ITMI20120849A1 - LADDER. - Google Patents

LADDER. Download PDF

Info

Publication number
ITMI20120849A1
ITMI20120849A1 IT000849A ITMI20120849A ITMI20120849A1 IT MI20120849 A1 ITMI20120849 A1 IT MI20120849A1 IT 000849 A IT000849 A IT 000849A IT MI20120849 A ITMI20120849 A IT MI20120849A IT MI20120849 A1 ITMI20120849 A1 IT MI20120849A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
members
ladder
covering body
sensor members
warning
Prior art date
Application number
IT000849A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Clemente Rossi
Original Assignee
Clemente Rossi
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Clemente Rossi filed Critical Clemente Rossi
Priority to IT000849A priority Critical patent/ITMI20120849A1/en
Publication of ITMI20120849A1 publication Critical patent/ITMI20120849A1/en

Links

Classifications

    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06CLADDERS
    • E06C7/00Component parts, supporting parts, or accessories
    • E06C7/003Indicating devices, e.g. user warnings or inclinators
    • EFIXED CONSTRUCTIONS
    • E06DOORS, WINDOWS, SHUTTERS, OR ROLLER BLINDS IN GENERAL; LADDERS
    • E06CLADDERS
    • E06C7/00Component parts, supporting parts, or accessories
    • E06C7/08Special construction of longitudinal members, or rungs or other treads
    • E06C7/081Rungs or other treads comprising anti-slip features

Description

"SCALA" "LADDER"

CAMPO TECNICO TECHNICAL FIELD

La presente invenzione si riferisce ad una scala. The present invention refers to a ladder.

PRECEDENTI DELL'INVENZIONE BACKGROUND OF THE INVENTION

Recenti statistiche condotte da istituti accreditati ed affidabili hanno messo in luce il fatto che gli incidenti domestici superano di circa quattro volte gli incidenti che occorrono sul lavoro. Per esempio in Italia nel 1999 gli incidenti domestici sono stati circa un 4.380.000 a fronte di circa un milione di infortuni sul lavoro. Recent statistics conducted by accredited and reliable institutes have highlighted the fact that domestic accidents exceed by about four times the accidents that occur at work. For example, in Italy in 1999 there were about 4,380,000 domestic accidents compared to about one million accidents at work.

È stato stimato che circa la metà degli infortuni domestici avviene per distrazioni o disattenzioni dovuti ad un calo di attenzione durante l'attività che si sta svolgendo. Il grado di attenzione diminuisce drasticamente allorquando si stanno effettuando operazioni routinarie che, molto spesso, vengono compiute in modo automatico senza prestare attenzione ai gesti ed ai movimenti che si stanno compiendo. It has been estimated that about half of domestic accidents occur due to distractions or carelessness due to a decrease in attention during the activity in progress. The degree of attention decreases drastically when routine operations are being carried out which, very often, are performed automatically without paying attention to the gestures and movements that are taking place.

Un esempio tipico di operazione routinaria che viene compiuta senza prestare attenzione ai gesti ed ai movimenti che si stanno compiendo è dato dall'uso di una scala. Molto spesso infatti si sale e si scende da una scala in maniera automatica, senza rendersi conto esattamente delle azioni che si stanno compiendo. In particolare, un momento assai critico nell'utilizzo di una scala è il cosiddetto "abbandono dell'ultimo gradino", vale a dire il momento in cui si poggia il primo piede a terra. Molti utenti cadono dalle scale proprio in questa fase, convinti di aver già appoggiato il piede a terra quando invece si è ancora sulla scala o convinti di essere ancora sulla scala quando invece si è già a terra. Tali cadute sono molto pericolose, non tanto per il dislivello dal quale si cade, quanto per il fatto che la caduta è del tutto inaspettata e coglie di sorpresa l'utente della scala. A typical example of a routine operation that is performed without paying attention to the gestures and movements that are taking place is given by the use of a ladder. Very often, in fact, you go up and down a ladder automatically, without realizing exactly the actions you are taking. In particular, a very critical moment in the use of a ladder is the so-called "abandonment of the last step", that is to say the moment in which the first foot is placed on the ground. Many users fall down the stairs at this stage, convinced that they have already placed their foot on the ground when they are still on the ladder or convinced that they are still on the ladder when they are already on the ground. Such falls are very dangerous, not so much for the height difference from which you fall, but for the fact that the fall is completely unexpected and takes the user of the ladder by surprise.

In vista di quanto sopra, compito tecnico della presente invenzione è quello di una scala in grado di poter ridurre gli incidenti da caduta accidentale. In view of the above, the technical task of the present invention is that of a ladder capable of being able to reduce accidents due to accidental falls.

In particolare, è scopo della presente invenzione mettere a disposizione una scala che annulli le cadute accidentali causate dal cosiddetto "abbandono dell'ultimo gradino". In particular, it is an object of the present invention to provide a ladder which cancels the accidental falls caused by the so-called "abandonment of the last step".

RIASSUNTO DELL'INVENZIONE SUMMARY OF THE INVENTION

In accordo con la presente invenzione, il compito tecnico e lo scopo proposti vengono raggiunti mediante una scala secondo le caratteristiche di una o più delle annesse rivendicazioni. In accordance with the present invention, the technical task and the proposed aim are achieved by means of a ladder according to the characteristics of one or more of the appended claims.

BREVE DESCRIZIONE DEI DISEGNI BRIEF DESCRIPTION OF THE DRAWINGS

Le caratteristiche ed i vantaggi della presente invenzione risulteranno evidenti dalla seguente descrizione dettagliata di una forma di realizzazione, data a titolo di esempio non limitativo con riferimento agli uniti disegni, nei quali: The characteristics and advantages of the present invention will become evident from the following detailed description of an embodiment, given by way of non-limiting example with reference to the accompanying drawings, in which:

- la figura 1 mostra una vista schematica prospettica schematica di una scala in accordo con la presente invenzione, - figure 1 shows a schematic perspective schematic view of a staircase in accordance with the present invention,

- la figura 2a mostra una vista di un particolare della scala di figura 1 secondo la sezione II-II in una prima variante realizzativa; figure 2a shows a view of a detail of the staircase of figure 1 according to section II-II in a first embodiment variant;

- la figura 2b mostra una vista di un particolare della scala di figura 1 secondo la sezione II-II in una seconda variante realizzativa; figure 2b shows a view of a detail of the staircase of figure 1 according to section II-II in a second embodiment variant;

- la figura 2c mostra una vista di un particolare della scala di figura 1 secondo la sezione II-II in una terza variante realizzativa; e - la figura 2d mostra una vista di un particolare della scala di figura 1 secondo la sezione II-II in una quarta variante realizzativa. Figure 2c shows a view of a detail of the staircase of Figure 1 according to section II-II in a third variant embodiment; and - figure 2d shows a view of a detail of the staircase of figure 1 according to section II-II in a fourth embodiment variant.

DESCRIZIONE DETTAGLIATA DELL'INVENZIONE DETAILED DESCRIPTION OF THE INVENTION

Una scala in accordo con la presente invenzione è stata complessivamente indicata con il numero 1. La scala 1 comprende una pluralità di gradini 2. In figura 1 sono stati illustrati quattro gradini, tuttavia la scala può comprendere un numero qualsivoglia di gradini, purché in numero maggiore di due. I gradini 2 sono mantenuti in posizione da organi di sostegno 3. In particolare gli organi di sostegno 3 possono essere una coppia di montanti 4 che si sviluppano ad estremità opposte dei gradini 2 (come nell'esempio mostrato in figura 1), oppure un solo montante posto in corrispondenza della mezzeria dei gradini (come per esempio in alcune scale a chiocciola), oppure una putrella alla quale sono vincolati i gradini in corrispondenza di una loro estremità (come per esempio in alcune scale da interni di design). Da quanto sopra si evince che la scala 1 oggetto della presente invenzione può avere qualsiasi foggia ed essere collocata in qualsiasi ambiente. Nella forma realizzativa preferita dell'invenzione, la scala 1 è una scala ripiegabile del tipo utilizzata in ambienti domestici o da artigiani. Nella forma realizzativa preferita della scala 1, gli organi di sostegno 3 comprendono inoltre un elemento di stabilizzazione 5 incernierato ai montanti 4 ed avente lo scopo di garantire stabilità alla scala quando in uso. A staircase in accordance with the present invention has been indicated as a whole with the number 1. The staircase 1 comprises a plurality of steps 2. In figure 1 four steps have been illustrated, however the staircase can include any number of steps, as long as there are greater than two. The steps 2 are kept in position by support members 3. In particular, the support members 3 can be a pair of uprights 4 which extend at opposite ends of the steps 2 (as in the example shown in figure 1), or just one upright placed at the center line of the steps (as for example in some spiral staircases), or a beam to which the steps are connected at one end (as for example in some interior design staircases). From the above it can be seen that the staircase 1 object of the present invention can have any shape and be placed in any environment. In the preferred embodiment of the invention, the ladder 1 is a foldable ladder of the type used in domestic environments or by craftsmen. In the preferred embodiment of the ladder 1, the support members 3 further comprise a stabilizing element 5 hinged to the uprights 4 and having the purpose of ensuring stability to the ladder when in use.

La scala 1 comprende organi sensori 6 attivi su almeno un gradino 2 e predisposti a rilevare l'impegno del gradino da parte di un utente. Preferibilmente, gli organi sensori 6 sono attivi sul gradino 2 posto più in basso, vale a dire sul primo gradino della scala. Gli organi sensori 6 hanno la funzione di rilevare la presenza dell'utente sul gradino, vale a dire di rilevare se sull'utente sta esercitando una pressione sul gradino. The staircase 1 comprises sensor members 6 active on at least one step 2 and arranged to detect the engagement of the step by a user. Preferably, the sensor members 6 are active on the lower step 2, that is, on the first step of the ladder. The sensor members 6 have the function of detecting the presence of the user on the step, that is, of detecting whether the user is exerting a pressure on the step.

La scala 1 comprende inoltre organi di allerta 7 operativamente collegati agli organi sensori 6 ed attivati dagli stessi, predisposti ad informare l'utente dell'avvenuto impegno del gradino 2. Gli organi di allerta 7 sono attivi sugli stessi gradini 2 sui quali sono attivi gli organi sensori 6. Gli organi di allerta 7 hanno la funzione di avvisare l'utente del fatto che egli sta impegnando un gradino. The ladder 1 also comprises warning members 7 operatively connected to the sensor members 6 and activated by them, designed to inform the user of the engagement of step 2. The warning members 7 are active on the same steps 2 on which the sensor members 6. The warning members 7 have the function of alerting the user to the fact that he is engaging a step.

Prevedendo organi sensori 6 ed organi di allerta 7 sul primo gradino della scala 1, è possibile informare l'utente del fatto che tale gradino è da lui impegnato, evitando quindi incidenti legati al cosiddetto "abbandono dell'ultimo gradino". By providing sensor members 6 and warning members 7 on the first step of the ladder 1, it is possible to inform the user that this step is engaged by him, thus avoiding accidents linked to the so-called "abandonment of the last step".

Inoltre, la scala 1 comprende un corpo di rivestimento 8 accoppiato ad almeno il gradino sul quale sono attivi gli sensori 6. Il corpo di rivestimento 8 presenta una prima superficie 8a destinata ad essere impegnata dall'utente ed avente una forma diversa dalla forma dei gradini 2. In questo modo, la diversa forma del corpo di rivestimento 8 rispetto a quella dei gradini 2 contribuisce ad allertare l'utente sul fatto che sta impegnando il primo gradino della scala. Infatti, la diversa forma del corpo di rivestimento 8 genera un diverso effetto sensoriale nell'utilizzatore che sta impegnando il corpo 8 stesso. A tale proposito, nella forma realizzativa preferita dell'invenzione, la prima superficie 8a del corpo di rivestimento 8 è sostanzialmente arcuata, e si sviluppa a partire da un primo bordo libero del gradino fino a raggiungere il secondo bordo libero del gradino. L'altezza del corpo di rivestimento 8 è massima in corrispondenza del centro del gradino ed è minima in corrispondenza delle due estremità libere del gradino (si veda figura 1). La prima superficie 8a del corpo di rivestimento (vale a dire la superficie destinata ad essere contattata dall'utilizzatore) è preferibilmente realizzata o rivestita in materiale avente proprietà antiscivolo . Tali proprietà antiscivolo possono essere date dalla tipologia di materiale e/o dalla texture dello stesso. Nella forma realizzativa preferita dell'invenzione, il corpo di rivestimento 8 è realizzato in gomma o simili ed è reso solidale al gradino 2 al quale è applicato. Almeno la prima superficie 8a del corpo 8 è realizzata in materiale elasticamente deformabile, vale a dire almeno in parte cedevole sotto la pressione esercitata dall'utente quando impegna il corpo 8. Gli organi sensori 6 e gli organi di allerta 7 sono preferibilmente alloggiati all'interno del corpo di rivestimento 8, all'interno di una cavità dello stesso (si vedano le figure da 2a a 2d). Furthermore, the ladder 1 comprises a covering body 8 coupled to at least the step on which the sensors 6 are active. The covering body 8 has a first surface 8a intended to be engaged by the user and having a shape different from the shape of the steps. 2. In this way, the different shape of the covering body 8 with respect to that of the steps 2 helps to alert the user to the fact that he is engaging the first step of the staircase. In fact, the different shape of the covering body 8 generates a different sensory effect in the user who is engaging the body 8 itself. In this regard, in the preferred embodiment of the invention, the first surface 8a of the covering body 8 is substantially arched, and extends starting from a first free edge of the step until it reaches the second free edge of the step. The height of the cladding body 8 is maximum in correspondence with the center of the step and is minimum in correspondence with the two free ends of the step (see Figure 1). The first surface 8a of the coating body (ie the surface intended to be contacted by the user) is preferably made or coated with a material having anti-slip properties. These anti-slip properties can be given by the type of material and / or its texture. In the preferred embodiment of the invention, the covering body 8 is made of rubber or the like and is made integral with the step 2 to which it is applied. At least the first surface 8a of the body 8 is made of elastically deformable material, that is to say at least partially yielding under the pressure exerted by the user when engaging the body 8. The sensor members 6 and the warning members 7 are preferably housed in the inside the lining body 8, inside a cavity of the same (see Figures 2a to 2d).

Secondo una prima forma realizzativa illustrata in figura 2a, gli organi sensori 6 comprendono un involucro 9 elasticamente deformabile e presentante una cavità interna 9a. l'involucro 9 è realizzato in materiale cedevole, ad esempio gomma o simili, per poter essere deformato e recuperare la forma indeformata. L'involucro 9 è contenuto all'interno del corpo di rivestimento 8. L'involucro 9 è dotato di un'apertura 10 per mettere in comunicazione di fluido la cavità interna 9a con l'ambiente esterno. L'apertura 10 è impegnata da una valvola (non illustrata) che consente all'aria dell'ambiente esterno al corpo 8 di entrare nell'involucro 9 e che non permette all'aria di uscire dall'involucro 9 attraverso l'apertura 10. Gli organi di allerta 7 comprendono un elemento di segnalazione acustica 11 attivato da un flusso di aria uscente dall'involucro 9. A tale scopo, l'elemento di segnalazione acustica 11 è posto in comunicazione di fluido con la cavità interna 9a dell'involucro 9 elasticamente deformabile. A titolo esemplificativo, l'elemento di segnalazione acustica 11 può essere un fischietto o simile. Pertanto, quando l'utente comprime l'involucro 9, l'aria in esso contenuta esce attraverso l'elemento di segnalazione acustica 11 (in quanto la sopra citata valvola chiude l'apertura 10) emettendo un suono o un fischio. Quando l'utente oltrepassa il gradino, all'interno dell'involucro 9 entra aria attraverso l'apertura 10. According to a first embodiment illustrated in Figure 2a, the sensor members 6 comprise an elastically deformable casing 9 having an internal cavity 9a. the casing 9 is made of a yielding material, for example rubber or the like, in order to be deformed and recover the undeformed shape. The casing 9 is contained inside the casing body 8. The casing 9 is provided with an opening 10 to put the internal cavity 9a in fluid communication with the external environment. The opening 10 is engaged by a valve (not shown) which allows the air from the environment outside the body 8 to enter the casing 9 and which does not allow the air to escape from the casing 9 through the opening 10. The warning members 7 comprise an acoustic signaling element 11 activated by a flow of air exiting the casing 9. For this purpose, the acoustic signaling element 11 is placed in fluid communication with the internal cavity 9a of the casing 9 elastically deformable. By way of example, the acoustic signaling element 11 can be a whistle or the like. Therefore, when the user compresses the casing 9, the air contained therein exits through the acoustic signaling element 11 (since the aforementioned valve closes the opening 10) emitting a sound or a whistle. When the user passes the step, air enters the enclosure 9 through the opening 10.

In accordo con una seconda forma realizzativa illustrata in figura 2b, gli organi sensori 6 comprendono un elemento piezoelettrico 12. L'elemento piezoelettrico 12 ha la funzione di generare una differenza di potenziale elettrico quando viene sottoposto ad una deformazione meccanica. Preferibilmente 1'elemento piezoelettrico 12 è contenuto all'interno del corpo 8 si deforma quando un utente impegna il gradino sul quale il corpo 8 è presente. Gli organi di allerta 7 comprendendo un dispositivo elettrico 13 atto a generare un suono, e/o un led 13a (schematicamente illustrati in figura 2b), operativamente collegato ed attivato dall'elemento piezoelettrico 12. Il dispositivo elettrico 13 è alimentato dalla corrente generata dall'elemento piezoelettrico 12 quando deformato, oppure è alimentato da una sorgente di energia elettrica esterna attivata dal segnale elettrico prodotto dall'elemento piezoelettrico 12. Nel primo caso una elettronica dedicata ha il compito di prelevare energia elettrica dall'elemento piezoelettrico per alimentare il dispositivo elettrico 13. Preferibilmente, ulteriori dispositivi piezoelettrici (non illustrati) sono posti al di sotto della base di appoggio della scala, in modo tale da generare energia elettrica ad ogni movimento della scala (energia elettrica che viene utilizzata per l'attivazione del dispositivo elettrico 13). In accordance with a second embodiment illustrated in Figure 2b, the sensor members 6 comprise a piezoelectric element 12. The piezoelectric element 12 has the function of generating an electric potential difference when subjected to mechanical deformation. Preferably, the piezoelectric element 12 is contained inside the body 8 and deforms when a user engages the step on which the body 8 is present. The warning members 7 comprising an electric device 13 suitable for generating a sound, and / or a LED 13a (schematically illustrated in figure 2b), operatively connected and activated by the piezoelectric element 12. The electric device 13 is powered by the current generated by the 'piezoelectric element 12 when deformed, or it is powered by an external electrical energy source activated by the electrical signal produced by the piezoelectric element 12. In the first case, a dedicated electronics has the task of drawing electrical energy from the piezoelectric element to power the electrical device 13. Preferably, further piezoelectric devices (not shown) are placed below the support base of the ladder, in such a way as to generate electrical energy at each movement of the ladder (electrical energy which is used to activate the electrical device 13) .

Secondo una terza forma realizzativa illustrata in figura 2c, gli organi sensori 6 comprendono un elemento metallico 14 elasticamente deformabile tra una condizione indeformata ed una condizione deformata. La transizione tra le due condizioni sopra citate genera un rilascio di energia che provoca un suono. Un esempio di elemento metallico 14 adatto allo scopo è un cicalino a linguetta metallica bistabile, del tipo che produce il classico rumore "click-clack". In questa forma realizzativa gli organi di allerta 7 coincidono con gli organi sensori 6, vale a dire sono anch'essi realizzati dal citato elemento metallico 14. Preferibilmente, l'elemento metallico 14 è contenuto nel corpo 8 in modo tale da essere attivato ogni qual volta un utente impegna il gradino 2 dotato del corpo 8. According to a third embodiment illustrated in Figure 2c, the sensor members 6 comprise an elastically deformable metal element 14 between an undeformed condition and a deformed condition. The transition between the two conditions mentioned above generates a release of energy that causes a sound. An example of a metal element 14 suitable for the purpose is a buzzer with a bistable metal tab, of the type which produces the classic "click-clack" noise. In this embodiment, the warning members 7 coincide with the sensor members 6, i.e. they are also made from the aforementioned metal element 14. Preferably, the metal element 14 is contained in the body 8 in such a way as to be activated whenever once a user engages step 2 equipped with body 8.

Secondo una quarta forma realizzativa illustrata in figura 2d, gli organi sensori 6 comprendono un interruttore 15. Tale interruttore 15 può essere di qualsiasi tipo adatto a chiudere un circuito elettrico. L'interruttore 15 è posto preferibilmente all'interno del corpo 8 ed è commutato dal peso prodotto dall'utilizzatore durante il suo passaggio sul gradino che ospita il corpo 8. L'interruttore 8 è del tipo a riarmo automatico, vale a dire del tipo che ritorna in posizione di apertura al termine dell'evento che ne ha provocato la chiusura (nel caso di specie la pressione esercitata dall'utente). Gli organi di allerta 7 comprendono un dispositivo elettrico 16 atto a generare un suono, e/o un led 16a, operativamente collegato ed attivato dall'interruttore 15. L'energia elettrica per l'attivazione del dispositivo elettrico 16 è fornita da un elemento fotovoltaico 17 solidale alla scala e posto in una posizione qualsivoglia della stessa. Alternativamente, l'energia elettrica per l'attivazione del dispositivo elettrico è fornita da un pacco batterie solidale alla scala 1. According to a fourth embodiment illustrated in Figure 2d, the sensor members 6 comprise a switch 15. This switch 15 can be of any type suitable for closing an electric circuit. The switch 15 is preferably placed inside the body 8 and is switched by the weight produced by the user during his passage on the step that houses the body 8. The switch 8 is of the type with automatic reset, that is to say of the type which returns to the open position at the end of the event that caused it to close (in this case the pressure exerted by the user). The warning members 7 comprise an electric device 16 adapted to generate a sound, and / or a LED 16a, operatively connected and activated by the switch 15. The electric energy for the activation of the electric device 16 is supplied by a photovoltaic element 17 integral with the ladder and placed in any position of the ladder. Alternatively, the electrical energy for activating the electrical device is supplied by a battery pack integral with scale 1.

Chiaramente un tecnico del ramo, allo scopo di soddisfare esigenze contingenti e specifiche, potrà apportare numerose modifiche e varianti alle configurazioni sopra descritte. Tali varianti e modifiche sono tutte peraltro contenute nell'ambito di protezione dell'invenzione quale definito dalle seguenti rivendicazioni. Clearly, a person skilled in the art, in order to satisfy contingent and specific needs, can make numerous modifications and variations to the configurations described above. These variants and modifications are all however contained within the scope of protection of the invention as defined by the following claims.

Claims (10)

RIVENDICAZIONI 1. Scala comprendente una pluralità di gradini (2), organi di sostegno (3) attivi sui gradini (2) per mantenere gli stessi in posizioni predeterminate, caratterizzato dal fatto di comprendere organi sensori (6) attivi su almeno un gradino (2) e predisposti a rilevare l'impegno di detto gradino (2) da parte di un utente, e dal fatto di comprendere organi di allerta (7) operativamente collegati a detti organi sensori (6) ed attivati dagli stessi, predisposti ad informare l'utente dell'avvenuto impegno di detto gradino (2). CLAIMS 1. Ladder comprising a plurality of steps (2), support members (3) active on the steps (2) to keep them in predetermined positions, characterized in that they comprise sensor members (6) active on at least one step (2) and designed to detect the engagement of said step (2) by a user, and by the fact of comprising warning members (7) operatively connected to said sensor members (6) and activated by the same, designed to inform the user of the engagement of said step (2). 2. Scala secondo la rivendicazione 1, comprendente inoltre un corpo di rivestimento (8) accoppiato ad almeno il gradino (2) sul quale sono attivi detti organi sensori (6), detto corpo di rivestimento (8) presentando una prima superficie (8a) destinata ad essere impegnata dall'utente ed avente una forma diversa dalla forma dei gradini (2) non interessati da detto corpo di rivestimento (8). 2. Ladder according to claim 1, further comprising a covering body (8) coupled to at least the step (2) on which said sensor members (6) are active, said covering body (8) having a first surface (8a) intended to be engaged by the user and having a shape different from the shape of the steps (2) not affected by said covering body (8). 3. Scala secondo la rivendicazione 2, in cui detta prima superficie (8a) del corpo di rivestimento è sostanzialmente arcuata. 3. Stair according to claim 2, wherein said first surface (8a) of the covering body is substantially arcuate. 4. Scala secondo una qualsiasi delle rivendicazioni precedenti, in cui detti organi sensori (6) comprendono un involucro (9) elasticamente deformabile e presentante una cavità interna (9a), detto involucro (9) essendo dotato di un'apertura (10) per mettere in comunicazione di fluido la cavità interna (9a) con l'ambiente esterno; detti organi di allerta (7) comprendendo un elemento di segnalazione acustica (11) attivato da un flusso di aria, detto elemento di segnalazione acustica (11) essendo posto in comunicazione di fluido con detta cavità interna (9a) dell'involucro (9) elasticamente deformabile. 4. Ladder according to any one of the preceding claims, in which said sensor members (6) comprise an elastically deformable casing (9) having an internal cavity (9a), said casing (9) being provided with an opening (10) for putting the internal cavity (9a) in fluid communication with the external environment; said warning members (7) comprising an acoustic signaling element (11) activated by a flow of air, said acoustic signaling element (11) being placed in fluid communication with said internal cavity (9a) of the casing (9) elastically deformable. 5. Scala secondo una qualsiasi delle rivendicazioni da 1 a 3, in cui detti organi sensori (6) comprendono un elemento metallico (14) elasticamente deformabile tra una condizione indeformata ed una condizione deformata; detti organi di allerta (7) essendo coincidenti con detti organi sensori (6), detto elemento metallico (14) elasticamente deformabile emettendo un suono nel passaggio dalla condizione indeformata a quella deformata e viceversa. Scale according to any one of claims 1 to 3, wherein said sensor members (6) comprise an elastically deformable metal element (14) between an undeformed condition and a deformed condition; said warning members (7) being coincident with said sensor members (6), said metal element (14) elastically deformable emitting a sound when passing from the undeformed to the deformed condition and vice versa. 6. Scala secondo una qualsiasi delle rivendicazioni da 1 a 3, in cui detti organi sensori (6) comprendono un elemento piezoelettrico (12); detto organi di allerta (7) comprendendo un dispositivo elettrico (13) atto a generare un suono, e/o un led (13a), operativamente collegato ed attivato da detto elemento piezoelettrico (12). 6. Scale according to any one of claims 1 to 3, wherein said sensor members (6) comprise a piezoelectric element (12); said warning members (7) comprising an electric device (13) adapted to generate a sound, and / or a LED (13a), operatively connected and activated by said piezoelectric element (12). 7. Scala una qualsiasi delle rivendicazioni da 1 a 3, in cui organi sensori (6) comprendono un interruttore (15) e detti organi di allerta (7) comprendono un dispositivo elettrico (16) atto a generare un suono, e/o un led (16a), operativamente collegato ed attivato da detto interruttore (15); un elemento fotovoltaico (17) essendo solidale a detta scala ed alimentando detto dispositivo elettrico (16) e/o detto led (16a). Any one of claims 1 to 3 scales, wherein sensor members (6) comprise a switch (15) and said warning members (7) comprise an electrical device (16) adapted to generate a sound, and / or a led (16a), operatively connected and activated by said switch (15); a photovoltaic element (17) being integral with said ladder and powering said electric device (16) and / or said led (16a). 8. Scala secondo la rivendicazione 2 ed una qualsiasi delle rivendicazioni da 4 a 7, in cui in detto corpo di rivestimento (8) sono contenuti detti organi sensori (6) e detti organi di allerta (7). 8. Ladder according to claim 2 and any of claims 4 to 7, in which said sensor members (6) and said warning members (7) are contained in said covering body (8). 9. Scala secondo la rivendicazione 9, in cui detta prima superficie (8a) del corpo di rivestimento (8) è elasticamente deformabile. 9. Ladder according to claim 9, wherein said first surface (8a) of the covering body (8) is elastically deformable. 10. Scala secondo una qualsiasi delle rivendicazioni da 2 a 9, in cui detta prima superficie (8a) del corpo di rivestimento (8) è antiscivolo.Ladder according to any one of claims 2 to 9, wherein said first surface (8a) of the covering body (8) is non-slip.
IT000849A 2012-05-16 2012-05-16 LADDER. ITMI20120849A1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT000849A ITMI20120849A1 (en) 2012-05-16 2012-05-16 LADDER.

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT000849A ITMI20120849A1 (en) 2012-05-16 2012-05-16 LADDER.

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITMI20120849A1 true ITMI20120849A1 (en) 2013-11-17

Family

ID=46321271

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT000849A ITMI20120849A1 (en) 2012-05-16 2012-05-16 LADDER.

Country Status (1)

Country Link
IT (1) ITMI20120849A1 (en)

Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5500635A (en) * 1990-02-20 1996-03-19 Mott; Jonathan C. Products incorporating piezoelectric material
US5954154A (en) * 1998-05-14 1999-09-21 Ziolkowski; Robert L. Ladder with bottom step indicator
US5971102A (en) * 1998-08-17 1999-10-26 Brown; Norma Ladder including storage compartments
US20030057019A1 (en) * 2001-09-24 2003-03-27 Schmitt Thomas J. Step signal

Patent Citations (4)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US5500635A (en) * 1990-02-20 1996-03-19 Mott; Jonathan C. Products incorporating piezoelectric material
US5954154A (en) * 1998-05-14 1999-09-21 Ziolkowski; Robert L. Ladder with bottom step indicator
US5971102A (en) * 1998-08-17 1999-10-26 Brown; Norma Ladder including storage compartments
US20030057019A1 (en) * 2001-09-24 2003-03-27 Schmitt Thomas J. Step signal

Similar Documents

Publication Publication Date Title
BR112016016142A2 (en) FOLD FOR A TREADMILL OR STEP FOR AN TREADMILL
CN204254455U (en) The safe emergency light of a kind of voice message
ITMI20120849A1 (en) LADDER.
ITRM20140019U1 (en) SEAT FOR CARS WITH ANTI-ABANDONMENT ALARM SYSTEM.
ITMI20101948A1 (en) BOX FOR POWER SUPPLY
CN205472166U (en) Energy -conserving ventilative elevator
CN205382545U (en) On -off squatting pan
KR200470058Y1 (en) Safety device of a fire exit
ITUA20163725A1 (en) SOCKET DEVICE, PARTICULARLY FOR USE IN PUBLIC AND SIMILAR MEANS.
IT202100004436A1 (en) ANTI-CLIMBING DEVICE
CN203006661U (en) Elevator safety device
KR20170079017A (en) Lifesaving band
CN207458281U (en) Throwing type escape bottle base
TWM509555U (en) Shoes structure featuring anti-fall warning function
KR200280731Y1 (en) The fire escape descending device with guidance light
ITMI20040518U1 (en) SAFETY BELT FOR BATHERS IN GENERAL
US20050146442A1 (en) Combined structure of a light source and fire-resistant lining board
JP2011153011A (en) Emergency escape device of elevator
WO2020235103A1 (en) Drainage system
IT202100004265U1 (en) TEXTILE PRODUCT WITH INTEGRATED MICROLEDS
CN203129460U (en) Warning stairway
ITRM20140084U1 (en) SAFETY DEVICES SUITABLE FOR PREVENTING THE FUNCTIONING OF THE SHREDDING OR PUMPING OF THE ELECTRIC TOILETS, IN DEPENDENCE OF THE POSITION OF THE CLOSING LID OF THE WC OR DETECTION OF THE PRESENCE OF AN EXTRANEOUS BODY AT THE WC ENCLOSURE.
JP1759786S (en) thumbtack
CN107693964A (en) Descending lifeline with electricity generation system
KR20160078308A (en) emergency evacuation device for elevator