ITTO20030072U1 - PERFECTED CONTAINER STRUCTURE FOR A SPECIFIC QUANTITY OF C OSMETIC. - Google Patents
PERFECTED CONTAINER STRUCTURE FOR A SPECIFIC QUANTITY OF C OSMETIC. Download PDFInfo
- Publication number
- ITTO20030072U1 ITTO20030072U1 ITTO20030072U ITTO20030072U1 IT TO20030072 U1 ITTO20030072 U1 IT TO20030072U1 IT TO20030072 U ITTO20030072 U IT TO20030072U IT TO20030072 U1 ITTO20030072 U1 IT TO20030072U1
- Authority
- IT
- Italy
- Prior art keywords
- cosmetic
- dispensing
- container
- shutter
- predetermined quantity
- Prior art date
Links
- 239000002537 cosmetic Substances 0.000 claims description 32
- 230000006835 compression Effects 0.000 claims description 2
- 238000007906 compression Methods 0.000 claims description 2
- 239000012530 fluid Substances 0.000 description 3
- 239000006071 cream Substances 0.000 description 1
- 238000000034 method Methods 0.000 description 1
Landscapes
- Table Devices Or Equipment (AREA)
- Containers Having Bodies Formed In One Piece (AREA)
Description
DESCRIZIONE del modello di utilità dal titolo: DESCRIPTION of the utility model entitled:
"STRUTTURA PERFEZIONATA DI CONTENITORE PER UNA SPECIFICA QUANTITÀ' DI COSMETICO" "IMPROVED CONTAINER STRUCTURE FOR A SPECIFIC AMOUNT OF COSMETIC"
TESTO DELIA DESCRIZIONE TEXT OF THE DESCRIPTION
Sfondo dell'invenzione Background of the invention
Contenitori convenzionali per cosmetici sono illustrati alle figure 4 e 5, e consistono in un corpo di contenitore 30 contenente un fluido, un'estremità di tale contenitore 30 essendo costituita da un tappo di estremità 32 su cui è montato un ugello di erogazione 31. Il foro tarato 33 per l'uscita misurata del fluido dall'ugello dispensatore 31 è assottigliato in corrispondenza dell'apertura di uscita e, in combinazione con una punta di feltro 34, consente di erogare il cosmetico mediante schiacciamento del corpo flessibile del contenitore 30 o mediante l'azione dell'albero del dispositivo schiacciatore 35 in modo tale erogare il cosmetico. Il cosmetico scorre lungo il foro di direzione 33 fino al foro di erogazione ed il cosmetico viene applicato mediante la punta di feltro 34. L'estremità esterna della punta di feltro 34 è munita di un corpo di coperchio esterno 36. Il contenitore di tipo convenzionale, il quale eroga il cosmetico mediante l'albero del dispositivo 35 o semplicemente schiacciando il tubo flessibile non è in grado di erogare una quantità di cosmetico predeterminata. Dopo lo schiacciamento del contenitore, il cosmetico fluido verrà erogato in quantità diverse e la quantità del cosmetico erogato sarà maggiore se la fluidità della crema è alta. Una parte del cosmetico stazionerà nel tubo 31 quando si interrompe l'azione di schiacciare il corpo del contenitore. Inoltre, il cosmetico residuo sulla punta di feltro 34 si asciugherà e renderà più difficili applicazioni successive. Conventional cosmetic containers are illustrated in Figures 4 and 5, and consist of a container body 30 containing a fluid, one end of such container 30 being constituted by an end cap 32 on which a dispensing nozzle 31 is mounted. calibrated hole 33 for the measured exit of the fluid from the dispensing nozzle 31 is thinned at the outlet opening and, in combination with a felt tip 34, allows the cosmetic to be dispensed by squeezing the flexible body of the container 30 or by means of the action of the shaft of the squeezing device 35 so as to deliver the cosmetic. The cosmetic flows along the direction hole 33 to the dispensing hole and the cosmetic is applied by the felt tip 34. The outer end of the felt tip 34 is provided with an outer lid body 36. The conventional type container , which dispenses the cosmetic by means of the shaft of the device 35 or simply by squeezing the flexible tube, is unable to deliver a predetermined quantity of cosmetic. After squeezing the container, the fluid cosmetic will be dispensed in different quantities and the quantity of the dispensed cosmetic will be greater if the fluidity of the cream is high. A part of the cosmetic will remain in the tube 31 when the action of squeezing the body of the container is stopped. Additionally, the cosmetic residue on the felt tip 34 will dry out and make subsequent applications more difficult.
Sommario dell'invenzione Summary of the invention
In vista di quanto precede, oggetto della presente invenzione è realizzare una struttura di contenitore migliorata per erogare una quantità predeterminata di cosmetico, consistente in un corpo tubolare contenente il cosmetico ed in un tubo erogatore munito di punta di feltro all'estremità erogatrice del corpo, ed un corpo di coperchio esterno a protezione dell'estremità erogatrice, caratterizzata dal fatto che l'estremità di fondo del tubo erogatore del corpo è provvista di un otturatore e di una sede di otturatore a copertura dell'otturatore stesso in modo tale che l'otturatore sollecita il foro erogatore nella sede dell'otturatore, ed in combinazione con il dispositivo di compressione all'altra estremità del corpo del contenitore, la pressione dell'otturatore provoca un comando automatico di apertura e chiusura automatico del foro di comunicazione cosicché il cosmetico viene erogato in quantità predeterminata. In view of the foregoing, the object of the present invention is to provide an improved container structure for dispensing a predetermined quantity of cosmetic, consisting of a tubular body containing the cosmetic and a dispensing tube fitted with a felt tip at the dispensing end of the body, and an external cover body to protect the dispensing end, characterized in that the bottom end of the dispensing tube of the body is provided with a shutter and a shutter seat covering the shutter itself so that the obturator urges the dispensing hole in the obturator seat, and in combination with the compression device at the other end of the container body, the pressure of the obturator causes an automatic opening and closing command of the communication hole so that the cosmetic is dispensed in a predetermined quantity.
Un ulteriore oggetto della presente invenzione è realizzare una struttura di contenitore migliorata per l'erogazione di una quantità predeterminata di cosmetico, che riduce gli inconvenienti del contenitore per cosmetici di tipo convenzionale non in grado di erogare una quantità predeterminata. A further object of the present invention is to provide an improved container structure for dispensing a predetermined quantity of cosmetic, which reduces the drawbacks of the conventional cosmetic container not capable of delivering a predetermined quantity.
Breve descrizione dei disegni Brief description of the drawings
La figura 1 è una vista assonometrica esplosa del contenitore secondo la presente invenzione. Figure 1 is an exploded axonometric view of the container according to the present invention.
La figura 2 è una sezione longitudinale del contenitore secondo la presente invenzione. Figure 2 is a longitudinal section of the container according to the present invention.
La figura 3 è una sezione longitudinale della valvola erogatrice con capacità di comando. Figure 3 is a longitudinal section of the dispensing valve with control capability.
La figura 4 è una vista esplosa del contenitore. Figure 4 is an exploded view of the container.
La figura 5 è una sezione longitudinale del dispositivo erogatore secondo la presente invenzione. Figure 5 is a longitudinal section of the dispensing device according to the present invention.
Descrizione dettagliata di una forma di attuazione preferita Detailed description of a preferred embodiment
Con riferimento alle figure da 1 a 3, è illustrata una struttura migliorata di un contenitore per l'erogazione di una quantità predeterminata di cosmetico comprendente un corpo di contenitore 10, un tappo di estremità 12 che trattiene un tubo erogatore 11 applicato all'estremità di erogazione del corpo di contenitore 10 in modo tale da riunire l'intera struttura dell'erogatore. La parte interna del tubo erogatore 11 è provvista di un foro 13 tarato direzionale che consente lo scorrere verso l'esterno del cosmetico contenuto. L'estremità esterna del tubo erogatore 11 è munita di una punta di feltro 14 con lo scopo di produrre un contatto gradevole con la pelle. Per erogare una quantità predeterminata di cosmetico, l'estremità del tubo erogatore 11 è munita di un otturatore a sfera retraibile ed elastico 15, e il lato esterno dell'otturatore 15 è provvisto di una sede 16 che lo avvolge in modo tale che l'otturatore 15 si innesti esattamente nel centro attraverso il foro 17 della sede 16 il che costituisce nel suo insieme un comando si/no per l'erogazione del cosmetico contenuto nel corpo del contenitore 10. La sezione interna di fondo del corpo di contenitore 10 è provvista di un albero a vite che consente lo schiacciamento e l'uscita del cosmetico. Azionando in senso rotatorio l'albero 20, il piatto di estremità 21 dell'albero 20 viene spinto verso l'alto e spinge fuori il cosmetico. L'estremità erogatrice del contenitore è provvista di un corpo di coperchio esterno 22 che sigilla il contenitore. Durante l'applicazione, l'otturatore 15 e la sede 16 combinate comandano la pressione dell'azione di schiacciamento. L'otturatore 15 viene sollecitato in modo tale che il cosmetico venga erogato attraverso il foro 17 in una quantità predeterminata. With reference to Figures 1 to 3, an improved structure is shown of a container for dispensing a predetermined quantity of cosmetic comprising a container body 10, an end cap 12 which holds a dispensing tube 11 applied to the end of dispensing of the container body 10 in such a way as to bring together the entire structure of the dispenser. The internal part of the dispensing tube 11 is provided with a directional calibrated hole 13 which allows the cosmetic contained to slide outwards. The outer end of the delivery tube 11 is provided with a felt tip 14 with the purpose of producing a pleasant contact with the skin. To dispense a predetermined quantity of cosmetic, the end of the dispensing tube 11 is provided with a retractable and elastic ball obturator 15, and the external side of the obturator 15 is provided with a seat 16 which wraps it in such a way that the obturator 15 engages exactly in the center through the hole 17 of the seat 16 which constitutes as a whole a yes / no command for dispensing the cosmetic contained in the body of the container 10. The internal bottom section of the container body 10 is provided of a screw shaft that allows the crushing and exit of the cosmetic. By rotating the shaft 20, the end plate 21 of the shaft 20 is pushed upwards and pushes out the cosmetic. The dispensing end of the container is provided with an outer lid body 22 which seals the container. During application, the combined shutter 15 and seat 16 control the pressure of the crushing action. The shutter 15 is urged in such a way that the cosmetic is dispensed through the hole 17 in a predetermined quantity.
Cioè, quando l'albero a vite comanda lo schiacciamento, il cosmetico verrà spinto verso l'alto ed al tempo stesso lo stesso cosmetico da erogare provocherà l'apertura dell'otturatore 15 nei confronti del foro di passaggio 17 ed il cosmetico raggiungerà la punta di feltro 14 all'estremità esterna del tubo erogatore 11 ed il cosmetico verrà erogato in maniera uniforme in quantità predeterminata. L'otturatore 15 dopo essere stato forzato ad aprirsi ritornerà elasticamente in posizione e chiuderà il foro erogatore 17 della sede 16 ed il processo di erogazione verrà interrotto. Cioè, l'estremità del tubo erogatore 11 viene chiusa e la pressione interna del tubo erogatore 11 viene mantenuta, il che al tempo stesso comanda la diminuzione di pressione del tubo erogatore 11. Ciò impedirà ulteriormente lo spargimento all'esterno del cosmetico. That is, when the screw shaft controls the crushing, the cosmetic will be pushed upwards and at the same time the cosmetic to be dispensed will cause the shutter 15 to open towards the passage hole 17 and the cosmetic will reach the tip. of felt 14 at the outer end of the dispensing tube 11 and the cosmetic will be dispensed in a uniform manner in a predetermined quantity. The shutter 15 after being forced to open will return elastically into position and close the dispensing hole 17 of the seat 16 and the dispensing process will be interrupted. That is, the end of the dispensing tube 11 is closed and the internal pressure of the dispensing tube 11 is maintained, which at the same time controls the pressure decrease of the dispensing tube 11. This will further prevent the spreading out of the cosmetic.
Claims (2)
Priority Applications (1)
Application Number | Priority Date | Filing Date | Title |
---|---|---|---|
ITTO20030072 ITTO20030072U1 (en) | 2003-04-17 | 2003-04-17 | PERFECTED CONTAINER STRUCTURE FOR A SPECIFIC QUANTITY OF C OSMETIC. |
Applications Claiming Priority (1)
Application Number | Priority Date | Filing Date | Title |
---|---|---|---|
ITTO20030072 ITTO20030072U1 (en) | 2003-04-17 | 2003-04-17 | PERFECTED CONTAINER STRUCTURE FOR A SPECIFIC QUANTITY OF C OSMETIC. |
Publications (1)
Publication Number | Publication Date |
---|---|
ITTO20030072U1 true ITTO20030072U1 (en) | 2004-10-18 |
Family
ID=43725350
Family Applications (1)
Application Number | Title | Priority Date | Filing Date |
---|---|---|---|
ITTO20030072 ITTO20030072U1 (en) | 2003-04-17 | 2003-04-17 | PERFECTED CONTAINER STRUCTURE FOR A SPECIFIC QUANTITY OF C OSMETIC. |
Country Status (1)
Country | Link |
---|---|
IT (1) | ITTO20030072U1 (en) |
-
2003
- 2003-04-17 IT ITTO20030072 patent/ITTO20030072U1/en unknown
Similar Documents
Publication | Publication Date | Title |
---|---|---|
US4949875A (en) | Dispenser with integrated cover for paste-like material | |
US7021851B1 (en) | Toothbrush incorporating dentifrice dispenser | |
KR100840555B1 (en) | The nozzle tip of cosmetic case is able to airtight | |
US20030123921A1 (en) | Fluid applicator instrument | |
ES2954964T3 (en) | Device for separately dispensing materials for use together on human skin | |
US20070183838A1 (en) | Travel toothbrush with toothpaste in handle | |
JP2007529375A (en) | Dispenser with sealed dispense valve unit | |
GB2161222A (en) | Arrangement for adding a stripe to a dispensed pasty material | |
CN106213753A (en) | Cosmetics containers | |
US5913632A (en) | Refillable dentrifice dispensing toothbrush | |
KR20140115097A (en) | Airless pump with eye liner cosmetics containers | |
US5992764A (en) | Nozzle for dispensing a liquid or pasty material | |
KR102310297B1 (en) | cosmetic container | |
US2849737A (en) | Lather applicator | |
US20020104898A1 (en) | Spray device having at least two vector gas outlet orifices | |
KR102393712B1 (en) | Devices for dispensing and applying cosmetic or medical products | |
KR101392980B1 (en) | The contents of cosmetic containers to have puff of dispensing device | |
US20030085302A1 (en) | Device for spraying a substance onto a medium | |
JP2008024339A (en) | Squeeze container | |
JP4590365B2 (en) | Cosmetic composition packaging and applicator device | |
ITTO20030072U1 (en) | PERFECTED CONTAINER STRUCTURE FOR A SPECIFIC QUANTITY OF C OSMETIC. | |
US6652176B2 (en) | Reservoir and applicator unit | |
JPS63110158A (en) | Dispenser for pasty content | |
US20090144922A1 (en) | Toothbrush | |
US20100139677A1 (en) | Container for nail polish |