ITVE20140019U1 - BRIGHTNESS CONTROL DEVICE FOR AN ENVIRONMENT - - Google Patents

BRIGHTNESS CONTROL DEVICE FOR AN ENVIRONMENT -

Info

Publication number
ITVE20140019U1
ITVE20140019U1 ITVE2014U000019U ITVE20140019U ITVE20140019U1 IT VE20140019 U1 ITVE20140019 U1 IT VE20140019U1 IT VE2014U000019 U ITVE2014U000019 U IT VE2014U000019U IT VE20140019 U ITVE20140019 U IT VE20140019U IT VE20140019 U1 ITVE20140019 U1 IT VE20140019U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
receiver
button panel
push
brightness
transmitter
Prior art date
Application number
ITVE2014U000019U
Other languages
Italian (it)
Inventor
Roberto Collovini
Luigi Borsoi
Original Assignee
Teleco Automation Srl
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Teleco Automation Srl filed Critical Teleco Automation Srl
Priority to ITVE2014U000019U priority Critical patent/ITVE20140019U1/en
Publication of ITVE20140019U1 publication Critical patent/ITVE20140019U1/en

Links

Description

D E S C R I Z I O N E DESCRIPTION

a corredo della domanda di brevetto per modello di utilità avente per titolo: " Dispositivo di controllo della luminosità di un ambiente " accompanying the patent application for a utility model entitled: "Device for controlling the brightness of an environment"

La presente innovazione concerne un dispositivo di controllo della luminosità di un ambiente. The present innovation relates to a device for controlling the brightness of an environment.

Sono noti dispositivi di controllo della luminosità di un ambiente; essi in genere sono costituiti da un regolatore della potenza assorbita da una lampadina e basano il loro funzionamento sul principio di variare la corrente o la tensione che alimenta detta lampada. Devices for controlling the brightness of an environment are known; they generally consist of a regulator of the power absorbed by a light bulb and their operation is based on the principle of varying the current or voltage that feeds said lamp.

Questi noti dispositivi sono in genere inseriti nel circuito di alimentazione di una lampada e possono anche essere associati ad un interruttore, che mantiene distinta la funzione on-off dalla funzione di regolazione e consente pertanto di accendere e spegnere una lampadina conservando la regolazione in precedenza effettuata. These known devices are generally inserted in the power supply circuit of a lamp and can also be associated with a switch, which keeps the on-off function separate from the regulation function and therefore allows a light bulb to be switched on and off while maintaining the previously made regulation. .

Inconveniente di questi noti dispositivi di controllo della luminosità di un ambiente consiste nel fatto che essi richiedono di accedere fisicamente al circuito di alimentazione della lampada e possono creare dei problemi di installazione su impianti già esistenti. A drawback of these known devices for controlling the brightness of an environment consists in the fact that they require physical access to the lamp power supply circuit and can create installation problems on already existing systems.

Sono anche noti dispositivi di controllo da remoto della luminosità di un ambiente. Essi in pratica consistono in un radiotrasmettitore portatile, azionabile dall’utilizzatore e sintonizzato con un radioricevitore di comando di un regolatore di potenza (dimmer) inserito nel circuito di alimentazione della lampada. Essi eliminano l’inconveniente ora indicato e possono essere utilizzati praticamente in qualsiasi impianto, praticamente senza alcuna difficoltà di installazione, ma presentano l’inconveniente di non memorizzare la regolazione in precedenza effettuata e ciò è svantaggioso in svariate situazioni, in cui sarebbe desiderabile che il livello di luminosità, una volta definito, possa essere richiamato senza dover ogni volta ricercarlo. Remote control devices for the brightness of an environment are also known. In practice, they consist of a portable radio transmitter, which can be operated by the user and tuned with a radio receiver controlling a power regulator (dimmer) inserted in the power supply circuit of the lamp. They eliminate the aforementioned drawback and can be used practically in any system, practically without any installation difficulty, but they have the drawback of not memorizing the previously made adjustment and this is disadvantageous in various situations, in which it would be desirable that the once defined, the brightness level can be recalled without having to search for it each time.

Scopo dell’innovazione è di eliminare tutti gli inconvenienti che congiuntamente e disgiuntamente sono riconoscibili nella tecnica tradizionale e di realizzare un dispositivo di controllo della luminosità di un ambiente che sia totalmente svincolato dall’impianto di alimentazione della sorgente luminosa, che consenta di svolgere sia la funzione on-off sia la funzione di regolazione della luminosità; che possa attivare e disattivare a piacere la funzione di regolazione e possa memorizzare, se richiesto, il livello di luminosità una volta definito. The aim of the innovation is to eliminate all the drawbacks that jointly and separately are recognizable in the traditional technique and to provide a device for controlling the brightness of an environment that is totally independent from the power supply system of the light source, which allows to carry out both the on-off function and brightness adjustment function; which can activate and deactivate the adjustment function as desired and can store, if required, the brightness level once defined.

Tali scopi ed altri che risulteranno dalla descrizione che segue sono raggiunti, secondo l’innovazione, con un dispositivo di controllo della luminosità di un ambiente, come descritto nella rivendicazione 1. These purposes and others that will result from the following description are achieved, according to the innovation, with a device for controlling the brightness of an environment, as described in claim 1.

La presente innovazione viene qui di seguito ulteriormente chiarita in una sua preferita forma di pratica realizzazione riportata a scopo puramente esemplificativo e non limitativo con riferimento all’allegata tavola di disegni, in cui: The present innovation is further clarified hereinafter in a preferred embodiment thereof reported for purely illustrative and non-limiting purposes with reference to the attached drawing table, in which:

la figura 1 mostra uno schema a blocchi semplificato della parte di dispositivo di controllo secondo l’innovazione raccolta nella pulsantiera da tavolo, Figure 1 shows a simplified block diagram of the control device part according to the innovation collected in the table button panel,

la figura 2 mostra uno schema a blocchi semplificato della parte di dispositivo da inserire nel circuito di alimentazione della lampada da controllare, e figure 2 shows a simplified block diagram of the device part to be inserted in the power supply circuit of the lamp to be controlled, e

la figura 3 mostra in vista prospettica una pulsantiera da tavolo contenente il complesso circuitale illustrato in fig. 1. figure 3 is a perspective view of a table-top push-button panel containing the circuitry illustrated in fig. 1.

Come si vede dalle figure, il dispositivo di controllo secondo l’innovazione comprende due unità fondamentali, e specificatamente una unità di regolazione 2, inserita nel circuito di alimentazione di una o più lampade 4 che illuminano l’ambiente da controllare, ed un’unità di controllo e comando 6, racchiusa entro una pulsantiera scatolare da tavolo 8. As can be seen from the figures, the control device according to the invention comprises two basic units, and specifically a regulation unit 2, inserted in the power supply circuit of one or more lamps 4 which illuminate the room to be controlled, and a unit control and command 6, enclosed within a box-shaped table button panel 8.

L’unità di regolazione 2 comprende un regolatore di tensione 10 ed un ricevitore 12 avente l’uscita collegata al regolatore di tensione 10 attraverso un microcontrollore 14. Questo ricevitore 12 può essere di tipo operante con radiofrequenze oppure con frequenze nell’infrarosso. The adjustment unit 2 includes a voltage regulator 10 and a receiver 12 having the output connected to the voltage regulator 10 through a microcontroller 14. This receiver 12 can be of the type operating with radio frequencies or with infrared frequencies.

L’unità di regolazione 2 può essere inserita in qualsiasi punto del circuito elettrico di alimentazione della lampada 4, ed in particolare può essere alloggiato all’interno di una scatola di derivazione od anche essere incorporata nella stessa lampada 4. The adjustment unit 2 can be inserted in any point of the electrical power supply circuit of the lamp 4, and in particular it can be housed inside a junction box or even be incorporated in the same lamp 4.

L’unità di controllo 6 comprende all’interno della pulsantiera scatolare da tavolo 8 un trasmettitore 16 accordato con il ricevitore 12, un circuito 18 di alimentazione dell’unità, utilizzante una batteria di alimentazione 20 od una connessione per un alimentatore esterno, un sensore di luce 22, un microcontrollore 24 che gestisce i vari componenti del circuito, un’interfaccia 26 tra il microcontrollore 24 ed i pulsanti previsti nella pulsantiera 8, ed un led 28 indicante, come meglio si vedrà in seguito, la condizione attivata del controllo automatico della luminosità ambientale. The control unit 6 comprises inside the box-shaped table push-button panel 8 a transmitter 16 tuned to the receiver 12, a unit power supply circuit 18, using a power supply battery 20 or a connection for an external power supply, a sensor of light 22, a microcontroller 24 that manages the various components of the circuit, an interface 26 between the microcontroller 24 and the buttons provided in the push-button panel 8, and a LED 28 indicating, as will be seen better below, the activated condition of the automatic control of the ambient brightness.

Analogamente al ricevitore 12, anche il trasmettitore 16 può essere di tipo operante con radiofrequenze oppure con frequenze nell’infrarosso ed entrambi sono vantaggiosamente di tipo bidirezionale. Similarly to the receiver 12, the transmitter 16 can also be of the type operating with radio frequencies or with infrared frequencies and both are advantageously of the bidirectional type.

L’alimentatore esterno può essere costituito dalla rete elettrica od anche da un computer tramite una porta USB 30. The external power supply can be made up of the electrical network or even a computer via a USB 30 port.

Il tutto, come si è detto, è alloggiato all’interno della pulsantiera 8, che è provvista di una finestra 32, alla quale è affacciato il sensore di luce 22, un’altra finestra alla quale è affacciato il led 28, due pulsanti 34 e 36 per comandare le variazioni in aumento ed in diminuzione dell’intensità della luce ambientale, un pulsante 38 per attivare e per disattivare il controllo automatico della luminosità ambientale ed un pulsante 40 per memorizzare il livello di luminosità ambientale raggiunto. The whole, as mentioned, is housed inside the push-button panel 8, which is provided with a window 32, which is overlooked by the light sensor 22, another window overlooked by the LED 28, two buttons 34 and 36 for controlling the increasing and decreasing variations of the ambient light intensity, a button 38 for activating and deactivating the automatic ambient brightness control and a button 40 for memorizing the ambient brightness level reached.

Il funzionamento del dispositivo di controllo secondo l'innovazione è il seguente: The operation of the control device according to the innovation is as follows:

il sensore di luce 22 rileva il livello di luminosità dell'ambiente e lo trasforma in segnale elettrico che viene inviato al microcontrollore 24. Se l'utilizzatore vuole regolare manualmente la luminosità dell'ambiente aziona l'uno o l'altro dei due pulsanti 34,36, a seconda che voglia aumentare o diminuire tale luminosità. the light sensor 22 detects the ambient brightness level and transforms it into an electrical signal which is sent to the microcontroller 24. If the user wants to manually adjust the ambient brightness, he activates one or the other of the two buttons 34 , 36, depending on whether you want to increase or decrease this brightness.

Il segnale generato dal pulsante azionato viene elaborato dal microcontrollore 24 e trasmesso dal trasmettitore 16 al ricevitore 12, che lo elabora nel microcontrollore 14 e lo invia al regolatore di tensione 10 per modificare la tensione di alimentazione della lampada 4 e quindi la luminosità ambientale. The signal generated by the activated button is processed by the microcontroller 24 and transmitted by the transmitter 16 to the receiver 12, which processes it in the microcontroller 14 and sends it to the voltage regulator 10 to modify the supply voltage of the lamp 4 and therefore the ambient brightness.

Se l'utilizzatore desidera regolare in maniera automatica la luminosità ambientale, indipendentemente dalla luminosità esterna, aziona il pulsante 32 per attivare appunto il controllo automatico di luminosità, il quale a sua volta agisce tramite il circuito interfaccia 26 sul microcontrollore 24 per predisporlo al mantenimento del livello di luminosità voluto. Questa condizione di controllo automatico di luminosità attivato è evidenziato dall’accensione del led 28. Il microcontrollore 24, che ha memorizzato quel livello di luminosità voluto, al variare delle condizioni ambientali invia tramite il trasmettitore 16 idonei segnali al ricevitore 12, che comanda il regolatore di tensione 10 a fornire alla lampada 4 una tensione idonea a mantenere costante la luminosità nell'ambiente. If the user wishes to automatically adjust the ambient brightness, independently of the external brightness, he activates the button 32 to activate the automatic brightness control, which in turn acts through the interface circuit 26 on the microcontroller 24 to prepare it for maintaining the desired brightness level. This condition of activated automatic brightness control is highlighted by the lighting of LED 28. The microcontroller 24, which has memorized that desired brightness level, sends, via the transmitter 16, suitable signals to the receiver 12, which controls the regulator voltage 10 to supply the lamp 4 with a voltage suitable for maintaining constant brightness in the environment.

Se poi l'utilizzatore desidera disattivare questo controllo automatico di luminosità ambientale, deve solo premere nuovamente il pulsante 30, che oltre a disattivare la funzione provoca lo spegnimento del led 28. If the user then wishes to deactivate this automatic ambient brightness control, he only has to press the button 30 again, which in addition to deactivating the function causes the LED 28 to go out.

Il dispositivo secondo l'innovazione prevede che il controllo automatico di luminosità possa essere attivato per qualsiasi livello di luminosità, ed a tal fine è previsto il pulsante 40, il quale ha la funzione di memorizzare nel microcontrollore 24 il livello di luminosità desiderato. E' evidente che ogni volta che l'utilizzatore aziona il pulsante 40 per memorizzare un nuovo livello di luminosità ambientale, è necessario che preventivamente disattivi il controllo automatico di luminosità. The device according to the invention provides that the automatic brightness control can be activated for any brightness level, and for this purpose the button 40 is provided, which has the function of memorizing the desired brightness level in the microcontroller 24. It is evident that every time the user operates the button 40 to memorize a new level of ambient brightness, it is necessary that he previously deactivate the automatic brightness control.

Da quanto detto risulta chiaramente che il dispositivo secondo l'innovazione offre numerosi vantaggi ed in particolare: From what has been said it is clear that the device according to the innovation offers numerous advantages and in particular:

- un risparmio energetico con eliminazione di sprechi di energia elettrica per ottenere condizioni di luminosità ambientale eccessivamente ed inutilmente elevati, - energy savings with elimination of waste of electricity to obtain excessively and unnecessarily high ambient light conditions,

- la possibilità di regolare in qualsiasi momento la luminosità ambientale, operando da posizione remota rispetto alla sorgente luminosa, - the possibility of adjusting the ambient brightness at any time, operating from a remote position with respect to the light source,

- la possibilità di attivare e di disattivare questo controllo della luminosità ambientale, - the ability to activate and deactivate this ambient brightness control,

- la possibilità di spostare il dispositivo nel luogo più adatto a valutare le condizioni di luminosità desiderate, - the possibility of moving the device to the most suitable place to assess the desired lighting conditions,

- la possibilità di raggruppare una pluralità di funzioni su un dispositivo di piccole dimensioni e di utilizzazione alquanto semplice. - the possibility of grouping a plurality of functions on a device of small dimensions and rather simple use.

Un’altra vantaggiosa utilizzazione del dispositivo secondo l’innovazione consiste nella possibilità di programmare opportunamente il trasmettitore 16 in modo da comandare anche l’apertura e la chiusura delle tapparelle in funzione della luminosità dell’ambiente dovuta alla luce solare. In altre parole il sensore di luce 22 può essere utilizzato per regolare la luminosità ambientale non solo agendo sulla potenza elettrica di alimentazione della lampada 4, bensì sull’alimentazione dei motori elettrici di azionamento delle tapparelle, e quindi non solo per regolare la luminosità artificiale dell’ambiente, ma anche la luminosità naturale. Another advantageous use of the device according to the innovation consists in the possibility of appropriately programming the transmitter 16 in order to also control the opening and closing of the shutters according to the brightness of the environment due to sunlight. In other words, the light sensor 22 can be used to adjust the ambient brightness not only by acting on the electrical power supply of the lamp 4, but on the power supply of the electric motors that drive the shutters, and therefore not only to adjust the artificial brightness of the shutter. environment, but also natural brightness.

Claims (12)

R I V E N D I C A Z I O N I 1. Dispositivo di controllo della luminosità di un ambiente, caratterizzato dal fatto di comprendere: - un regolatore elettronico di potenza (10), inserito nel circuito elettrico di alimentazione di almeno una lampada (4) posta nell’ambiente, - un ricevitore (12) di comando di detto regolatore elettronico (10), - una pulsantiera da tavolo (8) non connessa con il circuito elettrico di alimentazione di detta lampada (4), - un trasmettitore (16) montato in detta pulsantiera (8) ed accordato con detto ricevitore (12), - un sensore (22) della luminosità ambientale, montato in detta pulsantiera (8), - una coppia di primi pulsanti (34,36) montati in detta pulsantiera (8) ed agenti sul trasmettitore (16) per fargli inviare al ricevitore (12) segnali di azionamento di detto regolatore elettronico (10) nel senso dell’aumento e della diminuzione della potenza elettrica di alimentazione di detta lampada (4), - un secondo pulsante (40) montato su detta pulsantiera (8) ed agente nel senso di memorizzare il livello di luminosità raggiunto con l’utilizzazione di detta coppia di primi pulsanti (34,36), - un terzo pulsante (38) montato su detta pulsantiera (8) ed agente nel senso di comandare l’attivazione e la disattivazione del controllo automatico di luminosità, - un segnalatore luminoso (28) montato su detta pulsantiera (8) ed indicante la condizione attivata del controllo automatico di luminosità, - mezzi di alimentazione (20,30) di tutta la componentistica montata in detta pulsantiera (8). R I V E N D I C A Z I O N I 1. Device for controlling the brightness of an environment, characterized by the fact that it includes: - an electronic power regulator (10), inserted in the electrical power supply circuit of at least one lamp (4) placed in the room, - a receiver (12) for controlling said electronic regulator (10), - a table push-button panel (8) not connected to the electric power supply circuit of said lamp (4), - a transmitter (16) mounted in said push-button panel (8) and tuned with said receiver (12), - a sensor (22) of the ambient brightness, mounted in said push-button panel (8), - a pair of first pushbuttons (34,36) mounted in said pushbutton panel (8) and acting on the transmitter (16) to make it send to the receiver (12) activation signals of said electronic regulator (10) in the direction of increase and decrease in the electrical power supply of said lamp (4), - a second button (40) mounted on said button panel (8) and acting in the sense of memorizing the brightness level reached with the use of said pair of first buttons (34,36), - a third button (38) mounted on said button panel (8) and acting in the sense of commanding the activation and deactivation of the automatic brightness control, - a luminous indicator (28) mounted on said push-button panel (8) and indicating the activated condition of the automatic brightness control, - feeding means (20,30) of all the components mounted in said push-button panel (8). 2. Dispositivo secondo la rivendicazione 1 caratterizzato dal fatto che il regolatore elettronico di potenza è costituito da un regolatore di tensione (10) controllato da un microcontrollore (14). 2. Device according to claim 1 characterized in that the electronic power regulator is constituted by a voltage regulator (10) controlled by a microcontroller (14). 3. Dispositivo secondo una o più delle rivendicazioni precedenti caratterizzato dal fatto che il regolatore elettronico di potenza (10) è alloggiato all'interno di una scatola di derivazione. 3. Device according to one or more of the preceding claims characterized in that the electronic power regulator (10) is housed inside a junction box. 4. Dispositivo secondo una o più delle rivendicazioni precedenti caratterizzato dal fatto che il regolatore elettronico di potenza (10) è incorporato in detta lampada (4). 4. Device according to one or more of the preceding claims characterized in that the electronic power regulator (10) is incorporated in said lamp (4). 5. Dispositivo secondo una o più delle rivendicazioni precedenti caratterizzato dal fatto che detta pulsantiera da tavolo (8) è di tipo scatolare ed alloggia al suo interno un'unità (6) di controllo e di gestione della pulsantiera stessa e delle sue funzioni. 5. Device according to one or more of the preceding claims characterized in that said table push-button panel (8) is of the box-like type and houses a control and management unit (6) of the push-button panel itself and its functions. 6. Dispositivo secondo la rivendicazione 5 caratterizzato dal fatto che detta unità di controllo (6) comprende un’alimentazione autonoma. 6. Device according to claim 5 characterized by the fact that said control unit (6) comprises an autonomous power supply. 7. Dispositivo secondo la rivendicazione 5 caratterizzato dal fatto che detta unità di controllo (6) comprende mezzi di connessione ad un alimentatore esterno. 7. Device according to claim 5 characterized in that said control unit (6) comprises means for connection to an external power supply. 8. Dispositivo secondo la rivendicazione 7 caratterizzato dal fatto che detta unità di controllo (6) comprende un connettore ad una porta USB di un computer. 8. Device according to claim 7 characterized in that said control unit (6) comprises a connector to a USB port of a computer. 9. Dispositivo secondo una o più delle rivendicazioni precedenti caratterizzato dal fatto che detto ricevitore (12) e detto trasmettitore (16) sono di tipo operante con radiofrequenze. 9. Device according to one or more of the preceding claims characterized in that said receiver (12) and said transmitter (16) are of the type operating with radio frequencies. 10. Dispositivo secondo una o più delle rivendicazioni precedenti caratterizzato dal fatto che detto ricevitore (12) e detto trasmettitore (16) sono di tipo operante nell’infrarosso. 10. Device according to one or more of the preceding claims characterized in that said receiver (12) and said transmitter (16) are of the type operating in the infrared. 11. Dispositivo secondo una o più delle rivendicazioni precedenti caratterizzato dal fatto di comprendere inoltre un dispositivo oscurante motorizzato provvisto di ricevitore accordato con detto trasmettitore (16) per una gestione coordinata della luminosità dell’ambiente in funzione della luce generata da detta lampada (4) e dalla luce esterna. 11. Device according to one or more of the preceding claims characterized in that it further comprises a motorized dimming device provided with a receiver tuned to said transmitter (16) for coordinated management of the ambient brightness according to the light generated by said lamp (4) and from external light. 12. Dispositivo secondo una o più delle rivendicazioni precedenti caratterizzato dal fatto che detto ricevitore (12) e detto trasmettitore (16) sono di tipo bidirezionale.12. Device according to one or more of the preceding claims characterized in that said receiver (12) and said transmitter (16) are of the bidirectional type.
ITVE2014U000019U 2014-10-01 2014-10-01 BRIGHTNESS CONTROL DEVICE FOR AN ENVIRONMENT - ITVE20140019U1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITVE2014U000019U ITVE20140019U1 (en) 2014-10-01 2014-10-01 BRIGHTNESS CONTROL DEVICE FOR AN ENVIRONMENT -

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITVE2014U000019U ITVE20140019U1 (en) 2014-10-01 2014-10-01 BRIGHTNESS CONTROL DEVICE FOR AN ENVIRONMENT -

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITVE20140019U1 true ITVE20140019U1 (en) 2016-04-01

Family

ID=65408485

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
ITVE2014U000019U ITVE20140019U1 (en) 2014-10-01 2014-10-01 BRIGHTNESS CONTROL DEVICE FOR AN ENVIRONMENT -

Country Status (1)

Country Link
IT (1) ITVE20140019U1 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US20220039226A1 (en) Wall-Mountable Wireless Remote Control Device
US9169690B2 (en) Window treatment having backlighting
ES2318664T3 (en) SYSTEM AND PROCEDURE FOR CONTROLLING A LIGHTING DEVICE.
CN203784725U (en) Intelligent dimming table lamp
JP2014207241A (en) Intelligent lighting control system
US20040009700A1 (en) Motion activated plug-in outlet
CN201131069Y (en) Wall light with LED night lamp
CN206222248U (en) A kind of intelligent dimming light-guide illumination system
CN104613338A (en) Infrared sensing lamp bulb with adjustable mode
ITVE20140019U1 (en) BRIGHTNESS CONTROL DEVICE FOR AN ENVIRONMENT -
CN204593135U (en) A kind of rise and fall pendant of tunable optical
ITVE20110073A1 (en) BRIGHTNESS CONTROL DEVICE FOR AN ENVIRONMENT.
CN104869716A (en) Wireless touch dimming switch with energy collection function
CN104534317A (en) Radar induction lamp bulb with adjustable modes
JP2016081701A (en) Lighting fixture
CN204268273U (en) The radar induction ceiling light of adjustable mode
TWI568314B (en) Lighting control system
CN105179991A (en) Energy saving LED table lamp
CN104394624A (en) Intelligent-control organic light emitting diode (OLED) kitchen ceiling lamp
CN107172756A (en) A kind of metope intelligent dimming switch
TWM561888U (en) Wireless illumination sensing device for integrated intelligent control system
RU145259U1 (en) LAMP
KR20140112993A (en) Sensor lamp for controlling brightness
JP7476491B2 (en) Controllers and Lighting Control Systems
CN208901268U (en) A kind of desk lamp with WIFI control function