BE1005688A6 - Method of producing labels in fabric. - Google Patents

Method of producing labels in fabric. Download PDF

Info

Publication number
BE1005688A6
BE1005688A6 BE9300994A BE9300994A BE1005688A6 BE 1005688 A6 BE1005688 A6 BE 1005688A6 BE 9300994 A BE9300994 A BE 9300994A BE 9300994 A BE9300994 A BE 9300994A BE 1005688 A6 BE1005688 A6 BE 1005688A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
fabric
cover
pass
spool
printed
Prior art date
Application number
BE9300994A
Other languages
French (fr)
Inventor
Stephen Warwick
Philip Warwick
Original Assignee
Labrador Labels Ltd
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Priority to GB9319111A priority Critical patent/GB2281896B/en
Application filed by Labrador Labels Ltd filed Critical Labrador Labels Ltd
Priority to BE9300994A priority patent/BE1005688A6/en
Application granted granted Critical
Publication of BE1005688A6 publication Critical patent/BE1005688A6/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B41PRINTING; LINING MACHINES; TYPEWRITERS; STAMPS
    • B41FPRINTING MACHINES OR PRESSES
    • B41F15/00Screen printers
    • B41F15/08Machines
    • B41F15/0831Machines for printing webs
    • B41F15/0845Machines for printing webs with flat screens
    • B41F15/085Machines for printing webs with flat screens with a stationary screen and a moving squeegee

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)
  • Coloring (AREA)

Abstract

On fabrique des étiquettes en tissu en déroulant du tissu 8 d'une bobine 1 qui est maintenue sous tension par un mécanisme de frenage comprenant un bras auxiliaire 28 alourdi par un poids 30 qui peut être fixé à l'emplacement désiré. Dans un premier poste d'impression 10, de l'encre d'impression est étendue le long d'un cache 44 par un premier élément frottant 50, lors d'un premier passage, et par un second élément forttant 55 lors d'un passage de retour. Le tissu imprimé est séché et peut subir une seconde impression au second poste d'impression 11 avant le séchage terminal 12. Le tissu imprimé est ensuite bobiné sur une bobine de réception 15.Fabric labels are produced by unrolling fabric 8 from a spool 1 which is held under tension by a fringing mechanism comprising an auxiliary arm 28 weighed down by a weight 30 which can be fixed at the desired location. In a first printing station 10, printing ink is extended along a cover 44 by a first rubbing element 50, during a first pass, and by a second strong element 55 during a return passage. The printed fabric is dried and can undergo a second printing at the second printing station 11 before the final drying 12. The printed fabric is then wound on a take-up spool 15.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 
 EMI1.1 
 bi- "Méthode de production d'étiquettes en tissu'' La présente invention se rapporte à une méthode de production d'étiquettes en tissu. plus particulièrement à une méthode de fabrication d'étiquettes en tissu destinées à des habits et susceptibles d'être imprimées en plusieurs couleurs. 
 EMI1.2 
 



  Les étiquettes en tissu sont largement utilisées pour fournir des informations sur les vêtements. par exemple en indiquant la marque du fabricant. la taille et les instructions de lavage. Les étiquettes comprennent une base en étoffe tissée sur laquelle sont imprimées des lettres. Dans le sens où la présente description l'utilise, le terme   de "tissu" désigne   non seulement des tissus composés de matière naturelles, mais également ceux constitués de matières synthétiques, comme la rayonne ou le nylon, l'acrylique. l'acétate de cellulose et le polyester. Le tissu peut être revêtu ou 
 EMI1.3 
 imprégné de n'importe quelle matière appropriée. 



  Z > Le besoin s'est fait sentir de produire à un rendement maximal une gamme étendue d'étiquettes en tissu différentes. avec des temps morts entre les lots qui soient réduits au minimum. Il est primordial de préserver la qualité des étiquettes imprimées, de manière que les indications qui y sont portées soient généralement 
 EMI1.4 
 stables et résistent aux lessives ou nettoyages répétés du vêtement. c Suivant la présente invention, on fournit une méthode de production d'étiquettes en tissu qui comporte les étapes suivantes : 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 montage d'une bobine de tissu à imprimer sur un encadrement de montage : tension de la bobine pour contrôler le déroulement de son tissu : traction de la bobine entre un premier plateau et un premier cache   :   application d'encre d'impression sur le cache :

   
 EMI2.1 
 frottement de l'encre sur le cache par un premier passage au e moyen d'un premier élément frottant monté sur un encadrement de support : poursuite du frottement de l'encre sur le cache par un passage de retour au moyen d'un second élément frottant monté sur l'encadrement de support : séchage du tissu ainsi imprimé ; guidage du tissu imprimé jusqu'à une bobine de réception : et bobinage du tissu imprimé sur la bobine. 



  Dans une réalisation particulièrement privilégiée de la présente invention. la méthode comporte comme étape l'ajustement de la tension de la bobine, afin de contrôler le déroulement du tissu. 



  Il est préférable que la tension de la bobine soit ajustée par l'application d'une force de freinage réglable à la bobine. 



  Dans une disposition   privilégiée.   le premier frottement est exécuté dans un premier passage le long du cache par un premier élément 
 EMI2.2 
 élastique. Il est frottant constitué d'un matériau substantiellement élastique. Il est préférable que le second frottement soit réalisé dans un passage de retour le long du cache par un second élément frottant fait d'une matière rigide. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 Il est tout à fait préférable que le second élément frottant soit monté de manière à pouvoir passer d'une position relevée au premier passage à une position abaissée au passage de retour. 



  Il est préférable que le premier élément frottant soit monté de manière à pouvoir passer d'une position abaissée au premier 
 EMI3.1 
 passage à une position relevée au passage de retour. e Il est également préférable que les éléments de frottement soient e disposés dans une monture susceptible d'effectuer entre le premier passage et le passage de retour un mouvement coulissant le long de l'encadrement de support. 
 EMI3.2 
 



  Dans une disposition privilégiée. la monture peut effectuer u n c mouvement de coulissement lors du premier passage et du passage de retour grâce à un dispositif à vérin. e Dans une réalisation particulièrement privilégiée de la présente invention, l'encadrement de support de cache est monté de manière à pouvoir pivoter pour se mouvoir autour d'un axe qui est parallèle à la direction du mouvement du tissu et la méthode comporte comme étape l'élévation de l'encadrement de support. le changement du cache selon les souhaits du moment et la fixation de l'encadrement de support en position fermée. 



  Dans une réalisation de la présente invention, la méthode comporte comme étape la traction du tissu imprimé entre un second plateau et un second cache, l'application d'encre d'impression sur le cache et le frottement de l'encre sur le cache lors d'un premier passage et d'un passage de retour. 



  Il est préférable que la méthode comprenne comme étape le 
 EMI3.3 
 séchage du tissu avant la traction du tissu imprimé entre le second ZD plateau et le second cache. 



  Dans une disposition   privilégiée.   la méthode comporte comme étape un séchage supplémentaire du tissu après le frottement de l'encre sur le second cache. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 



  Dans une réalisation privilégiée de la présente invention. les bords latéraux longitudinaux du tissu imprimé sont guidés jusqu'à la bobine de réception. 



  La présente invention fournit également des étiquettes en tissu chaque fois qu'elles sont produites par une méthode de l'invention. 



  On comprendra plus clairement la présente invention grâce à la description qui en est donnée ci-après et n'est fournie qu'à titre d'exemple et en référence aux dessins d'accompagnement, parmi lesquels :- la fig. 1 est une vue schématique en plan illustrant les étapes d'une méthode de fabrication d'étiquettes en tissu suivant l'invention : la fig. 2 est une vue en perspective d'un dispositif de tension de bobine utilisé dans la méthode de l'invention : 
 EMI4.1 
 la fig. 3 est une vue en élévation terminale du dispositif de e tension de bobine de la fig. 2 ; la fig. 4 est une vue en élévation latérale et partiellement e en coupe transversale d'un poste d'impression utilisé dans la méthode de l'invention ; 
 EMI4.2 
 la fig. 5 est une vue en coupe transversale d'une partie du e poste d'impression ; la fig. 6 est une vue en perspective d'un poste d'impression :

   la fig. 7 est une vue en perspective d'un appareillage de séchage utilisé dans la méthode de l'invention ; et la fig. 8 est une vue en perspective d'un appareillage de guidage et de bobinage utilisé dans la méthode d e l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 Si l'on se reporte aux dessins. en commençant par la fig. 1. on verra que l'on commence. dans la méthode de fabrication d'étiquettes en tissu conforme à l'invention, par   monter une bobinel d'étoffe   sur un rouleau doté de collerettes latérales 2. La bobine 1 est insérée dans des fentes de montage 6 pratiquées de part et d'autre d'un encadrement de montage 5. comme le montrent les fig.   : 2   et 3. De la bobine. le tissu 8 passe autour d'une série de guides 9 jusqu'à un poste de sérigraphie 10 où de l'encre lui est appliquée pour dessiner la forme souhaitée.

   On peut, si on le désire. imprimer une seconde couleur sur   l'étoffe.   dans un seconde poste de sérigraphie Il. avant de faire   sécher l'étoffé   dans un poste de séchage final 12. 



    L'étoffé imprimée   et séchée est enroulée sur une bobine d'évacuation 15. dans un poste de bobinage 13. Il est par ailleurs préférable que l'étoffe soit séchée après les postes de sérigraphie 11 et 12. 



  Pour entrer dans davantage de détails, on peut dire que les collerettes 2 de la bobine 1 sont coincées entre un premier arrêt 20, que l'on peut maintenir à la position désirée sur un arbre de support 21 en vissant une vis de blocage 23, et un second arrêt 24, susceptible lui aussi d'être bloqué en position par une vis de réglage   25.   Un ressort à boudin 26 est prévu entre l'arrêt 24 et la collerette contiguë pour régler la pression de freinage par ressort appliquée aux collerettes 2 de la bobine 1. Les arrêts 20 et 24 sont dotés de bras auxiliaires, respectivement 27 et 28. qui sont en contact avec une barre transversale 29, comme le montre la fig. 2.

   Un des ces bras. le bras   28.   présente un poids tubulaire 30 qui peut être monté ou descendu à la position désirée sur ce bras et bloqué en position 
 EMI5.1 
 grâce à une vis de blocage 31. Le positionnement du poids 30 sur le c bras 28 détermine la pression de freinage appliquée aux collerettes 2 de la bobine 1. 
 EMI5.2 
 



  Si l'on se réfère en particulier aux fig. 4 à 6, le tissu 8 venant de la e bobine   1   est acheminé par un dispositif de transport   37   revêtu d'une matière plastique de protection jusqu'à un poste d'impression 10. Ce dernière est muni d'un plateau 42 élargi revêtu d'une 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 matière plastique   43   sur laquelle l'étoffe 8 est déposée. Un cache classique 44 de sérigraphie est posé sur   l'étoffé   8. comme le montrent tout particulièrement la fig. 5.

   Monté avec des pivots 45 sur un axe qui s'étend de manière substantiellement parallèle au sens du mouvement de l'étoffe 8. un encadrement de support 40 est susceptible de passer d'une position haute. pour le réglage du cache 44. à une position basse. où il est prêt pour   1 "impression   et qui est représentée à la fig. 6. Des crampons articulés sont utilisés pour bloquer l'encadrement 40 en position fermée. 



  Un premier élément frottant 50 doté d'une tète frottant 51 faite d'une manière assez souple est rattaché à l'élément à piston 53 d'un vérin 54 afin de faire passer la tête frottante 51 sur toute la longueur du cache 44. dans le sens de la flèche X. permettant ainsi d'étendre sur ce dernier l'encre qui y a été appliquée et entre dès lors dans le tissu 8 en formant le dessin désiré.

   Constitué pour sa part d'une matière rigide, un second élément frottant 56 est monté en 57 sur un bras 58 avec possibilité de pivotement et est incliné par un vérin 59 pour passer d'une position relevée à une position abaissée de frottement analogue à celle montrée à la fig. 4 et destinée à frotter l'encre de manière plus prononcée encore sur la surface du cache 44, de manière à assurer une répartition homogène de cette encre sur le tissu 8 et à former ainsi le dessin souhaité. Les éléments de frottement 50,55 sont installés sur une monture que le vérin 54 fait passer au-dessus du cache par un mouvement de coulissement. Lors du premier passage ou passage vers l'avant, le premier élément frottant 50 frotte de l'encre le long du cache, tandis que le second élément frottant 55 est en position relevée.

   Lors du passage de retour, le second élément frottant 5 5 frotte l'encre de manière plus prononcée le long du cache, pour améliorer la qualité de l'impression. 



  Une fois imprimé. le tissu 8 passe par la plaque chauffée 60 d'un séchoir terminal 61 doté   d'éléments   de chauffage   62.   

 <Desc/Clms Page number 7> 

 Le tissu imprimé est alors dirigé sous une roulette de guidage 65 et entre une paire d'éléments de guidage 66 séparés par une distance correspondant à la largeur du tissu 8. de manière que celui-ci reste tendu et ne puisse se froisser lors de son bobinage sur la bobine de réception 15. Ce dispositif fait l'objet d'une illustration particulière à la fig. 8. 



  On notera avec intérêt que l'appareillage de guidage et de bobinage utilisé dans la méthode de l'invention peut comporter plusieurs bobines de réception différentes. occupant des positions angulaires variées. permettant ainsi de diriger le tissu vers la bobine de réception souhaitée. 



  On notera également avec intérêt que l'encadrement de montage de la bobine d'alimentation peut également présenter plusieurs emplacement différents de montage de bobine et peut être dotée d'un dispositif de guidage supplémentaire destiné à diriger le tissu provenant de la bobine d'alimentation souhaitée. 



  La présente invention fournit une méthode qui assure un rendement maximal dans la fabrication de plusieurs étiquettes imprimées en tissu différentes et de haute qualité. Un produit de 
 EMI7.1 
 grande qualité est obtenu grâce aux développements que c l'invention a apportés au guidage du tissu, au maintien de sa t5 lm tension à tous les stades du processus et à la répartition correcte et effective de l'encre sur sa surface. 



  La présente invention ne se limite pas aux réalisations décrites cidessus, qui peuvent être modifiées dans leur structure comme dans leurs détails.



   <Desc / Clms Page number 1>
 
 EMI1.1
 bi- "Method for producing fabric labels '' The present invention relates to a method for producing fabric labels. More particularly to a method for manufacturing fabric labels intended for clothing and capable of being printed in several colors.
 EMI1.2
 



  Fabric labels are widely used to provide information on clothing. for example by indicating the manufacturer's mark. washing size and instructions. The labels include a woven fabric base on which letters are printed. In the sense that the present description uses it, the term "fabric" denotes not only fabrics composed of natural materials, but also those made of synthetic materials, such as rayon or nylon, acrylic. cellulose acetate and polyester. The fabric can be coated or
 EMI1.3
 impregnated with any suitable material.



  Z> The need has arisen to produce at maximum yield a wide range of different fabric labels. with dead times between batches that are minimized. It is essential to preserve the quality of the printed labels, so that the indications given on them are generally
 EMI1.4
 stable and resistant to repeated washing or cleaning of the garment. c According to the present invention, a method of producing fabric labels is provided which comprises the following steps:

 <Desc / Clms Page number 2>

 mounting a spool of fabric to be printed on a mounting frame: tension of the spool to control the progress of its fabric: pulling the spool between a first plate and a first cover: application of printing ink on the cover :

   
 EMI2.1
 friction of the ink on the cover by a first passage by means of a first rubbing element mounted on a support frame: continuation of the friction of the ink on the cover by a return passage by means of a second element rubbing mounted on the support frame: drying of the fabric thus printed; guiding the printed fabric to a take-up spool: and winding the printed fabric on the spool.



  In a particularly preferred embodiment of the present invention. the method includes as a step the adjustment of the tension of the spool, in order to control the unwinding of the fabric.



  It is preferable that the coil tension is adjusted by applying an adjustable braking force to the coil.



  In a privileged arrangement. the first friction is carried out in a first pass along the cover by a first element
 EMI2.2
 elastic. It is rubbing made of a substantially elastic material. It is preferable that the second friction is carried out in a return passage along the cover by a second friction element made of a rigid material.

 <Desc / Clms Page number 3>

 It is entirely preferable that the second friction element is mounted so as to be able to pass from a raised position on the first pass to a lowered position on the return passage.



  It is preferable that the first friction element is mounted so that it can pass from a lowered position to the first
 EMI3.1
 passage to a raised position on return passage. e It is also preferable that the friction elements are e arranged in a mount capable of effecting between the first passage and the return passage a sliding movement along the support frame.
 EMI3.2
 



  In a privileged arrangement. the frame can perform a sliding movement during the first pass and the return pass thanks to a jack device. e In a particularly preferred embodiment of the present invention, the cache support frame is mounted so as to be able to pivot to move about an axis which is parallel to the direction of movement of the fabric and the method comprises as step l elevation of the support frame. changing the cover as desired and fixing the support frame in the closed position.



  In one embodiment of the present invention, the method comprises as a step the pulling of the printed fabric between a second plate and a second cover, the application of printing ink on the cover and the friction of the ink on the cover during a first pass and a return pass.



  It is preferable that the method includes as a step the
 EMI3.3
 drying of the fabric before pulling the printed fabric between the second ZD tray and the second cover.



  In a privileged arrangement. as a step, the method includes additional drying of the fabric after the ink has been rubbed on the second cover.

 <Desc / Clms Page number 4>

 



  In a preferred embodiment of the present invention. the longitudinal side edges of the printed fabric are guided to the take-up spool.



  The present invention also provides fabric labels whenever produced by a method of the invention.



  The present invention will be more clearly understood thanks to the description which is given below and is provided only by way of example and with reference to the accompanying drawings, among which: - FIG. 1 is a schematic plan view illustrating the steps of a method of manufacturing fabric labels according to the invention: FIG. 2 is a perspective view of a coil tensioning device used in the method of the invention:
 EMI4.1
 fig. 3 is a view in terminal elevation of the reel tensioning device of FIG. 2; fig. 4 is a side elevational view partially in cross section of a printing station used in the method of the invention;
 EMI4.2
 fig. 5 is a cross-sectional view of part of the printing station; fig. 6 is a perspective view of a printing station:

   fig. 7 is a perspective view of a drying apparatus used in the method of the invention; and fig. 8 is a perspective view of a guiding and winding apparatus used in the method of the invention.

 <Desc / Clms Page number 5>

 If we refer to the drawings. starting with fig. 1. we will see that we begin. in the method of manufacturing fabric labels according to the invention, by mounting a spool of fabric on a roll provided with lateral flanges 2. The spool 1 is inserted into mounting slots 6 made on either side a mounting frame 5. as shown in figs. : 2 and 3. From the coil. the fabric 8 passes around a series of guides 9 to a screen printing station 10 where ink is applied to it to draw the desired shape.

   We can, if we wish. print a second color on the fabric. in a second screen printing station Il. before drying the fabric in a final drying station 12.



    The printed and dried fabric is wound on a discharge spool 15. in a winding station 13. It is moreover preferable for the fabric to be dried after the screen printing stations 11 and 12.



  To go into more details, it can be said that the flanges 2 of the coil 1 are wedged between a first stop 20, which can be maintained in the desired position on a support shaft 21 by screwing a locking screw 23, and a second stop 24, also capable of being locked in position by an adjustment screw 25. A coil spring 26 is provided between the stop 24 and the contiguous flange for adjusting the braking pressure by spring applied to the flanges 2 of the coil 1. The stops 20 and 24 are provided with auxiliary arms, respectively 27 and 28. which are in contact with a transverse bar 29, as shown in fig. 2.

   One of those arms. the arm 28. has a tubular weight 30 which can be raised or lowered to the desired position on this arm and locked in position
 EMI5.1
 thanks to a locking screw 31. The positioning of the weight 30 on the c arm 28 determines the braking pressure applied to the flanges 2 of the coil 1.
 EMI5.2
 



  If we refer in particular to figs. 4 to 6, the fabric 8 coming from the e reel 1 is conveyed by a transport device 37 coated with a protective plastic material to a printing station 10. The latter is provided with an enlarged coated plate 42 of a

 <Desc / Clms Page number 6>

 plastic material 43 on which the fabric 8 is deposited. A conventional screen-printing cover 44 is placed on the fabric 8. as shown in particular in FIG. 5.

   Mounted with pivots 45 on an axis which extends substantially parallel to the direction of movement of the fabric 8. a support frame 40 is capable of passing from a high position. for adjusting the cover 44. in a low position. where it is ready for printing and which is shown in Fig. 6. Articulated spikes are used to lock the frame 40 in the closed position.



  A first friction element 50 provided with a friction head 51 made in a fairly flexible manner is attached to the piston element 53 of a jack 54 in order to pass the friction head 51 over the entire length of the cover 44. in the direction of the arrow X. thus making it possible to extend on the latter the ink which has been applied thereto and therefore enters the fabric 8 by forming the desired pattern.

   Consisting of a rigid material, a second friction element 56 is mounted at 57 on an arm 58 with the possibility of pivoting and is inclined by a jack 59 to pass from a raised position to a lowered friction position similar to that shown in fig. 4 and intended to rub the ink even more pronounced on the surface of the cover 44, so as to ensure a homogeneous distribution of this ink on the fabric 8 and thus to form the desired pattern. The friction elements 50, 55 are installed on a mount which the jack 54 passes over the cover by a sliding movement. During the first pass or pass forwards, the first rubbing element 50 rubs ink along the cover, while the second rubbing element 55 is in the raised position.

   During the return pass, the second rubbing element 5 5 rubs the ink more pronounced along the cover, to improve the quality of the print.



  Once printed. the fabric 8 passes through the heated plate 60 of a terminal dryer 61 provided with heating elements 62.

 <Desc / Clms Page number 7>

 The printed fabric is then directed under a guide roller 65 and between a pair of guide elements 66 separated by a distance corresponding to the width of the fabric 8. so that the latter remains stretched and cannot crease during its winding on the receiving coil 15. This device is the subject of a particular illustration in FIG. 8.



  It will be noted with interest that the guiding and winding apparatus used in the method of the invention may include several different receiving coils. occupying various angular positions. thus allowing the fabric to be directed to the desired take-up spool.



  It will also be noted with interest that the mounting frame for the supply reel can also have several different reel mounting locations and can be provided with an additional guide device intended to direct the tissue coming from the supply reel. desired.



  The present invention provides a method which ensures maximum efficiency in the manufacture of several different high quality fabric printed labels. A product of
 EMI7.1
 great quality is obtained thanks to the developments that the invention has brought to guiding the fabric, to maintaining its tension at all stages of the process and to the correct and effective distribution of the ink on its surface.



  The present invention is not limited to the embodiments described above, which can be modified in their structure as in their details.


    

Claims (10)

REVENDICATIONS 1. Une méthode de production d'étiquettes en tissu qui comporte les étapes suivantes :- montage d'une bobine de tissu à imprimer sur un EMI8.1 encadrement de montage : e tension de la bobine pour contrôler le déroulement de son tissu : traction de la bobine entre un premier plateau et un premier cache : application d'encre d'impression sur le cache : frottement de l'encre sur le cache par un premier passage au moyen d'un premier élément frottant monté sur un encadrement de support ; poursuite du frottement de l'encre sur le cache par un EMI8.2 passage de retour au moyen d'un second élément frottant c monté sur l'encadrement de support : séchage du tissu ainsi imprimé ; guidage du tissu imprimé jusqu'à une bobine de réception : et bobinage du tissu imprimé sur la bobine. CLAIMS 1. A method of producing fabric labels which comprises the following steps: - mounting a spool of fabric to be printed on a  EMI8.1  mounting frame: tension of the spool to control the unwinding of its fabric: traction of the spool between a first plate and a first cover: application of printing ink on the cover: rubbing of the ink on the cover by a first passage by means of a first friction element mounted on a support frame; continued rubbing of the ink on the cover by a  EMI8.2  return passage by means of a second rubbing element c mounted on the support frame: drying of the fabric thus printed; guiding the printed fabric to a take-up spool: and winding the printed fabric on the spool. 2. Une méthode telle que revendiquée dans la revendication 1 e t comportant comme étape l'ajustement de la tension de la bobine, afin de contrôler le déroulement du tissu. 2. A method as claimed in claim 1 e t comprising as a step the adjustment of the tension of the spool, in order to control the unwinding of the fabric. 3. Une méthode telle que revendiquée dans la revendication 2 e t dans laquelle la tension de la bobine est ajustée par EMI8.3 l'application d'une force de freinage réglable à la bobine. 3. A method as claimed in claim 2 e in which the tension of the coil is adjusted by  EMI8.3  applying an adjustable braking force to the coil. : c t <Desc/Clms Page number 9>: c t  <Desc / Clms Page number 9> 4. Une méthode telle que revendiquée dans n'importe laquelle des revendications précédentes et dans laquelle le premier EMI9.1 frottement est exécuté dans un premier passage le long du c cache par un premier élément frottant constitué d'un matériau substantiellement élastique. 4. A method as claimed in any one of the preceding claims and wherein the first  EMI9.1  rubbing is carried out in a first passage along the cover by a first rubbing element made of a substantially elastic material. 5. Une méthode telle que revendiquée dans la revendication 4 et dans laquelle le second frottement est réalisé dans un passage de retour le long du cache par un second élément frottant fait d'une matière rigide, cet élément frottant étant monté de manière à pouvoir passer d'une position relevée au premier passage à une position abaissée au passage de retour. tandis qu'il est préférable que le premier élément frottant soit monté de manière à pouvoir passer d'une position abaissée au premier passage à une position relevée au passage de retour. 5. A method as claimed in claim 4 and in which the second friction is carried out in a return passage along the cover by a second friction element made of a rigid material, this friction element being mounted so as to be able to pass from a raised position on the first pass to a lowered position on the return pass. while it is preferable that the first friction element is mounted so as to be able to pass from a lowered position on the first pass to a raised position on the return passage. 6. Une méthode telle que revendiquée dans n'importe laquelle des revendications précédentes et dans laquelle les éléments de frottement sont disposés dans une monture qui est susceptible d'effectuer entre le premier passage et le passage de retour un mouvement coulissant le long de l'encadrement de support, cette monture étant susceptible d'effectuer de préférence ce EMI9.2 mouvement de coulissement lors du premier passage et du ZD passage de retour grâce à un dispositif à vérin. 6. A method as claimed in any one of the preceding claims and in which the friction elements are arranged in a frame which is capable of effecting between the first passage and the return passage a movement sliding along the support frame, this frame being capable of preferably performing this  EMI9.2  sliding movement during the first pass and ZD return pass thanks to a jack device. 7. Une méthode telle que revendiquée dans n'importe laquelle des revendications précédentes et dans laquelle l'encadrement de support est monté de manière à pouvoir pivoter pour se mouvoir autour d'un axe qui est parallèle à la direction du mouvement du tissu, la méthode comportant par ailleurs comme étape l'élévation de l'encadrement de support. le changement du cache selon les souhaits du moment et la fixation de l'encadrement de support en position fermée. 7. A method as claimed in any one of the preceding claims and in which the support frame is mounted so that it can pivot to move about an axis which is parallel to the direction of movement of the fabric, the method also comprising as a step the raising of the support frame. changing the cover as desired and fixing the support frame in the closed position. 8. Une méthode telle que revendiquée dans n'importe laquelle des revendications précédentes et comportant comme étape la traction du tissu imprimé entre un second plateau et un second <Desc/Clms Page number 10> cache, l'application d'encre d'impression sur le cache et le frottement de l'encre sur le cache lors d'un premier passage et d'un passage de retour, la méthode comprenant de préférence comme étapes le séchage du tissu avant la traction du tissu imprimé entre le second plateau et le second cache, ainsi qu'un séchage supplémentaire du tissu après le frottement de l'encre sur le second cache. 8. A method as claimed in any one of the preceding claims and comprising as a step the pulling of the printed fabric between a second plate and a second  <Desc / Clms Page number 10>  cover, the application of printing ink on the cover and the friction of the ink on the cover during a first pass and a return pass, the method preferably comprising as stages the drying of the fabric before pulling the printed fabric between the second plate and the second cover, as well as additional drying of the fabric after the ink has rubbed onto the second cover. 9. Une méthode telle que revendiquée dans n'importe laquelle des revendications précédentes et dans laquelle les bords latéraux longitudinaux du tissu imprimé sont guidés jusqu'à la bobine de réception. 9. A method as claimed in any one of the preceding claims and in which the longitudinal side edges of the printed fabric are guided to the take-up spool. 10. Des étiquettes en tissu chaque fois qu'elles sont produites par une méthode telle que revendiquée dans n'importe laquelle des revendications précédentes. 10. Fabric labels whenever produced by a method as claimed in any one of the preceding claims.
BE9300994A 1993-09-15 1993-09-23 Method of producing labels in fabric. BE1005688A6 (en)

Priority Applications (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB9319111A GB2281896B (en) 1993-09-15 1993-09-15 A method for producing a reel of fabric labels
BE9300994A BE1005688A6 (en) 1993-09-15 1993-09-23 Method of producing labels in fabric.

Applications Claiming Priority (2)

Application Number Priority Date Filing Date Title
GB9319111A GB2281896B (en) 1993-09-15 1993-09-15 A method for producing a reel of fabric labels
BE9300994A BE1005688A6 (en) 1993-09-15 1993-09-23 Method of producing labels in fabric.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1005688A6 true BE1005688A6 (en) 1993-12-14

Family

ID=25662780

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9300994A BE1005688A6 (en) 1993-09-15 1993-09-23 Method of producing labels in fabric.

Country Status (2)

Country Link
BE (1) BE1005688A6 (en)
GB (1) GB2281896B (en)

Also Published As

Publication number Publication date
GB2281896B (en) 1997-03-26
GB2281896A (en) 1995-03-22
GB9319111D0 (en) 1993-11-03

Similar Documents

Publication Publication Date Title
RU2346822C2 (en) Digital control machine for printing in fabric
CN107264081A (en) The control method of medium conveying apparatus and medium conveying apparatus
PL174862B1 (en) Rewinding machine for reeled material bales with or without cardboard cores
EP0365419B1 (en) Labelling machine
CA2041104C (en) Process for chain printing of a pattern onto a fabric, and application device
BE1005688A6 (en) Method of producing labels in fabric.
US4063500A (en) Rotary hot-stamping apparatus
CN210916662U (en) Textile fabric printing and dyeing device
CN101351290A (en) Supply roll surface drive for a dispensing apparatus
BE1006529A6 (en) A ciree canvas process.
HUE032277T2 (en) Labelling machine for labels printed on continuous film
JPH09169304A (en) Wheel lapping device
US5279023A (en) Method for avoiding edge-markings in tubular knitted fabrics and apparatus for carrying out the method
JPH09183217A (en) Cylinder washer
CN210682618U (en) Sizing cloth is used beats package and is put
FI106447B (en) Wheelchair procedure and device
US3567143A (en) Paper guiding arrangement for a business machine
JP2000326615A (en) Stencil printing machine equipped with carriage for guiding tip of stencil base paper
IES930679A2 (en) A method for producing fabric labels
CN219364046U (en) Textile fabric bleaching device
CN214086826U (en) Cloth withdrawing machine
FR2644185A1 (en) DEVICE FOR POSITIONING ON A ROAD AT LEAST ONE TEXTILE COATING STRIP
BE1006344A6 (en) Method for making tape.
IE74404B1 (en) A method for producing a reel of fabric labels
KR960000828Y1 (en) Paper stretching device

Legal Events

Date Code Title Description
RE20 Patent expired

Owner name: LABRADOR LABELS LTD

Effective date: 19990923