IT9046910A1 - DETECTOR DEVICE FOR THE PRESENCE OF THE WINDING WIRE IN TEXTILE MACHINES. - Google Patents

DETECTOR DEVICE FOR THE PRESENCE OF THE WINDING WIRE IN TEXTILE MACHINES. Download PDF

Info

Publication number
IT9046910A1
IT9046910A1 IT046910A IT4691090A IT9046910A1 IT 9046910 A1 IT9046910 A1 IT 9046910A1 IT 046910 A IT046910 A IT 046910A IT 4691090 A IT4691090 A IT 4691090A IT 9046910 A1 IT9046910 A1 IT 9046910A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
wire
winding
thread
core wire
machine
Prior art date
Application number
IT046910A
Other languages
Italian (it)
Other versions
IT9046910A0 (en
IT1244261B (en
Inventor
Roberto Righi
Original Assignee
C E R Costruzioni Elettrotecniche Srl
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by C E R Costruzioni Elettrotecniche Srl filed Critical C E R Costruzioni Elettrotecniche Srl
Priority to IT04691090A priority Critical patent/IT1244261B/en
Publication of IT9046910A0 publication Critical patent/IT9046910A0/en
Publication of IT9046910A1 publication Critical patent/IT9046910A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1244261B publication Critical patent/IT1244261B/en

Links

Landscapes

  • Filamentary Materials, Packages, And Safety Devices Therefor (AREA)
  • Spinning Or Twisting Of Yarns (AREA)
  • Treatment Of Fiber Materials (AREA)

Description

DESCRIZIONE DESCRIPTION

di brevetto per Invenzione Industriale per il trovato avente per titolo: "DISPOSITIVO RIVELATORE DELLA PRESENZA DEL FILO DI AVVOLGIMENTO IN MACCHINE TESSILI", patent for Industrial Invention for the invention entitled: "DEVICE FOR DETECTING THE PRESENCE OF THE WINDING YARN IN TEXTILE MACHINES",

Il presente trovato riguarda in linea generale il controllo della presenza del filo in macchine del settore tessile che operano utilizzando uno o più fili che vengono fatti scorrere per una lunghezza indeterminata, usualmente per un tempo relativamente lungo. The present invention generally relates to checking the presence of the thread in machines of the textile sector which operate using one or more threads which are made to slide for an indeterminate length, usually for a relatively long time.

In macchine in cui il filo scorre longitudinalmente (ossia nella stessa direzione definita dal proprio asse longitudinale) su un percorso sostanzialmente fisso, sono noti dispositivi rivelatori atti a percepire la presenza di tale filo e a produrre un corrispondente segnale correlato con il funzionamento della macchina stessa. In machines in which the thread runs longitudinally (i.e. in the same direction defined by its longitudinal axis) on a substantially fixed path, detecting devices are known which are suitable for detecting the presence of such thread and for producing a corresponding signal correlated with the operation of the machine itself.

Detti dispositivi rivelatori noti comprendono sostanzialmente un mezzo a fotocellula che emette un sottile fascio di luce, in particolare nel campo infrarosso, disposto in modo da attraversare trasversalmente il percorso del filo da controllare; nel funzionamento normale della macchina, il filo intercetta il fascio di luce e il dispositivo rivelatore di conseguenza non interviene sul regolare funzionamento della macchina tessile. Quando invece, a causa ad esempio di rottura del filo o perchè la bobina di alimentazione del filo si è esaurita, il filo non passa più attraverso il fascio luminoso, il mezzo a fotocellula percepisce la mancanza del filo e il dispositivo rivelatore produce di conseguenza un segnale che comanda automaticamente l'arresto della porzione di macchina tessile interessata (posizione) e/o avverte il personale addetto alla macchina stessa. Said known detector devices substantially comprise a photocell means which emits a thin beam of light, in particular in the infrared range, arranged so as to cross transversely the path of the wire to be controlled; in the normal operation of the machine, the thread intercepts the light beam and the detector device consequently does not intervene in the regular operation of the textile machine. On the other hand, when, for example due to wire breakage or because the wire feed reel has run out, the wire no longer passes through the light beam, the photocell means perceives the lack of wire and the detector device consequently produces a signal that automatically controls the stop of the portion of the textile machine concerned (position) and / or warns the personnel assigned to the machine itself.

Il presente trovato riguarda specificamente macchine tessili (denominate "spiralatrici") atte a realizzare particolari filati formati da un filo che funge da anima centrale su cui è avvolto ad elica almeno un filo di avvolgimento; la macchina effettua detto avvolgimento facendo scorrere longitudinalmente il filo-anima su un percorso fisso rettilineo e facendo ruotare il filo di avvolgimento, mentre si avvolge attorno al filo-anima, in guisa che questo filo di avvolgimento definisca una superficie sostanzialmente conica il cui asse è definito dal filo-anima. The present invention specifically relates to textile machines (called "coiling machines") suitable for making particular yarns formed by a thread which acts as a central core on which at least one winding thread is wound in a helix; the machine carries out said winding by sliding the core wire longitudinally on a fixed rectilinear path and making the winding wire rotate, while it winds around the core wire, so that this winding wire defines a substantially conical surface whose axis is defined by the soul-thread.

In macchine tessili di questo tipo, durante il funzionamento, mentre la presenza del filo anima può essere controllata mediante un dispositivo rivelatore di tipo noto posto in un punto a monte della zona ove avviene l'avvolgimento con il filo di avvolgimento, si pone il problema tecnico di controllare anche la presenza del filo di avvolgimento. L'esigenza di questo controllo è particolarmente sentita perchè usualmente questi tipi di filato sono relativamente molto pregiati, in particolare quando il filo-anima è realizzato in "LYCRA" (marchio della DUPONT) essendo questa fibra alquanto costosa. E' infatti ovvio che, se nel funzionamento la macchina continua a lavorare pur essendo venuto a mancare il filo di avvolgimento, viene consumata ugualmente e inutilmente una corrispondente quantità di filo-anima che in pratica non è possibile riutilizzare; inoltre si hanno tutti quegli inconvenienti ovvi che derivano dal fatto che la macchina funziona inutilmente. In textile machines of this type, during operation, while the presence of the core yarn can be checked by means of a known detector device placed in a point upstream of the area where the winding with the winding yarn takes place, the problem arises. technician to also check the presence of the winding wire. The need for this control is particularly felt because usually these types of yarn are relatively very valuable, in particular when the core yarn is made of "LYCRA" (trademark of DUPONT) this fiber being quite expensive. In fact, it is obvious that, if the machine continues to work in operation even though the winding thread is missing, a corresponding quantity of core-thread is equally and unnecessarily consumed which in practice cannot be reused; furthermore, there are all those obvious drawbacks which derive from the fact that the machine works uselessly.

I dispositivi rivelatori noti non sono idonei a tenere sotto controllo la presenza del filo di avvolgimento, in quanto l'azione della fotocellula verrebbe influenzata dalla presenza del filo-anima e pertanto il problema tecnico del controllo del filo di avvolgimento non è stato fino ad ora risolto . Known detection devices are not suitable for monitoring the presence of the winding wire, since the action of the photocell would be influenced by the presence of the core wire and therefore the technical problem of controlling the winding wire has not been up to now Resolved .

Scopo del presente trovato è appunto quello di realizzare un dispositivo rivelatore della presenza del filo di avvolgimento in macchine tessili del tipo sopra descritto atte a realizzare filati formati da un filo-anima su cui è avvolto ad elica filo di riavvolgimento, essendo detto dispositivo atto a produrre di conseguenza un segnale correlato con il funzionamento della macchina, in particolare per arrestare automaticamente la "posizione" della macchina e/o per avvertire il personale addetto alla macchina. The purpose of the present invention is precisely that of realizing a device for detecting the presence of the winding thread in textile machines of the type described above, suitable for making yarns formed by a core-thread on which the rewinding thread is wound like a helix, said device being adapted to consequently produce a signal correlated with the operation of the machine, in particular to automatically stop the "position" of the machine and / or to warn the personnel assigned to the machine.

Detto scopo viene raggiunto dal dispositivo oggetto del presente trovato il quale utilizza un mezzo a fotocellula che emette un sottile fascio di luce tramite il quale è in grado di rivelare il passaggio del filo attraverso il fascio di luce stesso e che è atto a produrre un conseguente segnale correlato con il funzionamento della macchina tessile; il dispositivo è caratterizzato dal fatto che il mezzo a fotocellula è disposto in modo da attraversare la superficie conica definita dal filo di avvolgimento mentre questo si avvolge attorno al filo-anima, passando a distanza dal filo-anima, ed inoltre è caratterizzato dal fatto che la mancanza di intercettazione del fascio luminoso entro un periodo di tempo prefissato convenientemente maggiore del periodo che intercorre tra due passaggi successivi del filo di avvolgimento attraverso il fascio di luce determina un segnale correlato al funzionamento della macchina. Said object is achieved by the device according to the present invention which uses a photocell means which emits a thin beam of light through which it is able to detect the passage of the thread through the beam of light itself and which is capable of producing a consequent signal correlated with the operation of the textile machine; the device is characterized by the fact that the photocell means is arranged in such a way as to cross the conical surface defined by the winding wire while it winds around the core wire, passing away from the core wire, and is also characterized by the fact that the lack of interception of the light beam within a predetermined period of time conveniently greater than the period that elapses between two successive passages of the winding wire through the light beam determines a signal related to the operation of the machine.

Il trovato viene esposto in dettaglio nel seguito con l'aiuto delle allegate figure che ne illustrano una forma di attuazione . The invention is explained in detail below with the help of the attached figures which illustrate an embodiment thereof.

La FIG. 1 è una vista schematica della parte di macchina tessile cui è applicato il dispositivo rivelatore in oggetto . FIG. 1 is a schematic view of the part of the textile machine to which the detector device in question is applied.

La FIG. 2 è una vista in pianta dal basso, in scala ingrandita, di una posizione del dispositivo rivelatore di cui a FIG. 1. FIG. 2 is a bottom plan view, on an enlarged scale, of a position of the detector device of FIG. 1.

La FIG. 3 è una sezione secondo il piano III-III di FIG. 2. FIG. 3 is a section on the plane III-III of FIG. 2.

La parte di macchina tessile illustrata in FIG. 1 è di tipo noto e comprende una bobina 9 di alimentazione del filo di avvolgimento 2, azionata a ruotare attorno al proprio asse mediante un motore 8 che, tramite una cinghia 7, trascina in rotazione una puleggia 6 fissata solidalmente alla bobina 9. Il gruppo bobina 9 - puleggia 6 possiede una cavità assiale 5 aperta alle proprie estremità, attraverso la quale scorre il filo-anima 3 coassialmente alla bobina 9. The textile machine part illustrated in FIG. 1 is of a known type and comprises a reel 9 for feeding the winding wire 2, driven to rotate around its own axis by means of a motor 8 which, by means of a belt 7, drives in rotation a pulley 6 fixed integrally to the reel 9. The unit coil 9 - pulley 6 has an axial cavity 5 open at its ends, through which the core wire 3 runs coaxially to the coil 9.

Nel funzionamento, mentre il filo-anima 3 scorre velocemente (verso l'alto in FIG. 1) in direzione longitudinale su un percorso rettilineo fisso, la bobina 9 ruota velocemente attorno al filo-anima 3 e il filo di avvolgimento 2 si svolge dalla bobina 9 e si avvolge attorno al filo 3 venendo trascinato contemporaneamente da questo; pertanto il filo 2 ruota attorno al filo 3 in guisa da definire una superficie sostanzialmente conica il cui asse è definito dal filo 3 e la cui generatrice è definita dal tratto di filo 2 che corre dalla bobina 9 al filo 3. La rotazione della bobina 9 è in relazione al movimento di scorrimento del filo trascinante 3 e determina la natura del filato; in pratica la velocità di rotazione della bobina 9 è usualmente di 10.000-20.000 giri/ minuto. In operation, while the core wire 3 runs rapidly (upwards in FIG. 1) in the longitudinal direction on a fixed straight path, the spool 9 rotates quickly around the core wire 3 and the winding wire 2 unwinds from the coil 9 and winds around the wire 3 being simultaneously dragged by it; therefore the wire 2 rotates around the wire 3 so as to define a substantially conical surface whose axis is defined by the wire 3 and whose generator is defined by the section of wire 2 which runs from the coil 9 to the wire 3. The rotation of the coil 9 it is in relation to the sliding movement of the drawing yarn 3 and determines the nature of the yarn; in practice, the rotation speed of the reel 9 is usually 10,000-20,000 rpm.

Il dispositivo rivelatore secondo la presente invenzione (indicato globalmente con 1 nelle figure), comprende una camera 10, coassiale con il filo-anima 3 disposta nella zona immediatamente a monte del vertice della detta superficie conica . The detector device according to the present invention (globally indicated with 1 in the figures) comprises a chamber 10, coaxial with the core wire 3 arranged in the area immediately upstream of the vertex of said conical surface.

All'estremità superiore (secondo le FIGG. 1 e 3) della camera 10 è posto un anello 11 avente diametro interno un poco maggiore del diametro prodotto dall'avvolgimento del filo 2 attorno al filo-anima 3; l'anello 11 viene attraversato dai fili 2 e 3 e determina il punto ove avviene l'avvolgimento. All'estremità inferiore della camera 10 è posto un secondo anello 12, avente diametro interno maggiore del diametro interno dell'anello 11 e sostanzialmente uguale al diametro della superficie conica sul piano ideale ove è posto l'anello 12 stesso; l’anello 11 viene attraversato, anch'esso, dai fili 2 e 3 e serve a guidare il filo di avvolgimento durante la sua rotazione su detta superficie conica. At the upper end (according to FIGS. 1 and 3) of the chamber 10 there is a ring 11 having an internal diameter a little larger than the diameter produced by winding the wire 2 around the core wire 3; the ring 11 is crossed by the wires 2 and 3 and determines the point where the winding takes place. At the lower end of the chamber 10 there is a second ring 12, having an internal diameter greater than the internal diameter of the ring 11 and substantially equal to the diameter of the conical surface on the ideal plane where the ring 12 itself is located; the ring 11 is also crossed by wires 2 and 3 and serves to guide the winding wire during its rotation on said conical surface.

Poiché gli anelli 11 e 12 sono in contatto strisciante con il filo 2 essi sono convenientemente realizzati in materiale opportuno e con superficie estremamente liscia, Since the rings 11 and 12 are in sliding contact with the wire 2, they are conveniently made of a suitable material and with an extremely smooth surface,

il dispositivo rivelatore 1 comprende un mezzo a fotocellula (di tipo noto e non specificamente illustrato) che emette un sottile fascio di luce atto a venire interrotto quando viene attraversato dal filo di avvolgimento 2. the detector device 1 comprises a photocell means (of a known type and not specifically illustrated) which emits a thin beam of light capable of being interrupted when it is crossed by the winding wire 2.

Detto fascio di luce è disposto in modo da attraversare da parte a parte la superficie conica definita dal filo 2 senza tuttavia passare attraverso il filo-anima 3. Convenientemente, il mezzo a fotocellula comprende un polo 13 emettitore del fascio di luce e un polo 14 ricevitore che sono disposti affacciati entro la camera 10 su una linea ideale perpendicolare all'asse della camera 10 stessa e passante ad un certa distanza da questa in guisa che il fascio di luce, pur venendo intercettato dal movimento del filo 2, non venga, con sicurezza, intercettato dal filo-anima 3; inoltre i due poli 13 e 14 sono disposti esternamente alla superficie conica definita dal filo 2 che scorre tra due anelli 11 e 12 e convenientemente a breve distanza da questa superficie. In FIG. 3 il fascio di luce viene illustrato schematicamente con una linea a tratti indicata con 15. Said light beam is arranged in such a way as to pass through the conical surface defined by the wire 2 from side to side without however passing through the core wire 3. Conveniently, the photocell means comprises a pole 13 emitting the light beam and a pole 14 receiver which are arranged facing inside the chamber 10 on an ideal line perpendicular to the axis of the chamber 10 itself and passing at a certain distance from this so that the light beam, while being intercepted by the movement of the wire 2, is not safety, intercepted by core wire 3; furthermore, the two poles 13 and 14 are arranged externally to the conical surface defined by the wire 2 which runs between two rings 11 and 12 and conveniently at a short distance from this surface. In FIG. 3 the light beam is schematically illustrated with a dashed line indicated by 15.

Il dispositivo rivelatore 1 comprende inoltre, disposti entro una scatola 17 che supporta e circonda la camera 10, appositi mezzi elettronici (di tipo noto e non specificamente illustrati nelle figure né descritti) tramite i quali il passaggio e rispettivamente il non passaggio del filo 2 attraverso il fascio di luce 15 produce una corrispondente risposta correlata al funzionamento della macchina. The detector device 1 also comprises, arranged within a box 17 which supports and surrounds the chamber 10, suitable electronic means (of a known type and not specifically illustrated in the figures or described) by means of which the passage and, respectively, the non-passage of the wire 2 through the light beam 15 produces a corresponding response related to the operation of the machine.

Secondo il trovato detti mezzi elettronici sono approntati in modo che, se durante il funzionamento della macchina il fascio luminoso 15 viene intercettato con un ritmo il cui periodo è minore di un periodo di tempo prefissato, il dispositivo 1 non produce alcun segnale che influenzi il funzionamento della macchina e quindi questa funziona normalmente e regolarmente. According to the invention, said electronic means are so arranged that, if during the operation of the machine the light beam 15 is intercepted with a rhythm whose period is less than a predetermined period of time, the device 1 does not produce any signal that affects the operation. of the machine and therefore this works normally and regularly.

Quando invece è trascorso il detto periodo di tempo prefissato senza che il fascio luminoso 15 venga intercettato, i detti mezzi elettronici producono un segnale correlato con il funzionamento della macchina, in particolare un segnale che comanda automaticamente l'arresto della macchina e/o avvisa il personale addetto alla macchina che un evento eccezionale è intervenuto. On the other hand, when said predetermined period of time has elapsed without the light beam 15 being intercepted, said electronic means produce a signal correlated with the operation of the machine, in particular a signal which automatically controls the stop of the machine and / or warns the personnel assigned to the machine that an exceptional event has occurred.

Il detto periodo di tempo è prefissato convenientemente maggiore del periodo massimo che intercorre tra due passaggi successivi del filo di avvolgimento 2 attraverso il fascio di luce 15 durante il normale funzionamento del macchina. Nel funzionamento normale della macchina, il filo 2 si muove percorrendo la detta superficie conica; durante questo movimento il filo stesso viene guidato dall'anello inferiore 12 in guisa da scorrere senza irregolarità, o sobbalzi, o vibrazioni, passando (due volte ogni giro) attraverso il raggio 15. Se per qualche accidente (rottura del filo 2 o esaurimento della bobina 9 od altro) il filo 2 si interrompe, il dispositivo rivelatore, trascorso il detto periodo di tempo prefissato, produce il detto segnale che agisce sulla macchina tessile, ad esempio fermando automaticamente la "posizione e/o avvertendo il personale addetto alla macchina. Said period of time is conveniently predetermined greater than the maximum period that elapses between two successive passages of the winding wire 2 through the light beam 15 during normal operation of the machine. In normal operation of the machine, the thread 2 moves along the said conical surface; during this movement the thread itself is guided by the lower ring 12 so as to slide without irregularities, or jolts, or vibrations, passing (twice every turn) through the spoke 15. If for some accident (breakage of thread 2 or exhaustion of the reel 9 or other) the thread 2 is interrupted, the detector device, after the said predetermined period of time, produces the said signal which acts on the textile machine, for example automatically stopping the position and / or warning the personnel assigned to the machine.

Claims (1)

RIVENDICAZIONI 1. Dispositivo rivelatore della presenza del filo di avvolgimento in macchine tessili per realizzare filati formati da un filo-anima su cui è avvolto ad elica un filo di avvolgimento, il dispositivo comprendendo un mezzo a fotocellula che emette un sottile fascio di luce ed essendo atto a rivelare il passaggio del filo attraverso il detto fascio di luce e a produrre, mancando detto passaggio, un segnale correlato con il funzionamento della macchina; nel funzionamento di detta macchina, il filo di avvolgimento ruotando attorno al filo-anima, mentre si avvolge attorno al filo-anima e mentre questo scorre longitudinalmente su un percorso fisso rettilineo, in guisa da definire una superficie sostanzialmente conica il cui asse è definito dal filoanima; caratterizzato dal fatto che: il fascio di luce del mezzo a fotocellula è disposto in modo da attraversare detta superficie conica passando a distanza dal filo-anima; e la mancanza di intercettazione del fascio luminoso entro un periodo di tempo prefissato maggiore del periodo massimo che intercorre tra due passaggi successivi del filo di avvolgimento attraverso il fascio di luce, determina un segnale correlato al funzionamento della macchina 2. Dispositivo secondo la rivendicazione 1, caratterizzato dal fatto che comprende: una camera coassiale con il filo-anima; un primo anello, posto ad un'estremità della detta camera e attraversato sia dal filo-anima che dal filo di avvolgimento, atto a determinare il punto di avvolgimento del filo di avvolgimento; un secondo anello posto all'altra estremità della detta camera è attraversato sia dal filo-anima che dal filo di avvolgimento, detto secondo anello avendo diametro interno maggiore del diametro interno del primo anello ed essendo atto a guidare il filo di avvolgimento durante la rotazione di esso su detta superficie conica; detto mezzo a fotocellula comprendendo un polo emettitore del fascio di luce ed un polo ricevitore affacciati entro detto camera su una linea ideale sostanzialmente perpendicolare all'asse della camera e passante a distanza dal filo-anima, detti poli essendo disposti esternamente alla superficie conica definita dal filo di avvolgimento che scorre tra detti anelli. CLAIMS 1. Device for detecting the presence of the winding thread in textile machines for making yarns formed from a core-thread on which a winding thread is helically wound, the device comprising a photocell means which emits a thin beam of light and being able to to detect the passage of the thread through said beam of light and to produce, in the absence of said passage, a signal correlated with the operation of the machine; in the operation of said machine, the winding wire rotating around the core wire, while it winds around the core wire and while this runs longitudinally on a fixed rectilinear path, so as to define a substantially conical surface whose axis is defined by the soul thread; characterized by the fact that: the light beam of the photocell means is arranged so as to cross said conical surface passing at a distance from the core wire; and the lack of interception of the light beam within a predetermined period of time greater than the maximum period that elapses between two successive passages of the winding wire through the light beam, determines a signal related to the operation of the machine 2. Device according to claim 1, characterized in that it comprises: a chamber coaxial with the core wire; a first ring, placed at one end of said chamber and crossed by both the core wire and the winding wire, adapted to determine the winding point of the winding wire; a second ring placed at the other end of said chamber is crossed by both the core wire and the winding wire, said second ring having an internal diameter greater than the internal diameter of the first ring and being able to guide the winding wire during the rotation of it on said conical surface; said photocell means comprising an emitter pole of the light beam and a receiver pole facing each other within said chamber on an ideal line substantially perpendicular to the axis of the chamber and passing at a distance from the core wire, said poles being arranged externally to the conical surface defined by winding wire running between said rings.
IT04691090A 1990-12-20 1990-12-20 Device for the detection of winding thread in textile machines IT1244261B (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT04691090A IT1244261B (en) 1990-12-20 1990-12-20 Device for the detection of winding thread in textile machines

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
IT04691090A IT1244261B (en) 1990-12-20 1990-12-20 Device for the detection of winding thread in textile machines

Publications (3)

Publication Number Publication Date
IT9046910A0 IT9046910A0 (en) 1990-12-20
IT9046910A1 true IT9046910A1 (en) 1992-06-21
IT1244261B IT1244261B (en) 1994-07-08

Family

ID=11260486

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT04691090A IT1244261B (en) 1990-12-20 1990-12-20 Device for the detection of winding thread in textile machines

Country Status (1)

Country Link
IT (1) IT1244261B (en)

Also Published As

Publication number Publication date
IT9046910A0 (en) 1990-12-20
IT1244261B (en) 1994-07-08

Similar Documents

Publication Publication Date Title
KR102450924B1 (en) Device and method for determining the diameter of a yarn balloon formed by a continuous thread at a workstation of a yarn balloon forming textile machine
US4609915A (en) Apparatus for the control of rotating parts in machinery
US20170217718A1 (en) Method and device for operating a workstation of a yarn balloon forming textile machine
US10000867B2 (en) Device and method for determining the diameter of a yarn balloon formed by a running yarn at a workstation of a textile machine
ITMI942527A1 (en) PROCEDURE FOR IMPLEMENTING A FLEXIBLE AND MODULATING WINDING CYCLE AND APPARATUS SUITABLE FOR THE PURPOSE
US4160360A (en) Optical strand sensor for detecting a filament being wound and twisted on a spool
FI61852C (en) APPARATUS OVER APPARAT FOR FRAMSTAELLNING AV EN SAMMANSATT STRAENG
ITMI950135A1 (en) PROCEDURE AND DEVICE FOR OPTIMIZING THE SPINNING GEOMETRY OF A YARN MACHINE
US3792821A (en) Apparatus for combining linear bodies into a composite product
IT201900009687A1 (en) DEVICE AND METHOD FOR THE CONTROL OF A BALLOON DURING THE DRAWING OF A YARN FROM A SPOOL
US4519202A (en) Spinning or twisting machine, especially for glass-fiber threads
IT9046910A1 (en) DETECTOR DEVICE FOR THE PRESENCE OF THE WINDING WIRE IN TEXTILE MACHINES.
US5295287A (en) Method and installation for the on-line production of a ply of assemblies and the winding thereof on a beam
ITMI972514A1 (en) MULTI-STEP DRAWING MACHINE EQUIPPED WITH IMPROVED ADJUSTMENT AND CONTROL DEVICE OF THE THREAD TENSION IN PRODUCTION, IN PARTICULAR FOR METAL WIRE DRAWING
US20010034925A1 (en) Apparatus for detecting displacements and/or presence of sliver in a fiber processing machine
IT201900011448A1 (en) METHOD FOR FEEDING A PLURALITY OF YARNS TO A TEXTILE MACHINE BY MEANS OF THEIR POSITIVE YARN FEEDERS
IT201900002593A1 (en) Control apparatus for a chenille production machine
US6499688B1 (en) Optical fiber ribbon winding apparatus and method
GB2146366A (en) Thread tension sensing in rope making machine
US4541236A (en) Device for sensing the tension in the individual threads in a stranding machine
US5676328A (en) Method and apparatus for controlling tension in a traveling strand of rubber yarn during traverse winding
JP2003206071A (en) Filament winding device
US2990675A (en) Breakage detector for yarn
KR900003588B1 (en) Supply discontinuance arrangements of ring-spinning machine's yarn serving opportunity
ITMI942264A1 (en) METHOD AND DEVICE FOR CHECKING THE WINDING OPERATION OF A CHANNEL.

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted
TA Fee payment date (situation as of event date), data collected since 19931001

Effective date: 19961128