Legal status (The legal status is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the status listed.)
Current Assignee (The listed assignees may be inaccurate. Google has not performed a legal analysis and makes no representation or warranty as to the accuracy of the list.)
Jacob Louis Paul Emile
Original Assignee
Jacob Louis Paul Emile
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Jacob Louis Paul EmilefiledCriticalJacob Louis Paul Emile
Priority to ES22017ApriorityCriticalpatent/ES22017A1/es
Publication of ES22017A1publicationCriticalpatent/ES22017A1/es
ES22017A1898-01-081898-01-08Un procedimiento para el tratamiento de los minerales complejos que contienen hierro, plomo, cobre y zinc.
ExpiredES22017A1
(es)
Un procedimiento para extracción de los metales de sus sulfuros, en particular el zinc y el plomo y en general todos aquellos metales que tienen menos afinidad para el azufre que el cobre.
Un procedimiento perfeccionado para el tratamiento de minerales y productos que contienen zinc especialmente aplicables a los que contengan sulfitos de zinc y cobre.
Procedimiento físico químico para beneficiar los sulfatos y carbonatos de zinc vulgarmente denominados blendas y calaminas reduciéndolos a un estado en el cual contengan un 50% al menos de hierro los que supere en menos de un 10% del mismo.