CH689028A5 - Display device for timepiece or stop-watch - Google Patents

Display device for timepiece or stop-watch Download PDF

Info

Publication number
CH689028A5
CH689028A5 CH38496A CH38496A CH689028A5 CH 689028 A5 CH689028 A5 CH 689028A5 CH 38496 A CH38496 A CH 38496A CH 38496 A CH38496 A CH 38496A CH 689028 A5 CH689028 A5 CH 689028A5
Authority
CH
Switzerland
Prior art keywords
counter
eccentric
mobile
minute
hand
Prior art date
Application number
CH38496A
Other languages
French (fr)
Inventor
Francois Berthoud
Gerald Dubois
Jean-Philippe Dubois
Stephane Berthoud
Original Assignee
Dubois & Depraz Sa
Priority date (The priority date is an assumption and is not a legal conclusion. Google has not performed a legal analysis and makes no representation as to the accuracy of the date listed.)
Filing date
Publication date
Application filed by Dubois & Depraz Sa filed Critical Dubois & Depraz Sa
Publication of CH689028A5 publication Critical patent/CH689028A5/en

Links

Classifications

    • GPHYSICS
    • G04HOROLOGY
    • G04BMECHANICALLY-DRIVEN CLOCKS OR WATCHES; MECHANICAL PARTS OF CLOCKS OR WATCHES IN GENERAL; TIME PIECES USING THE POSITION OF THE SUN, MOON OR STARS
    • G04B19/00Indicating the time by visual means
    • G04B19/24Clocks or watches with date or week-day indicators, i.e. calendar clocks or watches; Clockwork calendars
    • GPHYSICS
    • G04HOROLOGY
    • G04FTIME-INTERVAL MEASURING
    • G04F7/00Apparatus for measuring unknown time intervals by non-electric means
    • G04F7/04Apparatus for measuring unknown time intervals by non-electric means using a mechanical oscillator
    • G04F7/08Watches or clocks with stop devices, e.g. chronograph

Landscapes

  • Physics & Mathematics (AREA)
  • General Physics & Mathematics (AREA)
  • Measurement Of Unknown Time Intervals (AREA)
  • Electromechanical Clocks (AREA)

Abstract

The analog display for a time-piece includes a dial (1) which cooperates with a set of hour hands (4) at the centre. It includes an analog counter off-centre (20) for simultaneously displaying hours and minutes using two hands (21,22) and cooperating with a unique graduation (23). The off-centred counter is located at least partially under the sweep zone of the hourly timing hands (4). A second minute display counter has a pointer or indicator (8) which turns concentrically from the central position.

Description

       

  
 



  La présente invention concerne un dispositif d'affichage analogique pour chronographe comportant un cadran coopérant avec un aiguillage horaire au centre. 



  Un tel chronographe est par exemple décrit dans le brevet CH 647 125 et comprend un compteur de trente minutes situé à neuf heures et un compteur de douze heures à six heures. 



  Le but de la présente invention est d'optimaliser la lecture du temps de chronométrage et ceci même pour des durées de plusieurs heures. 



  Le dispositif d'affichage conformément à l'invention est caractérisé à cet effet par le fait qu'il comporte un compteur analogique excentré double affichant simultanément les heures et les minutes à l'aide de deux aiguilles coopérant avec une graduation unique, et par le fait que ce compteur analogique excentré est situé au moins partiellement sous l'aire de balayage de l'aiguillage horaire. 



  Grâce à ces caractéristiques, la lecture du temps de chronométrage est grandement facilitée puisqu'il est présenté à la manière de l'affichage horaire normal au moyen du compteur analogique excentré double disposé sous l'aire de balayage de l'aiguille horaire à proximité de l'aiguille des secondes du chronographe. 



  Très avantageusement, le dispositif comprend un second affichage de compteur de minutes central présentant un  élément indicateur tournant agencé de façon concentrique à l'aiguillage horaire. 



  On obtient ainsi une lecture aisée et précise des minutes et secondes par affichage central tout en disposant des données d'un totaliseur de minutes et d'heures excentré. 



  Selon un mode d'exécution avantageux le dispositif comprend une roue d'entraînement solidaire de l'axe central dudit aiguillage en prise avec un mobile de compteur de minutes excentré par l'intermédiaire d'un engrenage réducteur, le mobile de compteur de minutes excentré entraînant un mobile de compteur de minutes supplémentaire coaxial et ce dernier engrenant avec un pignon intermédiaire double en prise d'une part avec une roue solidaire de l'aiguille du compteur de minutes central et d'autre part avec une roue solidaire de l'aiguille des minutes dudit compteur analogique excentré. 



  Ces caractéristiques permettent d'obtenir un arrangement des composants mécaniques avantageux et très peu encombrant, tout en assurant un fonctionnement fiable et précis. 



  D'autres avantages ressortent des caractéristiques exprimées dans les revendications dépendantes et de la description exposant ci-après l'invention plus en détails à l'aide de dessins qui représentent schématiquement et à titre d'exemple un mode d'exécution. 
 
   La fig. 1 représente un chronographe muni du dispositif d'affichage conformément à l'invention. 
   Les fig. 2 et 3 sont des vues en coupe partielle à travers le mécanisme du dispositif d'affichage. 
   La fig. 4 est une vue de dessus du mécanisme, le cadran et certains autres éléments étant enlevés. 
   La fig. 5 représente le mécanisme du dispositif d'affichage en perspective, le cadran et certains autres éléments étant enlevés. 
 



  Le dispositif d'affichage chronographe selon l'invention peut être soit intégré à une pièce d'horlogerie, soit conçu comme un module indépendant destiné à être monté sur un mouvement d'horlogerie. Le dispositif peut être utilisé avec des mouvements mécaniques ou électroniques pour tous types de pièces d'horlogerie, montres-bracelets ou de poche. 



  La forme d'exécution illustrée à la fig. 1 est un chronographe à dispositif d'affichage conformément à l'invention comportant un cadran 1 muni à sa circonférence d'une graduation 3 destinée à coopérer avec une aiguillage 4 comportant une aiguille des heures 5, une aiguille des minutes 6 et une aiguille des secondes 7. Le dispositif comporte en outre une aiguille 8 du compteur des minutes central agencée concentriquement à l'aiguillage 4. 



  Le dispositif présente également, en position de douze heures du cadran, un affichage de quantième 9 excentré comportant une aiguille 10 coopérant avec une graduation 11 de 31 jours, en position de trois heures du cadran, une trotteuse de secondes 15 coopérant avec une graduation 16 excentrée de 60 secondes, en position de neuf heures du cadran, un affichage de 24 heures comportant une aiguille 17 coopérant avec une graduation 18 de 24 heures, et finalement en position de six heures du cadran, un compteur analogique excentré 20 affichant simultanément les heures  et les minutes de chronométrage à l'aide de deux aiguilles 21, 22 des heures et des minutes coopérant avec une graduation unique divisée en 12 heures et en 60 minutes.

   Ce compteur analogique excentré 20 est situé au moins partiellement sous l'aire de balayage de l'aiguillage 4 et de l'aiguille 8 du compteur des minutes central. 



  L'originalité de ce dispositif réside principalement dans l'affichage simultané sur un seul cadran excentré de la mesure des heures et minutes de chronométrage, tout en disposant d'un affichage central, à plus grande échelle, d'un compteur de minutes et de secondes de chronométrage en relation avec la graduation 3. 



  Les fig. 2 à 5 illustrent le mécanisme 30 permettant d'obtenir cet affichage original. En référence à ces figures, l'aiguillage 4 comprend l'aiguille des secondes 7 portée par l'axe du chronographe 31, la chaussée 32 portant l'aiguille des minutes 6 et la roue des heures 33 portant l'aiguille des heures 5. L'entraînement des différents éléments de l'aiguille 4 n'est pas décrit ici, étant donné qu'il est connu et peut par exemple être constitué comme celui révélé dans le brevet CH 647 125. Agencé à l'extérieur de la roue des heures 33, on trouve la roue 37 du compteur des minutes central portant l'aiguille 8. Cette roue 37 est montée tournante autour d'un tube-support 38. 



  La base du dispositif est constituée par la planche de chronographe 39 et sa partie supérieure par le cadran 1. L'entraînement du dispositif s'effectue à partir d'une roue d'entraînement 42 chassée sur l'axe du chronographe 31 qui effectue un tour en 60 secondes. Cette dernière en grène avec une roue 43 solidaire d'un pignon 44 qui lui est en prise avec un mobile de compteur de minutes excentré 45 agencé librement tournant sur l'axe 46. Les rapports d'engrenage sont choisis de façon que le mobile 45 effectue un tour en 60 minutes. Ce mobile 45 entraîne par friction un tube d'embrayage 47 et un cÖur de minutes 48 chassé sur l'axe 46. Un canon-support 50 est solidaire de cet axe 46 et d'une roue de compteur de minutes supplémentaire 51. 



  Cette dernière engrène avec un pignon double intermédiaire 52 comportant deux roues 53 et 54 séparées par un pont 55. La roue supérieure 54 est en prise avec la roue 37 du compteur des minutes central qui comprend un nombre identique de dents que la roue 51 de façon à être entraînée avec une vitesse d'un tour en 60 minutes. Est également visible sur la fig. 2 le pont de centre 56 fixé à la planche du chronographe 39 par un pilier 57 et une vis 58 et le couvre-mécanisme 60 du chronographe comportant des gouttes 61 assurant un glissement adéquat de la roue 53 du pignon double intermédiaire 52. Le marteau 63 permettant d'effectuer la remise à zéro des aiguilles des secondes 7, des minutes 8, 22 et des heures 21 n'est que partiellement illustré. Il coopère de façon connue avec les cÖurs 48, 49 et 73.

   Une description détaillée des mécanismes de remise à zéro et d'embrayage est donnée par exemple dans le brevet précité CH 647 125. 



  Les fig. 2 à 5 montrent également la roue 66 de l'affichage des 24 heures solidaire de l'aiguille 17. Elle est entraînée continuellement en rotation à partir de la roue des heures 33 par un engrenage de réduction adéquat  non représenté. Cette roue 66 est portée par un pont 67 vissé sur le couvre-mécanisme 60 et se trouve en position superposée aux roues de compteur de minutes excentré 45 et 51. Il est à remarquer que l'axe 46 du mobile de compteur de minutes excentré 45 est agencé entre la planche de chronographe 39 et le pont 67 et permet un assemblage absolument rigide du canon-support 50 de la roue de compteur de minutes supplémentaire 51 sur cet axe 46. 



  En référence à la fig. 3 qui représente une coupe à travers le compteur analogique excentré 20 destiné à afficher simultanément les heures et les minutes de chronométrage à l'aide des aiguilles 21 et 22, un mobile 70 des heures est entraîné par un train d'engrenage réducteur non représenté en prise avec le mobile de compteur des minutes excentré 45. Ce mobile 70 est agencé librement tournant sur l'axe 71 et entraîne par friction le tube d'embrayage 72 et le cÖur des heures 73 qui est chassé sur l'axe 71 portant à son extrémité supérieure l'aiguille 21 des heures du compteur analogique excentré 20. 



  La roue inférieure 53 du pignon double 52 est en prise avec une roue à canon 75 solidaire de l'aiguille 22 des minutes du compteur analogique excentré 20. 



  Cette roue à canon 75 présente un même nombre de dents que la roue 51 de sorte qu'elle effectue également un tour en 60 minutes. On obtient ainsi l'entraînement du compteur analogique excentré 20 présentant une aiguille des heures 21 superposée à une aiguille des minutes 22, le tout se trouvant sous l'aire de balayage du compteur des minutes central 8. 



  Dans cette construction, le compteur analogique excentré 20 occupe une première position excentrée, l'affichage du compteur de 24 heures (17, 18) étant situé dans une seconde position excentrée, et les mobiles du compteur des minutes excentré 45 et supplémentaire 51 sont agencés sous l'affichage du compteur de 24 heures. Le pignon intermédiaire 52 est ainsi placé dans une position intermédiaire entre le centre du chronographe et lesdites première et deuxième positions excentrées. Cette disposition permet d'obtenir une construction très peu encombrante et d'un fonctionnement fiable et précis. 



  Il est bien entendu que le mode d'exécution décrit ci-dessus ne présente aucun caractère limitatif et qu'il peut recevoir toutes modifications désirables à l'intérieur du cadre tel que défini par la revendication 1. En particulier, la disposition des mobiles, pignons et roues du mécanisme 30 pourrait être différente. L'affichage du compteur de minutes central peut être d'un type différent, tel qu'un disque ou une couronne tournant concentriquement à l'aiguillage et coopérant avec un guichet ou un index du cadran. Le compteur de minutes central pourrait également manquer dans un mode d'exécution simplifié. 



  
 



  The present invention relates to an analog display device for a chronograph comprising a dial cooperating with a time switch in the center.



  Such a chronograph is for example described in patent CH 647,125 and includes a thirty-minute counter located at nine o'clock and a twelve-hour counter at six o'clock.



  The purpose of the present invention is to optimize the reading of the timing time and this even for durations of several hours.



  The display device according to the invention is characterized for this purpose by the fact that it comprises a double eccentric analog counter simultaneously displaying the hours and the minutes using two hands cooperating with a single scale, and by the this eccentric analog counter is located at least partially under the scanning area of the time switch.



  Thanks to these characteristics, the reading of the timing time is greatly facilitated since it is presented in the manner of normal time display by means of the double offset eccentric counter placed under the scanning area of the time hand near the chronograph seconds hand.



  Very advantageously, the device comprises a second central minute counter display having a rotating indicator element arranged concentrically with the time switch.



  This gives an easy and precise reading of the minutes and seconds by central display while having the data of an offset totalizer of minutes and hours.



  According to an advantageous embodiment, the device comprises a drive wheel secured to the central axis of said switch engaged with an eccentric minute counter mobile by means of a reduction gear, the eccentric minute mobile driving a coaxial additional minute counter mobile and the latter meshing with a double intermediate pinion engaged on the one hand with a wheel secured to the hand of the central minute counter and on the other hand with a wheel secured to the hand minutes of said offset analog counter.



  These characteristics make it possible to obtain an arrangement of advantageous and very space-saving mechanical components, while ensuring reliable and precise operation.



  Other advantages appear from the characteristics expressed in the dependent claims and from the description setting out the invention below in more detail with the aid of drawings which schematically and by way of example show an embodiment.
 
   Fig. 1 shows a chronograph provided with the display device according to the invention.
   Figs. 2 and 3 are views in partial section through the mechanism of the display device.
   Fig. 4 is a top view of the mechanism, the dial and certain other elements being removed.
   Fig. 5 shows the mechanism of the perspective display device, the dial and certain other elements being removed.
 



  The chronograph display device according to the invention can be either integrated into a timepiece, or designed as an independent module intended to be mounted on a timepiece movement. The device can be used with mechanical or electronic movements for all types of timepieces, wristwatches or pocket watches.



  The embodiment illustrated in FIG. 1 is a chronograph with a display device according to the invention comprising a dial 1 provided at its circumference with a graduation 3 intended to cooperate with a switch 4 comprising an hour hand 5, a minute hand 6 and a hand of seconds 7. The device further comprises a hand 8 of the central minute counter arranged concentrically with the switch 4.



  The device also has, in the twelve o'clock position of the dial, an offset date display 9 comprising a hand 10 cooperating with a 31-day graduation 11, in the three o'clock position of the dial, a second hand 15 cooperating with a graduation 16 offset by 60 seconds, in the nine o'clock position on the dial, a 24-hour display comprising a hand 17 cooperating with a 24-hour scale 18, and finally in the six o'clock position on the dial, an offset analog counter 20 displaying the hours simultaneously and the minutes of timing using two hands 21, 22 of the hours and minutes cooperating with a single graduation divided into 12 hours and 60 minutes.

   This offset analog counter 20 is located at least partially under the scanning area of the switch 4 and of the hand 8 of the central minute counter.



  The originality of this device lies mainly in the simultaneous display on a single offset dial of the measurement of the hours and minutes of timing, while having a central display, on a larger scale, a minute counter and seconds of timing in relation to the graduation 3.



  Figs. 2 to 5 illustrate the mechanism 30 allowing this original display to be obtained. With reference to these figures, the switch 4 comprises the second hand 7 carried by the chronograph axis 31, the carriageway 32 carrying the minute hand 6 and the hour wheel 33 carrying the hour hand 5. The drive of the different elements of the needle 4 is not described here, since it is known and can for example be constituted like that revealed in patent CH 647 125. Arranged outside the wheel of the at hours 33, there is the wheel 37 of the central minute counter carrying the hand 8. This wheel 37 is rotatably mounted around a support tube 38.



  The base of the device is constituted by the chronograph board 39 and its upper part by the dial 1. The device is driven from a drive wheel 42 driven on the axis of the chronograph 31 which performs a turn in 60 seconds. The latter in tones with a wheel 43 secured to a pinion 44 which is engaged with an eccentric minute counter mobile 45 arranged freely rotating on the axis 46. The gear ratios are chosen so that the mobile 45 complete a tour in 60 minutes. This mobile 45 frictionally drives a clutch tube 47 and a minute core 48 driven out on the axis 46. A support barrel 50 is integral with this axis 46 and an additional minute counter wheel 51.



  The latter meshes with a double intermediate pinion 52 comprising two wheels 53 and 54 separated by a bridge 55. The upper wheel 54 is in engagement with the wheel 37 of the central minute counter which includes an identical number of teeth as the wheel 51 so to be trained with a speed of one revolution in 60 minutes. Is also visible in fig. 2 the center bridge 56 fixed to the chronograph board 39 by a pillar 57 and a screw 58 and the mechanism cover 60 of the chronograph comprising drops 61 ensuring adequate sliding of the wheel 53 of the double intermediate pinion 52. The hammer 63 for resetting the seconds hands 7, minutes 8, 22 and hours 21 to zero is only partially illustrated. It cooperates in a known manner with hearts 48, 49 and 73.

   A detailed description of the reset and clutch mechanisms is given for example in the aforementioned patent CH 647 125.



  Figs. 2 to 5 also show the wheel 66 of the 24-hour display secured to the hand 17. It is continuously rotated from the hour wheel 33 by a suitable reduction gear, not shown. This wheel 66 is carried by a bridge 67 screwed onto the mechanism cover 60 and is in a position superimposed on the eccentric minute counter wheels 45 and 51. It should be noted that the axis 46 of the eccentric minute counter mobile 45 is arranged between the chronograph board 39 and the bridge 67 and allows an absolutely rigid assembly of the support barrel 50 of the additional minute counter wheel 51 on this axis 46.



  With reference to fig. 3 which represents a section through the eccentric analog counter 20 intended to simultaneously display the hours and minutes of timing using hands 21 and 22, a 70 hour mobile is driven by a reduction gear train not shown in taken with the eccentric minute counter mobile 45. This mobile 70 is arranged freely rotating on the axis 71 and frictionally drives the clutch tube 72 and the hour heart 73 which is driven on the axis 71 carrying its upper end of the hour hand 21 of the offset analog counter 20.



  The lower wheel 53 of the double pinion 52 is engaged with a barrel wheel 75 secured to the minute hand 22 of the eccentric analog counter 20.



  This barrel wheel 75 has the same number of teeth as the wheel 51 so that it also performs one revolution in 60 minutes. This gives the drive to the offset analog counter 20 having an hour hand 21 superimposed on a minute hand 22, all of which is located under the scanning area of the central minute counter 8.



  In this construction, the offset analog counter 20 occupies a first offset position, the display of the 24-hour counter (17, 18) being located in a second offset position, and the mobiles of the offset minute counter 45 and additional 51 are arranged under the 24 hour counter display. The intermediate pinion 52 is thus placed in an intermediate position between the center of the chronograph and said first and second eccentric positions. This arrangement makes it possible to obtain a very space-saving construction and a reliable and precise operation.



  It is understood that the embodiment described above does not have any limiting nature and that it can receive any desirable modifications inside the frame as defined by claim 1. In particular, the arrangement of the mobiles, gears and wheels of mechanism 30 could be different. The display of the central minute counter can be of a different type, such as a disc or a crown rotating concentrically with the switch and cooperating with a window or an index of the dial. The central minute counter could also be missing in a simplified embodiment.


    

Claims (8)

1. Dispositif d'affichage analogique pour chronographe comportant un cadran (1) coopérant avec un aiguillage horaire (4) au centre, caractérisé par le fait qu'il comporte un compteur analogique excentré double (20) affichant simultanément les heures et les minutes à l'aide de deux aiguilles (21, 22) coopérant avec une graduation unique (23), et par le fait que ce compteur analogique excentré (20) est situé au moins partiellement sous l'aire de balayage de l'aiguillage horaire (4).     1. Analog display device for chronograph comprising a dial (1) cooperating with a time switch (4) in the center, characterized in that it comprises a double offset analog counter (20) simultaneously displaying the hours and minutes at using two hands (21, 22) cooperating with a single scale (23), and by the fact that this eccentric analog counter (20) is located at least partially under the scanning area of the time switch (4 ). 2. Dispositif selon la revendication 1, caractérisé par le fait qu'il comprend un second affichage de compteur de minutes central présentant un élément indicateur tournant (8) agencé de façon concentrique à l'aiguillage horaire (4). 2. Device according to claim 1, characterized in that it comprises a second central minute counter display having a rotating indicator element (8) arranged concentrically with the time switch (4). 3. 3. Dispositif selon la revendication 2, caractérisé par le fait que ledit élément indicateur tournant est une aiguille (8) dont l'aire de balayage recouvre au moins partiellement le compteur analogique excentré double (20).  Device according to Claim 2, characterized in that the said rotating indicator element is a needle (8) the scanning area of which at least partially covers the double eccentric analog counter (20). 4. Dispositif selon la revendication 3, caractérisé par le fait qu'il comprend une roue d'entraînement (42) solidaire de l'axe central (31) dudit aiguillage (4) en prise avec un mobile de compteur de minutes excentré (45) par l'intermédiaire d'un engrenage réducteur (43, 44), le mobile de compteur de minutes excentré (45) entraînant un mobile de compteur de minutes supplémentaire (51) coaxial et ce der nier engrenant avec un pignon intermédiaire simple ou double (52) en prise d'une part avec une roue (37) solidaire de l'aiguille (8) du compteur de minutes central et d'autre part avec une roue (75) solidaire de l'aiguille des minutes (22) 4. Device according to claim 3, characterized in that it comprises a drive wheel (42) integral with the central axis (31) of said switch (4) engaged with an eccentric minute counter mobile (45 ) by means of a reduction gear (43, 44), the eccentric minute counter mobile (45) driving an additional coaxial minute counter mobile (51) and the latter meshing with a single or double intermediate pinion (52) engaged on the one hand with a wheel (37) secured to the hand (8) of the central minute counter and on the other hand with a wheel (75) secured to the minute hand (22) dudit compteur analogique excentré double (20).  said double offset analog counter (20). 5. Dispositif selon la revendication 4, caractérisé par le fait que l'axe (46) du mobile de compteur de minutes excentré (45) est agencé entre la planche de chronographe (39) et un pont (67) et permet un assemblage rigide du canon-support (50) et du mobile de compteur de minutes supplémentaire (51) sur ledit axe (46). 5. Device according to claim 4, characterized in that the axis (46) of the eccentric minute counter mobile (45) is arranged between the chronograph board (39) and a bridge (67) and allows rigid assembly of the support gun (50) and of the additional minute counter mobile (51) on said axis (46). 6. Dispositif selon la revendication 4 ou 5, caractérisé par le fait qu'il comprend un mobile des heures (70) agencé de façon à entraîner l'aiguille (21) des heures du compteur analogique excentré double (20), ce mobile des heures (70) étant en prise avec ledit mobile de compteur de minutes excentré (45) par l'intermédiaire d'un engrenage réducteur. 6. Device according to claim 4 or 5, characterized in that it comprises an hour mobile (70) arranged so as to drive the hour hand (21) of the double offset analog counter (20), this mobile des hours (70) being engaged with said eccentric minute counter mobile (45) by means of a reduction gear. 7. 7. Dispositif selon l'une des revendications 4 à 6, caractérisé par le fait que le compteur analogique excentré double (20) occupe une première position excentrée, le dispositif comprenant en outre un affichage de compteur de 24 heures (17, 18) occupant une seconde position excentrée, par le fait que lesdits mobiles des compteurs de minutes excentrés (45) et supplémentaire (51) sont agencés sous l'affichage du compteur de 24 heures, et par le fait que le pignon intermédiaire (52) est agencé dans une position intermédiaire entre le centre et lesdites première et deuxième positions excentrées.  Device according to one of Claims 4 to 6, characterized in that the double eccentric analog counter (20) occupies a first eccentric position, the device further comprising a 24-hour counter display (17, 18) occupying a second eccentric position, by the fact that said mobile eccentric minute counters (45) and additional (51) are arranged under the display of the 24-hour counter, and by the fact that the intermediate pinion (52) is arranged in a position intermediate between the center and said first and second eccentric positions. 8. Dispositif selon la revendication 7, caractérisé en ce qu'il comprend une trotteuse (15, 16) agencée dans une troisième position excentrée du cadran (1) et une indication de quantième (10, 11) située dans une quatrième portion excentrée. 8. Device according to claim 7, characterized in that it comprises a second hand (15, 16) arranged in a third eccentric position of the dial (1) and a date indication (10, 11) located in a fourth eccentric portion.  
CH38496A 1995-02-17 1996-02-14 Display device for timepiece or stop-watch CH689028A5 (en)

Applications Claiming Priority (1)

Application Number Priority Date Filing Date Title
CH47495 1995-02-17

Publications (1)

Publication Number Publication Date
CH689028A5 true CH689028A5 (en) 1998-07-31

Family

ID=4187832

Family Applications (1)

Application Number Title Priority Date Filing Date
CH38496A CH689028A5 (en) 1995-02-17 1996-02-14 Display device for timepiece or stop-watch

Country Status (1)

Country Link
CH (1) CH689028A5 (en)

Cited By (3)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1408383A1 (en) * 2002-10-07 2004-04-14 Vaucher Manufacture Fleurier SA Chronograph movement
WO2004031871A3 (en) * 2002-10-07 2004-06-03 Vaucher Mft Fleurier Sa Display device for watch
EP1691243A3 (en) * 2005-02-14 2008-06-04 Mct Holding Sa Stop-watch

Cited By (7)

* Cited by examiner, † Cited by third party
Publication number Priority date Publication date Assignee Title
EP1408383A1 (en) * 2002-10-07 2004-04-14 Vaucher Manufacture Fleurier SA Chronograph movement
WO2004031872A2 (en) * 2002-10-07 2004-04-15 Vaucher Manufacture Fleurier S.A. Chronograph watch movement
WO2004031871A3 (en) * 2002-10-07 2004-06-03 Vaucher Mft Fleurier Sa Display device for watch
WO2004031872A3 (en) * 2002-10-07 2004-07-22 Vaucher Mft Fleurier Sa Chronograph watch movement
US7275859B2 (en) 2002-10-07 2007-10-02 Vaucher Manufacture Fleurier S.A. Display device for watch
US7445374B2 (en) 2002-10-07 2008-11-04 Vaucher Manufacture Fleurier S.A. Two-state chronograph with switching means
EP1691243A3 (en) * 2005-02-14 2008-06-04 Mct Holding Sa Stop-watch

Similar Documents

Publication Publication Date Title
EP0579093B1 (en) Universal watch
EP0389739B1 (en) Analogical display module for a clockwork movement
EP0360140B1 (en) Skeleton watch showing the whole mechanism or a part of the same
CH702422A2 (en) Timepiece, has sub-dial rotated in independent manner with respect to display member and connected with fixed wheel centered on axis by kinematic chain carried by frame, and satellite rotatably mounted around another axis
WO1994003845A1 (en) Watch with date dial
WO2010108947A1 (en) Display device
EP0389732A1 (en) Digital-analog display
CH689028A5 (en) Display device for timepiece or stop-watch
EP3501842B1 (en) Display device with rollers
EP1102134A1 (en) Retrograde sector display device
EP0507097B1 (en) Watch
CH704469B1 (en) A display device of seconds and fractions of seconds and timepiece provided with such a device.
CH680631B5 (en)
WO1994024616A1 (en) Mystery watch having two display devices, and control system therefor
EP1353244B1 (en) Timepiece with oblong shaped case
EP1691243A2 (en) Stop-watch
EP1271268A1 (en) Timepiece with two time zones
CH689027A5 (en) Clock piece with additional module and time element
EP1359479A1 (en) Timepiece with jumping second hand
CH720191A2 (en) Mechanical timepiece with raised tourbillon
CH691786A5 (en) Timepiece, especially a watch, has an inner disk and outer ring rotating concentrically with pointers that indicate hours and minutes respectively on a fixed outer dial rather than currently where the hour indicator is the outer
CH700808B1 (en) Chronograph type mechanical/electromechanical timepiece i.e. wristwatch, has first, second, third, fourth and fifth dials arranged in interlaced manner, where centers of fourth and fifth dials are aligned along line parallel to another line
WO2009115592A1 (en) Timepiece
CH685584B5 (en) Universal watch analog display.
EP1310839A1 (en) Winding and time-setting device for a timepiece, such as a calendar-watch provided with disc date

Legal Events

Date Code Title Description
PL Patent ceased