. Les prises de vues des cinémomètres ont une valeur légale.

   Ceci suppose que ces prises de vues ne peuvent être l'objet de manipulations mettant en cause leur authenticité. Dans certains pays, comme par exemple la Belgique, le film photographique est le seul procédé légalement reconnu à ce jour.
Des équipements permettent d'afficher l'image du négatif d'un film photographique ; cet affichage peut alors être l'objet de manipulations. Comme le négatif n'est pas modifié, la preuve légale est toujours disponible. On ne cherche pas nécessairement à empêcher la fraude, car une telle opération fait appel à des techniques extrêmement coûteuses ou difficiles à mettre en oeuvre.

   Mais, dès l'instant ou une tentative est commise, on cherche à la rendre identifiable.
Actuellement en Belgique, la preuve de l'identification d'une tentative de manipulation des prises de vues digitales n'ayant pas encore été apportée à la satisfaction de l'autorité compétente, ce type de prise de vue n'est pas encore reconnu comme ayant une force probante.
Une prise de vue digitale se compose de pixels. Un pixel comporte des informations de base, par exemple la couleur et son intensité. Au plus une prise de vue digitale comporte de pixels pour un format donné, au plus elle sera nette et précise. Un programme de cryptage permet de protéger la prise de vue digitale contre les manipulations.

   Il peut agir de plusieurs manières, par exemple, soit en empêchant d'accéder au contenu de la fiche, soit en modifiant l'ordonnancement des éléments qu'elle contient, soit en rompant la structure des pixels sauf à posséder le code de décryptage. L' importance du cryptage dépend aussi de l'utilisation du cinémomètre. Si celui-ci est relié à un poste central qui recueille les fiches de différentes installations, il importe, par exemple, de s'assurer qu' un intrus ne peut se coupler aux lignes de communication pour capter les prises de vues, les transformer et ensuite les réinjecter dans le circuit. Dans ce cas, le cryptage sera plus lourd, que celui d'un appareil seul commandé par un opérateur. Si le cinémomètre n'est pas relié à un poste central, l'opérateur doit pouvoir transférer la fiche dans un ordinateur pour pouvoir traiter l'information qu'elle contient.

   Tant au niveau du transfert que celui du traitement sur l'ordinateur, il est nécessaire de s'assurer que l'information ne peut être fraudée.
Toutefois, le cryptage est contraignant. Si le processus de mesure de la vitesse, de la prise de vue, de l'enregistrement de ceux-ci et de leur transfert est augmenté d'une étape de cryptage, ce processus sera inévitablement ralenti.
En conséquence, la présente invention a pour but de proposer un dispositif du type indiqué précédemment, qui pallie les inconvénients cités ci-dessus, c'est-à-dire qui soit notamment rapide dans ses performances et dépourvu de moyens obligatoires de cryptage de prise de vue nécessaires pour empêcher le risque de fraude, tout en alliant simplicité de conception et efficacité.
Pour atteindre ce but, le procédé selon l'invention est caractérisé en ce qu'en réponse à des ordres préprogrammés,

   l'unité centrale de traitement informatique commande l'effacement irrémédiable des informations et éventuellement des données de l'infraction. Pour sa mise en oeuvre, le procédé de l'invention peut faire appel à divers composants parmi lesquels :
au moins un cinémomètre mobile comprenant des moyens aptes à mesurer et à recueillir la vitesse d'un véhicule en mouvement dépassant une vitesse autorisée et des informations ou mesures complémentaires en relation avec l'infraction, à transmettre l'ensemble de ces données de l'infraction à une unité centrale de traitement informatique et à transmettre simultanément un ordre de prise de vue du véhicule à un moyen approprié et éventuellement à transmettre un ordre de repérage de la position du véhicule,

  
au moins un moyen de prise de vue numérique adapté à recevoir un ordre de prise de vue provenant du cinémomètre, à effectuer une prise de vue du véhicule, à la convertir en informations numériques et à transmettre ces informations numériques à une unité centrale de traitement informatique,
au moins une unité centrale de traitement informatique pourvue d'une mémoire volatile ou permanente, apte à recevoir, dans une fiche électronique, les informations numériques de la prise de vue et les données de l'infraction ainsi qu'éventuellement les informations numériques de la position du véhicule et comprenant un ou plusieurs moyens de gestion d'applications sélectionnés parmi :

   - un programme de reconnaissance automatique de caractères de plaque minéralogique, i o
7
un programme de rédaction de documents faisant appel aux données de la plaque minéralogique reconnue par le programme de reconnaissance de caractères et/ou aux données de l'infraction, - un programme de reconnaissance vocale, un programme d' effacement irrémédiable des informations numériques et/ou des données de l'infraction en relation avec un programme de commande d'au moins un écran de visualisation, d'au moins une imprimante et/ou d'au moins un moyen apte à figer des informations numériques sur support, ceux-ci reliés à l'unité centrale de traitement informatique, un programme d' effacement irrémédiable des informations numériques et/ou des données de l'infraction lors du passage de ladite prise de vue à une prise de vue suivante, un programme de calcul d'amendes,

   éventuellement en relation avec un programme de rédaction de documents faisant appel aux données de la plaque minéralogique et/ou aux données de l'infraction, un programme de reconnaissance d'empreintes digitales, un programme de gestion d'une ligne d'accès à l' Internet, des moyens de repérage de la positon du véhicule, des moyens d'émission et/ou de réception pour une transmission par ondes hertziennes.

   Dans le cadre de la présente invention, on entend par :
cinémomètre , un cinémomètre mobile c'est-à-dire déplaçable selon les endroits où la vitesse de véhicules doit être contrôlée ou un cinémomètre fixe c'est-à-dire à i o 
demeure dans un endroit où la vitesse de véhicules doit être contrôlée.
informations et mesures complémentaires en rapport avec l'infraction , des informations telles que le sens de la circulation, l'heure ou la date de l'infraction et des mesures complémentaires telles que la distance séparant le cinémomètre du véhicule en infraction, le positionnement du véhicule sur la voie publique.
données de l'infraction , la mesure de la vitesse du véhicule en infraction ainsi que les informations et mesures complémentaires en rapport avec cette infraction.
unité centrale , une unité centrale de traitement informatique .

   Le cinémomètre utilisé dans le procédé de l'invention est du genre cinémomètre mobile, monté par exemple sur trépied et destiné à être embarqué dans un véhicule pour être utilisé par des services de police ou du genre cinémomètre fixe. D'autre part, ce cinémomètre est conçu de manière à pouvoir détecter et mesurer la vitesse du véhicule en mouvement et dépassant une vitesse autorisée préprogrammée mais en outre de fournir des informations et mesures complémentaires en relation avec cette infraction, essentiellement la distance séparant le cinémomètre du véhicule mesuré, le sens de la circulation, la date, l'heure. Ce cinémomètre est doté également de moyens de commande de déclenchement d'un moyen de prise de vue numérique et éventuellement d'un moyen de repérage de la position du véhicule.

   D'autre part, l'unité centrale peut être pourvue de moyens de repérage de la position du véhicule. La prise de vue de ce véhicule en infraction est réalisée par l'intermédiaire d'un moyen de prise de vue numérique, généralement un appareil photographique numérique ou une caméra numérique. L' unité centrale de traitement informatique peut être par exemple un ordinateur, une carte électronique ou autres. Cette unité centrale comporte une mémoire volatile ou une mémoire permanente de stockage de la fiche à savoir une mémoire volatile qui peut être une mémoire RAM se vidant dès l'instant où l'alimentation électrique est coupée ou une mémoire permanente formée généralement d'un disque dur, d'une carte à puce ou encore d'une mémoire externe.

   D'autre part, cette unité centrale peut être munie d'un écran de visualisation et pourvue de moyens de repérage de la position du véhicule.
Il s'agit préférentiellement de moyens utilisant une technique du repérage par satellite tel qu'un module d'application du système de positionnement global (GPS).
Si nécessaire, l'unité centrale de traitement informatique en question peut être pourvue d'un programme de reconnaissance automatique de caractères de plaque minéralogique, capable d'afficher sur un écran- et de manière particulièrement visible, par exemple les données de la plaque minéralogique ou encore des informations de mesure en relation avec l'infraction.
Par ailleurs, cette unité centrale peut être dotée d'un programme d'aide à l'élaboration de documents susceptibles d'utiliser les données relevées lors de l'infraction.

   Ainsi, il est possible d'intégrer automatiquement, dans ces documents, par exemple dans un procès-verbal, des informations ou mesures comme par exemple les données de la plaque minéralogique reconnue par le programme de reconnaissance de caractères ou encore la vitesse du véhicule lors de l'infraction.
Au surplus, l'unité centrale peut être pourvue d'un programme de reconnaissance vocale capable de dicter tout ou partie des données relevées lors de l'infraction, par exemple les données de la plaque minéralogique, de manière à faciliter les opérations de traitement ultérieur.
L'unité centrale peut comporter également des programmes de commande de reproduction de la prise de vue du véhicule en infraction.

   Il peut s'agir par exemple d'un programme d'impression sur support de la prise de vue elle-même tel que sur papier ou d'un programme de figement sur support des informations numériques de cette prise de vue, notamment de figement par gravure sur support tel que disque compact (CD). D'autres programmes peuvent également compléter l'unité centrale par exemple un ou plusieurs programmes de commande d' effacement irrémédiable des informations numériques relatives à la prise de vue et/ou des données de l'infraction dès que ces données ou informations auront perdu toute utilité. Il pourra s'agir, par exemple, de programmes de commande d'effacement liés à l'alimentation électrique de l'unité centrale, à la visualisation sur écran, à l'impression et/ou au figement des informations numériques de la prise de vue ou à la prise de vue elle-même.

   Par exemple, l'effacement peut être réalisé lors de l'extinction de l'alimentation électrique de l'unité centrale de traitement informatique, dès la fin de la visualisation, de l'impression ou du figement des informations ou immédiatement après la prise de vue lors du déclenchement de la prise de vue suivante. En l'absence de réponse ou si aucune réponse satisfaisante à l'effacement n'a été obtenue dès la fin de l'impression ou du figement d'informations numériques, un programme peut être inclus qui ordonne cet effacement dans un délai ultérieur déterminé.
En outre, l'unité centrale peut comporter un programme de calcul d'amendes éventuellement en relation avec un programme de rédaction de documents faisant appel à différentes informations telles que les données de la plaque minéralogique et/ou les données de l'infraction.

   Un tel programme de calcul peut être utile notamment pour l'établissement d'un procès-verbal ou de documents en relation avec une perception immédiate d'amende.
Les moyens de reproduction de la prise de vue consistent généralement en une ou plusieurs imprimantes prévues pour l'impression de photographies sur un support, habituellement le papier au moyen d'un procédé par sublimation thermique ou de tout autre méthode capable de reproduire l'aspect d'une photographie obtenue par un film argentique.
Avantageusement, la photographie imprimée peut être recouverte d'un film ou d'une fine pellicule de protection, de préférence transparent. Ce film ou pellicule peut être traité lors de son application sur la photographie de façon à laisser apparaître un filigrane capable de la protéger contre d'éventuelles tentatives de fraude.

   Ce filigrane n'influence en rien la qualité visuelle de la photographie. Il peut, de préférence, constituer un sigle permettant d'identifier l'opérateur ou l'équipe de police qui a réalisé la prise de vue.
L'imprimante en question peut être soit complétée, si nécessaire, par une seconde imprimante soit remplacée ou même complétée par d'autres moyens de reproduction faisant appel à d'autres supports. A titre d'exemple, deux imprimantes peuvent être utilisées, l'une pour l'impression de la prise de vue, l'autre pour l'impression de documents tels qu'un procès-verbal.

   Ces autres moyens de reproduction consistent habituellement en des moyens aptes à enregistrer et à figer sur support des informations numériques qu' il s'avère, par conséquent, impossible de modifier ultérieurement, c'est-à-dire des moyens capables de réaliser une gravure des informations numériques sur support.

   A titre d'exemple, de tels moyens sont par exemple un graveur de CD.
Ce support, par exemple le disque compact, peut être sécurisé, notamment par un code préalablement gravé sur ce support même de sorte que seul ce support sécurisé sera reconnaissable par l'unité centrale.
De cette manière, tout individu non autorisé, qui en principe ne possède pas ces supports sécurisés, ne pourra utiliser le dispositif pour la mise en oeuvre du procédé de l'invention même en ayant connaissance du code d'accès à celui-ci .
Selon une autre caractéristique du procédé de l'invention, la fiche électronique, après stockage, est transmise à distance, par exemple par ondes hertziennes, à une seconde unité centrale de traitement informatique, qui stocke cette fiche dans une mémoire volatile ou permanente et qui, en réponse à des ordres pré-programmés,

   commande l'effacement irrémédiable des informations numériques et éventuellement des données de l'infraction indépendamment de l'effacement commandé par la première unité centrale de traitement informatique.
Le procédé selon l'invention décrit précédemment peut faire appel à deux moyens de prise de vue numérique, l'un 13 réglé sur les véhicules en éloignement, l'autre sur les véhicules en rapprochement. De même, plusieurs moyens de ce type peuvent être utilisés, après réglage, pour une ou plusieurs bandes de circulation.

   Habituellement, ces moyens de prise de vue sont constitués d' un ou de plusieurs appareils photographiques numériques et/ou d'une ou de plusieurs caméras numériques .
Selon une caractéristique particulièrement avantageuse du procédé en question, les informations numériques de la prise de vue et éventuellement les données de l'infraction sont irrémédiablement effacées lorsqu'elles ont perdu toute utilité et ce, en réponse à différents ordres pré-programmés . Ainsi, l'effacement peut être commandé par chaque unité centrale, indépendamment l'une de l'autre, cet effacement pouvant, par exemple faire suite à la visualisation par exemple sur écran relié à l'unité centrale et/ou à l'impression et/ou au figement sur support, éventuellement sécurisé, des informations numériques de la prise de vue du véhicule et éventuellement des données de l'infraction.

   Si nécessaire, cette commande d'effacement peut être renouvelée après un laps de temps pré-programmé faisant suite à ces opérations de visualisation, impression ou figement.
L'impression est habituellement entreprise au moyen d'une imprimante pour l'impression de prises de vue photographiques sur un support tel que le papier et ce, au moyen d'un procédé par sublimation thermique ou de tout autre procédé capable de reproduire l'aspect d'une photographie obtenue par un film argentique.
Avantageusement, cette prise de vue imprimée est recouverte d'un film ou d'une fine pellicule de protection laissant éventuellement apparaître un filigrane.

   En outre, l'impression de la prise de vue en question donnant lieu à deux images identiques, celles-ci peuvent être séparées au moyen d'un instrument de découpe à dentelures.
Généralement, l'opération de figement des informations numériques sur support consiste, quant à elle, en une gravure réalisée au moyen d'un graveur de disques compacts. Alternativement, l'effacement en question peut être obtenu par rupture de l'alimentation électrique de l'unité centrale ou d'un écran de visualisation relié à celle-ci, ou encore lors du passage à une prise de vue suivante.

   Des programmes supplémentaires de gestion d'application peuvent être utilisés comme aides à la mise en oeuvre de ces procédés à savoir un programme de reconnaissance automatique de caractères de plaque minéralogique capable d' identifier les données de la plaque minéralogique faisant partie de la prise de vue, un programme de reconnaissance vocale permettant de citer les données de cette plaque minéralogique ou encore un programme d'aide à l'élaboration de documents -faisant appel aux données de ladite plaque minéralogique reconnue par le programme de reconnaissance de caractères et/ou aux données de l'infraction.
L'invention sera mieux comprise et d'autres buts,

   caractéristiques et avantages de celle-ci apparaîtront plus clairement au cours de la description explicative qui va suivre faite en référence aux dessins schématiques annexés donnés uniquement à titre d' exemples et dans lesquels : la figure est une représentation schématique d'un dispositif pour la mise en oeuvre du procédé selon l' invention.
EXEMPLE 1
DETECTION D'UN VEHICULE EN INFRACTION ET TRANSMISSION D'INFORMATIONS A L'EQUIPE D'INTERVENTION
Tel qu'illustré à la figure, un cinémomètre mobile 2 d'une équipe d'intervention policière monté sur trépied et une caméra numérique 3 sont reliés à une unité centrale de traitement informatique représentée par un micro-ordinateur 4 muni d'un écran de visualisation 5, cette unité centrale faisant partie du dispositif de l'équipe policière.
Un véhicule, non représenté, circulant sur la voie publique,

   dont la vitesse dépasse la vitesse autorisée pré-programmée dans le cinémomètre, est détectée par celui-ci qui transmet un ordre de prise de vue à la caméra numérique 3. Simultanément, le cinémomètre relève différentes informations ou données complémentaires en relation avec l'infraction constatée, par exemple la distance séparant le cinémomètre du véhicule, le sens de la circulation, la date, l'heure de l'infraction.
La prise de vue permet d'obtenir une ou plusieurs images du véhicule en infraction ainsi que de sa plaque minéralogique. Toutefois, lorsqu'il s'agit d'un véhicule en éloignement, cette prise de vue et ses réglages sont différents de ceux d'un véhicule en rapprochement.

   Pour éviter la nécessité de devoir ajuster les réglages au passage de chacun de ces véhicules, la caméra 3 peut être réglée pour une prise de vue dans un sens donné de la circulation et une autre caméra pour une prise de vue dans le sens inverse. Un ordre de changement de sens de prise de vue peut être exécuté manuellement par action d'une commande ou automatiquement, sachant que les cinémomètres peuvent généralement détecter le sens de circulation de véhicules.
D'autre part, certaines voiries étant relativement larges et comportant plusieurs bandes de circulation, une caméra peut ne pas être suffisante pour embrasser la totalité des bandes de circulation.

   Dans ce cas, plusieurs caméras peuvent s'avérer nécessaires à cet effet.
La prise de vue convertie en informations numériques ainsi que les données de l'infraction sont alors transférées dans une fiche électronique. Cette fiche est ensuite adressée à l'unité centrale 4 où elle y est stockée dans une mémoire volatile ou dans une mémoire permanente. Cette mémoire volatile se vide dès l'instant où l'alimentation électrique est interrompue ou lors de l'arrivée de la prise de vue suivante provoquant ainsi l'effacement irrémédiable des informations numériques de prise de vue et des données de l'infraction.
Alternativement, la fiche peut être stockée dans une mémoire permanente.

   Dans ce cas, un ordre d'imprimer ou de graver, tout ou partie de la fiche, transmis respectivement à l'imprimante 6 ou au graveur (symbolisé en 7) de CD par l'unité centrale 4 pourra provoquer ou être suivi après un laps de temps pré-programmé de l'effacement irrémédiable des informations numériques de la prise de vue en mémoire. Les seules traces de l'infraction qui seront encore disponibles seront la prise de vue imprimée et/ou gravée et les données de l'infraction.

   Celles-ci seront avantageusement conservées afin de permettre l'établissement de statistiques.
Si nécessaire l'ordre d'impression et/ou d'enregistrement par gravure peut être précédé d'un ordre de cryptage de l'information à imprimer et/ou enregistrer .
De même, les données de l'infraction pourront être effacées ou cryptées tandis que les ordres d' effacement pourront être transmis après constatations de plusieurs infractions au lieu d'être donnés à chaque infraction constatée .
L'impression d'une prise de vue peut donner lieu, par exemple, à deux images identiques sur du papier photographique par exemple de 100 x 150 mm. Les deux images peuvent être séparées, l'une étant conservée par l'opérateur, l'autre pouvant être mise à disposition d'une autorité supérieure.

   Cette séparation peut être effectuée au moyen d'un instrument de découpe permettant, ultérieurement de reconstituer la prise de vue originale, par exemple un instrument de découpe à dentelures comme une paire de ciseaux à dentelures. La preuve de l'origine peut être renforcée si les images sont recouvertes d'une pellicule filigranée.
EXEMPLE 2
DETECTION D'UN VEHICULE EN INFRACTION ET TRANSMISSION D'INFORMATIONS A UNE SECONDE EQUIPE D'INTERVENTION
L'application ci-après du procédé de l'invention s'adresse à des équipes policières d'intervention qui procèdent à des interpellations de conducteurs de véhicules en infraction de vitesse. Dans ce cas, un opérateur d'une première équipe muni d'un cinémomètre communique des infractions constatées à une seconde équipe dite équipe d'interception installée plus loin.

   Pour ce faire, l'opérateur doit lire la vitesse mesurée, relever les données de la plaque minéralogique, identifier la marque du véhicule, noter l'ensemble sur un document et communiquer ces informations à la seconde équipe .
Cette procédure est longue et génératrice d'erreurs. Entre-temps, si d'autres véhicules circulent en infraction, il est impossible à l'opérateur de- les relever avant d'avoir transmis l'ensemble des informations en question.
Selon l'invention, le cinémomètre d'une première équipe détecte et mesure la vitesse d'un véhicule en infraction dépassant une vitesse autorisée pré-programmée et récolte éventuellement les informations et mesures complémentaires de l'infraction, transmet l'ensemble à l'unité centrale 4 de la première équipe et adresse un ordre de prise de vue à la caméra numérique 3.

   Celle-ci transmet alors à l'unité centrale 4 de la seconde équipe, la prise de vue numérisée du véhicule en infraction qui est visualisée sur l'écran 5. Ces opérations permettent d'éviter, à l'opérateur du cinémomètre, d'identifier et de mémoriser en un laps de temps extrêmement bref, les données de la plaque minéralogique et le type de véhicule en infraction. Si l'unité centrale 4 est pourvue d'un programme de reconnaissance automatique de caractères de plaque minéralogique, les données de cette plaque peuvent être visualisées également sur l'écran 5.

   En outre, un programme de reconnaissance vocale dictant tout ou partie des données relevées lors de l'infraction peut faciliter les opérations. >_vz
La prise de vue numérisée ainsi que les données de l'infraction sont alors transmises par liaison hertzienne (symbolisée en 8) à l'unité centrale à bord du véhicule 10 de l'équipe d'interception située plus loin. Ce second véhicule dispose au minimum d'une unité centrale de traitement informatique et d'un écran de visualisation mais plus généralement des mêmes facilités que le premier véhicule à savoir également d'un programme de reconnaissance de caractères de plaque minéralogique, de reconnaissance vocale, d'impression ou encore de gravure.

   En outre, l'unité centrale des véhicules peut être pourvue d'un programme d'aide à la rédaction d'un procèsverbal sur base des données de l'infraction ou de tout autre programme rédactionnel. Si nécessaire, la liaison hertzienne en question peut être utilisée en vue d' établir un échange d' informations entre les deux équipes policières d'intervention.
Dès qu'elles ont perdu toute utilité, les prises de vue en mémoire sont irrémédiablement effacées de la mémoire de chacune des unités centrales programmées à cet effet. Cet effacement peut être réalisé par exemple suite à la mise hors tension de l'unité centrale ou de l'écran de visualisation, à l'impression, à la gravure après un délai pré-programmé faisant suite à l'impression et/ou à la gravure ou encore par passage à une prise de vue suivante .



  METHOD FOR DETECTION AND IDENTIFICATION OF A VEHICLE
MOVEMENT
The present invention relates generally to a method for the detection and identification of a moving vehicle exceeding a permitted speed.
More particularly, the invention relates to a method for the detection and identification of a moving vehicle exceeding an authorized speed, of the type comprising steps according to which:

   a speedometer detects and measures the speed of the vehicle exceeding a pre-programmed permissible speed, collects additional information and measures related to the offense, transmits the offense data to a central computer processing unit and, simultaneously, sends a digital shooting order and optionally an order of locating the position of said vehicle to said central computer processing unit, the digital shooting means takes a picture of the vehicle, converts it into digital information and transmits these digital information to said computer processing unit, - the central computer processing unit receives, in an electronic file, the digital information of the shooting,

   the data of the offense and possibly the digital information of the positon and stores this card in a volatile or permanent memory.
In general, a speedometer is a device that makes it possible to measure the speed of a vehicle> to check if it respects the speed limit imposed.
In general, there are two ways to make speed measurements. In a first way, the equipment is mobile and can be embedded in a vehicle. A priori, motorists do not know where the equipment will be used.

   The speedometer used in this kind of speed measurement execution will be referred to above as the "moving speedometer".
In a second way, the equipment is installed in a fixed position and is maintained permanently, motorists may be aware of this location. The speedometer used in this kind of speed measurement execution will be referred to above as the "stationary speedometer".
Some speed cameras are equipped with camera equipment allowing, for example, to read the number plate.

   The shooting can be performed by different types of devices such as, for example, a camera or a camera.
In addition, some cameras can record the image of vehicles in different ways, for example, on a photographic film, a video screen or in an electronic file.
Similarly, some equipment also records measurement data such as traffic direction, speed, date, time. They can also give statistics on the measurements made.
At the moment, digital photography is becoming more and more important for certain techniques, such as photography on photographic film. In order to take a digital picture, for example, a photosensitive component is used on which the image observed is printed.

   This image is converted into digital information which is transferred into an electronic file which will be designated later by the term "card". This sheet can then be used, for example, to reproduce the image on a display screen. Such a form can comprise either digital information of an image, data relating to measurements, or both.
An interest of this technique is, for example, no longer having to go through the services of a photographer to develop the photographic film. In addition, a record of this type can be easily transported, for example, by telephone line to a center that collects the various cards so as to perform an automatic processing of shots.

   It will then be possible to mail reports to offenders.
Digital shooting has been developed to allow correction of shots. A large number of computer programs make it possible to modify the colors and shapes of the images obtained. It is even possible to make incrustations to create, for example, virtual images.
In a number of cases, the quality of the shooting of the speed cameras requires the manipulation of the image reproduced on a display screen. Commands allow you to vary, for example, the intensity or saturation of colors in order to correctly identify the license plate and write the minutes. The shots of the speed cameras have a legal value.

   This assumes that these shots can not be the object of manipulations involving their authenticity. In some countries, such as Belgium, photographic film is the only method legally recognized to date.
Equipment makes it possible to display the negative image of a photographic film; this display can then be manipulated. Since the negative is not modified, the legal proof is always available. We are not necessarily trying to prevent fraud, because such an operation uses techniques that are extremely costly or difficult to implement.

   But from the moment an attempt is made, we try to make it identifiable.
Currently in Belgium, proof of the identification of an attempt to manipulate the digital shots has not yet been made to the satisfaction of the competent authority, this type of shooting is not yet recognized as having probative force.
A digital shot consists of pixels. A pixel has basic information, such as color and intensity. At most a digital shot has pixels for a given format, the more it will be clear and precise. An encryption program can protect the digital shooting against manipulation.

   It can act in several ways, for example, either by preventing access to the contents of the form, by modifying the scheduling of the elements it contains, or by breaking the structure of the pixels except having the decryption code. The importance of encryption also depends on the use of the speedometer. If it is connected to a central post that collects the cards of different installations, it is important, for example, to ensure that an intruder can not couple to the lines of communication to capture the shots, transform them and then reinject them into the circuit. In this case, the encryption will be heavier than that of a single device controlled by an operator. If the speedometer is not connected to a central station, the operator must be able to transfer the form to a computer to process the information it contains.

   In both the transfer and processing on the computer, it is necessary to ensure that the information can not be defrauded.
However, encryption is binding. If the process of measuring the speed, shooting, recording and transfer thereof is increased by an encryption step, this process will inevitably be slowed down.
Accordingly, the present invention aims to provide a device of the type indicated above, which overcomes the disadvantages mentioned above, that is to say that is particularly fast in its performance and lacking mandatory means of encryption necessary to prevent the risk of fraud, while combining simplicity of design and efficiency.
To achieve this goal, the method according to the invention is characterized in that in response to preprogrammed orders,

   the central computer processing unit controls the irremediable erasure of information and possibly data of the offense. For its implementation, the method of the invention can use various components among which:
at least one mobile speedometer comprising means capable of measuring and collecting the speed of a moving vehicle exceeding an authorized speed and additional information or measures relating to the infringement, to transmit all of these data of the Infringement of a central computer processing unit and at the same time transmit an order of shooting of the vehicle to an appropriate means and possibly to transmit an order of identification of the position of the vehicle,

  
at least one digital capture means adapted to receive a shooting command from the speedometer, to take a shot of the vehicle, to convert it into digital information and to transmit this digital information to a central computer processing unit ,
at least one central computer processing unit provided with a volatile or permanent memory, able to receive, in an electronic file, the digital information of the shooting and the data of the infringement as well as possibly the digital information of the vehicle position and comprising one or more application management means selected from:

   - a program for automatic recognition of license plate characters, i o
7
a document writing program using the license plate recognition data recognized by the character recognition program and / or the offense data, - a speech recognition program, a program for irretrievably erasing digital information and / or offense data in connection with a control program of at least one display screen, at least one printer and / or at least one means capable of freezing digital information on a support, these connected to the central computer processing unit, a program for irretrievably erasing the digital information and / or data of the infringement when passing from said shooting to a next shot, a program for calculating fines ,

   possibly in connection with a document writing program using the license plate data and / or the offense data, a fingerprint recognition program, an access line management program, and Internet, means for locating the vehicle positron, transmission and / or reception means for transmission by radio waves.

   In the context of the present invention, the following terms mean:
speedometer, a moving speedometer that is to say movable according to the places where the speed of vehicles must be controlled or a fixed speedometer that is to say i o
stay in a place where the speed of vehicles must be controlled.
additional information and measures relating to the infringement, information such as the direction of the traffic, the time or date of the infringement and additional measures such as the distance between the speedometer and the infringing vehicle, the positioning of the vehicle on the public highway.
offense data, the measurement of the speed of the infringing vehicle as well as the additional information and measures related to this offense.
central unit, a central computer processing unit.

   The speedometer used in the method of the invention is of the kind mobile speedometer, mounted for example on a tripod and intended to be embedded in a vehicle for use by police departments or the kind of fixed speed meter. On the other hand, this speedometer is designed so that it can detect and measure the speed of the moving vehicle and exceed a preprogrammed authorized speed, but also provide additional information and measures related to this offense, essentially the distance between the speedometer. the measured vehicle, the direction of the traffic, the date, the time. This speedometer is also provided with means for triggering control of a digital image sensing means and possibly means for locating the position of the vehicle.

   On the other hand, the central unit may be provided with means for identifying the position of the vehicle. The shooting of this infringing vehicle is carried out via a digital means of shooting, generally a digital camera or a digital camera. The central computer processing unit can be for example a computer, an electronic card or others. This central unit comprises a volatile memory or a permanent storage memory of the card, namely a volatile memory which may be a RAM that empties as soon as the power supply is cut off or a permanent memory generally formed of a disk. hard drive, a smart card or an external memory.

   On the other hand, this central unit may be provided with a display screen and provided with means for identifying the position of the vehicle.
It is preferentially means using a satellite tracking technique such as an application module of the global positioning system (GPS).
If necessary, the central computer processing unit in question can be provided with a program for automatic recognition of license plate characters capable of displaying on a screen and in a particularly visible manner, for example the data of the license plate. or measurement information related to the offense.
In addition, this central unit may be provided with a program for assisting in the preparation of documents that may use the data collected during the infringement.

   Thus, it is possible to automatically integrate, in these documents, for example in a report, information or measurements such as, for example, the data of the number plate recognized by the character recognition program or the speed of the vehicle when of the offense.
In addition, the central unit may be provided with a voice recognition program capable of dictating all or part of the data recorded during the infringement, for example the data of the license plate, so as to facilitate subsequent processing operations. .
The central unit may also include reproduction control programs for shooting the offending vehicle.

   For example, it may be a program for printing on a medium of the shooting itself, such as on paper, or of a program for fixing on a support digital information of this shooting, in particular of freezing by media engraving such as compact disc (CD). Other programs may also supplement the central unit, for example one or more control programs irretrievably erasing the digital information relating to the shooting and / or data of the offense as soon as these data or information have lost any utility. It may be, for example, erase control programs related to the power supply of the central unit, the on-screen display, the printing and / or the freezing of the digital information of the capture of view or shooting itself.

   For example, the erasure can be performed when the power supply of the central computer processing unit is extinguished, as soon as the display, the printing or the freezing of the information is finished or immediately after the view when triggering the next shot. In the absence of a response or if no satisfactory response to the erasure has been obtained as soon as digital information printing or freezing has been completed, a program may be included which orders this erasure within a specified future period.
In addition, the central unit may include a program for calculating fines possibly in connection with a document writing program using various information such as the license plate data and / or the data of the offense.

   Such a calculation program can be useful in particular for drawing up minutes or documents in connection with an immediate perception of a fine.
The reproduction reproduction means generally consist of one or more printers intended for printing photographs on a support, usually the paper by means of a thermal sublimation method or any other method capable of reproducing the appearance of a photograph obtained by a film film.
Advantageously, the printed photograph may be covered with a film or a thin protective film, preferably transparent. This film or film can be processed when applied to the photograph so as to reveal a watermark able to protect against possible fraud attempts.

   This watermark does not affect the visual quality of the photograph. It can preferably be an acronym to identify the operator or the police team that made the shooting.
The printer in question may be supplemented, if necessary, by a second printer is replaced or even supplemented by other means of reproduction using other media. For example, two printers can be used, one for printing the shot, the other for printing documents such as a report.

   These other means of reproduction usually consist of means capable of recording and freezing on digital information support that it turns out, therefore, impossible to modify later, that is to say means capable of performing an etching digital information on media.

   By way of example, such means are for example a CD burner.
This medium, for example the compact disc, can be secured, in particular by a code previously etched on the same medium so that only this secure medium will be recognizable by the central unit.
In this way, any unauthorized individual, who in principle does not have these secure media, can not use the device for carrying out the method of the invention even having knowledge of the access code thereof.
According to another characteristic of the method of the invention, the electronic card, after storage, is transmitted remotely, for example by radio waves, to a second central computer processing unit, which stores this card in a volatile or permanent memory and which , in response to pre-programmed orders,

   controls the irremediable erasure of the digital information and possibly the data of the offense independently of the deletion controlled by the first central computer processing unit.
The method according to the invention described above can use two digital shooting means, one 13 set on vehicles moving away, the other on vehicles in the vicinity. Likewise, several means of this type can be used, after adjustment, for one or more circulation strips.

   Usually, these shooting means consist of one or more digital cameras and / or one or more digital cameras.
According to a particularly advantageous characteristic of the method in question, the digital information of the shooting and possibly the data of the offense are irremediably erased when they have lost all usefulness and this, in response to different pre-programmed orders. Thus, the erasure can be controlled by each central unit, independently of one another, this erasure being able, for example, to follow the visualization, for example on a screen connected to the central unit and / or to the printing and / or at the fixed on support, possibly secure, digital information of the shooting of the vehicle and possibly data of the offense.

   If necessary, this erase command can be renewed after a pre-programmed period of time following these operations of viewing, printing or freezing.
Printing is usually done by means of a printer for printing photographic shots on a medium such as paper, by means of a thermal sublimation process or any other process capable of reproducing the image. appearance of a photograph obtained by a film film.
Advantageously, this printed image is covered with a film or a thin film of protection possibly leaving a watermark.

   In addition, the printing of the shooting in question giving rise to two identical images, they can be separated by means of a serrated cutting instrument.
Generally, the operation of fixing the digital information on a support consists, in turn, of an engraving performed by means of a compact disc burner. Alternatively, the erasure in question can be obtained by breaking the power supply of the central unit or a display screen connected thereto, or when switching to a next shot.

   Additional application management programs may be used as aids to the implementation of these methods, namely an automatic license plate character recognition program capable of identifying the license plate data included in the shooting. , a voice recognition program making it possible to cite the data of this license plate or else a program of assistance with the elaboration of documents - making use of the data of said license plate recognized by the character recognition program and / or the data of the offense.
The invention will be better understood and other purposes,

   characteristics and advantages thereof will appear more clearly in the following explanatory description made with reference to the appended schematic drawings given solely by way of example and in which: the figure is a diagrammatic representation of a device for setting implementation of the method according to the invention.
EXAMPLE 1
DETECTION OF A VEHICLE IN BREACH AND TRANSMISSION OF INFORMATION TO THE INTERVENTION TEAM
As illustrated in the figure, a mobile speedometer 2 of a tripod-mounted police intervention team and a digital camera 3 are connected to a central computer processing unit represented by a microcomputer 4 equipped with a computer screen. visualization 5, this central unit being part of the police team's device.
A vehicle, not represented, traveling on public roads,

   whose speed exceeds the authorized speed pre-programmed in the speedometer, is detected by the latter which transmits a shooting order to the digital camera 3. At the same time, the speedometer detects different information or additional data in relation to the infringement noted, for example the distance between the speedometer of the vehicle, the direction of the traffic, the date, the time of the offense.
Shooting makes it possible to obtain one or more images of the infringing vehicle as well as its number plate. However, when it is about a vehicle in the distance, this shooting and its settings are different from those of a vehicle in connection.

   To avoid the need to adjust the settings for the passage of each of these vehicles, the camera 3 can be set for shooting in one direction of traffic and another camera for shooting in the opposite direction. An order of change of direction of shooting can be executed manually by action of a command or automatically, knowing that the speedometers can generally detect the direction of circulation of vehicles.
On the other hand, some roadways being relatively wide and having several traffic lanes, a camera may not be sufficient to cover all the traffic lanes.

   In this case, several cameras may be necessary for this purpose.
The shooting converted into digital information as well as the data of the offense are then transferred into an electronic file. This form is then addressed to the central unit 4 where it is stored in a volatile memory or in a permanent memory. This volatile memory is emptied as soon as the power supply is interrupted or when the next shot arrives, thus causing the irremediable erasure of the digital shooting information and the data of the infringement.
Alternatively, the form can be stored in a permanent memory.

   In this case, an order to print or engrave, all or part of the card, respectively transmitted to the printer 6 or the burner (symbolized in 7) CD by the central unit 4 may cause or be followed after a pre-programmed time of erasure irretrievable digital information of the shooting in memory. The only traces of the offense that will still be available will be the printed and / or engraved shooting and the data of the offense.

   These will be advantageously kept to allow the establishment of statistics.
If necessary the order of printing and / or recording by burning may be preceded by an order of encryption of the information to be printed and / or recorded.
Similarly, the data of the offense may be erased or encrypted while the erasure orders may be transmitted after finding several offenses instead of being given to each violation found.
The printing of a photograph may give rise, for example, to two identical images on photographic paper, for example 100 x 150 mm. The two images can be separated, one being retained by the operator, the other being available to a higher authority.

   This separation may be effected by means of a cutting instrument allowing, subsequently to reconstitute the original shot, for example a serrated cutting instrument such as a pair of serrated scissors. Proof of origin may be enhanced if the images are covered with a watermarked film.
EXAMPLE 2
DETECTION OF A VEHICLE IN BREACH AND TRANSMISSION OF INFORMATION TO A SECOND INTERVENTION TEAM
The following application of the method of the invention is intended for police intervention teams who conduct arrests of drivers of vehicles in breach of speed. In this case, an operator of a first team equipped with a speedometer communicates violations to a second team called interception team installed later.

   To do this, the operator must read the speed measured, read the license plate data, identify the brand of the vehicle, note the set on a document and communicate this information to the second team.
This procedure is long and generates errors. In the meantime, if other vehicles circulate in violation, it is impossible for the operator to raise them before having transmitted all the information in question.
According to the invention, the speedometer of a first team detects and measures the speed of a vehicle in violation exceeding a pre-programmed authorized speed and eventually collects information and complementary measures of the offense, transmits all to the central unit 4 of the first team and sends a shooting order to the digital camera 3.

   This then transmits to the central unit 4 of the second team, the digitized shooting of the infringing vehicle which is displayed on the screen 5. These operations make it possible to avoid, to the operator of the speedometer, identify and store in extremely short time the license plate data and the type of vehicle in violation. If the central unit 4 is provided with a program for automatic recognition of license plate characters, the data of this plate can also be viewed on the screen 5.

   In addition, a voice recognition program dictating all or part of the data found during the offense can facilitate operations. > _vz
The digitized shooting and the offense data are then transmitted over the air (symbolized in 8) to the central unit on board the vehicle 10 of the interception team located further. This second vehicle has at least a central computer processing unit and a display screen, but more generally the same facilities as the first vehicle, namely also a license plate character recognition program, voice recognition, printing or engraving.

   In addition, the central unit of vehicles may be provided with a program for assisting the drafting of a report on the basis of the data of the offense or any other editorial program. If necessary, the air link in question may be used to establish an exchange of information between the two police intervention teams.
As soon as they have no use, the shots in memory are irretrievably erased from the memory of each of the central units programmed for this purpose. This erasure can be achieved for example following the power off of the central unit or the display screen, printing, burning after a pre-programmed delay following printing and / or the engraving or by moving to a next shot.


    

Claims (17)

1. Procédé pour la détection et l'identification d'un véhicule en mouvement dépassant une vitesse autorisée, du type comprenant des étapes selon lesquelles : un cinémomètre détecte et mesure la vitesse du véhicule dépassant une vitesse autorisée pré-programmée, recueille des informations et mesures complémentaires en rapport avec l' infraction, transmet ces données de l'infraction à une unité centrale de traitement informatique et, simultanément, adresse un ordre de prise de vue dudit véhicule à un moyen de prise de vue numérique et éventuellement un ordre de repérage de la position dudit véhicule à ladite unité centrale de traitement informatique, le moyen de prise de vue numérique réalise une prise de vue du véhicule, A method for the detection and identification of a moving vehicle exceeding a permitted speed, of the type comprising steps in which: a speedometer detects and measures the speed of the vehicle exceeding a pre-programmed authorized speed, collects information and complementary measures in relation to the offense, transmits these data of the offense to a central computer processing unit and, simultaneously, sends an order of shooting of said vehicle to a means of digital shooting and possibly a tracking order from the position of said vehicle to said central computer processing unit, the digital image taking means takes a picture of the vehicle, convertit celle-ci en informations numériques et transmet ces informations numériques à ladite unité centrale de traitement informatique, - l'unité centrale de traitement informatique reçoit, dans une fiche électronique, les informations numériques de la prise de vue, les données de l' infraction et éventuellement les informations numériques de la position et stocke cette fiche dans une mémoire volatile ou permanente, caractérisé en ce qu'en réponse à des ordres préprogrammés, l'unité centrale de traitement informatique commande l'effacement irrémédiable des informations et éventuellement des données de l'infraction. 2. Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce qu'après stockage de la fiche électronique, celle-ci est transmise, à distance, à une seconde unité centrale de traitement informatique qui stocke cette fiche dans une 2<  converts it into digital information and transmits this digital information to said central computer processing unit, - the central computer processing unit receives, in an electronic file, the digital information of the shooting, the data of the offense. and possibly the digital information of the position and stores this card in a volatile or permanent memory, characterized in that in response to preprogrammed orders, the central computer processing unit controls the irremediable erasure of information and possibly data of the offense. 2. Method according to claim 1, characterized in that after storage of the electronic card, it is transmitted, remotely, to a second central computer processing unit which stores the card in a 2 < 2004/0581 mémoire volatile ou permanente et qui, en réponse à des ordres pré-programmés, commande l'effacement irrémédiable des informations numériques et éventuellement des données de l'infraction indépendamment de l'effacement commandé par la première unité centrale de traitement informatique . 2004/0581 volatile or permanent memory and which, in response to pre-programmed orders, commands the irremediable erasure of the digital information and possibly data offense regardless of erasure controlled by the first central processing unit. 2(c) 2 (c) 2004/0581 2004/0581 REVENDICATIONS 3. Procédé selon la revendication 1 ou 2. caractérisé en ce que l'on utilise deux moyens de prise de vue numérique, l'un réglé sur les véhicules en éloignement, l'autre sur les véhicules en rapprochement. 3. Method according to claim 1 or 2. characterized in that there are used two digital shooting means, one set on the vehicles in the distance, the other on the approaching vehicles. 4. Procédé selon une des revendications 1 à 3, caractérisé en ce que l'on utilise plusieurs moyens de prise de vue numérique après réglage pour une ou plusieurs bandes de circulation.4. Method according to one of claims 1 to 3, characterized in that one uses several means of digital shooting after adjustment for one or more circulation strips. 5. Procédé selon une des revendications 1 à 4, caractérisé en ce que les moyens de prise de vue numériques sont constitués d'un ou de plusieurs appareils photographiques numériques et/ou d'une ou de plusieurs caméras numériques.5. Method according to one of claims 1 to 4, characterized in that the digital shooting means consist of one or more digital cameras and / or one or more digital cameras. 6. 6. Procédé selon une des revendications 1 à 5, caractérisé en ce que chaque unité centrale, indépendamment l'une de l'autre, commande l'effacement suite à la visualisation et/ou à l'impression de la prise de vue du véhicule et éventuellement des données de l'infraction et/ou au figement sur support, éventuellement sécurisé, des informations numériques de la prise de vue du véhicule et éventuellement des données de l'infraction ou, suite à ces opérations de visualisation, impression ou figement, après un laps de temps pré-programmé .  Method according to one of claims 1 to 5, characterized in that each central unit, independently of one another, controls the erasing following the display and / or the printing of the vehicle shooting and optionally data of the infringement and / or the fixation on a support, possibly secure, digital information of the shooting of the vehicle and possibly the data of the offense or, following these operations of visualization, printing or freezing, after a pre-programmed time. 7. Procédé selon la revendications 6, caractérisé en ce que la visualisation est réalisée au moyen d'un écran. M- 7. Method according to claim 6, characterized in that the visualization is performed by means of a screen. M- 2004/0581 2004/0581 8. Procédé selon la revendication 6, caractérisé en ce que l'impression de la prise de vue est réalisée au moyen d'une imprimante pour l'impression de prises de vue photographiques sur un support au moyen d'un procédé par sublimation thermique ou de tout autre procédé capable de reproduire l'aspect d'une photographie obtenue par un film argentique. 8. Method according to claim 6, characterized in that the printing of the image is performed by means of a printer for printing photographic shots on a medium by means of a thermal sublimation process or any other process capable of reproducing the appearance of a photograph obtained by a film film. 9. Procédé selon la revendication 6 ou 8, caractérisé en ce que la prise de vue imprimée est recouverte d' un film ou d'une fine pellicule de protection laissant éventuellement apparaître un filigrane. 9. The method of claim 6 or 8, characterized in that the printed image is covered with a film or a thin protective film possibly leaving a watermark. 10. Procédé selon une des revendications 6, 8 ou 9, caractérisé en ce que l'impression de la prise de vue donne lieu à deux images identiques séparables au moyen d'un instrument de découpe à dentelures. 10. Method according to one of claims 6, 8 or 9, characterized in that the printing of the shooting gives rise to two identical images separable by means of a serrated cutting instrument. 11. Procédé selon la revendication 6, caractérisé en ce que le figement sur support est une gravure réalisée au moyen d'un graveur de disques compacts. 11. The method of claim 6, characterized in that the fixed support is an etching performed by means of a compact disc burner. 12. Procédé selon une des revendications 1 à 5, caractérisé en ce que l'unité centrale commande l'effacement par rupture de son alimentation électrique ou de l'alimentation électrique d'un écran de visualisation relié à cette unité centrale. 12. Method according to one of claims 1 to 5, characterized in that the central unit controls the deletion by breaking of its power supply or the power supply of a display screen connected to this central unit. 13. Procédé selon une des revendications 1 à 5, caractérisé en ce que l'unité centrale commande l'effacement des informations numériques de ladite prise de vue lors du passage a une prise de vue suivante. 13. Method according to one of claims 1 to 5, characterized in that the central unit controls the erasure of the digital information of said shooting when switching to a next shot. 14. Procédé selon une des revendications [beta] à 13, caractérisé en ce que seules les informations numériques de la prise de vue sont effacées. 14. Method according to one of claims [beta] to 13, characterized in that only the digital information of the shooting are erased. 15. Procédé selon la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que l'on utilise un programme de reconnaissance automatique de caractères de plaque minéralogique de ^ 2004/0581 façon à identifier les données de la plaque minéralogique faisant partie de la prise de vue. 15. Method according to claim 1 or 2, characterized in that one uses a program of automatic recognition of characters of license plate of ^ 2004/0581 way to identify the data of the license plate being part of the shooting. 16. Procédé selon la revendication 1 ou 2, caractérisé en ce que l'on utilise un programme de reconnaissance vocale permettant de citer notamment les données de la plaque minéralogique faisant partie de la prise de vue. 16. The method of claim 1 or 2, characterized in that one uses a voice recognition program to include in particular the data of the license plate forming part of the shooting. 17. Procédé selon la revendication 1, 2 ou 15, caractérisé en ce que l'on utilise un programme d'aide à l'élaboration de documents faisant appel aux données de la plaque minéralogique reconnue par le programme de reconnaissance de caractères et/ou aux données de 1' infraction . 17. A method according to claim 1, 2 or 15, characterized in that a program is used to develop documents using the data of the license plate recognized by the character recognition program and / or to the data of the offense.
BE2004/0581A 2004-11-29 2004-11-29 Authorized speed exceeding vehicle detecting and identifying method involves controlling irremediable erasure of vehicle position information, information of exposure of violation vehicle and violation data based on pre-programmed commands BE1016332A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2004/0581A BE1016332A5 (en) 2004-11-29 2004-11-29 Authorized speed exceeding vehicle detecting and identifying method involves controlling irremediable erasure of vehicle position information, information of exposure of violation vehicle and violation data based on pre-programmed commands

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
BE2004/0581A BE1016332A5 (en) 2004-11-29 2004-11-29 Authorized speed exceeding vehicle detecting and identifying method involves controlling irremediable erasure of vehicle position information, information of exposure of violation vehicle and violation data based on pre-programmed commands

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1016332A5 true BE1016332A5 (en) 2006-08-01

Family

ID=34923718

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE2004/0581A BE1016332A5 (en) 2004-11-29 2004-11-29 Authorized speed exceeding vehicle detecting and identifying method involves controlling irremediable erasure of vehicle position information, information of exposure of violation vehicle and violation data based on pre-programmed commands

Country Status (1)

Country Link
BE (1) BE1016332A5 (en)

Citations (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5381155A (en) * 1993-12-08 1995-01-10 Gerber; Eliot S. Vehicle speeding detection and identification
DE19810302A1 (en) * 1998-03-10 1999-09-16 Wienand Hans Theo Method for measuring speed of motor vehicle
DE19956637A1 (en) * 1999-04-09 2000-10-12 Herzog Rainer Transmission system for video images from vehicle speed monitoring, includes memory storing set number of images, coupled to e.g. ISDN line or GSM radio relay, obviating cumbersome film development from speed cameras
WO2004017276A1 (en) * 2002-08-19 2004-02-26 Nathaniel Davidson Vehicle identification means detection and evasion system
WO2004027730A1 (en) * 2002-09-20 2004-04-01 Elsag Spa Vehicle licence plates monitoring system
US20040101166A1 (en) * 2000-03-22 2004-05-27 Williams David W. Speed measurement system with onsite digital image capture and processing for use in stop sign enforcement

Patent Citations (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5381155A (en) * 1993-12-08 1995-01-10 Gerber; Eliot S. Vehicle speeding detection and identification
DE19810302A1 (en) * 1998-03-10 1999-09-16 Wienand Hans Theo Method for measuring speed of motor vehicle
DE19956637A1 (en) * 1999-04-09 2000-10-12 Herzog Rainer Transmission system for video images from vehicle speed monitoring, includes memory storing set number of images, coupled to e.g. ISDN line or GSM radio relay, obviating cumbersome film development from speed cameras
US20040101166A1 (en) * 2000-03-22 2004-05-27 Williams David W. Speed measurement system with onsite digital image capture and processing for use in stop sign enforcement
WO2004017276A1 (en) * 2002-08-19 2004-02-26 Nathaniel Davidson Vehicle identification means detection and evasion system
WO2004027730A1 (en) * 2002-09-20 2004-04-01 Elsag Spa Vehicle licence plates monitoring system

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0178232B1 (en) Identity document protected against falsification and method for manufacturing the same
US9495605B2 (en) Method and apparatus for the detection of digital watermarks for instant credential authentication
ES2364056T3 (en) AUTOMATED SYSTEM FOR MONITORING AND COMMUNICATION OF TRAFFIC INFRACTIONS.
FR2895125A1 (en) Original information or document e.g. text file, authenticating method for e.g. public research laboratory, involves comparing original document or information with document stored in private storage system for proving authenticity
US20030187798A1 (en) Digital watermarking methods, programs and apparatus
JP3659509B2 (en) Lab system
JPH10123608A (en) Total frame note system for camera
US20020141750A1 (en) Photographic prints carrying meta data and methods therefor
EP0568468B1 (en) Integrated automatic installation for realising photographs or sequences of photographs
WO2008107525A2 (en) Method and device against forgery
Miller et al. Police photography
US7602994B2 (en) Advertising
CN101816007A (en) Moving image data checking system, moving image database creating method, and registering system and program for registering moving image data in moving image database
US20040239983A1 (en) Apparatus, method, and program for recording images
BE1016332A5 (en) Authorized speed exceeding vehicle detecting and identifying method involves controlling irremediable erasure of vehicle position information, information of exposure of violation vehicle and violation data based on pre-programmed commands
JP2000196998A (en) Image pickup device
TWI237463B (en) Method for capturing an image of a printing media and related apparatus
JP2003244347A (en) Method and system for preventing tampering of certification picture
Warner Digital verses 35 mm for crime scene photography
JP3392539B2 (en) Anti-counterfeiting body, article provided with the same, and method of manufacturing them
JP3929232B2 (en) Output information processing control method and device operation control method
JPH11164246A (en) Digital camera system
JP3593266B2 (en) Shooting assistance system
JP2007094105A (en) Printing system, writing device, and printing paper sheet
JPH0562096A (en) Speed violation regulating device

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Effective date: 20071130