ITTV940003U1 - CONTAINER FOR PRESSURIZED DRINKS - Google Patents

CONTAINER FOR PRESSURIZED DRINKS Download PDF

Info

Publication number
ITTV940003U1
ITTV940003U1 IT000003U ITTV940003U ITTV940003U1 IT TV940003 U1 ITTV940003 U1 IT TV940003U1 IT 000003 U IT000003 U IT 000003U IT TV940003 U ITTV940003 U IT TV940003U IT TV940003 U1 ITTV940003 U1 IT TV940003U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
container
wineskin
pressurized beverages
pressure
rigid
Prior art date
Application number
IT000003U
Other languages
Italian (it)
Inventor
Alberto Fabbro
Urbano Fabbro
Original Assignee
Alberto Fabbro
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Alberto Fabbro filed Critical Alberto Fabbro
Priority to IT000003U priority Critical patent/ITTV940003U1/en
Publication of ITTV940003V0 publication Critical patent/ITTV940003V0/en
Publication of ITTV940003U3 publication Critical patent/ITTV940003U3/en
Publication of ITTV940003U1 publication Critical patent/ITTV940003U1/en

Links

Description

DESCRIZIONE del brevetto per invenzione DESCRIPTION of the patent for invention

avente per tìtolo: CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE having as title: CONTAINER FOR DRINKS UNDER PRESSURE

DESCRIZIONE DESCRIPTION

Il presente trovato ha per oggetto: CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE del tipo comportante un OTRE PER BEVANDE IN PRESSIONE E RELATIVA ATTREZZATURA The present invention relates to: CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES of the type comprising a GLASS FOR PRESSURIZED BEVERAGES AND RELATED EQUIPMENT

Si precisa che: per OTRE si intende un contenitore realizzato in materiale plastico specifico per essere a contatto di bevande (vino, latte, succhi di frutta, ecc.) eventualmente ricoperto in accoppiamento con un cartoncino flessibile e comportante una apertura per l introduzione e l' estrazione da esso di una bevanda. It should be noted that: by OTRE we mean a container made of specific plastic material to be in contact with beverages (wine, milk, fruit juices, etc.), possibly covered in conjunction with a flexible cardboard and comprising an opening for the introduction and extraction of a drink from it.

- Mentre per il passato la spina di mescita, di una bevanda in pressione, era quasi una esclusiva della birra; in questi ultimi anni, sempre di più, si è largamente diffusa anche per altre bevande, ciò in special modo nei bar, ristoranti, mense, ecc. - While in the past the tap of a pressurized drink was almost an exclusive of beer; in recent years, it has become increasingly widespread also for other beverages, especially in bars, restaurants, canteens, etc.

Questo per i vantaggi di praticità, igiene, economia di gestione che il metodo comporta. This is due to the advantages of practicality, hygiene, management economy that the method entails.

Grande diffusione ha avuto e continua ad avere il Keg, fustino in acciaio inossidabile, atto a contenere birra, vino, ecc., il quale, una volta riempito con la bevanda, viene, successivamente, posto in pressione con gas per l' erogazione del liquido a mezzo di una spina. Keg has had and continues to have great diffusion, a stainless steel drum, suitable for containing beer, wine, etc., which, once filled with the drink, is then placed under pressure with gas for the dispensing of the liquid by means of a plug.

Con la comparsa dei materiali plastici, atti a stare a contatto con alimenti e bevande, sono nati i contenitori alternativi; così il latte ed anche il vino anziché essere posti nella tradizionale bottiglia di vetro possono essere commercializzati in contenitori, tipo cartoncino, costituiti da un poliaccoppiato multistrato With the appearance of plastic materials, suitable for being in contact with food and drinks, alternative containers were born; so the milk and also the wine, instead of being placed in the traditional glass bottle, can be marketed in containers, such as cardboard, consisting of a multilayer polylaminate

Ultimamente si sono realizzati fustini in PET (polietilentereftalato) che hanno il vantaggio di essere più leggeri dei Kcgs, più economici e, come i Kegs resistono a pressione. Lately, PET (polyethylene terephthalate) drums have been produced which have the advantage of being lighter than Kcgs, cheaper and, like Kegs, they resist pressure.

- Hanno anche avuto ima certa diffusione contenitori conosciuti con il nome di "Bag in Box". - Containers known with the name of "Bag in Box" have also had a certain diffusion.

Essi sono costituiti da un otre in materiale plastico pluristrato di polietilene e poliestere racchiuso in un involucro di cartone rigido di protezione. They consist of a polyethylene and polyester multilayer plastic skin wrapped in a protective rigid cardboard casing.

L' otre, alla base, è munito di ima spina di mescita che fuoriesce dal cartone e quando, attraverso questa spina, si preleva parte del contenuto, detto otre, si affloscia all' interno del cartone permettendo al liquido di defluire, con il vantaggio che il liquido, che ancora rimane in esso, non và a contatto con l ossigeno dell' aria. The wineskin, at the base, is equipped with a pouring plug that comes out of the carton and when, through this plug, part of the content, called wineskin, is taken away, it collapses inside the carton allowing the liquid to flow out, with the advantage that the liquid, which still remains in it, does not come into contact with the oxygen in the air.

Naturalmente, in questo caso, il liquido defluisce per caduta in quanto detto otre, così posto, non è in grado di resistere alla pressione. Naturally, in this case, the liquid flows by gravity as said wineskin, placed in this way, is not able to withstand the pressure.

- Far defluire una bevanda da un contenitore a mezzo pressione di gas è un sistema di buona e collaudata tecnica: - Making a drink flow out of a container at half gas pressure is a system of good and tested technique:

oltre ai vantaggi già accennati, le bevande restano integre, non alterano in quanto non vanno a contatto con l ossigeno dell' aria e l erogazione può essere dosata e regolata a piacimento. in addition to the advantages already mentioned, the drinks remain intact, do not alter as they do not come into contact with the oxygen in the air and the dispensing can be dosed and adjusted at will.

Ulteriore vantaggio è che il contenitore può essere posizionato lontano dalla spina, per esempio in una cantina o in altra stanza. Another advantage is that the container can be placed away from the plug, for example in a cellar or other room.

- Già questo stesso autore, per questi vantaggi e per poter mettere in pressione una damigiana di vetro, senza che questa abbia a scoppiare, in data 20 febbraio 1987 ha depositato all' ufficio Brevetti Italiano domanda di brevetto N. 83318 A/87, con la relativa descrizione e disegni, per una damigiana incapsulata in un contenitore a tenuta di pressione dove il liquido contenuto in essa viene pressione con gas per la sua erogazione. - Already this same author, for these advantages and to be able to pressurize a glass demijohn, without it bursting, on February 20, 1987 filed with the Italian Patent Office patent application No. 83318 A / 87, with the relative description and drawings, for a demijohn encapsulated in a pressure-tight container where the liquid contained in it is pressurized with gas for its delivery.

La damigiana non scoppierà in quanto le pressioni all' interno e all' esterno della stessa si compensano. The demijohn will not burst as the pressures inside and outside it compensate.

- Questi sistemi a pressione, fino ad ora usati, prevedono tutti CONTENITORI RIGIDI e quindi voluminosi sia pieni che vuoti. - These pressure systems, used up to now, all have RIGID CONTAINERS and therefore voluminous both full and empty.

I Kegs hanno un costo considerevole e vi è quindi un notevole immobilizzo di capitale. Il recupero, poi il lavaggio e il riempimento sono oneri notevoli e non danno la certezza di igienicità che può dare un contenitore monouso. The Kegs have a considerable cost and there is therefore a considerable immobilization of capital. Recovery, then washing and filling are considerable burdens and do not give the certainty of hygiene that a disposable container can give.

- Per ovviare a questi svantaggi e con notevoli altri VANTAGGI ancora si è trovato il sistema di risolvere, in modo razionale, il problema, secondo le caratteristiche delle annesse rivendicazioni, mediante l utilizzo di: - To obviate these disadvantages and with considerable other ADVANTAGES, a system has been found to solve the problem in a rational way, according to the characteristics of the attached claims, by using:

- Un otre realizzato con materiale plastico specifico per essere a contatto di bevande. - A wineskin made with specific plastic material to be in contact with drinks.

- Un contenitore rigido, a tenuta di pressione, in grado di contenere rinchiuso in esso il suddetto otre. - A rigid container, pressure-tight, able to contain the aforementioned wineskin enclosed in it.

- Primi mezza di comunicazione per l erogazione in modo controllato di aria o gas compresso nel sistema contenitore ngido-otre. - First means of communication for the controlled delivery of compressed air or gas in the ngido-otre container system.

Secondi mezzi di comunicazione fra l' interno dell' otre, chiuso con tappo ermetico, ed una spina di mescita per l erogazione controllata di una bevanda in esso a mezzo di detta spina. Second means of communication between the inside of the wineskin, closed with an airtight cap, and a pouring plug for the controlled delivery of a drink therein by means of said plug.

= Al momento dell' utilizzo l otre viene introdotto e chiuso ermeticamente nel contenitore rigido e, attraverso i mezzi di comunicazione, si andrà a far defluire gas o aria sotto pressione entro detto contenitore rigido. Il gas andrà a premere sulle pareti esterne dell' otre che essendo plastico e flessibile tenderà a restringersi ed il liquido in esso contenuto, per la legge dei vasi comunicanti andrà a defluire attraverso il tubo di travaso e raggiungerà la spina di mescita - Quando l otre è vuoto lo si sostituirà con altro per ripetere l operazione. = At the moment of use, the wineskin is introduced and hermetically closed in the rigid container and, through the means of communication, gas or air under pressure will flow into said rigid container. The gas will press on the external walls of the wineskin which, being plastic and flexible, will tend to shrink and the liquid contained in it, according to the law of communicating vessels, will flow through the transfer pipe and will reach the pouring plug - When the wineskin it is empty, it will be replaced with another one to repeat the operation.

- Questi otri potranno avere una capienza che potrà arrivare a circa 30 litri. - Con questo sistema i vantaggi sono molteplici. - These skins can have a capacity that can reach about 30 liters. - With this system the advantages are many.

I - Essendo die il gas non và a contatto con il liquido, ma preme sulla parete esterna dell' otre, si ha il vantaggio di poter usare aria compressa al posto del gas il che comporta una comodità ed un considerevole risparmio. I - Since the gas does not come into contact with the liquid, but presses on the outer wall of the wineskin, there is the advantage of being able to use compressed air instead of gas, which involves convenience and considerable savings.

2 - Il canale di travaso, contrariamente ai metodi tradizionali, non andrà a pescare sul fondo ma resterà all' interno dell’otre a filo interno del tappo a chiusura ermetica. 2 - The transfer channel, contrary to traditional methods, will not go fishing on the bottom but will remain inside the skins flush with the hermetically sealed cap.

- In questa maniera quando il gas o l' aria compressa preme sulle pareti dell' otre, se all' interno di esso è rimasta dell' aria, con l aprire la spina per prima cosa si avrà il deflusso di quest' aria e poi il tappo, portante la parte terminale del tubo di travaso, andrà ad appoggiarsi sul liquido e si avrà il deflusso della bevanda. - In this way, when the gas or compressed air presses on the walls of the wineskin, if there is some air left inside it, opening the plug will first have the outflow of this air and then the cap. , carrying the terminal part of the transfer pipe, will rest on the liquid and the drink will flow out.

II fatto che a contatto del liquido non resti aria è di notevole vantaggio per la conservazione nel tempo della bevanda. The fact that no air remains in contact with the liquid is of considerable advantage for the preservation of the beverage over time.

Altri vantaggi ancora sono: Still other advantages are:

- L' OTRE E' DI BASSO COSTO, superfluo quindi il recupero. - THE OTRE IS LOW COST, therefore recovery is superfluous.

- L' OTRE E· LEGGERO DI SPESSORE E DI PESO. - THE OTRE IS LIGHT IN THICKNESS AND WEIGHT.

- L' OTRE E’ MONOUSO, igienicità. - THE OTRE IS DISPOSABLE, hygienic.

- L' OTRE E' DI FACILE SMALTIMENTO, è assimilabile ai rifiuti solidi urbani standard. - THE OTRE IS EASY TO DISPOSE OF, it is comparable to standard municipal solid waste.

- L OTRE OCCUPA POCHISSIMO SPAZIO, vuoto si affloscia e si accartoccia, - L OTRE E’ PLASTICO E LEGGERMENTE ELASTICO, si adatta con estrema a qualsiasi forma di contenitore rigido. - THE OTRE TAKES UP VERY LITTLE SPACE, when empty it collapses and collapses, - THE OTRE IS PLASTIC AND SLIGHTLY ELASTIC, it adapts extremely to any shape of rigid container.

- L' OTRE LO SI PUÒ· RIEMPIRE FINO A BOCCHETTONE RASO, ciò per evitare il contatto dell' ossigeno dell' aria con il liquido durante la fase di stoccaggio. = Il contenitore rigido ha il vantaggio di dare la possibilità di PORRE L 'OTRE IN PRESSIONE e in esso si RIPETE L’ OPERAZIONE ALL’ INFINITO. - THE GLASS CAN BE FILLED UP TO A SATIN FILLER, this is to avoid the contact of the oxygen of the air with the liquid during the storage phase. = The rigid container has the advantage of giving the possibility to PRESS THE GLASS and in it the OPERATION IS REPEATED ENDLESSLY.

- TUTTO IL SISTEMA E' DI FACILE E SEMPLICE MANUALITÀ. - THE WHOLE SYSTEM IS EASY AND SIMPLE MANUAL.

= L' innovazione è esposta più in dettaglio con l ausilio dei disegni riportanti delle soluzioni preferenziali di realizzazione i cui particolari di esecuzione non sono da intendersi limitativi ma solo esemplificativi. = The innovation is shown in more detail with the aid of the drawings showing the preferred construction solutions whose execution details are not to be intended as limiting but only as examples.

La Fig. 1 rappresenta una vista del complesso contenitore in cui si prevede l utilizzo di gas o aria compressa nello spazio fra il contenitore rigido e l otre. Fig. 1 represents a view of the container assembly in which the use of gas or compressed air is foreseen in the space between the rigid container and the skin.

La Fig. 2 rappresenta una variante alla soluzione precedente con l utilizzo di un gas a contatto con il liquido. Fig. 2 represents a variant of the previous solution with the use of a gas in contact with the liquid.

- Come si rileva dalle su esposte figure; - As can be seen from the above figures;

L' otre è indicato con 1. The wineskin is indicated with 1.

D contenitore rigido con 2. D rigid container with 2.

Secondo la Fig. 1 l' otre (1) è munito di un bocchettone (3) sul quale viene posto un tappo (4) a tenuta di pressione. Attraverso questo tappo passa un canale (6) (tubo di travaso) che si ferma entro l' otre a filo interno del tappo mentre nello spazio che intercorre tra il tappo ed il coperchio (11) detto canale sarà flessibile ed avrà una lunghezza che deve permettere al tappo di raggiungere il fondo del contenitore rigido. Questo in quanto, mentre il liquido defluisce, il livello abbassa ed il tappo, portante il tubo di travaso, deve seguire questo livello fino al fondo al fine di poter raccogliere tutto il liquido. Questo tubo di travaso (6) attraverserà ermeticamente il coperchio (11) per collegarsi esternamente ad una spina di mescita. According to Fig. 1 the wineskin (1) is equipped with a union (3) on which a pressure-tight cap (4) is placed. A channel (6) (transfer tube) passes through this cap which stops inside the wineskin flush with the cap while in the space between the cap and the lid (11) said channel will be flexible and will have a length that must allow the cap to reach the bottom of the rigid container. This is because, as the liquid flows out, the level lowers and the cap, carrying the transfer pipe, must follow this level to the bottom in order to be able to collect all the liquid. This transfer tube (6) will hermetically pass through the lid (11) to connect externally to a pouring plug.

- Un altro canale (5) attraverserà il coperchio (11) e a questo sarà saldato in maniera ermetica e, all' interno verso l' otre, non avrà sporgenze mentre all* esterno andrà a collegarsi con un serbatoio di gas o aria compressa. - Another channel (5) will pass through the lid (11) and will be hermetically welded to this and, inside towards the skin, it will have no protrusions while outside it will connect with a gas or compressed air tank.

- Il contenitore rigido (2) avrà una forma cilindrica con alla base un fondello e nella parte superiore si aprirà ad imbuto per facilitare l' inserimento dell' otre (1) e si chiuderà con un coperchio (11) che si inserirà ad incastro (12) alla base della svasatura ad imbuto (14). - The rigid container (2) will have a cylindrical shape with a bottom at the base and in the upper part it will open like a funnel to facilitate the insertion of the wineskin (1) and will close with a lid (11) which will snap into place ( 12) at the base of the funnel-shaped countersink (14).

II coperchio (11), mentre nella parte superiore porta delle sporgenze per andare ad incastrare negli alloggiamenti (12), nella sua parte inferiore porterà, saldato a tenuta di pressione, un vano circolare ad U (15) verso l' esterno ed entro il quale verrà sistemata una camera d' aria tubolare ad anello (16). Una volta posizionato ad incastro il coperchio sul contenitore la camera d' aria, collegata con un serbatoio contenente aria compressa, verrà messa in pressione, tramite il canale (18), affinché formi una battuta circolare stagna tra la parete interna del contenitore rigido ed il vano circolare ad U del coperchio al fine di chiudere ermeticamente la camera sottostante contenente l' otre. The lid (11), while in the upper part it carries protrusions to fit into the housings (12), in its lower part it will carry, pressure-tightly welded, a circular U-shaped compartment (15) towards the outside and within the which will be arranged a tubular ring bladder (16). Once the lid has been inserted into the container, the air chamber, connected to a tank containing compressed air, will be pressurized, through the channel (18), so that it forms a watertight circular stop between the internal wall of the rigid container and the U-shaped circular compartment of the lid in order to hermetically close the underlying chamber containing the wineskin.

La pressione in questo anello tubolare (16) dovrà essere superiore, ai fini della tenuta, a quella che avrà la camera interna contenente l' otre la quale normalmente non supererà 1 bar. The pressure in this tubular ring (16) must be higher, for sealing purposes, than that of the internal chamber containing the wineskin which normally will not exceed 1 bar.

Sarà poi opportuno prevedere sul coperchio, un manometro (7), una valvola di sicurezza (8), un rubinetto di sfiato (9). It will then be appropriate to provide on the lid, a pressure gauge (7), a safety valve (8), a bleed cock (9).

- Sul fondo del contenitore rigido sarà praticato un foro collegato con un rubinetto (17). Ciò servirà a far defluire l' aria dal contenitore rigido al momento di inserire in esso l' otre. - On the bottom of the rigid container there will be a hole connected with a tap (17). This will allow the air to flow out of the rigid container when inserting the wineskin.

- Dopo avere posizionato all' interno del contenitore rigido (2) l' otre, con o senza la sua protezione esterna, si posizionerà sul bocchettone (3) il tappo (4), a tenuta ermetica, portante il tubo di travaso (6). Si posizionerà quindi il coperchio (11), costretto nei suoi incastri (12), dopo di che si. farà defluire aria compressa nell' anello tubolare (16), tramite un apposito canale (18), al fine di chiudere in maniera stagna la camera che contiene l' otre. - After having positioned inside the rigid container (2) the wineskin, with or without its external protection, the hermetically sealed cap (4) carrying the transfer pipe (6) will be positioned on the union (3) . Then the cover (11) will be positioned, forced into its joints (12), after which it will be. it will make compressed air flow into the tubular ring (16), through a special channel (18), in order to seal the chamber that contains the wineskin.

Successivamente, a mezzo del canale portante il gas compresso (5), si farà defluire nella camera contenente l' otre gas o aria compressa che andrà a premere sulla parete esterna dell' otre e costringerà il liquido a salire ad una spina di mescita. Subsequently, by means of the channel carrying the compressed gas (5), the gas or compressed air will flow into the chamber containing the wineskin, which will press on the outer wall of the wineskin and force the liquid to rise to a pouring plug.

= Una variante a questo sistema è quella di immettere gas direttamente entro l' otre a contatto con il liquido. = A variant of this system is to introduce gas directly into the wineskin in contact with the liquid.

In questo caso si pone l' otre dentro il contenitore rigido, poi lo si apre nella sua parte superiore e si immerge il tubo di travaso (6) nel liquido (fondo) quindi si fà defluire gas inerte compresso nel detto contenitore rigido chiuso ermeticamente con il coperchio (11); sempre per il principio dei vasi comunicanti si avrà il deflusso della bevanda tramite il canale di travaso (6). Naturalmente in questo caso il liquido andrà a contatto con l' ossigeno dell' aria esistente entro il contenitore rigido al momento della sua chiusura con il coperchio (11). In this case, the wineskin is placed inside the rigid container, then it is opened in its upper part and the transfer tube (6) is immersed in the liquid (bottom) and then compressed inert gas is allowed to flow into said rigid container hermetically sealed with the lid (11); always due to the principle of communicating vessels, the drink will flow out through the transfer channel (6). Naturally in this case the liquid will come into contact with the oxygen of the air existing inside the rigid container when it is closed with the lid (11).

- Per ovviare a questo inconveniente, e sempre secondo la fig. 1, sarà sufficiente - To overcome this drawback, and again according to fig. 1, it will be enough

per fermarlo appena dentro l' otre. to stop it just inside the wineskin.

2) Prolungare il tubo di travaso (6) fino al fondo dell' otre. 2) Extend the transfer tube (6) to the bottom of the wineskin.

Quando si andrà a far defluire gas sotto pressione, tramite il canale (5), entro 1' otre, codesto si gonfierà e andrà a premere contro le pareti del contenitore rigido che, essendo robusto, resisterà alla spinta ed il liquido, sempre per il principio dei vasi comunicanti, salirà per defluire attraverso un spina dì mescita. - Sempre attraverso il tappo ermetico (4) dovrà passare un canale che dopo aver attraversato ermeticamente il coperchio (11) all' esterno porterà un manometro, una vàlvola di sicurezza ed un rubinetto di sfiato (9). When gas under pressure is allowed to flow out, through the channel (5), within the skin, it will swell and press against the walls of the rigid container which, being sturdy, will resist the thrust and the liquid, again for the principle of communicating vessels, it will rise to drain through a tap. - Always through the hermetic cap (4) a channel must pass which, after having hermetically crossed the lid (11), will bring a pressure gauge, a safety valve and a bleed valve (9) to the outside.

Questo rubinetto di sfiato (9) porterà un canale (10) verso l' esterno ed attraverso questo canale (10), prima di porre l' otre in pressione, ASPIRANDO SI POTRÀ FARE IL VUOTO D' ARIA ENTRO L' OTRE. This bleed cock (9) will bring a channel (10) towards the outside and through this channel (10), before putting the wineskin under pressure, BY SUCTIONING, YOU CAN MAKE A VACUUM OF AIR INSIDE THE GLASS.

Ciò è possìbile in quanto, essendo l' otre plastico ed affiosciabile, con l'aspirazione può restringersi e racchiudersi in sé stesso permettendo la fuoriuscita dell' aria. This is possible because, being the skin plastic and affiosciabile, with the suction it can shrink and enclose itself allowing the air to escape.

= Questa variante, fino ad ora descritta, prevede, come nel primo caso, l' utilizzo di un contenitore rigido a tenuta di pressione. = This variant, described up to now, envisages, as in the first case, the use of a rigid, pressure-tight container.

Il vantaggio però che offre questa seconda variante è che il contenitore rigido non ha la necessità di essere a tenuta di pressione in quanto sarà l' otre a fare da serbatoio stagno. However, the advantage offered by this second variant is that the rigid container does not need to be pressure-tight as it will be the wineskin that acts as a watertight tank.

La Fig. 2 rappresenta un esempio di realizzo di questa variante. Fig. 2 represents an embodiment example of this variant.

- In questa maniera la costruzione del contenitore rigido sarà molto più semplice ; le piccole fessure o aperture che esso eventualmente presenta non porteranno inconvenienti, in quanto la parete dell' otre é in grado essa stessa di resistere alla pressione per queste piccole superfici. - In this way the construction of the rigid container will be much simpler; the small cracks or openings that it possibly presents will not cause problems, since the skin of the skin is itself capable of resisting the pressure for these small surfaces.

Per queste considerazioni il contenitore rigido potrà portare sul fondo e sulle pareti dei piccoli fori (13) al fine di permetere il deflusso dell’ aria al momento dell' inserimento dell' otre in esso. For these considerations, the rigid container may have small holes (13) on the bottom and walls in order to allow the outflow of air when the wineskin is inserted into it.

Anche il bocchettone (3), portante il tappo ermetico (4) con i mezzi di collegamento, potrà essere esterno al coperchio (11) tramite una apertura praticata su quest' ultimo e pure i mezzi ausiliari, manometro, valvola di sicurezza e tubo di sfiato, passeranno attraverso il tappo (4) a tenuta di pressione. The union (3), carrying the hermetic cap (4) with the connection means, can also be external to the cover (11) through an opening made on the latter and also the auxiliary means, pressure gauge, safety valve and vent, will pass through the pressure-tight plug (4).

Claims (1)

RIVENDICAZIONI 1 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE: del tipo comportante UN OTRE PER BEVANDE IN PRESSIONE E RELATIVA ATTREZZATURA, caratterizzato dal fatto di comprendere: - Un otre realizzato con materiale plastico specifico per essere a contatto di bevande. - Un contenitore rigido, a tenuta di pressione, in grado di contenere rinchiuso in esso il suddetto otre. - Primi mezzi di comunicazione per l' erogazione in modo controllato di aria COMPRESSA nel sistema contenitore rigido-otre. - Secondi mezzi di comunicazione fra l' interno dell' otre, chiuso con tappo ermetico, ed una spina di mescita per l' erogazione controllata di una bevanda in esso a mezzo di detta spina. 2 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 1 , caratterizzato dal fatto che: il tubo di travaso (6) non pesca sul fondo ma viene posto all' interno dell' otre attraverso il tappo ermetico (4) in posizione raso tappo interno; ciò permette il deflusso dell' aria esistente sopra il liquido all' inizio dell' operazione di spillatura. 3 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 1 , caratterizzato dal fatto che: nel contenitore rigido a tenuta di pressione, contenente l' otre chiuso con il tappo ermetico (4) portante il tubo di travaso (6), si immette GAS COMPRESSO al fine di dare la spinta alla bevanda in esso affinché questa possa raggiungere una spina di mescita. 4 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 1, caratterizzo dal fato che: l otre può essere posto e rinchiuso nel contenitore rigido anche con il suo involucro esterno di protezione. 5 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 1 , caratterizzato dal fatto che: nel contenitore rigido, dove l otre è aperto nella sua parte superiore ed il tubo di travaso (6) è immerso nel liquido, si immette GAS COMPRESSO al fine di dare la spinta alla bevanda in esso affinché raggiungerà una spina di mescita. 6 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che: nel contenitore rigido, dove l otre è aperto nella sua parte superiore ed il tubo di travaso (6) è immerso nel liquido, si immete ARIA COMPRESSA al fine di dare la spinta alla bevanda in esso affinché raggiungerà una spina di mescita; ciò nel caso di bevande che non temono il contato con l ossigeno dell' aria. 7 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fato che: il gas compresso viene immesso direttamente nell' ote attraverso il tappo a tenuta di pressione al fine di dare la spinta alla bevanda affinché raggiunga una spina di mescita. (Fig. 2) 8 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 7, caratterizzato dal fatto che: il contenitore rigido non è a tenuta di pressione. 9 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 7, caratterizzato dal fato che: il coperchio (11) comporta un apertura per dare al bocchettone dell' otre la possibilità di fuoriuscire. 10 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 7, caratterizzato dal fatto che: collegando con un mezzo aspirante il canale di sfiato (10) si crea il vuoto d ' aria entro l' otre prima dell' inizio dell' operazione di spillatura. 11 - CONTENITORE PER BEVANDE IN PRESSIONE, secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che: il contenitore rigido è realizzato con materiale metallico o altro materiale resistente alla spinta della pressione dall' interno verso l' esterno. CLAIMS 1 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES: of the type involving A GLASS FOR DRINKS UNDER PRESSURE AND RELATED EQUIPMENT, characterized by the fact of including: - A wineskin made with specific plastic material to be in contact with drinks. - A rigid container, pressure-tight, able to contain the aforementioned wineskin enclosed in it. - First means of communication for the controlled delivery of COMPRESSED air in the rigid container-wineskin system. - Second means of communication between the inside of the wineskin, closed with an airtight cap, and a pouring plug for the controlled delivery of a drink therein by means of said plug. 2 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 1, characterized in that: the transfer tube (6) does not fish on the bottom but is placed inside the wineskin through the hermetic cap (4) flush with the internal cap; this allows the outflow of the air existing above the liquid at the beginning of the tapping operation. 3 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 1, characterized in that: COMPRESSED GAS is introduced into the rigid pressure-tight container, containing the wineskin closed with the hermetic cap (4) carrying the transfer tube (6) in order to push the drink into it so that it can reach a pour. 4 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 1, characterized by the fact that: The wineskin can be placed and closed in the rigid container even with its protective outer casing. 5 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 1, characterized in that: in the rigid container, where the wineskin is open in its upper part and the transfer tube (6) is immersed in the liquid, COMPRESSED GAS is introduced in order to push the drink into it so that it reaches a pouring plug. 6 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 1, characterized in that: in the rigid container, where the wineskin is open in its upper part and the transfer tube (6) is immersed in the liquid, COMPRESSED AIR is introduced in order to push the drink into it so that it reaches a pouring plug; this in the case of drinks that are not afraid of contact with the oxygen of the air. 7 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 1, characterized by the fact that: the compressed gas is introduced directly into the ote through the pressure-tight cap in order to push the drink to reach a pouring pin. (Fig. 2) 8 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 7, characterized in that: the rigid container is not pressure-tight. 9 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 7, characterized by the fact that: the lid (11) has an opening to give the bottle neck the possibility of coming out. 10 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 7, characterized in that: by connecting the vent channel (10) with a suction means, the air vacuum is created inside the wineskin before the tapping operation begins. 11 - CONTAINER FOR PRESSURIZED BEVERAGES, according to claim 1, characterized in that: the rigid container is made of metal or other material resistant to the pressure thrust from the inside to the outside.
IT000003U 1994-01-28 1994-01-28 CONTAINER FOR PRESSURIZED DRINKS ITTV940003U1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT000003U ITTV940003U1 (en) 1994-01-28 1994-01-28 CONTAINER FOR PRESSURIZED DRINKS

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT000003U ITTV940003U1 (en) 1994-01-28 1994-01-28 CONTAINER FOR PRESSURIZED DRINKS

Publications (3)

Publication Number Publication Date
ITTV940003V0 ITTV940003V0 (en) 1994-01-28
ITTV940003U3 ITTV940003U3 (en) 1995-07-28
ITTV940003U1 true ITTV940003U1 (en) 1995-07-28

Family

ID=11419350

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT000003U ITTV940003U1 (en) 1994-01-28 1994-01-28 CONTAINER FOR PRESSURIZED DRINKS

Country Status (1)

Country Link
IT (1) ITTV940003U1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
ITTV940003V0 (en) 1994-01-28
ITTV940003U3 (en) 1995-07-28

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5265766A (en) Apparatus for receiving and dispensing liquids
US4264019A (en) Beverage dispenser
JP4563576B2 (en) Assembly for storing and discharging beer and other carbonated beverages
US5251787A (en) Pressurized container dispenser
EP0070699A2 (en) Apparatus and method of dispensing a liquid from a semi-bulk disposable container
US6616067B1 (en) Dispensing apparatus
WO2001042090A2 (en) Storage and dispensing of carbonated beverages
BR112013031568B1 (en) container for storing liquid food and distributing it under pressure
WO2011006212A1 (en) Beverage dispensing apparatus
US20040007589A1 (en) Device and method for dispensing carbonated beverages
JPS6278093A (en) Method and system of filling package with carbonated beverage
ES2643071T3 (en) Method and device to detect the mode of operation of a beverage system
WO1995020540A1 (en) Container for storing and dispensing liquids, particularly beverages
US9382106B2 (en) Liquid handling system with reduced exposure to air
EP0080469A1 (en) Improvements in the packaging and dispensing of liquids
ITTV940003U1 (en) CONTAINER FOR PRESSURIZED DRINKS
US11332277B2 (en) Apparatus and method for separation of air from fluids
CA2966391A1 (en) A beverage container assembly for holding a beverage
WO1999032393A1 (en) Liquid storing and dispensing system
WO2009071085A1 (en) An adapter set for use in combination with a collapsible beverage container
US11952201B2 (en) Gravity-oriented one-way valve container apparatus and method
CN111511674A (en) System and method for dispensing beverages stored in collapsible beverage containers
DK1251079T3 (en) Effect on pressurized liquid containers, especially beverage containers
US5002203A (en) Tank with entry fitting
KR920009667A (en) Liquid containment and dispensing equipment

Legal Events

Date Code Title Description
0002 Rejected