CH694546A5 - A diaper for dogs which prevents the ground being fouled and which uses biodegradable materials - Google Patents

A diaper for dogs which prevents the ground being fouled and which uses biodegradable materials Download PDF

Info

Publication number
CH694546A5
CH694546A5 CH13492000A CH13492000A CH694546A5 CH 694546 A5 CH694546 A5 CH 694546A5 CH 13492000 A CH13492000 A CH 13492000A CH 13492000 A CH13492000 A CH 13492000A CH 694546 A5 CH694546 A5 CH 694546A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
ring
plastic
cardboard
paper container
diaper
Prior art date
Application number
CH13492000A
Other languages
Italian (it)
Inventor
Andrea Previtali
Original Assignee
Andrea Previtali
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Andrea Previtali filed Critical Andrea Previtali
Priority to CH13492000A priority Critical patent/CH694546A5/en
Publication of CH694546A5 publication Critical patent/CH694546A5/en

Links

Classifications

    • AHUMAN NECESSITIES
    • A01AGRICULTURE; FORESTRY; ANIMAL HUSBANDRY; HUNTING; TRAPPING; FISHING
    • A01KANIMAL HUSBANDRY; AVICULTURE; APICULTURE; PISCICULTURE; FISHING; REARING OR BREEDING ANIMALS, NOT OTHERWISE PROVIDED FOR; NEW BREEDS OF ANIMALS
    • A01K23/00Manure or urine pouches

Landscapes

  • Life Sciences & Earth Sciences (AREA)
  • Environmental Sciences (AREA)
  • Animal Husbandry (AREA)
  • Biodiversity & Conservation Biology (AREA)
  • Orthopedics, Nursing, And Contraception (AREA)

Abstract

A diaper (22) comprises a rubber, plastic or leather back (1) with several elastic bands (5, 6) attached between it and a pliable rubber coated plastic ring (7). A bevelled conical section having a cardboard ring (12) is attached to the plastic ring and a corrugated paper container (18) having a cardboard protection zone (19) is attached to the plastic ring. A paper strip (16) with a reducible central portion is fixed inside the protection cone and a pullable rope is attached to a cardboard ring (20) on the paper container. The paper container has a closable polyethylene sheet across its opening.

Description

       

  



   



   La presente invenzione riguarda il campo degli accessori e dei dispositivi  che servono per l'igiene dei cani. Più in particolare, il dispositivo  oggetto dell'invenzione è utile per concedere ai cani la libertà  di poter defecare senza tuttavia sporcare le strade, i marciapiedi,  i parchi e i giardini cittadini come avviene tuttora. In altre parole,  esso si può definire come un pannolino per cani. 



   L'oggetto della presente invenzione è fatti costituito da un pannolino  per cani caratterizzato dalla parte caratterizzante della allegata  rivendicazione 1. 



   Verrà ora eseguita la descrizione più dettagliata di una realizzazione  di un pannolino per cani secondo la presente invenzione, facendo  anche riferimento ai disegni allegati che rappresentano:       nella fig. 1 la vista in pianta di uno schienale di gomma o simili;      nella fig. 2 la vista laterale di un anello di plastica collegabile  al detto schienale della fig. 1;      nella fig. 3 la sua vista  frontale;      nella fig. 4 la vista di una sezione longitudinale  di un anello di cartone collegabile all'anello delle fig. 2 e 3;      nella fig. 5 la sua vista frontale;      nella fig. 6 la  vista laterale di un contenitore di carta per gli escrementi del  cane con corda di chiusura;      nella fig. 7 la sua vista frontale;        nella fig. 8 la sezione longitudinale di una protezione  conica in cartone nel quale è inserito il contenitore delle fig.

    6, 7;      nella fig. 9 una sua vista frontale;      nella fig.  10 la vista frontale di un anello in cartone alla quale è assicurata  la corda di chiusura del contenitore di carta delle fig. 6, 7;      nella fig. 11 la sua vista frontale;      nelle fig. 12, 13  degli elastici con diverse forme per il fissaggio degli elementi  delle fig. da 2 a 11 allo schienale della fig. 1;      nella fig.  14 la vista frontale di una striscia di carta che, incollata all'interno  della protezione conica delle figure 8, 9, assicura questa all'anello  delle fig. 2, 3, attraversandolo diametralmente;      nella fig.

    15 la vista parzialmente in esploso dell'assieme degli elementi raffigurati  nelle figure precedenti, con alcuni di questi visti in sezione;      nella fig. 16 la vista laterale in esploso, parzialmente sezionata,  di un bottone cilindrico costituito da due parti coassiali collegabili  a pressione;      nella fig. 17 la vista frontale in esploso delle  due parti del bottone della fig. 16;      nella fig. 18 la vista  laterale in esploso parzialmente sezionata dell'assieme degli elementi  delle figure precedenti applicato sul corpo di un cane.  



   Il pannolino per cani è composto da otto elementi fra loro assiemati.                                                          



   Facendo riferimento alle figure si vede che, in fig. 1, il primo  elemento è formato da uno "schienale" 1 di gomma, di plastica o di  cuoio, fissato da chiodi 2. 



   Questo è montato sulla schiena del cane e allacciato adeguatamente  mediante fibbie 3. Ha la funzione di sostegno e di posizionamento  degli altri elementi. 



     Possiede infatti quattro bottoni di metallo 4 di forma cilindrica  che agiscono come fermaglio per un secondo elemento per mezzo di  elastici 5, 6 (vedi figure 12 e 13). 



   Lo schienale presenta dei fori per il montaggio dei quattro bottoni  4, i quali sono già predisposti per un montaggio a pressione essendo  composti da due parti atte a venire unite tra loro esercitando una  pressione sulle medesime (si vedano le fig. 16 e 17). 



   Il secondo elemento 7 (fig. 2, 3) è composto da un anello 8 di plastica  dura con applicato su di un lato un cuscino emisferico 9 di gomma  morbida 9. Questo cuscino 9 ha lo scopo di annullare lo sfregamento  dell'anello 8 sul sedere del cane consentendo all'anello stesso di  rimanere sempre nella posizione corretta. 



   Sul lato opposto sono inserite attraverso dei fori applicati convenientemente  su un lato dell'anello delle apposite mollette 10 di plastica in  sequenza circolare. Hanno lo scopo di agganciare il secondo elemento  7 con il terzo elemento descritto più avanti (vedi fig. 4 e 5). 



   Sul detto lato vi è pure un contorno diametrale 11 leggermente smussato  per una profondità sufficiente affinchè durante il montaggio il secondo  e il terzo elemento combacino perfettamente. 



   Il foro centrale dell'anello 8 deve essere adeguato alla grandezza  dell'ano delle diverse razze di cani. 



     Inoltre la parte del contorno più esterno rivolta verso la coda  del cane presenta uno smusso semicircolare 13 che consente alla coda  una maggiore libertà di movimento. 



   L'anello 8 possiede pure sul contorno più esterno maggiore delle  sporgenze semicircolari 14 (alette) forate centralmente consentendo  così il montaggio di bottoni a pressione metallici uguali a quelli  4 che si riscontrano sul primo elemento 1 (tali bottoni sono meglio  rappresentati nelle fig. 16 e 17). 



   Il fissaggio dell'anello 8 e il suo corretto posizionamento vengono  effettuati per mezzo dei detti elastici 5, 6 delle fig. 12, 13 fissati  ai bottoni metallici 4 del primo 1 e del secondo elemento 7. Affinchè  l'anello 8 sia posizionato perfettamente rispetto al sedere del cane  permettendogli di camminare e permettendo un movimento della coda  naturale, il cuscinetto di gomma morbida 9 deve risultare di forma  anatomica nei confronti dei diversi sederi delle razze diverse di  cani. 



   Una modifica dovrà essere apportata sull'anello 8 del secondo elemento  per consentire alle cagne di urinare con maggiore facilità. 



   Si tratta di uno smusso semicircolare che viene praticato a 180 gradi  dal primo smusso 13, che è stato praticato per consentire alla coda  una maggiore mobilità. 



   Questa modifica riguarderà anche le "alette" di fissaggio 14. Infatti  l'aletta 14 e la molletta di plastica 10 (chiusura a spacco) che  si trovano sulla verticale dello smusso semicircolare verranno eliminati.  (Questa modifica non è rappresentata nei disegni). 



     Per il fissaggio dell'elemento 7 sull'elemento 1 verranno usati  i due elastici 5, 6 (fig. 12, 13) già menzionati. 



   Il terzo elemento è costituito da un anello di cartone 12 (fig. 4  e 5). Questo ha il diametro del foro centrale 12f delle stesse dimensioni  del diametro del foro centrale 11 dell'anello 7 del secondo elemento  8. 



   La parte con il diametro esterno minore dell'anello 12 ha forma complementare  alle mollette di plastica 10 che si trovano sul secondo elemento.  In questo modo il terzo elemento può essere unito con il secondo  elemento 7 mediante tali mollette. 



   La parte con il diametro esterno minore presenta inoltre due fori  (asole) 12q dalla grandezza sufficiente per il passaggio di una striscia  di carta 16 (fig. 14) che attraversa entrambi. 



   Sulla parte dell'anello 12 avente diametro esterno maggiore è stato  praticato un foro passante 21 del diametro di 2-3 mm allo scopo di  permettere il passaggio di una corda 17 di un contenitore 18 rappresentato  nelle fig. 6, 7. 



   Il quarto elemento consiste infatti in un contenitore 18 di carta  di forma conica. La fabbricazione di questo elemento è predisposta  in modo tale da permettere al contenitore un'estensione min e max  (a fisarmonica). Questo particolare permette al contenitore 18 l'apertura  automatica e completa permettendogli un immagazzinamento ottimale  degli escrementi. 



   Tirando la detta corda 17 l'entrata del contenitore 18 si chiude  ermeticamente. Infatti all'entrata è stato previsto un foglio 18p  di plastica (polietilene). Questo    foglio ha la forma di un anello  fissato con il suo bordo esterno sul bordo esterno del contenitore  di carta 18 con della colla. 



   Sul bordo interno del foglio viene inserita la corda 17 attraverso  degli appositi fori 18m praticati nel foglio di plastica 18p (sistema  analogo a quello utilizzato per i sacchi della spazzatura). 



   Il quinto elemento consiste in un cono di cartone 19 (fig. 8, 9)  dalla grandezza sufficiente per inglobare i detti secondo e terzo  elemento in modo che risulti un tutt'uno (cartuccia). 



   La punta del cono del contenitore di carta 18 (quarto elemento) viene  fissata con della colla all'estremità interna del cono 19. Questo  elemento 19 permette la copertura degli elementi 7, 12, 18 e facilita  l'apertura del contenitore 18 una volta azionato il meccanismo. 



   Il sesto elemento consiste in un anello di cartone 20 (fig. 10, 11)  il quale permette l'impugnatura della corda di chiusura 17 del contenitore  di carta 18. Questo elemento si realizza incollando fra loro due  anelli di cartone. Prima di questa operazione bisogna interporre  tra i due anelli di cartone la corda di chiusura 17 del contenitore  18 la quale è stata dapprima infilata attraverso il detto foro 21  del diametro di 2-3 mm dell'elemento 12. 



   Il settimo elemento è formato da quattro elastici che servono per  allacciare e posizionare il secondo elemento 7 il quale una volta  posizionato dovrà trovarsi con il foro centrale esattamente affacciato  al centro dell'ano. 



     II settimo elemento è infatti composto da elastici di due varietà  5, 6 (fig. 12, 13). Tra di essi sono elastici semplici 5 che si posizionano  uno sotto il ventre del cane e due lateralmente. 



   Un altro di essi è un elastico 6 a forma di (Y) che viene posizionato  con un laccio sulla schiena del cane e con i rimanenti due lacci  simmetrici alle apposite alette 14 superiori dell'elemento 7 come  descritto. 



   La forma a (Y) di questo elastico è stata scelta per permettere l'aggiramento  della coda del cane. 



   Il fissaggio dei quattro elastici 5, 6 è assicurato dai bottoni cilindrici  a pressione 4 che si trovano sull'elemento 1 e sull'elemento 7. 



   L'ottavo elemento consiste in una striscia di carta 16 con la sezione  centralmente indebolita mediante due incavi 16i sui due lati a forma  di triangolo (fig. 14). Questa incisione permette alla striscia di  carta 16 di rompersi con maggiore facilità una volta sollecitata  dalla pressione degli escrementi del cane. 



   Un primo estremo della striscia 16 va fissata sulla superficie interna  del cono 19 per circa un centimetro con della colla. 



   Poi va infilato il secondo estremo della striscia attraverso i fori  12q (asole) dell'anello di cartone 12 e fissato anch'esso con della  colla sulla superficie interna del cono 19 esattamente a 180 gradi  dal primo estremo. 



   Questa striscia serve da elemento di collegamento tra l'anello di  cartone 12 ed il cono di protezione 19 in cartone contenente il contenitore  in carta 18, formando un elemento unico (cartuccia) la quale verrà  sostituita una volta usata. 



     La detta striscia 16 inoltre, rompendosi sotto la pressione degli  escrementi del cane libera il contenitore di carta 18 permettendo  al cane stesso di defecare correttamente. 



   Il vantaggio di questo pannolino per cani 22, oltre a quello di mantenere  più pulite le strade, i marciapiedi e i parchi cittadini, consiste  nell'esentare il proprietario del cane dall'ingrato compito della  raccolta degli escrementi lasciati da esso. 



   Per quanto è a conoscenza dell'inventore, all'attuale stato della  tecnica, l'unico sistema per la raccolta degli escrementi di un cane  richiede l'uso di una paletta ed il loro deposito entro appositi  cassonetti. In Olanda si è tentato con degli speciali WC per cani,  ma senza successo. 



   L'oggetto dell'invenzione serve a mantenere le nostre strade, i nostri  marciapiedi, i nostri parchi e giardini pubblici più puliti in quanto  gli escrementi del cane vengono immagazzinati nell'apposito contenitore  di carta ed in seguito eliminati dal padrone del cane, esso risulta  anche conveniente sotto il punto di vista ecologico, in quanto la  cartuccia, che di volta in volta viene sostituita dopo l'uso, è costruita  con materiali (carta, cartone, corda) biodegradabili. 



   L'assieme degli elementi costituenti un pannolino per cani 22 secondo  l'invenzione è meglio rappresentato nelle fig. 15, 18. (In quest'ultima  è anche visibile un cane 30 al quale è applicato il pannolino 20).



  



   



   The present invention relates to the field of accessories and devices used for the hygiene of dogs. More particularly, the device object of the invention is useful for granting dogs the freedom to be able to defecate without, however, dirtying the streets, sidewalks, parks and city gardens, as is the case today. In other words, it can be defined as a diaper for dogs.



   The object of the present invention is made up of a diaper for dogs characterized by the characterizing part of the attached claim 1.



   The more detailed description of an embodiment of a dog diaper according to the present invention will now be made, also referring to the attached drawings which represent: in fig. 1 the plan view of a back of rubber or the like; in fig. 2 the side view of a plastic ring which can be connected to the said back of fig. 1; in fig. 3 its front view; in fig. 4 the view of a longitudinal section of a cardboard ring which can be connected to the ring of figs. 2 and 3; in fig. 5 his front view; in fig. 6 the side view of a paper container for the excrement of the dog with a closing cord; in fig. 7 its front view; in fig. 8 the longitudinal section of a conical cardboard protection in which the container of figs is inserted

    6, 7; in fig. 9 a front view thereof; in fig. 10 the front view of a cardboard ring to which the closing rope of the paper container of the figs is secured; 6, 7; in fig. 11 its front view; in figs 12, 13 of the elastic bands with different shapes for fixing the elements of the figs. from 2 to 11 to the back of fig. 1; in fig. 14 the front view of a strip of paper which, when glued to the inside of the conical protection of figures 8, 9, secures this to the ring of figs 2, 3, crossing it diametrically; in fig.

    15 the partially exploded view of the assembly of the elements shown in the preceding figures, with some of these seen in section; in fig. 16 the exploded side view, partially sectioned, of a cylindrical button constituted by two coaxial parts connectable by pressure; in fig. 17 the exploded front view of the two parts of the button of fig. 16; in fig. 18 the partially sectioned exploded side view of the assembly of the elements of the preceding figures applied to the body of a dog.



   The diaper for dogs is composed of eight elements assembled together.



   With reference to the figures it can be seen that, in fig. 1, the first element is formed by a "back" 1 of rubber, plastic or leather, fixed by nails 2.



   This is mounted on the dog's back and properly fastened with buckles 3. It has the function of supporting and positioning the other elements.



     In fact, it has four cylindrical metal buttons 4 which act as a clip for a second element by means of elastic bands 5, 6 (see figures 12 and 13).



   The backrest has holes for mounting the four buttons 4, which are already prepared for a pressure mounting being made up of two parts able to be joined together exerting a pressure on them (see fig. 16 and 17).



   The second element 7 (fig. 2, 3) is composed of a ring 8 of hard plastic with a hemispherical cushion 9 of soft rubber 9 applied on one side. This cushion 9 has the purpose of canceling the rubbing of the ring 8 on the dog's seat allowing the ring to always remain in the correct position.



   On the opposite side are inserted through holes appropriately applied on one side of the ring of the appropriate plastic clips 10 in circular sequence. Their purpose is to hook the second element 7 with the third element described further on (see fig. 4 and 5).



   On the said side there is also a diametral contour 11 slightly chamfered for a sufficient depth so that during assembly the second and third elements fit together perfectly.



   The central hole of the ring 8 must be adequate for the size of the anus of the different breeds of dogs.



     Furthermore, the part of the outermost contour facing the dog's tail has a semicircular bevel 13 which allows the tail greater freedom of movement.



   The ring 8 also has on the outermost most contour of the semicircular projections 14 (fins) centrally drilled thus allowing the assembly of metal pressure buttons equal to those 4 which are found on the first element 1 (such buttons are better represented in Fig. 16 and 17).



   The fixing of the ring 8 and its correct positioning are carried out by means of the said elastic bands 5, 6 of Figs. 12, 13 fixed to the metal buttons 4 of the first 1 and of the second element 7. In order for the ring 8 to be positioned perfectly with respect to the dog's bottom allowing it to walk and allowing a movement of the natural tail, the soft rubber pad 9 must be of anatomical shape against the different seats of different breeds of dogs.



   A modification must be made on the ring 8 of the second element to allow the bitches to urinate more easily.



   It is a semicircular bevel that is practiced at 180 degrees from the first bevel 13, which has been practiced to allow the tail greater mobility.



   This modification will also relate to the fixing "fins" 14. In fact, the fin 14 and the plastic clip 10 (split closure) which are on the vertical of the semicircular bevel will be eliminated. (This change is not shown in the drawings).



     To fix the element 7 on the element 1 the two elastic bands 5, 6 (fig. 12, 13) already mentioned will be used.



   The third element consists of a cardboard ring 12 (fig. 4 and 5). This has the diameter of the central hole 12f of the same dimensions as the diameter of the central hole 11 of the ring 7 of the second element 8.



   The part with the smaller external diameter of the ring 12 has a complementary shape to the plastic clips 10 which are on the second element. In this way the third element can be joined with the second element 7 by means of these clips.



   The part with the smaller external diameter also has two holes (slots) 12q of sufficient size for the passage of a strip of paper 16 (Fig. 14) which passes through both.



   On the part of the ring 12 having a larger external diameter a through hole 21 has been made with a diameter of 2-3 mm in order to allow the passage of a rope 17 of a container 18 represented in figs. 6, 7.



   In fact, the fourth element consists of a conical-shaped container 18. The manufacture of this element is arranged in such a way as to allow the container an extension min and max (accordion). This particular allows the container 18 to automatically and completely open allowing an optimal storage of the excrement.



   By pulling the cord 17 the inlet of the container 18 closes hermetically. In fact at the entrance a sheet 18p of plastic (polyethylene) was provided. This sheet has the shape of a ring fixed with its outer edge on the outer edge of the paper container 18 with glue.



   On the inside edge of the sheet the rope 17 is inserted through the specific 18m holes made in the 18p plastic sheet (system similar to that used for garbage bags).



   The fifth element consists of a cardboard cone 19 (fig. 8, 9) of sufficient size to incorporate the said second and third elements so that it is a whole (cartridge).



   The tip of the cone of the paper container 18 (fourth element) is fixed with glue to the inner end of the cone 19. This element 19 allows the covering of the elements 7, 12, 18 and facilitates the opening of the container 18 once it is operated the mechanism.



   The sixth element consists of a cardboard ring 20 (fig. 10, 11) which allows the handle of the closing cord 17 of the paper container 18. This element is made by gluing together two cardboard rings. Before this operation, the closing cord 17 of the container 18 must be interposed between the two cardboard rings, which was first threaded through the said hole 21 having a diameter of 2-3 mm of the element 12.



   The seventh element is formed by four elastics which serve to fasten and position the second element 7 which, once positioned, must be positioned with the central hole exactly facing the center of the anus.



     The seventh element is in fact composed of elastic bands of two varieties 5, 6 (fig. 12, 13). Among them are simple elastic 5 that are positioned one under the belly of the dog and two laterally.



   Another one is an elastic (6) in the shape of (Y) which is positioned with a lace on the back of the dog and with the remaining two strings symmetrical to the appropriate upper fins 14 of the element 7 as described.



   The (Y) shape of this elastic has been chosen to allow the dog's tail to be circumvented.



   The fixing of the four elastics 5, 6 is ensured by the cylindrical pressure buttons 4 which are located on the element 1 and on the element 7.



   The eighth element consists of a strip of paper 16 with the section weakened centrally by two recesses 16i on the two sides in the shape of a triangle (fig. 14). This incision allows the paper strip 16 to break more easily once it is stressed by the pressure of the dog's excrement.



   A first end of the strip 16 must be fixed on the inner surface of the cone 19 for about one centimeter with some glue.



   Then the second end of the strip is inserted through the holes 12q (slots) of the cardboard ring 12 and also fixed with glue on the inner surface of the cone 19 exactly at 180 degrees from the first end.



   This strip serves as a connecting element between the cardboard ring 12 and the cardboard protection cone 19 containing the paper container 18, forming a single element (cartridge) which will be replaced once used.



     Said strip 16 furthermore, breaking under the pressure of the excrement of the dog frees the paper container 18 allowing the dog to defecate correctly.



   The advantage of this diaper for dogs 22, in addition to keeping streets, sidewalks and city parks cleaner, is to exempt the owner of the dog from the unpleasant task of collecting the excrement left by it.



   As far as the inventor is aware, at the current state of the art, the only system for collecting a dog's excrement requires the use of a shovel and their deposit in special bins. In the Netherlands, attempts were made with special dog toilets, but without success.



   The object of the invention is to keep our streets, our sidewalks, our parks and public gardens cleaner because the dog's excrements are stored in the special paper container and then eliminated by the dog's owner, it is also convenient from an ecological point of view, as the cartridge, which is replaced from time to time after use, is built with biodegradable materials (paper, cardboard, rope).



   The assembly of the elements constituting a diaper for dogs 22 according to the invention is better represented in figs. 15, 18. (In this last one is also visible a dog 30 to which the diaper 20 is applied).


    

Claims (1)

1. Pannolino per cani (22) atto a raccogliere gli escrementi sull'atto di venire depositati, caratterizzato dal fatto di comprendere: uno schienale (1) di gomma, plastica o cuoio; un anello di plastica (7) con un rivestimento (9) di gomma morbida su di un lato e delle mollette (10) di plastica con chiusura a spacco sull'altro lato, sul quale è presente anche una parte smussata conicamente (11); un anello (12) di cartone avente una parte sporgente atta ad accoppiarsi con la detta parte smussata conicamente (11) del detto anello di plastica (7), alloggiandola al suo interno; la detta parte sporgente avendo il profilo esterno complementare rispetto a quello delle dette mollette (1) di plastica, nelle quali esso si impegna; un contenitore di carta (18) pieghevole a fisarmonica; 1. A diaper for dogs (22) designed to collect the droppings on the act of being deposited, characterized in that it comprises: a back (1) of rubber, plastic or leather; a plastic ring (7) with a soft rubber coating (9) on one side and plastic clips (10) with a split on the other side, on which there is also a conically beveled part (11); a cardboard ring (12) having a protruding part adapted to couple with said conically beveled part (11) of said plastic ring (7), housing it inside; the said protruding part having the external profile complementary with respect to that of the said plastic clips (1), in which it engages; an accordion folding paper container (18); una protezione conica (19) in cartone contenente al suo interno il detto contenitore di carta (18), al quale è incollato nella sua estremità interna; una corda (17) fissata su di un estremo ad un anello (20) di cartone e sull'altro estremo, attraverso fori (18m), ad un riporto di polietilene (18p) applicato sull'imboccatura del detto contenitore di carta (18) in modo da poterla richiudere esercitando una trazione sulla detta corda (17); più elastici (5, 6) di tenuta atti a venire collegati a dei bottoni metallici a pressione (4) fissati sul detto schienale (1) e su alette (14) ricavate sul detto anello di plastica (7);  a conical cardboard protection (19) containing inside said paper container (18), to which it is stuck in its inner end; a rope (17) fixed on one end to a cardboard ring (20) and on the other end, through holes (18m), to a polyethylene insert (18p) applied to the mouth of said paper container (18) so that it can be closed by pulling on the rope (17); more elastic straps (5, 6) suitable for being connected to metal pressure buttons (4) fixed on said backrest (1) and on fins (14) formed on said plastic ring (7); una striscia di carta (16) che ha la sua porzione centrale assottigliata mediante intagli (16i), ed è fissata alle sue estremità all'interno della detta protezione conica (19) ed attraversa appositi fori (12q) del detto anello di cartone (12) in modo da vincolare quest'ultimo alla suddetta protezione conica (19).  a paper strip (16) which has its central portion thinned by notches (16i), and is fixed at its ends inside said conical protection (19) and passes through special holes (12q) of said cardboard ring (12 ) so as to constrain the latter to the aforementioned conical protection (19).
CH13492000A 2000-07-07 2000-07-07 A diaper for dogs which prevents the ground being fouled and which uses biodegradable materials CH694546A5 (en)

Priority Applications (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH13492000A CH694546A5 (en) 2000-07-07 2000-07-07 A diaper for dogs which prevents the ground being fouled and which uses biodegradable materials

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH13492000A CH694546A5 (en) 2000-07-07 2000-07-07 A diaper for dogs which prevents the ground being fouled and which uses biodegradable materials

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH694546A5 true CH694546A5 (en) 2005-03-31

Family

ID=34230835

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH13492000A CH694546A5 (en) 2000-07-07 2000-07-07 A diaper for dogs which prevents the ground being fouled and which uses biodegradable materials

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH694546A5 (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2007128847A1 (en) * 2006-05-10 2007-11-15 Nuria Vila Masferrer Excrement-collecting support for dogs
IT201900004045A1 (en) * 2019-03-20 2020-09-20 Manola Boscolo FECA COLLECTION DEVICE FOR ANIMALS
US20220338447A1 (en) * 2019-10-25 2022-10-27 Kun PARK Defecation panty for pets

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
WO2007128847A1 (en) * 2006-05-10 2007-11-15 Nuria Vila Masferrer Excrement-collecting support for dogs
IT201900004045A1 (en) * 2019-03-20 2020-09-20 Manola Boscolo FECA COLLECTION DEVICE FOR ANIMALS
US20220338447A1 (en) * 2019-10-25 2022-10-27 Kun PARK Defecation panty for pets

Similar Documents

Publication Publication Date Title
US6581547B1 (en) Pet collar with retractable leash
US20060124076A1 (en) Device for collecting discharge of animal
US20060272595A1 (en) Handle with bag roll attachable to leash
US20150374183A1 (en) Toilet brush
US6845737B1 (en) Combination ball and dog leash
US5566400A (en) Flat-folded disposable male urinary aid and compact portable dispenser therefor
ES2262887T3 (en) BELT FOR DOG PROVIDED WITH A RIGID HANDLE THAT INCLUDES MEANS TO COLLECT AND ELIMINATE ANIMAL EXCREMENTS.
CH694546A5 (en) A diaper for dogs which prevents the ground being fouled and which uses biodegradable materials
US20080016607A1 (en) Liquid shield for use in connection with a toilet seat
JP2012505635A (en) Pet waste collection device
US20050022753A1 (en) Device for disposing feces of dog
EP0986950A1 (en) Nappy for dogs
US20080137994A1 (en) Carryiing case for bags of droppings
EP1702510A1 (en) "Device for collecting discharge of animal"
KR200389996Y1 (en) Device for collecting pet's excrement
US20220338447A1 (en) Defecation panty for pets
KR20130020523A (en) Removing apparatus for drdure of animal
JP2007110929A (en) Litter mat for pet
JP2598289B2 (en) Bird diapers
KR20130089568A (en) Removing apparatus for drdure of animal
JP4497518B2 (en) Stool storage bag for dogs or cats
CN216753199U (en) Multipurpose dog leash
JP4576404B2 (en) Dog excrement collection tool
JP3847643B2 (en) Simple toilet for piss
JP4001155B2 (en) Dog portable urinals

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased