IT9021166A1 - QUICK ADJUSTMENT OF THE JAWS FOR TOOLS AND SIMILAR - Google Patents

QUICK ADJUSTMENT OF THE JAWS FOR TOOLS AND SIMILAR Download PDF

Info

Publication number
IT9021166A1
IT9021166A1 IT021166A IT2116690A IT9021166A1 IT 9021166 A1 IT9021166 A1 IT 9021166A1 IT 021166 A IT021166 A IT 021166A IT 2116690 A IT2116690 A IT 2116690A IT 9021166 A1 IT9021166 A1 IT 9021166A1
Authority
IT
Italy
Prior art keywords
threads
screw
hand tool
tool according
threaded opening
Prior art date
Application number
IT021166A
Other languages
Italian (it)
Other versions
IT1246418B (en
IT9021166A0 (en
Inventor
Ralph Petersen
Original Assignee
Petersen Mfg
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Petersen Mfg filed Critical Petersen Mfg
Publication of IT9021166A0 publication Critical patent/IT9021166A0/en
Publication of IT9021166A1 publication Critical patent/IT9021166A1/en
Application granted granted Critical
Publication of IT1246418B publication Critical patent/IT1246418B/en

Links

Classifications

    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25BTOOLS OR BENCH DEVICES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, FOR FASTENING, CONNECTING, DISENGAGING OR HOLDING
    • B25B7/00Pliers; Other hand-held gripping tools with jaws on pivoted limbs; Details applicable generally to pivoted-limb hand tools
    • B25B7/12Pliers; Other hand-held gripping tools with jaws on pivoted limbs; Details applicable generally to pivoted-limb hand tools involving special transmission means between the handles and the jaws, e.g. toggle levers, gears
    • B25B7/123Pliers; Other hand-held gripping tools with jaws on pivoted limbs; Details applicable generally to pivoted-limb hand tools involving special transmission means between the handles and the jaws, e.g. toggle levers, gears with self-locking toggle levers
    • BPERFORMING OPERATIONS; TRANSPORTING
    • B25HAND TOOLS; PORTABLE POWER-DRIVEN TOOLS; MANIPULATORS
    • B25BTOOLS OR BENCH DEVICES NOT OTHERWISE PROVIDED FOR, FOR FASTENING, CONNECTING, DISENGAGING OR HOLDING
    • B25B7/00Pliers; Other hand-held gripping tools with jaws on pivoted limbs; Details applicable generally to pivoted-limb hand tools

Landscapes

  • Engineering & Computer Science (AREA)
  • Mechanical Engineering (AREA)
  • Gripping Jigs, Holding Jigs, And Positioning Jigs (AREA)
  • Clamps And Clips (AREA)
  • Endoscopes (AREA)
  • Paper (AREA)
  • Sanitary Device For Flush Toilet (AREA)
  • Butt Welding And Welding Of Specific Article (AREA)

Description

D E S C R I Z I O N E DESCRIPTION

Questa invenzione riguarda gli utensili a mano, e più particolarmente gli utensili utilizzanti una coppia di ganasce per ricevere tra esse un pezzo in lavorazione. This invention relates to hand tools, and more particularly to tools using a pair of jaws to receive a workpiece therebetween.

Gli elementi comuni di pinze di bloccaggio, morsetti di bloccaggio e utensili simili che utilizzano una certa forma di azione a ginocchiera di bloccaggio sono una coppia di ganasce fissa e mobile atte a bloccare tra esse un pezzo in lavorazione. Un meccanismo con un elemento di regolazione che agisce sulla ganascia mobile è di solito previsto per regolare l’intervallo tra le ganasce e per portarle in un possibile contatto iniziale con un pezzo in lavorazione prima che le forze elevate dell'azione a ginocchiera vengano generate e applicate. Common elements of locking pliers, locking clamps and similar tools utilizing some form of locking toggle action are a pair of fixed and movable jaws adapted to clamp a workpiece therebetween. A mechanism with an adjusting element acting on the movable jaw is usually provided to adjust the gap between the jaws and to bring them into possible initial contact with a workpiece before the high forces of the toggle action are generated and applied.

Gli utensili del tipo sopra descritto sono di solito usati in circostanze in cui la regolazione rapida ed efficiente dell'intervallo tra le ganasce è non solo altamente desiderabile ma assolutamente necessaria. Un esempio di tale uso è un'operazione di saldatura a trasportatore in cui un saldatore ha un tempo molto breve per regolare l'utensile tra la saldatura di due coppie separate di elementi aventi differenti dimensioni. In una tale situazione, è estremamente importante regolare il più presto possibile l'intervallo tra le ganasce dell'utensile di bloccaggio per portarlo alle dimensioni di una nuova coppia di elementi. Tools of the type described above are usually used in circumstances where quick and efficient adjustment of the gap between the jaws is not only highly desirable but absolutely necessary. An example of such use is a conveyor welding operation in which a welder has a very short time to adjust the tool between welding two separate pairs of elements having different sizes. In such a situation, it is extremely important to adjust the gap between the jaws of the clamping tool as soon as possible to bring it to the size of a new pair of elements.

Un tipo noto di dispositivo conforme alla tecnica anteriore realizza tale regolazione dell'intervallo tra le ganasce tramite la rotazione di un vite di regolazione avente una filettatura ad un solo principio ed un unico passo alla quale la ganascia mobile è collegata direttamente o indirettamente. A known type of device according to the prior art achieves this adjustment of the gap between the jaws by rotating an adjustment screw having a single-start thread and a single pitch to which the movable jaw is connected directly or indirectly.

Questo metodo e mezzo di regolazione sono necessariamente lenti e richiedono tempo col risultato di una perdita di tempo prezioso nel regolare gli utensili da una dimensione all'altra. This method and means of adjustment are necessarily slow and time consuming resulting in a waste of valuable time in adjusting tools from one dimension to another.

Altri vantaggi e caratteristiche dell'invenvenzione sono descritti in relazione a forme di esecuzione date a titolo di esempio, le quali sono destinate a spiegare e non a limitare l'invenzione, e sono illustrate nei disegni in cui: Other advantages and characteristics of the invention are described in relation to embodiments given by way of example, which are intended to explain and not limit the invention, and are illustrated in the drawings in which:

la Figura 1 è una vista laterale di una pirza a puntepiane lunghe utilizzante l'invenzione. Figure 1 is a side view of a long flat pin using the invention.

La Figura 2 è una vista in sezione trasversale parziale, laterale, di una pinza avente ganasce ricurve ed utilizzante l'invenzione. Figure 2 is a partial, side, cross-sectional view of a gripper having curved jaws and utilizing the invention.

La Figura 3 è una vista parziale, in scala ingrandita, dell'assieme filettato mostrato nelle Figure 1 e 2. Figure 3 is a partial view, on an enlarged scale, of the threaded assembly shown in Figures 1 and 2.

La Figura 4 è una vista d'estremità di una vite . Figure 4 is an end view of a screw.

La Figura 5 è una vista in sezione trasversale parziale delle filettature della vite. Figure 5 is a partial cross-sectional view of the screw threads.

La Figura 6 mostra una vista parziale di un morsetto a C con bloccaggio a ginocchiera. Figure 6 shows a partial view of a toggle locking C-clamp.

La Figura 7 è una vista in prospettiva di un morsetto a catena di bloccaggio. Figure 7 is a perspective view of a locking chain clamp.

La Figura 8 è una vista in prospettiva di un morsetto di bloccaggio per saldatura. Figure 8 is a perspective view of a welding clamp.

La Figura 9 è una vista in prospettiva di un utensile per lamiere. Figure 9 is a perspective view of a sheet metal tool.

Sebbene una forma di esecuzione specìfica dell'invenzione sarà ora descritta in relazione ai disegni, deve essere inteso che la forma di esecuzione mostrata è data a solo titolo di esempio ed illustra semplicemente una delle molte forme di esecuzione specifiche possibili che possono rappresentare le applicazioni dei principi dell'invenzione. Diverse varianti e modificazioni, che risulteranno ovvie ad un esperto del ramo inerente all'invenzione, sono considerate come rientranti nell'ambito dell'invenzione come definita nelle rivendicazioni allegate. Although a specific embodiment of the invention will now be described in connection with the drawings, it is to be understood that the embodiment shown is given by way of example only and merely illustrates one of the many possible specific embodiments which may represent the applications of the principles of the invention. Various variations and modifications, which will be obvious to one skilled in the art pertaining to the invention, are considered to be within the scope of the invention as defined in the appended claims.

Come meglio mostrato in Figura 1, la pinza di bloccaggio a punte lunghe piane è generalmente indicata dal numero di riferimento 10, ed include un manico 12, ed un elemento di bloccaggio mobile o ganascia inferiore 14. Il manico 12 è munito di un elemento di bloccaggio fisso o ganascia superiore 16. Un meccanismo a ginocchiera comprende un manico allungato 18 ed una articolazione a ginocchiera 20 che è impegnata girevole in modo convenzionale ad una estremità intorno al perno 22. L'altra estremità libera (mostrata a linee tratteggiate) dell'articolazione a ginocchiera 20 è impegnata col manico 12, ed in particolare con l'estremità di attestatura (pure mostrata a linee tratteggiate) di una vite di regolazione 24 che è impegnata adeguatamente in modo avvitabile all'estremità del manico 12. Il funzionamento della vite sarà descritto più dettagliatamente in seguito. L'estremità anteriore del manico 18 è di preferenza biforcata o a guisa di forcella, ed una porzione d'angolo dell'elemento di bloccaggio mobile 14 è vantaggiosamente disposta nella forcella o tra i bracci della biforcazione a mezzo di un perno di articolazione 19. In modo simile, il manico 12 è di preferenza sagomato a guisa di canale, e riceve l'altra porzione d'angolo dell'elemento di bloccaggio mobile 14 che è pure vantaggiosamente fissato ad esso a mezzo di un perno di articolazione 17. As better shown in Figure 1, the long flat tip locking pliers is generally indicated by the reference numeral 10, and includes a handle 12, and a movable locking element or lower jaw 14. The handle 12 is provided with a locking element fixed lock or upper jaw 16. A toggle mechanism includes an elongated handle 18 and a toggle joint 20 which is conventionally rotatably engaged at one end about the pin 22. The other free end (shown in dashed lines) of the toggle joint 20 is engaged with the handle 12, and in particular with the abutment end (also shown in broken lines) of an adjustment screw 24 which is adequately screw-tightly engaged at the end of the handle 12. The operation of the screw will be described in more detail below. The front end of the handle 18 is preferably bifurcated or fork-like, and a corner portion of the movable locking element 14 is advantageously arranged in the fork or between the arms of the fork by means of a pivot pin 19. similarly, the handle 12 is preferably channel-shaped, and receives the other corner portion of the movable locking element 14 which is also advantageously fixed thereto by means of an articulation pin 17.

Una molla 25, di preferenza sotto forma di molla elicoidale per estensione, è fissata tra il manico 12 e l'elemento di bloccaggio mobile 14 o ganascia inferiore, per sollecitare l’elemento di bloccaggio 14 lontano dall'elemento di bloccaggio fìsso quando le ganasce sono aperte. A spring 25, preferably in the form of a coil spring by extension, is attached between the handle 12 and the movable locking member 14 or lower jaw, to urge the locking member 14 away from the fixed locking member when the jaws they are open.

Una leva allungata di disimpegno 28 è montata articolata vantaggiosamente a mezzo di un perno 30, all'interno del manico 18, ed è munita di una porzione estendentesi anteriormente (come mostrato a linea tratteggiata) ed è impegnabile con una sporgenza 32 dell'articolazione a ginocchiera 20 che si estende verso il manico 18. Quando la leva di disimpegno è ruotata intorno al perno 30, il manico 12 è allontanato dal manico 18. An elongated disengagement lever 28 is mounted advantageously articulated by means of a pin 30, inside the handle 18, and is provided with a portion extending forwardly (as shown in the broken line) and can be engaged with a projection 32 of the joint to toggle 20 extending towards handle 18. When the release lever is rotated around pin 30, handle 12 is moved away from handle 18.

Si comprenderà che la costruzione del meccanismo a ginocchiera della pinza di bloccaggio o morsetto qui descritta, tranne alcune eccezioni, è fondamentalmente conforme alla costruzione descritta nel brevetto U.S. 1.489.458. Inoltre, tale costruzioni, il suo funzionamento, ed il funzionamento specifico della leva di disimpegno è descritto chiaramente nel brevetto U.S. 3.192.804. Come è spiegato in questi brevetti anteriori a nome di Petersen, la chiusura di una pinza di bloccaggio o morsetto incorporante un dispositivo a ginocchiera è effettuata muovendo il manico relativamente mobile 18 verso il manico relativamente fisso 12. Questo movimento forza l'estremità superiore dell'articolazione a ginocchiera 20 per muoversi all'interno verso il manico 12. Anche il perno di articolazione 22 si muove verso l'interno, e quando tale perno di articolazione oltrepassa il centro, la pinza è bloccata in una posizione chiusa. It will be appreciated that the construction of the toggle clamp mechanism described herein, with a few exceptions, is basically in accordance with the construction described in U.S. Pat. 1,489,458. Further, such construction, its operation, and the specific operation of the release lever are clearly described in U.S. Pat. 3,192,804. As explained in these prior Petersen patents, the closure of a locking pincer or clamp incorporating a toggle device is accomplished by moving the relatively movable handle 18 towards the relatively fixed handle 12. This movement forces the upper end of the toggle joint 20 to move inwards towards the handle 12. The joint pin 22 also moves inwards, and when said joint pin goes beyond the center, the gripper is locked in a closed position.

Un utensile secondo un'altra forma di esecuzione dell'invenzione è illustrato più chiaramente in Figura 2 ed include un braccio fisso 15 avente un manico fisso 12 ad una estremità ed una ganascia fissa 16 all'altra estremità. Una ganascia mobile 14 è fissata in modo articolato ad un manico mobile 18. Le ganasce 14 e 16, come mostrato in Figura 2, sono ricurve e massicce. Un 'articolazione a ginocchiera 20 è impegnata in modo articolato col manico mobile. A tool according to another embodiment of the invention is illustrated more clearly in Figure 2 and includes a fixed arm 15 having a fixed handle 12 at one end and a fixed jaw 16 at the other end. A movable jaw 14 is pivotally attached to a movable handle 18. The jaws 14 and 16, as shown in Figure 2, are curved and massive. A toggle joint 20 is pivotally engaged with the movable handle.

L'altra estremità libera 44 dell'articolazione a ginocchiera si impegna con una parte di contatto di una vite 24. Il manico fisso è formato vantaggiosamente sotto forma di canale sagomato ad U. L'estremità del manico fisso 30, distante dalla ganascia fissa 16, è completata con una porzione di ricezione 32 avente una parte anteriore 34 e una parte posteriore 36. Un'apertura filettata 38 si estende attraverso la porzione di ricezione della parte 34 alla parte 36. Una vite 24 è prevista per impegnarsi in modo aw itabile con l'apertura filettata. La vite termina con una manopola di regolazione zigrinata 40 ad una estremità e con una parte di contatto 42 all'altra estremità. The other free end 44 of the toggle joint engages with a contact part of a screw 24. The fixed handle is advantageously formed in the form of a U-shaped channel. The end of the fixed handle 30, remote from the fixed jaw 16 , is completed with a receiving portion 32 having a front 34 and a rear 36. A threaded opening 38 extends through the receiving portion of the portion 34 to the portion 36. A screw 24 is provided to engage in a screwable manner with the threaded opening. The screw terminates with a knurled adjustment knob 40 at one end and a contact portion 42 at the other end.

Quando la vite 24 è ruotata a mezzo della manopola dall'utilizzatore, la sua rotazione nell'apertura filettata ha per risultato l'avanzamento della vite in direzione assiale. Tale avanzamento nella direzione della ganascia fissa 16 preme la parte di contatto 42 contro l'articolazione a ginocchiera 20 e varia la distanza tra l'estremità dell'articolazione a ginocchiera 44 dal punto di articolazione 17 della ganascia mobile 16, per cui la distanza tra la ganascia fissa 16 e la ganascia mobile 14 è regolata per serrare oggetti di differenti dimensioni senza esercitare una forza eccessiva When the screw 24 is rotated by means of the knob by the user, its rotation in the threaded opening results in the advancement of the screw in the axial direction. Such advancement in the direction of the fixed jaw 16 presses the contact part 42 against the toggle joint 20 and varies the distance between the end of the toggle joint 44 from the joint point 17 of the movable jaw 16, whereby the distance between the fixed jaw 16 and the movable jaw 14 is adjusted to clamp objects of different sizes without exerting excessive force

La vite 24 e l’apertura filettata 38 sono illustrate più dettagliatamente in Figura 3. Una parte filettata combinata 44 della vite è costituita da due filettature individuali separate e coassiali 46 e 48 estendentisi lungo l’asse longitudinale A-A. The screw 24 and the threaded opening 38 are illustrated in more detail in Figure 3. A combined threaded part 44 of the screw consists of two separate and coaxial individual threads 46 and 48 extending along the longitudinal axis A-A.

Tuttavia, una vite avente un qualsiasi numero ragionevole di filettature individuali rientra nell'ambito dell'invenzione. However, a screw having any reasonable number of individual threads is within the scope of the invention.

Poiché i passi delle filettature 46 e 48 mostrate nelle Figure 3-5 sono identici, la distanza tra punti corrispondenti sulle spire adiacenti della filettatura 46 è uguale alla distanza tra punti corrispondenti su spire adiacenti della filettatura 48. Since the pitches of the threads 46 and 48 shown in Figures 3-5 are identical, the distance between corresponding points on the adjacent turns of the thread 46 is equal to the distance between corresponding points on the adjacent turns of the thread 48.

la Figura 5 illustra inoltre che i diametri di cresta e di fondo di entrambe le filettature sono essenzialmente uguali. Figure 5 further illustrates that the crest and bottom diameters of both threads are essentially the same.

Per consentire un adeguato impegno a vite tra la vite 24 e l'apertura 38, quest'ultima ha una filettatura interna combinata costituita da due filettature individuali separate e coassiali 50 e 52 atte ad impegnarsi a vite con le filettature 46 e 48 della vite. Le filettature individuali interne 50 e 52 si estendono per l'intera lunghezza dell'apertura 38 dalla parte anteriore della porzione di ricezione 34 alla parte posteriore 36. To allow adequate screw engagement between the screw 24 and the opening 38, the latter has a combined internal thread consisting of two separate and coaxial individual threads 50 and 52 suitable for screw engagement with the threads 46 and 48 of the screw. The internal individual threads 50 and 52 extend the full length of the opening 38 from the front of the receiving portion 34 to the rear 36.

Nella forma di esecuzione preferita dell'invenzione illustrata in Figura 4, due principi differenti 54 e 56, distanziati di un angolo specifico, sono previsti per le filettature individuali della vite. Questo è pure applicabile all'apertura filettata. Sebbene tale angolo tra i due principi possa avere un qualsiasi valore ragionevole, la Figura 4 che illustra una vista d'estremità della vite della forma di esecuzione preferita mostra che tale angolo è di 180°. In the preferred embodiment of the invention illustrated in Figure 4, two different principles 54 and 56, spaced at a specific angle, are provided for the individual threads of the screw. This is also applicable to the threaded opening. Although such an angle between the two principles can have any reasonable value, Figure 4 illustrating an end view of the screw of the preferred embodiment shows that this angle is 180 °.

Se la vite è munita di tre filettature individuali l'angolo tra i principi adiacenti sarà di 120°. If the screw has three individual threads the angle between the adjacent starts will be 120 °.

Al fine di impedire un falso inizio di avvitamento quando la vite viene ruotata nell'apertura filettata, una forma di esecuzione alternativa (non mostrata nei disegni) avente una singola spira iniziale o di imbocco rientra nell'ambito dell'invenzione. Di conseguenza, una filettatura della vite consente l'impegno di accoppiamento iniziale con la filettatura corrispondente dell'apertura filettata all'inizio della rotazione per l'impegno a vite. In modo simile, la seconda filettatura della vite consente l'impegno di accoppiamento iniziale con la fiIettatura corrispondente dell'apertura filettata all'inizio della stessa rotazione. Pertanto, in tale forma di esecuzione alternativa è previsto soltanto un principio per le due filettature. In order to prevent a false start of screwing when the screw is rotated in the threaded opening, an alternative embodiment (not shown in the drawings) having a single leading or leading turn is within the scope of the invention. Accordingly, a thread of the screw allows initial mating engagement with the corresponding thread of the threaded opening at the start of rotation for the screw engagement. Similarly, the second thread of the screw allows initial mating engagement with the corresponding thread of the threaded opening at the start of the same rotation. Therefore, in this alternative embodiment only one principle is provided for the two threads.

Le filettature dell’invenzione possono avere un passo metrico come pure conforme al U.S. Standard. The threads of the invention can have a metric pitch as well as conforming to the U.S. Standard.

Quando è usato un impegno filettato singolo tra la vite e l'apertura filettata, conforme alla tecnica anteriore, la distanza di avanzamento assiale della vite effettuando un giro della manopola è uguale al passo della singola filettatura. Al contrario, se viene usata una vite con filettatura a più principi, secondo l'invenzione, l'avanzamento assiale della vite quando viene effettuato un giro della manopola è uguale ad un passo combinato di tutte le filettature individuali usate. La vite 24 ha due filettature individuali 46 e 48 aventi passi corrispondenti PI e P2. Quando 1'utilizzatore ruota la manopola 40 per un intero giro, 11avanzamento della vite nella direzione assiale è uguale al passo combinato PI e P2. Tale doppio avanzamento della vite che agisce sull'articolazione a ginocchiera aumenta sostanzialmente la velocità di regolazione della ganascia mobile rispetto alla ganascia fissa. When a single threaded engagement between the screw and the threaded opening according to the prior art is used, the axial advance distance of the screw by making one turn of the knob is equal to the pitch of the single thread. Conversely, if a multi-start threaded screw is used according to the invention, the axial advancement of the screw when one turn of the knob is made equal to a combined pitch of all the individual threads used. Screw 24 has two individual threads 46 and 48 having corresponding pitches P1 and P2. When the user rotates the knob 40 for one full revolution, the advancement of the screw in the axial direction is equal to the combined pitch P1 and P2. This double advancement of the screw which acts on the toggle joint substantially increases the speed of adjustment of the movable jaw with respect to the fixed jaw.

La Figura 6 illustra i bracci di un morsetto a C con bloccaggio a ginocchiera in cui un elemento di serraggio fisso 51 è mostrato cooperante con un elemento di serraggio mobile 52, articolato intorno al perno 53. Figure 6 illustrates the arms of a toggle locking C-clamp in which a fixed clamping member 51 is shown cooperating with a movable clamping member 52, articulated about the pin 53.

La Figura 7 mostra un morsetto a catena di bloccaggio, la Figura 8 mostra una catena di bloccaggio di saldatura e la Figura 9 illustra un utensile per lamiere convenzionale. Tutti gli utensili sono ben noti nel campo e sono incorporati come riferimento. Figure 7 shows a locking chain clamp, Figure 8 shows a weld locking chain, and Figure 9 illustrates a conventional sheet metal tool. All tools are well known in the art and are incorporated by reference.

Gli assiemi sopra descritti per incrementare la velocità di regolazione delle ganasce mobile o di una parte mobile slmile possono essere applicati agli utensili mostrati nelle Figure 6-9. The assemblies described above for increasing the speed of adjustment of the movable jaws or of a similar movable part can be applied to the tools shown in Figures 6-9.

L'assieme della vite di regolazione sopra descritta è anche applicabile a chiavi del tipo Stilson, morse da banco ed altri tipi di utensili. The adjustment screw assembly described above is also applicable to Stilson type wrenches, bench vices and other types of tools.

Claims (25)

RIVENDICAZIONI 1. Un utensile a mano comprendente: una ganascia fissa ed una ganascia mobile, un manico fisso avente una porzione di ricezione, una vite in impegno con la porzione di ricezione, un mezzo di regolazione delle ganasce per la cooperazione interna tra le ganasce e per regolare la posizione di detta ganascia mobile rispetto a detta ganascia fissa; detta vite avente una pluralità di prime fiIettature individuali e separate estendentisi lungo un suo asse longitudinale; detta porzione di ricezione definita da un'apertura filettata situata nel manico fisso, detta apertura filettata avente una pluralità di seconde filettature individuali e separate atte ad impegnarsi a vite con detta pluralità di prime filettature della vite ; per cui viene incrementata la velocità di avanzamento della vite nella direzione assiale risultante dall'impegno rotazionale della pluralità di dette prime filettature della vite e la pluralità di dette seconde filettature dell'apertura filettata e che agisce su detto mezzo di regolazione delle ganasce per cui viene aumentata sostanzialmente la velocità di regolazione della ganascia mobile rispetto alla ganascia fissa. CLAIMS 1. A hand tool comprising: a fixed jaw and a movable jaw, a fixed handle having a receiving portion, a screw in engagement with the receiving portion, a means for adjusting the jaws for internal cooperation between the jaws and for adjusting the position of said movable jaw relative to to said fixed jaw; said screw having a plurality of individual and separate first threads extending along a longitudinal axis thereof; said receiving portion defined by a threaded opening located in the fixed handle, said threaded opening having a plurality of second individual and separate threads adapted to screwly engage with said plurality of first threads of the screw; whereby the advancement speed of the screw is increased in the axial direction resulting from the rotational engagement of the plurality of said first threads of the screw and the plurality of said second threads of the threaded opening and which acts on said means for adjusting the jaws whereby it is substantially increased the adjustment speed of the movable jaw with respect to the fixed jaw. 2. Utensile a mano secondo la rivendicazione 1, in cui detta pluralità di dette prime e seconde filettature individuali e separate di detta vite e di detta apertura filettata sono due per dette prime filettature e due per dette seconde filettature. 2. A hand tool according to claim 1, wherein said plurality of said first and second individual and separate threads of said screw and said threaded opening are two for said first threads and two for said second threads. 3. Utensile a mano secondo la rivendicazione 2, in cui dette due prime filettature e dette due seconde filettature hanno passi identici. 3. A hand tool according to claim 2, wherein said two first threads and said two second threads have identical pitches. 4. Utensile a mano secondo la rivendicazione 2, in cui dette filettature sono conformi allo U.S. Standard. 4. A hand tool according to claim 2, wherein said threads conform to U.S. Standard. 5. Utensile a mano secondo la rivendicazione 2, in cui dette filettature sono conformi alle norme metriche. 5. A hand tool according to claim 2, wherein said threads conform to metric standards. 6. Utensile a mano secondo la rivendicazione 3, in cui la rotazione di un giro di detta vite in detta apertura filettata ha per risultato l'avanzamento della vite nella direzione assiale sostanzialmente uguale al passo combinato di dette filettature . 6. A hand tool according to claim 3, wherein the rotation of one turn of said screw in said threaded opening results in the advancement of the screw in the axial direction substantially equal to the combined pitch of said threads. 7. Utensile a mano secondo la rivendicazione 2, in cui i principi di dette filettature sulla vite e l'apertura filettata sono posizionati ad un dato angolo tra loro. 7. A hand tool according to claim 2, wherein the principles of said threads on the screw and the threaded opening are positioned at a given angle to each other. 8. Utensile a mano secondo la rivendicazione 7t in cui detto angolo è di 180°. 8. A hand tool according to claim 7 wherein said angle is 180 °. 9. Utensile a mano secondo la rivendicazione 7, in cui detti principi sono situati nello stesso piano il quale è posizionato sostanzialmente perpendicolare all'asse longitudinale della vite. 9. A hand tool according to claim 7, wherein said principles are located in the same plane which is positioned substantially perpendicular to the longitudinal axis of the screw. 10. Utensile a mano secondo la rivendicazione 3, in cui detti passi sono conformi al U.S. Standard passo 14. 10. A hand tool according to claim 3, wherein said steps conform to U.S. Standard step 14. 11. Utensile a mano secondo la rivendicazione 2, in cui ciascuna di dette filettature è conforme alla filettatura U.S. Standard 5/16-18 UNC-2A. 11. Hand tool according to claim 2, wherein each of said threads conforms to U.S. thread. Standard 5 / 16-18 UNC-2A. 12. Utensile a mano secondo la rivendicazione 1, in cui detta pluralità di seconde filettature individuali e separate si estende per l'intera lunghezza dell’apertura filettata. 12. A hand tool according to claim 1, wherein said plurality of individual and separate second threads extends over the entire length of the threaded opening. 13. Un utensile a mano di bloccaggio, comprendente : un manico fisso avente porzioni anteriore e posteriore, una ganascia fissa collegata a detta porzione anteriore, una parte di ricezione posizionata a detta porzione posteriore; una ganascia mobile collegata in modo articolato a detta porzione anteriore del manico fisso per cooperare con la ganascia fissa, un manico mobile collegato alla ganascia mobile; un mezzo a ginocchiera definito da almeno un 'articolazione di elemento a ginocchiera avente una prima e una seconda estremità, detta prima estremità dell'articolazione di ginocchiera essendo fissata in modo articolato a detto manico mobile; un mezzo di regolazione per regolare la posizione della ganascia mobile rispetto a detta ganascia fissa, detto mezzo di regolazione comprendente un'apertura filettata situata in detta parte di ricezione di detto manico fisso, ed una vite avente una sua estremità atta a venire in contatto con detta seconda estremità dell’articolazione di ginocchiera, detta vite avente una pluralità di prime filettature individuali e separate estendentisi lungo un suo asse longitudinale, detta apertura filettata avente una pluralità di seconde filettature individuali e separate atte ad impegnarsi a vite con detta pluralità di prime filettature della vite; per cui un incremento della velocità di avanzamento della vite nella direzione assiale risulta dall'impegno rotazionale della pluralità delle prime filettature della vite con la pluralità delle seconde filettature dell'apertura filettata ed agendo su detta ganascia mobile tramite detta articolazicne dLginocchiera e il dispositivo a ginocchiera incrementa sostanzialmente la velocità di regolazione di detta ganascia mobile rispetto a detta ganascia fissa. 13. A locking hand tool, comprising: a fixed handle having anterior portions e posterior, a fixed jaw connected to said front portion, a receiving portion positioned at said rear portion; a movable jaw pivotally connected to said front portion of the fixed handle to cooperate with the fixed jaw, a movable handle connected to the movable jaw; a toggle means defined by at least one toggle member joint having first and second ends, said first end of the toggle joint being pivotally attached to said movable handle; an adjustment means for adjusting the position of the movable jaw with respect to said fixed jaw, said adjustment means comprising a threaded opening located in said receiving part of said fixed handle, and a screw having one end thereof adapted to come into contact with said second end of the toggle joint, said screw having a plurality of individual and separate first threads extending along a longitudinal axis thereof, said threaded opening having a plurality of second individual and separate threads adapted to screw engagement with said plurality of first threads of the vine; whereby an increase in the advancement speed of the screw in the axial direction results from the rotational engagement of the plurality of the first threads of the screw with the plurality of the second threads of the threaded opening and acting on said movable jaw through said knee joint and the toggle device substantially increases the speed of adjustment of said movable jaw with respect to said fixed jaw. 14. Utensile a mano secondo la rivendicazione 13, in cui detta pluralità di dette prime e seconde filettature individuali separate di detta vite e di detta apertura filettata sono due per dette prime filettature e due per dette seconde filettature. 14. A hand tool according to claim 13, wherein said plurality of said first and second separate individual threads of said screw and said threaded opening are two for said first threads and two for said second threads. 15. Utensile a mano secondo la rivendicazione 14, in cui dette due prime e dette due seconde filettature hanno passi identici. 15. A hand tool according to claim 14, wherein said two first and said two second threads have identical pitches. 16. Utensile a mano secondo la rivendicazione 15, in cui dette filettature sono conformi al U.S. Standard. 16. A hand tool according to claim 15, wherein said threads conform to U.S. Standard. 17. Utensile a mano secondo la rivendicazione 14, in cui dette filettature sono conformi alle norme metriche. 17. A hand tool according to claim 14, wherein said threads conform to metric standards. 18. Utensile a mano secondo la rivendicazione 15, in cui la rotazione di un giro di detta vite in detta apertura filettata ha per risultato l'avanzamento della vite nella direzione assiale sostanzialmente uguale al passo combinato di dette filettature . 18. A hand tool according to claim 15, wherein the rotation of one turn of said screw in said threaded opening results in the advancement of the screw in the axial direction substantially equal to the combined pitch of said threads. 19. Utensile a mano secondo la rivendicazione 14, in cui i principi di dette filettature sulla vite e l'apertura filettata sono situati ad un dato angolo tra loro. 19. A hand tool according to claim 14, wherein the principles of said threads on the screw and the threaded opening are located at a given angle to each other. 20. Utensile a mano secondo la rivendicazione 19, in cui detto angolo è di 180°. 20. A hand tool according to claim 19, wherein said angle is 180 °. 21. Utensile a mano secondo la rivendicazione 19, in cui detti principi sono situati nello stesso piano che è posizionato sostanzialmente perpendicolare all'asse longitudinale della vite. 21. A hand tool according to claim 19, wherein said principles are located in the same plane which is positioned substantially perpendicular to the longitudinal axis of the screw. 22. Utensile a mano secondo la rivendicazione 15, in cui detti passi sono conformi al U.S. Standard passo 14. 22. A hand tool according to claim 15, wherein said steps conform to U.S. Standard step 14. 23. Utensile a mano secondo la rivendicazione 14, in cui ciascuna di dette filettature è conforme al U.S. Standard 5/16-18 UNC-2A. 23. A hand tool according to claim 14, wherein each of said threads conforms to U.S. Standard 5 / 16-18 UNC-2A. 24. Utensile a mano secondo la rivendicazione 13, in cui detta pluralità di seconde filettature individuali separate si estende per l'intera lunghez za dell'apertura filettata. 24. The hand tool of claim 13 wherein said plurality of second separate individual threads extends the entire length of the threaded opening. 25. Una vite dì regolazione per utensili e simili, comprendente: un corpo metallico allungato, una pluralità di filettature individuali, separete e coassiali estendentisi lungo l'asse longitudinale del corpo. 25. An adjusting screw for tools and the like, comprising: an elongated metal body, a plurality of individual, separate and coaxial threads extending along the longitudinal axis of the body.
IT02116690A 1989-08-11 1990-08-01 QUICK ADJUSTMENT OF THE JAWS FOR TOOLS AND SIMILAR IT1246418B (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
US39270789A 1989-08-11 1989-08-11

Publications (3)

Publication Number Publication Date
IT9021166A0 IT9021166A0 (en) 1990-08-01
IT9021166A1 true IT9021166A1 (en) 1992-02-01
IT1246418B IT1246418B (en) 1994-11-18

Family

ID=23551690

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
IT02116690A IT1246418B (en) 1989-08-11 1990-08-01 QUICK ADJUSTMENT OF THE JAWS FOR TOOLS AND SIMILAR

Country Status (16)

Country Link
JP (1) JPH0398771A (en)
KR (1) KR910004310A (en)
CN (1) CN1049306A (en)
AU (1) AU645499B2 (en)
BE (1) BE1003467A4 (en)
BR (1) BR9003958A (en)
CA (1) CA2022519A1 (en)
DE (1) DE4024999A1 (en)
DK (1) DK176990A (en)
FR (1) FR2650774A1 (en)
GB (1) GB2234701B (en)
HK (1) HK25394A (en)
IE (1) IE902742A1 (en)
IT (1) IT1246418B (en)
NL (1) NL9001789A (en)
SE (1) SE9002366L (en)

Families Citing this family (11)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
TW267126B (en) * 1993-02-04 1996-01-01 Petersen Mfg Co Ltd
US5435214A (en) * 1993-11-02 1995-07-25 Sisson; Clarence E. Adjustable locking plier
DE102009058486B4 (en) * 2009-12-16 2012-01-05 Audi Ag Lochzange
CN105269477A (en) * 2014-07-24 2016-01-27 吴明杰 Clamping device capable of rapidly adjusting clamping force
EP2982477A1 (en) * 2014-08-07 2016-02-10 Ming-Chieh Wu Gripping tool with adjustor allowing quick adjustments of clamping pressure modes
WO2017218340A1 (en) * 2016-06-13 2017-12-21 Fiskars Brands, Inc. Multi-function fishing tool
CN108928174B (en) * 2017-05-23 2024-01-12 深圳市威雄精机有限公司 Tool bar spanner of ultrasonic engraving machine
WO2019051491A1 (en) 2017-09-11 2019-03-14 Milwaukee Electric Tool Corporation Locking pliers with movable torque-increasing jaw section
CN111788745B (en) * 2018-03-15 2022-07-26 欧梯克工具公司 Rolling tool
USD910395S1 (en) 2019-03-11 2021-02-16 Milwaukee Electric Tool Corporation Pliers
CN111917056B (en) * 2020-08-18 2022-05-17 广东电网有限责任公司 Auxiliary tool for dismounting and mounting shaft pin of conductor spacer wire clamp

Family Cites Families (6)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
US1489458A (en) * 1923-01-05 1924-04-08 Jules A Sire Wrench
DE951788C (en) * 1954-12-07 1956-10-31 Voigtlaender Ag Threads, in particular setting and measuring threads
US3192804A (en) * 1962-09-20 1965-07-06 Petersen Mfg Chain clamps
GB1233175A (en) * 1967-07-10 1971-05-26
US3590669A (en) * 1968-01-30 1971-07-06 Vincent Marasco Pliers with adjustable toggle lock
GB1514569A (en) * 1976-09-12 1978-06-14 Eccleston H G-clamps

Also Published As

Publication number Publication date
AU5917990A (en) 1991-02-14
BR9003958A (en) 1991-09-03
NL9001789A (en) 1991-03-01
IT1246418B (en) 1994-11-18
GB2234701B (en) 1993-06-16
HK25394A (en) 1994-03-31
CN1049306A (en) 1991-02-20
GB9015370D0 (en) 1990-08-29
GB2234701A (en) 1991-02-13
SE9002366D0 (en) 1990-07-05
DK176990A (en) 1991-02-12
BE1003467A4 (en) 1992-03-31
IE902742A1 (en) 1991-02-27
SE9002366L (en) 1991-02-12
IT9021166A0 (en) 1990-08-01
CA2022519A1 (en) 1991-02-12
DE4024999A1 (en) 1991-02-14
KR910004310A (en) 1991-03-28
DK176990D0 (en) 1990-07-25
JPH0398771A (en) 1991-04-24
FR2650774A1 (en) 1991-02-15
AU645499B2 (en) 1994-01-20

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US5927159A (en) Ratchet wrench
US3894451A (en) Water-pump pliers
IT9021166A1 (en) QUICK ADJUSTMENT OF THE JAWS FOR TOOLS AND SIMILAR
US5535650A (en) Adjustable plier wrench hand tool
JP7253547B2 (en) crimping pliers
US4838132A (en) Adjustable wrench
JPH05154769A (en) Plier for introduction to front and side of workpiece
US5819581A (en) Mechanism to prevent rotation
CA2114875A1 (en) Bicycle Tool
US2496309A (en) Lever actuated pivoted jaw wrench
CA2321087A1 (en) Locking pliers wrench
TW202045311A (en) Locking pliers release mechanism
GB2203981A (en) Wrenchable c-clamps
US5094132A (en) Adjustable hand wrench
US20040129117A1 (en) Spanner
JPS6246315B2 (en)
US3182485A (en) Compression tool
US5203797A (en) Rapid jaw adjustment for tools and the like
US20010054335A1 (en) Self-adjusting vise-grip wrench
US4438668A (en) Wrench
US3575064A (en) Overcenter mechanism
US5606896A (en) Articulated gripping box wrench for tight spaces
FR2674461B1 (en) TIGHTENING PLIERS FOR PIPES AND THE LIKE.
US2799195A (en) Toggle release means for a pivoted jaw wrench
FR2288589A2 (en) Pair of clamping pliers with fixed and pivotal jaws - has locking lever pivotal on extension of pivotal jaw

Legal Events

Date Code Title Description
0001 Granted