ITFI950124U1 - A CASE FOR OPTICAL READING DISCS - Google Patents

A CASE FOR OPTICAL READING DISCS Download PDF

Info

Publication number
ITFI950124U1
ITFI950124U1 ITFI950124U ITFI950124U1 IT FI950124 U1 ITFI950124 U1 IT FI950124U1 IT FI950124 U ITFI950124 U IT FI950124U IT FI950124 U1 ITFI950124 U1 IT FI950124U1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
edge
optical reading
case according
disc case
case
Prior art date
Application number
Other languages
Italian (it)
Inventor
Hsien-Ta Chen
Original Assignee
Chen Hsien Ta
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Chen Hsien Ta filed Critical Chen Hsien Ta
Priority to ITFI950124 priority Critical patent/IT238788Y1/en
Publication of ITFI950124V0 publication Critical patent/ITFI950124V0/en
Publication of ITFI950124U1 publication Critical patent/ITFI950124U1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT238788Y1 publication Critical patent/IT238788Y1/en

Links

Landscapes

  • Packaging For Recording Disks (AREA)

Abstract

Una custodia per dischi a lettura ottica comprende un coperchio pieghevole ricavato integralmente. Il coperchio presenta una prima parte provvista di un ripiano e di primi elementi di bloccaggio ricavati in un primo bordo del coperchio, una terza parte avente un ripiano uguale ricavato al centro di una sua superficie interna e di diametro minore di quello di un disco a lettura ottica per supportare il disco, e secondi elementi di bloccaggio per impegnarsi rispettivamente ed in modo disimpegnabile con detti primi elementi di bloccaggio e quindi mantenere chiusa la custodia quando il coperchio viene ripiegato, ed una seconda parte mediana avente un componente di rinforzo estendentesi secondo una larghezza del coperchio su una superficie interna della seconda parte, il componente di rinforzo avendo una pluralità di elementi di arresto ricavati longitudinalmente su di esso. Una piastra applicata al coperchio pieghevole in corrispondenza della seconda parte mediante inserimento in una scanalatura del componente di rinforzo, detta piastra avente due ripiani uguali ed elementi di ritenuta ricavati singolarmente sull'una e sull'altra superficie di essa per ritenere un terzo ed un quarto disco a lettura ottica.(FIG. 5).A case for optical reading discs comprises a fully-folded lid. The lid has a first part provided with a shelf and first locking elements obtained in a first edge of the lid, a third part having an equal shelf obtained in the center of its internal surface and of smaller diameter than that of a reading disk optics for supporting the disc, and second locking elements for engaging respectively and in a disengageable way with said first locking elements and therefore keeping the case closed when the cover is folded, and a second middle part having a reinforcing component extending along a width of the cover on an internal surface of the second part, the reinforcing component having a plurality of stop elements obtained longitudinally on it. A plate applied to the folding cover at the second part by inserting the reinforcement component in a groove, said plate having two equal shelves and retaining elements obtained individually on one and the other surface thereof to retain a third and a quarter optical reading disk (FIG. 5).

Description

"UNA CUSTODIA PER DISCHI A LETTURA OTTICA" "A CASE FOR OPTICAL READING DISCS"

DESCRIZIONE DESCRIPTION

Il presente modello di utilità si riferisce ad una custodia per "compact disc", ossia per dischi a lettura ottica, più particolarmente ad una custodia per dischi a lettura ottica avente una struttura ricavata integralmente per realizzare la protezione del disco ed avente inoltre una maggiore capienza. The present utility model refers to a case for "compact discs", ie for optical reading discs, more particularly to a case for optical reading discs having a structure integrally obtained to protect the disc and also having a greater capacity .

Quando un disco a lettura ottica (CD) non è utilizzato, esso viene comunemente riposto nella custodia di plastica originale, fornita al momento della vendita, per impedire graffiature od accumulo di materie estranee sulla superficie di lettura del CD. Tale custodia di plastica convenzionale è mostrata in Fig. 11 e comprende un coperchio di base 90, un piatto di alloggiamento 80 montato rimovibile sul coperchio di base 90, ed un coperchio superiore 70 collegato girevole al coperchio di base 90 in un'estremità di questo, tale custodia consentendo l'alloggiamento nel suo interno di un CD. When a machine-readable disc (CD) is not in use, it is commonly stored in the original plastic case, provided at the time of sale, to prevent scratches or foreign matter accumulating on the CD reading surface. Such a conventional plastic case is shown in Fig. 11 and comprises a base cover 90, a housing plate 80 removable mounted on the base cover 90, and a top cover 70 pivotally connected to the base cover 90 at one end thereof. , this case allowing a CD to be housed inside.

Il piatto di alloggiamento 80 presenta una pluralità di linguette elastiche che si estendono dai bordi di esso per impegnarsi in corrispondenti cavità ricavate nel coperchio di base 90. Il coperchio superiore 70 è dimensionato in modo da combaciare con il coperchio di base 90 ed ha un bordo che presenta due porzioni a cerniera per impegnarsi girevolmente con corrispondenti porzioni a cerniera del coperchio di base 90. The housing plate 80 has a plurality of elastic tabs which extend from its edges to engage in corresponding cavities formed in the base cover 90. The upper cover 70 is sized so as to mate with the base cover 90 and has an edge which has two hinged portions for pivotally engaging with corresponding hinged portions of the base cover 90.

Sebbene questo tipo di custodia per CD.sia attualmente ampiamente diffuso sul mercato, esso presenta alcuni ben noti inconvenienti come, per esempio, la rottura delle porzioni a cerniera con conseguente disimpegno del coperchio di base 60 e del coperchio superiore 70, ed ha inoltre una struttura richiedente un procedimento di montaggio lungo e complesso che comporta elevati costi di fabbricazione. Il presente modello di utilità fornisce una custodia perfezionata per dischi a lettura ottica per diminuire e/o eliminare i suddetti problemi. Although this type of CD case is currently widely used on the market, it has some well-known drawbacks such as, for example, the breakage of the hinged portions with consequent disengagement of the base cover 60 and the top cover 70, and also has a structure requiring a long and complex assembly process which involves high manufacturing costs. The present utility model provides an improved case for machine-readable discs to reduce and / or eliminate the aforementioned problems.

Uno scopo del présente modello di utilità è fornire una custodia perfezionata per dischi a lettura ottica ricavata integralmente che elimina la necessità del montaggio . An object of the present utility model is to provide an improved integrally machined optical read disc case which eliminates the need for mounting.

Un ulteriore scopo del presente modello di utilità è fornire una custodia perfezionata per dischi a lettura ottica che non si rompa facilmente. A further object of the present utility model is to provide an improved case for machine-readable discs that does not break easily.

Un ulteriore scopo del presente modello di utilità è fornire una custodia perfezionata per dischi a lettura ottica avente un supporto per CD disposto dentro il coperchio per impedire la distorsione del CD. A further object of the present utility model is to provide an improved case for machine-readable discs having a CD holder disposed within the lid to prevent distortion of the CD.

Un ulteriore scopo del presente modello di utilità è fornire una custodia perfezionata per dischi a lettura ottica in grado di contenere fino a quattro dischi. Secondo un aspetto del presente modello di utilità, la custodia per dischi a lettura ottica comprende una prima parte, una seconda parte ed una parte intermedia ricavate integralmente. La parte intermedia forma due connessioni flessibili per collegare separatamente la prima parte in corrispondenza di un primo bordo di essa, e la seconda parte in corrispondenza di un secondo bordo di essa. La prima parte presenta primi elementi di bloccaggio in un secondo bordo di essa. La seconda parte presenta un primo elemento di ritegno comprendente un anello sporgente ricavato nel centro di una superficie interna di essa, ed avente un diametro minore di quello di un foro di un disco a lettura ottica per il supporto del disco, e secondi elementi di bloccaggio ricavati in un secondo bordo di essa per impegnarsi rispettivamente in modo rimovibile con i primi elementi di bloccaggio e quindi mantenere chiusa la custodia quando è piegata. A further object of the present utility model is to provide an improved optical read disc case capable of holding up to four discs. According to an aspect of the present utility model, the case for optical reading discs comprises a first part, a second part and an intermediate part obtained integrally. The intermediate part forms two flexible connections to separately connect the first part at a first edge thereof, and the second part at a second edge thereof. The first part has first locking elements in a second edge thereof. The second part has a first retaining element comprising a protruding ring formed in the center of an internal surface thereof, and having a diameter smaller than that of a hole in an optical reading disc for supporting the disc, and second locking elements formed in a second edge thereof to engage respectively in a removable way with the first locking elements and therefore to keep the case closed when it is folded.

Secondo un ulteriore aspetto del presente modello di utilità, la seconda parte comprende ulteriormente un ripiano ricavato al centro di una prima superficie, una sporgenza deformabile ricavata sul ripiano per ritenere il disco al centro di esso ed una prima nervatura circolare circondante il ripiano. According to a further aspect of the present utility model, the second part further comprises a shelf formed in the center of a first surface, a deformable projection formed on the shelf to retain the disc in the center thereof and a first circular rib surrounding the shelf.

Secondo un ulteriore aspetto del presente modello di utilità, la prima parte presenta un secondo elemento di ritegno comprendente un secondo ripiano ed una seconda sporgenza. Una seconda nervatura circolare è ricavata nella prima parte che circonda il secondo elemento di ritecjn.o. According to a further aspect of the present utility model, the first part has a second retaining element comprising a second shelf and a second projection. A second circular rib is formed in the first part which surrounds the second retaining element.

Secondo un ulteriore aspetto del presente modello di utilità, la seconda parte presenta un componente di rinforzo estendentesi longitudinalmente su di essa. Il componente di rinforzo comprende due pareti longitudinali parallele. According to a further aspect of the present utility model, the second part has a reinforcing component extending longitudinally thereon. The reinforcement component comprises two parallel longitudinal walls.

Un ulteriore aspetto del presente modello di utilità comprende una pluralità di denti di arresto elastici ricavati lungo le pareti del componente di rinforzo, una piastra di separazione montata sulla seconda parte, la parte di separazione avendo una terza ed una quarta superficie. Su ciascuna terza e quarta superficie è ricavato, rispettivamente, un terzo e quarto elemento di ritegno, . ed una terza ed una quarta nervatura circolare. Inoltre, una pluralità di elementi di collegamento e ricavata lungo un bordo di dette superfici per impegnarsi con i denti di arresto elastici del componente di rinforzo. A further aspect of the present utility model comprises a plurality of elastic detents formed along the walls of the reinforcing component, a separating plate mounted on the second part, the separating part having a third and a fourth surface. On each third and fourth surface there is obtained, respectively, a third and fourth retaining element,. and a third and a fourth circular rib. Furthermore, a plurality of connecting elements is formed along an edge of said surfaces to engage with the elastic detents of the reinforcing component.

Ulteriori scopi, vantaggi e nuove caratteristiche del modello di utilità risulteranno maggiormente evidenti dalla descrizione dettagliata che segue con riferimento ai disegni allegati. Further objects, advantages and new features of the utility model will become more evident from the detailed description which follows with reference to the attached drawings.

Nei disegni: la In the drawings: the

Fig. 1 è una vista in prospettiva di una custodia per dischi a lettura ottica secondo il presente modello di utilità; la Fig. 1 is a perspective view of an optical reading disc case according to the present utility model; there

Fig. 2 è una vista in sezione trasversale della custodia per dischi a lettura ottica secondo il presente modello di utilità, in cui la custodia è mostrata contenente un CD; la Fig. 2 is a cross-sectional view of the case for machine-readable discs according to the present utility model, in which the case is shown containing a CD; there

Fig. 3 è una vista schematica della custodia per dischi a lettura ottica secondo il presente modello di utilità, in cui la custodia è mostrata chiusa; la Fig. 4 è una vista schematica della custodia per dischi a lettura ottica del presente modello di utilità, mostrante il collegamento della prima parte con la seconda parte; la Fig. 3 is a schematic view of the case for optical reading discs according to the present utility model, in which the case is shown closed; Fig. 4 is a schematic view of the optical read disc case of the present utility model, showing the connection of the first part with the second part; there

Fig. 5 è una vista in prospettiva di una custodia per dischi a lettura ottica conforme ad una seconda forma di attuazione del presente modello di utlità; la Fig. 6 è una vista laterale in sezione trasversale di una custodia per dischi a lettura ottica in assetto aperto, conformemente alla seconda forma di attuazione del presente modello di utilità; la Fig. 5 is a perspective view of an optical reading disc case according to a second embodiment of the present utility model; Fig. 6 is a cross-sectional side view of an optical reading disc case in open state, according to the second embodiment of the present utility model; there

Fig. 7 è una vista laterale della custodia per dischi a lettura ottica in assetto chiuso, conformemente alla seconda forma di attuazione del presente modello di utilità; la Fig. 7 is a side view of the case for optical reading discs in closed condition, according to the second embodiment of the present utility model; there

Fig. 8 è una vista in prospettiva esplosa di una terza forma di attuazione del presente modello di utilità: la Fig. 8 is an exploded perspective view of a third embodiment of the present utility model: la

Fig. 9 è una vista laterale in sezione trasversale della terza forma di attuazione del presente modello di utilità in assetto aperto, contenente dischi a lettura ottica mostrati con linee tratteggiate; la Fig. 9 is a cross-sectional side view of the third embodiment of the present utility model in open arrangement, containing machine-readable discs shown in dashed lines; there

Fig. 10 è una vista laterale in sezione trasversale della terza forma di attuazione del presente modello di utilità in assetto chiuso, contenente dischi a lettura ottica mostrati con linee tratteggiate; e la Fig. 10 is a cross-sectional side view of the third embodiment of the present utility model in closed state, containing machine-readable discs shown in dashed lines; and the

Fig. Il è una vista in prospettiva esplosa mostrante una custodia convenzionale per dischi a lettura ottica. Fig. II is an exploded perspective view showing a conventional case for machine-readable discs.

Con iniziale riferimento alla Fig. l dei disegni, la custodia per dischi a lettura ottica secondo il presente modello di utilità è costituita da una prima parte 10, una seconda parte 20 ed una terza parte 30 ricavate integralmente . With initial reference to Fig. 1 of the drawings, the case for optical reading discs according to the present utility model consists of a first part 10, a second part 20 and a third part 30 obtained integrally.

La prima parte 10 e la terza parte 30, ciascuna con una rispettiva prima piastra e seconda piastra 12, 32, sono sostanzialmente della stessa dimensione e della stessa forma, ed hanno rispettivamente una prima estremità 14 ed una seconda estremità 34 ricavate integralmente con la seconda parte 20, e presentano inoltre rispettivamente una terza estremità 16 ed una quarta estremità 36 rispettivamente opposte rispetto alla prima ed alla seconda estremità 14, 34. The first part 10 and the third part 30, each with a respective first plate and second plate 12, 32, are substantially of the same size and shape, and have respectively a first end 14 and a second end 34 formed integrally with the second part 20, and also have respectively a third end 16 and a fourth end 36 respectively opposite with respect to the first and second ends 14, 34.

La seconda parte 20 presenta due gole distanziate sviluppate longitudinalmente in un lato di essa per poter ruotare la prima parte 10 e la terza parte 30 l'una verso l'altra. La terza estremità 16 della prima parte 10 è provvista di almeno un dente di arresto elastico 162 sporgente perpendicolarmente. La quarta estremità 36 della terza parte 30 presenta un elemento trasversale 362 perpendicolare a questa, detto elemento trasversale 362 definendo almeno un labbro 364 corrispondente ad almeno un dente di arresto 162. Con riferimento alla Fig. 4, il dente di arresto 162 presenta una cavità definente internamente una sezione di passaggio di dimensione minore del resto della cavità stessa. La cavità è dimensionata per ricevere il labbro 364 in modo che questo risulti assicurato stabilmente ma in modo rimovibile nel dente di arresto 162. L'elasticità del dente di arresto 162 consente ad un operatore di estrarre il labbro 364 esercitando una forza determinata. The second part 20 has two spaced apart grooves developed longitudinally in one side thereof in order to be able to rotate the first part 10 and the third part 30 towards each other. The third end 16 of the first part 10 is provided with at least one elastic stop tooth 162 protruding perpendicularly. The fourth end 36 of the third part 30 has a transverse element 362 perpendicular to this, said transverse element 362 defining at least one lip 364 corresponding to at least one detent 162. With reference to Fig. 4, the detent 162 has a cavity internally defining a passage section of smaller size than the rest of the cavity itself. The cavity is sized to receive the lip 364 so that it is firmly but removably secured in the ratchet 162. The elasticity of the ratchet 162 allows an operator to extract the lip 364 by exerting a determined force.

La prima parte 10 comprende una coppia di sponde 18, ciascuna sponda 18 sporgendo perpendicolarmente da un bordo superiore e da un bordo inferiore di detta prima parte. Ciascuna sponda 18 presenta almeno due sporgenze 182 che si estendono verso una sponda opposta 18 per definire un'intercapedine tra ciascuna sponda 18 e la piastra 12. Una scheda portante informazioni relative ad un CD da inserire nella custodia può essere tenuta in posizione mediante le sporgenze 182. The first part 10 comprises a pair of sides 18, each side 18 projecting perpendicularly from an upper edge and a lower edge of said first part. Each side 18 has at least two protrusions 182 which extend towards an opposite side 18 to define a gap between each side 18 and the plate 12. A card carrying information relating to a CD to be inserted in the case can be held in position by means of the protrusions 182.

La piastra 32 della terza parte 30 comprende ulteriormente un elemento di ritegno del CD comprendente un primo ripiano centrale 322 dal quale sporge verso l'esterno una prima borchia 324 deformabile radialmente. La prima borchia deformabile 324, una volta in assetto deformato, assume una dimensione tale da ricevere il bordo di un foro centrale di un CD e, in assetto non deformato, di impegnare stabilmente il CD stesso. The plate 32 of the third part 30 further comprises a CD retaining element comprising a first central shelf 322 from which a first radially deformable boss 324 projects outwards. The first deformable boss 324, once in deformed position, assumes such a dimension as to receive the edge of a central hole of a CD and, in non-deformed position, to engage the CD stably.

La piastra 32 comprende ulteriormente una prima nervatura circolare 326, il cui diametro è leggermente più piccolo di quello di un CD, e la cui altezza è uguale all1 altezza del ripiano 322 in modo da impedire che il CD si pieghi per il fatto di essere supportato dalla nervatura 326. Inoltre, la nervatura 326 irrigidisce la piastra 32. The plate 32 further comprises a first circular rib 326, the diameter of which is slightly smaller than that of a CD, and whose height is equal to the height of the shelf 322 so as to prevent the CD from bending due to being supported. from rib 326. In addition, rib 326 stiffens plate 32.

Le Figg. 2 e 3 mostrano la custodia per dischi a lettura ottica secondo il presente modello di utilità in assetto aperto e chiuso, rispettivamente. Figs. 2 and 3 show the case for optical reading discs according to the present utility model in open and closed state, respectively.

Con riferimento alle Figg. 5 e 6, la custodia per dischi a lettura ottica conforme ad una seconda forma di attuazione del presente modello di utilità, comprende un componente di rinforzo 22 ricavato integralmente ed un secondo elemento di ritegno di CD sulla prima parte 10. La piastra 12 della prima parte 10 presenta un ripiano centrale 122,dal quale sporge una seconda borchia deformabile 124 e sul quale può essere fissato stabilmente un CD. La piastra 12 comprende inoltre una seconda nervatura circolare 126. Poiché il secondo ripiano centrale 122, la seconda borchia deformabile 124 e la seconda nervatura circolare 126 sono elementi identici al ripiano 322, alla borchia 324 ed alla nervatura 326 corrispondenti della terza parte 30, non sono descritti in dettaglio. With reference to Figs. 5 and 6, the case for optical reading discs according to a second embodiment of the present utility model, comprises a reinforcing component 22 obtained integrally and a second CD retaining element on the first part 10. The plate 12 of the first part 10 has a central shelf 122, from which a second deformable boss 124 protrudes and on which a CD can be stably fixed. The plate 12 also comprises a second circular rib 126. Since the second central shelf 122, the second deformable boss 124 and the second circular rib 126 are elements identical to the corresponding shelf 322, the boss 324 and the rib 326 of the third part 30, it is not are described in detail.

Con ulteriore riferimento alle Figg. 5 e 6, la seconda parte 20 presenta un componente di rinforzo 22 sporgente ed estendentesi secondo una larghezza di una sua superficie interna. Il componente di rinforzo 22 comprende due pareti laterali longitudinali 23 e due pareti di estremità (non designate) che definiscono insieme una scanalatura 24. La Fig. 7 mostra la seconda forma di attuazione del presente modello di utilità in assetto chiuso. With further reference to Figs. 5 and 6, the second part 20 has a reinforcement component 22 projecting and extending along a width of one of its internal surfaces. The reinforcing component 22 comprises two longitudinal side walls 23 and two end walls (not designated) which together define a groove 24. Fig. 7 shows the second embodiment of the present utility model in closed condition.

Con riferimento alle Figg. 8 e 9, in una terza forma di attuazione del presente modello di utlità, è prevista una pluralità di elementi di arresto 26 ricavati contrapposti su ciascuna parete laterale 23, longitudinalmente rispetto a questa. Preferibilmente, gli elementi di arresto 26 comprendono ciascuno una sporgenza sviluppata internamente da un'estremità superiore della parete laterale 23. Una quarta parte 50 comprende un terzo ed un quarto elemento di ritegno 52, 54 ricavati rispettivamente al centro di una terza superficie e di una quarta superficie di essa per trattenere dischi a lettura ottica, rispettivamente, ed una pluralità di elementi di collegamento 56 definiti lungo un bordo di essa. Preferibilmente, gli elementi di collegamento 56 sono in forma di cavità, e sono dimensionati e disposti per impegnarsi con gli elementi di arresto 26. Inoltre, il terzo ed il quarto elemento di ritegno dei dischi a lettura ottica sono identici al primo ed al secondo elemento di ritegno e non verranno quindi descritti in maggiori dettagli. With reference to Figs. 8 and 9, in a third embodiment of the present utility model, a plurality of stop elements 26 are provided opposite each other on each side wall 23, longitudinally with respect to this. Preferably, the stop elements 26 each comprise a protrusion developed internally from an upper end of the side wall 23. A fourth part 50 comprises a third and a fourth retaining element 52, 54 obtained respectively in the center of a third surface and of a fourth surface thereof for holding optical read discs, respectively, and a plurality of connecting elements 56 defined along an edge thereof. Preferably, the connecting elements 56 are in the form of cavities, and are sized and arranged to engage with the stop elements 26. Furthermore, the third and fourth retaining elements of the machine-readable discs are identical to the first and second elements. and will therefore not be described in more detail.

Durante l'assemblaggio, la quarta parte 50 viene accoppiata alla seconda parte 20 inserendo il bordo comprendente gli elementi di collegamento 56 nella scanalatura 24. Mediante l'impegno degli elementi di arresto 26 e degli elementi di collegamento 56, come mostrato in Fig. 9, la quarta parte 50 viene accoppiata alla seconda parte 20 per formare la custodia per dischi a lettura ottica. Preferibilmente, ciascun elemento di arresto 26 presenta una superficie obliqua superiore per facilitare l'inserimento della quarta parte 50. Quando la custodia per dischi ottici viene chiusa, la quarta parte 50 ed i dischi risultano alloggiati nel suo interno, come mostrato in Fig. 10. During assembly, the fourth part 50 is coupled to the second part 20 by inserting the edge comprising the connecting elements 56 in the groove 24. By engaging the stop elements 26 and the connecting elements 56, as shown in Fig. 9 , the fourth part 50 is coupled to the second part 20 to form the case for optical read discs. Preferably, each stop element 26 has an upper oblique surface to facilitate the insertion of the fourth part 50. When the optical disc case is closed, the fourth part 50 and the discs are housed inside it, as shown in Fig. 10 .

Sebbene il modello di utilità sia stato descritto in relazione alla sua forma di attuazione preferenziale, è inteso che possono essere apportate molte altre modifiche e variazioni senza uscire dallo spirito e dall'ambito del modello di utilità come indicato nelle rivendicazioni che seguono. Although the utility model has been described in relation to its preferred embodiment, it is understood that many other modifications and variations can be made without departing from the spirit and scope of the utility model as indicated in the following claims.

Claims (11)

RIVENDICAZIONI 1. Una custodia per dischi a lettura ottica comprendente : una prima parte ed una terza parte unite integralmente mediante rispettivamente un primo bordo ed un secondo bordo ad una seconda parte estendentesi tra di esse; la prima parte avendo almeno un elemento di bloccaggio ricavato su di essa in un terzo bordo opposto a detto primo bordo; la terza parte avendo almeno un dispositivo di bloccaggio ricavato su di essa in un quarto bordo opposto a detto secondo bordo, il dispositivo essendo corrispondente ed impegnabile con almeno un elemento di bloccaggio della prima parte, un primo elemento di ritegno, ed un primo mezzo di irrigidimento sporgente da una prima superficie superiore; la seconda parte definendo almeno una gola longitudinale in essa. CLAIMS 1. An machine-readable disc case comprising: a first part and a third part integrally joined by a first edge and a second edge respectively to a second part extending therebetween; the first part having at least one locking element formed thereon in a third edge opposite said first edge; the third part having at least one locking device formed thereon in a fourth edge opposite to said second edge, the device being corresponding and engageable with at least one locking element of the first part, a first retaining element, and a first locking means stiffening protruding from a first upper surface; the second part defining at least one longitudinal groove therein. 2. Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 1, in cui il primo elemento di tenuta comprende un ripiano centrale e perpendicolarmente distanziato dalla prima superficie superiore della terza parte ed una borchia deformabile dimensionata per ricevere il bordo di un foro centrale di un disco a lettura ottica. An optical read disc case according to claim 1, wherein the first sealing member comprises a central shelf perpendicularly spaced from the first upper surface of the third part and a deformable boss sized to receive the edge of a central hole of a machine-readable disc. 3 . Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 1, in cui il mezzo di irrigidimento elastico è una nervatura circolare con un diametro minore di quello di un disco a lettura ottica e con un'altezza uguale all'altezza del ripiano. 3. An optical reading disc case according to claim 1, wherein the elastic stiffening means is a circular rib with a diameter smaller than that of an optical reading disc and with a height equal to the height of the shelf. 4 . Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 1, in cui una seconda superficie superiore della prima parte presenta un secondo elemento di ritegno ed un secondo mezzo di irrigidimento sporgente da essa. 4. An optical reading disc case according to claim 1, wherein a second upper surface of the first part has a second retaining member and a second stiffening means projecting therefrom. 5. Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 4, in cui il secondo elemento di ritegno comprende un ripiano centrale e distanziato perpendicolarmente dal quale si estende una borchia deformabile, detta borchia deformabile essendo dimensionata per ricevere il bordo di un foro centrale di un CD. 5. An optical read disc case according to claim 4, wherein the second retaining member comprises a central and perpendicularly spaced shelf from which a deformable boss extends, said deformable boss being sized to receive the edge of a central hole of a CD. 6. Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione l, in cui sulla seconda parte è ricavato integralmente un componente di rinforzo comprendente due pareti longitudinali parallele, due pareti di estremità, ed una cavità longitudinale intermedia. 6. A case for optical reading discs according to claim 1, wherein a reinforcing component is integrally formed on the second part comprising two parallel longitudinal walls, two end walls, and an intermediate longitudinal cavity. 7. Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 6, in cui ciascuna delle pareti longitudinali parallele dell'elemento di rinforzo presenta una pluralità di elementi di arresto; ed una quarta parte applicabile al componente di rinforzo avente un primo lato ed un secondo lato ed una pluralità di elementi di collegamento ricavati su un primo bordo, corrispondenti agli elementi di arresto ed impegnabili con questi. An optical read disc case according to claim 6, wherein each of the parallel longitudinal walls of the reinforcing member has a plurality of stop members; and a fourth part applicable to the reinforcing component having a first side and a second side and a plurality of connecting elements formed on a first edge, corresponding to the stop elements and engageable therewith. 8 . Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 7, in cui il primo lato ed il secondo lato della quarta parte presentano un rispettivo terzo e quarto mezzo di ritegno . 8. An optical reading disc case according to claim 7, wherein the first side and the second side of the fourth part have respective third and fourth holding means. 9 . Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 8, in cui il primo lato ed il secondo lato della quarta parte presentano rispettivamente un terzo ed un quarto mezzo di irrigidimento. 9. An optical reading disc case according to claim 8, wherein the first side and the second side of the fourth part have a third and a fourth stiffening means respectively. 10. Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 9, in cui il terzo e quarto mezzo di irrigidimento sono nervature circolari. An optical read disc case according to claim 9, wherein the third and fourth stiffening means are circular ribs. 11. Una custodia per dischi a lettura ottica secondo la rivendicazione 7, in cui ciascun elemento di arresto comprende una sporgenza estendentesi internamente da ciascuna parete longitudinale del componente di rinforzo, e ciascun elemento di collegamento della quarta parte comprende una cavità, ciascuna sporgenza avendo una superficie obliqua per facilitare l ' inserimento della quarta parte. An machine readable disc case according to claim 7, wherein each stopper comprises a protrusion extending internally from each longitudinal wall of the reinforcing component, and each connecting element of the fourth part comprises a recess, each protrusion having a oblique surface to facilitate the insertion of the fourth part.
ITFI950124 1995-12-05 1995-12-05 A CASE FOR OPTICAL READING DISCS IT238788Y1 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITFI950124 IT238788Y1 (en) 1995-12-05 1995-12-05 A CASE FOR OPTICAL READING DISCS

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
ITFI950124 IT238788Y1 (en) 1995-12-05 1995-12-05 A CASE FOR OPTICAL READING DISCS

Publications (3)

Publication Number Publication Date
ITFI950124V0 ITFI950124V0 (en) 1995-12-05
ITFI950124U1 true ITFI950124U1 (en) 1997-06-05
IT238788Y1 IT238788Y1 (en) 2000-11-13

Family

ID=11351294

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
ITFI950124 IT238788Y1 (en) 1995-12-05 1995-12-05 A CASE FOR OPTICAL READING DISCS

Country Status (1)

Country Link
IT (1) IT238788Y1 (en)

Also Published As

Publication number Publication date
ITFI950124V0 (en) 1995-12-05
IT238788Y1 (en) 2000-11-13

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR910000113B1 (en) Single reel tape cartridge used with a leader block
US4973148A (en) Optical accessory for use with spectacles
ITBS970117U1 (en) BODY FOR SOCKET OR ELECTRIC PLUG
TW201239433A (en) Optical fiber adapter with shutter member
KR20000069115A (en) Housing for a disc-shaped information carrier
ITFI950124U1 (en) A CASE FOR OPTICAL READING DISCS
KR20130059937A (en) Protective case for watt-hour meter
US6019219A (en) Sleeve-type cartridge cases
JPS58166311U (en) dental impression tray
GB2307899A (en) A compact disc case
CN212781517U (en) Half-frame type glasses
KR850003118Y1 (en) Micro tape cassette storage box coupling accessory
JP2001035459A (en) Battery case
JPS627203Y2 (en)
JPS6349228Y2 (en)
JPS6020367Y2 (en) cap structure
JP5723703B2 (en) Drug container
CN216084733U (en) Combined relay
KR200334210Y1 (en) Multiple cd casing
CN214505711U (en) Battery apron with monitoring function
CN216450853U (en) Socket receiver and receiver subassembly
JP2928450B2 (en) Handle mounting structure for liquid container
CN113303637A (en) Show shelf connection structure
JP3045857U (en) Disc storage container
JPS5910773Y2 (en) electrical parts housing

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted