BE1004184A6 - Food processing. - Google Patents

Food processing. Download PDF

Info

Publication number
BE1004184A6
BE1004184A6 BE9200583A BE9200583A BE1004184A6 BE 1004184 A6 BE1004184 A6 BE 1004184A6 BE 9200583 A BE9200583 A BE 9200583A BE 9200583 A BE9200583 A BE 9200583A BE 1004184 A6 BE1004184 A6 BE 1004184A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
mixture
container
containers
meat
cup
Prior art date
Application number
BE9200583A
Other languages
French (fr)
Original Assignee
Reynolds Philip
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Reynolds Philip filed Critical Reynolds Philip
Application granted granted Critical
Publication of BE1004184A6 publication Critical patent/BE1004184A6/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B65CONVEYING; PACKING; STORING; HANDLING THIN OR FILAMENTARY MATERIAL
    • B65BMACHINES, APPARATUS OR DEVICES FOR, OR METHODS OF, PACKAGING ARTICLES OR MATERIALS; UNPACKING
    • B65B25/00Packaging other articles presenting special problems
    • B65B25/06Packaging slices or specially-shaped pieces of meat, cheese, or other plastic or tacky products
    • B65B25/065Packaging slices or specially-shaped pieces of meat, cheese, or other plastic or tacky products of meat
    • B65B25/067Packaging slices or specially-shaped pieces of meat, cheese, or other plastic or tacky products of meat combined with its conservation
    • AHUMAN NECESSITIES
    • A23FOODS OR FOODSTUFFS; TREATMENT THEREOF, NOT COVERED BY OTHER CLASSES
    • A23KFODDER
    • A23K50/00Feeding-stuffs specially adapted for particular animals
    • A23K50/40Feeding-stuffs specially adapted for particular animals for carnivorous animals, e.g. cats or dogs
    • A23K50/48Moist feed

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Chemical & Material Sciences (AREA)
  • Polymers & Plastics (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Birds (AREA)
  • Zoology (AREA)
  • Food Science & Technology (AREA)
  • Fodder In General (AREA)

Abstract

Méthode de production d'aliments pour animaux de compagnie en récipients softcans, comprenant le débitage en dés de morceaux de viande qui sont déversés dans un chariot mobile 3. La substance d'accompagnement est hachée dans un hachoir 5 et récoltée dans un chariot 6. La viande débitée et la substance d'accompagnement hachée sont mélangées dans un mélangeur 7, dans lequel on ajoute d'autres ingrédients, comprenant de l'eau et des agents colorants, aromatisants et épaississants. Les morceaux de viande sont ajoutés dans le mélangeur en dernier lieu pour éviter qu'ils ne se désagrègent. Le mélange est alors déversé dans un chariot mobile 10 doté d'appuis disposés de manière à ce qu'au repos, la totalité du mélange soit dirigée vers une sortie 15, à partir de laquelle il est pompé au traves d'un tuyau souple à découplage rapide 22 jusqu'à la trémie d'alimentation 27 d'une remplisseuse. Après remplissage, un code est appliquée à l'aide d'un dispositif à jet d'encre 40 et les récipients sont chargés sur des plateaux pour être stérilisés.Method for producing pet food in softcans, comprising dicing pieces of meat which are poured into a mobile cart 3. The accompanying substance is minced in a chopper 5 and harvested in a cart 6. The cut meat and the minced accompanying substance are mixed in a mixer 7, in which other ingredients are added, comprising water and coloring, flavoring and thickening agents. The pieces of meat are added to the blender last to prevent them from falling apart. The mixture is then poured into a mobile carriage 10 provided with supports arranged so that at rest, the entire mixture is directed to an outlet 15, from which it is pumped through a flexible hose to quick decoupling 22 to the feed hopper 27 of a filler. After filling, a code is applied using an ink jet device 40 and the containers are loaded onto trays to be sterilized.

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



   "Traitement   d'aliments"   L'invention concerne une méthode de production d'aliments destinés aux animaux de compagnie et conditionnés dans des récipients 
 EMI1.1 
 1 souples en plastique ou matériau en feuilles, désignés ci-après sous le nom   de "softcans".   



  Pour des raisons pratiques, il est souhaitable de produire la nourriture qui est destinée aux animaux de compagnie tels que les chats et les chiens et conditionnée en softcans dans des portions à servir en une seule fois ou en portions refermables à servir en plusieurs fois. La production d'aliments pour animaux de compagnie dans de tels récipients. et notamment la production dans un nombre de récipients softcans adapté aux exigences des consommateurs. posent toutefois certains problèmes. 
 EMI1.2 
 



  T La présente invention est destinée à fournir une méthode intégrée pour la production d'aliments pour animaux de compagnie en récipients softcans. et notamment dans toute une série de récipients softcans différents. 



  Dans cette invention, la méthode fournie pour   la   production d'aliments pour animaux de compagnie en récipients softcans 
 EMI1.3 
 comporte les étapes suivantes : acheminement de la viande jusqu'à une débiteuse. débiiase des morceaux de viandes en dés de la taille désirée. 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 
 EMI2.1 
 collecte des morceaux de viandes débités en dés dans un premier chariot :

   acheminement de la substance de fond (par exemple de la viande récupérée mécaniquement) jusqu'à un hachoir, hachage de la substance de fond à la taille désirée. collecte de la substance de fond hachée dans un deuxième chariot, injection d'eau dans un mélangeur. acheminement dans le mélangeur de la substance de fond hachée. des morceaux de viande débités en dés et des autres ingrédients. mélange des   ingrédients dans le mélangeur pour obtenir   une mixture   a   la consistance voulue. déversement du mélange dans un troisième chariot disposant d'une sortie plus basse avec un système de vanne pour le mélange et un système d'acheminement du mélange vers la sortie. stockage du chariot contenant le mélange de manière à fournir à la demande un approvisionnement en mélange. 
 EMI2.2 
 1 à la demande.

   raccordement du système de vanne de sortie à un conduit d'alimentation menant à la trémie d'alimentation d'une remplisseuse. à la demande, fourniture de mélange à la trémie d'alimentation par la sortie du chariot. contrôle du mélange dans le conduit d'alimentation menant à la trémie pour détecter les impuretés qui y seraient présentes. 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 acheminement des rebuts dans un système de   recolLe   des déchets. acheminement de la base en forme de coupe d'un récipient softcan jusqu'à une tête de remplissage de la remplisseuse. remplissage de la base en forme de coupe du récipient softcan au moyen de la tête de remplissage. 
 EMI3.1 
 application d'un couvercle sur la base en forme de coupe du . s.

     1- récipient. scellement du couvercle sur la base en forme de coupe. renversement des récipients de manière à les faire reposer sur leur couvercle. chargement des récipients sur des plateaux. remplissage d'une étagère au moyen de plusieurs plateaux de récipients softcan, chargement des étagères dans un autoclave. stérilisation des récipients, et emballage groupé des récipients. 
 EMI3.2 
 



  La présente invention fournit également des récipients softcans zc d'aliments pour animaux domestiques chaque fois qu'ils sont produits par la méthode de l'invention. 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 On comprendra plus   clairement ia présente   invention à partir de la description suivante. qui n'est fournie   qu'à titre d'exemple, en   référence aux dessins qui l'accompagnent et dans lesquels :- la fig. 1 est un bloc-diagramme d'une méthode de production d'aliments pour animaux de compagnie en récipients softcans selon la présente invention. la fis. 2 est un diagramme de la seconde partie de la méthode.   la fis. 3 est   une vue en perspective d'un détail de l'une des : rois étapes de la méthode. et la fig. 4 est une vue en perspective de quelques étapes de la présente invention. 



  Par rapport aux dessins, en commençant par les fis. 1 et 2. on a représenté une méthode de production d'aliments pour animaux de compagnie en récipients softcans. comprenant, dans l'étape 1. le déversement de blocs de viande congelés dans la débiteuse   2.   où la viande est débitée en dés de la taille désirée et versée dans un chariot mobile 3. Des blocs de substance de fond, par exemple de la viande   récupérée   mécaniquement. sont déversés au cours de l'étape 4 dans un hachoir   5,   où ils sont hachés en morceaux de la taille désirée. Ces morceaux sont également collectés dans un chariot mobile 6.

   Les aliments pour animaux de compagnie sont   mélangés   dans un mélangeur 7, auquel un système de levage 9 fournit les dés de viande du chariot 3 et la substance de fond du chariot 6. Le mélangeur 7 reçoit également l'adjonction d'autres ingrédients 8. comprenant de l'eau et des agents colorants, aromatisants et épaississants. tels que des gommes et des gélatines. 



  Dans la méthode de la présente invention, on commence par pomper dans le mélangeur 7 de l'eau froide à une température d'environ   15 :) C. avant   d'y ajouter les colorants, aromatisants et autres 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 ingrédients en poudre. Un agitateur est mis en marche pour disperser les ingrédients en poudre dans la mixture et former une solution de fond. qui est épaissie par l'adjonction d'agents épaississants tels que des gommes et des gélatines. La substance de fond du chariot 6 est alors acheminée dans un mélangeur. où elle est rejointe finalement par les morceaux de viande provenant du chariot   3.   Les morceaux de viande sont ajoutés en dernier lieu pour éviter qu'ils ne se fragmentent au cours du processus de mélange.

   Ce point est extrêmement important pour la consistance du   mélange,   mais aussi pour son aspect et donc son attrait auprès du consommateur. En règle   générale,   les ingrédients sont mélangés dans le mélangeur durant un laps de temps compris entre 5 et 20 minutes. l'idéal étant de 10 minutes. Ils sont ensuite déversés dans un chariot mobile 10. qui est représenté de manière plus détaillée à la fig. 3. 



  Si l'on se réfère plus particulièrement à la   fig. 3.   le chariot mobile 10 présente une forme totalement arquée dans sa section transversale et son fond dispose d'une sortie de déversement 15. Le chariot 10 est pourvu de supports à roues   11, 12 disposés   de telle manière qu'au repos, le mélange qui   s'y   trouve soit dirigé vers la sortie 15. La sortie 15 est pourvue d'une vanne   20   avec une attache à raccordement rapide 21 reliée par l'une de ses extrémités à un tuyau souple   22.   L'autre extrémité de celui-ci est reliée par une attache à découplage rapide au côté aspirant d'une ou de plusieurs pompes d'acheminement 25.

   Le mélange est'pompé à travers un système de détection de métaux 26 et aboutit dans la trémie d'alimentation   27   d'une remplisseuse. Les rebuts identifiés par le détecteur de métaux 26 rejoignent les déchets par l'intermédiaires des conduits d'évacuation des déchets 29. 



  Pour le remplissage des softcans en matière plastique, la base en forme de coupe du récipient, préalablement insufflée au dioxyde de carbone au cours de l'étape 30, est remplie par la remplisseuse dans l'étape de remplissage 31. Dans l'étape 32. un couvercle en 

 <Desc/Clms Page number 6> 

 plastique est appliquée sur la base en forme de coupe remplie dans   l'étape'il   et est scellé en étant soudé par points à la chaleur avec la base en forme de coupe. Après le remplissage. l'étape 33 consiste à insuffler du dioxyde d'azote dans l'espace entre le dessus de la nourriture pour animaux de compagnie de la partie du récipient en forme de coupe et son couvercle. Le couvercle est ensuite scellé à la partie en forme de coupe dans la première et la seconde étape de scellement   34. 35.   



  Après scellement. les récipients softcans en plastique contenant des substances pour l'alimentation des animaux de compagnie sont alors acheminés jusqu'à un tapis roulant 36 qui dirige le couvercle supérieur du récipient sous une installation d'application de code par jet d'encre 40. comme le montre particulièrement bien la   fig. 4.   Les récipients pourvus d'un code butent alors contre un bord d'arrêt 42 qui leur fait opérer une rotation de   900   et. dans l'étape 44. les fait descendre le long de la rampe 44 jusqu'à la table de rassemblement 45. Les récipients sont alors retournés de manière à ce que leur couvercle supérieur soient. situés dirigés vers le bas.

   Au cours de l'étape 46. ils sont chargés sur des plateaux, qui sont eux-mêmes placés dans des chariots 47 pour être acheminés dans un autoclave lors de l'étape 48. Dans l'autoclave, les récipients d'aliments pour animaux de compagnie sont stérilisés au cours de l'étape 49. Selon les exigences du client, les récipients softcans qui recevront une impression particulière pourront être transmis directement après codage à une étape d'emballage   50.   au cours de laquelle ils seront placés dans des cartons, qui seront enveloppés d'un film rétractable dans l'étape 51 et mis sur palettes prêtes à l'expédition. Dans le cas de récipients vierges d'inscriptions, une étiquette pourra être appliquée sur la base lors de l'étape 52 et une autre sur le couvercle lors de l'étape 53. avant l'emballage 50.

   Dans un circuit alternatif, les récipients pourront passer par une capsuleuse 55. Les récipients y sont tout d'abord orientés dans le sens souhaité, au cours de l'étape 56. Une étiquette mobile peut ensuite être posée sur le couvercle du récipient. lors de l'étape 57, 

 <Desc/Clms Page number 7> 

 
 EMI7.1 
 idfiiiî ! i) M M t'SMpB M ittMJSM itBjiiiS. Mr HM MjJMtt transparente qui est ajustée et enfoncée sur le récipient softcan pour maintenir l'étiquette mobile en position avant l'empaquetage et remballage. 



  Dans le cas de récipients softcans à feuille métallique. par exemple en feuille d'aluminium, la partie du récipient en forme de coupe est présentée à la tête de remplissage lors de   l'étape 60   et à l'étape 61. une cavité est créée que l'on remplit au moyen de l'aliment pour animaux de compagnie. Après création d'un vide d'air. le couvercle est appliqué sur la partie en forme de coupe et le couvercle y est scellé. Une fois remplis. les récipients softcans à feuille métallique sont acheminés au cours de l'étape   62 vers   un poste d'application d'un code 63.

   Les récipients softcans sont alors dirigés vers une table de rassemblement 64, d'où ils sont chargés. couvercles ou capsules tournés vers le bas. sur des plateaux. ce qui constitue l'étape 65.   Dans l'étape 66,   les plateaux sont chargés sur des chariots qui sont à leur tour placés dans des autoclaves pour être stérilisés lors de l'étape 68. A l'étape 69. les récipients softcans à feuille métallique stérilisés peuvent être emballés directement dans des   boîtes.   qui sont ensuite enveloppées d'un film rétractable et placées sur des palettes lors de l'étape 70. à moins que, dans les étapes 71 et 72, on ne leur applique des étiquettes. respectivement sur le couvercle et sur le fond. avant de les emballer lors de l'étape 69. 



  La présente invention fournit une méthode intégrée pour produire de manière réellement continue des aliments pour animaux de compagnie en récipients softcans. L'agencement des étapes offre une souplesse considérable, notamment pour ce qui regarde les opérations de remplissage et tout particulièrement pour la production d'une série d'aliments pour animaux de compagnie dans différents types de récipients softcans. Ainsi, le mélange n'étant pas acheminé directement du mélangeur à la remplisseuse mais seulement par l'intermédiaire d'un chariot mobile.   il en   résulte une 

 <Desc/Clms Page number 8> 

 souplesse considérable quant au choix de la remplisseuse à alimenter en mélange.

   Il est également possible de constituer une réserve de mélange de manière à fournir à la demande aux remplisseuses un approvisionnement réellement constant en aliments pour animaux de compagnie. Plus   important.   dans le cas où les remplisseuses connaissent des problèmes, les trémies d'alimentation des remplisseuses peuvent être relativement exiguës en raison de la présence des chariots d'alimentation mobiles. Ainsi, en cas de problèmes. il est possible d'arrêter rapidement la machine. de résoudre le problème et de remettre la machine en marche, ce qui représente une importante réduction de coûts pour l'efficacité du processus. 



  Pour fournir un autre exemple de la très réelle efficacité du processus résultant de la méthode de l'invention. la disposition de la rampe d'acheminement et de la table de rassemblement à la sortie des remplisseuses fait qu'indépendamment de la vitesse des remplisseuses. les récipients peuvent être éloignés de celles-ci pour les besoins du codage. du rassemblement et du chargement sur des plateaux en vue de la stérilisation. Les récipients pouvant être éloignés rapidement des remplisseuses. il n'y a pas de temps mort, de sorte que les machines peuvent être exploitées à leur pleine capacité de travail. 



  De nombreuses variations des réalisations. spécifiques de la présente invention viennent rapidement à l'esprit ; aussi l'invention ne se limite-t-elle pas aux réalisations décrites ci-dessus. qui peuvent être modifiées dans leurs structures comme dans leurs détails.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



   "Food processing" The invention relates to a method of producing food intended for pets and packaged in containers
 EMI1.1
 1 flexible plastic or sheet material, hereinafter referred to as "softcans".



  For practical reasons, it is desirable to produce food which is intended for pets such as cats and dogs and packaged in softcans in servings to be served at one time or in resealable portions to be served at several times. The production of pet food in such containers. and in particular production in a number of softcans containers adapted to consumer requirements. pose certain problems, however.
 EMI1.2
 



  The present invention is intended to provide an integrated method for the production of pet food in softcans. and in particular in a whole series of different softcans.



  In this invention, the method provided for the production of pet food in softcan containers
 EMI1.3
 involves the following steps: routing the meat to a debtor. cut pieces of diced meat of the desired size.

 <Desc / Clms Page number 2>

 
 EMI2.1
 collect pieces of diced meat in a first cart:

   conveying the background substance (eg mechanically recovered meat) to a mincer, chopping the background substance to the desired size. collecting the chopped bottom substance in a second cart, injecting water into a mixer. routing the chopped bottom substance through the mixer. diced pieces of meat and other ingredients. mixing the ingredients in the blender to obtain a mixture of the desired consistency. pouring of the mixture into a third carriage having a lower outlet with a valve system for mixing and a system for conveying the mixture to the outlet. storage of the trolley containing the mixture so as to supply a supply of mixture on demand.
 EMI2.2
 1 on request.

   connection of the outlet valve system to a supply line leading to the supply hopper of a filler. on request, supply of mixture to the feed hopper via the carriage outlet. control of the mixture in the feed pipe leading to the hopper to detect the impurities which would be present there.

 <Desc / Clms Page number 3>

 handling of waste in a waste collection system. conveying the cup-shaped base of a softcan container to a filling head of the filler. filling the cup-shaped base of the softcan container using the filling head.
 EMI3.1
 application of a cover on the cup-shaped base of the. s.

     1- container. sealing the cover on the cup-shaped base. overturn containers so that they rest on their lids. loading of containers on trays. filling a shelf with several trays of softcan containers, loading the shelves in an autoclave. sterilization of containers, and group packaging of containers.
 EMI3.2
 



  The present invention also provides softcans zc containers of pet food whenever produced by the method of the invention.

 <Desc / Clms Page number 4>

 The present invention will be more clearly understood from the following description. which is provided only by way of example, with reference to the accompanying drawings and in which: - fig. 1 is a block diagram of a method of producing pet food in softcans containers according to the present invention. the fis. 2 is a diagram of the second part of the method. the fis. 3 is a perspective view of a detail of one of the: three steps of the method. and fig. 4 is a perspective view of some steps of the present invention.



  Compared to the drawings, starting with the fis. 1 and 2. a method of producing pet food in softcans containers has been shown. comprising, in step 1. the pouring of frozen blocks of meat into the feeder 2. where the meat is cut into dice of the desired size and poured into a mobile carriage 3. Blocks of bottom substance, for example mechanically recovered meat. are poured during step 4 into a chopper 5, where they are chopped into pieces of the desired size. These pieces are also collected in a mobile carriage 6.

   The pet food is mixed in a mixer 7, to which a lifting system 9 supplies the meat cubes from the cart 3 and the bottom substance from the cart 6. The mixer 7 also receives the addition of other ingredients 8. comprising water and coloring, flavoring and thickening agents. such as gums and gelatins.



  In the method of the present invention, one starts by pumping into the mixer 7 cold water at a temperature of about 15 :) C. before adding the colorants, flavorings and the like.

 <Desc / Clms Page number 5>

 powder ingredients. An agitator is started to disperse the powdered ingredients in the mixture and form a bottom solution. which is thickened by the addition of thickening agents such as gums and gelatins. The bottom substance of the carriage 6 is then conveyed in a mixer. where it is finally joined by the pieces of meat from the carriage 3. The pieces of meat are added last to prevent them from fragmenting during the mixing process.

   This point is extremely important for the consistency of the mixture, but also for its appearance and therefore its appeal to the consumer. As a rule, the ingredients are mixed in the blender for a period of between 5 and 20 minutes. ideally 10 minutes. They are then poured into a mobile carriage 10. which is shown in more detail in FIG. 3.



  If we refer more particularly to FIG. 3. the mobile carriage 10 has a completely arcuate shape in its cross section and its bottom has a discharge outlet 15. The carriage 10 is provided with wheel supports 11, 12 arranged so that at rest, the mixture which is there is directed towards the outlet 15. The outlet 15 is provided with a valve 20 with a quick-connect fastener 21 connected by one of its ends to a flexible pipe 22. The other end of this- this is connected by a quick-disconnect clip to the suction side of one or more conveying pumps 25.

   The mixture is pumped through a metal detection system 26 and ends up in the feed hopper 27 of a filler. The rejects identified by the metal detector 26 join the waste through the waste evacuation conduits 29.



  For filling the plastic softcans, the cup-shaped base of the container, previously blown with carbon dioxide during step 30, is filled by the filler in filling step 31. In step 32 a cover in

 <Desc / Clms Page number 6>

 Plastic is applied to the cup-shaped base filled in in it and is sealed by being heat spot welded to the cup-shaped base. After filling. step 33 is to inject nitrogen dioxide into the space between the top of the pet food of the cup-shaped part of the container and its lid. The cover is then sealed to the cup-shaped portion in the first and second sealing steps 34. 35.



  After sealing. the plastic softcans containers containing substances for pet food are then conveyed to a conveyor belt 36 which directs the upper lid of the container under an inkjet code application installation 40. as the shows fig. 4. The containers provided with a code then abut against a stop edge 42 which causes them to operate a rotation of 900 and. in step 44. makes them descend along the ramp 44 to the collecting table 45. The containers are then turned over so that their upper cover are. located downward.

   During step 46. they are loaded onto trays, which are themselves placed in trolleys 47 to be conveyed in an autoclave during step 48. In the autoclave, the containers for animal feed company are sterilized during step 49. According to the customer's requirements, the softcans containers which will receive a particular impression can be sent directly after coding to a packing step 50. during which they will be placed in cartons , which will be wrapped in shrink film in step 51 and put on pallets ready for shipment. In the case of blank inscriptions containers, a label may be applied to the base during step 52 and another to the lid during step 53. before packaging 50.

   In an alternative circuit, the containers can pass through a capper 55. The containers are first oriented in the desired direction, during step 56. A movable label can then be placed on the lid of the container. during step 57,

 <Desc / Clms Page number 7>

 
 EMI7.1
 idfiiiî! i) M M t'SMpB M ittMJSM itBjiiiS. Mr HM MjJMtt transparent which is adjusted and pressed on the softcan container to keep the mobile label in position before packaging and repacking.



  In the case of metal foil softcans. for example in aluminum foil, the part of the container in the form of a cup is presented to the filling head during step 60 and in step 61. a cavity is created which is filled by means of the pet food. After creating an air vacuum. the cover is applied to the cup-shaped part and the cover is sealed there. Once completed. the metal foil softcans are conveyed during step 62 to a code 63 application station.

   The softcans containers are then directed to a collecting table 64, from where they are loaded. lids or capsules facing downwards. on trays. which constitutes step 65. In step 66, the trays are loaded onto trolleys which are in turn placed in autoclaves to be sterilized during step 68. In step 69. the softcans sterilized metal foil can be packed directly into boxes. which are then wrapped in shrink film and placed on pallets in step 70. unless, in steps 71 and 72, labels are applied to them. respectively on the cover and on the bottom. before packing them in step 69.



  The present invention provides an integrated method for the truly continuous production of pet food in softcans. The arrangement of the stages offers considerable flexibility, in particular as regards filling operations and in particular for the production of a series of pet foods in different types of softcans. Thus, the mixture not being conveyed directly from the mixer to the filler but only via a mobile carriage. this results in a

 <Desc / Clms Page number 8>

 considerable flexibility as to the choice of filler to be supplied with a mixture.

   It is also possible to build up a mixing reserve in order to provide a truly constant supply of pet food on demand. Most important. in the case of filling machines experiencing problems, the filling hoppers of the filling machines may be relatively small due to the presence of mobile feeding carriages. So in case of problems. the machine can be stopped quickly. solve the problem and restart the machine, which represents a significant cost reduction for the efficiency of the process.



  To provide another example of the very real efficiency of the process resulting from the method of the invention. the arrangement of the routing ramp and the collecting table at the outlet of the filling machines makes that independent of the speed of the filling machines. the containers can be moved away from them for coding purposes. gathering and loading on trays for sterilization. Containers can be quickly removed from fillers. there is no idle time, so the machines can be operated at full working capacity.



  Many variations of achievements. specific of the present invention quickly come to mind; the invention is therefore not limited to the embodiments described above. which can be modified in their structures as in their details.


    

Claims (1)

REVENDICATIONS 1. Une méthode de production d'aliments pour animaux de EMI9.1 compagnie en récipients softcans comportant les étapes Z > suivantes : acheminement de la viande jusqu'à une débiteuse. débitage des morceaux de viandes en dés de la taille désirée. collecte des morceaux de viandes débités en dés dans un premier chariot : CLAIMS 1. A method of producing animal feed  EMI9.1  company in softcans containers comprising the following stages Z>: transport of the meat to a debtor. cutting pieces of diced meat of the desired size. collect pieces of diced meat in a first cart: acheminement de la substance de fond (par exemple de la viande récupérée mécaniquement) jusqu'à un hachoir. hachage de la substance de fond à la taille désirée. collecte de la substance de fond hachée dans un deuxième chariot. injection d'eau dans un mélangeur, acheminement dans le mélangeur de la substance de fond hachée. des morceaux de viande débités en dés et des autres ingrédients, EMI9.2 mélange des ingrédients dans le mélangeur pour obtenir une c mixture à la consistance voulue. déversement du mélange dans un troisième chariot disposant d'une sortie plus basse avec un système de vanne pour le mélange et un système d'acheminement du mélange vers la sortie.  conveying the background substance (eg mechanically recovered meat) to a mincer. chopping the bottom substance to the desired size. collection of the chopped bottom substance in a second cart. injection of water into a mixer, routing of the chopped substance into the mixer. pieces of diced meat and other ingredients,  EMI9.2  mix the ingredients in the blender to obtain a mixture of the desired consistency. pouring of the mixture into a third carriage having a lower outlet with a valve system for mixing and a system for conveying the mixture to the outlet. stockage du chariot contenant le mélange de manière à fournir à la demande un approvisionnement en mélange, <Desc/Clms Page number 10> à la demande. raccordement du système de vanne de sortie à un conduit d'alimentation menant à la trémie d'alimentation d'une remplisseuse. à la demande. fourniture de mélange à la trémie d'alimentation par la sortie du chariot. contrôle du mélange dans le conduit d'alimentation menant à la trémie pour détecter les impuretés qui y seraient présentes. acheminement des rebuts dans un système de récolte des déchets. acheminement de la base en forme de coupe d'un récipient softcan jusqu'à une tête de remplissage de la remplisseuse. remplissage de la base en forme de coupe du récipient softcan au moyen de la tête de remplissage. application d'un couvercle sur la base en forme de coupe du récipient.  storage of the cart containing the mixture so as to supply a supply of the mixture on demand,  <Desc / Clms Page number 10>  on demand. connection of the outlet valve system to a supply line leading to the supply hopper of a filler. on demand. supply of mixture to the feed hopper via the carriage outlet. control of the mixture in the feed pipe leading to the hopper to detect the impurities which would be present there. waste disposal in a waste collection system. conveying the cup-shaped base of a softcan container to a filling head of the filler. filling the cup-shaped base of the softcan container using the filling head. application of a lid on the cup-shaped base of the container. scellement du couvercle sur la base en forme de coupe. renversement des récipients de manière à les faire reposer sur leur couvercle. chargement des récipients sur des plateaux, remplissage d'une étagère au moyen de plusieurs plateaux de récipients softcan. chargement des étagères dans un autoclave, stérilisation des récipients, et <Desc/Clms Page number 11> emballage groupé des récipients.  sealing the cover on the cup-shaped base. overturn containers so that they rest on their lids. loading of containers on trays, filling of a shelf with several trays of softcan containers. loading the shelves in an autoclave, sterilizing the containers, and  <Desc / Clms Page number 11>  group packaging of containers. Une méthode telle que revendiquée dans la revendication 1. dans laquelle : la sortie du troisième chariot est reliée par une attache souple à raccordement rapide au côté aspirant d'une ou de plusieurs pompes pour l'acheminement du mélange jusqu'à la trémie d'alimentation de la remplisseuse voulue. A method as claimed in claim 1. wherein: the outlet of the third carriage is connected by a flexible quick-connect fastener to the suction side of one or more pumps for conveying the mixture to the hopper feeding the desired filler. 3. Une méthode telle que revendiquée dans la revendication 1 ou 2. dans laquelle : le troisième chariot présente une forme arquée dans sa section transversale et est aménagé pour acheminer le mélange vers sa sortie. ce chariot à mélange étant de préférence doté d'un système de roues et d'un système d'appuis pour le maintenir. lorsqu'il est utilisé, dans une position qui en achemine réellement la totalité du contenu vers la sortie. 3. A method as claimed in claim 1 or 2. wherein: the third carriage has an arcuate shape in its cross section and is arranged to convey the mixture to its outlet. this mixing trolley preferably having a wheel system and a support system for holding it. when used, in a position that actually routes all of the content to the output. 4. Une méthode telle que revendiquée dans toute revendication précédente, dans laquelle : les aliments pour animaux de compagnie sont mélangés dans le mélangeur par :- adjonction d'eau à la mixture, adjonction à l'eau d'ingrédients tels que des. matières aromatisantes et colorantes voulues, pour former une solution de base. adjonction à l'eau d'agents épaississants tels que des gommes et/ou des gélatines pour épaissir la solution de base. adjonction à la solution épaissie d'une substance de fond. et subséquemment. adjonction des morceaux de viande à la solution de base épaissie. <Desc/Clms Page number 12> 4. A method as claimed in any preceding claim, in which: the pet food is mixed in the mixer by: - adding water to the mixture, adding water to ingredients such as. flavoring and coloring materials desired, to form a base solution. adding thickening agents such as gums and / or gelatins to the water to thicken the base solution. adding a thick substance to the thickened solution. and subsequently. adding pieces of meat to the thickened base solution.  <Desc / Clms Page number 12>   5. Une méthode telle que revendiquée dans la revendication 5. dans laquelle : l'eau se trouve à une température inférieure à 15 C : la substance de fond et les morceaux de viande sont hachés et débités en dés à partir de blocs congelés : la substance de fond hachée et les morceaux de viande ne sont pas totalement décongelés avant d'être ajourés à l'eau : lors du mélange. la mixture est mélangée dans le mélangeur durant un laps de temps compris entre 5 et 20 minutes le mieux étant environ 10 minutes. 5. A method as claimed in claim 5. in which: the water is at a temperature below 15 C: the bottom substance and the pieces of meat are minced and diced from frozen blocks: ground substance and the pieces of meat are not completely thawed before being pierced with water: during mixing. the mixture is mixed in the blender for a period of between 5 and 20 minutes, the best being about 10 minutes. 6. Une méthode telle que revendiquée dans toute revendication précédente et comprenant les étapes suivantes : déversement d'un bloc de morceaux de viande congelés dans la débiteuse, et déversement d'un bloc de substance de fond congelée dans le hachoir.   6. A method as claimed in any preceding claim and comprising the following steps: pouring a block of frozen pieces of meat into the debtor, and pouring a block of frozen bottom substance into the chopper. 7. Une méthode telle que revendiquée dans toute revendication précédente. dans laquelle : les chariots avec la viande débitée en dés et la substance de fond sont élevés et déversés, par une sortie située à leur partie supérieure, pour acheminer leur contenu dans un mélangeur. 7. A method as claimed in any preceding claim. in which: the carts with the diced meat and the bottom substance are elevated and dumped, through an outlet located at their upper part, to convey their contents in a mixer. 8. Une méthode telle que revendiquée dans'toute revendication précédente. dans laquelle la méthode inclut les étapes suivantes : après remplissage, pivotement généralisé du récipient à 900 C, application d'un code sur les récipients, et descente des récipients le long d'une rampe et rassemblement sur une table de rassemblement. <Desc/Clms Page number 13> 8. A method as claimed in any preceding claim. in which the method includes the following steps: after filling, generalized pivoting of the container at 900 ° C., application of a code on the containers, and descent of the containers along a ramp and gathering on a collecting table.  <Desc / Clms Page number 13>   9. Une méthode telle que revendiquée dans toute revendication précédente, dans laquelle le récipient est en matière plastique et la méthode comporte comme étapes :- insufflation de dioxyde de carbone dans la base du récipient en forme de coupe. remplissage de la base en forme de coupe au moyen de mélange. application d'un couvercle au sommet de la base en forme de coupe. scellement par points du couvercle supérieur à la base en forme de coupe. insufflation de dioxyde de carbone dans la partie supérieure du récipient au-dessus du remplissage de mélange, scellement par la chaleur du couvercle supérieur à la base en forme de coupe et acheminement du récipient jusqu'à un tapis roulant d'évacuation ; la méthode incluant de préférence les étapes suivantes : 9. A method as claimed in any preceding claim, in which the container is made of plastic and the method comprises as stages: - blowing carbon dioxide into the base of the cup-shaped container. filling of the cup-shaped base by means of mixing. application of a cover at the top of the base in the form of a cup. point sealing of the upper cover to the cup-shaped base. blowing carbon dioxide into the top of the container above the mixture fill, heat sealing the top lid to the cup-shaped base and transporting the container to an evacuation conveyor; the method preferably including the following steps: application d'une étiquette à la base du récipient après stérilisation. et application d'une étiquette au sommet du récipient ; après la stérilisation. la méthode inclut de préférence les étapes suivantes : orientation des récipients dans la direction désirée, couvercles supérieurs tournés vers le haut. <Desc/Clms Page number 14> application d'une etiquete mobile, et application d'une capsule transparente sur le couvercle supérieur et l'étiquette mobile.  application of a label at the base of the container after sterilization. and applying a label to the top of the container; after sterilization. the method preferably includes the following steps: orientation of the containers in the desired direction, upper covers facing upwards.  <Desc / Clms Page number 14>  application of a mobile label, and application of a transparent capsule on the upper cover and the mobile label. 10. Une méthode telle que revendiquée dans n'importe laquelle des revendications 1 à 9. dans laquelle : le récipient est en matériau métallique en feuilles et la méthode comprend les étapes suivantes :- aménagement d'une cavité dans laquelle la base en forme de coupe est remplie de mélange, création d'un vide d'air. application d'un couvercle sur la base en forme de coupe et scellement du couvercle à celle-ci : après la stérilisation. la méthode inclut de préférence les étapes suivantes :- application d'une étiquette à la base du récipient. et application d'une étiquette au sommet du récipient. 10. A method as claimed in any one of claims 1 to 9. in which: the container is made of metallic sheet material and the method comprises the following steps: - arrangement of a cavity in which the base is cup is filled with mixture, creating a vacuum. application of a lid on the cup-shaped base and sealing of the lid to it: after sterilization. the method preferably includes the following steps: - applying a label to the base of the container. and applying a label to the top of the container. Il. Les récipients softcans d'aliments pour animaux de compagnie. chaque fois qu'ils sont produits par une méthode telle que revendiquée dans toute revendication précédente. He. Soft food containers for pet food. each time they are produced by a method as claimed in any preceding claim.
BE9200583A 1992-04-22 1992-06-23 Food processing. BE1004184A6 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IE921266A IE70134B1 (en) 1992-04-22 1992-04-22 Food processing

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1004184A6 true BE1004184A6 (en) 1992-10-06

Family

ID=11039623

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9200583A BE1004184A6 (en) 1992-04-22 1992-06-23 Food processing.

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE1004184A6 (en)
GB (1) GB2266218B (en)
IE (1) IE70134B1 (en)

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2000018253A1 (en) * 1998-09-29 2000-04-06 Societe Des Produits Nestle S.A. Retorted pet food in a fibre-based container
EP1375356A1 (en) 2002-06-28 2004-01-02 Corus Staal BV Method for providing a heat treated filled and closed metal can
DE10351569B4 (en) * 2003-11-03 2013-12-12 Saturn Petfood Gmbh Tray-filled pet food product having at least two phase-separated layers

Also Published As

Publication number Publication date
IE70134B1 (en) 1996-10-30
GB2266218A (en) 1993-10-27
IE921266A1 (en) 1993-11-03
GB2266218B (en) 1995-08-02
GB9212543D0 (en) 1992-07-22

Similar Documents

Publication Publication Date Title
JP2009113866A (en) Subdividing method of mixed food, mixing device of food and mixing method of food
FR2638442A1 (en) METHOD AND INSTALLATION FOR PRESERVING AND / OR DISPENSING A LIQUID OR PASTY PRODUCT
US9156589B2 (en) Manually activated reconstituting container
US10081481B2 (en) Manually activated flexible reconstituting container
AU729825B2 (en) Method and apparatus for deoxygenating food products and deoxygenated food package
CN105235946A (en) Food packaging technology
BE1004184A6 (en) Food processing.
GB2532797A (en) A food product and methods of packaging raw wet protein for retail
FR3040984A3 (en) SINGLE-DOSE SINGLE DOSE PACKAGE OR BAG CONTAINING A BIODEGRADABLE COFFEE CAPSULE OR DOSET
CN102612468B (en) Apparatus for the handling of multiwall bags containing powdered or particulate material
US20160090202A1 (en) System and method for preparing and packaging pickled foods
BE894727A (en) Multi-pocket sachets for packing combinations of reactive materials - to facilitate distribution and mixing controlled quantities
US6625961B1 (en) Multiple station bagging system
TWI449500B (en) Nutritional supplement food and manufacturing method
KR101684471B1 (en) Tea containers all-in-one filter molded device
JP3040634U (en) Baged pet food
CA2230576C (en) Aromatised food package
EP2935040B1 (en) Packaging for consumable products, especially food products
CN210192017U (en) Dried beef packaging machine
FR2735748A1 (en) METHOD AND INSTALLATION OF ASEPTIC PACKAGING OF FRESH FOODSTUFFS IN SOFT OR RIGID PACKAGES
JP2003310189A (en) Method for producing frozen noodle integrated with ingredients
JP3484456B2 (en) Transport knitting bag and method of unpacking the bag
JPH02124023A (en) Harvester
CN1135442A (en) Portable sanitary cane
FI80858B (en) Bag forming machine for automated packing of a food product in plastic packaging

Legal Events

Date Code Title Description
RE20 Patent expired

Owner name: REYNOLDS PHILIP

Effective date: 19980623