ITMI20090027U1 - ABRASIVE SHEET FOR SANDING MACHINE - Google Patents

ABRASIVE SHEET FOR SANDING MACHINE

Info

Publication number
ITMI20090027U1
ITMI20090027U1 ITMI20090027U ITMI20090027U1 IT MI20090027 U1 ITMI20090027 U1 IT MI20090027U1 IT MI20090027 U ITMI20090027 U IT MI20090027U IT MI20090027 U1 ITMI20090027 U1 IT MI20090027U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
pad
interface
weight
backing pad
polyurethane
Prior art date
Application number
Other languages
Italian (it)
Original Assignee
Valentini Guido
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Valentini Guido filed Critical Valentini Guido
Priority to ITMI20090027 priority Critical patent/ITMI20090027U1/en
Publication of ITMI20090027U1 publication Critical patent/ITMI20090027U1/en

Links

Landscapes

  • Polishing Bodies And Polishing Tools (AREA)

Description

DESCRIZIONE DESCRIPTION

“Platorello abrasivo per levigatrice” "Abrasive pad for sander"

Il presente trovato concerne un platorello abrasivo per levigatrice. The present invention relates to an abrasive pad for a sander.

Il platorello è un accessorio di una macchina utensile posto in rotazione attorno al suo asse di simmetria per la lavorazione di superfrci, in questo caso con funzione levigante della superficie. The backing pad is an accessory of a machine tool placed in rotation around its axis of symmetry for the machining of surfaces, in this case with a surface smoothing function.

La struttura dei platorelli prevede solitamente un supporto rigido inglobato in un disco di poliuretano o materiale similare che ha una faccia piana rivolta verso la superficie da trattare. Sono previsti mezzi di attacco alla levigatrice che possono prendere la forma di un codolo filettato che si innesta in un corrispettivo foro filettato della levigatrice, o di un foro che si impegna con un rispettivo codolo della levigatrice. The structure of the pads usually provides a rigid support incorporated in a disk of polyurethane or similar material which has a flat face facing the surface to be treated. Means for attachment to the sander are provided which can take the form of a threaded shank which engages in a corresponding threaded hole of the sander, or of a hole which engages with a respective shank of the sander.

Sulla faccia piana del disco in poliuretano che è rivolta verso la superficie da trattare è posto un velcro per l’attacco di un disco abrasivo. On the flat face of the polyurethane disc which faces the surface to be treated, there is a Velcro for attaching an abrasive disc.

Per lavorazioni particolarmente fini non si attacca direttamente il disco abrasivo al disco in poliuretano ma è necessario attaccare il disco abrasivo ad un’interfaccia, quest’ ultima a sua volta attaccata al disco in poliuretano. For particularly fine processing, the abrasive disc is not directly attached to the polyurethane disc but it is necessary to attach the abrasive disc to an interface, the latter in turn attached to the polyurethane disc.

L’interfaccia deve essere in materiale molto morbido, per esempio un poliuretano più morbido del tipo usato per il disco che la sostiene. Anche questo grado di rigidità è noto agli esperti del ramo. The interface must be made of very soft material, for example a softer polyurethane of the type used for the disk that supports it. This degree of rigidity is also known to those skilled in the art.

Questo pone un problema dovuto al peso dei platorelli finora utilizzati. Infatti, un platorello di tipo noto ha un peso complessivo esclusa l’interfaccia, di circa 130 grammi. L’interfaccia ha un peso di circa 20 grammi. Il peso totale risultante di circa 150 grammi si è rivelato eccessivo per la dinamica del platorello. This poses a problem due to the weight of the pads used up to now. In fact, a known type of pad has a total weight excluding the interface, of about 130 grams. The interface weighs about 20 grams. The resulting total weight of approximately 150 grams proved excessive for the dynamics of the sanding pad.

Scopi funzionali hanno portato il titolare della presente domanda ad adottare una modifica nelle proporzioni del platorello che si è rivelata di migliore comodità. Functional purposes have led the owner of the present application to adopt a modification in the proportions of the dial which has proved to be of better comfort.

Scopo del presente trovato è perciò adottare questa modifica utile alla funzionalità del platorello. The aim of the present invention is therefore to adopt this modification useful for the functionality of the dial.

In accordo al trovato, tale scopo è raggiunto mediante un platorello per macchina utensile, particolarmente per levigatrice, comprendente un supporto rigido inglobato in un disco in poliuretano o simile e mezzi di attacco alla macchina utensile, idoneo per l’abbinamento ad un’interfaccia più morbida, caratterizzato dal fatto che il disco in poliuretano definisce uno spessore del platorello ridotto in misura tale da determinare una riduzione di peso sostanzialmente pari al peso di detta interfaccia. In accordance with the invention, this object is achieved by means of a backing pad for a machine tool, particularly for a sanding machine, comprising a rigid support incorporated in a polyurethane disk or the like and means for attachment to the machine tool, suitable for combining with a larger interface. soft, characterized in that the polyurethane disc defines a thickness of the pad reduced to such an extent as to determine a weight reduction substantially equal to the weight of said interface.

Queste ed altre caratteristiche del presente trovato saranno rese maggiormente evidenti dalla seguente descrizione dettagliata di due suoi esempi di realizzazione, illustrati a titolo non limitativo nei disegni allegati, in cui: These and other characteristics of the present invention will be made clearer by the following detailed description of two embodiments thereof, illustrated by way of non-limiting purposes in the attached drawings, in which:

la figura 1 mostra una vista prospettica da sopra di assieme di una prima forma di realizzazione di un platorello secondo il trovato ed un’interfaccia per lavorazioni fini; la figura 2 mostra una vista prospettica da sopra in esploso parziale di una prima forma di realizzazione di un platorello secondo il trovato ed un’interfaccia per lavorazioni fini; Figure 1 shows a perspective view from above of the assembly of a first embodiment of a backing pad according to the invention and an interface for fine processing; Figure 2 shows a partial exploded perspective view from above of a first embodiment of a backing pad according to the invention and an interface for fine processing;

la figura 3 mostra una vista da sopra in sezione parziale di una prima forma di realizzazione del platorello secondo il trovato; Figure 3 shows a partial sectional top view of a first embodiment of the backing pad according to the invention;

la figura 4 mostra una vista in sezione diametrale di un platorello di tipo noto con foro centrale; Figure 4 shows a diametrical sectional view of a known type of pad with a central hole;

la figura 5 mostra una vista in sezione diametrale di una prima forma di realizzazione del platorello secondo il trovato; figure 5 shows a diametrical sectional view of a first embodiment of the backing pad according to the invention;

la figura 6 mostra una vista in sezione diametrale di un platorello di tipo noto con codolo; figure 6 shows a diametrical sectional view of a known type backing pad with shank;

la figura 7 mostra una vista in sezione diametrale di una seconda forma di realizzazione del platorello secondo il trovato. figure 7 shows a diametrical sectional view of a second embodiment of the dial according to the invention.

In figura 1 e 2 si nota un platorello 1 secondo il trovato, del tipo utilizzato per macchina utensile, comprendente un supporto sagomato 2, preferibilmente in plastica rigida, ed un disco sagomato 3 integrale con essa, e preferibilmente in poliuretano. Si nota anche un’interfaccia 6 per lavorazioni fini, a cui viene attaccato un disco abrasivo per la lavorazione, qui non raffigurato. L’interfaccia 6 è preferibilmente in poliuretano morbido. Figures 1 and 2 show a backing pad 1 according to the invention, of the type used for machine tools, comprising a shaped support 2, preferably made of rigid plastic, and a shaped disk 3 integral with it, and preferably made of polyurethane. There is also an interface 6 for fine processing, to which an abrasive disc is attached for processing, not shown here. The interface 6 is preferably in soft polyurethane.

Il platorello 1 in questa prima forma di realizzazione comprende un foro di attacco 4 idoneo per l’impegno con un codolo sporgente dalla levigatrice. The pad 1 in this first embodiment comprises an attachment hole 4 suitable for engagement with a tang protruding from the sander.

In figura 3 è visibile il platorello 1 dotato di fori di aspirazione 7. Figure 3 shows the pad 1 equipped with suction holes 7.

In figura 4 è visibile un platorello 8, con foro centrale, facente parte dell’arte nota, e cioè con spessore 11 non ridotto. Dal paragone della figura 4 con la figura 5, in cui è raffigurata la prima forma di realizzazione del platorello 1 secondo il trovato, si possono notare lo spessore 11 standard ed uno spessore 5 ridotto. Figure 4 shows a pad 8, with a central hole, which is part of the known art, that is, with a thickness 11 that is not reduced. From the comparison of Figure 4 with Figure 5, in which the first embodiment of the pad 1 according to the invention is shown, it is possible to note the standard thickness 11 and a reduced thickness 5.

Oggetto del trovato è stata la modifica dello spessore 11 standard nello spessore 5 ridotto, fatto che riduce il peso del platorello 1 in misura tale da determinare una riduzione di peso sostanzialmente pari al peso di detta interfaccia 6.. Preferibilmente il peso del platorello 1 senza l’interfaccia 6 è ridotto entro i 110 grammi; il platorello ribassato risulta così troppo leggero per essere utilizzato direttamente con la carta abrasiva ma è adatto da incorporare il peso dell’interfaccia 6, che generalmente è compreso tra 15 e 30 grammi. Da ciò risulta evidente che il platorello ribassato più l’interfaccia arrivano ad un peso complessivo sostanzialmente pari a quello di un platorello tradizionale, che è di circa 130 grammi. The object of the invention was the modification of the standard thickness 11 into the reduced thickness 5, which reduces the weight of the backing pad 1 to such an extent as to determine a weight reduction substantially equal to the weight of said interface 6 .. Preferably the weight of the backing pad 1 without interface 6 is reduced to within 110 grams; the lowered pad is thus too light to be used directly with sandpaper but is suitable for incorporating the weight of the interface 6, which is generally between 15 and 30 grams. From this it is evident that the lowered pad plus the interface arrive at an overall weight substantially equal to that of a traditional pad, which is about 130 grams.

La modifica dello spessore e la conseguente riduzione di peso del platorello 1 risolvono i problemi di dinamica del platorello 1 che si presentano quando è in associazione all’interfaccia 6. The modification of the thickness and the consequent weight reduction of the pad 1 solve the dynamics problems of the pad 1 that arise when it is in association with the interface 6.

In figura 5 è visibile anche un velcro 9 che costituisce l’attacco per l’interfaccia 6. In figura 6 è visibile un platorello 10, facente parte dell’arte nota, anch’esso con spessore 12 non ridotto e dotato di codolo 13 di attacco. Figure 5 also shows a velcro 9 which constitutes the attachment for the interface 6. Figure 6 shows a backing pad 10, part of the known art, also with a thickness 12 not reduced and equipped with a tang 13 of attack.

In figura 7 è visibile una seconda forma di realizzazione del platorello 1 oggetto del trovato, con spessore 5 ridotto e dotato di codolo 13 di attacco alla macchina utensile. Figure 7 shows a second embodiment of the backing pad 1 according to the invention, with a reduced thickness 5 and equipped with a shank 13 for attachment to the machine tool.

Da un analogo confronto fra gli spessori 12 e 5 delle figure 6 e 7 si evince analogo vantaggio anche per questa seconda forma di realizzazione. An analogous comparison between the thicknesses 12 and 5 of Figures 6 and 7 shows the same advantage also for this second embodiment.

Claims (3)

RIVENDICAZIONI 1. Platorello (1) per macchina utensile, particolarmente per levigatrice, comprendente un supporto rigido (2) inglobato in un disco sagomato (3) in poliuretano o simile e mezzi di attacco (4, 13) alla macchina utensile, idoneo per Γ abbinamento ad un’interfaccia (6) più morbida, caratterizzato dal fatto che il disco in poliuretano (3) definisce uno spessore (5) del platorello (1) ridotto in misura tale da determinare una riduzione di peso sostanzialmente pari al peso di detta interfaccia (6). CLAIMS 1. Backing pad (1) for machine tools, particularly for sanding machines, comprising a rigid support (2) incorporated in a shaped disk (3) made of polyurethane or the like and attachment means (4, 13) to the machine tool, suitable for Γ coupling to a softer interface (6), characterized in that the polyurethane disc (3) defines a thickness (5) of the pad (1) reduced to such an extent as to determine a weight reduction substantially equal to the weight of said interface ( 6). 2. Platorello (1) secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che lo spessore (5) è ridotto in misura tale che il peso del platorello (1) sia di circa 110 grammi. Backing pad (1) according to claim 1, characterized in that the thickness (5) is reduced to such an extent that the weight of the backing pad (1) is about 110 grams. 3. Platorello (1) secondo la rivendicazione 1 o 2, caratterizzato dal fatto di essere dotato di fori (7) di aspirazione.Backing pad (1) according to claim 1 or 2, characterized in that it is provided with suction holes (7).
ITMI20090027 2009-02-03 2009-02-03 ABRASIVE SHEET FOR SANDING MACHINE ITMI20090027U1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITMI20090027 ITMI20090027U1 (en) 2009-02-03 2009-02-03 ABRASIVE SHEET FOR SANDING MACHINE

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITMI20090027 ITMI20090027U1 (en) 2009-02-03 2009-02-03 ABRASIVE SHEET FOR SANDING MACHINE

Publications (1)

Publication Number Publication Date
ITMI20090027U1 true ITMI20090027U1 (en) 2010-08-04

Family

ID=43727283

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
ITMI20090027 ITMI20090027U1 (en) 2009-02-03 2009-02-03 ABRASIVE SHEET FOR SANDING MACHINE

Country Status (1)

Country Link
IT (1) ITMI20090027U1 (en)

Similar Documents

Publication Publication Date Title
CA2836187C (en) Arrangement for floor grinding
DE602005004882D1 (en) Sanding pad with processing element
RU2449879C2 (en) Spacer plate to be used between abrasive material and support tool
KR100816026B1 (en) Grinding wheel assembly of dry process abrader
TW200709894A (en) Multi-layer polishing pad material for CMP
EP2040878A4 (en) Polishing pad having micro-grooves on the pad surface
EP1918069A4 (en) Double side polishing method for wafer
ATE464156T1 (en) BUSHING PAD WITH GRADUATED FLEXIBILITY AND INTERCHANGEABLE WORK SURFACE
AU2012273893A1 (en) Arrangement for floor grinding
WO2009063899A1 (en) Shaft portion finishing device
CA2603516C (en) Impact pads and a process for manufacturing the same
JP2010280048A5 (en)
ITMI20090027U1 (en) ABRASIVE SHEET FOR SANDING MACHINE
EP1179390A3 (en) Intermediate lens pad
US20180071880A1 (en) Tool for polishing and/or lapping stone material surfaces
CN206335484U (en) A kind of emery grinding wheel piece applied widely
ITMI20080405U1 (en) SUPPORTING DISC FOR CONSUMPTION BUFFER FOR POLISHING
WO2024050141A3 (en) Multilayer cmp pads
KR200280283Y1 (en) Adhesive Sandpaper
CN202462191U (en) Improved grinding disc connecting device
TW200639005A (en) Manufacturing method for diamond polish pad conditioning device capable of controlling diamond exposure amount
KR200383788Y1 (en) Universal Multi Pad
KR200388397Y1 (en) Packing for fixing glasses lens
ITPR20110007A1 (en) DISK FOR ELECTRIC TOOLS, SUPPORTING ABRASIVE MATERIAL
WO2006113143A3 (en) Dust-collecting abrasive backup pad