ITMI940056A1 - METHOD AND LUBRICATION DEVICE OF A MOLD IN A MACHINE FOR THE MANUFACTURE OF GLASS OBJECTS SUCH AS BOTTLES AND SIMILAR. - Google Patents

METHOD AND LUBRICATION DEVICE OF A MOLD IN A MACHINE FOR THE MANUFACTURE OF GLASS OBJECTS SUCH AS BOTTLES AND SIMILAR. Download PDF

Info

Publication number
ITMI940056A1
ITMI940056A1 IT000056A ITMI940056A ITMI940056A1 IT MI940056 A1 ITMI940056 A1 IT MI940056A1 IT 000056 A IT000056 A IT 000056A IT MI940056 A ITMI940056 A IT MI940056A IT MI940056 A1 ITMI940056 A1 IT MI940056A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
mold
mass
separated
glass
hot
Prior art date
Application number
IT000056A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Carmine Salierno
Original Assignee
Sio S R L Ora Air Liquide Italia S R L
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Sio S R L Ora Air Liquide Italia S R L filed Critical Sio S R L Ora Air Liquide Italia S R L
Priority to ITMI940056A priority Critical patent/IT1269437B/en
Publication of ITMI940056A0 publication Critical patent/ITMI940056A0/en
Publication of ITMI940056A1 publication Critical patent/ITMI940056A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1269437B publication Critical patent/IT1269437B/en

Links

Description

Descrizione di un brevetto d'invenzione a nome Description of an invention patent in the name

Forma oggetto del presente trovato un metodo secondo il preambolo della rivendicazione indipendente corrispondente. Forma altresì oggetto del presente trovato un dispositivo per l'attuazione del metodo sopra citato e secondo il preambolo della corrispondente rivendicazione indipendente. The present invention relates to a method according to the preamble of the corresponding independent claim. The present invention also relates to a device for implementing the aforementioned method and according to the preamble of the corresponding independent claim.

Come è noto, nelle macchine per la produzione di bottiglie in vetro e di oggetti similari, le cosiddette "macchine I.S.”, vi è la necessità di lubrificare ogni stampo, in particolare quello sbozzatore, al fine di ottimizzare il processo produttivo. As is known, in machines for the production of glass bottles and similar objects, the so-called "I.S. machines", there is the need to lubricate each mold, in particular the roughing one, in order to optimize the production process.

Nello stato della tecnica è noto indirizzare entro ogni stampo di una macchina del tipo citato un getto di gas, che trattato termicamente, deposita sulla parete di tale stampo un sottile strato di materia carboniosa pulverulenta (nerofumo di carbonio) definente uno strato lubrificante che permette di evitare in modo affidabile qualsiasi incollatura di uno sbozzato di bottiglia nello stampo. In the state of the art it is known to direct into each mold of a machine of the aforementioned type a gas jet, which, treated thermally, deposits on the wall of this mold a thin layer of powdery carbonaceous material (carbon black) defining a lubricating layer which allows to reliably avoid any sticking of a bottle blank into the mold.

Un tale dispositivo è descritto ad esempio in FR-2460312 ed in un precedente brevetto italiano (n. Such a device is described for example in FR-2460312 and in a previous Italian patent (n.

1200728) a nome della stessa richiedente. 1200728) in the name of the same applicant.

Le soluzioni note, pur consentendo di raggiungere risultati apprezzabili, presentano diversi svantaggi legati ad esempio ad una rilevante limitazione della velocità di produzione di macchine I.S. in cui vi sono una pluralità di stampi apribili in catene di fabbricazione a ritmo elevato. The known solutions, while allowing appreciable results to be achieved, have various disadvantages linked for example to a significant limitation of the production speed of I.S. wherein there are a plurality of openable molds in fast paced manufacturing chains.

Inoltre, le soluzioni note prevedono la presenza di ugelli aventi costi di realizzazione e manutenzione non trascurabili che incidono negativamente sui costi della macchina I.S. a cui sono associati. Furthermore, the known solutions provide for the presence of nozzles having non negligible manufacturing and maintenance costs which negatively affect the costs of the I.S. with which they are associated.

Scopo del presente trovato è quello di offrire un metodo ed un dispositivo per la sua attuazione che consenta di rivestire e lubrificare la parete di ogni stampo, in particolare di una macchina I.S., con nerofumo di carbonio senza, tuttavia, gli inconvenienti delle soluzioni note. The purpose of the present invention is to offer a method and a device for its implementation which allows to coat and lubricate the wall of each mold, in particular of an I.S. machine, with carbon black without, however, the drawbacks of known solutions.

In particolare, scopo del trovato è quello di offrire un metodo che possa essere applicato ad una macchina I.S. di tipologia qualsiasi senza che ciò abbia incidenza negativa sulla produttività della macchina stessa. In particular, the object of the invention is to offer a method that can be applied to an I.S. of any type without this having a negative impact on the productivity of the machine itself.

Un altro scopo è quello di offrire un metodo che consenta di aumentare la velocità di "caduta" della goccia in vetro dalla zona di taglio allo stampo con conseguente aumento della produttività della macchina I.S.. Another object is to offer a method which allows to increase the "falling" speed of the glass gob from the cutting area to the mold with consequent increase in the productivity of the I.S. machine.

Un ulteriore scopo è quello di offrire un metodo che permetta di ridurre il surriscaldamento di quelle parti di macchina I.S. (in particolare distributori e deflettori) poste tra la zona di taglio della goccia in vetro e lo stampo, ciò consentendo di ridurre od addirittura eliminare i trattamenti a cui tali parti devono essere sottoposte al fine di limitarne il riscaldamento. Un altro scopo è quello di offrire un dispositivo per 1'attuazione del metodo sopra indicato che presenti costi di realizzazione, gestione e manutenzione molto contenuti e che abbia una notevole versatilità di impiego. A further object is to offer a method which allows to reduce the overheating of those parts of the I.S. (in particular distributors and deflectors) placed between the cutting area of the glass drop and the mold, thus allowing to reduce or even eliminate the treatments to which these parts must be subjected in order to limit their heating. Another object is to offer a device for carrying out the method indicated above which has very low manufacturing, management and maintenance costs and which has a considerable versatility of use.

Questi ed altri scopi che risulteranno evidenti all1esperto del ramo vengono raggiunti da un metodo secondo la parte caratterizzante della corrispondente rivendicazione principale e secondo le rivendicazioni da essa dipendenti. These and other objects which will be evident to the skilled in the art are achieved by a method according to the characterizing part of the corresponding main claim and according to the claims dependent on it.

Gli scopi sopra indicati vengono raggiunti da un dispositivo per l'attuazione del metodo sopra citato e secondo la parte caratterizzante della corrispondente rivendicazione principale e secondo le rivendicazioni dipendenti da quest'ultima. The objects indicated above are achieved by a device for carrying out the aforementioned method and according to the characterizing part of the corresponding main claim and according to the claims dependent on the latter.

Per una maggior comprensione del presente trovato si allega a titolo puramente esemplificativo, ma non limitativo, il seguente disegno in cui l'unica figura rappresenta schematicamente una forma di realizzazione di un dispositivo secondo il trovato. Con riferimento alla citata figura, in essa è schematicamente rappresentato un impianto per la realizzazione di bottiglie comprendente un usuale forno 1 in cui viene realizzato il vetro allo stato liquido, ed un condotto 2 di alimentazione del vetro liquido (sottoforma di elemento continuo) ad una zona di taglio 3 ove sono previste delle note lame o trance 4 (attuate in modo in sè noto). Dalla zona di taglio si distacca una goccia di vetro fuso 5 avente una temperatura molto elevata (attorno ai 1000'C) che cade in un organo centratore 6 e quindi ad un distributore 7. Dal distributore la goccia cade in un deflettore 8, mobile in modo in sè noto, che distribuisce la goccia in una pluralità di successivi deflettori 9 posti in corrispondenza dei rispettivi stampi sbozzatori 10 (uno solo rappresentato nella figura), ad esempio di tipo comprendente due semistampi 11 e 12 mobili in modo in sè noto. For a better understanding of the present invention, the following drawing is attached, purely by way of non-limiting example, in which the only figure schematically represents an embodiment of a device according to the invention. With reference to the aforementioned figure, it is schematically represented a plant for making bottles comprising a usual oven 1 in which glass is made in the liquid state, and a duct 2 for feeding the liquid glass (in the form of a continuous element) to a cutting area 3 where known blades or slices 4 are provided (implemented in a per se known manner). A drop of molten glass 5 with a very high temperature (around 1000 ° C) detaches from the cutting area and falls into a centering member 6 and then to a distributor 7. From the distributor the drop falls into a deflector 8, movable in a known way, which distributes the gob in a plurality of successive deflectors 9 positioned in correspondence with the respective roughing molds 10 (only one shown in the figure), for example of a type comprising two half-molds 11 and 12 movable in a known manner.

Secondo il trovato, in almeno un punto qualsiasi del percorso compiuto dalla massa vetrosa separata e calda (la goccia) 5 tra la zona di taglio 3 e lo stampo 10, tale massa viene investita da un fluido contenente carbonio che, a contatto con tale massa, rilascia su di essa il carbonio in forma pulverulenta e la riveste con del nerofumo. According to the invention, in at least any point of the path taken by the separated and hot vitreous mass (the drop) 5 between the cutting area 3 and the mold 10, this mass is hit by a fluid containing carbon which, in contact with this mass , releases the carbon in powder form on it and covers it with carbon black.

Più in particolare, nella figura sono rappresentate due zone di iniezione 13 e 14 di tale fluido, che preferibilmente è un idrocarburo gassoso quale acetilene o similare. In tali zone 13 e 14, poste la prima tra il centratore 6 ed il distributore 7 e la seconda tra il deflettore 9 ed ogni stampo 10, è previsto almeno un iniettore ad esempio di acetilene connesso con una corrispondente linea di alimentazione di gas 15. Nella figura sono rappresentati due iniettori 17 e 18 per ogni zona 13 e 14. Gli iniettori 17 e 18, in particolare quelli nella zona 14, possono essere fissi o mobili, nel qual caso sono supportati da bracci motorizzati non rappresentati. Tali iniettori sono disposti ai lati del percorso seguito dalla massa vetrosa 5 durante il suo passaggio dalla zona 3 allo stampo 10 e preferibilmente in posizioni sfalsate tra loro (ovvero su piani spaziali differenti) in modo di avere una migliore distribuzione sulla massa suddetta del gas che viene emesso dagli iniettori stessi. Tali iniettori sono preferibilmente angolati tra loro in modo da aumentare il tempo di interazione tra il gas da essi emesso e la massa vetrosa. More specifically, the figure shows two injection zones 13 and 14 of this fluid, which is preferably a gaseous hydrocarbon such as acetylene or the like. In these areas 13 and 14, the first between the centering device 6 and the distributor 7 and the second between the deflector 9 and each mold 10, there is at least one injector, for example of acetylene connected to a corresponding gas supply line 15. The figure shows two injectors 17 and 18 for each zone 13 and 14. The injectors 17 and 18, in particular those in the zone 14, can be fixed or mobile, in which case they are supported by motorized arms not shown. These injectors are arranged on the sides of the path followed by the vitreous mass 5 during its passage from the zone 3 to the mold 10 and preferably in offset positions (i.e. on different spatial planes) in order to have a better distribution on the aforementioned mass of the gas which is emitted by the injectors themselves. These injectors are preferably angled to each other so as to increase the interaction time between the gas emitted by them and the vitreous mass.

L'attuazione del metodo secondo il trovato prevede che la massa vetrosa calda sia investita dal fluido, ad esempio acetilene, emesso da ogni iniettore 17 e 18. Poiché tale massa 5 è a temperatura elevata, quando il gas la investe si incendia, e rilascia sulla superficie di tale massa uno strato sottile di nerofumo. Quando la massa passa nello stampo e qui viene lavorata, tale strato si deposita sulle pareti dello stampo stesso lubrificandolo e consentendo al prodotto vetroso di essere scaricato da tale stampo senza aderire alle sue pareti. The implementation of the method according to the invention provides for the hot glass mass to be hit by the fluid, for example acetylene, emitted by each injector 17 and 18. Since this mass 5 is at a high temperature, when the gas hits it, it ignites and releases on the surface of this mass a thin layer of carbon black. When the mass passes into the mold and is processed here, this layer is deposited on the walls of the mold itself, lubricating it and allowing the glass product to be discharged from this mold without adhering to its walls.

Grazie alla nuova soluzione non vi è necessità di avere un apporto di calore per 1'accensione della fiamma di acetilene in quanto a ciò sufficiente la temperatura elevata della massa 5. Thanks to the new solution there is no need to have a heat input for the ignition of the acetylene flame as the high temperature of the mass 5 is sufficient for this.

Gli iniettori che emettono il fluido idrocarburo gassoso possono essere m numero diverso a seconda del numero di masse vetrose da trattare ovvero a secondo della tipologia (a singola, doppia, tripla goccia) macchina I.S. che riceve la massa vetrosa. The injectors that emit the gaseous hydrocarbon fluid can be a different number depending on the number of glass masses to be treated or according to the type (single, double, triple drop) of the I.S. which receives the vitreous mass.

Grazie al posizionamento degli iniettori subito dopo il centratore 6, in nerofumo che ricopre la massa 5 dopo l'interazione col gas permette di lubrificare anche il distributore 7 ed i distributori 8 e 9. Ciò diminuisce gli attriti esercltantesi tra questi elementi e la massa vetrosa separata 5 e permette di aumentare la velocità di "caduta" di quest 'ultima verso lo stampo 10 con conseguente aumento della velocità di produzione della macchina I.S. di cui lo stampo fa parte. Inoltre tale nerofumo consente di ridurre il surriscaldamento del deflettore 7 e dei distributori 8 e 9 e ciò permette di ridurre ed addirittura eliminare i trattamenti di protezione termica di tali elementi. Thanks to the positioning of the injectors immediately after the centering device 6, in carbon black which covers the mass 5 after the interaction with the gas, it also allows to lubricate the distributor 7 and the distributors 8 and 9. This decreases the friction between these elements and the vitreous mass. separate 5 and allows to increase the "fall" speed of the latter towards the mold 10 with a consequent increase in the production speed of the I.S. of which the mold is part. Furthermore, this carbon black allows to reduce the overheating of the deflector 7 and of the distributors 8 and 9 and this allows to reduce and even eliminate the thermal protection treatments of these elements.

I tempi di emissione del gas da parte di ogni iniettore 17 e 18 del dispositivo secondo il trovato sono regolati in funzione delle dimensioni della massa vetrosa 5 (ovvero del prodotto che si desidera ottenere) e ciò consente di ottimizzare la lubrificazione dei distributori e del deflettore nonché quello dello stampo 10. The gas emission times by each injector 17 and 18 of the device according to the invention are regulated according to the size of the glass mass 5 (or the product to be obtained) and this allows to optimize the lubrication of the distributors and the deflector. as well as that of mold 10.

Infine, come detto l'idrocarburo gassoso emesso dagli iniettori può essere anche sostituito da un qualsiasi fluido contenente un prodotto a base di carbonio che a contatto con la massa vetrosa separata e calda rilascia su quest'ultima lo strato di nerofumo necessario per la lubrificazione dello stampo 10 a cui tale massa è indirizzata. Finally, as mentioned, the gaseous hydrocarbon emitted by the injectors can also be replaced by any fluid containing a carbon-based product which in contact with the separated and hot glass mass releases on the latter the layer of carbon black necessary for the lubrication of the mold 10 to which this mass is addressed.

Claims (11)

RIVENDICAZIONI 1. Metodo per la lubrificazione di uno stampo in una macchina per la fabbricazione di oggetti in vetro quali bottiglie e similari, detto stampo ricevendo una massa vetrosa calda separata, da mezzi trancienti in sè noti, da un corpo continuo prodotto in modo noto qualsiasi, caratterizzato dal fatto che, dopo il distacco da tale corpo continuo e comunque prima del suo ingresso nello stampo (10), la massa vetrosa separata e calda (5) viene sottoposta ad almeno un getto di un fluido che, a contatto con tale massa (5) a causa della elevata temperatura di quest'ultima, rilascia una materia carboniosa pulverulenta ovvero nerofumo che riveste la superficie della massa stessa, tale nerofumo venendo trasportato da detta massa (5) nello stampo (10) e depositandosi sulle sue pareti, lubrificandole e favorendo il distacco da esse del prodotto vetroso ottenuto in tale stampo. CLAIMS 1. Method for the lubrication of a mold in a machine for the manufacture of glass objects such as bottles and the like, said mold receiving a separate hot glass mass, from per se known transient means, from a continuous body produced in any known way, characterized by the fact that, after detachment from this continuous body and in any case before its entry into the mold (10), the separated and hot vitreous mass (5) is subjected to at least one jet of a fluid which, in contact with this mass ( 5) due to the high temperature of the latter, it releases a powdery carbonaceous material or carbon black which covers the surface of the mass itself, this carbon black being transported by said mass (5) into the mold (10) and depositing on its walls, lubricating them and favoring the detachment from them of the glassy product obtained in this mold. 2. Metodo di cui alla rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che la massa vetrosa separata e calda (5) viene sottoposta al getto di fluido almeno prima del suo ingresso nello stampo (10). 2. Method according to claim 1, characterized in that the separated and hot vitreous mass (5) is subjected to the jet of fluid at least before its entry into the mold (10). 3. Metodo di cui alla rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che la massa vetrosa separata e calda (5) viene sottoposta al getto di fluido subito dopo il suo distacco dal corpo continuo. 3. Method according to claim 1, characterized in that the separated and hot vitreous mass (5) is subjected to the jet of fluid immediately after its detachment from the continuous body. 4. Metodo di cui alla rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che il fluido che rilascia, a contatto con la massa vetrosa separata e calda (5), il nerofumo è un idrocarburo gassoso. 4. Method according to claim 1, characterized in that the fluid which releases, in contact with the separated and hot glass mass (5), the carbon black is a gaseous hydrocarbon. 5. Metodo di cui alla rivendicazione 4, caratterizzato dal fatto che l'idrocarburo gassoso è acetilene. 5. Method according to claim 4, characterized in that the gaseous hydrocarbon is acetylene. 6. Metodo di cui alla rivendicazione 1, caratterizzata dal fatto che il getto di fluido viene emesso per un periodo di tempo modificabile in funzione della massa vetrosa separata e calda. 6. Method according to claim 1, characterized in that the fluid jet is emitted for a period of time which can be modified according to the separated and hot vitreous mass. 7. Dispositivo per l'attuazione del metodo secondo la rivendicazione 1, detto dispositivo essendo impiegato in un impianto per la produzione di prodotti in vetro, quali bottiglie e similari comprendente una zona di produzione del vetro in forma di corpo continuo, mezzi trancienti per la separazione di masse vetrose calde da tale corpo, mezzi per indirizzare tale massa separata verso almeno uno stampo per 1'ottenimento del prodotto suddetto, caratterizzato dal fatto di comprendere in almeno una zona (13, 14) tra detti mezzi trancianti (4) e lo stampo (10), mezzi iniettori (17, 18) per emettere un fluido che, a contatto con la massa vetrosa separata e calda (5), rilascia uno strato di materia carboniosa pulverulenta ovvero di nerofumo che riveste la superficie della massa stessa. 7. Device for carrying out the method according to claim 1, said device being used in a plant for the production of glass products, such as bottles and the like, comprising a glass production area in the form of a continuous body, transient means for the separation of hot glass masses from said body, means for directing said separate mass towards at least one mold for obtaining the aforementioned product, characterized in that it comprises in at least one area (13, 14) between said cutting means (4) and the mold (10), injector means (17, 18) to emit a fluid which, in contact with the separated and hot vitreous mass (5), releases a layer of powdery carbonaceous material or of carbon black which covers the surface of the mass itself. 8. Dispositivo di cui alla rivendicazione 7, caratterizzato dal fatto che i mezzi iniettori (17, 18) sono posti almeno prima dello stampo (10). 8. Device according to claim 7, characterized in that the injector means (17, 18) are placed at least before the mold (10). 9. Dispositivo di cui alla rivendicazione 7, caratterizzato dal fatto che i mezzi iniettori comprendono almeno un iniettore (17). 9. Device according to claim 7, characterized in that the injector means comprise at least one injector (17). 10. Dispositivo di cui alla rivendicazione 7, caratterizzato dal fatto che i mezzi iniettori comprendono una pluralità di iniettori (17, 18) posti ai lati del percorso seguito dalla massa vetrosa separata e calda (5) nel passaggio dal mezzi trancianti (4) allo stampo (10), detti iniettori (17, 18) essendo preferibilmente disposti su piani spaziali differenti in modo angolato tra loro. 10. Device according to claim 7, characterized in that the injector means comprise a plurality of injectors (17, 18) placed at the sides of the path followed by the separated and hot glass mass (5) in the passage from the cutting means (4) to the mold (10), said injectors (17, 18) being preferably arranged on different spatial planes at an angle to each other. 11. Dispositivo di cui alla rivendicazione 7 caratterizzato dal fatto che i mezzi iniettori sono mobili rispetto al percorso seguito dalla massa vetrosa separata (5) nel passaggio dai mezzi trancianti (4) allo stampo (10). 11. Device according to claim 7 characterized in that the injector means are movable with respect to the path followed by the separated glass mass (5) in the passage from the cutting means (4) to the mold (10).
ITMI940056A 1994-01-18 1994-01-18 Method and device for lubricating a mould in a machine for manufacturing objects in glass such as bottles and the like IT1269437B (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITMI940056A IT1269437B (en) 1994-01-18 1994-01-18 Method and device for lubricating a mould in a machine for manufacturing objects in glass such as bottles and the like

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITMI940056A IT1269437B (en) 1994-01-18 1994-01-18 Method and device for lubricating a mould in a machine for manufacturing objects in glass such as bottles and the like

Publications (3)

Publication Number Publication Date
ITMI940056A0 ITMI940056A0 (en) 1994-01-18
ITMI940056A1 true ITMI940056A1 (en) 1995-07-18
IT1269437B IT1269437B (en) 1997-04-01

Family

ID=11367533

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
ITMI940056A IT1269437B (en) 1994-01-18 1994-01-18 Method and device for lubricating a mould in a machine for manufacturing objects in glass such as bottles and the like

Country Status (1)

Country Link
IT (1) IT1269437B (en)

Also Published As

Publication number Publication date
ITMI940056A0 (en) 1994-01-18
IT1269437B (en) 1997-04-01

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR0178405B1 (en) Apparatus for depositing a metal-oxide coating on glass articles
US2559572A (en) Method and apparatus for producing glass fibers
EP0136978A3 (en) Highly concentrated supersonic material flame spray method and apparatus
JPS59183854A (en) Method and apparatus for regularly distributing solid powder on substrate to be coated and thus coated substrate
AU622711B2 (en) Coating glass
ITMI940056A1 (en) METHOD AND LUBRICATION DEVICE OF A MOLD IN A MACHINE FOR THE MANUFACTURE OF GLASS OBJECTS SUCH AS BOTTLES AND SIMILAR.
CA1093307A (en) Method and apparatus for manufacturing glass fibers using deflectable air curtain
US20170368573A1 (en) Selective Color Striking of Color-Strikable Articles
US3015842A (en) Apparatus for producing fibers
NZ218689A (en) Apparatus for expanding veil of mineral fibres: internal blower discharges gases into contact with interior of veil
US3013299A (en) Method of and means for fiberization
ES550496A0 (en) METHOD AND DEVICE FOR COATING A GLASS TAPE FOR A PULVERULENT PRODUCT
DK160745B (en) METHOD OF DISTRIBUTING A SPRAYMOUS MATERIAL ON A SUBSTRATE
CN108793773B (en) Machine and method for cleaning glass articles
GB2112771A (en) Process for producing molten glass
US4880454A (en) System and method for applying lubricant to charges of molten glass
CA1278686C (en) Apparatuses in the manufacture of mineral wool
CA1080774A (en) Glass furnace
US2607075A (en) Method and apparatus for producing fine glass fibers
CA1075863A (en) Method and apparatus for making fibers from thermoplastic materials
US2566643A (en) Method and apparatus for forming fibers
RU2057090C1 (en) Method for formation of mat from mineral fiber and device for its embodiment
CA1103030A (en) Method and apparatus for fiberizing attenuable materials
SU1076407A1 (en) Method of fuel combustion in the burner of a glass-melting bath furnace
KR810000696B1 (en) Method for fiber izing thermoplastic materials

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted
TA Fee payment date (situation as of event date), data collected since 19931001

Effective date: 19970506