BE1009729A6 - METHOD AND SYSTEM FOR CONTROLLING A FAN CLEANING SYSTEM CENTRAL LUBRICATION FOR PRESS BIG Balers. - Google Patents

METHOD AND SYSTEM FOR CONTROLLING A FAN CLEANING SYSTEM CENTRAL LUBRICATION FOR PRESS BIG Balers. Download PDF

Info

Publication number
BE1009729A6
BE1009729A6 BE9600619A BE9600619A BE1009729A6 BE 1009729 A6 BE1009729 A6 BE 1009729A6 BE 9600619 A BE9600619 A BE 9600619A BE 9600619 A BE9600619 A BE 9600619A BE 1009729 A6 BE1009729 A6 BE 1009729A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
cleaning fan
lubrication system
switch
central lubrication
indicator
Prior art date
Application number
BE9600619A
Other languages
French (fr)
Inventor
Gerald Nedon
Hubert Prellwitz
Original Assignee
Fortschritt Erntemaschinen
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Fortschritt Erntemaschinen filed Critical Fortschritt Erntemaschinen
Application granted granted Critical
Publication of BE1009729A6 publication Critical patent/BE1009729A6/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01FPROCESSING OF HARVESTED PRODUCE; HAY OR STRAW PRESSES; DEVICES FOR STORING AGRICULTURAL OR HORTICULTURAL PRODUCE
    • A01F15/00Baling presses for straw, hay or the like
    • A01F15/08Details
    • A01F15/14Tying devices specially adapted for baling presses
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01FPROCESSING OF HARVESTED PRODUCE; HAY OR STRAW PRESSES; DEVICES FOR STORING AGRICULTURAL OR HORTICULTURAL PRODUCE
    • A01F15/00Baling presses for straw, hay or the like
    • A01F15/08Details

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Harvester Elements (AREA)
  • Fats And Perfumes (AREA)

Abstract

Caratérisés en ce qu'on active ensemble le ventilateur de nettoyage (1) et le système central de graissage (4) par un transmetteur de signal (13), une fois que celui-ci a été excité par un processus de liage servant à délivrer un signal. L'activation du ventilateur de nettoyage (1) dure plus longtemps que le temps qui est nécessaire pour former une grosse balle parallélépipédique quand elle a une longueur maximale et quand la masse d'andins offerte est basse. Le processus suivant de liage active le ventilateur de nettoyage (1) toujours à nouveau. Le système central de graissage (4) est excité selon un rythme proportionnel au nombre des processus de liage servant à la délivrance de l'agent de graissage.Characterized in that the cleaning fan (1) and the central lubrication system (4) are activated together by a signal transmitter (13), once this has been excited by a binding process used to deliver a signal. The activation of the cleaning fan (1) lasts longer than the time it takes to form a large rectangular ball when it has a maximum length and when the mass of swaths offered is low. The following tying process activates the cleaning fan (1) always again. The central lubrication system (4) is energized at a rate proportional to the number of binding processes used for the delivery of the lubricating agent.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  PROCEDE ET CIRCUIT POUR COMMANDER UN VENTILATEUR DE NETTOYAGE ET UN SYSTEME CENTRAL DE GRAISSAGE POUR UNE PRESSE DE GROSSES BALLES PARALLELEPIPEDIQUES. 



   L'invention concerne un procédé et un circuit pour commander le ventilateur de nettoyage pour le compartiment de nouage et un système central de graissage pour les organes de travail d'une presse de grosses balles parallélépipédiques. 



   L'utilisation de ventilateurs de nettoyage pour chasser par soufflage les débris des récoltes qui volent tout autour et se déposent dans le compartiment de nouage est déjà connue en soi. L'utilisation d'un système central de graissage pour des ensembles différents tels que par exemple pour le dispositif de liage et/ou le dispositif d'alimentation pour la matière de la récolte s'est déjà aussi montré à toute épreuve dans la pratique sur une longue période de temps dans le cas des grosses balles. Le degré d'équipement avec ces dispositifs des presses de grosses balles qui se trouvent en service est toutefois très variable. Mais en tout cas leurs dispositifs d'actionnement ont besoin d'être améliorés, ce qui va ressortir clairement de la description qui va suivre pour des presses de grosses balles parallélépipédiques sélectionnées.

   C'est ainsi que par exemple le       Quadrant 1200   de la société allemande CLAAS possède dans le compartiment de nouage deux ventilateurs de nettoyage, que l'utilisateur du tracteur peut débrancher ou brancher. Il manque un système central de graissage pour les organes de travail. 



  L'inconvénient dans ce cas est que ce type de dispositif d'actionnement est complètement dépendant de la concentration de l'utilisateur, car, quand il oublie de débrancher le ventilateur de nettoyage dans le cas   d'une   pause assez longe, ceci nuit à l'état de charge de la batterie. Le fait qu'il n'y ait pas un système central de graissage actionné automatiquement exerce un effet négatif sur le temps dépensé par l'utilisateur pour le graissage et par ailleurs son manque d'attention à des répercussions diverses sur l'état général de la presse de grosses balles parallélépipédiques. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 



   La presse pour grosses balles parallélépipédiques   Big Pack   de la société allemande KRONE est équipée de buses d'air dans la zone de l'appareil de liage qui se trouve dans le compartiment de nouage, buses d'air qui, en étant activées, à chaque fois au processus de liage, délivrent un souffle violent d'air. L'air comprimé est prélevé à partir de l'installation de freinage à air comprimé de la presse de grosses balles parallélépipédiques. Cette machine ne possède pas non plus de système central de graissage pour le dispositif de liage et pour le dispositif d'alimentation. Il y a dans cette machine en fait un nettoyage automatique du compartiment de nouage, toutefois sa zone d'action est fortement limitée par les buses d'air.

   Le manque de système central de graissage conduit en outre encore aux mêmes inconvénients que dans le cas de la machine       Quadrant 1200    .   



   Il y a lieu à cet égard de mentionner aussi les presses pour grosses balles parallélépipédiques connues jusqu'ici de type   530/5500       de la demanderesse FORTSCHRITT, car elles ne présentent pas de moyens pour nettoyer par soufflage le compartiment de nouage. Tout le convoyeur à rotor est graissé par un point de graissage à actionner à la main au cours de cycles présents et le dispositif de liage a un système central de graissage qui peut être ac-   tisonné   par une pompe à main. L'inconvénient de cette presse pour grosses balles parallélépipédiques est que le compartiment de nouage doit être dégagé à la main à des intervalles déterminés. Le temps que l'utilisateur doit consacrer au graissage est en vérité faible, mais l'état général de la machine souffre aussi d'un manque de soin de l'utilisateur. 



   Dans cette catégorie on peut encore mentionner les presses pour grandes balles de la société italienne FIATAGRI de type   e   4820 S/4860 ou 4880/4700 et 4800       et de la société américaine NEW HOLLAND de type   D 1000 ou D 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 2000       car celles-ci comme la machine       530/550   ne possèdent pas de ventilateur de nettoyage ou de buses d'air et leur système de graissage se trouve approximativement au même niveau. 



   L'invention a en conséquence pour objet de créer un procédé et un circuit pour commander un ventilateur de nettoyage pour le compartiment de nouage et un système central ou graissage pour les organes de travail d'une presse de grosses balles parallélépipédiques, qui fonctionne automatiquement et de cette façon indépendamment de l'utilisateur de telle façon que le compartiment de nouage soit en permanence exempt de résidus des produits récoltés, que les organes de travail soient approvisionnés au point de graissage toujours avec la quantité de produits de graissage nécessaire et que le nettoyage du compartiment de nouage et le graissage des organes de travail pendant le temps d'utilisation de la presse pour grosses balles parallélépipédiques aille de soi sans interruption de son fonctionnement. 



   On résout ce problème par le procédé selon l'invention, caractérisé en ce que a) on active ensemble le ventilateur de nettoyage et le système central de nettoyage par un transmetteur de si- gnal, une fois qu'il a été excité par un processus de liage conduisant à la délivrance d'un signal, b) l'activation du ventilateur de nettoyage dure plus long- temps que le temps nécessaire à la formation d'une grosse balle terminée pour une balle de longueur maxi- male et pour une offre basse d'andins à ramasser et cette activation n'est interrompue que quand le signal produit par le processus de liage suivant n'a pas activé à nouveau auparavant le ventilateur de nettoyage, c) le système central de graissage est activé selon un rythme qui est proportionnel au nombre des processus de liage servant à délivrer l'agent de graissage. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



   Suivant d'autres caractéristiques du procédé selon l'invention :   - le   temps du fonctionnement ininterrompu du ventilateur de nettoyage jusqu'au débranchement dure à peu près deux minutes, quand ensuite il n'y a pas de processus de liage qui fait suite,   - le   sens de l'écoulement de l'air soufflé par le ventila- teur de nettoyage peut être inversé manuellement à tout moment et en ce que directement après le ventilateur de nettoyage entre à nouveau dans le cycle continu de fonc- tionnement normal,   - le   sens de l'écoulement de l'air du ventilateur de net- toyage peut être automatiquement inversé à des interval- les de temps périodiques et, après un intervalle de temps que l'on peut prédéterminer, le ventilateur de nettoyage entre à nouveau dans un cycle continu de fonctionnement normal,

     - le   système de graissage central est activé par chaque processus de liage, l'instant de l'activation du système central de graissage étant le processus de liage et cette activation durant environ dix secondes,   - le   système central de graissage peut être actionné à tout moment et à volonté manuellement et il entre ensuite à nouveau directement dans le cycle continu de fonctionne- ment normal. 



   Le circuit selon l'invention est caractérisé en ce que : a) dans une ligne d'alimentation, qui vient d'une source de tension de fonctionnement, on prévoit deux modules de commande montés en parallèle un interrupteur qui peut être actionné manuellement, b) le module de commande est relié du côté de la sortie au moteur du ventilateur de nettoyage, c) le module de commande est relié du côté de la sortie au moteur de la pompe du système central de graissage, 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 d) dans une autre ligne d'alimentation partant de la source de tension de fonctionnement on prévoit un interrupteur qui peut être actionné par chaque processus de liage du dispositif de liage, interrupteur qui est relié du côté de la sortie en parallèle aux modules de commande. 



   Selon d'autres caractéristique du circuit de l'invention : - l'on relie au module de commande un interrupteur qui peut être actionné manuellement par une ligne de telle façon qu'il débranche sa fonction de commande quand il est en position fermée et qu'il fasse tourner le ventilateur de nettoyage dans le sens de rotation inverse, - l'on relie au module de commande un interrupteur qui peut être actionné manuellement par une ligne, de telle façon qu'il débranche sa fonction de commande quand il est en position fermée et que le moteur de la pompe du système central de graissage soit entraîné de façon ininterrom- pue, - l'on dispose dans la ligne située du côté de la sortie qui sert à entraîner le moteur du ventilateur de net- toyage un interrupteur qui peut être actionné par le ca- pot du système de nouage,

   interrupteur qui est également fermé quand le capot du système de nouage est fermé, - l'on prévoit dans la ligne provenant de la source de ten- sion de fonctionnement qui va aux modules de commande un indicateur de la tension de fonctionnement,   - un   indicateur du fonctionnement du ventilateur de net- toyage et un indicateur de l'inversion de sens de rota- tion sont en liaison électrique avec le module de commande, - un indicateur du fonctionnement du moteur de la pompe du système centrale de graissage est en liaison électrique avec le module de commande, - les modules de commande, les interrupteurs, qui peuvent être actionnés manuellement, l'indicateur de la tension 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 de fonctionnement, l'indicateur de fonctionnement du ven- tilateur de nettoyage,

   l'indicateur d'inversion du sens de rotation et l'indicateur de fonctionnement du moteur de la pompe sont mis dans une unité de manoeuvre et de commande qui se trouve dans le cas d'une presse pour grosses balles parallélépipédiques, qui est traitée, dans la cabine du conducteur du tracteur et dans le cas d'une presse pour grosses balles parallélépipédiques automo- trice dans sa cabine pour le conducteur,   - le   transmetteur de signal ou l'interrupteur, qui peut être actionné par le dispositif de liage repose en posi- ton fermée sur un bras de levier d'un levier à deux bras, monté de façon à pouvoir pivoter et en ce que son autre bras de levier repose au moyen d'un galet sur le contour extérieur d'un disque à excentrique, qui est relié de fa- çon solidaire en rotation à l'arbre du système de nouage du dispositif de liage,

   - le levier est relié de façon solidaire en rotation à l'arbre du système qui presse les ficelles et pivote au- tour de son axe médian. 



   Pour mettre en marche le ventilateur de nettoyage et le système central de graissage, on utilise un transmetteur de signal qui produit des signaux obligatoirement lors du fonctionnement de la presse pour grandes balles parallélépipédiques et en fonction de sa puissance de débit. Pour cela le détecteur de signaux est couplé au dispositif de liage d'une façon telle qu'un signal soit produit par chaque processus de liage déclenché. La durée de fonctionnement du ventilateur de nettoyage est réglée de telle façon qu'elle dure un peu plus longtemps que le temps dont on a besoin pour former la grosse balle la plus longue dans le cas d'une offre basse de masses d'andins. La pratique a montré que ce temps devrait durer de façon appropriée, environ deux minutes.

   De cette façon on a l'assurance que le ventilateur de nettoyage tourne dans 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 toutes les conditions de fonctionnement car le signal suivant met à nouveau en action la soufflante de nettoyage avant le débranchement de celle-ci. Mais dès qu'il y a des pauses plus grandes, le ventilateur de nettoyage se débranche automatiquement. Le système de graissage central pour les organes de travail est par contre actionné selon un rythme proportionnel au nombre des processus de liage, et il convient d'utiliser pour cela chaque processus de liage et de le maintenir en fonctionnement environ dix secondes. 



  Pour cela on trouve ce qu'on appelle des installations progressives, qui alimentent les différents points de graissage les uns après les autres en leur fournissant la quantité en moyen de graissage correspondante pour un fonctionnement normal, si par contre la presse pour grosses balles parallélépipédiques n'a pas été utilisée pendant assez longtemps ou s'il survient des conditions de fonctionnement extrêmement difficiles, il est également possible à tout moment et aussi longtemps qu'on le veut de laisser l'utilisateur faire fonctionner manuellement le système de graissage central. 



   Il est également approprié d'avoir un fonctionnement du ventilateur de nettoyage qui soit déclenché manuellement quand le ventilateur de nettoyage est fortement sale pour des débris du produit récolté. Pour cela on le fait tourner en sens inverse en appuyant sur un bouton de telle sorte qu'il puisse se libérer par soufflage de luimême. Il est également concevable d'exécuter automatiquement cette rotation en sens inverse à des intervalles de temps périodiques qui peuvent être prédéterminés. 



   Le circuit pour la mise en oeuvre du procédé sert à faire fonctionner le ventilateur de nettoyage et le système de graissage central pour les organes de travail. 



  L'interrupteur qui peut être actionné manuellement et qui se trouve dans la conduite d'amenée de la source de tension de fonctionnement aux modules de commande montés en paral- 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 lèle à la suite fonctionne dans ce cas comme interrupteur principal. Ce module de commande pour le ventilateur de nettoyage et celui pour le système central de graissage sont constitués par des composants électroniques qui fonctionnent comme des relais tout ou rien temporisés et qui sont pour cette raison montés en parallèle en amont du moteur du ventilateur de nettoyage ou du moteur de la pompe de système central de graissage, afin de pouvoir fonctionner indépendamment l'un de l'autre. Leurs temps de branchement sont réglés en fonction de leur but d'utilisation, comme on l'a déjà expliqué dans la description du procédé. 



  A travers un interrupteur qui se trouve dans une autre conduite d'amenée allant à la source de tension de fonctionnement aux modules de commande, interrupteur qui est fermé brièvement par chaque processus de liage, un signal qui a la forme d'une impulsion de courant va aux modules de commande, ce qui rétracte alors ceux-ci pour leur fonction de commande en conséquence, le circuit en parallèle prévu aussi ici est la condition préalable pour qu'un signal suffise à la transmission simultanée des signaux. 



   Pour le fonctionnement décrit précédemment du ventilateur de nettoyage tournant en sens inverse et de la rotation ininterrompue du moteur de la pompe pour le système central de graissage on a prévu des lignes exceptionnelles dans lesquelles les modules de commande sont contournés, au moyen des interrupteurs disposés dedans, qui sont fermés par un bouton poussoir. On doit considérer la disposition constituée par un autre interrupteur dans la ligne servant à entraîner le moteur du ventilateur de nettoyage, comme un moyen d'éviter des accidents, moteur qui est toujours fermé par la fermeture du capot de nouage. 



   Pour l'utilisateur, il est avantageux de déterminer le fonctionnement des dispositifs correspondants optiquement, des indications étant prévues dans les lignes concernées. Les indications donnent la tension de fonction- 

 <Desc/Clms Page number 9> 

 nement normal du ventilateur de nettoyage, et dans le cas du sens de rotation inversé, le fonctionnement du moteur de la pompe du système central de graissage.

   Pour que l'utilisateur ait toujours la vue générale correspondante, et puisse commander à portée de la main les fonctions souhaitées, il est approprié de loger l'interrupteur servant à brancher la tension de fonctionnement, à faire tourner en sens inverse le ventilateur de nettoyage et à faire tourner en permanence le système centrale de graissage, ainsi que l'ensemble des indications sur le fonctionnement dans une unité de manoeuvre et de commande fermée, qui se trouve dans la cabine du conducteur du tracteur dans le cas d'une presse pour grosse balle parallélépipédique qui est tractée et dans la cabine de la presse pour grosse balle parallélépipédique dans le cas où elle est automotrice. 



   Le détecteur de signaux qui est couplé avec le dispositif de liage est constitué de façon appropriée sous la forme d'un interrupteur et mis sur le châssis de la presse pour grosses balles parallélépipédiques d'une façon telle qu'il repose, quand il est en position fermée, sur un bras de levier d'un levier à deux bras, qui peut pivoter. 



  Le second bras de levier suit à l'aide d'un galet, fixé sur lui, le contour extérieur d'un disque d'excentrique, qui est relié de façon solidaire en rotation à l'arbre de nouage du dispositif de liage. On utilise comme centre de pivotement pour le levier l'arbre qui presse les ficelles. 



  Si le disque d'excentrique tourne sous l'action du processus de liage, le levier pivote sous l'action de la came soufflante du disque d'excentrique avec son bras de levier mentionné en premier qui vient sous l'interrupteur dans la position fermée décrite au début et un signal se présentant sous la forme d'une impulsion de courant va aux deux modules de commande. Quand le dispositif de liage est en position de repos, le bras de levier sous l'interrupteur pivote en s'écartant et celui-ci reste ouvert tout le temps jus- 

 <Desc/Clms Page number 10> 

 qu'au prochain processus de liage.

   Les avantages de l'application de ce procédé et de la réalisation sous la forme d'un système d'interrupteur sont que le ventilateur de nettoyage pour le compartiment de nouage d'une presse pour grosses balles parallélépipédiques comme aussi le système central de graissage pour ses organes de travail sont mis obligatoirement en marche et de cette façon fonctionnent d'une manière complètement indépendante de l'utilisateur. 



   Le compartiment de nouage est de cette façon constamment exempt de débris du produit récolté, ce qui a pour effet d'augmenter encore la sécurité du dispositif de liage. On exclut de cette façon complètement des fausses manoeuvres qui peuvent conduire à endommager la machine. 



  Grâce au fonctionnement des installations progressives réglées de façon fixe, que l'on a décrites, pour le système central de graissage, il ne se produit plus de surgraissage qui pollue l'environnement et non plus de manque d'agents de graissage dans les paliers. En outre, grâce à la mise en marche manuelle du moteur de la pompe, on a encore la possibilité après l'arrêt hivernal ou des pauses analogues, d'effectuer un premier graissage ou dans des cas d'utilisation extrêmes des graissages supplémentaires. Pour l'utilisateur il s'agit d'une véritable économie de temps, car il n'est plus obligé de nettoyer le compartiment de nouage et de graisser la presse pour grosses balles parallélépipédiques avant, pendant et après le temps de service. 



  Ceci se traduit par des coûts de fonctionnement plus faibles d'une part et d'autre part par des durées plus longues pour effectuer les récoltes. Finalement, les coûts de fabrication sont également aussi avantageux, car pour actionner l'interrupteur qui produit les signaux on utilise des composants qui existent déjà sur le dispositif de liage. 



   La présente invention sera décrite ci-après de manière plus détaillée à l'aide d'un mode de réalisation de 

 <Desc/Clms Page number 11> 

 l'invention représenté sur les dessins annexés sur lesquels :   - la   figure 1 montre une vue de dessus d'une presse pour grosses balles parallélépipédiques, tirée par un tracteur avec un système central de graissage pour les organes de travail et des ventilateurs de nettoyage disposés dans le compartiment de nouage,   - la   figure 2 montre un schéma électrique servant à faire fonctionner le système central de graissage et les ventilateurs de nettoyage,   - la   figure 3 montre une vue de l'unité de manoeuvre et de commande,   - la   figure 4 montre une vue de dessus du dispositif de liage et du système central de graissage,

   - la figure 5 montre une coupe selon la figure 4, le détecteur de signaux constitué sous la forme d'un interrupteur, se trouvant en position fermée. 



   La figure 1 fournit une vue générale sur toute l'installation servant à commander les ventilateurs de nettoyage 1 dans un compartiment de nouage 2 d'une presse pour grosses balles parallélépipédiques 3 et le système central de graissage 4 pour les organes de travail, tels que par exemple un dispositif de liage 5 ou le transporteur et le préhenseur non représentés. Dans la cabine du conducteur 6 du tracteur 7 on a fixé l'unité de manoeuvre et de commande 8 sur le tableau de bord du tracteur 7.

   L'une des lignes d'alimentation 9 va à la source de tension de fonctionne- 
 EMI11.1 
 ment 10, ici non représentée, du tracteur 7 et l'autre faisceau de câbles 11 mène par l'intermédiaire d'un connec- teur 12 à un faisceau de câbles que l'on va décrire ciaprès, allant vers le système central de graissage 4, vers un interrupteur 14 constitué en tant que détecteur de signaux 13 et vers deux ventilateurs de nettoyage 1 disposés à côté l'un de l'autre. On a représenté ici le capot 15 du compartiment de nouage en partie interrompue. 

 <Desc/Clms Page number 12> 

 



   L'installation de branchement électronique est représentée à la figure 2. On a prévu sur la ligne d'alimentation 9 venant de la source de tension de fonctionnement 10 un interrupteur 16, qui fonctionne pour toute l'installation en tant qu'interrupteur principal. Ensuite, cette ligne d'alimentation 9 se divise en un circuit parallèle qui conduit d'une part à un module de commande 17 pour les moteurs 19 des ventilateurs de nettoyage 1 et d'autre part à un module de commande 19 pour le moteur de la pompe 20 du système central de graissage 4. Dans la ligne d'alimentation du module de commande 17 qui va aux moteurs 19 des ventilateurs de nettoyage 1 se trouvent encore un interrupteur 21 qui peut être actionné par le capot 15 du système de nouage. 



   Une ligne 22 qui est également parallèle à la ligne d'alimentation 9 va du tracteur 7 au détecteur de signaux 13 constitué sous la forme d'un interrupteur 14, détecteur dont le signal est retransmis par un circuit en parallèle au module de commande 17 ; 18. Un interrupteur 23, qui peut être actionné manuellement est relié par une ligne au module de commande 17   d'une   manière telle que, quand il est en position fermée, la fonction de commande du module de commande 17 soit débranchée et les ventilateurs de nettoyage 1 soient entraînés dans le sens de rotation inverse. 



  De la même façon, on a prévu sur le module de commande 18 un interrupteur 24, qui peut être actionné à la main et qui, en position fermée, met en marche le mécanisme d'entraînement ininterrompu du moteur 20 de la pompe du système central de graissage 4. Pour que l'utilisateur soit d'un coup d'oeil informé sur les fonctions qui sont en marche, on a installé quelques indicateurs. Ce sont, dans la ligne d'alimentation 9, un indicateur 25 de la tension de fonctionnement, un indicateur 26 du fonctionnement des ventilateurs de nettoyage reliés au module de commande 17 et un indicateur 27 de l'inversion du sens de rotation des 

 <Desc/Clms Page number 13> 

 ventilateurs de nettoyage 1 ainsi qu'un indicateur 28 du fonctionnement du moteur de la pompe relié au module de commande 18 pour le système central de graissage 4.

   Tous les indicateurs mentionnés sont réunis ensemble avec les interrupteurs 16 ; 23 ; 24 ainsi que les modules de commande 17 ; 18 dans l'unité de manoeuvre et de commande 8. A partir de la figure 3 on peut voir la répartition des interrupteurs 16 ; 23 ; 24 et des indicateurs dans son champ de vision. 



   Les figures 4 et 5 fournissent d'autres détails servant à la mise en place et la construction de l'interrupteur 14 fonctionnant comme un détecteur de signaux 13. La position représentée en trait plein montre sa position fermée à l'instant de la délivrance du signal. La position représentée en tirets est prise par l'interrupteur entre deux processus de ligne. Dans la position fermée l'interrupteur repose sur un bras de levier 29 d'un levier 30 qui peut pivoter, le levier 30 est relié de façon solidaire en rotation à l'arbre 31 qui exerce une pression sur les ficelles de l'autre bras 32 du levier 30 est pourvu d'un galet 33, qui roule le long du contour extérieur d'un disque d'excentrique 34 qui est relié de façon solidaire en rotation à l'arbre du système de nouage 35 du dispositif de liage 5.

   Le mécanisme d'entraînement est déclenché par le processus de liage et sert à proprement parler à l'actionnement du système appliquant une pression sur les ficelles. Grâce à la disposition que l'on présente ici pour l'interrupteur 14, on l'utilise en même temps pour produire les signaux. 

 <Desc/Clms Page number 14> 

 



   NOMENCLATURE DES REFERENCES   UTILISEES   1 Ventilateur de nettoyage 2 Compartiment de nouage 3 presse pour grosses balles parallélépipédiques, 4 Système central de graissage 5 Dispositif de liage 6 Cabine du conducteur 7 Tracteur 8 Unité de manoeuvre et de commande 9 Ligne d'alimentation 10 Source de tension de commande 11 Faisceau de câbles 12 Connecteur 13 Transmetteur de signal 14 Interrupteur 15 Capot du système de nouage 16 Interrupteur 17 Module de commande 18 Module de commande 19 Moteur 20 Moteur de pompe 21 Interrupteur 22 Ligne d'alimentation 23 Interrupteur 24 Interrupteur 25 Indicateur de la tension de fonctionnement 26 Indicateur de fonctionnement du ventilateur de net- toyage 27 Indicateur d'inversion du sens de rotation 28 Indicateur de fonctionnement du moteur de pompe 29 Bras de levier 30 Levier 31 Arbre du système qui presse les 

  ficelles 32 Bras de levier 

 <Desc/Clms Page number 15> 

 33 Disque d'excentrique 35 Arbre du système de nouage.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  METHOD AND CIRCUIT FOR CONTROLLING A CLEANING FAN AND A CENTRAL LUBRICATION SYSTEM FOR A PRESS OF LARGE PARALLEPIPEDIC BALES.



   The invention relates to a method and a circuit for controlling the cleaning fan for the knotting compartment and a central lubrication system for the working members of a large parallelepipedic baler.



   The use of cleaning fans to blow away debris from crops which fly around and settle in the knotting compartment is already known in itself. The use of a central lubrication system for different assemblies such as for example for the tying device and / or the feeding device for the crop material has already been proven in practice on a long period of time in the case of large bales. The degree of equipment with these devices of the large bale presses which are in service is however very variable. But in any case their actuating devices need to be improved, which will become clear from the description which will follow for presses of large parallelepiped bales selected.

   For example, the Quadrant 1200 from the German company CLAAS has two cleaning fans in the knotting compartment, which the tractor user can disconnect or connect. It lacks a central lubrication system for the working parts.



  The disadvantage in this case is that this type of actuating device is completely dependent on the user's concentration, because, when he forgets to switch off the cleaning fan in the case of a fairly long break, this harms the state of charge of the battery. The fact that there is not a central lubrication system activated automatically has a negative effect on the time spent by the user for lubrication and also his lack of attention to various repercussions on the general state of the press of large parallelepipedic bales.

 <Desc / Clms Page number 2>

 



   The press for large rectangular bales Big Pack from the German company KRONE is equipped with air nozzles in the area of the binding device which is in the knotting compartment, air nozzles which, when activated, at each once in the tying process, deliver a violent breath of air. Compressed air is taken from the compressed air braking system of the large rectangular baler. This machine also does not have a central lubrication system for the tying device and for the feeding device. In this machine there is in fact an automatic cleaning of the knotting compartment, however its area of action is greatly limited by the air nozzles.

   The lack of a central lubrication system also leads to the same drawbacks as in the case of the Quadrant 1200 machine.



   In this regard, it is also necessary to mention the presses for large parallelepiped bales known hitherto of the type 530/5500 from the applicant FORTSCHRITT, since they do not have means for cleaning by blowing the knotting compartment. The entire rotor conveyor is lubricated by a lubrication point to be operated by hand during the present cycles and the tying device has a central lubrication system which can be operated by a hand pump. The disadvantage of this press for large parallelepiped bales is that the knotting compartment must be released by hand at specified intervals. The time that the user has to devote to lubrication is indeed low, but the general condition of the machine also suffers from a lack of care from the user.



   In this category we can also mention the balers for large bales of the Italian company FIATAGRI of type e 4820 S / 4860 or 4880/4700 and 4800 and of the American company NEW HOLLAND of type D 1000 or D

 <Desc / Clms Page number 3>

 2000 because these like the 530/550 machine do not have a cleaning fan or air nozzles and their lubrication system is approximately at the same level.



   The object of the invention is therefore to create a method and a circuit for controlling a cleaning fan for the knotting compartment and a central or lubrication system for the working members of a large rectangular baler, which operates automatically and in this way independently of the user in such a way that the knotting compartment is permanently free of residues of the harvested products, that the working members are supplied at the lubrication point always with the quantity of lubricating products necessary and that cleaning of the knotting compartment and the lubrication of the working members during the time of use of the press for large parallelepipedic bales goes without saying without interruption of its operation.



   This problem is solved by the method according to the invention, characterized in that a) the cleaning fan and the central cleaning system are activated together by a signal transmitter, once it has been excited by a process of binding leading to the delivery of a signal, b) the activation of the cleaning fan lasts longer than the time necessary for the formation of a large bale finished for a bale of maximum length and for an offer low of andes to be picked up and this activation is only interrupted when the signal produced by the following tying process has not activated the cleaning fan again beforehand, c) the central lubrication system is activated at a rate which is proportional to the number of bonding processes used to deliver the lubricant.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



   According to other characteristics of the method according to the invention: - the time of the uninterrupted operation of the cleaning fan until disconnection lasts approximately two minutes, when then there is no subsequent binding process, - the direction of flow of the air blown by the cleaning fan can be reversed manually at any time and in that directly after the cleaning fan again enters the continuous cycle of normal operation, - the direction of air flow of the cleaning fan can be automatically reversed at periodic time intervals and, after an interval of time that can be predetermined, the cleaning fan again enters a continuous cycle of normal operation,

     - the central lubrication system is activated by each binding process, the instant of activation of the central lubrication system being the binding process and this activation for approximately ten seconds, - the central lubrication system can be activated at any time manually at any time and then immediately enters the normal operating cycle again.



   The circuit according to the invention is characterized in that: a) in a supply line, which comes from an operating voltage source, two control modules are provided, mounted in parallel, a switch which can be actuated manually, b ) the control module is connected on the outlet side to the motor of the cleaning fan, c) the control module is connected on the outlet side to the pump motor of the central lubrication system,

 <Desc / Clms Page number 5>

 d) in another supply line starting from the operating voltage source, a switch is provided which can be actuated by each binding process of the binding device, which switch is connected on the output side in parallel to the control modules .



   According to other characteristics of the circuit of the invention: - a switch is connected to the control module which can be actuated manually by a line so that it disconnects its control function when it is in the closed position and that '' it turns the cleaning fan in the opposite direction of rotation, - a switch can be connected to the control module which can be actuated manually by a line, so that it disconnects its control function when it is in closed position and the central lubrication system pump motor is uninterruptedly driven, - there is a switch in the line located on the outlet side which is used to drive the cleaning fan motor which can be operated by the knot of the knotting system,

   switch which is also closed when the cover of the knotting system is closed, - an indicator of the operating voltage is provided in the line coming from the operating voltage source which goes to the control modules, - an indicator of the operation of the cleaning fan and an indicator of the reversal of direction of rotation are in electrical connection with the control module, - an indicator of the operation of the pump motor of the central lubrication system is in electrical connection with the control module, - the control modules, switches, which can be operated manually, the voltage indicator

 <Desc / Clms Page number 6>

 of operation, the operation indicator of the cleaning fan,

   the reversing direction of rotation indicator and the operating indicator of the pump motor are placed in a maneuvering and control unit which is in the case of a press for large parallelepiped bales, which is treated, in the tractor driver's cabin and in the case of a self-propelled large bale baler in his driver's cabin, - the signal transmitter or switch, which can be actuated by the tying device, rests in position closed on a lever arm of a lever with two arms, mounted so that it can pivot and in that its other lever arm rests by means of a roller on the outer contour of an eccentric disc, which is rotatably connected to the shaft of the knotting system of the binding device,

   - the lever is rotationally connected to the system shaft which presses the strings and pivots around its median axis.



   To start the cleaning fan and the central lubrication system, a signal transmitter is used which must produce signals during operation of the press for large rectangular bales and according to its power output. For this, the signal detector is coupled to the binding device in such a way that a signal is produced by each binding process triggered. The operating time of the cleaning fan is set so that it lasts a little longer than the time it takes to form the longest large bale in the case of a low supply of andean masses. Practice has shown that this time should last appropriately, about two minutes.

   This ensures that the cleaning fan turns in

 <Desc / Clms Page number 7>

 all operating conditions because the following signal activates the cleaning blower again before it is disconnected. But as soon as there are longer breaks, the cleaning fan turns off automatically. On the other hand, the central lubrication system for the working members is actuated at a rate proportional to the number of tying processes, and each tying process should be used for this and kept in operation for about ten seconds.



  For this we find what are called progressive installations, which supply the different lubrication points one after the other by providing them with the corresponding quantity of lubrication means for normal operation, if on the other hand the press for large parallelepiped bales n 'has not been used for long enough or if extremely difficult operating conditions arise, it is also possible at any time and for as long as desired to let the user operate the central lubrication system manually.



   It is also appropriate to have a cleaning fan operation that is manually triggered when the cleaning fan is heavily soiled for debris from the harvested product. For this, it is rotated in the opposite direction by pressing a button so that it can be released by blowing itself. It is also conceivable to automatically execute this rotation in the opposite direction at periodic time intervals which can be predetermined.



   The circuit for implementing the process is used to operate the cleaning fan and the central lubrication system for the working members.



  The switch which can be actuated manually and which is located in the supply line from the operating voltage source to the control modules mounted in parallel.

 <Desc / Clms Page number 8>

 The following works in this case as the main switch. This control module for the cleaning fan and that for the central lubrication system are made up of electronic components which function as timed all-or-nothing relays and which are therefore mounted in parallel upstream of the cleaning fan motor or of the central lubrication system pump motor, so that it can operate independently of each other. Their connection times are adjusted according to their purpose of use, as already explained in the description of the process.



  Through a switch located in another supply line going to the operating voltage source at the control modules, a switch which is briefly closed by each tying process, a signal which has the form of a current pulse. goes to the control modules, which then retracts them for their control function accordingly, the parallel circuit also provided here is the prerequisite for a signal to be sufficient for the simultaneous transmission of signals.



   For the previously described operation of the cleaning fan rotating in the opposite direction and the uninterrupted rotation of the pump motor for the central lubrication system, exceptional lines have been provided in which the control modules are bypassed, by means of the switches arranged therein. , which are closed by a push button. The arrangement made up of another switch in the line used to drive the cleaning fan motor should be considered as a means of avoiding accidents, a motor which is always closed by closing the knotting hood.



   For the user, it is advantageous to determine the operation of the corresponding devices optically, indications being provided in the lines concerned. The indications give the operating voltage-

 <Desc / Clms Page number 9>

 cleaning fan, and in the case of the reverse direction of rotation, the operation of the pump motor of the central lubrication system.

   So that the user always has the corresponding general view, and can control within reach the desired functions, it is appropriate to house the switch used to connect the operating voltage, to turn the cleaning fan in the opposite direction and to continuously rotate the central lubrication system, as well as all the indications for operation in a closed operating and control unit, which is located in the tractor driver's cabin in the case of a press for large parallelepipedic bale which is towed and in the press cabin for large parallelepipedic bale if it is self-propelled.



   The signal detector which is coupled with the tying device is suitably constituted in the form of a switch and placed on the frame of the press for large rectangular bales in such a way that it rests when it is in closed position, on a lever arm of a two-arm lever, which can pivot.



  The second lever arm follows with the help of a roller, fixed on it, the outer contour of an eccentric disc, which is connected in rotation with the knotting shaft of the tying device. The shaft that presses the strings is used as the pivot center for the lever.



  If the eccentric disc rotates under the action of the tying process, the lever pivots under the action of the blower cam of the eccentric disc with its lever arm mentioned first which comes under the switch in the closed position described at the beginning and a signal in the form of a current pulse goes to the two control modules. When the tying device is in the rest position, the lever arm under the switch pivots away and the latter remains open all the time until

 <Desc / Clms Page number 10>

 until the next binding process.

   The advantages of the application of this method and the realization in the form of a switch system are that the cleaning fan for the knotting compartment of a press for large rectangular bales as also the central lubrication system for its working organs are necessarily switched on and in this way operate in a manner completely independent of the user.



   The knotting compartment is in this way constantly free of debris from the harvested product, which has the effect of further increasing the security of the binding device. This completely excludes false operations which can lead to damage to the machine.



  Thanks to the operation of the progressively regulated fixed installations, which have been described, for the central lubrication system, there is no longer any super-lubrication which pollutes the environment and no longer a lack of lubricants in the bearings. . In addition, thanks to the manual starting of the pump motor, it is still possible after the winter stop or similar breaks, to perform a first lubrication or in extreme cases of additional lubrication. For the user, this is a real saving of time, since he no longer has to clean the knotting compartment and grease the press for large rectangular bales before, during and after the service time.



  This results in lower operating costs on the one hand and on the other hand by longer durations for carrying out the harvests. Finally, the manufacturing costs are also advantageous, because to activate the switch which produces the signals, components which already exist on the binding device are used.



   The present invention will be described below in more detail using an embodiment of

 <Desc / Clms Page number 11>

 the invention shown in the accompanying drawings in which: - Figure 1 shows a top view of a press for large parallelepiped bales, pulled by a tractor with a central lubrication system for the working members and cleaning fans arranged in the knotting compartment, - Figure 2 shows an electrical diagram used to operate the central lubrication system and the cleaning fans, - Figure 3 shows a view of the operating and control unit, - Figure 4 shows a top view of the tying device and the central lubrication system,

   - Figure 5 shows a section according to Figure 4, the signal detector formed in the form of a switch, being in the closed position.



   FIG. 1 provides a general view of the entire installation used to control the cleaning fans 1 in a knotting compartment 2 of a press for large rectangular bales 3 and the central lubrication system 4 for the working members, such as for example a binding device 5 or the conveyor and the gripper not shown. In the driver's cabin 6 of the tractor 7, the operating and control unit 8 has been fixed to the dashboard of the tractor 7.

   One of the supply lines 9 goes to the operating voltage source.
 EMI11.1
 ment 10, here not shown, of the tractor 7 and the other bundle of cables 11 leads via a connector 12 to a bundle of cables which will be described below, going to the central lubrication system 4, to a switch 14 constituted as a signal detector 13 and to two cleaning fans 1 arranged next to each other. The hood 15 of the partially interrupted knotting compartment is shown here.

 <Desc / Clms Page number 12>

 



   The electronic connection installation is shown in FIG. 2. There is provided on the supply line 9 coming from the operating voltage source 10 a switch 16, which operates for the entire installation as the main switch. Then, this supply line 9 is divided into a parallel circuit which leads on the one hand to a control module 17 for the motors 19 of the cleaning fans 1 and on the other hand to a control module 19 for the motor of the pump 20 of the central lubrication system 4. In the supply line of the control module 17 which goes to the motors 19 of the cleaning fans 1 there is also a switch 21 which can be actuated by the cover 15 of the knotting system.



   A line 22 which is also parallel to the supply line 9 goes from the tractor 7 to the signal detector 13 constituted in the form of a switch 14, a detector whose signal is retransmitted by a circuit in parallel to the control module 17; 18. A switch 23, which can be actuated manually, is connected by a line to the control module 17 in such a way that, when it is in the closed position, the control function of the control module 17 is disconnected and the fans of cleaning 1 are driven in the opposite direction of rotation.



  Similarly, there is provided on the control module 18 a switch 24, which can be actuated by hand and which, in the closed position, activates the uninterrupted drive mechanism of the motor 20 of the central system pump lubrication 4. In order for the user to be informed at a glance on the functions that are running, some indicators have been installed. These are, in the supply line 9, an indicator 25 of the operating voltage, an indicator 26 of the operation of the cleaning fans connected to the control module 17 and an indicator 27 of the reversal of the direction of rotation of the

 <Desc / Clms Page number 13>

 cleaning fans 1 as well as an indicator 28 of the operation of the pump motor connected to the control module 18 for the central lubrication system 4.

   All the indicators mentioned are brought together with the switches 16; 23; 24 as well as the control modules 17; 18 in the operating and control unit 8. From FIG. 3, the distribution of the switches 16 can be seen; 23; 24 and indicators in his field of vision.



   Figures 4 and 5 provide other details for the installation and construction of the switch 14 operating as a signal detector 13. The position shown in solid lines shows its closed position at the time of delivery of the signal. The position shown in dashes is taken by the switch between two line processes. In the closed position the switch rests on a lever arm 29 of a lever 30 which can pivot, the lever 30 is integrally connected in rotation to the shaft 31 which exerts pressure on the strings of the other arm 32 of the lever 30 is provided with a roller 33, which rolls along the outer contour of an eccentric disc 34 which is connected in rotation with the shaft of the knotting system 35 of the binding device 5.

   The drive mechanism is triggered by the tying process and is actually used to actuate the system applying pressure to the strings. Thanks to the arrangement presented here for the switch 14, it is used at the same time to produce the signals.

 <Desc / Clms Page number 14>

 



   NOMENCLATURE OF REFERENCES USED 1 Cleaning fan 2 Knotting compartment 3 press for large rectangular bales, 4 Central lubrication system 5 Tying device 6 Driver's cabin 7 Tractor 8 Maneuvering and control unit 9 Power line 10 Voltage source 11 Cable harness 12 Connector 13 Signal transmitter 14 Switch 15 Knot system cover 16 Switch 17 Control module 18 Control module 19 Motor 20 Pump motor 21 Switch 22 Power line 23 Switch 24 Switch 25 the operating voltage 26 Operation indicator for the cleaning fan 27 Indicator for reversing the direction of rotation 28 Operation indicator for the pump motor 29 Lever arm 30 Lever 31 System shaft that presses the

  strings 32 Leverage

 <Desc / Clms Page number 15>

 33 Eccentric disc 35 Shaft of the knotting system.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 10) Procédé de commande d'un ventilateur de nettoyage pour le compartiment de nouage et le système central de graissage des organes de fonctionnement d'une presse de grosses balles parallélépipédiques, procédé caractérisé en ce que a) on active ensemble le ventilateur de nettoyage (1) et le système central de nettoyage (4) par un transmetteur de signal (13), une fois qu'il a été excité par un processus de liage conduisant à la délivrance d'un signal, b) l'activation du ventilateur de nettoyage (1) dure plus longtemps que le temps nécessaire à la formation d'une grosse balle terminée pour une balle de longueur maximale et pour une offre basse d'andins à ramasser et cette ac- tivation n'est interrompue que quand le signal produit par le processus de liage suivant n'a pas activé à nou- veau auparavant le ventilateur de nettoyage (1), c)  CLAIMS 10) Method for controlling a cleaning fan for the knotting compartment and the central lubrication system for the operating members of a large rectangular baler, method characterized in that a) the cleaning fan is activated together (1) and the central cleaning system (4) by a signal transmitter (13), once it has been excited by a binding process leading to the delivery of a signal, b) activation of the fan cleaning (1) lasts longer than the time required to form a large bale completed for a bale of maximum length and for a low supply of andes to be picked up and this activation is only interrupted when the signal produced by the following binding process did not activate the cleaning fan (1), c) again le système central de graissage (4) est activé selon un rythme qui est proportionnel au nombre des processus de liage servant à délivrer l'agent de graissage.  the central lubrication system (4) is activated at a rate which is proportional to the number of binding processes used to deliver the lubricating agent. 20) Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que le temps du fonctionnement ininterrompu du ventilateur de nettoyage (1) jusqu'au débranchement dure à peu près deux minutes, quand ensuite il n'y a pas de processus de liage qui fait suite. 20) Method according to claim 1, characterized in that the time of the uninterrupted operation of the cleaning fan (1) until disconnection lasts about two minutes, when then there is no subsequent bonding process . 30) Procédé selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le sens de l'écoulement de l'air soufflé par le ventilateur de nettoyage (1) peut être inversé manuellement à tout moment et en ce que directement après le ventilateur de nettoyage (1) entre à nouveau dans le cycle continu de fonctionnement normal. <Desc/Clms Page number 17> 30) Method according to claims 1 and 2, characterized in that the direction of flow of the air blown by the cleaning fan (1) can be reversed manually at any time and in that directly after the cleaning fan (1) again enters the continuous normal operating cycle.  <Desc / Clms Page number 17>   40) Procédé selon les revendications 1 et 2, caractérisé en ce que le sens de l'écoulement de l'air du ventilateur de nettoyage (1) peut être automatiquement inversé à des intervalles de temps périodiques et en ce que après un intervalle de temps que l'on peut prédéterminer le ventilateur de nettoyage (1) entre à nouveau dans un cycle continu de fonctionnement normal. 40) Method according to claims 1 and 2, characterized in that the direction of flow of the air from the cleaning fan (1) can be automatically reversed at periodic time intervals and in that after a time interval that the cleaning fan (1) can be predetermined again enters a continuous cycle of normal operation. 50) Procédé selon la revendication 1, caractérisé en ce que le système de graissage central (4) est activé par chaque processus de liage, l'instant de l'activation du système central de graissage (4) étant le processus de liage et cette activation durant environ dix secondes. 50) Method according to claim 1, characterized in that the central lubrication system (4) is activated by each binding process, the instant of activation of the central lubrication system (4) being the binding process and this activation for approximately ten seconds. 60) Procédé selon les revendications 1 et 5, caractérisé en ce que le système central de graissage (4) peut être actionné à tout moment et à volonté manuellement et en ce qu'il entre ensuite à nouveau directement dans le cycle continu de fonctionnement normal. 60) Method according to claims 1 and 5, characterized in that the central lubrication system (4) can be actuated at any time and at will manually and in that it then again enters directly into the continuous cycle of normal operation . 70) Circuit pour la mise en oeuvre du procédé de commande d'un ventilateur de nettoyage pour le compartiment de nouage et un moteur de pompe pour le système central de graissage des organes de travail d'une presse de grosses balles parallélépipèdiques, caractérisé en ce que a) dans une ligne d'alimentation (9) qui vient d'une source de tension de fonctionnement (10) on prévoit deux modules de commande montés en parallèle (17 ; 70) Circuit for implementing the process for controlling a cleaning fan for the knotting compartment and a pump motor for the central lubrication system for the working members of a press for large rectangular balls, characterized in that that a) in a supply line (9) which comes from an operating voltage source (10), two control modules mounted in parallel (17; 18) un interrupteur (16) qui peut être actionné manuellement, <Desc/Clms Page number 18> b) le module de commande (17) est relié du côté de la sortie au moteur (19) du ventilateur de nettoyage (1), c) le module de commande (18) est relié du côté de la sortie au moteur de la pompe (20) du système central de graissage (4), d) dans une autre ligne d'alimentation (22) partant de la source de tension de fonctionnement (10) on prévoit un interrupteur (14) qui peut être actionné par chaque processus de liage du dispositif de liage (5), interrupteur qui est relié du côté de la sortie en parallèle aux modules de commande (17,18).  18) a switch (16) which can be actuated manually,  <Desc / Clms Page number 18>  b) the control module (17) is connected on the outlet side to the motor (19) of the cleaning fan (1), c) the control module (18) is connected on the outlet side to the pump motor (20) of the central lubrication system (4), d) in another supply line (22) starting from the operating voltage source (10) there is provided a switch (14) which can be actuated by each process of binding of the binding device (5), switch which is connected on the output side in parallel to the control modules (17,18). 80) Circuit selon la revendication 7, caractérisé en ce que l'on relie au module de commande (17) un interrupteur (23) qui peut être actionné manuellement par une ligne de telle façon qu'il débranche sa fonction de commande quand il est en position fermée et qu'il fasse tourner le ventilateur de nettoyage (1) dans le sens de rotation inverse. 80) Circuit according to claim 7, characterized in that one connects to the control module (17) a switch (23) which can be actuated manually by a line so that it disconnects its control function when it is in the closed position and turn the cleaning fan (1) in the opposite direction of rotation. 9 ) Circuit selon la revendication 3, caractérisé en ce que l'on relie au module de commande (18) un interrupteur (24) qui peut être actionné manuellement par une ligne, de telle façon qu'il débranche sa fonction de commande quand il est en position fermée et que le moteur (20) de la pompe du système central de graissage (4) soit entraîné de façon ininterrompue.   9) Circuit according to claim 3, characterized in that one connects to the control module (18) a switch (24) which can be actuated manually by a line, so that it disconnects its control function when it is in the closed position and the motor (20) of the central lubrication system pump (4) is driven continuously. 100) Circuit selon les revendications 7 et 8, caractérisé en ce que l'on dispose dans la ligne située du côté de la sortie qui sert à entraîner le moteur (19) du ventilateur de nettoyage (1) un interrupteur (21) qui peut être actionné par le capot (15) du système de nouage, interrupteur qui est égale- <Desc/Clms Page number 19> ment fermé quand le capot (15) du système de nouage est fermé. 100) Circuit according to claims 7 and 8, characterized in that there is in the line located on the side of the outlet which serves to drive the motor (19) of the cleaning fan (1) a switch (21) which can be actuated by the cover (15) of the knotting system, switch which is also  <Desc / Clms Page number 19>  closed when the cover (15) of the knotting system is closed. 110) Circuit selon la revendication 7, caractérisé en ce que l'on prévoit dans la ligne (9) provenant de la source de tension de fonctionnement (10) qui va aux modules de commande (17,18) un indicateur (25) de la tension de fonctionnement. 110) Circuit according to claim 7, characterized in that there is provided in the line (9) from the operating voltage source (10) which goes to the control modules (17,18) an indicator (25) of operating voltage. 120) Circuit selon les revendications 7,8 et 10, caractérisé en ce que un indicateur (26) du fonctionnement du ventilateur de nettoyage et un indicateur (27) de l'inversion de sens de rotation sont en liaison électrique avec le module de commande (17). 120) Circuit according to claims 7,8 and 10, characterized in that an indicator (26) of the operation of the cleaning fan and an indicator (27) of the reversal of direction of rotation are in electrical connection with the control module (17). 130) Circuit selon les revendications 7 et 9, caractérisé en ce que un indicateur (28) du fonctionnement du moteur de la pompe (28) du système centrale de graissage (4) est en liaison électrique avec le module de commande (18). 130) Circuit according to claims 7 and 9, characterized in that an indicator (28) of the operation of the pump motor (28) of the central lubrication system (4) is in electrical connection with the control module (18). 14 ) Circuit selon les revendications 7 à 13, caractérisé en ce que les modules de commande (17 ; 18), les interrupteur (16 ; 23 ; 24), qui peuvent être actionnés manuellement, l'indicateur de la tension de fonctionnement (25), l'indicateur de fonctionnement du ventilateur de nettoyage (26), l'indicateur (27) d'inversion du sens de rotation et l'indicateur (28) de fonctionnement du moteur de la pompe sont mis dans une unité de manoeuvre et de commande (8) qui se trouve dans le cas d'une presse pour grosses balles parallélépipédiques (3), qui est traitée, dans la cabine du conducteur (6) du tracteur (7) et dans le cas d'une presse pour grosses bal- <Desc/Clms Page number 20> les parallélépipédiques automotrice (3) dans sa cabine pour le conducteur.   14) Circuit according to claims 7 to 13, characterized in that the control modules (17; 18), the switches (16; 23; 24), which can be actuated manually, the operating voltage indicator (25 ), the cleaning fan operating indicator (26), the direction of rotation reversing indicator (27) and the pump motor operating indicator (28) are placed in an operating unit and control (8) which is in the case of a press for large parallelepiped bales (3), which is treated, in the driver's cabin (6) of the tractor (7) and in the case of a press for large ball-  <Desc / Clms Page number 20>  the self-propelled parallelepiped (3) in its cabin for the driver. 15 ) Circuit selon les revendications 1 et 7, caractérisé en ce que le transmetteur de signal (13) ou l'interrupteur (14), qui peut être actionné par le dispositif de liage (5) repose en positon fermée sur un bras de levier (29) d'un levier à deux bras (30), monté de façon à pouvoir pivoter et en ce que son autre bras de levier (32) repose au moyen d'un galet (33) sur le contour extérieur d'un disque à excentrique (34), qui est relié de façon solidaire en rotation à l'arbre du système de nouage (35) du dispositif de liage (5).   15) Circuit according to claims 1 and 7, characterized in that the signal transmitter (13) or the switch (14), which can be actuated by the binding device (5) rests in the closed position on a lever arm (29) of a lever with two arms (30), mounted so as to be able to pivot and in that its other lever arm (32) rests by means of a roller (33) on the outer contour of a disc eccentric (34), which is rotatably connected to the shaft of the knotting system (35) of the tying device (5). 160) Circuit selon la revendication 15, caractérisé en ce que le levier (30) est relié de façon solidaire en rotation à l'arbre (31) du système qui presse les ficelles et pivote autour de son axe médian. 160) Circuit according to claim 15, characterized in that the lever (30) is integrally connected in rotation to the shaft (31) of the system which presses the strings and pivots about its median axis.
BE9600619A 1995-08-04 1996-07-08 METHOD AND SYSTEM FOR CONTROLLING A FAN CLEANING SYSTEM CENTRAL LUBRICATION FOR PRESS BIG Balers. BE1009729A6 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE1995128658 DE19528658B4 (en) 1995-08-04 1995-08-04 Method and circuit arrangement for controlling a cleaning fan and a central lubrication for a rectangular block baler

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1009729A6 true BE1009729A6 (en) 1997-07-01

Family

ID=7768680

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9600619A BE1009729A6 (en) 1995-08-04 1996-07-08 METHOD AND SYSTEM FOR CONTROLLING A FAN CLEANING SYSTEM CENTRAL LUBRICATION FOR PRESS BIG Balers.

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE1009729A6 (en)
DE (1) DE19528658B4 (en)
FR (1) FR2737385B3 (en)

Families Citing this family (9)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US20070175611A1 (en) * 2006-01-31 2007-08-02 Roth Darin L Integrated oil cooler and cleaning device
GB2450716A (en) * 2007-07-04 2009-01-07 Cnh Belgium Nv Improvements in square balers
US7752959B1 (en) * 2009-06-08 2010-07-13 Deere & Company Knotter frame serving as lubrication manifold
DE102009039268B4 (en) * 2009-08-28 2013-02-21 Müthing GmbH & Co. KG Device for cleaning a baler
GB201116987D0 (en) * 2011-09-30 2011-11-16 Kuhn Geldrop Bv Cleaning system for baler
DE102014017782A1 (en) * 2014-12-03 2016-06-09 Usines Claas France S.A.S. Quaderballenpresse
DE202015002432U1 (en) 2015-03-19 2016-06-21 Rasspe Systemtechnik GmbH Yarn knotter with central lubrication
CZ29594U1 (en) * 2016-04-27 2016-06-28 Bednar Fmt S.R.O. Device for continuous cleaning of agricultural machine surface
DE102017005667A1 (en) * 2017-06-14 2018-12-20 Maschinenfabrik Bernard Krone GmbH & Co. KG Large agricultural pack press

Family Cites Families (2)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US3020829A (en) * 1961-04-27 1962-02-13 Pearson Fred Blower for hay baler
DE2846650C2 (en) * 1978-10-26 1985-07-18 Claas Ohg, 4834 Harsewinkel Large baler for crops with an almost cylindrical wrapping area

Also Published As

Publication number Publication date
FR2737385B3 (en) 1997-09-19
DE19528658A1 (en) 1997-02-06
DE19528658B4 (en) 2005-05-12
FR2737385A1 (en) 1997-02-07

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BE1009729A6 (en) METHOD AND SYSTEM FOR CONTROLLING A FAN CLEANING SYSTEM CENTRAL LUBRICATION FOR PRESS BIG Balers.
FR2541561A1 (en) AUTOMATIC BINDING CONTROL DEVICE IN A FORAGE PRESS
FR2752358A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CONTROLLING FEEDING OF AN ENSILEUSE
FR2518867A1 (en) HARVESTER-REELER, ESPECIALLY FOR ROUND BALES
FR2713041A1 (en) Control and command system of a baler for round bales.
TR201816317T4 (en) Winding system and method for large cotton or biomass bales.
FR2488771A1 (en) CYLINDRICAL BALE PRESS
US4022120A (en) Electrically powered twine wrapper for round bales
EP0090120B1 (en) Binding device by means of two twines for rotobalers
FR2749130A1 (en) BALE PRESS FOR AGRICULTURAL CROP PRODUCT, WITH MULTIPLE DRIVE SYSTEMS
FR2534112A1 (en) MACHINE FOR HARVESTING FIBROUS MATERIAL AT FIELD LEVEL AND BALLOTING IT WITH CYLINDRICAL SHAPE
US2826985A (en) Rotary baler
EP0970600A2 (en) Distributor for forage and similar animal feedstuff
FR2463576A1 (en) METHOD FOR PROVIDING THE QUICK STOP OF A CYLINDRICAL ROLLER WHEEL REVERSING MECHANISM MOUNTED ON AN AGRICULTURAL MACHINE
EP0060366B1 (en) Binding-twine controlling device for a round-baling press
US4023479A (en) Twine wrapper with spring supplement for round bales
FR2578382A1 (en) HARVESTER FOR EXPERIMENTAL PLOTS
EP1075175A1 (en) Rotobaler with integrated strapping member
FR2485326A1 (en) Pick-up crop harvester - has foreign body discharge passage before conveyor roller interrupted by detector
EP0057122B1 (en) Binding device for rotobalers
EP1638386B1 (en) Storage device for vegetables, in particular leeks, and method therefor
FR2738455A1 (en) ENSILEUSE WITH PACKAGING DEVICE OF THE PRODUCT TO BE INSERTED
EP0968643B1 (en) Distributing machine
FR2606966A1 (en) AUTOMATED CYLINDRICAL BALE PRESS
EP0767111B1 (en) Method and device for collecting and processing waste materials

Legal Events

Date Code Title Description
RE20 Patent expired

Owner name: LAVERDA S.P.A.

Effective date: 20020708