ITMI942446A1 - MANUAL CHAIN LOCK - Google Patents

MANUAL CHAIN LOCK Download PDF

Info

Publication number
ITMI942446A1
ITMI942446A1 IT94MI002446A ITMI942446A ITMI942446A1 IT MI942446 A1 ITMI942446 A1 IT MI942446A1 IT 94MI002446 A IT94MI002446 A IT 94MI002446A IT MI942446 A ITMI942446 A IT MI942446A IT MI942446 A1 ITMI942446 A1 IT MI942446A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
friction
wheel
steering wheel
plate
load
Prior art date
Application number
IT94MI002446A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Yoshio Ueno
Yasuo Wada
Original Assignee
Elephant Chain Block Co
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Elephant Chain Block Co filed Critical Elephant Chain Block Co
Publication of ITMI942446A0 publication Critical patent/ITMI942446A0/en
Publication of ITMI942446A1 publication Critical patent/ITMI942446A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1275682B1 publication Critical patent/IT1275682B1/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B66HOISTING; LIFTING; HAULING
    • B66DCAPSTANS; WINCHES; TACKLES, e.g. PULLEY BLOCKS; HOISTS
    • B66D3/00Portable or mobile lifting or hauling appliances
    • B66D3/12Chain or like hand-operated tackles with or without power transmission gearing between operating member and lifting rope, chain or cable
    • B66D3/16Chain or like hand-operated tackles with or without power transmission gearing between operating member and lifting rope, chain or cable operated by an endless chain passing over a pulley or a sprocket

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Braking Arrangements (AREA)
  • Manufacture Of Macromolecular Shaped Articles (AREA)

Abstract

Il diametro esterno di una prima piastra di rivestimento (13) di un freno meccanico (17) è resa più piccolo del diametro interno di una porzione rigonfiata interna di una porzione (20) di ruota di un volante (11), diametri esterni di una seconda piastra di rivestimento (14) e di un disco condotto (8) di un elemento condotto (10) sono resi più piccoli del diametro interno di una porzione cilindrica (21) di una ruota di cricchetto di frenatura (12), e la prima e seconda piastra di rivestimento (13 e 14) sono formati da una materia prima di rivestimento avente prestazioni corrispondenti a resistenza di compressione di 15 (Kgf/mm2) e deformazione massima di 12 (10-3 mm/mm) o più, in modo tale che il volante (11) è ridotto di diametro ed è pure assialmente verso la piastra laterale, così da fornire un blocco di catena di dimensione ridotte.The external diameter of a first covering plate (13) of a mechanical brake (17) is made smaller than the internal diameter of an internal swollen portion of a wheel portion (20) of a steering wheel (11), external diameters of a second trim plate (14) and a driven disc (8) of a driven element (10) are made smaller than the internal diameter of a cylindrical portion (21) of a brake ratchet wheel (12), and the first and second coating plate (13 and 14) are formed from a coating raw material having performances corresponding to a compressive strength of 15 (Kgf / mm2) and a maximum deformation of 12 (10-3 mm / mm) or more, so such that the steering wheel (11) is reduced in diameter and is also axially towards the side plate, so as to provide a block of chain of reduced size.

Description

D€SCRIZIONE DELL'INVENZIONE INDUSTRIALE AVENTE PER TITOLO "BLOCCO DI CATENA MANUALE" D € DESCRIPTION OF THE INDUSTRIAL INVENTION WITH THE TITLE "MANUAL CHAIN BLOCK"

DESCRIZIONE DESCRIPTION

La presente invenzione riguarda un blocco di catena manuale e, più particolarmente, un blocco di catena manuale che è dotato di una impugnatura e di un freno meccanico in modo tale che una carrucola di carico è azionata girevolmente azionando una catena manuale impegnabile con il volante o impugnatura. The present invention relates to a manual chain block and, more particularly, to a manual chain block which is equipped with a handle and a mechanical brake in such a way that a load pulley is rotatably operated by operating a manual chain engageable with the steering wheel or handle.

Convenzionalmente, è già noto questo tipo di blocco di catena manuale, come ad esempio descritto nella Gazzetta dei Modelli di Utilità Giapponesi pubblicati No. Sho 54-39231. Conventionally, this type of manual chain lock is already known, as for example described in the Journal of Japanese Utility Models published No. Sho 54-39231.

Il blocco di catena manuale descritto nella precedente Gazzetta è costruito in modo tale che un albero di azionamento è supportato tra piastre laterali attraverso una coppia di cuscinetti, una carrucola di carico in associazione con l'albero di azionamento attraverso un meccanismo a ingranaggi di riduzione è supportata girevolmente sull'albero di azionamento. Un elemento condotto avente in corrispondenza di un lato di esso un disco condotto è accoppiato con l'albero di azionamento. Una borchia di un volante è montata a vite sull'albero di azionamento. Inoltre, una ruota di cricchetto di frenatura, impegnabile con un nottolino di frenatura, e una coppia di piastre o dischi di rivestimento, che sono disposte affacciate l 'una all'altra attraverso la ruota di cricchetto di frenatura, sono supportate su una porzione cilindrica dell'elemento condotto e tra il disco condotto ed una superficie laterale di una porzione a ruota del volante, in modo da costituire un freno meccanico. Una catena manuale impegnantesi con il volante è atta ad operare per azionare girevolmente l'albero di azionamento trasmissione attraverso il freno meccanico e azionare la carrucola di carico per sollevare un carico o rilasciare il freno meccanico per abbassare il carico sollevato. The manual chain block described in the previous journal is constructed in such a way that a drive shaft is supported between side plates through a pair of bearings, a load sheave in association with the drive shaft through a reduction gear mechanism is rotatably supported on the drive shaft. A driven member having a driven disc at one side thereof is coupled to the drive shaft. A steering wheel boss is screw mounted on the drive shaft. Furthermore, a braking ratchet wheel, engageable with a braking pawl, and a pair of lining plates or discs, which are arranged facing each other through the braking ratchet wheel, are supported on a cylindrical portion. of the driven element and between the driven disc and a lateral surface of a wheel portion of the steering wheel, so as to constitute a mechanical brake. A manual chain engaging the handwheel is adapted to operate to pivotally drive the drive shaft through the mechanical brake and drive the load sheave to lift a load or release the mechanical brake to lower the lifted load.

Nel blocco di catena manuale costruito come si è menzionato precedentemente, piastre di rivestimento commercialmente disponibili, che sono impiegate per il rivestimento di freni di automobili o simili, sono impiegate per la piastra di rivestimento del freno meccanico. Inoltre, la piastra di rivestimento ha un diametro approssimativamente uguale a quello della porzione a ruota del volante ed è posizionata in opposizione alla superficie laterale della ruota. In the manual chain block constructed as mentioned above, commercially available facing plates, which are used for the automotive brake lining or the like, are used for the mechanical brake lining plate. Further, the trim plate has a diameter approximately equal to that of the wheel portion of the steering wheel and is positioned opposed to the side surface of the wheel.

Il rivestimento dei freni generalmente impiegato per macchine industriali deve solamente avere, al massimo, una proprietà di coefficienti e di attrito di 0,20 o più ad una temperatura della superficie di attrito di 200°C, resistenza a compressione di 1000 (Kg/cm<2>) al massimo, e con deformazione massima di circa 8 (10<-3 >mm/mm), nei termini della sua funzione, le cui proprietà sono in conformità con quanto previsto dallo standard industriale Giapponese. Per l'impiego di queste piastre di rivestimento commercialmente disponibili per il freno meccanico del blocco di catena manuale, la piastra di rivestimento deve avere un grande diametro e inoltre la superficie di attrito della ruota opposta alla piastra di rivestimento deve avere un'area aumentata, nei termini delle prestazioni e della qualità, in modo tale che la pressione superficiale può essere ridotta per adattare la proprietà del freno meccanico corrispondentemente ad un carico sollevato. The brake lining generally used for industrial machines must only have, at most, a coefficient and friction property of 0.20 or more at a friction surface temperature of 200 ° C, compressive strength of 1000 (Kg / cm <2>) to the maximum, and with a maximum deformation of about 8 (10 <-3> mm / mm), in terms of its function, whose properties are in accordance with the provisions of the Japanese industry standard. For the use of these commercially available liner plates for the mechanical brake of the manual chain block, the liner plate must have a large diameter and in addition the friction surface of the wheel opposite the liner plate must have an increased area, in terms of performance and quality, so that the surface pressure can be reduced to adapt the property of the mechanical brake corresponding to a raised load.

D'altro canto, è stato recentemente richiesto che il blocco di catena manuale abbia piccole dimensioni in base al requisito di semplicità di manipolazione. Per soddisfare tale richiesta, la qualità del materiale di ciascun componente è stata migliorata per aumentarne la durata. Tuttavia, ci si è limitati a ridurre le dimensioni del diametro del volante in seguito ad una limitazione del diametro della piastra di rivestimento, e pertanto la sua miniaturizzazione è risultata limitata. In aggiunta, il volante deve essere disposto assialmente all'esterno del freno meccanico, in modo tale che anche le dimensioni assiali del volante sono limitate rispetto alla miniaturizzazione. Inoltre, poiché il volante è posizionato assialmente all'esterno, la distanza da un cuscinetto supportante l'albero di trasmissione o azionamento alle piastre laterali al volante diviene maggiore e, conseguentemente, l'albero di trasmissione o azionamento è soggetto a inflessione a causa di carico agente sul volante azionato mediante la catena manuale. Quando la catena manuale viene azionata forzatamente, l'albero di trasmissione è suscettibile di deformarsi. Inoltre, nello stato di assenza di carico in cui un gancio in corrispondenza della catena di carico impegnata con la carrucola di carico non supporta carico e la carrucola di carico non è influenzata dal carico, il corpo del blocco della catena, come è mostrato mediante la linea tratteggiata a due puntini Fig. 7, è inclinata a causa del peso della catena manuale impegnatile con il volante. In questa condizione, quando la catena manuale 100 è azionata per fare ruotare il volante 101, la catena manuale 100 perviene in contatto con un coperchio 103 di ruota in corrispondenza del corpo 102 del blocco della catena cosi da generare rumori. Inoltre, resistenza è generata contro il funzionamento della catena manuale 100 e si oppone alla rotazione inerziale del volante 101 mediante il funzionamento della catena manuale 100. Conseguentemente, la ruota manuale 101 non può essere fatta rapidamente ruotare mediante il funzionamento della catena manuale 100, e pertanto il gancio della catena di carico non può essere sollevato rapidamente. On the other hand, it has recently been required that the manual chain block have small dimensions based on the requirement of ease of handling. To meet this demand, the material quality of each component has been improved to increase durability. However, it was limited to reducing the size of the diameter of the steering wheel following a limitation of the diameter of the cover plate, and therefore its miniaturization was limited. In addition, the steering wheel must be arranged axially outside the mechanical brake, such that the axial dimensions of the steering wheel are also limited with respect to miniaturization. Also, since the steering wheel is axially positioned outward, the distance from a bearing supporting the drive shaft to the steering wheel side plates becomes greater and, consequently, the drive shaft is subject to deflection due to load acting on the steering wheel operated by the manual chain. When the manual chain is forcibly driven, the drive shaft is susceptible to deformation. Also, in the no-load state where a hook at the load chain engaged with the load sheave does not support load and the load sheave is not affected by the load, the body of the chain block, as shown by the dotted line with two dots Fig. 7, is inclined due to the weight of the manual chain engaging with the steering wheel. In this condition, when the manual chain 100 is operated to rotate the handwheel 101, the manual chain 100 comes into contact with a wheel cover 103 at the body 102 of the chain block so as to generate noises. Further, resistance is generated against the operation of the manual chain 100 and opposes the inertial rotation of the steering wheel 101 by the operation of the manual chain 100. Consequently, the manual wheel 101 cannot be rapidly rotated by the operation of the manual chain 100, and therefore the hook of the load chain cannot be raised quickly.

Uno scopo della presente invenzione è quello di minimizzare il numero di tasche della ruota manuale e inoltre quello che una porzione di ruota del volante abbia a sovrapporsi sul freno meccanico in modo tale che il volante possa essere posizionato assialmente in prossimità di un lato di una piastra laterale supportante la carrucola di carico, e inoltre quello di ridurre il diametro della ruota, fornendo così un blocco di catena complessivamente di piccole dimensioni. An object of the present invention is to minimize the number of pockets of the manual wheel and also that a portion of the wheel of the steering wheel overlaps the mechanical brake so that the steering wheel can be positioned axially in proximity to one side of a plate. supporting the loading sheave, and also to reduce the diameter of the wheel, thus providing a chain block of overall small dimensions.

Per raggiungere gli scopi precedentemente menzionati, l'invenzione è concepita in modo tale che in un blocco di catena manuale comprendente una carrucola di carico 3 supportata tra piastre laterali 1 e 2 tramite una coppia di cuscinetti 5 e 6; un albero di azionamento o trasmissione 7 per azionare la carrucola di carico 3; un elemento condotto 10 accoppiato con l'albero di azionamento 7; un volante o volantino 11 montato a vite sull'albero di azionamento 7; e un freno meccanico 17 disposto tra l'elemento condotto 10 ed il volante 11 ed avente una ruota di cricchetto di frenatura 12 impegnabile con un nottolino di frenatura 16 e una coppia di piastre di rivestimento 13 e 14, il volante 11 comprende una borchia 19 montata a vite sull'albero di azionamento 7 e una porzione 20 di ruota avente tasche in numero minimo per ricevere in esse elementi di articolazione o maglie orizzontali della catena manuale, una porzione interna della porzione a ruota 20 in proseguimento di una superficie di attrito 19a della bugnatura 19 è dilatata dalla superficie di attrito verso la piastra laterale, il diametro esterno della prima piastra di rivestimento 13 in contatto con la superficie di attrito è reso minore del diametro interno della porzione dilatata o rigonfiata interna in corrispondenza della porzione 20 di ruota, la ruota di cricchetto di frenatura 12 è dotata di una porzione cilindrica 21 estendentesi dalla periferia esterna di essa verso la piastra laterale 1, la porzione cilindrica 21 è dotata, in corrispondenza della periferia esterna di essa, di denti 15 impegnabili con il nottolino di frenatura 16, i denti 15 essendo spostati verso la piastra laterale rispetto alla porzione dilatata interna della porzione a ruota 20, diametri esterni della seconda piastra di rivestimento 14 e dell'elemento condotto 10 aventi la superficie di attrito essendo resi minori del diametro interno della porzione cilindrica 21 della ruota di cricchetto di frenatura 12, e la prima e seconda piastre di rivestimento 13 e 14 essendo formate da una materia prima di rivestimento comprendente una fibra resistente al calore, un agente di regolazione di attrito e un agente di collegamento e avendo prestazioni tali che, ad una temperatura di 200°C delle rispettive superfici di attrito, la materia prima ha un coefficiente di 0,35 o più, e una durezza di da 90 a 120, resistenza di compressione di 15 (Kgf/mm<2>), e deformazione massima di 12 (10<-3 >mm/mm) o più. To achieve the aforementioned purposes, the invention is conceived in such a way that in a manual chain block comprising a load pulley 3 supported between side plates 1 and 2 by means of a pair of bearings 5 and 6; a drive or transmission shaft 7 for driving the loading sheave 3; a driven element 10 coupled to the drive shaft 7; a steering wheel or handwheel 11 screw mounted on the drive shaft 7; and a mechanical brake 17 arranged between the driven element 10 and the steering wheel 11 and having a braking ratchet wheel 12 engageable with a braking pawl 16 and a pair of lining plates 13 and 14, the steering wheel 11 comprises a boss 19 screw mounted on the drive shaft 7 and a wheel portion 20 having pockets in a minimum number to receive in them articulation elements or horizontal links of the manual chain, an internal portion of the wheel portion 20 in continuation of a friction surface 19a of the boss 19 is dilated from the friction surface towards the side plate, the external diameter of the first lining plate 13 in contact with the friction surface is made smaller than the internal diameter of the internal dilated or swollen portion at the wheel portion 20, the braking ratchet wheel 12 is provided with a cylindrical portion 21 extending from the outer periphery thereof towards the plate lateral 1, the cylindrical portion 21 is equipped, in correspondence with the external periphery thereof, with teeth 15 engageable with the braking pawl 16, the teeth 15 being moved towards the side plate with respect to the internal dilated portion of the wheel portion 20, diameters of the second liner plate 14 and driven member 10 having the friction surface being made smaller than the inner diameter of the cylindrical portion 21 of the braking ratchet wheel 12, and the first and second liner plates 13 and 14 being formed by a coating raw material comprising a heat resistant fiber, a friction regulating agent and a bonding agent and having performances such that, at a temperature of 200 ° C of the respective friction surfaces, the raw material has a coefficient of 0 , 35 or more, and a hardness of 90 to 120, a compressive strength of 15 (Kgf / mm <2>), and a maximum deformation of 12 (10 <-3> mm / mm) or more.

Preferibilmente, la porzione cilindrica 21 in corrispondenza della ruota di cricchetto di frenatura 12 è sovrapposta sulla periferia esterna del cuscinetto 6 supportante la carrucola di carico 3 sulla piastra laterale 2. Preferably, the cylindrical portion 21 at the braking ratchet wheel 12 is superimposed on the outer periphery of the bearing 6 supporting the load sheave 3 on the side plate 2.

Inoltre, è preferibile che tra le superfici di attrito con le quali la prima e seconda piastra di rivestimento 13 e 14 pervengono in contatto di attrito, le superfici di attrito su almeno l'elemento condotto 10 e la ruota di cricchetto di frenatura siano ciascuna dotata di uno strato 26 di controllo di attrito placcato e termotrattato. Furthermore, it is preferable that between the friction surfaces with which the first and second facing plates 13 and 14 come into friction contact, the friction surfaces on at least the driven element 10 and the braking ratchet wheel are each provided a heat-treated, plated friction control layer 26.

Inoltre, l'invenzione può includere un dispositivo 30 di prevenzione di sovraccarichi, che comprende un volante 11 montato a vite su un albero di azionamento 7 e un supporto 31 di freno avente nell'interno una flangia 32 avente nell'interno una superficie di attrito, ed una porzione cilindrica 33. Una borchia 19 del volante 11 è supportata sulla porzione cilindrica 33 del supporto 31 del freno, ed un elemento 34 di impostazione e di regolazione di carico è montato a vite su esso. Tra la flangia 32 dell'elemento 31 di supporto del freno e la borchia o bugnatura 19 è interposta una prima piastra di attrito 35. Tra la borchia 19 e l'elemento 34 di impostazione di regolazione del carico è interposta una seconda piastra di attrito 36. Tra la seconda piastra di attrito 36 e l'elemento 34 di impostazione e regolazione del carico sono interposti una piastra di supporto 38 ed un elemento elastico 37. Il diametro esterno della flangia 32 in corrispondenza del supporto 31 del freno e quello delle piastre di attrito 35 e 36 sono resi più piccoli del diametro interno della porzione dilatata interna della porzione a ruota 20. Furthermore, the invention may include an overload prevention device 30, which comprises a steering wheel 11 screw mounted on a drive shaft 7 and a brake support 31 having inside a flange 32 having a friction surface inside. , and a cylindrical portion 33. A boss 19 of the steering wheel 11 is supported on the cylindrical portion 33 of the brake support 31, and a load setting and adjusting element 34 is screw mounted thereon. A first friction plate 35 is interposed between the flange 32 of the brake support element 31 and the boss or boss 19. A second friction plate 36 is interposed between the boss 19 and the load adjustment setting element 34 . Between the second friction plate 36 and the element 34 for setting and adjusting the load, a support plate 38 and an elastic element 37 are interposed. The external diameter of the flange 32 in correspondence with the brake support 31 and that of the plates friction 35 and 36 are made smaller than the internal diameter of the internal dilated portion of the wheel portion 20.

Preferibilmente, i diametro esterni della piastra di ritenzione 38, elemento elastico e dell'elemento 34 di impostazione e regolazione di carico nel dispositivo 30 di prevenzione di sovraccarichi sono resi più piccoli del diametro interno della porzione dilatata assialmente esterna della porzione a ruota 20 del volante 11, in modo tale che il dispositivo 30 di impedimento dei sovraccarichi è contenuto in un piano di sporgenza di entrambe le superfici assialmente laterali in corrispondenza della porzione a ruota 20 del volante 11. Inoltre, è preferibile che tra le superfici di attrito con cui la prima e seconda piastre di attrito pervengono in contatto di attrito, le superfici di attrito di almeno le flange 32 del supporto 31 del freno e la piastra di ritenzione 38 siano dotate su esse di uno strato 39 di controllo di attrito di uno strato placcato termotrattato. Preferably, the outer diameters of the retaining plate 38, spring member and of the load setting and adjusting member 34 in the overload prevention device 30 are made smaller than the inner diameter of the axially outer dilated portion of the wheel portion 20 of the steering wheel. 11, in such a way that the overload prevention device 30 is contained in a projecting plane of both axially lateral surfaces in correspondence with the wheel portion 20 of the steering wheel 11. Furthermore, it is preferable that between the friction surfaces with which the first and second friction plates come into friction contact, the friction surfaces of at least the flanges 32 of the brake support 31 and the retaining plate 38 are provided thereon with a friction control layer 39 of a heat-treated plated layer.

Secondo l'invenzione, il diametro esterno della prima piastra di rivestimento 13 è reso minore del diametro interno della porzione dilatata interna della porzione a ruota 20 del volante 11. La ruota 12 di cricchetto di frenatura è dotata della porzione cilindrica 21, e denti 15 impegnabili con il nottolino di frenatura 16 sono spostati verso la piastra laterale rispetto alla porzione dilatata interna di 11. In aggiunta a ciò, i diametri esterni della ruota di cricchetto di frenatura 12 e della piastra di rivestimento 14 e dell'elemento condotto dotato della superficie di attrito sono più piccoli del diametro interno della porzione cilindrica 21, e inoltre la prima e seconda piastre di rivestimento 13 e 14 sono formate della materia prima di rivestimento menzionata precedentemente. Questa struttura fornisce il risultato che mentre il volante il è reso più piccolo, la posizione assiale di esso è spostata verso la carrucola 3 di carico, in altre parole verso la piastra laterale a supporto sulla carrucola di carico. Perciò, le dimensioni non solo nella direzione radiale ma anche nella direzione assiale possono essere ridotte così da ridurre le dimensioni del blocco della catena. In aggiunta, l'albero di azionamento 7 è ridotto nella inflessione assiale. Inoltre, il blocco della catena è meno inclinato complessivamente quando non è caricato, per cui il volante può ruotare dolcemente per forza di inerzia e la catena manuale può essere azionata dolcemente e rapidamente senza generare rumori. In aggiunta, la costruzione in cui la porzione cilindrica 21 della ruota di cricchetto di frenatura 12 si sovrappone sulla periferia esterna del cuscinetto 6 supportante attraverso di esso la carrucola di carico 3 sulla piastra laterale 2, fornisce il risultato che il nottolino di frenatura 16 impegnabile con i denti 15 in corrispondenza della porzione cilindrica 21 è spostato verso la piastra laterale e inoltre il volantino o volante il può essere spostato verso la medesima in tale grado. Ciò consente al blocco della catena di essere ulteriormente ridotto in lunghezza assiale. Inoltre, l'albero di azionamento o trasmissione 7 può essere ridotto in inflessione quando il volante il è azionato, e l'intero blocco della catena può essere meno inclinato in assenza di carico. Inoltre, la costruzione per la quale lo strato 26 di controllo di attrito è disposto sulla superficie di attrito, fornisce il risultato che la piastra di rivestimento 13 e 14 della precedente materia prima di rivestimento hanno una migliorata resistenza all'attacco della superficie di attrito e un coefficiente di attrito controllato.·Così, anche in seguito a impiego prolungato, il coefficiente di attrito della superficie di attrito può essere stabilizzato, e alla proprietà di frenatura può essere impedito di subire variazione dopo lungo impiego, consentendo così' di realizzare impiego stabile per un lungo periodo d'impiego. According to the invention, the external diameter of the first lining plate 13 is made smaller than the internal diameter of the internal dilated portion of the wheel portion 20 of the steering wheel 11. The braking ratchet wheel 12 is equipped with the cylindrical portion 21, and teeth 15 engageable with the braking pawl 16 are displaced towards the side plate with respect to the internal dilated portion of 11. In addition to this, the external diameters of the braking ratchet wheel 12 and of the lining plate 14 and of the driven element provided with the surface of friction are smaller than the inner diameter of the cylindrical portion 21, and furthermore the first and second liner plates 13 and 14 are formed of the aforementioned liner raw material. This structure provides the result that while the steering wheel 11 is made smaller, the axial position thereof is displaced towards the loading sheave 3, in other words towards the supporting side plate on the loading sheave. Therefore, the dimensions not only in the radial direction but also in the axial direction can be reduced so as to reduce the size of the chain block. In addition, the drive shaft 7 is reduced in axial deflection. In addition, the chain lock is less inclined overall when unloaded, so the steering wheel can rotate smoothly by force of inertia and the manual chain can be operated smoothly and quickly without generating noise. In addition, the construction in which the cylindrical portion 21 of the braking ratchet wheel 12 overlaps the outer periphery of the bearing 6 supporting through it the load sheave 3 on the side plate 2, provides the result that the braking pawl 16 can be engaged with the teeth 15 in correspondence with the cylindrical portion 21 it is displaced towards the side plate and furthermore the handwheel 11 can be displaced towards the same in this degree. This allows the chain block to be further reduced in axial length. Furthermore, the drive shaft 7 can be reduced in deflection when the steering wheel 11 is operated, and the entire chain block can be less inclined under no load. Furthermore, the construction for which the friction control layer 26 is disposed on the friction surface, provides the result that the coating plate 13 and 14 of the previous coating raw material have an improved resistance to attack of the friction surface and a controlled friction coefficient. Thus, even after prolonged use, the friction coefficient of the friction surface can be stabilized, and the braking property can be prevented from changing after long use, thus allowing stable use to be achieved for a long period of use.

Inoltre, secondo l'invenzione includente il dispositivo 30 di prevenzione dei sovraccarichi, il diametro esterno della flangia 32 del supporto 31 del freno e quelli delle piastre di attrito 35 e 36 sono resi inferiori al diametro interno della porzione dilatata interna in corrispondenza della porzione a ruota 20 del volante o volantino 11, per cui le piastre di attrito 35 e 36 possono essere contenute nel piano di sporgenza della porzione a ruota 20 del volante 11. Perciò, benché il blocco della catena includa il dispositivo 30 di impedimento dei sovraccarichi, esso può essere ridotto in lunghezza assiale così da risultare complessivamente di piccole dimensioni. Furthermore, according to the invention including the overload prevention device 30, the external diameter of the flange 32 of the brake support 31 and those of the friction plates 35 and 36 are made smaller than the internal diameter of the internal dilated portion at the portion a wheel 20 of the steering wheel or handwheel 11, whereby the friction plates 35 and 36 may be contained in the projecting plane of the wheel portion 20 of the steering wheel 11. Therefore, although the chain lock includes the overload prevention device 30, it it can be reduced in axial length so as to be overall small.

Inoltre, la costruzione in cui i diametri esterni dell'elemento elastico 37, ritenente la piastra 38 e l'elemento 34 di impostazione e regolazione del carico in corrispondenza del dispositivo 30 di impedimento dei sovraccarichi sono resi minori del diametro interno della porzione dilatata interna della porzione a ruota 20, in modo da contenere il dispositivo 30 di impedimento di sovraccarichi nel piano di sporgenza in corrispondenza della porzione a ruota 20, fornisce il risultato che, benché sia previsto il dispositivo di impedimento 30 dei sovraccarichi, è impossibile impedire efficacemente l'aumento della lunghezza assiale del blocco della catena . Furthermore, the construction in which the external diameters of the elastic element 37 holding the plate 38 and the element 34 for setting and regulating the load at the overload prevention device 30 are made smaller than the internal diameter of the internal dilated portion of the wheel portion 20, so as to contain the overload prevention device 30 in the plane of projection at the wheel portion 20, provides the result that, although the overload prevention device 30 is provided, it is impossible to effectively prevent the increase in the axial length of the chain block.

Inoltre, la previsione dello strato 39 di controllo di attrito sulla superficie di attrito del dispositivo 30 di impedimento dei sovraccarichi consente di controllare l'attrito della superficie di attrito ad un valore desiderato. Così, la coppia di trasmissione dell'elemento 34 di impostazione e regolazione del carico può essere impostata accuratamente, la variazione tra i prodotti è eliminata, e la condizione superficiale della superficie di attrito non è suscettibile di essere facilmente influenzata dall'attacco delle piastre di attrito 35 e 36 o da ruggine, consentendo così di mantenere appropriatamente e per un lungo periodo di tempo il valore impostato della coppia di trasmissione. Furthermore, the provision of the friction control layer 39 on the friction surface of the overload prevention device 30 allows the friction of the friction surface to be controlled at a desired value. Thus, the transmission torque of the load setting and adjusting element 34 can be accurately set, the variation between the products is eliminated, and the surface condition of the friction surface is not likely to be easily affected by the attachment of the plates. friction 35 and 36 or from rust, thus allowing to properly maintain the set value of the transmission torque for a long period of time.

Nei disegni In the drawings

la Fig. 1 è una vista in sezione longitudinale parzialmente in spaccato di una prima forma di realizzazione dell'invenzione; Fig. 1 is a partially cut-away longitudinal sectional view of a first embodiment of the invention;

la Fig. 2 è una vista in sezione ingrandita della porzione principale di una forma di realizzazione in cui le superiici di attrito di un freno meccanico sono dotate di uno strato di controllo di attrito; Fig. 2 is an enlarged sectional view of the main portion of an embodiment in which the friction surfaces of a mechanical brake are provided with a friction control layer;

la Fig. 3 è una vista in sezione ingrandita della porzione principale illustrante una variante realizzativa avente lo strato di controllo di attrito; Fig. 3 is an enlarged sectional view of the main portion illustrating an embodiment variant having the friction control layer;

la Fig. 4 è una vista in sezione longitudinale parzialmente in spaccato di una seconda forma di realizzazione dell'invenzione; Fig. 4 is a partially cut-away longitudinal sectional view of a second embodiment of the invention;

la Fig. 5 è una vista in sezione ingrandita della porzione principale di una forma di realizzazione in cui le superfici di attrito di un dispositivo di impedimento di sovraccarichi sono dotate di uno strato di controllo di attrito; e Fig. 5 is an enlarged sectional view of the main portion of an embodiment in which the friction surfaces of an overload prevention device are provided with a friction control layer; And

la Fig. 6 è una vista schematica illustrante il problema della tecnica nota. Fig. 6 is a schematic view illustrating the problem of the prior art.

La Fig. 1 illustra una prima forma di realizzazione dell'invenzione che non include il dispositivo di impedimento dei sovraccarichi. Un albero di montaggio 4a per montare un gancio 4.è previsto tra una coppia di piastre laterali 1 e 2. Una carrucola di carico 3 impegnabile con una catena di carico 110 è supportata girevolmente tra le piastre laterali 1 e 2 attraverso cuscinetti 5 e 6. Un albero di azionamento 7 è inserito in un foro per albero della carrucola di carico 3. Un elemento condotto 10 comprendente un disco condotto 8 ed una porzione cilindrica 9 è accoppiato con l'albero di azionamento o trasmissione 7 in corrispondenza di un lato assiale in modo da ruotare assieme all'albero di azionamento 7. Un volante 11 è montato a vite su una estremità assiale dell'albero di azionamento 7. In corrispondenza della porzione cilindrica 9 dell'elemento condotto 10 sono supportate una ruota di cricchetto di frenatura 12 e una prima e seconda piastre di rivestimento 13 e 14 posizionate in corrispondenza di entrambi i lati assiali della ruota di cricchetto di frenatura 12. Un nottolino di frenatura 16 impegnatile con denti 15 in corrispondenza della ruota a cricchetto di frenatura 12 è supportato attraverso un albero I6a del nottolino e una molla 16b del nottolino sulla seconda piastra 2. L'elemento condotto 10, il volante 11, la ruota a cricchetto di frenatura 12, il nottolino di frenatura 16 e la coppia di prima e seconda piastre di rivestimento 13 e 14 formano un freno meccanico 17 . In corrispondenza dell'altro lato assiale dell'albero di azionamento 7 è previsto un meccanismo a ingranaggi di riduzione 18 avente una pluralità di ingranaggi di riduzione. Fig. 1 illustrates a first embodiment of the invention which does not include the overload prevention device. A mounting shaft 4a for mounting a hook 4 is provided between a pair of side plates 1 and 2. A load sheave 3 engageable with a load chain 110 is rotatably supported between the side plates 1 and 2 through bearings 5 and 6 . A drive shaft 7 is inserted into a shaft bore of the load sheave 3. A driven member 10 comprising a driven disc 8 and a cylindrical portion 9 is coupled to the drive shaft 7 at an axial side so as to rotate together with the drive shaft 7. A steering wheel 11 is screw mounted on an axial end of the drive shaft 7. A braking ratchet wheel 12 is supported at the cylindrical portion 9 of the driven element 10 and first and second liner plates 13 and 14 positioned at both axial sides of the braking ratchet wheel 12. A braking pawl 16 engageable with teeth 15 at the braking ratchet wheel 12 is supported through a pawl shaft 16a and a pawl spring 16b on the second plate 2. The driven element 10, the steering wheel 11, the braking ratchet wheel 12, the pawl braking 16 and the pair of first and second liner plates 13 and 14 form a mechanical brake 17. At the other axial side of the drive shaft 7 there is provided a reduction gear mechanism 18 having a plurality of reduction gears.

La costruzione summenzionata è nota. Nell'uso, una catena manuale a ciclo chiuso 100 impegnabile con il volante o volantino 11 viene azionata per azionare girevolmente il volante il e una forza di trasmissione o azionamento è trasmessa all'albero di azionamento 7 tramite funzionamento del freno meccanico 17 in modo da azionare la carrucola 3 del carico attraverso il meccanismo a ingranaggi di riduzione 18, così da sollevare un carico attraverso la catena 110 del carico impegnata con la carrucola 3 del carico. The aforementioned construction is known. In use, a closed-loop manual chain 100 engageable with the steering wheel 11 is operated to rotatably operate the steering wheel 11 and a driving force is transmitted to the drive shaft 7 by operation of the mechanical brake 17 so as to driving the load sheave 3 through the reduction gear mechanism 18, thereby lifting a load through the load chain 110 engaged with the load sheave 3.

La prima forma di realizzazione dell'invenzione rappresentata in Fig. 1 è costruita in modo tale che nel blocco di catena manuale avente la struttura precedentemente menzionata, il volante 11 può essere reso di diametro più piccolo, spostato in corrispondenza della posizione assiale verso la prima piastra laterale 1, e ridotto non solamente in lunghezza radiale ma anche in lunghezza assiale per cui, benché il blocco della catena possa essere complessivamente ridotto nelle sue dimensioni, inflessione provocata da un carico agente sul volante 11 può essere ridotta e l'intero blocco della catena, quando non caricato, può essere meno inclinato. The first embodiment of the invention represented in Fig. 1 is constructed in such a way that in the manual chain block having the aforementioned structure, the steering wheel 11 can be made smaller in diameter, moved at the axial position towards the first side plate 1, and reduced not only in radial length but also in axial length so that, although the block of the chain can be reduced overall in its dimensions, deflection caused by a load acting on the steering wheel 11 can be reduced and the entire block of the chain chain, when not loaded, can be less inclined.

Specificatamente, il volante 11 è dotato in corrispondenza della superficie interna di una borchia 19 con una superficie di attrito 19a, ed una porzione di ruota 20 in proseguimento della borchia o bugnatura 19 è dilatata assialmente verso la prima piastra laterale 1 rispetto alla borchia 19. In corrispondenza della porzione 20 di ruota sono previste il numero minimo di tasche 20a per ricevere in esse maglie laterali della catena manuale, il diametro esterno di ciascuna tasca è reso piccolo. Come è mostrato in Fig. 2, il diametro esterno ri della prima piastra di rivestimento 13 in contatto con la superficie di attrito 19a è reso più piccolo del diametro interno R della porzione dilatata interna della porzione a ruota 20. In corrispondenza della ruota a cricchetto di frenatura 12 è prevista una porzione cilindrica 21 estendentesi dalla periferia esterna di essa verso la carrucola di carico 3 e sovrapponentesi sulla periferia esterna del cuscinetto 6, ed in corrispondenza della periferia esterna della porzione cilindrica 21 sono previsti denti 15 impegnatili col nottolino di frenatura 16. I denti 15 sono cosi spostati verso la carrucola di carico 3 rispetto alla porzione dilatata interna della porzione a ruota 20. Il diametro esterno r2 della seconda piastra di rivestimento 14 e quello r3 del disco condotto 8 in corrispondenza dell'elemento condotto 10 sono resi più piccoli del diametro interno r4 della porzione cilindrica 21. Inoltre, la prima e seconda piastre di rivestimento 13 e 14 sono formate dalla seguente materia prima di rivestimento. Specifically, the steering wheel 11 is equipped at the internal surface with a boss 19 with a friction surface 19a, and a wheel portion 20 in continuation of the boss or boss 19 is dilated axially towards the first side plate 1 with respect to the boss 19. At the wheel portion 20 the minimum number of pockets 20a are provided for receiving side links of the manual chain in them, the outer diameter of each pocket is made small. As shown in Fig. 2, the outer diameter ri of the first lining plate 13 in contact with the friction surface 19a is made smaller than the inner diameter R of the inner dilated portion of the wheel portion 20. At the ratchet wheel 12 a cylindrical portion 21 is provided extending from the outer periphery thereof towards the load sheave 3 and superimposing on the outer periphery of the bearing 6, and in correspondence with the outer periphery of the cylindrical portion 21 there are teeth 15 engaging with the braking pawl 16 The teeth 15 are thus displaced towards the loading sheave 3 with respect to the internal dilated portion of the wheel portion 20. The external diameter r2 of the second coating plate 14 and that r3 of the driven disc 8 in correspondence with the driven element 10 are made smaller than the internal diameter r4 of the cylindrical portion 21. Furthermore, the first and second coating plates ento 13 and 14 are formed from the following coating raw material.

Specificatamente, la materia prima di rivestimento comprende una fibra termoresistente, un agente di regolazione di attrito ed un agente di legame, ed ha prestazioni di un coefficiente di attrito di da 0,35 a 0,60 ad una temperatura superficiale di 200°C delle rispettive superfici di attrito, durezza (HRS) di da 90 a 120, resistenza a compressione di 1500 (Kg/cm<2>) o più, e deformazione massima di 12 (10<-3 >mm/mm) o più. Specifically, the coating raw material comprises a heat resistant fiber, a friction regulating agent and a bonding agent, and has a coefficient of friction performance of 0.35 to 0.60 at a surface temperature of 200 ° C of the respective friction surfaces, hardness (HRS) of 90 to 120, compressive strength of 1500 (Kg / cm <2>) or more, and maximum deformation of 12 (10 <-3> mm / mm) or more.

Più specificatamente, nella prima forma di realizzazione mostrata in Fig. 1, il numero di tasche nel volante 11 è di 6, i diametri esterni da ri a r3 della prima piastra di rivestimento 13, seconda piastra di rivestimento 14 e disco condotto 18 in corrispondenza dell'elemento condotto 10 sono uguali l'uno all'altro e sono pure resi più piccoli del diametro esterno R della porzione dilatata interna in corrispondenza della porzione a ruota 20 e più piccoli del diametro esterno del cuscinetto 6. More specifically, in the first embodiment shown in Fig. 1, the number of pockets in the steering wheel 11 is 6, the external diameters from ri to r3 of the first cover plate 13, second cover plate 14 and driven disc 18 in correspondence of the driven element 10 are equal to each other and are also made smaller than the outer diameter R of the inner expanded portion at the wheel portion 20 and smaller than the outer diameter of the bearing 6.

Fibra inorganica, come fibra di vetro, lana di roccia, fibra metallica, fibra ceramica e fibra di carbonio; o fibra organica come fibra aramidica, fibra acrilica o fibra fenolica è impiegata per la fibra termoresistente costituente la prima e seconda piastre di rivestimento 13 e 14. Inoltre, in qualità dell'agente di regolazione dell'attrito è impiegata polvere o sono impiegati filamenti comprendenti metallo come ferro, ottone, rame, zinco o alluminio; sale inorganico come solfato, solfato di bario, carbonato di potassio o titanato di potassio; o un materiale inorganico come graffite o carbonio; o materiale organico come gomma, fluororesina, resina fenolica di alto peso molecolare o materiale in polvere o acagiù. In aggiunta, in qualità dell’agente di legame è impiegato un legante di materiale resinoso come resina fenolica, resina fenolica denaturata, resina polimidica, resina epossidica, resina di acagiù o mogano o resina melamminica. Inorganic fiber, such as glass fiber, rock wool, metal fiber, ceramic fiber and carbon fiber; or organic fiber such as aramid fiber, acrylic fiber or phenolic fiber is used for the heat-resistant fiber constituting the first and second coating plates 13 and 14. Furthermore, powder is used as the friction regulating agent or filaments comprising metal such as iron, brass, copper, zinc or aluminum; inorganic salt such as sulfate, barium sulfate, potassium carbonate or potassium titanate; or an inorganic material such as graphite or carbon; or organic material such as rubber, fluororesin, high molecular weight phenolic resin or powdered or cashew material. In addition, a binder of resinous material such as phenolic resin, denatured phenolic resin, polymide resin, epoxy resin, cashew or mahogany resin or melamine resin is used as the binding agent.

La fibra termicamente resistente è impiegata in qualità dell'aggregato e l'agente di regolazione di attrito e l'agente legante sono, miscelati nel rapporto seguente (% in volume): The thermally resistant fiber is used as the aggregate and the friction regulating agent and the binding agent are mixed in the following ratio (% by volume):

La materia prima di rivestimento viene stampata sulle piastre di rivestimento 13 e 14 e pressurizzata e riscaldata. Le piastre di rivestimento 13 e 14, che sono formate dai materiali miscelati nel rapporto summenzionato, pressurizzate e riscaldate, hanno le prestazioni seguenti: The coating raw material is printed on the coating plates 13 and 14 and pressurized and heated. Liner plates 13 and 14, which are formed from the materials mixed in the aforementioned ratio, pressurized and heated, have the following performance:

Confrontando le prestazioni precedentemente menzionate con quelle del rivestimento di freni usuale della serie resinosa di materiali non di amianto, la resistenza a compressione è particolarmente più elevata di da 15 a 20%, il che è ottenuto mediante miscelazione della fibra resistente al calore e dell’agente di legame nel rapporto (V%) di da 63 a 80% per essere maggiore del rapporto del rivestimento del freno usuale e quindi con stampaggio a pressurizzazione e riscaldamento. Queste prestazioni consentono alle piastre di rivestimento 13 e 14 sul freno meccanico 17 di essere ridotte nelle dimensioni, ed esse essendo serrate verso il disco condotto 8 mediante movimento a vite in avanti del volante o volantino 11 per operare per trasmettere la forza di azionamento all'albero di azionamento 7. Comparing the aforementioned performance with that of the usual brake lining of the resin series of non-asbestos materials, the compressive strength is particularly higher by 15 to 20%, which is achieved by blending the heat resistant fiber and the bonding agent in the ratio (V%) of 63 to 80% to be greater than the usual brake lining ratio and therefore with pressurization and heating molding. These performances allow the liner plates 13 and 14 on the mechanical brake 17 to be reduced in size, and they are clamped towards the driven disc 8 by means of forward screw movement of the steering wheel or handwheel 11 to operate to transmit the actuating force to the drive shaft 7.

Così, poiché le piastre di rivestimento 13 e 14 sono ridotte in diametro ad un valore inferiore al diametro interno R della porzione dilatata interna della porzione a ruota 20 in corrispondenza del volante 11, il volante il può avere diametro più piccolo. Inoltre, nella forma di realizzazione illustrata in Fig. 1, la porzione cilindrica 21 della ruota di cricchetto di frenatura 12, come si è summenzionato, si sovrappone sulla periferia esterna del cuscinetto 6 e il nottolino di frenatura 16 impegnabile con i denti 15 in corrispondenza della porzione cilindrica 21 può essere spostato verso la prima piastra laterale 1. Questa costruzione serve a fare sì che il volantino 11 abbia ad essere di diametro più piccolo e serve pure a fare sì che la sua posizione assiale abbia ad essere spostata in prossimità della piastra laterale 1. Conseguentemente, la prima piastra di rivestimento 13 e la borchia della ruota a cricchetto di frenatura 12 possono essere contenute nel piano di sporgenza della superficie interna della ruota 20 in corrispondenza del volante 11, consentendo così al blocco della catena di essere ridotto in questo grado nella lunghezza assiale. Thus, since the lining plates 13 and 14 are reduced in diameter to a value less than the internal diameter R of the internal dilated portion of the wheel portion 20 at the steering wheel 11, the steering wheel 11 can have a smaller diameter. Furthermore, in the embodiment illustrated in Fig. 1, the cylindrical portion 21 of the braking ratchet wheel 12, as mentioned above, overlaps on the outer periphery of the bearing 6 and the braking pawl 16 engageable with the teeth 15 in correspondence of the cylindrical portion 21 can be displaced towards the first side plate 1. This construction serves to cause the handwheel 11 to be of smaller diameter and also serves to cause its axial position to be displaced in proximity to the plate side 1. Consequently, the first covering plate 13 and the boss of the braking ratchet wheel 12 can be contained in the projecting plane of the internal surface of the wheel 20 in correspondence with the steering wheel 11, thus allowing the block of the chain to be reduced in this degree in the axial length.

Così, poiché il volante 11 può essere miniaturizzato e la sua posizione assiale può essere spostata verso la piastra laterale, il blocco della catena può essere complessivamente miniaturizzato. Al tempo stesso, poiché il volante 11 può essere posizionato assialmente in corrispondenza del lato della piastra laterale, ossia vicino al cuscinetto 6 in corrispondenza della piastra laterale 1, quando il volante il viene azionato mediante la catena manuale, l’albero di azionamento 7, sottoposto a carico sollevato maggiore, può essere protetto da inflessione e pertanto può essere realizzata una operazione di sollevamento stabile. Inoltre, l'intero blocco della catena può essere meno inclinato nello stato di assenza di carico. Perciò, quando la catena manuale 100 è fatta funzionare per fare ruotare il volante 11 nello stato di assenza di carico, alla catena manuale 100 è impedito di pervenire in contatto con il coperchio 25 della ruota per cui esso può essere fatto funzionare dolcemente, ed i rumori possono essere ridotti. Inoltre, il volante 11, quando ruotato mediante la catena manuale 100, può essere fatto ruotare per inerzia consentendo così al volante 11 fatto ruotare mediante la catena manuale 100 di operare rapidamente in quel grado, e consentendo al gancio della catena 110 del carico di essere rapidamente sollevato. Thus, since the steering wheel 11 can be miniaturized and its axial position can be moved towards the side plate, the chain block can be miniaturized as a whole. At the same time, since the steering wheel 11 can be axially positioned at the side of the side plate, i.e. near the bearing 6 at the side plate 1, when the steering wheel 11 is driven by the manual chain, the drive shaft 7, subjected to greater lifted load, it can be protected from deflection and thus stable lifting operation can be realized. Also, the entire chain block can be less inclined in the no-load state. Therefore, when the manual chain 100 is operated to rotate the steering wheel 11 in the no-load state, the manual chain 100 is prevented from coming into contact with the wheel cover 25 so that it can be operated smoothly, and the noises can be reduced. Further, the steering wheel 11, when rotated by the manual chain 100, can be rotated by inertia thereby allowing the steering wheel 11 rotated by the manual chain 100 to operate rapidly to that degree, and allowing the hook of the load chain 110 to be quickly relieved.

Si deve notare che il numero di tasche nel volante, che è di sei nella costruzione precedentemente menzionata, può essere di cinque. Inoltre, il numero minimo di tasche significa il numero di tasche rappresentato sommando uno al numero di tasche al di sopra del quale variazione nel valore di potenza potrebbe divenire maggiore così da ostacolare regolare funzionamento della catena manuale 100 e ridurre così l'efficienza. Si deve inoltre notare che il numero di tasche dipende dal passo di catena della catena manuale. It should be noted that the number of pockets in the steering wheel, which is six in the previously mentioned construction, can be five. Furthermore, the minimum number of pockets means the number of pockets represented by adding one to the number of pockets above which variation in the power value could become greater so as to hinder regular operation of the manual chain 100 and thus reduce efficiency. It should also be noted that the number of pockets depends on the chain pitch of the manual chain.

Nel passo di 23,5 con un diametro lineare di 5 mm o nel passo di 28,0 con un diametro lineare di 6 mm, il numero minimo di tasche sarà di cinque. In the pitch of 23.5 with a linear diameter of 5 mm or in the pitch of 28.0 with a linear diameter of 6 mm, the minimum number of pockets will be five.

L'albero di azionamento 7 è supportato in corrispondenza di una estremità assiale su un cuscinetto 23 previsto in corrispondenza di un coperchio 22 di ingranaggi per coprire il meccanismo a ingranaggi di riduzione 18 e in corrispondenza dell'altra estremità assiale su un cuscinetto a rullini 24 adattato nel foro dell'albero della carrucola di carico 3. Un cuscinetto può essere previsto in corrispondenza del coperchio 25 della ruota per coprire il volante il, in modo tale che una porzione di albero estendentesi dell’albero di azionamento 7 può essere supportata sul cuscinetto. The drive shaft 7 is supported at one axial end on a bearing 23 provided at a gear cover 22 to cover the reduction gear mechanism 18 and at the other axial end on a needle bearing 24 fitted in the shaft bore of the load sheave 3. A bearing may be provided at the wheel cover 25 to cover the handwheel 11, such that an extending shaft portion of the drive shaft 7 can be supported on the bearing .

Inoltre, è preferibile che nella costruzione summenzionata sulle superfici di attrito con cui la prima e seconda piastre di rivestimento 13 e 14 pervengono in contatto, ossia sulle superfici di attrito della ruota di cricchetto di frenatura 12 e del disco condotto 8 dell'elemento condotto 10 siano previsti strati placcati di fosfato di nickel, nickel cromo, o cromo, dello spessore di da 8 a 20 micron e quindi gli strati placcati essendo termotrattati per formare strati 26 di controllo di attrito come è mostrato in Fig. 3 Furthermore, it is preferable that in the aforementioned construction on the friction surfaces with which the first and second facing plates 13 and 14 come into contact, i.e. on the friction surfaces of the brake ratchet wheel 12 and the driven disc 8 of the driven element 10 Plated layers of nickel, nickel chromium, or chromium phosphate, 8 to 20 microns thick are provided and then the plated layers being heat treated to form friction control layers 26 as shown in Fig. 3

Ciascuno degli strati 26 di controllo di attrito non è semplicemente uno strato placcato, ma uno strato placcato termotrattato formato mediante terraotrattamento dello strato placcato in un forno di riscaldamento ad una temperatura di da 300 a 400°C, o alla temperatura del punto di trasformazione austenitico, ad esempio di 850°C di ciascun elemento costituente la superficie di attrito, in modo da fare diffondere e permeare lo strato placcato nella materia prima di ciascun elemento. Il trattamento termico aumenta la durezza superficiale e migliora la resistenza all'attacco, ed il coefficiente di attrito può essere controllato ad un valore predeterminato. Inoltre, la variazione tra i prodotti può essere ridotta. Così, anche quando impiegato per un lungo tempo, il coefficiente di attrito della superficie di attrito può essere mantenuto in modo stabile per impedire deterioramento della proprietà di frenatura dopo un lungo impiego e consentire uso stabile per lungo periodo di tempo. Each of the friction control layers 26 is not simply a plated layer, but a heat treated plated layer formed by earth treatment of the plated layer in a heating furnace at a temperature of 300 to 400 ° C, or at the temperature of the austenitic transformation point. , for example of 850 ° C of each element constituting the friction surface, so as to diffuse and permeate the plated layer in the raw material of each element. The heat treatment increases the surface hardness and improves the resistance to attack, and the friction coefficient can be controlled at a predetermined value. In addition, the variation between products can be reduced. Thus, even when used for a long time, the friction coefficient of the friction surface can be stably maintained to prevent deterioration of the braking property after long use and to allow stable use for a long time.

In aggiunta, è preferibile che lo strato 26 di controllo di attrito sia pure previsto in corrispondenza della superficie di attrito 19a del volante 11. In questo caso, uno strato placcato può essere formato sull'intera superficie del volante 11 mentre, com'è mostrato in Fig. 3, la borchia 19 e la porzione a ruota 20 può essere indipendentemente formata e quindi accoppiata con un rivetto 80 o simili, e successivamente lo strato placcato è formato sull'intera superficie della borchia 19. Alternativamente, una piastra di contatto (non rappresentata) dotata dello strato di controllo di attrito può essere separatamente formata e accoppiata integralmente con la borchia 19 mediante rivettatura, un procedimento di fissaggio impiegante adesivo o simile. In addition, it is preferable that the friction control layer 26 is also provided at the friction surface 19a of the steering wheel 11. In this case, a plated layer can be formed over the entire surface of the steering wheel 11 while, as shown in Fig. 3, the boss 19 and the wheel portion 20 can be independently formed and then coupled with a rivet 80 or the like, and subsequently the plated layer is formed over the entire surface of the boss 19. Alternatively, a contact plate ( not shown) provided with the friction control layer can be separately formed and integrally coupled with the boss 19 by riveting, a fastening method using adhesive or the like.

Così, lo strato 26 di controllo di attrito è previsto in corrispondenza della superficie di attrito 19a del volante 11 per cui, quando il volante Il è avvitato all*indietro per rilasciare il funzionamento del freno meccanico 17, questo rilascio può essere effettuato dolcemente, e può essere eliminato il rischio che la superficie di attrito I9a sia impegnata sulla piastra di attrito 13 così da determinare mancanza di rilascio del freno meccanico. Thus, the friction control layer 26 is provided at the friction surface 19a of the steering wheel 11 so that when the steering wheel 11 is screwed back to release the operation of the mechanical brake 17, this release can be smoothly effected, and the risk that the friction surface 19a is engaged on the friction plate 13 can be eliminated so as to determine lack of release of the mechanical brake.

Inoltre, nel caso in cui lo strato placcato è trattato termicamente alla temperatura del punto di trasformazione austenitica, è preferibile che lo strato placcato sia raffreddato con acqua fredda o olio freddo dopo il trattamento termico e successivamente sia temprato ad una temperatura di da 200 a 500°C, normalmente da 300 a 450°C in modo da formare una struttura martensitica. Furthermore, in the case where the plated layer is heat treated at the temperature of the austenitic transformation point, it is preferable that the plated layer is cooled with cold water or cold oil after the heat treatment and subsequently quenched at a temperature of 200 to 500 ° C, normally from 300 to 450 ° C to form a martensitic structure.

Sarà successivamente illustrata una seconda forma di realizzazione dell'invenzione rappresentata in Fig. 4. A second embodiment of the invention represented in Fig. 4 will be subsequently illustrated.

La seconda forma di realizzazione include un dispositivo 30 per l'impedimento dei sovraccarichi, in cui il volante 11 è dotato di un supporto 31 di freno montato a vite sull'albero di azionamento 7 e comprendente una flangia 32 avente all'interno una superficie di attrito ed una porzione cilindrica 33. Una bugnatura 19 del volante 11 è supportata girevolmente sulla porzione cilindrica 33 e un elemento 34 di impostazione e regolazione di carico è montato a vite su essa. Tra la flangia 32 del supporto 31 del freno e la bugnatura o borchia 19 è frapposta una prima piastra di attrito 35, tra la borchia 19 e l'elemento 34 di impostazione e regolazione del carico è frapposta una seconda piastra di attrito 36 e tra la seconda piastra di attrito 36 e l'elemento 34 di impostazione e regolazione del carico è frapposto un elemento elastico 37 comprendente principalmente una molla a disco 37. The second embodiment includes a device 30 for preventing overloads, in which the steering wheel 11 is provided with a brake support 31 screw mounted on the drive shaft 7 and comprising a flange 32 having an inside surface of friction and a cylindrical portion 33. A boss 19 of the steering wheel 11 is rotatably supported on the cylindrical portion 33 and a load setting and adjusting element 34 is screw mounted thereon. A first friction plate 35 is interposed between the flange 32 of the brake support 31 and the boss or boss 19, between the boss 19 and the element 34 for setting and regulating the load a second friction plate 36 is interposed and between the a second friction plate 36 and the element 34 for setting and regulating the load is interposed with an elastic element 37 comprising mainly a disc spring 37.

Nella struttura precedentemente menzionata, i diametri esterni r della flangia 32, delle piastre di attrito 35 e 36, dell'elemento elastico 37, dell'elemento di impostazione e regolazione di carico e della piastra di supporto 38 frapposta tra la seconda piastra di attrito 36 e l'elemento elastico 37 sono resi minori dei diametri interni R delle porzioni dilatate interna ed esterna della porzione a ruota 20 del volante 11, per cui il dispositivo 30 di impedimento di sovraccarico può essere contenuto entro il piano di sporgenza di entrambe le superfici laterali assiali in corrispondenza della porzione a ruota 20 del volante 11. In the aforementioned structure, the outside diameters r of the flange 32, of the friction plates 35 and 36, of the elastic element 37, of the load setting and adjustment element and of the support plate 38 interposed between the second friction plate 36 and the elastic element 37 are made smaller than the internal diameters R of the internal and external dilated portions of the wheel portion 20 of the steering wheel 11, so that the overload prevention device 30 can be contained within the projecting plane of both lateral surfaces axial at the wheel portion 20 of the steering wheel 11.

E' preferibile impiegare la medesima materia prima di rivestimento per le piastre di rivestimento 13 e 14 in corrispondenza del freno meccanico 17, di quelle che sono impiegate per le superfici di attrito. It is preferable to use the same coating raw material for the coating plates 13 and 14 at the mechanical brake 17, as those used for the friction surfaces.

In questo caso, è preferibile che le superfici di attrito della flangia 32 del supporto 31 del freno e del supporto 38 con cui le piastre di attrito 35 e 36 pervengono in contatto di attrito siano, come è mostrato in Fig. 5, dotate di strati 39 di controllo di attrito formate da strati placati di fosfato di nickel, nickel cromo o cromo, e dello spessore di da 8 a 20 micron come termotrattato-Gli strati 39 di controllo di attrito sono ciascuno non semplicemente formato come lo strato piastriforme , come i medesimi di quelli 26 in corrispondenza delle superfici di attrito del freno meccanico 17, ma sono formati in modo tale che lo strato placcato è termotrattato in un forno di riscaldamento ad una temperatura di da 300 a 400°C, o alla temperatura del punto di trasformazione austenitica ad esempio di 850°C degli elementi summenzionati formanti le superfici di attrito, e diffusi e permeati nella materia prima di ciascun elemento. Il trattamento termico aumenta la durezza superficiale e migliora la resistenza all'attacco e controlla pure il coefficiente di attrito per ridurre variazione tra i prodotti. Quindi, una coppia di trasmissione impostata mediante l'elemento 34 di impostazione e regolazione del carico può essere appropriatamente mantenuta per un lungo periodo di tempo e può essere garantito slittamento appropriato sotto sovraccarichi oltre la coppia di trasmissione impostata. In this case, it is preferable that the friction surfaces of the flange 32 of the brake support 31 and of the support 38 with which the friction plates 35 and 36 come into friction contact are, as shown in Fig. 5, provided with layers Friction control layers 39 formed of placated layers of nickel, nickel chromium or chromium phosphate, and 8 to 20 microns thick as heat treated. Friction control layers 39 are each not simply formed as the plate layer, such as the same as those 26 at the friction surfaces of the mechanical brake 17, but are formed in such a way that the clad layer is heat-treated in a heating oven at a temperature of from 300 to 400 ° C, or at the temperature of the transformation point austenitic for example of 850 ° C of the aforementioned elements forming the friction surfaces, and diffused and permeated in the raw material of each element. The heat treatment increases the surface hardness and improves the resistance to attack and also controls the coefficient of friction to reduce variation between products. Thus, a transmission torque set by the load setting and adjusting element 34 can be appropriately maintained for a long period of time and proper slip can be ensured under overloads beyond the set transmission torque.

Preferibilmente, gli strati di controllo di attrito sono pure formati sulle superfici di attrito di entrambi i lati della borchia 19 e del volante 11. Preferably, the friction control layers are also formed on the friction surfaces of both sides of the boss 19 and the steering wheel 11.

In questo caso, uno strato placcato può essere formato sull'intera superficie del volante 11, mentre una piastra di attrito dotata dello strato di controllo di attrito può essere formato separatamente e quindi accoppiato integralmente con la borchia 19 e mediante rivettatura o altri metodi di fissaggio appropriati come adesivo. Nel caso in cui 10 strato placcato è termotrattato alla temperatura del punto di trasformazione austenitica, è preferibile che lo strato placcato sia rapidamente raffreddato con acqua fredda o olio freddo dopo il trattamento termico, e successivamente sia temprato ad una temperatura di da 200 a 500°C normalmente a da 300 a 450°C in modo da formare una struttura martensitica. In this case, a plated layer can be formed over the entire surface of the steering wheel 11, while a friction plate equipped with the friction control layer can be formed separately and then integrally coupled with the boss 19 and by riveting or other fastening methods appropriate as an adhesive. In the case where the plated layer is heat treated at the temperature of the austenitic transformation point, it is preferable that the plated layer is rapidly cooled with cold water or cold oil after the heat treatment, and subsequently quenched at a temperature of 200 to 500 °. C normally at 300 to 450 ° C to form a martensitic structure.

Nella costruzione precedentemente menzionata, 11 dispositivo 30 di impedimento dei sovraccarichi è contenuto entro il piano di proiezione in corrispondenza di entrambi i lati assiali in corrispondenza della porzione a ruota 20 del volante 11 per cui la lunghezza assiale del blocco di catena è ridotto, ed al tempo stesso esso include il dispositivo 30 di impedimento dei sovraccarichi, e ciò serve per la miniaturizzazione dell'intero blocco della catena, in combinazione con la struttura del volante 11 di piccole dimensioni. In the aforementioned construction, the overload prevention device 30 is contained within the projection plane at both axial sides at the wheel portion 20 of the steering wheel 11 whereby the axial length of the chain block is reduced, and at the at the same time it includes the overload prevention device 30, and this serves for the miniaturization of the entire block of the chain, in combination with the structure of the steering wheel 11 of small dimensions.

Inoltre, nella seconda forma di realizzazione illustrata in Fig. 4, il cuscinetto 40 è previsto in corrispondenza del coperchio 25 della ruota per coprire il volante 11 e un asse di estensione 41 dell’albero di azionamento 7 è supportato sul cuscinetto 40. Inoltre, l’albero di azionamento 7 supportato in corrispondenza delle estremità opposte mediante il cuscinetto 40 ed il cuscinetto 23 previsto sul coperchio 22 del freno, la sua porzione intermedia essendo inserita nel foro per l'albero della carrucola 3 del carico in modo tale da non venire a contatto con la carrucola 3 del carico supportata girevolmente. Further, in the second embodiment illustrated in Fig. 4, the bearing 40 is provided at the wheel cover 25 to cover the steering wheel 11 and an extension axis 41 of the drive shaft 7 is supported on the bearing 40. Furthermore, the drive shaft 7 supported at the opposite ends by the bearing 40 and the bearing 23 provided on the brake cover 22, its intermediate portion being inserted into the hole for the shaft of the load sheave 3 so as not to be in contact with the pivotally supported load pulley 3.

In aggiunta, in Fig. 4, il numero di riferimento 42 indica un supporto di ruota inserito nella porzione di albero estendentesi 41 per impedire al volante il di spostarsi assialmente verso l'esterno, e 43 indica un innesto unidirezionale per fare sì che il volante 11 abbia a ruotare solamente nella direzione di azionamento normale. In addition, in Fig. 4, the reference numeral 42 indicates a wheel holder inserted in the extending shaft portion 41 to prevent the steering wheel from moving axially outwardly, and 43 indicates a one-way clutch to cause the steering wheel 11 has to rotate only in the normal drive direction.

Il meccanismo a ingranaggi di riduzione 18 realizzato secondo la prima e la seconda forme di realizzazione illustrate nelle Fig. 1 e 4 comprende un primo ingranaggio 44 formato integralmente in corrispondenza di una estremità assiale dell'albero di azionamento 7, una coppia di secondi ingranaggi impegnabili con il primo ingranaggio 44 e supportati su una coppia di alberi intermedi 45, una coppia di terzi ingranaggi previsti in corrispondenza degli alberi intermedi 45, e un quarto ingranaggio accoppiato con un prolungamento della carrucola di carico 3 e impegnabile con i terzi ingranaggi 47. The reduction gear mechanism 18 made according to the first and second embodiments illustrated in Figs. 1 and 4 comprises a first gear 44 integrally formed at an axial end of the drive shaft 7, a pair of second engageable gears with the first gear 44 and supported on a pair of intermediate shafts 45, a pair of third gears provided at the intermediate shafts 45, and a fourth gear coupled with an extension of the load sheave 3 and engageable with the third gears 47.

Si deve comprendere che quanto precede si riferisce solo ad una forma di realizzazione preferita dell'invenzione, e che vari cambiamenti e modifiche possono essere apportati nell'invenzione senza allontanarsi dallo spirito ed ambito protettivo di essa. It is to be understood that the foregoing relates only to a preferred embodiment of the invention, and that various changes and modifications can be made in the invention without departing from the spirit and scope thereof.

Claims (6)

RIVENDICAZIONI 1. Blocco di catena manuale comprendente una carrucola di carico 3 supportata tra una prima e seconda piastra e laterali (1) e (2) attraverso una coppia di cuscinetti (5) e (6); un albero di azionamento (7) per azionare detta carrucola di carico (3); un elemento condotto (10) accoppiato a detto albero di azionamento (7) ; un volante (11) montato a vite su detto albero di azionamento (7); e un freno meccanico (17) disposto tra detto elemento condotto (10) e detto volante (11) e avente una ruota a cricchetto di frenatura (12) impegnatile con un nottolino di frenatura (16) e una coppia di piastre di rivestimento (13) e (14), caratterizzato dal fatto che detto volante (11) comprende una borchia (19) montata a vite su detto albero di azionamento (7) e avente in corrispondenza del lato del freno meccanico una superficie di attrito (19a) ed una porzione a ruota (20) avente il numero minimo di tasche per ricevere in esse maglie orizzontali di una catena manuale; una porzione interna di detta porzione a ruota (20) in proseguimento di detta superficie di attrito (I9a) di detta borchia (19) dilatata assialmente da detta superficie di attrito (19a) verso detta piastra laterale; il diametro esterno di detta prima piastra di rivestimento (13) in contatto con detta superficie di attrito essendo minore del diametro interno di detta porzione dilatata interna di detta porzione a ruota (20); detta ruota a cricchetto di frenatura (12) essendo dotata di una porzione cilindrica (21) estendentesi dalla periferia esterna di detta ruota a cricchetto (12) verso detta piastra laterale (1); in corrispondenza della periferia esterna di detta porzione cilindrica (21) essendo previsti denti (15) con cui detto nottolino di frenatura (16) si impegna, detti denti (15) essendo spostati verso detta piastra laterale (1) rispetto a detta porzione dilatata interna di detta porzione a ruota (20); il diametro esterno di detta seconda piastra di attrito (14) frapposta tra dette superfici di attrito di detta ruota a cricchetto di frenatura (12) e di detto elemento condotto (10) e quello di detto elemento condotto (10) dotato di detta superficie di attrito essendo entrambi minori del diametro interno di detta porzione cilindrica (21) di detta ruota a cricchetto di frenatura (12); e dette prima e seconda piastre di attrito (13) e (14) essendo formate di materia prima di rivestimento comprendente fibra termoresistente, un agente di regolazione di attrito e un agente legante ed avendo prestazioni corrispondenti ad un coefficiente di attrito di 0,25 o più ad una temperatura superficiale di 200°C di ciascuna di dette superfici di attrito, durezza (HRS) di da 90 a 120; resistenza a compressione di 15 (Kgf/mm<2>) o più, e deformazione massima di 12 (10<-3 >mm/mm) o più. CLAIMS 1. Manual chain block comprising a load pulley 3 supported between a first and second plate and side plates (1) and (2) through a pair of bearings (5) and (6); an actuation shaft (7) to actuate said loading sheave (3); a driven element (10) coupled to said drive shaft (7); a steering wheel (11) screw mounted on said drive shaft (7); and a mechanical brake (17) disposed between said driven element (10) and said steering wheel (11) and having a braking ratchet wheel (12) engageable with a braking pawl (16) and a pair of lining plates (13) ) and (14), characterized in that said steering wheel (11) comprises a boss (19) screw-mounted on said drive shaft (7) and having a friction surface (19a) and a wheel portion (20) having the minimum number of pockets for receiving horizontal links of a manual chain therein; an internal portion of said wheel portion (20) in continuation of said friction surface (19a) of said boss (19) axially dilated from said friction surface (19a) towards said side plate; the external diameter of said first lining plate (13) in contact with said friction surface being smaller than the internal diameter of said internal dilated portion of said wheel portion (20); said braking ratchet wheel (12) being provided with a cylindrical portion (21) extending from the outer periphery of said ratchet wheel (12) towards said side plate (1); in correspondence with the external periphery of said cylindrical portion (21) teeth (15) being provided with which said braking pawl (16) engages, said teeth (15) being moved towards said side plate (1) with respect to said internal dilated portion of said wheel portion (20); the external diameter of said second friction plate (14) interposed between said friction surfaces of said braking ratchet wheel (12) and of said driven element (10) and that of said driven element (10) provided with said friction being both smaller than the internal diameter of said cylindrical portion (21) of said braking ratchet wheel (12); and said first and second friction plates (13) and (14) being formed of coating raw material comprising heat resistant fiber, a friction regulating agent and a bonding agent and having performances corresponding to a friction coefficient of 0.25 or more at a surface temperature of 200 ° C of each of said friction surfaces, hardness (HRS) of from 90 to 120; compressive strength of 15 (Kgf / mm <2>) or more, and maximum deformation of 12 (10 <-3> mm / mm) or more. 2. Blocco di catena manuale secondo la rivendicazione 1, in cui detta porzione .cilindrica (21) di detta ruota a cricchetto di frenatura (12) è sovrapposta sulla periferia esterna di un cuscinetto (6) per supportare attraverso di esso una carrucola di carico (3) su detta piastra laterale (2). A manual chain block according to claim 1, wherein said cylindrical portion (21) of said braking ratchet wheel (12) is superimposed on the outer periphery of a bearing (6) to support a load sheave therethrough (3) on said side plate (2). 3. Blocco di catena manuale secondo la rivendicazione 1, in cui strati (26) di controllo di attrito comprendenti strati placcati termotrattati sono formati sulle superfici di attrito di almeno detto elemento condotto (10) e detta ruota a cricchetto di frenatura (12), tra dette superfici di attrito con cui dette prima e seconda piastre di rivestimento (13) e (14) sono sollecitati assialmente per pervenire in contatto di attrito. A manual chain block according to claim 1, wherein friction control layers (26) comprising heat treated plated layers are formed on the friction surfaces of at least said driven member (10) and said braking ratchet wheel (12), between said friction surfaces with which said first and second lining plates (13) and (14) are axially stressed to come into frictional contact. 4. Blocco di catena manuale secondo la rivendicazione 1, in cui detto volante (11) è montato a vite su detto albero di azionamento (7) ed è previsto un supporto (31) di freno avente una flangia (32) avente all'interno una superficie di attrito ed una porzione cilindrica (33), una borchia (19) di detto volante (il) essendo supportata su detta porzione cilindrica (33) di detto supporto (31) di freno, un elemento (34) di regolazione e impostazione di carico essendo montato a vite su detta porzione cilindrica (33), tra detta flangia (32) di detto supporto (31) di freno e detta borchia (19) essendo interposta una prima piastra di attrito (35), tra detta borchia (19) e detto elemento (34) di impostazione e regolazione di carico essendo interposta una seconda piastra di attrito (36), ed essendo previsto un dispositivo (30) di impedimento di sovraccarichi che è frapposto tra detta seconda piastra di attrito (36) e detto elemento (34) di impostazione e di regolazione di carico, una piastra di ritenzione (38) ed un elemento elastico (37), il diametro esterno di detta flangia (32) di detto supporto (31) di freno e quelli di dette piastre di attrito (35) e (36) essendo minore del diametro interno di detta porzione dilatata interna di detta porzione di ruota (20). Manual chain block according to claim 1, wherein said steering wheel (11) is screw mounted on said drive shaft (7) and a brake support (31) having a flange (32) inside is provided a friction surface and a cylindrical portion (33), a boss (19) of said steering wheel (11) being supported on said cylindrical portion (33) of said brake support (31), an adjustment and setting element (34) load being screw mounted on said cylindrical portion (33), between said flange (32) of said brake support (31) and said boss (19) a first friction plate (35) being interposed between said boss (19 ) and said load setting and adjustment element (34) being interposed with a second friction plate (36), and an overload prevention device (30) being provided which is interposed between said second friction plate (36) and said element (34) for setting and regulating the load, a plate of r attention (38) and an elastic element (37), the external diameter of said flange (32) of said brake support (31) and those of said friction plates (35) and (36) being smaller than the internal diameter of said internal dilated portion of said wheel portion (20). 5. Blocco di catena manuale secondo la rivendicazione 4, in cui i diametri esterni di detto elemento di ritenzione (38), di detto elemento elastico (37) e di detto elemento (34) di impostazione e regolazione di carico in corrispondenza di detto dispositivo (30) di impedimento dei sovraccarichi sono minori del diametro interno di una porzione dilatata in corrispondenza della superficie assialmente esterna di detta porzione a ruota (20) di detto volante (11), per cui detto dispositivo (30) di impedimento di sovraccarichi è contenuto entro il piano di sporgenza di entrambe dette superfici assiali di detta porzione a ruota (20) di detto volante (11). 5. Manual chain block according to claim 4, wherein the external diameters of said retention element (38), of said elastic element (37) and of said load setting and adjusting element (34) at said device Overload prevention (30) are smaller than the internal diameter of an enlarged portion at the axially external surface of said wheel portion (20) of said steering wheel (11), whereby said overload prevention device (30) is contained within the projecting plane of both said axial surfaces of said wheel portion (20) of said steering wheel (11). 6. Blocco di catena manuale secondo la rivendicazione 4, in cui strati di controllo di attrito (39) , comprendenti strati placcati termotrattati sono formati su dette superfici di attrito di almeno detta flangia (32) di detto supporto (31) dei freni e detta piastra di ritenzione (38), tra dette superfici di attrito con cui dette prima e seconda piastre di attrito (35) e (36) pervengono in contatto di attrito. A manual chain block according to claim 4, wherein friction control layers (39), comprising heat-treated plated layers are formed on said friction surfaces of at least said flange (32) of said brake support (31) and said retention plate (38), between said friction surfaces with which said first and second friction plates (35) and (36) come into frictional contact.
IT94MI002446A 1993-12-03 1994-12-02 MANUAL CHAIN LOCK IT1275682B1 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
JP5304222A JP2601403B2 (en) 1993-12-03 1993-12-03 Manual chain block

Publications (3)

Publication Number Publication Date
ITMI942446A0 ITMI942446A0 (en) 1994-12-02
ITMI942446A1 true ITMI942446A1 (en) 1996-06-02
IT1275682B1 IT1275682B1 (en) 1997-10-17

Family

ID=17930481

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT94MI002446A IT1275682B1 (en) 1993-12-03 1994-12-02 MANUAL CHAIN LOCK

Country Status (5)

Country Link
JP (1) JP2601403B2 (en)
AU (1) AU670892B2 (en)
BE (1) BE1008729A3 (en)
CA (1) CA2136558C (en)
IT (1) IT1275682B1 (en)

Families Citing this family (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
JP3065038B2 (en) 1998-10-23 2000-07-12 象印チエンブロック株式会社 Chain block
JP5827188B2 (en) * 2012-07-30 2015-12-02 株式会社キトー Chain block
CN113200472B (en) * 2021-04-23 2022-09-20 浙江双鸟机械有限公司 Friction transmission mechanism of electric chain hoist

Family Cites Families (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
GB691679A (en) * 1900-01-01
JPS59195193U (en) * 1983-06-10 1984-12-25 象印チエンブロツク株式会社 winding machine
JPH0774079B2 (en) * 1991-10-31 1995-08-09 象印チエンブロック株式会社 Mechanical brake for hoisting and towing machines
US5556078A (en) * 1992-12-16 1996-09-17 Elephant Chain Block Company Limited Manual hoist and traction machine

Also Published As

Publication number Publication date
CA2136558C (en) 1999-02-02
IT1275682B1 (en) 1997-10-17
AU670892B2 (en) 1996-08-01
ITMI942446A0 (en) 1994-12-02
CA2136558A1 (en) 1995-06-04
JP2601403B2 (en) 1997-04-16
BE1008729A3 (en) 1996-07-02
JPH07157290A (en) 1995-06-20
AU7887594A (en) 1995-06-08

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US20010009190A1 (en) Hand held power tool
KR0135956B1 (en) Manual hoist and traction machine
WO2003087608A3 (en) Clutch unit
JP2002504979A (en) One-way planar clutch assembly
US6397997B2 (en) Friction engaging device
EP3862591B1 (en) An actuation mechanism
EP0850797A1 (en) Power take-off unit with selectively engaged brake
EP1066478B9 (en) Disc brake actuator
US20050284720A1 (en) Roller type one-way clutch and roller for the roller type one-way clutch
ITMI942446A1 (en) MANUAL CHAIN LOCK
US6955246B2 (en) Rapid take up and vibration proof adjuster mechanism
US6626278B2 (en) Clutch
JPH05124795A (en) Mechanical brake for windor/tractor
US6209690B1 (en) Load brake
US7584831B2 (en) One-way clutch
EP2738422B1 (en) Chain guide and chain drive device
JP4071927B2 (en) Clutch unit
US6216839B1 (en) Friction clutch with nickel-chromium alloy spring elements
JPH09144790A (en) Wet friction engagement device
JP2011047435A (en) Vehicular air conditioning compressor
DE19737054C2 (en) Friction clutch with power operated actuator
JP2001336544A (en) Friction clutch for vehicle
JP3553682B2 (en) Lubrication mechanism for one-way clutch
EP0243050A2 (en) Rotary transmission unit
EP1182112A2 (en) Gradual release mechanism for a railway car hand brake

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted
TA Fee payment date (situation as of event date), data collected since 19931001

Effective date: 19971205