BE1004003A6 - Method and system for bypass pulse timing to radio scan horizontal and vertical. - Google Patents

Method and system for bypass pulse timing to radio scan horizontal and vertical. Download PDF

Info

Publication number
BE1004003A6
BE1004003A6 BE9000385A BE9000385A BE1004003A6 BE 1004003 A6 BE1004003 A6 BE 1004003A6 BE 9000385 A BE9000385 A BE 9000385A BE 9000385 A BE9000385 A BE 9000385A BE 1004003 A6 BE1004003 A6 BE 1004003A6
Authority
BE
Belgium
Prior art keywords
pulses
synchronization
output
signal
level
Prior art date
Application number
BE9000385A
Other languages
French (fr)
Inventor
Dieter Spannhake
Original Assignee
Broadcast Television Syst
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Broadcast Television Syst filed Critical Broadcast Television Syst
Application granted granted Critical
Publication of BE1004003A6 publication Critical patent/BE1004003A6/en

Links

Classifications

    • HELECTRICITY
    • H04ELECTRIC COMMUNICATION TECHNIQUE
    • H04NPICTORIAL COMMUNICATION, e.g. TELEVISION
    • H04N5/00Details of television systems
    • H04N5/04Synchronising
    • H04N5/08Separation of synchronising signals from picture signals
    • H04N5/10Separation of line synchronising signal from frame synchronising signal or vice versa

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Multimedia (AREA)
  • Signal Processing (AREA)
  • Synchronizing For Television (AREA)

Abstract

Dans un procédé pour la dérivation d'impulsions de synchronisation à partir d'un signal de synchronisation à trois niveaux d'un signal de TVHD, un signal d'impulsions à deux niveaux (b) est tout d'abord dérivé du signal de synchronisation à trois niveaux. Ensuite, des premières impulsions de déclenchement (c) sont produites, les impulsions de synchronisation horizontale souhaitées (d) sont dérivées pendant la durée de la première impulsion de déclenchement (c). En outre, des deuxièmes impulsions de déclenchement (f) sont produites et les impulsions de synchronisation verticale souhaitées (g, h), sont dérivées pendant la durée des deuxièmes impulsions de déclenchement (f).In a method for deriving synchronization pulses from a three-level synchronization signal from an HDTV signal, a two-level pulse signal (b) is first derived from the synchronization signal on three levels. Then, first trigger pulses (c) are produced, the desired horizontal synchronization pulses (d) are derived for the duration of the first trigger pulse (c). In addition, second trigger pulses (f) are produced and the desired vertical synchronization pulses (g, h) are derived for the duration of the second trigger pulses (f).

Description

       

   <Desc/Clms Page number 1> 
 



  Procédé et circuit pour la dérivation d'impulsions de synchronisation aux fréquences de balayage horizontal et vertical. 



   La présente invention concerne un procédé suivant le préambule de la revendication 1. 



   La synchronisation des appareils, dans une chaîne de transmission de télévision, nécessite un signal de synchronisation qui, habituellement, est contenu dans le signal de télévision et qui doit donc, à cet effet, être séparé de celui-ci. Dans ce cas, ce signal de synchronisation est composé de deux parties,   d'une   part, la partie horizontale pour la synchronisation du balayage horizontal et, d'autre part, la partie verticale pour la synchronisation de balayage vertical. La partie horizontale est formée d'impulsions à fréquence de lignes ou fréquence de balayage horizontal, aussi appelées impulsions de synchronisation de lignes, alors que la partie verticale comporte des impulsions à fréquence de balayage vertical, aussi appelées impulsions à fréquence d'images.

   Dans chaque téléviseur ces deux parties doivent être à nouveau séparées l'une de l'autre. Dans ce contexte, des procédés et des circuits sont connus, qui permettent de diviser le signal de synchronisation ne présentant que deux niveaux différents, utilisé jusqu'à présent en télévision standard. 



  Les signaux de synchronisation préférés pour les systèmes de télévision à haute définition (TVHD) sont ceux qui peuvent accepter trois niveaux différents (voir, par exemple, le SMPTE Journal, novembre 1987, pages 1150 à 1152). L'avantage de tels signaux de synchronisation réside dans le fait qu'ils ne présentent pas de valeur moyenne, c'est-à-dire qu'ils ne comprennent aucune composante continue. 



   La présente invention a donc pour but de procurer un procédé du type spécifié, selon lequel un signal de synchronisation d'un type nouveau, présentant trois niveaux, 

 <Desc/Clms Page number 2> 

 peut être traité, c'est-à-dire divisé en composantes à fréquence de balayage horizontal et à fréquence de balayage vertical. 



   Ce but est réalisé par les caractéristiques reprises dans la partie caractérisante de la revendication 1. 



   Le procédé conforme à l'invention présentant les caractéristiques de la revendication 1 a l'avantage d'être très fiable et souple, et de fonctionner parfaitement, même en présence de bruits parasites ou de bruits d'impulsions. 



   Les revendications dépendantes se rapportent à des développements et à des améliorations du procédé conforme à l'invention, ainsi qu'à un circuit approprié à son application. 



   Une forme d'exécution de l'invention est illustrée au dessin et est décrite plus en détail ci-après. 



   Dans le dessin annexé : la Fig. 1 est un schéma de connexions destiné à la réalisation du procédé conforme à l'invention, et la Fig. 2 montre certains signaux d'impulsions apparaissant sur la Fig. 1. 



   Dans le circuit représenté sur la Fig. 1 pour la dérivation d'impulsions de synchronisation à fréquence de balayage horizontal et à fréquence de balayage vertical à partir d'un signal de synchronisation S à trois niveaux appliqué à une borne (les lignes 1250 et 625 étant représentées, respectivement, en a et a'sur la Fig. 2), ledit signal de synchronisation S est transmis par l'intermédiaire d'un étage d'entrée 2 à un circuit 3 pour le maintien du niveau du noir, dans lequel la ligne de base est fixée à un potentiel déterminé pour éviter des perturbations.

   Ensuite, le signal de synchronisation S à trois niveaux est appliqué à un circuit écrêteur 4, dans lequel les parties des signaux de synchronisation situées approximativement à la moitié de la valeur de crête négative soit   (25%   de l'amplitude totale) sont séparées et transmises 

 <Desc/Clms Page number 3> 

 à titre de signal d'impulsions à deux niveaux (indiqué en b sur la Fig. 2). Ce circuit 4 peut, par exemple, consister en un circuit comparateur à l'entrée inverseuse duquel est appliqué le signal de synchronisation à trois niveaux et à l'entrée non inverseuse duquel est appliquée une tension de référence correspondante, de telle sorte qu'un signal d'impulsions à deux niveaux peut être obtenu à sa sortie. 



   La sortie de ce circuit 4 est ensuite connectée, d'une part, à une première branche 6 produisant les impulsions de synchronisation horizontale et, d'autre part, à une deuxième branche 7 produisant les impulsions de synchronisation verticale. Dans ce cas, la branche 6 est constituée de deux multivibrateurs monostables 8 et 9, dont les entrées d'impulsions respectives sont connectées à la sortie du circuit 4. Le premier multivibrateur monostable 8 est commandé par les flancs d'impulsions négatifs du signal d'impulsions à deux niveaux et produit une première impulsion de déclenchement, comme indiqué en c sur la Fig. 2, dont la durée correspond approximativement au triple de la partie négative de l'impulsion de synchronisation horizontale du signal d'impulsions à trois niveaux (environ 3 secondes).

   Les impulsions de déclenchement pouvant être obtenues à la sortie du premier multivibrateur 8, comme indiqué en c sur la Fig. 2, sont alors appliquées à l'entrée de commutation du deuxième multivibrateur 9. A partir des flancs d'impulsions positifs du signal de synchronisation à deux niveaux apparaissant pendant la durée des impulsions de déclenchement c, qui sont dérivés de ceux du signal de synchronisation à trois niveaux, sont produits, comme indiqué en d sur la Fig. 2, les flancs antérieurs des impulsions de synchronisation horizontale souhaitées. 



  Naturellement, les flancs d'impulsions positifs du signal de synchronisation à trois niveaux pourraient également être utilisés directement-donc sans conversion préalable en signal d'impulsions à deux niveaux-étant donné que le signal de synchronisation S à trois niveaux est initialement 

 <Desc/Clms Page number 4> 

 soumis à différentiation, puis est redressé. Ce signal d'impulsions en pointe ainsi obtenu peut alors être appliqué, au lieu du signal d'impulsions b à deux niveaux, à l'entrée d'impulsions du deuxième multivibrateur monostable 9, de telle sorte qu'à partir de ce signal, les flancs antérieurs des impulsions de synchronisation horizontale puissent être produits pendant la durée des impulsions de déclenchement c.

   Les flancs postérieurs sont, dans chacun des deux cas, définis, respectivement, par la constante de temps du deuxième multivibrateur 9 et par la fin des impulsions de déclenchement c. Etant donné que le deuxième multivibrateur monostable 9 n'est déclenché que pendant environ 3 secondes, les flancs positifs du signal de synchronisation à deux niveaux doivent succéder aux flancs négatifs durant cette période, afin de produire des impulsions de synchronisation horizontale correspondantes. 



  Cette condition ne concerne que l'ensemble des impulsions de synchronisation horizontale du signal de synchronisation S à trois niveaux et son impulsion de départ It de la deuxième trame à la ligne 625. Ces impulsions de synchronisation horizontale obtenues à la sortie 11 du deuxième multivibrateur 9, d'une durée d'impulsion équivalant à environ 2 secondes, peuvent être utilisées directement pour la synchronisation horizontale d'un circuit oscillateur pour le balayage horizontal (non représenté sur la figure). 



   La branche 7 comprend tout d'abord un circuit intégrateur vertical 12 connu, à l'entrée duquel est également appliqué le signal d'impulsions à deux niveaux, comme indiqué en b sur la Fig. 2. En outre, les impulsions de synchronisation horizontale (durée d'impulsion égale environ 0,89 seconde) de même que les impulsions de synchronisation verticale de préparation   Ivv   (durée d'impulsion égale à environ 8 secondes) prévues entre les impulsions de synchronisation horizontale à la fin de la trame, sont soumises à une intégration, ce qui donne 

 <Desc/Clms Page number 5> 

 naissance à un signal d'allure telle que représentée en e sur la Fig. 2, à la sortie du circuit 12. Ce signal est alors appliqué à un circuit 13 en vue de la production de deuxièmes impulsions de déclenchement.

   Le circuit 13, peut, par exemple, consister en un circuit comparateur dont l'entrée non inverseuse est connectée à la sortie du circuit d'intégration 12 et à l'entrée inverseuse duquel est appliquée une tension de référence produisant le potentiel   d'écrêtage   A. A la sortie du circuit 13, les deuxièmes impulsions de déclenchement, d'une durée supérieure à une ligne, comme indiqué en f sur la Fig. 2, peuvent être obtenues.

   Ces deuxièmes impulsions de déclenchement sont appliquées à l'entrée de commutation d'un troisième multivibrateur monostable 14 de portillonnage à l'entrée d'impulsions duquel sont présents les signaux de sortie du deuxième multivibrateur monostable 9, les flancs d'impulsions négatifs des impulsions de synchronisation horizontale d produisant chacun, durant le portillonnage, les flancs antérieurs des impulsions de synchronisation verticale de sortie dont les flancs postérieurs dépendent, respectivement, de la constante de temps du troisième multivibrateur 14 et de la fin des deuxièmes impulsions de déclenchement f.

   Enfin, à la sortie 15 du troisième multivibrateur 14, les signaux de synchronisation verticale peuvent être obtenus comme indiqué en g sur la Fig. 2, au niveau de la ligne 625 pour le début de la deuxième trame comme indiqué en h sur la Fig. 2 et au niveau de la ligne 1250, pour le début de la première trame.



   <Desc / Clms Page number 1>
 



  Method and circuit for deriving synchronization pulses at horizontal and vertical scanning frequencies.



   The present invention relates to a method according to the preamble of claim 1.



   The synchronization of the devices in a television transmission chain requires a synchronization signal which is usually contained in the television signal and which must therefore be separated from it for this purpose. In this case, this synchronization signal is composed of two parts, on the one hand, the horizontal part for the synchronization of the horizontal scanning and, on the other hand, the vertical part for the synchronization of vertical scanning. The horizontal part is formed by line frequency or horizontal scanning frequency pulses, also called line synchronization pulses, while the vertical part comprises vertical scanning frequency pulses, also called picture frequency pulses.

   In each television these two parts must be separated from each other again. In this context, methods and circuits are known, which make it possible to divide the synchronization signal having only two different levels, used until now in standard television.



  The preferred synchronization signals for high definition television (HDTV) systems are those that can accept three different levels (see, for example, the SMPTE Journal, November 1987, pages 1150 to 1152). The advantage of such synchronization signals lies in the fact that they do not have an average value, that is to say that they do not include any DC component.



   The present invention therefore aims to provide a method of the specified type, according to which a synchronization signal of a new type, having three levels,

 <Desc / Clms Page number 2>

 can be processed, i.e. divided into horizontal scan frequency and vertical scan frequency components.



   This object is achieved by the characteristics included in the characterizing part of claim 1.



   The method according to the invention having the features of claim 1 has the advantage of being very reliable and flexible, and of working perfectly, even in the presence of parasitic noise or pulse noise.



   The dependent claims relate to developments and improvements of the process according to the invention, as well as to a circuit suitable for its application.



   An embodiment of the invention is illustrated in the drawing and is described in more detail below.



   In the accompanying drawing: FIG. 1 is a diagram of connections intended for carrying out the method according to the invention, and FIG. 2 shows certain pulse signals appearing in FIG. 1.



   In the circuit shown in FIG. 1 for the derivation of synchronization pulses with horizontal scanning frequency and vertical scanning frequency from a three-level synchronization signal S applied to a terminal (lines 1250 and 625 being represented, respectively, in a and in Fig. 2), said synchronization signal S is transmitted via an input stage 2 to a circuit 3 for maintaining the black level, in which the baseline is fixed to a determined potential to avoid disturbances.

   Then, the three-level synchronization signal S is applied to a clipping circuit 4, in which the parts of the synchronization signals located approximately half of the negative peak value (25% of the total amplitude) are separated and transmitted

 <Desc / Clms Page number 3>

 as a two-level pulse signal (indicated in b in Fig. 2). This circuit 4 can, for example, consist of a comparator circuit to the inverting input to which the three-level synchronization signal is applied and to the non-inverting input to which a corresponding reference voltage is applied, so that a two-level pulse signal can be obtained at its output.



   The output of this circuit 4 is then connected, on the one hand, to a first branch 6 producing the horizontal synchronization pulses and, on the other hand, to a second branch 7 producing the vertical synchronization pulses. In this case, the branch 6 consists of two monostable multivibrators 8 and 9, the respective pulse inputs of which are connected to the output of the circuit 4. The first monostable multivibrator 8 is controlled by the negative pulse sides of the signal d pulses at two levels and produces a first trigger pulse, as indicated in c in FIG. 2, the duration of which corresponds approximately to three times the negative part of the horizontal synchronization pulse of the three-level pulse signal (about 3 seconds).

   The trigger pulses that can be obtained at the output of the first multivibrator 8, as indicated in c in FIG. 2, are then applied to the switching input of the second multivibrator 9. From the positive pulse edges of the two-level synchronization signal appearing during the duration of the trigger pulses c, which are derived from those of the synchronization signal at three levels, are produced, as shown in d in FIG. 2, the front flanks of the desired horizontal synchronization pulses.



  Naturally, the positive pulse edges of the three-level synchronization signal could also be used directly - therefore without prior conversion into a two-level pulse signal - since the three-level synchronization signal S is initially

 <Desc / Clms Page number 4>

 differentiated, then straightened. This peak pulse signal thus obtained can then be applied, instead of the two-level pulse signal b, to the pulse input of the second monostable multivibrator 9, so that from this signal, the anterior flanks of the horizontal synchronization pulses can be produced for the duration of the trigger pulses c.

   The posterior flanks are, in each of the two cases, defined, respectively, by the time constant of the second multivibrator 9 and by the end of the triggering pulses c. Since the second monostable multivibrator 9 is only triggered for approximately 3 seconds, the positive flanks of the two-level synchronization signal must succeed the negative flanks during this period, in order to produce corresponding horizontal synchronization pulses.



  This condition only concerns all of the horizontal synchronization pulses of the three-level synchronization signal S and its start pulse It from the second frame to line 625. These horizontal synchronization pulses obtained at the output 11 of the second multivibrator 9 , with a pulse duration equivalent to approximately 2 seconds, can be used directly for the horizontal synchronization of an oscillator circuit for horizontal scanning (not shown in the figure).



   The branch 7 firstly comprises a known vertical integrator circuit 12, at the input of which the pulse signal at two levels is also applied, as indicated in b in FIG. 2. In addition, the horizontal synchronization pulses (pulse duration equal to approximately 0.89 seconds) as well as the vertical synchronization pulses Ivv preparation (pulse duration equal to approximately 8 seconds) provided between the synchronization pulses horizontal at the end of the frame, are subject to integration, which gives

 <Desc / Clms Page number 5>

 birth of a pace signal as shown at e in FIG. 2, at the output of circuit 12. This signal is then applied to a circuit 13 for the production of second trigger pulses.

   The circuit 13, can, for example, consist of a comparator circuit whose non-inverting input is connected to the output of the integration circuit 12 and to the inverting input which is applied a reference voltage producing the clipping potential A. At the output of circuit 13, the second trigger pulses, of duration greater than one line, as indicated in f in FIG. 2, can be obtained.

   These second trigger pulses are applied to the switching input of a third monostable multivibrator 14 of gating at the pulse input of which the output signals of the second monostable multivibrator 9 are present, the negative pulse edges of the pulses of horizontal synchronization d each producing, during the gating, the anterior flanks of the output vertical synchronization pulses whose posterior flanks depend, respectively, on the time constant of the third multivibrator 14 and of the end of the second triggering pulses f.

   Finally, at the output 15 of the third multivibrator 14, the vertical synchronization signals can be obtained as indicated in g in FIG. 2, at line 625 for the start of the second frame as indicated in h in FIG. 2 and at line 1250, for the start of the first frame.


    

Claims (9)

EMI6.1  EMI6.1   R E V E N D I C A T I O N S REVENDICATIONS 1.-Procédé pour la dérivation d'impulsions de synchronisation à la fréquence de balayage horizontal et à la fréquence de balayage vertical à partir d'un signal de télévision à haute définition (signal TVHD), caractérisé en ce qu'un signal d'impulsions à deux niveaux (b) est dérivé d'un signal de synchronisation à trois niveaux (S) par séparation des parties des signaux de synchronisation situées approximativement à la moitié de la valeur de crête négative, en ce que, par l'intermédiaire des flancs antérieurs du signal d'impulsions à deux niveaux, sont produites des premières impulsions de déclenchement (c) dont la durée correspond approximativement au triple de la durée de la partie négative des impulsions de synchronisation horizontale du signal de synchronisation à trois niveaux, CLAIMS CLAIMS 1.-Method for deriving synchronization pulses at the horizontal scanning frequency and at the vertical scanning frequency from a high definition television signal (HDTV signal), characterized in that a signal two-level pulse signal (b) is derived from a three-level synchronization signal (S) by separating the parts of the synchronization signals located approximately half of the negative peak value, in that by the intermediate the anterior flanks of the two-level pulse signal, first trigger pulses (c) are produced, the duration of which corresponds approximately to three times the duration of the negative part of the horizontal synchronization pulses of the three-level synchronization signal, en ce que les impulsions de synchronisation horizontale souhaitées (d) sont dérivées par l'intermédiaire des flancs postérieurs du signal d'impulsions à deux niveaux pendant la durée des premières impulsions de déclenchement (c), en ce que, par l'intermédiaire des impulsions de synchronisation verticale de préparation (Ivv) du signal d'impulsions à deux niveaux, sont produites des deuxièmes impulsions de déclenchement (f) dont là durée est supérieure à la durée d'une ligne, et en ce que les impulsions de synchronisation verticale souhaitées (g, h) peuvent être dérivées par l'intermédiaire des flancs antérieurs des impulsions de synchronisation horizontale dérivées pendant la durée des deuxièmes impulsions de déclenchement (f).  in that the desired horizontal synchronization pulses (d) are derived via the posterior flanks of the two-level pulse signal for the duration of the first trigger pulses (c), in that, via the vertical synchronization pulses for preparation (Ivv) of the pulse signal at two levels, are produced second trigger pulses (f) whose duration is greater than the duration of a line, and in that the vertical synchronization pulses desired (g, h) can be derived via the anterior flanks of the horizontal synchronization pulses derived during the duration of the second trigger pulses (f). 2.-Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que le signal d'impulsions à deux niveaux (b) est dérivé par comparaison du signal de synchronisation à trois niveaux avec une tension de référence correspondante.  2.-Method according to claim 1, characterized in that the two-level pulse signal (b) is derived by comparison of the three-level synchronization signal with a corresponding reference voltage. 3.-Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les premières impulsions de <Desc/Clms Page number 7> déclenchement (c) sont produites par excitation d'un premier multivibrateur monostable (8) par l'intermédiaire des flancs antérieurs du signal d'impulsions à deux niveaux (b).  3.-Method according to claim 1, characterized in that the first pulses of  <Desc / Clms Page number 7>  triggers (c) are produced by excitation of a first monostable multivibrator (8) via the anterior flanks of the two-level pulse signal (b). 4.-Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les impulsions de synchronisation horizontale (d) sont dérivées par excitation d'un deuxième multivibrateur monostable (9) par l'intermédiaire des flancs postérieurs du signal d'impulsions à deux niveaux (b) pendant le portillonnage réalisé par les premières impulsions de déclenchement (c).  4.-A method according to claim 1, characterized in that the horizontal synchronization pulses (d) are derived by excitation of a second monostable multivibrator (9) via the posterior flanks of the two-level pulse signal ( b) during the gating carried out by the first trigger pulses (c). 5.-Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les impulsions de synchronisation horizontale (d) sont dérivées par excitation d'un deuxième multivibrateur monostable (9) par les flancs positifs différenciés du signal d'impulsions à trois niveaux pendant le portillonnage réalisé par la première impulsion de déclenchement (c).  5.-Method according to claim 1, characterized in that the horizontal synchronization pulses (d) are derived by excitation of a second monostable multivibrator (9) by the positive flanks differentiated from the pulse signal at three levels during the gating produced by the first trigger pulse (c). 6.-Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que la deuxième impulsion de déclenchement (f) est produite par l'intégration de l'impulsion de synchronisation verticale de préparation suivie d'une comparaison avec un potentiel d'écrêtage correspondant (A).  6.-Method according to claim 1, characterized in that the second trigger pulse (f) is produced by the integration of the preparation vertical synchronization pulse followed by a comparison with a corresponding clipping potential (A ). 7.-Procédé suivant la revendication 1, caractérisé en ce que les impulsions de synchronisation verticale (g, h) sont dérivées par excitation d'un troisième multivibrateur monostable (14) par l'intermédiaire des flancs antérieurs de l'impulsion de synchronisation verticale (d) pendant le portillonnage réalisé par la deuxième impulsion de déclenchement (f).  7.-A method according to claim 1, characterized in that the vertical synchronization pulses (g, h) are derived by excitation of a third monostable multivibrator (14) via the anterior flanks of the vertical synchronization pulse (d) during the gating carried out by the second trigger pulse (f). 8.-Circuit pour la mise en oeuvre du procédé suivant l'une quelconque des revendications 1 à 7, caractérisé par : - un premier circuit comparateur (4), à l'entrée inverseuse duquel est appliqué le signal de synchronisation à trois niveaux et à l'entrée non inverseuse duquel est appliquée une tension de référence, de telle sorte que le <Desc/Clms Page number 8> signal d'impulsions à deux niveaux peut être obtenu à sa sortie, - une première branche (6) connectée, à la sortie du circuit comparateur (4) et comportant le premier et le deuxième multivibrateur monostable (8 et 9), chaque entrée d'impulsions étant connectée à la sortie du circuit comparateur (4), et la sortie du premier multivibrateur (8) étant connectée à l'entrée de commutation du deuxième multivibrateur (9), à la sortie (11)    8. Circuit for implementing the method according to any one of Claims 1 to 7, characterized by: a first comparator circuit (4), at the inverting input from which the synchronization signal at three levels is applied and at the non-inverting input from which a reference voltage is applied, so that the  <Desc / Clms Page number 8>  two-level pulse signal can be obtained at its output, - a first branch (6) connected, at the output of the comparator circuit (4) and comprising the first and second monostable multivibrator (8 and 9), each input d pulses being connected to the output of the comparator circuit (4), and the output of the first multivibrator (8) being connected to the switching input of the second multivibrator (9), to the output (11) duquel les impulsions de synchronisation (d) peuvent être obtenues, - une deuxième branche (7) connectée, à la sortie du circuit comparateur (4), et comportant un circuit intégrateur vertical (12) connecté à la sortie du circuit comparateur, et un deuxième circuit comparateur (13) en aval, dont l'entrée non inverseuse est connectée à la sortie du circuit intégrateur vertical (12), dont l'entrée inverseuse reçoit une tension de référence produisant un potentiel d'écrêtage (A) et dont la sortie est connectée à l'entrée de commutation du troisième multivibrateur monostable (14), dont l'entrée d'impulsions est connectée à la sortie (il) du deuxième multivibrateur (9) et dont la sortie (15) peut fournir les impulsions de synchronisation à fréquence de balayage vertical.  from which the synchronization pulses (d) can be obtained, - a second branch (7) connected, at the output of the comparator circuit (4), and comprising a vertical integrator circuit (12) connected to the output of the comparator circuit, and a second downstream comparator circuit (13), whose non-inverting input is connected to the output of the vertical integrator circuit (12), whose inverting input receives a reference voltage producing a clipping potential (A) and whose output is connected to the switching input of the third monostable multivibrator (14), whose pulse input is connected to the output (il) of the second multivibrator (9) and whose output (15) can supply the pulses of vertical scan frequency synchronization. 9.-Circuit suivant la revendication 8, caractérisé en ce que le premier circuit comparateur (4) est précédé d'un circuit (3) pour le maintien du niveau du noir.    9. Circuit according to claim 8, characterized in that the first comparator circuit (4) is preceded by a circuit (3) for maintaining the black level.
BE9000385A 1989-04-07 1990-04-05 Method and system for bypass pulse timing to radio scan horizontal and vertical. BE1004003A6 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
DE19893911236 DE3911236A1 (en) 1989-04-07 1989-04-07 METHOD AND CIRCUIT FOR DERIVING H- AND V-FREQUENT SYNCHRONOUS PULSES

Publications (1)

Publication Number Publication Date
BE1004003A6 true BE1004003A6 (en) 1992-09-08

Family

ID=6378045

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
BE9000385A BE1004003A6 (en) 1989-04-07 1990-04-05 Method and system for bypass pulse timing to radio scan horizontal and vertical.

Country Status (3)

Country Link
BE (1) BE1004003A6 (en)
DE (1) DE3911236A1 (en)
GB (1) GB2232034B (en)

Families Citing this family (1)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1659779A1 (en) * 2004-11-22 2006-05-24 TTE Germany GmbH Method and decoder circuit for separating synchronization pulses

Also Published As

Publication number Publication date
GB2232034A (en) 1990-11-28
GB9007873D0 (en) 1990-06-06
GB2232034B (en) 1993-11-17
DE3911236A1 (en) 1990-10-11

Similar Documents

Publication Publication Date Title
JP2779278B2 (en) Horizontal contour compensation circuit
DE3119014C2 (en) Method for encrypting video and audio signals
EP0159924B1 (en) Digital &#34;didon&#34; demodulator
DE3119013A1 (en) METHOD FOR ENCRYPTING AND DECRYLING VIDEO SIGNALS
FR2479614A1 (en) METHOD OF MONITORING ERROR RATE ON BITS
BE1004003A6 (en) Method and system for bypass pulse timing to radio scan horizontal and vertical.
US4410912A (en) Method of generating a video aperture correction signal
FR2499796A1 (en) HORIZONTAL DEVIATION CIRCUIT IN DOUBLE MODE
FR2638041A1 (en) METHOD AND CIRCUIT FOR CREATING H AND V FREQUENCY SYNCHRONIZATION PULSES OF A VIDEO APPARATUS
EP1024635A1 (en) Guard interval generation in a transmission with DMT modulation
FR2472324A1 (en) AMPLITUDE MODULATION CIRCUIT FOR MODULATING A VIDEO SIGNAL ON A CARRIER
US20030016880A1 (en) Image signal processing apparatus
FR2635628A1 (en) METHOD AND CIRCUIT FOR DERIVING HORIZONTAL AND VERTICAL FREQUENCY SYNCHRONIZATION PULSES
FR2572236A1 (en) APPARATUS FOR ADJUSTING THE AMPLITUDE OF A CHROMINANCE SIGNAL
CH500643A (en) Installation for magnetic recording and reproduction on tape of television signals
FR2494944A1 (en) CIRCUIT FOR DEDUCTING A FRAME SYNCHRONIZATION SIGNAL OF A COMPUTER TELEVISION SYNCHRONIZATION SIGNAL
FR2495408A1 (en) Decoding circuit for coded mark inversion - has entirely digital circuits for production of clock signals which are each given preset delays
FR2647620A1 (en) PHASE LOCKED SUB-CARRIER REGENERATOR
EP0028175B1 (en) Circuit for east-west pin-custion distortion correction in a video-frequency receiver
FR2537816A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR PHASING A LINE HALF FREQUENCY CLOCK IN A PAL OR SECAM COLOR TELEVISION
FR2556546A1 (en) METHOD AND CIRCUIT FOR DEMODULATING CHROMINANCE SIGNALS IN A PAL-TYPE TELEVISION SYSTEM
FR2519829A1 (en) COLOR TELEVISION CODING CIRCUIT
BE1004491A3 (en) Procedure and system for processing video signals
EP0227551B1 (en) Circuits for generating a vertical sweeping signal for television
JP2530766B2 (en) Video signal transmitting / receiving method and circuit by adaptive modulation

Legal Events

Date Code Title Description
RE Patent lapsed

Owner name: BROADCAST TELEVISION SYSTEMS G.M.B.H. BTS

Effective date: 19950430