ITMI20001466A1 - MACHINE TO PERFORM THE CLEANING OF ARENILI OR SIMILAR, WITH INCREASED CLEANING EFFICIENCY. - Google Patents

MACHINE TO PERFORM THE CLEANING OF ARENILI OR SIMILAR, WITH INCREASED CLEANING EFFICIENCY. Download PDF

Info

Publication number
ITMI20001466A1
ITMI20001466A1 IT2000MI001466A ITMI20001466A ITMI20001466A1 IT MI20001466 A1 ITMI20001466 A1 IT MI20001466A1 IT 2000MI001466 A IT2000MI001466 A IT 2000MI001466A IT MI20001466 A ITMI20001466 A IT MI20001466A IT MI20001466 A1 ITMI20001466 A1 IT MI20001466A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
drawer
chamber
advancement
machine according
connecting rod
Prior art date
Application number
IT2000MI001466A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Enzo Nannipieri
Original Assignee
Enzo Nannipieri
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Enzo Nannipieri filed Critical Enzo Nannipieri
Priority to IT2000MI001466A priority Critical patent/IT1318069B1/en
Publication of ITMI20001466A0 publication Critical patent/ITMI20001466A0/en
Publication of ITMI20001466A1 publication Critical patent/ITMI20001466A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1318069B1 publication Critical patent/IT1318069B1/en

Links

Landscapes

  • Detergent Compositions (AREA)

Description

D E S C R I Z I O N E DESCRIPTION

Il presente trovato ha come oggetto una macchina per eseguire la pulizia di arenili o simili. The present invention relates to a machine for cleaning beaches or the like.

Sono noti diversi tipi di macchine per eseguire la pulizia di spiagge, o arenili in genere, sia del tipo semovente che del tipo azionate mediante una trattrice o, nel caso di macchine più piccole, ad azionamento manuale. Various types of machines are known for cleaning beaches, or shorelines in general, both of the self-propelled type and of the type operated by a tractor or, in the case of smaller machines, manually operated.

Generalmente, queste macchine comprendono un telaio portante che è mobile lungo una direzione di avanzamento e che supporta, posteriormente, un contenitore per i rifiuti. Il telaio supporta, anteriormente al contenitore, una struttura che è sospesa allo stesso telaio mediante aste articolate e che è provvista, anteriormente, di una lama che si estende trasversalmente alla direzione di avanzamento del telaio e che è impegnabile, ad una profondità prefissata, con il terreno. La struttura citata supporta inoltre un vaglio che si estende dalla lama al contenitore e sono previsti mezzi di azionamento della struttura con moto alternato lungo una direzione con componente sostanzialmente parallela alla direzione di avanzamento in modo tale da produrre un moto vibratorio del vaglio che, in tal modo, effettua un setacciamento della sabbia che viene in esso convogliata a seguito del movimento di avanzamento del telaio e del movimento di andata della struttura alla quale il vaglio è associato, per ottenere il trattenimento, al di sopra del vaglio, della sporcizia che viene progressivamente convogliata, dallo stesso moto vibratorio del vaglio, al contenitore posto posteriormente. Generally, these machines comprise a supporting frame which is movable along a direction of travel and which supports, at the rear, a waste container. The frame supports, in front of the container, a structure which is suspended from the same frame by means of articulated rods and which is provided, at the front, with a blade which extends transversely to the direction of advancement of the frame and which can be engaged, at a predetermined depth, with the terrain. The aforementioned structure also supports a sieve which extends from the blade to the container and means are provided for activating the structure with reciprocating motion along a direction with a component substantially parallel to the direction of advancement in such a way as to produce a vibratory motion of the sieve which, in this way mode, sieves the sand that is conveyed into it following the forward movement of the frame and the forward movement of the structure to which the sieve is associated, to obtain the retention, above the sieve, of the dirt which is progressively conveyed, by the same vibratory motion of the sieve, to the container placed at the rear.

L'efficienza di queste macchine, nelloperare la pulizia della sabbia che viene vagliata, è strettamente correlata alla velocità con la quale il vaglio, successivamente al suo avanzamento concordemente alla direzione di avanzamento della macchina, viene spostato in direzione opposta e cioè in direzione del contenitore per i rifiuti. In presenza di un'elevata velocità di ritorno del vaglio in direzione del contenitore dei rifiuti, infatti, i rifiuti, trattenuti superiormente al vaglio, vengono proiettati in direzione del contenitore e quindi viene liberata rapidamente la superficie di vagliatura che, mantenendosi pulita, è in grado di operare efficacemente il setacciamento e quindi la pulizia della sabbia che viene successivamente convogliata superiormente al vaglio. The efficiency of these machines, in cleaning the sand being sieved, is strictly correlated to the speed with which the sieve, after its advancement in accordance with the direction of advancement of the machine, is moved in the opposite direction, i.e. in the direction of the container. for waste. In the presence of a high return speed of the sieve in the direction of the waste container, in fact, the waste, held above the sieve, is projected in the direction of the container and therefore the screening surface is quickly freed which, keeping clean, is in capable of effectively sieving and therefore cleaning the sand which is subsequently conveyed above the screen.

Nella macchine attualmente in commercio, il movimento alternato del vaglio, per ottenere il setacciamento della sabbia, viene imposto mediante dispositivi di tipo meccanico collegati ai mezzi che producono l'avanzamento del telaio della macchina, oppure mediante cilindri oleodinamici. In machines currently on the market, the alternating movement of the screen, in order to obtain the sieving of the sand, is imposed by means of mechanical devices connected to the means which produce the advancement of the frame of the machine, or by means of hydraulic cylinders.

In ogni caso, la velocità di ritorno del vaglio e cioè il movimento del vaglio che proietta i rifiuti in direzione del contenitore, risulta spesso insufficiente a liberare rapidamente il vaglio dai rifiuti trattenuti e quindi penalizza l'efficacia di setacciamento dello stesso vaglio. In any case, the return speed of the sieve, that is the movement of the sieve which projects the waste in the direction of the container, is often insufficient to quickly free the sieve from the retained waste and therefore penalizes the sieving effectiveness of the same sieve.

Compito precipuo del presente trovato è appunto quello di risolvere il problema sopra esposto, realizzando una macchina per operare la pulizia di arenili o simili in grado di assicurare un'elevata velocità di ritorno del vaglio e quindi di trasferire rapidamente nel contenitore i rifiuti trattenuti dal vaglio, ottenendo così una maggiore efficienza di pulizia. The aim of the present invention is precisely that of solving the problem described above, realizing a machine for cleaning sandy shores or the like capable of ensuring a high return speed of the sieve and therefore of rapidly transferring the waste retained by the sieve into the container. , thus obtaining greater cleaning efficiency.

Nell'ambito di questo compito, uno scopo del trovato è quello di realizzare una macchina, strutturalmente semplice, che possa essere prodotta con costi competitivi. Within the scope of this aim, an object of the invention is to provide a structurally simple machine which can be produced at competitive costs.

Un altro scopo del trovato è quello di realizzare una macchina che risulti di semplice manutenzione. Another object of the invention is to provide a machine which is easy to maintain.

Questo compito, nonché questi ed altri scopi che meglio appariranno in seguito, sono raggiunti da una macchina per eseguire la pulizia di arenili o simili, comprendente un telaio mobile lungo una direzione di avanzamento e supportante, posteriormente, un contenitore per i rifiuti e, anteriormente a detto contenitore, una struttura sospesa a detto telaio mediante aste di supporto articolate e provvista, anteriormente, di una lama estendentesi trasversalmente a detta direzione di avanzamento ed impegnabile, ad una profondità regolabile, con il terreno; detta struttura supportando un vaglio estendentesi da detta lama a detto contenitore, essendo previsti mezzi di azionamento di detta struttura con moto alternato con componente sostanzialmente parallela a detta direzione di azionamento, caratterizzata dal fatto che detti mezzi di azionamento comprendono almeno un cilindro idraulico a semplice effetto interposto tra detto telaio e detta struttura ed alimentabile per attuare lo spostamento di detta struttura concordemente al senso di avanzamento di detto telaio lungo detta direzione di avanzamento in contrasto all'azione di mezzi elastici di richiamo, essendo previsto un dispositivo automatico di inversione del moto. comandato dallo stesso movimento di detta struttura e atto a porre a scarico detto cilindro idraulico, al termine della corsa di avanzamento di detta struttura, per consentire a detti mezzi elastici di richiamo di attuare la corsa di ritorno di detta struttura. This task, as well as these and other purposes which will become clearer hereinafter, are achieved by a machine for cleaning beaches or the like, comprising a frame movable along a forward direction and supporting, at the rear, a waste container and, at the front, to said container, a structure suspended from said frame by means of articulated support rods and provided, at the front, with a blade extending transversely to said forward direction and engageable, at an adjustable depth, with the ground; said structure supporting a screen extending from said blade to said container, means for actuating said structure with reciprocating motion with component substantially parallel to said actuation direction, characterized in that said actuation means comprise at least one single-acting hydraulic cylinder interposed between said frame and said structure and which can be fed to move said structure in accordance with the direction of advancement of said frame along said advancement direction in contrast to the action of elastic return means, an automatic motion reversal device being provided. controlled by the same movement of said structure and able to unload said hydraulic cylinder, at the end of the advancement stroke of said structure, to allow said elastic return means to carry out the return stroke of said structure.

Ulteriori caratteristiche e vantaggi del trovato risulteranno maggiormente dalla descrizione di una forma di esecuzione preferita, ma non esclusiva, della macchina secondo il trovato, illustrata, a titolo indicativo e non limitativo, negli uniti disegni, in cui: Further characteristics and advantages of the invention will become clearer from the description of a preferred but not exclusive embodiment of the machine according to the invention, illustrated, by way of non-limiting example, in the accompanying drawings, in which:

la figura 1 illustra la macchina secondo il trovato in vista prospettica; Figure 1 is a perspective view of the machine according to the invention;

le figure 2 e 3 illustrano lo schema cinematico della macchina secondo il trovato con rappresentate due posizioni di funzionamento del dispositivo automatico di inversione del moto per la struttura che porta il vaglio . Figures 2 and 3 show the kinematic diagram of the machine according to the invention with two operating positions of the automatic motion reversal device for the structure carrying the screen.

Con riferimento alle figure citate, la macchina secondo il trovato, indicata globalmente con il numero di riferimento 1, comprende un telaio 2, sostanzialmente rigido, che supporta, posteriormente, un contenitore 3 per i rifiuti e, anteriormente a tale contenitore 3, una struttura 4 che è sospesa al telaio 2 mediante aste di supporto articolate 5a, 5b, 6a, 6b, 7a, 7b. With reference to the aforementioned figures, the machine according to the invention, globally indicated by the reference number 1, comprises a substantially rigid frame 2, which supports, at the rear, a container 3 for waste and, in front of said container 3, a structure 4 which is suspended from the frame 2 by means of articulated support rods 5a, 5b, 6a, 6b, 7a, 7b.

Più particolarmente, il telaio 2 si compone sostanzialmente di due travi principali 8a, 8b che convergono in direzione del lato anteriore del telaio 2 e che sono collegate tra loro posteriormente da una trave trasversale 9. More particularly, the frame 2 is substantially composed of two main beams 8a, 8b which converge in the direction of the front side of the frame 2 and which are connected to each other at the rear by a transverse beam 9.

Nella zona anteriore, le travi 8a e 8b sono fissate ad una coppia di orecchie 10a e 10b le quali portano un albero 11 orizzontale che è orientato trasversalmente alla direzione di avanzamento del telaio 2, indicata dalla freccia 12, e che porta una o più ruote 13 mediante le quali il telaio 2 si appoggia al terreno. In the front area, the beams 8a and 8b are fixed to a pair of ears 10a and 10b which carry a horizontal shaft 11 which is oriented transversely to the direction of advancement of the frame 2, indicated by the arrow 12, and which carries one or more wheels 13 by which the frame 2 rests on the ground.

E' da notare che sulle orecchie 10a e 10b sono previsti più punti di fissaggio per l'albero 11 in modo tale da consentire di montare treni di ruote di diametro diverso a seconda del tipo di terreno nonché dello spazio che il sollevatore del trattore consente di utilizzare nell'attacco. It should be noted that on the ears 10a and 10b there are several fixing points for the shaft 11 in such a way as to allow wheel trains of different diameters to be mounted according to the type of soil as well as the space that the tractor lifter allows to use in attack.

Le orecchie 10a e 10b sono inoltre collegate tra loro da un trapezio rigido 14 che si estende superiormente alle ruote 13 e che è unito, in corrispondenza della sua estremità superiore, alla trave 9 mediane travi diagonali 15a e 15b. The ears 10a and 10b are also connected to each other by a rigid trapezoid 14 which extends above the wheels 13 and which is joined, at its upper end, to the beam 9 by means of diagonal beams 15a and 15b.

In corrispondenza dell1estremità anteriore delle travi 8a e 8b e in corrispondenza dell'estremità superiore del trapezio 14, sono previste zone di aggancio, indicate con i numeri di riferimento 16a, 16b e 17 per una trattrice utilizzabile per imprimere al telaio 2 il necessario moto di avanzamento lungo la direzione 12. At the front end of the beams 8a and 8b and at the upper end of the trapezoid 14, hooking areas are provided, indicated by the reference numbers 16a, 16b and 17 for a tractor that can be used to impart the necessary motion to the frame 2. advance along direction 12.

Al telaio 2 sono inoltre fissati due alberi 21 e 22, ad assi orizzontali, orientati perpendicolarmente alla direzione di avanzamento 12, mediante i quali il telaio 2 supporta la struttura 4. più particolarmente, gli alberi 21 e 22 sono supportati in modo girevole attorno al loro asse dal telaio 2 e a tali alberi sono collegate le aste articolate 5a, 5b, 6a, 6b, 7a e 7b che reggono la struttura 4. Furthermore, two shafts 21 and 22 are fixed to the frame 2, with horizontal axes oriented perpendicular to the direction of advancement 12, by means of which the frame 2 supports the structure 4. More particularly, the shafts 21 and 22 are supported in a rotatable way around the their axis by the frame 2 and the articulated rods 5a, 5b, 6a, 6b, 7a and 7b which support the structure 4 are connected to these shafts.

Le aste Sa e 5b sono fissate, in corrispondenza della loro estremità superiore, all'albero 22 e sono incernierate, in corrispondenza della loro estremità inferiore, attorno ad un asse che è perpendicolare alla direzione di avanzamento 12, rispettivamente ad un'asta di collegamento 23a, 23b, disposta parallelamente alla direzione di avanzamento 12, che le collega all'estremità inferiore delle aste 6a, 6b. Le aste Sa, 6b sono incernierate, in corrispondenza della loro estremità superiore, attorno ad un asse di incernieramento che è orizzontale e perpendicolare alla direzione di avanzamento 12, all'estremità inferiore delle aste 7a, 7b le quali, a loro volta, sono incernierate, in corrispondenza della loro estremità superiore, attorno ad un asse di incernieramento orizzontale e perpendicolare alla direzione di avanzamento 12, a rispettivi bracci 24a, 24b dell'albero 21 . The rods Sa and 5b are fixed, at their upper end, to the shaft 22 and are hinged, at their lower end, around an axis which is perpendicular to the direction of advance 12, respectively to a connecting rod 23a, 23b, arranged parallel to the direction of advancement 12, which connects them to the lower end of the rods 6a, 6b. The rods Sa, 6b are hinged, at their upper end, around a hinging axis which is horizontal and perpendicular to the direction of advance 12, at the lower end of the rods 7a, 7b which, in turn, are hinged , at their upper end, around a horizontal hinging axis and perpendicular to the direction of advancement 12, to respective arms 24a, 24b of the shaft 21.

Alla struttura 4, in corrispondenza della sua estremità anteriore e cioè la sua estremità più prossima alle ruote 13, è fissata una lama 26 che è disposta in orizzontale perpendicolarmente alla direzione di avanzamento 12. To the structure 4, in correspondence with its front end, that is its end closest to the wheels 13, is fixed a blade 26 which is arranged horizontally perpendicular to the direction of advance 12.

Il livello di altezza della lama 26 può essere variato comandando i cilindri idraulici a doppio effetto 51a, 51b, i quali sono incernierati nella loro parte inferiore al telaio 2 e nella loro parte superiore ad un braccio 52a, 52b rigidamente connesso all'albero 21. The height level of the blade 26 can be varied by controlling the double-acting hydraulic cylinders 51a, 51b, which are hinged in their lower part to the frame 2 and in their upper part to an arm 52a, 52b rigidly connected to the shaft 21.

Sulla struttura 4, nella zona compresa tra la lama 26 e il contenitore 3, è montato un vaglio 27 che è preferibilmente sagomato a gradini e che è disposto in salita dalla lama 26 in direzione del contenitore 3. On the structure 4, in the area between the blade 26 and the container 3, a sieve 27 is mounted which is preferably shaped in steps and which is arranged upward from the blade 26 in the direction of the container 3.

Le aste 5a e 5b sono collegate, in una zona intermedia della loro estensione, alle travi 8a e 8b mediante una coppia di cilindri idraulici 25a, 25b che sono disposti sostanzialmente in orizzontale parallelamente alla direzione di avanzamento 12 e che sono azionabili per provocare l'azionamento con moto alternato, con una componente sostanzialmente parallela alla direzione di avanzamento 12, della struttura 4 relativamente al telaio 2. The rods 5a and 5b are connected, in an intermediate zone of their extension, to the beams 8a and 8b by means of a pair of hydraulic cylinders 25a, 25b which are arranged substantially horizontally parallel to the direction of advance 12 and which can be operated to cause the actuation with reciprocating motion, with a component substantially parallel to the direction of advancement 12, of the structure 4 relative to the frame 2.

Più particolarmente, i cilindri idraulici 25a, 25b sono costituiti da cilindri idraulici a semplice effetto in modo tale che la loro alimentazione con un liquido in pressione produca lo spostamento della struttura 4 concordemente alla direzione di avanzamento 12 mentre il moto di ritorno viene ottenuto ponendo a scarico i cilindri idraulici 25a e 25b e sfruttando la reazione elastica di una coppia di molle 28a, 28b che collegano la zona anteriore della struttura 4, in prossimità della lama 26, ad una zona posteriore del telaio 2 in prossimità del contenitore 3. More particularly, the hydraulic cylinders 25a, 25b are constituted by single-acting hydraulic cylinders in such a way that their feeding with a pressurized liquid produces the displacement of the structure 4 in accordance with the direction of advancement 12 while the return motion is obtained by placing a unloading the hydraulic cylinders 25a and 25b and exploiting the elastic reaction of a pair of springs 28a, 28b which connect the front area of the structure 4, near the blade 26, to a rear area of the frame 2 near the container 3.

Secondo il trovato, è previsto un dispositivo automatico di inversione del moto, comandato dallo stesso movimento della struttura 4, che è atto a porre a scarico i cilindri idraulici 25a, 25b, al termine della corsa di avanzamento della struttura 4, per consentire alle molle 28a, 28b di attuare, in modo estremamente veloce, la corsa di ritorno della struttura 4 in direzione del contenitore 3. According to the invention, an automatic movement inversion device is provided, controlled by the same movement of the structure 4, which is able to unload the hydraulic cylinders 25a, 25b, at the end of the advancement stroke of the structure 4, to allow the springs 28a, 28b to carry out, extremely quickly, the return stroke of the structure 4 in the direction of the container 3.

Opportunamente, tale dispositivo automatico di inversione, schematizzato nelle figure 2 e 3, comprende una valvola idraulica a cassetto, indicata globalmente con il numero di riferimento 30, costituita sostanzialmente da un corpo cavo 31 all’interno del quale è definita una camera 32 che comunica con una luce di ingresso 33, con una luce di uscita 34 e con una luce di scarico 35. Conveniently, this automatic inversion device, schematized in Figures 2 and 3, comprises a hydraulic slide valve, globally indicated with the reference number 30, substantially constituted by a hollow body 31 inside which a chamber 32 is defined which communicates with an inlet port 33, with an outlet port 34 and with an exhaust port 35.

La luce di ingresso 33 è collegata ad un condotto di un liquido in pressione che può essere fornito dallo stesso circuito idraulico della quale sono usualmente dotate le trattrici meccaniche. The inlet port 33 is connected to a conduit for a liquid under pressure which can be supplied by the same hydraulic circuit with which mechanical tractors are usually equipped.

La luce di uscita 34 è connessa al condotto di alimentazione 35 dei cilindri idraulici 25a e 25b e la luce di scarico 35 è connessa ad un condotto di scarico del circuito idraulico del quale sono usualmente provviste le trattrici meccaniche. The outlet port 34 is connected to the supply duct 35 of the hydraulic cylinders 25a and 25b and the discharge port 35 is connected to a discharge duct of the hydraulic circuit with which mechanical tractors are usually provided.

Internamente alla camera 32 è previsto un cassetto 38 che è collegato alla struttura 4 e che è scorrevole da una posizione di andata, nella quale collega la luce di ingresso 33 con la luce di uscita 34 ad una posizione di ritorno nella quale collega la luce di uscita 34 con la luce di scarico 35. Inside the chamber 32 there is a drawer 38 which is connected to the structure 4 and which can slide from a forward position, in which it connects the inlet port 33 with the outlet port 34 to a return position in which it connects the outlet port. exit 34 with exhaust port 35.

Più particolarmente, la camera 32 presenta una conformazione sostanzialmente cilindrica e il cassetto 38 comprende un corpo cavo 39, sostanzialmente cilindrico, che è alloggiato coassialmente nella camera 32 e che è scorrevole assialmente lungo tale camera 32 per passare dalla posizione di andata alla posizione di ritorno o viceversa. More particularly, the chamber 32 has a substantially cylindrical conformation and the drawer 38 comprises a hollow body 39, substantially cylindrical, which is coaxially housed in the chamber 32 and which slides axially along this chamber 32 to pass from the forward position to the return position. or viceversa.

La luce di ingresso 33 e la luce di uscita 34 sono definite sulla superficie laterale della camera 32 in corrispondenza di una scanalatura circonferenziale 40 che è incavata sulla superficie laterale della camera 32 e che è atta a mantenere il collegamento della luce di ingresso 33 con la luce di uscita 34. La luce di scarico 35 è invece definita sulla superficie laterale della camera 32 in una zona che è distanziata assialmente rispetto alla luce di ingresso 33 e alla luce di uscita 34. Il cassetto 38 comunica, con una porzione del suo interno, con la luce di scarico 35 e presenta, in corrispondenza di tale porzione, almeno un passaggio 41 che è posizionabile , a seguito del movimento assiale del cassetto 38 lungo la camera 32, in corrispondenza della scanalatura 40. Il cassetto 38, nella posizione di andata, è distanziato con tale passaggio 41 dalla scanalatura incavata 40 e, nella posizione di ritorno, è invece posizionato con il passaggio 41 in corrispondenza della scanalatura incavata 40, come meglio apparirà in seguito. The inlet port 33 and the outlet port 34 are defined on the lateral surface of the chamber 32 at a circumferential groove 40 which is recessed on the lateral surface of the chamber 32 and which is adapted to maintain the connection of the inlet port 33 with the outlet port 34. The outlet port 35 is instead defined on the lateral surface of the chamber 32 in an area which is axially spaced with respect to the inlet port 33 and the outlet port 34. The drawer 38 communicates with a portion of its interior , with the discharge port 35 and has, in correspondence with this portion, at least one passage 41 which can be positioned, following the axial movement of the drawer 38 along the chamber 32, in correspondence with the groove 40. The drawer 38, in the position of with this passage 41 from the recessed groove 40 and, in the return position, it is instead positioned with the passage 41 in correspondence with the recessed groove vata 40, as it will appear better later.

Il cassetto 38 è orientato con il suo asse sostanzialmente parallelamente alla direzione di avanzamento 12 ed è collegato alla struttura 4 attraverso un'asta di collegamento 42 che è scorrevole relativamente al cassetto 38 parallelamente all'asse dello stesso cassetto 38 senza effetto sullo scorrimento assiale del cassetto 38 lungo la camera 32 per quasi tutta la corsa di avanzamento e la corsa di ritorno della struttura 4. The drawer 38 is oriented with its axis substantially parallel to the direction of advancement 12 and is connected to the structure 4 through a connecting rod 42 which is sliding relative to the drawer 38 parallel to the axis of the same drawer 38 without effect on the axial sliding of the drawer 38 along the chamber 32 for almost the entire advancement stroke and the return stroke of the structure 4.

L'asta di collegamento 42 presenta, infatti, lungo il suo sviluppo, una coppia di spallamenti assiali 43, 44 contrapposti che sono impegnabili ciascuno contro un corpo discoidale, rispettivamente 45, 46 che sono attraversati coassialmente, in modo scorrevole, dall'asta di collegamento 42 . The connecting rod 42 has, in fact, along its development, a pair of opposite axial shoulders 43, 44 which can each be engaged against a discoidal body, 45, 46 respectively which are coaxially crossed, in a sliding manner, by the connecting rod. connection 42.

I corpi discoidali 45 e 46 sono disposti all'interno di una porzione del cassetto 38 che è delimitata da spallamenti assiali contrapposti 48, 49 che contengono fra di loro i corpi discoidali 45 e 46 fra i quali è interposta una molla elicoidale 50 che si estende attorno all'asta 42. Attorno all'asta di collegamento 42, esternamente alla molla 50, è disposto un corpo tubolare 53 che limita la possibilità di avvicinamento reciproco dei corpi discoidali 45 e 46 nonostante la compressione della molla 50. The disc-shaped bodies 45 and 46 are arranged inside a portion of the drawer 38 which is delimited by opposing axial shoulders 48, 49 which contain the disc-shaped bodies 45 and 46 between which a helical spring 50 is interposed which extends around the rod 42. A tubular body 53 is arranged around the connecting rod 42, externally to the spring 50, which limits the possibility of mutual approach of the discoidal bodies 45 and 46 despite the compression of the spring 50.

La corsa di andata e la corsa di ritorno del cassetto 38 lungo la camera 32 è delimitata dalla presenza, all'interno della camera 32, di due spallamenti assiali contrapposti 55 e 56. The outward stroke and the return stroke of the drawer 38 along the chamber 32 is delimited by the presence, inside the chamber 32, of two opposite axial shoulders 55 and 56.

11 dispositivo comprende mezzi di bloccaggio della traslazione assiale del cassetto 38 lungo la camera 32 almeno nella posizione di andata. Tali mezzi di bloccaggio sono disattivabili almeno dall'impegno dello spallamento 43 dell'asta di collegamento 42 con il cassetto 38 al termine della corsa di avanzamento della struttura 4. The device comprises means for locking the axial translation of the drawer 38 along the chamber 32 at least in the forward position. These locking means can be deactivated at least by the engagement of the shoulder 43 of the connecting rod 42 with the drawer 38 at the end of the advancement stroke of the structure 4.

Più particolarmente, sul mantello del cassetto 38 sono definite due tacche 61 e 62 che sono distanziate assialmente tra loro e i mezzi di bloccaggio comprendono un organo di bloccaggio, costituito ad esempio da una sfera 63, che è inserita in una sede del corpo 31 affacciantesi al cassetto 38 e che si impegna, per azione di una molla 64, opportunamente precaricata, con la tacca 61 quando il cassetto 38 è nella posizione di andata e con la tacca 62 quando il cassetto 38 è nella posizione di ritorno . More particularly, two notches 61 and 62 are defined on the casing of the drawer 38 which are axially spaced apart and the locking means comprise a locking member, consisting for example of a ball 63, which is inserted in a seat of the body 31 facing the drawer 38 and which engages, by the action of a spring 64, suitably preloaded, with the notch 61 when the drawer 38 is in the forward position and with the notch 62 when the drawer 38 is in the return position.

L’asta di collegamento 42 è incernierata ad una delle aste articolate 5a, 5b e il punto di incernieramento dell'asta di collegamento 42 sulla relativa asta 5a, 5b può essere variato per attenere una corsa più o meno ampia della struttura 4. The connecting rod 42 is hinged to one of the articulated rods 5a, 5b and the hinging point of the connecting rod 42 on the relative rod 5a, 5b can be varied to accommodate a more or less wide stroke of the structure 4.

Per completezza descrittiva occorre dire che il contenitore 3 potrà presentare una struttura scatolare oppure una struttura a rete o a listelli con uno sportello inferiore 71 apribile per scaricare i rifiuti accumulati al suo interno. For the sake of completeness of description, it must be said that the container 3 may have a box-like structure or a mesh or slat structure with a lower door 71 that can be opened to unload the waste accumulated inside it.

Il funzionamento della macchina secondo il trovato è il seguente. La macchina viene spinta o trascinata lungo la direzione di avanzamento 12 in modo tale che la lama 26 incida il terreno alla profondità vapassaggio immediato del cassetto 38 dalla posizione di andata alla posizione di ritorno ponendo in comunicazione la luce di ingresso 33 e la luce di uscita 34 con la luce di scarico 35 ponendo quindi a scarico i cilindri idraulici 25a e 25b. In questo modo, le molle 28a, 28b, precedentemente caricate, si accorciano per reazione elastica provocando lo spostamento della struttura 4 e quindi del vaglio 27 in direzione opposta alla direzione di avanzamento 12 e cioè in direzione del contenitore 3. A seguito di questo movimento, il vaglio 27 subisce una scossa estremamente rapida ed effettua una setacciatura molto efficace della sabbia posta superiormente ad esso proiettando i rifiuti, trattenuti superiormente alla superficie di vagliatura, all'interno del contenitore 3. The operation of the machine according to the invention is as follows. The machine is pushed or dragged along the forward direction 12 in such a way that the blade 26 cuts into the ground at the depth of the drawer 38 immediately passes from the forward position to the return position, connecting the inlet port 33 and the outlet port 34 with the unloading port 35 thus placing the hydraulic cylinders 25a and 25b to unload. In this way, the springs 28a, 28b, previously loaded, are shortened by elastic reaction causing the displacement of the structure 4 and therefore of the screen 27 in the opposite direction to the direction of advancement 12, that is in the direction of the container 3. Following this movement , the screen 27 undergoes an extremely rapid shake and performs a very effective sieving of the sand placed above it, projecting the waste, held above the screening surface, inside the container 3.

Lo spostamento della struttura 4 in direzione del contenitore 3 trascina l'asta di collegamento 42 che, impegnandosi con lo spallamento 44 contro il corpo discoidale 46, riporta il cassetto 38 dalla posizione di ritorno nuovamente alla posizione di andata. The displacement of the structure 4 in the direction of the container 3 drags the connecting rod 42 which, engaging with the shoulder 44 against the discoidal body 46, brings the drawer 38 from the return position back to the forward position.

A questo punto, il ciclo di funzionamento della macchina ricomincia come già descritto. At this point, the operating cycle of the machine restarts as already described.

Si è in pratica constatato come la macchina secondo il trovato assolva pienamente il compito prefissato in quanto, grazie al dispositivo automatico di inversione del moto del vaglio, ottiene una corsa del vaglio, in direzione del contenitore dei rifiuti, estremamente rapida conseguendo così un'elevata efficacia nella setacciatura della sabbia e proiettando i rifiuti, trattenuti dal vaglio, all’interno del contenitore. In practice it has been found that the machine according to the invention fully achieves the intended aim, since, thanks to the automatic device for reversing the motion of the sieve, it obtains an extremely rapid travel of the sieve, in the direction of the waste container, thus achieving a high degree of effectiveness in sieving the sand and projecting the waste, retained by the sieve, inside the container.

Benché la macchina secondo il trovato sia stata concepita in particolare per essere associata ad una trattrice meccanica, potrà comunque essere dotata anche di mezzi di movimentazione autonoma equipaggiati con un circuito idraulico per l'azionamento del vaglio. Although the machine according to the invention has been conceived in particular to be associated with a mechanical tractor, it can in any case also be equipped with autonomous movement means equipped with a hydraulic circuit for operating the screen.

La macchina così concepita è suscettibile di numerose modifiche e varianti, tutte rientranti nell'ambito del concetto inventivo; inoltre, tutti i dettagli potranno essere sostituiti da altri elementi tecnicamente equivalenti. The machine thus conceived is susceptible of numerous modifications and variations, all of which are within the scope of the inventive concept; moreover, all the details can be replaced by other technically equivalent elements.

In pratica, i materiali impiegati, nonché le dimensioni, potranno essere qualsiasi secondo le esigenze e lo stato della tecnica. In practice, the materials used, as well as the dimensions, may be any according to the requirements and the state of the art.

luta. lute.

Quando il cassetto 38 si trova nella posizione di andata, la sfera 63 si impegna con la tacca 61. In questa posizione, la luce di ingresso 33 è in comunicazione con luce di uscita 34 mentre è escluso il collegamento della luce di ingresso 33 e della luce di uscita 34 con la luce di scarico 35 in quanto il passaggio 41 non è in corrispondenza della scanalatura 40. Per effetto di questo collegamento, il liquido in pressione passa dalla luce di ingresso 33 alla luce di uscita 34 ed alimenta i cilindri idraulici 25a e 25b i quali provocano l'avanzamento della struttura 4 concord mente alla direzione di avanzamento 12. When the drawer 38 is in the forward position, the ball 63 engages with the notch 61. In this position, the inlet port 33 communicates with the outlet port 34 while the connection of the inlet port 33 and the outlet port 34 with the exhaust port 35 since the passage 41 is not in correspondence with the groove 40. As a result of this connection, the pressurized liquid passes from the inlet port 33 to the outlet port 34 and feeds the hydraulic cylinders 25a and 25b which cause the advancement of the structure 4 in accordance with the direction of advancement 12.

Per effetto di questo avanzamento, la sabbia da sottoporre a pulitu viene convogliata superiormente al vaglio 27. As a result of this advancement, the sand to be cleaned is conveyed above the screen 27.

L'avanzamento della struttura 4 concordemente alla direzione di ava zamento 12, provocato dall'alimentazione con un liquido in pressione d cilindri idraulici 25a e 25b, provoca il caricamento delle molle 28a, 2 e lo spostamento assiale dell'asta di collegamento 42 all'interno del ca setto 38. Quando lo spallamento 43 contatta il corpo discoidale 45, iniz la compressione della molla 50 e tale compressione continua finché spallamento 43 non spinge il corpo tubolare 53 ad impegnarsi contro corpo discoidale 46 portandolo in battuta contro lo spallamento 49. L'u teriore spostamento dell'asta di collegamento 42 provoca lo spostamen assiale del cassetto 38 concordemente alla direzione di avanzamento provocando il disimpegno della sfera 63 dalla tacca 61. A seguito di qu sto disimpegno, il cassetto 38 non è più bloccato assialmente e subis istantaneamente l'azione della molla 50 la quale allungandosi pr The advancement of the structure 4 in accordance with the direction of advancement 12, caused by the supply with a liquid under pressure of the hydraulic cylinders 25a and 25b, causes the springs 28a, 2 to be loaded and the axial displacement of the connecting rod 42 to the inside of the case 38. When the shoulder 43 contacts the disc-shaped body 45, the compression of the spring 50 begins and this compression continues until the shoulder 43 pushes the tubular body 53 to engage against the disc-shaped body 46 bringing it abut against the shoulder 49. L Further displacement of the connecting rod 42 causes the axial displacement of the drawer 38 in accordance with the direction of advancement, causing the disengagement of the ball 63 from the notch 61. Following this disengagement, the drawer 38 is no longer axially locked and immediately undergoes the action of the spring 50 which, extending pr

Claims (12)

R IV E N D I C A Z I O N I 1. Macchina per eseguire la pulizia di arenili o simili, comprendente un telaio mobile lungo una direzione di avanzamento e supportante, posteriormente, un contenitore per i rifiuti e, anteriormente a detto contenitore, una struttura sospesa a detto telaio mediante aste di supporto articolate e provvista, anteriormente, di una lama estendentesi trasversalmente a detta direzione di avanzamento ed impegnabile, ad una profondità regolabile, con il terreno; detta struttura supportando un vaglio estenden tesi da detta lama a detto contenitore, essendo previsti mezzi·di aziona mento di detta struttura con moto alternato con componente sostanzialment parallela a detta direzione di azionamento, caratterizzata dal fatto ch detti mezzi di azionamento comprendono almeno un cilindro idraulico a sem plice effetto interposto tra detto telaio e detta struttura ed alimentabi le per attuare lo spostamento di detta struttura concordemente al senso d avanzamento di detto telaio lungo detta direzione di avanzamento in con trasto all'azione di mezzi elastici di richiamo, essendo previsto un di spositivo automatico di inversione del moto, comandato dallo stesso movi mento di detta struttura e atto a porre a scarico detto cilindro idrauli co, al termine della corsa di avanzamento di detta struttura, per consen tire a detti mezzi elastici di richiamo di attuare la corsa di ritorno d detta struttura. R IV E N D I C A Z I O N I 1. Machine for cleaning sandy shores or the like, comprising a frame movable along a direction of advancement and supporting, at the rear, a waste container and, at the front of said container, a structure suspended from said frame by means of articulated support rods and provided, at the front, with a blade extending transversely to said forward direction and engageable, at an adjustable depth, with the ground; said structure supporting a screen extending from said blade to said container, means being provided for operating said structure with reciprocating motion with component substantially parallel to said operating direction, characterized in that said operating means comprise at least one hydraulic cylinder with a simple effect interposed between said frame and said structure and which can be fed to move said structure in accordance with the direction of advancement of said frame along said advancement direction in contrast to the action of elastic return means, a di automatic movement inversion device, controlled by the same movement of said structure and able to unload said hydraulic cylinder, at the end of the advancement stroke of said structure, to allow said elastic return means to carry out the return stroke return of said structure. 2. Macchina, secondo la rivendicazione 1, caratterizzata dal fatt che detto dispositivo automatico di inversione comprende una valvol idraulica a cassetto presentante un corpo cavo con definita internament una camera comunicante con una luce di ingresso collegata ad un c di liquido in pressione, con una luce di uscita connessa al condotto di alimentazione di detto cilindro idraulico e con una luce di scarico connessa ad un condotto di scarico; internamente a detta camera essendo previsto un cassetto collegato a detta struttura e scorrevole da una posizione di andata, nella quale collega detta luce di ingresso a detta luce di uscita, ad una posizione di ritorno, nella quale collega detta luce di uscita con detta luce di scarico, detto cassetto essendo collegato a detta struttura . 2. Machine according to claim 1, characterized in that said automatic inversion device comprises a hydraulic slide valve having a hollow body with internally defined a chamber communicating with an inlet port connected to a liquid under pressure, with a outlet port connected to the supply conduit of said hydraulic cylinder and with an exhaust port connected to an exhaust conduit; inside said chamber there being a drawer connected to said structure and sliding from a forward position, in which it connects said inlet port to said outlet port, to a return position, in which it connects said outlet port to said outlet port discharge, said drawer being connected to said structure. 3. Macchina, secondo le rivendicazioni 1 e 2, caratterizzata dal fat to di comprendere mezzi elastici ausiliari agenti su detto cassetto pe velocizzare il passaggio di detto cassetto da detta posizione di andata detta posizione di ritorno al termine della corsa di avanzamento di dett struttura . 3. Machine according to claims 1 and 2, characterized in that it comprises auxiliary elastic means acting on said drawer to speed up the passage of said drawer from said forward position to said return position at the end of the advancement stroke of said structure. 4. Macchina, secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, ca ratterizzata dal fatto che detta camera presenta una conformazione sostan zialmente cilindrica; detto cassetto comprendendo un corpo cavo sostan zialmente cilindrico alloggiato coassialmente in detta camera e scorrevol assialmente lungo detta camera; detta luce di ingresso e detta luce d uscita essendo definite sulla superficie laterale di detta camera in cor rispondenza di una scanalatura incavata nella superficie laterale di dett camera e atta a mantenere il collegamento tra detta luce di ingresso detta luce di uscita; detta luce di scarico essendo definita sulla super ficie laterale di detta camera in una zona distanziata assialmente rispet to a detta luce di ingresso e a detta luce di uscita; detto cassetto comu nicando, con una porzione del suo interno, con detta luce di sc presentando, in corrispondenza di detta porzione, almeno un passaggio posizionabile, a seguito del movimento assiale di detto cassetto lungo detta camera, in corrispondenza di detta scanalatura incavata; detto cassetto, in detta posizione di andata essendo distanziato con detto passaggio da detta scanalatura incavata e, in detta posizione di ritorno, essendo posizionato con detto passaggio in corrispondenza di detta scanalatura incavata . 4. Machine according to one or more of the preceding claims, characterized in that said chamber has a substantially cylindrical conformation; said drawer comprising a substantially cylindrical hollow body housed coaxially in said chamber and axially sliding along said chamber; said inlet port and said outlet port being defined on the lateral surface of said chamber in correspondence with a groove recessed in the lateral surface of said chamber and adapted to maintain the connection between said inlet port and said outlet port; said discharge port being defined on the side surface of said chamber in an axially spaced area with respect to said inlet port and said outlet port; said drawer communicating, with a portion of its interior, with said opening opening, presenting, in correspondence with said portion, at least one passage that can be positioned, following the axial movement of said drawer along said chamber, in correspondence of said recessed groove; said drawer, in said forward position being spaced with said passage by said recessed groove and, in said return position, being positioned with said passage in correspondence with said recessed groove. 5. Macchina, secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, cara terizzata dal fatto che detto cassetto è orientato con il suo asse para lelamente a detta direzione di avanzamento ed è collegato a detta struttu ra attraverso un'asta di collegamento scorrevole relativamente a det cassetto parallelamente all'asse di detto cassetto senza effetto sul scorrimento assiale di detto cassetto lungo detta camera per quasi tut la corsa di avanzamento e la corsa di ritorno di detta struttura; det asta di collegamento presentando, lungo il suo sviluppo, una coppia d spallamenti assiali contrapposti impegnabili con detto cassetto per il su trascinamento concordemente allo spostamento di detta asta di collegament al termine della corsa di avanzamento o della corsa di ritorno di dett struttura; tra detta asta di collegamento e detto cassetto essendo dispo sti detti mezzi elastici ausiliari caricabili elasticamente dal moviment di detta asta di collegamento relativamente a detto cassetto; essendo pre visti mezzi di bloccaggio della traslazione assiale di detto cassetto lun go detta camera almeno nella sua posizione di andata, detti mezzi di bloc caggio essendo disattivabili dall'impegno di uno di detti spallamenti del l'asta di collegamento con detto cassetto al termine della corsa zamento di detta struttura. 5. Machine according to one or more of the preceding claims, characterized in that said drawer is oriented with its axis parallel to said direction of advancement and is connected to said structure by means of a connecting rod sliding relative to said drawer parallel to the axis of said drawer without effect on the axial sliding of said drawer along said chamber for almost the entire advancement stroke and return stroke of said structure; said connecting rod presenting, along its development, a pair of opposed axial shoulders which can be engaged with said drawer for its dragging in accordance with the movement of said connecting rod at the end of the advancement stroke or the return stroke of said structure; between said connecting rod and said drawer being arranged said auxiliary elastic means which can be loaded elastically by the movement of said connecting rod relative to said drawer; means for locking the axial translation of said drawer being provided along said chamber at least in its forward position, said locking means being deactivable by the engagement of one of said shoulders of the connecting rod with said drawer at the end of the travel of said structure. 6. Macchina, secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, caratterizzata dal fatto che detti mezzi di bloccaggio comprendono un organo di bloccaggio amovibile interposto tra detto cassetto e il corpo della valvola ed impegnabile con almeno una tacca di arresto definita sul mantello di detto cassetto per il trattenimento di detto cassetto in detta posizione di andata. 6. Machine according to one or more of the preceding claims, characterized in that said locking means comprise a removable locking member interposed between said spool and the valve body and engageable with at least one stop notch defined on the casing of said spool to retaining said drawer in said forward position. 7. Macchina, secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, caratterizzata dal fatto che detti mezzi di bloccaggio comprendono un organo di bloccaggio amovibile interposto tra detto cassetto e il corpo della valvola ed impegnabile selettivamente con due tacche di arresto definite sul mantello di detto cassetto per il trattenimento di detto cassetto in detta posizione di andata o in detta posizione di ritorno. 7. Machine according to one or more of the preceding claims, characterized in that said locking means comprise a removable locking member interposed between said spool and the valve body and which can be selectively engaged with two stop notches defined on the casing of said spool to retaining said drawer in said forward position or in said return position. 8. Macchina, secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, caratterizzata dal fatto che dette aste di supporto sono disposte sostanzialmente in verticale e sono incernierate a detto telaio e a detta struttura attorno ad assi sostanzialmente orizzontali ed orientati trasversalmente a detta direzione di avanzamento. 8. Machine according to one or more of the preceding claims, characterized in that said support rods are arranged substantially vertically and are hinged to said frame and to said structure around substantially horizontal axes and oriented transversely to said direction of advance. 9. Macchina, secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, caratterizzata dal fatto che detta asta di collegamento è incernierata ad una di dette aste di supporto, il punto di incernieramento di detta asta di collegamento alla relativa asta di supporto essendo variabile per variare la corsa nel moto alternato di detta struttura. 9. Machine according to one or more of the preceding claims, characterized in that said connecting rod is hinged to one of said support rods, the hinging point of said connecting rod to the relative support rod being variable to vary the stroke in the reciprocating motion of said structure. 10. Macchina, secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, caratterizzata dal fatto che detto telaio presenta zone di impegno con una trattrice. 10. Machine according to one or more of the preceding claims, characterized in that said frame has areas of engagement with a tractor. 11. Macchina, secondo una o più delle rivendicazioni precedenti, caratterizzata dal fatto che detto vaglio è inclinato in salita da detta lama a detto contenitore e presenta una superficie di vagliatura a gradini. 11. Machine according to one or more of the preceding claims, characterized in that said screen is inclined upwards from said blade to said container and has a stepped screening surface. 12. Macchina per eseguire la pulizia di arenili o simili, caratterizzata dal fatto di comprendere una o più delle caratteristiche descritte e/o illustrate. 12. Machine for cleaning beaches or the like, characterized in that it comprises one or more of the characteristics described and / or illustrated.
IT2000MI001466A 2000-06-29 2000-06-29 MACHINE TO PERFORM THE CLEANING OF ARENILI OR SIMILAR, WITH INCREASED CLEANING EFFICIENCY. IT1318069B1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT2000MI001466A IT1318069B1 (en) 2000-06-29 2000-06-29 MACHINE TO PERFORM THE CLEANING OF ARENILI OR SIMILAR, WITH INCREASED CLEANING EFFICIENCY.

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT2000MI001466A IT1318069B1 (en) 2000-06-29 2000-06-29 MACHINE TO PERFORM THE CLEANING OF ARENILI OR SIMILAR, WITH INCREASED CLEANING EFFICIENCY.

Publications (3)

Publication Number Publication Date
ITMI20001466A0 ITMI20001466A0 (en) 2000-06-29
ITMI20001466A1 true ITMI20001466A1 (en) 2001-12-29
IT1318069B1 IT1318069B1 (en) 2003-07-21

Family

ID=11445374

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT2000MI001466A IT1318069B1 (en) 2000-06-29 2000-06-29 MACHINE TO PERFORM THE CLEANING OF ARENILI OR SIMILAR, WITH INCREASED CLEANING EFFICIENCY.

Country Status (1)

Country Link
IT (1) IT1318069B1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
ITMI20001466A0 (en) 2000-06-29
IT1318069B1 (en) 2003-07-21

Similar Documents

Publication Publication Date Title
JP6826263B1 (en) A device that automatically slices the road surface
DE102013226670A1 (en) Construction device for a three-dimensional object and method for constructing a three-dimensional object
US8393406B2 (en) Spreader/grader system
KR101630224B1 (en) Agricultural Products Cultivating Robot
ITBO20060767A1 (en) EQUIPMENT FOR SOIL PROCESSING.
ITVR20100195A1 (en) HANDLING DEVICE FOR SHAKING BARS OF A COLLECTOR MACHINE.
DE1301228B (en) Bag filter for separating dust from gases
DE602004001153T2 (en) Washing machine and / or tumble dryer, in particular the front loader type, with a compartment for receiving a container
ITMI20001466A1 (en) MACHINE TO PERFORM THE CLEANING OF ARENILI OR SIMILAR, WITH INCREASED CLEANING EFFICIENCY.
US3042233A (en) Multiple joint backhoe
DE102015007828B4 (en) Welding assembly for high energy beam welding and method of operating the welding assembly
ITBO20070411A1 (en) APPARATUS FOR SMOOTHING A PRODUCT, IN PARTICULAR A CERAMIC SEMI-FINISHED PRODUCT.
IT201900007197A1 (en) MACHINE, IN THE FORM OF A SELF-PROPELLED SCREEN, FOR THE BURIING OF PIPELINES
KR20200067620A (en) An alien substance removal apparatus for crop
DE1298400B (en) Device for cleaning the filter hoses in hose filters by means of flushing nozzles
ITMI20061656A1 (en) COVERAGE MODULE FOR A WORKING AREA OF A TOOL MACHINE
DE488718C (en) Bag filter, the filter hoses of which are attached at both ends to movable floors with openings
JP6368299B2 (en) Lifting platform device
CA3037016C (en) Telescopic jacking stepwise rollback-type reel sprinkling irrigation machine
DE10221349A1 (en) Floor cleaning machine has cleaning fluid dispensing nozzles located outside brush chamber, outside reach of disturbed dust to prevent clogging of nozzles
EP3050475A1 (en) Suction nozzle for suctioning hard floor surfaces
JPS6157046B2 (en)
CN205056342U (en) Flexible room that spouts
ITMI932719A1 (en) WASTE COMPACTOR IN A VEHICLE FOR THEIR COLLECTION
US984964A (en) Greenhouse-bench.