ITFI980017A1 - PORTABLE COMPOSITE STEAM APPLIANCE FOR IRONING CLOTHES AND FOR CLEANING OBJECTS AND SURFACES - Google Patents

PORTABLE COMPOSITE STEAM APPLIANCE FOR IRONING CLOTHES AND FOR CLEANING OBJECTS AND SURFACES

Info

Publication number
ITFI980017A1
ITFI980017A1 IT98FI000017A ITFI980017A ITFI980017A1 IT FI980017 A1 ITFI980017 A1 IT FI980017A1 IT 98FI000017 A IT98FI000017 A IT 98FI000017A IT FI980017 A ITFI980017 A IT FI980017A IT FI980017 A1 ITFI980017 A1 IT FI980017A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
iron
steam
rigid structure
unit
plate
Prior art date
Application number
IT98FI000017A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Paolo Pascucci
Original Assignee
Isa Distribuzione Avanzata S R
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Isa Distribuzione Avanzata S R filed Critical Isa Distribuzione Avanzata S R
Priority to IT98FI000017A priority Critical patent/ITFI980017A1/en
Publication of ITFI980017A0 publication Critical patent/ITFI980017A0/en
Priority to PCT/IT1998/000103 priority patent/WO1998049385A1/en
Priority to EP98919471A priority patent/EP0979325A1/en
Priority to AU72325/98A priority patent/AU7232598A/en
Publication of ITFI980017A1 publication Critical patent/ITFI980017A1/en

Links

Description

"APPARECCHIO COMPOSITO PORTATILE A VAPORE PER LA STIRATURA DI PANNI E PER LA PULITURA DI OGGETTI E SUPERFICI "PORTABLE COMPOSITE STEAM APPLIANCE FOR THE IRONING OF CLOTHES AND FOR THE CLEANING OF OBJECTS AND SURFACES

L'Invenzione riguarda un perfezionamento dell'apparecchio composito portatile per la utilizzazione del vapore per usi in specie domestici come la stiratura di panni e la pulitura di oggetti e superflc - d1 cui alla precedente privativa n° (Dom. AR 97/A/OOOO15 del 28 aprile 1997). The invention relates to an improvement of the portable composite apparatus for the use of steam for uses in domestic species such as ironing clothes and cleaning objects and superflc - d1 referred to in the previous patent n ° (Dom. AR 97 / A / OOOO15 of 28 April 1997).

Questa Invenzione perfezionata comprende» una unità ferro da stiro ed una unità di irrorazione della pulitrice, comportante almeno un innesto ed una bocca di erogazione del vapore con cui operare l'azione pulente; l'unità ferro da stiro è del tipo comportante almeno un serbatoio per il fluido da vaporizzare con comando per il suo deflusso, una piastra da riscaldare elettricamente, nella quale il liquido è destinato a evaporare, ed un insieme di fori di emissione vapore per la stiratura Inoltre è prevista una unità di accoppiamento meccanico mediante cui l'unità ferro da stiro e l'unità di irrorazione della pulitrice si combinano per originare un gruppo composito pulitore portatile unico, alimentato dal vapore generato dalla piastra del ferro da stiro. This improved invention comprises: an iron unit and a spraying unit of the cleaner, comprising at least one coupling and a steam delivery mouth with which to operate the cleaning action; the iron unit is of the type comprising at least a tank for the fluid to be vaporized with a command for its outflow, a plate to be electrically heated, in which the liquid is intended to evaporate, and a set of steam emission holes for ironing Furthermore, a mechanical coupling unit is provided by means of which the iron unit and the spraying unit of the cleaner combine to originate a single portable cleaning composite unit, fed by the steam generated by the iron plate.

L'unità di irrorazione in pratica comprende un involucro che può essere investito sulla piastra del ferro da stiro e sulla punta dello stesso, ed impegnato al ferro; inoltre l'innesto si sviluppa sostanzialmente come prolungamento della punta del ferro. The spraying unit in practice comprises a casing which can be invested on the plate of the iron and on the tip of the same, and engaged to the iron; moreover the graft develops substantially as an extension of the tip of the iron.

Secondo il perfezionamento in oggetto, l'apparecchio comprende una struttura rigida avvolgente che s1 accoppia all'involucro del ferro da stiro coprendone la piastra riscaldante e la punta, la quale struttura rigida forma un prolungamento con la bocca di erogazione del vapore. Viene inoltre previsto vantaggiosamente un convogliatore di vapore a vaschetta, in materiale deformabile elasticamente, 11 quale convogliatore: è accolto nella detta struttura rigida; nell'accoppiamento di detta struttura rigida al ferro da stiro viene appoggiato con il iloprio bordo contro la superficie di scorrimento della piastra del ferro da stiro, circondando con 11 proprio bordo almeno la zona dove sboccano i fori di uscita del vapore; ed inoltre presenta un innesto sviluppato in detto prolungamento fino alla bocca di erogazione. According to the improvement in object, the apparatus comprises a rigid enveloping structure which is coupled to the casing of the iron, covering the heating plate and the tip thereof, which rigid structure forms an extension with the steam delivery mouth. Advantageously, a steam conveyor in the form of an elastically deformable material 11 is also advantageously provided as a conveyor: it is received in said rigid structure; in coupling said rigid structure to the iron, its edge is rested with its edge against the sliding surface of the iron plate, surrounding with its edge at least the area where the steam outlet holes open; and furthermore it has a coupling developed in said extension up to the dispensing mouth.

La detta struttura rigida può formare un bordo atto ad impegnarsi all'involucro del ferro da stiro; e viene previsto un mezzo di ritegno - come almeno un piolo di ritegno cooperante con un corrispondente alloggio - per ottenere un ritegno a scatto della detta struttura rigida al ferro da stiro, e per consentire una agevole manovra di svincolo. Said rigid structure can form an edge adapted to engage with the casing of the iron; and a retaining means is provided - such as at least one retaining pin cooperating with a corresponding housing - for obtaining a snap-lock of said rigid structure to the iron, and for allowing an easy release maneuver.

Fra la struttura rigida ed il convogliatore di vapore è formata vantaggiosamente una intercapedine con una grigliatura definita da almeno uno dei detti due componenti; tramite questa grigliatura, il convogliatore di vapore è premuto contro la superficie di scorrimento della piastra del ferro da stiro. Between the rigid structure and the steam conveyor an interspace is advantageously formed with a grid defined by at least one of said two components; through this grilling, the steam conveyor is pressed against the sliding surface of the iron plate.

Il trovato verrà meglio compreso seguendo la descrizione e l'unito disegno, il quale mostra una pratica esemplificazione non limitativa del trovato stessoi la The invention will be better understood by following the description and the attached drawing, which shows a practical non-limiting example of the invention itself.

F1g. 1 mostra una vista laterale e parziale sezione longitudinale della soluzione perfezionata dell'apparecchio composito; la F1g. 1 shows a side view and partial longitudinal section of the improved solution of the composite apparatus; there

Fig.2 mostra una sezione secondo II-II della F1g . 1 e la Fig. 2 shows a section according to II-II of F1g. 1 and the

Fig. 3 mostra isolatamente l'unità di irrorazione e l'unità di accoppiamento di detta soluzione perfezionata, in sezione longitudinale. Fig. 3 shows in isolation the spraying unit and the coupling unit of said improved solution, in longitudinal section.

Nel disegno è sommariamente Illustrato un tradizionale ferro da stiro 101, del quale con 105 è indicato il serbatoio del liquido da vaporizzare, che può essere applicato tergalmente in modo svincolabile rispetto ad una bocchetta 106; con 108 è indicata la piastra elettricamente riscaldata, della quale con 108A è indicata la superficie di scorrimento del ferro da stiro. Con 110 , 110A è Indicato l'Involucro protettivo e portante del ferro da stiro, che forma l'impugnatura 110B e nel quale sono contenuti i tradizionali organismi propri del ferro da stiro, fra cui la pompa per il prelievo del liquido dal serbatolo 105, 11 comando a pulsante per azionare la pompa, l'eventuale comando associato a quello della pompa per spruzzare liquido da un apposito ugello anteriore, e altro: con 111 è indicato sommariamente un tasto basculante che può essere l'organo di comando della pompa o dello spruzzatore, il cui ugello può essere a scomparsa, ad esempio combinato allo stesso tasto. La piastra 108 forma una camera 108B di evaporazione e di sur-riscaldamento. alla quale da un condotto 112 arriva il liquido da vaporizzare, sospinto dalla suddetta pompa. Dalla camera 108B il vapore fuoriesce attraverso una serie di fori 113 che sboccano alla superficie 108A per investire 11 tessuto da stirare, quando l'utente comanda la pompa del liquido. I fori 113 sono molteplici e variamente distribuiti sulla superficie 108A, per lo più nella parte anteriore d1 essa. Il vapore sfugge dai fori 113 più o meno surriscaldato e ad una pressione molto limitata, non essendo chiuso l'ambiente di vaporizzazione. Quanto ora descritto costituisce una tipica unità ferro da stiro 101. The drawing briefly shows a traditional iron 101, of which 105 indicates the tank of the liquid to be vaporized, which can be applied on the back in a releasable way with respect to a nozzle 106; 108 indicates the electrically heated plate, of which 108A indicates the sliding surface of the iron. 110, 110A indicates the protective and supporting casing of the iron, which forms the handle 110B and in which the traditional bodies of the iron are contained, including the pump for drawing the liquid from the tank 105, 11 push-button control to operate the pump, any control associated with that of the pump to spray liquid from a special front nozzle, and more: the reference number 111 summarily indicates a rocker button which can be the control member of the pump or of the sprayer, the nozzle of which can be retractable, for example combined with the same button. The plate 108 forms an evaporation and overheating chamber 108B. to which the liquid to be vaporized arrives from a duct 112, pushed by the aforementioned pump. From the chamber 108B the steam escapes through a series of holes 113 which open to the surface 108A to hit the fabric to be ironed, when the user controls the liquid pump. The holes 113 are multiple and variously distributed on the surface 108A, mostly in the front part thereof. The steam escapes from the holes 113, more or less superheated and at a very limited pressure, since the vaporization environment is not closed. What has just been described constitutes a typical iron unit 101.

La unità di irrorazione 102 (illustrata isolatamente in F1g.2), comprende una struttura rigida 151 che è atta ad essere investita sulla parte inferiore 110A dell'involucro 110, in modo da coprire la punta del ferro da stiro; detta struttura rigida 151 presenta un prolungamento 151A che si sviluppa anteriormente al ferro da stiro, nell'assetto di montaggio avvenuto dell'unità di irrorazione 102 sul ferro da. stiro; da detto prolungamento 151A sporge la bocca di erogazione 152, da cui può fuoriuscire il vapore. La struttura 151 forma un bordo 15 1B che si impegna agevolmente sull'Involucro 110, 110A per effetto di uno scorrimento reciproco longitudinale fra ferro da stiro 101 ed unità di irrorazione 102. Il ritegno di detta unità 102 sul ferro da stiro può essere ottenuto con un piolo elastico di ritegno 154, che a fine scorrimento per l'applicazione dell'unità di irrorazione 102 scatta in una sede 156 formata sul ferro da stiro 101 o sul serbatoio 105 al detto ferro applicato; premendo il piolo 154 secondo la freccia fl54 si può svincolare e separare la unità di irrorazione 102 dal ferro da stiro 101. The spraying unit 102 (illustrated in isolation in F1g.2) comprises a rigid structure 151 which is adapted to be invested on the lower part 110A of the casing 110, so as to cover the tip of the iron; said rigid structure 151 has an extension 151A which extends in front of the iron, in the assembled position of the spraying unit 102 on the iron. ironing; from said extension 151A the dispensing mouth 152 protrudes, from which the steam can escape. The structure 151 forms an edge 15 1B which easily engages on the casing 110, 110A by effect of a reciprocal longitudinal sliding between the iron 101 and the spraying unit 102. The retention of said unit 102 on the iron can be obtained with an elastic retaining pin 154, which at the end of sliding for the application of the spraying unit 102 snaps into a seat 156 formed on the iron 101 or on the tank 105 to the said iron applied; by pressing the pin 154 according to the arrow fl54 it is possible to release and separate the spraying unit 102 from the iron 101.

L'unità di irrorazione 102 comprende un convogliatore di vapore 158, realizzato in materiale deformabile elasticamente - ad esempio in silicone od E.P.O.M. od altro - a forma di vaschetta piatta, con un raccordo 158A per la bocca di erogazione 152 e con un bordo perimetrale 158B che appoggia ed aderisce contro la superficie 108A della piastra 108, quando l'unità di irrorazione 102 viene applicata al ferro da stiro; per assicurare questo assetto, il fondo del detto convogliatore 158 viene appoggiato, tràmite una grigliatura o con appoggi discontinui sulla struttura rigida 151, la quale può presentare risalti 151C a griglia o simili, in questo modo fra la struttura rìgida 151 ed il convogliatore 158 viene formata una intercapedine 160, che consente un isolamento termico fra l'ambiente invaso dal vapore e l'esterno della struttura rigida 151. The spraying unit 102 comprises a steam conveyor 158, made of elastically deformable material - for example silicone or E.P.O.M. or other - in the form of a flat basin, with a connection 158A for the spout 152 and with a perimeter edge 158B which rests and adheres against the surface 108A of the plate 108, when the spraying unit 102 is applied to the iron ; to ensure this arrangement, the bottom of said conveyor 158 is placed, by means of a grid or with discontinuous supports, on the rigid structure 151, which may have grid projections 151C or the like, in this way between the rigid structure 151 and the conveyor 158 is formed a gap 160, which allows a thermal insulation between the environment invaded by the steam and the outside of the rigid structure 151.

Quando l'unità dì irrorazione 102 è montata sul ferro 101, il bordo 158B circonda la zona in cui s1 trovano gli sbocchi del fori 113, ed il bordo 1588 è capace di impedire apprezzabili dispersioni di vapore, il quale raggiunge lo spazio fra il convogliatore 158 e la superficie 108A della piastra, quando l'utente comanda la formazione del vapore con lo stesso complesso a ciò predisposto per il ferro da stiro (pompa e pulsante ili o simile) o con un eventuale comando differente anche a controllo elettronico; il vapore che attraverso i fori 113 raggiunge lo spazio definito dalla superficie 108A, dal convogliatore 158 e dal suo bordo 1588, trova sfogo dalla bocca di erogazione 152 e può cosi essere utilizzato per fare pulizie o sterilizzare superfic od altro, come un pulitore a vapore tradizionale. When the spraying unit 102 is mounted on the iron 101, the edge 158B surrounds the area in which the outlets of the holes 113 are located, and the edge 1588 is capable of preventing appreciable dispersions of steam, which reaches the space between the conveyor. 158 and the surface 108A of the plate, when the user controls the formation of steam with the same unit set up for this purpose for the iron (pump and button 11 or the like) or with a possible different command, also electronically controlled; the steam which through the holes 113 reaches the space defined by the surface 108A, by the conveyor 158 and by its edge 1588, is vented by the dispensing mouth 152 and can thus be used to clean or sterilize surfaces or other, such as a steam cleaner traditional.

E' inteso che il disegno non mostra che una esemplificazione data solo quale dimostrazione pratica del trovato, potendo detto trovato variare nelle forme e disposizioni senza peraltro uscire dall'ambito del concetto che informa il trovato stesso. L'eventuale presenza di numeri di riferimento nelle rivendicazioni accluse ha lo scopo di facilitare la lettura delle rivendicazioni con riferimento alla descrizione ed al disegno, e non limita l'ambito della protezione rappresentata dalle rivendicazioni. It is understood that the drawing shows only an exemplification given only as a practical demonstration of the invention, since said invention may vary in forms and arrangements without however departing from the scope of the concept that informs the invention itself. The presence of any reference numbers in the attached claims has the purpose of facilitating the reading of the claims with reference to the description and the drawing, and does not limit the scope of protection represented by the claims.

Claims (1)

RIVENDICAZIONI 1.Apparecchio composito portatile per la utilizzazione del vapore per usi in specie domestici - come la stiratura di panni e la pulitura di oggetti e superfici - comprendente: una unità ferro da stiro (101) ed una unità di irrorazione (102) della pulitrice, comportante almeno un innesto. ( 158A ) ed una bocca di erogazione (152) del vapore con cui operare l'azione pulente, caratterizzato dal fattoi che l'unità ferro da stiro (101) è del tipo comprendente almeno un serbatolo per il fluido da vaporizzare (105) con comando (111) per il suo deflusso, una piastra (108) da riscaldare elettricamente, nella quale il liquido è destinato a evaporare e dalla quale un insieme di fori (113) consentono l'emissione di vapore per la stiratura; e che è prevista una unità di accoppiamento meccanico mediante cui l'unità ferro da stiro (101) e l'unità di irrorazione (102) della pulitrice si combinano per originare il gruppo composito pulitore portatile unico, alimentato dal vapore generato dalla piastra del ferro da stiro. 2 .Apparecchio composito portatile a vapore come da rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto: che l'unità (102) di irrorazione comprende un involuero (151) che è investito sulla piastra (108) del ferro da stiro e sulla punta dello stesso, ed impegnato al ferro; e che l'innesto (158A) si sviluppa sostanzialmente come prolungamento della punta del ferro da stiro. 3.Apparecchio composito come da rivendicazione 1 o 2, caratterizzato dal fatto di comprendere una struttura rigida (151) avvolgente che si accoppia all'involucro (110; 110A) del ferro da stiro coprendone la piastra (108) e la punta, la quale struttura rigida forma un prolungamento (151A) con la bocca di erogazione (152) del vapore. 4.Apparecchio composito come da rivendicazione 3, caratterizzato dal fatto di comprendere un convogliatore di vapore (158) a vaschetta in materiale deformabile elasticamente, il quale convogliatore (158): - è accolto nella detta struttura rigida (151); - nell'accoppiamento di detta struttura rigida (151) al ferro da stiro (101) viene appoggiato con il proprio bordo (158B) contro la superficie (IO8A) di scorrimento della piastra (108) del ferro da stiro circondando con il proprio bordo i fori (113) di uscita del vapore; e - presenta un innesto (158A) sviluppato in detto prolungamento (151A) fino alla bocca di erogazione (152). 5.Apparecchio come da rivendicazione 3 e 4, caratterizzato dal fatto che detta struttura rigida (151) forma un bordo (151B) atto ad impegnare l'involucro (110, 110A) del ferro da stiro, e che almeno un piolo di ritegno (154) cooperante con un corrispondente alloggio (156) è previsto per il ritegno a scatto della detta struttura rigida (151) al ferro da stiro. 6.Apparecchio come da una almeno delle rivendicazioni 3, 4 e 5, caratterizzato dal fatto che fra la struttura rigida (151) ed il convogliatore di vapore (158) è definita una intercapedine (160) con una grigliatura (151C). formata da almeno uno dei detti due componenti, tramite la quale grigliatura (151C) il convogliatore di vapore (158) è premuto contro la superficie (108A) di scorrimento della piastra (108) del ferro da stiro. 7.Apparecchio composito portatile a vapore per la stiratura di panni e per la pulitura di oggetti e superfid ; il tutto come sopra descritto e rappresentato per esemplificazione nell'annesso disegno. CLAIMS 1.Portable composite appliance for the use of steam for uses in domestic species - such as ironing clothes and cleaning objects and surfaces - comprising: an iron unit (101) and a spraying unit (102) of the cleaner, involving at least one graft. (158A) and a steam delivery mouth (152) with which to operate the cleaning action, characterized in that the iron unit (101) is of the type comprising at least one reservoir for the fluid to be vaporized (105) with command (111) for its outflow, a plate (108) to be electrically heated, in which the liquid is intended to evaporate and from which a set of holes (113) allow the emission of steam for ironing; and that a mechanical coupling unit is provided by means of which the iron unit (101) and the spraying unit (102) of the cleaner combine to originate the single portable cleaning composite unit, powered by the steam generated by the iron soleplate ironing. 2. Portable composite steam apparatus as per claim 1, characterized by the fact: that the spraying unit (102) comprises a casing (151) which is invested on the plate (108) of the iron and on its tip, and committed to iron; and that the graft (158A) substantially develops as an extension of the iron tip. 3. Composite apparatus as per claim 1 or 2, characterized in that it comprises an enveloping rigid structure (151) which is coupled to the casing (110; 110A) of the iron covering its plate (108) and the tip, which rigid structure forms an extension (151A) with the steam outlet (152). 4. Composite apparatus as per claim 3, characterized in that it comprises a steam conveyor (158) in an elastically deformable material, which conveyor (158): - is received in said rigid structure (151); - in coupling said rigid structure (151) to the iron (101) it is rested with its edge (158B) against the sliding surface (108A) of the iron plate (108), surrounding with its edge the steam outlet holes (113); And - has a coupling (158A) developed in said extension (151A) up to the dispensing mouth (152). 5. Apparatus as per claims 3 and 4, characterized in that said rigid structure (151) forms an edge (151B) adapted to engage the casing (110, 110A) of the iron, and that at least one retaining pin ( 154) cooperating with a corresponding housing (156) is provided for snapping the said rigid structure (151) to the iron. 6. Apparatus according to at least one of claims 3, 4 and 5, characterized in that a gap (160) with a screen (151C) is defined between the rigid structure (151) and the steam conveyor (158). formed by at least one of said two components, through which grilling (151C) the steam conveyor (158) is pressed against the sliding surface (108A) of the plate (108) of the iron. 7.Portable composite steam appliance for ironing clothes and for cleaning objects and surfaces; all as described above and represented by way of example in the attached drawing.
IT98FI000017A 1997-04-28 1998-01-21 PORTABLE COMPOSITE STEAM APPLIANCE FOR IRONING CLOTHES AND FOR CLEANING OBJECTS AND SURFACES ITFI980017A1 (en)

Priority Applications (4)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT98FI000017A ITFI980017A1 (en) 1998-01-21 1998-01-21 PORTABLE COMPOSITE STEAM APPLIANCE FOR IRONING CLOTHES AND FOR CLEANING OBJECTS AND SURFACES
PCT/IT1998/000103 WO1998049385A1 (en) 1997-04-28 1998-04-24 A portable compound appliance for employing steam, for ironing clothes and cleaning objects and surfaces
EP98919471A EP0979325A1 (en) 1997-04-28 1998-04-24 A portable compound appliance for employing steam, for ironing clothes and cleaning objects and surfaces
AU72325/98A AU7232598A (en) 1997-04-28 1998-04-24 A portable compound appliance for employing steam, for ironing clothes and cleaning objects and surfaces

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT98FI000017A ITFI980017A1 (en) 1998-01-21 1998-01-21 PORTABLE COMPOSITE STEAM APPLIANCE FOR IRONING CLOTHES AND FOR CLEANING OBJECTS AND SURFACES

Publications (2)

Publication Number Publication Date
ITFI980017A0 ITFI980017A0 (en) 1998-01-21
ITFI980017A1 true ITFI980017A1 (en) 1999-07-21

Family

ID=11352359

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT98FI000017A ITFI980017A1 (en) 1997-04-28 1998-01-21 PORTABLE COMPOSITE STEAM APPLIANCE FOR IRONING CLOTHES AND FOR CLEANING OBJECTS AND SURFACES

Country Status (1)

Country Link
IT (1) ITFI980017A1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
ITFI980017A0 (en) 1998-01-21

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US7155117B2 (en) Hand held garment steamer
CN207608742U (en) Steam unit
CN104720668B (en) Wet paper towel container with spraying pump dispenser
US20060018638A1 (en) Hand held garment steamer
US7121024B1 (en) Creaser steam iron
US6031969A (en) Omnidirectional portable appliance for steam cleaning hard or flexible surfaces
US8893410B2 (en) Fabric care appliance
US7475504B2 (en) Steamer and hot iron appliance
US3905379A (en) Hair dryer with mist feature
CN107385846B (en) Steam iron comprising a heating body provided with an evaporation chamber and an ironing surface thermally connected to the heating body
CN108611831B (en) Steam ironing device comprising a steam generating base and an iron connected to each other by a conduit
JP2009524446A (en) Steamer for clothing
CN104233743B (en) steam ejector
CN114381921A (en) Portable ironing device with detachable accessories
CN108611832B (en) Iron comprising an ironing surface, a heating soleplate and an evaporation chamber
JPS60256498A (en) Steam iron
ITFI980017A1 (en) PORTABLE COMPOSITE STEAM APPLIANCE FOR IRONING CLOTHES AND FOR CLEANING OBJECTS AND SURFACES
US8776409B2 (en) Apparatus for removing wrinkles from fabric
JP2019190752A (en) Dryer
JPH01201300A (en) Steam iron
EP0979325A1 (en) A portable compound appliance for employing steam, for ironing clothes and cleaning objects and surfaces
CN108611833B (en) Iron comprising an ironing surface, a heating soleplate and an evaporation chamber
US3372499A (en) Pressing irons
KR200419538Y1 (en) Steam cleaner with steam iron
US11761146B2 (en) Portable pressing appliance comprising a removable accessory